• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
IngamerX schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:30:
[...]

Ik heb mijn systeem nu al 3 bijna 4 jaar? Vandaar de GTX 460 waar ik een jaar later tweedehands nog eentje bij heb geprikt (wilde SLI eens proberen).

En de settings heb ik mee gespeeld, en als ik ze verhoog is het resultaat eigenlijk hetzelfde (veelal 60 FPS, behalve als er wat titans in beeld komen). Met deze "recommended" settings wilde ik enkel aantonen dat ondanks de beschikbare rekenkracht (want vandaag de dag is 2x een GTX 460 nog steeds een hoop rekenkracht met vooral het geheugen als bottleneck) het spel niet soepel draait.
Wat ik dus zeg: MSAA verlagen geeft je een dikke fps boost.
Het spel draait niet soepel omdat je je geheugen bottleneck aanraakt met 4x MSAA.
Zodra je MSAA uitzet kun je andere settings waarschijnlijk wel weer op high knallen.

Ik raakte op max settings en 4x MSAA over de 3 GB VRAM heen, jij hebt slechts 1 GB.
Wat overigens nergens op slaat, ik heb veel beter uitziende games en die komen niet aan de 3 GB toe.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 20-02-2014 21:57 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
haarbal schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:08:
Een muis werkt natuurlijk wel beter dan een controller, maar als ze hem als pc game hadden ontwikkeld hadden ze de mouse sensitivity niet afhankelijk gemaakt van je framerate.
Die is nieuw voor mij. Kan je daar meer over vertellen of heb je soms een bron?

Ik heb v-sync namelijk uit staan en de framecap eraf gehaald waardoor mijn frames nogal fluctueren (tussen de 110 en 60 :X ).
Soms kreeg ik tijdens het spelen het gevoel dat het muizen niet helemaal lekker ging maar ik kon niet precies ontdekken wat er mis was. Jou bewering zou dan wel het eea kunnen verklaren. :)

@unfor:
Wat ik mij al maanden afvraag: die avatar, is dat Black Dynamite?

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 20-02-2014 22:49 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:16:
[...]

Er zijn benchmarks van gemaakt maar daar ik word verteld dat er nog van alles mist zoals vegetatie en textures en belichting. Als dit allemaal in de volledige game komt word het gelijk mooier dus de graphics zit wel goed alleen nog niet helemaal in de beta. Wat wel zo is dat je al kunt zien aan veel dingen in de game dat de textures erg hoog zijn en dat is ook goed te merken aan het geheugen verbruik van de videokaart en intern geheugen.

COD, nee zo komt de game niet op mij over, voor mij voelt dit toch echt als iets nieuws aan. Maar goed dat zijn persoonlijke meningen. :)
Ik kan best geloven dat de Beta teruggeschroefd is ten opzichte van de final release, qua graphics. Ik hoop het...
Want dit zegt niet veel goeds:
These are issues that aren't solved by the PC route, even on maxed settings. Right down to the geometry LOD pop-in, many of the Xbox One version's foibles are still present on relatively unbounded hardware. Making a quick dart forward makes it very easy to catch pop-in across rocky formations and vegetation, even on PC, while physics-affected debris on the floor fades in metres away.
Visually, PC gamers looking for an edge over the console release in terms of lighting, shadows, effects or model detail may be disappointed. Even at the "insane" texture quality setting on PC, the oil rig structures around the Fracture map still share precisely the same washed-out mapping as the Xbox One, while floor mapping is also like-for-like. Much of the game's assets and rendering tech are shared in this sense, right down to the distance of the shadow filtering cascade.
http://www.eurogamer.net/...anfall-beta-tech-analysis

En eerlijk gezegd zijn de graphics in de Beta niet bepaald vernieuwend. Ik verwacht idd nog wat verbeteringen in de final maar tot nu toe zie ik niet echt een game met next-gen graphics.
Battlefield 3 zou als baseline genomen moeten worden als graphics. Als dat qua graphics daaronder zit bij 2014 games, noem ik outdated. (Ja, ik heb het hier over BF3; niet BF4. Feit is dat BF3 zelfs nu nog steeds qua graphics duidelijk meekan met vele games en vele games nog gewoon overtreft :) BF4 is uiteraard nog mooier.)

Ok, je persoonlijke mening dan dat jij vindt dat het niet op CoD lijkt.
Maar ik kan toch wel met feiten afkomen die duidelijk het CoD copycat werk tonen:
- het in-game menu (loadout wijzigen, etc) lijkt qua structuur vrijwel volledig op hoe CoD het aanpakt
- in het midden van het beeld komen je points als je kills enzo maakt. Net zoals CoD.
- geen tot nauwelijks recoil. Net zoals CoD.
- onderin in beeld zie je continu een dunne lijn dat je XP progression naar het volgende level toont.
- allerhande casual onnozelheden, zoals dat auto-aim wapen en die AI characters (Grunts).

Ik heb het eerder moeilijk met zaken te vinden dat mij niet aan CoD doen denken. :+
Nee, echt. Neem de Titans en de Free Running weg, en ik zou denken dat we CoD Black Ops III aan het spelen zijn!
Want welke zaken zijn echt anders in vergelijking met CoD, als je Titans en Free Running wegneemt.
Kan iemand mij zoiets dan opnoemen?

• Asgaro
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:24:
[...]

Het is heel simpel wat er next-gen aan is: speelplezier.

Sinde de vorige consoles hebben we zo'n enorme dumb-it-down mentaliteit gezien en daardoor ook veels te veel genres ten onder zien gaan aan hints, aim assists, lineair mapdesign etc. Uitzonderlijke single player games zoals Mass Effect daargelaten was het over de brede linie huilen met de pet op.

Met de BF3 gunplay had ik het weer een beetje, maar deze game... Jezus wat verslavend en goed opgebouwd. Eenvoudig genoeg om voor iedereen in te komen en een bezopen skill-ceiling qua movement, wallruns en jumps. Echt elk potje vraagt, nee SMEEKT, om nóg een potje. Het is juist verre van corridor van gameplay en ik mis de recoil ook totaal niet. Recoil-control is alleen maar noodzakelijk om iets van uitdaging toe te vroegen naast het 'naar voor, naar achter van links naar rechts' gamen van CoD en BF.

Mooie graphics of bizar veel spelers zijn leuk, maar zijn tot nu toe vrijwel altijd ten koste gegaan aan input-lag, slechte controls, intens verrotte hitreg/hitreg a la BF3 & BF4 en ga zo maar door. Nee, dit is de eerste keer sinds lange tijd dat ik als Quake veteraan weer zo kan genieten van een FPS.

Tuurlijk mis ik de server browser en het gebrek aan competitive enorm, maar verdomme wat kan ik van deze game genieten.
Sinde de vorige consoles hebben we zo'n enorme dumb-it-down mentaliteit gezien en daardoor ook veels te veel genres ten onder zien gaan aan hints, aim assists, lineair mapdesign etc.

Ok, zeg je nu werkelijk dat Titanfall niet dumb-it-down is? :D
Titanfall staat qua complexiteit ongeveer op hetzelfde niveau als CoD.
Verslavend zal het wel zijn. Soms speel ik graag nog een CoD BO 2: het doet wat het moet doen, en het doet het goed. (BO 2 is ook goede PC port)
Maar CoD games en ja, ook Titanfall, zijn echt wel beiden dumbed down.

en een bezopen skill-ceiling qua movement, wallruns en jumps
Ok, daar kan ik nog inkomen. Daar kan zeker skill in gevonden worden.

Wat ik met dumbed down vooral bedoel is dat we terug zitten met totaal inspiratieloze game modes.
Welke game mode is echt vernieuwend in deze game?
Je hebt hier gewoonweg de TDM gamemode, de Last Titan Standing game mode, etc... Allemaal zo ontzettend inspiratieloze games modes. :')
Serieus, je hebt Titans en dan kom je hiermee af?

En het meeste trieste van al: wat zal de populairste game mode zijn? Jup, TDM... Ik durf er nu al geld op te verwedden.

Over hitreg: daar heb je een punt. Ook het feit dat het de Source Engine gebruikt is leuk.
Maar als je echt snakt naar een game waar skill belangrijk is, zou ik gewoon CS: GO spelen.

Je kijkt naar de hitreg, wat een positief punt zal zijn, maar daarnaast krijg je wel te maken met:
- perks
- de game heeft een algemeen casual gevoel, daar kan je niet omheen kijken. (zelfs het lock mechanisme van een RPG is ongelofelijk simpel)
- de AI characters die gewoon niets toevoegen. Erger nog: je zal gekilled worden door een echt persoon terwijl je zelf op een AI character aan het schieten was
- ...

Ik snap niet hoe je deze idiote zaken kunt rijmen met die paar positieve puntjes (goede hitreg, free running, titans).

• Asgaro
uchiha tijntje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:24:
[...]

Wat is dan een next gen shooter in jouw ogen?

Verder geheel eens met mijn bovenbuurman.
Een game die dingen doet die niet mogelijk zijn op de PS3 en Xbox 360. :)
Alleen al het feit dat de next-gen consoles gigantisch veel meer RAM geheugen hebben, opent zoveel meer mogelijkheden.

- veel meer spelers per server.
- grotere maps, wat zorgt voor meer variatie. Na een paar rondes op een Titanfall map heb je snel alles gezien wat er te zien is. Terwijl in games als Battlefield/Planetside het perfect mogelijk is dat je gedurende een ganse match gewoonweg niet op een bepaald deel van de map komt. :D Die dynamiek vind ik leuk.
- eventueel persistente werelden = een vorm van MMO, dus waarbij wat je doet op een server ook gevolgen heeft. En die gevolgen blijven na uit- en terug inloggen.
- nieuwe effecten zoals bv. een map die langszaamaan onderloopt met water. Of een zandstorm waardoor langzaam over zandheuvels ontstaan. Ja, je hebt zoiets in BF4, maar ik zat al sinds een jaar vóór BF4 met dat idee van onderlopende map in mijn hoofd. Ik was echt HYPED toen ik las dat DICE net ditzelfde idee had. Maar ze hebben het niet gemaakt zoals ik het voor ogen had.
- of dat je grachten kan graven, en bv. tunnels kunt uitholen.
- meer complexiteit qua gameplay: dan spreek ik over meta-games. Meta-games zijn een soort games IN een game. Als ik bv. Battlefield zou nemen, kan je bv. op een map ook een soort basis zetten. En die volledig uitdossen met commandocenters.
Mensen kunnen kiezen om gewoon te gaan schieten, zoals we dus in alle shooters doen.
Of - en dit zou nieuw zijn - kunnen allemaal soorten support acties doen. Die dan weer voordelen opleveren voor de soldiers.
- Of ander voorbeeld van een meta-game: voeg een cyber-warfare component toe! We hebben nu al oorlog ter land, ter zee en in de lucht met Battlefield games.
Het enigste dat nu nog ontbreekt is cyber-warfare. Zorg dus dat dit geintegreerd wordt in een game, en dat dit allemaal invloed heeft op de oorlog ter land, ter zee, en in de lucht.
- Geef meer mogelijkheden voor clans.
Laat hen toe kleine bases op te zetten die dan ook weer voordeel opleveren.
- Volledig nieuwe game modes.
Er is een GRONDIG tekort aan inspiratie bij gamedevelopers, zo lijkt het. :/

Buiten modes als TDM, CTF, etc. welke innovatieve game modes hebben we echt gezien de laatste jaren? Over alle bekende shooters bekeken?

Battlefield is dan zowat de enige met wat innovatie: Conquest en Rush, DAT noem ik innovatief. _/-\o_ Plus, ze spelen in op het samenwerken in een team. Plus, ze worden veel gespeeld.
Het feit dat Conquest meer gespeeld wordt dan TDM is al een prestatie op zich. Omdat in werkelijk 99% van alle andere shooters TDM de meest gespeelde brainloze game mode is.

Maar zelfs bij Battlefield hebben we nu al lang niet meer innovatie gezien qua game modes.

Zo moeilijk is het toch niet om iets nieuw te bedenken? Game developers moeten van nature creatief zijn, want games maken, draait om creatief zijn.
Blijkbaar geldt dat niet voor het gebied "game modes"? :N

Om even te kijken naar Titanfall...

Dit is hoe ik 1 ideetje al zou aanpakken:
- je hebt Titans. Mother fucking titans. Doe daar dan iets extra mee.
Zorg bv. dat er een mechanisme is waarbij normale team members de Titans als het ware moeten "beschermen". Titans mogen namelijk niet one-man-army's zijn want dat is nooit leuk.

Kijk naar Team Fortress 2: daar heb je de Heavy waar de Medics rondhangen om die continu te healen. Zulke mechanismen kan je dus zijn als meta-gaming: a game within a game.
Meer diepgaande zaken zoals dit, zou Titanfall dus moeten hebben.

Alleen met bovenstaand idee kan je al direct innovatief zijn.

- nog een voorbeeld.
Denk aan wat Titans uniek maakt: ze kunnen bv. veel meer kracht op iets zetten.
Maak een game mode waarbij Titans bv. kernkoppen of andere wapens moeten verslepen/duwen van locatie naar locatie doorheen de map. Verzin er een klein verhaal rond; das niet moeilijk.
Het vijandig team moet dan de Titans zien uit te schakelen omdat alleen zij de bruchte kracht hebben om de kernkoppen te verplaatsen, en zo het spel te winnen.
Normale soldiers moeten alles eraan doen dat de Titans niet gekilled wordt, of iets in die aard.

Niet alleen dus:
- maak paar kills
- BOOM TITAN INCOMING
- get yer body ready for titanfall!
- gebruikt Titan
- maak pak kills ermee
- sterf of spring uit Titan
- maak kills
- ^repeat^

Want om maar te zeggen... Dit kon een kind ook wel bedenken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Ok, je hebt een ...hekel aan COD en je vind BF helemaal geweldig; eindconclusie, dit is geen game voor jou.

Ik kan werkelijk geen punt in je hele lap (nouja, 3 lappen) tekst vinden waarvan ik denk.. mwah, die heeft een punt. Wat jij wil is TitanField, vraag de jongens van BF of ze de volgende DLC zo maken, laten de we bugs en de servers voor wat het is, heb jij in iedergeval je gameplay.

Deze game gaat simpel terug waar BF al eens is geweest, Battlefield Heroes.

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 20-02-2014 23:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
ChojinZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:45:
[...]
Die is nieuw voor mij. Kan je daar meer over vertellen of heb je soms een bron?

Ik heb v-sync namelijk uit staan en de framecap eraf gehaald waardoor mijn frames nogal fluctueren (tussen de 110 en 60 :X ).
Soms kreeg ik tijdens het spelen het gevoel dat het muizen niet helemaal lekker ging maar ik kon niet precies ontdekken wat er mis was. Jou bewering zou dan wel het eea kunnen verklaren. :)
Mwah, kort testje gedaan, als ik met die truuk de limiter eraf had en daarna met alles op low de framerate op 90 beperkte met msi afterburner was het weer goed qua mouseresponse.

Was ook een gast op respawn forum die beweerde dat de sensitivity op 120hz 2x zo hoog was als op 60 fps, dus de bewering lijkt me vrij aannemelijk.

Om hierboven even op de gameplay in te gaan, vind het jammer dat de gunplay zo op cod lijkt, en dat de effectiefste manier om te winnen is om met je titan grote getalen aan minions kapot te maken, krijg je gruwelijk veel attrition points voor.

[ Voor 12% gewijzigd door haarbal op 20-02-2014 23:26 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:30

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
Asgaro schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:49:
Ok, je persoonlijke mening dan dat jij vindt dat het niet op CoD lijkt.
Maar ik kan toch wel met feiten afkomen die duidelijk het CoD copycat werk tonen:
- het in-game menu (loadout wijzigen, etc) lijkt qua structuur vrijwel volledig op hoe CoD het aanpakt
- in het midden van het beeld komen je points als je kills enzo maakt. Net zoals CoD.
- geen tot nauwelijks recoil. Net zoals CoD.
- onderin in beeld zie je continu een dunne lijn dat je XP progression naar het volgende level toont.
- allerhande casual onnozelheden, zoals dat auto-aim wapen en die AI characters (Grunts).

Ik heb het eerder moeilijk met zaken te vinden dat mij niet aan CoD doen denken. :+
Nee, echt. Neem de Titans en de Free Running weg, en ik zou denken dat we CoD Black Ops III aan het spelen zijn!
Want welke zaken zijn echt anders in vergelijking met CoD, als je Titans en Free Running wegneemt.
Kan iemand mij zoiets dan opnoemen?
Graphics zijn niet boeiend tenzij ze ook niet functioneel zijn. Titanfall ziet er prima uit en stoort nergens echt qua graphics.

- Quake heeft ook de kill message in het midden. Zowat elke FPS game met progressie heeft z'n xp punten message in het midden.
- Quake heeft ook geen recoil. Je gaat geen Day of Defeat BAR/STG44 recoil in dit soort games proppen.
- Zowat elke RPG heeft een xp balk onderaan het scherm. CoD4 heeft dat overgenomen.
- Smart Pistol is niet goed tegen spelers (tenzij ze zo sloom als bots spelen) en AI kan je negeren in objective gamemodes.

Elke semi-realistische shooter vandaag de dag vervalt tot CoD als je de unieke features weghaalt. Misschien heeft CoD(4) een bepaalde impact achter gelaten?

Verder met je niet in elkaar ge-edite posts:

De game is bewust 6v6, geen technisch limiet. MAG kon iets van 128v128 op de PS3 zonder veel problemen. Groter en meer =/= beter. Snel Titans krijgen en verliezen (nouja dat zal straks nog wel meevallen als meer mensen ze onder de knie krijgen) is bewust.
- idiote killstreaks
Welke killstreaks?
Battlefield is dan zowat de enige met wat innovatie: Conquest en Rush, DAT noem ik innovatief. _/-\o_
Wait what? Capture and hold en search and destroy met respawn? Innovatief?

De rest is allemaal van: als ik een game kon maken dan zou ik dit en dat doen. Zonder ook daadwerkelijk te kijken wat Titanfall doet of probeert te bereiken en dan te analyseren waar het verbeterd kan worden.

Je kan naar mijn mening op twee manieren games maken:

- Bestaande mechanics gebruiken, combineren (<- hint: dit is Titanfall vooral) en optimaliseren.
- Innoveren.

Eerste is niet slechter dan het tweede.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• SinergyX
haarbal schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:21:
Om hierboven even op de gameplay in te gaan, vind het jammer dat de gunplay zo op cod lijkt, en dat de effectiefste manier om te winnen is om met je titan grote getalen aan minions kapot te maken, krijg je gruwelijk veel attrition points voor.
En dat kunnen ze met 1 patch/switch halveren, als blijkt dat er teveel punten uit komen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Asgaro
Gundogan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:27:
[...]

Graphics zijn niet boeiend tenzij ze ook niet functioneel zijn. Titanfall ziet er prima uit en stoort nergens echt qua graphics.

- Quake heeft ook de kill message in het midden. Zowat elke FPS game met progressie heeft z'n xp punten message in het midden.
- Quake heeft ook geen recoil. Je gaat geen Day of Defeat BAR/STG44 recoil in dit soort games proppen.
- Zowat elke RPG heeft een xp balk onderaan het scherm. CoD4 heeft dat overgenomen.
- Smart Pistol is niet goed tegen spelers (tenzij ze zo sloom als bots spelen) en AI kan je negeren in objective gamemodes.

Elke semi-realistische shooter vandaag de dag vervalt tot CoD als je de unieke features weghaalt. Misschien heeft CoD(4) een bepaalde impact achter gelaten?

Verder met je niet in elkaar ge-edite posts:

De game is bewust 6v6, geen technisch limiet. MAG kon iets van 128v128 op de PS3 zonder veel problemen. Groter en meer =/= beter. Snel Titans krijgen en verliezen (nouja dat zal straks nog wel meevallen als meer mensen ze onder de knie krijgen) is bewust.
Heb je allemaal gelijk in.

Klopt. Alleen wil ik net daarom mensen behoeden.
Er is een reden dat CoD games nu minder beginnen te verkopen.
De "CoD succesformule":
- kleine maps
- simplistische gameplay
- perks
was jarenlang een succesformule, maar mensen snakken naar iets nieuws.

Het doet mij denken aan die tijd dat WW2 shooters als paddestoelen uit de grond schoten.
Uiteindelijk zag je ook dat men gewoon stopte met WW2 games te maken omdat ook die "succes formule" te uitgemolken was.

Ik bedoel dus dat ik vrij zeker ben dat na 2 maand na Titanfall's release, mensen gaan inzien dat het eigenlijk toch niet zo vernieuwend is.

- Speel je nog steeds graag CoD? Dan zal deze game je liggen.
- Is CoD net iets dat je ook beu bent geworden de laatste jaren? (gigantisch veel gamers zitten in deze situatie) Dan zal je een koude douche over je hoofd krijgen als je denkt dat Titanfall opeens gans anders zal spelen en aanvoelen.

Groter en meer =/= beter.
Juist. Maar kleinerschaliger is toch ook niet standaard gelijk aan beter?
Welke shooters zijn er die echt goed verkopen? Buiten CoD is er toch geen echte "klassieker" in het "kleine maps met perks" genre?
Neen, vrijwel alle andere shooters floppen hierin.

Voorbeeld: Crysis 1: had grote Battlefield-style maps. Je had tanks en VTOLs. Je kon voertuigen aanschaffen en afhalen in garages. De MP werd véél gespeeld. (bron: ik was er van het begin bij. Zelfs de MP beta platgespeeld :+ )

En wat daarna?
Crysis 2 en 3: volgden de "CoD succes formule". Wat bleek? De MP was zéér snel dood.

Dusja, de "CoD formule" ... zorgt voor succes. Maar enkel bij de COD games zelf. :P
[...]

Welke killstreaks?
Excuses, moest "perks" zijn. Had het nog aangepast vooraleer je je post neerzette.
[...]

Wait what? Capture and hold en search and destroy met respawn? Innovatief?

De rest is allemaal van: als ik een game kon maken dan zou ik dit en dat doen. Zonder ook daadwerkelijk te kijken wat Titanfall doet of probeert te bereiken en dan te analyseren waar het verbeterd kan worden.

Je kan naar mijn mening op twee manieren games maken:

- Bestaande mechanics gebruiken, combineren (<- hint: dit is Titanfall vooral) en optimaliseren.
- Innoveren.

Eerste is niet slechter dan het tweede.
Ok, "innovatief" is misschien niet het juiste woord.

Maar laat onze zeggen dat ze "team oriented" zijn, en dát is op zich al een unicum te noemen. Kijk naar hoeveel shooters er zijn die vooral focussen op het ik-ik-ik-en-de-rest-kan-stikken karakter. Vrijwel allen werken via dit systeem...

Daarom vind ik het standaard al "innovatief" als er dan een game is die durft de focus leggen op team work.
Niet alleen qua game modes, maar ook marketing dit durft te adverteren.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:08
haarbal schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:30:
[...]

als je weer limit met afterburner oid dan heb je dat probleem niet, mits je altijd je nieuwe limit haalt.

echt lame overigens dat in het hoofdmenu dan staat "data center west europe, 22ms", dan vervolgens de games peer to peer zijn met pings van 50 tot 150.
Ze hebben een aantal EU spelers op USA gegooid ivm de load.

Heb hier een shadowplay review met de volgende pings:
47
18 (ik)
87
68
40
146
37
258
278
50
54
29

Aan de pings te zien gewoon dedicated servers dus, met p2p ga je niet 50% van de spelers onder de 100ms krijgen.

Daarnaast dus ook niet te vergelijken met wat ik bijvoorbeeld in Call of Duty Modern Warfare 2 zag (vrijwel niemand onder de 150). Ping wordt ook niet verborgen (MW2 moest je cfg aanpassen om de ping af te lezen).

edit:
“We’re using Microsoft’s cloud compute initiative to run all our servers for it, so it’s all running on dedicated servers,” EA’s Craig Owens told Joystiq.
http://www.vg247.com/2013...servers-on-all-platforms/

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 20-02-2014 23:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Dat zou het verklaren ja, hopelijk hebben ze voor de full dan meer capaciteit, anders wordt het weer een desastreuze launch.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Azure scaled gewoon automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Andere "CoD" shooters (de 'letterlijke' klonen zoals de MoH games) floppen omdat ze niet zo goed zijn, dan wel technisch, dan wel qua gameplay. En Crysis (ook 1) is ook uiteindelijk CoD als je de superpowers en vehicles weg haalt: ADS met nauwelijks recoil, lage TTK en weinig movement mogelijkheden. En zijn daarbij technisch belabberd (zeker niet qua graphics, maar wel qua bedroevende netcode, niet bestaande anti-cheat en slechte optimalisatie). Maar het gaat er om dat die games superpowers (en vehicles) hebben en daardoor juist anders zijn dan CoD. Zelfs Crysis 2 (3 ook , maar is wel crap, niet aan te raden) speelt anders dan CoD als je vol gebruik maakt van superpowers. Titanfall is hetzelfde. Gooi alles weg en je hebt CoD, maar je hoeft niet met alles het wiel opnieuw uit te vinden of met echt nieuwe dingen te komen, als je game maar goed is en leuk is om te spelen.

En Titanfall is dus niet vernieuwend nee, maar dat is ook niet boeiend omdat de game voor de rest wel redelijk goed in elkaar zit qua gameplay. En de CoD 'gunplay' past hier ook wel in omdat de lage TTK met lage recoil 'gecounterd' worden door de movement (hoewel bijvoorbeeld Tribes achtige wapens ook wel gekund hadden, maar dat zijn keuzes die je maakt als developer). Technisch ook wel als er wat dingen qua framerate/muis opties en matchmaking gefixed worden.

En team georiënteerd ben ik het wel mee eens. Dan zie je dat het toevoegen van classes zoals in BF of Hawken (als we bij mechs blijven) veel kan toevoegen. CoD heeft dit eigenlijk niet (wapenklassen zijn niet verschillend of gebalanceerd genoeg om diversiteit te creëren) en promoot met dingen zoals killstreaks en randomness in map en gamemode design egoïsme (hoewel je die twee laatste factoren in zowat iedere FPS ziet tegenwoordig). Zal dit anders zijn in Titanfall? Niet echt, zeker als je de Burn Cards meeneemt (de stille potentieel gamebreaking feature naar mijn mening :X). Ook had ik gehoopt dat de Titanclasses bijvoorbeeld iets meer divers waren waardoor je iets meer geforceerd zou worden om elkaar meer te dekken. Dus als je max geforceerd teamwork zoekt kan je beter naar iets anders kijken. Hoewel ook in Titanfall je uiteraard een stuk effectiever bent in een (vast) team en je zal zien dat een goede combi van Piloten die de hoge punten domineren en Titans op de grond het beter zal doen dan een team die maar wat doet.
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:59:
Azure scaled gewoon automatisch mee.
Totdat het aan het (regio) limiet zit wat in de beta voorkwam. Hopelijk niet zo in de retail uiteraard.

[ Voor 34% gewijzigd door Gundogan op 21-02-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Asgaro schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:46:Ik bedoel dus dat ik vrij zeker ben dat na 2 maand na Titanfall's release, mensen gaan inzien dat het eigenlijk toch niet zo vernieuwend is.
kan me vinden in je reactie, en denk dat je wel een sterk punt hebt. Echter denk ik dat er wel ruimte is voor variate door DLC/Game-modus. Ik verwacht dat er nog een soort co-op functie gaat komen, daar ontleet de gameplay zich prima voor. Gooi er wat NPC's/bosses in en je hebt soort mini raid (mmorpg). Gezien het respawn is, verwacht ik een soort mini-game.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33

HellBeast

Oh My GoT!

Je hoeft toch ook niet het hele jaar alleen maar dit spel te spelen? Ik vind van wat ik tot nu toe gezien heb in de beta het zeker een leuke game om even lekker te knallen en te ontladen. Over 3 maanden zal er misschien wel weer iets anders leuks zijn die die rol over gaat nemen. Ik zie dit spel als een smakelijk tussendoortje. Het is dan aan iedereen of ze voor dit tussendoortje de gevraagde euro's willen lappen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
Mee eens ik speel dit mischien niet zo veel ala bf4 maar voor 35 euro weer een leker tijdje vermaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Hmmm misschien toch maar kopen, 35 valt wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 22-09 16:24

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik denk dat je jezelf daarin vergist. Het probleem met COD waardoor ook de die hard COD spelers(waaronder ikzelf) het zat zijn geworden is dat elke versie, met name die van IW, exact hetzelfde is als de volgende. De gameplay is identiek, er zit geen enkele variatie in. Dat er unlocks/perks/levels/challenges zijn vinden de meest COD spelers juist wel interessant. Dat gaat overigens net zo goed op voor BF spelers, aangezien daar een identiek unlock/rank systeem is.

Dan probeer je een punt te maken van grafische verschillen, ikzelf en een heleboel andere spelers zijn totaal niet bezig met hoe de omgeving eruit ziet. Sterker, als ik eenmaal een week naar de grafische pracht en praal van een spel heb gekeken zoek ik de beste settings op die het spotten van vijanden vereenvoudigen. Het zal geen geheim zijn dat dit over het algemeen de laagste settings zijn en onnodige afleidingen uitgeschakeld worden. Natuurlijk mag het allemaal een beetje goed smoelen en klinken, maar de core gameplay is uiteindelijk het meest belangrijk.

Qua teamplay zou Battlefield moeten uitblinken, maar de realiteit is dat iedereen voornamelijk bezig is met zijn eigen ervaring. Hoe vaak stopt iemand als je vraagt om een "ride"? Hoeveel mensen zijn bezig met strategisch reviven en hoeveel reviven maar lukraak wat alleen voor de punten? Hoe vaak zit de helft van jou team te snipen als attacker in Rush? De enige goede potjes zijn de potjes waarbij je met een groepje speelt dat je kent, alleen maakt het als je met een groepje speelt geen ene zak uit welke game je speelt gezien er automatisch als team wordt gespeeld. Bij COD had ik dat ook als ik met een groep bekenden aan het spelen was, ineens is er teamwork.

Dan heb je het over zogenaamde innovatieve gamemodes als Rush?? Rush zat in Bad Company 1, een jaar uitgekomen naar Modern Warfare 1. Feitelijk is het niet veel anders dan Demolition in COD, met het verschil dat er telkens een nieuwe set objectives vernietigd moet worden.

Battlefield is niet de heilige graal, in tegenstelling. Als infantry FPS is het absoluut geen sterke game, waar ik zelfs COD op dat gebied sterker vind. Titanfall levert iets nieuws door zaken uit andere games te combineren en een andere spelervaring neer te zetten. We hebben nu slechts 2 maps met 2 modi en een beperkt arsenaal gezien. Toch heb ik mij daar een paar dagen erg goed mee weten te vermaken. Bij de BF4 beta had ik het na een paar uur al gezien. Uiteindelijk moeten de core mechanismes goed zijn, en dat lijkt in de grote lijnen bij Titanfall wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Team-play met een random-groep is meestal beperkt, ongeacht de game. (zullen vast uitzonderingen zijn)
Vaak opereer je solo of gaat iedereen voor persoonlijk succes ipv team belang. Echter is teamplay te stimuleren middels additionele punten/bonus/unlocks etc. ontwikkelaars leggen daar nog te weinig nadruk op.

Hiervoor redelijk wat battlefield gespeeld op de PS3, voornamelijk met GoT leden. Wanneer we een server betreden, ownen we de game vaak; wij zijn met een groep/team en de tegenstander bestaat uit groep willekeurige spelers. Dan is winnen voor de tegenstanders bijna onbegonnen werk en haal je de plezier uit de game.

Voorheen had je clanbase, maar zo'n site/functie lijkt niet meer breed omarmt te worden. Ontwikkelaars laten je nu een "clantag" voor je naam zetten (niet eens uniek) zonder toegevoegde waarde of enige functionaliteit. En dat terwijl Killzone-2 de holy-grail introduceerde; met een in-game clanbase! Dat systeem zou verplicht in iedere game moeten zitten :) Want je kon matches plannen, andere uitdagen, weddenschappen afsluiten, toernooien organiseren etc. In mijn optiek de oplossing om teamverband en kwaliteit omhoog te schroeven. Wil je dat niet, kon je prima vooruit via het reguliere systeem. Mooie scheiding tussen

Nu is de beta nog niet heel representatief, maar gebaseerd op de ervaring van afgelopen week; de teams zijn klein (6 man??) wanneer die 6 in teamverband spelen wordt het voor de tegenstander erg pittig. Een potje/ronde is dan zo afgelopen. (laden/lobby/connecten lijkt langer te duren dan potje) Ben dan ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen van titanfall en de mogelijkheden; maar vrees dat ze eenzelfde zwak systeem gaan hanteren als dat van battlefield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 15:08
Het is ondertussen CoD: Ghost free weekend. Direct merkbaar dat Ghost P2P is en Titanfall niet. Jeetje wat een lag@ CoD. (Ja lag, 70 fps).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 22-02-2014 00:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
sdk1985 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:06:
Het is ondertussen CoD: Ghost free weekend. Direct merkbaar dat Ghost P2P is en Titanfall niet. Jeetje wat een lag@ CoD. (Ja lag, 70 fps).
Inderdaad, niet te geloven dat ze het na al die jaren nog steeds niet gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

na 4u youtube filmpjes te hebben gezien mag ie van mij nu wel in de schappen liggen :+

was in begin erg sceptisch, maar als oud UnrealTournament/Quake3 fan blijkt deze game erg smakelijk, dit vanwege de doublejump, trickjumps, wallrunning etc.

Met 'perks' of hoe die krengen in titanfall heten, kun je de parcour(?)skills verhogen en serieus snel door een map verplaatsen :P hoop wel dat die burn-cards niet voor te veel verstoring in gameplay zorgen. want daarmee kun je nog sneller bewegen.

de grunts/minions zijn wel leuke toevoeging en cruciaal in begin van potje om zoveel mogelijk neer te halen (reductie spawntijd van je titan). Hoe eerder jouw team aan de titans kan beginnen, des te waarschijnlijker dat je team het potje wint.

iemand nog (interresant) filmpje gevonden over trickjumps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

himlims_ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:55:
na 4u youtube filmpjes te hebben gezien magBovendien mij nu wel in de schappen liggen :+

was in begin erg sceptisch, maar als oud UnrealTournament/Quake3 fan blijkt deze game erg smakelijk, dit vanwege de doublejump, trickjumps, wallrunning etc.

Met 'perks' of hoe die krengen in titanfall heten, kun je de parcour(?)skills verhogen en serieus snel door een map verplaatsen :P hoop wel dat die burn-cards niet voor te veel verstoring in gameplay zorgen. want daarmee kun je nog sneller bewegen.

de grunts/minions zijn wel leuke toevoeging en cruciaal in begin van potje om zoveel mogelijk neer te halen (reductie spawntijd van je titan). Hoe eerder jouw team aan de titans kan beginnen, des te waarschijnlijker dat je team het potje wint.

[video]

iemand nog (interresant) filmpje gevonden over trickjumps?
Heb je zelf de Beta niet gespeeld? Op zich kan je ook zonder Titans winnen, zeker Hardpoint is goed te doen als je alleen binnen en op de daken vertoefd.

Het voordeel van Burn Cards is dat ze niet zo dominant zijn als killstreaks, je hebt er maar 3 per game en als je dood gaat is de Burn Card weg. Bovendien worden niet alleen de beste spelers beloont zoals bij COD. Respawn heeft duidelijk geleerd van de fouten die Infinity Ward heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
reemprive schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Heb je zelf de Beta niet gespeeld? Op zich kan je ook zonder Titans winnen, zeker Hardpoint is goed te doen als je alleen binnen en op de daken vertoefd.

Het voordeel van Burn Cards is dat ze niet zo dominant zijn als killstreaks, je hebt er maar 3 per game en als je dood gaat is de Burn Card weg. Bovendien worden niet alleen de beste spelers beloont zoals bij COD. Respawn heeft duidelijk geleerd van de fouten die Infinity Ward heeft gemaakt.
Ze mogen alleen wel die interface van de burncards aanpassen wat mij betreft.
Na een weekendje beta was het al een enorme rotzooi om door de hele collectie nutteloze burncards (amped sniper rifle of shotgun enz) te scrollen naar de kaarten die ik wel nuttig vond.
Ik wil niet weten hoe die lijst er uit komt te zien als je het spel een paar maanden speelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@reemprive: beta zeker met plezier gespeeld, game is idd prima te spelen/winnen zonder titans, maar helpt we'll. Ik bedoel meer het voordeel wanneer je team snel meerdere titans hebt. Wanneer men in begin npc farmt, en je team 2/3 titans heeft ben je snel in voordeel wanneer tegenstander hun eerste titan dropt.
@rocketkoen: er is een max van 25 of 26 burncards daarlangs kun je de voor jou oninterresante kaarten verwijderen uit de collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Lekker ontspannen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Tof filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand deze in nld te koop gezien: "Titanfall Limited Edition: Prima Official Game Guide" toch iets te kijken/lezen tot 11 maart

//edit; http://www.strategyguideshop.nl/games-series/titanfall/ (niet beschikbaar0
De Stryder wordt beschikbaar wanneer je de Militia of IMC campagne uitspeelt. De Ogre is verkrijgbaar als je beide campagnes hebt uitgespeeld. Er is op dit moment niet veel bekend van de campagne van Titanfall, anders dan dat het een mengelmoes van een single- en multiplayer belevenis is.
Dus..... in tegenstelling tot wat in de FAQ staat, wel een SP modus?
src

//edit2; mooi overzichtje perks en beschikbare wapens; http://www.ign.com/blogs/...anfall-every-perk-weapon/

[ Voor 76% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
himlims_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:27:
iemand deze in nld te koop gezien: "Titanfall Limited Edition: Prima Official Game Guide" toch iets te kijken/lezen tot 11 maart

//edit; http://www.strategyguideshop.nl/games-series/titanfall/ (niet beschikbaar0

[...]

Dus..... in tegenstelling tot wat in de FAQ staat, wel een SP modus?
src

//edit2; mooi overzichtje perks en beschikbare wapens; http://www.ign.com/blogs/...anfall-every-perk-weapon/
Campagne = Campaign Multiplayer waarschijnlijk. Misschien te vergelijken met hoe Brink het deed (op een volgende missies met een verhaaltje ertussen, terwijl je bij de normale multiplayer je ze als individuele maps speelt), maar ze hebben er nog nauwelijks iets over losgelaten, behalve dat het wel mp is en geen coop mp.

https://twitter.com/Respawn/status/437786254994714625
https://twitter.com/Respawn/status/436909893098799104

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 24-02-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Titanfall bundel mogelijk aangekondigd

Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/2013/articles/1/6/5/7/3/6/1/139323751579.jpg/EG11/resize/600x-1/quality/80/format/jpg

http://www.eurogamer.net/...-titanfall-bundle-spotted

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Titanfall wil je met keyboard+muis spelen! heb een 360-controller aan de pc gehangen, maar je mist echt de snelheid en de bewegingsvrijheid van de camera in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Geen problemen mee gehad. En stond toch regelmatig bovenaan. Probleem was eerder dat ze van zoveel kanten tegelijk komen soms. Maar daar helpt een tobo/muis ook niet tegen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
himlims_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:50:
Titanfall wil je met keyboard+muis spelen! heb een 360-controller aan de pc gehangen, maar je mist echt de snelheid en de bewegingsvrijheid van de camera in deze game.
Het valt in deze game best mee.
Het grootste nadeel van een controller in een FPS is dat recoil bijna niet te compenseren is. Maar de wapens in Titanfall hebben vrijwel geen recoil.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor trickjumps/parkour is het wel heel plezierig,

i dare you; maak eens een 180 of 360 tijdens wallrunnen/hang, misschien ligt het aan mijn skills of configuratie, maar met controler kon ik dat soort handeling niet uitvoeren

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 24-02-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Het valt in deze game best mee.
Het grootste nadeel van een controller in een FPS is dat recoil bijna niet te compenseren is. Maar de wapens in Titanfall hebben vrijwel geen recoil.
Nee, het nadeel is dat je aim zo accuraat en snel is als een dronken schildpad ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Maar hoe nuttig is een 180 of 360?

Verder hou ik zelf wel van het realisme wat je van controller-movement hebt. In het echt draai je ook niet in 2 milliseconden helemaal rond.

En als je aimed als een dronken schildpad, doe je toch echt wat verkeerd. Zeker met titanfall heb je weinig recoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

realisme en titanfall ...... dan zit je verkeerd; cloaken, muurtjes rennen, vallen van 50+ meter etc.

nut van 180/360's is beweginsvrijheid;
je kunt op die manier eenvoudig 'boven straat niveau' blijven.
jump van muur > muur en omdat je dan kunt hangen icm draai kun je boven de rest blijven hooveren.

Ook met gevecht tegen titan is ideaal; blijft bestoken met rockets, bij voldoende schade finish je met rodeo.

zie bovenstaande filmpje ter verduidelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

himlims_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:40:
realisme en titanfall ...... dan zit je verkeerd; cloaken, muurtjes rennen, vallen van 50+ meter etc.

jump van muur > muur en omdat je dan kunt hangen icm draai kun je boven de rest blijven hooveren.

Ook met gevecht tegen titan is ideaal; blijft bestoken met rockets, bij voldoende schade finish je met rodeo.

Ik ben het wel met je eens, maar bovenstaand filmpje is gemaakt op een XBOX One... met controller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik wilde het net gaan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
himlims_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:40:

Je snapt me verkeerd. Het is niet zozeer van OMG DA KAN NIE!! maar eerder dat ik het normaler vind ogen. Plus dat het met de animaties ook gewoon veel mooier eruit ziet als iemand een vloeiende beweging maakt ipv dat zijn gun nog in zijn rug zit als hij al aan het schieten is (of op die plek zou moeten zitten wil je normaal ronddraaien).

Maar goed, het is niet iets waar ik een game op afkeur, ik vind het gewoon wat normaler eruit zien dan dat hypergedoe van de meeste pc gamers. Die ook soms niet zien dat footage met controller is gemaakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik ben toch echt benieuwd :)

Even snel een paar potjes doen is toch wel erg leuk, al helemaal na Battlefield.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:37:
Maar hoe nuttig is een 180 of 360?

Verder hou ik zelf wel van het realisme wat je van controller-movement hebt. In het echt draai je ook niet in 2 milliseconden helemaal rond.

En als je aimed als een dronken schildpad, doe je toch echt wat verkeerd. Zeker met titanfall heb je weinig recoil.
Als je je muis op een normale snelheid ronddraait heb je dat ook maar ik vind de charme van titanfall dat dat allemaal zo rap gaat, beetje in het tempo van Quake en Unreal zoals vroeger.
Trage shooters speel ik ook wel maar daar heb ik Battlefield voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Martinspire schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:51:
[...]

Je snapt me verkeerd. Het is niet zozeer van OMG DA KAN NIE!! maar eerder dat ik het normaler vind ogen. Plus dat het met de animaties ook gewoon veel mooier eruit ziet als iemand een vloeiende beweging maakt ipv dat zijn gun nog in zijn rug zit als hij al aan het schieten is (of op die plek zou moeten zitten wil je normaal ronddraaien).

Maar goed, het is niet iets waar ik een game op afkeur, ik vind het gewoon wat normaler eruit zien dan dat hypergedoe van de meeste pc gamers. Die ook soms niet zien dat footage met controller is gemaakt 8)
Ieder zijn mening natuurlijk, maar dat traag draaien en inaccuraat aimen kan niemand ontkennen, denk ik...
Ik vind dat de meeste consolegamers rondstappen alsof men een robot beweegt.
(Ik zeg wel "de meeste" want ik heb al paar gameplay vids gezien van MLG CoD gastjes en daar verbaas ik me wel bij.)

Om maar een voorbeeld te geven: als een console gamer een kamer binnengaat zal die nooit corner checking doen. Blijkbaar doet men dit niet omdat dit gewoonweg veel te veel tijd vraagt.
Dat noem ik dan toch wel onrealistisch want in real-life kan je vliegensvlug de uithoeken van een kamer scannen.
En je wilt toch graag wel weten of er geen camper in een hoekje zit?
Of het moet zelfs geen camper zijn: het kan gewoon iemand zijn die daar in die kamer staat maar uit het raam aan het kijken is.

Wat inderdaad klopt is dat het mooier oogt. Je ziet bij presentatie en gameplay trailers van PC versies van een bepaalde game ook veel een Xbox controller gebruikt worden. Het oogt rustiger.

Voor tal van games is een controller zeker wel handig en het leukste, maar daar horen FPS shooters echt niet bij...
FPS shooters draaien volledig om accuraat zijn en daar falen controllers.

Ik vind het jammer dat Sony en MS niet durven innoveren met hun controller. En dan spreek ik niet over simpele (en dure...) redesigns zoals ze bij elke generatie doen.
Nee, ik heb het over fundamentele veranderingen: smijt die thumbsticks buiten voor shooters en andere games dat precisie eisen, en durf innoveren. :)
Steam heeft ballen aan zijn lijf en probeert een controller te maken die bijna een muis kan evenaren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken als mensen er lang mee getraint zijn.

Want controllers met thumb sticks zijn ontworpen in een tijdperk dat FPS nog in zijn kinderschoenen stond, of misschien zelfs nog niet bestond?
Ook het feit dat er zoiets als aim-assist is toont dit aan...

Qua realisme:
Dan is het aimen met een muis toch wel realistischer want als men in real-life beschoten zou worden (hangt uiteraard af waar :p ) of een explosie hoort, kan je je toch wel pijlsnel omdraaien hoor.
Wapens en uitrusting wegen misschien veel maar als dat een hindernis was om zich snel om te draaien, zou men al lang een oplossing daarvoor gevonden hebben.
Ik heb al genoeg oorlogsfilms gezien etc met echte uitrusting, en nooit heb ik gezien dat zoiets log lijkt en dat men zich zo traag omdraait als op een console.

Tenzij...
de EOD bots voor ontmijningen die - jawel - bestuurd worden met controllers. :+ (Velen zelfs met Xbox controllers)

Persoonlijke conclusie: het is geen ramp op consoles, maar als je jarenlang PC gamer bent, en je kijkt naar eender welke FPS gameplay op consoles, heb ik gigantisch veel momentjes waar ik denk...
Damn, had die persoon maar mouse & keyboard! Dan had die dit of dat niet voorgehad.
of
Dan kon die nog deze straffe toer ook uitgehaald hebben.
etc.

Maarja, er is een even playing field op consoles, dus op zich maakt het niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 24-02-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Asgaro schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:13:
[...]
Voor tal van games is een controller zeker wel handig en het leukste, maar daar horen FPS shooters echt niet bij...
FPS shooters draaien volledig om accuraat zijn en daar falen controllers.
Er is natuurlijk een balans tussen verschillende genres. Voor met name 3rd person games en platformers zijn de huidige controllers met de sticks ideaal. Voor FPS valt er idd wat voor te zeggen, maar zoals hierboven is aangetoond in het filmpje. Er is wel degelijk een hoog niveau te halen met een controller wat ver boven het niveau van een gemiddelde PC gamer ligt. :)

Ben ook wel benieuwd naar zo'n steamcontroller, maar ik ben vooralsnog skeptisch voordat ik het zelf heb kunnen ervaren. Het ziet er gewoon niet lekker speelbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij boxed pc versie, krijg je dan ook daadwerkelijk een hardcopy of puur een key voor origin? maw; de 12GB(?) download blijft je dan bespaard?

omtrent steam/valve's nieuwe gamepad, is iedereen denk ik wel benieuwd naar de ervaring en of het daadwerkelijk een muis kan vervangen (op langer termijn). Schijnbaar heeft valve inmiddels 300 van die dingen verscheept naar gamers/ontwikkelaars - echter heb ik nog niemand gesproken die mij uit 1e hand zijn ervaring kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titanfall beta vind ik echt vet....ik heb gelijk Titanfall voor PC gepreordered voor ongeveer 30 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
uchiha tijntje schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:20:
[...]

Er is wel degelijk een hoog niveau te halen met een controller wat ver boven het niveau van een gemiddelde PC gamer ligt. :)
Klopt, maar dat zijn de unicums...

Er zijn al best veel crossplatform tests geweest van diverse gamestudio's en telkens komt dezelfde conclusie naar voren:
Muis + tobo combinatie is vele malen sneller en accurater dan een controller.
http://www.techspot.com/n...ecked-console-gamers.html

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ChojinZ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:14:
[...]

Klopt, maar dat zijn de unicums...

Er zijn al best veel crossplatform tests geweest van diverse gamestudio's en telkens komt dezelfde conclusie naar voren:
Muis + tobo combinatie is vele malen sneller en accurater dan een controller.
http://www.techspot.com/n...ecked-console-gamers.html
Des te mooier toch? Gewoon die console buddies keihard ownen is altijd leuk >:)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:18:
[...]

Des te mooier toch? Gewoon die console buddies keihard ownen is altijd leuk >:)
Het artikel heeft het niet over ownen maar destroyen. Nog beter. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:23:
Titanfall beta vind ik echt vet....ik heb gelijk Titanfall voor PC gepreordered voor ongeveer 30 euro...
Goede prijs! Waar heb je deze gehaald dan? Sta echt te springen om deze game te spelen, na al dat gedoe met BF4 crashes, gatver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik gok dat hij een mexicaanse key heeft gekocht; enige die ik kon vinden ~30euro

maar gezien EA graag haar klanten neukt en deze vervolgens banned, neem ik het risico niet (paar honderd euro origin account)

als je nieuw origin neemt kun je 5-10euro besparen zonder verlies van je gamecollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ChojinZ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:21:
[...]

Het artikel heeft het niet over ownen maar destroyen. Nog beter. })
Ben zelf iemand die graag op de bank ploft met de xbox controller (aangesloten op de pc) om op de grote LCD te gamen inclusief 5.1 geluid.

Maar voor shooters, hoewel met autoaim goed te doen, moet ik gewoon de muis pakken. Niet alleen mikken maar ook navigeren en eigenlijk alles wat erbij komt kijken speelt gewoon als een andere wereld met muis en tobo en ik ben zelf serieus redelijk bedreven met de xbox controller. Met de controller speel je het spel, met muis en tobo speel je je eigen spel.

heb ook medelij met de xboxone gebruikers die al die wall jumps kunnen maken met de controller :D

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 25-02-2014 16:12 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:04:
ik gok dat hij een mexicaanse key heeft gekocht; enige die ik kon vinden ~30euro

maar gezien EA graag haar klanten neukt en deze vervolgens banned, neem ik het risico niet (paar honderd euro origin account)

als je nieuw origin neemt kun je 5-10euro besparen zonder verlies van je gamecollectie
Zeker, hoewel er niks mis was gegaan met mijn India Simcity aankoop.. haha maar je kan niet altijd erop gokken.. Hoorde er ook al over op Reddit @ Mexican Key. Heeft iemand het al geprobeerd? (Ik vraag je dus niet hoe je het moet doen om te omzeilen etc, want dit is tegen de tweakers regels! Vraag alleen of er mensen zijn die het hebben gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ik heb het gedaan met BF3/BF4 en niet geband. Ze hebben vast wel wat beters te doen. Verschillende key sites bieden hem ook aan voor 32/33 euro.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ook met BF4 en Titanfall. Titanfall was iets meer dan 28 euro (incl Paypal kosten) Tot nu toe nog niets gebeurd. Maar als ik gebanned word, dan ga ik ook niet huilie huilie doen. Dat is nou eenmaal het risico.

[ Voor 15% gewijzigd door HellBeast op 25-02-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Goede prijs! Waar heb je deze gehaald dan? Sta echt te springen om deze game te spelen, na al dat gedoe met BF4 crashes, gatver.
Ik heb um bij DirectGamecards gekocht: http://www.directgamecard...igin-cd-key-preorder.html en dan de code gamecard5off tijdens het uitchecken. Zo is Titanfall rond de 30 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Bannen ze wanneer je een game met zo'n truuk scoort..??
BF3 kocht ik destijds voor 1500 rupees = ca.€18, BF4 ook voor €18. Betaald met cc. Helaas kan dat nu niet meer voor dat geld want Origin India heeft de prijzen fors aangepast.
Wb. Titanfall ben ik er nog niet uit of ik die voor de pc of voor X1 haal. Misschien wel beiden. Is er iemand die ze allebei gaat halen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de beta ook nog voor de ps3 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:21:
Komt de beta ook nog voor de ps3 of niet?
Nee, ook niet op de PS4. Het spel komt alleen uit op de Xbox One, Xbox 360 en de pc.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
is er op de pc versie nou een server browser dat je zelf je server kan kiezen? ik las namelijk dat het zo was dat je random servers joined (beetje MW2 p2p) wat ik echt een #$@#$@# systeem vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MrHarry schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:23:
is er op de pc versie nou een server browser dat je zelf je server kan kiezen? ik las namelijk dat het zo was dat je random servers joined (beetje MW2 p2p) wat ik echt een #$@#$@# systeem vond.
In de beta niet, maar grote kans dat dit met de full game wel zo zal zijn. Nu had je toch maar 2 maps, dus zoveel te kiezen was er niet.

Ik vraag me verder nog af of er instelbare servers bij komen om een eigen maprotatie of diverse instellingen mee te beheren. Een low gravity game lijkt me eigenlijk ook wel tof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:29:
[...]
In de beta niet, maar grote kans dat dit met de full game wel zo zal zijn. Nu had je toch maar 2 maps, dus zoveel te kiezen was er niet.

Ik vraag me verder nog af of er instelbare servers bij komen om een eigen maprotatie of diverse instellingen mee te beheren. Een low gravity game lijkt me eigenlijk ook wel tof :+
Er zijn geen Dedicated servers, die kans is dus heel erg klein. Titanfall draait op Microsoft Azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
reemprive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Er zijn geen Dedicated servers, die kans is dus heel erg klein. Titanfall draait op Microsoft Azure.
In zekere zin zijn de servers van Azure wel dedicated. Iig geen clientside hosting meer. Maar ik bedoel dus dat ik me afvraag of je een server kunt opstarten met bepaalde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:40:
[...]

In zekere zin zijn de servers van Azure wel dedicated. Iig geen clientside hosting meer. Maar ik bedoel dus dat ik me afvraag of je een server kunt opstarten met bepaalde settings.
Als ik deze zin lees:
...will have its own dedicated servers that switch on and off depending on how many players are online.
http://www.vgu.tv/2013/06...ll-has-dedicated-servers/

Dan heb ik weinig hoop. Als je namelijk een server in eigen beheer hebt (thuis of gehuurd) dan lijkt mij het niet zomaar mogelijk/wenselijk om deze server uit te zetten vanwege loadbalancing issue's.

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 26-02-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Nee, het is hetzelfde systeem als bij BO2. Server beheer ligt bij Respawn. Op zich werkte BO2 best goed op die manier, anti cheat maatregelen waren ook buitengewoon goed. In geval van BO2 de beste die ik ooit heb gezien bij een FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
reemprive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:46:
Nee, het is hetzelfde systeem als bij BO2. Server beheer ligt bij Respawn. Op zich werkte BO2 best goed op die manier, anti cheat maatregelen waren ook buitengewoon goed. In geval van BO2 de beste die ik ooit heb gezien bij een FPS.
Hierdoor kan je echter geen custom servers meer draaien. En dan zal een nette serverbrowser er ook niet komen (er valt immers nergens op te filteren). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ChojinZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Als ik deze zin lees:
...will have its own dedicated servers that switch on and off depending on how many players are online.
http://www.vgu.tv/2013/06...ll-has-dedicated-servers/

Dan heb ik weinig hoop. Als je namelijk een server in eigen beheer hebt (thuis of gehuurd) dan lijkt mij het niet zomaar mogelijk/wenselijk om deze server uit te zetten vanwege loadbalancing issue's.
ChojinZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Hierdoor kan je echter geen custom servers meer draaien. En dan zal een nette serverbrowser er ook niet komen (er valt immers nergens op te filteren). :|
Dat is dus helemaal niet wat ik bedoel. Ik weet niet of je het systeem van call of duty kent van een paar jaar terug waar je dus een nieuwe server kon starten met bepaalde instellingen, maar zoiets dus. Enige verschil met toen is dat ie dan in de cloud wordt gehost en niet lokaal. Dus gewoon een "create game" optie met selectie voor maps, wapens, tijdslimiet e.d.

Of misschien iets meer als dat van Battlefield 3, waarbij je op consoles ook gewoon servers kon huren. Al miste ik daar wel instellingen als max-ping en een regio-lock, maar misschien is dat niet eens nodig. Eigen beheer is iets voor pc-games en gaat ook niet toe worden gestaan voor X1 games, dus dat is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel dus niet een machine die je thuis hebt draaien om daar de game mee te draaien, maar gewoon een manier om eigen games op te zetten. Zou moeten kunnen, maar ik vraag me af of het erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Q: Matchmaking of serverbrowser?
A: Zoals eerder gezegd maakt Titanfall op alle platformen gebruik van matchmaking die je naar dedicated servers brengen van de Microsoft Azure service. Private matches komen na launch. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:10:
[...]

[...]

Dat is dus helemaal niet wat ik bedoel. Ik weet niet of je het systeem van call of duty kent van een paar jaar terug waar je dus een nieuwe server kon starten met bepaalde instellingen, maar zoiets dus. Enige verschil met toen is dat ie dan in de cloud wordt gehost en niet lokaal. Dus gewoon een "create game" optie met selectie voor maps, wapens, tijdslimiet e.d.

Of misschien iets meer als dat van Battlefield 3, waarbij je op consoles ook gewoon servers kon huren. Al miste ik daar wel instellingen als max-ping en een regio-lock, maar misschien is dat niet eens nodig. Eigen beheer is iets voor pc-games en gaat ook niet toe worden gestaan voor X1 games, dus dat is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel dus niet een machine die je thuis hebt draaien om daar de game mee te draaien, maar gewoon een manier om eigen games op te zetten. Zou moeten kunnen, maar ik vraag me af of het erin zit.
Ow, op die fiets... dat was me niet helemaal duidelijk... :)

Maar zoals ik al zei: De servers worden realtime aan of uit gezet, afhankelijk van de load.Serververhuur en beheer lijken daar haaks op te staan. Je gaat immers geen gehuurde servers down brengen om de load goed te balancen.

maargoed, my 2 cents. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 14:43

Stewie!

Keen must die!

Er worden dingen door elkaar gehaald door de minieme informatie.

Je kan een game instance draaien met daarop een virtuele instance. Op die virtuele instance connecten de spelers, die virtuele instance bepaald ook de settings. De "fysieke" instance die direct op de server draait kan je dan zien als de capaciteit, de virtuele instance als de regelneef.

Capaciteit aan en uitzetten kan overal. Servers aan en uitzetten ook. Of de servers fysiek ook uitgaan betwijfel ik.
Er draait nu dus: een server in een datacenter, daarop Windows 2012 host OS, daarop Windows 2008 R2 Guest OS, daarop de game instance, daarop de virtuele instance. Door de spreiding van spelers kan je moeilijk een guest OS uitschakelen en dat gebeurd dan ook (nog) niet. De laag daaronder gaat dus ook niet uit.

Het grote voordeel van dit systeem is dat de ontwikkelaar gewoon flexibel capaciteit afneemt en doorgroeit. Het grote nadeel is dat bandbreedte duurder is in de cloud. Als je 100mbit/s per fysieke server gebruikt aan puur game traffic, dan tikt dat bij een AWS of Azure wel aan.

PS: weinig cheaters in Titanfall he <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ChojinZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:12:
[...]

Ow, op die fiets... dat was me niet helemaal duidelijk... :)

Maar zoals ik al zei: De servers worden realtime aan of uit gezet, afhankelijk van de load.Serververhuur en beheer lijken daar haaks op te staan. Je gaat immers geen gehuurde servers down brengen om de load goed te balancen.

maargoed, my 2 cents. ;)
Het lijkt me dat ze alleen de lege servers uitzetten en niet de servers met spelers erop. En als je instellingen op kunt slaan in favorieten, is het opnieuw opzetten van een game ook niet echt een probleem.

Private games spreken me wel aan, maar dan moet het wel gewoon XP opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:58

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Private matches zouden idd wel relax zijn. Zo zou je eventueel in 'rust' je parkour skills kunnen trainen.

Of misschien wel 1v1 / 2v2 tegen vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:34
Stewie! schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:31:
Het grote nadeel is dat bandbreedte duurder is in de cloud. Als je 100mbit/s per fysieke server gebruikt aan puur game traffic, dan tikt dat bij een AWS of Azure wel aan.
Leg uit? Wat maakt het nou voor de prijs uit waar het dataverkeer uitkomt, een virtuele of dedi server? Zulke organisaties worden gewoon afgerekend op wat hun lijn naar buiten bij het datacenter aan het eind van de maand heeft gehaald, het zal zo'n datacenter een worst wezen bij wat voor machines die data uitkomt.

En 100mbit/s voor 12 clients op een gameserver ....ja echt niet hoor :o

Edit: nm 100mbit per fysiek had je het over, ja dat moet wel lukken als er genoeg virtuele servers op draaien, my bad :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kojoottii op 26-02-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Kojoottii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Leg uit? Wat maakt het nou voor de prijs uit waar het dataverkeer uitkomt, een virtuele of dedi server? Zulke organisaties worden gewoon afgerekend op wat hun lijn naar buiten bij het datacenter aan het eind van de maand heeft gehaald, het zal zo'n datacenter een worst wezen bij wat voor machines die data uitkomt.
Ja de kostprijs is hetzelfde.
Dataverkeer is de cashcow in de cloud. Er worden bizarre bedragen gerekend voor een beetje dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Wat bedoel je met weinig cheaters Stewie? De volledige game is nog niet uit, ik kan daar nog niet over oordelen. Of is jou al iets bekend over de anti cheat maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:34
Stewie! schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Dataverkeer is de cashcow in de cloud. Er worden bizarre bedragen gerekend voor een beetje dataverkeer.
.....de cloud *kots* , ik vind dat echt zo'n nietszeggende marketing term die kant nog wal raakt, als je bedoelt dat partijen die die term hanteren je een arm uitdraaien, dan wel oplichten, het zou me niets verbazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
reemprive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:24:
Wat bedoel je met weinig cheaters Stewie? De volledige game is nog niet uit, ik kan daar nog niet over oordelen. Of is jou al iets bekend over de anti cheat maatregelen?
Voor de X1 en X360 heb je amper anti-cheat maatregelen nodig denk ik :+ (en daar ging het even om :> )

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 26-02-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

BO2 werd meer gekloot op consoles dan op de PC. Op de PC waren er alleen de klagers, maar gebeurde er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
reemprive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:19:
BO2 werd meer gekloot op consoles dan op de PC. Op de PC waren er alleen de klagers, maar gebeurde er helemaal niets.
Als ze gewoon samenwerken met MS, kunnen ze gewoon mooie bans uitgeven. Zoals die GTA5 onzin met modded consoles, vraag me af of Rockstar deze ooit bij MS heeft reported.

Zeker mensen met onwaarschijnlijk hoge scores kunnen ze op die manier vrij makkelijk vinden met de
'power of the cloud' :P

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Kojoottii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:59:
[...]

.....de cloud *kots* , ik vind dat echt zo'n nietszeggende marketing term die kant nog wal raakt, als je bedoelt dat partijen die die term hanteren je een arm uitdraaien, dan wel oplichten, het zou me niets verbazen ;)
Dat bedoel ik inderdaad. Prijzen stijgen enorm maar er wordt net gedaan of het goedkoper is, want de resources zijn flexibel. Gemiddeld betaal je met een week huur al voor de volledige maand vol gebruik.
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:47:
[...]

Voor de X1 en X360 heb je amper anti-cheat maatregelen nodig denk ik :+ (en daar ging het even om :> )
Maar naast anti-cheat biedt het de developer ook een manier om kleine bugs alvast te "patchen" voordat de bug is gefixed. Bijvoorbeeld bepaalde fouten in de mappen, wapens, gameplay.

[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 07-03-2014 12:11 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ken je iemand met console die gebanned is? volgens mij wordt daar amper (lees helemaal niets) tegen gedaan

game gone gold; We're gold!!!!!! #titanfall http://twitpic.com/dwrcnv
Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/841084123.jpg

The Respawn debut arrives on PC and Xbox One on March 11 in North America, March 13 in Europe and Australia, and March 14 in other territories.
*zucht* 11 maart vrijgenomen, ook nutteloos dus

[ Voor 74% gewijzigd door himlims_ op 27-02-2014 11:11 ]

• Jorrie
Gewoon via US VPN inloggen, VPN afsluiten en dan kan je het wel spelen.

Geld uiteraard niet voor X1 :+

Star Citizen

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Of gewoon via de US store downe op je X1 of 360

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 18:03
[b]himlims_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:35:
ken je iemand met console die gebanned is? volgens mij wordt daar amper (lees helemaal niets) tegen gedaan
Er worden wel degelijk accounts (tijdelijk) gebanned of gereset.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

no-shit zoals gebruikelijk, de leukere acties zijn in de US
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/213d36e1bf68f30027912854eefb381c.png
http://slickdeals.net/f/6...tors-edition-extreme-ymmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Je moet het ze wel nageven.... ze weten de marketingtouwtjes goed te bespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Laatst online: 21-09 23:20
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Stewie! schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Is dit zo bij elke cloud service, of enkel bij Microsoft met hun Xbox Live infrastructuur?
Ik hoop het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Kojoottii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:59:
[...]

The power of the cloud.

Titanfall was ook zo'n game dat afgebeeld werd als dat het rijkelijk van de cloud zou gebruikmaken waardoor bepaalde zaken - die zonder cloud niet mogelijk zijn - opeens wel mogelijk zouden worden. Zaken die daardoor enkel op de Xbox One mogelijk zouden zijn en niet op platforms van concurrenten.

Ik moet nog steeds uitvissen wat dit nu werkelijk inhield... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Asgaro schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:36:
[...]

The power of the cloud.

Titanfall was ook zo'n game dat afgebeeld werd als dat het rijkelijk van de cloud zou gebruikmaken waardoor bepaalde zaken - die zonder cloud niet mogelijk zijn - opeens wel mogelijk zouden worden. Zaken die daardoor enkel op de Xbox One mogelijk zouden zijn en niet op platforms van concurrenten.

Dat ging over dingen als physics serverside te laten lopen.... wat nogal logisch is met multiplayer shooters. Als bijvoorbeeld een rotsblok valt die spelers kan doden, wil je dat voor iedereen hetzelfde hebben. Kleinere effecten zoals doosjes die in hoekjes liggen die je kapot kan schieten en verder geen collision hebben met spelers (waar je dus 'in' kan liggen) of ragdoll effecten kan dan weer clientside waardoor je dus de situatie hebt dat dit niet voor iedereen gelijk is.

Niet super boeiend nee, tenzij je het kan doen in singleplayer games om de console iets te ontlasten en het dan te streamen ofzo. Geen idee hoe dat precies in z'n werk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Titanfall utilizes the Microsoft Cloud servers. Details here:
http://www.respawn.com/ne...bout-the-xbox-live-cloud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:36:
[...]

The power of the cloud.

Wat dat precies gaat doen zal wel toekomst blijven, maar 1 ding is Respawn best duidelijk over:
With the Xbox Live Cloud, we don’t have to worry about estimating how many servers we’ll need on launch day. We don’t have to find ISPs all over the globe and rent servers from each one. We don’t have to maintain the servers or copy new builds to every server. That lets us focus on things that make our game more fun. And best yet, Microsoft has datacenters all over the world, so everyone playing our game should have a consistent, low latency connection to their local datacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 22-09 22:19

nFo

Erg goed bezig. :)
Wist niet dat die strider in de Beta zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt makkelijker te zijn dan de multiplayer van battlefield etc. Maar ik heb daar mijn twijfels over, het ziet er ook zo chaotisch uit als bij alle andere shooters. Oefenen is helaas ook onmogelijk voor nieuwe spelers, want ik ben meteen dood. Ik ben altijd erg jaloers als ik dan dan een speler is die iedereen zomaar kan neerknallen. Helaas is titanfall ook niets voor mij besteed, toch wil ik hem pre-orderen, gewoon uit nieuwsgierigheid en om te testen hoe het in zijn werk gaat. Daarna zal ik hem meteen moeten retourneren wegens gebrek aan ervaring. Ik heb helaas de beta gemist, jammer!

Ik vraag mij wel af of het nog wel mogelijk is om het te leren. Zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Die beta heeft een paar dagen geduurd, geen jaar. Als je erin stapt heb je amper achterstand op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:06:
Het schijnt makkelijker te zijn dan de multiplayer van battlefield etc. Maar ik heb daar mijn twijfels over, het ziet er ook zo chaotisch uit als bij alle andere shooters. Oefenen is helaas ook onmogelijk voor nieuwe spelers, want ik ben meteen dood.
Ik ga 10x sneller dood in BF dan in Titan, je hebt veel meer spring/dodge/ren ruimte dan in BF (en de latency/lagkills helpen daar in BF absoluut niet in mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 07:58

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

SinergyX schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:06:
[...]

Ik ga 10x sneller dood in BF dan in Titan, je hebt veel meer spring/dodge/ren ruimte dan in BF (en de latency/lagkills helpen daar in BF absoluut niet in mee).
Na het spelen van de beta heb ik hetzelfde. Er zit een uitdaging in het dodgen vind ik.
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste