Iemand ervaringen met de zp998?
Ik heb het in de winkel in handen gehad. Stevig en goed gewicht. Het scherm zag er ook goed uit.
Ik heb het in de winkel in handen gehad. Stevig en goed gewicht. Het scherm zag er ook goed uit.
Verwijderd
Ik hoop 'm over een week of zo te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:35:
Verwijderd
Bedankt. De zopo zp 998 is een van de weinige met fullhd en 5.5 inch schermPlurkis In© schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:34:
[...]
Ik hoop 'm over een week of zo te hebben.
Heb 'm zojuist besteld en met een beetje mazzel word hij nog net voor het chinese nieuwjaar verzonden.
Zal je op de hoogte houden.
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Jup, stelt niet heel veel voor. Neem er wel even de tijd voor als het je eerste keer is, er zitten namelijk diverse aansluitingen op verschillende plekken. Telefoon heb ik alweer verkocht aan kjiratsiekoedel.MieJuul schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:40:
Zodra het chinese nieuw jaar voorbij is ga ik m'n vervangende scherm bestellen en een (dappere) poging doen deze te vervangen.
Iemand dit al eens zelf geprobeerd?
Op de diverse filmpjes lijkt het niet al te ingewikkeld.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
[ Voor 16% gewijzigd door adriaanzon op 27-01-2014 17:16 . Reden: verkeerde link ]
Door de originele rom te flashen : https://mega.co.nz/#!dY5z...FrQ0MrwxNnL4tC358vuk2_-FQadriaanzonn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:03:
Ik heb een probleem..
Ik heb geprobeerd de MIUI rom van GizChina op mijn C2 Platinum te zetten.(http://www.gizchina.com/2...v5-zopo-zp990-zp980-c2-c3)
Als ik nu de telefoon aanzet krijg ik alleen dit scherm te zien, hij start niet op. https://dl.dropboxusercontent.com/u/72913868/IMG_2652.JPG
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?
Dat word dus lastig, aangezien hij niet meer opstart en ik dus ook niet in de recovery kan komen.prinsvlad schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:15:
[...]
Door de originele rom te flashen : https://mega.co.nz/#!dY5z...FrQ0MrwxNnL4tC358vuk2_-FQ
Verwijderd
Verwijderd
Edit:Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:32:
Dan zou ik een ROM flashen via SP flash tool, zie bijvoorbeeld hier:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-453-1-1.html
[ Voor 48% gewijzigd door adriaanzon op 28-01-2014 21:46 ]
Na een software update (custom rom) geen 3g internet.Tc662 schreef op zondag 01 september 2013 @ 08:43:
[...]
Zorg ervoor dat in je APN Authentication type op PAP staat. Dit doet ie niet automatisch en is ook vaak niet in de APN gegevens op de vodafone site te vinden.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Wdj
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Jup; zie deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41672012 post.Oggy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:04:
Iemand al een keer een scherm vervangen voor de zp980/c2/c3?
Heb allemaal barsten in mijn scherm maar touch doet het nog prima.
http://www.aliexpress.com...tive-film/1596866988.html
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Zeker nette prijs, die hou ik even in het achterhoofd.imdos schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:19:
[...]
Jup; zie deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41672012 post.
Nette prijs ook voor het scherm. Alleen verzending duurt even voor die prijs. Ik was 80 of 90 kwijt via zopomobile.
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Ja, heb er een back cover van gehaald. Is alleen mazzel hebben bij je seller!MieJuul schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:13:
[...]
Iemand trouwens ervaring met alixpress? Ziet er beetje hetzelfde uit als ebay.
Zoals beloofd, zou ik er op terug komen als ik 'm had.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:35:
Verwijderd
Ja ik. PBVerwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:52:
Ben al een poos enorm tevreden met Zopo ZP980 2GB ram 32GB interne geheugen. Vooral de dual sim is echt fantastisch. Heb laatst een Nexus 5 cadeau gekregen en besloten om de Zopo weg te doen. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van de dual sim, 32GB geheugen en 13 megapixel camera.
Dus.. Iemand nog interesse in een ZP980 voor een mooi prijsje?
Ik moet eerlijk toekennen, dit is toch de beste chinese telefoon tot nu toe. Vooral de kwaliteit van het materiaal is bijzonder goed.
Verwijderd
Een probleem bij video recording is het zachte geluid. Dat schijnt door de noise cancelling te komen.Plurkis In© schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:51:
[...]
Mocht je vragen hebben, shoot !
p.s. een mede tweaker heeft al een review geplaatst :http://tweakers.net/productreview/91790/zopo-zp998-zwart.html
Ben het aardig met 'm eens op het batterij puntje na.
Heb ik eigelijk niet getest, voornamelijk om dat ik dat nog nooit gebruikt heb. Zal van het weekend even voor je testen.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:15:
[...]
Een probleem bij video recording is het zachte geluid. Dat schijnt door de noise cancelling te komen.
Heb je dit al getest? Verder zijn ze bij zopo ook vaag of deze een update naar kitkat krijgt.
Ik heb het getest en dit is inderdaad een probleem. Idem bij gewone sound recording en Skype.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:15:
[...]
Een probleem bij video recording is het zachte geluid. Dat schijnt door de noise cancelling te komen.
Heb je dit al getest? Verder zijn ze bij zopo ook vaag of deze een update naar kitkat krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 11-02-2014 21:58 ]
Geen Preloader/USB COM device zichtbaar?Wivern schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:14:
Ik heb mijn C3 gebricked.
Hij start op in recovery maar kan niet veel doen.
Fastboot detecteert de C3 niet.
SPTool doet ook niets meer.
Iemand ideeën?
Ja, bug in veel mediatek toestellen.RudolfR schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:36:
Is het normaal dat de C2 op 1209MHz draait als de lader aangesloten is?
Dat gedrag neem ik waar bij de tc662 v2.1 ROM....
[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 13-02-2014 19:04 ]
Een mediatek bricken is haast onmogelijk.Wivern schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:14:
Ik heb mijn C3 gebricked.
Hij start op in recovery maar kan niet veel doen.
Fastboot detecteert de C3 niet.
SPTool doet ook niets meer.
Iemand ideeën?
Spijtig genoeg g een custom recovery. Nooit toe gekomenLord_Dain schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:00:
[...]
Geen Preloader/USB COM device zichtbaar?
Accu uit de telefoon halen, SP tools in download mode zetten, daarna volume down inhouden en usb inpluggen; wordt er dan iets naar je telefoon geschoten of gebeurt er helemaal niets? In dat geval heb je je preloader gesloopt. Dan nog moet je via META mode op de telefoon kunnen om hem te flashen. Heb je een custom recovery draaien?
[...]
Ja, bug in veel mediatek toestellen.
Ik zal dit weekend eens kijken of ik er iets aan kan doen.dutchgio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:06:
[...]
Een mediatek bricken is haast onmogelijk.
Probeer dit eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1943442
[ Voor 3% gewijzigd door Wivern op 14-02-2014 14:30 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2014 21:09 ]
Waarom zou je een custom rom willen dan?. Je kan door bijvoorbeeld XposedInstaller + GravityBox heel veel functionaliteit toevoegen. GravityBox is speciaal ontwikkeld voor MTK chipset toestellen en werkt perfect. Alle extra's die custom roms hebben icm met een stock rom. De enige vereiste is ROOT.Lord_Dain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:39:
Ik ben op zoek naar de meest recente lewaos ROM voor de zopo zp980 (2/32GB). Iemand ervaring met de ROM en zo ja, waar heb jij hem vandaan gehaald? De officiele ROM die ik van lewaos krijg is alleen geschikt voor de C2 en bij installatie krijg ik een assert failed, als hij het model checkt...
Nm; op aanraden van diverse fora bij stock gebleven (voorlopig in ieder geval).
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2014 23:20 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 00:28 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 01:10 ]
fix binnen 10 seconden met EPO , en zonder root werkt MobileUncle nietD4NG3R schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:39:
Zijn er hier mensen welke fatsoenlijke GPS fixes krijgen op hun C2? (16GB model). Sinds gister probeerde ik weer wat Ingress te spelen. Wat (vrijwel) onmogelijk is zonder GPS. Mn GPS staat nu een halve dag aan en ik heb nog geen fix gehad..
Online kom ik tutorials tegen met 'Mobileuncle tools' (werkt niet) en dat ik EPO ergens bij Location Acces zou moeten instellen (Submenu bestaat niet).
Het toestel is momenteel unrooted met de stock rom.
[ Voor 3% gewijzigd door prinsvlad op 20-02-2014 02:01 ]
Dat submenu krijg je als je 'Locatietoegang aan/uit' ingedrukt houdt toch?D4NG3R schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:39:
Zijn er hier mensen welke fatsoenlijke GPS fixes krijgen op hun C2? (16GB model). Sinds gister probeerde ik weer wat Ingress te spelen. Wat (vrijwel) onmogelijk is zonder GPS. Mn GPS staat nu een halve dag aan en ik heb nog geen fix gehad..
Online kom ik tutorials tegen met 'Mobileuncle tools' (werkt niet) en dat ik EPO ergens bij Location Acces zou moeten instellen (Submenu bestaat niet).
Het toestel is momenteel unrooted met de stock rom.
Leuk dat ze dit helemaal nergens in die tutorials vermeldenprinsvlad schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:55:
[...] en zonder root werkt MobileUncle niet
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
GreenPower premium misschien?Lord_Dain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:19:
Ik gebruik ook al een tijd xposed+GB en werkt inderdaad perfect. Dit echter op een iOcean X7, met exact dezelfde chipset. Ben nu met een ZP980 aan 't spelen en wilde wat anders proberen.. tot dat ik me realiseerde dat ik dan bepaalde voordelen van stock i.c.m. xposed+GB te veel zou missen..
Die link ga ik checken, klinkt als handig (vooral met de bug in bluetooth i.c.m. bellen met 3G aan).
edit: eigenlijk wil ik dat 3G uit gaat zodra ik bluetooth activeer..
[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2014 23:49 ]
Heb je een screenshot (of meerdere) zodat we kunnen zien wat je gedaan hebt?Lord_Dain schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:26:
Hmmz, heb het nu zover dat wanneer ik een BT connectie heb in mijn auto, data uitgaat op de SIM en zodra de BT verbinding weg is, hij weer aangaat (met het shell script). Maar ik wil eigenlijk nog wel data hebben, alleen 2G in plaats van 3G. Dat heb ik nog niet uitgevogeld, hoe ik dat kan dan met een script, of app.
Edit: heb het voor elkaar gekregen met de app 'Autoshortcut' i.c.m. Gravitybox. Vanuit tasker kan je dan via de app alle gravitybox functies aanroepen, waaronder network mode changes.
Volgens mij pakt Tasker de dual-sim functionaliteit niet goed op, waardoor die optie niet beschikbaar is maar donkergrijs of rood is.RudolfR schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:32:
Kan Tasker dat niet zelf met de actie 'Net -> Mobile Data 2G/3G'
Wdj
het beste resultaat haal je naar mijn idee met herpartitioneren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2455850dejongw schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:16:
Ik heb de sd kaart lezer van mijn zopo zp980 kapot gemaakt. Heeft iemand enig idee hoe je je interne geheugen van 32 gb kunt gebruiken als sd geheugen? Nu slaat hij apps standaard op het Ram geheugen en kan ik mijn apps niet updaten via de playstore?
[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 04-03-2014 23:46 ]
Verwijderd
DANKJEWEL!!HerrieMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:28:
[...]
Nou, dus maar even bij de vodafone winkel langsgegaan en daar een microsim gehaald voor mijn prive nummer. Deze in sim1 slot gestoken, in sim2 de sim van mijn werk. Nu kan ik in mobileuncle wel de auto setting voor gsm/wcdma maken en nu lijkt de verbinding op 3G stabiel. Echter ik krijg het nog niet voor elkaar om ook een data verbinding op te zetten op 3G. De dataverbinding staat ingesteld op sim1, 3G staat aan voor sim1 op gsm/wcdma (auto) (zowel in settings als via mobileuncle), de apn staat op live.vodafone.nl. Maar met deze settings krijg ik geen data verbinding
Zijn er nog instellingen die ik over het hoofd zie, of heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen ?
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door mexxdude op 06-03-2014 15:07 ]
Verwijderd
En hoe moet dat? Flashen etc. zegt me echt heeeelemaal niks, ben n redelijke noob wat dat betreftLord_Dain schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:02:
Firmware opnieuw flashen..
Verwijderd
Hoe moet je flashen:ankes schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:43:
[...]
En hoe moet dat? Flashen etc. zegt me echt heeeelemaal niks, ben n redelijke noob wat dat betreft
Mag ik vragen waar en voor hoeveel?Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 00:16:
...
Heb er maar voor gekozen een HTC One Dual Sim aan te schaffen.
Mooi nieuws, als het goed gaat lukken, kan het toestel weer een jaartje langer mee. De kernel/source compilatie vanuit Mediatek is om te huilen heb ik begrepen. Een chaotische verzameling van oude code aangepast aan telkens nieuwere androids versies zonder het te herschrijving. Wellicht hierdoor straks ook een stuk effecientere performance!Tc662 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:13:
Eerste versie voor cyanogenmod is er, http://www.needrom.com/mobile/cyanogenmod-10-2/
Binnen een maand zullen we waarschijnlijk ook cyanogenmod 11.0 zien, al wordt het porten daarvan wel extreem lastig aangezien er geen kernel sources zijn
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
- USB connecting works with internal SD-Card only. Device can't see it in usual work – it can see external SD-Card
- No sound in polyhonic speaker. Works in headphone and if headphones are connected works both.
-No DualSim and no second SIM-card
-No Bluetooth
-No WiFi Direct
-AutoBrightness not working now
-No camera (any – video or photo)
-Not playing video with hardware acceleration (in Gallery etc.)
-No FM-Radio
Klopt, is totaal onbruikbaar momenteel, maar dat zijn allemaal problemen die kunnen worden opgelost. Het is een begin, maar meer ook niet.RudolfR schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:02:
Bedankt voor die update. Zou graag CM flashen op de Zopo van m'n vriendin.
Maar die ROM is nog niet echt bruikbaar, denk ik zo:
[...]
Wdj
Dat is een stevige prijs voor een tweedehands Zopo met een defect...bert-93 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:49:
Mijn C2 (16gb) gaat ook weg. Link naar V&A: V&A aangeboden: Zopo C2 Zwart 16GB - scherm gedeeltelijk defect
"Find what you love and let it kill you"
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 17:20 ]
Ik heb hier heel veel voor geprobeerd maar nooit een oplossing kunnen vinden. Wel heel veel mensen die dit probleem ook hadden en aangaven dat het aan de chip zou liggen. Ik heb meerdere roms geprobeerd en bleef houden dat ik naast de weg reed en er dan weer terug op kwam. Vooral met Flitsmeister was dit irritant:Oggy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:03:
Mijn GPS geeft aan dat ik altijd 40meter rechts rij van waar ik werkelijk rij met de auto. Is hier een fix voor?
Dit geeft vaak storing in de navigatie omdat de telefoon denkt dat ik op een zijweggetje zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Saus op 15-09-2020 14:35 ]
Nergens last van met mijn C2. Gebruik Sygic navigatie. Heb je EPO hulp wel ingeschakeld?. Dit is voor een snellere fix , maar zou wellicht ook kunnen helpen voor een betere positionering.Saus schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:01:
[...]
Ik heb hier heel veel voor geprobeerd maar nooit een oplossing kunnen vinden. Wel heel veel mensen die dit probleem ook hadden en aangaven dat het aan de chip zou liggen. Ik heb meerdere roms geprobeerd en bleef houden dat ik naast de weg reed en er dan weer terug op kwam. Vooral met Flitsmeister was dit irritant: YouTube: MTK6589 GPS ( Zopo ZP980 ) - Flitsmeister .
Thanks, maar ik heb destijds alles geprobeerd wat er mogelijk was. Het is inderdaad zo dat er genoeg C2/ZP980's zijn die er geen last van hebben. Maar er zijn 'net zoveel' die er wel last van hebben, sterker nog, er zijn een hoop toestellen met dezelfde MTK chipset die hetzelfde probleem hebben. Sygic, Google Maps, Flitsmeister het maakt niet uit. De gps zelf was niet accuraat.prinsvlad schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:
[...]
Nergens last van met mijn C2. Gebruik Sygic navigatie. Heb je EPO hulp wel ingeschakeld?. Dit is voor een snellere fix , maar zou wellicht ook kunnen helpen voor een betere positionering.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 22:56 ]
coolVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:52:
Android 4.4.2. voor de ZP998 wordt op dit moment getest door ZOPO:
[video]
Zal niet lang duren voordat er ook Android 4.4.2. roms voor andere ZOPO modellen op needrom.com te vinden zullen zijn.
ik heb het daar mee gedaan.Hherrmmann schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:14:
of moet ik dat forceren via de app "GPS Status"?
Verwijderd
Ik denk het niet: http://gsm.tech-maniak.co...-android-4-4-zopo-kitkat/Dinny schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:10:
[...]
coolmaar zou ZOPO zelf ook niet de update voor onze toestellen doorgeven ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 12:44 ]
Wil je een Zopo uit Nederland zou ik hem bij Zopobenelux kopen. Officiële distributeur met 2 jaar garantie en een winkel in Rotterdam. Zijn ook iets goedkoper dan ''Zopo NL''. Voor de 990+ betaal je ongeveer 60 euro extra tov zelf importeren. (€309)jantjuhh schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:47:
De zopo's zijn nu ook op een Nederlandse website beschikbaar: www.zopo-nederland.nl
Ken ze niet, maar website ziet er oké uit.
Ben toch wel nieuwsgierig geworden in deze goedkope smartphone.
Vooral de ZP990+ iemand ervaring met dat toestel?
[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 13-05-2014 23:26 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq