Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad en ook de eeerste uitbreidingspakket voor titanfall is beschikbaar, dat voor 9,99€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kort gespeeld maar loopt nu duidelijk soepeler met 120hz monitor (vsync uit). :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy shit; 600mb voor titanfall app, met enige serieuze meerwaarde; mini-map

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Sinds deze patch krijg ik de fps niet meer boven de 60 terwijl ik hem hiervoor gewoon boven de 60 had door Vsync in control panel uit te zetten en vervolgend "double buffered" te selecteren in het spel.

Dat is vervelend want ik krijg veel screen tearing met Vsync uit nu, terwijl ik dat bij hogere fps vrijwel niet had. Voor nu dus maar gelockt op 58 fps met afterburner, dat helpt vrij goed maar verwijder liever die fps cap. Iemand idee? (Vsync aan is geen optie vanwege input lag)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eindelijk voor eerste keer kunnen evacueren. Maar het was mij niet duidelijk hoe het dan verloopt. Win je de game of krijg je meer xp ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:13
je krijgt dan 200 bonus xp en nog eens 100 xp als je als enige van je team kon evacueren.

Die minimap app schijnt dus alleen voor xbone te werken, heb je dus ook niets aan op pc =/

Ze hebben nu trouwens wel Expedition Attrition toegevoegd en niet alleen variety pack. Maar ik kwam gister in normale attrition ook al een dlc map tegen, vraag me af hoe dat zit, kan me namelijk niet voorstellen dat alle 12 de dlc hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ctf is nog wel te spelen in de variety packs maar daar heb ik geen zin, moest toch al minderen maar als ctf niet meer als optie terugkomt dan is het voor mij helaas gedaan met dit spel. Raar dat het gisteren na de update eerst nog wel mogelijk was maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Topicstarter
Kojoottii schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:14:
je krijgt dan 200 bonus xp en nog eens 100 xp als je als enige van je team kon evacueren.

Die minimap app schijnt dus alleen voor xbone te werken, heb je dus ook niets aan op pc =/

Ze hebben nu trouwens wel Expedition Attrition toegevoegd en niet alleen variety pack. Maar ik kwam gister in normale attrition ook al een dlc map tegen, vraag me af hoe dat zit, kan me namelijk niet voorstellen dat alle 12 de dlc hadden.
Dat hebben ze wel. Je kan zonder DLC niet op DLC maps spelen en je kan als party niet op DLC maps spelen als ook maar één iemand niet de DLC heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:47:
Ctf is nog wel te spelen in de variety packs maar daar heb ik geen zin, moest toch al minderen maar als ctf niet meer als optie terugkomt dan is het voor mij helaas gedaan met dit spel. Raar dat het gisteren na de update eerst nog wel mogelijk was maar nu niet meer.
Dat is wel lame ja. Zeker met de veranderingen in CTF zou die gamemode toch weer een stukje interessanter moeten worden. En daarbij is vooral Wargames wel gaaf met CTF, dus waarom niet Expedition CTF? Hopelijk roteren ze het en houden ze het niet alleen bij Expedition Attrition totdat ze de DLC volledig integreren in de normale gamemodes.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is alwéér nieuwe update na de update van gisteren, waar kan ik de changelog vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

HellBeast

Oh My GoT!

Dat is de rollback. :o ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Gundogan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Dat hebben ze wel. Je kan zonder DLC niet op DLC maps spelen en je kan als party niet op DLC maps spelen als ook maar één iemand niet de DLC heeft.

[...]

Dat is wel lame ja. Zeker met de veranderingen in CTF zou die gamemode toch weer een stukje interessanter moeten worden. En daarbij is vooral Wargames wel gaaf met CTF, dus waarom niet Expedition CTF? Hopelijk roteren ze het en houden ze het niet alleen bij Expedition Attrition totdat ze de DLC volledig integreren in de normale gamemodes.
Ah ok, wellicht dat ze in de matchmaking hier dan al rekening mee houden en mensen met dlc bijelkaar gooien.

Dat CTF opeens weg is, vind ik echt raar en het dan nog wel in private rooms en variety packs houden, echt wtf. Lijkt bijna alsof ze maar zoveel modi kunnen ondersteunen op een of andere manier, Expedition Attrition komt erbij, CTF moet eruit ofzo... :/
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:14:
Er is alwéér nieuwe update na de update van gisteren, waar kan ik de changelog vinden?
Op het respawn forum stond dat ze een 144hz patch aan het uitrollen waren als quickfix. Maar stond verder niet echt bij of dat de patch is voor mensen die alsnog op 60 fps zitten of de 144hz smart pistol bug :D vermoed het laatste

[ Voor 17% gewijzigd door Kojoottii op 16-05-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Probeerde vorige week ctf te doen en na een uur had ik nog geen normale match gevonden. Enige dat je krijgt is een vol team van clan leden. CTF lijkt dan ook niet zo populair (en dat is jammer want ik vond het de leukste modus).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik weet (bijna) 100% zeker dat blast-radius of dmg van de remote charge ook gewijzigd is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Kojoottii schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Ah ok, wellicht dat ze in de matchmaking hier dan al rekening mee houden en mensen met dlc bijelkaar gooien.

Dat CTF opeens weg is, vind ik echt raar en het dan nog wel in private rooms en variety packs houden, echt wtf. Lijkt bijna alsof ze maar zoveel modi kunnen ondersteunen op een of andere manier, Expedition Attrition komt erbij, CTF moet eruit ofzo... :/
Ik denk dat ze verdere player base fragmentatie willen voorkomen en dus niet zoals Call of Duty 20 verschillende playlists/gamemodes tegelijk willen laten lopen. Maar tegelijk willen ze ook de DLC promoten en dus vliegen dan de minst populaire gamemodes (Pilot Hunter en CTF) er tijdelijk uit.
himlims_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:39:
ik weet (bijna) 100% zeker dat blast-radius of dmg van de remote charge ook gewijzigd is *O*
Volgens mij niet. Alle verborgen fixes hebben voornamelijk te maken met recoil (visuele recoil op bijna alle wapens is verhoogd) en de LMG + HCOG geeft je geen kortere ADS in tijd meer ten opzichte van andere attachments.

http://denkirson.proboard...titanfall-patch-3-changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wanneer CTF definitief :W is, is dit ook direct einde van TF voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Oh mijn god, wat zijn het toch ook een stel prutser daar bij Respawn. Ze moeten zich echt diep schamen voor alle blunders die ze maken. Wat een amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 11:50

codex

Geen OpenAI agent :)

DervishD schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:36:
Oh mijn god, wat zijn het toch ook een stel prutser daar bij Respawn. Ze moeten zich echt diep schamen voor alle blunders die ze maken. Wat een amateurs.
Je loopt alleen maar te zuigen om het zuigen. Respawn heeft het prima gedaan, in vergelijking met veel andere shooters zijn er weinig problemen. De patch heeft wat gebracht dat vast weer opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:45
anathema schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:07:
Sinds deze patch krijg ik de fps niet meer boven de 60 terwijl ik hem hiervoor gewoon boven de 60 had door Vsync in control panel uit te zetten en vervolgend "double buffered" te selecteren in het spel.

Dat is vervelend want ik krijg veel screen tearing met Vsync uit nu, terwijl ik dat bij hogere fps vrijwel niet had. Voor nu dus maar gelockt op 58 fps met afterburner, dat helpt vrij goed maar verwijder liever die fps cap. Iemand idee? (Vsync aan is geen optie vanwege input lag)
Zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het helpt met nvidia inspector door in de instellingen onder titanfall de "frame rate limiter" te verhogen?

Kijk ook eens even na in de nvidea instelingen of je niet persongeluk daar de vsync (verticale syncronistie) op 'adaptief' hebt gezet, dat kan uiteraard zorgen voor tearing.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
reemprive schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:02:
[...]

Je loopt alleen maar te zuigen om het zuigen. Respawn heeft het prima gedaan, in vergelijking met veel andere shooters zijn er weinig problemen. De patch heeft wat gebracht dat vast weer opgelost zal worden.
Heb je ook gezien dat ze CTF en Pilot Hunter verwijderd hebben op de PC? Weet je wat dat zegt? Dat het spel zo goed als dood is op de PC en dat dit de enige manier is om er voor te zorgen dat mensen niet te lang hoeven te wachten om een match te vinden. En dat na nog maar 2 maanden. Ipv het spel op de PC de ondersteuning te geven waar mensen voor hebben betaald besluiten die idioten om nog meer content uit een toch al kaal spel te verwijderen. Ja hoor, prima gedaan van Respawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Goh ik denk dat je dan nog een heleboel mensen moet informeren hierover want ik had vanavond toch echt telkens binnen een paar seconden een nieuwe match. En moet zeggen dat matchmaking met elke patch beter wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kojoottii op 17-05-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Da's ook niet zo vreemd als iedereen naar attrition wordt getunneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik vind het alleen frappant dat mensen die een spel niet eens spelen of überhaupt hebben aangeschaft gefrustreerd lopen te klagen. En alleen klagen, terwijl er genoeg is dat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ah, jij weet dus blijkbaar welke spellen ik bezit of in het geval van Titanfall als cadeau heb gekregen. Dan weet je vast welke spellen ik in mijn Steam library heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DervishD schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:09:
[...]

Heb je ook gezien dat ze CTF en Pilot Hunter verwijderd hebben op de PC? Weet je wat dat zegt? Dat het spel zo goed als dood is op de PC en dat dit de enige manier is om er voor te zorgen dat mensen niet te lang hoeven te wachten om een match te vinden. En dat na nog maar 2 maanden. Ipv het spel op de PC de ondersteuning te geven waar mensen voor hebben betaald besluiten die idioten om nog meer content uit een toch al kaal spel te verwijderen. Ja hoor, prima gedaan van Respawn.
Deze reactie is in ieder geval wel duidelijker t.o.v. die daarvoor, ik ben me nog aan het bedenken wat ik hiervan vind, in ieder geval zal ik TF niet meer spelen als ctf niet terugkomt, dus leuk vind ik zeker niet maar is het logisch dat ze het gedaan hebben?. Als eerst vind ik het een beetje vreemd dat ze dit niet in de readme van de update 3 hebben vermeld, na de update zat ctf en waarschijnlijk pilot hunter er nog wel in en de dag later zijn ze verdwenen. Dat hoor je m.i. simpelweg te melden(in de readme van update 3) zodat men die nog twijfeld om extra dlc of eventueel het spel nog willen aanschaffen goed in te lichten wat het spel gaat brengen.

Ten tweede, ctf had dus na patch een grote verandering gekregen namenlijk je kon niet meer met je titan de vlag veroveren. Had graag gezien dat ze het toch nog even de kans hadden gegeven of dit een grotere player base had kunnen op leveren. Had het vermoeden dat ctf liefhebbers niet zo blij waren met het vervoeren van de vlag met je titan en deze verandering had maybe wel eens goed kunnen uitpakken maar dat is ook een beetje wisfull thinking.

Op het forum van RESPAWN melden ze dat de modes eruit zijn gehaald, heb ook even gereageerd met de naam Tattaaat .

http://www.titanfall-comm...tf-and-pilot-hunter.4528/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
http://www.titanfall.com/...g-updates-to-pc-playlists

Een beetje nietszeggende update vanuit Respawn. Ja ze zijn er uit en ja ze komen terug en ja we werken aan nieuwe gamemodes. Stay tuned! Okay! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het artikel zeggen ze eigen; ons matchmaking zuigt, spelers moeten lang wachten omdat ze steeds leaven, dus verwijderen we de game modus maar op de PC!! want xbox werkt wel gewoon.

zeer teleurstellend, titanfall is van de hardeschijf af :W doei thanks voor de potjes, was leuk

[ Voor 63% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 08:10
De matchmaking is echt gebrekkig. Matchmaking is sowieso al ongewenst, maar als je het in je spel stopt, zorg dan dat het vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Het simpel shufflelen van teams en niet-party groepen niet bij elkaar houden lost al een hoop op (alles eigenlijk tenzij ergens iets niet efficiënt werkt). Blijf het verwonderlijk vinden dat ze daar niet aan willen aangezien dat gewoon prima werkt in andere games. Ik denk eigenlijk dat na het weekend wel alles wordt teruggedraaid als de DLC playlists eruit gaan en de promotie actie over is (40% korting op de game op Origin op dit moment). Lijkt me onlogisch om twee+ playlists blijvend aan te houden die maar drie maps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
Precies. In plaats daarvan wordt er steeds een compleet nieuw team gezocht. Teams worden niet gebalanceerd. Dat is ook vrij moeilijk als je eerst teams maakt en daarna twee teams tegen elkaar gooit.

Teams zijn heilig en moeten hoe dan ook bij elkaar blijven. Waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:48:
Misschien dat het helpt met nvidia inspector door in de instellingen onder titanfall de "frame rate limiter" te verhogen?

Kijk ook eens even na in de nvidea instelingen of je niet persongeluk daar de vsync (verticale syncronistie) op 'adaptief' hebt gezet, dat kan uiteraard zorgen voor tearing.
Heb amd maar daar staat v-sync uit en ook gecheckt met msi afterburner en riva nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Zonde dit allemaal hoor. Zeker als je bedenkt dat het grotendeels komt doordat er weer persee een DLC gemaakt en verkocht moet worden. Ik heb de afgelopen maanden zonder problemen gespeeld, super spel wat mij betreft, maar ik ben bang dat het niet lang meer stand zal houden zo..

Krijg ook weer vrij veel freezes, dat is dus ook weer terug }:|

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 17-05-2014 14:44 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
Gundogan schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:35:
(40% korting op de game op Origin op dit moment).
Weer een waardeloze origin actie, online keyshops zijn nog steeds goedkoper.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:05:
in het artikel zeggen ze eigen; ons matchmaking zuigt, spelers moeten lang wachten omdat ze steeds leaven, dus verwijderen we de game modus maar op de PC!! want xbox werkt wel gewoon.

zeer teleurstellend, titanfall is van de hardeschijf af :W doei thanks voor de potjes, was leuk
Ik heb al 3x zoveel matches verloren dan ik gewonnen heb, maar dat ligt dus allemaal aan die matchmaking die niet goed werkt? Leuk dat ik daar dan de schuld op kan geven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Nou sinds ik de laatste DLC heb gaat matchmaking totaal nergens meer over. Heb denk ik nog geen één gebalanceerde match gehad, waar ik dat voorheen wel gewoon met regelmaat had. De lol is er snel vanaf zo :(.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 09:36:
[...]

Ik heb al 3x zoveel matches verloren dan ik gewonnen heb, maar dat ligt dus allemaal aan die matchmaking die niet goed werkt? Leuk dat ik daar dan de schuld op kan geven! :)
Je kan het makkelijk in je voordeel laten werken: leaven zodra je in een team zit dat blijft verliezen en blijven zolang je team blijft winnen. :)

Je wordt wel tegen andere teams gezet als je blijft winnen of verliezen, maar sommige teams blijven hopeloos terwijl andere 90% van de tegenstanders oprolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Eigenlijk jammer dat ze niet alle modes in de campaign hebben verwerkt. Ik speel nu meestal campaign vanwege de afwisseling tussen attrittion en hardpoint. Maar ctf, last titan/pilot standing etc erbij, was niet verkeerd geweest.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
variety pack spelen, daar zit alles in en lullen ze er ook niet constant tussen door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Gundogan schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:40:
[...]

Je kan het makkelijk in je voordeel laten werken: leaven zodra je in een team zit dat blijft verliezen en blijven zolang je team blijft winnen. :)

Je wordt wel tegen andere teams gezet als je blijft winnen of verliezen, maar sommige teams blijven hopeloos terwijl andere 90% van de tegenstanders oprolt.
Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje saai begin te vinden. Er is vrij weinig goede tegenstand te vinden, dan kom je een keer een goed team tegen en dan zijn ze na 2 rondes weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

reemprive schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:11:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje saai begin te vinden. Er is vrij weinig goede tegenstand te vinden, dan kom je een keer een goed team tegen en dan zijn ze na 2 rondes weer weg.
exectly het probleem van titanfall; rete eenvoudig te verhelpen alle quitters; pentalty geven zoals in CS:GO. Quit je vroegtijdig; kun je aankomende 10-15min. niet meer spelen.
De mensen die moeten stoppen; vriending, eten, toilet hebben daar geen hinder van; die stoppen toch.

voor mij is inmiddels wel duidelijk; koop geen day-1 releases meer, koop geen games zonder serverbrowser, titanfal is solide project met veeeeel potentie en mogelijkheden, helaas lijken de gemaakte keuzes niet altijd goed uit te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Man hé. Ik heb een nieuwe pc en verlang naar Quake achtige gameplay, maar wat ik hier allemaal lees is niet echt enthousiasmerend. Matchmaking is nooit echt mijn ding geweest, maar dat het ook nog ten koste van gamemodi gaat...

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
himlims_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:34:
[...]

exectly het probleem van titanfall; rete eenvoudig te verhelpen alle quitters; pentalty geven zoals in CS:GO. Quit je vroegtijdig; kun je aankomende 10-15min. niet meer spelen.
Dat is nu al vaak zo. Matchmaking is zo traag dat het vaak 10 minuten duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
[...]

Zo dacht ik er ook over, elke potje weer de minder bekwame spelers de grond in stompen en dan eens in de 1 op 20 potjes komen er ineens een paar goede spelers langs die je verassen (huh zijn die gasten nou ineens goed ofzo?) en je volledig off gaurd in je noob stomp mode pakken. Adrenaline bouwt op…volgend potje ga je vol spanning in (eindelijk tegenstand), zijn ze pleite.

Serieus 1 potje wat ik mij kan herinneren wat ik tegen goede gasten gespeeld hebt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Isniedood schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:42:
Man hé. Ik heb een nieuwe pc en verlang naar Quake achtige gameplay, maar wat ik hier allemaal lees is niet echt enthousiasmerend. Matchmaking is nooit echt mijn ding geweest, maar dat het ook nog ten koste van gamemodi gaat...
http://www.warsow.net/
http://www.unvanquished.net/
http://www.xonotic.org/ <- tip

* himlims_ is overigens bezig team te vormen en zelf game te bouwen; denk dat ik het beter kan O-)
game vanuit oogpunt van de gamer ontwikkeld, niet vanwege financieel gewin of eoa hoerig bedrijf wat jouw visie bepaald

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 20-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

[...]
Speel je nog steeds met een 6 man premade zoals in CoD?
Want dan snap ik dat het ubersaai gaat worden.
Dat is dan ook de reden dat ik in party's spelen niks aan vind.
In solo play kom je al zelden iemand tegen die beter of gelijk aan jezelf is. Als je dan ook nog met 5 vergelijkbare spelers in een party gaat zitten. Moet je nagaan wat de kans zal zijn dat er nog een premade van 6 spelers rondloopt die ook allemaal op dat niveau zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

er klopt gewoon niets van; wanneer ik samen met maatje speel, hebben we een 100% win-rate :F
hij g10 ik g8, zitten we met zń 2e in een lobbie dan quit de helft van de tegenstanders voordat potje begint. Hierdoor zitten we soms 10min. te wachten, 1min. laadtijd, 6min. potje omdat we ze rapen :F het is soms langer wachten dan effectief gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:50:
er klopt gewoon niets van; wanneer ik samen met maatje speel, hebben we een 100% win-rate :F
hij g10 ik g8, zitten we met zń 2e in een lobbie dan quit de helft van de tegenstanders voordat potje begint. Hierdoor zitten we soms 10min. te wachten, 1min. laadtijd, 6min. potje omdat we ze rapen :F het is soms langer wachten dan effectief gamen
'Normaal' zou je dus de situatie hebben dat je het volgende potje met je maatje + de vier minste spelers tegenover de rest wordt gezet. Maar daar doen ze dan weer niet aan. Je kan zelfs nog een stap verder gaan en tiers inbouwen zoals je in CS:GO of SC2 hebt zodat je vrijwel nooit tegen veel mindere of sterkere spelers speelt. Maar ze hebben andere plannen.

Jammer genoeg wel de reden waarom objective gamemodes in je eentje en ook in een groep niet echt de moeite waard zijn op dit moment. Dan willen ze hashtag matchmaking in gaan zetten zodat groepen spelers elkaar kunnen vinden, maar dat lost de problemen binnen een lobby nog niet direct op. En ze gaan er misschien te veel vanuit dat genoeg mensen hier gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

begrijp dat je als 'nieuw' bedrijf innovatief wilt zijn om onderscheid te maken; maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat reeds rond is en goed werkt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
himlims_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:19:
begrijp dat je als 'nieuw' bedrijf innovatief wilt zijn om onderscheid te maken; maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat reeds rond is en goed werkt :F
Omdat je dan het 5e wiel aan een wagen bent... ;)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat matchmaking enkele minuten duurt, soms wel 10 minuten?!? Dat is mij nog nooit voorgevallen hoor...? Elke matchmaking duurt bij mij even lang en net lang genoeg om na te denken wat je van je eigen team en andere team vindt. Wat mij wel opvallend is dat de balance niet altijd even goed is, maarja, dan moet je leaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

steel123 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Speel je nog steeds met een 6 man premade zoals in CoD?
Want dan snap ik dat het ubersaai gaat worden.
Dat is dan ook de reden dat ik in party's spelen niks aan vind.
In solo play kom je al zelden iemand tegen die beter of gelijk aan jezelf is. Als je dan ook nog met 5 vergelijkbare spelers in een party gaat zitten. Moet je nagaan wat de kans zal zijn dat er nog een premade van 6 spelers rondloopt die ook allemaal op dat niveau zitten?
Speel meestal alleen, soms met een paar mensen die hier ook in dit topic zitten. Maar ook in je eentje heb je dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
himlims_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:50:
Nadeel van doorlevelen. Je kunt ook smurfen en niet die G rank laten toenemen :+ . Hoge G levels schrikken lagere G levels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als er mensen zijn die graag met mij privé potje willen spelen met titanfall, dan krijg ik graag een pm. Maar pas op, want ik ben best wel noobje, het is maar dat je het weet. Pm maar je origin naam, dan voeg ik je meteen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Nou, het is onderhand wel duidelijk dat Respawn echt geen ene flikker geeft om PC gamers, we zijn alleen maar goed om hun zakken te vullen. Op het Respawn forum wordt constant gevraagd om communicatie van de devs en de community manager, dat ze op z'n minst erkennen dat er problemen zijn. En wat doen ze? Niks, echt helemaal niks. Complete stilte. Er wordt ook steeds weer gevraagd om de core issues zoals de compleet verneukte matchmaking, SLI die nog steeds niet goed werkt, geen raw mouse input, de FPS cap en het geheugenlek op insane settings op te lossen en weer hetzelfde liedje, helemaal niks. Wat ze wel doen is gewoon maar content uit het spel slopen en het probleem van een niet goed werkende matchmaking bij de spelers neer leggen. Ik dacht altijd dat IW erg was maar vergeleken met Respawn is dat een top ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DervishD schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:13:
Nou, het is onderhand wel duidelijk dat Respawn echt geen ene flikker geeft om PC gamers, we zijn alleen maar goed om hun zakken te vullen. Op het Respawn forum wordt constant gevraagd om communicatie van de devs en de community manager, dat ze op z'n minst erkennen dat er problemen zijn. En wat doen ze? Niks, echt helemaal niks. Complete stilte. Er wordt ook steeds weer gevraagd om de core issues zoals de compleet verneukte matchmaking, SLI die nog steeds niet goed werkt, geen raw mouse input, de FPS cap en het geheugenlek op insane settings op te lossen en weer hetzelfde liedje, helemaal niks. Wat ze wel doen is gewoon maar content uit het spel slopen en het probleem van een niet goed werkende matchmaking bij de spelers neer leggen. Ik dacht altijd dat IW erg was maar vergeleken met Respawn is dat een top ontwikkelaar.
Heel het EA bedrijf is een melkkoe bedrijf. ;) Wist je dat nog niet dan? Bij EA moet je nemen wat de pot schaft. Er zijn genoeg gamers die nooit meer een game van EA willen kopen. Dus het ligt niet persé alleen Respawn of Maxis etc. Maar met battlefield is het een beetje moeilijk om die te laten liggen. Vanaf Far Cry 4 zou wel eens het alternatief kunnen worden.

Titanfall zal later wel beter worden na een stuk of 20 patches hebben uitgebracht na veel geduld te hebben gehad. :P De store van titanfall gewoon negeren raad ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vanmiddag even met de Xbox One Upload-feature lopen klooien en meteen even een fragment op internet geplaatst.

Dit was gisteravond tijdens een potje 'Attrition':
[YouTube: http://youtu.be/TDVl1NqzvfA]
Maar wat een heerlijk spel! Vanaf de eerste sessie meteen 'hooked'. De snelheid van het spel is erg verfrissend en het is heerlijk om te zien hoe je als een free-runner over de containers, daken en Titans vliegt. Tevens maakt de combinatie spelers en bots het voor de niet zo hardcore gamer als ik een spel van dit type een stuk leuker! :*)

Trouwens, even een vraagje: veel gamers hebben voor hun naam 'G (getal)' staan en als je de gamercard selecteerd krijg ik meer informatie te zien - playtime, een avatar, dan wanneer ik op mijn eigen gamercard klik. What's up with that? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 21-05-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

DervishD schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:13:
IW is hands on de slechtste ontwikkelaar die er bestaat. Doen niks tegen hacks, dat is voor mij het belangrijkste. Dat is bij Respawn wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik vind Respawn toch echt slechter en het is overduidelijk van wie IW haar gedrag heeft geleerd, van Zampella. Zampella moet gewoon uit de games industrie stappen en nooit meer terug komen. Wat een ongelofelijk stuk stront ben je zeg als je zo met betalende klanten om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Tjah, was te verwachten dat de PC versie het ondergesneeuwde kindje zou zijn? Zeker met die piraterij van tegenwoordig (al is dat bij deze titel niet helemaal van toepassing). Al komt het negeren van de PC-community ook grotendeels vanwege het ongelofelijke gezeik en gehuil van sommige mensen. Als er ook maar 1 detail, instelling of iets niet klopt gaat meteen de schuurdeur open en komt er weer een epistel over hoe slecht het is, van waar je u tegen zegt.

Nee ik begrijp dat volkomen.

Kijk je echter verder dan je neus lang is, dan zie je dat de ondersteuning bij de Xbox One wel weer uit de kunst is.

[ Voor 55% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2014 21:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Martinspire schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:43:
Tjah, was te verwachten dat de PC versie het ondergesneeuwde kindje zou zijn? Zeker met die piraterij van tegenwoordig (al is dat bij deze titel niet helemaal van toepassing). Al komt het negeren van de PC-community ook grotendeels vanwege het ongelofelijke gezeik en gehuil van sommige mensen. Als er ook maar 1 detail, instelling of iets niet klopt gaat meteen de schuurdeur open en komt er weer een epistel over hoe slecht het is, van waar je u tegen zegt.

Nee ik begrijp dat volkomen.

Kijk je echter verder dan je neus lang is, dan zie je dat de ondersteuning bij de Xbox One wel weer uit de kunst is.
Want de Xbox 360 kent geen piraterij? Waar komen die 2982 resultaten in de XBOX 360 categorie van Spotlite dan vandaan ? ;).

Los daarvan draait de pc versie van Titanfall goed sinds de beta. Het beta niveau van Titanfall lag al hoger dan het final niveau van Battlefield 4.

FPS was te unlocken via Nvidia control panel, mouse input via m_rawinput als parameter op te geven. Daarnaast zie je ook dat er geoptimaliseerd is. Waar de meeste source engine games +- 10K files op je hdd dumpen bestaat Titanfall netjes uit packages. Wie bedacht heeft dat de muziek niet gewoon als .mp3 kan worden gerendered... tja :? . Met Titanfall zelf is weinig mis, draait als een zonnetje (mits youtube niet aan staat).

Helaas kan ik dat niet zeggen over het "Left 4 dead" matchmaking systeem. Werkte in left 4 dead al niet, en in Titanfall dus ook niet.

HET probleem van de "Left 4 dead" implementatie is dat elke lobby een virtuele map is (om precies te zijn; mp_lobby.bsp). Elke keer dat het mis gaat krijg je dus weer een loadscreen en een connect screen. Dat gaat irriteren. In de Call of Duty reeks werkten ze gewoon met lijsten. Je kreeg dan geen loadscreen als er naar andere spelers werd gezocht. Daarnaast wordt er ook niet weergegeven hoe veel speler in elke lijst aan het spelen zijn (bij CoD wel).

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Yonix schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:30:
Trouwens, even een vraagje: veel gamers hebben voor hun naam 'G (getal)' staan en als je de gamercard selecteerd krijg ik meer informatie te zien - playtime, een avatar, dan wanneer ik op mijn eigen gamercard klik. What's up with that? :)
Dat is de gamerscore Wikipedia: Xbox Live

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Dat bedoelde ik niet. Uiteindelijk blijkt het om de 'Generation' te gaan. Gewoon mensen die level 50 al hebben gepasseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Yonix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:13:
[...]

Dat bedoelde ik niet. Uiteindelijk blijkt het om de 'Generation' te gaan. Gewoon mensen die level 50 al hebben gepasseerd. :)
Lezen is ook een vak blijkbaar voor mij :o

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

DervishD schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:13:
Ik vind Respawn toch echt slechter en het is overduidelijk van wie IW haar gedrag heeft geleerd, van Zampella. Zampella moet gewoon uit de games industrie stappen en nooit meer terug komen. Wat een ongelofelijk stuk stront ben je zeg als je zo met betalende klanten om gaat.
Ik vind het nogal overdreven, de enige echte issue is de matchmaking. Dat is wel een behoorlijke issue, maar in vergelijking met COD Ghosts op de PC is Titanfall een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Wordt dit spel echt veel gespeeld op de pc? Ik ben er over na aan het denken 'm te kopen..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chris van der G schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:55:
Wordt dit spel echt veel gespeeld op de pc? Ik ben er over na aan het denken 'm te kopen..
voor 20-30euro is het zeker een boel plezier, vind ḿ geen 50-60 waard

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 23-05-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
himlims_ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:31:
[...]

voor 20-30euro is het zeker een boel plezier, vind ḿ geen 50-60 waard
Dus even de key bij g2play halen: http://www.g2play.net/category/5155/titanfall-ea-origin-key/

Lekker betalen met ideal ook nog :)

ie trouwens wel dat hij nu weer net boven €30,- is bij mij. Wellicht dat tegen weekend de prijzen iets omhoog gaan.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
Chris van der G schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:55:
Ik ben er net even klaar mee. Sinds de DLC duurt het te lang voordat je aan het spelen bent. Ik weet niet of het komt doordat er te weinig spelers online zijn, of door de slechte matchmaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
CTF is weer terug op de PC. Ze hebben een leuk bladiebla verhaaltje gemaakt over matchmaking maar het komt er op neer dat ze weten dat ze fout zaten. Ze willen het gewoon niet toegeven en zoeken daarom naar smoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
En team reshuffling en inter region matchmaking waar nodig komt er ook aan.

:Y

http://www.titanfall.com/...ng-update-pc-and-xbox-one

[ Voor 69% gewijzigd door Gundogan op 23-05-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

damn; ze maken dieeepe buiging, eten hun eigen stof en maken excuus d:)b _/-\o_
was ook verkeerde keuze imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff , was al bezig om te proberen atrition leuk te gaan vinden maar dat was een zware klus voor me. Begon het een beetje te leren maar echt leuk nah. Ook hardpoint niet mijn ding, beetje heen en weer rennen naar een point en het andere team net het tegenovergestelde. CTF weer in ere hersteld _/-\o_ .

Pilot hunter hebben ze wel weg gelaten. Toch maar even afwachten of het wel gaat werken ctf want om eerlijk te zijn was de lobby vooral smorgens moeilijk vol te krijgen. En gezien het een spel is wat sommige blijkbaar gaat vervelen is de kans m.i. aanwezig het wel eens bergafwaarts kan gaan met de animo.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Gundogan schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:03:
En team reshuffling en inter region matchmaking waar nodig komt er ook aan.

:Y

http://www.titanfall.com/...ng-update-pc-and-xbox-one
Ik kan die inside info wel waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu nog jammer vind is dat je nu in de normale modes niet de nieuwe mappen krijgt, alleen in de variety packs en daar heb ik nou net geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
in normale modus krijg je wel de nieuw mappen, maar uiteraard gewoon verdeeld onder de normale mappen, dus kan even duren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Gisteren nog een potje gedaan voor het eerst sinds een maand ofzo.
Helaas is het spel erg snel doodgebloed.. Na 1 potje was ik er al weer klaar mee.
DLC kunnen ze maar beter gratis weg geven, kan me niet voorstellen dat de verkopen goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
Het is een van de best verkopende games van 2014 tot nu toe en het voldoet voor EA aan de verwachtingen.

http://www.vgchartz.com/yearly/2014/Global

http://www.polygon.com/20...ancials-q4-2014-full-year

Hoeveel mensen het nu spelen zal wel lager zijn. Onder andere fouten in het matchmaking systeem jagen mensen weg en een redelijk aantal stopt ook met spelen na gen10 of alle unlocks (het 'uitspelen' van een multiplayer game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Die "fouten" (het is geen bug, het is een flaw) is alleen op de PC een probleem. X360 en X1 doen het vooralsnog prima en als ik hoor dat een modus wordt geschrapt omdat er te weinig spelers zijn, dan lijkt het me eerder dat er gewoon niet genoeg pc-spelers actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Vanavond ff Titanfall aangeslingerd, een behoorlijke Attrition score neergezet:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vhufrd.jpg

Helaas het gros van de tegenstanders weggejaagd, dus kon ik niet veel meer doen dat bots killen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Op het Respawn forum loopt een draadje over wat mensen in TF2 willen zien, staat een goede opmerking bij.
I'd like to see TF2 be developed by a completely new team. A dev team that actually cares about PC gaming making a true, proper PC game instead of this lazy, broken console port. I'd also like to see Zampella be removed from the franchise because it's obvious he has a very bad influence on the game. Other than that, rentable servers and a server browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Op die manier krijg je helemaal geen vervolg op PC meer. Just sayin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

PC gamers zijn dan ook de grootste jankerts. Het is nooit goed. En maar klagen dat de PC spelers niet meer serieus worden genomen, misschien is dit wel 1 van de redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwah, we overdrijven soms...
Tijdens mijn laatste match zag ik een persoon met een ping van 300. (waargebeurt verhaal)

Maar goed, er zijn naturlijk ook zeikerds die installeren ontzettend veel software en waarschijnlijk een verkeerde antivirus/firewall + nog andere troep die meedraaien in de achtergrond met windows. Zo wordt het spel inderdaad erg traag met wat conflicten. Maar dat heeft natuurlijk niets te maken van het spel en ook niet aan windows, maar compleet van die windows gebruiker. Zo'n mensen zouden uiteraard een gratis console in handen moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
DervishD schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:53:
Op het Respawn forum loopt een draadje over wat mensen in TF2 willen zien, staat een goede opmerking bij.

[...]
Wat een onzin post op dat forum zeg. Ga dan lekker wat anders spelen. :Z Of ga een cursus programmeren volgen en ontwikkel je eigen spel. Echt wat een rechten eigenen sommige mensen zich toe zeg.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Aan de andere kant, kijk naar BF4 en veel nieuwe releases, de consument wordt wel redelijk in zijn aarsje genomen op PC game gebied. Slechte kwaliteit tegen premium prijzen. Open beta's zijn pre-orders / early access geworden, patches met exta maps zijn DLC geworden. Vroeger had je gewoon nog patches met extra officiele maps ...gratis en werden bugs gewoon opgelost ook al kostte dat geld voor de ontwikkelaar. Vroegah was PC gaming echt wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
reemprive schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:37:
PC gamers zijn dan ook de grootste jankerts. Het is nooit goed. En maar klagen dat de PC spelers niet meer serieus worden genomen, misschien is dit wel 1 van de redenen?
PC gaming is tot de dag van vandaag nog altijd groter dan console gaming. Wat ik denk dat het punt is, is dat veel PC gamers wat ouder zijn en daardoor een bepaalde standaard van spellen verwachten zoals bv een server browser en map en mod tools. Als je dan een spel als Titanfall neemt dat overduidelijk gericht is op console spelers en je combineert dat met een ontwikkelaar die werkelijk geen enkele moeite doet om op haar eigen forum fatsoenlijk met de community te communiceren en core issues die nog steeds niet opgelost zijn dan krijg je dus dat mensen hun frustraties gaan uiten. Dat vind ik heel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
In welke zin groter? Qua aantal spelers, qua betrokkenheid, qua omzet/winst? Ik denk dat de console markt veel lucratiever is dan de pc markt, en aangezien het gewoon bedrijven zijn die winst willen maken zou ik ook kiezen voor de meest lucratieve markt.

En wat ik de afgelopen 2 jaar heb gezien is hoe belachelijk triest een deel van de gaming community reageert op developers op social media, fora, etc. Zowel PC gamers als console gamers. Zo'n post is daar o.a. een voorbeeldje van. Titanfall is gemaakt door dit team mede onder leiding van Zampella. Nu vraagt hij om het vervolg door een volledig ander team te laten maken zonder Zampella. Dat is net zoiets als om een vervolg van Uncharted vragen, maar met de opmerking dat Naughty Dog zich er maar niet meer mee moet bemoeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
PC gaming is in ieder geval groter qua omzet/winst en als de huidige trend doorzet zal PC gaming alleen nog maar groter worden. Dat is dan ook de reden dat ik echt totaal niet snap waarom PC games zo ontwikkeld worden. Als ze PC gamers geven waar de meerderheid om vraagt, dus dingen zoals rentable servers+server browser, map/mod tool, console commands, raw mouse input, geen FPS cap, werkende Crossfire/SLI profielen en ze als ze dan ook nog een forum hebben waar ze actief zijn en spelers vragen om input dan heb je als ontwikkelaar een enorme PC hit in handen. Waarom zien ze dat niet in? Waarom willen ze het persé op hun manier doen?

[ Voor 66% gewijzigd door DervishD op 25-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DervishD schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:49:
PC gaming is in ieder geval groter qua omzet/winst en als de huidige trend doorzet zal PC gaming alleen nog maar groter worden.
Hopelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
PC gaming is in ieder geval groter qua omzet/winst en als de huidige trend doorzet zal PC gaming alleen nog maar groter worden. Dat is dan ook de reden dat ik echt totaal niet snap waarom PC games zo ontwikkeld worden. Als ze PC gamers geven waar de meerderheid om vraagt, dus dingen zoals rentable servers+server browser, map/mod tool, console commands, raw mouse input, geen FPS cap, werkende Crossfire/SLI profielen en ze als ze dan ook nog een forum hebben waar ze actief zijn en spelers vragen om input dan heb je als ontwikkelaar een enorme PC hit in handen. Waarom zien ze dat niet in? Waarom willen ze het persé op hun manier doen?
Ik ben erg benieuwd naar de omzet/winst cijfers van pc vs console games die multiplatform zijn. En wat is de meerderheid? Mijn gevoel zegt dat de zogenaamde meerderheid te vaak een zeer vocale minderheid is. Maar teveel offtopic door mijn geneuzel. Back on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
uchiha tijntje schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:13:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar de omzet/winst cijfers van pc vs console games die multiplatform zijn.
Voor spellen als Titanfall en COD is de verkoop op PC inderdaad lager maar de omzet van de PC gaming markt in z'n geheel is hoger en dat is nou juist waarom je de PC versie als een apart spel moet zien. Als Respawn, IW, Treyarch (en nu ook Sledgehammer) de PC versie als een op zichzelf staand spel zouden ontwikkelen en het idee los laten dat de PC versie hetzelfde moet zijn als de console versie dan zouden ze er veel meer aan kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
http://www.kotaku.com.au/...overtaken-console-gaming/

Bijna alleen maar door MOBA's. Dus Titanfall moet ontwikkeld worden als f2p met ingame microtransacties en alles komt goed. ;)

O nee wacht want Zampella moet ook nog weg want iemand die ook nog heeft bijgedragen aan MoH:AA, CoD1, 2 en 4 is uiteraard een dikke prutser die in z'n eentje een wanproduct als Titanfall heeft neergezet zonder overzicht en medewerking van anderen. Hoe durft ie een game te maken die uitkomt op het supreme master gaming platform! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik denk dat je jezelf daar flink in vergist. Elke multi platform multiplayer heeft, voor zover dat te verifiëren valt, een grotere player base op consoles. Geen of nauwelijks piracy, dat zal ook schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
reemprive schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:15:
[...]

Ik denk dat je jezelf daar flink in vergist. Elke multi platform multiplayer heeft, voor zover dat te verifiëren valt, een grotere player base op consoles. Geen of nauwelijks piracy, dat zal ook schelen.
Counterstike GO is multiplatform. ;)

Titanfall zal op de pc geen grote playerbase meer hebben, en ook weinig aanwas met klachten op het forum daar dat je de titans niet meer kan unlocken omdat niemand campain speelt.

[ Voor 20% gewijzigd door haarbal op 25-05-2014 23:23 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Gundogan schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:52:
http://www.kotaku.com.au/...overtaken-console-gaming/

Bijna alleen maar door MOBA's. Dus Titanfall moet ontwikkeld worden als f2p met ingame microtransacties en alles komt goed. ;)
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat als Respawn ontwikkeld was met old skool PC features het spel het waarschijnlijk veel beter zou doen op de PC. Waarom denk je dat COD4 nog steeds zo veel gespeeld wordt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat het echt PC spel is en niet een luie console port?
O nee wacht want Zampella moet ook nog weg want iemand die ook nog heeft bijgedragen aan MoH:AA, CoD1, 2 en 4 is uiteraard een dikke prutser die in z'n eentje een wanproduct als Titanfall heeft neergezet zonder overzicht en medewerking van anderen. Hoe durft ie een game te maken die uitkomt op het supreme master gaming platform! ;)
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Ik vind Zampella nou ook niet echt geweldig maar dat ie weg moet is een beetje overdreven.
reemprive schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:15:Ik denk dat je jezelf daar flink in vergist. Elke multi platform multiplayer heeft, voor zover dat te verifiëren valt, een grotere player base op consoles.
Counter Strike en Battlefield anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Topicstarter
DervishD schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:30:
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat als Respawn ontwikkeld was met old skool PC features het spel het waarschijnlijk veel beter zou doen op de PC. Waarom denk je dat COD4 nog steeds zo veel gespeeld wordt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat het echt PC spel is en niet een luie console port?
Maar het zal niet bakken met geld meer binnen halen. Natuurlijk willen we allemaal een zo goed mogelijke game op elk platform, maar helaas is het wel een zaak waar je de prioriteiten legt. En voor een shooter voor full retail prijs zijn consoles het meest aantrekkelijke. Zelfs CoD4 verkocht veel beter op de consoles, ondanks een volwaardige PC release. Dat ze langer blijven hangen (ten opzichte van een mindere pc versie, niet ten opzichte van de console versie) is leuk en aardig maar dat brengt geen extra geld meer binnen en je kan je ook afvragen hoe kwalitatief de spelwaarde nog voor je is. Het gros van de CoD4 servers op de PC is TDM en ook op de consoles spelen de meeste mensen dat nog, dus voor mij bijvoorbeeld valt het meeste al af.
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Ik vind Zampella nou ook niet echt geweldig maar dat ie weg moet is een beetje overdreven.
DervishD schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:13:
Hm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Hehe, dat heb ik inderdaad wel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
De grootste punten waar TF op faalt zijn aanwezig in alle versies. De server browser mis ik ook op condole. Net als match making opties die iets verder gaan dan 'play now' mis ik ook op consoles.

Na mijn ervaring gister heb ik de 360 maar in de kast gezet. 6x achter elkaar CTF in variaty pack slaat toch nergens op?! Zelfde als die teambalance die er niet is... Allemaal g0 lvl 30 of lager tegen g7 lvl 30 of hoger. Potjes die afgelopen zijn voordat je ook maar een titan kan laten vallen, waar alle kills gemaakt worden met overpowered satchel charges.

Deze game was alleen maar gemaakt voor de casual gamer, met de semi pro if hoger is geen moment rekening gehouden. Ik hoop dat ze in deel 2 deze punten aanpakken, want de basis is zo krachtig...

[ Voor 4% gewijzigd door rnenator op 26-05-2014 03:59 ]

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voor de liefhebbers: http://nl.ign.com/news/92...ug-in-pc-versie-titanfall
[...]

Counter Strike en Battlefield anders niet.
I beg your pardon? BF3 en 4 zijn best groot geweest op Xbox en Playstation hoor? CS is niet populair omdat die game al 10 jaar vrijwel ongewijzigd is en er pas 2 jaar terug een versie voor consoles was. COD is wat dat betreft wel weer veel populairder op consoles dan op pc, maar er zijn ook nog andere games die het gewoon beter doen op consoles. En wat te denken van GTA?

Anyways, het ging hier om Titanfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Martinspire schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:43:
CS is niet populair omdat die game al 10 jaar vrijwel ongewijzigd is en er pas 2 jaar terug een versie voor consoles was.
volgens mij is CS sinds 1.2 een van de meest gespeelde online games, met CS:GO heeft men nieuw leven ingeblazen; en aantal spelers daarvan ligt nog altijd behoorlijk hoger tozv BF of iedere andere shooter. DOn't change a winning team/formula

gister ff potje TF gespeeld... O-) 3 deaths; 3x remote charge :F echt zielig hoeveel mensen dat als primary weapon gebruiken :r

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste