Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de zp998?
Ik heb het in de winkel in handen gehad. Stevig en goed gewicht. Het scherm zag er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurkis In©
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:35:
Ik heb het in de winkel in handen gehad. Stevig en goed gewicht. Het scherm zag er ook goed uit.
Ik hoop 'm over een week of zo te hebben.
Heb 'm zojuist besteld en met een beetje mazzel word hij nog net voor het chinese nieuwjaar verzonden.

Zal je op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurkis In© schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:34:
[...]

Ik hoop 'm over een week of zo te hebben.
Heb 'm zojuist besteld en met een beetje mazzel word hij nog net voor het chinese nieuwjaar verzonden.

Zal je op de hoogte houden.
Bedankt. De zopo zp 998 is een van de weinige met fullhd en 5.5 inch scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 23:00
Sinds kort heb ik een zopo C2. Leuk ding, maar wifi tethering werkt niet goed. Hij maakt een netwerk aan waarmee ik kan verbinden met mijn laptop. Tot zo ver niets vreemds. Maar hij geeft geen internet door. Ik heb android 4.2.1 erop staan.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Het eerste wat je kan doen on het op te lossen is om een andere rom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc-K
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2020
Ben erg blij met mijn C2 Platinum. Mooi scherm, snel genoeg en GPS doet het bij mij uitstekend in combinatie met CoPilot.

Helaas was hij na 4 dagen al stuk. Knoppen voor home, menu en back deden niets meer.
Hier bij een paar telefoonwinkels geweest voor reparatie, maar die zeiden meteen "oei, geen Samsung of I phone, dan weet ik het niet".

Moet zeggen dat ik uitstekend geholpen ben door Pandawill. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Na sturen van een filmpje kon ik de telefoon terugsturen (wel op eigen kosten). Keurig bericht van ontvangst gehad. Regelmatig op de hoogte gehouden. Na een paar weken weer teruggestuurd gekregen. Keurig gerepareerd en nu alweer een tijdje probleemloos in gebruik.

Dus voor de mensen die twijfelen: wat mij betreft zit het met de betrouwbaarheid, service en garantie van Pandawill wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

Zodra het chinese nieuw jaar voorbij is ga ik m'n vervangende scherm bestellen en een (dappere) poging doen deze te vervangen.
Iemand dit al eens zelf geprobeerd?
Op de diverse filmpjes lijkt het niet al te ingewikkeld.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

MieJuul schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:40:
Zodra het chinese nieuw jaar voorbij is ga ik m'n vervangende scherm bestellen en een (dappere) poging doen deze te vervangen.
Iemand dit al eens zelf geprobeerd?
Op de diverse filmpjes lijkt het niet al te ingewikkeld.
Jup, stelt niet heel veel voor. Neem er wel even de tijd voor als het je eerste keer is, er zitten namelijk diverse aansluitingen op verschillende plekken. Telefoon heb ik alweer verkocht aan kjiratsiekoedel.

@kjiratsiekoedel; Het probleem bij tethering zit hem volgens mij in de DNS instellingen die via DHCP gepushed worden. Die lijken niet te kloppen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-09 12:48
Ik heb een probleem..
Ik heb geprobeerd de MIUI rom van GizChina op mijn C2 Platinum te zetten.(http://www.gizchina.com/2...v5-zopo-zp990-zp980-c2-c3)

Als ik nu de telefoon aanzet krijg ik alleen dit scherm te zien, hij start niet op. https://dl.dropboxusercontent.com/u/72913868/IMG_2652.JPG

Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?

[ Voor 16% gewijzigd door adriaanzon op 27-01-2014 17:16 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:27
adriaanzonn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:03:
Ik heb een probleem..
Ik heb geprobeerd de MIUI rom van GizChina op mijn C2 Platinum te zetten.(http://www.gizchina.com/2...v5-zopo-zp990-zp980-c2-c3)

Als ik nu de telefoon aanzet krijg ik alleen dit scherm te zien, hij start niet op. https://dl.dropboxusercontent.com/u/72913868/IMG_2652.JPG

Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?
Door de originele rom te flashen : https://mega.co.nz/#!dY5z...FrQ0MrwxNnL4tC358vuk2_-FQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
Dat word dus lastig, aangezien hij niet meer opstart en ik dus ook niet in de recovery kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je je telefoon via USB met een computer verbinden, uitschakelen en opstarten door tegelijk de Power button en de Volume Down button in te drukken. Als het goed is start hij dan op in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
Als ik dat doe krijg ik alsnog hetzelfde scherm als op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik een ROM flashen via SP flash tool, zie bijvoorbeeld hier:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-453-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:32:
Dan zou ik een ROM flashen via SP flash tool, zie bijvoorbeeld hier:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-453-1-1.html
Edit:
Het is me gelukt! Ik heb lang Volume Up ingedrukt terwijl mijn telefoon aan de usb-kabel hing. Op die manier kwam ik in de recovery modus, en kon ik een andere rom flashen.

[ Voor 48% gewijzigd door adriaanzon op 28-01-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 15:00
Ik merk de laatste tijd regelmatig dat m'n Zopo C2 denkt dat ik de sim-kaart verwijderd hebt en toont dan een schermpje waarin op uitgeschakeld staat. Na een aantal keer wordt dat nogal irritant. Hebben jullie daar ook last?

Daarnaast vertoond de Chrome browser vreemd gedrag. Deze lijkt een pagina correct te laden, maar heel regelmatig verdwijnt deze weer als ie volledig geladen is, of als ik begin met scrollen/zoomen. Op een ander Android apparaat met de laatste Chrome erop komt dat probleem niet voor. Ook hier ben ik benieuwd: komt dat bekend voor?

(Dit is beide met de laatste stock rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Tc662 schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:43:
[...]

Zorg ervoor dat in je APN Authentication type op PAP staat. Dit doet ie niet automatisch en is ook vaak niet in de APN gegevens op de vodafone site te vinden.
Na een software update (custom rom) geen 3g internet.

Dankzij deze tip in dit topic wel. Thanx...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongw
  • Laatst online: 28-11-2023

dejongw

Wdj

http://www.gizmochina.com...-arrive-on-faea-f2s-soon/

Hopelijk komt een cyanogenmod ROM nu snel naar de Zopo Zp980.

Wdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Laatst online: 17-09 12:12
Iemand al een keer een scherm vervangen voor de zp980/c2/c3?
Heb allemaal barsten in mijn scherm maar touch doet het nog prima.

http://www.aliexpress.com...tive-film/1596866988.html

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Oggy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:04:
Iemand al een keer een scherm vervangen voor de zp980/c2/c3?
Heb allemaal barsten in mijn scherm maar touch doet het nog prima.

http://www.aliexpress.com...tive-film/1596866988.html
Jup; zie deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41672012 post.

Nette prijs ook voor het scherm. Alleen verzending duurt even voor die prijs. Ik was 80 of 90 kwijt via zopomobile.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zopo ZP980 via Telfort, werkte goed, maar na systeemupdate ging hij het steeds slechter doen. Tot drie weken geleden viel mijn verbinding soms weg, maar het werd steeds erger, totdat het om de paar minuten gebeurde Batterij eruit, zonder sim opstarten, dan weer met opstarten, het werkte even. Vervolgens op dit forum gaan struinen.

Na een root en een flash met ROM:
http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

was het eerste wat ik zag dat mijn gsm en dus ook 3g wegviel, grrrr. Hierna heb ik het GSM deel vd telefoon open gemaakt, maar dat zag er ok uit. Mijn gevoel was ook dat het softwarematig was en niet de hardware. Want als mijn verbinding werkte, had ik volle balkjes.

Omdat de verbinding om de paar minuten wegviel, leek het op een conflict met een app of instelling.

Verbinding wordt gemaakt via de Sim en dit ding is dual Sim. Ik heb met de app, MTK engineering, die je louter kan gebruiken als je je toestel het geroot, gekeken naar de Band Mode. Ik gebruik maar een Sim, maar het leek mij dat er een conflict kon zijn waarbij de lege andere, toch iets wilde, of dat software hier steeds naar keek. Ik heb in MTK Engineering bij Band Mode, Sim 1 geheel leeggemaakt en met Set bevestigd, hierna hetzelfde gedaan met Sim 2, deze werden vervolgens automatisch weer gevuld. Ik heb dit proces bij de lege Sim nogmaals herhaald.

En warempel ik kreeg een stabiele verbinding die al anderhalve dag niet meer is weggevallen. Ik weet niet of het voor een ander werkt, maar eea is nu zeer stabiel.

Deze oplossing lijkt op hetzelfde als hetgeen in eerste instantie werkte, tw Sim eruit en zonder opstarten en dan weer opstarten met. Voor mij werkte het, ik hoop ook voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

imdos schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:19:
[...]

Jup; zie deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41672012 post.

Nette prijs ook voor het scherm. Alleen verzending duurt even voor die prijs. Ik was 80 of 90 kwijt via zopomobile.
Zeker nette prijs, die hou ik even in het achterhoofd.
Heb namelijk ook een kapot scherm, paar scheuren maar, maar touch reageert nergens meer op.

Iemand trouwens ervaring met alixpress? Ziet er beetje hetzelfde uit als ebay.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

MieJuul schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:13:
[...]
Iemand trouwens ervaring met alixpress? Ziet er beetje hetzelfde uit als ebay.
Ja, heb er een back cover van gehaald. Is alleen mazzel hebben bij je seller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurkis In©
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:35:
Zoals beloofd, zou ik er op terug komen als ik 'm had.
Ik heb 'm nu 2 dagen in gebruik en mijn eerste indruk is best goed. Zoals je zelf zegt, hij is behoorlijk stevig en goed afgewerkt.

Ik heb er veel mee "gespeeld" en hij hield het wat batterij betreft goed vol.
Met wifi aan, 1 uur muziek via bluetooth, 30 min ebook en veel internet gebruik, haalde ik ruim 5 uur scherm tijd en nog bleef tie gaan. Ik moest helaas naar bed, dus ik heb 'm niet helemaal leeg kunnen trekken. Ik vermoed dat hij nog wel een half uurtje door had kunnen gaan.
De batterij callibratie is slecht, het laaste uur bleef hij op 1 procent staan. Dus mischien dat daar de verhalen over een slechte batterij vandaan komen.

Ben zelf geen gamer, dus daar kan ik niks over zeggen. De eerste gps fix duurde erg lang, ruim 45 min, maar daarna erg snel. Geeft aan nauwkeurigheid van 5 meter.

Wifi hier verbonden met 65Mbps, webpagina laden retesnel. Heel het toestel is trouwens erg rap. Dus daar heb ik niets over te klagen.

Mocht je vragen hebben, shoot !

p.s. een mede tweaker heeft al een review geplaatst :http://tweakers.net/productreview/91790/zopo-zp998-zwart.html

Ben het aardig met 'm eens op het batterij puntje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een poos enorm tevreden met Zopo ZP980 2GB ram 32GB interne geheugen. Vooral de dual sim is echt fantastisch. Heb laatst een Nexus 5 cadeau gekregen en besloten om de Zopo weg te doen. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van de dual sim, 32GB geheugen en 13 megapixel camera.

Dus.. Iemand nog interesse in een ZP980 voor een mooi prijsje?

Ik moet eerlijk toekennen, dit is toch de beste chinese telefoon tot nu toe. Vooral de kwaliteit van het materiaal is bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:52:
Ben al een poos enorm tevreden met Zopo ZP980 2GB ram 32GB interne geheugen. Vooral de dual sim is echt fantastisch. Heb laatst een Nexus 5 cadeau gekregen en besloten om de Zopo weg te doen. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van de dual sim, 32GB geheugen en 13 megapixel camera.

Dus.. Iemand nog interesse in een ZP980 voor een mooi prijsje?

Ik moet eerlijk toekennen, dit is toch de beste chinese telefoon tot nu toe. Vooral de kwaliteit van het materiaal is bijzonder goed.
Ja ik. PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

*Fingers crossed*

Zojuist een nieuw scherm besteld via aliexpress, ik ben benieuwd!
Eens kijken hoe lang deze onderweg is.
Laatst een digitizer voor een andere telefoon besteld (via ebay welliswaar) uit hong kong, die had ik al met 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurkis In© schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:51:
[...]

Mocht je vragen hebben, shoot !

p.s. een mede tweaker heeft al een review geplaatst :http://tweakers.net/productreview/91790/zopo-zp998-zwart.html

Ben het aardig met 'm eens op het batterij puntje na.
Een probleem bij video recording is het zachte geluid. Dat schijnt door de noise cancelling te komen.
Heb je dit al getest? Verder zijn ze bij zopo ook vaag of deze een update naar kitkat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurkis In©
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Een probleem bij video recording is het zachte geluid. Dat schijnt door de noise cancelling te komen.
Heb je dit al getest? Verder zijn ze bij zopo ook vaag of deze een update naar kitkat krijgt.
Heb ik eigelijk niet getest, voornamelijk om dat ik dat nog nooit gebruikt heb. Zal van het weekend even voor je testen.

Tja, kitkat, geen idee. Waarschijnlijk niet, alhoewel er hoop is. De volgende soc (6595 = 6592+4g) is als ik het goed begrepen heb, pin compatible en met Kitkat. Mischien dat de communitie daar mee aan de slag kan. Hier kan Zopo ook niet zo veel aan doen, omdat de boel aangeleverd word door Mediatec.

p.s. sorry voor het late antwoord, maar zit met een paar deadlines van het werk.

Edit, typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:22
Sinds kort draint Android OS m'n Zopo C2 in no-time leeg. Dat probleem had ik met Butterfly v1.1, maar ook met Tc662 v2.1 treedt het op; het lijkt zelfs erger geworden met de nieuwe ROM.

Het probleem is dat het OS CPU cycles vreet, waardoor de processor continu op 1200 mHz draait.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
je zou kunnen proberen achterhalen wat het precies met een app als betterbatterystats of wakelock detector.
wellicht dat je dan de diepere oorzaak kunt achterhalen, en het dan ook kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt voor je tips. Dat onderzoek loopt.
Helaas draint de battery ook als ik nauwelijks apps heb geïnstalleerd.

Gisteren na een wipe alleen google apps ingesteld en waar mogelijk uitgeschakeld, dus geen google now etc.
WhatsApp geinstalleerd en m'n gesprekken gedownload.
Dus geen backups teruggezet met Titanium Backup.

Apparaat lag heel de nacht idle aan de lader. Was wel vol, maar de CPU heeft gewoon op 1200 Mhz gedraaid.

Vanavond de stock ROM maar 'ns proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurkis In©
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Ik heb het getest en dit is inderdaad een probleem. Idem bij gewone sound recording en Skype.

Ik zou het toestel met deze rom niet aanraden. Schijnt wel een nieuwe rom aan te komen waarin dit gefixed is.

Een ander probleem waar ik tegen aan gelopen ben, is dat met een slechte wifi verbinding de batterij aardig leeg getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Ik heb hier een gebrickte ZP980 van een collega, apparaat doet helemaal niets meer maar wordt wel door PC herkend bij aansluiten op USB, wel of zonder batterij maakt niet uit. Echter om de 20 seconden lijkt hij een te herstarten (loop in preloader?). Iemand nog ideeën?

Ik vermoed dat er een onjuiste firmware op geflasht is die ook de preloader heeft gesloopt...

nevermind: problem solved! :) was idd foute firmware, preloader doet t nu ook weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 11-02-2014 21:58 ]

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Ik heb mijn C3 gebricked.
Hij start op in recovery maar kan niet veel doen.
Fastboot detecteert de C3 niet.
SPTool doet ook niets meer.

Iemand ideeën?

• RudolfR
Is het normaal dat de C2 op 1209MHz draait als de lader aangesloten is?
Dat gedrag neem ik waar bij de tc662 v2.1 ROM....

• Lord_Dain
Wivern schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:14:

Iemand ideeën?
Geen Preloader/USB COM device zichtbaar?

Accu uit de telefoon halen, SP tools in download mode zetten, daarna volume down inhouden en usb inpluggen; wordt er dan iets naar je telefoon geschoten of gebeurt er helemaal niets? In dat geval heb je je preloader gesloopt. Dan nog moet je via META mode op de telefoon kunnen om hem te flashen. Heb je een custom recovery draaien?
RudolfR schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:36:
Is het normaal dat de C2 op 1209MHz draait als de lader aangesloten is?
Dat gedrag neem ik waar bij de tc662 v2.1 ROM....
Ja, bug in veel mediatek toestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 13-02-2014 19:04 ]

• dutchgio
Wivern schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:14:

Iemand ideeën?
Een mediatek bricken is haast onmogelijk.

Probeer dit eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1943442

• Lord_Dain
Ik vind de Zopo ZP980 trouwens een leuk toestel. iOcean X7 verbleekt er een beetje bij.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Lord_Dain schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:00:
[...]
Geen Preloader/USB COM device zichtbaar?

Accu uit de telefoon halen, SP tools in download mode zetten, daarna volume down inhouden en usb inpluggen; wordt er dan iets naar je telefoon geschoten of gebeurt er helemaal niets? In dat geval heb je je preloader gesloopt. Dan nog moet je via META mode op de telefoon kunnen om hem te flashen. Heb je een custom recovery draaien?
[...]

Ja, bug in veel mediatek toestellen.
Spijtig genoeg g een custom recovery. Nooit toe gekomen :/
Ik zal dit weekend eens kijken of ik er iets aan kan doen.
Bedankt voor de tips.

[ Voor 3% gewijzigd door Wivern op 14-02-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben op zoek naar de meest recente lewaos ROM voor de zopo zp980 (2/32GB). Iemand ervaring met de ROM en zo ja, waar heb jij hem vandaan gehaald? De officiele ROM die ik van lewaos krijg is alleen geschikt voor de C2 en bij installatie krijg ik een assert failed, als hij het model checkt...

Nm; op aanraden van diverse fora bij stock gebleven (voorlopig in ieder geval).

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Lord_Dain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:39:
Ik ben op zoek naar de meest recente lewaos ROM voor de zopo zp980 (2/32GB). Iemand ervaring met de ROM en zo ja, waar heb jij hem vandaan gehaald? De officiele ROM die ik van lewaos krijg is alleen geschikt voor de C2 en bij installatie krijg ik een assert failed, als hij het model checkt...

Nm; op aanraden van diverse fora bij stock gebleven (voorlopig in ieder geval).
Waarom zou je een custom rom willen dan?. Je kan door bijvoorbeeld XposedInstaller + GravityBox heel veel functionaliteit toevoegen. GravityBox is speciaal ontwikkeld voor MTK chipset toestellen en werkt perfect. Alle extra's die custom roms hebben icm met een stock rom. De enige vereiste is ROOT.

Ik gebruik het al lange tijd en ben zeer tevreden. Zelfs 3G automatisch uit en in schakelen dmv Smart Radio functie is mogelijk.

Info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik gebruik ook al een tijd xposed+GB en werkt inderdaad perfect. Dit echter op een iOcean X7, met exact dezelfde chipset. Ben nu met een ZP980 aan 't spelen en wilde wat anders proberen.. tot dat ik me realiseerde dat ik dan bepaalde voordelen van stock i.c.m. xposed+GB te veel zou missen..

Die link ga ik checken, klinkt als handig (vooral met de bug in bluetooth i.c.m. bellen met 3G aan).

edit: eigenlijk wil ik dat 3G uit gaat zodra ik bluetooth activeer..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2014 23:20 ]

• dutchgio
Kan dat laatste niet met tasker?
If bluetooth on > switch to 2g

• Lord_Dain
Ik krijg het niet voor elkaar :( Als ik een action aan wil maken met Net -> Mobile Data 2g/3g , dan is dat rood aangegeven en als ik er op klik een popup : unavailable on this device. Mobile data aan en uit togglen werkt ook niet; uit gaat het wel, maar aan niet meer.

Nu heb ik vervolgens de app 'secure settings' gebruikt, hetzelfde probleem.

Blijkbaar heeft tasker (en die plugin) last met het weer aanzetten van mobile data bij dual sim....

Net even op iOcean X7 gekeken, zelfde ongein.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 00:28 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn er hier mensen welke fatsoenlijke GPS fixes krijgen op hun C2? (16GB model). Sinds gister probeerde ik weer wat Ingress te spelen. Wat (vrijwel) onmogelijk is zonder GPS. Mn GPS staat nu een halve dag aan en ik heb nog geen fix gehad..

Online kom ik tutorials tegen met 'Mobileuncle tools' (werkt niet) en dat ik EPO ergens bij Location Acces zou moeten instellen (Submenu bestaat niet).

Het toestel is momenteel unrooted met de stock rom.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lord_Dain
Overigens hier iets gevonden wat je qua script nodig hebt om SIM's aan te sturen.
http://automagic4android..../viewtopic.php?f=4&t=2325

Dus blijkbaar is het mogelijk om een script te maken, deze aan te roepen vanuit tasker..

Nou, het is me gelukt.

enable_3g_sim2.sh bestand gemaakt met het volgende script:

#!/bin/sh
settings put system gprs_connection_sim_setting 2
am broadcast -a android.intent.action.DATA_DEFAULT_SIM --el simid 2

bij mij is SIM kaart 2 degene met de data, wil je dit met SIM 1 maak van de 2 een 1.

Dit script opgeslagen op de sdcard en aangeroepen vanuit Tasker en werken! _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 01:10 ]

• prinsvlad
Net even op iOcean X7 gekeken, zelfde ongein.
[/quote]

Note: 3G uit en aan op mijn C2 werkt overigens alleen met de sim in slot 1 [ micro ]

• prinsvlad
D4NG3R schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:39:
Zijn er hier mensen welke fatsoenlijke GPS fixes krijgen op hun C2? (16GB model). Sinds gister probeerde ik weer wat Ingress te spelen. Wat (vrijwel) onmogelijk is zonder GPS. Mn GPS staat nu een halve dag aan en ik heb nog geen fix gehad..

Online kom ik tutorials tegen met 'Mobileuncle tools' (werkt niet) en dat ik EPO ergens bij Location Acces zou moeten instellen (Submenu bestaat niet).

fix binnen 10 seconden met EPO , en zonder root werkt MobileUncle niet

[ Voor 3% gewijzigd door prinsvlad op 20-02-2014 02:01 ]

• RudolfR
D4NG3R schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:39:

Dat submenu krijg je als je 'Locatietoegang aan/uit' ingedrukt houdt toch?
't Zit iig behoorlijk verborgen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

prinsvlad schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:55:
[...] en zonder root werkt MobileUncle niet
Leuk dat ze dit helemaal nergens in die tutorials vermelden :') .

Maar ik heb nu met EPO binnen een minuut een fix, al is deze fix niet accuraat en vind ik het nog steeds een behoorlijk lange tijd voor een fix.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dutchgio
Chinaphones zonder root zijn dan ook niet erg gebruikelijk :+
En van een app waarmee je recovery etc. Kunt flashen mag je toch wel vanuit gaan dat deze root nodig heeft om dat te kunnen doen..

• prinsvlad
Lord_Dain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:19:
Ik gebruik ook al een tijd xposed+GB en werkt inderdaad perfect. Dit echter op een iOcean X7, met exact dezelfde chipset. Ben nu met een ZP980 aan 't spelen en wilde wat anders proberen.. tot dat ik me realiseerde dat ik dan bepaalde voordelen van stock i.c.m. xposed+GB te veel zou missen..

Die link ga ik checken, klinkt als handig (vooral met de bug in bluetooth i.c.m. bellen met 3G aan).

edit: eigenlijk wil ik dat 3G uit gaat zodra ik bluetooth activeer..
GreenPower premium misschien?

• Lord_Dain
Hmmz, heb het nu zover dat wanneer ik een BT connectie heb in mijn auto, data uitgaat op de SIM en zodra de BT verbinding weg is, hij weer aangaat (met het shell script). Maar ik wil eigenlijk nog wel data hebben, alleen 2G in plaats van 3G. Dat heb ik nog niet uitgevogeld, hoe ik dat kan dan met een script, of app.

Edit: heb het voor elkaar gekregen met de app 'Autoshortcut' i.c.m. Gravitybox. Vanuit tasker kan je dan via de app alle gravitybox functies aanroepen, waaronder network mode changes. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02-2024
Lord_Dain schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:26:
Hmmz, heb het nu zover dat wanneer ik een BT connectie heb in mijn auto, data uitgaat op de SIM en zodra de BT verbinding weg is, hij weer aangaat (met het shell script). Maar ik wil eigenlijk nog wel data hebben, alleen 2G in plaats van 3G. Dat heb ik nog niet uitgevogeld, hoe ik dat kan dan met een script, of app.

Edit: heb het voor elkaar gekregen met de app 'Autoshortcut' i.c.m. Gravitybox. Vanuit tasker kan je dan via de app alle gravitybox functies aanroepen, waaronder network mode changes. _/-\o_
Heb je een screenshot (of meerdere) zodat we kunnen zien wat je gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
- Installeer xposed framework http://repo.xposed.info/m....android.xposed.installer
- Installeer Gravitybox http://repo.xposed.info/module/com.ceco.gm2.gravitybox
- Installeer AutoShortcut(Pro) Google Play: AutoShortcut
- Installeer Tasker Google Play: Tasker

Als je al deze apps hebt geïnstalleerd, dan maak je het volgende aan in Tasker:

Maak 2 profiles aan (Bluetooth connected + Bluetooth not connected):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mw0PKTf.png?2Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SW8rpF1.png?1

Beide profielen verwijzen naar een task. Maak een task aan genaamd Switch to 2G en Switch to 3G. Deze tasks gebruiken autoshurtcut (kies binnen tasker voor 'plugin' en dan autoshortcut(pro)) om gravitybox aan te roepen. Binnen gravitybox gebruik je de optie 'Switch network mode' en dan respectievelijk naar 2G en 2G/3G of 3G, waar je voorkeur naar uitgaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oXkLJIp.png?1Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/giW6gh4.png?1

Als je dit combineert met de Smart Radio optie in Gravitybox, kan je ook nog configureren dat je data altijd naar 2G switched, op het moment dat je je toestel locked. Ik kan nu 2 dagen met de batterij doen, bij licht tot medium gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Kan Tasker dat niet zelf met de actie 'Net -> Mobile Data 2G/3G'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
RudolfR schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:32:
Kan Tasker dat niet zelf met de actie 'Net -> Mobile Data 2G/3G'
Volgens mij pakt Tasker de dual-sim functionaliteit niet goed op, waardoor die optie niet beschikbaar is maar donkergrijs of rood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongw

dejongw

Wdj

Ik heb de sd kaart lezer van mijn zopo zp980 kapot gemaakt. Heeft iemand enig idee hoe je je interne geheugen van 32 gb kunt gebruiken als sd geheugen? Nu slaat hij apps standaard op het Ram geheugen en kan ik mijn apps niet updaten via de playstore?

Wdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
dejongw schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:16:
Ik heb de sd kaart lezer van mijn zopo zp980 kapot gemaakt. Heeft iemand enig idee hoe je je interne geheugen van 32 gb kunt gebruiken als sd geheugen? Nu slaat hij apps standaard op het Ram geheugen en kan ik mijn apps niet updaten via de playstore?
het beste resultaat haal je naar mijn idee met herpartitioneren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2455850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat viel me vandaag ook op. Ik heb mijn sdcard uit mijn 'oude' chinaphone in de Zopo gestopt en nu ziet hij deze als 'sd kaart' en het al bestaande interne geheugen als 'telefoongeheugen' en je kan alleen maar aangeven dat deze standaard schrijfschijf is maar je kunt hem niet als voorkeursinstallatie aangeven.. waar slaat dat eigenlijk op? Is toch volledig onlogisch?

Ik zou dus in theorie nu al mijn apps op de SD kaart kunnen zetten, maar dat voegt niet echt veel toe, behalve dat data dan verspreid staat over het telefoongeheugen (de interne 'sd kaart' met foto's) en de sd kaart met apps (en gerelateerde apps data).

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 04-03-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HerrieMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Nou, dus maar even bij de vodafone winkel langsgegaan en daar een microsim gehaald voor mijn prive nummer. Deze in sim1 slot gestoken, in sim2 de sim van mijn werk. Nu kan ik in mobileuncle wel de auto setting voor gsm/wcdma maken en nu lijkt de verbinding op 3G stabiel. Echter ik krijg het nog niet voor elkaar om ook een data verbinding op te zetten op 3G. De dataverbinding staat ingesteld op sim1, 3G staat aan voor sim1 op gsm/wcdma (auto) (zowel in settings als via mobileuncle), de apn staat op live.vodafone.nl. Maar met deze settings krijg ik geen data verbinding :(
Zijn er nog instellingen die ik over het hoofd zie, of heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen ?
Alvast bedankt.
DANKJEWEL!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb een vraag. Mijn schermpje van de camera is laatst kapot gegaan en ik kreeg van Antelife (de webshop) een vervangend onderdeel gestuurd. Zij hebben mij een klein stukje plastic opgestuurd die ik zelf wil plaatsen.

Ik haal mijn mobiel voorzichtig open. Zoals aangegeven op vele youtube filmpjes. Nu zie ik op het gedeelte waar het schermpje zit, niet echt iets waar ik hem los moet drukken of schroefjes of iets dergelijks. Heeft iemand een tip?

Waar moet ik drukken om iets los te laten komen?
Iemand een vergelijkende ervaring?

Groet,

Mexxdude

edit: het is er gewoon opgeplakt :) Had hem helemaal niet uit elkaar hoeven halen.

[ Voor 8% gewijzigd door mexxdude op 06-03-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb nu ruim 8 maanden een zopo zp980, nooit problemen mee gehad tot nu. Hij loopt nu aardig wat keren vast op een dag en valt uit(minimaal zo'n vijftien keer) waarna ik de sim eruit moet halen en daarna weer terug in stoppen voordat hij weer werkt. Wanneer de telefoon aan de oplader ligt heb ik nergens last van. Vanmiddag als laatste redmiddel reset naar fabrieksinstellingen gedaan, dat leek te werken totdat ik weer de WIFI instelde, toen begon de ellende weer opnieuw.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Firmware opnieuw flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb helaas meer ellende dan plezier gehad van mijn ZOPO C2 (4GB).

Na ontvangst (vorig jaar juni) bleek dat de LED flits het niet deed. Teruggestuurd en gerepareerd door ZOPO.
Helaas waren de verzendkosten (heen en terug) en de douanekosten (blijkbaar ook bij reperatie) wel voor mezelf.

Maand geleden viel mijn telefoon zomaar tijdens een telefoongesprek uit en wou niet meer aan. Andere batterij/kabel/adapter geprobeerd maar dat werkte helaas niet. Contact met de PC wou de telefoon ook niet maken. Aangezien ik nog zo'n 3 maand garantie heb, heb ik weer (moeizaam) contact gehad met ZOPO. Deze willen de telefoon maken als ik de verzendkosten heen en terug weer betaal (+ douanekosten) en mochten er problemen zijn met de hardware dan zouden deze kosten ook voor mij zijn (ook al heb ik nog 3 maand garantie).

De aftersale van ZOPO is dus sowieso om te huilen zo slecht en het vreemde aan alles is, is dat als ik de telefoon opstuur ik hem als gift moet versturen en als waarde USD $19,9 moet invullen (mag de telefoon ook niet door TNT en DHL laten versturen) om de telefoon later weer te mogen ontvangen (niet als gift) en met een veel hogere waarde waardoor ik (DHL!!!) weer veel geld moet betalen.

Heb het dan over www.zopomobileshop.com

Heb er maar voor gekozen een HTC One Dual Sim aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-12-2023
En hoe moet dat? Flashen etc. zegt me echt heeeelemaal niks, ben n redelijke noob wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ankes schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:43:
[...]

En hoe moet dat? Flashen etc. zegt me echt heeeelemaal niks, ben n redelijke noob wat dat betreft :)
Hoe moet je flashen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2245969

Laatste officiële firmware:

http://www.zopomobileshop...ad-zopo-mobile-latest-rom

Drivers:

http://www.snappea.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
Hier zijn ook custom ROM's en handleidingen te vinden..o.a. het starterpack met tools die je nodig bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 23:58
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 00:16:

...

Heb er maar voor gekozen een HTC One Dual Sim aan te schaffen.
Mag ik vragen waar en voor hoeveel?

Vergeleken met de enkele sim versie vragen ze voor de dual sim achterlijke bedragen, maar ik hoop nog steeds een keer m'n Zopo ZP980 ermee te vevangen als prijs redelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 15-09 12:57
Eerste versie voor cyanogenmod is er, http://www.needrom.com/mobile/cyanogenmod-10-2/

Binnen een maand zullen we waarschijnlijk ook cyanogenmod 11.0 zien, al wordt het porten daarvan wel extreem lastig aangezien er geen kernel sources zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Tc662 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:13:
Eerste versie voor cyanogenmod is er, http://www.needrom.com/mobile/cyanogenmod-10-2/

Binnen een maand zullen we waarschijnlijk ook cyanogenmod 11.0 zien, al wordt het porten daarvan wel extreem lastig aangezien er geen kernel sources zijn
Mooi nieuws, als het goed gaat lukken, kan het toestel weer een jaartje langer mee. De kernel/source compilatie vanuit Mediatek is om te huilen heb ik begrepen. Een chaotische verzameling van oude code aangepast aan telkens nieuwere androids versies zonder het te herschrijving. Wellicht hierdoor straks ook een stuk effecientere performance!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt voor die update. Zou graag CM flashen op de Zopo van m'n vriendin.
Maar die ROM is nog niet echt bruikbaar, denk ik zo:
- USB connecting works with internal SD-Card only. Device can't see it in usual work – it can see external SD-Card
- No sound in polyhonic speaker. Works in headphone and if headphones are connected works both.
-No DualSim and no second SIM-card
-No Bluetooth
-No WiFi Direct
-AutoBrightness not working now
-No camera (any – video or photo)
-Not playing video with hardware acceleration (in Gallery etc.)
-No FM-Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
RudolfR schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:02:
Bedankt voor die update. Zou graag CM flashen op de Zopo van m'n vriendin.
Maar die ROM is nog niet echt bruikbaar, denk ik zo:

[...]
Klopt, is totaal onbruikbaar momenteel, maar dat zijn allemaal problemen die kunnen worden opgelost. Het is een begin, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Veel verder gaat het ook niet komen; het komt van een micromax toestel waarvan de kernel source beschikbaar is. Maar om al die bugs te fixen moet je cm compilen van source, maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Oud artikel dat is gepost als nieuw artikel, is gewoon reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ga me afmelden van het topic (ik zal nog wel lurken) want ik heb besloten de Zopo ZP980 met 2GB/32GB weg te doen. Het is een fijn toestel, maar ik vind hem te groot en heb een Motorola Moto G besteld vanuit de VS met dual sim support. Mocht iemand interesse hebben om de phone over te nemen, stuur me een PB'tje of kijk op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJR88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
ik heb een kapotte zopo c2 16gb platinum. scherm is gebarsten.

als iemand anders interesse heeft in de onderdelen ( oa 2 batterijen, hoesjes enz enz) hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejongw

dejongw

Wdj

Als er iemand een moederbord over heeft/verkoopt dan hoor ik het graag. Het gaat om een moederbord voor 32gb/2gb zopo zp980.

Wdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25
Mijn C2 (16gb) gaat ook weg. Link naar V&A: V&A aangeboden: Zopo C2 Zwart 16GB - scherm gedeeltelijk defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Dat is een stevige prijs voor een tweedehands Zopo met een defect...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Dacht al dat het aan mij lag....
Als ik mijn zopo nu zou verkopen zou ik er max 60 voor vragen. En die van mij werkt goed !

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

Waarom max 60 dan?
Ik heb er vorige week nog een C2 (1gb+4gb) verkocht voor 125 euro.
Deze was welliswaar helemaal gaaf met splinternieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Mijn Zopo C2 is na ongeveer 10 maanden onbruikbaar geworden.

De trilfunctie ging na 8 maanden stuk en een maand later reageerde een deel van het touch-screen niet meer. Vervolgens, vlak voordat ik hem terug zou sturen voor reparatie, ging hij niet meer aan en ging er geen lampje meer branden zodra je de lader aansloot.

Een vervangend toestel wat ik nu een dag in bezit heb gaat ook al niet meer aan! Ik belde, whatsapp-te, haalde mijn mail op en speelde af en toe een spelletje... niet zo veel bijzonders dus.

Chinese troep wat mij betreft!

Ik hoop dat ik geen vervelende stappen hoef te ondernemen tegen de webwinkel waar ik hem heb gekocht want tot nu toe geven ze goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Voor de liefhebbers, mijn zopo zp980 2/32gb is te koop. Loopt goed op based on stock android 4.2.1 v2.1.
Ik krijg alleen mijn 3g niet voor elkaar :/

voor de geïnteresseerden graag pb.

V&A aangeboden: Zopo ZP980+ mtk6589T 2/32gb

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

wie van jullie heeft er trouwens een custom rom draaien? Ik wil toch wel eens af van de stock android, hoop dat dat het toestel wat stabieler zal maken.

Als er iemand tips heeft (liefst voor de C2 platinum versie), dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Mijn GPS geeft aan dat ik altijd 40meter rechts rij van waar ik werkelijk rij met de auto. Is hier een fix voor?

Dit geeft vaak storing in de navigatie omdat de telefoon denkt dat ik op een zijweggetje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oggy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:03:
Mijn GPS geeft aan dat ik altijd 40meter rechts rij van waar ik werkelijk rij met de auto. Is hier een fix voor?

Dit geeft vaak storing in de navigatie omdat de telefoon denkt dat ik op een zijweggetje zit.
Ik heb hier heel veel voor geprobeerd maar nooit een oplossing kunnen vinden. Wel heel veel mensen die dit probleem ook hadden en aangaven dat het aan de chip zou liggen. Ik heb meerdere roms geprobeerd en bleef houden dat ik naast de weg reed en er dan weer terug op kwam. Vooral met Flitsmeister was dit irritant:

[ Voor 7% gewijzigd door Saus op 15-09-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Saus schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:01:
[...]

Ik heb hier heel veel voor geprobeerd maar nooit een oplossing kunnen vinden. Wel heel veel mensen die dit probleem ook hadden en aangaven dat het aan de chip zou liggen. Ik heb meerdere roms geprobeerd en bleef houden dat ik naast de weg reed en er dan weer terug op kwam. Vooral met Flitsmeister was dit irritant: YouTube: MTK6589 GPS ( Zopo ZP980 ) - Flitsmeister .
Nergens last van met mijn C2. Gebruik Sygic navigatie. Heb je EPO hulp wel ingeschakeld?. Dit is voor een snellere fix , maar zou wellicht ook kunnen helpen voor een betere positionering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
prinsvlad schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:
[...]

Nergens last van met mijn C2. Gebruik Sygic navigatie. Heb je EPO hulp wel ingeschakeld?. Dit is voor een snellere fix , maar zou wellicht ook kunnen helpen voor een betere positionering.
Thanks, maar ik heb destijds alles geprobeerd wat er mogelijk was. Het is inderdaad zo dat er genoeg C2/ZP980's zijn die er geen last van hebben. Maar er zijn 'net zoveel' die er wel last van hebben, sterker nog, er zijn een hoop toestellen met dezelfde MTK chipset die hetzelfde probleem hebben. Sygic, Google Maps, Flitsmeister het maakt niet uit. De gps zelf was niet accuraat.

Ik heb de telefoon teruggestuurd naar China destijds, en ze hebben hem als defect geaccepteerd op (onder andere) die zaken. (Toendertijd waren ghost-touches ook nog actueel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wie weet er hoe je het meest efficient een GPS fix in het verre Oosten kunt krijgen met een niet-geroote C2?
Moet de EPO file opnieuw gedownload, of is die file niet specifiek voor de locatie?

Als GPS-A aanstaat, gaat hij dan automatisch een nieuwe GPS-A file downloaden in een "vreemde" region, of moet ik dat forceren via de app "GPS Status"?

Verder neem ik aan dat een eenmalig inschakelen van GPS-A en EPO niet meteen veel MB's downloadt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 4.4.2. voor de ZP998 wordt op dit moment getest door ZOPO:

Zal niet lang duren voordat er ook Android 4.4.2. roms voor andere ZOPO modellen op needrom.com te vinden zullen zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:52:
Android 4.4.2. voor de ZP998 wordt op dit moment getest door ZOPO:

[video]

Zal niet lang duren voordat er ook Android 4.4.2. roms voor andere ZOPO modellen op needrom.com te vinden zullen zijn.
cool :) maar zou ZOPO zelf ook niet de update voor onze toestellen doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Hherrmmann schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:14:
of moet ik dat forceren via de app "GPS Status"?
ik heb het daar mee gedaan.
en ook iets raars, als ik mijn ZOPO dicht bij de voorruit heb hangen dan werkt GPS perfect, maar als ik hem bij mijn dashboard heb staan dat niet zo goed. en dat heb ik al met meerdere Chinese gsm's gehad.

Ik weet niet hoe dicht jij hem bij je voorruit hebt hangen, wie weet heltp het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinny schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:10:
[...]

cool :) maar zou ZOPO zelf ook niet de update voor onze toestellen doorgeven ?
Ik denk het niet: http://gsm.tech-maniak.co...-android-4-4-zopo-kitkat/

ZOPO richt zich op hun "toptoestellen".

Jammer aangezien gebruikers met een 1GB RAM telefoon hier meer profijt van hebben dan gebruikers met een 2GB RAM telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[quote]Dinny schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:14:
[...]

ik heb het daar mee gedaan

Wat is je ervaring, hoe lang duurt een fix als je vanuit NL de telefoon meeneemt naar het Verre Oosten en dan GPS-A update met de "GPS Status" app?

Idd heb ik goede ervaringen met de telefoon direct onder de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-12-2015
De zopo's zijn nu ook op een Nederlandse website beschikbaar: www.zopo-nederland.nl
Ken ze niet, maar website ziet er oké uit.
Ben toch wel nieuwsgierig geworden in deze goedkope smartphone.
Vooral de ZP990+ iemand ervaring met dat toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niet echt goedkoop, bij die shop in elk geval niet; van 224 bij Banggood voor 350 bij "Zopo Nederland."
Snel verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jantjuhh schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:47:
De zopo's zijn nu ook op een Nederlandse website beschikbaar: www.zopo-nederland.nl
Ken ze niet, maar website ziet er oké uit.
Ben toch wel nieuwsgierig geworden in deze goedkope smartphone.
Vooral de ZP990+ iemand ervaring met dat toestel?
Wil je een Zopo uit Nederland zou ik hem bij Zopobenelux kopen. Officiële distributeur met 2 jaar garantie en een winkel in Rotterdam. Zijn ook iets goedkoper dan ''Zopo NL''. Voor de 990+ betaal je ongeveer 60 euro extra tov zelf importeren. (€309)

Edit: Of evt. vanuit de Zopo EU-Magazijn ben je voor de 990+ ongeveer 280 euro kwijt incl. shipping.

[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 13-05-2014 23:26 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste