Warmte en vocht zijn de perfecte omstandigheden voor erosie
Vocht en zuurstof veroorzaken corrosie.
Dus dat vocht moet zo snel mogelijk weg, voordat het samen met zuurstof zijn verwoestende werk kan doen.
En nee het zijn geen schoenen die je drooghoudt met een zakje gel of zout, dat zout, indien los, vreet zich lekker in samen met het vocht, en wordt hard.
Zout is een no-go hier.
Het scherm trek je simpel los,
schroefje onder simhouder los en aan die kant een plectrum/macdonaldsmes/oid ertussen wrikken, die kant klikt dan los. Mijn duimnagel is daar sterk en dik genoeg voor.
De andere kant zit "vast ingestoken" en kan je dan dus eruitschuiven.
Terugplaatsen is links insteken en rechts vastklikken in de behuizing. Pies of keek.
Tja en Eeks met de föhn?
Ik dacht meer EEKS, in het water.....
Bij sommig gebruik, en op het dashboard in de auto, wordt de telefoon wel eens erg warm.
Een half uur verhitten tot een graadje of "max wat je hand aankan en dan iets verder qua afstand" bleek dan ook geen probleem en liet het vocht snel verdampen en verwaaien
De telefoon doet het weer normaal, behalve de flitser.
Fixables kon niet direct zeggen of de xenonled vervangen kon, maar raadde aan het toestel eerst te laten demonteren/reinigen (a 65). Misschien dat hij het dan weer doet, mogelijk een vochtkortsluitingkje (al zag ik geen vocht midden in het toestel, de prijs van een nieuwe camera wisten ze niet zo 1 2 3 maar van Apple kost dat bijv 60 euro (ex plaatsen) en deze camera is beter zei hij, dus waarschijnlijk duurder.
Maar die is dus niet stuk.....hij maakt nog steeds perfecte foto`s (zonder flits) en er zit geen vocht onder de lens.
Een nieuwe flitsunit kost 13,50 in China.
En de batterijduur? Ik had na 26 uur nog 31% over, dat gebeurt eigenlijk nooit (sporadisch), normaal is hij eind van de dag leeg.
De batterijduur is er dus op vooruitgegaan

....(of zou het spaarzaam gebruik zijn ?

)
[
Voor 3% gewijzigd door
Teijgetje op 24-10-2014 01:00
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.