Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 18:11
Beste medetweakers ,

na 2 jaar met men samsung sgti 9010 is het beestje versleten en is het tijd voor een nieuwe.
Na het 'onbekende chinese smartphones topic' en dergelijke door te spitten kwam ik op de jaigu G4 en de ZOPO C2.

Gezien ik echt 0 ervaring heb met dingen bestellen via de chinese kanalen wil ik toch hier even posten.
Ik zag namelijk http://www.cheaphardware....mp-camera-mt6589-and.html en overweeg hem daar te kopen.
Is vast net iets duurder dan hem rechtstreeks kopen , maar veel minder kans op problemen , invoerrechten , wachttijden , standaard android 4.2 enz

Denken jullie dat het een goede optie is , en heeft iemand ervaring met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
C2 ontvangen. PostNL heeft het inklaren snel geregeld. Dat had ik niet gedacht.

Mijn telefoon heeft echter wel last van overmatige backlit bleeding en een wat blauwige waas onder aan.

Is dit exemplarisch of een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
yoshiwa schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:24:
Beste medetweakers ,

na 2 jaar met men samsung sgti 9010 is het beestje versleten en is het tijd voor een nieuwe.
Na het 'onbekende chinese smartphones topic' en dergelijke door te spitten kwam ik op de jaigu G4 en de ZOPO C2.

Gezien ik echt 0 ervaring heb met dingen bestellen via de chinese kanalen wil ik toch hier even posten.
Ik zag namelijk http://www.cheaphardware....mp-camera-mt6589-and.html en overweeg hem daar te kopen.
Is vast net iets duurder dan hem rechtstreeks kopen , maar veel minder kans op problemen , invoerrechten , wachttijden , standaard android 4.2 enz

Denken jullie dat het een goede optie is , en heeft iemand ervaring met de verkoper?
Zelf vind ik dat erg duur, is zon 70 euro duurder dan als je hem uit china haalt. Ook heeft die versie geen gorilla glass waardoor het scherm erg makkelijk breekt.

Hier kan je een sneller versie (6589T ipv 6589) halen voor veel minder geld. Deze heeft ook gorilla glass, waardoor dit toestels scherm niet snel breekt.

http://www.zopomobileshop...n-white.html#.Ug3aSJLIZ4Q

http://www.zopomobileshop...n-black.html#.Ug3bJpLIZ4Q

http://www.zopomobileshop...d-phone.html#.Ug3bOpLIZ4Q

Zelf vind ik het wachten het waard, het is ook niet zo lang hoor, duurt max 15 dagen, 15 dagen van de 34675 dagen die je (hopelijk) te leven hebt is niks :)

Evt kan je hem ook nog bij etotalk/pandawill/antelife bestellen.

Invoerrechten zul je zeker betalen als het met DHL komt en dit zal waarschijnlijk zon 25 euro zijn. Als je het verstuurt met china mail/swiss mail is de kans op inklaring kosten al bijna niet aanwezig.

Al met al, ben je dan stukken goedkoper uit, + je hebt een snellere proccessor en gorilla glass (Maakt echt veel verschil!)

Het enige dat er tegen over staat is dat je iets langer moet wachten. (Totaal niet erg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
jjonkie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:54:

Mijn telefoon heeft echter wel last van overmatige backlit bleeding en een wat blauwige waas onder aan.

Ik heb dit op mijn C2 platinum ook. Had hier bij mijn 'gewone' C2 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
jjonkie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:54:

Ik heb hier geen last van. (C2 platinum wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bericht van ebay, de advertenties van de goedekope C2's zijn verwijderd:
We schrijven u om u te informeren dat de volgende aanbieding, waarop u heeft geboden, werd verwijderd:

271254229503 - New black C2 Android 4.2 Smartph 5.0" Screen 1.5GHz MTK6589T 16G

We raden u af de transactie verder af te ronden. Aankopen die via eBay worden gedaan, maar die vervolgens buiten eBay om worden afgerond zijn zeer riskant. Ze vallen niet onder de eBay Kopersbescherming en zijn zeer gevoelig voor fraude.

Voor meer informatie over aanbiedingen om buiten eBay om te kopen of te verkopen, verwijs ik u naar:

http://pages.ebay.nl/help...e-spam-non-ebay-sale.html

***Wat kunt u doen indien u dit object al betaald hebt?***

Wanneer u dit object reeds hebt betaald, maar het nog niet hebt ontvangen, dient u snel te handelen om uw geld terug te krijgen.

- Neem contact op met uw bank om de betaling stop te zetten, wanneer u met een cheque of via overschrijving hebt betaald.

- Neem contact op met uw creditcard maatschappij, wanneer u met een creditcard hebt betaald.

- Neem contact op met Western Union of met MoneyGram, wanneer u via deze instanties hebt betaald.

- Indien u met PayPal hebt betaald, komt u mogelijk in aanmerking voor het PayPal-kopersbeschermingprogramma. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met PayPal:

https://www.paypal.com/nl/FILEACLAIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
Tc662 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Zelf vind ik dat erg duur, is zon 70 euro duurder dan als je hem uit china haalt. Ook heeft die versie geen gorilla glass waardoor het scherm erg makkelijk breekt.

Hier kan je een sneller versie (6589T ipv 6589) halen voor veel minder geld. Deze heeft ook gorilla glass, waardoor dit toestels scherm niet snel breekt.

http://www.zopomobileshop...n-white.html#.Ug3aSJLIZ4Q

http://www.zopomobileshop...n-black.html#.Ug3bJpLIZ4Q

http://www.zopomobileshop...d-phone.html#.Ug3bOpLIZ4Q

Zelf vind ik het wachten het waard, het is ook niet zo lang hoor, duurt max 15 dagen, 15 dagen van de 34675 dagen die je (hopelijk) te leven hebt is niks :)

Evt kan je hem ook nog bij etotalk/pandawill/antelife bestellen.

Invoerrechten zul je zeker betalen als het met DHL komt en dit zal waarschijnlijk zon 25 euro zijn. Als je het verstuurt met china mail/swiss mail is de kans op inklaring kosten al bijna niet aanwezig.

Al met al, ben je dan stukken goedkoper uit, + je hebt een snellere proccessor en gorilla glass (Maakt echt veel verschil!)

Het enige dat er tegen over staat is dat je iets langer moet wachten. (Totaal niet erg!)
Dank voor deze snelle reply!

Ik las dat de mediatek soc soms last heeft met de gps , wat is hier van aan? Anders zou ik nog overwegen de xiaomi m2 (a of S) te nemen gezien een goede gps wel belangrijk is voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
yoshiwa schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:27:
[...]
Ik las dat de mediatek soc soms last heeft met de gps , wat is hier van aan? Anders zou ik nog overwegen de xiaomi m2 (a of S) te nemen gezien een goede gps wel belangrijk is voor me
Wat ik zo gelezen heb zijn er verschillende ervaringen, maar heeft deze Zopo prima wifi en GPS ontvangst. Dat is bij veel Chinese telefoons en tablets wel anders. Ik heb de nodige andere fora afgestruind en lees toch nog erg vaak over mensen die de apparaten open gaan halen en de antennes gaan verbouwen. Dat is bij deze telefoons niet nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
GPS werkt inderdaad redelijk, navigeren is geen probleem en fix is ook wel snel als je EPO en A-GPS gebruikt.

Apps zoals endomondo en flitsmeister werken alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
Tc662 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:02:
[..]

Apps zoals endomondo en flitsmeister werken alleen niet.
Waarom is dit? ik wou namelijk een goeie gps om onderandere runtastic te gaan gebruiken , maar dat kan dan mss een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Snelheid en afstand worden verkeerd berekent in die apps.

Een app zoals runkeeper werkt weer wel, dus of runtastic werkt.. tja.. 50% kans :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net bericht van de verkoper van mijn foon (ZP980 2GB/32GB). Ik had gevraagd of deze Gorilla Glass heeft. Hij dacht van niet, en ik liet hem weten dat Zopo heeft aangekondigd dat alle C2's en 980's vanaf deze maand Gorilla Glass zouden hebben. Hij liet weten dat hij het niet kon beloven.
Nu mailde hij mij met de melding dat hij geen GG heeft en wat hij moest doen.
Als het klopt dat hij geen GG heeft is dat jammer, maar het is erg netjes dat hij dit heeft gecheckt en vraagt wat hij moet doen. Hij had eerder al aangegeven dat hij 'm vrijdag binnen zou krijgen, en dat klopt dus ook. Er zijn dus ook goed Chinezen op Aliexpress ;-)
Als het goed is gaat de foon vandaag dus op de post :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
Tc662 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:09:
Snelheid en afstand worden verkeerd berekent in die apps.

Een app zoals runkeeper werkt weer wel, dus of runtastic werkt.. tja.. 50% kans :p
betekent dit ook dat gps in het buitenland soms niet werkt als je dan je dataverbinding verbreekt (en dus geen agps-epo files kan downloaden )

Verder zag ik dat je linkte naar de 4B versie ,maar ik zou persoonlijk eerder voor de 16GB versie gaan , kwestie toch genoeg plaats te hebben voor het installeren van apps e.d.

Jammer genoeg blijkt deze niet leverbaar in het zwart en moet ik dan al naar het 32GB model stappen , of de ZP980 met 16GB nemen

[ Voor 38% gewijzigd door yoshiwa op 16-08-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
HerrieMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:38:
[...]

Ik ben dus aan het zoeken in Mobile-uncle-tools, engineer-mode mtk, dan onder telephony, RAT mode (dat is het enige menuutje wat iets laat zien over GSM/WCDMA mode), en daar staat alleen SIM1. Voor deze sim kan ik kiezen tussen 'gsm only', 'gsm/wcdms auto', 'gsm/wcdma preferred', 'wcdma only' en 'gsm only', maar mijn sim2 staat helemaal niet in dit menuutje :(
Ik kan de sims helaas niet zomaar omwisselen aangezien ik maar 1 kleine sim heb.
Doe ik iets verkeerd, zit ik in het verkeerde menu te zoeken of wat is hier mis ?
Nou, dus maar even bij de vodafone winkel langsgegaan en daar een microsim gehaald voor mijn prive nummer. Deze in sim1 slot gestoken, in sim2 de sim van mijn werk. Nu kan ik in mobileuncle wel de auto setting voor gsm/wcdma maken en nu lijkt de verbinding op 3G stabiel. Echter ik krijg het nog niet voor elkaar om ook een data verbinding op te zetten op 3G. De dataverbinding staat ingesteld op sim1, 3G staat aan voor sim1 op gsm/wcdma (auto) (zowel in settings als via mobileuncle), de apn staat op live.vodafone.nl. Maar met deze settings krijg ik geen data verbinding :(
Zijn er nog instellingen die ik over het hoofd zie, of heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:58:
Alle roms van de zopo c2/zp980 werken op de C3, mits je die flashed door twrp/cwm.

Als je met flash tools een rom flashed, moet je zorgen dat preloader flashen uit staat.
is er ergens een tutorial hoe ik veilig MIUI kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
Was even aan het rondkijken en zag

http://www.pandawill.com/...id-42-16g-ota-p76602.html

Lijkt me ook om de T variant te gaan met hoger geklockte processor , en dus ook gorilla glass dan?
Krijg daar nl nog 10$ korting op de 16gb versie (die ze ook in het zwart hebben)+extra batterij , cover en flip cover

goeie optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 15:10
Iemand enig idee hoe ik er de laatste miui op krijg .elke keer als ik er die op wil zetten zegt hij update failed .denk zet er de laatste recovery op van dezman .maar nog steeds update failed .heb alles gewiped dus daar kan het ook niet aan liggen .

heb nu een stock rom erop zitten die geroot is .btw is een zopo c3 (andere c2 roms geen problemen mee om deze op de C3 te zetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoe krijg ik icons verschoven naar een volgende pagina bij Zopo ZP980? Ik heb geen idee hoe dit gaat. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door tjbork op 17-08-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
op icoon drukken en slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
ben er al uit chineese recovery erop en dan maar hopen dat je niet verkeerde indrukt lol .mijn han chinees is niet meer wat het geweest is .

miui op c3 werkt goed alleen als je sim 2 gebruikt slaat hij op tilt .met de micro sim toh geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
Dacht ik ook... zoals Samsung S3 maar lukt bij mij niet. Misschien FW opnieuw installeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
raar bij mij werkt het wel .even vasthouden en slepen .ik heb er nu miui op staan kan zijn dat het per rom verschild .Maar moet zeggen ik ben nog geen rom tegen gekomen waar dat niet bij ging ,is volgens mij gewoon een standaart ding .icoon even drukken en dan slepen .

Btw ik meen dat al die telefoons van zopo gorilla glas hadden(C2 C3 980) .Meen daar ook iets van gelezen te hebben .Wel is mijn idee omdat bij de C2 het scherm er boven opligt dit eerder kapot gaat als et scherm bij een c3 .Daarom heb ik voor een C3 gekozen ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
Na opnieuw FW installeren doet de Zopo ZP980 niets meer... Hardstikke dood...
Weet iemand een reparateur op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 23:58
FirePuma142 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:04:
Toch ook even hier melden, Belgische held robin-sips2 heeft een paar weken terug aangeboden mijn gebrickte Zopo C2 te unbricken, en is hier zowaar in geslaagd. Ergens deze week kan ik hem weer in ontvangst nemen, en hij krijgt naast de verzendkosten retour een bonus er bij.

Nogmaals dank!
tjbork schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:31:
Misschien als je het eens heel vriendelijk vraagt aan @robin-sips2 dat ie jou ook een handje wil toesteken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tjbork schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:31:
Hoor je wel nog een usb connected geluidje als je hem aansluit op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de MIUI C2 werkt op C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
Saus schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:53:
[...]

Hoor je wel nog een usb connected geluidje als je hem aansluit op je pc?
Nee niets...totaal dood... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Is er al iemand die een bericht heeft gehad dat zijn ZP980 verstuurd is? Voordat ik ga vragen bij Mixeshop, misschien sta ik later op de lijst van ontvangers en ben ik ongeduldig :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• em_bee
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:06
@M-Opensource: heb zelf bij Mixeshop de ZP980 2GB RAM besteld op 9 augustus. Van het weekend heen en weer gemaild met Mixeshop en zij geven aan dat de ZP980 nog niet op voorraad is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Laatst online: 20-03 23:58
M-Opensource schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:21:
Is er al iemand die een bericht heeft gehad dat zijn ZP980 verstuurd is? Voordat ik ga vragen bij Mixeshop, misschien sta ik later op de lijst van ontvangers en ben ik ongeduldig :)
Yep. Agelopen zaterdag kreeg ik van http://www.zopomobileshop.com een mailtje dat mijn ZP980 2GB/32GB was verstuurd.

Volgens track-en-trace heeft pakje op 17/8 Shenzhen warehouse verlaten.

[ Voor 9% gewijzigd door HardeNiezer op 19-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
M-Opensource schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:21:
Yep, de mijne ligt bij DHL in Hong Kong te wachten op z'n vlucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yoshiwa schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:19:
Was even aan het rondkijken en zag

http://www.pandawill.com/...id-42-16g-ota-p76602.html

Lijkt me ook om de T variant te gaan met hoger geklockte processor , en dus ook gorilla glass dan?
Krijg daar nl nog 10$ korting op de 16gb versie (die ze ook in het zwart hebben)+extra batterij , cover en flip cover

goeie optie?
Zo te zien zeker wel! Pandawill is een betrouwbare site en het lijkt erop dat ze inderdaad de nieuwe versie van de C2 aanbieden (dus met T en Gorilla Glass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Inmiddels contact gehad met Mixeshop, ik krijg vandaag mijn code en hij wordt vandaag verstuurd. Ben benieuwd, meestal klopt het wel bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broenink
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 21:00
HerrieMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Nou, dus maar even bij de vodafone winkel langsgegaan en daar een microsim gehaald voor mijn prive nummer. Deze in sim1 slot gestoken, in sim2 de sim van mijn werk. Nu kan ik in mobileuncle wel de auto setting voor gsm/wcdma maken en nu lijkt de verbinding op 3G stabiel. Echter ik krijg het nog niet voor elkaar om ook een data verbinding op te zetten op 3G. De dataverbinding staat ingesteld op sim1, 3G staat aan voor sim1 op gsm/wcdma (auto) (zowel in settings als via mobileuncle), de apn staat op live.vodafone.nl. Maar met deze settings krijg ik geen data verbinding :(
Zijn er nog instellingen die ik over het hoofd zie, of heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen ?
Alvast bedankt.
Eerste post hier op Tweakers.net :D. Wel al vaak en lang op dit forum rondgekeken voor advies :). Van de nacht op donderdag tot vrijdag hield mijn 3g er ineens mee op. Ik kwam jou post tegen en was blij want ik dacht dat er wel snel een oplossing zou volgen. Inmiddels ben ik er zelf achter wat er verkeerd was. Als ik naar de instellingen van de APN ging (onder mobiele netwerken>namen toegangspunten) en dan op Vodafone NL druk stond hier een heel lijstje met instellingen die ik naar ik meen automatisch doorkrijg van Vodafone zelf. Echter de verificatiemethode stond hier op "geen". Deze behoort echter op PAP te staan. Ik heb nog nooit eerder naar deze instellingen gekeken dus ik weet niet of dit een fout van Vodafone en waarom dit ineens verkeerd ging.

De instellingen zijn via google gemakkelijk te vinden ("vodafone apn instellingen") mocht je alle waardes even willen checken.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
kwenie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

[...]

Misschien als je het eens heel vriendelijk vraagt aan @robin-sips2 dat ie jou ook een handje wil toesteken :?
het is een simpele oplossing, meestal is dit omdat de zp980/C2 blijft vaststeken door een instabiele boot.img in de rom dacht ik.

In elk geval, de oplossing is heel simpel, alle drivers cleanen van alle gsm's die er ooit aan gehangen hebben (gebruik ik USBdeview voor), daarna terug de goede driver installeren en met Flashtools stockrom v410 terug erop flashen, bij alle andere versies blijft hij koppig de een foutmelding geven, maar v410 is de stabielste rom om te flashen, daarna gewoon updaten over wifi en je bent terug up to date.

moest je enige links nodig hebben laat je me maar iets weten, ik heb een FTP waarop ik alles kan zetten, maar deze is retetraag qua upload (+- 350kb/s download snelheid voor u dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
kwenie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

[...]

Heb kontakt opgenomen met Zopo Duitsland. Voor 25,00 ex verzendkosten wordt de ZP980 tot leven gewekt en uiteraard met de nieuwste firmware. Tijdsduur: 3 dagen. :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
De laatste miui werkt ook op een c3 .Ik heb hem op mijn c3 staan .enige probleem wat ik toh ben tegen gekomen is dat de camera op zn kop staat .Dit heb ik al bij meerdere roms gehoord ook gasten die een c2 hadden .btw toh alle roms die voor een b versie c2/980 die ik op mijn c3 heb gezet totaal geen problemen mee gehad qua werken als ze problemen hadden maakte het niet uit of het een c2 c3 of 980 was .c3 is gewoon zelfde als die andere twee aleen een ander model .hardware is in mijn ogen hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb gisterenmorgen mijn ZP980 teruggestuurd naar PandaWill. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat via Paypal. We zullen zien.

Sinds het weekend gebruik ik weer mijn oude Desire HD, en ondanks dat het scherm een postzegel lijkt en er Android 2.3.5 op draait moet ik toch zeggen dat ik nu wel een verschil in kwaliteit merk tussen de Zopo en de HTC. Het zijn van die dingen die je nu merkt nu je weer teruggaat. Van groot naar klein een aantal punten die me nu achteraf negatief opvallen:

GPS
Wat is de GPS op de HTC een verademing zeg, navigatie en Flitsmeister geven strak aan waar ik rij, ook met navigeren merk ik op dat ik zelf nu duidelijker rij omdat ik niet net achter de feiten aan rij. Flitsmeister rijdt exact op de hectometerpaal nauwekeurig en flippert niet meer van de weg af. De GPS werkte 'aardig' op de Zopo. Op de HTC werkt ie zoals je wil dat ie werkt.

Bluetooth
De Desire heeft geen enkele moeite het synchroniseren van m'n contacten/paired zijn met mijn Parrot om ondertussen met mijn radio via A2DP audio te streamen. Bij de Zopo was het 1 ding tegelijk of je had om de 10seconden een 2 seconden durend gat in je muziek.

MP3's afspelen
Klinkt misschien vreemd, maar ik luister voornamelijk naar livesets of podcasts. Die duren 2 uur en meestal hoef ik het begin niet te horen. Op mijn HTC kan ik in een mp3 van 2 uur op bv 70 minuten klikken en dan speelt ie het direct af. De Zopo lijkt de file echt ergens in te laden, want als je op 70 minuten klikt (midden in de track dus) krijg je eerst bv 14 minuten, 2de klik 34 minuten, 3de klik 56 minuten en dan na X tijd komt ie pas bij 70 minuten.
De muziek staat op dezelfde SD kaart. Voor een quadcore ding viel dit me het meeste tegen eigenlijk.

Touch-secuurheid
Ik merkte dat ik tijdens het surfen net de verkeerde link aanklikte tijdens het surfen. Dan zoomde ik verder in en corrigeerde ik dat. Ik merkte dat ik wel net iets meer moeite moest doen om goed te klikken. Na 2 dagen surfen op m'n HTC heb ik het geen één keer meer gehad en nooit speciaal ingezoomed. Misschien lag het toch niet alleen aan m'n dikke vingers.

Jack-plug
Het vermogen wat uit de jack plug komt bij de Zopo is laag/teleurstellend.

Ik heb veel plezier (maar ook frustraties) van de Zopo gehad, maar ik moet wel zeggen dat ik nu twijfel of ik bovenstaande dingen het prijs verschil wel waard vindt. Betaal ik liever niet 'iets' meer en heb ik het dan niet gewoon goed? Ik vermoed van wel.... maar die dual-sim eh, dat mis ik nu al.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
tjbork schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

Heb kontakt opgenomen met Zopo Duitsland. Voor 25,00 ex verzendkosten wordt de ZP980 tot leven gewekt en uiteraard met de nieuwste firmware. Tijdsduur: 3 dagen. :*) _/-\o_
Ik denk dat je hem met mijn stappen perfect zelf aan de praat kunt krijgen, niet eerst proberen voordat je hem verzend?
Ik wil je gerust stap voor stap helpen via mail of DM ofzo? ;)

kwestie van u die 25+€ te besparen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Broenink schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:12:
[...]
Als ik naar de instellingen van de APN ging (onder mobiele netwerken>namen toegangspunten) en dan op Vodafone NL druk stond hier een heel lijstje met instellingen die ik naar ik meen automatisch doorkrijg van Vodafone zelf. Echter de verificatiemethode stond hier op "geen". Deze behoort echter op PAP te staan.
Exact, dat was dus het issue, instelling aangepast en data werkt ook over 3G, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongep86
  • Laatst online: 11-09 10:56
hi, ik heb de rom van tc662 0.18 met download ding geinstalleerd. Bevalt lekker na 1,5 dag nu, lekker snel!

Alleen met bluetooth heb ik nu het probleem dat mijn headset met bellen super blikkerig klinkt.
Gewoon podcast luisteren over bluetooth gaat goed.. Bluetooth verbinden gaat ook een stuk beter dan met de etotalk rom, toen moest ik iedere keer opnieuw pairen.

Iemand enig idee hoe ik mijn bluetooth geluid tijdens het bellen kan verbeteren?

tc662 heeft http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40707652 deze patch al doorgevoerd in zijn rom. Daar kan ik volgens mij niks meer aan verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Heb de telefoon (ZP980 2GB/32GB) gisteren ontvangen zonder extra kosten :)
Heb er het nodige mee gespeeld en tot nu toe nog geen problemen gehad. Alles werkt en is soepel. De laatste firmware stond er al op en geen enkele Chinese app te zien. Bij de running programma's wel 1 chinees iets, dus het wordt waarschijnlijk toch wel een custom rom installeren.
Het lijkt mij dat het scherm geen Gorilla glass heeft, maar hoe je dat zeker kunt weten is mij ook niet duidelijk. Het lijkt het zelfde materiaal als mijn Samsung Galaxy Ace 2 van de baas.

Ik heb hier natuurlijk al de nodige roms voorbij zien komen, maar is er een goede rom waarbij gewoon alles het doet? Dus blue tooth, proximity sensor, kompas, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detlev
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-07 20:07
Naar aanleiding van de lovende review van M-Opensource ook een diepte-investering gedaan in een Zopo C2 (Platinum). 1 Van de redenen om voor de telefoon te gaan was de niet volledig tegenvallende batterijprestaties. Die van mij benaderd echter de resultaten van M-Opensource totaal niet. De applicatie Android System zuigt ruim 60% van mijn batterij weg, waar WiFi maar 13% en scherm maar 3% verbruikt.
Na het installeren en laten 2 uurtjes draaien van Battery Stat zie ik dat een app genaamd EM SIM ME Lock 62.47% van de batterij in beslag neemt. Ik heb geprobeerd te zoeken wat EM SIM ME Lock doet en inhoudt, maar ik kan er niets over vinden. Iemand met een vergelijkbaar probleem of suggesties voor oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Detlev schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:49:
Naar aanleiding van de lovende review van M-Opensource ook een diepte-investering gedaan in een Zopo C2 (Platinum). 1 Van de redenen om voor de telefoon te gaan was de niet volledig tegenvallende batterijprestaties. Die van mij benaderd echter de resultaten van M-Opensource totaal niet. De applicatie Android System zuigt ruim 60% van mijn batterij weg, waar WiFi maar 13% en scherm maar 3% verbruikt.
Na het installeren en laten 2 uurtjes draaien van Battery Stat zie ik dat een app genaamd EM SIM ME Lock 62.47% van de batterij in beslag neemt. Ik heb geprobeerd te zoeken wat EM SIM ME Lock doet en inhoudt, maar ik kan er niets over vinden. Iemand met een vergelijkbaar probleem of suggesties voor oplossing?
Heb je een "battery calibration" uitgevoerd voordat je ging testen? Dat wil de resultaten nogal eens beinvloeden heb ik gemerkt, altijd goed om dat minstens één keer te doen.

EM SIM ME zegt mij overigens helemaal niets, deze is bij mij in de statistieken en proceslijsten nooit naar boven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detlev
Ik heb tot nu toe alleen maar "battery calibrations" uitgevoerd (full load en discharge-cycles) met de telefoon. EM SIM ME maakt deel uit van het Android System, en staat bij Apps -> ALL onder EM SIM ME Lock los vermeld.
Collega van me maakt vermelding dat ik "Locky Free" heb geïnstalleerd, wat een app is die mijn lockscreen voorziet van een agenda. Zou dat ongewenste activiteit met betrekking tot andere apps kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Detlev schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:19:
Ik heb tot nu toe alleen maar "battery calibrations" uitgevoerd (full load en discharge-cycles) met de telefoon. EM SIM ME maakt deel uit van het Android System, en staat bij Apps -> ALL onder EM SIM ME Lock los vermeld.
Collega van me maakt vermelding dat ik "Locky Free" heb geïnstalleerd, wat een app is die mijn lockscreen voorziet van een agenda. Zou dat ongewenste activiteit met betrekking tot andere apps kunnen veroorzaken?
Dat zou zomaar kunnen, verwijder 'm eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detlev
Goed, de "Locky Free" gedeïnstalleerd. Even gewacht tot ik weer wat batterijverbruik gerealiseerd heb en hoera! 'EM SIM ME Lock' staat niet meer in de lijst van grootste batterijverbruikers.
Nu staat Voice Unlock op nummer 1 met 46.64% verbruik. :F

en ik gebruik geen Voice Unlock :| . is dat de NSA die mee wil luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Detlev schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:26:
Goed, de "Locky Free" gedeïnstalleerd. Even gewacht tot ik weer wat batterijverbruik gerealiseerd heb en hoera! 'EM SIM ME Lock' staat niet meer in de lijst van grootste batterijverbruikers.
Nu staat Voice Unlock op nummer 1 met 46.64% verbruik. :F

en ik gebruik geen Voice Unlock :| . is dat de NSA die mee wil luisteren?
Na hoeveel tijd open je die lijst weer? Geef het wat tijd, ik zou zeggen zeker een dag voordat je weer statistieken bekijkt. Statistieken van een uur zeggen meestal niet heel veel, niet genoeg om een conclusie uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
robin-sips2 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:10:
[...]

Ik denk dat je hem met mijn stappen perfect zelf aan de praat kunt krijgen, niet eerst proberen voordat je hem verzend?
Ik wil je gerust stap voor stap helpen via mail of DM ofzo? ;)

kwestie van u die 25+€ te besparen? ;)
Bedankt voor de hulp maar...het toestel was dood ! Geen enkele reactie via USB of wat dan ook. Ik zal toch ergens "binnen" moeten komen om iets te kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de vraag al eerder voorbij is gekomen, maar mijn telefoon loopt sinds gister opeens heel erg snel leeg. Binnen enkele minuten.
Hij werkt prima zolang ik hem aan de lader heb. Maar zodra ik die los koppel gaat de batterij meteen met een rap tempo naar beneden. Eerder hield de batterij het soms wel 2 dagen vol. En nu amper 2 min.. HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detlev
2 minuten is wel heel rap. Mijn C2 heeft nog niet eens de 2 dagen gehaald zonder lader, maar rond de 24 uur houdt hij wel vol. Ik kreeg de afgelopen dagen, zoals hierboven staat last van het sneller leeglopen van mijn batterij (28% in 2 uur) en heb toen Battery Stats Plus https://play.google.com/s...om.rootuninstaller.bstats geïnstalleerd om eens te kijken waar mijn batterij precies aan verbruikt werd.
Kwam een raar standaard programmaatje uit die normaal niet zoveel batterij mag verbruiken. Deze werd blijkbaar continue door een andere app aangeroepen. Door die laatste app eraf te gooien lijkt de batterij weer langer mee te gaan.
2 minuten daarentegen is wel heel erg snel. Hoe lang doet hij over laden? Misschien is de batterij plat? Welk type telefoon is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanmorgen opgeladen toen de telefoon uit stond. Hij was na 2uur ong op 100%. Toen heb ik de lader afgesloten en de telefoon aangezet (Ik heb de ZOPO C2). Na dat de telefoon aan stond gaf de telefoon aan dat ik de lader aan moest sluiten omdat ie nog maar 10% was. Dus opnieuw de telefoon opgeladen, en toen liep hij veel sneller vol. Heb niet echt op de tijd gelet. Maar ik denk ong 15 - 20 min en hij was weer 100%. Daarna de lader er weer uitgehaald en toen stond de batterij na nog geen minuut weer op 61%. Dus meteen de lader weer aangesloten. Nu heb ik hem weer van de lader afgehaald. Ik denk al ong 2 uur en nu geeft de batterij aan 72%. Dus het gaat niet meer zo heel snel als eerder. Maar nog steeds wel veel sneller dan het was...

Ik zal nog wel even kijken naar Battery Stats Plus, en hoop dat er iets uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
tjbork schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor de hulp maar...het toestel was dood ! Geen enkele reactie via USB of wat dan ook. Ik zal toch ergens "binnen" moeten komen om iets te kunnen doen...
nowps, de vorige forum member waarvan ik hem opgelost heb deed ook helemaal niets meer, zelfs geen lampje als je hem aan de usb lader hangt

het enige dat hij zou moeten doen, is zonder batterij even aan de usbkabel hangen van de computer en horen of er een usb device herkend word door de pc, hij mag rood worden dat hij niet de juiste drivers vind ofzo, zolang je maar het geluid hoort dat er een usb apparaat gekoppeld word.

Als hij dit doet is hij nog te redden, zo niet heb je waarschijnlijk echt een complete brick, maar dan zou dit volgens mij aan hardware failures liegen, ik heb namelijk elke mtk kunnen reviven zelfs na het laden van een verkeerde preloader (en dat is meestal dodelijk)

Geen respond op het scherm of lichtjes of wat dan ook is volledig normaal, dat is allemaal softwarematig geregeld.

groetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
robin-sips2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:53:
[...]

nowps, de vorige forum member waarvan ik hem opgelost heb deed ook helemaal niets meer, zelfs geen lampje als je hem aan de usb lader hangt

het enige dat hij zou moeten doen, is zonder batterij even aan de usbkabel hangen van de computer en horen of er een usb device herkend word door de pc, hij mag rood worden dat hij niet de juiste drivers vind ofzo, zolang je maar het geluid hoort dat er een usb apparaat gekoppeld word.

Als hij dit doet is hij nog te redden, zo niet heb je waarschijnlijk echt een complete brick, maar dan zou dit volgens mij aan hardware failures liegen, ik heb namelijk elke mtk kunnen reviven zelfs na het laden van een verkeerde preloader (en dat is meestal dodelijk)

Geen respond op het scherm of lichtjes of wat dan ook is volledig normaal, dat is allemaal softwarematig geregeld.

groetjes ;)
Helaas geen herkenning via USB mét of zonder accu. Heb hem zelfs uren aan de lader gehangen (wilde vroeger...!!! nog wel eens helpen in 2006 bij bv Motorola...)
Maar nogmaals bedankt voor het aanbieden van hulp. Zeer sympathiek.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

tjbork schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:02:
[...]

Helaas geen herkenning via USB mét of zonder accu. Heb hem zelfs uren aan de lader gehangen (wilde vroeger...!!! nog wel eens helpen in 2006 bij bv Motorola...)
Maar nogmaals bedankt voor het aanbieden van hulp. Zeer sympathiek.
Ik heb nog wel een CPU unit over van mijn c2, die het niet super doet. Deze had om de zoveel tijd dat die unresponsive werd. Laat maar weten of je die wil proberen?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Robinator
mijn onderdelen steken al in de c2 van een medetweaker ;) die was zeer blij dat zijn toestel het terug deed, ben momenteel teurg aan het sparen voor een C3, momenteel de vriendin haar FAEA F1 in gebruik, goed toestelletje maar kan niet typen aan de C2 naar mijn mening (is ook wel wat prijsverschil). Had beter verwacht van qualcomm :D

• Daantie
  • Laatst online: 07-09 09:46
Net deze besteld: ZOPO ZP980 32GB bij Etotalk. Heb momenteel een GS2 met een aflopend abonnement. Een vriend van mij raadde mij een ZOPO aan (hij heeft de C2) en na dit topic en wat andere reviews te hebben gelezen, heb ik besloten er één aan te schaffen. Wanneer hij binnen is zal ik ook proberen mijn bevindingen met jullie te delen.

Heb hem besteld met de Etotalk mod rom en heb gezien dat meerdere mensen deze ook hadden, maar niemand is er uitgebreid op ingegaan. Kan iemand mij vertellen wat ik hiervan kan verwachten? Kan ik met normaal gebruik hier goed mee werken of raden jullie echt een andere rom aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:41:
Ik heb hem vanmorgen opgeladen toen de telefoon uit stond. Hij was na 2uur ong op 100%. Toen heb ik de lader afgesloten en de telefoon aangezet (Ik heb de ZOPO C2). Na dat de telefoon aan stond gaf de telefoon aan dat ik de lader aan moest sluiten omdat ie nog maar 10% was. Dus opnieuw de telefoon opgeladen, en toen liep hij veel sneller vol. Heb niet echt op de tijd gelet. Maar ik denk ong 15 - 20 min en hij was weer 100%. Daarna de lader er weer uitgehaald en toen stond de batterij na nog geen minuut weer op 61%. Dus meteen de lader weer aangesloten. Nu heb ik hem weer van de lader afgehaald. Ik denk al ong 2 uur en nu geeft de batterij aan 72%. Dus het gaat niet meer zo heel snel als eerder. Maar nog steeds wel veel sneller dan het was...

Ik zal nog wel even kijken naar Battery Stats Plus, en hoop dat er iets uit komt...
Ben je nog iets verder gekomen met je C2? Er zijn meer mensen o.a. op zopomobileshop forum die problemen met de batterij melden, maar na update 610 lijkt dit over te zijn.

Ik ben even benieuwd, als de telefoon aan geeft nog maar 10% te hebben, is de accu dan ook echt bijna leeg of 'denkt' de telefoon dat alleen? Ik bedoel, gaat de telefoon ook uit als de accu dan op 0% komt en kan je'm ook niet meer aan krijgen zonder lader?

Wat je verder zou kunnen proberen is misschien (weet niet wat je al geprobeerd hebt), batterij calibreren, een factory reset uitvoeren, opnieuw flashen van de rom en dan wellicht een custom rom? Op XDA is ook een thread met zp980/c2 ervaringen en custom roms (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2234265).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb m'n ZP980+ nu een paar dagen, en sinds vandaag heb ik last van de befaamde ghost touches :( Dit nadat ik 'm helemaal leeg had laten lopen om de batterij te calibreren. Vanacht aan de lader gehad en nu de problemen.
Heb al een mailtje naar Zopo gestuurd. Heb ook wel mogelijke oplossingen gevonden, maar als het makkelijker kan, dan graag. Mocht het toch nodig zijn dat ik zelf aan de bak moet, dan twijfel ik nog of ik voor de firmwareupgrade van het touchscreen ga of voor de IOcean X7 firmware versie. Hmm... domper.

[ Voor 13% gewijzigd door buzzbuzz68 op 23-08-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Sinds gistermiddag m'n ZP980 binnen (2GB RAM, 32GB ROM, 1,5 Ghz). Heerlijk toestel en blij dat ik weer op een Zopo zit :)

GPS werkt top, kan er eigenlijk niet over klagen. Fix binnen 10 seconden, meestal sneller. Hij is duidelijk wat snappier dan de C2 die ik had, wellicht door de 1,5 Ghz ipv 1,2?

Het enige nadeel dat ik kon vinden was de silicone case die ik erbij kreeg... roze... Schattig kleurtje, maar toch niet m'n favoriet haha.
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:51:
Hmm... heel vreemd. Vanmorgen zoals gezegd de 980+ van de lader gehaald en aangezet en veel last van ghost touches. Ik zag echter ook dat de accu slechts 92% aangaf. Dus 'm weer aan (een andere) lader gehangen. En nadat hij 100% vol was de lader losgekoppeld. En nu dus geen ghost touches meer. Vreemd...
Ik heb zelf nog geen ghost touches ervaren op dit toestel, maar ik wacht dat nog even af. Nog steeds vind ik het fishy, men houdt bij Zopo maar vol dat dit een software-ding is maar ik krijg nog steeds het rare gevoel dat dit toch echt hardware is... Ik hoop dat het weg blijft bij mij.

[ Voor 47% gewijzigd door M-Opensource op 23-08-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Hmm... heel vreemd. Vanmorgen zoals gezegd de 980+ van de lader gehaald en aangezet en veel last van ghost touches. Ik zag echter ook dat de accu slechts 92% aangaf. Dus 'm weer aan (een andere) lader gehangen. En nadat hij 100% vol was de lader losgekoppeld. En nu dus geen ghost touches meer. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detlev
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:41:
[...]
Nu heb ik hem weer van de lader afgehaald. Ik denk al ong 2 uur en nu geeft de batterij aan 72%. Dus het gaat niet meer zo heel snel als eerder. Maar nog steeds wel veel sneller dan het was...

M'n Zopo heeft nu een levensduur van 1,5 dag, met normaal gebruik (5 minuten scherm aan en internetten per 30 minuten) nadat ik een recent geïnstalleerd programma eraf gegooid had. Dat programma deed iets raars met de SIMkaart wat veel stroom vrat. Overigens merk ik ook dat het opstarten van de telefoon (ontzettend) veel energie lijkt te kosten. bij mij kukelt hij van 30% naar 15% in de lader als ik hem aanzet. Maar zo grof als dat jij eerder had, dat heb ik bij mij nog niet gezien. Hoeveel keer is de batterij al opgeladen en volledig ontladen geweest? Al iets uit Battery Stats Plus gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantie
Wat moet ik me voorstellen bij een ghost touch? Heb dit opgezocht op google maar zie voornamelijk dingen als "how does it feel to be touched by a ghost" haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Ik nam aan dat het touchscreen de verkeerde plaats of een touch die niet gedaan werd detecteert maar na deze video heb ik ook geen idee wat het eigenlijk is YouTube: Zopo ZP980 Ghost Touch / Phantom Touch (2)
Klopte toch, hier een video die het wel duidelijk laat zien: http://youtu.be/gVvP0Jur6y8

Op mijn 980 Scorpio geen last van, heb hem een week.

[ Voor 12% gewijzigd door NotoriousBAS op 23-08-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
NotoriousBAS schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:37:
Ik nam aan dat het touchscreen de verkeerde plaats of een touch die niet gedaan werd detecteert maar na deze video heb ik ook geen idee wat het eigenlijk is YouTube: Zopo ZP980 Ghost Touch / Phantom Touch (2)
Klopte toch, hier een video die het wel duidelijk laat zien: http://youtu.be/gVvP0Jur6y8

Op mijn 980 Scorpio geen last van, heb hem een week.
Op het eerste filmpje, @ 0.20 zie je opeens een groen rondje = ghost touch.

Zojuist ook de nieuwste miui geintsalleerd. Is lekker snel en werkt goed. helaas nog steeds weinig ram vrij en dat merk je ook wel als je wat meer apps opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik had ook altijd last van ghost touches, na de update (http://www.592zn.com/foru...peid%3D801%26typeid%3D801) hier geen last meer van.
Wat ik wel heb, en ik hier boven ook hoor, is dat het scherm wat minder reageert als de telefoon aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Zo, er zijn op xda ook een paar dev's leuke dingen aan het bakken, zie: http://forum.xda-develope...?p=44883943&postcount=608
Van het weekend maar eens een nieuw rommetje proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Zijn helaas allemaal (Redelijk slechte) ports. Zitten nog erg veel bugs in. De xperia van soa is wel heel goed, helaas is dat alleen wel single sim voor 3g.

Ik heb zelf ook enkele ports bijna gereed, die volledig werken op de camera en geluid na (Dit ben ik nu nog aan het oplossen) voor de rest, zijn er geen bugs en is het zoveel sneller dat de huidige roms die er zijn. Helaas willen manan/soa mij niet vertellen hoe ze dit hebben weten te flikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantie
NotoriousBAS schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:37:
Tc662 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:42:
Op het eerste filmpje, @ 0.20 zie je opeens een groen rondje = ghost touch.
Bedankt, dit geeft me wel een goed beeld. Lijkt me wel vervelend als dit zich regelmatig voordoet als je aan het typen bent of dat hij een touch registreert waarbij hij iets afsluit als je ergens mee bezig bent.
M-Opensource schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:32:
Ik heb zelf nog geen ghost touches ervaren op dit toestel, maar ik wacht dat nog even af.
Hopen dat ze weg blijven dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Tc662 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:02:
Zijn helaas allemaal (Redelijk slechte) ports. Zitten nog erg veel bugs in. De xperia van soa is wel heel goed, helaas is dat alleen wel single sim voor 3g.

Ik heb zelf ook enkele ports bijna gereed, die volledig werken op de camera en geluid na (Dit ben ik nu nog aan het oplossen) voor de rest, zijn er geen bugs en is het zoveel sneller dat de huidige roms die er zijn. Helaas willen manan/soa mij niet vertellen hoe ze dit hebben weten te flikken :)
Hmmm, daar was ik me niet van bewust. ik werd vooral getriggerd door de speclist, ziet er aardig indrukwekkend uit. Ik draai momenteel jou slim-rom (http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/), kan ik die dan beter nog even blijven gebruiken ? of zijn er nog andere roms die je kan aanraden als die roms op xda nog niet 'af' zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Lewa : http://www.needrom.com/mobile/lewa-optimized/

Of als je stock android wilt, dezmen's lite rom, is hier ook ergens te vinden, maar vind het zelf niet zo 1 2 3

Maar, lewa is het snelst. Ook de xperia rom van soa is erg goed als je kan leven met alleen 3g op kleine sim. (Die op xda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ik heb nu ook een fix gevonden voor het te gevoelige touchscreen.
Root is nodig.

Download een build prop editor bijv deze: Google Play: Build Prop Tweaker Lite

en voeg dan dit toe:

Property name: touch.pressure.scale
Property key: 0.001

Nu kan ik me vinger stil houden op een menu zonder dat die naar boven/beneden gaat of "trilt"

Property key kan je tussen de 0.001 en 0.01 zetten, kijk maar wat voor jou het beste werkt. Lager > Minder gevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Is vandaag nieuwe stock firmware uitgekomen voor zopo c2:

http://pan.baidu.com/shar...d=527752727&uk=4197399152

Download duurt hier ong 9 uur, ik zal daarna een mirror geven :p

Veranderingen:

1 optimaliseren batterij scherm probleem;.
  2 De browser Internet crash probleem;
  . 3 optimaliseren afstandssensor;
  4 reparatie QQ4.2 video, gepersonaliseerde thema; Y4 F2 + F3 d & N. W
  . 5 snelle betaling controles;
  6 multi-threaded sporadische crash probleem op te lossen;.
  7. Fix camera om foto's van de Road King keuze maken; +} Q1 S:! L3 R d4 K6 A-E8 s
  . 8 optimaliseren upgrade van de applicatie aankomst tarief;
  . 9 van de financiële zekerheid interceptor micro-channel verificatiecode SMS-problemen op te lossen

[ Voor 63% gewijzigd door Tc662 op 24-08-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Manan79 heft ook nog weer een nieuwe firmware gevonden, link. Op basis van de S4 en deze moet vanaf de originele recovery geinstalleerd worden. Volgens hem heel soepel en het enige punt is dat de advanced settings nog niet vertaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Tc662 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:35:

Zodra je een mirror hebt ga ik deze maar eens proberen dan, gisteren dus eerst de Lewa geflashed, die geeft meteen weer problemen met 3G, en als ik mobile-uncle wil gebruiken om in het mtk-engineer menu de juiste setting te maken (http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html), dat wil niet.
Daarna een tweetal roms geprobeerd gebaseerd op xperia, deze: http://vondroid.com/resou...nterface-for-c2-cato.311/ en die van shoaham: http://forum.xda-develope...p?p=44883943#post44883943, maar die werken ook niet helemaal (bijv. menu-knopje links onder reageerd helemaal niet).
Als laatste Dezmen3's (http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-me1-2a/) rom geflashed en die werkt wel weer goed, voelt vergelijkbaar met jou slim-rom die ik hiervoor had.
Trouwens hoe hou jij die chinese site's bij ? ik snap daar helemaal niks van, ook met googl-translate krijg ik het niet voor elkaar bijv. een download van baidu te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
HerrieMan schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Zodra je een mirror hebt ga ik deze maar eens proberen dan, gisteren dus eerst de Lewa geflashed, die geeft meteen weer problemen met 3G, en als ik mobile-uncle wil gebruiken om in het mtk-engineer menu de juiste setting te maken (http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html), dat wil niet.
Daarna een tweetal roms geprobeerd gebaseerd op xperia, deze: http://vondroid.com/resou...nterface-for-c2-cato.311/ en die van shoaham: http://forum.xda-develope...p?p=44883943#post44883943, maar die werken ook niet helemaal (bijv. menu-knopje links onder reageerd helemaal niet).
Als laatste Dezmen3's (http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-me1-2a/) rom geflashed en die werkt wel weer goed, voelt vergelijkbaar met jou slim-rom die ik hiervoor had.
Trouwens hoe hou jij die chinese site's bij ? ik snap daar helemaal niks van, ook met googl-translate krijg ik het niet voor elkaar bijv. een download van baidu te doen :?
Dat 3g niet werkt heeft met je APN settings te maken, waarschijnlijk staat verificatietype op niks, terwijl dit op pap moet staan.Engineer mode zit inderdaad niet in lewa, maar je kan gewoon engineer mode van welke andere rom die werkt in system>app kopieren. (De zip)

Ik heb een account op verschillende chinese forums en zo nu en dan kijk ik even, met google translate, kan ik het prima volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
buzzbuzz68 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:39:
Manan79 heft ook nog weer een nieuwe firmware gevonden, link. Op basis van de S4 en deze moet vanaf de originele recovery geinstalleerd worden. Volgens hem heel soepel en het enige punt is dat de advanced settings nog niet vertaald zijn.
Manan vind elke rom soepel die totaal niet soepel zijn.. of deze wel soepel is.. tja, zelf proberen, manan is iig niet op zijn woord te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Tc662 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:22:
[...]

Manan vind elke rom soepel die totaal niet soepel zijn.. of deze wel soepel is.. tja, zelf proberen, manan is iig niet op zijn woord te geloven.
Thanx voor de tip. Goed om te weten. Ik zit nu nog op stock. Als ik deze wil proberen, waar moet ik de firmware dan parkeren zodat de standaard recovery hem vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Op je internal storage, niet in een map ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Tc662 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:31:
Op je internal storage, niet in een map ofzow.
En wedermaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Tc662 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:35:

Ik heb het van je gewonnen :) bij mij is ie binnen (na blind op wat knopjes klikken op baidu), heeft geen 9 uur geduurd. Dit is weer zo'n spflash tool type rom, zal vanavond eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
HerrieMan schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Ik heb het van je gewonnen :) bij mij is ie binnen (na blind op wat knopjes klikken op baidu), heeft geen 9 uur geduurd. Dit is weer zo'n spflash tool type rom, zal vanavond eens kijken of het wat is.
Als dit een stock firmware is, kan die dan niet middels de standaard recovery mode geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
HerrieMan schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Hmmm, misschien deze rom nog maar even laten liggen.....
Lijkt geen Android te zijn, maar Aliyun ofzoiets :(
Bootlogo verwijst naar yunos.com en ik kan geen engels als taal selecteren, ziet er wel mooi uit, maar is niet te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
voor de mensen die niet aan die baidu link kunnen geraken of veel te traag download snelheid,
er is hier een mirror: http://vondroid.com/resou...0130820-jelly-bean-2.320/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
leeyuentuen schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:34:
voor de mensen die niet aan die baidu link kunnen geraken of veel te traag download snelheid,
er is hier een mirror: http://vondroid.com/resou...0130820-jelly-bean-2.320/
Heb je deze rom getest ? Dat is volgens mij dezelfde file die Tc662 zaterdag ochtend heeft gepost, deze heb ik gisteren geflashed en dat is volgens mij geen Android JB rom, of zit ik er naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Het is ailyun os. Gebaseerd op android. (Ailylun of hoe je het ook typt is trouwens wel stukke beter dan stock android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
HerrieMan schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:29:
[...]

Heb je deze rom getest ? Dat is volgens mij dezelfde file die Tc662 zaterdag ochtend heeft gepost, deze heb ik gisteren geflashed en dat is volgens mij geen Android JB rom, of zit ik er naast ?
Niet getest maar hetzelfde wat tc662 verteld.
Maar die firmware heeft een nieuwe kernel versie dus heb ik gebruik gemaakt om mijn vondroid versie te updaten
http://vondroid.com/resou...ndroid-zopo-c2-1-2-x.289/

kernel is van 20 augustus.
wat er precies is aangepast in de kernel heb ik niet gecheck, maar mogelijk is er iets met batterij verbeterd. zoals we kunnen afleiden van tc662 release note..

edit: updated versie van 1.2.4: naast de nieuwe kernel is er een nieuwe baseband en de interne geheugen is vergroot van 1,5GB naar 2.5GB

[ Voor 8% gewijzigd door leeyuentuen op 26-08-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Er is nu ook een nieuwe OTA update beschikbaar. Is nog nergens te vinden, alleen beschikbaar via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Tc662 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:40:
Er is nu ook een nieuwe OTA update beschikbaar. Is nog nergens te vinden, alleen beschikbaar via OTA.
Heb 'm geïnstalleerd. Was slechts 13MB. Versie info toont nu build number ZP980 20130818-173942.
Verschillen heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
buzzbuzz68 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Heb 'm geïnstalleerd. Was slechts 13MB. Versie info toont nu build number ZP980 20130818-173942.
Verschillen heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik heb tot nu toe dit gevonden, maar is er nog veel meer veranderd, het is een erg grote update voor zon klein bestand :p

Nieuwe wifi drivers,
Veel camera updates, wat, weet ik niet :)
Veel audio/gps updates.
Verschillende android bestanden geupdate voor bug fixes gok ik.
100+ bestanden zijn gewijzigd
verschillende apps zijn geupdate

Ik kan wel elk bestand openen en vergelijken wat er veranderd is, maar dat zal jaren duren :) Ik wacht dus wel op de echte changelog als die ooit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662, ik draai nu jouw rom v0.18. Kan ik die ook OTA updaten? Ik kan die feature niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Nee, die is gebaseerd op een chinese stock update en daar heb ik de ota van verwijderd omdat je anders de chinese updates zou krijgen :)

Ik ben nu een .zip aan het uploaden die je kan flashen door CWM/TWRP voor de nieuwste update.

https://mega.co.nz/#!zFwn...iXrjNekkVnBp3PxMt_qO4wOio

Door CWM/TWRP flashen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tc662 op 26-08-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Das een flinke, 282mb, kan ik deze over je SLIM rom heen gooien of krijg ik dan rare dingen? :)
Tc662 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:03:
Het is een complete rom, geen update :p
Dat verklaart de grootte dus, ik wacht er even mee. Thanks.

[ Voor 53% gewijzigd door M-Opensource op 26-08-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Het is een complete rom, geen update :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello,
hier krijg je C2 en ZP980 al ontruimd.
Uit Duitsland, met garantie en 14 dagen terugkeerbeleid

http://zopo.de/100-smartphone-mit-dual-sim-handy-mit-android

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

Hmm..... Die laatste update geeft bij mij in een dood androidpoppetje.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:38:
hello,
hier krijg je C2 en ZP980 al ontruimd.
Uit Duitsland, met garantie en 14 dagen terugkeerbeleid

http://zopo.de/100-smartphone-mit-dual-sim-handy-mit-android

;w
kan ik deze reporten aan een mod..... Volgens mij....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Iemand enig idee of de HDR functie in de camera app toegevoegd kan worden? In de intro waarin wordt getoond hoe de app werkt zie je deze optie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Tc662 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:07:
Ik ben nu een .zip aan het uploaden die je kan flashen door CWM/TWRP voor de nieuwste update.

https://mega.co.nz/#!zFwn...iXrjNekkVnBp3PxMt_qO4wOio

Door CWM/TWRP flashen.
Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten, wat krijgen we allemaal voor moois in deze .zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
De nieuwste stock rom :p

Kan weinig meer vertellen dan dat, heb het deoxed, wat init.d scripts toegevoegd, build.prop tweaks etc

wat de verandering nou in de stock rom zijn moet nog worden bekendgemaakt.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste