Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
Ik heb het alleen kunnen flashen door verschillende bestanden te modden, maar dat is behoorlijk wat werk, makkelijker om de chinese CWM te flashen: http://www.592zn.com/thread-281361-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 15:10
ik wacht wel tot er een miui uitkomt die wel meteen erop te zetten is .tevens denk dan dat er eea aan bugs uitzijn went las dat er die toch wel inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Tc662, welke rom gebruik jij nu zelf, of welke raad je aan? Ik ben meer een voorstanderd van MIUI of Lewa, zolang alles maar soepel draait en werkt (zoals gps etc)
Hoe werkt het dual sim gedeelte in Lewa en MIUI, kan je ng steeds ervoor zorgen dat hij altijd vraagt welke sim hij moet gebruiken bij een oproep/sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ja, lewa is gewoon android maar dan lekker super snel met wat custom skins enz :p

Lewa raad ik zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 15:10
voordeel van die miui als je die aan de praat krijgt dat je elke week updates krijgt .tenminste dat had ik met mijn samsung galaxy s1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Zal het hier even makkelijk maken dan, heb twrp gevonden die wel gewoon goed werkt.
https://disk.yandex.com/p...tyT%2BUAdUxU%3D&locale=ru

is in het engels
met deze kan je gewoon de miui rom wel flashen, laat maar horen of die goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Heb nu deze rom eropstaan, http://www.592zn.com/thread-281010-1-2.html

werkt heerlijk.

Edit - hard verkeerde link gepost

[ Voor 20% gewijzigd door Tc662 op 04-08-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tc662 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:33:
Heb nu deze rom eropstaan, http://www.592zn.com/thread-281010-1-2.html

werkt heerlijk.

Edit - hard verkeerde link gepost
ik heb me al ingeschreven op deze site en toch kan ik elke keer weer niets doen, niets downloaden ofzoiets (iets met item van de dag ofzoiets weird)

Zal wel aan mij liegen, men chinees is niet wat het geweest is haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Klopt, je moet 1 zon gezichtje klikken en daarna op zon oranje knop, daarna weer naar die link gaan en dan hoort het te werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die niet haha. Maarja komt wel als mijne binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zopo driver installeren lukte eenmalig (het draaiboek volgend van http://forum.zopomobileshop.com/thread-87-1-1.html). Later bleek de driver verdwenen.

Sindsdien heb ik dit draaiboek nog meerdere keren gevolgd, het lijkt er dan even op dat de driver wordt bijgewerkt, maar even later is de Mediatek driver weer verdwenen in de "Ports" lijst van de win7 device manager.
Ook heb ik een keer de driver uit de win7 device manager gewist en daarna opnieuw geinstalleerd; geen resultaat, ook niet na rebooten van de PC.

Mijn Zopo C3 is niet geroot, en bij het driver updaten heb ik de batterij eruit gelaten.

Heeft iemand ideeen hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Installeer het programma Snappea, laat die de driver voor je installeren, hierna het programma weer gewoon verwijderen en dan werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Op dit moment heb ik de populaire 0.18 rom op needrom.com voor mijn zopo C2+ versie. Alleen ik krijg maar geen fix. Iemand tips hier die ik kan proberen om een fix te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Eerste fix kan lang duren, zet EPO en ook A-GPS aan, als je eenmaal 1 fix heb gehad zal het daarna voor altijd veel sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ja, ik zoek al een tijdje wat EPO is. Wat is dat :')

edit: Althans kan die optie nergens vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2012/10/gps-1.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Cabo op 05-08-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Instellingen > Locatietoegang > Gps sattelieten (Aanzetten en er dan op klikken, kom je in ander menu) Hier kan je dan EPO en A-GPS aanzetten.

Edit : zie nu net screenshot hierboven, staat toch al aan? :)GPS EPO assistance

[ Voor 22% gewijzigd door Tc662 op 05-08-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Dat werkt perfect, dank je wel. Had zo een GPSfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Even heel wat anders: ik gebruik de telefoon voor werk en privé. Voor mijn privé contacten gebruik ik gmail en manage ik mijn contacten zo.
Voor werk sla ik al mijn nummer op de sim op (moet nog wel eens wisselen). Nu wil ik die contacten ook managen via de pc. (dubbele nummers verwijderen, nummers samenvoegen enz). Wie weet of dat kan en waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als ze op je eerste SIM staan kan je ze gewoon benaderen met verschillende programma's.

Bijna geen enkele app kan vanaf de 2e SIM beheren omdat ze die niet kunnen benaderen. Dus dat wordt of importen in Google onder een andere groep of via de standaard meegeleverde Contact app.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
nieuwe miui versie beschikbaar: Miui_C2_3.8.2_4.2 (05 august 2013)
http://vondroid.com/threa...4-2-05-august-2013.12278/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
imdos schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:29:
Als ze op je eerste SIM staan kan je ze gewoon benaderen met verschillende programma's.

Bijna geen enkele app kan vanaf de 2e SIM beheren omdat ze die niet kunnen benaderen. Dus dat wordt of importen in Google onder een andere groep of via de standaard meegeleverde Contact app.
gaat idd om de tweede sim... heb je een voorbeeld van een programma om de eerste sim te benaderen? Ga ik daar eens mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Niet alle MIUI versie's van de C2 ondersteunen dual sim of wel?
Vind dit namelijk wat verwarrend, met zoveel roms door elkaar te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

BiggyB schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

gaat idd om de tweede sim... heb je een voorbeeld van een programma om de eerste sim te benaderen? Ga ik daar eens mee puzzelen.
Ik heb duplicate contacts geprobeerd, die werkte wel aardig, maar vond uiteindelijk Google de beste. Dus heb besloten om ook mijn zakelijke contacten die op de SIM stonden te importeren in Google.

Dit heb ik gedaan door mijn privé SIM er uit te halen en alleen op te starten met de zakelijke SIM er in en toen gewoon sync to Google. :z

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Tc662 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:28:
Installeer het programma Snappea, laat die de driver voor je installeren, hierna het programma weer gewoon verwijderen en dan werkt het perfect :)
Super, werkt als een speer. Dank je! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knudje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 00:00
Na lang twijfelen heb ik me een zopo c2 platinum 16 gb besteld op dinsdag 30/7 bij etotalk. Vandaag is deze geleverd. Prima service.
Zoals hier in de topic gelezen heb ik ook slechts 2 gb interne opslag, en daarnaast heb ik telefoongeheugen van 12.48gb. Ik heb liever 1 geheugen van 16 GB. Het telefoongeheugen en de sdkaart te wissen levert niets op. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Nou, wat een gehannes zeg, voorheen had ik een Jiayu G4, mooie telefoon maar daarop kreeg ik de 3G niet betrouwbaar aan de gang dus deze heb ik retour gestuurd.
Nu sinds vandaag een Zopo C2 platinum (witte) in huis, heb ik daar precies hetzelfde probleem :(
Continu valt de verbinding weg, even heb ik goed bereik en een paar seconden later heb ik allemaal grijze balkjes met een rood kruisje en is de verbinding volledig weg.
Nu lees ik in diverse fora dat er fixes zouden moeten zijn voor de 3G connectivity, echter ik kan nog niet helemaal precies achterhalen wat ik nou zou moeten doen/proberen.
Kan iemand me in de juiste richting wijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html

als dit niks uithaalt, al gedacht dat je sim kaart misschien het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik besef me nu ineens dat ik dat 'back' issue pas heb sinds ik de firmware heb geupgrade mbt die Ghost Touches. Is er iemand die nog de orginele heeft, of een idee hoe ik die kan herflashen terwijl de versie niet geupdate is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
Saus schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:56:
Ik besef me nu ineens dat ik dat 'back' issue pas heb sinds ik de firmware heb geupgrade mbt die Ghost Touches. Is er iemand die nog de orginele heeft, of een idee hoe ik die kan herflashen terwijl de versie niet geupdate is?
Ik heb een volledige firmware dat werkt voor C2 Platium 16GB versie

getest en werkt: http://vondroid.com/resources/zopo-c2-20130610-platium.282/

[ Voor 8% gewijzigd door leeyuentuen op 06-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben ik de enige die de standaard camera erg irritant vind?
Ik druk op de shutter, en dan neemt hij vaak niets. Dus moet ik hem langer ingedrukt houden. Maar dan neemt hij vaak ineens 5 of meer foto's achter elkaar?

Is er een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
leeyuentuen schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Ik heb een volledige firmware dat werkt voor C2 Platium 16GB versie

getest en werkt: http://vondroid.com/resources/zopo-c2-20130610-platium.282/
Thanks, maar wat ik begrijp staat dit los van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die problemen met de standaardcamera heb ik ook wel eens. Ook gebeurt het mij soms dat een genomen foto niet wordt opgeslagen.
Je zou camera360 kunnen proberen, werkt goed. Alleen jammer dat ik daar niet de kleurverzadiging wat ophoog kan schroeven want standaard vind ik de foto's wat bleek. En met camera360 kun je geen filmpjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Tc662 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:14:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html

als dit niks uithaalt, al gedacht dat je sim kaart misschien het probleem is?
Ja, die post had ik ook reeds gelezen, maar ik kan de juiste optie niet aanvinken.
Ik gebruik twee vodafone sims, een van mijn werk (sim1) een prive (sim2), op de sim van mijn werk zit geen data dus ik wil de 3g enablen op mijn prive sim.
In mobile-uncle kan ik wel voor sim1 een aantal instellingen doen, maar voor sim2 kan ik de opties voor 3g niet vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die MIUI Rom wel eens willen proberen. Ik ben alleen bang dat als er is mis gaat en de telefoon brickt ik niet in de recovery kan komen om mijn back up terug te zetten. Volgens mij is het niet mogelijk om vanuit een uitgeschakelde C2 direct in de recovery mode te komen.
Ik doe het nu vanuit mobile uncle maar dan moet de telefoon eerst wel helemaal opgestart zijn.
Weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:18:
Ik zou die MIUI Rom wel eens willen proberen. Ik ben alleen bang dat als er is mis gaat en de telefoon brickt ik niet in de recovery kan komen om mijn back up terug te zetten. Volgens mij is het niet mogelijk om vanuit een uitgeschakelde C2 direct in de recovery mode te komen.
Ik doe het nu vanuit mobile uncle maar dan moet de telefoon eerst wel helemaal opgestart zijn.
Ja, volume + en power ingedrukt houden en dan power los laten als zopo logo verschijnt, (met usb kabel erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dat helpt.
Ik had de combinatie Volume+ en Power wel al geprobeerd maar wist niet dat het zonder USB niet werkte.

[edit] sorry ik zie nu pas dat dit een week of twee geleden hier al werd vermeld

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:18:
Ik ben momenteel een firmware aan het maken dat volledig werkt op zopo C2
maw je kan heb volledig herstellen met SPF-tool. De firmware bevat onderander een preloader en alle nodige files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
Saus schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:29:
[...]

Thanks, maar wat ik begrijp staat dit los van de rom.
normaal zijn alle roms te flashen met die spf-tool. Maar bij meeste flash zijn bepaalde zaken hetzelfde zoals de bootloader, partitie grootte en men wilt gebruikersdata behouden..

maar voor een beste firmware update/install zou men best alles van het toestel opnieuw installeren ipv een deel daarvan.
Wat je in CWM doet is een deel updaten. Via SPF-tool gaat je heel je toestel flashen (je kan ook delen flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
HerrieMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

In mobile-uncle kan ik wel voor sim1 een aantal instellingen doen, maar voor sim2 kan ik de opties voor 3g niet vinden.....
Ik ben dus aan het zoeken in Mobile-uncle-tools, engineer-mode mtk, dan onder telephony, RAT mode (dat is het enige menuutje wat iets laat zien over GSM/WCDMA mode), en daar staat alleen SIM1. Voor deze sim kan ik kiezen tussen 'gsm only', 'gsm/wcdms auto', 'gsm/wcdma preferred', 'wcdma only' en 'gsm only', maar mijn sim2 staat helemaal niet in dit menuutje :(
Ik kan de sims helaas niet zomaar omwisselen aangezien ik maar 1 kleine sim heb.
Doe ik iets verkeerd, zit ik in het verkeerde menu te zoeken of wat is hier mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een mini-sim hebt zit deze in SIM1. In SIM2 past alleen een grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:48:
Als je een mini-sim hebt zit deze in SIM1. In SIM2 past alleen een grote.
Ja, klopt, sim1 is van mijn werk, dat is een kleine, sim2 is mijn prive sim en die is groot (en heeft niet zo'n afbreek randje om hem klein te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Is de startup tune te onderdrukken bij een C3 die niet geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

HerrieMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:46:
[...]

Ja, klopt, sim1 is van mijn werk, dat is een kleine, sim2 is mijn prive sim en die is groot (en heeft niet zo'n afbreek randje om hem klein te maken).
Volgens mij moet je gewoon in SIM management zijn. Die zit in Settings, boven WiFi.
Dan staat daar twee maal een SIM en zie je diverse instellingen staan waaronder ook Data connection => kies daar voor je SIM die je wil.

P.S. Ik heb alles in het Engels staan, dus het kan zijn dat het anders heet, zoek anders naar het wereldbolletje ... :X
Hherrmmann schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:34:
Ja, met je vingers over de speaker 8)7

Anders niet, je moet namelijk in /system/media/ zijn, die read-only gemount wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door imdos op 07-08-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imdos schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:12:
[...]

Jammer, al uitverkocht :(

Ander had ik er wel1'tje gekocht!
Ik zie net toevallig dat die verkoper nog steeds actief is. Zijn assortiment bestaat uit lelijke damesschoenen en C2 Platinums. Ik heb al een C2 dus ga er geen kopen en weet ook niet in hoeverre het betrouwbaar is, maar goedkoop is het zeker.

http://myworld.ebay.co.uk/vivigoodshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Elke keer als ik mijn telefoon unlock hoor ik een geluid. Weet iemand hoe ik dat kan uitschakelen. Heb de custom 0.18 rom.

Thanks, zat in een hele andere menu.

[ Voor 14% gewijzigd door Cabo op 07-08-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Cabo schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:53:
Elke keer als ik mijn telefoon unlock hoor ik een geluid. Weet iemand hoe ik dat kan uitschakelen. Heb de custom 0.18 rom.
Is standaard Android.

Settings > Audio Profiles > <klik op naam profiel> > Screen lock sound.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ik ga er stiekem vanuit dat dit niet werkt?

Instellingen - Audioprofielen, dan instelling kiezen van je audio profiel - 'Geluid voor schermvergrendeling' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 12:05
Hherrmmann schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:34:
Vinger op de luidspreker drukken >:).

In /system/media/audio staat ergens startup.ogg en shutdown.ogg die kun je verwijderen of renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Merci, daar staat inderdaad "bootaudio.mp3", ik neem aan dat die het is.
Weghalen lukt niet via MyPhoneExplorer, dat geeft een OBEX error.
Ideeen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ja, dat is de juiste. Je hebt root nodig. en moet de file manager (Bijv es file explorer) Als R/W mounten.

[ Voor 74% gewijzigd door Tc662 op 09-08-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

Ik zie net toevallig dat die verkoper nog steeds actief is. Zijn assortiment bestaat uit lelijke damesschoenen en C2 Platinums. Ik heb al een C2 dus ga er geen kopen en weet ook niet in hoeverre het betrouwbaar is, maar goedkoop is het zeker.

http://myworld.ebay.co.uk/vivigoodshop
http://forum.xda-develope...?p=44408537&postcount=385

Volgens deze kerel is het fake, opgelet dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik ben ook in overweging om C2 te gaan halen via:
http://www.zopomobileshop...9-android-smartphone.html

Maar zoals ik hier lees werkt de telefoon standaard nog niet na behoren zoals men hem ontvangt? Ik lees dat iedereen veel experimenteert met diverse rom's?

De dual-sim werkt deze tegelijkertijd? of is het switchten van simkaart?
En is de zopomobileshop de beste leverancier of kennen jullie betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
erikvanhoutert schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:20:
Ik ben ook in overweging om C2 te gaan halen via:
http://www.zopomobileshop...9-android-smartphone.html

Maar zoals ik hier lees werkt de telefoon standaard nog niet na behoren zoals men hem ontvangt? Ik lees dat iedereen veel experimenteert met diverse rom's?

De dual-sim werkt deze tegelijkertijd? of is het switchten van simkaart?
En is de zopomobileshop de beste leverancier of kennen jullie betere?
Dan heb je je duidelijk nog niet erg verdiept in het model. Er staat een goede uitgebreide review op deze site waarin veel wordt uitgelegd. Ik heb mixeshop gebruikt en ben tevreden over levering. Daarop wordt gewoon android geleverd en werkt out of the box goed met dual sim. Dual sim is volgens mij altijd tegelijkertijd. Switchen tussen sims kan ik met andere telefoons ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Werkt dat nieuwe ADM van google ook op chinese telefoons? Kan namelijk niets met die ADM.
https://www.google.com/android/devicemanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 18:47
Bij mijn C2 werkt de ADM gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
NoUseWhatsoever schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Dan heb je je duidelijk nog niet erg verdiept in het model. Er staat een goede uitgebreide review op deze site waarin veel wordt uitgelegd. Ik heb mixeshop gebruikt en ben tevreden over levering. Daarop wordt gewoon android geleverd en werkt out of the box goed met dual sim. Dual sim is volgens mij altijd tegelijkertijd. Switchen tussen sims kan ik met andere telefoons ook.
+1 hier mijne is enkel stuk gegaan door men eigen fout, bleek dat de C2 niet wou dat er een betonijzer door men been ging haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaypluisje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:08
Ik zit te overwegen om de zopo zp980 te gaan kopen.
Kan ik hier gewoon out of the box mee werken zonder problemen?
Of moet ik daar een andere rom op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

jaypluisje schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:12:
Ja, maar aangezien je hier op tweakers zit, zou ik een andere ROM nemen. 8) O-)

Als je daar echter niet bekend mee bent, gewoon niet doen. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jaypluisje schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:12:
Ik heb de telefoon nu 2 weken in mijn bezit (kom van een Iphone 4) en heb maar weinig op te merken aan de telefoon en de standaard rom.

Mocht ik er een andere rom opzetten is dat voor mij puur uit nieuwsgierigheid, niet uit noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaypluisje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:08
BladePHQ schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb de telefoon nu 2 weken in mijn bezit (kom van een Iphone 4) en heb maar weinig op te merken aan de telefoon en de standaard rom.

Mocht ik er een andere rom opzetten is dat voor mij puur uit nieuwsgierigheid, niet uit noodzaak.
Oke dan ga ik hem bestelen ik heb nu een lumia 800 dus dat zal een groot verschil zijn.
Waar heb jij hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
CFW Vondroid Zopo C2 1.2.x 1.2.1
http://vondroid.com/resou...zopo-c2-1-2-x.289/updates

Features:
Rooted
CWM (ClockWorkMod) (How to access CWM?)
Updated apps (+ Add extra apps)
Partition changed to EXT4
Vondroid Boot animation
De-bloated
Tweaked and performance optimised
Apex launcher
Update Boot.img, Recovery.img
Update apps (Gmail, Calendar,...)
Add apps
Add hosts to block some ads
Support Init.d
Better GPS performance
System Performance (using init.d Scripts)
Ram optimised (using init.d Scripts)

indien er bugs gevonden zijn kan je dit altijd melden of indien je bepaalde tweaks wilt toepassen kan je dit ook altijd melden.. zo kunnen we een beter firmware bouwen dat voor iedereen goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Woei, mijn c2 doet het weer goed. Na een succesvolle migratie van de processor unit (overgenomen van BiggyB) en een verse rom van tc662.

Gewoon de nacht doorgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Raar, het ligt dus aan de proccessor? Zat je oude proccessor wel goed vast? Lijkt me zon gek probleem voor de proccessor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 10:24:
Raar, het ligt dus aan de proccessor? Zat je oude proccessor wel goed vast? Lijkt me zon gek probleem voor de proccessor :o
Ja, blijkbaar 8)7 , of een ander component op het mainboard. Ik heb geen vreemde dingen kunnen ontdekken overigens, maar heb er ook niet in detail naar gekeken. Zag niet iets wat afweek van dat andere bordje iig.

Had met het oude bordje wel steeds vaker vastlopers, echt irritant. |:(

Maar nu istie weer zoals zou moeten 8) :*)

P.S. Alleen het bordje vervangen kost echt nog geen 30 minuten, eerder 10 á 15. En heb er nog lasng over gedaan omdat ik voorzichtig was. Was wel handig daarom dat youtube filmpje, maar die gast was erg lang bezig met showen op de camera.

[ Voor 17% gewijzigd door imdos op 11-08-2013 12:35 . Reden: vervangen bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Cabo schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:43:
Werkt dat nieuwe ADM van google ook op chinese telefoons? Kan namelijk niets met die ADM.
https://www.google.com/android/devicemanager
Met de slim rom (C3 versie) van tc662 kon ik het ook niet. Met de 0.18 ROM werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
Poosje geleden een C2 platinum besteld bij geekbuying....

Track en trace gaf aan dat het pakket in NL was aangekomen....

Helaas vrijdagmiddag een brief van PostNL dat de zopo bij de afdeling inklaring ligt.

Of ik even de waarde wil aangeven.... tja dat risico heb je nu eenmaal.

Iemand ervaring met de doorlooptijd van die procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
jjonkie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:00:
Poosje geleden een C2 platinum besteld bij geekbuying....

Track en trace gaf aan dat het pakket in NL was aangekomen....

Helaas vrijdagmiddag een brief van PostNL dat de zopo bij de afdeling inklaring ligt.

Of ik even de waarde wil aangeven.... tja dat risico heb je nu eenmaal.

Iemand ervaring met de doorlooptijd van die procedure?
de normale procedure (denk ik)
je geeft aan hoeveel het waarde is (bewijs van paypal of andere betaling transactie) en deze stuur je door naar postNL?
ze gaan dan de kosten bepalen (invoeringstax en btw)
ofwel betaal je rechtsreeks bij postnl via kredietkaart of overschrijving, ofwel betaal je bij het ontvangen van de post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
imdos schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:43:
[...]

Met de slim rom (C3 versie) van tc662 kon ik het ook niet. Met de 0.18 ROM werkt dit prima.
mijne versie is gebasseerd op die slim versie en adm werkt ook
http://vondroid.com/resou...ndroid-zopo-c2-1-2-x.289/

ik kan mijn toestel traceren. deze versie is gebaseerd op tc662 slim versie.

[ Voor 6% gewijzigd door leeyuentuen op 11-08-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Zoals ik hierboven al ergens melde ben ik erg tevreden met mijn C2 Platinum.

Ik loop echter toch steeds tegen 1 ding aan; de gps.

Het vinden van satellieten is geen probleem en is heel snel gebeurd, maar google maps is vaak volledig het spoor bijster. Net als flitsmeister overigens.

Soms doet de gps het perfect en dan opeens lijkt de C2 mijn locatie en richting niet meer goed te krijgen en blijft hij elke keer de route wijzigen.
Ik gebruik nu nog de stock rom en las al wat dingen over fixes voor de gps (faster gps en de instellingen voor gps wijzigen), maar dit lijkt mijn probleem niet te verhelpen.

Zouden jullie mij aanraden eens een andere rom te proberen, die mogelijk dit gps probleem oplost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Toch ook even hier melden, Belgische held robin-sips2 heeft een paar weken terug aangeboden mijn gebrickte Zopo C2 te unbricken, en is hier zowaar in geslaagd. Ergens deze week kan ik hem weer in ontvangst nemen, en hij krijgt naast de verzendkosten retour een bonus er bij.

Nogmaals dank!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Die zopo c2's van die ebay seller viviogoodshop worden niet geleverd.
Je krijgt een track en trace code, daarna sturen ze een pakketje op met het verkeerde adres.

Als je daar dus bestelt heb, direct dispute openen op paypal/ebay.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2234265&page=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
FirePuma142 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:04:
Toch ook even hier melden, Belgische held robin-sips2 heeft een paar weken terug aangeboden mijn gebrickte Zopo C2 te unbricken, en is hier zowaar in geslaagd. Ergens deze week kan ik hem weer in ontvangst nemen, en hij krijgt naast de verzendkosten retour een bonus er bij.

Nogmaals dank!
Hehe geen probleem man, hij is onderweg normaal, heb hem vandaag op de post gedaan.
Zoals ik eerder had gezegd, ik heb al enkele mediatek phones gehad, ze zijn bijna niet te bricken, heb er helaas zelf wel eentje stuk gekregen, maar dan niet door te bricken hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Tc662 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:14:
Die zopo c2's van die ebay seller viviogoodshop worden niet geleverd.
Je krijgt een track en trace code, daarna sturen ze een pakketje op met het verkeerde adres.

Als je daar dus bestelt heb, direct dispute openen op paypal/ebay.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2234265&page=45
Interessant, wel besteld. Nog even volgen maar kllinkt wel erg aannemlijk dat het niet klopt. Paypal verschil maar aangemaakt :).

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 13-08-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Bij mij heeft PayPal m'n claim tegen PandaWill volledig toegekend. Ik mag m'n ZP980 nu terug sturen en dan krijg ik $350,- terug. PayPal vond de Youtube filmpjes ook vrij duidelijk.

Iemand ervaring met hoe ik straks voorkom dat PandaWill zegt dat ik een lege doos heb opgestuurd (want PayPal wil alleen een tracking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhalial
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07-2022
2 maanden terug een Zopo C2 Platinum(wit) gekocht via PandaWill. Verzending was ongeveer 3 weken, verpakking was zeer goed: klein karton doosje met ''ter waarde van 25 euro" huishoudelijk product erin. Dus geen invoer rechten of zoiets. (dit moet je wel melden bij het bestellen volgens mij).

Het toestel werd geleverd met de eigen C2 build en draait op android 4.2.1 (model nr C2).

Ben zelf heel erg te spreken over dit toestel, het scherm is goed. Heb er 2 screen protectors bij gekregen dus die gebruik ik dan ook maar. Merk geen ghost touches meer sinds paar weken dus ik denk dat het opgelost is via een software update. Erg mooi toestel en werkt lekker snel in vergelijking met mijn vorige Samsung Galaxy S+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb nu een samsung S3 maar ben aan't kijken om deze te vervangen met de ZOPO ZP980 Upgraded. Weet iemand of hier XBMC frodo 12.2 (android version) op draait? Wil natuurlijk wel m'n series blijven kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
ind0mi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:14:
Ik heb nu een samsung S3 maar ben aan't kijken om deze te vervangen met de ZOPO ZP980 Upgraded. Weet iemand of hier XBMC frodo 12.2 (android version) op draait? Wil natuurlijk wel m'n series blijven kijken ;)
Net even voor je getest, werkt prima!

Maar waarom zou je willen upgraden van een S3 naar de zopo? Sneller is ie niet hoor! Wel mooier scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ik had eigelijk verwacht dat dat ZOPO ZP980 Upgraded wel sneller zou zijn. Als ik kijk naar processor en werkgeheugen (1gb naar 2gb)

maar thanks voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Het lukt me niet om de C3 via Bluetooth the koppelen met mijn computer.
De C3 verbinden met mijn carkit ging probleemloos.
Het lukt wel om de C3 te verbinden met de computer, maar het enige profiel dat getoond wordt is "Internet toegang".
Blijkbaar is dat onvoldoende om MyPhoneExplorer te verbinden.
Iemand die hiervoor een oplossing weet?

P.S. mijn C3 is niet geroot

[ Voor 4% gewijzigd door Hherrmmann op 13-08-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc-K
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2020
Heeft iemand al een webshop gevonden die de Zopo ZP980 upgraded version kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
heeft mixeshop deze niet?

http://www.mixeshop.com/z...-42-smartphone_p2623.html

als het deze is dat je bedoelt?
ind0mi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:42:
ik had eigelijk verwacht dat dat ZOPO ZP980 Upgraded wel sneller zou zijn. Als ik kijk naar processor en werkgeheugen (1gb naar 2gb)

maar thanks voor het checken!
De S3 is een goed toestel, maar het scherm is iets minder gedetaileerd, processor van de S3 is wel beter als ik me niet vergis, je mag niet enkel naar de ghz kijken, ook de videochip zorgt voor snelheid en vlotheid van het toestel.

Ik ben zo enzo een fanaat van de chinese mobieltjes, als je de S3 verkoopt, en de zopo in de plaats neemt ga je wellicht het een evengoed/betere gsm vinden, hangt er vanaf waarom je de S3 wegdoet, is hij traag? game je veel?

[ Voor 65% gewijzigd door Robinator op 13-08-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc-K
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2020
Die bedoel ik ja.

Mixeshop kan niet leveren, Pandawill niet, Etotalk niet.
Wel bericht dat ie ergens volgende week leverbaar is. Beetje vaag allemaal.
Is er eigenlijk al iemand die deze heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 23:58
Marc-K schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:04:
Die bedoel ik ja.

Mixeshop kan niet leveren, Pandawill niet, Etotalk niet.
Wel bericht dat ie ergens volgende week leverbaar is. Beetje vaag allemaal.
Is er eigenlijk al iemand die deze heeft?
Hmm, misschien productie net begonnen of zo?

Dit zal dan vermoedelijk ook verklaren waarom mijn nu al een week-geleden bestelde & betaalde ZP980 32GB, met MTK6589T, nog niet is verstuurd door http://www.zopomobileshop.com

Na e-mailtje over het waarom, lieten ze me gisteren weten dat "als alles goed gaat ze hem eind deze week zouden versturen".
Die van mij moet dan wel uit het "European warehouse" komen.

Beetje geduld hebben nog dus :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb ook vandaag een upgraded 980 besteld (ervan uit gaande dat de 2GB/32GB versie de upgraded versie is). Mijn verkoper heeft aangegeven dat hij 'm vrijdag binnenkrijgt en dan direct verstuurd. Ik heb via DHL laten versturen, dus hij zou dan normaal gesproken volgende week binnen moeten komen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:36:
Ik heb ook vandaag een upgraded 980 besteld (ervan uit gaande dat de 2GB/32GB versie de upgraded versie is). Mijn verkoper heeft aangegeven dat hij 'm vrijdag binnenkrijgt en dan direct verstuurd. Ik heb via DHL laten versturen, dus hij zou dan normaal gesproken volgende week binnen moeten komen. Ik ben benieuwd.
Same for Mixeshop. Heb Tina gister gesproken en zij geeft aan dat de ZP980 vrijdag op voorraad komt en dan verstuurt wordt. Finally :D

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 12:05
Termi schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

Interessant, wel besteld. Nog even volgen maar kllinkt wel erg aannemlijk dat het niet klopt. Paypal verschil maar aangemaakt :).
Ik ben er ook ingetuind, helaas. Meteen bij Paypal opgewaard tot claim. Zou je me ook per DM op de hoogte willen houden hoe het met jouw claim gaat? Wellicht kunnen we elkaar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 16-09 15:01

C@SP

Biertje ??

Vaevictis_ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:15:
[...]

Ik ben er ook ingetuind, helaas. Meteen bij Paypal opgewaard tot claim. Zou je me ook per DM op de hoogte willen houden hoe het met jouw claim gaat? Wellicht kunnen we elkaar helpen.
Hier nog een. Volgens PostNL ligt er nu wel een pakket met het trackingnummer wat ik van hem heb gehad bij de afdeling inklaringen. Even afwachten dus..

Paypal geschil is al gemaakt.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb al een beetje lopen spitten, maar kan zo niet echt vinden wat het precieze verschil is tussen de C2 en de C3...
Zitten er duidelijke verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Momus schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:43:
Ik heb al een beetje lopen spitten, maar kan zo niet echt vinden wat het precieze verschil is tussen de C2 en de C3...
ik denk dat enkel de rand van de c3 een beetje beter beschermd is (beeldscherm bedoel ik dan) verder is de camera anders gepositioneerd. Verder zie ik geen verschil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Niet heel veel..zie ook benbaba in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
Volgens mij is het alleen de andere behuizing die veel ronder en gladder is. Ik vind persoonlijk de C2/ZP980 veel mooier, maar ja, dat is puur een kwestie van smaak.

• Hherrmmann
  • Niet online
Nog meer ZOPO eigenaren die problemen ondervinden met Bluetooth? Op andere fora staan veel berichten van Nexus eigenaren die de BT klachten wijten aan Android 4.2.

• Tc662
Installeer dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2184333

en in system\etc\bluetooth\audio.conf wijzig de tekst in dat bestand naar: http://pastebin.com/vTFyAE7U

Hierna zal je als het goed is, een grote verbetering in bluetooth moeten zien.

• Robinator
@Tc662: Ik ben een beetje nieuwsgierig naar de Zopo C3, ik lees in een van je posts op Zopomobile dat wanneer je de boot.img van de C3 neemt, je eender welke c2 rom kan flashen?

zit die boot.img in elke flashable zip? of bedoel je dat je dit achteraf manueel met sp flash tool moet doen ofzo?

En is er al een werkende dual sim miui? eentje dat wat stabiel draait?

[ Voor 11% gewijzigd door Robinator op 15-08-2013 12:34 ]

• Tc662
Alle roms van de zopo c2/zp980 werken op de C3, mits je die flashed door twrp/cwm.

Als je met flash tools een rom flashed, moet je zorgen dat preloader flashen uit staat.

• Robinator
Tc662 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:58:
Alle roms van de zopo c2/zp980 werken op de C3, mits je die flashed door twrp/cwm.

Als je met flash tools een rom flashed, moet je zorgen dat preloader flashen uit staat.
Ik bedoelde de problemen met de inverted camera, ik lees hier veel berichten over op andere forums (needrom, zopomobile, etc)
Je had me al eens laten weten dat dit de kernel is, en ik las op zopomobile dat de fix hiervoor de correcte boot.img te gebruiken?

• Tc662
Hij zit in de meeste nieuwe roms, oudere roms hebben nog de oude boot.img als dat is wat je bedoeld.

• Robinator
Ok, ik zal dit wel ondervinden zodra ik hem heb, alvast bedankt ;)

Jij weet geen werkende mui met dual sim ondersteuning? Lewa vind ik goed maar miui vind ik iets beter, ook meer mogelijkheden qua theme's etc natuurlijk :D

• Tc662
Ja die is er wel, gewoon op hun officiele website, maar heeft nog steeds erg weinig ram vrij. http://www.miui.com/extra.php?mod=download/rom&fid=350

• Robinator
ah nice, daar ga ik me eens op verdiepen, spijtig inderdaad van de ram, eens zien of ik er iets kan aan doen.
bedankt! ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste