Aangezien ik zelf niet veel tijd heb om aan mn Optimised ROM te werken, kan ik voorlopig de GammaRom van Sambaaa(XDA) aanraden.
Ik communiceer vrij veel met hem, en wist dus al dat er een grote update aan zat te komen.
in zijn laatste release heeft hij een mooie, nieuwe toevoeging gedaan: AROMA Installer.
Dit start op terwijl je de rom flasht in recovery, en laat je zelf kiezen wat er wel en niet geinstalleerd wordt.
De mkgelijkheden zijn hier oneindig, maar voor nu is het beperkt tot de keuze in welke launcher, standaardapps, en tweak engine je wilt gebruiken.
Het mooie eraan is dat het universeel is; door verschillende combinaties te maken van keuzes, kun je 4 (eigenlijk 2) verschillende installaties combineren in 1 zip bestand. Hierdoor zijn er geen aparte versies voor de Elite en Youth meer nodig.
Door deze aanpassingen is het bestand dat gedownload moet worden wel wat groter.
Daarnaast kun je ook de resolutie veranderen, door een aantal commands in de optioneel voorgeinstalleerde terminal emulator in te voeren. Dit is alleen nog niet helemaal stabiel, want Apex launcher kan er niet goed mee omgaan, maar met bijvoorbeeld games zou je de resolutie tijdelijk kunnen 'downsizen' naar 720P.
De mooiste toevoeging vindt ik zelf dat je de interne sd card kunt 'repartitionizen'
Dit kan voor elk model van de iOcean X7. Hierdoor wordt de geheugenindeling anders ingedeeld, en heb je voortaan geen interne sd kaart meer, maar wordt deze ruimte toegekend aan de data partitie, en kun je dus veel meer apps/data kwijt.
Zelf zag ik het nut van een interne sd kaart toch al niet in, dus ik heb nu veel meer ruimte op mn youth vrij voor het installeren van apps.
Het addertje onder het gras is dat je interne sd kaart hierdoor wel geformateerd wordt, en je dus alles wat daar op staat kwijt raakt. In mijn geval stonden hier alleen 5 foto's op die ik had gemaakt toen ik er nog geen sd kaart in had zitten, en wat mapjes met thumbnails, of mappen die zo goed als leeg waren, omdat de data op de externe sd kaart staat, met dezelfde map-indeling. Ik heb de foto's verplaatst naar mijn externe sd kaart zodat ik deze niet kwijtraak.
dat ziet er dan vervolgens zo uit:
Voor het partitionen moet je wel even goed de handleiding lezen. Dit installeerd namelijk niet direct de ROM.
Dus eerst downloaden, flashen > repartitionen > reboot > flashen > reboot
XDA thread van GammaRom 1.2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469671