Voor mij is de keuze na beide presentaties gemaakt. Ze zullen er allebei komen

. De prijsstellingen vallen me dusdanig mee dat ik verwacht dat beide consoles ergens in 2014 onder mijn tv staan.
Echter in november koop ik een Xbox One, waarop ik de multiplatform games zal gaan spelen. Mijn redenen zijn als volgt:
Het MP gebeuren voor beide consoles is nu betaald. Ik ga geen twee abonnementen nemen. Als ik ga kijken naar welke exclusives MP waardig zijn, dan kom ik toch uit op de Xbox one. Dan denk ik aan Halo, de Gears serie, Forza, Fable Coop, Titanfall, etc. Als ik kijk naar de PS exclusives, dan zijn dat voornamelijk SP ervaringen. Denk aan Uncharted (ja... de MP zuigt

), Heavy Rain, Infamous, etc. Met name het niet hebben van DRM (of althans in mindere mate, want ik moet het uiteindelijk nog zien bij de launch...) is juist handig voor singleplayer games. Die kun je vaak na een tijdje goedkoop 2e hands kopen, of met 2 of 3 man en hem daarna doorgeven en wellicht weer doorverkopen.
De controller. Volgens mij naderen ze elkaar wat, maar tot heden vind ik de 360 controller de beste controller die er is, met uitzondering van het batterypack, en die is nu weg

.
Mijn xbox live account. Zonde om 70k achievements zomaar ter zijde te schuiven
Mijn friendslist. Ik verwacht dat veel van mijn friends gewoon weer voor de Xbox one gaan.
Xbox Live. Geweldig platform over de jaren heen. Gebruik het al 8 jaar ofzo en het is echt een geweldige service. Nu zijn beide betaalde services.
Kinect, hoe raar het ook klinkt, heb ik vanmorgen in de file eens nagedacht over wat een mooi stukje technologie het eigenlijk is. Mijn nichtje wordt dit jaar 4 en er lijken me wel leuke spellen uit te komen die haar kunnen boeien... (Ge-edit vanwege zieke gedachten bij sommige mensen hier)
[Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-06-2013 22:26]