Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:37
Wel een goede tip, alleen na herinstallatie begrijp ik dat jouw toestel dan helemaal "af fabriek-instellingen" heeft. Niet alleen je data is weg, al is een back-up terugzetten goed te doen, ook al je apps zijn weg en je moet alles opnieuw instellen.
En dan weer via DP het laatste OS er op.
Wel veel werk/tijd voor een cyanupdate hoor.

Persoonlijk mis ik de nieuwe mogelijkheden van de firmwareupdate nog niet en wacht nog wel even.

Voor wie niet wachten kan (en niets te doen heeft >:) ) :

Nokia software recovery tool

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32

c0burn

Feed your head

Teijgetje schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:34:
Wel een goede tip, alleen na herinstallatie begrijp ik dat jouw toestel dan helemaal "af fabriek-instellingen" heeft. Niet alleen je data is weg, al is een back-up terugzetten goed te doen, ook al je apps zijn weg en je moet alles opnieuw instellen.
En dan weer via DP het laatste OS er op.
Wel veel werk/tijd voor een cyanupdate hoor.

Persoonlijk mis ik de nieuwe mogelijkheden van de firmwareupdate nog niet en wacht nog wel even.

Voor wie niet wachten kan (en niets te doen heeft >:) ) :

Nokia software recovery tool
Ik heb dit weekend de Recovery Tool gedraaid om van 8.1 DP naar 8.1 Cyan te gaan, apps werden bij mij allemaal automatisch opnieuw geïnstalleerd en instellingen ook teruggezet. Homescreen inrichten mocht ik wel zelf doen, maar met een screenshotje daarvan was dat ook zo gebeurd.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dan is het wel erg makkelijk gemaakt.
Dat scheelt een berg werk, dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-07 13:52
c0burn schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:57:
[...]

Ik heb dit weekend de Recovery Tool gedraaid om van 8.1 DP naar 8.1 Cyan te gaan, apps werden bij mij allemaal automatisch opnieuw geïnstalleerd en instellingen ook teruggezet. Homescreen inrichten mocht ik wel zelf doen, maar met een screenshotje daarvan was dat ook zo gebeurd.
Weet je toevallig of de Whatsapp geschiedenis ook werd teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616902

Ben net nieuw, weet niet of het allemaal in het goede vakje tercht komt ;-)
Ik heb ook een 1020, nu had ik het volgende voor in het wk.. Ik rij moto en daarbij gebruik ik de phone voor navigatie, maar phone steekt in mijn jas en scherm is niet zichtbaar, wel oortjes die instructies doorgeven naar helm oortjes.
Mijn vorige phone was de Nokia N8, en bij deze kon ik navigeren met uitgeschakeld scherm, bij de 1020 is dit niet mogelijk.. Of kijk ik ergens overheen? heb alle instellingen zo gezet dat navigeren bij de instelling "batterijbesparing" in windows 8.1. de app op achtergrond mag uitgevoerd worden, is dit wel mogelijk bij de 1020??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Laatst online: 22:32

c0burn

Feed your head

triesvan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Weet je toevallig of de Whatsapp geschiedenis ook werd teruggezet?
Deze werd niet teruggezet, de backup die WhatsApp zelf maakt wordt niet meegenomen in de WP backup denk ik. Misschien dat je een manier kan vinden om de WA backup handmatig te kopiëren en na flashen zelf terug te zetten, zelf hechtte ik er minder waarde aan.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:35
Bij mijn 1020 zit het linkerhoekje van het glas iets hoger/losser dan de rechterkant.
Als ik op 'back' druk hoor ik ook altijd een lichte 'klik'.

Zal wel een garantie-gevalletje zijn.
Maar iemand hier toevallig ervaring mee?

Kan de telefoon gewoon met code toegestuurd worden?
Neem aan dat een glasplaat wisselen gewoon kan zonder in de software te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:41:
Bij mijn 1020 zit het linkerhoekje van het glas iets hoger/losser dan de rechterkant.

Zal wel een garantie-gevalletje zijn.
Maar iemand hier toevallig ervaring mee?

Kan de telefoon gewoon met code toegestuurd worden?
Neem aan dat een glasplaat wisselen gewoon kan zonder in de software te zitten?
Je telefoon wordt hersteld of vervangen, maar in beide gevallen wordt de firmware opnieuw geinstalleerd.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dus instellingen, foto's etc etc alles is sowieso weg, ongeacht wat/hoe ze het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 11-07 09:14
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:37:
Dus instellingen, foto's etc etc alles is sowieso weg, ongeacht wat/hoe ze het oplossen?
Klopt, ze zetten je telefoon sowieso terug naar fabrieksinstellingen met de meest recente versie van het OS. Dus in dit geval 8.1 Cyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:41:
De glasplaat is niet los, dat wordt een nieuw scherm, je hele scherm zal dan iets los staan ipv het glas.
En het scherm zit rechts "ingestoken" en links langs de hele kant ingeklikt, en links geborgd met een schroefje onder de simtray.
Als je linkeronderhoek los is dan is dat of het plastic haakje aan het scherm of de behuizing zelf.

Is ie gestuiterd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Goed nieuws voor de Cyan update voor Developer Preview gebruikers :)

http://www.wpcentral.com/...20-and-1520-preview-users
https://twitter.com/gregwardo/status/504369175213506560

Nog niet voor Nederland, maar het begin is gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:42
Anoniem: 616902 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:31:
Ben net nieuw, weet niet of het allemaal in het goede vakje tercht komt ;-)
Ik heb ook een 1020, nu had ik het volgende voor in het wk.. Ik rij moto en daarbij gebruik ik de phone voor navigatie, maar phone steekt in mijn jas en scherm is niet zichtbaar, wel oortjes die instructies doorgeven naar helm oortjes.
Mijn vorige phone was de Nokia N8, en bij deze kon ik navigeren met uitgeschakeld scherm, bij de 1020 is dit niet mogelijk.. Of kijk ik ergens overheen? heb alle instellingen zo gezet dat navigeren bij de instelling "batterijbesparing" in windows 8.1. de app op achtergrond mag uitgevoerd worden, is dit wel mogelijk bij de 1020??
Navigatie met het scherm uit, moet anders perfect werken.
Start de navigatie, en schakel het scherm uit, dit werkt hier toch netjes...

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb bij navigatie trouwens dat m'n batterij meer stroom verliest dan dat erbij komt met de lader. Ik heb dan alle andere apps afgesloten, geen WiFi en beperkte achtergrondgegevens.

Ligt dit aan m'n auto of de autolader die ik heb? Dat is zo'n USB ding waar dan een originele Nokia kabel in gaat.

Op de lange stukken best vervelend om te moeten stoppen om de telefoon bij te laden.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triss schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Navigatie met het scherm uit, moet anders perfect werken.
Start de navigatie, en schakel het scherm uit, dit werkt hier toch netjes...
En toch werkt het hier niet.. Nu heb ik een update naar 8.1 gehad, daarvoor heb ik eigenlijk niet geprobeerd of het wel werkte onder 8.0. Alles staat op mijn phone "aan"
Als ik het scherm uitzet en even later weer aan staat er onderaan een rood balkje, gps signaal hervatten, dus eigenlijk sluit hij het gps signaal uit.
HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zelf als autorijder doe eigenlijk hetzelfde als jij maar dan op de speakers van de autoradio via bluetooth.
Kun je testen of je de navigatie stem wel over de speaker hoort als je de koptelefoon aansluiting niet gebruikt?
(Ik neem dus aan dat de oor plugjes op de audio jack zijn aangesloten.)
Anoniem: 616902 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:13:
[...]

En toch werkt het hier niet.. Nu heb ik een update naar 8.1 gehad, daarvoor heb ik eigenlijk niet geprobeerd of het wel werkte onder 8.0. Alles staat op mijn phone "aan"
Als ik het scherm uitzet en even later weer aan staat er onderaan een rood balkje, gps signaal hervatten, dus eigenlijk sluit hij het gps signaal uit.
HELP

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Belindo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:30:
Ik heb bij navigatie trouwens dat m'n batterij meer stroom verliest dan dat erbij komt met de lader. Ik heb dan alle andere apps afgesloten, geen WiFi en beperkte achtergrondgegevens.

Ligt dit aan m'n auto of de autolader die ik heb? Dat is zo'n USB ding waar dan een originele Nokia kabel in gaat.

Op de lange stukken best vervelend om te moeten stoppen om de telefoon bij te laden.
Dit is een bekend probleem en lijkt soms wel en soms niet van toepassing. Probeer eens een andere lader, want het had volgens mij te maken met 2 contactpunten die wel of niet doorverbonden waren. Hier een draadje waar dat probleem besproken wordt met een 925.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Belindo

Belindo

Thanks, ik zal de volgende keer wat verschillende microusb kabeltjes meenemen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

MarkoAlmelo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:39:
Batterij gaat echt veel langer mee met Cyan _O_ ideaal
Is dit een serieuze opmerking of was het cy(a)nisch bedoeld? Ik heb gisterenavond naar aanleiding van je opmerking ge-upgrade naar Cyan, maar hij was vanmiddag half vijf al op 16%!!! Normaal was hij dan rond de 35%... Ik blijf het een mooi apparaat vinden qua foto's maar van de batterijduur wordt ik helemaal niet blij!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Davy24 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:14:
Ik zelf als autorijder doe eigenlijk hetzelfde als jij maar dan op de speakers van de autoradio via bluetooth.
Kun je testen of je de navigatie stem wel over de speaker hoort als je de koptelefoon aansluiting niet gebruikt?
(Ik neem dus aan dat de oor plugjes op de audio jack zijn aangesloten.)

[...]
Het is opgelost :) We moeten denken dat het een programma is dat op een kleine windows pc draait.. Nu heb ik de here+ app verwijdert en terug geinstalleerd, en ja ziet het werkt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gé Brander schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Is dit een serieuze opmerking of was het cy(a)nisch bedoeld? Ik heb gisterenavond naar aanleiding van je opmerking ge-upgrade naar Cyan, maar hij was vanmiddag half vijf al op 16%!!! Normaal was hij dan rond de 35%... Ik blijf het een mooi apparaat vinden qua foto's maar van de batterijduur wordt ik helemaal niet blij!
De phone start in ieder geval toch sneller op op 8.1. En ja batterij gaat wat langer mee..
Onder batterij besparing kun je alles uitzetten wat op de achtergrond moet draaien, scheelt ook een flinke slok, gisteren 2 dagen mee toe gekomen, en ja toch wel redelijk veel op het net geweest, mails bekenen, whatsappen etc... Ook een tip van de zonen, laat je phone automatisch als je thuis bent op wifi inloggen, en ja idd scheelt ook weer batterij besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Zojuist Whatsapp opnieuw geïnstalleerd nadat ik handmatig via whatsapp op backup had gedrukt en alle berichten zijn gewoon overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1905
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2023
In wp8.1 is de zoomfunctie van mn lumia 1020 uitgeschakeld. De optie 5MP+34/38MP is gewoon aanwezig maar default staat ie op 5MP-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Die van mij vanochtend toch maar voor reparatie aangemeld. Random opnieuw opstarten en uitvallen. Meerder factory resets geprobeerd, geen oplossing. Daarna nog even WP8.1 afgewacht, maar het probleem blijft bestaan.

Ben benieuwd hoe de reparatie verloopt.

Nu maar even de Lumia 800 als tijdelijk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:51
Gé Brander schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Serieuze opmerking!

Met DP8.1 kon ik de tel circa 6 uur gebruiken dan zat ik op circa 10 % over.
Nu zeker 14 uur voordat ik op 10% zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
hier ook een veel beter energiegebruik met 8.1

07.00 de deur uit en als ik om 1900 thuiskom heb ik nog 68%.
beetje muziek luisteren, mailen en whatsapp.

Wel iets anders geks, ik had een afspraak op 22-08 in mijn agenda gezet (een groepsagenda via groepen). Die afspraak is allang geweest maar blijft op mijn unlockscreen weergegeven worden. Op alle telefoons die synchroniseren binnen de groep. Afspraak inmiddels verwijderd uit de groepsagenda maar hij blijft hem weergeven. erg raar! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

liffey schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:43:
hier ook een veel beter energiegebruik met 8.1

07.00 de deur uit en als ik om 1900 thuiskom heb ik nog 68%.
beetje muziek luisteren, mailen en whatsapp.

Wel iets anders geks, ik had een afspraak op 22-08 in mijn agenda gezet (een groepsagenda via groepen). Die afspraak is allang geweest maar blijft op mijn unlockscreen weergegeven worden. Op alle telefoons die synchroniseren binnen de groep. Afspraak inmiddels verwijderd uit de groepsagenda maar hij blijft hem weergeven. erg raar! 8)7
Wat een bizarre verschillen in energieverbruik. Ik haal een hele dag nog steeds niet... Heel jammer.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Gé Brander schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:34:
[...]

Wat een bizarre verschillen in energieverbruik. Ik haal een hele dag nog steeds niet... Heel jammer.
Wordt de telefoon ook heet? Hoe snel laadt hij op? Zou in 2-3 uur gebeurd moeten zijn.
Daar heb ik problemen mee gehad, opgestuurd en laten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik haal een goeie dag en half met redelijk gebruik en Bluetooth en WIFI constant aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

liffey schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:20:
[...]

Wordt de telefoon ook heet? Hoe snel laadt hij op? Zou in 2-3 uur gebeurd moeten zijn.
Daar heb ik problemen mee gehad, opgestuurd en laten verhelpen.
Aangemeld voor reparatie. Last resort. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Beeeetje jammer weer.

Normaliter niet echt problemen met de accuduur. Kon makkelijk de dag doorkomen en soms anderhalf tot 2 dagen.

Maar sinds afgelopen 2 dagen loopt mijn batterij al leeg midden op de dag. Dat is in het weekend, dan wordt mijn telefoon amper gebruikt.

Dus van veel gebruik en 2 dagen uithouden, naar geen gebruik en binnen een halve dag leeg zijn.

Wat is er gebeurd.

Heb wel 4 nieuwe apps, te weten:
Mytube
Spoiled milk
Steam chat
Myfitnesspall

Maar bij batterijverbruik hebben deze apps een minimaal verbruik, en sommige zelfs niet actief op de achtergrond.

Hoogste verbruiker is internet, maar ook maar met een balkje van zo'n 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36

RayNbow

Kirika <3

Hmm, gisteravond was m'n toestel nog redelijk geladen (zelfs nog in de draadloze autolader geweest voordat ik thuiskwam), maar toen ik naar bed ging (+/- 3 uur later) was m'n 1020 compleet leeg. Ik heb geen nieuwe apps recentelijk geinstalleerd zviw...

Maar eens in de gaten houden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 23:56
Helaas heeft mijn 1020 nu ook kuren. Het LED lampje bleeft maar aan en ik kon geen enkele camera app meer openen. Hard reset gedaan, LED lampje is eindelijk uit. Maar de camera is nog steeds onbruikbaar :/

Edit: Heb met de Nokia tool de firmware opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer zoals het moet :)

[ Voor 20% gewijzigd door SoundWave729 op 13-09-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik zat gisteren wat de klooien met de volume knopjes en opeens maakte hij een screenshot van mijn scherm!
Helaas heb ik de juiste combinatie niet meer weten te maken, maar dit moet toch ook bewust te doen zijn?

Wat moet ik doen om er nog 1 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Volume up + power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Beetje off topic maar over cam phones gesproken:
De DMC-CM1 van Panasonic. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Als Panasonic er nou Windows Phone op zou zetten... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Mooi toestel van Panasonic, nog even en we hebben telefoons waar je een 800 mm telelens op kan zetten. :Y
Telefooncamera`s met verwisselbare lenzen.
Krijg je weer; "Wat een kleintje.... de mijne is groter" discussies........

Nu inderdaad nog met Windows er op.

[ Voor 36% gewijzigd door Teijgetje op 16-09-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Power? welke knop is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 11-07 09:14
Vergrendel en aan-/uitknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Sonny7 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:32:
[...]

Vergrendel en aan-/uitknop
thx, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Power?
Lol... Nog nooit je telefoon aan of uitgezet?

• liffey
NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:04:
Power?
Lol... Nog nooit je telefoon aan of uitgezet?
Ik ontgrendel wel eens. >:)

• Davy24
  • Niet online
Wordt die Camera (pro) app met met elke nieuwe versie beter of valt dat tegen?
Ik lees bijv. op WP central bij de comments wel wat kritiek/FUD.
Zonder roll back mogelijkheid ben ik zo wel wat huiverig om steeds te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zijn er hier nog mensen die op de Dev preview zitten en ook nog altijd geen Cyan hebben? Is er al enige zicht op wanneer die vrijgegeven wordt?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
same here, black nog steeds. ik kreeg gisteren een update binnen. draait nu op 8.10.14176.243

[ Voor 17% gewijzigd door liffey op 26-09-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Vannacht Cyan gekregen.....

8.10.14176.243 had ik ook inderdaad al eerder.

[ Voor 48% gewijzigd door Teijgetje op 01-10-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:09

Grvy

Bot

Ik had vannacht ook Cyan maar nu wilt de developer preview weer een update eroverheen gooien.. dit wil ik eigenlijk niet. Ben wel blij met gewoon de stable release. Heb de dev preview ook uitgezet maar hij blijft zeggen "update ready"

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Kreeg ik ook, ik eindigde met Cyan met de .243 update als OS

Cyan zal alles naar RTM zetten denk ik, ik vermoed dat je 8.1 erbij in krijgt. Vraagt ook na de update opnieuw om de provider in te stellen zodat je de juiste instellingen krijgt.
Ik denk dat je daarna weer upgrade naar de nieuwste DP.

Ik kreeg 4 updates te zien in het lijstje dat ik opriep via het notificatiecenter als zijnde uitgevoerd, met als bovenste(dacht ik) de .243 .

Te weten 8.10.12400.899 / 8.10.1476.243 / 8.10.14147.180 en 8.10.1475.200 .
Exacte volgorde weet ik niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 02-10-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Laatste dagen als ik iemand bel hoor ik niets, moet de telefoon op luidsprekerstand zetten om te kunnen praten? iemand dit toevallig al eens ondervonden? kan op de telefoon niets vinden om dit goed te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

@jeroen10

Toevallig heb ik m'n telefoon vandaag terug gekregen van de Nokia / MS Reparatie dienst. (Arvato voert dit uit). Ik had ongeveer gelijke problemen. Ík kon mensen enorm slecht verstaan, en zij mij ook.

Telefoon aangemeld via de "support" sectie op de reguliere site en netjes de procedure gevolgd. Vandaag m'n telefoon dus terug met compleet nieuw scherm (earpiece is vast niet makkelijk apart te vervangen) en nieuwe mic. Kan nu weer fatsoenlijk bellen met het toestel. Duurde ongeveer 1,5 week.. naar mijn mening een topservice.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Bij mij hoor ik niets, anderen mij ook niet, op de luidspreker gaat het prima. Daarom zit ik te denken aan een instelling dat de microphone uitzet ofzo?
dreameater schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:43:
@jeroen10

Toevallig heb ik m'n telefoon vandaag terug gekregen van de Nokia / MS Reparatie dienst. (Arvato voert dit uit). Ik had ongeveer gelijke problemen. Ík kon mensen enorm slecht verstaan, en zij mij ook.

Telefoon aangemeld via de "support" sectie op de reguliere site en netjes de procedure gevolgd. Vandaag m'n telefoon dus terug met compleet nieuw scherm (earpiece is vast niet makkelijk apart te vervangen) en nieuwe mic. Kan nu weer fatsoenlijk bellen met het toestel. Duurde ongeveer 1,5 week.. naar mijn mening een topservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Probeer eens te bellen met een applicatie als Skype of Viber.. dan weet je al wat meer

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Oeps, mijn 1020 in een emmer water laten vallen gisteren. :'(

Bliksemsnel hem eruit gepakt (lag plat op de bodem, cementwater) en uitgezet, (ja ik had nog gewoon beeld, don't try this at home).
Laadcover losgetrokken, gaten leeggezogen, scherm losgemaakt (losgetrokken) en gelukkig snel genoeg gereageerd zodat hij niet volgelopen was.
Er was maar weinig water te zien, een beetje bij de simkaarthouder , verder niet echt zichtbaar.
Daarna de telefoon een half uurtje als tent (het scherm blijft met twee flatkabels verbonden) neergezet en de profi-föhn een half uurtje hete lucht erdoorheen laten blazen.

In elkaar geklikt......starten, lopen.
Wel batterij leeg maar dat kan ook goed zijn omdat hij normaal aan het eind van de dag leeg is.

Maar alles doet het gewoon nog en alle data staat er nog op en is bereikbaar.. _/-\o_
En gewoon opgeladen met een gewone gebruiksduur vandaag

Een echte Nokia dus......zo worden ze niet meer gemaakt. ;)

Behalve de flitser, die is stuk kwam ik vanmiddag achter.......(zaklamp stuk). :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 23-10-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Met de föhn? :eeks:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Warmte en vocht zijn de perfecte omstandigheden voor erosie. Tenzij ie het zo warm maakt dat het water heel snel verdampt, maar dit is ook weer niet goed voor de rest van de telefoon. Ik raad aan in een bak met eijst en zout leggen en twee dagen niet aanraken. Batterij eruit, maar dat gaat lastig met deze phone.

Wel slim om het scherm zo los te koppelen. Hoe gaat dat? En hoe krijg je hem weer goed terug? Wist niet dat dat kon.

[ Voor 16% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-10-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:56
euh... zout?
Je bedoelt dat spul waardoor metalen nog sneller corroderen (erosie is wat anders)? ;)
Dat lijk mij dan weer niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

wappiewappie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:22:
euh... zout?
Je bedoelt dat spul waardoor metalen nog sneller corroderen (erosie is wat anders)? ;)
Dat lijk mij dan weer niet zo handig.
Inderdaad nooit zout doen. Rijst is voldoende. Heeft ook genoeg kabouters erin die het water eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Warmte en vocht zijn de perfecte omstandigheden voor erosie

Vocht en zuurstof veroorzaken corrosie. ;)

Dus dat vocht moet zo snel mogelijk weg, voordat het samen met zuurstof zijn verwoestende werk kan doen.
En nee het zijn geen schoenen die je drooghoudt met een zakje gel of zout, dat zout, indien los, vreet zich lekker in samen met het vocht, en wordt hard.
Zout is een no-go hier.

Het scherm trek je simpel los, schroefje onder simhouder los en aan die kant een plectrum/macdonaldsmes/oid ertussen wrikken, die kant klikt dan los. Mijn duimnagel is daar sterk en dik genoeg voor.
De andere kant zit "vast ingestoken" en kan je dan dus eruitschuiven.
Terugplaatsen is links insteken en rechts vastklikken in de behuizing. Pies of keek. :P

Tja en Eeks met de föhn?
Ik dacht meer EEKS, in het water..... >:)
Bij sommig gebruik, en op het dashboard in de auto, wordt de telefoon wel eens erg warm.
Een half uur verhitten tot een graadje of "max wat je hand aankan en dan iets verder qua afstand" bleek dan ook geen probleem en liet het vocht snel verdampen en verwaaien

De telefoon doet het weer normaal, behalve de flitser.
Fixables kon niet direct zeggen of de xenonled vervangen kon, maar raadde aan het toestel eerst te laten demonteren/reinigen (a 65). Misschien dat hij het dan weer doet, mogelijk een vochtkortsluitingkje (al zag ik geen vocht midden in het toestel, de prijs van een nieuwe camera wisten ze niet zo 1 2 3 maar van Apple kost dat bijv 60 euro (ex plaatsen) en deze camera is beter zei hij, dus waarschijnlijk duurder.
Maar die is dus niet stuk.....hij maakt nog steeds perfecte foto`s (zonder flits) en er zit geen vocht onder de lens.
Een nieuwe flitsunit kost 13,50 in China.

En de batterijduur? Ik had na 26 uur nog 31% over, dat gebeurt eigenlijk nooit (sporadisch), normaal is hij eind van de dag leeg.

De batterijduur is er dus op vooruitgegaan >:) ....(of zou het spaarzaam gebruik zijn ? ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 24-10-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Vanochtend essentiële update 8.10.14192.280 DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Elektronica, water en hitte/warmte:
S4 1u in water gelegen

Vandaar dat ik die opmerking maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Het was inderdaad een essentiële update, MS's wegen zijn ondoorgrondelijk...........de flitser doet het weer. :*)

Het zal wel toeval zijn.. :+
Voor niks een 31 delig elektraschroevendraaaiersetje met levenslange garantie gekocht.....(a 9,95 ;) )

Nokia FTW!!!!!

(Goeie link trouwens, alleen had hij de telefoon dicht en een uur laten weken. Mijne lag er 1,5 seconde in en was open met drogen zodat vochtige lucht weg kon ipv zich te verdelen binnenin de telefoon zodat overal vocht komt(wat bij hem al was) en hij droogde maar een paar seconden met de föhn en zette hem nat weer aan begreep ik ;) )

[ Voor 53% gewijzigd door Teijgetje op 25-10-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633414

Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van het inbranden van het scherm van de lumia 1020?? Ga hem toch maar ff opsturen....

• Teijgetje

• Jeroen10
  • Niet online
Geen idee, hoop wel dat het goede verbeteringen geeft aan onze oude 1020 :) ,met name camera en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb geen klachten over de camera, over de snelheid van het toestel ook niet eigenlijk.
En over wetend dat je het nieuwste OS gratis krijgt ook niet....... :P

Eigenlijk helemaal niet want afgelopen week dacht ik even dat ik mijn 1020 eindelijk stuk had weten te krijgen met een val plat op het scherm op een stenen vloer.
Mijn randjes van mijn hoesje (flip-case) bleken ver genoeg uit te steken (nog geen mm) om het scherm van breuk te behoeden.
Echter had ik geen ontvangst meer, nergens van, in twee provincies niet....dan denk je aan een breuk ergens in de antenne/zender-ontvanger (rest van OS werkte gewoon) :'(

Maar dat loste een reset (gelukkig) simpel op. :P

(Ik weet het, "How far can you push your luck". ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 14-11-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Link al geplaatst in het Lumia 925 draadje, maar aangezien het ook over de 1020 gaat, hier ook nog maar: http://www.windowscentral...oft-will-soon-release-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Vanaf Cyan de developer preview weer eens geprobeerd op m'n 1020.
Doet wonderen voor de accuduur! Bij rustig gebruik zeker 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Kreeg net WP8.1 (8.10.14219.341) DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Heb ik ook. Data toggle is handig. Minder handig is het dat de notificaties van de telegram nu kaduuk zijn.
Maar dat hoeft niet persé aan de update te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzmichels
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 00:27
Wie kan mij aan een camera grip (PD-95G) helpen voor de Nokia 1020? Liefst zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
Ik zit te dubben of ik een Lumia 930 zal kopen of toch een - natuurlijk veel oudere - 1020.
Ik weet dat het scherm van de 1020 minder goed is dan dat van de 930 en dat hij een langzamere processor heeft. De camera is een belangrijke reden om voor de 1020 te gaan, maar de rest van de telefoon is natuurlijk ook belangrijk. Is hij vlot genoeg? Gamen doe ik niet, maar ik heb ook een hekel aan wachten. En de camera van de 930 is ook best goed, al heeft deze een LED flitser en 'slechts' 20 MP.
Kan iemand mij raden?
lorenzmichels schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:59:
Wie kan mij aan een camera grip (PD-95G) helpen voor de Nokia 1020? Liefst zwart.
Ebay is je vriend! Kijk hier.

[ Voor 25% gewijzigd door RoJan op 07-12-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

In het algemeen is hij vlot genoeg, maar dat is hij niet met foto's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
In het algemeen is hij vlot genoeg, maar dat is hij niet met foto's nemen is hij iets trager vanwege de vele data die opgeslagen moeten als je high-res foto`s maakt.
Maak je kleine foto`s dan valt dat "nadeel" weg, maar is dat nadeel niet waarvoor je een 1020 neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Maar is het nou - zonder de camera mee te tellen - nog een goede telefoon? Logischerwijs neem je dan de 930, dus vraag ik me af of ik er geen spijt van krijg, omdat je hem vaker voor andere dingen gebruikt dan alleen voor de camera. Misschien toch maar voor een 930 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dan zou ik voor de 930 gaan. Die 930 heeft namelijk ook echt een geweldige camera. Als je prioriteit niet bij de camera ligt is de 930 eigenlijk alleen maar beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

RoJan schreef op zondag 07 december 2014 @ 18:44:
Maar is het nou - zonder de camera mee te tellen - nog een goede telefoon? Logischerwijs neem je dan de 930, dus vraag ik me af of ik er geen spijt van krijg, omdat je hem vaker voor andere dingen gebruikt dan alleen voor de camera. Misschien toch maar voor een 930 gaan...
Inderdaad de camera weggelaten in de beslissing kan je beter voor de 930 gaan. Langere batterijduur, hogere resolutie van het scherm, snellere processor en zeker geen slechte camera. Ik heb de 1020 gehad en ondanks de uitstekende camera heb ik hem weggedaan omdat ik hem elke dag wel een keer aan de lader moest leggen. De 930 heb ik nog maar zelden aan het infuus hoeven te leggen gedurende de dag en ben ook tevreden over de prima camera op de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gé Brander schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:44:
Ik heb de 1020 gehad en ondanks de uitstekende camera heb ik hem weggedaan omdat ik hem elke dag wel een keer aan de lader moest leggen.
Bij mij kan de 1020 langer mee dan een dag, maar ik leg hem elke ochtend op m'n werk op een Qi lader. Lang leve draadloos opladen en de charge cover die toen gratis was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Bedankt voor de reacties!
Ik dub nu tussen toch de 1020 en de grote, maar veelzijdige 1520. Is alleen niet een echt handzame camera, die 1520 denk ik. Wel lekker groot scherm voor andere dingen die je mt je telefoon doen en de specs lijken hetzelfde als die van de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb vandaag m'n gele behuizing binnen gekregen, vanavond maar eens van zwart naar geel :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
RoJan schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:51:
Bedankt voor de reacties!
Ik dub nu tussen toch de 1020 en de grote, maar veelzijdige 1520. Is alleen niet een echt handzame camera, die 1520 denk ik. Wel lekker groot scherm voor andere dingen die je mt je telefoon doen en de specs lijken hetzelfde als die van de 930.
Al heeft de 930 wel het mooiste scherm wat ik ooit heb gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat grappig! Tweede keer in twee dagen dat ik de L1020 op tv zag. Een keer Nederlandse tv en een keer Amerikaanse.

• Teijgetje
dreameater schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:01:
Ik heb vandaag m'n gele behuizing binnen gekregen, vanavond maar eens van zwart naar geel :)
Welkom bij de club van geel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Teijgetje schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:45:
[...]

Welkom bij de club van geel. :)
Hij is écht awesome :9~

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
:9~ Ik was toen net zo blij......

Zwart is ook geen kleur, (net zomin als wit).
Maar ik kwam ooit oranje behuizingen tegen,voor als je iets "unieks" wilt ooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vind toch wit wel erg mooi op mijn lumia 1020. Had t alleen gedaan omdat hij en paar euro (ja serieus) goedkoper was dan de zwarte per maand.

Luxe uitstraling, en die zwarte ring van de camera steekt mooi af.
Oranje 930 gezien en die vind ik toch wat te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Smaken verschillen, ik vond het een nietszeggende kleur.
Niet lelijk, gewoon nietszeggend en misschien een iets te vrouwelijke uitstraling.
Ik had dus een witte.....heel kort. ;) (mijn provider had geen gele)

De grap van oranje is meer dat Nokia geen oranje 1020`s uitgebracht heeft.
Of je het mooi vindt? Dat geldt ook voor wit, zwart of geel.

Je ziet Nokia`s/Lumia's wel steeds vaker in series; o.a. Grimm, Hart of Dixie, Once upon a time, Arrow.

[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nu nog naar Denim en dan naar Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Denim zal voor ons weinig uitmaken als je al de laatste firmware draait, behalve de naamsverandering in Extra`s en info verandert het versienummer niet en blijft alles hetzelfde.
Onze hardware is te oud om 4k opnamen mogelijk te maken.
De extra features, data toggle ed, krijg je met het OS.
Als je de Dev Preview draait dan krijg je, als je teruggaat naar de RTM versie, vanaf 8.1 Update (Info) de verandering naar Denim.
Mijn OS zit op 8.10.14219.341, wat onze versie van 8.1 Update 1 is.
Verder zal er niets veranderen tot W10.

Op naar W10....
De tech preview daarvan voor ons komt volgende maand, zie "in closing". ;).

[ Voor 46% gewijzigd door Teijgetje op 24-01-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad!

En dit was dan het vlaggeschip.

En toch denk ik dat Hey Cortana zou mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dragunov schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:28:
En toch denk ik dat Hey Cortana zou mogelijk zijn...
Mogelijk, dat zeker. Maar wat de huidige toestellen die het ondersteunen hebben wat deze niet heeft is een aparte processor die hey cortana regelt, samen met allerlei andere sensoren zoals gps etc.
Wanneer de lumia1020 dit moet gaan doen staat de (minder zuinige) main processor met een van zijn cores constant te luisteren.

Schijnt in ieder geval niet goed te zijn voor de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Cortana doet het prima op mijn 1020, en al een tijdje als je Update 1 al hebt, mijn batterijduur ging niet noemenswaardig achteruit.
Je moet wel de taal en regio op Engels (of andere ondersteunde taal/regio) zetten daarvoor (en een internetverbinding hebben) en die taal machtig zijn. Cortana herkent best wel goed wat je zegt, maar je moet het dus wel goed zeggen. ;)
Gevolg is ook dat als je nummers niet met 0031 beginnen, lokale nummers in de UK of US niet gevonden worden.

Je krijgt dus alles wat 8.1.1 te bieden heeft als OS, alleen de hardware kan de 4k niet aan.
Hoewel dt misschien een teleurstelling kan zijn is er natruurlijk nu al niets mis met de videokwaliteiten (zet hem op 1080p) van de 1020.
Geen firmware update heeft dus niets met het vlaggenschip te maken, dat is het al een tijdje niet meer, maar alles met de gebruikte hardware.
De 1020 is inmiddels 1,5 jaar oud (+2 eigenlijk incl ontwikkelen), dat is een eeuwigheid in telefoonland.

[ Voor 94% gewijzigd door Teijgetje op 26-01-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nog een keer naar Windows 10 en dan is het liedje uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dragunov schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:20:
Nog een keer naar Windows 10 en dan is het liedje uit!
W10 is het laatste OS dat MS stand alone uit wil brengen, daarna wil MS dit elke maand van updates en/of nieuwe features gaan voorzien, zoals OS X (OS10) nu bv op 10.10 (Yosemite) zit, alleen dan dus snellere updates als Apple nu doet.

Het is dus eerder "nog één keer naar W10 en dan eindeloze updates zolang als je device blijft werken".
Waarbij je natuurlijk geen features kan krijgen waar je de hardware niet voor hebt, zoals 4k video. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nou ik weet niet wat er aan de hand is, maar sinds te telefoon terug is van de reparatie gaat de batterij met de dag minder lang mee.

Om 8 uur ging de wekker, toen haalde ik de telefoon eruit. 2,5 uur later 7% over.

Ik keek om 10:nogwat en toen had ik 20 procent. 25 minuten later 13% eraf.

Dit is toch niet normaal? Ik heb ook bijna alles uit qua opties. NFC bluetooth locatie.
Wifi staat aan, scherm automatisch, wel hogere scherm gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643813

mijn scherm van mijn 1020 is gescheurd.
alleen het glas is kapot verder werkt hij nog perfect ondanks dat hij oertraag is.
kan ik dit het beste laten maken bij nokia zelf of via een andere zaak ''klaar terwijl u wacht''?

groeten,
jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Over het algemeen tevreden over de service van microsoft. Wanneer je het bij microsoft laat doen zal je er toch wel garantie over krijgen mocht er iets mis gaan.

Verder heb je kans op een nieuwe gratis behuizing (kreeg ik, geen idee waarom)

Kwestie van online aanmelden, ophaalafspraak inplannen en een tijd later je telefoon weer terug krijgen. Mijn tablet had ik na 3 dagen terug (gloednieuw) en mijn lumia 1020 had ik na anderhalve week pas terug, maar daar zat kerst en oud&nieuw tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643813

dan dat maar even regelen dan zo'n gebarsten scherm is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
En toch goed nieuws: 1020 krijgt Windows 10 preview in de eerste lichting

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gisteren kwam bij mij de "officiele " Denim firmware binnenrollen. Na de installatie viel me op dat alles (GUI/applicaties) wat soepeler werkte.. Hopelijk blijft dit zo en merk ik ook nog enige verbetering in accuduur.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.