De crisis is ons inmiddels bijna gewoon geworden. En na de reeds geplande 16 miljard aan bezuinigingen zijn er volgens 'europa' nog 6 extra nodig als we er nog bij willen horen volgend jaar.
De komende weken breken de mannen en vrouwen van onze volksvertegenwoordiging zich over waar er nog wat beknibbeld kan worden zonder dat er hier straks uit protest pleinen bezet worden. Nou ja, eerst hebben we het 3 dagen over wie er waarom wel of niet naast onze majesteit mag lopen, want dat is toch wel even wat belangrijker.
Wat blijft er nu nog over om te plukken na de zorg, het onderwijs, defensie, ontwikkelingssamenwerking, mkb? Ik heb geen idee.
Nou ja, misschien toch iets.. laten we beginnen met de ambtenaren die in dit soort tijden zonder enkele vorm van schaamte dit soort uitgaven
doen een enkeltje zuidpool te geven. Ik weet dat het vrijdag is maar ik vraag me serieus af hoe we met die schertsvertoning in Den Haag hier ooit nog uit gaan komen zonder dat hier de anarchistische lente uitbreekt.
TLDR: Gaan we ooit nog uit deze crisis komen onder leiding van de NL'se politiek in zijn huidige vorm? Kan iemand mij nog een sprankeltje hoop geven?
De komende weken breken de mannen en vrouwen van onze volksvertegenwoordiging zich over waar er nog wat beknibbeld kan worden zonder dat er hier straks uit protest pleinen bezet worden. Nou ja, eerst hebben we het 3 dagen over wie er waarom wel of niet naast onze majesteit mag lopen, want dat is toch wel even wat belangrijker.
Ik zie dit met lede ogen aan en ben blij dat ik over een goede baan beschik in een markt waar nog voldoende potentie in zit. Maar om mij heen zie ik de een na de ander in problemen raken door werkeloosheid, huizenmarkt, faillissementen etc.quote: Onze minister van financiën"Een ding is zeker: de tijd van makkelijke verhalen is voorbij. Ik hoor te veel mensen zeggen dat bezuinigingen niet nodig zijn en dat de belastingen omlaag moeten. Daar is gewoon geen geld voor."
Wat blijft er nu nog over om te plukken na de zorg, het onderwijs, defensie, ontwikkelingssamenwerking, mkb? Ik heb geen idee.
Nou ja, misschien toch iets.. laten we beginnen met de ambtenaren die in dit soort tijden zonder enkele vorm van schaamte dit soort uitgaven

TLDR: Gaan we ooit nog uit deze crisis komen onder leiding van de NL'se politiek in zijn huidige vorm? Kan iemand mij nog een sprankeltje hoop geven?