Nee, downgraden gaat niet..
Het is wel duidelijk een softwarematig probleem,,
Het is wel duidelijk een softwarematig probleem,,
Bier = beter
[ Voor 17% gewijzigd door Adr01 op 14-12-2013 22:56 ]
CultFreak schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:42:
Stabiliteit.
Het werkt gewoon fijner, omdat er optimalisaties zijn doorgevoerd, en onnodige al dan niet chinese apps zijn verwijderd.djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:09:
Thxs.
Welke stabiliteits-issues had jij precies?
[...]
Eerst xposed downloaden en installeren:djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Goeie tip! Gravity box kun je toch alleen bij Xda downloaden?
Zijn daar nog verschillende versies van te vinden? Welke moet je dan hebben?
[ Voor 91% gewijzigd door djiedjee op 17-12-2013 21:41 ]
Oh, das waar ook ja..Lord_Dain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:19:
Maarre dutch, je kan toch ook de modules vanuit xposed framework downloaden ipv los? werkt tot op heden eigenlijk best goed hier.
Als het verder qua hardware exact hetzelfde is kan het gewoon, volgens mij is het inderdaad gewoon een rebrand.Mundatis schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:11:
ik heb mijn Neken N6 binnen hoor. toch wel wat minder mooi dan de x7 en bovendien lijkt hij een stuk minder soepel. Zou iemand mij kunnen vertellen of er nog enige risico's zitten aan het installeren van een custom rom (van een iocean x7 plus) op een neken n6?
[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 18-12-2013 00:15 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Anoniem: 564725
Anoniem: 564725
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Dat is de standaard android-recovery, vandaar ook de installation aborted; die kan daar niet mee omgaan.Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:44:
Bedankt voor je reactie! Met de 2de batterij heb ik precies het zelfde verhaal. De usb aansluiting is denk ik ook een beetje verbogen want hij laad alleen nog op als je de lader er op een bepaalde manier in doet. Dit probleem heb ik pas sinds een paar dagen, en het lijkt dat het steeds erger wordt. Sommige laders werken wel iets beter, maar bij geen enkele laad hij normaal op tot 100%. Meestal staat er wel dat hij aan het laden is en is het rode lichtje aan, maar toch komt er geen % bij.
Ik zal nu eens die nieuwere rom proberen, hopelijk werkt die wel. Ik heb trouwens niet helemaal het idee dat ik CWM goed heb geinstalleerd. Ik heb ROM magager er op en de recovery zowel op mijn sd kaart als op de telefoon maar ik hoefde er voor de rest niks mee te doen, niet te selecteren ofzo. Ik kon gelijk klikken op boot into recovery maar zag bijvoorbeeld geen optie om een back up te maken? Hij zegt dat ik ClockworkMod 5.X.X.X heb als recovery.
Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...- Vervolgens geef je deze apps Root-toegang en selecteer je de optie ''Recovery Update.''
selecteer de recovery.img die je zojuist op je SD kaart heb geplaatst. Vervolgens boot je in de nieuwe recovery modus. Er kunnen nu backups gemaakt worden, en custom ROM's worden geflasht.
Installeer even die andere app uit de OP.Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:39:
[...]
Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...
Ja, ze worden allemaal ondersteundalaintje schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:15:
Te gebruiken toch alle iocean's? Youth tot elite?
Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.
Soms is 'ie eventjes terug, dan valt hij weer uit.
Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.
Heeft er iemand een idee of deze ROM dit soort issues ook verbetert?
Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.dutchgio schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:34:
[...]
Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.
3G werkt dan niet meer totdat de batterij er even is uitgeweest.
Maar geen idee waar dat aan ligt, want in de laatste gammarom heb ik het nu ook al weer gehad..
Bier = beter
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, heel apart...CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]
Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.
Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.
probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]
Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.
Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.
Op 2G gebeurt het niet, maar dat werkt natuurlijk niet lekker..jack_ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:22:
[...]
probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.
[ Voor 55% gewijzigd door Call of Duty op 05-01-2014 22:58 ]
Je bent (voor zo ver ik weet) niet verplicht om dat Lenovo spul te installeren. Gewoon even uitvinken tijdens de setup voor installatie en ik denk dat je probleem weg isCall of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.
Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.
Lastig
Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]
http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/
Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.
Het zou anders wat zijn als die app niet van Lenovo kwam.Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.
Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.
Lastig
Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]
http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/
Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.
Dat is het dus niet.Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:16:
Ja dat heb ik ook gedaan, app is reeds verwijderd. Maar gaat mij hier meer om het algemeen belang. Stel het is een besmetting, dan zit dat dus in de standaardinstallatie. Zou zonde zijn toch? En gevaarlijk. Maar dat alleen op het moment dat het ook echt zo is natuurlijk. Wilde alleen mijn bevinding aangeven. Het betreft een potentiële SMSZombie in een camera-app. Dat leek me een beetje vreemd voor een false positive..vandaar
Scan gedaan met Avast maar ik begrijp dus dat de App rechtstreeks van de Playstore of Lenovo komt? Dan lijkt me er niets aan de hand idd
Daarnaast heb ik de tweaks voor 3G en WiFi niet gebruikt. Ik kom van de V3.3 van DutchGio af, zaten daar die tweaks wel bij? Een app met de naam WiFi Fix zit er wel bij in.
Dat is het ook:
Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:02:
[...]
Dat is het ook:
https://mobile.twitter.co...o/1?screen_name=xplodwild
Dat is de Developer van de Focal camera app en tevens 'Omni Head developer', en werkt nu aan Omnirom voor de Oppo, die blijkbaar gebaseerd is op KitKat.
Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.tharonny schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:46:
[...]
Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?
Nouja, laten we maar hopen dat hier meer vooruitgang is als het Faea project, want daar heb ik al een poosje niets meer van gehoord inderdaad.dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:07:
[...]
Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.
Het FAEA Cyanogenmod project is ook nog gaande, maar de vooruitgang daar is minimaal, of je wordt gewoon niet goed up-to-date gehouden. Zij beschikken wel over de volledige source omdat FAEA zelf eraan meewerkt.
Bij de meeste mediatek telefoons wordt totaal geen source vrijgegeven, of ontbreken de delen die mediatek-specifiek zijn.
Het vermoeden is dat mediatek stukken 'code' van andere merken als sony, samsung, quallcomm, enz. Zelf gebruikt, en hierdoor de sources zelf niet vrijgeeft, deze en ook niet vrijgegeven mogen worden door andere fabrikanten van mediatek.
Maar daarnaast is deze developer zeer ervaren en zijn 'xda-CV' zeg maar, is niet mis.
Ook zou de nederlandse developer Chainfire die eerder als eerste root toegang op de Note 3 wist te verkrijgen er aan meegewerkt hebben..
Niet de minste op XDA zeg maar![]()
Dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft..
djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.
Soms is 'ie eventjes terug, dan valt hij weer uit.
Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.
Lijkt gerelateerd te zijn aan mediatek en het netwerk hier.djiedjee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:36:
Ik heb iets meer info hierover:
Heb nu bijna de hele maand mijn mobiel internet uitgehad, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
De enkele keer dat ik mobiel internet aan heb gezet, had ik binnen een dag weer hetzelfde probleem! Ik weet niet hoe ik hier verder mee moet testen qua settings en zo...
Heeft iemand inmiddels een oplossing?
[...]
Bier = beter
Bier = beter
Het wisselt inderdaad.CultFreak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:55:
Bij mij werken beide instellingen eventjes goed en dan is het weer bagger.
GammaRom wordt niet meer doorontwikkeld.
[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 25-02-2014 19:54 ]
[ Voor 17% gewijzigd door HackingDutchman op 08-03-2014 14:47 ]
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
Nog niet, er loopt al een mailwisseling met iOcean, maar of dat nou echt gaat helpen weet ik zo niet.tharonny schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:24:
Dutch, heb jij al beschikking over de kernel van onze iOcean's? Anders moeten we er even een mailtje aan wagen denk? Mocht die cyanogenmod voor de winko een goeie daily rom worden, is die dan te porten of moeten we echt die kernel hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 08-03-2014 14:57 ]
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 10-03-2014 16:06 ]
Bier = beter
Blauwe wereldbolletje is inderdaad de stock browser.alaintje schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:11:
Nope.
Oh wacht ik bedoel denk ik de standaard browser? Huh. Die browser zat toch ook bij de gammarom?
Alleen op deze telefoon stond die niet (van jemand anders) daarom was het een beetje raar.
Ik bedoel dat blauwe wereldbolletje.
desktopmode aanzette maakt geen drol uit bij de meeste sites. En veel browser ondersteunen geen flash of de players werken echt amper.dutchgio schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:14:
Je kunt ook in Chrome de desktop versie opvragen via de menuknop.
De stock browser kun je uit een ROM halen, en vervolgens als system app installeren. Vergeet de permissies niet.
[ Voor 16% gewijzigd door alaintje op 06-04-2014 23:25 ]
Ik heb in dolphin geen enkel probleem met youtube hoor.alaintje schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:39:
[...]
desktopmode aanzette maakt geen drol uit bij de meeste sites. En veel browser ondersteunen geen flash of de players werken echt amper.
Hmm ik heb er zowat 5 geprobeerd te installeren maar ze lukken allemaal niet.
Heb maar even flash gedownload zodat dat werkt met firefox, maar is ook niet alles...
Anoniem: 501608
Anoniem: 501608
dutchgio schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:15:
Checklist voor xposed/gravitybox
- rooten
- xposed app installeren
- xposed framework installeren
- gravitybox installeren
- gravitybox aanvinken
- reboot
Let er wel op dat xposed/gravitybox voor Aosp roms zijn, en dus niet voor die Samsung-thema's of iets anders dat niet meer 'standaard-Android' is.
Maar als ik vanuit de revocery de rom probeer te laden, begint hij wel, maar dan zegt hij "fout", en stopt ermee. Het is lang geleden dat ik met roms heb gewerkt, doe ik ergens iets verkeerd?
---RAWE CEEK!!!---
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq