Ik zou altijd eerst clean met een restore proberen. Kom je dan rare dingen tegen, kun je altijd nog helemaal clean gaan.
En dus ook al je instellingen opnieuw moet doen / status van games / sommige zaken kwijt bent als smsjes?Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:17:
[...]
dat betekent dat je al je app, mappen enzo weer opnieuw gaat installeren/instellen?
Op het werk even een backup gemaakt (had eerst icloud backup) zal vanavond thuis dit nog eens doen.MarcoC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:18:
[...]
Wat je moet doen is dit:
1. iPhone aansluiten op je computer.
2. Reservekopie maken in iTunes.
3. Aankopen overzetten (zodat de meest recente versies van al je apps in iTunes staan) door middel van rechtermuisknop op je iPhone -> "Aankopen overzetten" in iTunes.
3. Herstellen naar iOS 7.
4. iTunes 11.1 installeren (is nog niet beschikbaar).
5. Reservekopie terugzetten.
6. Syncen.
Ik kijk wel of updaten lukt (ivm de drukte) anders maar een dagje later.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Mijn iPad 3 heb ik eergisteren geupdatet (dus gewoon update van 6 naar 7). En het enige wat me opvalt is dat hij erg hard flipt als je achtergrond wilt veranderen. Blijft gewoon hangen. Naast dat ben ik weinig tegen gekomen.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:11:
[...]
Nou ik update gewoon OTA en anders via iTunes sinds ik mijn iPad 3 heb, ook nooit problemen
Al ben ik wel benieuwd hoe het op de ipad gat reageren, ik heb gen iPhone dus het is enkel iPad updaten. Maar ik las ergens dat het niet verstandig is omdat de iPad versie buggy is.
Ja alles clean. Adressen en de agenda haal ik uit iCloud.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:17:
[...]
dat betekent dat je al je app, mappen enzo weer opnieuw gaat installeren/instellen?
Ik zet de belangrijkste Apps handmatig terug en dan zie ik wel wat ik nog mis.
Sms en whattsapp bewaar ik normaal toch niet.
iPhone kan daarna weer een jaar fris mee.
Ik heb altijd OTA geupdate. Ik geloof dat ik 1 keer heb gehad dat er iets mis ging. Was december vorig jaar. Balen zeg. Al mijn muziek weer opnieuw overzetten
Op een 4S was dat. Voor de rest nooit issues gehad. Heb mijn device dan ook nooit gejailbraked oid.
Mijn ipad mini heb ik vorige week hersteld door een software reload te doen. Hij bleef hangen in headphone mode. Dus die is nagenoeg clean. Verder heb ik al mijn apps officieel aangeschaft en het merendeel van mijn foto's staan in een fotostream. Dus zelfs mocht de OTA mislukken dan mis ik alleen mijn muziek. Even aan Itunes hangen (heb een mac dus Itunes werkt zoals het hoort
) en dat is dan ook weer gedaan.
Ik zou adviseren:
-indien je veel lokaal hebt en geen risico wilt lopen : Backup. (zoals hierboven al vermeld, met een versleutelde backup behoud je ook je instellingen en wachtwoorden)
-OTA
Heb je veel troep erop en staat je iphone of ipad bijna helemaal vol dan kan ik een clean install adviseren om de volgende redenen:
1. (theorie) als er weinige vrije ruimte beschikbaar is kan de update mislukken. (Ik vermoed namelijk dat dat bij mij het geval was in december vorig jaar)
2. je hebt een clean install en kan weer de apps/games/muziek installeren welke je echt gebruikt. De oude meuk die je toch niet meer gebruikt is er dan ook in 1 klap vanaf.
Mijn ipad mini heb ik vorige week hersteld door een software reload te doen. Hij bleef hangen in headphone mode. Dus die is nagenoeg clean. Verder heb ik al mijn apps officieel aangeschaft en het merendeel van mijn foto's staan in een fotostream. Dus zelfs mocht de OTA mislukken dan mis ik alleen mijn muziek. Even aan Itunes hangen (heb een mac dus Itunes werkt zoals het hoort
Ik zou adviseren:
-indien je veel lokaal hebt en geen risico wilt lopen : Backup. (zoals hierboven al vermeld, met een versleutelde backup behoud je ook je instellingen en wachtwoorden)
-OTA
Heb je veel troep erop en staat je iphone of ipad bijna helemaal vol dan kan ik een clean install adviseren om de volgende redenen:
1. (theorie) als er weinige vrije ruimte beschikbaar is kan de update mislukken. (Ik vermoed namelijk dat dat bij mij het geval was in december vorig jaar)
2. je hebt een clean install en kan weer de apps/games/muziek installeren welke je echt gebruikt. De oude meuk die je toch niet meer gebruikt is er dan ook in 1 klap vanaf.
Nou ik heb de iPhone 5S net opgehaald, en jongens hij is echt gaaf! Een heel stuk sneller dan de iPhone 5 waar ik vanaf stap. De fingerprint scanner werkt ook verbazingwekkend goed en iOS7 ziet er super uit!
Hè, waar is ie al uitgekomen dan?
Ik dacht dat ie wereldwijd vrijdag pas beschikbaar zou komen.
Ik dacht dat ie wereldwijd vrijdag pas beschikbaar zou komen.
Pics or it didn't happen.colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:49:
Nou ik heb de iPhone 5S net opgehaald, en jongens hij is echt gaaf! Een heel stuk sneller dan de iPhone 5 waar ik vanaf stap. De fingerprint scanner werkt ook verbazingwekkend goed en iOS7 ziet er super uit!
iOS update server ligt eruit...
Lijkt erop dat ze de updates aan het uploaden zijn / voorbereiden zijn voor de "big bang"...
Lijkt erop dat ze de updates aan het uploaden zijn / voorbereiden zijn voor de "big bang"...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hopelijk zorgen ze voor extra koelingloekf2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:58:
iOS update server ligt eruit...
Verwijderd
Als ik het goed begrijp dus eerst iOS 7 downloaden via iTunes, IPSW bestand vinden en dan option⌥-toets (Herstel iPhone) --> nieuwe iPhone instellen?Ronvgs schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:41:
[...]
Ja alles clean. Adressen en de agenda haal ik uit iCloud.
Ik zet de belangrijkste Apps handmatig terug en dan zie ik wel wat ik nog mis.
Sms en whattsapp bewaar ik normaal toch niet.
iPhone kan daarna weer een jaar fris mee.
Yes. Vergeet geen iTunes-backup te maken (better safe than sorry).Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:11:
[...]
Als ik het goed begrijp dus eerst iOS 7 downloaden via iTunes, IPSW bestand vinden en dan option⌥-toets (Herstel iPhone) --> nieuwe iPhone instellen?
Verwijderd
DFU-mode las ik ook nog ergens..MarcoC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:13:
[...]
Yes. Vergeet geen iTunes-backup te maken (better safe than sorry).
Met een mugshot met daarop een Nederlandse krant van vandaag en een Verklaring van in leven zijn (Attestatie de Vita)
Dat maakt niet zoveel uit. Is vooral psychologisch
Hoe krijg ik mijn contacten op mijn telefoon automatisch in de iCloud?
Als ik nu kijk op icloud.com staan mijn contacten daar niet in. Maar wel op mijn telefoon,
Als ik nu kijk op icloud.com staan mijn contacten daar niet in. Maar wel op mijn telefoon,
Vanavond na 19:00 een nieuw deel van dit iOS7 topic openen? Gezien de beta er daarna niet meer toe doet?
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Iemand die in de appstore wat kan downloaden/updaten? Hier ligt alles eruit...
Instellingen--> icloud en zien dat contacten zijn aangevinkt voor te backuppen in iCloud.Grudgie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:17:
Hoe krijg ik mijn contacten op mijn telefoon automatisch in de iCloud?
Best dan ook op de knop eens duwen voor te uploaden naar iCloud.
Klopt. Die staat op groen. Als ik inlog op icloud.com en naar contacten ga dan staan mijn contacten daar niet in.DenHond schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:41:
[...]
Instellingen--> icloud en zien dat contacten zijn aangevinkt voor te backuppen in iCloud.
Best dan ook op de knop eens duwen voor te uploaden naar iCloud.
iTunes 11.1 is beschikbaar. Ik raad aan deze alvast te installeren zodat je kan syncen met je iOS 7 iPhone straks.
Hier vindt ie de nieuwste itunes nog niet
DUGG
Op de site van apple staat wel de 11.1
http://www.apple.com/itunes/download/
Voor Windows 64-bit is het in ieder geval 11.1 die ik nu ga installeren.
Thanks. Voor OSX ook zie ik.Phuncz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:00:
DUGG
Ik was net op icloud (website)aan het kijken en die is dus ook in IOS7 style gemaakt. Dat is ook recentelijk gebeurd, afgelopen weekend was dat nog niet 
Komt dichterbij, alles voeren ze nu dus door.
Komt dichterbij, alles voeren ze nu dus door.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Hier de foto's zoals ook gepost in het 5S topic.
Huh, bizar. Hoe kom je daar zo snel aan?colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:09:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet zo vreemd hoor..
Ik heb ook al aanbiedingen gehad van 'onofficiële' distributors om de iPhone's te kopen. Dan betaal je wel zo'n beetje de avp excl btw.. Maargoed, als je 'm als eerste wilt hebben.
Denk dat ze over enkele dagen wel al in Nederland te bestellen zijn via webshops.
Ik heb ook al aanbiedingen gehad van 'onofficiële' distributors om de iPhone's te kopen. Dan betaal je wel zo'n beetje de avp excl btw.. Maargoed, als je 'm als eerste wilt hebben.
Denk dat ze over enkele dagen wel al in Nederland te bestellen zijn via webshops.
Ik had hem gewoon voor de normale prijs inclusief BTW. Heb hem bij een kennis gehaald die een telefoon winkel heeft en er eentje voor mij kon regelen.
Wel een klein schempje of lijkt dat zo?colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:09:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, kan je een screenshot plaatsen van Instellingen > Algemeen > Info
?
Ligt het aan mij of is de achterkant geen aluminium meer? Lijkt wel plastic op die foto.
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is de GM, wil niet zeggen dat dat ook de final versie is die zometeen wordt gereleased.Grin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
11A465, andere build kan niet.
En wanneer denk je dat deze telefoon is ingepakt en verscheept?adyta schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is de GM, wil niet zeggen dat dat ook de final versie is die zometeen wordt gereleased.
Daarvoor is deze software er dus opgezet, geloof me 11A465.
Of denk je dat ze gisteren alle verpakkingen open hebben gemaakt en hebben geupdate....
Beschermplasticje, zie je toch.Draakje5 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
Ligt het aan mij of is de achterkant geen aluminium meer? Lijkt wel plastic op die foto.
Kan je trouwens zeggen wat het modelnummer is? Staat in het klein op de achterkant, begint met een A.
[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 18-09-2013 18:22 ]
Dat komt omdat de plastic folie overheen zit, ik zal zo goede foto's maken en uploaden! Eerst even avond eten.Draakje5 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
Nummer is inderdaad 11A465, zowel op de verpakking als op de telefoon staat dat nummer.Grin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:20:
[...]
En wanneer denk je dat deze telefoon is ingepakt en verscheept?
Of denk je dat ze gisteren alle verpakkingen open hebben gemaakt en hebben geupdate....
Volgens mij kan je ook ergens zien in welke fabriek en datum je iphone is gemaakt.. ben wel benieuwd van wat voor datum zo'n nieuwe iPhone nu afstamt... 1 maand oud, 2 maanden?
Hmm dat is ook wel weer zoGrin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:20:
[...]
En wanneer denk je dat deze telefoon is ingepakt en verscheept?
Waar heeft je vriend een winkel, wil hem ook halen maar niet wachten?colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:16:
Ik had hem gewoon voor de normale prijs inclusief BTW. Heb hem bij een kennis gehaald die een telefoon winkel heeft en er eentje voor mij kon regelen.
Ben Benieuwd hoe lang het duurt voordat de servers platgaan
denk dat dit een record aantal downloads op de eerste update dag word! Er is zoveel veranderd en aan gesleuteld. Ik zelf ben echt fan van dat nieuwe snelmenu met toegang tot airplay, flashlight, music etc. de wekker,zaklamp en airplay gebruik ik toch wel dagelijks.
Inderdaad, echt een zegen. Gebruik het heel veel.Meulugar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:26:
Ben Benieuwd hoe lang het duurt voordat de servers platgaandenk dat dit een record aantal downloads op de eerste update dag word! Er is zoveel veranderd en aan gesleuteld. Ik zelf ben echt fan van dat nieuwe snelmenu met toegang tot airplay, flashlight, music etc. de wekker,zaklamp en airplay gebruik ik toch wel dagelijks.
Vermoed dat een download gewoon een uur gaat duren.. of geheel plat zie ik ook wel aankomen!MarcoC schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:27:
[...]
Inderdaad, echt een zegen. Gebruik het heel veel.
Waarom downloaden jullie niet alvast de Gold master?
Apple lijkt al wat aan bandwith management te doen. De iTunes 11.1 update is nog niet in de OSX Appstore verschenen maar is wel handmatig te downloaden. Je zou toch zeggen dat deze 1:1 gelinkt moet zijn
Trek gewoon de GM van een torrent, of mag ik dat hier ook niet zeggen....bartkoper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:27:
[...]
Vermoed dat een download gewoon een uur gaat duren.. of geheel plat zie ik ook wel aankomen!
Die kan je gewoon installeren met de nieuwe iTunes die je al wel kan downloaden.
GM == final, dat geloofde ik al een tijdje maar nu kan iedereen het controleren.
heb ik ook alUntouchablezz20 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:28:
En die is dus hetzelfde, zojuist bevestigd in een aantal posts hierboven...bartkoper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:30:
[...]
heb ik ook alga deze lekker behouden als de build hetzelfde is. draait hier op de iphone 5 en ipad 2 erg lekker!
Ja en iTunes Radio alleen in de US blijkbaar.. hallo Buma/StemraMiki schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:30:
Apple lijkt al wat aan bandwith management te doen. De iTunes 11.1 update is nog niet in de OSX Appstore verschenen maar is wel handmatig te downloaden. Je zou toch zeggen dat deze 1:1 gelinkt moet zijn
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 18-09-2013 18:32 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Omdat ik geen (betaald) developer account heb. En ik nu op het werk zit. Daarnaast vertrouw ik torrents nooit zo. Oude gewoonte met malware in de Windows versies enzo.Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:28:
ik ben sinds kort ook met de apple certificeringen bezig (heb de eerste al te pakken) En wil niet dat ze dingen linken aan elkaar. Hou mij voorlopig dus even netjes aan de regeltjes
[ Voor 15% gewijzigd door Meulugar op 18-09-2013 18:44 . Reden: - ]
Oke dit is vreemd.. Ik dacht even mijn iPhone opnieuw op te starten, helpt misschien bij het vinden van de ios7..
Is mijn batterij % ineens 30% hoger. Was 67%, is na opnieuw opstarten 90%
Is mijn batterij % ineens 30% hoger. Was 67%, is na opnieuw opstarten 90%

De buildnummer van iOS 7 voor mijn iPhone 5S is 11A466
Net zei je nog 11A465?colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:50:
Ik kreeg net nieuwe carrier settings, vermoedelijk voor Vodafone 4G. Niet dat dat nuttig is want in hun eindeloze achterlijkheid heeft Vodafone besloten dat 4G alleen met een red-abo mag.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Aha, dus de GM is toch niet de final?colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:50:
Jawel, maar de build numbers voor voor nieuwe hardware wijken altijd af.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
nou hij ligt er klaar voor hoor. 60% batt en aan de oplader
via wifi aan het refreshen
via wifi aan het refreshen
Denk ik ook ja. Het is mogelijk dat dit een andere build is vanwege de 5S, lijkt mij in ieder geval niet zo vreemd.CyBeR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:53:
[...]
Jawel, maar de build numbers voor voor nieuwe hardware wijken altijd af.
Ben toch alvast begonnen met de GM installeren, iets met 'klein kind' en 'ongeduldig'
[ Voor 19% gewijzigd door Ruubster op 18-09-2013 18:55 ]
De nieuwe voorwaarden zijn in de appstore al online gegaan. Maar nog niets te updaten
ios 11.1 is inderdaad binnen.. nog geen melding dat hij er is.. overigens duurt het refreshen wel langer ;)\
edit hij is er
edit hij is er
[ Voor 7% gewijzigd door bakkie1985 op 18-09-2013 18:56 ]
Wel grappig.. Ik krijg hem niet gedownload als ik locatie op NL laat staan, doe ik other, dan hengel ik hem zo binnen..Phuncz schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:00:

||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hij is bij mij bezig met berekenen tijd.....
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
aan het downloaden nu
23 minuten, das behoorlijk.
edit: 30 ondertussen
edit: 30 ondertussen
[ Voor 30% gewijzigd door thaMini op 18-09-2013 18:59 ]
Be small, act BIG.
Hier ook, 18 minuutjes downloaden wel...san.okk schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:58:
is hier beschikbaar via toestel zelf..
Van 9 minuten naar een uur naar 26 minuten, we will see. 
edit: 32 nu.
edit: 32 nu.
[ Voor 11% gewijzigd door mcdronkz op 18-09-2013 18:59 ]
Heb de Gm erop staan, die ziet geen nieuwe update nog.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
hier ook nog 26 minuten 1 uur
[ Voor 22% gewijzigd door Meulugar op 18-09-2013 19:00 ]
Via Itunes is hij in elk geval nog niet beschikbaar
Uncomfortable silence can be so loud...
van 10 min naar 2 van 2 naar 1 van ect ect, dat gaat wel een tijd duren zo.
Op iTunes niet bechikbaar.
De iPhone zegt nog 1 uur resterend
De iPhone zegt nog 1 uur resterend
Gaat vrij vlot hier nog 3 min. Volgens mijn router met zon 20Mbitjes/ps
39 minuten, heb een iPad2. Hoe groot is de update? Er staat 700mb (+/-) maar dacht het 1.2gb was
Hier op een iPad2 : About 1 hour remaining...
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
iPad 10 mins en iPhone op zelfde wifi 3 uur.. Hoe kan dat
?
Misschien is het beter dat we niet allemaal gaan roepen hoe lang het nog bij hem of haar duurt!
We weten dat hij er op staat. Iemand een buildnr?
We weten dat hij er op staat. Iemand een buildnr?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha, zit ik hier met mijn 150mbit verbinding
(okokok, Wifi is trager). iPad 4 nu aan het updaten.
Over de 900mb vind ik nog best veel. Ik ben reuze benieuwd naar 7. Ik heb het nog met geen vinger aangeraakt.
Over de 900mb vind ik nog best veel. Ik ben reuze benieuwd naar 7. Ik heb het nog met geen vinger aangeraakt.
www.google.nl
zal wrs nog uitpakken na de download.da_PSI schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:01:
39 minuten, heb een iPad2. Hoe groot is de update? Er staat 700mb (+/-) maar dacht het 1.2gb was
Haha wat zullen de whatsapp servers rust hebben momenteel