Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 14:21
Iemand toevallig zin in een potje titanfall? op de pc?

[ Voor 10% gewijzigd door vince_killer op 29-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Ik log zo weer in (Dennisk41)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince_killer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 14:21
Heb je toegevoegd (Smokealot23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gundogan schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:28:

Tweakers spelerlijsten

PC spelers
Xbox One spelers
Xbox 360 spelers

Je bent vrij om jezelf toe te voegen aan of te verwijderen van de lijst. :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb shadowplay op mijne pc maar die herkent Titanfall niet? Ten eerste helpt dat optimaliseren van shadowplay en volgens mij hoort dat wel te kunnen met shadowplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:38:
Ik heb shadowplay op mijne pc maar die herkent Titanfall niet? Ten eerste helpt dat optimaliseren van shadowplay en volgens mij hoort dat wel te kunnen met shadowplay?
Haha, in het begin heb ik ook heel wat miserie gehad met shadowplay, het lag gewoon puur aan de instellingen. Ten eerste wat jij moet weten is dat shadowplay zonder shortcuts automatisch begint te filmen als modus 'schaduw' aan staat. Deze slaat op in een temp map, alleen de laatste x aantal minuten dat jij hebt ingesteld wordt automatisch opgeslagen. Vanaf wanneer je een goed filmpje denkt te hebben, druk je eventjes op alt+F10 en in aantal seconden wordt dat filmpje van de temp map opgeslagen naar de video map.

Je kunt dit ook handmatig doen met modus 'handmatig' (alt+f9) en/of zelfs beide modussen laten draaien.

Dan is de vraag of jij de icoon wel ingame in titanfall kunt zien? Zo niet, dan moet die ingeschakeld staat in de instelingen. Voorkeuren > Shadowplay > Statusindicator en daar in 1 van de 4 hokjes klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:28
Vanavond maar even de Expedition pack spelen, heb de seasonpass voor 12.50 gekocht (VPN Mexico Origin), nadat Watch Dogs zo ongelofelijk tegenviel.

Heeft iemand deze ook en wil je vanavond spelen? Add me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Kojoottii schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:13:
Aan de andere kant, kijk naar BF4 en veel nieuwe releases, de consument wordt wel redelijk in zijn aarsje genomen op PC game gebied. Slechte kwaliteit tegen premium prijzen. Open beta's zijn pre-orders / early access geworden, patches met exta maps zijn DLC geworden. Vroeger had je gewoon nog patches met extra officiele maps ...gratis en werden bugs gewoon opgelost ook al kostte dat geld voor de ontwikkelaar. Vroegah was PC gaming echt wel beter.
Maar de consument laat zich ook graag nemen. De consument heeft een nogal slecht korte termijn geheugen. Zodra er een nieuw product uitkomt van een franchise zijn ze alweer vergeten hoe slecht het vorige deel was en rent men weer massaal naar de winkel om het nieuwe deel aan te schaffen.

BF3 had een matige netcode, BF4 was ronduit kut, maar let maar op: Zodra BF hardline uit is, gaat iedereen em weer kopen.

Mensen kunnen wel zeuren maar uiteindelijk hebben we het aan ons zelf te danken...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren weer opgestart, was weer ff heerlijk om te spelen. Zal het alleen niet lang meer spelen, de enige mode die ik speelde, de pilot hunter mode is eruit gesloopt. Leuk dat respawn ff bepaald wat je wel en niet mag spelen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ligt het aan mij of is de userbase flink gekrompen? Heb het afgelopen weekend met veel plezier gespeeld maar merk dat de matchmaking wel wat langer duurt. Twijfel daarom of ik de nieuwe maps zal gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Het lijkt mij ook. Ik wilde gisteren ook nog even spelen (was al een tijdje geleden sinds Watch Dogs uit is), maar ik heb het na 5 minuten wachten maar opgegeven. Nu, het goede weer en het feit dat het examens zijn zal ook wel wat meegespeeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dat dit topic ook zo goed als dood is zegt genoeg.
Ken weinig AAA games die zo snel zijn doodgebloed.
Het idee was leuk, maar als ik nu een potje speel dan ben ik na 1 alweer uitgespeeld.

Doet mij eigenlijk een beetje denken aan Brink, leek ook een erg toffe game.. binnen 1 maand uitgestorven.

[ Voor 31% gewijzigd door unfor op 09-06-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De basis is goed en ik heb er nogsteeds lol mee. Maar damn de content is zo karig. Weinig wapens om te unlocken, weinig game modussen. Daarnaast ook geen map voting systeem om de leukere maps te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent maar pas uitgespeeld als je uitgeleveld hebt tot gen 10. Maarja de volhouder wint natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dat prestigen voegt niet veel toe aan de gameplay natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Sn0wblind schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:49:
Dat prestigen voegt niet veel toe aan de gameplay natuurlijk.
Klopt, ik ga nog 1x regeneraten en dan kap ik er ook mee, ik wil nu met mijn favoriete wapens spelen ipv. verplicht een plasma gun te gebruiken.

Overigens merk ik ook dat er steeds minder spelers zijn, als je snel een potje wilt spelen kan je het beste campaigne-quick-play gebruiken. Speel je wel vaak met noobs maar die moeten het ook leren natuurlijk.

De nieuwe mappen zijn goed, zeker Swampland alleen je merkt dat weinig spelers deze DLC bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Het idee achter Titanfall is wel leuk maar de uitvoering is zooooooooooooooooooooooooo ontzettend slecht en dan met name op de PC. Ik heb nog nooit eerder een spel gespeeld waar ik en vele anderen zo snel op uitgekeken waren, dit is voor mij uniek. Ik geloof trouwens ook helemaal niks van het antwoord dat Drift0r kreeg, dat alles boven verwachting gaat, dat is gewoon niet zo. Dat zeggen ze alleen maar omdat ze niet willen toegeven dat Titanfall 1 grote faal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
Zat net "gewoon" weer instant in een game met CTF*? Alleen jammer dat na een paar potjes winst het systeem weer z'n ware gezicht laat zien door een geschikt "team" te vinden voor tegen jouw "team" en daar vrolijk eindeloos mee doorgaat. Kennelijk nog geen teamshuffle actief. Wel is CTF nu duidelijk de beste gamemode naar mijn mening. Erg leuke dynamiek mogelijk nu je niet meer simpel in je Stryder kan stappen met je vlag en je bijvoorbeeld in paren moet gaan cappen voor de rodeo.

*Zelfs met een paar honderd online wereldwijd zou dit ook wel moeten gebeuren. Genoeg ded gaemTM's gespeeld met matchmaking waar je ook snel genoeg in een game zit.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
http://www.titanfall.com/news/titanfall-e3-blog

Nieuwe patch komt deze maand met onder andere 2v2 LTS en marked for death (op één speler jagen in het andere team), Titan burnkaarten, voicepacks en decals. Auto-Titans kunnen ook electric smoke en particle wall gebruiken. En teamshuffling for realz.

[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 13-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer benieuwd naar de mode Marked for death, denk dat ctf liefhebbers die graag aan teamplay willen doen hier ook wel naar uitkijken. Alleen de playerbase van ctf is al niet echt groot en hoop dat die wel een beetje constant blijft na het uitkomen van.....

Vermaak me nog steeds met TF, laatst nog even BF hardline beta geprobeerd maar blijf het ondanks de leuke gameplay toch niet lekker vinden spelen. Het bewegen en richten vind ik namelijk erg stroef lopen, dan nog liever COD. In TF zijn de physics m.i. subliem.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

Kan TF niet loslaten op dit moment, dikke pret! Heb ook Wolvenstein gekocht, maar na een half uurtje merk ik toch dat TF me weer roept.... *must resist*

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:45:
Het bewegen en richten vind ik namelijk erg stroef lopen, dan nog liever COD. In TF zijn de physics m.i. subliem.
Daarmee ben ik het helemaal mee eens! Zelfs in BF3 gaat het bewegen en richten toch wel veel beter dan in hardline. Het is nu wel gedaan met BF sinds ze hardline hebben aangekondigd. Het kan alleen nog maar neerwaarts gaan. TF is de game op het moment! Ook de nieuwe technieken zorgt dat TF veel interessanter is.

Toch geloof ik dat The Division en de nieuwe aankomende CoD nog beter is!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
https://www.origin.com/nl...-titanfall-free-game-time

Titanfall is 48 uur gratis dit weekend voor iedereen als eerste van Origin Game Time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik zag het. Lijkt een beetje op 'Titanfall verkoopt helemaal niet meer en is dood, misschien kunnen we zo mensen lokken'.

Ik heb het spel nooit gekocht, voor mij was het niet zo moeilijk om te bedenken dat deze game na zo'n korte tijd al dood is (Gewoon te weinig variatie). Maar ga het nu toch maar eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
nou lekker. 48 uur demo geïnstalleerd maar komt niet verder dan loading screen.

THX EA, YOU SUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Brogala schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:03:
Ik heb het spel nooit gekocht, voor mij was het niet zo moeilijk om te bedenken dat deze game na zo'n korte tijd al dood is (Gewoon te weinig variatie). Maar ga het nu toch maar eens uitproberen :)
Ik heb hem het afgelopen weekend gespeeld en het is best een grappig concept. Maar ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment aardig zat begint te worden. Ik ga hem (nu) in ieder geval niet kopen, maar kan me wel voorstellen dat ik hem een keertje voor een tientje meeneem. Vraag is wel of er dan nog spelers online zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gundogan schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:22:
https://www.origin.com/nl...-titanfall-free-game-time

Titanfall is 48 uur gratis dit weekend voor iedereen als eerste van Origin Game Time.
slechte actie; fucking 50gb downloaden(!!) doe dan een game die mensen wel binnen 1 weekend kunnen downloaden.

offtopci; Battlefield Hardline gespeeld; draait echt 10x beter dan battlefield4, maar ik verrek het om nog geld naar EA te bregen - dan maar niet leuke game spelen :r EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
himlims_ schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:06:
[...]

slechte actie; fucking 50gb downloaden(!!) doe dan een game die mensen wel binnen 1 weekend kunnen downloaden.

offtopci; Battlefield Hardline gespeeld; draait echt 10x beter dan battlefield4, maar ik verrek het om nog geld naar EA te bregen - dan maar niet leuke game spelen :r EA
~21gb, rest is uitpakken en installeren wat als downloaden wordt gezien. Nog steeds veel, maar niet meer zo ongewoon tegenwoordig.

Ik denk dat Titanfall wel een logische keuze is. De verkopen lopen sinds deze maand echt terug (nog steeds top15 waarschijnlijk deze maand) en de rest van de games zijn of een stuk ouder of verkopen nog best goed hebben ook een redelijk aantal spelers online (lees: Battlefield 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Gundogan schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:47:
~21gb, rest is uitpakken en installeren wat als downloaden wordt gezien. Nog steeds veel, maar niet meer zo ongewoon tegenwoordig.
Op zich ook logisch. Een beetje internet verbinding is al snel 40mbit/s. Dat is 5 mbyte/s. 21.000 mbyte is dan maar 70 minuten. Om maar niet te beginnen over de (iets minder standaard) 150mbit verbindingen die er tegenwoordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Wees blij, ik hoef geen leden in mijn team die een ping hebben van 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb het 48 uur mogen doen en vond het toch wel erg lekker schieten hoor. Tijden geleden dat ik een spel speelde dat zo soepel schoot. Op dat vlak is het battlefield heer en meester. Nu ik geen student meer ben heb ik gemiddeld weinig tijd en spreken de relatief korte rondjes me ook wel aan.

Wel voelde het niet erg aan alsof ik tegen mensen speel. Niet echt een community feel en je bent vaak ai aan het knallen met af en toe een mens tussendoor. Ik wacht daarom ook totdat hij goedkoper is.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Brogala schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:03:
Ik zag het. Lijkt een beetje op 'Titanfall verkoopt helemaal niet meer en is dood, misschien kunnen we zo mensen lokken'.

Werkte bij mij, heb na een paar uur spelen besloten het spel te kopen (PC) en valt tot nu toe niet tegen. Ik heb geen idee of er nog steeds online zoveel gecheat word (mijn gevoel zegt van niet). Ik weet alleen niet of ik na deze berichten de season pass moet kopen of nog wat dagen moet spelen om te kijken of het dan nog leuk is. Hoe denken jullie daarover? Is de uitbreiding zijn geld waard?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb de season pass gekocht op een moment dat ik het spel echt super vond. Daar heb ik nu wel wat spijt van. De eerste DLC was enkel wat extra mappen en na een tijdje heb je die ook weer gezien. De core gameplay blijft immers dezelfde. Gelukkig komen er bij de volgende DLC nieuwe gamemodes bij, al valt nog af te wachten hoe dat uitdraait.

Kortom, ik denk dat je best wat meer dan 'een paar dagen' het spel moet spelen en dan pas beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Op dit moment mis je in ieder geval niet veel als je de DLC niet hebt. Zo vaak komen ze ook niet naar voren in de reguliere rotaties.

En de nieuwe gamemodes zijn gratis en je hebt er dus geen season pass voor nodig of iets dergelijks. Betaalde DLC is voor alsnog en waarschijnlijk alleen maar nieuwe mappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net de season pass gekocht. En inderdaad, de nieuwe mappen komen niet zo vaak naar voren. Ik zou het wel jammer vinden als het spel snel ter ziele is. Als shooter vermaak ik me uitstekend, lekker snel, jumpen en de boel afknallen voordat jezelf tegen een Titan aanloop.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
http://www.titanfall.com/game-update-four?sf27709206=1

Nieuwe patch details met dus onder andere nieuwe gamemodes, Titan burn kaartenen decals, team shuffling voor matchmaking, en meer.

Nerf voor de R101 (kleinere mag size en iets meer recoil), shotgun (minder mid range damage) en satchel charges (minder damage tegen pilots) en buffs voor de R97 (hogere fire rate, maar niet voor scatter fire), Hemlock (max 4 kogels nodig nu en minder recoil) en G2 (meer longrange damage, maar ook minder short range damage).

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 27-06-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Ah mijn grootste irritatie, jammer dat mijn xbox live account verlopen is en ik nu op PSN zit...

Ik hoop op een snelle titanfall 2 op PS4 :*) (Probably eind 2015)

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49
Max. aantal burncards is nu afhankelijk van je Gen level.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gundogan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:24:
http://www.titanfall.com/game-update-four?sf27709206=1

Nieuwe patch details met dus onder andere nieuwe gamemodes, Titan burn kaartenen decals, team shuffling voor matchmaking, en meer.

Nerf voor de R101 (kleinere mag size en iets meer recoil), shotgun (minder mid range damage) en satchel charges (minder damage tegen pilots) en buffs voor de R97 (hogere fire rate, maar niet voor scatter fire), Hemlock (max 4 kogels nodig nu en minder recoil) en G2 (meer longrange damage, maar ook minder short range damage).
Meer recoi voor de R101l? Eh ik speel(de) dit spel juist vanwege de heerlijk no recoil wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
evilpin0 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Meer recoi voor de R101l? Eh ik speel(de) dit spel juist vanwege de heerlijk no recoil wapens.
So the G2's long range damage is up to 67 as expected, but its close damage went from 99 to 80.
Presumably to shorten the lethal headshot range as compensation.

R-97's ROF went up from 16 to 18 rounds per second.
Rodeo Damage is now 110 per shot, originally 80.

Shotgun's range has been unchanged and its damage was actually improved slightly, Far damage being 30 instead of 28.
However, it's Damage Inverse Distance has been reduced from 175 to 130. I still don't know the exact details of how Inverse damage type works, but this basically means it slopes down to that minimum damage earlier on the way to its maximum distance.

The Satchel's explosive damage has been reduced to 70% of its original lethal radius.
Damage cut down from 400 to 225, making it lethal out to only 175 units of measurement (originally 250).

Hemlock's damage is up as expected, long range damage now 50.
Close range damage was also increased to 66 from its original 60, but that's still four shots required.
Viewdrift while standing is roughly 60% of what it used to be.

The 101's vertical viewkick was increased slightly from 0.3 to 0.35.
Viewdrift has been increased a good amount in all postures, about 1.25x to 1.33x as much.

Big Punch is now a set value rather than a 1.7x multiplier.
Atlas does 2000 damage.
Stryder 1800.
Ogre 2300.
I've not yet found what changes were made to the Lunge speed on the punch.
http://denkirson.proboard...-june-title-update?page=1

Valt nog wel mee dus. Ik denk niet dat Titanfall ooit zware recoil gaat krijgen. :) De wapens zijn nu wat beter gebalanceerd naar hun oorspronkelijke doel: G2 en Hemlock beter voor longrange, R101 meer mid range allround.

Marked for death is best leuk btw. Mooi gevoel als je als pilot drie titans ontglipt en je ziet in je scherm dat de vijandige mark net doodgaat voordat ze je alsnog pakken. :)

Hemlock zonder starburst is best goed nu, R97 nog steeds niet echt bijzonder zonder scatterfire en de R101 is nog best aardig maar niet meer de enige echt goede keuze als assault rifle.

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 27-06-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg daarnet opnieuw een update voor titanfall, alweer een rollback misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik gebruik de R97 regelmatig, schiet best lekker. Nog wat over de DLC, gisteren avond kwamen de mappen vaak langs. Leuk om er even lekker door heen te schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook TF gekocht maar ik krijg steeds een error terwijl hij aan het laden is.

Dx11materials nog iets, ik heb gekeken en meerdere mensen blijken er last van te hebben sinds de laatste patch blijkbaar.

Ik heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken, iemand nog een toevallige fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:14

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik blijf het topic een beetje in de gaten houden en het is inderdaad flink dood gevallen volgens mij...

Waarom blijft dit spel minder hangen bij de ervaren MP shooter fans dan anderen?

Bij mij was het snel gedaan, maar ik kan me maar zeer zelden meer dan 30 uur met één spel vermaken...maar de diehard shooter fans haken ook veel af.

Vraagje: Ik speel nog sporadisch nu met een vriend van me met chat via Skype. Soms als ik aan het spelen ben is er ineens een heftige ruis over mijn koptelefoon..als ik de USB eruit en weer in doe is de ruis weg.....maar het game geluid ook. Skype blijft echter gewoon beschikbaar. Iemand een idee? (Zo niet ga ik verder naar het problemen topic O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Sumerechny schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:51:
Ik blijf het topic een beetje in de gaten houden en het is inderdaad flink dood gevallen volgens mij...

Waarom blijft dit spel minder hangen bij de ervaren MP shooter fans dan anderen?

Bij mij was het snel gedaan, maar ik kan me maar zeer zelden meer dan 30 uur met één spel vermaken...maar de diehard shooter fans haken ook veel af.
Als redelijke diehard shooter fan ben ik ook beetje afgehaakt met titanfall en dat vind ik ergens erg jammer, want het spel an sich is gewoon briljant in zoveel facetten, maar de matchmaking heeft dit spel wat mij betreft de nek om gedraaid. Ik heb ze lang het voordeel van de twijfel gegeven, maar matchmaking is gewoon zo gierende Karel Utrecht Tonnie voor skill.

Ik heb gewoon te weinig spannende potten, zeker als ik samen speel met vrienden zijn het uitsluitend walkovers. Als klap op de vuurpijl, dan HEB je eindelijk brute tegenstand met een team wat goed samenspeelt en zit je helemaal klaar om de strategie aan te passen om ze de volgende ronde te kloppen en hopla je krijgt een nieuwe tegenstander want ja, je verliest dus je moet tegen een makkelijker team en weer een walkover als gevolg. Terwijl dat juist de tegenstanders zijn om een paar brute potten mee te houden.

Het is ook nu weer gebleken dat skill niet af te definieren valt. Misschien dat matchmaking wel werkt voor het gros van de userbase, maar er zijn zo verschrikkelijk veel variabelen die van enorme invloed zijn en die gaan veel verder dan K/D en accuracy alleen. Bijvoorbeeld cursor placement, target acquisition, looplijnen, jumps, communicatie etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:05:
[...]

Als redelijke diehard shooter fan ben ik ook beetje afgehaakt met titanfall en dat vind ik ergens erg jammer, want het spel an sich is gewoon briljant in zoveel facetten, maar de matchmaking heeft dit spel wat mij betreft de nek om gedraaid. Ik heb ze lang het voordeel van de twijfel gegeven, maar matchmaking is gewoon zo gierende Karel Utrecht Tonnie voor skill.

Ik heb gewoon te weinig spannende potten, zeker als ik samen speel met vrienden zijn het uitsluitend walkovers. Als klap op de vuurpijl, dan HEB je eindelijk brute tegenstand met een team wat goed samenspeelt en zit je helemaal klaar om de strategie aan te passen om ze de volgende ronde te kloppen en hopla je krijgt een nieuwe tegenstander want ja, je verliest dus je moet tegen een makkelijker team en weer een walkover als gevolg. Terwijl dat juist de tegenstanders zijn om een paar brute potten mee te houden.

Het is ook nu weer gebleken dat skill niet af te definieren valt. Misschien dat matchmaking wel werkt voor het gros van de userbase, maar er zijn zo verschrikkelijk veel variabelen die van enorme invloed zijn en die gaan veel verder dan K/D en accuracy alleen. Bijvoorbeeld cursor placement, target acquisition, looplijnen, jumps, communicatie etc. etc.
Matchmaking werkt een stuk beter nu en is minder van het compleet weggooien van hele teams omdat het nu kan shufflen waar nodig. Als je met een groepje speelt is het altijd wel een walkover in 99% van de gevallen ja op pubs en dan is het jammer dat óf de tegenstander gelijk weggaat als het spannend wordt óf matchmaking er een stokje voor gaat steken.

Wel jammer dat niet zoveel shooters niet gewoon tiers of een MMR systeem inbouwen als er gebruik wordt gemaakt van matchmaking. Dan heb je altijd wel wat tegenstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben ook een beetje afgehaakt. Zit nu op G6, maar steeds weer opnieuw beginnen begint me te vervelen.
De extra maps voegen niet zo heel veel toe. Heb me er toch een aantal maanden prima mee vermaakt. Ik heb alleen nog geen vervanging op het oog. Ik zit met smart te wachten op L4D3 en Evolve.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Die reden heb ik meer voorbij zien komen inderdaad. Zelf zeer zelden last van gehad, maar ik speel dan ook solo en ben een gemiddelde speler..

Een vriend van zat te mopperen dat er zo weinig wapens in zitten. Zelf heb ik het idee dat dat ook wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Gundogan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 01:02:
[...]
Matchmaking werkt een stuk beter nu en is minder van het compleet weggooien van hele teams omdat het nu kan shufflen waar nodig. Als je met een groepje speelt is het altijd wel een walkover in 99% van de gevallen ja op pubs en dan is het jammer dat óf de tegenstander gelijk weggaat als het spannend wordt óf matchmaking er een stokje voor gaat steken.

Wel jammer dat niet zoveel shooters niet gewoon tiers of een MMR systeem inbouwen als er gebruik wordt gemaakt van matchmaking. Dan heb je altijd wel wat tegenstand.
Matchmaking in CS werkt idd beter, maar ook nog steeds niet goed. De meeste goede spelers stoppen dan ook met matchmaking zodra ze de eagle / legendary eagle bereiken en spelen dan ook voornamelijk op clanservers of servers waar andere toppers spelen of gaan smurfen. Vanaf die eagle / leagle kom je in CS:GO vrijwel elk potje cheaters tegen.
Sumerechny schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:45:
[...]
Die reden heb ik meer voorbij zien komen inderdaad. Zelf zeer zelden last van gehad, maar ik speel dan ook solo en ben een gemiddelde speler..

Een vriend van zat te mopperen dat er zo weinig wapens in zitten. Zelf heb ik het idee dat dat ook wel meevalt.
Te weinig wapens zou ik niet willen zeggen, wel te weinig redenen om andere wapens te pakken dan de carbine of de CAR. De rest is gewoon niet goed genoeg, met uitzondering van de amped shotgun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Al een pilot only game mode? Ah nee, maak me maar wakker als het wel zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:39:
Te weinig wapens zou ik niet willen zeggen, wel te weinig redenen om andere wapens te pakken dan de carbine of de CAR. De rest is gewoon niet goed genoeg, met uitzondering van de amped shotgun. :)
G2A4 post-patch met match trigger. :Y

G2 is sowieso ietsje beter nu (drie kogels nodig op range in plaats van vier en minder recoil, maar wel wat minder damage dichtbij zodat de effectieve headshot range wat minder is), maar match trigger geeft nu nog maar twee kogels minder in een magazijn in plaats van zes.

Zelf vind ik ook niet dat Titanfall te weinig wapens heeft. Het tikt alle standaard wapens wel netjes af. Wat misschien wel leuk zou zijn als ze er wat meer 'vreemde' wapens in hadden gestopt zoals een Quake3 plasma of lightning gun. Dat bied wel extra variatie in plaats van vol auto assault rifle #2 en #3. Gotham City Impostors deed dat wel goed: ook alle standaard wapens (exact dezelfde als in Titanfall + een pump action shottie) die eigenlijk wel je to-go-to wapens zijn, maar ook nog gare dingen als een parrot launcher of een freeze gun voor de afwijkende speelstijlen.

[ Voor 33% gewijzigd door Gundogan op 09-07-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Gundogan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Zelf vind ik ook niet dat Titanfall te weinig wapens heeft. Het tikt alle standaard wapens wel netjes af. Wat misschien wel leuk zou zijn als ze er wat meer 'vreemde' wapens in hadden gestopt zoals een Quake3 plasma of lightning gun.
Ik vond het al een beetje een slecht argument..de pilot v/s titan weapons vind ik juist wel weer leuk. Omdat je twee verschillende doelen hebt moet je een groot deel van de wapens dubbel inschatten volgens mij.

Het gemis aan exotische wapens is een mooi punt. Ik had er nog niet bij stil gestaan maar er zijn inderdaad creatieve wapens ontworpen de laatste jaren. Dit is wel vrij normaal dan. Wellicht voor een DLC of TF2? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Zo, ook maar gekocht voor een prik.

Werd een beetje gek van het feit dat er niet veel interessante online games waren de afgelopen tijd - en ik speel zelden online - maar had van de GameTime van Titanfall gebruik gemaakt en vond het een vermakelijke game.

Zowiezo ben ik een sucker voor robots/mechs en ik vond de game gelukkig niet zo hectisch als een Quake 3 b.v. (waar ik wel bang voor was)

Nog wat Nederlanders hier die samen willen spelen? :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
Probeer mechwarrior online is als je een sucker voor mechs bent

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Lynx schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:58:
Probeer mechwarrior online is als je een sucker voor mechs bent

;-)
Al geprobeerd, jaren geleden (we hebben het over die MMO game toch?) maar vond de controls te lastig en de gameplay, saai.

Ook Hawken geprobeerd en ondanks dat die game er prachtig uitziet, vond ik de gameplay ook tergend saai en eenvoudig.

Titanfall is wat dat betreft wel van een heel andere kwaliteit.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Titanfall is goed in balans als je mij vraagt
verhouding tussen pilot en titan is spannend en uitdagend,
niemand is serieus dik in het voordeel (hoewel, combinatie burncards dat kan veranderen)

speel nog af en toe, origin-id staat in signature, en in TS vind je overzicht van spelers per platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
himlims_ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:09:

speel nog af en toe, origin-id staat in signature, en in TS vind je overzicht van spelers per platform
thanks, heb mezelf in de lijst toegevoegd. Zal vandaag even kijken wie ik toe kan voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ricepuppet schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:23:
[...]

Al geprobeerd, jaren geleden (we hebben het over die MMO game toch?) maar vond de controls te lastig en de gameplay, saai.

Ook Hawken geprobeerd en ondanks dat die game er prachtig uitziet, vond ik de gameplay ook tergend saai en eenvoudig.

Titanfall is wat dat betreft wel van een heel andere kwaliteit.
Nee, de fps:
https://mwomercs.com/landingpad
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ja die bedoelde ik :)

MMO toch? :+

Kreeg die mechs niet onder controle en vond het allemaal warrig en omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu de tweede uitbreiding ook al uitgebracht, en is dat maar 1 map(export)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:50:
Is nu de tweede uitbreiding ook al uitgebracht, en is dat maar 1 map(export)?
Nee, één map hebben ze wat uitgebreider behandeld. Haven en Dig Site zijn de andere maps. Geen idee wanneer het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om satchels ver te gooien, het lijkt wel dat andere spelers dat wel kunnen en ik niet. Ik kan hooguit 7 meter ver gooien en zie soms andere spelers dat veel verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:59:
Is er een manier om satchels ver te gooien, het lijkt wel dat andere spelers dat wel kunnen en ik niet. Ik kan hooguit 7 meter ver gooien en zie soms andere spelers dat veel verder kunnen.
Zo even proberen. Misschien springen en dan gooien?

Ik vergeet altijd dat ik die dingen heb, pas na een paar rondes heb ik zoiets van; 'o hey, die heb ik ook nog'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ricepuppet schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:10:
[...]

Zo even proberen. Misschien springen en dan gooien?

Ik vergeet altijd dat ik die dingen heb, pas na een paar rondes heb ik zoiets van; 'o hey, die heb ik ook nog'.
momentum hebben, jump en op hoogste punt in hoek van 50gr gooien voor max distance

heb er meestal te weinig :+ (brainsurgery en finish met claymore)

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 22-07-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Hebben jullie zonder problemen de seasonpass voor Titanfall op de Xbox One kunnen kopen? Bij mij faalt de transactie steeds met een Amerikaans adres in mijn xbox account, en i.c.m. Paypal. Of kan het alleen met een UK adres en Paypal? Het is een Duitse Xbox One. :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

ck2000nl schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:33:
Hebben jullie zonder problemen de seasonpass voor Titanfall op de Xbox One kunnen kopen? Bij mij faalt de transactie steeds met een Amerikaans adres in mijn xbox account, en i.c.m. Paypal. Of kan het alleen met een UK adres en Paypal? Het is een Duitse Xbox One. :)
Via giftcard gedaan toen, ging prima

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
http://www.twitch.tv/titanfall

Frontiers Edge stream met wat aankondigingen zoals SLI en 120Hz+ support.

Maakt niet uit, want Gen1 emblem komt er ook. Ded gaem saved.

Releasedate op 31 juli voor DLC en patch.

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 23-07-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Gundogan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:07:
http://www.twitch.tv/titanfall

Frontiers Edge stream met wat aankondigingen zoals SLI en 120Hz+ support.

Maakt niet uit, want Gen1 emblem komt er ook. Ded gaem saved.

Releasedate op 31 juli voor DLC en patch.
Eh wat, 120 Hz en SLI support is er nog steeds niet??
Ik heb deze game een tijd geleden uninstalled, die 50 GB op m'n ssd kon ik wel beter gebruiken..
Is er al een manier om die grootte wat te reduceren door bijvoorbeeld compressed audio te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 23-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
unfor schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:07:
[...]

Eh wat, 120 Hz en SLI support is er nog steeds niet??
Ik heb deze game een tijd geleden uninstalled, die 50 GB op m'n ssd kon ik wel beter gebruiken..
Is er al een manier om die grootte wat te reduceren door bijvoorbeeld compressed audio te gebruiken?
120Hz support is er wel, maar werkt nog niet echt super. Hopelijk werkt het dus beter met de volgende patch. En ga er verder maar niet vanuit dat de audio files nog kleiner worden, ook al zijn veel van de audio files niet nodig (andere talen installeer je vrolijk mee volgens mij). Ze hebben de audio files juist uncompressed gelaten om de CPU load wat te verlichten (niet dat het erg taxerend is voor zowat elke CPU tegenwoordig).

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 23-07-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Overigens kom ik maar weinig Nederlandse spelers tegen. Ik vind de lijst aan het begin van het topic wel handig, alleen komt deze niet echt uit de verf.

En ik wil niet zomaar mensen gaan toevoegen (wie de F is Bleedingviolin nou weer - bij de volgende opstart)

Dus diegene die met NL'ers willen gamen, laat het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Volgens mij ga je niet echt gotters vinden die nog dagelijks titanfall doen.
Spel is op sterven na dood.

Denk dan ook dat de DLC ook een van de slechts verkopende is vergeleken met het aantal titanfall verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49
Ik speel het toch nog bijna dagelijks, maar wel laat op de avond (23:00-0:30). Ik zal anders [nl] toevoegen aan mijn ingame nickname, is het gelijk duidelijk.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

codex

Geen OpenAI agent :)

unfor schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:25:
Volgens mij ga je niet echt gotters vinden die nog dagelijks titanfall doen.
Spel is op sterven na dood.

Denk dan ook dat de DLC ook een van de slechts verkopende is vergeleken met het aantal titanfall verkopen.
Toch weet ik niet waar het aan ligt. Het is op zich een prima spel, maar op de 1 of andere manier mis ik de uitdaging. Nu ben ik nu te druk met andere dingen waardoor ik nagenoeg nooit meer game, maar ik zie wel een sterke afname in het aantal mensen dat nog Titanfall speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Sterven na dood wil ik niet zeggen. Elke match zit (snel) vol genoeg met mensen en ik kan constant achter elkaar matches spelen.

De hype zal inderdaad afgenomen zijn. Heeft meer te maken met het feit dat er op den duur vrij weinig meer te doen is. Ik zit pas op lvl 38 (zonder G emblem) en soms denk ik; 'man, wat zou het tof zijn als 'dit' of 'dat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Ik speel het speel ook nog, niet dagelijks maar dat komt door het weer, merk ook wel dat er iets minder spelers zijn maar matches zijn er nog genoeg. Zit zelf op level 50 Gen4, ik ga nog 1x regeneraten dan kap ik er ook mee omdat ik de wapens die ik moet gebruiken om naar Gen 6 te komen niet leuk vind. Nu al vind ik het irritant om met een Sniper rond te lopen, ik ben meer een rusher met CAR SMG.

Overigens wordt het spel met de updates wel steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
layzzzz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:20:
Ik speel het speel ook nog, niet dagelijks maar dat komt door het weer, merk ook wel dat er iets minder spelers zijn maar matches zijn er nog genoeg. Zit zelf op level 50 Gen4, ik ga nog 1x regeneraten dan kap ik er ook mee omdat ik de wapens die ik moet gebruiken om naar Gen 6 te komen niet leuk vind. Nu al vind ik het irritant om met een Sniper rond te lopen, ik ben meer een rusher met CAR SMG.

Overigens wordt het spel met de updates wel steeds beter.
Ik sniper normaal ook in elke game. Maar ik ben ook echt een rusher met de CAR SMG of R-97. Ideaal wapen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
reemprive schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:27:
[...]

Toch weet ik niet waar het aan ligt. Het is op zich een prima spel, maar op de 1 of andere manier mis ik de uitdaging. Nu ben ik nu te druk met andere dingen waardoor ik nagenoeg nooit meer game, maar ik zie wel een sterke afname in het aantal mensen dat nog Titanfall speelt.
Er zijn te weinig spannende potjes vind ik zelf. Zodra je samenspeelt met enigszins capabele mensen is het ween walkover, als je alleen speelt tegen een team dan maak je geen schijn van kans. De matchmaking werkt gewoon voor geen ene meter als je een maal in de hogere tiers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Sinds het verwijderen van CTF heb ik Titanfall niet meer aangeraakt. Is CTF ondertussen alweer terug als aparte modus op de pc?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:42:
Sinds het verwijderen van CTF heb ik Titanfall niet meer aangeraakt. Is CTF ondertussen alweer terug als aparte modus op de pc?
Al heel lang is CTF terug maar na de laatste patch is er ook een nieuwe mode gekomen namelijk Marked For Death en daar zit de lobby meestal vol.Maar toen MFD kwam is de CTF lobby een beetje achteruit gegaan en is het soms even wachten voordat er 6 vs 6 wordt gespeeld. Zie sinds de zomer vakantie veel nieuwe spelers en minder ervaren spelers. Heb nu een grote groep online vrienden waarvan maar twee nederlanders en die spelen toch net als ik het liefst CTF.

Matchmaking is inderdaad nog niet je van het maar wel iets verbeterd. Ze moeten dit nog even bijschaven want er wordt veel over geklaagd. Lijkt mij niet zo moeilijk om de ervaren spelers niet bij elkaar te stoppen en soms gebeurd dat simpelweg veel te vaak. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.... :+ :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 20:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:50:
Matchmaking is inderdaad nog niet je van het maar wel iets verbeterd. Ze moeten dit nog even bijschaven want er wordt veel over geklaagd. Lijkt mij niet zo moeilijk om de ervaren spelers niet bij elkaar te stoppen en soms gebeurd dat simpelweg veel te vaak. Hoe moeilijk kan dat nou zijn.... :+ :?
Dat is ontzettend moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk.

Ja, je kan met matchmaking wel grofweg het kaf van het koren scheiden maar 'skill' is gewoon niet te ondervangen in statistieken. Aim en reactievermogen staan niet los van spelinzicht, movement, jumpskills, mapinzicht, communicatie etc. De laatste 5 zijn gewoon niet te ondervangen in statistics. K/D, KPM etc zegt gewoon geen ruk als je niet meenemt met wat voor team en tegen wat voor team er gespeeld wordt. Daarom zeg ik dat het voor de lagere tiers prima te doen is, maar voor de top X procent is het gewoon niet te ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daar ook over nagedacht en je zal ook wel gelijk hebben. Maar als ik een potje CTF speel en er zijn maar 2 spelers, 1 vs 1. Heb dus al 1 potje gespeeld en ik win dik, volgende potje komt er iemand bij een GEN 5 en die stoppen ze dus in mijn team. Daar kan toch anders gestart worden lijkt mij. Ook andere matchmakes gezien van niet ok, simpelweg nadat 1 potje gespeeld is en 1 team dik wint dan ook nog eens de betere van het verliezende team bij de betere van het winnenende team te plaatsen. Zie je aan 1 kant allemaal GEN3 t-m 10 en in het andere team allemaal beginners met gen nul. En heb ik het niet over 1 keer toevallig maar tig keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Laatst online: 19-09 08:10
Het lijkt alsof ze de beste spelers in een lobby proberen te compenseren met slechte spelers. Dan krijg je bijvoorbeeld een team met de beste speler en de slechtste spelers, en een team met gemiddelde spelers. Daar lijkt het in ieder geval vaak op.

Ik vind het een belachelijke methode om teams te balanceren. Het is oneerlijk op een aantal manieren. De "slechte" spelers moeten tegen een team van betere spelers spelen. De "goede" speler moet zich steeds uitsloven. Het andere team kan makkelijker scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
KoningStoma schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:28:
Het lijkt alsof ze de beste spelers in een lobby proberen te compenseren met slechte spelers. Dan krijg je bijvoorbeeld een team met de beste speler en de slechtste spelers, en een team met gemiddelde spelers. Daar lijkt het in ieder geval vaak op.

Ik vind het een belachelijke methode om teams te balanceren. Het is oneerlijk op een aantal manieren. De "slechte" spelers moeten tegen een team van betere spelers spelen. De "goede" speler moet zich steeds uitsloven. Het andere team kan makkelijker scoren.
Wel gebruikelijk met een systeem zonder sorteren op MMR/ELO. Ik vind het meestal niet zo erg zolang het niet met CTF gebeurd. Kan als solo speler wat extra uitdaging geven, maar bij CTF betekent het toch vaak óf als een gek gaan cappen óf met arc mines + shottie op je eigen vlag zitten. CTF is dan wel een gamemode die je in een groep moet spelen zolang er niks is qua skillbased matchmaking.

En je kan altijd wel tiers implementeren. De ontwikkelaars beschikken over meer statistieken dan de spelers en het gaat er dan vaak om de juiste gewichten aan de stats te geven om zo een goed voorspellend model te hebben. Perfect zal het nooit zijn omdat het een benadering blijft, maar meestal werkt het wel voldoende en in ieder geval beter dan helemaal niks. Maar bij Respawn moesten ze eerst even weer het wiel uitvinden qua basic matchmaking. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gundogan schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:49:
[...]

Wel gebruikelijk met een systeem zonder sorteren op MMR/ELO. Ik vind het meestal niet zo erg zolang het niet met CTF gebeurd. Kan als solo speler wat extra uitdaging geven, maar bij CTF betekent het toch vaak óf als een gek gaan cappen óf met arc mines + shottie op je eigen vlag zitten. CTF is dan wel een gamemode die je in een groep moet spelen zolang er niks is qua skillbased matchmaking.
stryder spawnen, suicide, aura/scan/minimap kaart er overheen = win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Laatst online: 19-09 08:10
Gundogan schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:49:
[...]

Een uitdaging is leuk, maar non-stop verliezen terwijl je MPV bent is vooral frustrerend.
En je kan altijd wel tiers implementeren. De ontwikkelaars beschikken over meer statistieken dan de spelers en het gaat er dan vaak om de juiste gewichten aan de stats te geven om zo een goed voorspellend model te hebben. Perfect zal het nooit zijn omdat het een benadering blijft, maar meestal werkt het wel voldoende en in ieder geval beter dan helemaal niks. Maar bij Respawn moesten ze eerst even weer het wiel uitvinden qua basic matchmaking. :S
Ik vind het vooral arrogant om als developer te stellen dat je wel even weet hoe en wat mensen willen spelen. Dat is waar matchmaking vaak op neerkomt. Geef mij maar een server browser en een simpele team shuffle.

Die onhandige lobby-systemen, lange wachttijden en vage team balancing die in de praktijk nooit goed werkt... Ik ben het een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
KoningStoma schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 02:42:
Ik vind het vooral arrogant om als developer te stellen dat je wel even weet hoe en wat mensen willen spelen. Dat is waar matchmaking vaak op neerkomt. Geef mij maar een server browser en een simpele team shuffle.

Die onhandige lobby-systemen, lange wachttijden en vage team balancing die in de praktijk nooit goed werkt... Ik ben het een beetje zat.
Ik mag hopen dat een developer weet hoe z'n game gespeeld moet worden. :) Met matchmaking heb je eigenlijk altijd wel de vanilla ervaring wat ik wel kan waarderen. Het is jammer alleen dat in Titanfall het wat langer duurde voordat de basis onderdelen van matchmaking erin kwamen en het nog steeds niet allemaal 100% loopt.

Met meer user vrijheid + server browser krijg je echter toch vaak de overvolle servers met plugins en regels die het spelplezier vergallen (Unreal Tournament geluiden in een WW2 shooter bijvoorbeeld |:( ). Er zijn uiteraard ook wel goede mods en servers, maar het zoeken daarnaar kan ook lang duren, zeker als de game al wat ouder is. En als je een mooi lijstje van favorieten hebt opgebouwd mag je nog hopen dat er mensen inzitten.

Het ideale is natuurlijk ranked matchmaking + unranked server browser waar je helemaal los kan qua mods en dergelijke. Mods zal wat lastig worden op dit moment in Titanfall, maar de private matches zouden best in een server browser gezet kunnen worden als je bijvoorbeeld je private lobby als 'open' aanvinkt.

(en team shuffling is ook een 'vage' manier van balanceren om team stacking te voorkomen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Gundogan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:04:
Ik mag hopen dat een developer weet hoe z'n game gespeeld moet worden. :)
Matchmaking draait voornamelijk om controle. Als Respawn het spel had geleverd met een server browser en mod tools dan hadden ze geen DLC kunnen verkopen. Mensen zijn nu voor extra content volledig afhankelijk van Respawn en dat is precies wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
DervishD schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:52:
[...]

Matchmaking draait voornamelijk om controle. Als Respawn het spel had geleverd met een server browser en mod tools dan hadden ze geen DLC kunnen verkopen. Mensen zijn nu voor extra content volledig afhankelijk van Respawn en dat is precies wat ze willen.
Tuurlijk niet. Zijn zat games die én DLC verkopen én user generated content toelaten. 'Zelfs' CoD doet dat met sommige delen. En er zijn ook games met serverbrowser die geen modtools hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 29-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Gundogan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:41:
Tuurlijk niet. Zijn zat games die én DLC verkopen én user generated content toelaten. 'Zelfs' CoD doet dat met sommige delen.
Dunno maar was CoD4 (of WaW wat ik nooit gespeeld heb) niet de laatste waar dit kon? Ik speel al niet meer sinds MW2. CoD4 was het tijdperk dat DLC nog niet echt groot was.

Er zijn inderdaad bar weinig games waar tegenwoordig nog User Generated Content voor uitkomt, Source games - buiten Titanfall om - vaak nog wel, en daar komen prachtige dingen uit :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Dunno maar was CoD4 (of WaW wat ik nooit gespeeld heb) niet de laatste waar dit kon? Ik speel al niet meer sinds MW2. CoD4 was het tijdperk dat DLC nog niet echt groot was.

Er zijn inderdaad bar weinig games waar tegenwoordig nog User Generated Content voor uitkomt, Source games - buiten Titanfall om - vaak nog wel, en daar komen prachtige dingen uit :) .
MW3 (voornamelijk servertools eigenlijk) en de eerste Black Ops hebben (beperkte) modtools.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 29-07-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb al mijn hoop van PC shooters/FPS op de aanstaande Unreal game (engine) gezet; grafisch weinig te zeuren, prestatie lijkt goed en qua modden/mutators/ugc moet het dik en dik in orde zitten als ik de plannen mag geloven en de potentie zie van de engine.

maar goed, zijn wel meer mooie games met potentie compleet verkracht; time will tell.

titanfall is wat mij betreft prima game, maar mist serverbrowser/fatsoenlijk matchmake systeem, zolang dat niet werkt ...... raak ik 'm niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frontier’s Edge Now Available

Available now for Xbox One and PC, Frontier’s Edge is the latest DLC pack for Respawn Entertainment’s critically-acclaimed Titanfall and introduces three new maps to the Frontier including:

• Dig Site – A critical asset on the Frontier, Dig Site is surrounded by sheer rock walls that offer natural protection against air assaults. Titans patrol narrow pathways between giant industrial processing plants while pilots leap overhead to attack from above

• Export – An exporting hub built on the side of a mountain, Export recalls the boom-towns of the gold rush from centuries earlier. Focused on close-quarters combat, pilots use this to their advantage to gain speed and height, while titans lock down natural choke points that overlook the town below

• Haven – Catering to the Frontier’s wealthy elite, this exclusive beach resort rests on the edge of a massive crater lake. Pilots will utilize the sheer walls of the hotel skyscrapers to gain high ground while titans attack from inside art galleries and luxury restaurants

Titanfall Frontier’s Edge is now available Xbox One and PC for $9.99 and will be coming soon to the Xbox 360. Players looking for the ultimate value can purchase the Titanfall Season Pass* which includes all three content packs for $24.99, available for the Xbox One, Xbox 360 and on Origin for PC. Titanfall Season Pass holders will receive the pre-purchased content as soon as it becomes available.

bron: http://www.titanfall.com/news/frontiers-edge-available-now

Heb een seasonpass maar ga helaas niet in de variety lobby hangen om te wachten op een leuke mode dus zal ze haast niet spelen. Jammer dat dit zo geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Je bent me net voor ;)

Update 5 zit er ook bij, we hebben nu toegang tot de Black Market en er zijn fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Is er trouwens de mogelijkheid om al het commentaar van de NPC's uit te zetten die 'zogenaamd' het verhaal vertellen in de hoeken van je HUD?

Of in elk geval; het commentaar uit zetten van die NPC's? Word er helemaal gestoord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ricepuppet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:58:
Is er trouwens de mogelijkheid om al het commentaar van de NPC's uit te zetten die 'zogenaamd' het verhaal vertellen in de hoeken van je HUD?

Of in elk geval; het commentaar uit zetten van die NPC's? Word er helemaal gestoord van.
Volgens mij is de enige optie om geen campaign te spelen maar multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:36:
Heb een seasonpass maar ga helaas niet in de variety lobby hangen om te wachten op een leuke mode dus zal ze haast niet spelen. Jammer dat dit zo geregeld is.
Dan maar wat Attrition ja. En ze komen na een week of iets in die richting ook in de normale rotaties als ze er nu al niet inzitten.

De nieuwe maps zijn wel weer ok. Ook lijken ze met de DLC toch meer op parkour te letten. Ik zie veel makkelijker de routes op deze maps. :) Blijft te veel geld voor maar drie mappen, maar tot nu toe zit er gelukkig geen slechte bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:58:
[...]

Dan maar wat Attrition ja. En ze komen na een week of iets in die richting ook in de normale rotaties als ze er nu al niet inzitten.

De nieuwe maps zijn wel weer ok. Ook lijken ze met de DLC toch meer op parkour te letten. Ik zie veel makkelijker de routes op deze maps. :) Blijft te veel geld voor maar drie mappen, maar tot nu toe zit er gelukkig geen slechte bij.
De nieuwe mappen zijn goed, even getest en idd parkoer is scherp aangelegd. Zal wat meer Attrition gaan proberen te spelen omdat de mappen wel erg leuk zijn, beter als de vorige reeks, swampland was niet mijn stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Sumerechny schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:01:
[...]

Volgens mij is de enige optie om geen campaign te spelen maar multiplayer.
Naja, ook in MP word er een hoop nonsens geluld dat zwaar afleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ricepuppet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:25:
Naja, ook in MP word er een hoop nonsens geluld dat zwaar afleid.
je kunt je audio meen ik op 2 standen instellen; standaard (plain / direct geluid) of full (echo/weerkaatsingen)
ik draai op standaard; meest plezierige en weinig 'overbodig geluid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gister seasonpass toch maar aangeschaft met korting. blijft een heerlijk spel! Ze weten toch wel goede maps te maken.
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste