3G op SIM1 werkt prima, op SIM2 heb ik het niet getest, maar ik ga er vanuit dat het prima werkt (de ROM is gecompileerd uit gelekte sources van MediaTek, daarom is het ook geen CyanogenMod). Verder heb ik nog niks kunnen vinden dat kapot is, het werkt eigenlijk allemaal wel prima, inclusief het hele multiSIM-beheergebeuren uit Android 4.2, dat zit er ook weer gewoon in. Versie 1.0.1 heeft gewoon de stock Android look in plaats van rare 3G-icoontjes, dus dat is ook wel handig.
Verder is het vooral wat prettiger dat apps voor Android 4.3 en hoger nu ook weer fijn werken. Het is even smooth als Android 4.2, maar de batterijduur is iets minder lijkt het (al kan dat ook liggen aan het feit dat ik de hele dag op een locatie met slecht bereik zat). ART werkt nog niet, dat is wel jammer maar wordt hopelijk nog opgelost.
De reden dat ik Android Kitkat voornamelijk graag wou: DoubleTapToWake/AcDisplay. Na een commando in de terminal is het mogelijk om het scherm aan te zetten door drie keer op het scherm te tikken (bij twee gaat het niet altijd goed, bij drie wel altijd). Met AcDisplay heb je dan een lockscreen zoals de Moto X ActiveDisplay had, en als je in Google Now de optie aanzet om vanaf het lockscreen Google Now aan te zetten, werkt het fenomenaal
Ik stap in de auto, zet bluetooth aan, en met behulp van een applicatie verbind hij gelijk met de bluetooth in de auto. De telefoon ligt ergens op het dashboard, en wanneer ik iets op mijn telefoon moet doen is het dus alleen een kwestie van 3 keer op het scherm tikken (net wat makkelijker dan de powerknop indrukken), en ik kan direct een commando opgeven. GPS moet ik nog wel testen, maar ik neem aan dat dat ook prima werkt.
Het enige echte minpunt is dat Cell Standby wel een stuk meer energie verbruikt t.o.v. 4.2 ROMs, maar dat moet ik nog wat nader testen, en anders neem ik dat graag voor lief omdat ik toch altijd een oplader bij heb/powerbank in mijn rugzak heb/in de auto zit. Echt erbarmelijk is het niet, maar vroeger haalde ik van 's ochtends 5 uur tot 's avonds 10 uur en had ik nog 25% over, nu is hij rond 6 uur 's avonds wel leeg. Een stuk slechter dus, maar met mijn dagelijkse patroon is het wel te doen (en misschien wordt het wel beter zodra ik in een gebied zit met beter bereik).