PSN: Finally_Chris
Jammer, maar kan het me ook wel goed voorstellen. Ik verwacht namelijk niet dat de game eerder dan holiday season 2014 uit zal komen. En dan is nu al op de E3 tonen erg vroeg.
Wat zeg je nu, Xbox Live verplicht? Ga alsjeblieft niet nog meer onzin verhalen de wereld in helpen, die hebben we er nu wel echt genoeg!To_Tall schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:22:
Ach bij de X1 zal Live een verplichting zijn. Dus het is niet meer dan noodzaak om games gratis weg te geven.
maar om games van x jaar oud dan inde verkoop te doen is een beetje zonde. gezien gamers een grote kans hebben dat ze deze games al lang en breed hebben liggen.

PS. Als het grappig bedoelt was: dat werkt niet op het internet...
PPS. Xbox Live Silver is natuurlijk wel required, maar is niks meer dan je account welke je aanmaakt en hier krijg je ook geen gratis games mee.
[ Voor 10% gewijzigd door FabianNL op 12-06-2013 14:39 ]
De Xbox One heeft een regiolock waardoor games wellicht alleen in bepaalde landen gespeeld kunnen worden. Dat blijkt uit informatie van de Xbox-website. |
Hoewel het nog niet precies bekend is hoe de regiolock werkt, kan Microsoft ervoor zorgen dat een Xbox One-game alleen op een console uit dezelfde regio afgespeeld kan worden. Dit omdat alle Xbox One games via internet geactiveerd moeten worden. "Xbox One-games kunnen enkel geactiveerd en gedistribueerd worden in gespecificeerde geografische regio's", zo valt er op de website te lezen. |
In principe kan Microsoft daardoor altijd checken of een game uit hetzelfde land als de console komt, omdat de codes regio-uniek gemaakt kunnen worden. Het is niet bekend of het bedrijf hier ook gebruik van gaat maken, of bijvoorbeeld enkel continenten af gaat scheiden zoals bij de Xbox 360 het geval is. |
bron Gamer.nl
Kortom daar gaat bv je import uit bv het verenigd koninkrijk omdat het daar goedkoper is of bv 1 maand eerder te koop is... Dit is dus echt totale controle die ze hebben ,
Verplicht Online Check,
Geen uitlenen aan vrienden (niet helemaal waar ... max 10 pers. kunnen jou games spelen )
Kinect verplicht online.. hello NSA on...please
Geen verkoop meer aan anderen maar via winkel die natuurlijk prijs bepaalt... dat belemmert dus de vrije handel van Games en daardoor kunnen ze hogere prijzen hanteren.
Controle per land per spel is dus heel goed mogelijk door deze zet. Oke 1984 is dus 30 jaar later maar het is er...
En totaal geen respect voor landen waar minder internet is... geen Xbox mee kunnen nemen op vakantie huisje ...
En de opmerking van dan neem je een 360 is schaamteloos en respectloos naar gamers toe.
Ik ben normaal nooit zo van een kamp a of b .. het gaat om de games maar de restrictie en alles overheersende bepalingen van MS zijn net een brug te ver gegaan !
[ Voor 5% gewijzigd door Gandalf68 op 12-06-2013 22:30 ]
Gelukkig. Niet omdat ik een fanboy ben maar omdat er dan zoveel mogelijk mensen met het spel in aanraking kunnen komen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vind het altijd jammer als sequels van games niet meer uitkomen op platforms waarvoor het voorgaande spel wel is uitgekomen. Dan wordt een bepaalde groep fans ineens aan de kant gezet...
[ Voor 82% gewijzigd door Compizfox op 12-06-2013 23:23 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hoop ook dat ze het niet te veel een shooter maken, vond het juist geweldig dat je het hele spel kon spelen zonder (op twee uitzonderingen na) een schot te lossen. En als muziek mogen ze wat mij betreft best de theme van het eerste deel aanhouden, misschien een beetje bewerken zoals ook met Lord of the Ringsfilms werd gedaan. Ik vond het namelijk geweldige muziek, heb best vaak gewoon het main menu aangehad vanwege de relaxte ambient.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eens. Tegenwoordig moet alles maar open-world maar mensen lijken te vergeten dat een lineaire game juist veel spannender en filmischer kan zijn (zie Metro 2033 en Metro Last Light voor recente voorbeelden)Vrijdag schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:57:
Ben wel benieuwd hoe ze het open wereld idee gaan aanpakken. Misschien à la Assassin's Creed dat je redelijk vrij door de stad kan rennen en ondertussen opdrachten kan doen/vinden. Heb altijd het idee dat met sandbox games de main story een beetje ondergesneeuwd raakt door alle sidequests maar we zullen zien.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
X1 exclusives:
Forza 5, Dead Rising 3, Project Spark, Sunset Overdrive, Titanfall, Ryse en Quantum Break
De meeste games hierbij hebben al wat meer info en hoewel we van Sunset Overdrive en Quantum Break nog geen gameplay hebben gezien, lijkt het me wel dat die de launch gaan halen maar binnenkort gewoon meer info krijgen. Ik kreeg in ieder geval het idee dat die wel ver waren al. Titanfall hoeft alleen te gaan marketen met "van de makers van Call of Duty" en ze gaan de winkel uitvliegen. Ryse doet het aardig op graphics en Quantum break zal van de aparte filmpjes wel iets moois kunnen maken.
Dan in Q1 en Q2 van 2014 komt er ook weer een heleboel uit, maar we moeten nog zien hoe dat gaat uitpakken.
Bij Sony heb ik gemerkt dat er waarschijnlijk veel minder (bekende) launchgames zijn: Driveclub, Killzone, Knack, Kingdom Harts 3, Outlast, Planetside 2, Secret Ponchos, The Witness, Warframe. Ze missen daar imo wel wat grote namen die voorheen de systemen uit de winkel lieten vliegen die nu ook op de X1 zijn of nog langer in ontwikkeling. Niet dat het slechte games zijn, maar we zullen zien.
Goede bron om te kijken welke games uitkomen en wat er al bekend is, is IGN
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/List_of_Xbox_One_Games
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Games
Ik zag nu ook bv dat Mad Max ook naar de X1 komt (al is dat wel logisch, is 3rd party).
Iets langer verhaal had ik trouwens hier gepost maar ik wil in dit X1 topic niet teveel ingaan op de hele consolewar
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 13-06-2013 00:46 . Reden: Even aangepast, dacht dat ik in het X1 topic zat hehe ]
Gezien de lijst die je opsomt snap ik niet dat je tot de conclusie komt dat er bij Sony "waarschijnlijk veel minder launchgames zijn". Die 3rd party titels komen toch naar beide platformen, volgens mij zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd?
Hier zijn trouwens nog twee lijstjes:
http://www.eurogamer.net/...firmed-playstation-4-game
http://www.eurogamer.net/...y-confirmed-xbox-one-game
Ik ben wel benieuwd wat er verder nog aangekondigd gaat worden en welke games allemaal echt bij launch beschikbaar zullen zijn.
Het klopt dat het door de 3rd party titels wel weinig uit gaat maken, maar ik denk dat je wel (voorzichtig) kunt stellen dat de X1 het waarschijnlijk op de release wat in het voordeel is als het aankomt op launchgames en dat de PS4 vooral in 2014 van zich zal laten horen. Niet dat dit erg is, een gamer heeft nou eenmaal een (relatief) beperkt budget, maar de system sellers zijn toch altijd wel vanuit de 1st party gekomen. Bundels die de aankoop wat aantrekkelijker maken.nioz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:57:
@Martinspire
Gezien de lijst die je opsomt snap ik niet dat je tot de conclusie komt dat er bij Sony "waarschijnlijk veel minder launchgames zijn". Die 3rd party titels komen toch naar beide platformen, volgens mij zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd?
Hier zijn trouwens nog twee lijstjes:
http://www.eurogamer.net/...firmed-playstation-4-game
http://www.eurogamer.net/...y-confirmed-xbox-one-game
Ik ben wel benieuwd wat er verder nog aangekondigd gaat worden en welke games allemaal echt bij launch beschikbaar zullen zijn.
Als we nog even kijken naar wat de huidige generatie aan launchgames had, dan zie je ook daar dat de Xbox 360 meer titels had dan de PS3
Nog niet eerder gezien volgens mij? Gameplay van Driveclub:
Let wel: het filmpje zelf is van slechte kwaliteit, de game zelf lijkt er wel beter uit te zien. Binnenkort zullen we vast betere kwaliteit vinden.
Ziet er niet verkeerd uit. Lijkt me wel iets meer arcade dan Forza, maar nog steeds niet verkeerd (niet als NFS of The Crew bv). Omdat het een landschap is ipv een stad, vind ik de omgeving wel wat saaier, maar ziet er nog best mooi uit.
De hoeveelheid GUI in beeld en het zonlicht/contrast vind ik wel wat minder, maar nog even afwachten wat er verder inzit. Hoop dat ze er ook wat officiële banen indoen. Voor Schotland ziet het er in ieder geval wel realistisch uit dacht ik?
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 13-06-2013 02:51 ]
Nu herhaal je gewoon wat je in je vorige post ook al zeiMartinspire schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 02:19:
[...]
Het klopt dat het door de 3rd party titels wel weinig uit gaat maken, maar ik denk dat je wel (voorzichtig) kunt stellen dat de X1 het waarschijnlijk op de release wat in het voordeel is als het aankomt op launchgames en dat de PS4 vooral in 2014 van zich zal laten horen. Niet dat dit erg is, een gamer heeft nou eenmaal een (relatief) beperkt budget, maar de system sellers zijn toch altijd wel vanuit de 1st party gekomen. Bundels die de aankoop wat aantrekkelijker maken.
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Volgens mij zijn de meeste release dates nog niet bekend?
Dan komen daar nog grote 3rd party titels bij als BF4 en Watch Dogs. Volgens mij kan men daar wel mee uit de voeten voorlopig als de PS4 uitkomt
Holy crap, wat gaat dat snel! Ik zag in die 1e crash niet echt de auto beschadigen. Geen schade dus in deze game? Zou jammer zijn, doet toch altijd wel iets voor de beleving..Martinspire schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 02:19:
[...]
Nog niet eerder gezien volgens mij? Gameplay van Driveclub:
[video]
This is a Rapture reminder..
Dat komt natuurlijk ook wel doordat een hoop 3rd party titels cross-generation zijn.kazuka schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:23:
PS4 gebruikers mogen niet klagen denk ik met 3 first party titels als launchgame (Driveclub, Killzone en Knack), 3 veelbelovende indie games (The Witness, Secret Ponchos) en 2 F2P titels (Planetside 2 en Warframe).
Dan komen daar nog grote 3rd party titels bij als BF4 en Watch Dogs. Volgens mij kan men daar wel mee uit de voeten voorlopig als de PS4 uitkomtValt me juist op dat beide consoles een beter aanbod aan launchgames hebben in vergelijking met de PS3 en X360.
De code is 35% complete - pre alpha staat er. (Ik hoop maar dat ze ondertussen wel wat verder zijnSssquirrel schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:33:
[...]
Holy crap, wat gaat dat snel! Ik zag in die 1e crash niet echt de auto beschadigen. Geen schade dus in deze game? Zou jammer zijn, doet toch altijd wel iets voor de beleving..
Fingers crossed en maar hopen dat er wel schade zit in de final build.
[ Voor 26% gewijzigd door nioz op 13-06-2013 10:47 ]
Nee klopt, het is een onderbuikgevoelnioz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:28:
[...]
Nu herhaal je gewoon wat je in je vorige post ook al zei
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Volgens mij zijn de meeste release dates nog niet bekend?
Van wat we op de presentaties hebben gezien en wat er op de beursvloer staat. Als games nu nog steeds alleen maar filmpjes laten zien, denk ik niet dat die al lang en breed klaar zijn. 1886 is niet speelbaar en het is nog onbekend wat voor game het precies gaat zijn.
Maar goed, het is gokken waarbij ik wel denk dat er nog wat bij gaat komen. Phil Spencer heeft ook al aangegeven dat sommige 1st party launch titels nog bekend moeten worden gemaakt.
Zo maar even kijken wat voor beurs-filmpjes ik nog gemist heb
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 13-06-2013 13:10 ]
Dan hoop ik maar dat je onderbuik er naast zit
Heb jij (of iemand anders
Vrij weinig over bekend inderdaad. Komt vast wel, net als de onaangekondigde launchgames...nioz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Dan hoop ik maar dat je onderbuik er naast zit
Heb jij (of iemand anders) trouwens enig idee hoe het zit met Sunset Overdrive? Ik kan de games van insomniac altijd wel waarderen (alhoewel ik niet weet wat ik van Fuse moet denken), maar ik heb er helaas niet zo heel veel erover kunnen vinden.
Awkward
Anoniem: 181786
http://games.fok.nl/nieuw...xclusives-voor-wii-u.html

Voor de PS3 zijn de meeste games aanwezig. Van de next gen heeft de X1 de meeste games op de E3 en de Wii U de meeste exclusives. Voor de 3DS zijn er net zoveel exclusives als het totaal aantal games voor de PSV. Er is zelfs nog 1 PS2 game aanwezig op de E3.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 14-06-2013 15:52 ]
Denk niet dat iedereen in de positie is om direct een X1 of PS4 te halen.
De X360 krijgt geen 1 exclusive terwijl De ps3 er 5 krijgt.
En MS maar opscheppen over hun 8 excl. voor de X1 terwijl sony gewoon netjes beide consoles bijft ondersteunen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ben lange tijd fan geweest en de Xbox one komt er ooit echt wel in , maar als ik zie wat Playstation nog voor de PS3 doet (Last of us , GT6) dan is het voor mij een makkelijke keuze dit maal voor Playstation te kiezen.
Dat heeft ook te maken met de focus die in de 2e helft van het bestaan van de Xbox 360 steeds meer naar apps en films ging, Randzaken die mij niet boeien en het laatste beetje goodwill hebben ze bij mij verspeeld met reclame op mijn homescreen terwijl ik altijd netjes Xbox live heb betaald.
Hoop echt dat ze de weg naar mijn huiskamer weer terug vinden
PC, 360 en PS3 zijn duidelijk de winnaar van de E3
Steam/XBL: Avioto
Huh? Ik zie anders toch nog aardig wat titels in ontwikkeling die ook volgend jaar nog uit gaan komen. Dus waar je dat op baseerd? Zeker met die tabel erboven. Sure het zijn geen totale exclusives, maar sommigen kun je niet op de pc, ps3 of ps4 doen.beuker19 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:43:
Wat wel jammer is dat MS de ondersteuning voor de 360 direct laat varen![]()
Denk niet dat iedereen in de positie is om direct een X1 of PS4 te halen.
De X360 krijgt geen 1 exclusive terwijl De ps3 er 5 krijgt.
En MS maar opscheppen over hun 8 excl. voor de X1 terwijl sony gewoon netjes beide consoles bijft ondersteunen.
Dat is waar maar nog 1 echte exclusive Xbox 360 game uitbrengen gewoon uit respect naar de communityPWM schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:11:
Dat ze een titel als Titanfall naar de 360 brengen is toch ook nog wel positief. Er komen echt nog stapels 360 games uit, dat verbaasd me zelfs. Inderdaad is de line-up van Sony voor de PS3 wat leuker.
wat toch leuk geweest helemaal omdat er ook nog een nieuw type xbox is aangekondigt.
@nioz : So True
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
LoL.. Xbox Live is verplicht of je gold hebt of silver maakt niet uit..FabianNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:37:
[...]
Wat zeg je nu, Xbox Live verplicht? Ga alsjeblieft niet nog meer onzin verhalen de wereld in helpen, die hebben we er nu wel echt genoeg!![]()
PS. Als het grappig bedoelt was: dat werkt niet op het internet...
PPS. Xbox Live Silver is natuurlijk wel required, maar is niks meer dan je account welke je aanmaakt en hier krijg je ook geen gratis games mee.
Daarnaast is het wel verplicht Gold te hebben voor de games die in de cloud worden gebruikt zoals Forza.. Dus ja in zekere zin zullen bepaalde games verplicht gold nodig hebben om te kunnen werken..
En nee dat is geen onzin en nee niet grappig bedoeld
A Soldiers manual and a pair of boots.
Heb je daar een bron van? SP games blijven gewoon met Silver (dus gratis) imho.To_Tall schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:47:
[...]
Daarnaast is het wel verplicht Gold te hebben voor de games die in de cloud worden gebruikt zoals Forza..
Met name bij PS4 gameplay beelden valt dit geval van uitersten op. Zo ziet Killzone er echt goed uit, scherp, veel detail, er gebeurd enorm veel op het scherm, maar vind ik daarentegen Knack er maar vrij gewoontjes uitzien (als je zou zeggen dat het op een PS3 was dan had ik het ook wel geloofd. En laten we het over Thief maar niet hebben
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Inderdaad, PC-only toppers vind je minder en minder. Natuurlijk wel wat te begrijpen: hoewel de PC gaming populatie wel nog groot genoeg is dat 99% van de games ook een PC versie krijgt, is de PC gaming populatie wel veel kleiner dan de Xbox en PS populatie.Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:36:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we geen enkele grote PC-only topper gezien? De meesten zijn nu ook multi-platform (imo wel goed nieuws), maar we missen toch wel wat. Geen grote nieuwe strategy game (iig niet nieuw aangekondigd, rome 2 total waren C&C f2p waren al bekend). Al kan ik me voorstellen dat pc ontwikkelaars wat onderbelicht zijn op de beurs, net als indiegames in het algemeen. Maar daar zijn andere momenten voor. Denk dat die eerder nu Gamescom zullen aangrijpen.
Voor zover ik mij kan herinneren zijn alle grote multiplatform games ook naar PC gekomen. De enigste grote uitzondering die ik mij duidelijk herinner is Red Dead Redemption.
Er zijn wel nog PC exclusives en die zitten vooral in deze categorieën:
- indie games
- Kickstarted games
- RPG
- MMORPG
- Free To Play games
- Survival Horror
Ik hou een Excel file bij van games waar ik naar uitkijk en heb er even alle PC exclusives uitgevist. Op zich zijn er wel nog wat te vinden. (En dit zijn allemaal AAA titles, de matige games heb ik eruit gelaten.)
Survarium (Free to play multiplayer survival game van de makers van Stalker)
Amnesia: A Machine for Pigs (survival horror)
Among The Sleep (survival horror)
DayZ stand-alone (need I say more
Dementium II (survival horror)
Asylum (survival horror)
Project Zomboid (zombies etc)
Mew-Genics (van de makers van The Binding of Isaac)
The Mighty Quest For Epic Loot (Free to play, van Ubisoft)
Star Citizen (zoals hierboven al genoemd, gebruikt CryEngine 3, grote multiplayer space game)
Dirty Bomb (Free to play online FPS)
Reset (game met robots en superchice graphics)
Everybody's Gone to the Rapture (spirituele opvolger voor Dear Esther)
Fortnite (game van Unreal. Nog niet veel van bekend, draait rond schuilplaatsen bouwen en je verdedigen tegen monsters)
Routine (survival horror in space)
Dreamfall Chapters (Kickstarted game, opvolger van een oude gamefranchise)
0x10c (van de maker van Minecraft)
Spire (FPS, met random levels)
Roam (kickstarted game, schuilplaatsen bouwen, scavengen, zombies)
The Stomping Land (kickstarted game, MP survival game met dinosaurussen)
Hotline Miami 2 : Wrong Number (opvolger van Hotline Miami)
Xbox Live Silver is verplicht, maar dat is toch geen probleem? Is gewoon een gratis account aanmaken?To_Tall schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:47:
[...]
LoL.. Xbox Live is verplicht of je gold hebt of silver maakt niet uit..
Daarnaast is het wel verplicht Gold te hebben voor de games die in de cloud worden gebruikt zoals Forza.. Dus ja in zekere zin zullen bepaalde games verplicht gold nodig hebben om te kunnen werken..
En nee dat is geen onzin en nee niet grappig bedoeld
En hoezo is Xbox Live Gold verplicht voor Forza 5? Nog nooit gehoord... Heb jij hier een bron van?
Nu klinkt het namelijk wel als "onzin"...
The Witcher 3 blijft naar mijn mening het beste op de PC. In mijn ogen is dat een PC topper.Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:36:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we geen enkele grote PC-only topper gezien? De meesten zijn nu ook multi-platform (imo wel goed nieuws), maar we missen toch wel wat. Geen grote nieuwe strategy game (iig niet nieuw aangekondigd, rome 2 total waren C&C f2p waren al bekend). Al kan ik me voorstellen dat pc ontwikkelaars wat onderbelicht zijn op de beurs, net als indiegames in het algemeen. Maar daar zijn andere momenten voor. Denk dat die eerder nu Gamescom zullen aangrijpen.
PSN: Finally_Chris
Nou zal ik er vast niet zo dicht opzitten als jij, maar uit dit lijstje wat je post ken ik enkel slechts Day-Z vanuit nieuws gerelateerde posts. En dit zijn allemaal AAA titlesAsgaro schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:56:
[...]
Ik hou een Excel file bij van games waar ik naar uitkijk en heb er even alle PC exclusives uitgevist. Op zich zijn er wel nog wat te vinden. (En dit zijn allemaal AAA titles, de matige games heb ik eruit gelaten.)
Survarium (Free to play multiplayer survival game van de makers van Stalker)
Amnesia: A Machine for Pigs (survival horror)
Among The Sleep (survival horror)
DayZ stand-alone (need I say more)
Dementium II (survival horror)
Asylum (survival horror)
Project Zomboid (zombies etc)
Mew-Genics (van de makers van The Binding of Isaac)
The Mighty Quest For Epic Loot (Free to play, van Ubisoft)
Star Citizen (zoals hierboven al genoemd, gebruikt CryEngine 3, grote multiplayer space game)
Dirty Bomb (Free to play online FPS)
Reset (game met robots en superchice graphics)
Everybody's Gone to the Rapture (spirituele opvolger voor Dear Esther)
Fortnite (game van Unreal. Nog niet veel van bekend, draait rond schuilplaatsen bouwen en je verdedigen tegen monsters)
Routine (survival horror in space)
Dreamfall Chapters (Kickstarted game, opvolger van een oude gamefranchise)
0x10c (van de maker van Minecraft)
Spire (FPS, met random levels)
Roam (kickstarted game, schuilplaatsen bouwen, scavengen, zombies)
The Stomping Land (kickstarted game, MP survival game met dinosaurussen)
Hotline Miami 2 : Wrong Number (opvolger van Hotline Miami)
Bij AAA titles denk ik aan games als Starcraft, CoD, BF, Simcity, GTA en noem ze maar op.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-06-2013 07:46 ]
Je bent niet alleenKaap schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:56:
[...]
Nou zal ik er vast niet zo dicht opzitten als jij, maar uit dit lijstje wat je post ken ik enkel slechts Day-Z vanuit nieuws gerelateerde posts. En dit zijn allemaal AAA titles
[ Voor 8% gewijzigd door Johan tb op 17-06-2013 09:36 ]
En hoe kan een kickstarter game al meteen een AAA titels zijn?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 78% gewijzigd door Beakzz op 17-06-2013 11:50 ]
Ja, met AAA bedoelde ik dat ze hoog production value hebben. Dus niet van die indie games die denken dat ze kunnen wegkomen met brakke graphics en mechanics omdat het "indie" is.Kaap schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:56:
[...]
Nou zal ik er vast niet zo dicht opzitten als jij, maar uit dit lijstje wat je post ken ik enkel slechts Day-Z vanuit nieuws gerelateerde posts. En dit zijn allemaal AAA titlesAls ik naar de genres kijk heb je nogal een voorkeur voor horror, geeft mij het idee dat dit meer jouw verlanglijstje is dan dat het echt AAA titles zijn.
Bij AAA titles denk ik aan games als Starcraft, CoD, BF, Simcity, GTA en noem ze maar op.
Qua marketing lopen ze wel achter. Maar dat komt wel als ze uit zijn.
Een deel heeft zelfs nog geen concrete releasedate gekregen.
Maar bv voor die eerste vind je toch al genoeg info op de grotere newssites hoor: http://www.vg247.com/?s=survarium
Maar ik snap wel wat je wilt zeggen: Day-Z komt regelmatig in het nieuws en daardoor kent iedereen die game al. Al de rest van de games op deze lijst zijn nog volop in productie en zonder regelmatig screens/gameplay te verspreiden, bereiken ze nog maar weinig mensen.
Maar toch, al deze games heb ik ontdekt via de grote gaming sites, niet via een of andere obscure indie site die brakke games promoot.
Ik ben vrij zeker dat volgende games vrij bekend gaan worden als ze uitkomen: Survarium, Amnesia: A Machine for Pigs, DayZ stand-alone, Star Citizen, Dirty Bomb, Fortnite, Dreamfall Chapters, 0x10c.
Star Citizen heeft bijvoorbeeld tot nu toe 10 miljoen dollar binnengekregen via crowd funding.
http://www.vg247.com/2013...ng-tally-tops-10-million/
En Dreamfall Chapters 1 miljoen. http://www.vg247.com/2013...ickstarter-closes-at-180/
En zoals gezegd: survival horror is nu eenmaal groot op PC. Dan is de kans ook groot dat die in een PC exclusive list belanden.
In "top horror games 2013" artikels valt snel op dat de meesten enkel op PC uitkomen:
http://www.nerdist.com/20...games-were-dying-to-play/
http://me.ign.com/en/feature/7739/the-horror-games-of-2013
Mja, AAA is mss wat vrij te interpreteren.Beakzz schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:46:
edit : klopt niks van mijn verhaal en ik haal blijkbaar persconferenties door elkaar. Blijft staan dat Mighty Quest for epic loot geen AAA titel is en mij iig totaal niet boeide
AAA heeft vooral met budget en productiewaarden te maken. Niet met de kwaliteit van de game zelf. Dus vooral een groot budget en normale winkelprijs.Asgaro schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:26:
[...]
Mja, AAA is mss wat vrij te interpreteren.Maar de game is van Ubisoft: zo'n publisher gaat toch niet bewust een niet-AAA title uitbrengen? Dat gaat hun imago alleen maar schaden.
Assassins creed is bv een AAA-franchise, maar Trackmania dus niet. Dat betekend niet af dat Trackmania geen goede game is, maar ze werken daar gewoon met een lager budget, minder mensen en een lagere winkelprijs.
Aha, I see. Ja dan wordt de lijst kleiner.Martinspire schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:53:
[...]
AAA heeft vooral met budget en productiewaarden te maken. Niet met de kwaliteit van de game zelf. Dus vooral een groot budget en normale winkelprijs.
Assassins creed is bv een AAA-franchise, maar Trackmania dus niet. Dat betekend niet af dat Trackmania geen goede game is, maar ze werken daar gewoon met een lager budget, minder mensen en een lagere winkelprijs.
Star Citizen
Fortnite
Dreamfall Chapters
Die gaan allemaal denk ik aan 50 euro te vinden zijn.
Zelfs DayZ stand-alone is niet echt AAA in dat opzicht, hoewel die dus zeer bekend is.
En kijk naar ARMA 3: zeer bekende franchise, iedereen kent die veronderstel ik?
Aanschafprijs € 25 http://store.steampowered.com/app/107410/ terwijl dit zeker AAA is.
Feit blijft: op PC kan je niet goed meer zeggen wat AAA is en wat niet.
Planetside 2 is volledig gratis, maar toch lijkt me dit een AAA game.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lo-XH1qyuiY]
[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 17-06-2013 13:56 ]
Da's toch wel schandalig idd. Dat zijn gewoon specs ver boven die van de X1. Sony deed het ook in 2006 met de PS3 demo, maar die draaide gewoon op 2x geforce 6800 ultra in sli, vergelijkbaar met de RSX in de PS3 dus. Maar een S2011 processor met geforce GTX7xx kaart gaat wel heel ver. Ten eerste is die cpu minimaal drie keer zo snel en ten tweede die gpu makkelijk 3 a 4 keer zo snel. Belachelijk.
PC blijft wel leuke exclusives hebben idd. Zoals planetary annihilation...
Ik heb een PS3, maar m'n pc zal altijd een aparte videokaart hebben voor de strategy games.
[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 17-06-2013 14:57 ]
Oud bericht al en is al bekend dat dit dus van de game Lococycle was. Een game die ook wel op mijn telefoon draait. Verder is het niet ongebruikelijk om een high-end pc te gebruiken waar je een virtuele installatie hebt van de sdk.Trishul schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:54:
[...]
Da's toch wel schandalig idd. Dat zijn gewoon specs ver boven die van de X1. Sony deed het ook in 2006 met de PS3 demo, maar die draaide gewoon op 2x geforce 6800 ultra in sli, vergelijkbaar met de RSX in de PS3 dus. Maar een S2011 processor met geforce GTX7xx kaart gaat wel heel ver. Ten eerste is die cpu minimaal drie keer zo snel en ten tweede die gpu makkelijk 3 a 4 keer zo snel. Belachelijk.
PC blijft wel leuke exclusives hebben idd. Zoals planetary annihilation...
Ik heb een PS3, maar m'n pc zal altijd een aparte videokaart hebben voor de strategy games.
Vind het erg makkelijk om maar meteen "schandalig" te gaan roepen. Het is tenslotte een demonstratie.
Sja, de vraag is nu hoe het zit met de andere games. Draaiden die ook op high-end pc hardware? Die vraag is onbeantwoord, en Microsoft zal er natuurlijk alles aan doen om het niet naar buiten te brengen, als het werkelijk het geval is dat de X1 games draaiden op high-end pc hardware.Martinspire schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:12:
[...]
Oud bericht al en is al bekend dat dit dus van de game Lococycle was. Een game die ook wel op mijn telefoon draait. Verder is het niet ongebruikelijk om een high-end pc te gebruiken waar je een virtuele installatie hebt van de sdk.
Vind het erg makkelijk om maar meteen "schandalig" te gaan roepen. Het is tenslotte een demonstratie.
En natuurlijk is het maar een demonstratie, maar waarom niet gewoon draaien op de dev-kits? De PS4 games draaiden toch ook gewoon op PS4 devkits, zoals we dat weten van Killzone en Destiny?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
BF3 zat nog in de pre-alpha fase, er moet nog zoveel verbeterd worden (optimalisaties).
Heel vroeg als de specs nog niet helemaal bekend zijn misschien maar nu is het gewoon de final hardware hoor.Chester schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:34:
Wat denk je dat een PS4 devkit is? Dat is ook gewoon een high-end PC.
Echt niet. Zit flink krachtigere hardware in. Je hebt gewoon meer kracht nodig wanneer je een lading debug opties aan hebt staan. En ze hebben echt niet al zoveel PS4's geproduceerd om op de E3 te gebruiken. En het zou ook bij Sony niet de eerste keer zijn dat ze dingen laten zien die niet mogelijk zijn, bijv: http://www.mediastinger.c...E3-Trailer-Comparison.jpgAMARONE schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Heel vroeg als de specs nog niet helemaal bekend zijn misschien maar nu is het gewoon de final hardware hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door Chester op 17-06-2013 16:14 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 406530
Het komt wel. Er zijn een aantal genres waar de PC nog steeds heer en meester is en waar dus een aantal exclusives zullen verschijnen. Ik denk hierbij met name aan strategy games en MMORPG's. Wel denk ik, dat in verband met de ontwikkelkosten, ook van die exclusives, een aantal uiteindelijk geport gaan worden en dan later alsnog voor een ander platform verschijnen. Het is hedentendage onvermijdelijk. Ook de exclusives op de consoles worden schaarser en komen vooral van de interne studio's of de consolebouwer moet zelf de portemonnee trekken.Martinspire schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:36:
Uiteindelijk misschien, maar als je kijkt naar de 3 pogingen op dit moment om als MMO op console te draaien, kan je niet bepaald stellen dat het een groot succes is. Of de besturing is gewoon brak op z'n best, of de game is met gedachte 'controller based' gemaakt. Eerst zal de evolutie van MMO's nog wat door moeten zetten alvorens ze pas echt groot gaan beginnen op consoles.Anoniem: 406530 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:18:
Het komt wel. Er zijn een aantal genres waar de PC nog steeds heer en meester is en waar dus een aantal exclusives zullen verschijnen. Ik denk hierbij met name aan strategy games en MMORPG's. Wel denk ik, dat in verband met de ontwikkelkosten, ook van die exclusives, een aantal uiteindelijk geport gaan worden en dan later alsnog voor een ander platform verschijnen. Het is hedentendage onvermijdelijk. Ook de exclusives op de consoles worden schaarser en komen vooral van de interne studio's of de consolebouwer moet zelf de portemonnee trekken.
(zoals vaak, de beperking van knoppen is al snel het probleem bij zulke games, nu zie je gelukkig al aantal games dit oplossen door combo's of juist beperkte skillbars toe te gaan passen, maar zullen dan ook meteen action combat moeten gaan - point&click werkt niet bepaald lekker op een console
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.