Orian schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:12:
[...]
Zij misschien niet nee. Maar allerlei andere kunstenaren kunnen dat (helaas) wel gebruiken omdat ze anders toch echt niet rond kunnen komen. En misschien wil jij in een land wonen wat puur op 'performance' is gericht, maar ik (en volgens mij de meeste Nederlanders met mij) niet. Krijg je van die mooie oostblokflats. Goedkoop en ze doen hun werk. En dan moeten we zelfs die mooie standbeelden die ze daar hadden van hun leiders missen, dat is immers kunst.
Sorry dat ik het zo zwart wit nu neer zet.. Maar alle kunstenaars die 1 niets toevoegen en 2 prul werk maken en niet kunnen verkopen. Die moeten idd een baantje extra gaan zoeken. Leuk een stambeeld in de straat. En ik meen dat dit ook echt nodig is om sfeer te krijgen in een drop/stad. Maar op dit moment mag ik extra belastingen gaan betalen omdat iemand vind dat een poep emmer kunst is..
[...]
Ja, laten we maar op de armsten der armsten besparen omdat we hier nog maar 1 keer in plaats van 2 keer per jaar op vakantie gaan (of naar de camping in plaats van een 3 sterren hotel). Of misschien moeten we wel een keertje huismerk cola kopen in plaats van coca cola. Een schande! Laat ze in Afrika maar een dagje extra niets eten! Gelukkig hoeven ze daar niet op vakantie, over het algemeen is het weer daar toch goed.
Maar gelukkig, jij kunt nog een keertje een big mac menu halen, daar gaat het om. Het verbaast me eerlijk gezegd hoe keihard en ontzetten schandalig sommige mensen zich tegenover de minder bedeelden van deze wereld kunnen gedragen.
Ook hier sla je kant nog wal. We moeten bezuinigen 6 miljard. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Juist snijden in je begrotingen. Laat ontwikkeling hulp ook maar eens uit een ander land worden betaald.
Daarnaast is ook nog steeds niet iedereen eens wat nou hulp is.. Geld pompen leuk.. Maar dat bevorderd de economie niet in het land. Daar zal het geld naar ontwikkelaars gaan, met andere worden. De rijken worden steeds rijker door het geld wat wij daar in pompen. en de arme zien er niets of erg weinig voor terug.
Daarnaast omdat er geld wordt gepompt in zo'n land, wordt ook de corruptie bevorderd. Waarom? De slechte leiders daar die het geld beheren grijpen een graantje af van de hulp wat ook weer gewoon in hun bankrekening verdwijnt. Zijn al genoeg onderzoeken geweest die dat bevestigen.. Dus nee zolang wij geen zeggen schap hebben over dat geld wat er mee gebeurd. Is Ontwikelings hulp totaal onzin. Stuur liever een aantal containers met militair voedsel. blijft jaren goed en de mensen daar krijgen te eten.
[...]
Hmm, het is me niet duidelijk hoe dit aan elkaar gelinkt is. Moeten we alle subsidies afschaffen omdat er (relatief gezien slechts klein) misbruik gemaakt is? Lijkt me een goed idee ja... Lekker makkelijk zeuren altijd. Denk je dat de minister staat te juichen 'Yes! De Bulgaren hebben de boel eens lekker bedonderd, fijn!'. Lijkt me dat hier (behalven de Bulgaren) niemand blij mee is en men dit zoveel mogelijk gaat voorkomen in de toekomst.
Oh, en weet je waarom er zo weinig controle was? Om het mensen gemakkelijk te maken. Mensen die weinig hebben niet drie maanden laten wachten voordat alles gecontroleerd is. In plaats daarvan het daarna te doen. Maarja, die zijn net als die mensen in Afrika/ander ontwikkelingsland: die gunnen we vooral niets.
Voor bepaalde doelen moet subsidies worden afgeschoten ja, huur subsidie voor de zwartwerker op de hoek moet gelijk afgestraft worden. subsidies waar makkelijk fraude op gepleegd, in de kiem smoren. ja er zijn genoeg subsidies die afgeschaft kunnen worden.
[...]
Ja, en wie betaalt ondertussen alle lonen als we de belastingen verlagen? Wie betaalt de politie? Wie betaalt de brandweer? En de scholen? En de wegen? Enz. Oh, die mensen moeten vanaf nu maar gratis gaan werken?
Ik weet niet uit welke tijd jij komt. Maar volgens mij was tot 2000 de BTW 17,5% daar werdt ook de politie brandweer en ambu en overige zaken van betaald. Boetes die binnen stromen zijn de laatse jaren bijna verdubbeld in vergelijking met 10 jaar terug. Dus genoeg geld wordt er nog steeds opgehaald.
De 21% BTW is niets meer en minder omdat er begrotings tekort is door toedoen van de regering zelf. Maar als je nu kijkt met voor de invoering van 21% zie je gewoon dat meer mensen minder kopen omdat de BTW te hoog is..
Mensen vinden 21% BTW te hoog en kopen minder. Draai je het terug naar 19% dan zullen meer mensen weer meer kopen, en meer geld in het laadje schuiven dan nu..
[...]
Gelukkig ben jij nooit ziek, ervaar je geen druk (ga maar eens voor een groep van 30 (of meer) kinderen staan 30 uur in de week, vervolgens nog nakijken en allerlei andere 'projecten' die de overheid je in de schoenen schuift doen etc. En waarom geld in het onderwijs? Nou, laat ik jou post maar als voorbeeld geven: om het maar niet over de inhoud te hebben: wat extra lessen Nederlands zouden geen kwaad kunnen.
[quote]Sorry, maar er zijn genoeg landen waar NLD nog wat van kan leren. En somige scholen krijgen extra subsidie om een hogere graad te halen landelijk. Uhhh ik zou eerst mij zelf afvragen waarom die scholen lager zijn dan andere. Zou best te maken hebben dat de docenten een extra cursus nodig hebben Maar waarom hebben die docenten dan die cursus nodig..
[...]
De docenten zijn gewoon te vaak ziek, en zwak en misselijk, maar dat probleem wordt niet of niet goed aangepakt. Kijk naar de oorzaak. Ja er is iets mis, en ja er moet iets aangepast worden. Toen ik op school zat 13 jaar geleden. Waren de lessen gewoon bagger. Boeken van 10 jaar oud en daar moest ik dus iets mee leren, terwijl zaken in die boeken al lang waren achterhaald?
Nee het onderwijs kan veel beter als de docenten beter worden ondersteund. Ik vraag me dus daadwerkelijk af waar al dat extra geld naar toe gaat in het onderwijs. Maar het is echt niet in de kwaliteit van het onderwijs.
Ja, laten we beginnen met hen te straffen die niets te maken hebben met de crisis, die blij zijn als ze vanavond eten hebben en een dak boven hun hoofd, zodat jij nog een keertje extra op het gas kunt drukken en 130 kunt rijden, of toch echt weer een keertje uit eten kunt bij dat dure restaurant. Of in ieder geval morgen Calvé in plaats van euroshopper pindakaas kunt eten.
[...]
Ja, want dat is gelukkig alles wat daarmee gemaakt wordt.
Al met al moeten we bezuinigen. Echter wordt ook door Orian vergeten dat niet Mark Rutte euroshopper Pindakaas moet eten. Maar de gewone burger wel. Zij die bizar veel verdienen moeten meer afdragen aan de maatschappij. en niet in hun ivoren toren gaan zitten. Het is veel belangrijker dat wij er boven op komen als land dan dat een rijke stinkerd door subsidies nog rijker worden. ik kan de oplossing niet aandragen. Maar volgens mij zijn veel subsidies en andere potjes juist de kindjes van de mensen die ook mogen beslissen wat er met het belasting geld mag gebeuren.
A Soldiers manual and a pair of boots.