Zet gewoon Mobile Uncle erop, die werkt prima.HackingDutchman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:35:
----- Vervolgens geef je deze apps Root-toegang en selecteer je de optie ''Recovery Update.''
selecteer de recovery.img die je zojuist op je SD kaart heb geplaatst. Vervolgens boot je in de nieuwe recovery modus. Er kunnen nu backups gemaakt worden, en custom ROM's worden geflasht.------
Ik kan in het menu van ROM Manager Premium v5.5.2.2 de optie Recovery Update niet vinden.....
ik zie dit:
RECOVERY
recovery setup
reboot into recovery
ROM MANAGEMANT
Install rom from sd card
Download rom
BACKUP AND RESTORE
Manage and restore backups
Backup current rom
UTILITIES
Fix permissions
Partition SD card
Als ik op recovery setup klik krijg ik de opties:
INSTALL OR UPDATE RECOVERY
clockworkmod recovery
RECOVERY ALREADY INSTALLED
clockworkmod recovery
Team Win Recovery prject (twrp)
Er is bij mij standaard al wat geinstaleerd maar ik snap nu niet meer wat ik moet doen...welke optie ik wél moet kiezen nu...
(neem die typfouten voor lief)
Het werkt, ik bleef maar hangen, ook toen ik een maand geleden probeerde te flashen enzo, in rom manager die mij telkens andere opties gaf als in elke tutorial die ik maar kon vinden.Momus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Zet gewoon Mobile Uncle erop, die werkt prima.
Simpel opgelost zo, bedankt voor de tip.
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Hoe check ik eigenlijk of die recovery update is gelukt te installeren?Momus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Zet gewoon Mobile Uncle erop, die werkt prima.
Via mobile uncle booten in recovery.HackingDutchman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:50:
[...]
Hoe check ik eigenlijk of die recovery update is gelukt te installeren?
Ik krijg hem niet geinstalleerd.dutchgio schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:27:
[...]
Kun je hier downloaden
http://forums.androidcent...t-needed.html#post2884981
-Update-
Is gelukt, met titanium backup eerst de geinstalleerde gallerij verwijderen, de-installeren, en dan installeert ie wel.
[ Voor 16% gewijzigd door HackingDutchman op 18-07-2013 16:49 ]
Ik heb een apk geinstaleerd. vervolgens bij het laden van photosphere krijg ik die 3 blauwe ledjes.. dan valt de camera app uit..HackingDutchman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:36:
[...]
Ik krijg hem niet geinstalleerd.
-Update-
Is gelukt, met titanium backup eerst de geinstalleerde gallerij verwijderen, de-installeren, en dan installeert ie wel.

ik heb de stock gallery en camera app verwijderd.. mss is fout ?
--Update:
Ik zie bij installatie dat mensen alleen de stock gallery verwijderen/veranderen en niet de stock camera.
Heeft toevallig niemand deze staan in backup
[ Voor 14% gewijzigd door jinks26 op 23-07-2013 11:53 ]
Verwijderd
Heeft iemand een engelse recovery voor de Elite? Die van Dutchgio werkt er namelijk niet op.
Hoe lang moet dat rooten duren eigenlijk? Ik heb die motochopper .bat gebruikt op mijn Turbo, maar hij staat nu al 5 minuten op pkg: /data/local/tmp/Superuser.apk
Ik ben bang dat hij vast gelopen is. Is het veilig om het weer af te sluiten?
-edit-
Blijkt dat mijn Turbo al geroot was op de default firmware
Ik ben bang dat hij vast gelopen is. Is het veilig om het weer af te sluiten?
-edit-
Blijkt dat mijn Turbo al geroot was op de default firmware

[ Voor 15% gewijzigd door jerkitout op 24-07-2013 17:32 ]
Ha Dutch, heb je ROM V2 geinstalleerd en alles draait lekkah. Daarna gravitybox naar 1.7 geupdate, zitten wat nieuwe dingetjes in die wel leuk zijn (centreren van de klok in de statusbar).
Het enige wat ik niet helemaal begrijp is waarom het me niet lukt in jouw ROM om sense clock widget, of de cLock widget te installeren. Installeren op zich gaat goed, maar widget verschijnt nooit in widget scherm. Heeft vast met xposed te maken??
Het enige wat ik niet helemaal begrijp is waarom het me niet lukt in jouw ROM om sense clock widget, of de cLock widget te installeren. Installeren op zich gaat goed, maar widget verschijnt nooit in widget scherm. Heeft vast met xposed te maken??
Ik zat net in het Ervaringen & Discussie topic met mijn vragen, die eigenlijk hier horen.
Volgens Lord_Dain is het niet mogelijk om de CyanogenMod op de x7 te zetten. Mijn vraag: waarom kan dit niet? Ik ben nieuw met Android en ik was in de veronderstelling dat zolang de hardware goed is het niet echt uitmaakt welk toestel je hebt, je kunt zelf de software wijzigen. Maar dit is blijkbaar niet het geval
.
Is dit bij vergelijkbare chinese smartphones ook het geval? Het gaat niet zozeer om de cyanogenmod, maar ik twijfel nog over welke smartphone ik moet halen en de beschikbaarheid van custom roms vind ik een groot pluspunt aan een telefoon.
Edit:
een half uur zoeken verder : CyanogenMod 10.1 @ iOcean X7 . Iemand hier al van op de hoogte? 2 maanden oud, Spaans. Om google vertaling te citeren : "Fuck males! That good!"
Volgens Lord_Dain is het niet mogelijk om de CyanogenMod op de x7 te zetten. Mijn vraag: waarom kan dit niet? Ik ben nieuw met Android en ik was in de veronderstelling dat zolang de hardware goed is het niet echt uitmaakt welk toestel je hebt, je kunt zelf de software wijzigen. Maar dit is blijkbaar niet het geval
Is dit bij vergelijkbare chinese smartphones ook het geval? Het gaat niet zozeer om de cyanogenmod, maar ik twijfel nog over welke smartphone ik moet halen en de beschikbaarheid van custom roms vind ik een groot pluspunt aan een telefoon.
Edit:
een half uur zoeken verder : CyanogenMod 10.1 @ iOcean X7 . Iemand hier al van op de hoogte? 2 maanden oud, Spaans. Om google vertaling te citeren : "Fuck males! That good!"
[ Voor 20% gewijzigd door Gateway999 op 25-07-2013 20:28 ]
Ik heb net Dutchgio's V2 Rom geïnstalleerd op mijn Turbo, maar ik krijg Wifi niet werkend. Ik heb de fixer gebruikt om NL code in te voeren maar het helped niet. Ik krijg de melding 'Authentication problem'. Zelfs als ik de wifi wachtwoord disable werkt het niet. 3G werkt ook niet, krijg wel connectie, maar valt de hele tijd weg.
Is er een ingebouwd rom manager die ik kan gebruiken om mijn backup terug te flashen? Play store crasht/laad niet.
Ik dacht dat een rom die op de Youth werkt vast ook op de Turbo zal werken, dus niet.
-edit-
Gefixed door mijn guest-wifi netwerk aan te sluiten. Nu bezig met terug flashen
Is er een ingebouwd rom manager die ik kan gebruiken om mijn backup terug te flashen? Play store crasht/laad niet.
Ik dacht dat een rom die op de Youth werkt vast ook op de Turbo zal werken, dus niet.
-edit-
Gefixed door mijn guest-wifi netwerk aan te sluiten. Nu bezig met terug flashen
[ Voor 61% gewijzigd door jerkitout op 25-07-2013 21:49 ]
Jerkitout, ik kreeg de eerste keer ook een authentication problem. Het bleek dat ik op mijn router, die MAC address filtering gebruikt een nieuw MAC adres moest toevoegen. Ik denk dat jij ook zoiets hebt ingesteld op je router? Waarom de ROM het mac address wijzigt snap ik niet, dacht dat dit fixed was in de hardware.
@gateway, dat is top! Eens gluren wat dat is en hoe ver ze zijn
edit: ahh, het blijkt een neppert te zijn, gewoon stock rom uitgekleedt en vervolgens aangekleedt met CM apps...
@gateway, dat is top! Eens gluren wat dat is en hoe ver ze zijn
edit: ahh, het blijkt een neppert te zijn, gewoon stock rom uitgekleedt en vervolgens aangekleedt met CM apps...
[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 25-07-2013 21:09 ]
Kan iemand mij vertellen wat dat zwevende groene cirkeltje is zodra je de power knop indrukt en in je unlock scherm komt? Er zweeft net linksonder van het midden een groene cirkel met erin een groen knopje en als ik er op druk staat er iets van 449/450mb..??
[edit] NOOOOB alert; betreft mijn data verbinding van SIM1, waarbij ik tickbox 'op vergrendelscherm weergeven' aan had staan.
[edit] NOOOOB alert; betreft mijn data verbinding van SIM1, waarbij ik tickbox 'op vergrendelscherm weergeven' aan had staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 00:04 ]
Verwijderd
Iemand al miuiv5 geprobeerd?(heb telefoon nog niet, ga hem kopen zodra mn loon binnen is), ben wel benieuwd of daar engelse taal inzit en of het stabiel werkt 
http://bbs.iocean.cc/forum.php?mod=viewthread&tid=131622
http://bbs.iocean.cc/forum.php?mod=viewthread&tid=131622
Opgelost: App naar intern geheugen verplaatst en dan werkt hij wel.Lord_Dain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:39:
Dat is niet een echte CM10 ... helaas ... maar meer een theme over de standaard rom heen.Gateway999 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:49:
Ik zat net in het Ervaringen & Discussie topic met mijn vragen, die eigenlijk hier horen.
Volgens Lord_Dain is het niet mogelijk om de CyanogenMod op de x7 te zetten. Mijn vraag: waarom kan dit niet? Ik ben nieuw met Android en ik was in de veronderstelling dat zolang de hardware goed is het niet echt uitmaakt welk toestel je hebt, je kunt zelf de software wijzigen. Maar dit is blijkbaar niet het geval.
Edit:
Hij werkte ook niet echt superstabiel ... had veel hangups.
Heb nu de nieuwste standaard ROM zelf gemodificeerd via de Android kitchen ... alle chinese zooi eraf ... en dat werkt stuperstabiel.
De hardware van chinese phones is vaak anders ... dan de mainstream hardware (chipsets e.d.).
Dus om een ECHTE andere ROM te maken moet hij worden compiled vanaf de source, en daar heb je een community/developers voor nodig die dit willen doen
Helaas is de community van deze china phones vaak te klein. Maar als je op needrom.com kijkt ... staan er wel zat hoor
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
En je moet de sourcecode hebben. En laat dat juist het probleem zijn van de MTK chipsets.TDLofCC schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:38:
[...]
Dat is niet een echte CM10 ... helaas ... maar meer een theme over de standaard rom heen.
Hij werkte ook niet echt superstabiel ... had veel hangups.
Heb nu de nieuwste standaard ROM zelf gemodificeerd via de Android kitchen ... alle chinese zooi eraf ... en dat werkt stuperstabiel.
De hardware van chinese phones is vaak anders ... dan de mainstream hardware (chipsets e.d.).
Dus om een ECHTE andere ROM te maken moet hij worden compiled vanaf de source, en daar heb je een community/developers voor nodig die dit willen doen
Helaas is de community van deze china phones vaak te klein. Maar als je op needrom.com kijkt ... staan er wel zat hoor
Heb de rom van Gio draaien, werkt perfect. Een probleemje: als ik een 3rd party klok installeer kan die het weer niet ophalen. Locatie is ingesteld maar weer wordt niet getoond, heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb gemerkt dat ik een clock pas na een reboot kan toevoegen. Het weer wordt bij mij wel opgehaald, maar niet consistent. De ene keer staat er een ? en de andere keer de temperatuur en een icoontje.
edit: ik ga de bestaande weer apps er uit slopen om te kijken of dit iets oplost.
edit: ik ga de bestaande weer apps er uit slopen om te kijken of dit iets oplost.
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 26-07-2013 18:54 ]
Hier heb ik dus ook last van! Alleen bij mij haalt tie het weer helemaal niet op. Alleen een ''?''.Lord_Dain schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:43:
Ik heb gemerkt dat ik een clock pas na een reboot kan toevoegen. Het weer wordt bij mij wel opgehaald, maar niet consistent. De ene keer staat er een ? en de andere keer de temperatuur en een icoontje.
Zijn alle genoemde roms ook te gebruiken op de turbo versie met de mkt6589t soc?
Bij mij werkt de ROM gewoon, heb je een factory reset gedaan en alles gewiped voor het flashen?jerkitout schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:30:
Ik heb net Dutchgio's V2 Rom geïnstalleerd op mijn Turbo, maar ik krijg Wifi niet werkend. Ik heb de fixer gebruikt om NL code in te voeren maar het helped niet. Ik krijg de melding 'Authentication problem'. Zelfs als ik de wifi wachtwoord disable werkt het niet. 3G werkt ook niet, krijg wel connectie, maar valt de hele tijd weg.
Verwijderd
Youth turbo en normale youth delen zelfde ROMSmad-dog schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:28:
Zijn alle genoemde roms ook te gebruiken op de turbo versie met de mkt6589t soc?
Probeer de app van de SD kaart naar het interne geheugen te verplaatsen, dan werkt het bij mij iig.n0elite schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:15:
[...]
Hier heb ik dus ook last van! Alleen bij mij haalt tie het weer helemaal niet op. Alleen een ''?''.
Volgens onze franse collega's zou er een MIUI rom moeten zijn voor de elite, heeft iemand die al geprobeerd??
http://www.nexgen2infinity.com/work/iocean.x7-Elite/roms/#!/view=details/lang=nl/sort=na
heb de Elite Atlantis B2 op mijn X7E gezet en ben er content van, makkelijk in te stellen bij de eerste startup en ben voor de rest ook tevreden over.
http://www.nexgen2infinity.com/work/iocean.x7-Elite/roms/#!/view=details/lang=nl/sort=na
heb de Elite Atlantis B2 op mijn X7E gezet en ben er content van, makkelijk in te stellen bij de eerste startup en ben voor de rest ook tevreden over.
[ Voor 20% gewijzigd door Schumi_wk op 30-07-2013 23:10 ]
Kan iemand met titanium backup de stock gallery en camera app backupen en dan hier plaasten aub ? ik ben de mijne kwijt
of kan je de stock camera app downloaden ?

Dutchgio, ik begin nu toch wel wat issues te merken met Optimized ROM. Bluetooth werkt nu wel met mijn "altijd in discovery" strategy. Maar tegenwoordig krijg ik vaker 'force close' berichten. Het zit nooit in de weg, maar het voelt niet erg lekker.
Heb je een ETA oor de volgende?
Heb je een ETA oor de volgende?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hallo allemaal,
Ik ga waarschijnlijk ook een x7 kopen en na al deze berichten denk ik dat ik de ROM van Dutchgio wel wil gaan gebruiken (nog nooit iets met root/ rom gedaan maar met alle tutorials moet het lukken). Van wat ik verder heb gelezen zijn de nieuwe versies van de x7 al geroot?
Ik heb nog wel een vraagje:
Ik twijfel tussen deze (Turbo): http://www.antelife.com/i...fhd-screen-4gb-black.html
en deze (Plus) (meer geheugen, maar of dat nodig is?): http://www.antelife.com/i...n-1g-16g-smart-phone.html
Is de ROM van Dutchgio te gebruiken op een van deze/ beide?
Alvast bedankt!
Ik ga waarschijnlijk ook een x7 kopen en na al deze berichten denk ik dat ik de ROM van Dutchgio wel wil gaan gebruiken (nog nooit iets met root/ rom gedaan maar met alle tutorials moet het lukken). Van wat ik verder heb gelezen zijn de nieuwe versies van de x7 al geroot?
Ik twijfel tussen deze (Turbo): http://www.antelife.com/i...fhd-screen-4gb-black.html
en deze (Plus) (meer geheugen, maar of dat nodig is?): http://www.antelife.com/i...n-1g-16g-smart-phone.html
Alvast bedankt!
Dutchgio ROM werkt iig op de Youth normal en Youth Turbo. PLus geen idee.
Verwijderd
De plus heeft een andere firmware dan de youth (turbo), dutchgio rom zal alleen werken op de youth (turbo)FBenIk schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:53:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Ook wel logisch omdat de 2 toestellen een andere partitietabel hebben.
Verwijderd
Ik vroeg mij af, USB OTG lijkt niet te werken met de Dutchgio rom.
Op XDA-Developers hadden ze het erover dat het met de Elite rom wel zou werken.
Heeft het ermee te maken dat deze functionaliteit nog niet is ingebouwd?
Of is het allicht een setting die wat meer verborgen is.
Alvast bedankt voor de hulp.
Op XDA-Developers hadden ze het erover dat het met de Elite rom wel zou werken.
Heeft het ermee te maken dat deze functionaliteit nog niet is ingebouwd?
Of is het allicht een setting die wat meer verborgen is.
Alvast bedankt voor de hulp.
Dan denk ik dat ik voor de Turbo ga, want als er dan iets is kan ik dat makkelijk op dit forum vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:44:
[...]
De plus heeft een andere firmware dan de youth (turbo), dutchgio rom zal alleen werken op de youth (turbo)
Ook wel logisch omdat de 2 toestellen een andere partitietabel hebben.
Of denkt iemand dat ik dat extra geheugen nodig ga hebben (kunnen veel apps op een sd kaart of alleen op telefoon geheugen?)
Verwijderd
Op needrom is net een nieuwe custom rom geplaatst met o.a. full OTG support:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-x7t-youth/
De featurelist ziet er interessant uit.
Sommige dingen zijn mooi, maar andere:Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:30:
Op needrom is net een nieuwe custom rom geplaatst met o.a. full OTG support:
default input method Baidu input method
10 add powerful video player MX player
Gapps not include – Rooted
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Verwijderd
Tja, laten we maar zeggen dat ik er wel wat voor over heb om met DosBOX op de telefoon te spelenXanderDrake schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:49:
[...]
Sommige dingen zijn mooi, maar andere:
[...]
Zou het mogelijk zijn om deze update te installeren op ons mobieltje. Blijkbaar staat er bij dat er een heel klein risico is op een breuk.
http://www.zdnet.be/article/150915/tip-zelf-android-4-3-installeren-op-nexus-4-/
http://www.zdnet.be/article/150915/tip-zelf-android-4-3-installeren-op-nexus-4-/
Dat gaat niet werken op onze telefoon; in de iOcean X7 zit andere hardware
[knip]Zijn ROMS voor de iocean X7 youth en youth turbo ook werkbaar voor de plus?
Aangezien deze meer ROM geheugen heeft.
bij voorbaat dank, sta namelijk op het punt een plus te bestellen voor het grotere geheugen en de meer MP camera.[/knip]
woops lees hierboven al een hele sloot.
Aangezien deze meer ROM geheugen heeft.
bij voorbaat dank, sta namelijk op het punt een plus te bestellen voor het grotere geheugen en de meer MP camera.[/knip]
woops lees hierboven al een hele sloot.
[ Voor 110% gewijzigd door alaintje op 06-08-2013 20:43 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Ik kan niet meer in recovery komen?
Ik heb de telefoon gister voorzien van MobileUncle en daarmee CWM geïnstalleerd. Nu heb ik telefoon via MU opgestart in recovery, een wipe gedaan en daarna perongeluk 'install zip via sideload' gekozen ipv 'via sdcard'.
Ik heb de batterij verwijderd om opnieuw op te starten, maar nu kom ik met geen mogelijkheid meer in de recovery? De telefoon zelf is nu dus (natuurlijk) weer helemaal leeg.
Met het vasthouden van de 'vol up' knop tijdens het opstarten kom ik niet in de recovery.
Ben in recovery gekomen via adb, maar ik kan nog steeds niet via de volumeknop in recovery komen. Iemand enig idee?
Ik heb de telefoon gister voorzien van MobileUncle en daarmee CWM geïnstalleerd. Nu heb ik telefoon via MU opgestart in recovery, een wipe gedaan en daarna perongeluk 'install zip via sideload' gekozen ipv 'via sdcard'.
Ik heb de batterij verwijderd om opnieuw op te starten, maar nu kom ik met geen mogelijkheid meer in de recovery? De telefoon zelf is nu dus (natuurlijk) weer helemaal leeg.
Met het vasthouden van de 'vol up' knop tijdens het opstarten kom ik niet in de recovery.
Ben in recovery gekomen via adb, maar ik kan nog steeds niet via de volumeknop in recovery komen. Iemand enig idee?
[ Voor 10% gewijzigd door bartbh op 08-08-2013 16:21 ]
Volgens mij kan je uberhaupt niet met vol knop combo in de recovery komen op de iOcean X7.
Blijkbaar wel, maar moest ik usb nog verbinden.
Dus usb-verbinding (stroom) dan vol up vast houden en aanzetten.
Dus usb-verbinding (stroom) dan vol up vast houden en aanzetten.
o? Ik dacht dat je hem alleen bij het aanzetten via adb in fastboot kon krijgen. Bedankt voor de tip!
Vandaag ff een test gedaan om te kijken welke nu standaard de beste rom is, heb deze geinstalleerd en 1 maal gereboot voordat ik de antutu test deed en hier is wat er tevoorschijn kwam.
Stock rom: 14437
Samsung JLrom: 14441
Atlantis B (Franse rom): 14597
Lewa JLrom: 14051
Stock rom: 14437
Samsung JLrom: 14441
Atlantis B (Franse rom): 14597
Lewa JLrom: 14051
Heeft Dutchgio nog een update uitgebracht voor de OTG support en miss nog meer dergelijke optimalisaties.
Ik vind zijn rom helemaal top, dus als ik bij zijn rom en updates kan blijven zou het wel mooi zijn, ipv al die chinese roms.
Ik vind zijn rom helemaal top, dus als ik bij zijn rom en updates kan blijven zou het wel mooi zijn, ipv al die chinese roms.
Ik ben zojuist teruggekomen van 3 weken vakantie, dus verwacht voorlopig nog niet meteen een update online..Adr01 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:11:
Heeft Dutchgio nog een update uitgebracht voor de OTG support en miss nog meer dergelijke optimalisaties.
Ik had vlak voordat ik weg ging een build klaar, maar die leverde te veel problemen op.
Daarom ga ik nu weer bij het begin beginnen, want als ik het niet mis heb is er ook sl weer nieuwere, officiele firmware beschikbaar.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte, had ik kunnen bedenken natuurlijk.
Top man, ik zie er naar uit.
En goed om te horen dan iOcean blijvend support biedt, een van de weinigen chinese telefoon makers die dat doen denk ik.
Top man, ik zie er naar uit.
En goed om te horen dan iOcean blijvend support biedt, een van de weinigen chinese telefoon makers die dat doen denk ik.
Wat bedoel je met een camera patch als ik vragen mag?Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:27:
heeft iemand een camera patch voor de iocean youth?
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Vandaag mijn iOcean X7 Elite binnengekregen.
Mijne heeft standaard root, heb SuperSU geïnstalleerd en de SuperUser laten verwijderen.
Ik wil recovery installeren, en dus heb ik dat zipje gedownload en geflasht m.b.v. Mobile Uncle MTK Tools, maar gelijk wat ik doe, als ik dan in recovery wil herstarten krijg ik dit:

Ik kan wel weer gewoon opstarten enzo, maar recovery kom ik niet in.
Help?
Edit: Ik heb nu de recovery van hier geflasht, en daar kan ik wel in, maar kan geen roms flashen omdat de sd card niet gemount kan worden. Interne SD card kan ik mijn zip kiezen, maar dan stopt ie alsnog met de melding dat de sd card niet gemount kan worden...
Mijne heeft standaard root, heb SuperSU geïnstalleerd en de SuperUser laten verwijderen.
Ik wil recovery installeren, en dus heb ik dat zipje gedownload en geflasht m.b.v. Mobile Uncle MTK Tools, maar gelijk wat ik doe, als ik dan in recovery wil herstarten krijg ik dit:

Ik kan wel weer gewoon opstarten enzo, maar recovery kom ik niet in.
Help?
Edit: Ik heb nu de recovery van hier geflasht, en daar kan ik wel in, maar kan geen roms flashen omdat de sd card niet gemount kan worden. Interne SD card kan ik mijn zip kiezen, maar dan stopt ie alsnog met de melding dat de sd card niet gemount kan worden...
[ Voor 39% gewijzigd door Tweaker36 op 12-08-2013 20:25 ]
Verwijderd
Ik heb een fantastisch snelle rom voor de plus op mijn youth gezet. Alles werkt behalve de camera, is bekend.tharonny schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Wat bedoel je met een camera patch als ik vragen mag?
Nu vraag ik mij over de camera driver voor de youth apart kan flashen
@JoWannes,
Ik heb deze recovery geflasht (TRWP voor Zopo, maar werkt perfect).
http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-twrp-v1/
Kan em flashen, maar touch werkt niet (en dat wordt lastig met Touch Recovery).Lord_Dain schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:19:
@JoWannes,
Blegh, andere versie touchscreen blijkbaar.
Heb je gekeken op welke versie je touchscreen zit? Voor de elite is er een versie 0.13 beschikbaar.
http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html
ACHTUNG ACHTUNG!
Ga dit niet zomaar flashen maar kijk eerst even of je al op 0.13 zit. Want dan heeft het nl. geen zin volgens mij. Ga je toch flashen let dan op a) telefoon NIET aan de lader en b) het scherm niet aanraken tijdens de flash.. want dit schijnt nogal funest te (kunnen) zijn.
disclaimer; ik heb gelezen dat mensen hier de TS van de Elite succesvol hebben geflashed en dat dit bij hun problemen op heeft gelost maar er is geen enkele garantie dat dit veilig of verstandig is... en volgens mij kan je ook niet terug!
Heb je gekeken op welke versie je touchscreen zit? Voor de elite is er een versie 0.13 beschikbaar.
http://www.androidgroupon...een-upgrade-guidance.html
ACHTUNG ACHTUNG!
Ga dit niet zomaar flashen maar kijk eerst even of je al op 0.13 zit. Want dan heeft het nl. geen zin volgens mij. Ga je toch flashen let dan op a) telefoon NIET aan de lader en b) het scherm niet aanraken tijdens de flash.. want dit schijnt nogal funest te (kunnen) zijn.
disclaimer; ik heb gelezen dat mensen hier de TS van de Elite succesvol hebben geflashed en dat dit bij hun problemen op heeft gelost maar er is geen enkele garantie dat dit veilig of verstandig is... en volgens mij kan je ook niet terug!
[ Voor 128% gewijzigd door Lord_Dain op 12-08-2013 21:47 ]
Ik heb de stappen hier gevolgd (met de recovery.img uit de startpost):
Ik heb het idee dat de recovery zelf het nu wel doet, maar dat de zips die ik wil flashen niet kloppen voor mijn toestel.
Die recovery kan ik booten, backup maken, maar als ik Dutchgio z'n rom wil flashen, krijg ik melding van bad zip. Ik heb de stockrom gedownload, daar de update.zip van proberen flashen, ook een foutmelding.CREATING CWM FLASHABLE FILES
download MTK Droid Tools (posted in main thread)
download latest Original iOcean X7 firmware (posted in main thread)
connect Your phone via USB cable with 'usb debugging' option on in "developer options" menu in Settings
run MTK Droid Tools and give it few seconds to start ADB and recognize your cell
move to second tab in main window called "root, backup, recovery"
select option "To choose the boot.img file" & press big button named "Recovery and Boot"
in this step choose the "boot.img" file from original FW
next choose "recovery.img" file from original FW
the program will compile CWM automatically
new "boot" and "recovery" img files will be created in MTK Droid Tools folder (in "recovery" subfolder)
Ik heb het idee dat de recovery zelf het nu wel doet, maar dat de zips die ik wil flashen niet kloppen voor mijn toestel.
De dutchgio is ook niet voor de Elite gemaakt, maar voor de Youth (normal) en werkt ook op de Youth Turbo.
Welke stock rom heb je gedownload? De enige 2 manieren om stock ROM te flashen zijn;
- met flashtool (PC versie)
- vanaf de telefoon zelf met de update tool in het OS
Zie iocean forum post;
http://translate.googleus...dZDwjbuUkjvsXxEVzhqHaP90g
download locatie PC versie;
http://pan.baidu.com/shar...545&uk=1831961788&third=2
Flashtool;
http://pan.baidu.com/shar...=3171069634&uk=3977086099
Hier staan ook wat ROM"s voor de Elite;
http://www.needrom.com/phone-roms/iocean/x7-elite/
Welke stock rom heb je gedownload? De enige 2 manieren om stock ROM te flashen zijn;
- met flashtool (PC versie)
- vanaf de telefoon zelf met de update tool in het OS
Zie iocean forum post;
http://translate.googleus...dZDwjbuUkjvsXxEVzhqHaP90g
download locatie PC versie;
http://pan.baidu.com/shar...545&uk=1831961788&third=2
Flashtool;
http://pan.baidu.com/shar...=3171069634&uk=3977086099
Hier staan ook wat ROM"s voor de Elite;
http://www.needrom.com/phone-roms/iocean/x7-elite/
[ Voor 51% gewijzigd door Lord_Dain op 12-08-2013 22:06 ]
Ik had hier de SD versie gedownload, die rar uitgepakt, en daar zit een update.zip in.
Maar dat het niet de goede manier is, had ik inmiddels ook al door.
Ik wou aanvankelijk graag DutchGio z'n rom voor de wifi en gps fixes, maar ik ga maar eerst eens de stock rom ervaren, zie wel of er nadien een rom komt voor de Elite.
Maar dat het niet de goede manier is, had ik inmiddels ook al door.
Ik wou aanvankelijk graag DutchGio z'n rom voor de wifi en gps fixes, maar ik ga maar eerst eens de stock rom ervaren, zie wel of er nadien een rom komt voor de Elite.
Out of interest, zit je al op de 0705 versie?
Ik heb ook even een uitstapje gemaakt naar Dutchgio's rom, maar omdat deze nog geen OTG ondersteunt ben ik weer terug gegaan naar stock (0703 versie Youth (T)) en daarna alle chinese zooi verwijderd, xposed en gravitybox geinstalleerd en draait allemaal super!
Tevens heb ik met Titanium backup een hele riedel applicaties verwijderd en bevroren en met ES Task manager een aantal applicaties uit de startup gehaald. Mocht je vragen hebben over specifieke apps of ze wel of niet weg kunnen, kan ik even vergelijken als je dat wilt.
Ik heb het idee dat er nog meer af kan, maar sommige processen doen zich voor als system processen en er valt helemaal niets over te vinden verder.
PS. Ik heb met stock nooit wifi issues gehad, GPS blijft kl*te, zonder de fysieke antenne te modificeren.
Ik heb ook even een uitstapje gemaakt naar Dutchgio's rom, maar omdat deze nog geen OTG ondersteunt ben ik weer terug gegaan naar stock (0703 versie Youth (T)) en daarna alle chinese zooi verwijderd, xposed en gravitybox geinstalleerd en draait allemaal super!
Tevens heb ik met Titanium backup een hele riedel applicaties verwijderd en bevroren en met ES Task manager een aantal applicaties uit de startup gehaald. Mocht je vragen hebben over specifieke apps of ze wel of niet weg kunnen, kan ik even vergelijken als je dat wilt.
Ik heb het idee dat er nog meer af kan, maar sommige processen doen zich voor als system processen en er valt helemaal niets over te vinden verder.
PS. Ik heb met stock nooit wifi issues gehad, GPS blijft kl*te, zonder de fysieke antenne te modificeren.
[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 12-08-2013 22:11 ]
Die Elite versie komt er wel, maar pas nadat ik een (bijna) final build uitbreng voor de youth, dan port ik m naar de elite (turbo)
De voornaamste focus ligt nou eenmaal op het maken en verbeteren van de rom zelf, en niet het porten ervan.
Ook wil ik duidelijk hebben hoe groot de community is van de toestellen, want er zijn nogal wat versies: youth (turbo) en elite (turbo) en plus (turbo?).
De grootste krijgt dan voorrang, na de youth die nu als enige 'officieel' geinstalleerd wordt.
Montjesmaat hoor ik af en toe dat het ook op de Youth Turbo werkt maar zeker weten doe ik het niet.
Youth turbo bevestigd
[2/4] nu dus.
Of het nog zin heeft om naar de 'gewone' elite te porten weet ik niet, dat zal een afweging worden.
Leuker is om het draaiend te krijgen op een Umi X2/Zopo C2. Maar eerst V3 voor de youth (turbo), daarna zie ik wel weer...
De voornaamste focus ligt nou eenmaal op het maken en verbeteren van de rom zelf, en niet het porten ervan.
Ook wil ik duidelijk hebben hoe groot de community is van de toestellen, want er zijn nogal wat versies: youth (turbo) en elite (turbo) en plus (turbo?).
De grootste krijgt dan voorrang, na de youth die nu als enige 'officieel' geinstalleerd wordt.
Montjesmaat hoor ik af en toe dat het ook op de Youth Turbo werkt maar zeker weten doe ik het niet.
Youth turbo bevestigd
[2/4] nu dus.
Of het nog zin heeft om naar de 'gewone' elite te porten weet ik niet, dat zal een afweging worden.
Leuker is om het draaiend te krijgen op een Umi X2/Zopo C2. Maar eerst V3 voor de youth (turbo), daarna zie ik wel weer...
[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 12-08-2013 22:24 ]
Ik heb je ROM een paar dagen gedraaid en alles werkt, incl. camera's!
De 20130703 (stock) release is flashbaar op zowel de youth (normal) als de youth (T) dus ik vermoed dat er behalve de turbo proc geen hardware verschillen zijn.
Nuancering; ik zie op needrom.com dat de MIUI port voor de youth , NIET op de youth (T) geflashed mag worden. Helaas zonder onderbouwing maar er lijken (iig in de MIUI port) wel degelijk verschillen te zitten in de aansturing van de hardware - vermoedelijk dat de verschillen zo klein zijn dat bij de officiele stock ROMs er geen onderscheid wordt gemaakt.
De 20130703 (stock) release is flashbaar op zowel de youth (normal) als de youth (T) dus ik vermoed dat er behalve de turbo proc geen hardware verschillen zijn.
Nuancering; ik zie op needrom.com dat de MIUI port voor de youth , NIET op de youth (T) geflashed mag worden. Helaas zonder onderbouwing maar er lijken (iig in de MIUI port) wel degelijk verschillen te zitten in de aansturing van de hardware - vermoedelijk dat de verschillen zo klein zijn dat bij de officiele stock ROMs er geen onderscheid wordt gemaakt.
[ Voor 65% gewijzigd door Lord_Dain op 12-08-2013 23:35 ]
Ik heb volgend probleem,
Bij het inhouden van de volume + en aan/uitknop geraak ik niet meer in recovery mode.
Ook met rom manager of mobile uncle kan ik niet in recovery mode geraken
om een recovery update of eventueel een andere rom te plaatsen.
hij laad telkens iocean x7 logo dan herstart hij..
Zou er een manier zijn om dit op te lossen ?
Bij het inhouden van de volume + en aan/uitknop geraak ik niet meer in recovery mode.
Ook met rom manager of mobile uncle kan ik niet in recovery mode geraken
om een recovery update of eventueel een andere rom te plaatsen.
hij laad telkens iocean x7 logo dan herstart hij..
Zou er een manier zijn om dit op te lossen ?
[ Voor 8% gewijzigd door jinks26 op 20-08-2013 14:30 ]
Ik heb een probleempje met Mobile Uncle Tools, wanneer ik een nieuwe recovery wil flashen en ik klik op 'Recovery Update' dan kan ik m'n recovery aanklikken die ik op SD heb staan. Vervolgens krijg ik de vraag: "Are sure flash recovery?" dus ik klik op OK. Vervolgens wil hij hem rebooten in recovery mode, dan krijg ik het android logotje te zien, die dan langzaam wegvaagt. En daarna zie ik niks meer. Het scherm blijft wel aan, aangezien je de backlights nog ziet. Verder gebeurt er niks, en als ik hem in Recovery wil opstarten heb ik nog gewoon de standaard Chinese recovery. Iemand een idee van wat dit is?
Zelfs via ADB lukt het niet, hij geeft wel aan dat ie in Recovery zit als ik 'adb devices' intyp. Helaas blijft er een zwart scherm.
Zelfs via ADB lukt het niet, hij geeft wel aan dat ie in Recovery zit als ik 'adb devices' intyp. Helaas blijft er een zwart scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door ESeniS op 13-08-2013 19:56 . Reden: aanvulling ]
Bij de iOcean X7 Plus is deze bij ontvangst al geroot. Volgens Needrom heb ik wel de goede recovery.Lord_Dain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:35:
Toestel geroot? goede recovery?
Het toestel wil niet vanaf een app in recovery, wel als hij helemaal uit is en ik volume - en power knop inhoud. Hiermee kom ik in een chinese recovery waar ik ook vrij weinig mee kan.
Weet je zeker dat de chinese recovery de originele is? Ik meen me te herinneren dat mijn stock recovery gewoon de engelse versie was. Is de geflashte recovery misschien de chinese?
Je zegt dat je vanuit geen app in recovery kan komen, dus ook niet met 'into recovery mode' vanuit MUT?
Je zegt dat je vanuit geen app in recovery kan komen, dus ook niet met 'into recovery mode' vanuit MUT?
[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 13-08-2013 20:47 ]
Jep, deze recovery stond er meteen in het begin al op. Met into recovery mode gaat hij eerst uit, vervolgens zie ik het android logo, en deze vervaagt dan. Daarna gebeurt er niks maar het backlight blijft aanstaan.
Ik denk toch dat je root niet in order is. Heb je al een root checker gedraaid? Welke superuser heb je draaien?
Heb net even reboot into recovery getest met Mobileuncle tools en ik krijg idd dat android poppetje niet, maar wordt gewoon direct in recovery gegooid.
Heb net even reboot into recovery getest met Mobileuncle tools en ik krijg idd dat android poppetje niet, maar wordt gewoon direct in recovery gegooid.
[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 13-08-2013 20:55 ]
Heb ik inderdaad geprobeert, hij is gewoon rooted.
Standaard toen ik hem binnenkreeg stond er SuperSU op.
Standaard toen ik hem binnenkreeg stond er SuperSU op.
OK. Ik vroeg het omdat er in de eerste batches problemen waren en de root niet goed was (fabriek af).
Heb je mobileuncle tools op de allow lijst gezet in de superuser app?
Heb je mobileuncle tools op de allow lijst gezet in de superuser app?
Jazeker, maar ook met ROM Manager of Recovery Manager heb ik het probleem dat ik niet in de recovery kom. Dus alleen in de chinese als de telefoon al helemaal uitstaat.
ROM Manager werkt sowieso niet goed op de MKT chipset, dus die zou ik niet gebruiken..
Je zou nog kunnen proberen de recovery te flashen via adb...
Je zou nog kunnen proberen de recovery te flashen via adb...
Zoals aangegeven ook via ADB heb ik dit vaag wordende android logo en verder niks.
Flashen via ADB niet geprobeert, enig idee hoe dit werkt?
Of kan het zijn dat er nog geen goed werkende recovery voor de X7 Plus is?
Flashen via ADB niet geprobeert, enig idee hoe dit werkt?
Of kan het zijn dat er nog geen goed werkende recovery voor de X7 Plus is?
Je kan in fastboot opstarten door de batterij eruit te halen. Op het moment dat je dan de USB kabel van je PC aansluit, boot hij op in fastboot en dan zou je de recovery.img kunnen flashen;
- open command prompt in je adb platform-tools folder
- fastboot flash recovery recover.img (de naam van het .img bestand evt renamen)
- fastboot boot recovery.img
- open command prompt in je adb platform-tools folder
- fastboot flash recovery recover.img (de naam van het .img bestand evt renamen)
- fastboot boot recovery.img
fastboot wordt niet herkend als een interne of externe opdracht geeft ie aan..
als ik de batterij eruit haal kan heel adb em niet meer vinden
als ik de batterij eruit haal kan heel adb em niet meer vinden
[ Voor 29% gewijzigd door ESeniS op 13-08-2013 21:42 ]
Heb je in je platform-tools directory geen fastboot.exe staan?
Laat maar; ik krijg mijn X7 ook niet in fastboot
Wellicht dat dutchgio nog ideëen heeft!
Opstarten met volume down + power geeft een chinees factory menu, echter herkent de PC dan het device niet, hij ziet dan eem MTK65xx device en een CDC serial device.. echter ik kan geen passende drivers vinden voor deze devices (dus of het nu de fastboot betreft geen idee).
Laat maar; ik krijg mijn X7 ook niet in fastboot
Opstarten met volume down + power geeft een chinees factory menu, echter herkent de PC dan het device niet, hij ziet dan eem MTK65xx device en een CDC serial device.. echter ik kan geen passende drivers vinden voor deze devices (dus of het nu de fastboot betreft geen idee).
[ Voor 90% gewijzigd door Lord_Dain op 13-08-2013 22:26 ]
Hmm ja inderdaad.
Volgensmij is de Plus net uit, hoelang zal dat nog duren tot een recovery hiervoor die ook echt werkt?
Volgensmij is de Plus net uit, hoelang zal dat nog duren tot een recovery hiervoor die ook echt werkt?
Wat moeten jullie toch zonder mijLord_Dain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:55:
Heb je in je platform-tools directory geen fastboot.exe staan?
Laat maar; ik krijg mijn X7 ook niet in fastboot![]()

Volg de volgende tutorial:
- Click on Flash_tool.exe
- Select a the MT6589_Android_scatter_emmc.txt in Recovery 1
- Wait file to be added into Flash Tool
- choose Option->USB Model,click USB Model
–> Choose Option->DA DownLoad All->Speed->High Speed, click High Speed
- Turn off your phone, remove the battery.
- "Press F9 (hit Download button)" OR " if upgrade ROM Firmware->Upgrade "
- and connect your phone into the computer via USB data cable.
- The process will start and a red progress bar will appear after color purple, yellow.
- And green circles display
- Finish !
- You can now safely disconnect your phone and turn it on.
OR
CWM " Recovery 2 "
1) Download the custom ROM copied to an external SD card root directory
2) Download the recovery.img ( put in your SD card )
3) Start MobileUncle Tools ( Download on Goolge play )
4) Select Update Recovery ( choose recovery.img )
5) Mobile reboot in CWM and follow the instructions( if recovery is in chinese look tutorial "CWM for MTK Platform" )
Into the recovery:
– Wipe Data / Factory Reset -> delete all user data
– Wipe Cache Partition -> Wipe cache
- Return to recovery main interface Install zip from sdcard -> choose zip from sdcard -> Select your ROM
- Brush complete, restart the phone Patience required – first boot takes a while
Bestanden kun je hier downloaden. (Na het maken van een account)
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-x7-plus-elite-2/
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2; vele malen makkelijker en sneller.
Yo bedankt, alleen in dit geval werkte optie 2 dus niet...
Het maakt niet uit welke scatter file, mag ook die van de stock rom zijn toch? Als de flashtool het address van het te flashen recovery.img maar weet in de telefoon?
De preloader blijft trouwens rood (de regel waar ik preloader kan aanvinken na het laden van de scatter file), is dit some een vereiste om de recovery.img te flashen? Nee toch? ie;
Het maakt niet uit welke scatter file, mag ook die van de stock rom zijn toch? Als de flashtool het address van het te flashen recovery.img maar weet in de telefoon?
De preloader blijft trouwens rood (de regel waar ik preloader kan aanvinken na het laden van de scatter file), is dit some een vereiste om de recovery.img te flashen? Nee toch? ie;

[ Voor 44% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 11:03 ]
Lijkt me inderdaad niet nodig, want die selecteer je ook niet. Alleen de recovery.
Probleem met mijn iOcean X7 Elite.
Ik heb er een recovery opgezet, en daar kon ik prima in rebooten m.b.v. MobileUncle MTK Tools. Gewoon in opstarten m.b.v. volume knop lukt me echter niet.
Nu heb ik door met Titanium Backup mijn APK's en data van mijn Sensation te restoren, mijn Android vernaggeld: die boot niet meer. Maar nu kom ik dus ook niet in de recovery...
Kortom, ik kan niks doen. Hoe herstel ik 'm (originele rom o.i.d., de data die er in staat geef ik niet om)?
Ik heb de instructies in de post 3 posts boven mij geprobeerd, maar dat lukt niet.
* ik heb de MT6589_Android_scatter_emmc uit de stock rom genomen, is dat correct?
* ik haal de accu uit mijn tel, sluit em aan, plaats de accu, maar dan begint ie op te laden. Die flashtool doet er dus niks mee..?
Ik heb er een recovery opgezet, en daar kon ik prima in rebooten m.b.v. MobileUncle MTK Tools. Gewoon in opstarten m.b.v. volume knop lukt me echter niet.
Nu heb ik door met Titanium Backup mijn APK's en data van mijn Sensation te restoren, mijn Android vernaggeld: die boot niet meer. Maar nu kom ik dus ook niet in de recovery...
Kortom, ik kan niks doen. Hoe herstel ik 'm (originele rom o.i.d., de data die er in staat geef ik niet om)?
Ik heb de instructies in de post 3 posts boven mij geprobeerd, maar dat lukt niet.
* ik heb de MT6589_Android_scatter_emmc uit de stock rom genomen, is dat correct?
* ik haal de accu uit mijn tel, sluit em aan, plaats de accu, maar dan begint ie op te laden. Die flashtool doet er dus niks mee..?
Ik denk dat je op de goede weg bent, zo heb ik mijn telefoon zelf ook geflashed naar de laatste firmware.
Welke versie stock rom heb je?? Ik neem aan de 0705? Heb je de PC versie, zo te zien wel.
1. Zet device manager op je PC open om te zien of bij het 'poweren' van je device de drivers herkend worden die nodig zijn om uberhaupt te flashen (belangrijk).
2. Zet alles klaar in Flashtool, Scatter file laden, USB Force High Speed en indien Battery niet greyed out- No battery optie
3. Haal je de telefoon van de PC
4. Haal de accu uit de telefoon
5. Klik op Firmware->Update (Flash Tool staat dan klaar)
5. Sluit de telefoon aan op de PC en kijk goed of het device herkend wordt op je PC (dit gaat snel, volgens mij staat hij maar een seconde of 10 in die modus)
6. Als het device herkend wordt zal de flash automatisch starten (geduld)
6b. Zo niet, dan vermoed ik dat de driver niet goed geinstalleerd is en moet je de drivers installeren
https://mega.co.nz/#!VR5n...CEJgHL3f1ocHkg6MI82gIdJLk
Welke versie stock rom heb je?? Ik neem aan de 0705? Heb je de PC versie, zo te zien wel.
1. Zet device manager op je PC open om te zien of bij het 'poweren' van je device de drivers herkend worden die nodig zijn om uberhaupt te flashen (belangrijk).
2. Zet alles klaar in Flashtool, Scatter file laden, USB Force High Speed en indien Battery niet greyed out- No battery optie
3. Haal je de telefoon van de PC
4. Haal de accu uit de telefoon
5. Klik op Firmware->Update (Flash Tool staat dan klaar)
5. Sluit de telefoon aan op de PC en kijk goed of het device herkend wordt op je PC (dit gaat snel, volgens mij staat hij maar een seconde of 10 in die modus)
6. Als het device herkend wordt zal de flash automatisch starten (geduld)
6b. Zo niet, dan vermoed ik dat de driver niet goed geinstalleerd is en moet je de drivers installeren
https://mega.co.nz/#!VR5n...CEJgHL3f1ocHkg6MI82gIdJLk
[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 11:38 ]
Mijn x7 Elite kwam standaard met versie van 05/07. Ik heb de "iOCEAN X7 Elite - Update 07/05/2013 - FL" van hier gedownload. Daar ook de driver en flashtool vandaan.
Dankjewel. Ik mis echter de instructie waar je de accu terug in de tel plaatst. Of moet dat pas doen als alles rond is?
Maar het gaat dus mis in stap 1. Win 8 x64 hier. Driver installer geeft melding "Do Not support Win NT earlier version". Vrees dat ik pas vanavond op mijn PC met Win 7 x64 kan testen.
Dankjewel. Ik mis echter de instructie waar je de accu terug in de tel plaatst. Of moet dat pas doen als alles rond is?
Maar het gaat dus mis in stap 1. Win 8 x64 hier. Driver installer geeft melding "Do Not support Win NT earlier version". Vrees dat ik pas vanavond op mijn PC met Win 7 x64 kan testen.
[ Voor 30% gewijzigd door Tweaker36 op 14-08-2013 11:48 ]
Ehh, ik heb het ook aan de praat gekregen met die drivers en ik draai ook Windows 8.
Als je het installatie script draait dan gaat hij idd niet verder omdat hij Windows 8 niet kent. Wat ik heb gedaan is handmatig de .exe's uitgevoerd in beide subfolders in de x64 mappen. Bij de 3e poging pakte hij hem toen, was wel ff klooien maar het werkt wel.
Ff in mijn devices gespiekt en het gaat om de volgende device;
4."VID_0E8D&PID_2000" (SmartPhone - Preloaer USB Port)
Via spinstall.exe in de map \SmartPhoneDriver\x64 (kan me even niet herinneren of ik nog gedoe had met unsigned drivers, dacht van niet).
PS. Ik kan ook beide .inf bestanden rechtsklikken + install zonder foutmelding.
PPS. Ik heb mijn accu zeer angstvallig pas geplaatst nadat de telefoon klaar was met rebooten na het flashen
Als je het installatie script draait dan gaat hij idd niet verder omdat hij Windows 8 niet kent. Wat ik heb gedaan is handmatig de .exe's uitgevoerd in beide subfolders in de x64 mappen. Bij de 3e poging pakte hij hem toen, was wel ff klooien maar het werkt wel.
Ff in mijn devices gespiekt en het gaat om de volgende device;
4."VID_0E8D&PID_2000" (SmartPhone - Preloaer USB Port)
Via spinstall.exe in de map \SmartPhoneDriver\x64 (kan me even niet herinneren of ik nog gedoe had met unsigned drivers, dacht van niet).
PS. Ik kan ook beide .inf bestanden rechtsklikken + install zonder foutmelding.
PPS. Ik heb mijn accu zeer angstvallig pas geplaatst nadat de telefoon klaar was met rebooten na het flashen
[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 12:30 ]
Heb die 2 inf's manueel via rechtsklik geïnstalleerd.
Dus, als ik de telefoon -zonder de accu erin- aansluit moet die al herkend worden als dat USB apparaat? Dat is duidelijk niet het geval hier (USB 2.0 en USB3.0 poot geprobeerd).
Geen melding, geen Windows die drivers begint te zoeken.
Als ik dan de accu plaats terwijl ie aangesloten is, geeft ie het symbool van opladen. Zet ik em dan aan, krijg ik het X7 logo, de bootanimatie, en dan weer iOcean. Daar blijft ie hangen.
Gedurende het starten doet Windows geen poging om drivers te zoeken / installeren...
Edit: de led brandt eerst rood, nadien knippert ze rood (bij het proberen opstarten). (rood -> niet gezond?)
Dus, als ik de telefoon -zonder de accu erin- aansluit moet die al herkend worden als dat USB apparaat? Dat is duidelijk niet het geval hier (USB 2.0 en USB3.0 poot geprobeerd).
Geen melding, geen Windows die drivers begint te zoeken.
Als ik dan de accu plaats terwijl ie aangesloten is, geeft ie het symbool van opladen. Zet ik em dan aan, krijg ik het X7 logo, de bootanimatie, en dan weer iOcean. Daar blijft ie hangen.
Gedurende het starten doet Windows geen poging om drivers te zoeken / installeren...
Edit: de led brandt eerst rood, nadien knippert ze rood (bij het proberen opstarten). (rood -> niet gezond?)
[ Voor 59% gewijzigd door Tweaker36 op 14-08-2013 12:49 ]
Vind dat raar dat de recovery.img op de E: staat, je moet deze toch gewoon nemen van de stock rom en dan met mobileuncle installeren.
Ook niet vergeten de drivers te installeren anders zal het een dikke fiasco worden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2206421
vind deze een goeie tutorial.
Ja, maar ik wilde geen stock ROM installeren maar de TWRP die op E: staatSchumi_wk schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:01:
[...]
Vind dat raar dat de recovery.img op de E: staat, je moet deze toch gewoon nemen van de stock rom en dan met mobileuncle installeren.
Ook niet vergeten de drivers te installeren anders zal het een dikke fiasco worden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2206421
vind deze een goeie tutorial.
Hoi, net even getest, als ik mijn accu er uit haal en de USB kabel er uit- en weer in doe, zie ik ongeveer 1 seconde de volgende poort actief worden in Device Manager; "Preloader USB VCOM Port (COM6)", deze heeft hardware ID USB\VID_0E8D&PID_2000&REV_0100.Tweaker36 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:36:
Heb die 2 inf's manueel via rechtsklik geïnstalleerd.
Heb je in device manager 'verborgen apparaten weergeven/show hidden devices' aanstaan en zie je uberhaupt een PreLoader USB VCOM port?
edit: de preloader wordt echt 1-2 seconde na het aansluiten van de phone aan de PC geactiveerd; zodra je het logo ziet ben je al te ver. Heb je het geluid van je PC aanstaan en hoor je bij het aansluiten van de USB kabel het geluid van een usb device dat wordt aangesloten en verwijderd, kort na elkaar?
edit2: heb net even getest; je kan deze procedure ook uitvoeren MET de accu in de telefoon. De test die ik heb gedaan is via de flash tool de custom recovery klaarzetten, flash tool in Download mode gezet en vervolgens kabel un- en ingeplugd, daarmee werd de recovery opnieuw geflashed op mijn telefoon.
[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 13:40 ]
Geen idee,Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:41:
@Dutchgio, zou het met de Read Back functie van Flash Tool, mogelijk zijn om de firmware van het touchscreen uit te lezen? Als we de start address en length weten van de firmware?
Ik weet wel dat sommigen problemen ondervonden na het upgraden van de touchscreen drivers, en daarom wil ik zelf dat risico niet nemen. Mijn touchscreen functioneerd prima en zie dan ook geen reden om het aan te gaan passen.
Uitlezen van geheugen kan toch geen kwaad? Ik zie dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met drivers (bv iemand die elite ts firmware op youth heeft geflasht) als wij onze touchscreen firmware kunnen uitlezen, kunnen we mss weer anderen helpen om deze te gebruiken..
Ik heb net met MTK Droid tools een block map uitgelezen. De firmware van het touchscreen van is echter maar tussen de 20-26kb groot en in de memory mapping zie ik nergens een block terug wat zo klein is. Ik denk dus dat het niet mogelijk is om het firmware geheugen uit te lezen of te schrijven met de flash tool en dat het op een aparte chip zit ergens in de telefoon (zal ook wel logisch zijn).
Ik heb net met MTK Droid tools een block map uitgelezen. De firmware van het touchscreen van is echter maar tussen de 20-26kb groot en in de memory mapping zie ik nergens een block terug wat zo klein is. Ik denk dus dat het niet mogelijk is om het firmware geheugen uit te lezen of te schrijven met de flash tool en dat het op een aparte chip zit ergens in de telefoon (zal ook wel logisch zijn).
[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 14:51 ]
Bij deze nog eens een dikke f*ck you in de richting van Windows 8.
Thuis op mijn Pc (Win 7 x64) met Flashtool mijn X7 Elite kunnen herstellen. Dankjewel Lord_Dain en DutchGio voor de info
Thuis op mijn Pc (Win 7 x64) met Flashtool mijn X7 Elite kunnen herstellen. Dankjewel Lord_Dain en DutchGio voor de info
OK, ik kan er niet meer om heen: ik heb last van vastlopers. Soms dan krijg ik niet direct het home scherm als ik op "aan" druk vanuit standbij, duurt een aantal seconden. Als ik hem dan weer op standby zet, komt ie er niet meer uit... Rebooten is dan verplicht.
Hm, balen dat mijn recovery gewoon niet wil werken. Blijft in het chinees.. Hopen op een update van whatsapp en/of de standaard ROM dan maar?
Heb je zoals hierboven beschreven geprobeerd de recovery te flashen?
even een cross post uit het andere topic, staat hier waarschijnlijk beter:
Ik heb vandaag wat problemen ontdekt in de dutchgio v2 rom. (of het ligt aan mijn iocean)
Ik kan verbinding maken met de bluetooth carkit in mijn auto, synchroniseren van het telefoonboek en bellen gaat goed.
Echter als het telefoongesprek is afgelopen valt het netwerk van de telefoon uit en moet ik opnieuw de sim pincode invoeren.
Ook als ik later weer in de auto stap kan hij geen nieuwe bluetooth verbinding opzetten en moet ik het device opnieuw pairen.
Ik heb vandaag wat problemen ontdekt in de dutchgio v2 rom. (of het ligt aan mijn iocean)
Ik kan verbinding maken met de bluetooth carkit in mijn auto, synchroniseren van het telefoonboek en bellen gaat goed.
Echter als het telefoongesprek is afgelopen valt het netwerk van de telefoon uit en moet ik opnieuw de sim pincode invoeren.
Ook als ik later weer in de auto stap kan hij geen nieuwe bluetooth verbinding opzetten en moet ik het device opnieuw pairen.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat bluetooth nog niet helemaal vlekkeloos draait, probleem is alleen dat ik niet kan vinden waar het aan ligt.
Ik gebruik alle stock files voor bluetooth, en tweaks en dergelijke zijn ook niet gericht op bluetooth.
Zou je een logcat kunnen maken?! Wellicht dat dat meer duidelijkheid geeft.
Ik gebruik alle stock files voor bluetooth, en tweaks en dergelijke zijn ook niet gericht op bluetooth.
Zou je een logcat kunnen maken?! Wellicht dat dat meer duidelijkheid geeft.
Uiteraard. Als je mij kan vertellen hoe
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik zal logcat ook gebruiken, dan krijg je dubbel inzicht in die bluetooth problemen!
Je custom ROM had toch ook positieve invloed op de accu of niet?
Mijn telefoon werkt eigenlijk prima, wifi en internet, scherm, toetsenbord, etc.
Alleen de accuprestaties, als ik bij verbruik bekijk is android >85% van het verbruik.
En het scherm 2%, wifi 4%. En als laatst galerij: 8%.
Mijn 3000mAh accu gaat gemakkelijk een dag lang mee, maar ik heb het idee dat dit veel langer moet kunnen.
Gebruikt galerij zoveel door de flits? Ook als ik gewoon de flits via een app aan zet?
Mijn telefoon werkt eigenlijk prima, wifi en internet, scherm, toetsenbord, etc.
Alleen de accuprestaties, als ik bij verbruik bekijk is android >85% van het verbruik.
En het scherm 2%, wifi 4%. En als laatst galerij: 8%.
Mijn 3000mAh accu gaat gemakkelijk een dag lang mee, maar ik heb het idee dat dit veel langer moet kunnen.
Gebruikt galerij zoveel door de flits? Ook als ik gewoon de flits via een app aan zet?
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Hmm ... na dit weekend kan ik wel stellen dat er ook met de stock ROM problemen zijn met Bluetooth. Waar ik met mijn HTC Desire zonder problemen zowel kon bellen als audio kon spelen via de carspeakers, moet ik de iOcean 2 keer koppelen (zowel als phone als media apparaat) - terwijl op de telefoon er slechts 1 Bluetooth connectie is waarbij zowel phone als media zijn aangevinkt. Resultaat, verbindingen werken niet tegelijkertijd. Heel vreemd, je zou denken dat dit out of the box moet werken als een 3 jaar oude telefoon dit ook al kon!
Alaintje, ik gebruik stock 07032013; de telefoon gaat met 'rustig' gebruik bijna 2 volle dagen mee; ik denk dat je je accu nog even de tijd moet geven te calibreren, in het begin liep hij bij mij ook stukken sneller leeg.
Alaintje, ik gebruik stock 07032013; de telefoon gaat met 'rustig' gebruik bijna 2 volle dagen mee; ik denk dat je je accu nog even de tijd moet geven te calibreren, in het begin liep hij bij mij ook stukken sneller leeg.
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 19-08-2013 15:29 ]