• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:31
bram1984 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Ook die kun je ook zo lekker vergelijken. Een next gen reveal waarbij beide partijen zo min mogelijk willen prijsgeven. O-)
Ja hoor Bram. Het is allemaal helemaal verschillend :+

Je weet gewoon niet of het deze x weer gaat tegenvallen of niet. Microsoft moet vlammen na al het "slechte" nieuws , maar Sony moet misschien nog onthullingen doen over 2e hands en online.

We hopen op geweldige presentaties, maar we moeten maar afwachten of ze nu wel alles onthullen.

Ben persoonlijk wel onder de indruk hoe je net doet of je reply wel klopte :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Omdat we hier in het E3 topic zitten, ging ik er inderdaad vanuit dat hij de E3 van vorig jaar bedoelde, aangezien die ook niet zo heel boeiend waren. Maar dan nog: MS heeft gezegd zich alleen op de hardware te focussen, en Sony heeft wat dingen voorzichtig onthuld.

Natuurlijk gaat het op de E3 10x zo hard knallen, we krijgen alle games te zien: beide kun je dus niet vergelijken.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:33:
De eerste trailers en Gameplay komen al naar buiten.

Nieuwe WatchDogs trailer
http://vimeo.com/67988814#

15Minuten cod Gameplay.
[video]
Baanbrekend :X
Ben erg benieuwd naar de presentaties, ga er alleen niet meer wakker voor blijven, lees het morgen wel

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
De vraag is ook: zijn die persconferenties ergens nog achteraf te bekijken?
Waarschijnlijk wel op gametrailers ofzo?

PSN id: NL_SToRM

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 22:31

CR1691

Hero of Time

Dacht dat je op PU.nl iedere dag een samenvatting kon bekijken.

PSN: Finally_Chris

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 16:37
SToRM666 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:37:
De vraag is ook: zijn die persconferenties ergens nog achteraf te bekijken?
Waarschijnlijk wel op gametrailers ofzo?
Is de paus katholiek?
Schijt een beer in het bos?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05

BM

Moderator Spielerij
Hoeveel tijd heeft MS eigenlijk gereserveerd voor hun persco? Zag net ergens een schema staan waar ik uit opmaakte dat dat 2 uur zou zijn, maar dat lijkt me wat lang?

Normaal had ik het zelf wel opgezocht, maar praktisch alle gamesites worden door de proxy geblocked hier

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

volgens mij zijn die E3 persconferenties zelf altijd zo'n 1 tot 1,5 uur. de aanwezige journalisten kunnen dan daarna nog vragen stellen aan medwerkers en eventueel spelen met de consoles.

[Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 10-06-2013 12:08]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Ik zie dat een aantal websites al erg actief aan het filmen zijn rond de e3 met previews e.d.
Is er vraag naar om die hier in dit topic te posten, misschien zelfs in de TS te zetten of gewoon lekker laten?
PU, Tweakers, XGN, gamer.nl, gamekings hebben al wat staan.

Nou ik kan ik het misschien niet elke dag direct bijwerken, maar het geeft wel een mooi overzicht en lijkt me best handig voor mensen die even snel wat willen zien.

Een ander ding waar ik over zit te denken is om de lijst van mogelijke games straks aan te passen naar een lijst met getoonde games en daarachter 1 of meerdere linkjes naar trailers.

Martinspire - PC, PS4, X1

• bram1984
Als jij daar tijd voor hebt, moet je dat gewoon doen. :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

BM schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:05:
Hoeveel tijd heeft MS eigenlijk gereserveerd voor hun persco? Zag net ergens een schema staan waar ik uit opmaakte dat dat 2 uur zou zijn, maar dat lijkt me wat lang?

Normaal had ik het zelf wel opgezocht, maar praktisch alle gamesites worden door de proxy geblocked hier
Volgens een tweet van majornelson eerder deze dag: 90 minuten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 22:39
Ben benieuwd, maar mijn verwachtingen stel ik de laatste paar jaren elke keer weer een beetje bij naar beneden...eigenlijk sinds de introductie van Kinect/Move en al die meuk.

Ik verwacht van de conferences een ratio van 70% onzinnig gezever van zogenaamde celebreties die wss zelf niets met gaming hebben, maar dat wel claimen met daarin veel Kinect/social/TV crap in verwerkt.. ongeveer 20% aan de hardware en 10% aan echte games waar ik wat aan heb.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk ik niet, vooral Microsoft heeft na alle negatieve commentaren uit de gaming scene wel wat geleerd en die zullen nu echt heel veel games gaan laten zien. Tuurlijk krijg je PR praat, maar goed ik ben evengoed benieuw naar meer technische gegevens en ik hoop dat alle vragen beantwoord worden rond drm/Always on/kinect spyware/2 hands games etc.

Ik hoef echt geen 1-1,5 uur trailers en gameplay te zien. MaarMicrosoft heeft wel een reputatie dat ze weer faute arteisten gaan optrommelen die net gaan doen of ze iets met gaming hebben etc. Microsoft probeerd altijd een show van te maken.

En Sony zal ook zeker aandacht aan de PS3 geven om te benadrukken dat deze nog x jaar ondersteund zal worden. Aandacht aan de Vita want die sales moeten omhoog en de Vita heeft nog meer integratie met de PS4, verdere ontwikkeling van PSN/PS+/Gaikai ben ik ook benieuwd naar. Maar de presentaties van Sony zijn iig altijd lekker zakelijk.

[Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 10-06-2013 12:59]

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
De presentaties moeten een goede balans vinden tussen games, services en hardware. Bij de X1 reveal was die balans in ieder geval ver te zoeken, wat volgens mij de grootste oorzaak van de negatieve comments was.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar bij de X1 was al op voorhand benadrukt dat het geen voorstelling voor gamers ging zijn, die werd bewaard voor E3.
Akkoord, wat we wel kregen was een staaltje gruwelijk slechte marketing,

[Voor 16% gewijzigd door boe2 op 10-06-2013 13:08]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 00:39
Haakontje schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:54:
Iemand toevallig de link al gelegd tussen de game Watch_Dogs en het huidige nieuws van de NSA en PRISM?
Hah, ik dacht ook onmiddellijk aan die hele NSA/PRISM toestand toen ik de nieuwste trailer bekeek. :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
boe2 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Volgens een tweet van majornelson eerder deze dag: 90 minuten.

twitter is ook al geblokkeerd :p
Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:58:
Denk ik niet, vooral Microsoft heeft na alle negatieve commentaren uit de gaming scene wel wat geleerd en die zullen nu echt heel veel games gaan laten zien. Tuurlijk krijg je PR praat, maar goed ik ben evengoed benieuw naar meer technische gegevens en ik hoop dat alle vragen beantwoord worden rond drm/Always on/kinect spyware/2 hands games etc.
Ik hoop juist dat ze die informatie voor na de persco bewaren, als MS aankondigd het over games te gaan hebben wil ik ook games zien, en geen DRM informatie (hoe interessant die ook zal zijn!).
Ik hoef echt geen 1-1,5 uur trailers en gameplay te zien. MaarMicrosoft heeft wel een reputatie dat ze weer faute arteisten gaan optrommelen die net gaan doen of ze iets met gaming hebben etc. Microsoft probeerd altijd een show van te maken.
Persoonlijk wil ik wel graag 90 minuten gameplay zien. Dat zal er wel niet van komen, maar goed, een mens mag hopen :p

[Voor 62% gewijzigd door BM op 10-06-2013 13:28]

Xbox

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:17

Player1S

Formerly known as L1nt

Awaken1 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:48:
[...]

NIEUWE BROTHERS IN ARMS :o

I want :D
Als ze toch nog die Inglorious Bastards versie uitbrengen ipv het echte vervolg van BiA (dus in de Ardennen) ben ik geneigd om persoonlijk richting het hoofdkantoor van Ubisoft te vliegen en de directeur een draai om de oren te geven. :(

Player1s Twitch

Die Inglorious Bastards BIA was toch helemaal veranderd?
Via Neogaf (duh) was wel het gerucht de wereld in geholpen dat deze was geannuleerd, maar dat was daarna weer tegengesproken. Wel zal hij, zoals hij was geshowed op E3 2 jaar terug, niet zijn.

http://www.computerandvid...ms-furious-4-has-evolved/

Dus we zullen zien hoe hij is veranderd. De game had aardig wat kritiek gekregen, dus het zal me niet verbazen als ze de game hebben omgegooid naar een realistische shooter.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:45

Oxigeon

En zo is dat!

Ik hoop dat we vanavond eigenlijk van Microsoft een datum horen wanneer we kunnen gaan gamen hier in Nederland met de X1. Als Microsoft dat vanavond doet ben ik er eigenlijk ook van overtuigd dat Sony dat gaat doen.

Verder neem ik aan dat we nog geen prijzen gaan horen tijdens de Persco. Neem aan dat die prijzen later deze E3 tevoorschijn gaan komen.

Verder maakt hij mij niet echt uit of Sony en Microsoft games laten zien op hun console. Hoop uiteraard wel een paar. Maar ik vind het toch ook mooi om te kijken wat die dingen allemaal kunnen etc.

Vorige keer heb ik via een stream van Gamekings gekeken. Moet eerlijk zeggen dat dit wel vlotjes en goed verliep. Geen gezever tussendoor.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik kan persoonlijk wel aanraden om via je 360 te kijken als je die hebt staan. Het vorige persevenement kwam in scherpe 720p binnen, zonder enige haperingen.

• Metalkai
Ik heb vaak meerdere streams tegelijk openstaan, voor het geval er 1 begint te haperen. Heb ze gewoon allemaal behalve 1 op mute staan, zo kan ik makkelijk wisselen tussen de verschillende streams wanneer dat nodig is.
Ik wou dat ik nog kon herinneren welke stream vorig jaar de beste qualiteit had, maar ik ben het totaa vergeten.
Bij mij had de Gametrailers.com stream de beste kwaliteit, maar had ik via xbox.com de stabielste stream. Bij de #xboxreveal event dus.

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2013 14:20]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik had het xbox reveal evenement via gamespot gekeken, puur omdat ik daar een linkje van in mijn mailbox kreeg. Denk dat ik vanavond de 360 maar aanslinger, lijkt me een stuk makkelijker.

-

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:08:

Dus we zullen zien hoe hij is veranderd. De game had aardig wat kritiek gekregen, dus het zal me niet verbazen als ze de game hebben omgegooid naar een realistische shooter.
nieuws: Gearbox haalt Furious 4 uit Brothers in Arms-serie

Furious 4 werd toch een nieuwe/aparte game losstaand van de BIA serie?

Edit: http://www.computerandvid...en-abandoned-gearbox-ceo/
Gearbox has not abandoned the Brothers In Arms series, despite Furious 4 evolving into a new IP.

That's according to Gearbox CEO Randy Pitchford, who has assured Brothers in Arms fans that the studio has not forgotten the series. Speaking to IGN, Pitchford said that despite Furious 4 evolving into its own identity, "there will be an authentic Brothers in Arms game."

[Voor 32% gewijzigd door SR8 op 10-06-2013 14:42]

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:19:
Bij mij had de Gametrailers.com stream de beste kwaliteit, maar had ik via xbox.com de stabielste stream. Bij de #xboxreveal event dus.
Alleen Xbox.com lag er de vorige keer even uit... Een PC had de stream al geopend, en bleef keurig door streamen, een andere PC kreeg ik alleen maar een "foutmelding" dat Xbox.com tijdelijk niet bereikbaar was, misschien hebben ze het vanavond beter voor elkaar.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik denk juist dat Sony vanavond moet gaan vlammen ipv Microsoft, ook Sony wil natuurlijk niet dat jij je games door verkoopt en ook Sony wil graag een Media apparaat neerzetten tov een gaming console. Alleen Sony moet daar nu nog mee naar buiten komen (Aankomende presentatie dus) terwijl Microsoft de kritiek al heeft gehad en nu puur en alleen Games kan gaan tonen.

Ben daarom eigenlijk het meest benieuwd naar de Microsoft presentatie, gameplay en games moeten me toch nu wel gaan overtuigen, de pre-order staat al wel maar het heeft een beetje een vervelende smaak gekregen door al dat gezever met Kinect en 2e hands verkoop.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 10-06-2013 15:03]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Metalkai
Ik weet niet of Sony met de PS4 wel de woonkamer wil innemen. In tegenstelling tot Microsoft heeft Sony vele andere apparaten op de markt die eigenlijk ook die functie willen vervullen. Als ze de PS4 teveel als all-in-1 machine maken zoals de X1, ontstaat er een kans dat ze met zichzelf gaan concurreren.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:03:
Ik denk juist dat Sony vanavond moet gaan vlammen ipv Microsoft, ook Sony wil natuurlijk niet dat jij je games door verkoopt en ook Sony wil graag een Media apparaat neerzetten tov een gaming console. Alleen Sony moet daar nu nog mee naar buiten komen (Aankomende presentatie dus) terwijl Microsoft de kritiek al heeft gehad en nu puur en alleen Games kan gaan tonen.

Ben daarom eigenlijk het meest benieuwd naar de Microsoft presentatie, gameplay en games moeten me toch nu wel gaan overtuigen, de pre-order staat al wel maar het heeft een beetje een vervelende smaak gekregen door al dat gezever met Kinect en 2e hands verkoop.
Nou dat denk ik juist niet. Het enige wat Sony hoeft te doen is een hoop games showen en niet meegaan in het beleid die MS wil volgen. Een groot deel van de X1 haters zal dan absoluut voor de PS4 kiezen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Oxigeon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:09:
Ik hoop dat we vanavond eigenlijk van Microsoft een datum horen wanneer we kunnen gaan gamen hier in Nederland met de X1.
Onwaarschijnlijk :)
Verder neem ik aan dat we nog geen prijzen gaan horen tijdens de Persco. Neem aan dat die prijzen later deze E3 tevoorschijn gaan komen.
Onwaarschijnlijk :)
Verder maakt hij mij niet echt uit of Sony en Microsoft games laten zien op hun console. Hoop uiteraard wel een paar. Maar ik vind het toch ook mooi om te kijken wat die dingen allemaal kunnen etc.
Ga er maar vanuit dat je (iig bij MS) voornamelijk games, en game gerelateerde features gaat zien.
CR1691 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Nou dat denk ik juist niet. Het enige wat Sony hoeft te doen is een hoop games showen en niet meegaan in het beleid die MS wil volgen. Een groot deel van de X1 haters zal dan absoluut voor de PS4 kiezen.
Ik lach me helemaal scheel als Sony binnenkort (of dat nu op E3 is of later) aankondigd een soortgelijk iets te hebben (al dan niet optioneel door de uitgevers te enabled). Benieuwd wat de reacties daar dan op gaan zijn :) En gezien een eerdere uitspraak van Sony dat het aan de uitgevers is lijkt het er hard op dat ze zoiets wel klaar hebben staan.

[Voor 31% gewijzigd door BM op 10-06-2013 15:08]

Xbox

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:51

Polycom

Poes van goud

Hoezo lach je je dan scheel? Wat een zinloze opmerking.

• Metalkai
Ik snap ook niet helemaal wat er zo grappig aan zou zijn. Als het aan de uitgever komt te liggen, veranderd er weinig ten opzichte van hoe het nu is. Nu kunnen de uitgevers namelijk ook al bepalen of ze DRM hebben en used-games willen tegengaan (door middel van online passes bijvoorbeeld).

• Donstil
  • Niet online
CR1691 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:06:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Sony de PS4 als pure game console wil neerzetten, er is gewoon meer geld te halen als ze hem promoten als all-in-one machine. Sony heeft immers hun eigen film en muziek dienst welke ook geld moet gaan opleveren.

Ook komt Sony heus met een beleid voor het doorverkopen van games, dat allemaal zal vanavond uit de doeken gedaan moeten worden, iets wat Microsoft al achter de rug heeft.

Als je alleen PS4 games verwacht vannacht zou je nog wel eens teleur gesteld kunnen gaan worden.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:20:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Sony de PS4 als pure game console wil neerzetten, er is gewoon meer geld te halen als ze hem promoten als all-in-one machine. Sony heeft immers hun eigen film en muziek dienst welke ook geld moet gaan opleveren.

Ook komt Sony heus met een beleid voor het doorverkopen van games, dat allemaal zal vanavond uit de doeken gedaan moeten worden, iets wat Microsoft al achter de rug heeft.

Als je alleen PS4 games verwacht vannacht zou je nog wel eens teleur gesteld kunnen gaan worden.
Het gaat er niet om wat ik verwacht maar om wat Sony hoeft te doen om de gamers te pleasen ;). In feite hoeven ze die voorzet van MS alleen maar binnen te koppen maar of ze dat ook doen betwijfel ik. Er zullen ook vast haken en ogen aan vastzitten hoor.

• Donstil
  • Niet online
CR1691 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Het gaat er niet om wat ik verwacht maar om wat Sony hoeft te doen om de gamers te pleasen ;). In feite hoeven ze die voorzet van MS alleen maar binnen te koppen maar of ze dat ook doen betwijfel ik. Er zullen ook vast haken en ogen aan vastzitten hoor.
Maar ik weet niet of Sony hun focus heeft op Gamers. Er lijkt me meer geld te halen bij de Mainstream consument eigenlijk.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:27:
[...]

Maar ik weet niet of Sony hun focus heeft op Gamers. Er lijkt me meer geld te halen bij de Mainstream consument eigenlijk.
Dat is wel zeker dat dat het geval is. Niet voor niets worden steeds meer games ''toegankelijker'' gemaakt voor een zo groot mogelijk publiek. Met systemen is dat ook steeds meer het geval.

• Metalkai
Zoals ik al eerder zei, Sony heeft meerdere apparaten op de markt. Technisch gezien hoeven ze de PS4 niet voor de mainstream consument te marketen, omdat ze al apparaten hebben die op die markt gericht is.
Aan de andere kant zijn er weinig apparaten die puur op de gamers gericht zijn, dus zou het voor Sony een tweede markt kunnen zijn, in plaats van of/of.

• Donstil
  • Niet online
Metalkai schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:29:
Zoals ik al eerder zei, Sony heeft meerdere apparaten op de markt. Technisch gezien hoeven ze de PS4 niet voor de mainstream consument te marketen, omdat ze al apparaten hebben die op die markt gericht is.
Aan de andere kant zijn er weinig apparaten die puur op de gamers gericht zijn, dus zou het voor Sony een tweede markt kunnen zijn, in plaats van of/of.
Wel product heeft Sony wat een echt All-In-One apparaat is? Dus Films, muziek, internet, gamen.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:46
Op de PU staat een mooi filmpje, die helden zijn naar binnen geslopen in de hallen langs de beveiliging. :)

• Metalkai
Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:36:
[...]

Wel product heeft Sony wat een echt All-In-One apparaat is? Dus Films, muziek, internet, gamen.
Waar heb ik het over een All-In-One apparaat?

• Donstil
  • Niet online
Metalkai schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Waar heb ik het over een All-In-One apparaat?
Jij niet maar de consument wel. Een mainstream gebruiker welke Microsoft en waarschijnlijk ook Sony wil aanspreken met een degelijke console wil alles in 1 apparaat.

Een device voor Films, eentje voor muziek en eentje om te gamen zie je alleen bij de liefhebber misschien nog.

Totaal niet interessant en ook een compleet andere markt dan een "gaming" console.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Die dingen die jij noemt heeft de PS3 ook al. Internet, gamen, films en muziek.

• Donstil
  • Niet online
PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:50:
Die dingen die jij noemt heeft de PS3 ook al. Internet, gamen, films en muziek.
Ja idd en juist daarom is het naïef om te denken dat Sony puur voor Gamers gaat.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:16:
Lijkt mij ook niet grappig maar ook niet onwaarschijnlijk dat het er wel komt. Vraag is wat de reactie dan is. Nu denkt het gros dat Sony absoluut tegen DRM is terwijl ze zich er niet specifiek over hebben uitgelaten.
Dit kan natuurlijk straks tegen ze werken want "ze waren immers tegen!!!!1111oneoneone"

Ik heb eerder al eens de volgende vergelijking gemaakt.

MS is papa die weet wat mama wil/vind dus als kind aan papa vraagt of het iets mag zegt papa nee (of ja indien van toepassing)

Sony is papa die liever mama de boeman maakt dus als kind iets aan papa vraagt zegt papa "vraag maar aan je moeder".

Player1s Twitch

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:55:
[...]

Ja idd en juist daarom is het naïef om te denken dat Sony puur voor Gamers gaat.
Inderdaad. "It only does everything" :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• bram1984
BM schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:06:
Ik lach me helemaal scheel als Sony binnenkort (of dat nu op E3 is of later) aankondigd een soortgelijk iets te hebben (al dan niet optioneel door de uitgevers te enabled). Benieuwd wat de reacties daar dan op gaan zijn :) En gezien een eerdere uitspraak van Sony dat het aan de uitgevers is lijkt het er hard op dat ze zoiets wel klaar hebben staan.
Dan is mijn reactie in ieder geval het grootste gedeelte hetzelfde als met de X1. Dat zou net zo waardeloos zijn. De X1 ligt bij mij echter bij voorbaat al dik achter omdat ik weiger voor online gaming te betalen en omdat ik de exclusieve titels tot nu toe niet veel vind (wat we nu weten, en wat we van de 360 weten).

• Chester
  • Niet online
L1nt schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:56:
[...]

Lijkt mij ook niet grappig maar ook niet onwaarschijnlijk dat het er wel komt. Vraag is wat de reactie dan is. Nu denkt het gros dat Sony absoluut tegen DRM is terwijl ze zich er niet specifiek over hebben uitgelaten.
Dit kan natuurlijk straks tegen ze werken want "ze waren immers tegen!!!!1111oneoneone"

Ik heb eerder al eens de volgende vergelijking gemaakt.

MS is papa die weet wat mama wil/vind dus als kind aan papa vraagt of het iets mag zegt papa nee (of ja indien van toepassing)

Sony is papa die liever mama de boeman maakt dus als kind iets aan papa vraagt zegt papa "vraag maar aan je moeder".
Nee. Sony is de papa die zegt "zoon/dochter, je bent oud genoeg om zelf te bepalen wat je wilt, je hoeft het niet aan mij te vragen" :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

Chester schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Nee. Sony is de papa die zegt "zoon/dochter, je bent oud genoeg om zelf te bepalen wat je wilt, je hoeft het niet aan mij te vragen" :+
Waarna de zoon gaat drugsdealen omdat dat snel wat geld oplevert :+

Lol @

"ZONDER TE KIJKEN" :D 8)7

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:50
Chester schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Precies. Laast in een interview met eurogamer zei Shushei Yoshida van Sony nog dat ze niet zover gaan als Microsoft met DRM. Hij zei duidelijk dat Sony vind dat de games die je koopt, ook van jou zijn/blijven. Tweedehands verkopen hebben zij geen problemen mee, tenzij de publisher per se een online pass wil. Nu weten we iig van EA al dat ze dat overboord gegooid hebben. Opvallend dat mensen dan toch steeds blijven geloven dat Sony met iets identieks zal komen voor de PS4.

En natuurlijk zal de PS4 ook randzaken hebben. Zoals 4K blu-ray playback. Dat hoort gewoon, omdat het een Sony apparaat is dat perfect dient te integreren met hun 4K tv's straks. Is het nu niet zo, dan zal het straks wel komen. Misschien ook wel uitgebreide multimedia playback, aangezien hun nieuwste blu-ray spelers ook gewoon mkv afspelen bijv...

[Voor 19% gewijzigd door Trishul op 10-06-2013 16:07]

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Donstil schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:55:
[...]

Niets mis met all-in-one apparaten. Feitelijk zijn de 360 en de PS3 dat al in mindere mate. Logisch dat bij een volgende generatie daar dingen bij komen, alleen vind ik wel dat de focus moet blijven liggen bij de games. Die randzaken zijn voor mij absoluut niet boeiend, en de X1 floreert in randzaken.
Trishul schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Precies. Laast in een interview met eurogamer zei Shushei Yoshida van Sony nog dat ze niet zover gaan als Microsoft met DRM. Hij zei duidelijk dat Sony vind dat de games die je koopt, ook van jou zijn/blijven. Tweedehands verkopen hebben zij geen problemen mee, tenzij de publisher per se een online pass wil. Nu weten we iig van EA al dat ze dat overboord gegooid hebben. Opvallend dat mensen dan toch steeds blijven geloven dat Sony met iets identieks zal komen voor de PS4.
Ik denk zelf ook niet dat ze met dezelfde dingen als MS gaan komen, maar publishers die multi-platform games maken, zullen ook wel iets voor Sony instellen.

Ik denk echter dat het veel vaker verplicht zal zijn om met een game online te gaan, waardoor je toch al een soort beveiliging hebt. Dat een game bij de X1 aan je account wordt gekoppeld en bij de PS4 met een login toch nog aan een account is gekoppeld (zoals ubi met uplay en ea met je ea account).

En ik verwacht eigenlijk ook niet zoveel 3rd party exclusives meer als voorheen. Het zal nu namelijk nog kostbaarder worden om games te maken, waardoor je anders gewoon veel geld toelegt op exclusiviteit. Hoogstens wat tijdelijke exclusives.

• Donstil
  • Niet online
PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Niets mis met all-in-one apparaten. Feitelijk zijn de 360 en de PS3 dat al in mindere mate. Logisch dat bij een volgende generatie daar dingen bij komen, alleen vind ik wel dat de focus moet blijven liggen bij de games. Die randzaken zijn voor mij absoluut niet boeiend, en de X1 floreert in randzaken.
Ja ik gebruik ook niets van de Randzaken maar ben bang dat ze daar meer op gaan focussen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:45

Oxigeon

En zo is dat!

PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Een of andere goede streaming functionaliteit zou ook handig zijn. Een wat echt zeer goed werkt. Er moet gewoon bij de eerste versies al een dikke HD inzitten van 1 TB ofzo dat je goed vooruit kunt. Zodat je er wat films op kan zetten en dat je dan ook nog flink wat games kan downloaden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15
Ik hoop vooral dat je de HDD weer kan vervangen zoals de PS3. Wel handig om in de toekomst een 1tb in te prikken of eventueel een SSD.

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik vind het prima dat we naar meer all-in-one apparaten gaan, zolang de prioriteit maar bij games blijft liggen. Wat mij momenteel erg stoort bij de X1 is gewoon een optel som van bepaalde zaken.

'Kinect, 'always-on', DRM, TV gebeuren (leuk in de V.S en waar je als nog een decoder voor moet hebben)
Bij de PS4 is dat eigenlijk alleen de share-button waar ik me aan stoor.

Er zullen vast en zeker dingen gebeuren bij de E3 waarvan ik denk...*zucht* maar ja, het altijd wel grappig. Giant Enemy Crab!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PBP schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:14:
Ik hoop vooral dat je de HDD weer kan vervangen zoals de PS3. Wel handig om in de toekomst een 1tb in te prikken of eventueel een SSD.
Denk dat die kans klein is ivm het hacken van de console, door de x86/x64 architectuur is het al een stuk toegankelijker als je 'HD dan ook nog uitwisselbaar maakt is dat weer een potentieel zwak punt in de beveiliging.

Als de HD's van de PS4 niet uitwisselbaar zijn hoop ik wel dat ze erg groot zijn, met een PS+ abbo zijn ze zomaar vol en als alle games 1080P worden gaat het nog harder een 500gb HD is dan al krap.

• PBP
Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:19:
[...]

Denk dat die kans klein is ivm het hacken van de console, door de x86/x64 architectuur is het al een stuk toegankelijker als je 'HD dan ook nog uitwisselbaar maakt is dat weer een potentieel zwak punt in de beveiliging.

Als de HD's van de PS4 niet uitwisselbaar zijn hoop ik wel dat ze erg groot zijn, met een PS+ abbo zijn ze zomaar vol en als alle games 1080P worden gaat het nog harder een 500gb HD is dan al krap.
Hackers kunnen toch wel bij de HDD als ze dat willen. We gaan het zien :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PBP schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:21:
[...]

Hackers kunnen toch wel bij de HDD als ze dat willen. We gaan het zien :P
Uiteraard maar je kan in het OS/bios gebeuren wel zo maken dat die maar 1 type HD toestaat en dat elke drive fysiek is gekoppeld met de PS4. Net zo als de BR drives van de PS3 die kun je ook niet uitwisselen elke BR drive is gekoppeld aan de PS3 en alleen Sony kan die BR drive vervangen, ik denk dat de HD's van de PS4 ook zo'n beveiliging krijgen.

• PBP
Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Uiteraard maar je kan in het OS/bios gebeuren wel zo maken dat die maar 1 type HD toestaat en dat elke drive fysiek is gekoppeld met de PS4. Net zo als de BR drives van de PS3 die kun je ook niet uitwisselen elke BR drive is gekoppeld aan de PS3 en alleen Sony kan die BR drive vervangen, ik denk dat de HD's van de PS4 ook zo'n beveiliging krijgen.
Maakte de PS3 ook niet gebruik van een eigen bestandssysteem? Het was in iedergeval geen FAT. Maakt het dat sowieso al niet lastiger?

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat er een 2tb schijf intern in je console zit (voor de hardcore gebruikers) maar in principe is de ondersteuning van een USB 3.0 Schijf (extern) en een netwerkschijf ook prima.

• PBP
PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:26:
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat er een 2tb schijf intern in je console zit (voor de hardcore gebruikers) maar in principe is de ondersteuning van een USB 3.0 Schijf (extern) en een netwerkschijf ook prima.
Zijn er uberhaupt 2.5inch 2tb schijven :P

• BM

BM

Moderator Spielerij
PuDy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:16:
Ik word er een beetje simpel van dat mensen hier maar doen alsof Sony de grote goedheiligman is, en Microsoft de grote boeman. Als mensen hier serieus denken dat Sony dit soort dingen echt niet achter de hand heeft vind ik ze erg naief. Sony geeft aan dat de ze keuze bij de publishers leggen. Microsoft bied een platform aan waarmee publishers dit kunnen, maar geeft tegelijk aan het zelf niet per definitie af te dwingen. Ik zie de verschillen niet zo? Microsoft staat ook gewoon toe je games door te verkopen, of weg te geven.

Toch is alles wat MS doet per definitie niet goed, en kan Sony al niks meer fout doen :? Daar kan ik niet zo goed bij. Face it, dit is waar de toekomst van gamen naar toe gaat. Dat kun je leuk vinden of niet, de hele schuld richting MS schuiven is ook niet fair.

allemaal imho enzo natuurlijk.....

Xbox

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:45
Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Lol @
[video]
Ik lig dubbel... "ZONDER TE KIJKEN"

Jongens kom op we gaan naar de E3 "ZONDER TE KIJKEN" :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• psychodude
  • Laatst online: 21:22
PBP schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:27:
[...]

Zijn er uberhaupt 2.5inch 2tb schijven :P
Ja: pricewatch: Western Digital Green WD20NPVT, 2TB

Er is niet veel keuze, maar zijn er wel ;). Maarja, uiteraard gaat met dat soort luxes de prijs omhoog. Is een 500GB 2.5" schijfje te koop voor 40 euro, betaal je voor een 2TB variant al snel 100 euro meer. En gezien de meerderheid van de gamers dat toch nooit zal gebruiken, is dat een logische besparing binnen een console.

• PBP
psychodude schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:34:
[...]

Ja: pricewatch: Western Digital Green WD20NPVT, 2TB

Er is niet veel keuze, maar zijn er wel ;). Maarja, uiteraard gaat met dat soort luxes de prijs omhoog. Is een 500GB 2.5" schijfje te koop voor 40 euro, betaal je voor een 2TB variant al snel 100 euro meer. En gezien de meerderheid van de gamers dat toch nooit zal gebruiken, is dat een logische besparing binnen een console.
Wil net zeggen, het is nog niet zo gebruikelijk. Ik denk dat we al blij mogen zijn met een 500gb schijf standaard.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Trishul schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:04:
[Tweedehands verkopen hebben zij geen problemen mee, tenzij de publisher per se een online pass wil. Nu weten we iig van EA al dat ze dat overboord gegooid hebben. Opvallend dat mensen dan toch steeds blijven geloven dat Sony met iets identieks zal komen voor de PS4.
Waarom denk je dat EA met de online pass is gestopt? Daar heb je zeer waarschijnlijk al je antwoord of Sony met een soortgelijk iets gaat/moet komen.

Player1s Twitch

• RainwormNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik ben zo blij dat dinsdag mijn reguliere vrije dag is.
Dat wordt tot diep in de nacht kijken naar al het nieuws wat er aan zit te komen.

Ben zeer benieuwd naar de Xbox persco. Ben altijd al Xbox fan geweest en dat is met de X1 niet minder geworden. En ik ben misschien een van de weinige maar ik vind hem er nog eens bloedmooi uit zien ook.

Ook zeer benieuwd naar de Sony reveal. Ik denk ook iets soortgelijks aan de X1.
Maar of ze ook veel games zullen laten zien blijft de vraag...

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tussen al dat console geweld door krijgen we ook Dragon Age te zien. Heel erg benieuwd in hoeverre BioWare geleerd heeft van de kritiek op DA 2 en ME 3.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Lol @
[video]
Ik vind/vond die Jan Meyroos altijd wel een toffe gast imho ook een van de betere games journalisten jammer dat hij weg is bij Gamekings en nu zijn tijd zit te verdoen bij zo'n brak blad als de PU..

• Zeror
  • Laatst online: 22:45

Zeror

Ik Henk 'm!

Oh, fuckieduck. Gewoon bijna heel die E3 vergeten. Goed dat net dit topic zag. Ga het wel even volgen. Ik moet alleen Microsoft al met vertraging gaan kijken, want heb op die tijd nog een afspraak staan ( * Zeror had beter moeten plannen :+ )

[Voor 44% gewijzigd door Zeror op 10-06-2013 17:16]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:09:
[...]

Ik vind/vond die Jan Meyroos altijd wel een toffe gast imho ook een van de betere games journalisten jammer dat hij weg is bij Gamekings en nu zijn tijd zit te verdoen bij zo'n brak blad als de PU..
Ehm, hij heeft altijd al bij de PU gezeten hoor?

Zelf vind ik Gamekings dan weer niets aan, maar dat zal wel een kwestie van persoonlijke smaak zijn (niet erg hoor ;) )

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja in dat geval vindt ik het jammer dat hij niet meer presenteert bij gamekings. :)

En tuurlijk smaak verschillen kunnen maar Gamekings/blammo is tegnewoordig een professioneel bedrijf met vele activiteiten en ze hebben een aantal mensen in dienst die echt weten waar ze over praten (en ook al 20+ jaar gamen.
/offtopic

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

Donnie

AKA DonCorleone

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 14:01

On a road of changes....

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05
Chaoss schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:23:
Nouhja in dat geval vindt ik het jammer dat hij niet meer presenteert bij gamekings. :)

En tuurlijk smaak verschillen kunnen maar Gamekings/blammo is tegnewoordig een professioneel bedrijf met vele activiteiten en ze hebben een aantal mensen in dienst die echt weten waar ze over praten (en ook al 20+ jaar gamen.
/offtopic
Inderdaad, Gamekings altijd wel leuk hoor.
Serieus als het moet, maar ook leuk om naar te kijken.

• bram1984
Ik kan echt geen een werkende stream vinden. Iemand suggesties? Of ben ik ongeduldig en is er nog niks anders dan dit grijze vlak?

[Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 10-06-2013 18:25]

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
bram1984 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:25:
Ik kan echt geen een werkende stream vinden. Iemand suggesties? Of ben ik ongeduldig en is er nog niks anders dan dit grijze vlak?
http://www.gametrailers.com/netstorage/e3/live.html

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• bram1984
Thanks. :)

• Metalkai

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59

Melkaz

Melkazar

IGN, Twitch, Gamespot en Gametrailers werken allemaal hier maar de XBOX app blijft maar op loading staan. Begint misschien pas om 18:30 exact?

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05
ff wachten...

• SToRM666
Ik kijk gewoon via www.xbox.com op de ipad :)

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 18:01
Is er een IRC kanaal? Is wel zo gezellig. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• SToRM666
Nou, daar gaan we :P

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
hoop groen:)

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
WickedWizard schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:30:
Is er een IRC kanaal? Is wel zo gezellig. :)
Slowchat is wel toegestaan tijdens zo'n persconferentie toch?

Steam/XBL: Avioto

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Maffia 3 gaat dus worden geshowcased vanavond :) Me like!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Avioto schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Slowchat is wel toegestaan tijdens zo'n persconferentie toch?
als het via de iboodhunt ook mocht :9

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
Ja maar straks om 19 uur komt daar Apple's show op te staan, dus xbox event via de tv haha

Tomorrow is not today!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zo, een volle zaal. That's it then? :D

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand nog een goede tekst stream gevonden? De eerdere 2 opties hebben er geen, of ik zoek slecht
xbox.com stream werkt bij mij niet (zowel chrome als IE). Maar gametrailers lijkt erg stabiel. IGN heeft wat bufferproblemen, maar gametrailers gaat prima :)

• SToRM666
Spacey23 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:34:
Ja maar straks om 19 uur komt daar Apple's show op te staan, dus xbox event via de tv haha
Multitasken :D
Ah, nu begint het echt!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30

Metian

Snert is vies

Je kan eventueel ook nog twitch pakken.

Rupsen, Rapsen.

• Donstil
  • Niet online
Oke Let's go, Ff forza erdoor want ik wil gaan eten :D

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Konami trapt af, maar met welke game? :)

An  a day keeps the doctor away.

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 12:17
wtf mgs op xbox??
Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee