Config schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:22:
[...]
1. Het is nog steeds beter voor die werknemers om in die sweatshop te werken, dan in de landbouw. Sweatshoppers verdienen 3 tot 7 keer zoveel als hun peers.
2. Als je het verbiedt, zijn de werknemers slechter af. De optie om in een sweatshop te werken is hun beste optie, gegeven de situatie.
3. Het is nog steeds beter dan niks doen tegen armoede. Als je die mensen hun sweatshops afneemt en de banen terugbrengt naar het westen, zijn ze alsnog slechter af.
[
video]
Economics 101.
Je bedoelt eigenlijk:
1. Het is beter voor bedrijven dat hun werknemers goedkoop zijn, zodat de top meer winst kan opstrijken door minder kosten. Klopt ook exact met het plaatje dat je eerder postte, Armen worden armer, rijken worden rijker.
2. Als je het verbiedt leer je de werknemers weer voor zichzelf zorgen, hun waardigheid te behouden. Dan maar geen iPhone 67x. Je leert ze hun groentes te verbouwen en te verkopen zodat ze sparen en services verlenen aan anderen. 10/12uur per dag goedkeuren onder het mom van liberalisme. Gadverdamme..
3. Onzin, die mensen in de sweatshops móeten ook meer verdienen omdat ze hun eten moeten kopen. Verder betalen ze huur (Vaak aan het bedrijf waar ze werken) en onder de streep zijn ze financieel iets beter dan boeren op het platteland, maar hebben ze wel de verleidingen van: Ik wil een auto, ik wil dit etc. In hun hoofd zijn ze een stuk minder gezond. Je gaat me ook niet vertellen dat 10-12uur in de fabriek gezonder is dan op het platteland werken.. Tevens moeten sweatshopbanen niet terug naar het westen, dat hoeft helemaal niet. De mensen die ín zo´n sweatshop werken moeten gewoon beter betaald krijgen tegen normale uren.
Zo zie ik dat.
De arme mensne die nu in de fabrieken daar werken kunnen hun kinderen echt geen universiteit betalen. En als ze dat toch mochten halen, dan kunnen ze zich niet inkopen voor een goede baan.
Inderdaad, wat gambieter zegt: Start ook maar ff onderaan met niets en werk je op.
Ik denk:
A. Dat je je huidige opleiding nooit gehad zou hebben
B. Dat je bij het vragen om een betere baan ontslagen zou zijn
C. Dat je bij het geven van advies ontslagen zou zijn, want je bent het niet eens met de baas
D. Dat je bij het vragen voor een hoger salaris ontslagen zou zijn
Moet ik nog ff doorgaan?
Je was begonnen als dubbeltje en nooit verder gekomen, omdat de bovenlaag je dan wel weg had gestuurd.
Meer focus op waarde door toenemende concurrentie. Wegsnijden van inefficientie, verspilling, ineffectiviteit. Niet door pleisters te plakken op het systeem, maar om het van binnenuit concurrerent te maken. De mens komt het beste tot zijn recht in een concurrerende wereld. Zo zijn we geevolueerd, zo worden we gemotiveerd, zo komen er dingen voor elkaar. Greed is good, in all of its forms (life, love, knowledge, money).
Ik ben heel benieuwd waar je de concurrentie van armere landen vandaan wilt halen.
Greed op voedsel was iets van de oertijd, een periode die we hopelijk ontgroeid zijn.
Kennis: Wordt vaak door de neus geboord door de rijkeren.
Money: Wordt dus misbruikt door rijkeren
[
Voor 27% gewijzigd door
GAIAjohan op 12-11-2013 14:51
]