pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Mijn ZP980 is inmiddels overleden. Begon dus met de problematiek die ik geschetst heb, en nu doet hij niks meer. Ook niet met een andere accu, en ook niet laadbaar. Ik moet me bij de vele mensen scharen die dit 'Chinese troep' noemen. Ik stap weer over op een 'premium' merk, vooral ook omdat de shop waar ik hem gekocht heb niet meer bestaat (Zopo Deutschland). Erg jammer, vond het een leuk toestel en de standaard accessoires waren ook erg handig. Tot zover mijn avontuur met een Chinese smartphone.
niet alsje dat doet met de meteos appimdos schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:
Je kunt met een reflash van EBR1 & 2 de ruimte voor de zp980+ ook vergroten, net zoals de zp980/c2.
Daarna een reboot en je hebt data vrij.
Dan ben je echter wel alle data kwijt en op je interne sdcard ook. Dus als dat niet handig is, dan moet je het niet doen!
Hebben mensen hier nog een Custom Rom draaien? Ik zit te zoeken naar iets nieuws voor m'n C2 Platinum maar zie door de bomen het bos niet meer.. Het liefst zou ik CM11 of hoger draaien, maar dan kom ik uit op pagina's die zelfs Google Translate nauwelijks weet te vertalen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
CM voor C2 is er niet , kijk hier eens : http://www.needrom.com/category/zopo/zp980-c2/D4NG3R schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:51:
Hebben mensen hier nog een Custom Rom draaien? Ik zit te zoeken naar iets nieuws voor m'n C2 Platinum maar zie door de bomen het bos niet meer.. Het liefst zou ik CM11 of hoger draaien, maar dan kom ik uit op pagina's die zelfs Google Translate nauwelijks weet te vertalen.
Je mag blij zijn dat jouw webwinkel nog bestaat. De Duitse winkel waar ik hem heb gekocht is failliet. Mijn ZP980 vertoont ook heel veel problemen, maar het voornaamste probleem is dat hij vastloopt. Sla je er vervolgens mee op tafel dan doet hij het soms zomaar weer. Een telefoon van deze bouwkwaliteit was de € 350 echt niet waard. Voor mij nooit weer een zopo.Gnarkill2k6 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:40:
Mijn Zopo C2 is na ongeveer 10 maanden onbruikbaar geworden.
De trilfunctie ging na 8 maanden stuk en een maand later reageerde een deel van het touch-screen niet meer. Vervolgens, vlak voordat ik hem terug zou sturen voor reparatie, ging hij niet meer aan en ging er geen lampje meer branden zodra je de lader aansloot.
Een vervangend toestel wat ik nu een dag in bezit heb gaat ook al niet meer aan! Ik belde, whatsapp-te, haalde mijn mail op en speelde af en toe een spelletje... niet zo veel bijzonders dus.
Chinese troep wat mij betreft!
Ik hoop dat ik geen vervelende stappen hoef te ondernemen tegen de webwinkel waar ik hem heb gekocht want tot nu toe geven ze goede service.
Vraagje, mijn kitkat 4.4 versie werkt niet meer....hoe krijg ik nu een andere versie op mijn zopo 980 (A-versie)? De orginele versie mag ook...
Een andere versie flashen; kijk eens op needrom.com naar deze:volley40 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:17:
Vraagje, mijn kitkat 4.4 versie werkt niet meer....hoe krijg ik nu een andere versie op mijn zopo 980 (A-versie)? De orginele versie mag ook...
needrom.com/download/kitkat-4-4-2-980990/
of eentje van marsapa
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Na zo'n 2,5 jaar is mijn Zopo C2 er ook deels mee opgehouden. Touchscreen reageert nog alleen maar aan de boven- en onderkant, midden doet niks meer.
Een paar maanden geleden begon ik aan de randen al losgelaten folie te zien. Inmiddels heb ik zowaar een soort Zopo C2 Edge gekregen (soort concurrent van de Samsung S7 Edge, maar dan lelijker
)
Voor de uren dat ik m'n gebruik per week, kan ik wel concluderen dat het een zeer slecht toestel is geweest.
Bluetooth werkte niet goed (Toyota Touch&Go niet te koppelen, Oralb tandenborstel niet te koppelen)
Wifi signaal was ruk. In vergelijking met andere toestellen zeer slecht bereik
Android-ondersteuning minimaal. Weinig tot geen updates, en zelfs custom roms gingen maar tot versie 4.4
Scherm ging na 1,5 jaar al witte randen vertonen
Touch Screen werkt na 2,5 jaar bijna niet meer
Camera was kwaliteit slecht (13MP?! really?!), filmpjes konden nooit geupload worden in whatsapp of telegram vanwege compressieproblemen.
Het enige positieve aan de Zopo C2 is eigenlijk de prijs/prestatieverhouding (voor minder dan 300 euro een redelijk snel toestel gehad) en de accuduur (meestal 1,5 dag)
Voor mij geen Chinese telefoon meer.
Een paar maanden geleden begon ik aan de randen al losgelaten folie te zien. Inmiddels heb ik zowaar een soort Zopo C2 Edge gekregen (soort concurrent van de Samsung S7 Edge, maar dan lelijker
Voor de uren dat ik m'n gebruik per week, kan ik wel concluderen dat het een zeer slecht toestel is geweest.
Bluetooth werkte niet goed (Toyota Touch&Go niet te koppelen, Oralb tandenborstel niet te koppelen)
Wifi signaal was ruk. In vergelijking met andere toestellen zeer slecht bereik
Android-ondersteuning minimaal. Weinig tot geen updates, en zelfs custom roms gingen maar tot versie 4.4
Scherm ging na 1,5 jaar al witte randen vertonen
Touch Screen werkt na 2,5 jaar bijna niet meer
Camera was kwaliteit slecht (13MP?! really?!), filmpjes konden nooit geupload worden in whatsapp of telegram vanwege compressieproblemen.
Het enige positieve aan de Zopo C2 is eigenlijk de prijs/prestatieverhouding (voor minder dan 300 euro een redelijk snel toestel gehad) en de accuduur (meestal 1,5 dag)
Voor mij geen Chinese telefoon meer.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.