• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:42:
[...]
Een presentatie en of die nou op een podium, vergaderruimte en eerder opgenomen of direct uitgezonden is gaat mij om de games en dan niet eindeloos praten over hoe geweldig het wel niet is, maar gewoon de beelden laten zien. Zoiets als een Nintendo Direct leent zich daar beter voor.
Gekke opmerking maar...anders kijk je toch gewoon niet en wacht je tot Tweakers.net hun roundups videos gereed hebben :?

"Oooh Jeroen!"

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 19:58
[...]
Een presentatie en of die nou op een podium, vergaderruimte en eerder opgenomen of direct uitgezonden is gaat mij om de games en dan niet eindeloos praten over hoe geweldig het wel niet is, maar gewoon de beelden laten zien. Zoiets als een Nintendo Direct leent zich daar beter voor.
Ik snap je punt, en kan het er ook wel deels mee eens zijn (dat het om de games / gameplay gaat). Maar op zo'n groot (grootste?) event wil je toch de hearts en minds van de gamers winnen: "jullie moeten niet bij X of Y zijn, kom naar ons, wij bieden het beste op game gebied." Je wil je competitors weg blazen. Tenminste, dat zou mijn insteek zijn voor zo'n groot event..

Maar goed, blijkbaar heeft Nintendo dat niet nodig of vinden ze het voldoende om het af te doen met een video-compilage. Keuzes...

This is a Rapture reminder..

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
Sssquirrel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:47:
[...]

Ik snap je punt, en kan het er ook wel deels mee eens zijn (dat het om de games / gameplay gaat). Maar op zo'n groot (grootste?) event wil je toch de hearts en minds van de gamers winnen: "jullie moeten niet bij X of Y zijn, kom naar ons, wij bieden het beste op game gebied." Je wil je competitors weg blazen. Tenminste, dat zou mijn insteek zijn voor zo'n groot event..

Maar goed, blijkbaar heeft Nintendo dat niet nodig of vinden ze het voldoende om het af te doen met een video-compilage. Keuzes...
Nintendo heeft al jaren een hele andere doelgroep, het zou Nintendo dan ook totaal misstaan als ze zich dusdanig actief in de console war zouden opstellen. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze daarin de PS4/Xbox One echt als competitors zien.

Ja, het zijn consoles. Maar qua lineups zijn ze dusdanig anders, zeker tegenwoordig, dat de Wii U eigenlijk vrij aardig op zichzelf kan staan. En met name voor Nintendo fans als op jongere leeftijd zullen console en game sales toch wel redelijk stabiel blijven doorgaan. Met ruim 3.5 miljoen sales binnen het 1e half jaar zijn de resultaten vergelijkbaar met die van de Xbox 360 en PS3 destijds. En de komst van meer exclusives zal dat doen voortzetten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57
psychodude schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:01:
Ja, het zijn consoles. Maar qua lineups zijn ze dusdanig anders, zeker tegenwoordig, dat de Wii U eigenlijk vrij aardig op zichzelf kan staan. En met name voor Nintendo fans als op jongere leeftijd zullen console en game sales toch wel redelijk stabiel blijven doorgaan. Met ruim 3.5 miljoen sales binnen het 1e half jaar zijn de resultaten vergelijkbaar met die van de Xbox 360 en PS3 destijds. En de komst van meer exclusives zal dat doen voortzetten.
Dat opzicht hebben ik Nintendo altijd als de 'derde hond' gezien (2 honden, kluif), zowel met de Wii als Wii-U. Goed, het is mijn ding niet, maar blijft bijzonder dat ze dus tussen dit 'geweld' gewoon rustig doorgaan (en natuurlijk op handheld vlak nog steeds heer&meester zijn)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Even een update over gametrailers

Uit het schema van gametrailers kunnen we afleiden dat we vandaag wat mooie dingen krijgen. Er is wel het 1 en ander anders uitgezonden tot nu toe dus het ziet er nu zo uit:

Batman Arkham Origins
Assassins Creed 4 (verplaatst)
The Order 1886 (staat er niet tussen in schema)
Pachter (Analist)
Borderlands 2 dlc: Tiny Tina
Assassins Creed 4

Splinter Cell Blacklist
Jack Tretton (Sony) --nu bezig--
Elder Scrolls Online
Diable 3 (current gen consoles)
(secret, was dat The Order?)
The Walking Dead

Reggie Fils Aime(Nintendo)
Shigeru Miyamoto (Nintendo)
Sonic Lost Worlds

Call of Duty Ghosts
Destiny
Bonus Round met Jason Rubin (co-founder Naughty Dog), Andy McNamara (Game Informer editor) en Jeff Gersttmann (Giant Bomb)
Freddie Wong (over Video Game High School Season 2)

Yves Guillemot (Ubisoft)
Dark Souls 2
Live Final Bosman (Kyle Bosman programma)

Op dit moment zijn ze met Splinter Cell bezig...

De overige dagen zal er afwisselende stukken zijn van de show vloer en allerlei andere zaken.

Mocht je overigens gister gemist hebben, dan kun je nog even terugkijken naar:
Beyond Two Souls
The Bureau X-Com Declassified
Witcher 3
Tearaway
Peter Molyneux over zijn nieuwe game

Quantum Break (aardig wat nieuwe info)
Warframe
Aaryn Flynn (Bioware)
Lococycle
Lego Marvel Super Heroes

Gister was dat dus...

Allemaal te volgen via: http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/live.html

En hier een mogelijke vergelijking tussen de nieuwe controllers:

[Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 19:15]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 10:30
martin, je kan deze afbeelding nog toevoegen als vergelijking: http://i.imgur.com/n3bWtwW.gif

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:09:
En hier een mogelijke vergelijking tussen de nieuwe controllers:
[afbeelding]
PS controller blijft 'ielig' ogen tov de Xbox controller. Gelukkig lijkt ie qua breedte ongeveer gelijk te zijn, denk dat dat de controller veel goeds doet :)
Vinand schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:45:
martin, je kan deze afbeelding nog toevoegen als vergelijking: http://i.imgur.com/n3bWtwW.gif
Knap hoe Sony zo'n compacte behuizing heeft weten te maken :) Vind 'm niet mooi, maar wel lekker compact.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 00:39
Het hoogtepunt van deze E3 editie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wlfGBrQURIc]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:40
Niet de meest geweldige bron, maar toch het vermelden waard vind ik:
http://www.gamer.nl/nieuw...ijke-drm-toepassen-op-ps4

Oftewel: precies wat Sony al voor de E3 zei, de keuze ligt volledig bij de uitgever, zoals momenteel eigenlijk ook al het geval is...

Ben alleen benieuwd wat de uitgevers gaan doen, kan me moeilijk voorstellen dat EA op de Xbox One alles gaat beperken, en op de PS4 alles vrij laten... Maar, daarvoor zullen we nog even geduld moeten hebben vermoed ik.

/edit: andere bron, zelfde info: http://www.engadget.com/2...drm-policies-third-party/

[Voor 9% gewijzigd door FabianNL op 11-06-2013 20:28]

Hier straks Battlefield 4 footage:
http://www.twitch.tv/battlefield

Start volgens mij om 21.30

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Beetje ongemakkelijk interview met Reggie op gametrailers.
Hij kon echt niet uitleggen waarom er zo weinig third-party games uitkomen dit jaar op de Wii U, hij had het er duidelijk moeilijk mee.

Goede interviewer trouwens, Geoff Keighley.

Steam/XBL: Avioto

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25
Voor mij is de keuze na beide presentaties gemaakt. Ze zullen er allebei komen :). De prijsstellingen vallen me dusdanig mee dat ik verwacht dat beide consoles ergens in 2014 onder mijn tv staan.

Echter in november koop ik een Xbox One, waarop ik de multiplatform games zal gaan spelen. Mijn redenen zijn als volgt:

Het MP gebeuren voor beide consoles is nu betaald. Ik ga geen twee abonnementen nemen. Als ik ga kijken naar welke exclusives MP waardig zijn, dan kom ik toch uit op de Xbox one. Dan denk ik aan Halo, de Gears serie, Forza, Fable Coop, Titanfall, etc. Als ik kijk naar de PS exclusives, dan zijn dat voornamelijk SP ervaringen. Denk aan Uncharted (ja... de MP zuigt :)), Heavy Rain, Infamous, etc. Met name het niet hebben van DRM (of althans in mindere mate, want ik moet het uiteindelijk nog zien bij de launch...) is juist handig voor singleplayer games. Die kun je vaak na een tijdje goedkoop 2e hands kopen, of met 2 of 3 man en hem daarna doorgeven en wellicht weer doorverkopen.

De controller. Volgens mij naderen ze elkaar wat, maar tot heden vind ik de 360 controller de beste controller die er is, met uitzondering van het batterypack, en die is nu weg :D.

Mijn xbox live account. Zonde om 70k achievements zomaar ter zijde te schuiven :P

Mijn friendslist. Ik verwacht dat veel van mijn friends gewoon weer voor de Xbox one gaan.

Xbox Live. Geweldig platform over de jaren heen. Gebruik het al 8 jaar ofzo en het is echt een geweldige service. Nu zijn beide betaalde services.

Kinect, hoe raar het ook klinkt, heb ik vanmorgen in de file eens nagedacht over wat een mooi stukje technologie het eigenlijk is. Mijn nichtje wordt dit jaar 4 en er lijken me wel leuke spellen uit te komen die haar kunnen boeien... (Ge-edit vanwege zieke gedachten bij sommige mensen hier)

[Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2013 22:26]

Gamertag: VAS taijyn

• SinergyX
FabianNL schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:10:
Niet de meest geweldige bron, maar toch het vermelden waard vind ik:
http://www.gamer.nl/nieuw...ijke-drm-toepassen-op-ps4

Oftewel: precies wat Sony al voor de E3 zei, de keuze ligt volledig bij de uitgever, zoals momenteel eigenlijk ook al het geval is...

Ben alleen benieuwd wat de uitgevers gaan doen, kan me moeilijk voorstellen dat EA op de Xbox One alles gaat beperken, en op de PS4 alles vrij laten... Maar, daarvoor zullen we nog even geduld moeten hebben vermoed ik.
Daarom zei ik al, enorm tactisch van Sony om te zeggen dat _zij_ geen DRM gaan toepassen (maar de publishers wel :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Vergaderruimte in het Nintendo hoofdkantoor. Qua presentatie was die Japans, dat wil zeggen formeel en stijf. Wat mij betreft niet beter of slechter dan een ingestudeerde 'spontane' presentatie.

[...]
Het kan wel Japans zijn maar mij kun je niet wijsmaken dat jij wel enthousiast raakt van de energie die die man uitstraalt met z;n presentatie. Omdat het bedrijf japans is hoeft het niet perse stijf en droog te zijn.
Rant? Ik spreek gewoon de waarheid. Geen van allen, ongeacht of ze nou van Nintendo, Sony, Microsoft, EA of Ubisoft zijn is een natuurlijke presentator.

Je geeft zelf aan dat een manager niks met de spellen te maken heeft en het eigenlijk niet zou moeten presenteren, en nu valt nintendo er ook onder? Nintendo direct is een communicatie methode, daar is niks mis mee. Het gaat om de presentatie zelf.
Kijk, je bent redelijk nintendo fan, dus enigszins een gekleurde mening hebben begrijp ik wel. Ik had liever ook gezien dat de Wii U het veel beter doet en meer publishers de wii U omarmen. Maar een presentatie zoals die van zojuist helpt mij niet te overtuigen, dat begrijp je denk ik zelf ook wel.

39

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 11:53

CR1691

Hero of Time

Iedereen mag van Nintendo vinden wat ze willen maar ze bestaan niet voor niets nog steeds :). Echte Nintendo fans blijven het bedrijf nog steeds trouw en ze leveren nog steeds de beste handheld ervaring. Tuurlijk zou ik bepaalde zaken ook anders zien maar Nintendo is Nintendo, lekker eigenwijs. Ik hou ervan en blijf Nintendo altijd ondersteunen. Ik wil namelijk niet die geweldige exclusives van hen missen :).

PSN: Finally_Chris

Ik moet zeggen dat de interviews bij Gametrailers een stuk boeiender zijn nu. Veel meer info van de ontwikkelaars e.d., toch nog wat kritische vragen of toch proberen wat meer info te verkrijgen. Beter dan die scripted vragen van het jaar ervoor.

• psychodude
Avioto schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:13:
Beetje ongemakkelijk interview met Reggie op gametrailers.
Hij kon echt niet uitleggen waarom er zo weinig third-party games uitkomen dit jaar op de Wii U, hij had het er duidelijk moeilijk mee.

Goede interviewer trouwens, Geoff Keighley.
Tsja, als de third parties geen announcement willen doen voorlopig dan kan Reggie ook weinig anders zeggen. Is een beetje een open deur intrappen die vraag.
Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat niet alleen Kinect maar ook PS Eye redelijk op de achtergrond verdwijnen. Ook zie ik weinig games voor jongere gamers. Sowieso mis ik de platformers en action-adventures wel een beetje. Maar we zullen zien wat er nog meer gaat komen.

Over een kwartier bij IGN (http://www.ign.com/events/e3):
21.00 Dead Rising 3
21.15 Ryse
21.30 Forza 5
21.45 Project Spark
22.00 Titanfall

22.20 Infamous Voice Actors
22.40 Nintendo Game

23.00 Killzone Shadow Fall
23.20 Drive Club
23.40 Knack

0.00 Destiny
0.20 Call of Duty Ghosts

1.20 The Division
1.40 Assassins Creed 4

2.00 Madden 25
2.20 Thief
2.40 Dark Souls 2

3.00 Infamous
3.20 Batman Arkham Origins
3.40 The Walking Dead
4.00 einde.

En woensdag beginnen ze met Battlefield 4 btw.

Zojuist hoor ik trouwens ook dat Nintendo niets met DRM gaat doen via Gametrailers

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 00:39
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:30:
Ik moet zeggen dat de interviews bij Gametrailers een stuk boeiender zijn nu. Veel meer info van de ontwikkelaars e.d., toch nog wat kritische vragen of toch proberen wat meer info te verkrijgen. Beter dan die scripted vragen van het jaar ervoor.
Dit zal ook leuk zijn om te volgen:
deze man is een journalist voor een kleinere gamesite, maar na de eerste dag heeft hij totale vrijheid. Hij heeft besloten om zijn tijd zo te verdoen: via Reddit mag iedereen vragen stellen en de meest gewenste vragen worden dan naar boven geupvoted.

Die zal hij dan stellen aan de devs. Hij beschikt over een kleine crew en goede cams.
Dus geen lame vragen die elke site stelt, maar echt de kritische stuff. ;)

Moet alleen zelf is de thread opzoeken. Maar is op reddit.com/r/gaming of reddit.com/r/games ergens

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Gameplay van Destiny zag er goed uit zeg!

Flickr PSN ID= cheironnl

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:14:

maar nu ze 4 wordt zie ik echt wel wat leuke ervaringen ontstaan :P
;w

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41
http://www.gamespot.com/e3/stage-2-day-1/ zodalijk ook het een en ander te zien :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:33
Denk dat het tekort aan kindergames op de PS4 en X1 ook te maken heeft met het feit dat veel ouders voor hun kinderen tablets kopen om daar op te gamen. Worden die kinderen ouder, let say >12jaar, dan willen ze allemaal call of duty, de macdonalds onder de shooters. En dan gaan ze sparen/zeuren voor een X1 of PS4.

• psychodude
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:52:
Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat niet alleen Kinect maar ook PS Eye redelijk op de achtergrond verdwijnen. Ook zie ik weinig games voor jongere gamers. Sowieso mis ik de platformers en action-adventures wel een beetje. Maar we zullen zien wat er nog meer gaat komen.
Dusver toch wel aardig wat voor de jongere gamers langs zien komen in de E3 en Nintendo Direct.

Donkey Kong, Mario 3D, Mario Kart, Wonderful 101, Smash Bros, Wind Waker HD, Knack, Transistor, Kingdom Hearts III, Puppeteer, Lego Marvel Super Heroes, etc.
Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:00:
Denk dat het tekort aan kindergames op de PS4 en X1 ook te maken heeft met het feit dat veel ouders voor hun kinderen tablets kopen om daar op te gamen. Worden die kinderen ouder, let say >12jaar, dan willen ze allemaal call of duty, de macdonalds onder de shooters. En dan gaan ze sparen/zeuren voor een X1 of PS4.
Is ook zo, maar ik denk wel dat ze komen. Kinect Sports Rivals is ook alweer aangekondigd, maar ik vermoed dat ze dat op de achtergrond hebben gehouden simpelweg omdat ze dan weer veel commentaar krijgen. Ik gok dat ze nu eindelijk snappen dat E3 vooral voor gamers is en het niet boeit wat er voor kinderen of kinect meuk bij komt. Maar er zal straks nog wel een keer iets zijn waar ze dat wel allemaal uit de doeken doen, dat kan niet anders.
psychodude schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:00:
[...]

Dusver toch wel aardig wat voor de jongere gamers langs zien komen in de E3 en Nintendo Direct.

Donkey Kong, Mario 3D, Mario Kart, Wonderful 101, Smash Bros, Wind Waker HD, Knack, Transistor, Kingdom Hearts III, Puppeteer, Lego Marvel Super Heroes, etc.
Klopt, ik denk dan ook dat die WiiU zich ook meer op die doelgroep zal richten omdat ze simpelweg ondersteuning missen voor de oudere die-hard gamers.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb net die Sony press conference zitten kijken. Ik lag dubbel met al die doodsteken richting xbox waarmee Sony ceo Jack Trent gegeven moment mee kwam.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Daarom zei ik al, enorm tactisch van Sony om te zeggen dat _zij_ geen DRM gaan toepassen (maar de publishers wel :P).
In theorie betekent dit in ieder geval de spellen van Sony zelf DRM vrij zijn en dat het een actieve keuze van publishers is om DRM toe te voegen. Zij kunnen zich daardoor in ieder geval niet achter de consolefabrikant verschuilen. Dat betekent ook dat je actief met je portemonnee kan stemmen als een publisher rare DRM fratsen uithaalt. Volgens mij is Ubisoft na een hoop gezeur van gamers ook gestopt met die gare always on DRM die ze een tijdje hadden?
Hier een gelekte PS4 UI promo:

Edit, hij lijkt vaag te doen hier, dus dan maar een linkje: YouTube: Playstation 4 - User Interface Overview Promo (E3 2013 Trailer)

Krijg hier overigens wel een foutmelding, maar lijkt verder normaal te zijn.

[Voor 68% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 21:13]

• Xfade
  • Laatst online: 08-05 13:22
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:08:

Edit, hij lijkt vaag te doen hier, dus dan maar een linkje: https://www.youtube.com/watch?v=1OegYm1dM9
Deze video bestaat niet.
Xfade schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:11:
[...]

Deze video bestaat niet.
Fixed, miste een g :P

Bij die Ryse game (welke overigens van Crytek is, helemaal vergeten dat dit hun game is van E3) hebben ze het erover dat er 100 executions zijn. Je kunt verder gewoon button bashen en hoeft de execution niet af te maken, maar dat levert je wel meer punten op. Execution = QTE dus ;)

Je ziet het ook een paar keer dat ie een andere knop doet terwijl er wel een B of X in beeld staat (niet vaak want het is tenslotte een demo).

[Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 21:22]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Edit, hij lijkt vaag te doen hier, dus dan maar een linkje: YouTube: Playstation 4 - User Interface Overview Promo (E3 2013 Trailer)
Ziet er goed uit :) Sony heeft duidelijk tijd en energie gestoken in het online gebeuren. Benieuwd hoe de praktijk straks is, maar de ideeën kloppen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Idd, ziet er strak uit. Weet niet hoe het PS3 dashboard er momenteel uit ziet, maar dat was in het begin iig chaos ten top, veel te onoverzichtelijk. Dit ziet er netjes strak en verzorgt uit :)

Xbox

• PWM
  • Niet online
Wat hebben ze nou met Mario Kart 8 gedaan :p Ik ben groot fan van Mario Kart, en heb om die reden ook nog Nintendo consoles in huis, maar als ik dit nu zie? Weinig behoefte om in hoeken van 90 graden of zelfs op zijn kop te racen, lijkt me een bijzonder vermoeiende ervaring.

video: Mario Kart 8 E3-trailer

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:02:
Wat hebben ze nou met Mario Kart 8 gedaan :p Ik ben groot fan van Mario Kart, en heb om die reden ook nog Nintendo consoles in huis, maar als ik dit nu zie? Weinig behoefte om in hoeken van 90 graden of zelfs op zijn kop te racen, lijkt me een bijzonder vermoeiende ervaring.

video: Mario Kart 8 E3-trailer
Lijkt me dat het personage wat jij bestuurt ook niet op de kop of vanaf de zijkant zal racen, als de camera er recht frontaal achter blijft zitten zoals in de voorgaande spellen.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Trishul
Bijna iedereen is niet zo te spreken over de Mario games voor de wiiU, maar even serieus: YouTube: Wii U - Monolith Soft E3 Trailer

Dat ziet er toch erg goed uit zeg, die nieuwe Xeno(blade?) nog iets game.

• Jaguar645
  • Laatst online: 00:19
Ik ging waarschijnlijk toch wel weer voor de xbox maar dacht eraan de PS4 erbij te halen voor Kingdom Hearts.... maaaaarrrrr die komt dus kennelijk ook naar de Xbox One *O* *O*

Ben benieuwd of er nog andere verassingen bij komen :)

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:25
Wat nou? ;w

------------

@ hieronder. Wordt weer een instabuy :)

[Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2013 22:18]

Gamertag: VAS taijyn

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geen idee of het al gepost is maar hier kan ik alleen maar vrolijk van worden :+.

• PWM
  • Niet online
Het was toch al bekend dat Final Fantasy XV en Kingdom Hearts 3 voor de Xbox One kwamen? Of waren dat nog geruchten?

EDIT: Dat waren dus nog geruchten machines

[Voor 16% gewijzigd door PWM op 11-06-2013 22:19]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 10:30
FFXV is PS exclusive.. KH3 komt waarschijnlijk naar de Xbox.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vinand schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:43:
FFXV is PS exclusive.. KH3 komt waarschijnlijk naar de Xbox.
Close, but no cigar

Xbox

Zojuist via Engadget vernomen:
De PS4 Eye kost 59 dollar (ongeveer 44 pond en 49 euro). Verder kost de Dualshock 4 ook 59 dollar (!) (44 pond/49 euro). Best duur imo.

Verder nog wat specs, de console:
Afmeting: 275 x 53 x 305 mm
Hdmi en optical out, 2x USB 3.0 en 1x Aux in (voor de Eye)
Meegeleverde headset: Mono, controller bevat ook nog mono speaker
Gewicht controller: 210 gram
Batterij controller: 1000mAh

Camera specs:
1280 x 800 (x2) pixel capture bij 60fps
640x400 bij 120fps
320 x 192 bij 240 fps
85 FOV
2 meter kabel

Vind zelf de controllers best wel prijzig, maar het is nog even afwachten hoe duur die van MS zijn. Eye is ook duidelijk minder krachtig (Kinect 2 doet 1920x1080p bij 60fps) en we moeten even zien of het meer is dan alleen een camera (kan ik zo snel niet vinden al lijkt me dat wel het geval eerlijk gezegd). Wel is de Eye beter dan de huidige Kinect, maar daar gaat ie de strijd niet mee aan.

Aangezien zowel de Eye als de Kinect nog weinig aandacht hebben gehad, zal het me niet verbazen als ze binnenkort met een nieuwe game komen en die even rondtonen bij diverse vrouwen/kinderprogramma's. Een nieuwe sesamstraat en disneygame voor de Kinect zou me niet verbazen in ieder geval.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Net als met de console zelf kun je er wel vanuit gaan dat die prijzen van USD 1:1 worden omgezet naar euro. Dus 59 euro voor de PSeye en 59 voor de controller. Normale prijs want dat koste de dualshock 3 controller destijds ook, en volgens mij begon die prijs vd controller ook pas vrij laat te dalen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:50
Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:25:
De PS4 Eye kost 59 dollar (ongeveer 44 pond en 49 euro). Verder kost de Dualshock 4 ook 59 dollar (!) (44 pond/49 euro). Best duur imo.

Verder nog wat specs, de console:
Afmeting: 275 x 53 x 305 mm
Hdmi en optical out, 2x USB 3.0 en 1x Aux in (voor de Eye)
Meegeleverde headset: Mono, controller bevat ook nog mono speaker
Gewicht controller: 210 gram
Batterij controller: 1000mAh

Camera specs:
1280 x 800 (x2) pixel capture bij 60fps
640x400 bij 120fps
320 x 192 bij 240 fps
85 FOV
2 meter kabel

Vind zelf de controllers best wel prijzig, maar het is nog even afwachten hoe duur die van MS zijn. Eye is ook duidelijk minder krachtig (Kinect 2 doet 1920x1080p bij 60fps) en we moeten even zien of het meer is dan alleen een camera (kan ik zo snel niet vinden al lijkt me dat wel het geval eerlijk gezegd). Wel is de Eye beter dan de huidige Kinect, maar daar gaat ie de strijd niet mee aan.

Aangezien zowel de Eye als de Kinect nog weinig aandacht hebben gehad, zal het me niet verbazen als ze binnenkort met een nieuwe game komen en die even rondtonen bij diverse vrouwen/kinderprogramma's. Een nieuwe sesamstraat en disneygame voor de Kinect zou me niet verbazen in ieder geval.
In het filmpje bij Engadget krijg je een iets beter beeldover de DS4 en Camera..

http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Het lijkt toch wat anders dan verwacht, reageerde ook op handgebaren, voeten, kussens dus zonder de lightbar... Dat maakt het al een stuk beter. Grappig filmpje ook :+

[Voor 5% gewijzigd door AMARONE op 12-06-2013 01:44]

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
http://www.anandtech.com/...compared-to-playstation-4

In vele opzichten is de PS4 gewoon 'beter' als de Xbox, en is de prijs van de laatst genoemde console duurder bij Launch dan de PS4.

M.a.w, de PS4 zal een stukje langer meegaan en kan als het moet betere graphics eruit persen.

Amd heeft wel een goede slag geslagen met beide consoles te voorzien van APU's. :)

M'n magische bol werken.

• SmokingCrop
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:25:
Die controllers hebben nu toch ook 60 euro gekost? (soms eens in aanbieding ofzo)
De ps4 controller heeft wel een touchscreen & een integrated move shizzle ;)

Wat die PS4 Eye kost kan me overigens niet schelen, dat zou hier toch nooit in huis komen :+

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:21

Krijg hier overigens wel een foutmelding, maar lijkt verder normaal te zijn.
Cross game chat?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 16:37
Kan me toch niet voorstellen dat de PS4 geen cross-game chat ondersteunt. Als dat echt zo is, dan kies ik 100.000% voor de Xbox One. Al zou je een PS4 hebben met 128 GB Ram en 64 processoren, als dat ding geen cross-game chat heeft is het voor mij klaar.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• BM

BM

Moderator Spielerij
EricNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:49:
[...]

Kan me toch niet voorstellen dat de PS4 geen cross-game chat ondersteunt. Als dat echt zo is, dan kies ik 100.000% voor de Xbox One. Al zou je een PS4 hebben met 128 GB Ram en 64 processoren, als dat ding geen cross-game chat heeft is het voor mij klaar.
Die fout maakt Sony echt geen tweede keer. Dat mensen het gebrek daaraan op de PS3 nog zo lang verdedigt hebben vond ik al erg bijzonder.

Xbox

• EricNL
BM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:23:
[...]

Die fout maakt Sony echt geen tweede keer. Dat mensen het gebrek daaraan op de PS3 nog zo lang verdedigt hebben vond ik al erg bijzonder.
Precies. En voor mij persoonlijk is dat nog steeds de reden waarom ik de Xbox 360 fijner vond dan de PS3. Ongeacht het spel wat ik of mijn vrienden speel, ik wil gewoon een beetje kunnen ouwehoeren.

Het filmpje over de UI van de PS4 zag er trouwens wel veelbelovend uit. Vooral lekker snel en soepel. Alhoewel ik nog betwijfel of het wel fijn is als je vrienden vanaf een smartphone in de trein jou een berichtje kunnen sturen. Vanaf je smartphone type je toch 10-20x sneller dan vanaf een PS4, en om nou continu dat geknipper van berichtjes vol in je scherm te krijgen?

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 13:41
Ehhhh....dit was toch al bekend sinds het playstation event in Februari?
Ik meen me te herinneren dat daar toen bevestigd is dat cross game chat zou komen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zeer opmerkelijke uitspraak.... MS lijkt gewoon te vergeten dat er in Amerika best een percentage mensen gebruikt maakt van inbel interent die willen echt niet hun console aan internet hangen... of is die groep voor MS zo klein dat ze die negeren?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

EricNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:29:
[...]
Het filmpje over de UI van de PS4 zag er trouwens wel veelbelovend uit. Vooral lekker snel en soepel. Alhoewel ik nog betwijfel of het wel fijn is als je vrienden vanaf een smartphone in de trein jou een berichtje kunnen sturen. Vanaf je smartphone type je toch 10-20x sneller dan vanaf een PS4, en om nou continu dat geknipper van berichtjes vol in je scherm te krijgen?
Valt nog mee. Op de 360 is het al lange tijd mogelijk om via de xbox live app op je telefoon berichten te sturen. Heb het nooit echt misbruikt gezien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• BM

BM

Moderator Spielerij
boe2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:50:
[...]

Valt nog mee. Op de 360 is het al lange tijd mogelijk om via de xbox live app op je telefoon berichten te sturen. Heb het nooit echt misbruikt gezien.
En mocht je het wel irritant vinden is die notification volgens mij gewoon uit te zetten, zal bij Sony ook wel kunnen :)

Xbox

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zon vent wordt toch gewoon de volgende morgen ontslagen :? Bedoel, zon uitspraak laat je toch niet...

"Oooh Jeroen!"

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 09:55

roboreaper

Collecting your robots

AMARONE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:37:
[...]

In het filmpje bij Engadget krijg je een iets beter beeldover de DS4 en Camera..

http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Het lijkt toch wat anders dan verwacht, reageerde ook op handgebaren, voeten, kussens dus zonder de lightbar... Dat maakt het al een stuk beter. Grappig filmpje ook :+
net ook al gezegd in het ps4 topic maar, eye pet en kinectimals deden het zelfde en meer en die zijn al een paar jaar oud

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:48:
[...]

zeer opmerkelijke uitspraak.... MS lijkt gewoon te vergeten dat er in Amerika best een percentage mensen gebruikt maakt van inbel interent die willen echt niet hun console aan internet hangen... of is die groep voor MS zo klein dat ze die negeren?
Is toch niet opmerkelijk :? Dit heeft niets te maken met de 24-uurs check, maar met het feit dat eigenlijk alle grote titels gewoon internet nodig hebben om te functioneren. Als je een inbelverbinding hebt, werkt dat dus inderdaad niet.

Dus nee, als je geen breedband (Nouja, 1.5Mbit) hebt, heb je inderdaad niets aan een Xbox One.

Overigens is het aantal Dial-Up gebruikers in de doelgroep anno 2013 ook in de US verwaarloosbaar. Er is inderdaad nog een redelijk percentage dial-uppers, maar die zijn vooral te vinden onder de echt lage inkomens en ouderen.
Kaap schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Zon vent wordt toch gewoon de volgende morgen ontslagen :? Bedoel, zon uitspraak laat je toch niet...
Want? Hij had moeten zeggen dat je zonder internet wel gewoon een Xbox One moet kopen?

[Voor 28% gewijzigd door PWM op 12-06-2013 09:49]

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 12:39
Is er eigenlijk iets van nieuws van Valve op E3? Hoop stiekem op half life nieuws...
Mja als straks vrijwel alle games toch al wel gebruik maken van internet (of sowieso online zijn) dan maakt het geen fuck uit of je een X1 of een PS4 hebt, je moet toch online. Bij de X1 hoef je dan het hele schijfje er niet meer in te doen. Tenminste, het is nog even wachten wat voor copy protection er op de schijfjes zit. Dat je de game kunt uitlenen, wil nog niet zeggen dat het schijfje er niet in hoeft te zitten tijdens gamen. Of ze doen het anders, maar het lijkt me niet dat je het schijfje zomaar aan iedereen kunt geven zodat je allemaal met de game zit.

• Jumpiefox
  • Laatst online: 31-05 14:01
Wat een onzin, beetje dat always online lopen verdedigen, kon ie niks beters verzinnen? Het moet gewoon een keuze zijn klaar, noem voor mij maar alle games op die _alleen_ een online component hebben en offline niet te spelen, en daarna een lijstje met alle games die je offline kan spelen.
Dat eerste lijstje komt niet eens in de buurt joh, ik kan er nauwlijks wat opnoemen dus hoezo je moet online zijn? Ja als je MP wilt spelen maar zelfs MP games hebben 95% van de tijd een SP component.

Het is gewoon complete onzin om te zeggen dat het niet andes kan en de toekomst is, want dat is het niet. SP blijft ook altijd bestaan.

On a road of changes....

• FabianNL
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:55:
Wat een onzin, beetje dat always online lopen verdedigen, kon ie niks beters verzinnen? Het moet gewoon een keuze zijn klaar, noem voor mij maar alle games op die _alleen_ een online component hebben en offline niet te spelen, en daarna een lijstje met alle games die je offline kan spelen.
Dat eerste lijstje komt niet eens in de buurt joh, ik kan er nauwlijks wat opnoemen dus hoezo je moet online zijn? Ja als je MP wilt spelen maar zelfs MP games hebben 95% van de tijd een SP component.

Het is gewoon complete onzin om te zeggen dat het niet andes kan en de toekomst is, want dat is het niet. SP blijft ook altijd bestaan.
Maar SP wordt ook steeds afhankelijker van online en 'the cloud'. Persoonlijk denk ik ook wel dat dit de toekomst is. Een voorbeeld hiervan is nu alleen nog maar FM5, waarbij de "AI" via the cloud wordt verbeterd en meer menselijk gemaakt, maar denk dat we in de komende jaren nog veel meer vergelijkbare technieken te zien krijgen.

Gaan, in mijn ogen (en vele met mij), steeds meer richting een stukje hardware thuis (voor de snelle berekeningen welke geen lag mogen hebben) en naar een stukje processor power in 'the cloud'.

• PWM
  • Niet online
Het moet gewoon een keuze zijn klaar
Die heb je, koop een PS4.
noem voor mij maar alle games op die _alleen_ een online component hebben en offline niet te spelen, en daarna een lijstje met alle games die je offline kan spelen.

Daar gaat het dus niet om. Het is juist de bedoeling dat ook tijdens SP, er zaken gebeuren op de Xbox servers om je ervaring te verbeteren. Ontwikkelaars moeten er dus vanuit kunnen gaan dat er altijd connectie is tijdens het spelen.

Voor iedereen die zijn console altijd achterop de fiets naar de AH meeneemt, is het dus niet handig om een Xbox One te kopen nee.

Ik snap nog steeds die gekke boosheid niet. Microsoft heeft een keuze gemaakt en is er juist opvallend open over. Je kan dus zeer goed ingelicht een keuze maken of je dat wel of niet wil. Jij dus niet, ik dus wel.

Wat is dat nou weer voor onzin om games uit het verleden op te moeten noemen voor een nieuwe console?

Betere vergelijking zou zijn om te kijken welke games er voor de X1 allemaal online gaan, antwoord: vrijwel allemaal.

Games als Watchdogs of Forza hebben gewoon een dikke (vrijwel verplichte) online component. Dus ja, dat is wel logisch. Dat er SP-games blijven komen, wil niet zeggen dat het merendeel van de games niet online mag gaan. Dat vind ik wel erg makkelijk om te zeggen. Als je stil blijft staan bij wat sommigen in huis hebben, dan hadden we ook al uit moeten gaan van mensen die geen stroom hebben of mensen die nog met een ouderwetse beeldbuis zitten te gamen. 1080p nemen we nu toch ook al wel als standaard? Moeten we dan nog steeds bij oude beeldschermen blijven hangen? Nee, we gaan verder, simpelweg omdat de gemiddelde consument verder is dan een aantal jaar geleden.

Mijn telefoon hangt ook al 24/7 aan het internet, waarom mag mijn console dat niet zijn? En waar voorheen een console puur voor gaming werd gebruikt, is het nu ook al steeds verder uitgebreid als mediacenter. Nu een mobieltje ook al meer kan dan bellen, waarom mag een console dat dan niet zijn?

Dat jij dat niet wilt hebben, wil niet zeggen dat anderen er niet op zitten te wachten dat hun singleplayer ervaring wordt beïnvloed door de internetverbinding. Dat vind ik meer next-gen dan alleen wat mooiere graphics en dat is nou ook precies wat ze bij Microsoft als uitgangspunt bedoelen: ze willen nieuwe ervaringen bieden, niet simpelweg verdergaan waar de huidige generatie gebleven is.

Die nieuwe Forza met een drivatar is gewoon heel origineel. Het is nog even afwachten hoe goed het gaat werken, maar ik vind het wel goed uitgedacht. Persistant worlds zullen we straks vaker gaan zien. Ik denk dat ze bij microsoft goed weten wat momenteel de populairste games zijn. Ze kunnen een goede afweging maken tot hoeveel consoles zijn aangesloten op het internet en hoeveel daarvan ook online spelen. Naast simpelweg consumentenonderzoeken kn je dan kijken dat als dit aantal groter is dan 50%, dan kun je de stap wel degelijk maken (misschien een slecht voorbeeld, maar ik bedoel dus dat ze met statistieken prima kunnen afwegen of de stap gezet kan worden). Ze zullen er heus wel onderzoek naar gedaan hebben hoeveel % van de gamers niet beschikt over een internet verbinding (al dan niet de mogelijkheid hebben om er 1 aan te leggen naar de console toe).

• Jumpiefox
FabianNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Maar SP wordt ook steeds afhankelijker van online en 'the cloud'. Persoonlijk denk ik ook wel dat dit de toekomst is. Een voorbeeld hiervan is nu alleen nog maar FM5, waarbij de "AI" via the cloud wordt verbeterd en meer menselijk gemaakt, maar denk dat we in de komende jaren nog veel meer vergelijkbare technieken te zien krijgen.

Gaan, in mijn ogen (en vele met mij), steeds meer richting een stukje hardware thuis (voor de snelle berekeningen welke geen lag mogen hebben) en naar een stukje processor power in 'the cloud'.
Dat we steeds meer mogelijkheden hebben/benutten is wel zo, vette ontwikkeling maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat je er altijd voor online moet zijn. De keuze om offline te kunnen spelen zal niet zo snel opzij gezet worden. Het is er de tijd gewoonweg niet voor, ooit misschien wel maar kijk eens naar het game aanbod van nu? 95% heeft een SP component, dus hoe microsoft erbij komt dat we niet anders kunnen dan online te zijn begrijp ik niet. Het was gewoon een domme zet en denk wel dat ze er nu spijt van hebben, Sony heeft er dik op ingespeeld en met resultaat.

On a road of changes....

Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Dat we steeds meer mogelijkheden hebben/benutten is wel zo, vette ontwikkeling maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat je er altijd voor online moet zijn. De keuze om offline te kunnen spelen zal niet zo snel opzij gezet worden. Het is er de tijd gewoonweg niet voor, ooit misschien wel maar kijk eens naar het game aanbod van nu? 95% heeft een SP component, dus hoe microsoft erbij komt dat we niet anders kunnen dan online te zijn begrijp ik niet. Het was gewoon een domme zet en denk wel dat ze er nu spijt van hebben, Sony heeft er dik op ingespeeld en met resultaat.
Maar je kijkt teveel naar nu en niet naar over bv 5 jaar. Dat we er nu misschien nog niet veel van zien, wil niet zeggen dat het over 5 jaar niet veel gebruikelijker is.

Ik ben het ermee eens dat Sony nu een grote slag slaat als het aan komt op populariteit (al dan niet gebaseerd op onderbuikgevoelens), maar we zullen zien wie straks de betere games gaat krijgen. Want dat is toch waar het om gaat? Je keuze maar meteen af laten hangen van of je online moet zijn of niet, vind ik persoonlijk erg zwak. Maar goed, misschien kopen er nu veel mensen bij launch een PS4 om straks toch een X1 erbij te nemen omdat die toch wel vette exclusives heeft of vette extra's. We zullen zien.

Oja en 95% is natuurlijk ook gelul. Overigens is het aandeel SP-only bij Sony altijd al groter geweest. Bij Sony waren het altijd de Unchartered en GT games die hoge ogen gooiden, bij Microsoft altijd Gears en Halo, games die het toch vooral van hun MP moeten hebben op de lange termijn.

[Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 12-06-2013 10:12]

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Mijn consoles hangen ook vrijwel altijd aan het internet, maar toch heb ik liever niet dat het verplicht is voor alles. Bij mij gaat het er gewoon om dat ik het gevoel heb dat ze mij de keuze ontnemen waar en wanneer ik wil spelen. Ook al zal ik er in praktijk weinig last van hebben, ik ben tegen dat principe.

Overigens heeft Watch_Dogs niet verplicht een internet verbinding nodig. Het zal volledig offline gespeeld kunnen worden.

• SinergyX
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:
Sony zet het marketingtechnisch slim in elkaar, dat Sony het niet verplicht, betekend niet dat de publisher/developer dit alsnog gaat verplichten in de game. En dat is precies wat ze zeggen, wat natuurlijk veel populariteit creeert bij de 'MS doet het niet goed' mensen.

Sony zegt continue, leg de vrijheid bij de gebruiker, bij de maker, bij het volk, maar per saldo kom je in precies dezelfde situatie als games ook gewoon internet nodig hebben om te werken (chat, stream, social, of welke variant dan ook).

En dan kom je, net als hele digitale/DRM/2dehands, uiteindelijk in een vergeten discussie, dat beide dezelfde werking krijgen en over 2 jaar hoor je er niemand meer over.

[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2013 10:13]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Chaoss schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:48:
[...]

Een leuk weetje: Breedband internet is al een requirement voor Xbox Live sinds dag 1, zelfs op de originele xbox.
Akkoord, het was geen verplichting om een live account te hebben, maar voor de miljoenen live spelers verandert er NIETS aan de online requirements,

Zij die enkel offline speelden, ja die vallen uit de boot, maar daar gaat MS niet van wakker liggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Jumpiefox
Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin om games uit het verleden op te moeten noemen voor een nieuwe console?

Betere vergelijking zou zijn om te kijken welke games er voor de X1 allemaal online gaan, antwoord: vrijwel allemaal.

Games als Watchdogs of Forza hebben gewoon een dikke (vrijwel verplichte) online component. Dus ja, dat is wel logisch. Dat er SP-games blijven komen, wil niet zeggen dat het merendeel van de games niet online mag gaan. Dat vind ik wel erg makkelijk om te zeggen. Als je stil blijft staan bij wat sommigen in huis hebben, dan hadden we ook al uit moeten gaan van mensen die geen stroom hebben of mensen die nog met een ouderwetse beeldbuis zitten te gamen. 1080p nemen we nu toch ook al wel als standaard? Moeten we dan nog steeds bij oude beeldschermen blijven hangen? Nee, we gaan verder, simpelweg omdat de gemiddelde consument verder is dan een aantal jaar geleden.
Jij begrijpt het niet he, is het zo moeilijk te bevatten dat het gewoon een keuze moet zijn? Verplichte componenten (bijna) zeg je dan. Niet meer zo verplicht dan he, het kan gewoon zonder dus. En van de games die ik heb gezien heb ik geen 100% MP game gezien hoor, maar gewoon SP games die in de cloud kunnen saven of gegevens kunnen ophalen _niet verplicht_
Mijn telefoon hangt ook al 24/7 aan het internet, waarom mag mijn console dat niet zijn? En waar voorheen een console puur voor gaming werd gebruikt, is het nu ook al steeds verder uitgebreid als mediacenter. Nu een mobieltje ook al meer kan dan bellen, waarom mag een console dat dan niet zijn?

Dat jij dat niet wilt hebben, wil niet zeggen dat anderen er niet op zitten te wachten dat hun singleplayer ervaring wordt beïnvloed door de internetverbinding. Dat vind ik meer next-gen dan alleen wat mooiere graphics en dat is nou ook precies wat ze bij Microsoft als uitgangspunt bedoelen: ze willen nieuwe ervaringen bieden, niet simpelweg verdergaan waar de huidige generatie gebleven is.
JA leuk voor jou dat je mobieltje dat is, en je koelkast, je voordeur en je WC dat die constant online zijn. MAAR DAT IS EEN KEUZE of niet soms? Heb ik ergens gezegd dat SP games geen online component mogen hebben? Voor mij is het ook alleen maar een leukere ervaring. Maar wat ik zeg is, het is belachelijk dat dat zogenaamd moet terwijl de games prima zonder zouden werken en atm ook prima werken (ook de aangekondigde games!)
Die nieuwe Forza met een drivatar is gewoon heel origineel. Het is nog even afwachten hoe goed het gaat werken, maar ik vind het wel goed uitgedacht. Persistant worlds zullen we straks vaker gaan zien. Ik denk dat ze bij microsoft goed weten wat momenteel de populairste games zijn. Ze kunnen een goede afweging maken tot hoeveel consoles zijn aangesloten op het internet en hoeveel daarvan ook online spelen. Naast simpelweg consumentenonderzoeken kn je dan kijken dat als dit aantal groter is dan 50%, dan kun je de stap wel degelijk maken (misschien een slecht voorbeeld, maar ik bedoel dus dat ze met statistieken prima kunnen afwegen of de stap gezet kan worden). Ze zullen er heus wel onderzoek naar gedaan hebben hoeveel % van de gamers niet beschikt over een internet verbinding (al dan niet de mogelijkheid hebben om er 1 aan te leggen naar de console toe).
Net zoals ze onderzoek hadden gedaan hoe goed mensen de DRM/Always online/Verplichte kinect zouden ontvangen toch?

Het is leuk dat het kan, het is prima dat we het doen, het is belachelijk dat ze het verplicht proberen te maken. Wat dus ook anders kan. Als we ooit 100mbit midden in de rimboe hebben met ons mobieltje als hotspot dan kan je zeggen we can be always online, maar nu is dat gewoonweg niet het geval.

On a road of changes....

• nioz
PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:05:
[...]

Die heb je, koop een PS4.

[...]

Daar gaat het dus niet om. Het is juist de bedoeling dat ook tijdens SP, er zaken gebeuren op de Xbox servers om je ervaring te verbeteren. Ontwikkelaars moeten er dus vanuit kunnen gaan dat er altijd connectie is tijdens het spelen.

Voor iedereen die zijn console altijd achterop de fiets naar de AH meeneemt, is het dus niet handig om een Xbox One te kopen nee.

Ik snap nog steeds die gekke boosheid niet. Microsoft heeft een keuze gemaakt en is er juist opvallend open over. Je kan dus zeer goed ingelicht een keuze maken of je dat wel of niet wil. Jij dus niet, ik dus wel.
Ik begrijp de discussie niet helemaal. Ontwikkelaars kunnen er op zowel de XBone als de PS4 toch niet vanuit gaan dat iedereen altijd online is? Het verplichte online component van de XBone is voor zover ik weet beperkt tot 1 check per 24uur. Uiteraard kunnen developers ervoor kiezen om features te implementeren waarvoor je online moet zijn, maar dat kan bij de PS4 ook? Op beide consoles kan je er niet vanuit gaan dat de gebruiker always online is, dat is juist waarom ze voor de 24uurs check gegaan zijn toch?
SinergyX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:12:
[...]

Sony zet het marketingtechnisch slim in elkaar, dat Sony het niet verplicht, betekend niet dat de publisher/developer dit alsnog gaat verplichten in de game. En dat is precies wat ze zeggen, wat natuurlijk veel populariteit creeert bij de 'MS doet het niet goed' mensen.

Sony zegt continue, leg de vrijheid bij de gebruiker, bij de maker, bij het volk, maar per saldo kom je in precies dezelfde situatie als games ook gewoon internet nodig hebben om te werken (chat, stream, social, of welke variant dan ook).

En dan kom je, net als hele digitale/DRM/2dehands, uiteindelijk in een vergeten discussie, dat beide dezelfde werking krijgen en over 2 jaar hoor je er niemand meer over.
Ik vind dit wel een beetje een slap verhaal. Ja, steeds meer zaken zijn online et cetera, dat is ook geen probleem. Maar waarom betekent dit, dat ook zaken die niets met online te maken hebben ineens online zouden moeten? Waarom moet mijn single player game een internet verbinding hebben als ik toch geen zin heb om op dat moment te chatten of streamen?

"over 2 jaar hoor je niemand meer" dus laten we het allemaal maar gewoon accepteren?
Uiteindelijk heb ik eigenlijk niet zo heel veel problemen met de XBone. Tweedehands kan dus wel, met enige restricties. Als dit ook doorverkoop van digitale/online gekochte content mogelijk maakt, dan is dat nice. Een 24uurs check is ook nog best te doen. Maar ik vind het wel onzin om de boel zo te spinnen dat we blij moeten zijn met een 24uurs check, want ach, alles is tegenwoordig toch online? Dat argument snap ik echt niet. Ik overleef het echt wel, maar daarmee wordt het geen positief punt.

[Voor 41% gewijzigd door nioz op 12-06-2013 10:22]

• FabianNL
nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Ik begrijp de discussie niet helemaal. Ontwikkelaars kunnen er op zowel de XBone als de PS4 toch niet vanuit gaan dat iedereen altijd online is? Het verplichte online component van de XBone is voor zover ik weet beperkt tot 1 check per 24uur. Uiteraard kunnen developers ervoor kiezen om features te implementeren waarvoor je online moet zijn, maar dat kan bij de PS4 ook? Op beide consoles kan je er niet vanuit gaan dat de gebruiker always online is, dat is juist waarom ze voor de 24uurs check gegaan zijn toch?
Klopt wat je zegt, maar bij de Xbox One kunnen ontwikkelaars er wel voor kiezen om always-online verplicht te stellen. Hoe dit bij de PS4 zit weet ik niet precies, maar aangezien Sony de keuze laat bij de ontwikkelaars, lijkt me dit dezelfde situatie opleveren.
Enige voordeel is dan dat de ontwikkelaars gebruik kunnen maken van Xbox Live, en bij de PS4 moeten ze volgens mij zelf de processor power leveren.

PS. Hoe always online verplichting er precies gaat uitzien is volgens mij ook nog niet bekend. Wat wat gebeurt er bij Forza bijvoorbeeld als mijn verbinding er 10 minuten uit ligt?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

JA leuk voor jou dat je mobieltje dat is, en je koelkast, je voordeur en je WC dat die constant online zijn. MAAR DAT IS EEN KEUZE of niet soms?
Dus, de ps4 met zijn "always online" feature waar ze het in de eerste voorstelling over hadden (zodat updates en friend messages altijd kunnen binnenkomen), dat is iets wat je meteen gaat uitschakelen?
Meer nog: Je hebt alle netwerkmogelijkheden van je 360/ps3 ook uitgeschakeld staan?

Jaja ik weet het "het is niet verplicht". Maar je vind het blijkbaar wel verschrikkelijk om online te zijn :p

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
FabianNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:18:

PS. Hoe always online verplichting er precies gaat uitzien is volgens mij ook nog niet bekend. Wat wat gebeurt er bij Forza bijvoorbeeld als mijn verbinding er 10 minuten uit ligt?
Dat ligt eraan hoe het precies ingevoerd is. Als het spel de AI volledig in de cloud simuleert, en er geen cache word opgebouwd, zal je spel er gewoon mee ophouden. Ik ga er echter van uit dat er wel een cache word opgebouwd zodat je een bepaalde tijd offline door kunt blijven spelen.

• EricNL
Ik zag trouwens laatst meerdere malen iemand vragen stellen aan een developer (dacht ik) over de PS4.
Waar ik ontzettend benieuwd naar ben is hoe het Trophy systeem op de PS4 in elkaar zit.
- Wordt dit weer één grote onoverzichtelijke lijst?
- Blijft de 3 seconden delay er in tussen het daadwerkelijk unlocken en de pop-up

Ben ik veels te vroeg met deze vragen, of is er iets of iemand bij wie ik deze vraag zou kunnen stellen?

Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Jij begrijpt het niet he, is het zo moeilijk te bevatten dat het gewoon een keuze moet zijn? Verplichte componenten (bijna) zeg je dan. Niet meer zo verplicht dan he, het kan gewoon zonder dus. En van de games die ik heb gezien heb ik geen 100% MP game gezien hoor, maar gewoon SP games die in de cloud kunnen saven of gegevens kunnen ophalen _niet verplicht_
Titanfall is volgens mij een MP only game. Destiny is een online game. Hoewel Watchdogs niet veplicht online hoeft te zijn, kun je natuurlijk wel indenken hoeveel leuker dat is. Battlefield, Call of Duty, The Crew, The Division, Elder Scrolls Online, Fifa 14, Forza 5, Halo, NFS, Garden Warfare, Ryse, Battlefront en Sunset Overdrive lijken me allemaal wel een (zware) online-modus te hebben.
Sure er zitten SP games bij, maar de games die ze toonden hadden vrijwel allemaal een MP component. Alleen Quantum Break niet, maar daar is volgens mij ook al wel iets online bij bevestigd.
[...]

JA leuk voor jou dat je mobieltje dat is, en je koelkast, je voordeur en je WC dat die constant online zijn. MAAR DAT IS EEN KEUZE of niet soms? Heb ik ergens gezegd dat SP games geen online component mogen hebben? Voor mij is het ook alleen maar een leukere ervaring. Maar wat ik zeg is, het is belachelijk dat dat zogenaamd moet terwijl de games prima zonder zouden werken en atm ook prima werken (ook de aangekondigde games!)
Sure het is een keuze, maar bij mij is het wel een probleem als mijn telefoon even geen internet heeft. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Verder ben je ook verplicht om een monitor/tv te nemen met een hogere resolutie. Is dat dan ook zo'n enorme verplichting? Ik denk dat je daar toch wat te extreem over denkt imo.
[...]

Net zoals ze onderzoek hadden gedaan hoe goed mensen de DRM/Always online/Verplichte kinect zouden ontvangen toch?

Het is leuk dat het kan, het is prima dat we het doen, het is belachelijk dat ze het verplicht proberen te maken. Wat dus ook anders kan. Als we ooit 100mbit midden in de rimboe hebben met ons mobieltje als hotspot dan kan je zeggen we can be always online, maar nu is dat gewoonweg niet het geval.
Maar je gaat weer uit van de Rimboe en dat is nou juist wat we proberen te vertellen: mensen in de rimboe zijn niet de target voor deze console. Net als dat de doorsnee VW Polo koper/ster ook geen behoefte heeft aan een Aston Martin. Ja je benadeelt er mensen mee, maar het bied ook weer een heleboel voordelen. Juist door te garanderen dat de gamers een online verbinding hebben, maakt dat het voor de development echt enorm veel zinvoller om daar ook wat mee te doen.

• SinergyX
Metalkai schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Dat ligt eraan hoe het precies ingevoerd is. Als het spel de AI volledig in de cloud simuleert, en er geen cache word opgebouwd, zal je spel er gewoon mee ophouden. Ik ga er echter van uit dat er wel een cache word opgebouwd zodat je een bepaalde tijd offline door kunt blijven spelen.
Cloud zou worden gebruikt (begreep ik bij IGN interview) om te gaan 'numbercrunchen, en je krijgt een bijgewerkte AI weer teruggestuurd. Geen verbinding, dan zal die AI op zijn manier wel gewoon doorrijden.

Kan natuurlijk ook dat de AI maar 1x per race word ingeladen, dat je verbinding tijdens de race niet zal uitmaken.

(hoe vet zou het btw zijn als jij dus tegen je vriend-AI rijd, maar die vriend tijdens het racen het kan overnemen :P).

• Jumpiefox
boe2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:19:
[...]

Dus, de ps4 met zijn "always online" feature waar ze het in de eerste voorstelling over hadden (zodat updates en friend messages altijd kunnen binnenkomen), dat is iets wat je meteen gaat uitschakelen?
Meer nog: Je hebt alle netwerkmogelijkheden van je 360/ps3 ook uitgeschakeld staan?

Jaja ik weet het "het is niet verplicht". Maar je vind het blijkbaar wel verschrikkelijk om online te zijn :p
Pff, nee het is niet verschikkelijk om online te zijn. het is "verschikkelijk" als ik verplicht ben om online te zijn alvorens ik met mijn console van 500euro mag spelen omdat MS denkt dat ik anders weleens illegaal bezig ben.
Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:23:
[...]
Titanfall is volgens mij een MP only game. Destiny is een online game. Hoewel Watchdogs niet veplicht online hoeft te zijn, kun je natuurlijk wel indenken hoeveel leuker dat is. Battlefield, Call of Duty, The Crew, The Division, Elder Scrolls Online, Fifa 14, Forza 5, Halo, NFS, Garden Warfare, Ryse, Battlefront en Sunset Overdrive lijken me allemaal wel een (zware) online-modus te hebben.
Sure er zitten SP games bij, maar de games die ze toonden hadden vrijwel allemaal een MP component. Alleen Quantum Break niet, maar daar is volgens mij ook al wel iets online bij bevestigd.
Dus je noemt 2 games op waarvan je denkt dat ze MP only games zijn, daarna een stuk of 10 games die een "heavy mp component hebben"..je punt is? Ja ze hebben een MP component maar een ijzersterke SP component en dat is mijn punt die je alleen maar verstrerkt. MP only games zijn in de minderheid. Dus no need om altijd online te zijn
[...]
Sure het is een keuze, maar bij mij is het wel een probleem als mijn telefoon even geen internet heeft. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Verder ben je ook verplicht om een monitor/tv te nemen met een hogere resolutie. Is dat dan ook zo'n enorme verplichting? Ik denk dat je daar toch wat te extreem over denkt imo.

[...]
Hoezo ben ik dat verplicht? Dat is standaard tegenwoordig, Hd-ready/Full hd schermen zijn de norm tegenwoordig. Online 24/7 is dat niet. Dat mensen wel zo een life style hebben is leuk en aardig maar die zijn niet de norm
Maar je gaat weer uit van de Rimboe en dat is nou juist wat we proberen te vertellen: mensen in de rimboe zijn niet de target voor deze console. Net als dat de doorsnee VW Polo koper/ster ook geen behoefte heeft aan een Aston Martin. Ja je benadeelt er mensen mee, maar het bied ook weer een heleboel voordelen. Juist door te garanderen dat de gamers een online verbinding hebben, maakt dat het voor de development echt enorm veel zinvoller om daar ook wat mee te doen.
Het gaat er mij om dat het onzinnig is dat je verplicht een keer online moet zijn voordat ik met mijn console mag spelen. Dat ik dan geen MP games kan spelen doh, maar dat ik verplicht word om een x per 24uur in te checken omdat ik anders mijn SP games op mijn console niet kan spelen is gewoon te zot voor woorden.

On a road of changes....

• SmokingCrop
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:23:
Je hoeft niet in de jungle te leven om geen internet te hebben.. Als je even op vakantie gaat met vrienden en je wilt daar een console mee nemen (zonder internet) dan kan je dat al niet met de xboxOne ;)

Ze kunnen die features toch ook gewoon maken, maar het niet verplichten?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik vind het eerder apart dat iedereen plots zijn xbox mee op vakantie neemt naar afgelegen plaatsen. Wat is er met de gameboys/smartphones gebeurd?

Ja, het had beter geweest als het niet verplicht was, maar als je van dit soort uitzonderlijke situaties moet gaan verzinnen om je punt te bewijzen moet je toch beseffen dat het een beetje een overdreven reactie is ;)

[Voor 7% gewijzigd door boe2 op 12-06-2013 11:16]

• Jumpiefox
boe2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:15:
Ik vind het eerder apart dat iedereen plots zijn xbox mee op vakantie neemt naar afgelegen plaatsen. Wat is er met de gameboys/smartphones gebeurd?

Ja, het had beter geweest als het niet verplicht was, maar als je van dit soort uitzonderlijke situaties moet gaan verzinnen om je punt te bewijzen moet je toch beseffen dat het een beetje een overdreven reactie is ;)
Hoezo afgelegen? Ik heb op vakantie gewoon geen internet hehe. Voor mij is het wel een groot punt. Af en toe gezellig met de neven/neefjes potje fifa of pes op het dakterras om 02:00 terwijl het nog 18graden is, is gewoon leuk.

Niet dat ik niet zonder kan, het gaat er gewoon om dat het een slechte ontwikkeling is (imo). Om zulke basis functionaliteit/opties eruit te slopen. Geef mensen gewoon de keuze en behandel ze niet bij voorbaat als criminelen. Ben ik zelf gewoon niet van gediend, terwijl ik altijd een x360 heb gehad. De one komt er bij mij ook pas in als ie te hacken/modden is en dat hele inchecken kan uitschakelen. Gewoon een principe kwestie, ik wil zelf mijn keuzes maken zover dat kan..we worden al in alles en nog wat belemmerd.

On a road of changes....

• Player1S
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Formerly known as L1nt

mn vriendin ziet me aankomen als ik de xbox mee wil nemen op vakantie. :X
Zelfs als ik over een paar jaar de kinderen als excuus zou gebruiken. Die krijgen dan een net zo harde schop onder hun hol als papa.... Ga maar buiten spelen en vriendjes maken.

Player1s Twitch

• Trishul
Eigenlijk komt het er dus gewoon op neer dat de X1 minder flexibel is als een PS4. Immers, ik kan, zoals laatst bij een bedrijfsuitje, gewoon m'n console meenemen naar het buitenland en daar cod spelen met z'n vieren via splitscreen. Geen internet nodig. Ook kun je gewoon games uitwisselen met elkaar, is immers niet account gebonden. En o ja, Kinect hoeft niet mee... Scheelt weer in bagage hahaha

• Jumpiefox
Iemand btw al wat gehoord over bundles? Voor de X1 en de ps4? @ launch.

On a road of changes....

• SmokingCrop
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:22:
[...]
mn vriendin ziet me aankomen als ik de xbox mee wil nemen op vakantie. :X
Zelfs als ik over een paar jaar de kinderen als excuus zou gebruiken. Die krijgen dan een net zo harde schop onder hun hol als papa.... Ga maar buiten spelen en vriendjes maken.
Het zijn dan ook vakanties met een paar vrienden ofzo hé :P
Niet met vrouw en kinderen, lol

• nioz

True dat sommigen wat overdreven reageren. Aan de andere kant hebben sommigen ook wel erg veel moeite om toe te geven dat het inderdaad beter was als het niet verplicht was.

Niet op jou gericht, maar algemeen:
Hoe lastig is het om toe te geven dat 'feature X' stom is, maar dat je gewoon een fan van game Y of Z bent en daarom de console alsnog haalt? Daar is toch niets mis mee? Uiteindelijk draait het om de games en als je met 'feature X' kan leven, dikke vette prima! geniet van je games :) Het is echter wat anders om dan te doen alsof 'feature X' niet een beetje gaar is en het keihard te verdedigen.

Anyway, ik heb inmiddels een PS4 besteld, omdat mijn voorkeur naar de playstation games uitgaat die nu aangekondigd zijn (zal Halo en Quantum Break wel gaan missen :( ... totdat er over 1,5 jaar ook een XBone is :P ) en ik hun beleid beter vind. Dat neemt niet weg dat ik het echt jammer/gaar vind dat er ook op de PS4 betaald moet worden voor online gaming (mijn 'Feature X') en ze zullen ook echt wel moeten bewijzen dat ze dat geld weer investeren in een goede online ervaring: dedicated servers bijvoorbeeld en geen lame peer-to-peer hosting.

• Trishul
Jumpiefox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:30:
Iemand btw al wat gehoord over bundles? Voor de X1 en de ps4? @ launch.
Verwacht voor de PS4 100% zeker een Killzone bundel. Voor de X1 verwacht ik een bundel met Ryse.

En de PS3 krijgt een bundel met GTA V...

• EricNL
Voor de liefhebbers van Fifa: https://twitter.com/KSIOlajidebt/status/344653349309779968
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat er Fifa gameplay te zien is.

[Voor 29% gewijzigd door EricNL op 12-06-2013 11:40]

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Echt ik vind het zo jammer dat Bayonetta 2 een Wii U exclusive is :(
Wel grappig dat Jeanne and Bayonetta van haarstyle gewisseld hebben :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Jumpiefox
Bokkie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:43:
Echt ik vind het zo jammer dat Bayonetta 2 een Wii U exclusive is :(
Wel grappig dat Jeanne and Bayonetta van haarstyle gewisseld hebben :D
Bayonetta 2 zag er erg strak uit! Was echt verbaasd, ook dat X spelachtig iets, dolls ofzo? Zag er gelikt uit. Ik koop sowieso nog wel een wii-u tegen een dump prijs op marktplaats over een jaartje ofzo. Bedoel, Zelda/Metroid prime moet je gewoon gespeeld hebben.

Vind het wel appart, dat de war altijd tussen MS/Sony is, Nintendo is altijd een soort Neutrale derde partij die naast 1 van die twee consoles thuis komt te staan hehe.

On a road of changes....

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

SmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:34:
[...]

Het zijn dan ook vakanties met een paar vrienden ofzo hé :P
Niet met vrouw en kinderen, lol
Die zien me ook aankomen. Laatste keer dat wij weg gingen hadden we er niet eens tijd voor.

Player1s Twitch

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
Heb deze ook nog niet voorbij zien komen:

[Voor 38% gewijzigd door Feralio op 12-06-2013 11:53]

• Trishul
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/videogames/ref=sr_bs_1

De PS4 staat op nummer 1 op dit moment hehehe

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Feralio schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:52:
[video]
Kat in het nauw. Zo komt het in ieder geval op mij over.

• SmokingCrop
  • Niet online
[video]
eigenlijk maar een domme reactie van hem.
Ze blijven niet bij een Xbox360, nee, ze zullen een PS4 kopen in de plaats. :X
nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:37:
Dat neemt niet weg dat ik het echt jammer/gaar vind dat er ook op de PS4 betaald moet worden voor online gaming (mijn 'Feature X') en ze zullen ook echt wel moeten bewijzen dat ze dat geld weer investeren in een goede online ervaring: dedicated servers bijvoorbeeld en geen lame peer-to-peer hosting.
Je krijgt allesinds al een heleboel spellen, waaronder ook nieuwe spellen (en niet zoals bij de nieuwe Xbox feature dat ze een oude assassins creed en halo zullen geven.. 8)7 )

[Voor 46% gewijzigd door SmokingCrop op 12-06-2013 12:01]

• Jumpiefox
[video]
Wat een idioot...sorry hoor. "Ja blijf dan met je x360 zitten" Ne echt joh? Denk je echt dat mensen de hele next gen skippen? Nee dan kopen ze wel een ps4. Had dan gewoon niks gezegd.

On a road of changes....

• nioz
SmokingCrop schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Je krijgt allesinds al een heleboel spellen, waaronder ook nieuwe spellen (en niet zoals bij de nieuwe Xbox feature dat ze een oude assassins creed en halo zullen geven.. 8)7 )
Ik heb al meer dan een jaar Playstation Plus, dus ik weet hoe het werkt. Ik vind het ook niet erg om voor de games te betalen, maar voor online betalen vind ik onzinnig als het peer-to-peer is (wat het vaak was deze generatie). Wat als ik straks besluit dat ik de 'gratis' games niet zo interessant meer vind (een deel heb ik vaak al en eigenlijk kom ik er amper aan toe om ze te spelen), dan zit ik alsnog voor online multiplayer te betalen terwijl de plus games me niet interesseren. Daarnaast gamen mijn vrienden wat minder en die hebben dan ook minder interesse in die plus games en betalen liever ook niet voor online. Dat is natuurlijk niet echt mijn probleem, totdat ze besluiten om geen Playstation Plus lid te worden en ik niet online met hun kan spelen :(

Ik zeg: hou het lekker zoals het is. Playstation Plus met gratis games is cool en zijn geld meer dan waard. Hou online gamen lekker gratis voor casual online gamers (alhoewel ik het snap als ze alles via dedicated servers laten verlopen, dat kost nou eenmaal geld).

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:03
Ach bij de X1 zal Live een verplichting zijn. Dus het is niet meer dan noodzaak om games gratis weg te geven.

maar om games van x jaar oud dan inde verkoop te doen is een beetje zonde. gezien gamers een grote kans hebben dat ze deze games al lang en breed hebben liggen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• nioz
Ik begrijp ook wel dat ze gloednieuwe games niet weg kunnen geven voor een schijntje. Ik hoop wel dat ze wat meer indie games day one doen, dat moet wel kunnen. Ook heeft niet iedereen alle games al liggen. Assassins Creed 2 en verder heb ik bijvoorbeeld nooit gespeeld :o Ik ben na deel 1 afgehaakt :)

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

nioz schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:27:
Ik begrijp ook wel dat ze gloednieuwe games niet weg kunnen geven voor een schijntje. Ik hoop wel dat ze wat meer indie games day one doen, dat moet wel kunnen. Ook heeft niet iedereen alle games al liggen. Assassins Creed 2 en verder heb ik bijvoorbeeld nooit gespeeld :o Ik ben na deel 1 afgehaakt :)
Ik zou zeker deeltje 2 de kans geven nu deze binnenkort gratis te krijgen is. Deel 1 was qua verhaal ijzersterk maar te repetitief. Ik snap dat mensen hierdoor afhaakten. Vanaf 2 gaat het verhaal echt goed lopen en is het repetitieve eraf.

Player1s Twitch

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee