ChojinZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:14:
[...]
Sorry, ik bedoel geflopt op de pc...
Maar voor de rest snap ik je post niet helemaal. Die ellenlange grind sessie's zijn er niet echt/ken ik niet. Alles is vrij makkelijk en snel te unlocken (althans, is mijn ervaring).
De spelers aantallen omhoog krikken hebben ze ook geprobeerd door betaalde DLC's weg te geven.
Dat spelers snel weglopen ligt denk ik ook niet zozeer aan de game maar eerder aan de huidige gamers generatie. 15 jaar geleden was het niet ongebruikelijk als je een paar honderd uur in 1 shooter had zitten.
Nu haakt het over grote deel al af na 50 uurtjes spelen en gaat opzoek naar wat nieuws. Huidige games zijn gewoon wat minder lang houdbaar. Maar mijns inziens ligt dat vooral aan de gamer, niet aan de games....
De DLC werd toch pas weggegeven nadat ze al (betaald) waren verkocht en toen de spelersaantallen echt inzakten?
Of het wegzakken van de aantallen hoofdzakelijk aan de gamer van nu ligt, weet ik niet. Volgens mij is het ook de verantwoordelijkheid van de game om voldoende interessante, verfrissende en uitdagende gameplay te kunnen blijven bieden en dat deed Titanfall totaal niet.
1) er is/was maar 1 pilot setup en 1 titan setup die verreweg superieur is, op alle maps en in alle gamemodes
2) een verplicht matchmaking systeem waar je als speler totaal geen invloed op hebt en niet motiveert om 'hoger' te komen, want je speelt toch altijd tegen je spelers op je eigen niveau (in theorie)
3) in de praktijk werkte de matchmaking voor geen METER, de toffe potjes zijn op 1 hand te tellen
4) totaal gebrek aan context, waarom doe je wat je doet? waarom ben je waar je bent en wat heeft die vermaledijde vijand je aangedaan waarom die kapot moet?
5) auto-pistol, niet dat die OP was, maar elke klaphark die daarmee speelt verziekt de sfeer ENORM en verlaagt t niveau van t potje
6) 5v5 is toch echt veels te weinig
7) random spawnpoints verlaagt de invloed van mapkennis en haalt een stukje consistentie en learning curve uit de game
Maarrrrrrr, de gameplay (movement, aim, geluid en tempo) was en is goddelijk! Kan niet wachten om te zien wat Titalfall 2 te bieden heeft, maar ben eerlijk gezegd wel heel sceptisch. Op gamebeurzen/conventies/etc deden de developers het tot nu toe niet voorkomen alsof ze een duidelijke visie hadden voor hoe Titanfall 2 alle tekortkomingen van T1 moet verbeteren. Maar goed, dat is wellicht teveel vanuit PC perspectief gedacht, het is primair een overduidelijke console game en daar heeft ie t toch erg goed gedaan. Afwachten...