Ik heb een hardbody, maakt hem niet veel dikker maar ziet er wel okay uit. Zal morgen als ik thuis ben ff linkje en foto plaatsen.
Ja en nee, er is een verschil. De eerdere toestellen hebben een ander frame, de nieuwere modellen hebben een betere. (Je kan dit zien > de betere gebouwde toestellen hebben een achterkantje die die schuin naar boven dikker wordt)robin-sips2 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:24:
weet er iemand hier of er veel verschil is tussen de gewone c2 en de platinum versie qua bouwkwaliteit?
voor zover ik weet is enkel de achterkant van de batterijklep bij de plat. glad ipv ribled.
Ik zou de C2 wat beter willen beschermen tegen schade, maar haat het om zo'n flipcover ding te hebben
Ik heb 2 van deze gehaald:robin-sips2 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:24:
Ik zou de C2 wat beter willen beschermen tegen schade, maar haat het om zo'n flipcover ding te hebben
http://www.aliexpress.com...g-4-colors/950750257.html
Één in het rood, één in het zwart. Ze hebben net een opstaand randje over het scherm, dus als je hem op de kop neerlegt ligt ie op de cover.
De rode is voor dagelijks gebruik. De zwarte heb ik op een GameKlip geplakt voor wat gaming.

Ik heb hier nu zo te zien wel een leuk werkende miui, nog even verder testen en als het was is haal ik de chinese apps en gooi ik de gapps erop en zal ik hem uploaden 
Heel wat sneller, maar het is er nog niet, moeten dus nog even geduld hebben
Heel wat sneller, maar het is er nog niet, moeten dus nog even geduld hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Tc662 op 28-07-2013 13:13 ]
Hoe kan ik een ZOPO wipen als de touchscreen niet meer te gebruiken is? Ik draai standaard rom met standaard recovery, heb wel root...BiggyB schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:22:
Net mijn Zopo op de straat laten vallen. Een mooie barst van links midden naar rechts midden. Alles boven de streep reageert nog, alles er onder niet meer.
Zijn er toevallig nog mensen met een scherm over?
En anders, hebben mensen al een nieuw scherm besteld en deze geplaatst?
Als je nog in recovery kunt komen (Power + Volume+ ingedrukt houden en dan power los laten als je het zopo logo ziet) dan kan je daar factory reset en sd card wipe doen.
Thnx, als ik dat doe krijg ik dat dode android poppetje met een rood uitroepteken en daaronder: Geen opdracht.Tc662 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:17:
Als je nog in recovery kunt komen (Power + Volume+ ingedrukt houden en dan power los laten als je het zopo logo ziet) dan kan je daar factory reset en sd card wipe doen.
Never mind, eerst proberen @BiggyB!
[ Voor 5% gewijzigd door BiggyB op 28-07-2013 13:25 ]
@nat105, ja klopt, was ik vergeten erbij te zeggen.
0.18 staat nu ook op needrom, http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/
dit is vooral voor mensen bij wie hun camera niet werkte. al lost het wel nog een probleem op, normaal maakt android de foto net iets te laat als er een flits is, nu maakt ie die foto wel optijd.
@biggy, als ik die foto van jouw c2 zo zie, denk ik eerder dat er een losse connectie in de telefoon zit waardoor je touchscreen gedeeltelijk niet werk, misschien even openmaken?
0.18 staat nu ook op needrom, http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/
dit is vooral voor mensen bij wie hun camera niet werkte. al lost het wel nog een probleem op, normaal maakt android de foto net iets te laat als er een flits is, nu maakt ie die foto wel optijd.
@biggy, als ik die foto van jouw c2 zo zie, denk ik eerder dat er een losse connectie in de telefoon zit waardoor je touchscreen gedeeltelijk niet werk, misschien even openmaken?
[ Voor 20% gewijzigd door Tc662 op 28-07-2013 14:29 ]
Oh echt? Daar had ik nog niet aan gedacht. Had wel wat filmpjes opgezocht over hoe het scherm te verwisselen maar heb m nog niet opengemaakt.Tc662 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:25:
@nat105, ja klopt, was ik vergeten erbij te zeggen.
Zal eens kijken of ik de juiste schroevendraaiers heb en hoe het er binnenin uitziet. Bedankt voor het meedenken iig!
Hier heb je evt nog een filmpje: YouTube: ZOPO ZP980 (Scorpio) - Broken Touchscreen Replacement - Part1: TeardownBiggyB schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:38:
[...]
Oh echt? Daar had ik nog niet aan gedacht. Had wel wat filmpjes opgezocht over hoe het scherm te verwisselen maar heb m nog niet opengemaakt.
Zal eens kijken of ik de juiste schroevendraaiers heb en hoe het er binnenin uitziet. Bedankt voor het meedenken iig!
Ik denk dat als het touchscreen kapot zou zijn het glas ook zeker kapot moet zijn. (Die scheur viel me niet eens op in de eerste en derde foto)
Het probleem met dat hoesje is dat de hoeken niet beschermd zijn, terwijl dat juist noodzakelijk is met het vallen.Saus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:37:
[...]
Ik heb 2 van deze gehaald:
http://www.aliexpress.com...g-4-colors/950750257.html
Één in het rood, één in het zwart. Ze hebben net een opstaand randje over het scherm, dus als je hem op de kop neerlegt ligt ie op de cover.
De rode is voor dagelijks gebruik. De zwarte heb ik op een GameKlip geplakt voor wat gaming.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
he tc662 bedankt voor je nieuwe release(0.18) .toh werkt hij prima .
heb jij daar die bravia engen van sony in zitten ergens .zag laatst rom een collega van mij met die experia z .dat muziek gedeeldte was ook mooi om te zien .enig idee of dat ergens te downloaden is en je dat dan op jou rom als apk kan installeren?
groetjes uit eindhoven
heb jij daar die bravia engen van sony in zitten ergens .zag laatst rom een collega van mij met die experia z .dat muziek gedeeldte was ook mooi om te zien .enig idee of dat ergens te downloaden is en je dat dan op jou rom als apk kan installeren?
groetjes uit eindhoven
Sony bravia engine zit ingebouwd, je kan ook xperia walkman erop zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2059203wheelboy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:44:
he tc662 bedankt voor je nieuwe release(0.18) .toh werkt hij prima .
groetjes uit eindhoven
is daar nog iets aan in te stellen aan die bravia engine?ben nu dat pakket aan het downloaden .vond het er wel mooi uitzien .lol had een apk zien staan van de s4 lol zwart gat maar die doet niks .
vond die walkman wel mooi .eens kijken ik het erop krijg .
vond die walkman wel mooi .eens kijken ik het erop krijg .
Nee, is geen optie voor, ik weet eerlijk gezegd niet eens of het werkt, sommige mensen zeggen van wel, andere niet. Zou is 2 telefoons naast elkaar moeten hebben, om het te kunnen vergelijken.
die walkman en die movies werken toh .heb nu dat pakket geinstalleerd van sony .morgen even tijdens mn werk expirimenteren .
moet eerlijk zeggen ik doe met deze telefoon in 3 weken meer als met mn galaxy 3 in een dik jaar .vind het wel leuk mee te klooien .die samsung zit nog garantie op dus daar klooi ik niet mee .
moet eerlijk zeggen ik doe met deze telefoon in 3 weken meer als met mn galaxy 3 in een dik jaar .vind het wel leuk mee te klooien .die samsung zit nog garantie op dus daar klooi ik niet mee .
Hoi tc662, ik heb nu ook v0.18 draaien en heb een vraagje mbt de camera en tethering.
Is het mogelijk om meer kleur te krijgen in de foto's, zoals bv de x7. Is dat software of hardwarematig ?
Ik weet niet of het voorbij is gekomen maar tethering heeft een klein probleembje. Als je connect naar de hotspot van de Zopo krijg je verkeerde dns instellingen waardoor surfen niet mogelijk is mits jezelf dns wijzigt. Is daar een fix voor ?
Is het mogelijk om meer kleur te krijgen in de foto's, zoals bv de x7. Is dat software of hardwarematig ?
Ik weet niet of het voorbij is gekomen maar tethering heeft een klein probleembje. Als je connect naar de hotspot van de Zopo krijg je verkeerde dns instellingen waardoor surfen niet mogelijk is mits jezelf dns wijzigt. Is daar een fix voor ?
Dat lijkt mij software matig, ik heb gezocht naar de gallery/camera apk van de X7, maar die kan ik niet vinden. Kan het dus ook niet testen.Nat105 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:31:
Hoi tc662, ik heb nu ook v0.18 draaien en heb een vraagje mbt de camera en tethering.
Dat tethering is een probleem in android 4.2.1 Ik heb alleen helaas niet de kennis om android source te wijzigen.
Wel zou je dit kunnen proberen:
1. Instellingen > meer > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > (Vodafone NL, kpn, weet ik het:p)
2. Als er dan iets staat onder Proxy/Poort, dat even weg halen.
Heb m open gemaakt, maar zie geen direct losse contacten of andere zaken die het zou kunnen veroorzaken.Tc662 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:43:
[...]
Hier heb je evt nog een filmpje: YouTube: ZOPO ZP980 (Scorpio) - Broken Touchscreen Replacement - Part1: Teardown
Ik denk dat als het touchscreen kapot zou zijn het glas ook zeker kapot moet zijn. (Die scheur viel me niet eens op in de eerste en derde foto)
Heb er wat foto's van gemaakt, misschien zien jullie wat:

ps. Heb de telefoon niet verder opengemaakt, zag op het eerder genoemde filmpje dit gebeuren, dat had mijn telefoon helemaal niet overleefd en maakt het verkopen nog een stuk lastiger
[ Voor 10% gewijzigd door BiggyB op 28-07-2013 22:18 ]
Ik heb nu een proxy en poortnummer ingevuld en nu werkt mijn hotspot. Bedankt.
Ik zal eens proberen of ik de camera app kan vinden van mijn elite.
Ik zal eens proberen of ik de camera app kan vinden van mijn elite.
JaNat105 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:35:
Zit die camera app ingebakken in de gallery app ?
@Biggyb, probeer de volgende kabel aan te duwen: http://imgur.com/9xZEcHI
[ Voor 21% gewijzigd door Tc662 op 29-07-2013 08:23 ]
Ik heb eindelijk ook eens je rom geïnstalleerd, het werkt allemaal goed voor zover ik het nu al kan beoordelen.Tc662 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:13:
Straks ook eindelijk 0.18 af.. hopelijk nu volledig bug vrij.
-Als er een popup menu wordt getoond, verdwijnt de achterliggende app en wordt het homescreen getoond, bijvoorbeeld in de play store.
-Het nederlandse woordenboek werkt niet voor het aosp keyboard, ook gesture typing is beschikbaar. Ik heb hiertoe een LatinIME.apk, LatinImeDictionaryPack.apk en InputDevices.apk in /system/app gezet uit een CM10.1 rom. Misschien kun je die toevoegen in 0.19?
Die popup is omdat alle achtergronden transparent zijn. (Zit in die rom gebakken, gekeken hoe te veranderen maar kon het niet vinden)Palmachius schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Ik heb eindelijk ook eens je rom geïnstalleerd, het werkt allemaal goed voor zover ik het nu al kan beoordelen.Lekker snel, geen ghost-touches, enz. Maar wel twee kleine punten:
-Als er een popup menu wordt getoond, verdwijnt de achterliggende app en wordt het homescreen getoond, bijvoorbeeld in de play store.
-Het nederlandse woordenboek werkt niet voor het aosp keyboard, ook gesture typing is beschikbaar. Ik heb hiertoe een LatinIME.apk, LatinImeDictionaryPack.apk en InputDevices.apk in /system/app gezet uit een CM10.1 rom. Misschien kun je die toevoegen in 0.19?
Ik heb nu net die latinime geprobeerd en ook dan krijg ik het niet werkend, dat woordenboek download ie, maar auto correctie lijkt gewoon niet te werken.
Ik heb mijn C2 B-versie gebricked. Ik heb een ROM of 5 geprobeerd te flashen via 2 verschillende versies van Flashtool SP, maar ik krijg telkens de error S_FT_ENABLE_DRAM_FAIL (4032).
Ik ben er vrij zeker van dat dit komt doordat ik de driver niet op de juiste manier geïnstalleerd krijg; mijn telefoon wordt bij aansluiten zonder accu herkend als "MTK USB PORT" niet als de gewenste VCOM PRELOADER.
Het verwijderen van alle drivers met usbreview.exe van droid tricks, en opnieuw installeren biedt geen soelaas, niet op XP en niet op Win7. Iemand nog tips?
Ik ben er vrij zeker van dat dit komt doordat ik de driver niet op de juiste manier geïnstalleerd krijg; mijn telefoon wordt bij aansluiten zonder accu herkend als "MTK USB PORT" niet als de gewenste VCOM PRELOADER.
Het verwijderen van alle drivers met usbreview.exe van droid tricks, en opnieuw installeren biedt geen soelaas, niet op XP en niet op Win7. Iemand nog tips?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Probeer dit: http://forum.zopomobileshop.com/thread-615-1-1.html
Been there done that
Wat gaat er mis met het installeren dan? Want bij mij is het installeren van die driver ook nog nooit gelukt zoals het op de screenshots omschreven werd. Alleen deed de software het daarna wel.FirePuma142 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:22:
Ik ben er vrij zeker van dat dit komt doordat ik de driver niet op de juiste manier geïnstalleerd krijg
Hele simpele tip, heb je die driver uitgevoerd als administrator op win7? Dat hielp de allereerste keer bij mij wel.
Ja, dat heb ik. Ik krijg ook keurig een pingel als ik mijn C2 zonder batterij aansluit. Hij wordt dan gezien als onbekend apparaat. Hij installeert hem, ook zonder drivers op het systeem, echter altijd als MTK USB Port. Zoals het in de howto's wordt beschreven (zodra hij verschijnt als MT65XX Preloader, driver handmatig invoeren), dat lukt niet. Sterker nog, hij presenteert zich nooit als MT65XX Preloader, maar direct van onbekend naar MTK USB Port.Saus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:42:
[...]
Wat gaat er mis met het installeren dan? Want bij mij is het installeren van die driver ook nog nooit gelukt zoals het op de screenshots omschreven werd. Alleen deed de software het daarna wel.
Hele simpele tip, heb je die driver uitgevoerd als administrator op win7? Dat hielp de allereerste keer bij mij wel.
Enige kans die ik nog zie is het op een schone XP installatie nog eens van voren af aan proberen. Voor de ziljoenste keer
Wederom een update van mijn C2 die vrij regelmatig hangt/vastloopt.
In het weekend de hele nacht aan de lader gehad (na een verse install van de laatste versie slim rom) en toen is die niet vastgelopen. Een half uurtje later ongeveer (dus nadat de stroom er af was) was er wel een vastloper.
Vannacht geprobeerd om in recovery te houden, maar ik had nog circa 50% accu over, dus toen was mijn mobiel vanochtend wederom dood.
Het lijkt er dus op dat deze blijft functioneren als ik hem maar aan het stroom hou.
Bij een nieuwe ROM install doe ik:
- factory reset in TWRP;
- nieuwe ROM install (in TWRP);
- reboot recovery;
- install crossbreader & Titaniumbackup;
- configuratie van Wifi & gmail; daarna opstarten TB
TB:
-- restore missing apps & data;
-- accounts, bluetooth settings, call log, sms, wifi AP's, wallpaper;
-- restore Android id;
Dan reboot en kies ik Nova Launcher als default launcher en zet ik de verschillende settings terug.
Heb nu daydream standaard op Off, zie ook de toegevoegde waarde van daydream niet echt.
Ben er nog steeds niet achter of ik nu een hardware of software bug te pakken heb, maar we zoeken vrolijk verder.
In het weekend de hele nacht aan de lader gehad (na een verse install van de laatste versie slim rom) en toen is die niet vastgelopen. Een half uurtje later ongeveer (dus nadat de stroom er af was) was er wel een vastloper.
Vannacht geprobeerd om in recovery te houden, maar ik had nog circa 50% accu over, dus toen was mijn mobiel vanochtend wederom dood.
Het lijkt er dus op dat deze blijft functioneren als ik hem maar aan het stroom hou.
- factory reset in TWRP;
- reboot recovery;
TB:
-- restore Android id;
Dan reboot en kies ik Nova Launcher als default launcher en zet ik de verschillende settings terug.
Heb nu daydream standaard op Off, zie ook de toegevoegde waarde van daydream niet echt.
Ben er nog steeds niet achter of ik nu een hardware of software bug te pakken heb, maar we zoeken vrolijk verder.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Moet haast wel hardware probleem zijn.. ik heb nooit ergens last van, die van mij draait nu al paar weken zonder vastlopers.imdos schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:43:
Wederom een update van mijn C2 die vrij regelmatig hangt/vastloopt.
- factory reset in TWRP;
- reboot recovery;
TB:
-- restore Android id;
Als je hem op jouw kosten naar antwerpen verstuurd kan ik zien of ik hem aan de praat krijg?FirePuma142 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:04:
[...]
Ja, dat heb ik. Ik krijg ook keurig een pingel als ik mijn C2 zonder batterij aansluit. Hij wordt dan gezien als onbekend apparaat. Hij installeert hem, ook zonder drivers op het systeem, echter altijd als MTK USB Port. Zoals het in de howto's wordt beschreven (zodra hij verschijnt als MT65XX Preloader, driver handmatig invoeren), dat lukt niet. Sterker nog, hij presenteert zich nooit als MT65XX Preloader, maar direct van onbekend naar MTK USB Port.
Enige kans die ik nog zie is het op een schone XP installatie nog eens van voren af aan proberen. Voor de ziljoenste keer
Ik heb redelijk wat ervaring in het unbricken van mtk devices, hoewel ik eerlijk moet zijn dat dit rare fouten zijn.
Moest hij werken dan zend ik hem terug, en anders zend ik hem ook terug haha?
edit: net men collega aan de phone gehad, C2 platinum per accident laten vallen op hoek van de gsm, scherm stuk.
Ik begin meer en meer te twijfelen om terug een C2 te kopen, puur om de reden dat hij zo snel barst, is hier niets tegen te beginnen?
Is er een verschil in bouwkwaliteit met de C3 iemand hier die al een C3 heeft misschien? want die rand zorgt precies toch voor iets meer bescherming?
[ Voor 18% gewijzigd door Robinator op 29-07-2013 20:26 ]
@Robin, zo raar is het niet hoor als een telefoon op een hoek laat vallen dat het scherm kapot gaat.. is gewoon kwestie van geluk.
Mijn telefoon (C2) is al een paar keer gevallen, waaronder tijdens het fietsen op het asfalt en meerdere keren uit mijn broekzak, van mijn nachtkastje, etc, etc.
Flink wat butsen, ook een hap uit de zijkant, maar alles werkt nog perfect.
Inderdaad kwestie van geluk/pech..
Flink wat butsen, ook een hap uit de zijkant, maar alles werkt nog perfect.
Inderdaad kwestie van geluk/pech..
@tc662, mag ik je vragen welke verbeteringen je hebt doorgevoerd in je rom om betere/nauwkeurigere GPS waardes te krijgen?
Ik heb puur een goede gps.conf toegevoegd, wat ik ben triest (Chinese maker) heeft gedaan zijn wijzigingen in gps.default.so, mtk_stp_gps.ko en Projectconfig.mk geloof ik.Nat105 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:48:
@tc662, mag ik je vragen welke verbeteringen je hebt doorgevoerd in je rom om betere/nauwkeurigere GPS waardes te krijgen?
Gps konf geeft een snellere fix als ik het goed heb?
Dus als ik die overige waarden kopieer naar een elite x7 krijg ik dan een meer nauwkeurige gps ?
Dus als ik die overige waarden kopieer naar een elite x7 krijg ik dan een meer nauwkeurige gps ?
De C3 is die volledig compatibel met de C2 qua roms/root?
Of niemand dat hier gedurfd heeft een C3 te kopen?
Ik wil gewoon een gsm die een stootje kan verdragen, ik koop er een silicon case voor, de c3 zijn scherm ligt niet zo op het oppervlak zoals de c2, voor de rest lijkt hij me hardwarematig net hetzelfde.
Niemand ervaringen mee?
Ik wil gewoon een gsm die een stootje kan verdragen, ik koop er een silicon case voor, de c3 zijn scherm ligt niet zo op het oppervlak zoals de c2, voor de rest lijkt hij me hardwarematig net hetzelfde.
Niemand ervaringen mee?
natuurlijk een vraag die niemand kan beantwoorden: maar is de verwachting dat er android 4.3 ook binnenkort verwacht kan worden?
Dank voor je aanbod, ik maak er graag gebruik van. Ik stuur je een PM.robin-sips2 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:06:
[...]
Als je hem op jouw kosten naar antwerpen verstuurd kan ik zien of ik hem aan de praat krijg?
Ik heb redelijk wat ervaring in het unbricken van mtk devices, hoewel ik eerlijk moet zijn dat dit rare fouten zijn.
Moest hij werken dan zend ik hem terug, en anders zend ik hem ook terug haha?
Deze rom is ook heel erg goed: http://www.592zn.com/foru...10&page=1&authorid=756964
echt heerlijk snel, wat een verschil met stock android zeg.
Het de mijne ook besteld via pandawill en wacht nu tot dat die aankomt..
momenteel ben ik een heleboel firmware aan het verzamelen en ik zal zien welke dat ik erop gaat zetten..
voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
lewa os: http://vondroid.com/resou...s-07-30.263/#.Uff6ghacu-8
emotion ui: http://vondroid.com/resou...ui-0717.265/#.Uff6iRacu-8
Miui V5: http://vondroid.com/resou...-for-c2.264/#.Uff-ohacu-9
(deze mirror zijn gehost in europa met zeer snelle download snelheid)
momenteel ben ik een heleboel firmware aan het verzamelen en ik zal zien welke dat ik erop gaat zetten..
[ Voor 3% gewijzigd door leeyuentuen op 30-07-2013 19:58 ]
Ik heb een C3 en ja ik heb er de rom van tc opstaan en die werkt perfect .hardware is hetzelfde als van de c2 platinum .dus geen problemen met het laden van roms van een c2 .sterker nog de preloader van de 980 stock werkt bij mij ook was die nl vergeten uit te zettenrobin-sips2 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:17:
De C3 is die volledig compatibel met de C2 qua roms/root?
Niemand ervaringen mee?
C3 heeft ook dezelfde problemen als de C2 ghost touch en ik had een nvram probleem maar dat is dankzij tc opgelost.
ik vind de C2 er mooier uitzien als de C3 maar he idd de C3 gekocht omdat het scherm net als bij een galaxy s3 beschermt wordt door een rand ipv erboven opliggen .
[ Voor 9% gewijzigd door wheelboy op 30-07-2013 21:37 ]
die lewa is mooi maar let op das wel chinees .ik heb er 2 verschillende opgehad van die lewa een stond english bij maar na het laden toch chineesleeyuentuen schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:58:
Het de mijne ook besteld via pandawill en wacht nu tot dat die aankomt..
hoe heb jij die op engels (nederlands gekregen) ik kreeg die niet van het chinees af .lol mijn chinees lezen is niet meer wat het geweest is whahahTc662 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:18:
Deze rom is ook heel erg goed: http://www.592zn.com/foru...10&page=1&authorid=756964
Dat ligt in eerste instantie aan MTK die moet nl eerst de drivers vrijgeven voor de processor .dan kan een fabrikant zelf de rom maken als ze niet te lui zijn .mocht een andere fabrikant het doen die ook een MTK processor heeft en een slimme jonge hem port naar onze telefoon ook goedgreatgonzo schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:45:
natuurlijk een vraag die niemand kan beantwoorden: maar is de verwachting dat er android 4.3 ook binnenkort verwacht kan worden?
Als MTK geen drivers uitbrengt komt er geen 4.3 rom voor onze telefoon .Ik heb dat zelf meegemaakt met een lg 2x die bleef maar op android 2,2 staan omdat nividia de tegra 2 drivers niet vrij gaf .Later hebben andere fabrikanten toen die driver vrij werd gegeven hun tablets en telefoons geupdate .Lg duurde een eeuweigheid werd toen geport door de een of andere
@tc662: ik heb op mijn x7 elite ook het probleem dat de camera net iets later dan de flits een foto maakt. Hoe heb jij dat opgelost in je rom ?
Dat zit in de boot.img, ik had er een van de chinese forum gepakt met de oplossing voor dat flits probleem.Nat105 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:47:
@tc662: ik heb op mijn x7 elite ook het probleem dat de camera net iets later dan de flits een foto maakt. Hoe heb jij dat opgelost in je rom ?
Ik heb het hier ook op een C2, de camera lijkt te laat te fotograferen, als ik zo de flits ruw beoordeel is die toch vrij aardig, maar op de foto komt dat er totaal niet uit, heeft eigenlijk nauwelijks zin om met flits een foto te maken. Nu ben ik niet een ontwikkelaar of iets dergelijks, maar experimenteer wel eens wat, met wisselende afloop uiteraard:P. Weet jij (Tc662) bijvoorbeeld hoe ik zoiets fix?
Je kan mijn rom (0.18) gebruiken, of de boot.img vervangen met deze: https://www.dropbox.com/s/c3zhyf0iv2a75zt/boot.img
Loopt de 0.18 beter dan die slim versie?Tc662 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:48:
Je kan mijn rom (0.18) gebruiken, of de boot.img vervangen met deze: https://www.dropbox.com/s/c3zhyf0iv2a75zt/boot.img
Welke rom loopt nu het lekkerst en is er eventueel al een 0.19 of 0.6 onderweg?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik heb mijn C2 platinum van het weekend laten stuiteren..
Nu is niet het glas gebroken, maar de display?.. Alles doet het voor de rest gewoon prima, maar zou hem toch wel gemaakt willen hebben.
Is er iemand die dit zou kunnen?
Nu is niet het glas gebroken, maar de display?.. Alles doet het voor de rest gewoon prima, maar zou hem toch wel gemaakt willen hebben.
Is er iemand die dit zou kunnen?
@Oggy, Ik vind 0.18 beter. Niet echt een reden eigenlijk.. 
Tonnio, het is redelijk makkelijk en ook zelf te doen, mits je maar voorzichtig bent. Hier een "guide" YouTube: ZOPO ZP980 (Scorpio) - Broken Touchscreen Replacement - Part1: Teardown
Edit: Ben nu ook Miui aan t downloaden van Yueyue, dat is een werknemer bij zopo. Hopelijk werkt deze miui versie goed
Tonnio, het is redelijk makkelijk en ook zelf te doen, mits je maar voorzichtig bent. Hier een "guide" YouTube: ZOPO ZP980 (Scorpio) - Broken Touchscreen Replacement - Part1: Teardown
Edit: Ben nu ook Miui aan t downloaden van Yueyue, dat is een werknemer bij zopo. Hopelijk werkt deze miui versie goed
[ Voor 17% gewijzigd door Tc662 op 31-07-2013 20:07 ]
glass en display is 1 geheel bij de zopo C2 dus je hangt eraan vast makker, de keuze maken 90 euro voor een display of ineens nieuwe gsm?
Officiele Lewa OS is onderweg, http://www.592zn.com/data...64503aiktl38vzmbm3nm3.jpg
Zou liever getunede stock 4.2.1 of 4.3 zien. Vind het er niet echt uit zienTc662 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:42:
Officiele Lewa OS is onderweg, http://www.592zn.com/data...64503aiktl38vzmbm3nm3.jpg

Zal wel een kwestie van smaak zijn

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Denk niet dat we een officiele 4.3 snel kunnen gaan verwachten, zopo heeft al weer 2-3 nieuwe telefoons die er aan komen. Ook op chinese forum wordt gezegd dat 4.3 nog wel lang zal duren.
Zelf vind ik Lewa OS erg fijn, het voelt zoveel sneller aan als android. Het klopt wel, Ik vind lewa os er ook niet uit zien, gelukkig zijn er echt hele goede themes voor.
Zelf vind ik Lewa OS erg fijn, het voelt zoveel sneller aan als android. Het klopt wel, Ik vind lewa os er ook niet uit zien, gelukkig zijn er echt hele goede themes voor.
Dit is een van de redenen waarom ik het zo goed vind, geeft je bijna out of the box full freedom voor themes etc.Tc662 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:54:
Denk niet dat we een officiele 4.3 snel kunnen gaan verwachten, zopo heeft al weer 2-3 nieuwe telefoons die er aan komen. Ook op chinese forum wordt gezegd dat 4.3 nog wel lang zal duren.
Ook direct gedaan met alle Apple fanaten die beweren dat hun uiterlijk stylish is
Mijn problemen zijn blijkbaar niet van GPS achtige aard ben ik gisteren achter gekomen. Gisteren had ik tijdens het rijden even Youtube open gezet voor een muziekje en toen deed ie het ook.
Wat het dus lijkt is dat onder bepaalde omstandigheden als het scherm langer aanblijft (en er een programma actief is wat het scherm dus 'aan' forceert) er random de 'back' button wordt gehit. Bij Youtube ging ik steeds terug naar het overzicht van de zoek resultaten. Bij GPS apps maakte het ook niet uit hoe diep ik de app inging, hij ging altijd 1 menu terug.
Geen idee wat ik hier eigenlijk mee moet. Er loopt nog een dispute via PayPal met Pandawill toendertijd met de Ghost Touches, ik denk dat ik dit ervan ga maken (nu ik nauwelijks meer last heb van Ghost Touches, behalve de back-ghost touch dus). We zullen wel zien.
Wat het dus lijkt is dat onder bepaalde omstandigheden als het scherm langer aanblijft (en er een programma actief is wat het scherm dus 'aan' forceert) er random de 'back' button wordt gehit. Bij Youtube ging ik steeds terug naar het overzicht van de zoek resultaten. Bij GPS apps maakte het ook niet uit hoe diep ik de app inging, hij ging altijd 1 menu terug.
Geen idee wat ik hier eigenlijk mee moet. Er loopt nog een dispute via PayPal met Pandawill toendertijd met de Ghost Touches, ik denk dat ik dit ervan ga maken (nu ik nauwelijks meer last heb van Ghost Touches, behalve de back-ghost touch dus). We zullen wel zien.
Officiele miui is nu uit voor veel mtk telefoons, http://www.miui.com/extra.php?mod=download/rom&fid=350
ik probeer die van de c2 te flashen, maar met twrp geeft ie errors. moet het dus even met cwm proberen.
ik probeer die van de c2 te flashen, maar met twrp geeft ie errors. moet het dus even met cwm proberen.
ik ben bezig met het uploaden.. url komt zo eraan
edit: URL beschikbaar: http://vondroid.com/resou...0130802.268/#.UfuzfRacu-8
edit: URL beschikbaar: http://vondroid.com/resou...0130802.268/#.UfuzfRacu-8
[ Voor 53% gewijzigd door leeyuentuen op 02-08-2013 15:26 ]
Krijg de rom niet werkend, hij is nu goed geflashed met een chinese CWM recovery, maar zodra ik op de lockscreen kom van miui en probeer te unlocken crasht ie en reboot ie. Zo gaat dit dan de heletijd door..
mss met logcat kijken waarom dat die crash?
Ik kan niet eens naar het homescreen komen, zodra die is geboot komt het lockscreen en kan ik dus helemaal niks meer.
dan moet men de boot.img aanpassen zodat die vanaf de animatie al die logcat opstart
maar ik ga binnenkort de mijne binnen krijgen, indien het dan nog niet opgelost geraakt zal ik een gewijzigde versie uitbrengen
maar ik ga binnenkort de mijne binnen krijgen, indien het dan nog niet opgelost geraakt zal ik een gewijzigde versie uitbrengen
[ Voor 43% gewijzigd door leeyuentuen op 02-08-2013 15:42 ]
Het lijk erop dat de lockscreen gewoon niet werkt en andere dingen uitvoert dan het hoort >
Camera > Niks
Berichten, Telefoon en unlocken > restarten
Camera > Niks
[ Voor 9% gewijzigd door Tc662 op 02-08-2013 15:46 ]
mss mihome of launcher probleem? kan je nadat je op camera app zit gwn op back klikken zodat je op de homescreen zit ipv op de lockscreen?Tc662 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:45:
Het lijk erop dat de lockscreen gewoon niet werkt en andere dingen uitvoert dan het hoort >
Camera > Niks
of bv via notification center aan settings geraken?
[ Voor 6% gewijzigd door leeyuentuen op 02-08-2013 15:48 ]
Nee, als ik de camera door het lockscreen probeer te opstarten gebeurt er gewoon niks. Het enige dat ik kan doen is een alarm nummer bellen, dubbel klik op knop om naar lockscreen muziek te gaan en het power menu openen.leeyuentuen schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:47:
[...]
mss mihome of launcher probleem? kan je nadat je op camera app zit gwn op back klikken zodat je op de homescreen zit ipv op de lockscreen?
Hoe zou ik evt logcat kunnen gebruiken nu?
[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 02-08-2013 15:49 ]
ik ga eens kijken of ik die boot.img voor je kan aanpassen zodat je logcat kan gebruiken bij het begin
skype naam verwijderd om geen spams te krijgen xD
[ Voor 255% gewijzigd door leeyuentuen op 02-08-2013 16:45 ]
....
[ Voor 100% gewijzigd door Tc662 op 02-08-2013 15:54 ]
C2 roms op een C3 flashen zorgt voor een omgedraaide camera blijkbaar.... dit houd me weer tegen om de C3 te kopen, niemand hier die weet hoe ze dit kunnen fixen?
Dat is onzin, er zat een fout in de kernel waardoor dit gebeurde. Dat is along opgelost, alleen oude roms zonder de geupdate kernel hebben hier nog last. (Dit probleem gelde ook voor de C2, niet alleen de C3)
ah ok, goed dat ik het hier dan postTc662 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:26:
Dat is onzin, er zat een fout in de kernel waardoor dit gebeurde. Dat is along opgelost, alleen oude roms zonder de geupdate kernel hebben hier nog last. (Dit probleem gelde ook voor de C2, niet alleen de C3)
Miui v5 ziet er wel lekker uit, zou leuk zijn als hij volledig int engels staat.
Nu nog op zoek naar een silicon case voor men C3 en dan ga ik hem ergens een van de komende dagen bestellen denk ik. Kmoet eerlijk toegeven dat men samsung het nog niet begeven heeft en heb hem gisteren nogmaals op de grond laten vallen, maja is single sim, en heb dringend terug dual sim nodig voor het werk
Mijn juist ontvangen C3 heeft waarschijnlijk een defecte GPS ontvanger; komt dat bekend voor? Met de "Satelliet check" en met "GPS Status en Toolbox" vind hij nul GPS signaal, zelfs niet na 20 min.
Weliswaar heb ik er nog geen SIM in, dus GPS-A werkt niet, maar hij zou wel iets moeten vinden lijkt me.
De GPS.LOG file (hieronder heb ik de laatste regels gekopieerd) vertoont een afwisseling van start en stop commando's. Ik denk erover om het toestel terug te sturen, of heeft iemand een idee hoe het te fixen is?
[20130802220136.270]0x00000001: 20130802220136.270 #gps stop
[20130802221751.194]0x00000000: 20130802221751.194 #gps start
[20130802221804.423]0x00000001: 20130802221804.423 #gps stop
[20130802223630.076]0x00000000: 20130802223630.076 #gps start
[20130802223715.328]0x00000001: 20130802223715.328 #gps stop
Weliswaar heb ik er nog geen SIM in, dus GPS-A werkt niet, maar hij zou wel iets moeten vinden lijkt me.
De GPS.LOG file (hieronder heb ik de laatste regels gekopieerd) vertoont een afwisseling van start en stop commando's. Ik denk erover om het toestel terug te sturen, of heeft iemand een idee hoe het te fixen is?
[20130802220136.270]0x00000001: 20130802220136.270 #gps stop
[20130802221751.194]0x00000000: 20130802221751.194 #gps start
[20130802221804.423]0x00000001: 20130802221804.423 #gps stop
[20130802223630.076]0x00000000: 20130802223630.076 #gps start
[20130802223715.328]0x00000001: 20130802223715.328 #gps stop
Kan, zonder a-gps, voor de allereerste keer, meer dan uur duren. (Probeer ook EPO, kan het behoorlijk versnellen)
@robin, is een dual sim adapter dan niet iets voor je? http://www.dual-sim.nl/dual-adapter-c-35.html
@robin, is een dual sim adapter dan niet iets voor je? http://www.dual-sim.nl/dual-adapter-c-35.html
Verwijderd
Is die MIUI v5 goed? Ik krijg mijn C3 volgende week ergens. Dus dan wil ik die denk ik hebben. Kom namelijk vanaf een iphone 5 (die kapot is gegaan door zout water) en wilde een goedkope telefoon waar ik alles mee kan en niet hoef in te leveren op specs.
Er zijn nog wat problemen mee, maar dit is dan ook pas de 2de release. Elke vrijdag zal er een OTA update komen. Hij loopt iig al wel lekker snel, maar het kan nog veel beter en dat heeft de dev ook gezegd.
Verwijderd
Ok, maar dat zijn wel goede devs volgens mij. Dus dat komt wel goed denk ik.
is deze rom ook wat? http://www.needrom.com/mobile/zopo-980-c2/
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 12:25 ]
http://www.aliexpress.com/snapshot/234883961.html Deze had ik besteld.robin-sips2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:57:
[...]
Nu nog op zoek naar een silicon case voor men C3 en dan ga ik hem ergens een van de komende dagen bestellen denk ik.
Dat is voor een c2, past niet op de c3imdos schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:11:
[...]
http://www.aliexpress.com/snapshot/234883961.html Deze had ik besteld.
http://www.aliexpress.com...3-Android/1084037997.html is voor de c3
@KajLaurent, Ik vind dat een waardelose rom, sloom en extreem veel bloatware.. (Zoals bootscreen die wordt veranderd naar reclame enz) Er is nog een sgs4 rom die vele male beter is, zal hem is opzoeken.
[ Voor 45% gewijzigd door Tc662 op 03-08-2013 13:18 ]
klopt niet .ik heb als er problemen zijn met een camera dezelfde als met een c2 (ik heb een c3) maar met rom van tc geen problemen met camerarobin-sips2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:24:
C2 roms op een C3 flashen zorgt voor een omgedraaide camera blijkbaar.... dit houd me weer tegen om de C3 te kopen, niemand hier die weet hoe ze dit kunnen fixen?
is een 4.22 met samsung schil op de camera na (die werkt niet .en nvram probleem prima )Maar nvram kan je oplossen makkelijk .en iceman heeft er alle prgrammas bijgeleverd .alleen krjg ik dat maui meta 3g programma niet aan de praat .dat zou volgens hem definitief het 3g en nvram probleem moeten oplossen .ik heb al div c2 roms op mijn c3 gezet om uit te proberen maar de ene geen nvram probleem de andere wel .dan wissel ik even die files uit maak van die oude _old en werkt weer prima met root explorer paar min werk .Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:11:
Ok, maar dat zijn wel goede devs volgens mij. Dus dat komt wel goed denk ik.
Alleen jammer dat ik dat maui meta 3g niet aan de praat krijg .ik krijg hem op de een of andere maniet niet geconnect .heb al een nieuwere versie geprobeerd maar die doet het ook niet .terwijl ik met andere dingen mijn telefoon goed kan bewerken .
Verwijderd
Wat zijn de problemen met MIUI op dit moment?
En: Ik heb hem met DHL verstuurd. Alleen ben ik op vakantie en omdat ik hem meteen wil hebben als ik thuis ben, heb ik via DHL mijn datum veranderd (via een invulformulier). Ik heb hiervan geen bevestiging of iets dergelijks gehad en als ik op de DHL site kijk dan is hij nu in Duitsland. Iemand enig idee of dit dan wel werkt?
En: Ik heb hem met DHL verstuurd. Alleen ben ik op vakantie en omdat ik hem meteen wil hebben als ik thuis ben, heb ik via DHL mijn datum veranderd (via een invulformulier). Ik heb hiervan geen bevestiging of iets dergelijks gehad en als ik op de DHL site kijk dan is hij nu in Duitsland. Iemand enig idee of dit dan wel werkt?
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 15:18 ]
heb ik al geprobeerd, wilt men gsm niet mee werken, maar uiteindelijk is het ook lastig om te wisselen, heb ze liever beide online staan.Tc662 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:02:
Kan, zonder a-gps, voor de allereerste keer, meer dan uur duren. (Probeer ook EPO, kan het behoorlijk versnellen)
Het enige dat me momenteel tegenhoud is de breekbaarheid van de Zopo's, voor iets meer geld heb ik bv bij andere merken een metalen frame. en dan 4000mah.
Maar de custom roms van de c2/c3 zijn dan wel beter hier
Ik vind die breekbaarheid echt onzin. Ik geloof best dat er een aantal modellen waren die (Geloof ik een platte achterkant hadden) niet zo sterk zijn en daarvan scherm snel brak door druk. Maar volgens mij hebben ze dat ook al opgelost. (Nieuwere moddelene hebben een achterkant die naar boven afloopt) Ook dat buigzaamheid is echt onzin vind ik, die van mij buigt niet eens een mm.. is zo solide als wat. (Kijk bijv ook die chinese mol test filmpjes.. dat ding is niet kapot te krijgen)
[ Voor 7% gewijzigd door Tc662 op 03-08-2013 17:19 ]
Ik gebruik de zwarte C2 Platinum nu ook een week, van de buigzaamheid heb ik ook geen last. Ik krijg hem zonder extreme druk ook niet gebogen..
Verder is het na het updaten van het touchscreen en een andere launcher een prima telefoon, veel waar voor je geld!
Verder is het na het updaten van het touchscreen en een andere launcher een prima telefoon, veel waar voor je geld!
[quote]Tc662 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:02:
Klopt, met A-GPS & EPO binnen een minuut en sindsdien ook zonder netwerk heel snel. Dank je!
Klopt, met A-GPS & EPO binnen een minuut en sindsdien ook zonder netwerk heel snel. Dank je!
Mijn C2 Platinum buigt ook niet (denk ik, misschien dat ik te voorzichtig ben daarmee), maar als ik hem probeer te buigen hoor ik hem wel kraken. Hebben jullie dat ook?
Hoe lees jij die uit heb jij daar een progje voor om die bestanden uit te lezen?vind dat je geoon moet laten staan wat voor versie het is .Maakt het alleen maar ondoorgrondelijker .Tc662 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:38:
Het is geen echte 4.2.2, gewoon alleen in de build.prop veranderd.
Ps ik had die nieuwe miui geprobeerd maar bij mij bleef hij al hangen met het installeren .
blijf het een raar apparaat vinden lol .staat er vandaag een lege c3 rom op denk mooi alijd makkelijjk lege stock rom .Nah denk effe installeren .dat was dus mijn eerste brick en dat terweil ik een c3 heb .Heb toen een stock 980 erop gezet werkt prima .denk nog eens proberen mischien wat over hooft gezien .doet het dus niet.
Ja die lewa ik kon er niet aan wennen moest er nog gapps opzetten hoop chineese zooi .heb toen ik nog een sammy s1 had er een tijd miui op gehad elke week kreeg ik een update en werkte prima ..Maar zolang die het niet doet hou ik het wel bij jou rom tc want die werkt bij mij prima