• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-12 19:58
Hier nog niks ervoor! (Belgie CV)

• Joenos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-06 14:57
Beste lezers,

Het lijkt er op dat de random freeze bug (waar ik last van had) ook is opgelost. Er is namelijk een nieuw OS build en firmware

OS 8.10.14226.359 met FW 3051.50009.1451.10xx

• Dragunov

• Dragunov
Update naar Denim, maar staat nog steeds Cyan

• Dragunov
Wel Developers preview hier!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik heb zonder developer preview ook mappen, voor de rest is er toch niets nieuws?

• wens
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-12 15:49
Ben op zoek naar een Nokia Camera Grip PD-95G voor mijn Lumia 1020.
Heb reeds gezocht, maar bij de meeste webshops is hij niet meer verkrijgbaar.
Iemand nog een suggestie waar ik hem zou kunnen scoren?

• wens
Ah, Amazon. Import vanuit de USA (iets met douane), en je betaalt ook de hoofdprijs.. Ik zoek nog even verder ;)

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Allereerste hit.
Was alleen als tip.
Zoek dus in EU/UK.

• wens
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb inmiddels deze gescoord: http://www.ebay.nl/itm/151513391310
Kost wat (verzendkosten, douane), maar dan heb je ook wat 8)

• Heilige Kaas
Maar doet ebay iets speciaals of word hij dan alsnog tegen gehouden bij de douane?

Ik bestel liever uit China dan VS. Bij VS altijd belasting moeten betalen.

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik had de laatste paar dagen wat last van random freezes........toestel uit en alleen met soft reset weer aan de praat te krijgen.
Irritant en eigenlijk wilde ik vanavond eens gaan zoeken of er meer problemen waren de laatste tijd met app updates oid.
Ik had Joenos`post gemist.

Ik kreeg net OS 8.10.14219.341 met FW 3051.50009.1451.1001
Vergeleken met OS 8.10.14226.359 met FW 3051.50009.1451.10xx van Joenos lijkt het een ouder OS?

Hopelijk stabiel.... :)
Als vanouds. ;)

Jammer, ik hoopte op 10. maar ook via de Windows Insider app nog niets. :N
Staat zelfs nog op Cyan...... :F

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• liffey
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-11 12:37
Mijn telefoon is op een grindpad uit mijn achterzak gevallen... barst in het glas, dat is voor een eerst in 10 jaar bij een nokia dat me dit gebeurd!

Wat te doen? vervangen? en waar vind ik dan een goed scherm? prijzen in de winkels verschillen nogal en ik wil liever geen imitaite. Heeft iemand ervaring met het kopen van een scherm?

Of toch gewoon overstappen naar een andere telefoon (na 1,5 jaar is de kracht van de batttarij ook wel achteruit gegaan...)
En wat zouden jullie dan doen? 930? ik ben niet zo van de android geloof ik...
fotografie is voor mij belangrijk.

• MixT2311
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-12 09:26
liffey schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:04:
Mijn telefoon is op een grindpad uit mijn achterzak gevallen... barst in het glas, dat is voor een eerst in 10 jaar bij een nokia dat me dit gebeurd!

Wat te doen? vervangen? en waar vind ik dan een goed scherm? prijzen in de winkels verschillen nogal en ik wil liever geen imitaite. Heeft iemand ervaring met het kopen van een scherm?
Zelf ook een gebarsten scherm gehad, dus dat hield in dat je hele scherm vervangen wordt (glas+digitizer). Je kunt het proberen via MS zelf (kijk eerst wat je garantiestatus is: hier), maar dit kan duur uitvallen; bij mij was de schade niet gedekt en dan betaal je flink en dan kon je net zo goed een nieuwe kopen.

Als je verder dan nog steeds liever niet in een winkel je scherm laat vervangen, zoek dan een donortoestel via Marktplaats of via Tweakers. Ik had het geluk dat op Tweakers er een (met waterschade) te koop stond. Je zult dan nu wel zelf je Lumia uitelkaar moeten halen, maar daar zijn goede filmpjes en/of artikelen over te vinden; Google is je grote vriend.

[edit: typos]

[Voor 12% gewijzigd door MixT2311 op 28-04-2015 10:50]

"I'll leave the party in style and not to be carried out"

• olafino
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Afgelopen dagen zag ik rechts in het scherm een verticale groene streep over het hele scherm, dat bleek het groene punt lampje te zijn.
Ter hoogte van dat lampje zit horizontaal een scheur binnen in het scherm, niet voelbaar dus.
De kleuren van het scherm zijn wat fletser geworden en flikkert wit licht zo nu en dan, overigens als de camera open staat hoor ik soms een piepend geluid op de achtergrond.

Het toestel heb ik in November 2014 gekocht, ga eerst eens terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht.

• Heilige Kaas
olafino schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:49:
Afgelopen dagen zag ik rechts in het scherm een verticale groene streep over het hele scherm, dat bleek het groene punt lampje te zijn.
Ter hoogte van dat lampje zit horizontaal een scheur binnen in het scherm, niet voelbaar dus.
De kleuren van het scherm zijn wat fletser geworden en flikkert wit licht zo nu en dan, overigens als de camera open staat hoor ik soms een piepend geluid op de achtergrond.

Het toestel heb ik in November 2014 gekocht, ga eerst eens terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
Je kan beter direct contact opnemen met nokia. Je krijg dan een code en daarmee komt UPS hem op afspraak ophalen. Ik denk dat je hem dan veel sneller terug heb dan via de winkel.

Die piep is trouwens normaal, dat is de optische stabilisatie (bijvoorbeeld in het donker) niet goed ziet wat hij moet stabiliseren en dan op hol slaat, het is echt glazen lens die fysiek beweegt, en dat hoor je.

Edit: http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/

[Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-04-2015 20:49]

• olafino
Dank voor de tip! Heb het meteen gedaan, inpakken en UPS bellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-11 08:28
Ik ben zelf nog steeds aan het twijfelen of ik niet ook voor een 1020 wil gaan of toch nog zou wachten op een opvolger die al veel te lang op zich laat wachten...
Ik ben vooral gecharmeerd van het uiterlijk van de 1020 en het fysieke formaat is de max voor mij voor een telefoon. Daarnaast is vooral de camera functie in combinatie met xenon flits en ois een vereiste...

Mijn probleem is dat alle "opvolgers" (zoals de 930) geen xenon flits hebben en ben ik ook minder gecharmeerd van het uiterlijk. Daarnaast ben ik erg bang dat een eventuele opvolger van de 1020 weer formaat phablet wordt, waar ik gewoon écht niet op zit te wachten...

Ondanks dat de 1020 geen snelheidsmonster is, kan ik daar prima mee leven. Ik moet het nu ook doen met een budget android en wat ik tot nu toe heb gezien van windows phone ziet dat er voor mij meer dan werkzaam uit.
Waar ik eigenlijk meer mee zit is de mogelijke ondersteuning vanuit microsoft en of je dan niet van die "apple taferelen" krijgt waarbij iedere update de telefoon alleen maar langzamer maakt tot er uit eindelijk niet meer mee te werken is, en de batterijduur... Ik heb meerdere mensen gehoord dat de telefoon niet eens de dag door komt...
Ondanks dat de 1020 nog wordt voorzien van van windows 10, zijn er nu al features waar de 1020 al niet meer mee overweg kan. Nu zal ik contana niet echt missen, maar de extra camera features waren wel leuk geweest...

Hier misschien nog mensen tips of opmerken voor of tegen de telefoon?
Zijn er überhaubt al geruchten over de opvolger van de 1020? Gaat er ooit een "echte" opvolger komen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:22

RayNbow

Kirika <3

Dit is de enige informatie die we hebben:
Q: What is the timeframe for release of a successor to the Lumia 1020?
Eero Salmelin: The same team that developed the 1020 continues to push the boundaries of imaging but can not talk about future products.

Q: Why aren't we seeing more phones (especially pureview) with Xenon flash? For still photography it's far superior to any LEDs.
Juha Alakarhu: We optimize our camera solutions for different kind of products, and we have been brining also big improvements to led flashes.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spekkie88
RayNbow schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:10:
Dit is de enige informatie die we hebben:

[...]
Interessant artikel! Maar ondertussen ook al weer bijna een jaar oud en nog steeds niets over een concrete opvolger van de 1020... :'(
Het is dat de software op mijn samsung pixon 12 nog pre android was anders had ik die waarschijnlijk nog steeds gebruikt. Mede vanwege de xenon flits maakt die telefoon nog steeds erg mooie plaatjes _/-\o_

Pas met de 1020 heb ik daarin een waardige opvolger gevonden qua camera features.

Wellicht dat er met de officiële release van windows 10 een opvolger komt van de 1020, maar dat is dus nog steeds koffiedik kijken...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hier is nog een recenter artikel, maar het is in videoformaat: We chat with Microsoft's imaging chief about Denim, Lumia 1020, and more #CES2015.

Helaas geen tijdstippen erbij, dus ik weet niet wanneer er over de 1020 gesproken wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• olafino
Heilige Kaas schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:49:
[...]

Je kan beter direct contact opnemen met nokia. Je krijg dan een code en daarmee komt UPS hem op afspraak ophalen. Ik denk dat je hem dan veel sneller terug heb dan via de winkel.

Die piep is trouwens normaal, dat is de optische stabilisatie (bijvoorbeeld in het donker) niet goed ziet wat hij moet stabiliseren en dan op hol slaat, het is echt glazen lens die fysiek beweegt, en dat hoor je.

Edit: http://www.microsoft.com/...l/support/warranty-check/
Telefoon vandaag retour gekregen, hersteld binnen de garantie.
Componenten vervangen,Graphic problem on display module[490] Materiaal NOK/CARE Window Assembly Row- Refurbished (cosmetic renewal) [350] Foutcode [511]Nok/Care Main Camera Assembly etc.

Zo te zien een heel nieuw scherm en rechtsboven is het groene lampje helemaal niet te zien.(scheen loodrecht naar beneden)

Plus bijkomend voordeel, op Koningsdag in de wijk stond een man met oa. wat blauwe Nokia doosjes, nostalgie inmiddels, de telefoon had zijn neef maar die wilde de rest niet.
Charging cover-3066,Camera Grip-95G, Wireless Charger DT-900 en Extra Boost USB charger DC-16 mocht allemaal mee voor €15,-

Contact met Microsoft goed, alles is weergegeven, wanneer de telefoon is aangekomen, wanneer ze ermee aan de slag gaan en wanneer ik hem terug kan verwachten.
Heeft al met al 10 dagen geduurd!

Goeie service hopelijk blijft het nu goed gaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spekkie88
Heeft er iemand hier ervaring met het zelf maken van een wireless charge cover voor de lumia 1020?
Want er is een officiële cover, maar die is nergens meer te krijgen.
Aan de andere kant als ik deze foto's bekijk zit er alleen maar een coil verwerkt in de officiële cover en zijn er verder geen extra chips aanwezig. Dus ik neem aan dat de QI chips al verwerkt zitten in de telefoon zelf.

Hierdoor lijkt het mij dus vrij eenvoudig om zelf een coil in een bestaande cover te plaatsen en hoef je er dus alleen voor te zorgen dat deze verbinding maakt met de contacten achter op de telefoon... Of zie ik dan toch cruciale dingen over het hoofd?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
Volgens mij zie je niets over het hoofd, de truuk is inderdaad de coil contact te laten maken met de twee contacten achterop.
Daar is het printje voor waar de coil op aangesloten is, die heeft die twee bewegende contacten.
Je zou daar iets voor moeten maken.

De enige vraag is welke coil je het best kan nemen, al zal een ontvanger altijd 5v@1A geven volgens Würth

Je kan trouwens deze proberen, staat nu nog op een normale prijs (was 30 euro), en is nog een paar uurtjes op te bieden, de andere op ebay vragen ze belachelijke prijzen voor.

[Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 01-06-2015 01:01]

• olafino
Je kan trouwens deze proberen, staat nu nog op een normale prijs (was 30 euro), en is nog een paar uurtjes op te bieden, de andere op ebay vragen ze belachelijke prijzen voor.
..wat ik begreep van iemand die bij Nokia heeft gewerkt zitten de originele Nokia accessoires in doosje,gedeeltelijk blauw en gedeeltelijk doorzichtig.
De namaak camera grip en charging cover worden in een zakje met blauw label aangeboden, meestal uit Azie.

Ik weet niet wat hier de kwaliteit van is.

• Teijgetje
Tja, zoals bij auto's ook het geval is, als er geen originele onderdelen meer zijn dan verval je in imitatie.....
Zo ook waarschijnlijk voor de laadcover, als je ze al nog te pakken krijgt voor een redelijke prijs, al zie ik alleen maar doosjes. ;)
Ik schrik een beetje wat ze er tegenwoordig voor vragen als collectorsitem....

[Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 12-06-2015 10:36]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

De powerknop van mijjn Lumia 1020 werkt niet meer :( Gelukkig heb ik nog (net) garantie :)
Ben nu mijn order aan het aanmaken en krijg de optie 'Reparatie onder garantie met refurbisment'. hierbij wordt de behuizing (die bij mij toch behoorlijk beschadigd is...) en het scherm vervangen voor €71,40. Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Heb het maar gedaan, we shall see :)

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 17-06-2015 14:45]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Het scherm bij mijn moeder is spontaan gebarsten :(

• levi1700
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-11 19:01
Tomba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:49:
De powerknop van mijjn Lumia 1020 werkt niet meer :( Gelukkig heb ik nog (net) garantie :)
Ben nu mijn order aan het aanmaken en krijg de optie 'Reparatie onder garantie met refurbisment'. hierbij wordt de behuizing (die bij mij toch behoorlijk beschadigd is...) en het scherm vervangen voor €71,40. Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Ja, ervaring, en alleen maar goede, idd nieuw scherm en nieuwe cover. Had het toestel laten vallen en zag er aardig beschadig uit, nu terug als nieuw!
Wilde dit ook met mijn dochter haar Lumia 925 doen, maar kwam hier uit op maar dan €300 8)7

• Spekkie88
Teijgetje schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:23:
Volgens mij zie je niets over het hoofd, de truuk is inderdaad de coil contact te laten maken met de twee contacten achterop.
Daar is het printje voor waar de coil op aangesloten is, die heeft die twee bewegende contacten.
Je zou daar iets voor moeten maken.

De enige vraag is welke coil je het best kan nemen, al zal een ontvanger altijd 5v@1A geven volgens Würth

Dit is het eindresultaat... Een uitgebreid foto verslag het ik er uiteindelijk niet van gemaakt, maar ik kan desgewenst nog wel wat gedetailleerdere foto's + info plaatsen.

Bottom line: een coil is voldoende.

Ondanks het aanbod van Heilige Kaas voor een officiële wireless cover (nogmaals dank hiervoor _/-\o_ ) was ik er niet helemaal tevreden over. De cover was me te glad en een zwarte cover bij een witte telefoon was ook niet alles...

Dus toch maar zelf knutselen...
Ik had al een wireless charger combi voor mijn oude telefoon liggen, dus heb ik nadat mijn TPU covers binnen waren de coil uit mijn oude receiver gesloopt en aangesloten op mijn Lumia 1020...
Het lastigste was nog om de coil aangesloten te krijgen op de contactpunten van de Lumia 1020, maar na wat prutsen is ook dat gelukt 8)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Teijgetje
Spekkie88 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Dit is het eindresultaat... Het lastigste was nog om de coil aangesloten te krijgen op de contactpunten van de Lumia 1020, maar na wat prutsen is ook dat gelukt 8)
Hoe heb je dat nu "geprutst"? Vastgesoldeert met een druppeltje soldeer?

• Spekkie88
Teijgetje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Hoe heb je dat nu "geprutst"? Vastgesoldeert met een druppeltje soldeer?
Nee, zoals je misschien op de foto kan zien is de coil een kwartslag gedraaid omdat deze anders over de contactpunten van de lumia 1020 kwam te liggen...
Ik heb vervolgens de flatcable die zat verwerkt in de "oude" receiver gebruikt om een "pad" te maken van de coil naar de contactpunten van de Lumia. (flatcable is gesoldeerd aan de coil)
Op de flatcable aan de kant van de lumia contactpunten heb ik kleine puntjes soldeer weten te creëren. Echter maakte dit nog niet echt lekker contact, dus heb ik wat aluminium folie een aantal keer dubbel gevouwen en een stukje over ieder contact van de lumia gelegd zodat de puntjes beter contact maken.
Als laatste heb ik een stukje dun karton over de flatcable bij de lumia contacten gelegd zodat de telefoon hoes genoeg druk uitoefent om voor goed contact te zorgen.

Al met al lekker provisorisch maar het werkt :+

De foto's zijn niet echt scherp, maar ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:49:

Een weekje of twee geleden kwam ie terug, echt een aanrader. Het toestel is als nieuw, zelfs de accu hebben ze vervangen :)
Jammer genoeg heb ik inmiddels een Lumia 640, dus echt veel wordt ie niet meer gebruikt. (gaat wel mee op vakantie natuurlijk tbv de vakantiefoto's :) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Triss
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:02
Mijne heeft van de vakantie vocht schade opgelopen geloof ik.
Had niet gedacht dat dit kon gebeuren, GSM lag op een tafeltje in een cafe, en dit tafeltje was blijkbaar wat nat. Hij lag met zijn scherm naar boven.

Nu de volgende dag merkte ik dat het led lampje van de flash bleef branden.
En dit lampje is pas uit gegaan, wanneer de batterij al enkele dagen leeg was.
Na wat googlen, leerde ik dat het vocht schade is?

Iemand nog ervaring mee?
Ik heb nog garantie op dit toestel, maar ik vrees nu, dat ik het zelf ga mogen maken?

Support engineer

• Amadeus1966
  • Laatst online: 03-12 16:48
Triss schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:58:
GSM lag op een tafeltje in een cafe, en dit tafeltje was blijkbaar wat nat. Hij lag met zijn scherm naar boven.

Iemand nog ervaring mee?
Ik heb nog garantie op dit toestel, maar ik vrees nu, dat ik het zelf ga mogen maken?
In het bier verzopen.....kan een ergere dood voorstellen.
Even een paar dagen open wegleggen zodat ie goed kan drogen. Eventueel in een bak met rijst oid.
Nokia werkt volgens mij niet met vochtdetectiestickers....dus als ie goed droog is en hij doet nog raar......net doen alsof je gek bent en opsturen ;)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Spekkie88
Hoi allemaal,

sinds ik een hoesje om mijn 1020 heb zitten (zie de foto een paar posts terug) merk ik dat mijn wifi signaal erg slecht is... (ook zonder wireless charging coil) Als ik het hoesje er weer afhaal heb ik ineens weer prima signaal...
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn...
Als ik het vergelijk met met de Optimus G van mijn vriending waar een nog dikker hoesje omheen zit worden er veel meer netwerken gevonden dan op mijn 1020 en heeft met hoesje ook gewoon op de 2e verdieping en in de tuin nog bereik terwijl mijn 1020 dat met hoesje absoluut niet redt..

De telefoon bevalt verder goed, maar dit sterke signaal verlies is toch wel vervelend...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• vosManz
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Gaat het om signaalverlies van GSM of van WIFI?

Ik heb hier ook een 1020 met een charging cover (wel de officiële van Nokia) maar herken dit probleem niet. Momenteel zowel GSM 4G (t-mobile) en WIFI op 1 streepje na vol. Als ik de cover er afhaal zie ik dat niet veranderen. Ook op andere locaties heb ik nooit gemerkt dat ik slecht bereik heb.

• Spekkie88
vosManz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:28:
Gaat het om signaalverlies van GSM of van WIFI?

Ik heb hier ook een 1020 met een charging cover (wel de officiële van Nokia) maar herken dit probleem niet. Momenteel zowel GSM 4G (t-mobile) en WIFI op 1 streepje na vol. Als ik de cover er afhaal zie ik dat niet veranderen. Ook op andere locaties heb ik nooit gemerkt dat ik slecht bereik heb.
Nog niet echt gelet op GSM. Viel me vooral op bij WIFI waarbij mijn telefoon zeer slecht bereik heeft op de 2e verdieping en in de tuin, terwijl andere apparaten hier geen last van hebben.
Ik kom er ook net pas achter dat het verwijderen van de cover een significant verschil maakt, terwijl dit alleen een siliconen hoesje is... (De coil is er al een tijdje uit)

Ik heb ook nog de officiele charge cover liggen... Die wilde ik gaan testen zodra ik thuis ben...
Maar vind het toch vreemd dat een siliconen hoesje van zo'n grote invloed is op het signaal...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Spekkie88
Ik heb wat verder getest maar zelfs zonder hoesje is het wifi bereik van de 1020 ronduit belabberd...

Hier een voorbeeld van de 1020 tegenover de optimus G, beide screenshots genomen vanaf hetzelfde punt in de woonkamer binnen 5 meter van de AP:

Lumia 1020:

LG Optimus G:

Het AP stelt zowel een 5GHz als 2.4GHz netwerk beschikbaar en zoals je kan zien zijn beide telefoon verbonden met het 5GHz netwerk.

Maar ondanks dat het 2.4GHz netwerk een sterker signaal heeft volgens android kan mijn lumia 1020 al niet eens meer met dat netwerk verbinding maken... Daar komt bij dat de Optimus G veel meer AP's "ziet" dan mijn Lumia 1020.

Nu weet ik dat er niet veel waarde gehecht kan worden aan het verschil in signaal streepjes, maar aangezien er voor WP 8.1 geen mogelijkheid is om het aantal dB weer te geven is dit de meest concrete vergelijking die ik kan maken...

Op het gebied van GSM ontvangst heb ik tot nu toe nog geen problemen ondervonden...

Maar mijn vraag is meer: zijn er meer mensen met dit probleem of is dit genoeg reden om garantie te claimen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• ToyotaMR2
Het is 'maar' 1 streepje verschil?

Is het wel continue hetzelfde of fluctueren ze ook nog.
Als in: Sommige momenten dus wel gelijk?

• Spekkie88
ToyotaMR2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:43:
Het is 'maar' 1 streepje verschil?

Is het wel continue hetzelfde of fluctueren ze ook nog.
Als in: Sommige momenten dus wel gelijk?
Nee, bij de 1020 komt het bereik nooit hoger dan 1 streepje op deze afstand, en zijn de streepjes nooit gelijk.
Daarnaast blijf ik het raar vinden dat op deze afstand al niet eens meer een connectie kan worden gemaakt met het 2.4GHz netwerk ondanks dat deze een sterker signaal afgeeft...

Om nog maar te zwijgen van de ontvangst als ik een verdieping omhoog ga...

[Voor 6% gewijzigd door Spekkie88 op 24-08-2015 12:47]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• ToyotaMR2
5 meter is niets.
Ik heb vol bereik op meer dan 8-10 meter (router in woonkamer tot in slaapkamer, door muren heen dus).

Maar je LG heeft ook te weinig dan op die afstand.
Dus ik verdenk je AP/router meer dan de telefoon.

• Spekkie88
ToyotaMR2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:09:
5 meter is niets.
Ik heb vol bereik op meer dan 8-10 meter (router in woonkamer tot in slaapkamer, door muren heen dus).

Maar je LG heeft ook te weinig dan op die afstand.
Dus ik verdenk je AP/router meer dan de telefoon.
5GHz door een muur werkt niet heel lekker en de 2.4GHz band heeft waarschijnlijk wat last van de enorme hoeveelheid omliggende netwerken.

Maar dat verklaard nog steeds niet waarom de LG 20+ netwerken "ziet" en mijn lumia < 10...
En op andere plekken met andere AP's heb ik ook minder bereik en "zie" ik ook veel minder netwerken dan anderen...
En als jij zegt dat je op +-10 meter door muren ed nog steeds vol bereik hebt ga ik mijn 1020 wel aanmelden voor garantie...
Bedankt voor de info en ik zal het resultaat hier posten zodra de telefoon weer terug is.

Kan even duren though, want ik kan mijn telefoon nog even niet missen O+

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Triss
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:02
Amadeus1966 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:47:
[...]

In het bier verzopen.....kan een ergere dood voorstellen.
Even een paar dagen open wegleggen zodat ie goed kan drogen. Eventueel in een bak met rijst oid.
Nokia werkt volgens mij niet met vochtdetectiestickers....dus als ie goed droog is en hij doet nog raar......net doen alsof je gek bent en opsturen ;)
Ik heb hem opgestuurd, zoals je me aangeraden hebt :)
En hij is netjes gemaakt! Ze hebben er geen problemen over gemaakt.

Het is toch een mooie service dat deze mannen aanbieden!

Support engineer

• Amadeus1966
Triss schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:46:
[...]

Ik heb hem opgestuurd, zoals je me aangeraden hebt :)
En hij is netjes gemaakt! Ze hebben er geen problemen over gemaakt.

Het is toch een mooie service dat deze mannen aanbieden!
Geweldig, toppie.
Ben blij dat het gelukt is.

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:10
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 1020 en een van de recentere Windows 10 preview builds?
Vroeg me af of bijvoorbeeld de camera nog goed werkt, en dan vooral de Raw-ondersteuning.

Op Windows Central is namelijk vaak te lezen dat deze functie (Raw/DNG dus) zou ontbreken?

• Teijgetje
MS komt later dit jaar met een universal app dat RAW + 41 MP ondersteunt, speciaal voor de 1020

We also wanted to talk a little bit about Lumia 1020 camera features on Windows 10. Owners of the Lumia 1020 love using their phone’s amazing camera to capture high-fidelity photos and videos. If you recently upgraded your Lumia 1020 to a Windows 10 Insider Preview build, you might have been disappointed that your camera wasn’t working like you expect. Many of the Lumia 1020’s camera features, like 41MP capture and DNG files, only work with the Lumia Camera app. While the app works with Windows 10 Mobile, it won’t be available for download from the Store until later this fall.

• -Eraser-
Teijgetje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:01:
MS komt later dit jaar met een universal app dat RAW + 41 MP ondersteunt, speciaal voor de 1020

We also wanted to talk a little bit about Lumia 1020 camera features on Windows 10. Owners of the Lumia 1020 love using their phone’s amazing camera to capture high-fidelity photos and videos. If you recently upgraded your Lumia 1020 to a Windows 10 Insider Preview build, you might have been disappointed that your camera wasn’t working like you expect. Many of the Lumia 1020’s camera features, like 41MP capture and DNG files, only work with the Lumia Camera app. While the app works with Windows 10 Mobile, it won’t be available for download from the Store until later this fall.
Ok, bedankt voor de info ;) Heb het even opgezocht, en dit schijnt dus gisteren bekend te zijn gemaakt met de nieuwe build.
Ik wacht dan toch nog maar even af, totdat alle functies beschikbaar zijn.

• VanhoolAG280T
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-04-2016
-Eraser- schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:23:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 1020 en een van de recentere Windows 10 preview builds?
Vroeg me af of bijvoorbeeld de camera nog goed werkt, en dan vooral de Raw-ondersteuning.

Op Windows Central is namelijk vaak te lezen dat deze functie (Raw/DNG dus) zou ontbreken?
Ik heb over het algemeen de indruk dat de camera app op windows phone 10 slechter presteert dan lumia camera op wp8.1, en dat de foto's die hiermee gemaakt worden ook slechter zijn vooral kwa scherpte.

• ToyotaMR2
--- nvm ---

Toch nog maar een poging:

Ik wil mijn telefoon koppelen aan de pc om alle raw bestanden eraf te halen.
Dat is nu eindelijk gelukt, echter komen de problemen weer bij de overdracht.

Fout bij kopiëren:
Geleverde gegevens zijn van een onjuist type.

Waarom krijg ik dit elke keer?

Én! Is het ook niet zo dat de telefoon 'open' moet staan om bereikbaar te zijn als opslagmedium?
En dat de optie never time out er nu niet meer in staat en bij deze maar op max 5 minuten kan staan?

En als deze bestanden een uur nodig hebben (voor overdracht) ik dus de hele tijd bij mijn telefoon moet blijven en 'wakker' moet houden?

[Voor 192% gewijzigd door ToyotaMR2 op 22-09-2015 14:29]

• Teijgetje
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:21:

Is het ook niet zo dat de telefoon 'open' moet staan om bereikbaar te zijn als opslagmedium?
En dat de optie never time out er nu niet meer in staat en bij deze maar op max 5 minuten kan staan?

En als deze bestanden een uur nodig hebben (voor overdracht) ik dus de hele tijd bij mijn telefoon moet blijven en 'wakker' moet houden?
Ik kan mijn telefoon via USB aansluiting gewoon bereiken in standby, dwz met zwart scherm.
Ik moet natuurlijk wel de telefoon ontgrendeld hebben met de pincode maar als ik daarna de telefoon laat sluiten is hij gewoon bereikbaar.

Naar wat voor pc kopieer je hem dan?
Ook gesloten is hij gewoon in de verkenner te zien.

En ik snap niet helemaal wat je aan foutmelding bedoelt?
Als ik de foto + de highres kopieer dan kopieert hij dat gewoon.
In mijn verkenner zie ik dan een foto en een bestand(de high res), van de laatste kan windows geen preview geven.
Maar als ik er op klik dan opent de high-res gewoon in mijn Windows photo viewer.

Het enige verschil is als je op ware grootte klikt, de high-res is denk ik 4x zo groot als de foto, op mijn 17" (16:9) is een foto 3 schermen breed en drie schermen hoog waar de high-res 6 schermen breed en 6 schermen hoog is. (36/9=4)

[Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 23-09-2015 11:08]

• ToyotaMR2
Ik heb nu na heel veel pogingen en (automatische) ontkoppelingen/verbrekingen de video's eraf.
Maar ik krijg dus bijna continue dat windows-geluidje bij nieuw apparaat gekoppeld/verbroken (gewoon W7 dus).

Preview en zo dat snap ik, maar zo ver kom ik niet eens.
Als ik alles selecteer en sleep naar de pc dan krijg ik op een gegeven moment die melding en ontkoppelt de telefoon.
Explorer loopt dan even vast en ik moet de telefoon loshalen en weer opnieuw beginnen (wel even wachten weer, want Explorer) en dan begint alles weer opnieuw.

• Amadeus1966
Hoe is de staat van je usb kabel/aansluiting?
Gebeurt dat ook als je tegen de connector aan komt?

Want ook dat kan een oorzaak zijn.

• ToyotaMR2
Is gewoon de kabel van mijn oplader, dus die is goed.
Als, dan is het de usb-ingang van mijn pc. Maar dat is ook al de 4e die ik geprobeerd heb.
En het wegvallen is 'random', had namelijk al aan de kabel getrokken en bewogen en merkte geen verschil.

• Teijgetje
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Of meerdere?
Klinkt toch als een slechte kabel of slecht contact ergens.

Hij kan bv best gewoon opladen en bij data een fout genereren.
Heb laatst om die reden een kabel weggegooid, wel data en soms opladen, en ook steeds pingpongen.

[Voor 55% gewijzigd door Teijgetje op 23-09-2015 16:54]

• Spekkie88
Dit klinkt inderdaad als een slechte kabel...
Dat een kabel de telefoon wel oplaad wil niet zeggen dat de kabel probleemloos is.
Als namelijk bij het opladen de verbinding even wordt verbroken gaat het laden gewoon verder, bij dataoverdracht is dat een groter probleem.

Ik heb zelf ook wel gehad dat een kabel de telefoon wel (langzamer) op kon laden, maar dataoverdracht was een ramp... Andere kabel gepakt en er was geen vuiltje meer aan de lucht.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Cursed Guardian
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-11 19:05
Ik heb sinds gisteren de Windows 10 Preview versie (OS version: 10.0.10536.1004) op mijn Lumia 1020 staan maar heb er wat gemengde gevoelens over.
Ik heb de installatie 2x moeten doorlopen, na de eerste keer had ik geen mobiele verbindingen en kon ik wifi niet eens activeren, via de About/Info onder 'System' heb ik de 'reset my phone' functie gebruikt.
Ondertussen heb ik mijn voornaamste apps weer geïnstalleerd maar merk dat sommige applicaties niet volledig ondersteunt worden of niet werken, dit is echter nihil tot zover.
Verder merk ik aan het menu dat het nog een beetje buggy en op sommige momenten een beetje traag is maar dat zijn ook gelijk de nadelige effecten.

Het oogt over het algemeen wel goed en het werkt over het algemeen ook snel, de batterij gaat ongeveer even lang mee als met W8.1. Het is nog wel even afwachten wat de verdere gebruikservaring zal zijn gezien ik W10 pas sinds gisteren heb.

EDIT: Ik moest bij de 'region' instellingen (Engelstalig ingericht) naast Country/Region ook 'Regional format' op NL zetten voordat ik bijv. de Rabobank app kon vinden.

Ik zal wat meer info plaatsen zodra ik een wat uigebreidere ervaring heb.

[Voor 7% gewijzigd door Cursed Guardian op 29-09-2015 16:16. Reden: Aanvulling info]

• Davy24
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Was de camera van de 1020 niet crippled in de previews van Win 10?
Voor mij in elk geval reden om er ff niet aan te beginnen.

• Cursed Guardian
Davy24 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:52:
Was de camera van de 1020 niet crippled in de previews van Win 10?
Voor mij in elk geval reden om er ff niet aan te beginnen.
Heb je gelijk in Davy, de camera is redelijk bagger zelfs :(

[Voor 10% gewijzigd door Cursed Guardian op 29-09-2015 14:28]

• ToyotaMR2
Waar kan ik eigenlijk vinden welke firmware nu 'normaal' is.
Als in: de standaard, laatst geüpdate, bruikbare firmware.

Heb nu de inside dev, maar dat is dus Engels, en wil eigenlijk wel terug naar Nederlands weer.
Maar vraag me dan af hoeveel stappen ik terugval.

• Spekkie88
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:54:
Waar kan ik eigenlijk vinden welke firmware nu 'normaal' is.
Als in: de standaard, laatst geüpdate, bruikbare firmware.

Heb nu de inside dev, maar dat is dus Engels, en wil eigenlijk wel terug naar Nederlands weer.
Maar vraag me dan af hoeveel stappen ik terugval.
Het meest recente officiële (dus niet inside dev) versienummer is hier terug te vinden.

Sidenote:
Mijn Lumia is net terug van reparatie, maar ik vraag me af of er nu daadwerkelijk wat vervangen is...
Op de pakbon kan ik alleen maar softwarematig geleuter terugvinden (factory reset, test call en dat soort ongein), de cover en front zijn niet nieuw (voor zover ik kan zien nog exact hetzelfde als voor het opsturen) en IMEI en wlan MAC zijn ook nog hetzelfde als op de originele verpakking...
Kunnen andere mensen mij vertellen of er op de pakbon ook staat als er daadwerkelijk fysiek iets is vervangen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• ToyotaMR2
Dank!

Ik heb dus blijkbaar de .10458 / 8.10.14219.31 en origineel is het de .1001 / 8.10.14226.359.

• Cursed Guardian
Vanwege mijn ervaringen tot zover en het nieuws van Microsoft over de release van W10 heb ik mijn 1020 maar weer gedowngrade naar W8.1.
Misschien dat het met een eventuele volgende preview build beter gaat maar vond dat er nu teveel glitches inzaten, de batterij duur wat korter was, verschillende applicaties niet worden ondersteund en dat de camera bagger werd.

• Heilige Kaas
Iemand ervaring met het vervangen van de batterij voor de Lumia 1020?
De telefoon is heel makkelijk open te maken dus ik wou het zelf eens gaan wagen.
Wat is een goede kwaliteit batterij om te bestellen?

Bedankt!

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 30-11 09:58

c0burn

Feed your head

Heilige Kaas schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:38:
De telefoon is heel makkelijk open te maken dus ik wou het zelf eens gaan wagen.

Bedankt!
AAWP wijst op fonejoy als betrouwbare verkoper van spare parts voor een nieuwe batterij.
Je post inspireerde me mijn 1020 ook maar eens open te maken. Door de tutorial niet goed te volgen heb ik nu alleen mijn scherm gesloopt |:(

Ik twijfel nu om te gaan voor een Lumia 950, of toch bij mijn vertrouwde 1020 te blijven (Xenon flash :9~).

[Voor 19% gewijzigd door c0burn op 31-10-2015 16:40]

Remember what the dormouse said

• -Eraser-
Ik heb gisteren toch maar eens voor het eerst de preview geïnstalleerd: build 10581. Het installeren kan even duren, met tussendoor een zwart scherm waarbij niets lijkt te gebeuren, maar is verder goed gegaan.

Alles lijkt tot nu toe soepel te werken (niet sneller of langzamer dan 8.1), de batterijduur weet ik nog niet. Ook wordt nu Lumia Camera weer geïnstalleerd (dit scheen eerst een probleem te zijn), en het is dus mogelijk om high-res en/of raw foto's te maken ;)

Verder heb ik nog niet gevonden hoe ik het swipe-toetsenbord terug krijg en lijkt opslaginzicht (storage sense?) niet helemaal goed te werken.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 17:55
Dat laatste is een bekende bug in deze build.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• -Eraser-
PinokkioTV schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:55:
Dat laatste is een bekende bug in deze build.
Ik zie inderdaad dat daar weinig aan te doen lijkt te zijn, maar is voor mij verder toch niet zo'n probleem.

Wat wel een probleem was: de tekstsuggesties en swipe (op toetsenbord) werkten bij mij niet en toetsenbordtalen konden ook niet gedownload worden. Na wat zoeken bleek dit op te lossen door de Insider app te installeren, aanmelden in de app en vervolgens de taalpakketten installeren.

• Teijgetje
Ook maar de stap gewaagd naar de slow ring. W10M wordt bijna gereleased dus wat kan er misgaan als de camera het weer doet, een paar kleine bugs leken me wel te doen.

Dus aan installatie begonnen met een volle accu en aan de lader.
Volgens de app 5-10 minuten......
Na een uur moest ik weg, installatie half voltooid.
Dus ik dacht hem wel even mee te kunnen nemen, en dan in de auto weer aan te sluiten.
Helaas kwam daar een boodschapje tussen, maar een half uurtje van de lader moest kunnen dacht ik.

Dus niet, weliswaar tussendoor gekeken naar de voortgang, maar de batterijstatus krijg je niet te zien.
In de auto was het scherm zwart.
De accu bleek leeg voor de installatie voltooid was, dus er is niets opgeslagen.
Als ik de 1020 nu aansluit aan de lader dan laadt hij, begint te installeren vanaf nul en valt uit vanwege stroomgebrek, en dit dan in een loop.
De telefoon uitzetten lukt niet.
Met een soft reset kan ik het installeren stoppen, waarna ik als ik de powerdown knop ingedrukt houd, ik met de powerknop de telefoon uit kan zetten als hij weer opstart, waarna hij weer opstart.
Als ik na opstarten niets doe gaat hij installeren, als ik binnen 1 seconde op power druk (+pwrdown) dan gaat hij uit. Die aan/uit cyclus duurt ca 5 seconden, 2,5 opstarten, 2,5 uit, maar is ook een loop dan, zelfbediend.

Iemand een idee hoe ik genoeg prik in de telefoon krijg zodat de installatie voltooid kan worden?
De gewone oplader houdt het niet bij dus......

En met vertrouwen op een goede afloop natuurlijk geen backup gemaakt...........

• Cursed Guardian
Teijgetje schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:45:

Iemand een idee hoe ik genoeg prik in de telefoon krijg zodat de installatie voltooid kan worden?

Wellicht niet de meest makkelijke oplossing maar ken je iemand met een 1020? Dan zou je een batterij swap kunnen proberen al is dat bij dit model niet erg handig.

Is inderdaad erg vervelend dat de telefoon gelijk verder wil als je er een voeding op aan sluit.

• HUIPI3
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 30-11 19:26
Teijgetje schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:45:
Ook maar de stap gewaagd naar de slow ring. W10M wordt bijna gereleased dus wat kan er misgaan als de camera het weer doet, een paar kleine bugs leken me wel te doen.

Dus aan installatie begonnen met een volle accu en aan de lader.
Volgens de app 5-10 minuten......
Na een uur moest ik weg, installatie half voltooid.
Dus ik dacht hem wel even mee te kunnen nemen, en dan in de auto weer aan te sluiten.
Helaas kwam daar een boodschapje tussen, maar een half uurtje van de lader moest kunnen dacht ik.

Dus niet, weliswaar tussendoor gekeken naar de voortgang, maar de batterijstatus krijg je niet te zien.
In de auto was het scherm zwart.
De accu bleek leeg voor de installatie voltooid was, dus er is niets opgeslagen.
Als ik de 1020 nu aansluit aan de lader dan laadt hij, begint te installeren vanaf nul en valt uit vanwege stroomgebrek, en dit dan in een loop.
De telefoon uitzetten lukt niet.
Met een soft reset kan ik het installeren stoppen, waarna ik als ik de powerdown knop ingedrukt houd, ik met de powerknop de telefoon uit kan zetten als hij weer opstart, waarna hij weer opstart.
Als ik na opstarten niets doe gaat hij installeren, als ik binnen 1 seconde op power druk (+pwrdown) dan gaat hij uit. Die aan/uit cyclus duurt ca 5 seconden, 2,5 opstarten, 2,5 uit, maar is ook een loop dan, zelfbediend.

http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987
dit al geprobeerd?

• Teijgetje
Nee, en ook nog niet van plan.... :P
Maar serieus, daar loop ik tegen hetzelfde probleem op, geen prik.
De SRT gaat ook uit van een, zo mogelijk, volle accu.
Momenteel heb ik mijn oude P920 in gebruik dus ik heb even telefoon, al blijf ik Android 2.3 een draak vinden.
Ik heb dus tijd om een oplossing te zoeken om de batterij vol te krijgen zodat W10M gewoon geïnstalleerd kan met behoud van gegevens.

Batterij er uit en opladen?
Alleen hoe laad ik een losse batterij op?

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-11 13:13
Kun je niet van iemand een opgeladen camera grip lenen? Daar zit een accu in. Of werkt dat niet zo?

[Voor 12% gewijzigd door coenox op 10-11-2015 12:29]

• -Eraser-
coenox schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:29:
Kun je niet van iemand een opgeladen camera grip lenen? Daar zit een accu in. Of werkt dat niet zo?
De cameragrip verbindt met de telefoon middels een USB-connector, dus ik denk dat dat hetzelfde effect heeft als een lader...

• Teijgetje
Dat vraag ik me af, de accu kan imo meer stroom leveren dan de lader.
Ik was al op zoek naar mijn externe accu van 3500mAh die ik ooit van Tweakers.net kreeg.
Alleen geen idee waar die is.......
En of dat genoeg is, opladen kan niet tegelijk met aansluiten aan de 1020.

Een reparatiebedrijf gaf aan de accu niet zonder (donor)1020 op te kunnen laden. :(
En nieuwe accu`s komen binnen op ca 40% lading, dat gaat dan ook niet lang genoeg mee.

• Teijgetje
Heilige Kaas schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:38:

c0burn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:42:

Je post inspireerde me mijn 1020 ook maar eens open te maken. Door de tutorial niet goed te volgen heb ik nu alleen mijn scherm gesloopt |:(
Na een 2,1 A lader geprobeerd te hebben denk ik dat ik ook met een powerbank niet door de cyclus heen kom.
Als de loop al komt door stroomgebrek natuurlijk, er zijn veel gevallen bekend van een soortgelijke loop met volle accu.

Als enige optie blijft denk ik een batterij-swap om te kijken of ik bestanden kan behouden.
Weten jullie nog hoe vol de nieuwe accu kwam? Volgens MS is minstens 50% vereist en misschien trekt hij het dan samen met charger.
Ik dacht aan deze, daar zit de folie en sticker al op.

Een andere mogelijkheid is een nieuwe volle accu over te nemen van iemand die zijn accu net vervangen heeft en daar handigheid in heeft, het moet in 10 minuten verwisseld kunnen. ;)

Edit 15/11;

Ik kwam zaterdag (gisteren) bij the Fixables langs en dacht; "ik vraag het hen nog even".

Een powerboost tot 10% accucapaciteit was geen probleem en gratis.......
Na uitleg dat 10% niet genoeg was om W10 een uur te laten installeren en hij dan aan de oplader moest blijven, is voor de oplossing batterij opladen buiten het toestel gekozen á 15 euro.

Een goed reparatiebedrijf kan dat dus wel. _/-\o_

Edit 2; Later vandaag vond ik uit dat de USB kabel waarmee ik laadde niet goed was en soms geen contact maakte..........dan helpt ook een 2.1A lader niet. :(

[Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 16-11-2015 02:29]

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:05

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Sinds vandaag wil web.whatsapp.com ineens niet meer connected blijven als ik mijn telefoon gelockt heb 8)7. Dat werkte altijd prima, maar nu verliest ie de verbinding een halve minuut nadat ik 'm gelockt heb staan. Hebben anderen daar ook last van? Wifi aan of uit lijkt niet uit te maken.

[Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2015 17:12]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Belindo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:19

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

.oisyn schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:11:
Sinds vandaag wil web.whatsapp.com ineens niet meer connected blijven als ik mijn telefoon gelockt heb 8)7. Dat werkte altijd prima, maar nu verliest ie de verbinding een halve minuut nadat ik 'm gelockt heb staan. Hebben anderen daar ook last van? Wifi aan of uit lijkt niet uit te maken.
Werkt hier zonder problemen. Zelfs met toestel gelocked.

Coding in the cold; <brrrrr />

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:05

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Het maakt ook niet meer uit, mijn 1020 is gisteravond gerold bij een concert van The Prodigy :/. Ben nu maar even terug op mijn oude Samsung Omnia 7. Gelukkig had ik al een 950XL besteld, hopen dat ie snel komt :)

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• c0burn
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 30-11 09:58

c0burn

Feed your head

c0burn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Ik twijfel nu om te gaan voor een Lumia 950, of toch bij mijn vertrouwde 1020 te blijven (Xenon flash :9~).
Toch maar de gok gewaagd en 9-11 een nieuw scherm besteld op Gadgets4everybody. Levering liet even op zich wachten en de communicatie daarover was gebrekkig, maar vandaag binnengekomen. Ik moest wel nog de frontcamera en lichtsensor overzetten maar ik heb weer een werkend scherm :)
Ik kan het niet vergelijken, maar hij lijkt helderder en een groter contrast te hebben dan het oude scherm, wat zou komen door performance degradation van AMOLED schermen na een aantal jaar.
Nu ga ik denk ik de batterij en oorspeaker (laag belvolume) ook maar vervangen, eventueel W10M (DP) er op, dan zing ik het nog wel een jaartje uit.

Remember what the dormouse said

• Teijgetje
En hij doet het weer.......... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het reparatie bedrijf gaf aan dat de batterij vol was en 4,2 volt leverde, dat was gratis.

Vervolgens geprobeerd om contact te krijgen met de 1020 met achtereenvolgens Windows Device Recovery Tool 3.1.4, met Nokia Software Recovery Tool 6.0.3 en met Nokia Software Updater for Retail 4.3.2 . (WDRT en NSU hebben een device niet gevonden/herkend-knop, NSRT heeft die niet)
Zonder resultaat, wat ik ook probeerde, bij de NSU kreeg ik als tip de originele USB kabel te gebruiken maar ook daarmee geen contact.
Soft reset, hard reset, alle mogelijke variaties van knoppen tegelijk indrukken en vasthouden of loslaten geprobeerd.......niets hielp.
Uiteindelijk proefondervindelijk uitgevonden hoe ik de "spinning gears of death" kon "stoppen"; power + volume down en dan na het trillen volume up ingedrukt houden, met als gevolg een bricked telefoon met flits en tandwieltje op het scherm.
Verder unresponsive en alleen met een soft reset te herstellen...... :+

En eigenlijk was ik er na twee weken wel klaar mee.
Als laatste geprobeerd de batterij te laden met de flits en gear in zicht, een dag.
Ik had eerder de 1020 een halve dag aan mijn pc gehangen met flits/gear en na een paar uur ging hij uit, startte op, gaf de spinning gears of death 1x en ging weer uit, en toen verscheen er plotseling het batterijniveau met één streepje rood/bijna leeg)......en ging hij uit.
Dat gaf hoop, voor het eerst een normale indicatie.....
Dus opladen dan maar aan de 2,5A lader.
Om 24 uur later te eindigen met spinning gears of death. :O

Weer op flits/gear gezet en aan de lader, maar in zicht:
Na een uur een herstart en over op spinning gears of death.
Een tijdje later ging hij uit, om vervolgens ca een kwartier alleen het MS logo (middenknop) te laten flashen.
En uit......... :X

Volgende dag een USB kabeltje gekocht, een gecertificeerd high-speed kabeltje (? USB heeft toch een max en je verwacht dat alle goede kabels die max halen toch?)
Meer omdat alle andere goede kabels stuk waren en ik alleen nog flutkabeltjes had naast de ene originele witte die met de 1020 meekwam.
Dus maar groots uitgepakt voor €14,95. ;)

De 1020 had ik``s ochtends met flits.gear achtergelaten maar spinde weer gezellig in een loop.
Aangesloten op pc > NSU for Retail opgestart > device niet gevonden> herstart 1020 en plotseling verscheen er na het opstarten en kleine Nokia logo geen gears maar even later het grote NOKIA op driekwart van het scherm bovenaan.
Eureka....NSU had hem gevonden!!!
Gaf juiste toestel aan en softwareversie dus installeren maar, joepie! Tranen in mijn ogen... ;)

Helaas was het downloaden van de 1,6 GB met NSU niet zo`n succes, de snelheid liep steeds zodanig terug dat het 87 dagen zou duren, of langer. :'(

Dus geprobeerd met Nokia Software Recovery Tool, ik had de 1020 inmiddels 3x gevonden met NSU dus ik durfde wel.........zonder resultaat. :-(

Daarna de Windows Device Recovery Tool geprobeerd > telefoon niet gevonden-knop > Lumia > en waarempel WDRT vond hem ook, juiste toestel zonder firmware en een beschikbare firmwareversie....
Dus die maar laten installeren, WDRT downloadde de 1,6 GB vlotjes.
Al viel de download ogenschijnlijk stil na 60MB, na een tijdje wachten en opnieuw opstarten van WDRT (en zoeken) begon de download op ca 1 GB en stopte weliswaar weer ogenschijnlijk, maar ging vrij vlot over op het file checken en installeren. _/-\o_
Tijdens de download was het scherm weer voorzien van het kleine opstart-Nokia dat bleef staan.
Gezien er minimaal 25% lading in de batterij moest zitten dat je moest checken volgens WDRT (hoe dan 8)7 ) had ik tijdens de download de telefoon aan de (snel)lader gehangen en na een uur op goed geluk maar aangenomen dat er genoeg inzat, tijdens het laden bleef het kleine Nokia nu staan in het midden van het scherm.
Weer ingeplugd aan WDRT en installeren maar....op goed geluk dat ik genoeg prik had.

Dus eerst Cyan, (rest ca 50 % batterij, daarna helemaal laten opladen), toen via "instellingen>updates" naar Denim, en daarna met Windows Insider naar W10M slow-ring.
Ik dacht "gaat het fout dan weet ik nu hoe het moet...." :9~

En W10M draait dus nu. _/-\o_
Jammer dat ik alle gegevens kwijt ben door een grenzeloos vertrouwen in de updateprocedure te hebben en dus geen backup gemaakt te hebben. 8)7

Achteraf denk ik dat alleen het kabeltje het verschil maakt tussen wel of niet gevonden worden.
Want een kort high-speed USB 2.0 kabeltje (van de Mediamarkt)?? Dat leek me eerst onzin. >:)

.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-11 13:13
Tjonge. Heb het gelezen als een spannend jongensboek. Top dat het gelukt is! De aanhouder wint dus kennelijk weer.

• Teijgetje
Meer bij toeval... ;)
Alle USB kabeltjes die ik gebruikt heb zijn van normale/goede kwaliteit.
Had ik er nog meer gehad, ik heb er twee van een defect verdachte weggegooid, dan had ik nooit een kabeltje gekocht.
En had ik een gewone goede gekocht dan weet ik ook niet of de 1020 herkend was.
Het moet op één of andere manier toch liggen aan de high-speed kwalificatie, een dikkere kabel met "gouden" stekkers.

Ik denk dat als iedereen met problemen met zo`n kabel begint, ze niet zo`n lijdensweg als ik af te hoeven leggen. ;)

• olafino
Ik kwam net deze beelden tegen op YouTube met de beoogde opvolger of grotere broer van de Lumia 1020.

https://www.youtube.com/watch?v=VVKWJ3GoVSc

Heel apart!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

olafino schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:40:
Ik kwam net deze beelden tegen op YouTube met de beoogde opvolger of grotere broer van de Lumia 1020.

https://www.youtube.com/watch?v=VVKWJ3GoVSc

Heel apart!
Dat Neem Je Toch Niet Serieus? Een videobeschrijving waarin elk woord een hoofdletter krijgt en die renders zijn ook niet echt geloofwaardig. Verder, als er daadwerkelijk (zoals de beschrijving dat aangeeft) een plan was om een grotere 1020 uit te brengen, denk je dan niet dat de render op z'n minst een xenon flitser zou tonen?

• olafino
...nu je het zo stelt heb je een goed punt, ik snap dan niet waarom men zoiets dan op YouTube zet.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zulke channels (en websites) proberen views/hits te genereren zodat ze (hopelijk) meer advertentiegeld binnen kunnen sprokkelen.

• -Eraser-
Gisteren vanaf build 10581 weer teruggegaan naar WP 8.1 (dit zou ook nodig zijn geweest om eventueel naar 10586 te gaan, maar nog niet gedaan).
Had de laatste dagen ineens last van een korte batterijduur: ongeveer een halve dag totaal, en na een nacht niks doen 20% minder.
Lijkt nu weer normaal met 8.1 ;) wel vreemd aangezien het de eerste week met 10581 insider build wel goed leek te gaan, qua batterij.

• Davy24
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Werkt de camera van de 1020 intussen wel goed op de preview?

• -Eraser-
Davy24 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:51:
Werkt de camera van de 1020 intussen wel goed op de preview?

[...]
Ja, werkt prima ;) De "Lumia Camera" app is gewoon beschikbaar en RAW foto's worden hiermee ook weer ondersteund.

• -Eraser-
Iemand ervaring met build 10586 en gedeeld internet (wi-fi hotspot)?

Bij mij werkte dit met 10581 niet en met de nieuwere build schijnt het ook per toesteltype te verschillen, als ik het zo lees.

• ToyotaMR2
Hebben mensen ervaring met een slechtere accu(duur).
Voorheen ging opladen altijd redelijk snel.
Ook in mijn auto. Erin en bij eindbestemming was die vol.

Laatste tijd duurt opladen best lang, bv na paar uur nog maar rond de 30%.

• Teijgetje
Mijn accuduur gaat langer mee met de W10M 10458
Opladen gaat normaal, al had ik gisteren even een opstartloop met laden vanaf helemaal leeg.

Misschien een ander kabeltje proberen?

[Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 05-12-2015 13:24]

• Franky00
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-08-2017
Ben tevreden alleen kan ik geen back up maken toestel geeft maar 97% aan weet iemand hoe dit komt.mvg Frank.

• -Eraser-
Franky00 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:10:
Ben tevreden alleen kan ik geen back up maken toestel geeft maar 97% aan weet iemand hoe dit komt.mvg Frank.
Via wi-fi of over je mobiele dataverbinding? Misschien zit daar nog verschil tussen.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 17:55
Franky00 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:10:
Ff je oude back-up weggooien, eventueel via Onedrive op je PC en nog een keer proberen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• ToyotaMR2
Meerdere kabels/opladers geprobeerd.
Met alles problemen. Soms zelfs maar 10% per uur.
Verdenk dus de accu of connector aan de onderkant.
Accu valt sowieso buiten de garantie. Telefoon niet.
Wat is wijsheid en wat is jullie ervaring.

Wat kost een nieuwe accu te laten plaatsen door MS repair.
En is het mogelijk om dat zelf te doen?

• -Eraser-
ToyotaMR2 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:26:
Meerdere kabels/opladers geprobeerd.
Met alles problemen. Soms zelfs maar 10% per uur.
Verdenk dus de accu of connector aan de onderkant.
Accu valt sowieso buiten de garantie. Telefoon niet.
Wat is wijsheid en wat is jullie ervaring.

Wat kost een nieuwe accu te laten plaatsen door MS repair.
En is het mogelijk om dat zelf te doen?
Geen idee wat een accu (laten) plaatsen kost. Echter heb ik volgens mij wel vaker gelezen over problemen met de USB-connector van de 1020.
Als de telefoon nog binnen de garantie is, kun je dit dus misschien wel laten repareren?

Een andere optie voor de accu kan zijn dat je er een op Ebay ofzo koopt. Het scherm is redelijk eenvoudig los te maken (torx schroefje naast simslot), vervolgens kun je bij de accu.

[Voor 11% gewijzigd door -Eraser- op 30-12-2015 20:05]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee