• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:54

Player1S

Formerly known as L1nt

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:12:
Ik moet hem nog een keertje kijken, maar ik zeg ergens, Sony calls bullshit.
Je bedoelt qua DRM??

Ik blijf het vreemd vinden dat een EA met de online pass is gestopt. Dat doen ze niet omdat ze zoveel om de gamers geven.
Sony heeft volgens mij ook gezegd dat zij geen DRM doen. Volgens mij houd niemand een EA of Ubisoft tegen om zelf een DRM te implementeren.

Dat lijkt mij persoonlijk riskanter dan het MS verhaal. EA is al paar keer op de bek gegaan met DRM (sim city) en zal mogelijk dus minder server capaciteit hebben dan een MS.

Player1s Twitch

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:12:
Ik moet hem nog een keertje kijken, maar ik zeg ergens, Sony calls bullshit.
Dan zou Sony live tijdens de E3 tegen heel de wereld liegen als ze zeggen dat je games kan ruilen en verkopen, en dat je niet online hoeft te komen?

I say SineryX calls bullshit :+

"Oooh Jeroen!"

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
BM schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:27:
[...]

Mooie lijst! Doet Sony absoluut beter dan MS :)

Vraag me wel af hoe ze dat gaan doen bij de PS4. De PS3 heeft ondertussen een aardige library aan games, maar bij de PS4 zal er in het begin weinig weg te geven zijn, en met het gebrek aan backwards compatibility heeft het ook weinig zin om PS3 games weg te geven aan PS4 eigenaren.

Zelfde verhaal bij MS trouwens nu die met een soortgelijk (maar op 1e gezicht minder spannend) concept komen.
Je kan ze toch wel gewoon downloadbaar maken of eventueel gratis via Gaikai streamen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27

v8power67

Psn: Mausosaurus

NEt de ps4 conference gezien, en ik wist het al bijna zeker maar nu hellemaal PS4 FOR THA WIN.
En hellemaal een nekslag voor ms ivm kinect, ps4 zonder verplichte camera die aangesloten moet zijn!!
Camera is apart te koop, ik ben echt zo blij, zeker icm 2e hands games en geen drm, ik ben een blij man.
Jammer voor de echte diehard ms fanboys dat ze dalijk zitten met een duurdere en vooral mindere console zitten, maar ik ga van altijd die hard ms gamer over naar sony !!

Gebruikte mn ps3 in begin amper maar nu gebruik ik mn xbox amper, ms heeft het met de laatste jaren op de 360 al verknalt en nu met de xboned hellemaal!!
En de games die ze showden wat een pareltjes, watchdogs zag er subliem mooi uit, assasins creed ook totdat hij vastliep :P en destiny helemaal !!! Drive club gratis voor psn plus members, en ja helaas psn plus verplicht maar was ik toch al van plan te halen de voordelen zijn te groot om te laten liggen !!
Ik ben een heel blij man, en de trailer van gt6 was al zoveel malen bruter dan ik tot nu toe gezien heb van forza 5, dus ja ik ben zowel op ps3 en ps4 voorzien van het beste out there!! :D

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=582921

HDD van ps4 upgradeble :D hoppa nog een slag voor sony erbij ;)

[Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 11-06-2013 10:56]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:45
Kaap schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Dan zou Sony live tijdens de E3 tegen heel de wereld liegen als ze zeggen dat je games kan ruilen en verkopen, en dat je niet online hoeft te komen?

I say SineryX calls bullshit :+
Als zij het systeem van PS+/PSN zo doorzetten, klopt het dus niet. PSN games kan je niet verkopen, kan je niet delen, zijn 100% gekoppeld aan jouw PS ID. Dat aspect bedoel ik dus.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bram1984
Het gaat toch ook om fysieke titels?

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Als zij het systeem van PS+/PSN zo doorzetten, klopt het dus niet. PSN games kan je niet verkopen, kan je niet delen, zijn 100% gekoppeld aan jouw PS ID. Dat aspect bedoel ik dus.
Als je goed opgelet had, had je tijdens de press conference gezien dat ze het over disc games hadden. Stond zelfs op het grote scherm specifiek benoemd. PSN games hebben ze niet genoemd.

"Oooh Jeroen!"

• bram1984
Gifjes beginnen te komen. :)

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 12:32

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Maar dat weet je .
Als ik staks AC haal voor de single player haal ik hem op disk kan ik hem later verkopen.
Maar als ik hem toch niet wil verkopen koop ik het wel online net zo als ik het nu doe op steam.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• SinergyX
Kaap schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:05:
Als je goed opgelet had, had je tijdens de press conference gezien dat ze het over disc games hadden. Stond zelfs op het grote scherm specifiek benoemd. PSN games hebben ze niet genoemd.
En dat bedoel ik dus, ze hebben maar 1 aspect van de game collectie toegelicht, maar nu wordt het neergezet als 'voor alle games'. Van bv mijn gamecollectie is 30-40% PSN/digitaal, dat zal met de tijd enkel groter worden (PC is dit nu al tegen de 90%). MS lijkt een betere oplossing daar voor te hebben, maar nu staart iedereen zich blind op fysieke games.

[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-06-2013 11:08]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Je kan ze toch wel gewoon downloadbaar maken of eventueel gratis via Gaikai streamen.
Is al bekend dat PS3 streaming via Gaikai direct beschikbaar is? In dat geval is dat idd een prima oplossing.
SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:07:
[...]

En dat bedoel ik dus, ze hebben maar 1 aspect van de game collectie toegelicht, maar nu wordt het neergezet als 'voor alle games'. Van bv mijn gamecollectie is 30-40% PSN/digitaal, dat zal met de tijd enkel groter worden (PC is dit nu al tegen de 90%). MS lijkt een betere oplossing daar voor te hebben, maar nu staart iedereen zich blind op fysieke games.
Dat lijkt me wel van belang idd. Volgens mij maakt MS geen onderscheid tussen fysiek of digitaal (of iig, volgens mij kun je digitale games ook giften). Daar zou dan idd wel een verschil in zitten.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• bram1984
Nee, nog niet bekend, maar ze zijn al een aantal jaar in het bezit van Gaikai, dus dat gaat hopelijk niet te lang duren.

• Edd
  • Laatst online: 14:00
Wat ik begreep is dat men met Gaikai gaat beginnen in de VS in 2014. Eerst PS3-games streamen naar de PS4 en PS3 en later naar de Vita.

Vanaf hier:
YouTube: PlayStation E3 Press Conference 2013

[Voor 36% gewijzigd door Edd op 11-06-2013 11:21]

-

• SinergyX
Andere kant dan MS wel een 'volledige' markt moet opzetten voor zo'n systeem, zo'n systeem hebben ze nog niet.

Gaikai heb ik nog steeds technische twijfels over, als het native PS3 games moeten zijn (met online functionaliteit), zie ik PC's nog steeds niet krachtig genoeg om dit te emuleren, andere kant denk ik ook niet dat ze een heel park met 1-op-1 PS3's neer gaan zetten. Zou wel mooi zijn als dit technisch haalbaar is, maar vanuit de oudere 2 ervaringen (OnLive en GK), was ik niet echt overtuigd over de werking ervan.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 13:58
Wel ruk dat je nu opeens moet gaan betalen om MP te kunnen spelen.
Dat ze de MP spellen dan ook maar direct goedkoper maken. Aangezien je in begin dus enkel voor de single player betaald.
Dan is het nog maar de vraag welke console het wordt als straks de eerste echte reviews komen van games op beide consoles.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is er ergens een 1080P stream van Sony (kan alleen 720P vinden)? Kheb het vannacht gezien maar wil graag wat dingen terugkijken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kapstok09
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
Jezus wat een kinderachtige reactie's af en toe! Net alsof het een wedstrijd is tussen voetbalclubs ofzo.

Gelukkig heb ik daar geen last van en kijk ik gewoon objectief naar welke console mij het meest te bieden heeft. Als ik op dit moment naar de games en controller kijk vind ik de XOne het beste bij mij passen. Alleen staat kinect (en daardoor ook de prijs) mij niet aan dus op dat gebied wint de ps4 het weer.

Ben benieuwd of MS nu ook een bundel zonder Kinect uit gaat brengen.

Gelukkig zijn er nog een aantal dagen E3 te gaan en ik ben alleen maar blij dat ik het nu moeilijk heb met kiezen!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 13:10
Grappig hoe iedereen denkt dat mensen vanwege een persconferentie een console wel of niet gaan kopen. De grootste speerpunten blijven toch nog wel:
- Welk platform spelen vrienden?
- Games (Bijvoorbeeld: Halo/Quantum Break -> X1, Killzone/Beyond: Two Souls -> PS4)
- Features naast games (voor mensen die niet alleen voor games gaan)

En naast dit, weten we nog weinig van PC alternatieven. Veel mensen (vooral hier op tweakers) hebben al een PC staan, waarom een PS4/X1 kopen als je niks met de bovenstaande speerpunten hebt?
Gister (of eigenlijk vandaag) dus ook nog opgebleven voor de Sony presentatie. En ik moet zeggen: die was erg nice. Dit keer geen lang lulverhaal over hoe alles tot stand is gekomen, maar games games games. De ondersteuning voor de Vita vond ik zelf een beetje mager, maar ook de PS3 wordt prima ondersteund.

De looks van het ding vind ik in ieder geval niet mooi. Hoewel het me eigenlijk weinig uitmaakt hoe hij eruit ziet, denk ik dat de X1 beter bij de meeste tv's past en ook wat onopvallender is dan de PS4. Het is natuurlijk weer iets persoonlijks, maar ik vind de X1 mooier. Grote verschil tussen beiden is natuurlijk dat de Kinect meegeleverd wordt en de PS Eye apart is.

Vervolgens kwamen er wat cinematic trailers (geen cgi maar ingame) van diverse games die ze uit gingen brengen en vervolgens nog wat gameplay. Ik vond het opvallend dat het vooral singleplayer games waren (of in ieder geval gericht op singleplayer) waarbij ze zich enigszins afzetten van MS die veel op online inschakelde. Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar voor mij heeft een SP-only game wat minder waarde omdat je die na 1 soms 2 playthroughs wel gezien hebt. En ik moet zeggen dat ik weinig heb met de spellen die ze aankondigden. Wederom hebben we weinig gezien van driveclub en ook andere games. Maar ik vermoed dat ze wel wat op de showvloer of bij gametrailers e.d. wat laten zien. Net als dat Quantum Dream bij gametrailers echt veel info kreeg.

De prijs van het platform is natuurlijk erg nice, maar ik heb volgens mij nooit een console gekocht op prijs. Wel om welke games ervoor komen en daar verschillen beide consoles weinig voor op dit moment. De games die ik aardig vond (Watchdogs, AC4 en Destiny) zijn allen 3rd party en multiplatform. Hoewel ik kan begrijpen dat er hier wat andere ervaringen zijn, vond ik de X1 games toch net wat boeiender.
Wat me wel stoorde was dat je van maar weinig titels meekreeg wanneer ze nou uitkwamen. Dat had MS, Sony, Ubi en EA. Ik heb namelijk het idee dat er bij de launch zelf niet zo heel veel titels gaan uitkomen, anders hadden we er denk ik wel meer van gezien.

Dat PS+ betaald gaat worden, vind ik wel een aparte actie. Ze brachten het wel mooi en ik denk dat het verder ook weinig uitmaakt met Live straks. Beiden kosten ze ongeveer hetzelfde (al moeten we nog even zien hoe dat straks gaat als ze van MSPoints naar € gaan. In ieder geval heb ik wel het idee dat Microsoft toch wat meer met de cloud gaat doen en daardoor wat meer kan bieden, maar het zal voor de meeste games waarschijnlijk verwaarloosbaar zijn. Wel zal Sony nu wat meer aandacht moeten besteden aan de beveiliging en stabiliteit van het netwerk, daar er betaald voor gaat worden.

Geen DRM (of in ieder geval geen fysieke beperking) is erg mooi, al vind ik de oplossing van Microsoft voor mij persoonlijk geen hinderlijke oplossing. Ik zal daar toch wel veel digitaal gaan aanschaffen en mijn internet is verder prima. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen (of velen) anders licht, maar ik heb er in ieder geval geen probleem mee.

Als ik zo 1 op 1 vergelijk dan is de pure gamer beter af met een PS4. Wil je wat meer, dan een X1. Zeker als je kijkt dat de Kinect in de toekomst best een leuk stukje techniek gaat worden (als je daar tenminste van houd). Hoewel ik niet alles van Kinect ga gebruiken, vind ik niet dat je deze zomaar moet afvlakken. Kinect is de reden dat Sony een goedkopere console kan leveren. Krijg je straks wat meer casualgames die Kinect gebruiken, dan heeft Sony geen goed alternatief. Daardoor kun je toch hebben dat de X1 de Wii kant op gaat en toch net zo goed (of beter) gaat verkopen dan de PS4. Kwa systeem lijkt de PS4 nu meer een Android-kant op te gaan. Heel open en heel vrij, maar daardoor wel veel illegaliteit. De MS kant gaat nu meer de iOS/WP kant op te gaan. Meer gesloten, maar daardoor wel veiliger en amper illegaliteit. Dat kun je fijn vinden, dat kun je slecht vinden. De prijs (of wat je erbij krijgt) zal bij de X1 mogelijk ook nog wel gaan veranderen. Die zullen anders namelijk aardig wat markt verliezen. Een abo+console is al wel een oplossing, maar ik denk dat ze toch echt in prijs zelf moeten zakken. Er zijn nu maar weinig mensen die voor een X1 kiezen omdat de Kinect erbij zit, waar we overigens nog maar 2 echte titels voor gezien hebben.

Ik denk dat je toch wel kunt stellen dat de keuze tussen PS4 en X1 erg persoonlijk is. Je moet bij de X1 wat extra overhebben voor Kinect. De games verschillen elkaar op zich niet veel, al zijn de games op de X1 wat meer gericht op multiplayer en de games op de PS4 meer op verhaal en singleplayer. Vooralsnog ga ik nog steeds voor een X1 en zal ik daarbij waarschijnlijk toch vooral veel 3rd party titels halen.

Ik wil overigens iedereen even herinneren dat dit niet het PS4 of X1 topic is, maar het E3 topic. Daardoor liggen de meningen waarschijnlijk wat meer verdeeld. Dat is niet erg, maar het is niet de plek om elkaar maar meteen voor fanboy uit te maken, simpelweg omdat ze een andere mening hebben.

Laten we gaan kijken wat Nintendo straks nog te bieden heeft in hun livestream en natuurlijk de showvloer zelf.

Ik zal later vandaag het topic updaten met de mogelijke streams naar de conferenties (mocht je ze gemist hebben). Ik zal kijken of ik nog een lijst toe kan voegen (aan de TS of in een reactie) met de games voor de x1 en ps4 met daarbij ook nog een rijtje welke ze gemeen hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 11:45]

Martinspire - PC, PS4, X1

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:12

On_E

Housemusic

Ik was meer onder de indruk van MS dan van Sony, maar ik kijk dan ook vooral naar de games.

MS had een aardig lijstje exclusives waarvan er zeker een paar erg interessant zijn voor mij, bij de Sony presentatie zag je eigenlijk maar weinig...

Maar goed, we hebben nog even tot het einde van het jaar, zie dan wel welke console als eerste in huis komt.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

SinergyX schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Het gro van de games is denk ik toch fysiek hoor. Voor jou misschien niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld nog nooit een PSN game gekocht.

"Oooh Jeroen!"

Kaap schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Het gro van de games is denk ik toch fysiek hoor. Voor jou misschien niet, maar ik heb zelf bijvoorbeeld nog nooit een PSN game gekocht.
Fysieke games doen consoles verkopen. Digitale aankopen zijn voor consoles nog niet populair omdat ze te laat digitaal verkrijgbaar zijn. Bij de X1 heb je straks bij de lancering meteen de mogelijkheid om games digitaal aan te schaffen, waardoor dat een stuk meer gebruikt gaat worden.

Je kunt het nu niet echt vergelijken, maar op de PC heb je tegenwoordig wel veel meer digitaal en dat werkt imo ook gewoon prima.

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 15:34
Heb gisteren de Microsoft en de EA presentatie gezien, ik kijk vanavond Ubisoft en Sony terug.
Maar die game RYSE van Microsoft, boooh dat word een beest. En op dit moment ziet het er naar uit dat ik toch weer voor een playstation ga en die dus helaas niet kan gaan spelen... twijfel twijfel twijfel!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:59
Ik heb het nog niet helemaal begrepen, moeten we op de ps4 nu ook een abbo kopen om online te gamen?

• bram1984
Ja, PS+

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:17
Dat wordt dan toch een PS4. Sjonge, van een PS1 naar PS2 naar PS3 had ik toch verwacht om een keertje een uitstapje te maken naar xbox. Misschien komt dat ook omdat Killzone shadow fall een lauchgame is, die ik gewoon moet hebben, net als killzone mercenary voor m'n vita. Killzone 2 en 3 heb ik honderden uren online gespeeld destijds. Ook Knack en driveclub lijken me wel aardig, en Destiny zag er episch uit. Ben ook benieuwd wat die exlusieve DLC inhoudt.

Even de balans opmaken m.b.t tot must have games @ launch:
-X1: Ryse: Son of Rome
-PS4: Killzone: Shadow Fall

Maar ben ook erg geinteresseerd in de multi-platform games: watch dogs en destiny. Daarnaast, we weten nu nog steeds niet waar naughty dog en SCE santa monica mee bezig zijn... Dat zijn nog eens twee aces. En die nieuwe IP van ready at dawn zag er ook bruut uit, The Order. Evenals de nieuwe game van Quantic Dream. Die gasten laten altijd eerst een techdemo zien van de technieken die ze willen gaan gebruiken voor hun nieuwe game. En voor de liefhebbers van Japanse games is er nog KHIII en FF...

Een xbox zou ik alleen kopen voor Halo, maar die komt pas in 2014. Misschien dan toch maar eens deel 1t/m4 kopen met een xbox360. Zag de 250GB slim versie laatst in de winkel voor 130 euro.

O ja, NICE dat de hdd weer gewoon zelf te vervangen is door welk 2,5" 9.5mm hoog exemplaar dan ook!

[Voor 14% gewijzigd door Trishul op 11-06-2013 12:36]

Misschien dat het aan mij ligt, maar waar de neuk is Epic Games? En ook Crytek miste ik volledig bij de EA presentatie, daar was verder alles ook nog Frostbyte Frostbyte Frostbyte...

• Trishul
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:29:
Misschien dat het aan mij ligt, maar waar de neuk is Epic Games? En ook Crytek miste ik volledig bij de EA presentatie, daar was verder alles ook nog Frostbyte Frostbyte Frostbyte...
Misschien druk bezig met Unreal4/Tournament4 die ze laten zien op de stand? Of nog beter, een next-gen unreal championship :9~

• Jumpiefox
  • Laatst online: 26-05 14:01
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:39:

Als ik zo 1 op 1 vergelijk dan is de pure gamer beter af met een PS4. Wil je wat meer, dan een X1. Zeker als je kijkt dat de Kinect in de toekomst best een leuk stukje techniek gaat worden (als je daar tenminste van houd). Hoewel ik niet alles van Kinect ga gebruiken, vind ik niet dat je deze zomaar moet afvlakken. Kinect is de reden dat Sony een goedkopere console kan leveren. Krijg je straks wat meer casualgames die Kinect gebruiken, dan heeft Sony geen goed alternatief. Daardoor kun je toch hebben dat de X1 de Wii kant op gaat en toch net zo goed (of beter) gaat verkopen dan de PS4. Kwa systeem lijkt de PS4 nu meer een Android-kant op te gaan. Heel open en heel vrij, maar daardoor wel veel illegaliteit. De MS kant gaat nu meer de iOS/WP kant op te gaan. Meer gesloten, maar daardoor wel veiliger en amper illegaliteit.
Ik vind het dik gedrukte gedeelte echte pure onzin van de bovenste plank. Meer open en dus meer vrij en meer illegaliteit omdat je van Sony wel games mag UITLENEN en niet 1x per dag hoeft te inchecken bij papa Ms? Kom op zeg. Mag ik je eraan herinneren dat de Ps3 niet de gene was die binnen no time te modden was en gedownloade games kon afspelen maar de xbox360 dat was. Wat door de Cell processor kwam, dit keer hebben ze beiden een zelfde architectuur dus verwacht ik dat ze allebei wel "gehackt" zullen worden.

Voor de rest ach, het blijft inderdaad persoonlijk. Ik vind de ps4 er bijvoorbeeld erg mooi uitzien! Lekker futuristisch en klein die hoef ik dus niet te verstoppen maar kan mooi in het zicht staan. Ik wil gewoon een puur game console met de beste specs en games dan kom ik voor mezelf uit op de ps4, games blijft ook een persoonlijk iets. Al blijft het gewoon een ontzettend domme zet van MS om de kinect verplicht te maken, had een hoop gescheeld als dat ding optioneel was geweest en de prijs dus ook lager. Nu is het alsof ze zeggen: Ja onze console is duurder, je krijgt er minder specs voor terug maar wel een kinect waar je _niet_ om hebt gevraagd".

On a road of changes....

Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Misschien druk bezig met Unreal4/Tournament4 die ze laten zien op de stand? Of nog beter, een next-gen unreal championship :9~
Ik hoop het, maar het was voor mij wel de grote afwezige bij de presentaties. Die hebben dus (zo lijkt het) geen grote launchgame. Of ze moeten die apart gaan presenteren.

Vlak trouwens de current-gen niet uit. Zeker met dit soort games/graphics:
:')

• bram1984
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:39:
De looks van het ding vind ik in ieder geval niet mooi. Hoewel het me eigenlijk weinig uitmaakt hoe hij eruit ziet, denk ik dat de X1 beter bij de meeste tv's past en ook wat onopvallender is dan de PS4. Het is natuurlijk weer iets persoonlijks, maar ik vind de X1 mooier. Grote verschil tussen beiden is natuurlijk dat de Kinect meegeleverd wordt en de PS Eye apart is.

Vervolgens kwamen er wat cinematic trailers (geen cgi maar ingame) van diverse games die ze uit gingen brengen en vervolgens nog wat gameplay. Ik vond het opvallend dat het vooral singleplayer games waren (of in ieder geval gericht op singleplayer) waarbij ze zich enigszins afzetten van MS die veel op online inschakelde. Niet dat ik daar een probleem mee heb, maar voor mij heeft een SP-only game wat minder waarde omdat je die na 1 soms 2 playthroughs wel gezien hebt. En ik moet zeggen dat ik weinig heb met de spellen die ze aankondigden. Wederom hebben we weinig gezien van driveclub en ook andere games. Maar ik vermoed dat ze wel wat op de showvloer of bij gametrailers e.d. wat laten zien. Net als dat Quantum Dream bij gametrailers echt veel info kreeg.

De prijs van het platform is natuurlijk erg nice, maar ik heb volgens mij nooit een console gekocht op prijs. Wel om welke games ervoor komen en daar verschillen beide consoles weinig voor op dit moment. De games die ik aardig vond (Watchdogs, AC4 en Destiny) zijn allen 3rd party en multiplatform. Hoewel ik kan begrijpen dat er hier wat andere ervaringen zijn, vond ik de X1 games toch net wat boeiender.
Wat me wel stoorde was dat je van maar weinig titels meekreeg wanneer ze nou uitkwamen. Dat had MS, Sony, Ubi en EA. Ik heb namelijk het idee dat er bij de launch zelf niet zo heel veel titels gaan uitkomen, anders hadden we er denk ik wel meer van gezien.
Meen je dat nou serieus? De X1 is zo ontzetten lomp, dat ik voor dat ding volgens mij niet eens ruimte in mijn meubel heb. En dan zit er ook nog eens externe voeding aan (wat zit verder er in godsnaam nog in dan?).

Juist tof dat ze zich wat meer op SP richten. Dat zijn toch vaak de toffere en exclusievere titels. BF, CoD en al die andere meuk (m.u.v. Titanfall, die me wel tof lijkt) krijgen we toch wel op beide platforms en die krijgen aandacht op de persco's van de uitgevers.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:29:
Ik las ergens dat Microsoft (en Sony vast ook) nog niet alles hebben getoond op de E3, maar ook nog aankondigingen gaan doen op de Gamescon. Wellicht dat 1 van beiden daar wat geplanned heeft staan met Epic? Mistte ze ook wel een beetje eigenlijk :)
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Meen je dat nou serieus? De X1 is zo ontzetten lomp, dat ik voor dat ding volgens mij niet eens ruimte in mijn meubel heb. En dan zit er ook nog eens externe voeding aan (wat zit verder er in godsnaam nog in dan?).
Persoonlijk vind ik de X1 ook mooier dan de PS4. X1 zit qua formaat ergens rond de grootte van de 1e PS3. Stevig, maar niet onoverkomelijk. Denk dat MS dit keer niet de fout wilde maken om teveel hardware in een te kleine ruimte te stoppen om zo RROD perikelen te voorkomen. Qua hardware zit er verder namelijk niet al te veel in (wat we nu op fotos gezien hebben iig). Knap dat Sony soortgelijke hardware in een (op het oog) flink kleinere behuizing heeft weten te stoppen (welliswaar met behoorlijk veel koelsleuven, maar toch).

[Voor 46% gewijzigd door BM op 11-06-2013 12:45]

Xbox

Ik kan me overigens wel in de IGN conclusie vinden: http://www.ign.com/videos...ference-gamescoop-e3-2013

Sony wint op Policy, Microsoft wint het momenteel met de games. Is natuurlijk wel persoonlijk, maar ik loop nog steeds warm voor de X1

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:13
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Fysieke games doen consoles verkopen. Digitale aankopen zijn voor consoles nog niet populair omdat ze te laat digitaal verkrijgbaar zijn. Bij de X1 heb je straks bij de lancering meteen de mogelijkheid om games digitaal aan te schaffen, waardoor dat een stuk meer gebruikt gaat worden.

Je kunt het nu niet echt vergelijken, maar op de PC heb je tegenwoordig wel veel meer digitaal en dat werkt imo ook gewoon prima.
Nee digitaal blijven de prijzen gewoon veel te lang hoog. En starten ze al duurder, als ik hem via internet bestel, is het vaak goedkoper inclusief verzendkosten. Dan hebben sommige fysieke winkels ook nog eens spaar systemen wat mij nog meer voordeel oplevert. Daarbij kan ik mijn fysieke games ook nog weer verkopen. Kortom als ik fysiek koop, heb ik meer voor minder.

• Jumpiefox
De enige game die ik bij de Sony kamp had willen zien is Ryse. Dat gewoon ff bij 1 van de mates spelen dan :p

Dat spel zag er echt goed uit, en vind de setting ook dope. Romeinen etc. This is spartaahhhh

Voor mij heeft Sony op Policy,price,design gewonnen. Kwa games is het so far een gelijkspel. Beiden hebben games te bieden die me wel aanspraken en niemand meer dan de ander.

On a road of changes....

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Even schaamteloze copypasta van een comment op majornelson.com waar ik wel om moest lachen :)

'' Hello 911?

This is 911, what is your emergency?

I need to report a murder, Xbox One is dead. The Ps4 just Killed it!

We're sending an ambulance now.

WiiU WiiU WiiU WiiU ''

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Trishul
Over Epic Games gesproken, het is wel opvallend dat de unreal engine 4 momenteel alleen de PC en PS4 support... Epic had meer verwacht van de nieuwe generatie: http://www.tekrevue.com/2...real-engine-4-experience/

Wordt dus interessant om te zien waar ze hun games voor zullen maken. Gaan ze weer exclusief xbox, of wordt het multiplatform? Interessante ontwikkeling is ook dat ze nu enigzins moeten rapporteren naar hun Chinese aandeelhouders, die natuurlijk zoveel mogelijk winst willen zien.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:12
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Juist tof dat ze zich wat meer op SP richten. Dat zijn toch vaak de toffere en exclusievere titels. BF, CoD en al die andere meuk (m.u.v. Titanfall, die me wel tof lijkt) krijgen we toch wel op beide platforms en die krijgen aandacht op de persco's van de uitgevers.
Ik moet even wennen aan dat schuine bij der PS4 maar toch weer heel knap hoe Sony alles in zo'n klein apparaat perst waarbij je ook zeker weet dat het met de koeling en dergelijke wel goed zit ( zie Vaio, PS3 ).

Fifa is voor mij het belangrijkste mp spel terwijl ik voor de rest inderdaad graag retevette SP's wil zien.
Voor mij dudielijk een PS4.

[Voor 6% gewijzigd door AMARONE op 11-06-2013 13:03]

• Jumpiefox
AMARONE schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Ik moet even wennen aan dat schuine bij der PS4 maar toch weer heel knap hoe Sony alles in zo'n klein apparaat perst waarbij je ook zeker weet dat het met de koeling en dergelijke wel goed zit ( zie Vaio, PS3 ).

Voor mij dudielijk een PS4.
Dat vind ik dus ook iets geks eigenlijk. De Ps4 is best klein..stuk kleiner als de Xbox en dat terwijl de ps4 een ingebouwde voeding heeft (als ik het goed heb) en de xbox een externe?

Wat maakt de xbox zo groot dan? Zou het de ingebouwde tuner pass through zijn of iets in die richting? Of gewoon betere Engineering van Sony zijn kant (al denk ik dat dat meevalt, Ms heeft ook gewoon goede mensen werken daar).

On a road of changes....

• bram1984
:+

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Trishul schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:02:
Over Epic Games gesproken, het is wel opvallend dat de unreal engine 4 momenteel alleen de PC en PS4 support... Epic had meer verwacht van de nieuwe generatie: http://www.tekrevue.com/2...real-engine-4-experience/

Wordt dus interessant om te zien waar ze hun games voor zullen maken. Gaan ze weer exclusief xbox, of wordt het multiplatform? Interessante ontwikkeling is ook dat ze nu enigzins moeten rapporteren naar hun Chinese aandeelhouders, die natuurlijk zoveel mogelijk winst willen zien.
Qua gamegebied verwacht ik niet veel meer van Epic games eigenlijk, Hoop wel dat andere makers hun Engine gaan gebruiken voor veel moois.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Anoniem: 181786
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb ik het goed begrepen als voor zowel de X1 als de PS4 een abonnement afgesloten moet worden als je online wil gamen?

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:13
Jumpiefox schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Dat vind ik dus ook iets geks eigenlijk. De Ps4 is best klein..stuk kleiner als de Xbox en dat terwijl de ps4 een ingebouwde voeding heeft (als ik het goed heb) en de xbox een externe?

Wat maakt de xbox zo groot dan? Zou het de ingebouwde tuner pass through zijn of iets in die richting? Of gewoon betere Engineering van Sony zijn kant (al denk ik dat dat meevalt, Ms heeft ook gewoon goede mensen werken daar).
M$ Dacht gewoon aah Xbox All in One, dus mensen hebben verder niks meer nodig bij hun tv meubel, we maken hem maar huge, zodat hun tv meubel toch wel gevuld is. Daarnaast vermijden ze direct warmte problemen en dat soort ongein.

/trollmodus

• Trishul
Jumpiefox schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Dat is wel een goed punt idd. De PS4 is wel klein, terwijl die toch meer koeling nodig heeft voor zijn heter wordende ram en de gpu met met 16 compute units ipv 12 vergeleken met de X1.

Aan de andere kant, Sony heeft een erg lange, degelijke track-record op hardware gebied. Ze maken al meer dan 50 jaar consumer electronics.

• bram1984
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:10:
Heb ik het goed begrepen als voor zowel de X1 als de PS4 een abonnement afgesloten moet worden als je online wil gamen?
Ja.
Oja, ik had nog wel even kostelijk gelachen om die slimme UFC taktiek:
"I knew he was going to try to take me down, so I took him down first."

:') _O_

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik meen al eerder gelezen te hebben dat Epic zich niet meer bezig houdt met grote games ontwikkelen nu Blezinski en Capps daar weg zijn. Zullen denk ik vooral UE4 promoten en goed werkend krijgen op de PS4 en XBO. Enige nieuwe game waar ze volgens mij nog mee bezig zijn is Fortnite.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:59
Is er al iets bekend over de Interface van de PS4?

• bram1984
mprkooij schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:17:
Is er al iets bekend over de Interface van de PS4?
Ja.

• bram1984
Van PU trouwens:
Verder heeft Sony gezegd dat er maar liefst 110 games in ontwikkeling zijn. Dat we de gehele line-up nog niet weten is ze vergeven, er zal vast wel iets leuks te vinden zijn tussen 110 titels! 30 van deze titels liggen in de handen van 12 first-party studios en maar liefst 20 zullen het daglicht zien binnen het jaar van de PS4 launch. Genoeg om naar uit te kijken dus.
Wat ze nu hebben laten zien, is echt een piepklein puntje van het topje van de ijsberg. :)

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 13:24

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:50:
Ik kan me overigens wel in de IGN conclusie vinden: http://www.ign.com/videos...ference-gamescoop-e3-2013

Sony wint op Policy, Microsoft wint het momenteel met de games. Is natuurlijk wel persoonlijk, maar ik loop nog steeds warm voor de X1

PSN: Finally_Chris

• Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:23:
Van PU trouwens:

[...]

Wat ze nu hebben laten zien, is echt een piepklein puntje van het topje van de ijsberg. :)
Neem het maar met een flinke korrel zout. Eerder zeiden ze ook dat een x aantal games voor de Vita zouden uitkomen in periode y. Het bleek uiteindelijk slechts 2/3 te zijn van het aantal beloofde titels.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Van PU trouwens:

[...]

Mja, dat lijkt me logisch. Tis niet dat MS niet ook nog een berg titels in ontwikkeling zal hebben :)

Xbox

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

lol:
Microsoft is down, CALL AN AMBULANCE! *Wii U Wii U Wii U Wii U*
van gt.com :P

• SinergyX
Eigelijk zouden ze die weer bij de PS4/XO moeten toevoegen, keuze uit 3 :P

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:22
Van PU trouwens:

[...]

Dit werd inderdaad gisteren bij de persconferentie verteld, echter snap ik dan niet waarom ze nauwelijks exclusives hebben laten zien... Sorry, geloof iedereen graag maar deze uitspraak zou ik dus niet al te letterlijk nemen ook.

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14
Iemand een stream van Nintendo die niet elke seconde vast loopt?

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
mats schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:02:
Iemand een stream van Nintendo die niet elke seconde vast loopt?
http://www.gamer.nl/achte...intendo-direct-livestream

de 2de

Steam/XBL: Avioto

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hahaha Iwata wil ons zien tekenen!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Áaahhh The Wind Waker HD nu :D!

• bram1984
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:26:
[...]

Neem het maar met een flinke korrel zout. Eerder zeiden ze ook dat een x aantal games voor de Vita zouden uitkomen in periode y. Het bleek uiteindelijk slechts 2/3 te zijn van het aantal beloofde titels.
Ik geloof in ieder geval dat we misschien maar 10- tot 20% van de op dit moment in ontwikkeling zijn de line-up van de PS4 hebben gezien.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

lichtelijk offtopic maar ben ik de enige die gister iets te laat binnen kwam bij de MS persco en bij de beelden van Metal Gear Solid dacht dat het stiekem toch om een nieuwe Red Dead ging?? :X

Player1s Twitch

• CR1691

CR1691

Hero of Time

L1nt schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:23:
lichtelijk offtopic maar ben ik de enige die gister iets te laat binnen kwam bij de MS persco en bij de beelden van Metal Gear Solid dacht dat het stiekem toch om een nieuwe Red Dead ging?? :X
Same here. Helaas kwam later het besef dat Rockstar niet aanwezig zou zijn :+

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

CR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Dat besef was er wel maar eens moet de eerste keer zijn. En MS had zomaar een deel van die 1 miljard richting Rockstar kunnen schuiven om op E3 het vervolg, exclusief, voor de XBO aan te kondigen. 8)7

Player1s Twitch

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hoppa nieuwe DK voor Wii U. Doet het altijd goed.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nu beelden van Bayonetta 2!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:41
Tis een stoeipoes geworden :)

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vette beelden hoor

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 15:34
CR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Ik had inderdaad ook heel even de hoop. Maar dat zag er allemaal een potje realistisch uit.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nieuwe Xenoblade?

• CR1691

CR1691

Hero of Time

_/-\o_ :9~ Hoera Super Smash Bros

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 19:59
Huh what about Mario, Zelda, Metroid en F-zero?
Ik heb de stream niet vanaf het begin gevolgd maar zijn die al voorbij gekomen?

• CR1691

CR1691

Hero of Time

mingooski schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:39:
Huh what about Mario, Zelda, Metroid en F-zero?
Ik heb de stream niet vanaf het begin gevolgd maar zijn die al voorbij gekomen?
http://www.pu.nl/artikele...ult-super-mario-3d-world/

http://www.gamer.nl/nieuw...ker-verschijnt-in-oktober

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 15:55

Melkaz

Melkazar

Mario 3d World December 2013
Mario kart ook eind 2013
Metroid niks van gehoord
F-Zero niks van gehoord

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• mingooski
Ah thanks, jammer hoopte stiekem op een nieuwe zelda of metroid of F-zero

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

sorry hoor, maar hadden ze nou echt niet een betere manier kunnen bedenken om hun games te presenteren?

39

• CR1691

CR1691

Hero of Time

In mijn ogen zou een nieuwe Zelda veel te snel zijn. Volgende E3 komt ie. Dat lijkt mij wel een zekerheidje.

• mingooski
CR1691 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:44:
In mijn ogen zou een nieuwe Zelda veel te snel zijn. Volgende E3 komt ie. Dat lijkt mij wel een zekerheidje.
Ja misschien, maar zou wel vet zijn geweest tussen al het Sony en Microsoft geweld :)

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 09:33

ye-roon

knaak

Weet iemand een plek waar ik die stream van nintendo in de herhaling kan checken? want dat ding stotterde elke seconde en was onkijkbaar. Op ustream word het iig niet geladen en op e3.nintendo.com ook niet :s

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40
ye-roon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:55:
Weet iemand een plek waar ik die stream van nintendo in de herhaling kan checken? want dat ding stotterde elke seconde en was onkijkbaar. Op ustream word het iig niet geladen en op e3.nintendo.com ook niet :s
Is dit 'm niet?
http://www.gamer.nl/achte...intendo-direct-livestream

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 09:33

ye-roon

knaak

mja, dat is de zelfde ustream embedded in een andere site. En op Ustream word er wel iets geladen. Maar hij stotterd nog steeds alsof het live is :s

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:44:
sorry hoor, maar hadden ze nou echt niet een betere manier kunnen bedenken om hun games te presenteren?
Je bedoeld door wat managers met matige presentatieskills die een kwartier over een game praten waar ze zelf geen enkele betrokkenheid bij hebben en vervolgens 2 minuten aan beelden laten zien. Of nog erger, ter plekke een controller oppakken om de game te laten zien?

Ik ben wel content met de Directs die ik het hele jaar door voorgeschoteld krijg. Het houd mij meer betrokken dan een presentatie op een toneel eens per jaar.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 23:19
Niet echt veel nieuws werd er gepresenteerd waar we nog niets van af wisten. Maar enkele nieuwe games kwamen voorbij waarbij ik de gehele presentatie toch behoorlijk matig vond.

Edit: Wat nieuws is er eigenlijk gepresenteerd door nintendo deze E3? Volgens was dit allemaal al bekend dacht ik?

[Voor 25% gewijzigd door Vinand op 11-06-2013 17:06]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjee wat was die Nintendo stream een contrast met de presentaties van Sony en MS... en dan niet in positieve zin. Mario 3d deel 49, mario kart deel 37, een remake van een bestaande Zelda, Donkey kong deel 27. en dat allemaal met inspiratieloze gameplay. Lekker stijve presentatie ook... ik dacht dat Nintendo de WiiU wel wat nieuw leven in zou blazen aangezien dat ding bereslecht verkoopt maar kheb eerder het gevoel dat ze hun eigen doodsvonnis hebben getekend.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11-2022
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:02:
[...]

Je bedoeld door wat managers met matige presentatieskills die een kwartier over een game praten waar ze zelf geen enkele betrokkenheid bij hebben en vervolgens 2 minuten aan beelden laten zien. Of nog erger, ter plekke een controller oppakken om de game te laten zien?

Ik ben wel content met de Directs die ik het hele jaar door voorgeschoteld krijg. Het houd mij meer betrokken dan een presentatie op een toneel eens per jaar.
Voor updates door het jaar heen is zo'n video prima ja, maar het is toch een E3 evenement waarbij er juist presentaties gegeven moeten worden, LIVE, met spektakel om nieuwe klanten winnen, om nieuwe harten te veroveren, etc. Ik vond deze video erg magertjes over komen... (hoewel er leuke titels te zien waren).

Daarnaast het feit dat MarioKart pas ergens in 2014 komt (1,5 jaar na introductie van de console), en een waarschijnlijk waardige nieuwe Mario game pas eind 2013 is toch raarrrr. Ik zou me als WiiU koper bedondert voelen: duurt dik een jaar voordat een echte AAA titel op je nieuwe console komt..

This is a Rapture reminder..

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
Robkazoe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:02:
Qua hardware heeft Sony dik gewonnen maar ik mis nog een beetje info over games. Ik ga vanavond de presentatie nog wel een keer bekijken maar ik lees er zo weinig over? Is die slag toch stiekem van Microsoft?
Ik had eerlijk gezegd meer nieuwe exclusives verwacht, dus naast de reeds aangekondigde zoals Killzone/Drive Club/... Maar ze hebben wel redelijk wat indie devs al achter zich geschaard.
Ik denk dat de enigste grote AAA exclusive dat nog werd aangekondigd The Order of zoiets was.

Als PC gamer ben ik wel benieuwd hoe multiplayer nu voor ons gaat zijn: bij én Sony én MS moet men nu betalen. Die kosten worden dus gebruikt oa om de servers te bekostigen als er bv dedicated servers gebruikt worden. Ik vraag me af hoe ze dit gaan doorfactureren aan PC gamers aangezien die dus als enigste van de 3 grote platforms (PS4/X1/PC) volledig gratis kunnen gamen. :D

We hebben in het verleden al gezien dat een paywall opbouwen niet zal werken: MS heeft dit geprobeerd met Games For Windows Live maar is snel van gedachten veranderd.
Ook denk ik dat er geen enkele developer zou durven om opeens een paywall voor hun game op het PC platform te plaatsen, uit angst dat de game zelfs totaal geboycot zou worden door PC gamers.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Die stream van Nintendo werkt wel goed ja...... Hij stopt bij 13:52min bij mij. :'( Kwil verder kijken.....

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Het zou me niet verbazen als op de PC straks Xbox Games van Windows 8 nodig is om de nieuwe games te spelen. Maar we zullen zien.

• Niet online
Sssquirrel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Voor updates door het jaar heen is zo'n video prima ja, maar het is toch een E3 evenement waarbij er juist presentaties gegeven moeten worden, LIVE, met spektakel om nieuwe klanten winnen, om nieuwe harten te veroveren, etc. Ik vond deze video erg magertjes over komen... (hoewel er leuke titels te zien waren).
De video was als elke andere Nintendo Direct. Ik kan me voorstellend at iemand die een presentatie verwacht zoals die vaak op de E3 te zien is wat teleurgesteld is. Nintendo heeft ervoor gekozen dit op deze manier te doen, net zoals ze eigenlijk alles op hun eigen manier doen. Ze hadden geen nieuwe hardware aan te kondigen. Wat ze ook gepresenteerd hadden, het zou dit jaar sowieso wat magertjes afsteken ten opzichte van de concurrentie.
Daarnaast het feit dat MarioKart pas ergens in 2014 komt (1,5 jaar na introductie van de console), en een waarschijnlijk waardige nieuwe Mario game pas eind 2013 is toch raarrrr. Ik zou me als WiiU koper bedondert voelen: duurt dik een jaar voordat een echte AAA titel op je nieuwe console komt..
Games hebben ontwikkeltijd nodig. De Wii, 3DS, N64, Gamecube en wel meer kwamen niet gelijk met een 3D Mario of Mario Kart. De Wii U kwam met een prima 2D Mario die tot op de dag van vandaag nog updates ontvangt. Schijnbaar ben jij geen Nintendo publiek, maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:23:
Het zou me niet verbazen als op de PC straks Xbox Games van Windows 8 nodig is om de nieuwe games te spelen. Maar we zullen zien.
Waarschijnlijk omdat ze dan geactiveerd/gekocht moeten worden via de Windows Store ofzo.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
GLO-RI-OUS :)
Straks ook maar eens Neogaf checken. Maar al dat gamenews inhalen en trailers bezien vraagt ook al zoveel tijd pff. :P /true first world problems.

En dan nog straks om half 9 officiele livestream voor Battlefield 4. En dit morgen en overmorgen ook.
Ik zit nu even het E3 journaal van PU.nl te kijken:

Erg leuk weer gedaan trouwens, maar ik zie dus dat ze bij Battlefield 4 als dat gebouw instort, de c-vlag weghalen. Je hebt dan alleen nog a/b/d/e. Misschien dan toch een dynamisch evenement? O-)

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2013 17:28]

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11-2022
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:25:
[...]

Games hebben ontwikkeltijd nodig. De Wii, 3DS, N64, Gamecube en wel meer kwamen niet gelijk met een 3D Mario of Mario Kart. De Wii U kwam met een prima 2D Mario die tot op de dag van vandaag nog updates ontvangt. Schijnbaar ben jij geen Nintendo publiek, maar dat had je zelf denk ik ook wel bedacht.
Nouja, ik kan een goede Mario, MarioKart, en Zelda zeker wel waarderen. Goede herinneringen ook aan :)

Volgens mij heb ik de N64 bij launch gekocht met de revolutionaire Mario 64, en de SNES bij launch met Super Mario World.. Dus het kan wel... :)

This is a Rapture reminder..

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:27:
Ik zit nu even het E3 journaal van PU.nl te kijken:
[video]

Erg leuk weer gedaan trouwens, maar ik zie dus dat ze bij Battlefield 4 als dat gebouw instort, de c-vlag weghalen. Je hebt dan alleen nog a/b/d/e. Misschien dan toch een dynamisch evenement? O-)
De C vlag verdwijnt even, maar komt daarna weer terug, je bent dan over het puin aan het lopen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:02:
[...]

De directs zijn prima, maar het gaat om de presentatie zelf, statisch oplezen van de auto-cue in een schoollokaal (?) komt bij mij vreemd over.
Je rant over managers is een sneer richting welk merk? want de vent uit de presentatie van nintendo zal ook niet bij elk spel betrokken zijn geweest ;)

39

• Niet online
Sssquirrel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:29:
[...]

Nouja, ik kan een goede Mario, MarioKart, en Zelda zeker wel waarderen. Goede herinneringen ook aan :)

Volgens mij heb ik de N64 bij launch gekocht met de revolutionaire Mario 64, en de SNES bij launch met Super Mario World.. Dus het kan wel... :)
En deze keer is er dus gekozen voor een goede 2D Mario, net als de SNES die met Super Mario World kwam. Je kan niet al je toppers gelijktijdig uitbrengen en ook nog eens op 2 consoles.

• Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37:
[...]

De directs zijn prima, maar het gaat om de presentatie zelf, statisch oplezen van de auto-cue in een schoollokaal (?) komt bij mij vreemd over.
Vergaderruimte in het Nintendo hoofdkantoor. Qua presentatie was die Japans, dat wil zeggen formeel en stijf. Wat mij betreft niet beter of slechter dan een ingestudeerde 'spontane' presentatie.
Je rant over managers is een sneer richting welk merk? want de vent uit de presentatie van nintendo zal ook niet bij elk spel betrokken zijn geweest ;)
Rant? Ik spreek gewoon de waarheid. Geen van allen, ongeacht of ze nou van Nintendo, Sony, Microsoft, EA of Ubisoft zijn is een natuurlijke presentator.

Een presentatie en of die nou op een podium, vergaderruimte en eerder opgenomen of direct uitgezonden is gaat mij om de games en dan niet eindeloos praten over hoe geweldig het wel niet is, maar gewoon de beelden laten zien. Zoiets als een Nintendo Direct leent zich daar beter voor.

• psychodude
  • Nu online
ye-roon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:01:
[...]

mja, dat is de zelfde ustream embedded in een andere site. En op Ustream word er wel iets geladen. Maar hij stotterd nog steeds alsof het live is :s
Indien je het nog niet hebt gevonden:

YouTube: Nintendo Direct@E3 2013

Nintendo zet vrijwel altijd direct na het eindigen van hun directs de uploads, en alle trailers op YouTube online :).

Mario Kart 8, Wind Waker HD, Super Mario 3D World, New Super Luigi U and Donkey Kong 3: Tropical Freeze, Super Smash Bros. ... zoveel games te kopen! :p

Daarnaast hebben zeker Monolith Soft en Bayonetta 2 mijn interesse wel.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee