Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Nee, downgraden gaat niet..
Het is wel duidelijk een softwarematig probleem,,

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 21:39
Nieuwe Sambaa ROM (1.5) werkt weer lekkah. Nu ook met incrementele update.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
Ah nice, ik had 1.4 al overgeslagen. Mooi dat er weer incrementele updates komen. :)
Even een schone backup maken met Titanium en Nova Launcher.

Hoppelijk is het Toetsenbord probleem opgelost ondertussen?

Edit: werkt erg fijn zo ver, ook de nieuwe opties van GravityBox zijn erg handig. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adr01 op 14-12-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:35
Uit interesse:
Wat zijn volgens jullie de beste features van deze rom ten opzichte van de standaard-rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Stabiliteit.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs.
Welke stabiliteits-issues had jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:09:
Thxs.
Welke stabiliteits-issues had jij precies?

[...]
Het werkt gewoon fijner, omdat er optimalisaties zijn doorgevoerd, en onnodige al dan niet chinese apps zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Snap ik wel, had gehoopt op meer concrete voorbeelden.

Bijv: mijn oude telefoon met Cyanogenmod :
rechts in de hoek de notificatiebalk naar beneden trekken geeft de quick settings knoppen, iets meer naar links geeft de notificatiebalk. Klein puntje, maar in de praktijk veel gebruikt en erg prettig.
Een lichte launcher met max 3 schermen.
Lockscreen instellingsmogelijkheden, dat soort dingen.

Heb mijn X7 net terug van reparatie, ben nu eigenlijk best tevreden over hoe het werkt (andere launcher, dat wel).
Op mijn oude HTC was het een wereld van verschil om van HTC bloated ROM naar CM te gaan. Nu lijkt het verschil een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat quick dropdown zoals je uitlegt heb ik ook, via gravitybox ;)
Niet per se de rom voor nodig maar het is wel standaard geinstalleerd
De launcher kun je zelf kiezen tijdens de installatie, waaronder apex waarbij je het aantal schermen zelf in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 22:09
Als je gravitybox installeert kun je heel veel dingen instellen en daar heb je niet per se een custom rom nodig. Ik draai op moment stock rom met gravitybox, om de eerste versies van Sambaa's Rom niet helemaal lekker liepen bij mij en ik nog niet de tijd heb gehad om de nieuwere te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Goeie tip! Gravity box kun je toch alleen bij Xda downloaden?
Zijn daar nog verschillende versies van te vinden? Welke moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Goeie tip! Gravity box kun je toch alleen bij Xda downloaden?
Zijn daar nog verschillende versies van te vinden? Welke moet je dan hebben?
Eerst xposed downloaden en installeren:
http://dl.xposed.info/mod....installer_v25_36cbbc.apk
Eenmalig de app openen en op "install framework" drukken

Daarna:
http://dl.xda-developers..../5/0/GravityBox_2.7.6.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs!

2e link doet het bij mij niet. Ik zag ook dat er inmiddels al 2.8.2 is.
Kan die ook gebruikt worden dan?

[ Voor 91% gewijzigd door djiedjee op 17-12-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xda linkjes werken schijnbaar maar even :(
Dit is ook de laatste:
http://repo.xposed.info/module/com.ceco.gm2.gravitybox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ok, ik ga er eens mee klooien, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 18:34
ik heb mijn Neken N6 binnen hoor. toch wel wat minder mooi dan de x7 en bovendien lijkt hij een stuk minder soepel. Zou iemand mij kunnen vertellen of er nog enige risico's zitten aan het installeren van een custom rom (van een iocean x7 plus) op een neken n6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Maarre dutch, je kan toch ook de modules vanuit xposed framework downloaden ipv los? werkt tot op heden eigenlijk best goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:19:
Maarre dutch, je kan toch ook de modules vanuit xposed framework downloaden ipv los? werkt tot op heden eigenlijk best goed hier.
Oh, das waar ook ja.. 8)7
Helemaal niet aan gedacht, gravitybox zou er daar ook gewoon tussen moeten staan...
Mundatis schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:11:
ik heb mijn Neken N6 binnen hoor. toch wel wat minder mooi dan de x7 en bovendien lijkt hij een stuk minder soepel. Zou iemand mij kunnen vertellen of er nog enige risico's zitten aan het installeren van een custom rom (van een iocean x7 plus) op een neken n6?
Als het verder qua hardware exact hetzelfde is kan het gewoon, volgens mij is het inderdaad gewoon een rebrand.

[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 18-12-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Gravitybox :Top!
Precies de tweaks die ik zocht.

Hiermee hou ik voorlopig nog even de stockrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:37
Ik heb de laatste xpised framework geibstalleerd en als ik gravitybox wil openen zegt due dat gravity box framework not responding.
Ben ik iets vergeten?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij de modules even gravitybox aanvinken en daarna rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 564725

Iemand die de officiële rom nog heeft?
Ik heb WiFi en Bluetooth problemen (ik vermoed chip kapot) en ga hem wss terugsturen naar Iocean zelf.
Liefst zou ik er terug de officiële rom terug opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Zoekt en gij zult vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Yup.vergeten aan te vinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gezocht, maar een clean official rom vind ik niet, er is altijd wel wat aan gepruld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze ook te gebruiken voor een 'youth' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Voor zover mij bekend zijn de Youth en Youth Turbo hetzelfde toestel, met als enige verschil dat de Turbo de cpu overclocked is. Dus op basis daarvan ; ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
Dutch, mocht superdragonpt op het xda forum inderdaad komende week de cyanogenmod build uploaden, denk je dat het dan te doen is om te porten?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 14:25
Hey dutchgio, ik probeerde jou rom te installeren omdat ik nogal wat problemen heb met mijn Youth, maar nu zegt hij na een paar seconden installation aborted als ik hem probeer te installeren via cwm. Mijn probleem met mijn youth was dat hij niet meer goed wil opladen, hij zegt dat hij aan het opladen is maar dan is er de volgende dag niks bij of zegt hij bijvoorbeeld 45% en dan haal ik hem van de lader dan dropt hij instant naar 25%. Geen idee of dit te maken heeft met installation aborted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk eerder dat je batterij problemen heeft.
Je kan m wel helemaal leeg laten lopen, 100% opladen en weer volledig leeg laten lopen om zo de batterij beter te calibreren.
Als je een 2e batterij hebt zou je ook die in gebruik kunnen nemen, om te kijken of het aan de batterij ligt.

Het is sowieso niet gerelateerd aan een 'installation aborted' in CWM.
Mijn rom wordt trouwens niet meer onderhouden, ik kan nu deze aanraden, waar ik ook aan meewerk;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Bedankt voor je reactie! Met de 2de batterij heb ik precies het zelfde verhaal. De usb aansluiting is denk ik ook een beetje verbogen want hij laad alleen nog op als je de lader er op een bepaalde manier in doet. Dit probleem heb ik pas sinds een paar dagen, en het lijkt dat het steeds erger wordt. Sommige laders werken wel iets beter, maar bij geen enkele laad hij normaal op tot 100%. Meestal staat er wel dat hij aan het laden is en is het rode lichtje aan, maar toch komt er geen % bij.

Ik zal nu eens die nieuwere rom proberen, hopelijk werkt die wel. Ik heb trouwens niet helemaal het idee dat ik CWM goed heb geinstalleerd. Ik heb ROM magager er op en de recovery zowel op mijn sd kaart als op de telefoon maar ik hoefde er voor de rest niks mee te doen, niet te selecteren ofzo. Ik kon gelijk klikken op boot into recovery maar zag bijvoorbeeld geen optie om een back up te maken? Hij zegt dat ik ClockworkMod 5.X.X.X heb als recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:44:
Bedankt voor je reactie! Met de 2de batterij heb ik precies het zelfde verhaal. De usb aansluiting is denk ik ook een beetje verbogen want hij laad alleen nog op als je de lader er op een bepaalde manier in doet. Dit probleem heb ik pas sinds een paar dagen, en het lijkt dat het steeds erger wordt. Sommige laders werken wel iets beter, maar bij geen enkele laad hij normaal op tot 100%. Meestal staat er wel dat hij aan het laden is en is het rode lichtje aan, maar toch komt er geen % bij.

Ik zal nu eens die nieuwere rom proberen, hopelijk werkt die wel. Ik heb trouwens niet helemaal het idee dat ik CWM goed heb geinstalleerd. Ik heb ROM magager er op en de recovery zowel op mijn sd kaart als op de telefoon maar ik hoefde er voor de rest niks mee te doen, niet te selecteren ofzo. Ik kon gelijk klikken op boot into recovery maar zag bijvoorbeeld geen optie om een back up te maken? Hij zegt dat ik ClockworkMod 5.X.X.X heb als recovery.
Dat is de standaard android-recovery, vandaar ook de installation aborted; die kan daar niet mee omgaan.
Je plaats de recovery.img op je sd kaart en die flash je via ROM manager, dan pas kun je backups maken.
Kijk eventueel even in de OP, daar vindt je ook instructies terug om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
- Vervolgens geef je deze apps Root-toegang en selecteer je de optie ''Recovery Update.''
selecteer de recovery.img die je zojuist op je SD kaart heb geplaatst. Vervolgens boot je in de nieuwe recovery modus. Er kunnen nu backups gemaakt worden, en custom ROM's worden geflasht.
Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:39:
[...]

Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...
Installeer even die andere app uit de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Geweldig! Nu doet hij het, bedankt! Zal gelijk die nieuwe rom flashen, hopelijk lost dat het batterij probleem op. (Zijn er anders trouwens van die chargers op de markt waar je direct je batterij in doet? Zonder mobiel dus, want mocht er echt iets met mij usb aansluiting zijn is dat ideaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Zoek even in andere topic, user Adr01 heeft volgens mij een dergelijke lader online gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:13
net even de gamma 1.5 erop gezet. Eerst backup met titanium gemaakt. paar dingen:
ota updater werkte niet, md5 mismatch, denk omdat het een elite is en hij zocht naar een youth rom
na update vroeg aroma installer of ik alle gegevens wilde houden (had eerst wel een clear van de cache en dalvik gedaan...), gezegd ja doe maar, maar niets meer daar.
daarna met titanium alles hersteld, geen idee of ik nu te oude apps/settings heb teruggezet..

testcall met bluetooth met setting 2g/3g ging nu goed na de update. Zal het van de week nog paar keer testen.

tijdens update kreeg ik ook de vraag of ik de advanced wifi/3g settings wilde hebben, heb daar maar ja op gezegd... geen idee wat het precies inhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
- md5 mismatch komt door een te groot aantal downloads waardoor die link niet meer werkt.
- de rom is universeel en kiest de juiste instructies op basis van de versie van de X7 die je ingeeft tijdens de installatie.
- incremental update werkt alleen vanaf gammarom (1.4) en is nog in beta, dus vetrouw daar niet volledig op en houdt backups achter de hand.
- die 'advanced wifi/3g settings zijn build.prop tweaks die de wifi/3g verbinding kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
http://en.miui.com/thread-10362-1-1.html

heeft iemand deze al opgezet?? ik wil deze opzetten op de X7 van me vriend. heeft nu LewaOs maar die draait niet soepel, uitval etc!

ga zometeen deze opgooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
GammaRom 2.0 is uit, nu met KitKat thema;

http://forum.xda-develope...?p=48931764&postcount=329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Te gebruiken toch alle iocean's? Youth tot elite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
Hij draait hier prima op de plus van m'n zusje.Daar draaide tot vanochtend nog de allereerste officiele firmware op :S Tot nu toe zijn iig. de problemen met ghost-touches en wifi verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
alaintje schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:15:
Te gebruiken toch alle iocean's? Youth tot elite?
Ja, ze worden allemaal ondersteund :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.
Soms is 'ie eventjes terug, dan valt hij weer uit.

Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.

Heeft er iemand een idee of deze ROM dit soort issues ook verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.

Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.

Heeft er iemand een idee of deze ROM dit soort issues ook verbetert?
Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.
3G werkt dan niet meer totdat de batterij er even is uitgeweest.
Maar geen idee waar dat aan ligt, want in de laatste gammarom heb ik het nu ook al weer gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
nou heb die Miocean opgezet.. werkt beter dan die lewaOs..

2 dingen nu tegen gekomen:
camera geeft; 8 megapixel
viberatie hardware buttons werken niet.

voor de rest soepel en goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dutchgio schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:34:
[...]

Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.
3G werkt dan niet meer totdat de batterij er even is uitgeweest.
Maar geen idee waar dat aan ligt, want in de laatste gammarom heb ik het nu ook al weer gehad..
Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.

Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]

Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.

Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, heel apart...
Ik had al even gecommuniceerd met Sambaa maar hij heeft zulke issues niet. Ook in het rom-topic zelf hoor je er niets over, waar menig XDA-user toch vrij snel klaagt als er iets niet naar wens is, bijvoorbeeld een aparte bug als deze.
Misschien toch gerelateerd aan nederlandse taal/netwerk waardoor er iets goed fout gaat dan...
Maar wat.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120334

ik heb het probleem niet en heb ook de laatste 2.0 en nederlandse taal.
Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
Ik herken het probleem wel, maar ik gebruik mijn telefoon in het Engels.
En daarnaast heb ik geen netwerk problemen.

Ik gebruik nog de v1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:13
CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]

probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jack_ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:22:
[...]

probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.
Op 2G gebeurt het niet, maar dat werkt natuurlijk niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.

Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.

Lastig :(

Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]

http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/

Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.

[ Voor 55% gewijzigd door Call of Duty op 05-01-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.

Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.

Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]

http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/

Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.
Je bent (voor zo ver ik weet) niet verplicht om dat Lenovo spul te installeren. Gewoon even uitvinken tijdens de setup voor installatie en ik denk dat je probleem weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zou je ook Sambaa aanraden en dan custom install. Kun je zelf alle apps kiezen die je erop wilt hebben. Zo kun je hem zo stock mogelijk maken als je wilt. Ik raad je wel aan om de wifi/3G tweaks niet te doen als je internet problemen ervaart via 3G. Ik had namelijk eerst problemen met wegvallen van internet via 3G (bij V1.5) toen ik V2.0 installeerde heb ik die tweaks uitgezet en had ik de problemen ook niet meer. Kan ook zijn dat V1.5 misschien niet goed geflashed was overigens want hij viel soms ook uit. Maar ik ben toen meteen overgestapt op V2.0 dus dat heb ik niet meer getest. (Icm. Telfort, dus KPN netwerk, dus continu roaming. Misschien dat dat ook invloed had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:

Het zou anders wat zijn als die app niet van Lenovo kwam.
Lijkt me dus om een false positve te gaan, desnoods kun je ook nog met meerdere scanners scannen want een false positive van een bekende virusscanner op android is niet ongewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Ja dat heb ik ook gedaan, app is reeds verwijderd. Maar gaat mij hier meer om het algemeen belang. Stel het is een besmetting, dan zit dat dus in de standaardinstallatie. Zou zonde zijn toch? En gevaarlijk. Maar dat alleen op het moment dat het ook echt zo is natuurlijk. Wilde alleen mijn bevinding aangeven. Het betreft een potentiële SMSZombie in een camera-app. Dat leek me een beetje vreemd voor een false positive..vandaar :)

Scan gedaan met Avast maar ik begrijp dus dat de App rechtstreeks van de Playstore of Lenovo komt? Dan lijkt me er niets aan de hand idd :)

Daarnaast heb ik de tweaks voor 3G en WiFi niet gebruikt. Ik kom van de V3.3 van DutchGio af, zaten daar die tweaks wel bij? Een app met de naam WiFi Fix zit er wel bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:16:
Ja dat heb ik ook gedaan, app is reeds verwijderd. Maar gaat mij hier meer om het algemeen belang. Stel het is een besmetting, dan zit dat dus in de standaardinstallatie. Zou zonde zijn toch? En gevaarlijk. Maar dat alleen op het moment dat het ook echt zo is natuurlijk. Wilde alleen mijn bevinding aangeven. Het betreft een potentiële SMSZombie in een camera-app. Dat leek me een beetje vreemd voor een false positive..vandaar :)

Scan gedaan met Avast maar ik begrijp dus dat de App rechtstreeks van de Playstore of Lenovo komt? Dan lijkt me er niets aan de hand idd :)

Daarnaast heb ik de tweaks voor 3G en WiFi niet gebruikt. Ik kom van de V3.3 van DutchGio af, zaten daar die tweaks wel bij? Een app met de naam WiFi Fix zit er wel bij in.
Dat is het dus niet. 8)7
Die app komt rechtstreeks uit de firmware van lenovo, ik heb m zelf ook gebruikt toen gammarom er nog niet was.

3.3 van mij is een ander verhaal, ik weet niet of Sambaa exact dezelfde tweaks gebruikt maar het komt wel op hetzelfde neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Nou, dan is de PUP een PWP geworden en is alles opgelost ^_^

Wat houdt de fix precies in eigenlijk? Ben wel benieuwd naar het technische gedeelte als je dat wil uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is het ook:
https://mobile.twitter.co...o/1?screen_name=xplodwild

Dat is de Developer van de Focal camera app en tevens 'Omni Head developer', en werkt nu aan Omnirom voor de Oppo, die blijkbaar gebaseerd is op KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Dat is het ook:
https://mobile.twitter.co...o/1?screen_name=xplodwild

Dat is de Developer van de Focal camera app en tevens 'Omni Head developer', en werkt nu aan Omnirom voor de Oppo, die blijkbaar gebaseerd is op KitKat.
Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?
Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.
Het FAEA Cyanogenmod project is ook nog gaande, maar de vooruitgang daar is minimaal, of je wordt gewoon niet goed up-to-date gehouden. Zij beschikken wel over de volledige source omdat FAEA zelf eraan meewerkt.

Bij de meeste mediatek telefoons wordt totaal geen source vrijgegeven, of ontbreken de delen die mediatek-specifiek zijn.
Het vermoeden is dat mediatek stukken 'code' van andere merken als sony, samsung, quallcomm, enz. Zelf gebruikt, en hierdoor de sources zelf niet vrijgeeft, deze en ook niet vrijgegeven mogen worden door andere fabrikanten van mediatek.

Maar daarnaast is deze developer zeer ervaren en zijn 'xda-CV' zeg maar, is niet mis.
Ook zou de nederlandse developer Chainfire die eerder als eerste root toegang op de Note 3 wist te verkrijgen er aan meegewerkt hebben..
Niet de minste op XDA zeg maar >:)
Dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.
Het FAEA Cyanogenmod project is ook nog gaande, maar de vooruitgang daar is minimaal, of je wordt gewoon niet goed up-to-date gehouden. Zij beschikken wel over de volledige source omdat FAEA zelf eraan meewerkt.

Bij de meeste mediatek telefoons wordt totaal geen source vrijgegeven, of ontbreken de delen die mediatek-specifiek zijn.
Het vermoeden is dat mediatek stukken 'code' van andere merken als sony, samsung, quallcomm, enz. Zelf gebruikt, en hierdoor de sources zelf niet vrijgeeft, deze en ook niet vrijgegeven mogen worden door andere fabrikanten van mediatek.

Maar daarnaast is deze developer zeer ervaren en zijn 'xda-CV' zeg maar, is niet mis.
Ook zou de nederlandse developer Chainfire die eerder als eerste root toegang op de Note 3 wist te verkrijgen er aan meegewerkt hebben..
Niet de minste op XDA zeg maar >:)
Dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft..
Nouja, laten we maar hopen dat hier meer vooruitgang is als het Faea project, want daar heb ik al een poosje niets meer van gehoord inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die Gammarom is wel chill. Kies de volgende keer wel de minimal of custom uitvoering. Zit alsnog een beetje erg veel meuk tussen naar mijn mening. Draait wel soepeltjes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb iets meer info hierover:
Heb nu bijna de hele maand mijn mobiel internet uitgehad, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

De enkele keer dat ik mobiel internet aan heb gezet, had ik binnen een dag weer hetzelfde probleem! Ik weet niet hoe ik hier verder mee moet testen qua settings en zo...

Heeft iemand inmiddels een oplossing?
djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:36:
Ik heb iets meer info hierover:
Heb nu bijna de hele maand mijn mobiel internet uitgehad, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

De enkele keer dat ik mobiel internet aan heb gezet, had ik binnen een dag weer hetzelfde probleem! Ik weet niet hoe ik hier verder mee moet testen qua settings en zo...

Heeft iemand inmiddels een oplossing?
[...]
Lijkt gerelateerd te zijn aan mediatek en het netwerk hier.
Sambaaa(XDA) herkende het in elk geval niet, en in het Gammarom thread hoor je er ook niet van.

Hier op GoT wel; onder andere bij de Jiayu G4 en de Zopo C2 zijn dergelijke issues ook gemeld.
Een fix heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Wellicht iets met roaming ook.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb t-mobile, dus geen roaming maar het komt ook voor. Dat is het dus niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Toch nog even terugkomen op het wegvallende signaal.
Ik had al gemerkt dat het probleem zich niet voordoet als ik mobiel internet uitschakel.

Nu heb ik hem op "Alleen WCDMA" ingesteld in plaats van "GSM/WCDMA". Probleem is tot nu toe nog niet ontstaan...

Enig idee wat er aan de "GSM" instellingen verder nog valt te tweaken?

• CultFreak
Bij mij werken beide instellingen eventjes goed en dan is het weer bagger.

GammaRom wordt niet meer doorontwikkeld. :(

Bier = beter

• dutchgio
CultFreak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:55:
Bij mij werken beide instellingen eventjes goed en dan is het weer bagger.

GammaRom wordt niet meer doorontwikkeld. :(
Het wisselt inderdaad.
Sinds een reset van de 'band modes' heb ik wel ineens toegang tot H+ ipv H.
Las wel dat t-mobile een nieuwe 3G mast heeft neergezet in mijn regio, wellicht komt het daar wel door. O-)

Sambaaa is zn iOcean tijdelijk kwijt; maar ik zie m ook niet meer terugkomen.
Hij heeft van een Italiaanse Umi winkel een Umi gekregen, en in ruil daarvoor voor hun roms aan het developen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Heeft iemand ervaring met deze ROM?

http://www.needrom.com/mobile/iocean-miui-x7x7t-3-11-13/

Ik heb zelf de ervaring dat er veel zaken in het chinees blijven bij de MIUI-roms maar hier lijkt alles Engels te zijn.

Iemand ervaring? Of een alternatief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In de comments staat dat het multilanguage is, dus wellicht is er zelfs nederlands beschikbaar ;)

Edit:
Deze is ook nog nieuw, en een keer wat anders:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-u650/

[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 25-02-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Dutch, heb jij al beschikking over de kernel van onze iOcean's? Anders moeten we er even een mailtje aan wagen denk? Mocht die cyanogenmod voor de winko een goeie daily rom worden, is die dan te porten of moeten we echt die kernel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00
Heeft iemand nog suggesties voor een goede ROM voor de Iocean X7 Youth?

Dacht dat het eens tijd werd om weer een nieuwe ROM erop te gooien, dus die GammaRom erop gedaan, gaat na een tijdje steeds slomer en slomer. Dus daarna de nieuwste MIUI ROM erop, die is helemaal anders en is nog voor de helft Chinees en snap er helemaal niks van.
Ik had eerst de Luhash ROM erop staan, nu staan er weer een heleboel nieuwe ROM's op Needrom dus misschien zit er weer een betere bij.
Is dat LewaOS wat?

Dusss, iemand nog een suggestie voor een goede stabiele ROM? Anders ga ik maar weer terug naar Luhash.

[ Voor 17% gewijzigd door HackingDutchman op 08-03-2014 14:47 ]

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:24:
Dutch, heb jij al beschikking over de kernel van onze iOcean's? Anders moeten we er even een mailtje aan wagen denk? Mocht die cyanogenmod voor de winko een goeie daily rom worden, is die dan te porten of moeten we echt die kernel hebben?
Nog niet, er loopt al een mailwisseling met iOcean, maar of dat nou echt gaat helpen weet ik zo niet.
Die versie voor de Wiko komt ook niet verder, omdat het wat ze nu willen doen met de huidige stand van zaken ook niet mogelijk is.

@Hackingdutchman
Zelf gebruik ik Gammarom, maar er staan inderdaad wel wat nieuwere roms op needrom:

multilanguage MIUI;
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-youth-miui/

Galaxy note port/thema:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-youth-note3/

Er is ook nog een port van de star u650, nog niet geprobeerd of dat wat is:
http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-u650/

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 08-03-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb vandaag een nieuwe recovery geport ;)
gebaseerd op CWM 6, maar met volledige touch controls.
En het is niet meer zo klein waardoor je geen vergrootglas meer nodig hebt.. :+

Ik heb het niet kunnen testen voor de Elite/Plus, dus wie zich daartoe geroepen voelt mag dat wel doen.. :)
Op de Youth (turbo) werkt het in ieder geval prima.
Alleen duurt het nog steeds ruim een uur(!) voordat mijn backup klaar is, wat voorheen slechts 10 minuten was. Moet maar eens een clean rom installeren, alleen weet niet goed welke.
Een goede multi-language MIUI is er schijnbaar niet. Die van hierboven deed het niet goed bij, al kan dat komen doordat ik Gapps mee probeerde te flashen.

Recovery is overigens Hier te downloaden:
http://www.needrom.com/mobile/carliv-touch-recovery-5/

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 10-03-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Laatst online: 03-06 12:00
Zijn er mogelijke gevolgen verbonden aan het flashen van CWM 6 op een Elite? Kan ik bijvoorbeeld gewoon weer terug naar 5? Volgende week komt ie als het goed is weer terug uit china ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Recovery's zijn heel makkelijk; als het je niet bevalt flash je er gewoon een andere overheen. Van 5 naar 6 of van 6 naar 5 maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelichtje
  • Laatst online: 03-06 12:00
Top, doe ik dat als mn Elite er weer is volgende week en je hoort nog van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Op de X7 (youth) van mijn zus heb ik Gamma rom V2 draaien maar ik heb een paar problemen:
- Hij valt snachts uit en kunt hem dan pas opnieuw opstarten door de batterij eruit halen (zowel aan de lader als niet aan de lader. Ze heeft verder ook geen apps die snachts iets uitvoeren)
- GPS werkt nog steeds niet, zelfs na het installeren van de nieuwe antenne

Wat kan ik het beste doen? Gamma opnieuw installeren of een andere rom installeren? Ik wil iets hebben dat het beste werkt. Dus eventuele tweaks die alleen voor snelheid en div. zijn en niet voor stabiliteit hoeven er niet perse op te zitten. Liever iets wat goed werkt en iets langzamer is dan iets wat sneller is maar wel af en toe bugs heeft.

Ik heb al gewisseld met de 2e accu (die was nog ongebruikt) maar dit verhielp het uitval probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercee
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-03 12:21
het wegvallen van telefoonnetwerk en 3G heb ik ook de laatste tijd voor alleen heb ik het niet direct door omdat ik meestal wifi van het werk zit en dat blijft dus wel werken.
Het enige want dan helpt is batterij er uit.
Wel vervelend zo want je denkt dat je bereikbaar bent telefonisch maar het is niet zo.
Ik zit in België met mobistar (van het werk) en heb de rom draaien van dutchgio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Is dat ook een virtual provider?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hoe heet de internet app van de gammarom?
Of hoe kan ik deze achteraf nog installeren? Die is namelijk zo fijn (tenminste op de juiste sites een mobiele weergave en geen verneukte weergave. Onthoudt de goede inloggegevens enzo.)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Chrome? Dolphin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Nope.
Oh wacht ik bedoel denk ik de standaard browser? Huh. Die browser zat toch ook bij de gammarom?
Alleen op deze telefoon stond die niet (van jemand anders) daarom was het een beetje raar.
Ik bedoel dat blauwe wereldbolletje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cillin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01-2024
Moest er iemand interesse hebben in een 2de hands iOcean :
V&A aangeboden: iOcean X7 Youth Turbo Quad Core 1.5GHz, 1GB RAM Wit, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
alaintje schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:11:
Nope.
Oh wacht ik bedoel denk ik de standaard browser? Huh. Die browser zat toch ook bij de gammarom?
Alleen op deze telefoon stond die niet (van jemand anders) daarom was het een beetje raar.
Ik bedoel dat blauwe wereldbolletje ;) .
Blauwe wereldbolletje is inderdaad de stock browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Maar waar kan ik die downloaden?
Die heeft tenminste geen mobiele versie. Voor bv youtube ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook in Chrome de desktop versie opvragen via de menuknop.
De stock browser kun je uit een ROM halen, en vervolgens als system app installeren. Vergeet de permissies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
dutchgio schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:14:
Je kunt ook in Chrome de desktop versie opvragen via de menuknop.
De stock browser kun je uit een ROM halen, en vervolgens als system app installeren. Vergeet de permissies niet.
desktopmode aanzette maakt geen drol uit bij de meeste sites. En veel browser ondersteunen geen flash of de players werken echt amper.

Hmm ik heb er zowat 5 geprobeerd te installeren maar ze lukken allemaal niet.
Heb maar even flash gedownload zodat dat werkt met firefox, maar is ook niet alles...

[ Voor 16% gewijzigd door alaintje op 06-04-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
alaintje schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:39:
[...]

desktopmode aanzette maakt geen drol uit bij de meeste sites. En veel browser ondersteunen geen flash of de players werken echt amper.

Hmm ik heb er zowat 5 geprobeerd te installeren maar ze lukken allemaal niet.
Heb maar even flash gedownload zodat dat werkt met firefox, maar is ook niet alles...
Ik heb in dolphin geen enkel probleem met youtube hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 14:51
Iemand dit al geprobeerd?

http://www.gizmochina.com...-mediatek-mt6589-chipset/

Blijkbaar is er een soort van beta voor MT6589 chipset met CM10 en KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501608

Ik heb Gravitybox geïnstalleerd, echter blijft hij (na verschillende xPosed-Framework-versies en Gravitybox-versies geprobeerd te hebben, alsmede de vereiste reboots, en de module-checkbox aangevinkt te hebben) de melding 'GravityBox system framework reageert niet' geven. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Checklist voor xposed/gravitybox
- rooten
- xposed app installeren
- xposed framework installeren
- gravitybox installeren
- gravitybox aanvinken
- reboot

Let er wel op dat xposed/gravitybox voor Aosp roms zijn, en dus niet voor die Samsung-thema's of iets anders dat niet meer 'standaard-Android' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501608

Dat had ik allemaal gedaan, het probleem leek zich niet te verhelpen, maar nadat ik koos voor 'systeem opnieuw opstarten' in plaats van 'apparaat opnieuw opstarten', deed Gravitybox het uiteindelijk wel. Probleem verholpen dus.
dutchgio schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:15:
Checklist voor xposed/gravitybox
- rooten
- xposed app installeren
- xposed framework installeren
- gravitybox installeren
- gravitybox aanvinken
- reboot

Let er wel op dat xposed/gravitybox voor Aosp roms zijn, en dus niet voor die Samsung-thema's of iets anders dat niet meer 'standaard-Android' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 19:38

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik wil deze kitkat update op mijn X7 Elite installeren:
Maar als ik vanuit de revocery de rom probeer te laden, begint hij wel, maar dan zegt hij "fout", en stopt ermee. Het is lang geleden dat ik met roms heb gewerkt, doe ik ergens iets verkeerd?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc.one
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 16:41
Ik heb n one plus en ik kom er niet meer in! ...hij gaat nu wel aan maar er staat een scherm in het beeld waar ik niet voorbij kom ....een soort oneindige loop!! :F
Het gebeurde nadat ik een foto op het startscherm wilde plaatsen. :+
Het scherm zegt ...; CyanogenMod- vergrendelingsscherm is gestopt. en dan kan je onderin het scherm kiezen uit ...; Rapport of OK ....!!!
Maar op welke je ook drukt DAT schermpje komt steeds/blijft in beeld en je komt er gewoon niet langs .....iemand n idee??? :'(

zou rooten kunnen helpen?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste