Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:55:
Ik heb nu de laatste gammarom een paar dagen runnen, maar hij werkt niet heel erg fijn moet ik zeggen..
Chrome blijft continu spontaan afsluiten en vaak krijg ik op geen manier een toetsenbord tevoorschijn getoond in chrome wanneer ik ergens tekst wil invoeren
Ook heb Ik het idee dat het werkgeheugen continu volloopt. Ook wanneer ik gebruikte apps alfsluit. En apps lopen voor mijn gevoel regelmatig erg traag.

Ik heb gewoon de standaard installatie gedaan vanuit de interne opslag (sd kaart is kapot dus die zit er niet in). Dus ook niet voor partitionering gekozen. En de door samba aanbevolen installie gekozen.
Dat probleem met toetsenbord had ik ook, ik heb alle toetsenbord apk's uit gammarom.zip zelf in system/app gezet, want als je samba's installatie kiest werkt dat niet lekker.

Ik heb vrijwel altijd 200mb vrij, maar gebruik volgens mij ook een andere tweak engine/values.
Gamma 1,3 draaiit prima bij mij, beter dan 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Heeft iemand al geprobeerd om in Gamma 1.3 de resolutie naar 720p te veranderen? Dat werkt bij mij prima, maar de onscreen buttons worden niet weergeven? Wanneer ik de resolutie dan terug verander naar 1080p krijg ik tijdens het veranderen ook een regel tekst te zien (iets van) onscreen keys already disabled, no need to turn them off. Verschijnen die knoppen bij jullie wel?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
tharonny schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:44:
Heeft iemand al geprobeerd om in Gamma 1.3 de resolutie naar 720p te veranderen? Dat werkt bij mij prima, maar de onscreen buttons worden niet weergeven? Wanneer ik de resolutie dan terug verander naar 1080p krijg ik tijdens het veranderen ook een regel tekst te zien (iets van) onscreen keys already disabled, no need to turn them off. Verschijnen die knoppen bij jullie wel?
Je kan via GravityBox ook de Pie Controls proberen aan te zetten?
Volgens mij moest ik dat ook doen, maar ik was het al snel zat, werkte niet lekker, en ik zag pixels, bleh.

[ Voor 9% gewijzigd door Adr01 op 24-11-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gammarom 1.4 is alweer uit, met dank aan Sambaaa, en nog een paar namen.. ;)
Vooralsnog niet via de OTA-updater app beschikbaar..

http://forum.xda-develope...?p=47796268&postcount=251

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 24-11-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Adr01 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:43:
[...]

Je kan via GravityBox ook de Pie Controls proberen aan te zetten?
Volgens mij moest ik dat ook doen, maar ik was het al snel zat, werkte niet lekker, en ik zag pixels, bleh.
Ik weet niet precies wat er fout was gegaan, maar heb het al werkend gekregen. Vind inderdaad dat 720p niet echt geschikt is voor daily use, ziet er allemaal een beetje vreemd uit imo.

Heeft OTA eigenlijk nog een voordeel tenopzichte van de installatie via CWM? Voor zover ik begrijp maakt het niet gek veel uit, want je raakt bij bijde manieren toch wel je data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Nee, is hetzelfde.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Hoe bevalt de Gammarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zoals gebruikelijk: prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Weet je dat zeker? Ik ben een beetje bang dat een bepaalde contributor heel veel system apps heeft weggehaald.. toch niet te veel hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:26:
Weet je dat zeker? Ik ben een beetje bang dat een bepaalde contributor heel veel system apps heeft weggehaald.. toch niet te veel hè ;)
Tuurlijk niet, niet meer dan goed is.
Je wordt tenminste niet meer onverwacht tot hoge kosten geleidt door internationale sms-jes die automatisch verzonden werden.. ;)

Ik vond die contributorslijst dan ook wat klein. :+

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 25-11-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat van die sms-jes, heb je dat meegemaakt of van horen zeggen?
Handige jongens, die chinezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:24:
Van horen zeggen. Het zorgde voor onverwachte hoge kosten bij sommige gebruikers.
Ik heb zelf die apps die dat mogelijk veroorzaakten meteen na de installatie van gammarom verwijderd omdat ik ze niet nodig achte, het waren volgens mij touch-gestures apps.
Het schijnt achteraf ook geen officiele firmware te zijn geweest waar gammarom op gebaseerd was en dit probleem voorkwam.
Huidige versies hebben dit gellukig niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Goed om te weten. Zodra ik ff tijd heb ga ik die Gammarom v1.4 erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 14:09
nu ook de gamma 1.4 erop gezet. tot nu toe nog geen klagen. nog even wat langer testen.

@CultFreak: Welke provider heb jij? ik heb/had ook gsm/3g problemen met de stock rom. Sim in ander slot was niet de oplossing. Heeft eerste week prima gewerkt en daarna veel uitval op gsm en data. ik heb simyo. Wanneer ik de *#*4636#*#* doe zag ik ook vrij veel gewissel tussen NL KPN en simyo als netwerk, waar ik dat op m'n nexus 4 niet zag (alleen simyo). ook zie ik op de nexus veel meer neighboring cid's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik gebruik 1 microsim van Telfort. Het lijkt vaak een paar dagen goed te werken en dan ineens mis te gaan inderdaad. Batterij er even uit en er weer in lost het probleem vaak (even) op.

Af en toe krijg ik na opstarten dat hij een "nieuwe sim" heeft gevonden trouwens.

Frustrerend probleem.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
CultFreak schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:21:
Ik gebruik 1 microsim van Telfort. Het lijkt vaak een paar dagen goed te werken en dan ineens mis te gaan inderdaad. Batterij er even uit en er weer in lost het probleem vaak (even) op.

Af en toe krijg ik na opstarten dat hij een "nieuwe sim" heeft gevonden trouwens.

Frustrerend probleem.
ik heb ze in beide simslots gedaan, maakte toen niets uit. Vandaag nog alles goed gegaan, alleen nu net even dat het scherm niet aan wilde gaan toen ik op de powerknop drukte.

verder ook problemen met bluetooth op de carkit. Bij uitgaande gesprekken klinkt het aan de andere kant voor geen meter. Als ik naar de carkit toe bel, gaat het allemaal prima. Alleen dus uitgaande gesprekken zijn niet helemaal goed met de uitgaande audio :-(

• CultFreak
ik ook in beide. andere sim's ook. schiet niet op.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb nu vaak dat het scherm niet aan gaat. Reboot is het enige middel.
Ligt dat aan sambaa 4? Al keer verse installatie, werd er alleen maar erger door.

Tips?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
CultFreak schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:28:
Ik heb nu vaak dat het scherm niet aan gaat. Reboot is het enige middel.
Ligt dat aan sambaa 4? Al keer verse installatie, werd er alleen maar erger door.

Tips?
ja laatst 1 keer gehad met de gamma 1.4 nu paar dagen oke. geen sim problemen meer gehad. Wel nog steeds issues met bluetooth audio bij alleen uitgaande gesprekken op de carkit (mic signaal niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Het lijkt, klop klop, erop dat xposed het probleem geeft.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Voor mijn GPS-check van gisteren: zie algemene X7 topic.
OK, tipje van de sluier: het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:24:
Ik was een van de "gelukkigen" die in een paar uur na de installatie, tig onbekende SMSjes op zijn factuur terug zag. Ik was sowieso al terug naar mijn oude rom voor ik het in het GammaRom-topic las want ik vond hem alles behalve smooth. .
Sambaa noemde het eerst een bug maar later vond hij het toch ook wel meer het karakter van een virus hebben ;)
Later nog maar eens een keer een GammaRom proberen. Voorlopig nog erg blij met Dutch's v2.
Die werkt voor mij nog het meest smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Ik heb 0,0 ervaring met het rooten en installeren van custom ROM's, maar ik begreep dat er in deze roms vaak optimalisaties zijn doorgevoerd die wel degelijk nut hebben. Ik heb nu de iOcean X7 zo'n drie weken in mijn bezit en ben er tot nog toe ontzettend tevreden mee. Is het zinvol voor mij om me in te lezen en een custom rom te gaan draaien en merk ik als huis tuin en keukengebruiker hiervan het effect? Bij voorbaat dank :)

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
CultFreak schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:07:
Het lijkt, klop klop, erop dat xposed het probleem geeft.
de issues mbt dat je scherm niet gaat? en hoe zet je dit uit/zijn het settings of installeer je dan een nieuwe rom zonder gravity/xposed?

btw, heb iets in een ander topic gevonden over android 4.2.1 icm een mtk6589 chipset en bluetooth issues met uitgaande audio, vervormde stem, zelfde als wat ik heb. workaround zou zijn om het device in 2g mode te zetten..zal het deze week eens testen of het idd werkt op deze manier.
Bluetooth werkt ook maar na lang zoeken heb ik ontdekt dat er in android 4.2.1 een bug zit die ervoor zorgt dat op het moment dat ik via mijn carkit ga bellen (over bluetooth) via mijn telfort sim waar 3G verbinding mee is dat de microfoon vervormd wordt wat resulteert in een robot achtige stem.
Hier heb ik al 3 verschillende bleutooth producten voor getest maar allen met hetzelfde resultaat.
Het stomme hier is dan ook dat de THL W8 die ik heb met dezelfde android versie 4.2.1 exact hetzelfde probleem heeft.
Op beide toestellen heb ik al verschillende rom's geprobeerd maar aangezien er voor deze twee toestellen alleen android 4.2.1 beschikbaar is zie ik de oplossing pas komen bij een nieuwe release van android .
De workarround die ik ervoor gebruik is dat ik mijn verbinding op 2G zet hiermee is het geluid weer ok(dit is vrij eenvoudig te doen met de gravity box tool die via xda forum te vinden is, hiermee kan je een uitgebreider tile menu krijgen bij het omlaag halen vd status bar waar je dan ook 2g/3g keuze tussen hebt)
Overigens heb ik collega's die andere dual sim MTK6589 toestellen hebben maar die hebben deze bug niet simpelweg omdat daar android 4.1.2 of lager op staat.

[ Voor 70% gewijzigd door jack_ op 09-12-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Helaas nog steeds gekloot.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, herkenbaar, ik klink volgens mensen over de carkit via bluetooth heel metaalachtig/robotachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:19:
Hmm, herkenbaar, ik klink volgens mensen over de carkit via bluetooth heel metaalachtig/robotachtig.
toevallig vandaag autoproblemen waardoor ook carkit verhaal nog niet getest is, morgen ws even met de 2G instelling testen wat ik in een ander topic had gevonden. volgens die gast werkt die workaround iig voor dat probleem. Niet fijn, maar er is weer normaal mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Iemand weleens een oplichtende pixel in de camera gehad?
Is het op te lossen of is het een sensorprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
@camera issues: me niet opgevallen, maar ben sowieso niet echt heel tevreden over de camera kwaliteit.

sim/bluetooth issues: gisteren voor het eerst ook weer met de gamma 1.4 rom (en simyo) sim issues gehad. Wat ook voor bluetooth zou werken, werkt ook voor de sim issues: schakelen naar 2g "lost" het probleem op.

Nu las ik dat het vnl problemen waren met de Android 4.2.1. rom i.c.m de mtk6589 chipset en ik vroeg me af of ik nu ook kan downgraden naar een lagere android versie? Zijn er roms voor de iOcean X7 (elite heb ik volgens mij) te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, downgraden gaat niet..
Het is wel duidelijk een softwarematig probleem,,

• CultFreak
Nieuwe Sambaa ROM (1.5) werkt weer lekkah. Nu ook met incrementele update.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ah nice, ik had 1.4 al overgeslagen. Mooi dat er weer incrementele updates komen. :)
Even een schone backup maken met Titanium en Nova Launcher.

Hoppelijk is het Toetsenbord probleem opgelost ondertussen?

Edit: werkt erg fijn zo ver, ook de nieuwe opties van GravityBox zijn erg handig. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Adr01 op 14-12-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Uit interesse:
Wat zijn volgens jullie de beste features van deze rom ten opzichte van de standaard-rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Stabiliteit.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs.
Welke stabiliteits-issues had jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:09:
Thxs.
Welke stabiliteits-issues had jij precies?

[...]
Het werkt gewoon fijner, omdat er optimalisaties zijn doorgevoerd, en onnodige al dan niet chinese apps zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Snap ik wel, had gehoopt op meer concrete voorbeelden.

Bijv: mijn oude telefoon met Cyanogenmod :
rechts in de hoek de notificatiebalk naar beneden trekken geeft de quick settings knoppen, iets meer naar links geeft de notificatiebalk. Klein puntje, maar in de praktijk veel gebruikt en erg prettig.
Een lichte launcher met max 3 schermen.
Lockscreen instellingsmogelijkheden, dat soort dingen.

Heb mijn X7 net terug van reparatie, ben nu eigenlijk best tevreden over hoe het werkt (andere launcher, dat wel).
Op mijn oude HTC was het een wereld van verschil om van HTC bloated ROM naar CM te gaan. Nu lijkt het verschil een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat quick dropdown zoals je uitlegt heb ik ook, via gravitybox ;)
Niet per se de rom voor nodig maar het is wel standaard geinstalleerd
De launcher kun je zelf kiezen tijdens de installatie, waaronder apex waarbij je het aantal schermen zelf in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Als je gravitybox installeert kun je heel veel dingen instellen en daar heb je niet per se een custom rom nodig. Ik draai op moment stock rom met gravitybox, om de eerste versies van Sambaa's Rom niet helemaal lekker liepen bij mij en ik nog niet de tijd heb gehad om de nieuwere te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Goeie tip! Gravity box kun je toch alleen bij Xda downloaden?
Zijn daar nog verschillende versies van te vinden? Welke moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
Goeie tip! Gravity box kun je toch alleen bij Xda downloaden?
Zijn daar nog verschillende versies van te vinden? Welke moet je dan hebben?
Eerst xposed downloaden en installeren:
http://dl.xposed.info/mod....installer_v25_36cbbc.apk
Eenmalig de app openen en op "install framework" drukken

Daarna:
http://dl.xda-developers..../5/0/GravityBox_2.7.6.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs!

2e link doet het bij mij niet. Ik zag ook dat er inmiddels al 2.8.2 is.
Kan die ook gebruikt worden dan?

[ Voor 91% gewijzigd door djiedjee op 17-12-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xda linkjes werken schijnbaar maar even :(
Dit is ook de laatste:
http://repo.xposed.info/module/com.ceco.gm2.gravitybox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ok, ik ga er eens mee klooien, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-01 18:34
ik heb mijn Neken N6 binnen hoor. toch wel wat minder mooi dan de x7 en bovendien lijkt hij een stuk minder soepel. Zou iemand mij kunnen vertellen of er nog enige risico's zitten aan het installeren van een custom rom (van een iocean x7 plus) op een neken n6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Maarre dutch, je kan toch ook de modules vanuit xposed framework downloaden ipv los? werkt tot op heden eigenlijk best goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:19:
Maarre dutch, je kan toch ook de modules vanuit xposed framework downloaden ipv los? werkt tot op heden eigenlijk best goed hier.
Oh, das waar ook ja.. 8)7
Helemaal niet aan gedacht, gravitybox zou er daar ook gewoon tussen moeten staan...
Mundatis schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:11:
ik heb mijn Neken N6 binnen hoor. toch wel wat minder mooi dan de x7 en bovendien lijkt hij een stuk minder soepel. Zou iemand mij kunnen vertellen of er nog enige risico's zitten aan het installeren van een custom rom (van een iocean x7 plus) op een neken n6?
Als het verder qua hardware exact hetzelfde is kan het gewoon, volgens mij is het inderdaad gewoon een rebrand.

[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 18-12-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Gravitybox :Top!
Precies de tweaks die ik zocht.

Hiermee hou ik voorlopig nog even de stockrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik heb de laatste xpised framework geibstalleerd en als ik gravitybox wil openen zegt due dat gravity box framework not responding.
Ben ik iets vergeten?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij de modules even gravitybox aanvinken en daarna rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de officiële rom nog heeft?
Ik heb WiFi en Bluetooth problemen (ik vermoed chip kapot) en ga hem wss terugsturen naar Iocean zelf.
Liefst zou ik er terug de officiële rom terug opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zoekt en gij zult vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Yup.vergeten aan te vinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht, maar een clean official rom vind ik niet, er is altijd wel wat aan gepruld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze ook te gebruiken voor een 'youth' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Voor zover mij bekend zijn de Youth en Youth Turbo hetzelfde toestel, met als enige verschil dat de Turbo de cpu overclocked is. Dus op basis daarvan ; ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Dutch, mocht superdragonpt op het xda forum inderdaad komende week de cyanogenmod build uploaden, denk je dat het dan te doen is om te porten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08 11:58
Hey dutchgio, ik probeerde jou rom te installeren omdat ik nogal wat problemen heb met mijn Youth, maar nu zegt hij na een paar seconden installation aborted als ik hem probeer te installeren via cwm. Mijn probleem met mijn youth was dat hij niet meer goed wil opladen, hij zegt dat hij aan het opladen is maar dan is er de volgende dag niks bij of zegt hij bijvoorbeeld 45% en dan haal ik hem van de lader dan dropt hij instant naar 25%. Geen idee of dit te maken heeft met installation aborted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk eerder dat je batterij problemen heeft.
Je kan m wel helemaal leeg laten lopen, 100% opladen en weer volledig leeg laten lopen om zo de batterij beter te calibreren.
Als je een 2e batterij hebt zou je ook die in gebruik kunnen nemen, om te kijken of het aan de batterij ligt.

Het is sowieso niet gerelateerd aan een 'installation aborted' in CWM.
Mijn rom wordt trouwens niet meer onderhouden, ik kan nu deze aanraden, waar ik ook aan meewerk;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Bedankt voor je reactie! Met de 2de batterij heb ik precies het zelfde verhaal. De usb aansluiting is denk ik ook een beetje verbogen want hij laad alleen nog op als je de lader er op een bepaalde manier in doet. Dit probleem heb ik pas sinds een paar dagen, en het lijkt dat het steeds erger wordt. Sommige laders werken wel iets beter, maar bij geen enkele laad hij normaal op tot 100%. Meestal staat er wel dat hij aan het laden is en is het rode lichtje aan, maar toch komt er geen % bij.

Ik zal nu eens die nieuwere rom proberen, hopelijk werkt die wel. Ik heb trouwens niet helemaal het idee dat ik CWM goed heb geinstalleerd. Ik heb ROM magager er op en de recovery zowel op mijn sd kaart als op de telefoon maar ik hoefde er voor de rest niks mee te doen, niet te selecteren ofzo. Ik kon gelijk klikken op boot into recovery maar zag bijvoorbeeld geen optie om een back up te maken? Hij zegt dat ik ClockworkMod 5.X.X.X heb als recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:44:
Bedankt voor je reactie! Met de 2de batterij heb ik precies het zelfde verhaal. De usb aansluiting is denk ik ook een beetje verbogen want hij laad alleen nog op als je de lader er op een bepaalde manier in doet. Dit probleem heb ik pas sinds een paar dagen, en het lijkt dat het steeds erger wordt. Sommige laders werken wel iets beter, maar bij geen enkele laad hij normaal op tot 100%. Meestal staat er wel dat hij aan het laden is en is het rode lichtje aan, maar toch komt er geen % bij.

Ik zal nu eens die nieuwere rom proberen, hopelijk werkt die wel. Ik heb trouwens niet helemaal het idee dat ik CWM goed heb geinstalleerd. Ik heb ROM magager er op en de recovery zowel op mijn sd kaart als op de telefoon maar ik hoefde er voor de rest niks mee te doen, niet te selecteren ofzo. Ik kon gelijk klikken op boot into recovery maar zag bijvoorbeeld geen optie om een back up te maken? Hij zegt dat ik ClockworkMod 5.X.X.X heb als recovery.
Dat is de standaard android-recovery, vandaar ook de installation aborted; die kan daar niet mee omgaan.
Je plaats de recovery.img op je sd kaart en die flash je via ROM manager, dan pas kun je backups maken.
Kijk eventueel even in de OP, daar vindt je ook instructies terug om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
- Vervolgens geef je deze apps Root-toegang en selecteer je de optie ''Recovery Update.''
selecteer de recovery.img die je zojuist op je SD kaart heb geplaatst. Vervolgens boot je in de nieuwe recovery modus. Er kunnen nu backups gemaakt worden, en custom ROM's worden geflasht.
Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flokman schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:39:
[...]

Ik zie nergens iets staan van Rocovery Update, ook niet echt iets vergelijksbaars...
Installeer even die andere app uit de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Geweldig! Nu doet hij het, bedankt! Zal gelijk die nieuwe rom flashen, hopelijk lost dat het batterij probleem op. (Zijn er anders trouwens van die chargers op de markt waar je direct je batterij in doet? Zonder mobiel dus, want mocht er echt iets met mij usb aansluiting zijn is dat ideaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zoek even in andere topic, user Adr01 heeft volgens mij een dergelijke lader online gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
net even de gamma 1.5 erop gezet. Eerst backup met titanium gemaakt. paar dingen:
ota updater werkte niet, md5 mismatch, denk omdat het een elite is en hij zocht naar een youth rom
na update vroeg aroma installer of ik alle gegevens wilde houden (had eerst wel een clear van de cache en dalvik gedaan...), gezegd ja doe maar, maar niets meer daar.
daarna met titanium alles hersteld, geen idee of ik nu te oude apps/settings heb teruggezet..

testcall met bluetooth met setting 2g/3g ging nu goed na de update. Zal het van de week nog paar keer testen.

tijdens update kreeg ik ook de vraag of ik de advanced wifi/3g settings wilde hebben, heb daar maar ja op gezegd... geen idee wat het precies inhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
- md5 mismatch komt door een te groot aantal downloads waardoor die link niet meer werkt.
- de rom is universeel en kiest de juiste instructies op basis van de versie van de X7 die je ingeeft tijdens de installatie.
- incremental update werkt alleen vanaf gammarom (1.4) en is nog in beta, dus vetrouw daar niet volledig op en houdt backups achter de hand.
- die 'advanced wifi/3g settings zijn build.prop tweaks die de wifi/3g verbinding kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
http://en.miui.com/thread-10362-1-1.html

heeft iemand deze al opgezet?? ik wil deze opzetten op de X7 van me vriend. heeft nu LewaOs maar die draait niet soepel, uitval etc!

ga zometeen deze opgooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
GammaRom 2.0 is uit, nu met KitKat thema;

http://forum.xda-develope...?p=48931764&postcount=329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Te gebruiken toch alle iocean's? Youth tot elite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hij draait hier prima op de plus van m'n zusje.Daar draaide tot vanochtend nog de allereerste officiele firmware op :S Tot nu toe zijn iig. de problemen met ghost-touches en wifi verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
alaintje schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:15:
Te gebruiken toch alle iocean's? Youth tot elite?
Ja, ze worden allemaal ondersteund :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.
Soms is 'ie eventjes terug, dan valt hij weer uit.

Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.

Heeft er iemand een idee of deze ROM dit soort issues ook verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:
Net als anderen die dit meldden: ook ik heb soms last van een uitvallende telefoon-netwerk verbinding.

Een reboot verhelpt het probleem niet altijd, als ik de batterij er even uithaal dan werkt hij weer.Vaak kan ik wel dagen achter elkaar zonder probleem werken.

Heeft er iemand een idee of deze ROM dit soort issues ook verbetert?
Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.
3G werkt dan niet meer totdat de batterij er even is uitgeweest.
Maar geen idee waar dat aan ligt, want in de laatste gammarom heb ik het nu ook al weer gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
nou heb die Miocean opgezet.. werkt beter dan die lewaOs..

2 dingen nu tegen gekomen:
camera geeft; 8 megapixel
viberatie hardware buttons werken niet.

voor de rest soepel en goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dutchgio schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:34:
[...]

Ik weet wat je bedoeld want ik heb exact hetzelfde.
3G werkt dan niet meer totdat de batterij er even is uitgeweest.
Maar geen idee waar dat aan ligt, want in de laatste gammarom heb ik het nu ook al weer gehad..
Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.

Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]

Rare is ook dat na een nieuwe ROM installatie hij het even een paar dagen zonder problemen doet en vervolgens weer af en toe heel vaak. Ook al getest met minimum aan apps, maar het blijft voorkomen.

Lijkt er bijna op alsof er langzaam een buffer volloopt die vervolgens alleen hardwarematig (batterij eruit) wordt geleegd.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, heel apart...
Ik had al even gecommuniceerd met Sambaa maar hij heeft zulke issues niet. Ook in het rom-topic zelf hoor je er niets over, waar menig XDA-user toch vrij snel klaagt als er iets niet naar wens is, bijvoorbeeld een aparte bug als deze.
Misschien toch gerelateerd aan nederlandse taal/netwerk waardoor er iets goed fout gaat dan...
Maar wat.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het probleem niet en heb ook de laatste 2.0 en nederlandse taal.
Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Ik herken het probleem wel, maar ik gebruik mijn telefoon in het Engels.
En daarnaast heb ik geen netwerk problemen.

Ik gebruik nog de v1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
CultFreak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:51:
[...]

probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jack_ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:22:
[...]

probeer eens via gravity box te forceren naar 2G ipv 2g/3g wat je nu waarschijnlijk aan hebt staan. Had vergelijkbare problemen (en ook met bluetooth) en beide issues waren hiermee opgelost. Niet echt een fijne oplossing... Heb er met de 1.5 (nog) geen last van gehad.
Op 2G gebeurt het niet, maar dat werkt natuurlijk niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.

Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.

Lastig :(

Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]

http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/

Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.

[ Voor 55% gewijzigd door Call of Duty op 05-01-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:
Ik zit echt te twijfelen welke ik nu moet gaan installeren. Die GammaRom klinkt me als een ROM waar veel aandacht en tijd in zit maar nog niet helemaal lekker loopt.

Mijn probleem met alle LeWa en MIUI ROM's is dat deze niet goed vertaald zijn en nog voor de helft chinees zijn.

Edit: heb nu GammaRom draaien. Ziet er mooi uit. Ik ben bekend met het fenomeen false positives maar de Lenovo Super Camera and Gallery geeft op een scan: Android:SMSZombie-P [PUP]

http://news.techworld.com/security/3376877/android-smszombie-trojan-infects-500000-chinese-users/

Sambaaa geeft aan dat hij Anti-virus voor Android niet nodig vindt maar zou het kunnen zijn dat er al een infectie heeft plaatsgevonden? Begrijp me plzz niet verkeerd, ik wil echt niet gaat stoken. Ik ben zeer dankbaar voor het vele werk. Het is puur een vraag die ik even wil stellen, dit soort grote besmettingen gebeuren namelijk wel eens.
Je bent (voor zo ver ik weet) niet verplicht om dat Lenovo spul te installeren. Gewoon even uitvinken tijdens de setup voor installatie en ik denk dat je probleem weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zou je ook Sambaa aanraden en dan custom install. Kun je zelf alle apps kiezen die je erop wilt hebben. Zo kun je hem zo stock mogelijk maken als je wilt. Ik raad je wel aan om de wifi/3G tweaks niet te doen als je internet problemen ervaart via 3G. Ik had namelijk eerst problemen met wegvallen van internet via 3G (bij V1.5) toen ik V2.0 installeerde heb ik die tweaks uitgezet en had ik de problemen ook niet meer. Kan ook zijn dat V1.5 misschien niet goed geflashed was overigens want hij viel soms ook uit. Maar ik ben toen meteen overgestapt op V2.0 dus dat heb ik niet meer getest. (Icm. Telfort, dus KPN netwerk, dus continu roaming. Misschien dat dat ook invloed had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:19:

Het zou anders wat zijn als die app niet van Lenovo kwam.
Lijkt me dus om een false positve te gaan, desnoods kun je ook nog met meerdere scanners scannen want een false positive van een bekende virusscanner op android is niet ongewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Ja dat heb ik ook gedaan, app is reeds verwijderd. Maar gaat mij hier meer om het algemeen belang. Stel het is een besmetting, dan zit dat dus in de standaardinstallatie. Zou zonde zijn toch? En gevaarlijk. Maar dat alleen op het moment dat het ook echt zo is natuurlijk. Wilde alleen mijn bevinding aangeven. Het betreft een potentiële SMSZombie in een camera-app. Dat leek me een beetje vreemd voor een false positive..vandaar :)

Scan gedaan met Avast maar ik begrijp dus dat de App rechtstreeks van de Playstore of Lenovo komt? Dan lijkt me er niets aan de hand idd :)

Daarnaast heb ik de tweaks voor 3G en WiFi niet gebruikt. Ik kom van de V3.3 van DutchGio af, zaten daar die tweaks wel bij? Een app met de naam WiFi Fix zit er wel bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Call of Duty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:16:
Ja dat heb ik ook gedaan, app is reeds verwijderd. Maar gaat mij hier meer om het algemeen belang. Stel het is een besmetting, dan zit dat dus in de standaardinstallatie. Zou zonde zijn toch? En gevaarlijk. Maar dat alleen op het moment dat het ook echt zo is natuurlijk. Wilde alleen mijn bevinding aangeven. Het betreft een potentiële SMSZombie in een camera-app. Dat leek me een beetje vreemd voor een false positive..vandaar :)

Scan gedaan met Avast maar ik begrijp dus dat de App rechtstreeks van de Playstore of Lenovo komt? Dan lijkt me er niets aan de hand idd :)

Daarnaast heb ik de tweaks voor 3G en WiFi niet gebruikt. Ik kom van de V3.3 van DutchGio af, zaten daar die tweaks wel bij? Een app met de naam WiFi Fix zit er wel bij in.
Dat is het dus niet. 8)7
Die app komt rechtstreeks uit de firmware van lenovo, ik heb m zelf ook gebruikt toen gammarom er nog niet was.

3.3 van mij is een ander verhaal, ik weet niet of Sambaa exact dezelfde tweaks gebruikt maar het komt wel op hetzelfde neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Nou, dan is de PUP een PWP geworden en is alles opgelost ^_^

Wat houdt de fix precies in eigenlijk? Ben wel benieuwd naar het technische gedeelte als je dat wil uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is het ook:
https://mobile.twitter.co...o/1?screen_name=xplodwild

Dat is de Developer van de Focal camera app en tevens 'Omni Head developer', en werkt nu aan Omnirom voor de Oppo, die blijkbaar gebaseerd is op KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Dat is het ook:
https://mobile.twitter.co...o/1?screen_name=xplodwild

Dat is de Developer van de Focal camera app en tevens 'Omni Head developer', en werkt nu aan Omnirom voor de Oppo, die blijkbaar gebaseerd is op KitKat.
Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Maar hoe kan dit nou eigenlijk? Heeft de developper dan de volledige source in zn handen? Anders is zoiets niet mogelijk toch?
Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.
Het FAEA Cyanogenmod project is ook nog gaande, maar de vooruitgang daar is minimaal, of je wordt gewoon niet goed up-to-date gehouden. Zij beschikken wel over de volledige source omdat FAEA zelf eraan meewerkt.

Bij de meeste mediatek telefoons wordt totaal geen source vrijgegeven, of ontbreken de delen die mediatek-specifiek zijn.
Het vermoeden is dat mediatek stukken 'code' van andere merken als sony, samsung, quallcomm, enz. Zelf gebruikt, en hierdoor de sources zelf niet vrijgeeft, deze en ook niet vrijgegeven mogen worden door andere fabrikanten van mediatek.

Maar daarnaast is deze developer zeer ervaren en zijn 'xda-CV' zeg maar, is niet mis.
Ook zou de nederlandse developer Chainfire die eerder als eerste root toegang op de Note 3 wist te verkrijgen er aan meegewerkt hebben..
Niet de minste op XDA zeg maar >:)
Dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Waarschijnlijk is de kernel source voor de R819 compleet.
Het FAEA Cyanogenmod project is ook nog gaande, maar de vooruitgang daar is minimaal, of je wordt gewoon niet goed up-to-date gehouden. Zij beschikken wel over de volledige source omdat FAEA zelf eraan meewerkt.

Bij de meeste mediatek telefoons wordt totaal geen source vrijgegeven, of ontbreken de delen die mediatek-specifiek zijn.
Het vermoeden is dat mediatek stukken 'code' van andere merken als sony, samsung, quallcomm, enz. Zelf gebruikt, en hierdoor de sources zelf niet vrijgeeft, deze en ook niet vrijgegeven mogen worden door andere fabrikanten van mediatek.

Maar daarnaast is deze developer zeer ervaren en zijn 'xda-CV' zeg maar, is niet mis.
Ook zou de nederlandse developer Chainfire die eerder als eerste root toegang op de Note 3 wist te verkrijgen er aan meegewerkt hebben..
Niet de minste op XDA zeg maar >:)
Dus wellicht dat dat ook nog invloed heeft..
Nouja, laten we maar hopen dat hier meer vooruitgang is als het Faea project, want daar heb ik al een poosje niets meer van gehoord inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die Gammarom is wel chill. Kies de volgende keer wel de minimal of custom uitvoering. Zit alsnog een beetje erg veel meuk tussen naar mijn mening. Draait wel soepeltjes tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb iets meer info hierover:
Heb nu bijna de hele maand mijn mobiel internet uitgehad, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

De enkele keer dat ik mobiel internet aan heb gezet, had ik binnen een dag weer hetzelfde probleem! Ik weet niet hoe ik hier verder mee moet testen qua settings en zo...

Heeft iemand inmiddels een oplossing?
djiedjee schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:50:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
djiedjee schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:36:
Ik heb iets meer info hierover:
Heb nu bijna de hele maand mijn mobiel internet uitgehad, probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

De enkele keer dat ik mobiel internet aan heb gezet, had ik binnen een dag weer hetzelfde probleem! Ik weet niet hoe ik hier verder mee moet testen qua settings en zo...

Heeft iemand inmiddels een oplossing?
[...]
Lijkt gerelateerd te zijn aan mediatek en het netwerk hier.
Sambaaa(XDA) herkende het in elk geval niet, en in het Gammarom thread hoor je er ook niet van.

Hier op GoT wel; onder andere bij de Jiayu G4 en de Zopo C2 zijn dergelijke issues ook gemeld.
Een fix heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Wellicht iets met roaming ook.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb t-mobile, dus geen roaming maar het komt ook voor. Dat is het dus niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Toch nog even terugkomen op het wegvallende signaal.
Ik had al gemerkt dat het probleem zich niet voordoet als ik mobiel internet uitschakel.

Nu heb ik hem op "Alleen WCDMA" ingesteld in plaats van "GSM/WCDMA". Probleem is tot nu toe nog niet ontstaan...

Enig idee wat er aan de "GSM" instellingen verder nog valt te tweaken?
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste