Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

notsonewbie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:15:
Welke toets op een niet apple keyboard is : option ⌥ ???
alt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
notsonewbie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:15:
Hoi, ik ben nieuw met mac, heb de mac-mini. (500 / 4 GB, i5)
Ik begon er nu pas aan omdat ik een poos terug zag dat de update mavericks gratis zou zijn.
Hoewel, na verse installatie cq opzetten, heb ik open office geinstalleerd de laatste versie van sourceforge, die wil niet onder mavericks, en bij sommigen wel, zo leerde een zoekopdracht met ixquick.com mij , heel vreemd.
Hoe doet Libre office het bij je? ie zijn wat verder in hun ontwikkeling van OO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

@ AGR en satya,

BEDANKT voor jullie vlotte antwoorden!

Kan ik ergens vandaag weer ff verder met de mac mini, het is ff wennen he, toch net ff anders dan windows dat ik al sinds de 1e versie gebruik.
Vooral dat scrollen van bijv. een lange website was vreemd, gelukkig had ik al snel gevonden hoe je (voor mij-) 'normaal' kan scrollen. (naar voren is omhoog, naar achteren is omlaag)
Hoewel ik mij voor kan stellen dat de standaard apple methode juist voor andere mensen weer 'logischer' is.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:43
4POX schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:12:
Paar dagen met de tweede beta van 10.9.2 gespeeld. Ik heb het idee dat de mail.app nu wel goed zijn best doet. De archive functie werkt weer. Het lijkt goed te synchroniseren met gmail.
Goed om te horen!
Hopelijk is dat niet de enige vooruitgang met .2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

smiba schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:11:
Ben ik de enige waar Launchpad zijn animaties totaal niet smooth gaan? Heb hier een 2-3 weken oude Macbook pro.

[afbeelding]
Heb ik ook. Heb MBPr van 1 week, maar dan met de 2,4 GHz. De choppy animations ligt niet aan je laptop maar aan Mavericks.

Heb je ook dat Mission control en het swipen tussen spaces wel volledig vloeiend gaat?

Test het trouwens even uit met een volle batterij; als hij bijna leeg is dan gaat alles minder vloeiend.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

_Christiaan_ schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Heb ik ook. Heb MBPr van 1 week, maar dan met de 2,4 GHz. De choppy animations ligt niet aan je laptop maar aan Mavericks.

Heb je ook dat Mission control en het swipen tussen spaces wel volledig vloeiend gaat?

Test het trouwens even uit met een volle batterij; als hij bijna leeg is dan gaat alles minder vloeiend.
Dat laatste heb ik ook duidelijk 'last' van. Zo rond de 5% gaat alles op ultra-zuinig lijkt het wel en dan merk je dat het swipen niet vloeiend gaat. Het liefst zou ik willen dat hij gewoon tot 1% op zijn normale stand doorgaat. Want hierdoor heb ik weinig aan die laatste 5%, zo lijkt het iig voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Naast dat het niet zo goed is voor je accu om hem 100% leeg te trekken is alles onder de 10% voor mij altijd tijd om een stopcontact op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik gebruik al jaren apparaten met een accu en dit doe ik altijd zo, dat als de accu echt pas leeg is dus meestal rond de 5%, dan pas doe ik de stekker erin. Laadt hem dan netjes op tot 100% en trek hem er dan uit. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op (bij haast etc). Dankzij dit gaat mijn oude iPhone 3GS nog steeds makkelijk een dag mee (inmiddels 4 jaar oud) en ook mijn PSP (5+ jaar oud) nog steeds makkelijk 4/5 uur mee. Dus niks mis met volledig ontladen, als je hem maar niet op 0% dagen ontlaadt laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

Wat een onzin, elke keer leeg laten lopen als je hem hebt opgeladen is juist NIET goed voor de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Y.Y.Eagle schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:14:
Ik gebruik al jaren apparaten met een accu en dit doe ik altijd zo, dat als de accu echt pas leeg is dus meestal rond de 5%, dan pas doe ik de stekker erin. Laadt hem dan netjes op tot 100% en trek hem er dan uit. Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op (bij haast etc). Dankzij dit gaat mijn oude iPhone 3GS nog steeds makkelijk een dag mee (inmiddels 4 jaar oud) en ook mijn PSP (5+ jaar oud) nog steeds makkelijk 4/5 uur mee. Dus niks mis met volledig ontladen, als je hem maar niet op 0% dagen ontlaadt laat.
Dat hoeft echt al jaren niet meer. Dat was bij de oude accu's nog zo, omdat die een zogenaamd geheugen hadden. Met de nieuwe technologieën (die ook al jaren oud is), zit dat geheugen er niet meer in.
Deze accu's hoeven hooguit 1x in de maand een cycle te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik weet dat het niet nodig is. Maar ik zie geen reden om niet volop te genieten van de accu. Waarom zou ik het desbetreffende apparaat al bij de 20%, 30% of een nog hoger percentage aan de lader doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Omdat het 's avonds onhandig is om je apparaat niet te kunnen opladen als ie nog niet helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:19:
Wat een onzin, elke keer leeg laten lopen als je hem hebt opgeladen is juist NIET goed voor de accu
Het is goed dat je vooraf al aangeeft dat je onzin gaat tikken :) We kennen diverse typen accu's waardoor je nooit en te nimmer met 1 manier van opladen af kunt. Ieder type accu vereist zijn eigen manier van opladen. Bij NiMh moet je de accu helemaal leegtrekken en pas dan opladen, bij li-ion/lipo juist niet want die houdt daar niet van. Gelukkig heeft Apple zelf een handleiding online staan hoe je met de accu's die zij gebruiken om dient te gaan: https://www.apple.com/nl/batteries/

Mijn eigen ervaring: ik let niet op wanneer ik de accu weer moet laden. Ik gebruik 'm en laad 'm op wanneer ik daar zin in heb. Gevolg: het is iedere keer weer compleet willekeurig en dat is voor de li-ion/lipo accu's in notebooks en smartphones uiteindelijk het beste. Bij die van mijn rc spul let ik meer op maar dat zijn dan ook ietwat andere accu's (weinig tot geen bescherming bijv. dus luistert het nauwer). Uiteraard wordt NiMh ook anders behandeld.

Voor de rest: zoek eens in dit subforum en je zult legio resultaten krijgen. Hoe je accu op te laden is iets wat voortdurend gevraagd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:23
_Christiaan_ schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:22:
[...]

Exact! Alles gaat vloeiend maar alleen Lauchpad niet. De accu was vol bij het maken van de screenshot, zat zelfs aan netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

ppl schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:30:
[...]

Het is goed dat je vooraf al aangeeft dat je onzin gaat tikken :) We kennen diverse typen accu's waardoor je nooit en te nimmer met 1 manier van opladen af kunt. Ieder type accu vereist zijn eigen manier van opladen. Bij NiMh moet je de accu helemaal leegtrekken en pas dan opladen, bij li-ion/lipo juist niet want die houdt daar niet van. Gelukkig heeft Apple zelf een handleiding online staan hoe je met de accu's die zij gebruiken om dient te gaan: https://www.apple.com/nl/batteries/

Mijn eigen ervaring: ik let niet op wanneer ik de accu weer moet laden. Ik gebruik 'm en laad 'm op wanneer ik daar zin in heb. Gevolg: het is iedere keer weer compleet willekeurig en dat is voor de li-ion/lipo accu's in notebooks en smartphones uiteindelijk het beste. Bij die van mijn rc spul let ik meer op maar dat zijn dan ook ietwat andere accu's (weinig tot geen bescherming bijv. dus luistert het nauwer). Uiteraard wordt NiMh ook anders behandeld.

Voor de rest: zoek eens in dit subforum en je zult legio resultaten krijgen. Hoe je accu op te laden is iets wat voortdurend gevraagd wordt...
ja bijdehante grapjas, ik had het natuurlijk over aptopaccu's zoals lipo of liion. en die moet je niet elke keer opladen en leeg laten, zoals je zelf al aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Zullen we stoppen met die tien jaar oude Dogma's. Ja ik verwarm ook mijn kliekjes met oude spinazie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had een tijdje terug dat m'n MBP na van de stroom af te zijn (stekkerblok om zeg maar) dubbelboot: bootgeluidje hoor ik..en dan vlak erna nog een keer. Als m'n machine in slaap is en haal em uit slaap doet ie dat ook. Na een verse installatie was het weg, maar een paar dagen geleden kwam het terug. Heb gister even een PRAM-reset gedaan omdat ik zo ff niks anders kon verzinnen, dus ga nu in de gaten houden of het euvel terugkeert.

Komt dit meerdere mensen bekend voor? Ga er niet vanuit dat het met hardware te maken heeft, want dan had het niet zo lang weg moeten blijven imho. Kan in de logs zo snel ook even niets vinden..de machine werkt verder ook prima, maakt vele uurtjes (gebruik hem meestal aan het stroomnet) desktopmode zeg maar :)

-update-
Het probleem -lijkt- vooralsnog weg te zijn. Hou het nog even in de gaten...

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 20-01-2014 19:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Als je helemaal los wil gaan om je batterij zo goed mogelijk te behandelen:
http://batteryuniversity....arge_when_to_charge_table
Die gasten hebben er heel wat onderzoek naar gedaan :)
En anders zoals hierboven al wordt aangegeven, gewoon laden als je wilt, en niet té ver leeg laten lopen. Ooit kom je de batterij toch aan het vervangen, bij mijn vorige laptop heeft dat 5 jaar geduurd en ik heb daarbij nooit op een bepaalde manier geladen/ontladen, en de capaciteit gaat toch wel achteruit na verloop van tijd, dat is inherent aan de techniek van het moment.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Markofnikoff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:13:
Die gasten hebben er heel wat onderzoek naar gedaan :)
En anders zoals hierboven al wordt aangegeven, gewoon laden als je wilt, en niet té ver leeg laten lopen. Ooit kom je de batterij toch aan het vervangen, bij mijn vorige laptop heeft dat 5 jaar geduurd en ik heb daarbij nooit op een bepaalde manier geladen/ontladen, en de capaciteit gaat toch wel achteruit na verloop van tijd, dat is inherent aan de techniek van het moment.
Hmmm, voortaan ga ik maar niet elke keer door tot 5% maar doe ik hem al eerder aan de lader. Ik dacht ook dat het 'slecht' was voor je accu om hem aan de lader te laten terwijl die vol is, maar het integendeel staat op de website die je hebt gedeeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Markofnikoff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:13:
Die gasten hebben er heel wat onderzoek naar gedaan :)1
Vandaar dat ze in de tabel gewoon praten over á battery' :-)

Ik ga liever af op de ouderen in mijn hobby die ok al weer 20 jaar doe.
RC (remote controle) varen, vliegen, rijden.
Een beetje lader vanaf zeg 300 euro, kijkt naar het type batterij, diens weerstand(want verschillend per merk en type, leeftijd, laadcycli enz...) aantal cellen, max. en min. voltage, een sensoor voor de temp tijdens laden enz.. etc.

De meeste laptop/Phone accus komen de 1e drie maal een chemisch proces tegen, inherent aan de fabricage. En dat 'wil je oplossen'. de eerste 3 a 5 maal bepalen de rest van de accu's levensduur En hoe snel en hoe vol en hoe vaak die dat kan worden.
Derhalve is voor veel accu's, ik ga hier niet battery univ. herschrijven overigens en alles uitleggen een paar pagina's lang, er wel degelijk een makkelijke en optimale weg verschil.

Laat ik me nu beperken tot li-ion en li-po zoals mac vaak gebruikt, en hoe ik het doe, laat of doe er mee wat je wilt.
1. van bijv. 60 naar 100% laden is een cycli en zal een deel van de accu 'slijten', derhalve laadt ik pas op tussen de 5 a 10 procent en dan in 1 keer door naar honderd. Anders gezegd, je accu zal je meer waarderen met 100 cycli van 80%, dan 100 van 10 a 50% er bij pompen. Terwijl die aanstaat. En warm is. En tegelijk ontlaadt....

2. En dan niet op de bijgeleverde (bijv.) 2A lader, maar met een amperage die er ongeveer 8 uur over doet, laden doe ik als ik slaap, mijn accus ook, en de andere 16 uur hebben ze dan energie :-)
2.1 Niet doorladen, 100% is vol, en dan ASAP loskoppelen. Echter doorladen met een 2A lader, of vanaf je usb op de mac mini, zelfs dat maakt al een behoorlijk slijt-verschil voor je accu.

3. omdat ik 2 mobiele en een vast nummer heb, haal ik de accu los en laat hem minimaal een kwartier rusten(afkoelen). Helaas kan dit bij sommige apple producten niet. The best next thing is dan uitzetten.

4. als je je laptop als desktop aan de 220v lijn gaat gebruiken, laadt je accu op tot 80% en haal hem er als dat kan, uit.

Geheugen effect is 1 ding maar er is meer, zoals zelfontlading, lazy cell's, te koud/warm e.d.
Gelukkig dus dat nicd en nimh veel minder toegepast worden.
Dat kan vanwege het lage verbruik van de micro-elektronica. (I.t.t. een startmotor van een auto die gewoon een ouderwetse lood accu van 12 volt en minstens 20 Ampere wil)

Dit vat het ook wel goed samen, bron Wikipedia:

Verminderde prestaties van oplaadbare cellen worden in het algemeen niet veroorzaakt door het geheugeneffect maar door:
bij het laden (bij gebruik van goede batterijladers treden deze oorzaken niet op): te ver/te lang opladen
te hoge temperaturen
te snel opladen (te hoge laadstroom)

bij het gebruik: te ver ontladen (hetgeen wel wordt gedaan om het geheugeneffect teniet te doen)
zeer lage gebruikstemperaturen
te zwaar belasten (te veel stroom trekken)
normale veroudering

Indien accus op de juiste wijze worden opgeladen en gebruikt, en niet te ver worden ontladen, zullen geheugeneffect en voltage depression niet optreden.

Verder is de gouden functie in een accu app de volt meter per cel. Voor lipo en li-ion dan, en uitgaande van een accu chip en app die de juiste info verschaffen.
Dan kijk je daarnaar en weet wanneer de cellen 'moe zijn', laat ze ff rusten en geeft ze daarna zo lang mogelijk zo weinig mogelijk eten tot ze vol zijn.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Y.Y.Eagle schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:10:
Hmmm, voortaan ga ik maar niet elke keer door tot 5% maar doe ik hem al eerder aan de lader. Ik dacht ook dat het 'slecht' was voor je accu om hem aan de lader te laten terwijl die vol is, maar het integendeel staat op de website die je hebt gedeeld. 8)
Dat is ieders keuze.
Ik heb hier accu's voor een offroad truck, die soms dagen druppelladen, e.e.a. ligt namelijk aan de kwaliteit en techniek van je lader.
Die 220v usb blokjes doen hun werk, maar verwacht niet dat ze gemaakt zijn om jou zo min mogelijk nieuwe accus te laten kopen. Ook is er nogal verschil aan de smartphone kant zelf qua laadt circuit.
Ik ga dus uit van beter safe dan sorry. Rustig aan, lage oplaad spanning zonder dat de device aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik doe het exact zoals jij, rond de 5% (vanaf nu 10%) doe ik de stekker erin en laat ik hem laden tot 100% en trek hem er dan uit. Volgens de website kan ik de stekker er ook in laten maar volgens jou niet?
Begrijp ik nu goed dat de bijgeleverde 'snel' lader slecht is voor je accu?
Je zegt dat als je hem als desktop gebruikt je tot 80% moet laden en dan eruit moet trekken? Ik gebruik mijn MacBook dus vaak op school en thuis (zoals nu). Hij is nu bezig met laden en tegelijkertijd ben ik ermee aan het werk, moet ik hem nu laten laden tot 100% of 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Y.Y.Eagle schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:42:
Ik doe het exact zoals jij, rond de 5% Hij is nu bezig met laden en tegelijkertijd ben ik ermee aan het werk, moet ik hem nu laten laden tot 100% of 80%?
100%

Die 80% in het voorbeeld, is een uitgangspunt, je accu telt dan een laadcyclus, die hem slechts 20% opleverde.
Ik wil elke laadcyclus zo lang mogelijk laten duren, en liever op lage spanning dus, en als het ff kan, met device uit, of dan toch gps / BT, wifi uit...
Ook mijn note II waar de accu uit kan, doe ik dat ook 1 x in de maand, want dan "reset" ook de smartphone en app's m.b.t. laden/ontladen.

De keer dat ik hem bij roep maar wat. 63%, 80%, ... met laden stop, is de keer dat dat echt niet anders kan en ik de mac/tablet/telefoon mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

notsonewbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Vandaar dat ze in de tabel gewoon praten over á battery' :-)

-verhaal
Beetje flauw om dit te zeggen, als de website waar ik naar verwijs zeer diepgaande artikelen heeft staan over dit onderwerp en ook duidelijk onderzoek hiernaar doet. En vervolgens claimen er zelf meer vanaf te weten :S Kijk even in de blauwe kolom links, en bovenin de tabel van de gelinkte pagina zou ik zeggen.
Hierboven werd ook al naar een pagina van Apple zelf gelinkt, en daar staat hoe je het beste met je laptop batterij om te gaan. Daarbij zit in een laptop een controle systeempje wat je charge in de gaten houdt en het stoppen van het laden voor jou regelt. Het is niet zo dat als je je laptop in het stopcontact laat zitten deze domweg doorlaad, fabrikanten van dit soort spullen hebben meer kennis van dit soort zaken dan ieder van ons, dus een beetje vertrouwen hierin mag best.
Maar ik denk dat dit off topic begint te worden, dus laten we het er maar op houden dat iedereen zijn eigen manier heeft, en dat lekker mag doen, maar apple geeft zelf niet voor niks aan hoe hun het adviseren.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

notsonewbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:48:
[...]

100%

Die 80% in het voorbeeld, is een uitgangspunt, je accu telt dan een laadcyclus, die hem slechts 20% opleverde.
Ik wil elke laadcyclus zo lang mogelijk laten duren, en liever op lage spanning dus, en als het ff kan, met device uit, of dan toch gps / BT, wifi uit...
Ook mijn note II waar de accu uit kan, doe ik dat ook 1 x in de maand, want dan "reset" ook de smartphone en app's m.b.t. laden/ontladen.

De keer dat ik hem bij roep maar wat. 63%, 80%, ... met laden stop, is de keer dat dat echt niet anders kan en ik de mac/tablet/telefoon mee moet nemen.
Bedankt voor de uitleg. Tijdens het laden raad jij het dus aan om 'het apparaat' zo weinig mogelijk te belasten, hierbij denk ik dan aan zware programma's of schermhelderheid etc.?
Tot slot, moet ik de stekker er wel of niet uithalen als ie 100% volgeladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Markofnikoff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:56:
[...]
Beetje flauw om dit te zeggen, als de website waar ik naar verwijs zeer diepgaande artikelen heeft staan over dit onderwerp
De website is mij bekend sinds, ik gok, enkele maanden na de start er van.
Met name in de nicad en nimh tijd in de RC sport hadden ze vele bezoekers.

Nu is e.e.a. echter geautomatiseerd, maar er is verschil in kwaliteit van zowel accu's als laders.
In de basis is echter nog winst te behalen, zeker bij laptops/smartphones en hun 220v blokjes laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Y.Y.Eagle schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:58:
Bedankt voor de uitleg. Tijdens het laden raad jij het dus aan om 'het apparaat' zo weinig mogelijk te belasten, hierbij denk ik dan aan zware programma's of schermhelderheid etc.?
Tot slot, moet ik de stekker er wel of niet uithalen als ie 100% volgeladen is?
Ja, ontlast ontladen, tijdens laden.
En iedereen kan de stekker verwijderen wanneer die wil.
Ik ga er niet van uit dat mijn ladertjes van consumenten elektronica heel goed zijn in cel voltage weten en ook maar met de franse slag druppelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Kunnen we dit topic nu weer gewoon over Mavericks laten gaan en een apart topic openen over hoe je batterijen het beste kunnen opladen??? :|

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Xanion schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:16:
Kunnen we dit topic nu weer gewoon over Mavericks laten gaan en een apart topic openen over hoe je batterijen het beste kunnen opladen??? :|
Ja.
Inmiddels tOch openoffice er op gekregen.
Laatste versie, maar dan moest ik top of mind... hem openen in ehhh die 2 in 1 gezicht pictogram of (mac staat uit, zit nu aan win. 8 pc) ... in elk geval ik moest hem (gedownloadde 'zip' (mdg?) file dus niet gewoon installeren, maar eerst open/bekijken met, en dAn installeren.
Nu werkte het in 1 keer.

Blijft apart dat dit voor vlanc vlc, uit dezelfde bron/website (sourceforge.net) dat niet hoefde.

Gokje: 'free-office' install's moeilijk maken opdat gemiddelde consumenten een office pakketje kopen.

Sowieso las ik elders dat anderen die het al hadden, openoffice, moesten de-installeren en een verse start maken.

Vraag (ik zoek dan nog verder, zelf als het ja is) : met osx, ook mavericks kan je een 'image' maken zonder extra software?
Dus ext. hdd formatteren op hpf+ (of zo) en dan mocht het moeten, kan je je mac mini in bios starten en van ext. hdd dat image op je hhd zetten en werkt het weer zoals ten tijde van de gemaakte 'backup time machine image'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd valt mijn 'scrollfunctie' (1 vinger op magic mouse en 2 vingers op trackpad) regelmatig uit in Chrome. Als ik naar Finder of Safari ga, werkt alles daar als normaal, dus het lijkt een Chrome bug. Hebben jullie dit wel eens? Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kernel_task bug begint hier echt storende proporties te krijgen, gewoon 2GB van de beschikbare 4GB gaan volschrijven en dan maar gaan swappen. Apple discussie forums staat er vol van, maar nog steeds geen fix.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
ieperlingetje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:19:
Kernel_task bug begint hier echt storende proporties te krijgen, gewoon 2GB van de beschikbare 4GB gaan volschrijven en dan maar gaan swappen. Apple discussie forums staat er vol van, maar nog steeds geen fix.
Inderdaad zeer irritant, hier gebeurt het zelfs ondanks dat ik 16GB RAM heb.

Als Apple zich nou eens minder druk maakt om de exacte tint van de icoontjes (zie iOS 7.1 Beta 3 en 4) en meer met dingen die echt dringend zijn (zoals de waslijst aan problemen) dan komen we misschien nog ergens. Totaal verkeerde prioriteiten en een gebrek aan urgentiegevoel. We zijn inmiddels dik 3 maanden vanaf release (voor iOS zelfs 4) en nog is er geen enkele verbetering aan de meest urgente zaken bij beide OS. :F

[ Voor 34% gewijzigd door Pyrone89 op 20-01-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Pyrone89 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Als Apple zich nou eens minder druk maakt om de exacte tint van de icoontjes (zie iOS 7.1 Beta 3 en 4) en meer met dingen die echt dringend zijn (zoals de waslijst aan problemen) dan komen we misschien nog ergens. Totaal verkeerde prioriteiten en een gebrek aan urgentiegevoel. We zijn inmiddels dik 3 maanden vanaf release (voor iOS zelfs 4) en nog is er geen enkele verbetering aan de meest urgente zaken bij beide OS. :F
Moeten de designers ook gaan programmeren ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:23
Heb hier dat kernel_task gewoon 1 core 100% gaat gebruiken. Soms voor maar 15 minuten, soms 1+ uur en dan restart ik hem en is het weer voorbij.

Is dit het zelfde of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
4POX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:07:
[...]

Hahaha Touché..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
4POX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:07:
[...]

Nee, ze moeten meer programmeurs aannemen ipv ladingen designers. Dit probleem speelt al jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyrone89 op 21-01-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:10
Voor Safari 7.0.1 is er nu Adblock Plus! (werkt wellicht ook op lagere versies). Het is nog wel een alpha versie, maar het werkt bij mij redelijk.
https://downloads.adblock...builds/adblockplussafari/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik gebruik al tijden Adblock, wat ook al tijden perfect werkt.
Wat zou Adblock Plus voor meerwaarde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:10
RnB schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:32:
Ik gebruik al tijden Adblock, wat ook al tijden perfect werkt.
Wat zou Adblock Plus voor meerwaarde hebben?
Ik heb een keertje Adblock uitgeprobeerd en vond het nogal ruk. Hij blokkeerde geen tot weinig ads. Zat daarom met smart te wachten op Adblock Plus, wat ik eerder heb gebruikt op Windows en Linux. Wellicht is het nu anders, maar ik blijf bij Adblock Plus.

Overigens is Adblock gebaseerd op Adblock Plus, maar gebruiken ze de zelfde filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Pyrone89 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Waardeloos, inderdaad, helemaal de weg kwijt. Tientallen miljoenen gebruikers die gewoon totaal niets kunnen doen omdat Apple er gewoon geen moer van kan.

:>

Geen idee wát ik of Mavericks heeft gedaan, maar de indeling van shares wordt gewoon goed onthouden nu. Niets aan de share veranderd, die loopt inmiddels al voor Mavericks überhaupt uitkwam in dezelfde configuratie en dezelfde DS_store staat er nog op. Kleine willekeurigheid wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
oohh schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:42:
[...]

Ik heb een keertje Adblock uitgeprobeerd en vond het nogal ruk. Hij blokkeerde geen tot weinig ads. Zat daarom met smart te wachten op Adblock Plus, wat ik eerder heb gebruikt op Windows en Linux. Wellicht is het nu anders, maar ik blijf bij Adblock Plus.

Overigens is Adblock gebaseerd op Adblock Plus, maar gebruiken ze de zelfde filters.
Ah oké, kwestie van smaak dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:49:
[...]

Nee, ze moeten meer programmeurs aannemen ipv ladingen designers. Dit probleem speelt al jaren.
Als ik jou was zou ik ze direct mailen en een aanbod doen om eens persoonlijk bij Tim Cook langs te komen zodat we eens en voor altijd uit de doeken kunnen doen wat de oorzaak is en hoe ze dat moeten fixen! Ik zou 'm om de oren meppen met die waslading aan logs en traces met dtrace van heb ik jou daar.

Moraal van het verhaal: ga eens leren programmeren en troubleshooten. Dat geeft je een enorm groot inzicht in complexiteit van dit soort materie. De frustratie snap ik (kleurprofielen weten ze sinds 10.6 ook aardig stuk te maken) maar om nou keer op keer op keer op keer op keer op keer weer zo te reageren terwijl je weet dat het niks uithaalt... Het enige wat je kunt: informatie vergaren en door blijven geven en natuurlijk anderen ook vragen om dit te doen. Dan zien ze welke items hoge prioriteit moeten krijgen (bij veel open source software kun je stemmen op een bug: hoe meer stemmen hoe hoger de prioriteit; methodiek om prioriteit van bugs te bepalen bijv. wanneer je ondercapaciteit hebt). En met een beetje mazzel weet een ander wellicht de oplossing voor het probleem. M.a.w. verander de toon eens van trollen naar zoeken naar een oplossing. Heb ik als lezer tenminste nog wat aan.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 21-01-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:17:
[...]

Als ik jou was zou ik ze direct mailen en een aanbod doen om eens persoonlijk bij Tim Cook langs te komen zodat we eens en voor altijd uit de doeken kunnen doen wat de oorzaak is en hoe ze dat moeten fixen! Ik zou 'm om de oren meppen met die waslading aan logs en traces met dtrace van heb ik jou daar.

Moraal van het verhaal: ga eens leren programmeren en troubleshooten. Dat geeft je een enorm groot inzicht in complexiteit van dit soort materie. De frustratie snap ik (kleurprofielen weten ze sinds 10.6 ook aardig stuk te maken) maar om nou keer op keer op keer op keer op keer op keer weer zo te reageren terwijl je weet dat het niks uithaalt... Het enige wat je kunt: informatie vergaren en door blijven geven en natuurlijk anderen ook vragen om dit te doen. Dan zien ze welke items hoge prioriteit moeten krijgen (bij veel open source software kun je stemmen op een bug: hoe meer stemmen hoe hoger de prioriteit; methodiek om prioriteit van bugs te bepalen bijv. wanneer je ondercapaciteit hebt). En met een beetje mazzel weet een ander wellicht de oplossing voor het probleem. M.a.w. verander de toon eens van trollen naar zoeken naar een oplossing. Heb ik als lezer tenminste nog wat aan.
Ze merken het vanzelf wel in de marktcijfers als ze op deze weg doorgaan. Door de geslotenheid kun je er echt ook gewoon niks aan doen. Als het werkt dan werkt het, maar helaas ook het omgekeerde. We kunnen allemaal struisvogelpolitiek gaan bedrijven of zeggen waar het op staat, namelijk dat er gewoon niet genoeg effort lijkt te worden gestoken in het oplossen van de talloze problemen. Het is niet alsof we een wereldwonder vragen, we vragen simpelweg om dingen te fixen die voorheen zonder problemen hebben gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 22-01-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Ik hoop dat ze door krijgen dat een jaarlijkse update niet haalbaar is en het dus vergroten naar 1.5 of 2 jaar..

Volgens mij ontving Snow Leopard na een jaar nog steeds een update om bugs te fixen (10.6.8).. En wordt sindsdien door de meeste gezien als het stabielst en prettigst..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Misschien een hele stomme vraag, maar met Mountain Lion hadden we een Recovery Partitie.

Die heb ik niet met Mavericks kan dit kloppen ?.
Want heb nu Maverick opnieuw gedownload etc,maar als ik hem wil installeren dan zegt hij natuurlijk er is al een nieuwere versie etc.

Wilt u toch doorgaan ?, ja dat wil ik dus dat doen we ook en dan gaat hij bezig en start de Mac opnieuw op maar vervolgens is hij klaar en kom ik weer in OSX en is alles het zelfde.
En ik wil natuurlijk een "format"
Wil namelijk de Mac opnieuw installeren en daarna een nieuwe frisse bootcamp erbij.

Iemand tips ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:02:
Misschien een hele stomme vraag, maar met Mountain Lion hadden we een Recovery Partitie.

Want heb nu Maverick opnieuw gedownload etc,maar als ik hem wil installeren dan zegt hij natuurlijk er is al een nieuwere versie etc.

Wilt u toch doorgaan ?, ja dat wil ik dus dat doen we ook en dan gaat hij bezig en start de Mac opnieuw op maar vervolgens is hij klaar en kom ik weer in OSX en is alles het zelfde.
En ik wil natuurlijk een "format"
Wil namelijk de Mac opnieuw installeren en daarna een nieuwe frisse bootcamp erbij.

Iemand tips ?.
Als je echt helemaal fris wilt beginnen moet je je schijf eerst wissen. Als je namelijk alleen OSX opnieuw installeert dan gebeurt er precies dat: OSX wordt opnieuw geïnstalleerd en je apps en settings blijven behouden.

Dus opstarten met CMD-R en dan eerst me schijfhulpprogramma je schijf wissen, dan een nieuwe partitie aanmaken en vervolgens OSX opnieuw installeren. Hierbij moet je dus wel zelf zorgen voor een backup als je bepaalde data wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tjoekie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Als je echt helemaal fris wilt beginnen moet je je schijf eerst wissen. Als je namelijk alleen OSX opnieuw installeert dan gebeurt er precies dat: OSX wordt opnieuw geïnstalleerd en je apps en settings blijven behouden.

Dus opstarten met CMD-R en dan eerst me schijfhulpprogramma je schijf wissen, dan een nieuwe partitie aanmaken en vervolgens OSX opnieuw installeren. Hierbij moet je dus wel zelf zorgen voor een backup als je bepaalde data wilt behouden.
Dat begrijp ik, bedankt voor de tip.

Maar als ik CMD-R doe dan gaat hij in de recovery of hoe moet ik dat zien ?.
Want als ik naar mijn schijf kijk is er maar 1 Partitie.

Als ik namelijk ook opstart met de key zodat je kan kiezen waar je van opstart etc, komt er ook geen recovery partitie naar voren.
Of is dat verandert ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Dat begrijp ik, bedankt voor de tip.

Maar als ik CMD-R doe dan gaat hij in de recovery of hoe moet ik dat zien ?.
Want als ik naar mijn schijf kijk is er maar 1 Partitie.

Als ik namelijk ook opstart met de key zodat je kan kiezen waar je van opstart etc, komt er ook geen recovery partitie naar voren.
Of is dat verandert ?.
Sommige hebben de recovery partititie wel en sommigen ook niet. Als je hem niet hebt kun je gebruik maken van internet recovery om opnieuw te installeren. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ah super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17
Ik word helemaal gek van de nieuwe Dock, springt steeds heen en weer op m'n multi-mon setup. De ene keer volgtie je muis en verschijntie WEL onder het scherm, de andere keer weer op het andere scherm, de ene keer komtie gelijk omhoog, de andere keer moet je nog een keer de onderkant aanraken...

Iemand een fix of app hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Hebben jullie ook dat als je scrollt met een muiswiel dat dat de ene keer soepel gaat en dan weer heel traag. Echt heel onregelmatig. Bij gebruik van de trackpad kan je wel smooth scrollen.

Heb dit bij verschillende muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ik vraag me af of dit een bug is. Ik zie het in elk geval na het legen van de kernel cashes met OnxY niet meer gebeuren. Volgens mij heeft het te maken met het comprimeren van programma's in het geheugen, in plaats van schrijven van data naar de swapspace op disk. Een nieuwe techniek sinds 10.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:32
Ik heb een vraag over het minimaliseren van vensters. Als ik bv safari, word, mail en finder minimaliseer dan worden die als 4 aparte iconen naast elkaar op het dock gezet. Dat kan toch ook gegroepeerd gebeuren? En als ik er dan op klik dat de iconen boven elkaar schuiven en ik de goede kan kiezen?

Of kan dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nee, dat kan niet.
Je kan wel instellen dat de vensters niet meer apart in de dock getoond worden, maar minimaliseren in de dock icon van datzelfde programma. Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien geeft je dat een wat cleanere dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
In je system pref. te vinden: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3791048/Screenshot%20minimize%20into%20app%20icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Mektheb schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:02:

Iemand tips ?.
Kijk even hier, ik heb hetzelfde script gebuikt om de recovery partitie opnieuw aan te maken.
http://musings.silvertoot...-7-updated-for-mavericks/

Wel eerst Mavericks downloaden via de app-store (niet installeren).

Als het programma vraagt om de installeer verwijs je naar Mavericks bij Programmas.

sc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

ik probeer via bugreport.apple.com wat irritante bugs te melden (oa die met de wallpaper die elke keer verdwijnt), maar uploaden van bestanden is supertraag. Meer mensen dat probleem of is het lokaal bij mij?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
satya schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:13:
[...]

Kijk even hier, ik heb hetzelfde script gebuikt om de recovery partitie opnieuw aan te maken.
http://musings.silvertoot...-7-updated-for-mavericks/

Wel eerst Mavericks downloaden via de app-store (niet installeren).

Als het programma vraagt om de installeer verwijs je naar Mavericks bij Programmas.

sc6
inmiddels allemaal gelukt bij 3 devices ! :+

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

mac os x mavericks crash

aardig grote crash.. zo erg dat macbook niet eens meer aan ging.. enige wat ik probeerde te doen was met Safari inloggen op mijn NAS. Twee keer zelfde crash.. Eerste x ging hij erna lastig aan. Bij de twee keer weigerde de mac dienst.

Iemand enig idee? Dit kwam in beeld...

Ik kreeg hem na een kwartier pas weer aan de praat na minuten lang powerbutton in gedrukt te houden plus macbook op stroom..

Ik heb via command r opstart disc nagelopen en hersteld.. maar hij gaf hier geen problemen aan..

Wel eens een crash gezien maar niet zo.

Ik kwam terug van de hond uitlaten. Zwart scherm en niet reageren op spatiebalk. Uiteraard ook niet op andere knoppen. Na lang powerknop indrukken crasht ie ook gelijk bij het opstarten. Met pijn en moeite com r maar daar kreeg ik ook een recovery error.

Ik ben bang dat ie overleden is :-(

[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 24-01-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Het lijkt erop dat hij een bepaalde driver niet meer kan vinden.

Heb je de mogelijkheid om via een andere Mac een Mavericks installer op USB te zetten en een clean install te doen?

Als dat allemaal niet kan dan idd naar de Apple Store.

Als hij overleden zou zijn dan zou je ook dat scherm niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Klopt maar dacht dat ik hem niet meer aan kreeg.
Gelukkig stap verder. Ik vond mijn oude lion opstart usb stick.
Ik kreeg nu wel de recovery optie. Hij ging hem via internet installeren maar na een uit kreeg ik een error zonder reden.
Toen dacht ik laat ik de partitie verwijderen handmatig en opnieuw proberen. Ik krijg helaas dit niet voor elkaar. Nu is partitie onzichtbaar als ik opnieuw opstart. Ik krijg alleen de recovery partitie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

met pijn en moeite heb ik een schone installatie voor elkaar gekregen..

moet ik bovenstaande error als software error lezen of indirect een hardware probleem?

zit nu nog binnen mijn 90dagen waardoor ik verwacht dat apple iets meer moeite doet mocht ik gaan bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Symboliclinker werkt niet meer met Mavericks... is er een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb sinds Mavericks last van de volgende bug, ik vraag me af of er meer mensen zijn:

Zodra ik dubbelklik om een map te openen in Finder en dan kort daarna nog een keer klik, opent hij direct de volgende map! Dit is onwijs vervelend omdat ik normaal gesproken twee keer dubbelklik om twee mappen te openen. Het geld voor muis en trackpad. Ik denk dat het door Mavericks komt, want op mijn vorige MacBook was dit niet zo!

Merk op dat bij de laatste keer proberen hij zelfs met vier klikken drie mappen opent. :X
[YouTube: http://youtu.be/YdCLcEXN3Sc]

Tenzij iemand weet of dit een feature is, ik kan er in ieder geval niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Quakie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:26:
met pijn en moeite heb ik een schone installatie voor elkaar gekregen..

moet ik bovenstaande error als software error lezen of indirect een hardware probleem?

zit nu nog binnen mijn 90dagen waardoor ik verwacht dat apple iets meer moeite doet mocht ik gaan bellen....
Ik zou hem voor de zekerheid naar Apple brengen... Je hebt kans dat dit indirect een hardwareprobleem is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
pruimenpit schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:06:
Ik heb sinds Mavericks last van de volgende bug, ik vraag me af of er meer mensen zijn:

Zodra ik dubbelklik om een map te openen in Finder en dan kort daarna nog een keer klik, opent hij direct de volgende map! Dit is onwijs vervelend omdat ik normaal gesproken twee keer dubbelklik om twee mappen te openen. Het geld voor muis en trackpad. Ik denk dat het door Mavericks komt, want op mijn vorige MacBook was dit niet zo!

Merk op dat bij de laatste keer proberen hij zelfs met vier klikken drie mappen opent. :X
[video]

Tenzij iemand weet of dit een feature is, ik kan er in ieder geval niets over vinden...
Vreemd, ik kan het niet reproduceren hier.
Zal het misschien toch een instelling zijn waar je overheen hebt gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Al vaak gezocht, maar zonder resultaat... Bedankt voor het proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Kijk hier eens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mx2cKyChgvjcGzTK6Bpt3Ocu/full.png

Als ik die op slow zet, krijg ik het wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Ik had inderdaad al wel bij double-click speed zitten kijken maar tot dusver geen resultaat.

Het wordt in ieder geval wel erger als ik hem op slow zet, maar niet beter op fast... Vreemd. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pruimenpit schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:09:
Ik had inderdaad al wel bij double-click speed zitten kijken maar tot dusver geen resultaat.

Het wordt in ieder geval wel erger als ik hem op slow zet, maar niet beter op fast... Vreemd. :S
is het ook niet dat er bij de voorkeuren van Finder de onderste optie (in het engels Sping-load folders and windows) op het kortst staat ingesteld? Ik heb dat ook maar ik heb daar niet echt een probleem mee, maar misschien dat je het eens kunt bekijken en testen?
een oude pagina maar misschien van belang voor de viewmode: http://www.betalogue.com/2009/11/02/click-through/

[ Voor 8% gewijzigd door efan op 26-01-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Die optie had ik al uitgezet: "Openspringende mappen en vensters". Een juiste instelling te vinden lukt helaas niet.

Het is net alsof hij de laatste klik van een dubbelklik 'onthoudt' en dan die weer gebruikt als een eerste klik voor de volgende dubbelklik. Het werkt ook gewoon met bestanden die in de volgende folder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pruimenpit schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:42:
Die optie had ik al uitgezet: "Openspringende mappen en vensters". Een juiste instelling te vinden lukt helaas niet.

Het is net alsof hij de laatste klik van een dubbelklik 'onthoudt' en dan die weer gebruikt als een eerste klik voor de volgende dubbelklik. Het werkt ook gewoon met bestanden die in de volgende folder staan.
en je hebt dus de double click speed bij de muis veranderd, en bij toegankelijkheid?
en voorkeuren verwijderen? als in terminal en dan: rm ~/library/preferences/.Global*

[ Voor 24% gewijzigd door efan op 26-01-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rays1972
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
Hoi hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een imovie project gemaakt en als ik het ga delen opslaan dus,dan krijg ik bij de 4gb een foutmelding terwijl het project 10,7 gb moet worden.(foutmelding :-50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Misschien hier een mogelijke oplossing? http://www.macfreak.nl/forums/topic/10/3405/imovie-fout-50/

Kom niet heel vaak error -50 tegen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Elke keer als ik mijn rMBP Late 2013 openklap duurt het even (~5s) voordat ik weer verbonden ben met WiFi. Dit is zeer storend als je tijdens het studeren steeds even wat moet opzoeken. Als je langere tijd aan het werken bent op je laptop is dit geen probleem natuurlijk. Maar iemand enig idee of hier een fix voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
monnick schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:09:
Elke keer als ik mijn rMBP Late 2013 openklap duurt het even (~5s) voordat ik weer verbonden ben met WiFi. Dit is zeer storend als je tijdens het studeren steeds even wat moet opzoeken. Als je langere tijd aan het werken bent op je laptop is dit geen probleem natuurlijk. Maar iemand enig idee of hier een fix voor is?
Komt dit op meerdere locaties voor of heb je dit alleen op één locatie?
Het hoeft namelijk niet per se aan je MacBook te liggen.

[ Voor 62% gewijzigd door RnB op 27-01-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, zowel mijn thuisnetwerk als het netwerk op de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
monnick schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:09:
Volgens mij is dit 'by design'. Zie het op alle Mac's en ook op iDevices als je een plek binnenloopt met een bekend netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou, ik mag hopen dat dit niet bij design is. Als mijn MBP de hele dag bij mij op de bureautafel staat en ik hem om de 15 minuten wake, dan mag ik toch aannemen dat hij direct verbonden is met internet en ik niet elke keer 5 sec moet wachten? Het gaat hier niet om binnen het bereik van een netwerk komen en dan "voor het eerst" verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
monnick schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:25:
Nou, ik mag hopen dat dit niet bij design is. Als mijn MBP de hele dag bij mij op de bureautafel staat en ik hem om de 15 minuten wake, dan mag ik toch aannemen dat hij direct verbonden is met internet en ik niet elke keer 5 sec moet wachten? Het gaat hier niet om binnen het bereik van een netwerk komen en dan "voor het eerst" verbinden.
Misschien wordt de wifi-module helemaal uitgezet om stroom te besparen, waardoor hij bij wake weer eerst de aanmeldingsstappen moet doorlopen. Heb je PowerNap aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Het is niet "by-design", of ik moet een custom extra-special edition hebben.
Als mijn MacBook waakt, heb ik instant verbinding met het netwerk thuis, op school en bij mijn moeder.
Hetzelfde geld met mijn iPhone, duurt hooguit een seconde om een wifi verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Tijdje terug had ik er een topic overgemaakt maar er kwam maar geen reactie erop. Vraag ik het maar eens hier.

Heb hier een hele mooie Lexmark S505 printer. Staat in het netwerk heel mooi. Via Wi-Fi. Alle PC's zien hem. Printen lukt allemaal heel mooi! Alleen mijn MBA wil de printer maar niet zien. Heb alle drivers geinstalleerd. Als ik het IP-adres invoer dan kan hij geen verbinding maken met de printer.

Wie oh wie kan mij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Het lijkt me dat je geen drivers nodig hebt, maar als ik op de lexmark website kijk zie ik bijvoorbeeld een wireless assistant. Misschien toch even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ja. Die installeert die ook. Maar dan nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
RnB schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:37:
Het lijkt me dat je geen drivers nodig hebt, maar als ik op de lexmark website kijk zie ik bijvoorbeeld een wireless assistant. Misschien toch even proberen?
Hoezo zou je geen drivers nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ja, ik heb dat niet zo lekker neergezet. Je hebt wel drivers nodig, maar 9 vd 10 x heeft OS X deze driver al in het systeem staan. Die ene keer installeert ie ze automatisch.
Ik bedoelde dus dat je meestal de drivers niet handmatig hoeft te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat 'automatisch installeren' verhaal geldt alleen als 'ie via USB is aangesloten. Voor netwerk: http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Die drivers heb ik ook net gedownload en geïnstalleerd en het wil nog niet lukken.

Als ik de printer via USB-kabel aansluit ziet hij hem gelijk. Haal ik de kabel eruit kan hij hem maar niet pakken.

[ Voor 41% gewijzigd door Grudgie op 28-01-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Grudgie schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:19:
Tijdje terug had ik er een topic overgemaakt maar er kwam maar geen reactie erop. Vraag ik het maar eens hier.

Heb hier een hele mooie Lexmark S505 printer. Staat in het netwerk heel mooi. Via Wi-Fi. Alle PC's zien hem. Printen lukt allemaal heel mooi! Alleen mijn MBA wil de printer maar niet zien. Heb alle drivers geinstalleerd. Als ik het IP-adres invoer dan kan hij geen verbinding maken met de printer.

Wie oh wie kan mij helpen :)
Heb pas ook enorm lopen kutten met het toevoegen van een printer. Had hetzelfde: kon hem gewoon niet zien.

Bleek dat het netwerk 2 SSID's uitzondt: 1 normaal netwerk en 1 gastnetwerk. Op het gastnetwerk kunnen de apparaten onderling niet communiceren, op het normale netwerk wel. Je kan wel raden waarmee de computer was verbonden: het gastnetwerk.

Dus probeer eens te kijken of je met de MacBook wel de andere apparaten op het netwerk kan bekijken door even te pingen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb hier gisteren ook een netwerk printer toegevoegd welke via USB verbonden is met een netwerk print server (kastje van Sitecom LN-306). Bij mij werkte het pas toen ik een Queue had ingevuld (in mijn geval lpt1). Is dit wellicht ook van toepassing bij jou?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

_Christiaan_ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:44:
[...]

Heb pas ook enorm lopen kutten met het toevoegen van een printer. Had hetzelfde: kon hem gewoon niet zien.

Bleek dat het netwerk 2 SSID's uitzondt: 1 normaal netwerk en 1 gastnetwerk. Op het gastnetwerk kunnen de apparaten onderling niet communiceren, op het normale netwerk wel. Je kan wel raden waarmee de computer was verbonden: het gastnetwerk.

Dus probeer eens te kijken of je met de MacBook wel de andere apparaten op het netwerk kan bekijken door even te pingen.
Heb in mijn netwerk geen gastnetwerk aangemaakt. Want laptop van mijn ouders met Windows 8.1 daar pakt de printer wel met WiFi. Maar mijn Mac book air pakt hem niet. Terwijl ze in zelfde netwerk zitten

Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Grudgie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:32:
[...]

Heb in mijn netwerk geen gastnetwerk aangemaakt. Want laptop van mijn ouders met Windows 8.1 daar pakt de printer wel met WiFi. Maar mijn Mac book air pakt hem niet. Terwijl ze in zelfde netwerk zitten

Erg vreemd.
Even in Settings - Beveiliging - Firewall je lokale firewall uitzetten en dan printer toevoegen. Na toevoegen je lokale firewall weer aanzetten.

Was de enige manier waarop ik mijn Canon printer via WIFI gevonden kreeg.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Xanion schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:56:
[...]

Even in Settings - Beveiliging - Firewall je lokale firewall uitzetten en dan printer toevoegen. Na toevoegen je lokale firewall weer aanzetten.

Was de enige manier waarop ik mijn Canon printer via WIFI gevonden kreeg.
Je bedoeld de Firewall van mijn router?

Nja, heb echt van alles geprobeerd. Het lukt maar niet. Houd het voor gezien. Scheelt dat ik niet veel print. En anders print ik wel via mijn eigen pc. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grudgie op 29-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monnick schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:25:
Eigenlijk is het zowel niet als wel by design. Thuis hoort dat niet by design te zijn omdat de meesten een simpele security met WPA2 erop nahouden; dan heb je niks meer dan WPA2 en een key en dat verbindt erg snel (hoewel ik 5 sec nou niet echt ontzettend langzaam kan vinden). Op de gemiddelde universiteit is dat niet het geval. Daar steekt het wat geavanceerder in elkaar en werken ze niet met een key maar met user accounts, Gebruikers moeten dan met hun eigen account inloggen op dat wifi netwerk (vaak via iets als RADIUS). Daar zit een stukje vertraging in waarbij 5 seconden een keurig nette tijd is (en in veel gevallen zelfs erg snel), doodnormaal. Beter kan er getest worden met een paar thuisnetwerkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is mis in Maverick is een shortcut om de Finder in focus te brengen. Die vensters verdwijnen altijd achter de grote progamma's zoals iTunes en safari. Ook jammer dat je niet standaard in de Finder heen en terug kan swipen zoals in Safari (maar dat schijnt een bug te zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Grudgie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:05:
[...]

Je bedoeld de Firewall van mijn router?

Nja, heb echt van alles geprobeerd. Het lukt maar niet. Houd het voor gezien. Scheelt dat ik niet veel print. En anders print ik wel via mijn eigen pc. :)
Nee, zoals ik schrijf... :) Je lokale firewall in je OSX Settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Xanion schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:08:
[...]

Nee, zoals ik schrijf... :) Je lokale firewall in je OSX Settings!
Ook al naar gekeken. Mijn Firewall staat standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Laatst online: 18-08 18:40
Er is iets mis met m'n safari of spaces. Google maps bezoeken werkt, maar als ik ga scrollen/zoomen wordt de tiles niet opnieuw geladen. Als ik naar full-screen mode switch, heb ik dit probleem niet en werkt het gewoon. Hetzelfde geldt voor Apple Maps, maar ook een layer slider op Wordpress pagina's werkt niet windowed, maar dan wel weer fullscreen. Als je in de Facebook news feed naar beneden scrolled worden extra posts niet geladen, maar dat werkt dan weer wel als ik full-screen zit.

Als ik er een externe monitor aanhang is het helemaal dubieus. Daar geldt bovenstaand voor alles wat ik op de externe monitor doe, maar als ik het venster naar de MBP display sleept werkt alles gewoon.

Weet iemand of de technologie achter bovenstaande handelingen hetzelfde is (html5/ajax/java weet ik 't) en ik het misschien in die richting moet zoeken? Het is een late 2013 rMBP 13" met 10.9.1

[ Voor 12% gewijzigd door Rein_stein op 29-01-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
En daar komt 10.9.2 al weer aan: http://www.applespot.nl/5...ikbaar-aan-ontwikkelaars/

[ Voor 13% gewijzigd door mister9 op 31-01-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Apple vraagt ontwikkelaars te letten op Mail, grafische drivers, VoiceOver, SMB2 en Berichten.
Laten we hopen dat er eindelijk het één en ander verbeterd is qua Iris drivers voor de late 2013 rMBP!
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste