Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
CultFreak schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:09:
[...]

Met CWM krijg ik ook een failed. Hij geeft een error na de "format system en data partitie" stap. Iets over dat er 4 variables moeten worden opgegeven en hij krijgt er 5. :|
Ik heb een x7 Youth overigens.
Hmm, ik heb wel een vermoeden waar dat aan zou kunnen liggen...
Ik ga er als ik weer tijd heb naar kijken, in iedergeval bedankt alvast voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Exacte melding:
Format() expects 4 args. Got 5
E-error in bladiebla.zip
(Status 7)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:08:
Exacte melding:
Format() expects 4 args. Got 5
E-error in bladiebla.zip
(Status 7)
Hmm, ik ga als ik morgen wat tijd kan vrijmaken tussen het leren door de updater-script en binary even doorlopen, moet wel op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een geroote Iocean x7 Elite, in al mijn enthousastme wilde ik mijn Iocean x7 Elite flashen, ik heb het stappenplan gevolgd van HackingDutchman & dutchgio:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1550000.
HackingDutchman schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:20 in het topic [iOcean X7] Rooten en Custom ROM's:

Stap 2. Het installeren van CWM(Clockworkmod) Recovery
- Recovery.img downloaden en naar de SD kaart kopiëren
Deze is hier te vinden:http://d-h.st/qEm
- Een app als ROM Manager of Mobile Uncle MTK Tools installeren:
ROM Manager: https://play.google.com/s...ger&feature=search_result
MobileUncle MTK Tools: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobileuncle.toolbox&feature=search_result
- Vervolgens geef je deze apps Root-toegang en selecteer je de optie ''Recovery Update.''
selecteer de recovery.img die je zojuist op je SD kaart heb geplaatst. Vervolgens boot je in de nieuwe recovery modus. Er kunnen nu backups gemaakt worden, en custom ROM's worden geflasht.
Ik heb voor MobileUncle MTK Tools gekozen en deze gedownload, ik heb de app Root-toegang gegeven en daarna heb ik de optie 'Recovery Update' geselecteerd. Ik heb mijn Recovery.img (De recovery.img uit het tutorail) van de SD geselecteerd, daarna kreeg ik de melding: 'Are sure flash recovery !'. Ik selecteerde 'Ok', hierna kreeg ik weer een melding: 'Into Recovery Mode' ik selecteerde weer 'Ok'. Hierna sloot hij af en kwam het normale 'IOCEAN X7' screen. Na een aantal seconden (2 á 3) kreeg ik het scherm hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fwhrpj.png
(Roze/roodachtige horizontale strepen en af en toe blauwe/groene horizontale strepen. Het beeld beweegt NIET)

Hierna haalde ik de batterij uit mijn Iocean x7 Elite, en dan deed ik de batterij er weer in uiteraard ;), en daarna starte ik hem gewoon weer op, alles was/is goed en alles deed/doet het nog...

Nu is mijn vraag; wat gaat hier verkeerd, waardoor gaat het flashen verkeerd of ligt het aan de verkeerde rom?

Ik heb zelf ook al gezocht, ik denk dat ik de verkeerde rom heb gebruikt, net als vele andere tweakers.
dutchgio schreef op dinsdag 29 oktober 2013 in het topic van RobertNL98: Verkeerd geflashed, gaat niet meer aan, oplaadled reageert @ 17:31:
SP Flashtool+ officiele firmware downloaden, en dan de goede tutorial volgen om die firmware terug te zetten.

Van wat ik zo hoor, heb je de recovery voor de youth geflashed, in plaats van die voor de elite.
Als ik me niet vergis is hebben meerdere tweakers zich daar in vergist.
Probeer eens te zoeken in het iOcean topic.
Dutchgio zegt dat RobertNL98 in het Iocean topic moet zoeken, ik heb daar ook even gezocht, maar daar kan ik niet zo snel een Iocean x7 ELITE recovery.img vinden.

Als ik inderdaad de verkeerde recovery.img heb gedownload, dan wil ik de recovery.img van deze rom op mijn telefoon zetten: http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite-3/.
Deze recovery.img heb ik naast de Gamma-recovery.img ook op mijn SD gezet.
Daarna heb ik MobileUncle MTK Tools geopend. Toen selecteerde ik 'Recovery Update', nadat ik 'Recovery Update' had geselecteerd, ging hij naar beschikbare recovery.img's zoeken. Na een aantal seconden heeft hij 25 recovery bestanden gevonden, maar mijn recovery staat er niet tussen (de recovery van needrom).

Waarom kan hij hem niet vinden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dankje

Edit: Ik probeerde net een backup te maken, maar hij kan geen map aanmaken. (errno=22)
Zal ik een backup maken ofniet? Zo ja, hoe moet ik dit dan oplossen?

Edit 2: Is een recovery.img rom gebonden, of kan ik ook een andere rom gebruiken?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gewoon die recovery erop knallen.
Dat is niet het grootste probleem.

Recovery is niet rom gebonden nee, die is toestel gebonden.
Met de recovery kun je er nieuwe roms op zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door Momus op 31-10-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:11:
Gewoon die recovery erop knallen.
Dat is niet het grootste probleem.
Oké, dankje!
Het flashen lukte, en de rom deed het.

Nog maals bedankt!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:43:

voor degenen die al op 3.1/3.2 zitten; de update wordt verspreid via de OTA-updater app.
voor wie daar nog geen gebruik van maakt, hierbij de downloadlinks:

Youth (turbo):
https://www.dropbox.com/s/pf1ug0n3qbn2bqi/iOceanX7Youth-OptimisedROM-V3.3.zip

Elite:
https://www.dropbox.com/s/tqu7mpk2a1c4y5s/iOceanX7Elite-OptimisedROM-V3.3.zip

De download link van de Elite is verwijderd of verplaatst, hoe/waar kan ik hem nu downloaden?

Sorry, had niet gezien dat ik als laast heb gepost :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:58:
[...]

De download link van de Elite is verwijderd of verplaatst, hoe/waar kan ik hem nu downloaden?

Sorry, had niet gezien dat ik als laast heb gepost :S
Er staan er toch 2? Dan die 2e aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26
Momus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

Er staan er toch 2? Dan die 2e aanklikken.
Werkt ook niet ;)

-edit- Even snel die zip file door Google gehaald, maar die kan hem ook totaal nergens vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Ikkuh84 op 31-10-2013 17:43 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Timocos schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:41:
[...]

Werkt ook niet ;)

-edit- Even snel die zip file door Google gehaald, maar die kan hem ook totaal nergens vinden.
Als je die onderste link aanklikt, die ik gepost heb, gaat ie een CWMrecovery_Elite.img downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26
Momus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:44:
[...]

Als je die onderste link aanklikt, die ik gepost heb, gaat ie een CWMrecovery_Elite.img downloaden.
Vreemd. als ik op beide klik krijg ik de melding dat er geen file meer te vinden is.
Ah, ik zie dat jij het over een andere post had dan ik. ik had het over die 2 dropbox links, die beide niet werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ikkuh84 op 31-10-2013 18:12 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Timocos schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:11:
[...]

Vreemd. als ik op beide klik krijg ik de melding dat er geen file meer te vinden is.
Ah, ik zie dat jij het over een andere post had dan ik. ik had het over die 2 dropbox links, die beide niet werken.
Die reactie is inderdaad wat verouderd, ik heb mijn dropbox omgeving iets aangepast en hierdoor werken de links niet meer.

De laatste versie voor de elite is hier:
https://www.dropbox.com/s...ite-OptimisedROM-V3.3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

Die reactie is inderdaad wat verouderd, ik heb mijn dropbox omgeving iets aangepast en hierdoor werken de links niet meer.

De laatste versie voor de elite is hier:
https://www.dropbox.com/s...ite-OptimisedROM-V3.3.zip
Oké, dankjewel, ik ben hem aan het downloaden, zou je ook een officiele Iocean x7 Elite rom kunnen maken en/of een android 4.3 rom? :)

De android 4.3 rom is nergens te vinden op internet, en de officiele rom van Needrom doet het niet (althans bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:23:
[...]

Oké, dankjewel, ik ben hem aan het downloaden, zou je ook een officiele Iocean x7 Elite rom kunnen maken en/of een android 4.3 rom? :)

De android 4.3 rom is nergens te vinden op internet, en de officiele rom van Needrom doet het niet (althans bij mij)
Officiele elite rom??

Android 4.3 gaat alleen lukken als MediaTek meewerkt, dus reken daar maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:25:
[...]

Officiele elite rom??

Android 4.3 gaat alleen lukken als MediaTek meewerkt, dus reken daar maar niet op.
Ja, de officiele Iocean x7 elite van android 4.2.1

Geeft niet, het leek me alleen maar leuk om die 4.3 te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Ja, de officiele Iocean x7 elite van android 4.2.1

Geeft niet, het leek me alleen maar leuk om die 4.3 te hebben...
Daar ben ik mee bezig, want die firmware lijkt wat stabieler dan de youth firmware.
Alleen leverde dat wat problemen op, waardoor ik m niet kon uploaden en vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

Daar ben ik mee bezig, want die firmware lijkt wat stabieler dan de youth firmware.
Alleen leverde dat wat problemen op, waardoor ik m niet kon uploaden en vrijgeven.
Oké, als het je lukt dan zie ik het wel, ben verwachtingsvol aan het kijken...
Momenteel heb ik nu miui, bevalt me wel, vooral de handige functies, maar de standaard android werkt wel fijner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:26:
[...]

Oké, als het je lukt dan zie ik het wel, ben verwachtingsvol aan het kijken...
Momenteel heb ik nu miui, bevalt me wel, vooral de handige functies, maar android werkt wel fijner...
MIUI is nog altijd Android hoor, het ziet er alleen heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:27:
[...]

MIUI is nog altijd Android hoor, het ziet er alleen heel anders uit.
Ja, dat is waar, nog ff een soort va opmerking/vraag,
Miui blokkeert de root rechten, heeft iemand hier ervaring mee, zo ja?
Hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:39:
[...]

Ja, dat is waar, nog ff een soort va opmerking/vraag,
Miui blokkeert de root rechten, heeft iemand hier ervaring mee, zo ja?
Hoe heb je het opgelost?
Via je security center->machtigingen kun je toch wel of geen root toegang geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:49:
[...]

Via je security center->machtigingen kun je toch wel of geen root toegang geven?
Ja, het is niet helemaal op die manier, maar het is wel gelukt, er was namelijk een app van Xiaomi, maar die had ik over het hoofd gezien :F

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Versie 3.3 werkt niet dus van DutchGio? Wil morgen de telefoon van mij pa ff updaten namelijk..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Momus schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:30:
Versie 3.3 werkt niet dus van DutchGio? Wil morgen de telefoon van mij pa ff updaten namelijk..,
v3.3 werkt maar er zitten her en der nog een paar kleine bugs.. Ik zou wachtn op de volgende versie ik denk dat deze echt de moeite waard zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Probleem is dat dat ding van pa bijna elke keer boot als ie ontgrendelt... Er moet dus iets nieuws op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Installeer de v3.3 dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Is er nog een link beschikbaar naar v3.3 voor de youth? Die elders staat werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:57
Momus schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:47:
Probleem is dat dat ding van pa bijna elke keer boot als ie ontgrendelt... Er moet dus iets nieuws op.
Zou je niet eerst eens terug gaan naar factory default/fabrieks instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Blastpe schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:30:
[...]

Zou je niet eerst eens terug gaan naar factory default/fabrieks instellingen?
Dat kan, maar liever gooi ik er direct een doorontwikkelde ROM op, aangezien nu versie 1 erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Aangezien ik zelf niet veel tijd heb om aan mn Optimised ROM te werken, kan ik voorlopig de GammaRom van Sambaaa(XDA) aanraden.
Ik communiceer vrij veel met hem, en wist dus al dat er een grote update aan zat te komen.

in zijn laatste release heeft hij een mooie, nieuwe toevoeging gedaan: AROMA Installer.
Dit start op terwijl je de rom flasht in recovery, en laat je zelf kiezen wat er wel en niet geinstalleerd wordt.
De mkgelijkheden zijn hier oneindig, maar voor nu is het beperkt tot de keuze in welke launcher, standaardapps, en tweak engine je wilt gebruiken.

Het mooie eraan is dat het universeel is; door verschillende combinaties te maken van keuzes, kun je 4 (eigenlijk 2) verschillende installaties combineren in 1 zip bestand. Hierdoor zijn er geen aparte versies voor de Elite en Youth meer nodig.

Door deze aanpassingen is het bestand dat gedownload moet worden wel wat groter.

Daarnaast kun je ook de resolutie veranderen, door een aantal commands in de optioneel voorgeinstalleerde terminal emulator in te voeren. Dit is alleen nog niet helemaal stabiel, want Apex launcher kan er niet goed mee omgaan, maar met bijvoorbeeld games zou je de resolutie tijdelijk kunnen 'downsizen' naar 720P.

De mooiste toevoeging vindt ik zelf dat je de interne sd card kunt 'repartitionizen'
Dit kan voor elk model van de iOcean X7. Hierdoor wordt de geheugenindeling anders ingedeeld, en heb je voortaan geen interne sd kaart meer, maar wordt deze ruimte toegekend aan de data partitie, en kun je dus veel meer apps/data kwijt.
Zelf zag ik het nut van een interne sd kaart toch al niet in, dus ik heb nu veel meer ruimte op mn youth vrij voor het installeren van apps.
Het addertje onder het gras is dat je interne sd kaart hierdoor wel geformateerd wordt, en je dus alles wat daar op staat kwijt raakt. In mijn geval stonden hier alleen 5 foto's op die ik had gemaakt toen ik er nog geen sd kaart in had zitten, en wat mapjes met thumbnails, of mappen die zo goed als leeg waren, omdat de data op de externe sd kaart staat, met dezelfde map-indeling. Ik heb de foto's verplaatst naar mijn externe sd kaart zodat ik deze niet kwijtraak.

dat ziet er dan vervolgens zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshot_2013-11-06-11-42-46.png?w=AAADaT43RxDb7rU5WDRtcv4CKH5xCAtj4khImZWu_ehRKQ

Voor het partitionen moet je wel even goed de handleiding lezen. Dit installeerd namelijk niet direct de ROM.
Dus eerst downloaden, flashen > repartitionen > reboot > flashen > reboot ;)

XDA thread van GammaRom 1.2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb gisteren de Punked Rom erop gezet bij mijn pa. Dat had hij toch liever dan de V3.3 die nog wat bugs heeft.
Leek prima te werken op het eerste gezicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
De nieuwe GAMMA rom werkt inderdaad erg goed en ook repartitioneren is goed te doen

EDIT: Na repartitioneren ziet de phone de rest van het telefoon geheugen niet meer. de PC vraagt om te formateren

EDIT 2: Repartitioneren geeft erg veel problemen met het niet vinden van het rest telefoongeheugen

[ Voor 61% gewijzigd door Limbo045 op 06-11-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb nu een based on miui rom, maar nu wil ik de offficiële versie.
Een goede reallife vriend van mij raadt mij deze rom aan, want het is een telefoon (Leonovo A830) met hetzelfde ram, hetzelfde processor en dezelfde videokaart.
Maar persoonlijk twijfel ik nog een beetje, zou ik het kunnen proberen of raden jullie het mij af.

Rom van nu: http://www.needrom.com/mobile/miui-pandore-edition/
Link: http://files.miuiandroid....id_A830_3.11.1_jb-4.2.zip
Mijn telefoon is: Iocean x7 ELITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:00:
Hallo,
Ik heb nu een based on miui rom, maar nu wil ik de offficiële versie.
Een goede reallife vriend van mij raadt mij deze rom aan, want het is een telefoon (Leonovo A830) met hetzelfde ram, hetzelfde processor en dezelfde videokaart.
Maar persoonlijk twijfel ik nog een beetje, zou ik het kunnen proberen of raden jullie het mij af.

Rom van nu: http://www.needrom.com/mobile/miui-pandore-edition/
Link: http://files.miuiandroid....id_A830_3.11.1_jb-4.2.zip
Mijn telefoon is: Iocean x7 ELITE
Misschien moet je het de volgende keer niet aan je 'vriend' vragen die er geen verstand van heeft...
Een rom voor de A830 kun je (zonder de nodige aanpassingen) niet flashen op een iOcean, zelfde hardware of niet. Hoogstwaarschijnlijk is die huidige MIUI al een port van een officiele MIUI dus gewoon zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Haha. Sjonge. Lekkere vrienden heb jij. Die vindt het blijkbaar leuk als jij je telefoon naar de klote helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:04:
[...]

Misschien moet je het de volgende keer niet aan je 'vriend' vragen die er geen verstand van heeft...
Een rom voor de A830 kun je (zonder de nodige aanpassingen) niet flashen op een iOcean, zelfde hardware of niet. Hoogstwaarschijnlijk is die huidige MIUI al een port van een officiele MIUI dus gewoon zo houden.
Oké, dankjewel voor je raad, en je denkt dus ook dat dit de officiële is? (Die ik nu heb)
En wanneer denk je de officiële android 4.2 rom af te hebben voor de Elite? (Het hoeft niet snel, je mag rustig aan doen ;))
Momus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:10:
Haha. Sjonge. Lekkere vrienden heb jij. Die vindt het blijkbaar leuk als jij je telefoon naar de klote helpt.
Haha, misschien is hij jaloers dat hij een Samsung uit het jaar Mozes heeft. :P
Heel veel mensen zijn jaloers op me, ze kraken hem allemaal af. Maar dan worden ze door andere mensen weer helemaal vol gescholden omdat ze mijn telefoon helemaal geweldig vinden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:10:
[...]

Oké, dankjewel voor je raad, en je denkt dus ook dat dit de officiële is? (Die ik nu heb)
En wanneer denk je de officiële android 4.2 rom af te hebben voor de Elite? (Het hoeft niet snel, je mag rustig aan doen ;))

[...]
Officiele?
Custom roms zijn juist niet officieel 8)7

V3.3 is voor zowel de Youth als Elite, dus scroll even een paar pagina's terug zou ik zeggen... ;)
Wanneer het vervolg daarop klaar is weet ik zelf ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:37:
[...]

Officiele?
Custom roms zijn juist niet officieel 8)7

V3.3 is voor zowel de Youth als Elite, dus scroll even een paar pagina's terug zou ik zeggen... ;)
Wanneer het vervolg daarop klaar is weet ik zelf ook nog niet.
Oja, nee sorry, :F ik bedoel de officiële/stock Android 4.2 rom voor de Elite

De V3.3 is wel erg mooi en goed, maar ik heb liever de Android 4.2 rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Want? Custom Rom's performen over het algemeen beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Momus schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:19:
Want? Custom Rom's performen over het algemeen beter...
Meneer weet het verschil niet tussen custom en officieel, of de vertaling van custom is hem onbekend, want hij vertelt nu hetzelfde verhaal opnieuw.

Of ik ben heel dom en snap niet wat er van mij verwacht wordt als er "officiële android 4.2 rom" bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Dutch, ik ben nog een beetje huiverig om die Gammarom te flashen. Net ff de changelog doorgelezen en ziet er erg goed uit. Ik zit er alleen een beetje mee dat er gepartitioneerd kan worden. Brengt dit nog risico's met zich mee? Of blijft de recovery mode altijd wel werken nog en kan er dan altijd weer netjes een bacup worden teruggeflashed?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:47:
Dutch, ik ben nog een beetje huiverig om die Gammarom te flashen. Net ff de changelog doorgelezen en ziet er erg goed uit. Ik zit er alleen een beetje mee dat er gepartitioneerd kan worden. Brengt dit nog risico's met zich mee? Of blijft de recovery mode altijd wel werken nog en kan er dan altijd weer netjes een bacup worden teruggeflashed?
Alleen de interne sd kaart wordt gepartitioneerd, en ik heb het zelf ook gedaan, dus dat zit wel goed.
Enige risico is dataverlies als je er iets cruciaals op hebt staan.
De recovery kan er zoiezo niet kapot van gaan.

De installatie is als volgt:
- reboot naar recovery
- flash gammarom.zip
- aroma install start.
- selecteer jou iOcean versie
- kies voor repartitionen
- laat m even draaien
- reboot to android

Daarna begin je weer bovenaan. Je geeft alleen aan dat je NIET wilt repartitionen.
Dus:
- reboot to recovery
- flash gammarom.zip
- aroma install start
- kies om niet te repartitionen, nu ga je door naar de ROM installatie
- kies welke appa jij wel en niet wilt
- reboot
-apply magic.

PS: let er wel op dat je backups maakt.
Zowel inn recoverymodus(nandroid) alswel de apps+data met apps als titanium backup is aangeraden.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 06-11-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:53:
[...]

Alleen de interne sd kaart wordt gepartitioneerd, en ik heb het zelf ook gedaan, dus dat zit wel goed.
Enige risico is dataverlies als je er iets cruciaals op hebt staan.
De recovery kan er zoiezo niet kapot van gaan.

De installatie is als volgt:
- reboot naar recovery
- flash gammarom.zip
- aroma install start.
- kies voor repartitionen
- laat m even draaien
- reboot to android

Daarna begin je weer bovenaan. Je geeft alleen aan dat je NIET wilt repartitionen.
Dus:
- reboot to recovery
- flash gammarom.zip
- aroma install start
- kies om niet te repartitionen, nu ga je door naar de ROM installatie
- kies welke appa jij wel en niet wilt
- reboot
-apply magic.

PS: let er wel op dat je backups maakt.
Zowel inn recoverymodus(nandroid) alswel de apps+data met apps als titanium backup is aangeraden.
Ja backups zou ik inderdaad zowiso even maken, doe ik standaard bij het flashen, je weet nooit..
Wat heb jij gekozen als partitie layout? En maakt dat verder nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:10:
[...]

Ja backups zou ik inderdaad zowiso even maken, doe ik standaard bij het flashen, je weet nooit..
Wat heb jij gekozen als partitie layout? En maakt dat verder nog wat uit?
De grootste optie die je kunt kiezen voor de Youth zonder turbo.
Anders houdt je een interne sd kaart van een paar honderd mb over, waar je 0,0 mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Ik ben de guide nog is aan het doorlezen, maar ik begrijp dat het partitioneren eigenlijk helemaal niet verplicht is? Gewoon een kwestie van iets meer ruimte voor je apps. Maakt voor mij niet zo gek veel uit, aangezien ik een deel naar mn sd kaart kan schrijven en over het algemeen toch niet zo gek veel apps installeerd heb.

Al zou ik deze stap gewoon overslaan, zou ik dan minder goede performance hebben met deze rom als dan wanneer ik wel partitioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dat maakt niks uit. Het is puur de (voor mij ongebruikte) ruimte die je kunt gebruiken voor apps.
Het verplaatsen van apps naar je externe sd kaart kan wel voor minder performance zorgen, zeker als de lees- en schrijfsnelheden niet al te hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50
Begin nu echt opslag problemen te krijgen en gewoon symptonen te krijgen dat het rom geheugen prop vol is, telefoon crasht soms en mijn telefoongeheugen is 9/10 keer niet bereikbaar en als ik de galerij open dan crasht die naar homescreen.
0,00 byte vrij :) , via de SD card werkt alles wel goed.
Effe backup maken en vnv een andere ROM er op knallen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
alaintje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:09:
Begin nu echt opslag problemen te krijgen en gewoon symptonen te krijgen dat het rom geheugen prop vol is, telefoon crasht soms en mijn telefoongeheugen is 9/10 keer niet bereikbaar en als ik de galerij open dan crasht die naar homescreen.
0,00 byte vrij :) , via de SD card werkt alles wel goed.
Effe backup maken en vnv een andere ROM er op knallen.
Dat is ook niet echt handig nee... :)
Hoe krijg je dat voor elkaar?! Je installeert toch niet je eigen apps als systeem apps hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:56:
Nee, dat maakt niks uit. Het is puur de (voor mij ongebruikte) ruimte die je kunt gebruiken voor apps.
Het verplaatsen van apps naar je externe sd kaart kan wel voor minder performance zorgen, zeker als de lees- en schrijfsnelheden niet al te hoog zijn.
Word het gehele OS er langzamer van als er apps op de SD kaart geinstalleerd worden? Heb er trouwens wel een class10 in zitten, dus zou opzich goed moeten zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:42:
[...]

Word het gehele OS er langzamer van als er apps op de SD kaart geinstalleerd worden? Heb er trouwens wel een class10 in zitten, dus zou opzich goed moeten zijn lijkt mij?
Met class 10 zit je wel goed. Dan valt het wel mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
Heb ook eens de Sambaa Rom geïnstalleerd op mijn Youth Turbo. Draait allemaal prima, alles ingesteld etc. Alleen nu heb ik een klein probleempje, ik krijg geen internet door over WiFi. In het begin allemaal prima, maar nadat ik m'n accesspoints voor mobiel internet ingsteld had, doet ie het niet meer. Verbinding maken met het netwerk doet ie prima, maar verder niet. Op meerdere netwerken hier in de omgeving heeft deze hier last van. Toevallig bij iemand bekend of hier meer mensen met deze Rom last van hebben?

Even batterij eruit en erin loste het probleem op.

[ Voor 21% gewijzigd door VERNederlander op 07-11-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Dagje mee gewerkt en ik merk met WiFi toch het probleem twee keer dat ik gisteren al even meldde. WiFi maakt wel verbinding, maar zend geen internet door. Batterij eruit trekken lost het wel op, maar dit wil ik niet elke dag gaan doen. Hoop dat het wat opstart problemen zijn, want merk over het algemeen dat de Rom lekkerder draait dan Stock. Dus zou niet graag terugwillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
VERNederlander schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:30:
Dagje mee gewerkt en ik merk met WiFi toch het probleem twee keer dat ik gisteren al even meldde. WiFi maakt wel verbinding, maar zend geen internet door. Batterij eruit trekken lost het wel op, maar dit wil ik niet elke dag gaan doen. Hoop dat het wat opstart problemen zijn, want merk over het algemeen dat de Rom lekkerder draait dan Stock. Dus zou niet graag terugwillen.
Voor welke tweak engine heb je gekozen?!
Bij mij draait ie prima.
Ik zie wel af en toe een grijs wifi-logo, maar heb gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOcean X7,zeer behulpzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
dutchgio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:38:
[...]

Voor welke tweak engine heb je gekozen?!
Bij mij draait ie prima.
Ik zie wel af en toe een grijs wifi-logo, maar heb gewoon verbinding.
Sorry, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met tweak engine. Ik heb de luie install gedaan waarbij alles wordt ingesteld naar wat de Sambaa het beste vindt, dus heb me daar niet verder in verdiept. Maar als het ik het goed begrijp kun je het beter zelf instellen?

Ik zie overigens het blauwe wifi logo en als ik in settings kijk zegt ie dat ie verbonden is, maar verder doet ie niets. Heb de adblock al even uitgezet. Als ik 'm nu herstart, doet ie het vast wel weer, maar als ik even wegga en weer thuis kom, is het weer hetzelfde euvel.

Ik moet nog even een beetje het gevoel van flashen e.d. krijgen op de Iocean, maar ga vanmiddag weer eens aan het prutsen.

[ Voor 17% gewijzigd door VERNederlander op 09-11-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Iemand nog interesse in een nieuwe 3000 mAh accu? Ik dacht mijn iOcean te reanimeren met een nieuwe accu, maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook GammaRom geinstalleerd en het valt me op dat er hij toch minder vloeiend lijkt te zijn dan mijn vorige rom van Dutchgio. Antutu 12600+ dus dat is ok.
Wifi lijkt ook een tandje minder en dat was al niet super.
Ik heb zijn "AVOID CRAP" guide gevolgd muv de virusscanner. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Heb de standaard ROM er weer even opgezet, omdat een herinstallatie voor nu geen verbetering bood. Ga er een andere keer nog wel verder naar te kijken.
Een andere vraag waarop ik het antwoord nog niet helemaal heb kunnen vinden, is het mogelijk op om de Stock ROM gravity box te installeren? Er zitten namelijk wel een aantal mooie instellingen in waar ik graag gebruik van zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbo045
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05-2016
Ja hoor stock is geroot en gravitybox werkt goed wel eerst Xposed framework installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Dus we hoeven geen v3.4 te verwachten, en ik kan nu beter naar de GammaRom upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Adr01 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:45:
Dus we hoeven geen v3.4 te verwachten, en ik kan nu beter naar de GammaRom upgrade?
Niet op zeer korte termijn in ieder geval.
Bij mij draait Gamma wel redelijk, maar er zitten toch wat kleinigheidjes in die ik er liever uit heb..
Maar 1 goede ROM is beter dan 2 gemmidelde, dus het lijkt me beter om dingen te combineren, en ik bijvoorbeeld Sambaa een handje kan helpen....
Maar samenwerken op XDA is altijd lastig, helemaal als je geen source-werk doet en dus geen dienst als Github kunt gebruiken om makkelijk samen wijzigingen aan te brengen in 1 'werkplaats'.

Wellicht pak ik de draad later weer op, maar 2, in mijn ogen goede custom roms naast elkaar, gaat niet samen. Want het zijn gewoon 2 stock roms met ieder zijn eigen optimalisaties en extra's. Mede door het gebrek aan tijd en het niet hebben van de juiste middelen om het een en ander makkelijk te kunnen testen, wil ik het voor nu even zo laten als het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Klinkt goed!
Hopelijk neemt Sambaa dan ook jouw kleinigheidjes dan ook mee in de ROM. :)

(Oh en geef Sambaa ook mijn bootanimation, haha. :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Adr01 op 09-11-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Adr01 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:31:
Klinkt goed!
Hopelijk neemt Sambaa dan ook jouw kleinigheidjes dan ook mee in de ROM. :)

(Oh en geef Sambaa ook mijn bootanimation, haha. :P )
Nieuwe link want zijn dropbox gaat offline bij teveel data-verbruik/downloads (beperking op standaard-dropbox accounts)

https://docs.google.com/f...yXbnlFYUhvUjlCMTg/preview

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 09-11-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Dat is lekker dan die SMS 'bug' in de laatste stock. :(

Overigens is er in de 1.2 nog steeds een probleem met de Wifi nvram error.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:57:
Dat is lekker dan die SMS 'bug' in de laatste stock. :(

Overigens is er in de 1.2 nog steeds een probleem met de Wifi nvram error.
Op de een of andere manier heb ik heel veel mazzel, want er zijn geen smsjes verzonden, mijn toggles werken prima, en ook geen wifi nvram error. :9~

Ik heb trouwens even gesproken met Sambaa en hij was wel positief over een mogelijke samenwerking, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Cool.

Kun je de NVRAM error oplossen door de NVRAM waarde aan te passen? Zo ja, welke is dat dan?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:25:
Cool.

Kun je de NVRAM error oplossen door de NVRAM waarde aan te passen? Zo ja, welke is dat dan?
Ik heb die patch die ik destijds gemaakt heb nog op mn Dropbox staan:

https://www.dropbox.com/s...1/nvram_warning_fix.zip?m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Patch werkt, maar vervolgens geeft instellingen een FC.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkerend naar het GPS probleem : de fabriek zou nieuwe patch antennes ter beschikking stellen.
Deze link bevat de foto instructies van de fabriek om ze correct aan te brengen.

http://forum.frandroid.co...ps-mettre-ici-svp/page-42

Het zou volstaan om een gefrankeerde enveloppe naar de fabriek te sturen.
Zelf heb ik er op alibaba enkele besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:39:
Terugkerend naar het GPS probleem : de fabriek zou nieuwe patch antennes ter beschikking stellen.
Deze link bevat de foto instructies van de fabriek om ze correct aan te brengen.

http://forum.frandroid.co...ps-mettre-ici-svp/page-42

Het zou volstaan om een gefrankeerde enveloppe naar de fabriek te sturen.
Zelf heb ik er op alibaba enkele besteld.
Heb je deze al binnen? Heb 'm namelijk ook via aliexpress besteld maar kan zo niet op de foto's zien wat er anders aan de antenne zou moeten zijn. Of zit het verschil in de geleidende sticker tussen grondvlak en antenne?

Over GPS ontvangst gesproken. Ben sinds anderhalve week over van T-mobile naar het KPN netwerk. Sinds ik op het KPN netwerk zit heb ik binnen 20/30 sec een GPS fix. Dit heb ik voorheen nog nooit gehad. Toeval of is de locatie bepaling mbv KPN masten beter?

[ Voor 19% gewijzigd door Blastpe op 11-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet binnen, en wat me wat verontrust is dat de antenne in link van mijn vorige post afwijkt van de orginele en ook de geafficheerde vervangantenne op alibaba.

Het goede nieuws is dat ik eindelijk (EINDELIJK!) een GPS fix krijg na het kleven van een geleidend koperplaatje (0.1mm dik op zelfklevende tape) ónder het mobo, zoals op de foto vd vorige link. Mijn orig antenne had ik al lang gemold en vervangen door een S vormig model (uit dezelfde koperfilm), volgens een sjabloon dat ik op datzelfde franse forum heb gevonden. Scroll onderstaande link tot ergens halverwege.
http://forum.frandroid.co...ps-mettre-ici-svp/page-37

Eindelijk Coyote op een quadcore met 2gig ram kunnen draaien.
Bye bye verkeersboetes ! heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Ik heb deze besteld.

Zie nu inderdaad dat de antenne in jouw link anders van vorm is (extra lipje rechtboven).
Zal het ook eens proberen met die geleidende tape.

@glennrunciter thx voor de info. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Blastpe op 11-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even toevoegen :
Ik heb niet gedurfd om de on/off en volumerocker los te maken zoals op de foto
Het volstaat om de 3 schroeven los te maken, dan heb je voldoende speling om een geleidend filmpje onder de 2 contactpunten te kleven mbv een pincet.

Antenne en eindresultaat :
Afbeeldingslocatie: http://i1277.photobucket.com/albums/y481/slightlynerved/P1040138_zpsa9f8b45f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1277.photobucket.com/albums/y481/slightlynerved/P1040137_zpsfbe5b8f5.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik heb inmiddels zoveel verschillende GPS-knutsels voorbij zien komen op youtube en foto's dat ik het spoor een beetje kwijt ben.

Is het probleem nu de antenne zelf, of de plek waar hij bevestigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
djiedjee schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:03:
Ik heb inmiddels zoveel verschillende GPS-knutsels voorbij zien komen op youtube en foto's dat ik het spoor een beetje kwijt ben.

Is het probleem nu de antenne zelf, of de plek waar hij bevestigd is?
Volgens mij beide. De antenne is een zogenaamde PIFA antenne
Afbeeldingslocatie: http://antrf.hanyang.ac.kr/Eng/Research/Antennas/Ant_image/pifa01.bmp
Het gearceerde vlak is onze stickerantenne. Blijkbaar is de verbinding tussen sticker en groundplane niet optimaal. Daarnaast is er blijkbaar door iocean een nieuwe antennasticker ontworpen met een andere vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aardig wat forums gelezen en antenne sites doorploozen, om nog maar te zwijgen van de complexe meerlagige antennes die ik uit koperblad heb geknipt in een poging een grondlaag en antennelaag te creëren, met perforatie, al of niet connectiemakend ter hoogte vd bovenste antenne of slechts ter hoogte van de pins. En dat includeert uiteraard alle apps, a-gps downloads en manueel editeren van gps.config files. Sounds familiar ?
:)

Wat voor mij nieuw was is die grondlaag onder het mobo, ter hoogte vd 2 gps pins. Als iemand hier met een intacte oem antenne kan bevestigen dat deze handeling volstaat ... dan zijn veel mensen geholpen.

Het probleem is dus niet engineering, noch de mtk chip, maar productieproces : één van die zombie chinezen is vergeten om dat klevertje aan te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als je het even iets kan verduidelijken, dan kan ik daar al dan niet bevestigend op antwoorden.
Wat moet er precies met de 2 gps pins onder het moederbord gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de instructiefoto's van de factory uit mijn eerste post.

Nadat ze het mobo verwijderd hebben kleven ze een gewoven/geleidend stickertje op de chassis (niet op het mobo), NET TER HOOGTE van de 2 gps pins (als dat mobo terug gemonteerd wordt). Want die pins steken dóór het mobo en maken aldus contact met dat stickertje.

Ik heb mijn stickertje op zicht geknipt uit koperblad, dubzijdig kleefband aangebracht en dan met een pincet op zijn plaats gemaneuvreerd.

Als je je 3 vijzen los hebt zal je zien dat het mobo voldoende slack heeft om deze operatie uit te voeren. Immers de films van de volume/on/off drukknoppen zijn zijdelings gekleefd op het mobo met stevige lijm. Doe je dit onbedacht dan ga je eerder die films scheuren dan dat je de knoppen gaat kunnen losmaken.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nice. Ik laat het weten.

• Adr01
Laten we weer on-topic gaan trouwens... GPS-talk hoor in het iOceanX7 Ervaring topic.

GammaRom v1.3 is uitgebracht:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2469671&page=21
Gelijk installeren! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Adr01 op 14-11-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Ik zie dat Sambaaa teruggegaan is naar een eerdere versie van de stock rom, dus ik ga van het weekend ook eens kijken of deze voor mij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Het werkt tot nu toe prima. En ik heb al een paar dagen geen problemen meer met uitvallen van de mobiele verbinding. Ik probeer nu systematisch erachter te komen waarom het nu wel werkt.

dutchgio: kun jij misschien aanzwengelen in dat topic van de Gamma rom dat de wifi NVRAM error er nog is? ik heb te weinig posts om te reageren.. :+

Trouwens ook de GSM en GPS onderdelen van iOcean besteld, als ze binnenkomen maar eens mee pielen.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Wifi NVRAM error? Wat houdt dat in?
Wifi werkt hier perfect.

Alles werkt hier perfect met de GammaRom zo ver, top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:36:
Het werkt tot nu toe prima. En ik heb al een paar dagen geen problemen meer met uitvallen van de mobiele verbinding. Ik probeer nu systematisch erachter te komen waarom het nu wel werkt.

dutchgio: kun jij misschien aanzwengelen in dat topic van de Gamma rom dat de wifi NVRAM error er nog is? ik heb te weinig posts om te reageren.. :+

Trouwens ook de GSM en GPS onderdelen van iOcean besteld, als ze binnenkomen maar eens mee pielen.
Ik communiceer veel via PM met hem dus kan het daarin wel naar voren brengen, alleen ervaar ik dat probleem niet.
Bij mij is er namelijk met wifi analyzer geen nvram error meer te zien.
Draai je wel de laatste versie?! 1.3 is net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Dat zou fijn zijn. :)
Ja 1.3, en met de 2 eerdere had ik het ook. Die fix zorgt voor FC in settings.
Adr01 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:11:
Wifi NVRAM error? Wat houdt dat in?
Wifi werkt hier perfect.

Alles werkt hier perfect met de GammaRom zo ver, top! :)
Wifi werkt hier ook perfect. Check met b.v. wifi analyzer of er een wifi "netwerk" is op kanaal 1 met als naam '"NVRAM WARNING: Err = 0x04' (o.i.d).

[ Voor 79% gewijzigd door CultFreak op 16-11-2013 08:50 ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CultFreak schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 08:40:
Dat zou fijn zijn. :)
Ja 1.3, en met de 2 eerdere had ik het ook. Die fix zorgt voor FC in settings.

[...]

Wifi werkt hier ook perfect. Check met b.v. wifi analyzer of er een wifi "netwerk" is op kanaal 1 met als naam '"NVRAM WARNING: Err = 0x04' (o.i.d).
Welke versie van de X7 heb je? Elite, youth, wel of geen turbo? Dan zal ik her op basis daarvan doorgeven.. ;)

Ik weet wat je bedoelt, maar ik heb er zelf geen last van:
Of het is zo druk op de 2.4Ghz band dat de Nvram error er niet meer bij kan :+

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/da1hx7g7b/image.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 16-11-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
CultFreak schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 08:40:
Dit krijg ik inderdaad ook, maar wat houdt dit dus in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Die nvram melding had ik met mijn eerste Iocean ook en heb deze wel weg kunnen krijgen. Weet niet meer precies hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar misschien is dit een oplossing: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2197378

Verder zit ik gewoon op stock, heb even 1.3 geprobeerd, maar ik vond deze juist trager voor m'n gevoel. Dat in tegenstelling tot 1.2 die voor m'n gevoel sneller was dan stock. Verbindingen leken het wel goed te doen, dus daar geen problemen mee.

[ Voor 35% gewijzigd door VERNederlander op 16-11-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Stond op het punt om te wipen voor de flash, maar toen ik de 3e regel las wilde ik het even zeker weten.

3. IMPORTANT! Wipe data (factory reset if you're using CWM), wipe cache, wipe dalvik cache (advanced section in CWM) and system (mounts and storage section in CWM) - IMPORTANT!

De data wipe, wipe cache en wipe dalvik cache zijn de standaard dingen. Nu vroeg ik me allen af wat hij bedoelde bij "and system"? Wat moet ik hier wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
/system dus ;) (onder mounts- en storage kopje)

Even terugkomend die WiFi NVRAM ERROR:
Sambaaa vond het knap dat ik die NVRAM ERROR niet heb, want hij heeft er zelf geen fixes ingestopt om dit op te lossen...
Hij heeft namelijk de fix niet toegevoegd, omdat dit tot gevolg heeft dat het gedeeltelijk bluetooth onbruikbaar maakt. Dat was overigens in versie 1.1 en 1.2 ook al zo.

Er is wel een methode om het op te lossen, maar nogal risicovol omdat je moet gaan klooien met IMEI nummers etc. Ik vermoed overigens dat die fout in zo goed als alle mt6589 firmware zit. Het beste is om de WiFi Analyzer app te verwijderen. Dan heb je nergens last meer van. :?

[ Voor 95% gewijzigd door dutchgio op 16-11-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Oh lol, maar goed dat ik het nog optijd lees. System wipen moet blijkbaar alleen bij oudere versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tharonny schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:37:
Oh lol, maar goed dat ik het nog optijd lees. System wipen moet blijkbaar alleen bij oudere versies..
Het maakt echt 0,0 uit of je dat doet of niet.
Die wordt namelijk toch wel overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dutchgio schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:04:
/system dus ;) (onder mounts- en storage kopje)

Even terugkomend die WiFi NVRAM ERROR:
Sambaaa vond het knap dat ik die NVRAM ERROR niet heb, want hij heeft er zelf geen fixes ingestopt om dit op te lossen...
Hij heeft namelijk de fix niet toegevoegd, omdat dit tot gevolg heeft dat het gedeeltelijk bluetooth onbruikbaar maakt. Dat was overigens in versie 1.1 en 1.2 ook al zo.

Er is wel een methode om het op te lossen, maar nogal risicovol omdat je moet gaan klooien met IMEI nummers etc. Ik vermoed overigens dat die fout in zo goed als alle mt6589 firmware zit. Het beste is om de WiFi Analyzer app te verwijderen. Dan heb je nergens last meer van. :?
Ik heb een youth zonder turbo.
Tsja, het is meer dat het kriebelt om hem bugfree te krijgen. >:)

Maar die bug kan niet echt kwaad denk ik? Of is er een risico/batterij drain?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:44:
Bekijk de instructiefoto's van de factory uit mijn eerste post.

Nadat ze het mobo verwijderd hebben kleven ze een gewoven/geleidend stickertje op de chassis (niet op het mobo), NET TER HOOGTE van de 2 gps pins (als dat mobo terug gemonteerd wordt). Want die pins steken dóór het mobo en maken aldus contact met dat stickertje.

Ik heb mijn stickertje op zicht geknipt uit koperblad, dubzijdig kleefband aangebracht en dan met een pincet op zijn plaats gemaneuvreerd.

Als je je 3 vijzen los hebt zal je zien dat het mobo voldoende slack heeft om deze operatie uit te voeren. Immers de films van de volume/on/off drukknoppen zijn zijdelings gekleefd op het mobo met stevige lijm. Doe je dit onbedacht dan ga je eerder die films scheuren dan dat je de knoppen gaat kunnen losmaken.

succes.
Ik heb er een stukje aluminium tape achter geplakt. Voor de deur binnen de minuut een fax met een nauwkeurigheid van 4 meter. Verder nog niet kunnen testen. Mijn pa zei dat hij er niet mee kon navigeren omdat hij elke keer zijn fix verloor. Dit gaat hij morgen opnieuw testen. Het lijkt mij geen probleem meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik heb een probleem met het installeren van apps. De installer geeft aan dat ik niet genoeg ruimte heb op mijn telefoon terwijl dat niet zois. Op de telefoon is ruim 600mb vrij en op de sd kaart ruim 11Gb. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Ik draai dutchgio v3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
n0elite schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:59:
Ik heb een probleem met het installeren van apps. De installer geeft aan dat ik niet genoeg ruimte heb op mijn telefoon terwijl dat niet zois. Op de telefoon is ruim 600mb vrij en op de sd kaart ruim 11Gb. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Ik draai dutchgio v3.3
Is je SD kaart ingesteld als standaardopslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Momus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:10:
[...]

Is je SD kaart ingesteld als standaardopslag?
Ja, wat ik ook als opslagmedium kies, installer blijft aangeven dat er niet genoeg ruimte is.

[ Voor 8% gewijzigd door n0elite op 19-11-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
Hier is wat meer actie dus probeer ik het hier (als dit toegestaan is ?):
Als iemand een idee heeft zeg maar gerust ik heb alles geprobeerd:

Probleem ligt niet aan de telefoon want 1 is gelukt en nu heb ik er nog 3 die niet willen lukken.
joeriinc in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb nu de laatste gammarom een paar dagen runnen, maar hij werkt niet heel erg fijn moet ik zeggen..
Chrome blijft continu spontaan afsluiten en vaak krijg ik op geen manier een toetsenbord tevoorschijn getoond in chrome wanneer ik ergens tekst wil invoeren
Ook heb Ik het idee dat het werkgeheugen continu volloopt. Ook wanneer ik gebruikte apps alfsluit. En apps lopen voor mijn gevoel regelmatig erg traag.

Ik heb gewoon de standaard installatie gedaan vanuit de interne opslag (sd kaart is kapot dus die zit er niet in). Dus ook niet voor partitionering gekozen. En de door samba aanbevolen installie gekozen.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste