---
[ Voor 98% gewijzigd door BeRambo op 14-12-2013 13:40 ]
[ Voor 98% gewijzigd door BeRambo op 14-12-2013 13:40 ]
Heb dit aangepast, werkt niet.prinsvlad schreef op donderdag 12 december 2013 @ 04:34:
[...]
Onder instellingen >weergave>meldingen op vergrendelscherm uitschakelen zou kunnen helpen
Haha, 190 euro vragen voor een gebruikt toestel dat nieuw te koop is voor 120 euro incl. verzenkosten.BeRambo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:40:
[...]
Heb dit aangepast, werkt niet.
Iemand interesse in mijn zopo? V&A aangeboden: Zopo C2 Zwart KRASVRIJ + 4 hoesjes en nieuwe screenprotector
Waar dan?repeat123 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:52:
[...]
Haha, 190 euro vragen voor een gebruikt toestel dat nieuw te koop is voor 120 euro incl. verzenkosten.
vandermark schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:51:
Ook met de v19.zip gizchina rom heb ik het probleem van 'lockup in standby'. Hier wordt het goed omschreven:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-857-3-1.html
Als ik mijn telefoon in standby zet door de powerknop in te drukken en hem een poos (> 30 minuten) niet gebruik is die gelocked en kan ik niks doen. Enige oplossing is powerknop 10 seconden indrukken zodat die herstart.
Ik heb ondertussen 3 verschillende roms geprobeerd en het probleem blijft... De eerste 6 maanden had ik hier totaal geen last van...
Ik wil eigenlijk de laatste stockrom proberen, via bovenste link. Weet alleen niet of ik B of normal version moet proberen...
Het lijkt erop dat mijn probleem is opgelost. Ik had last van het 'Nvram warning: 0x04' probleem, google leverde de oplossing:Tc662 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:38:
[...]
Iemand had dit hier eerder ook, heeft het toen opgelost door de proccessor te vervangen dacht ik, moet nog ergens in dit topic staan.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dit probleem is mij onbekend vrees is...Gillded schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:30:
1. Midden in een berichtje slaat de telefoon vast en moet ik op de terug knop drukken om vervolgens weer op nieuw mijn typ gebied te openen en kan ik weer verder typen. Niet het grootste probleem maar wel enigsinds verveledent. Waarom dit gebeurd is mij volledig onduidelijk. Had dit op de default rom, draai nu een custom rom ( http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/ versie 0.18 ) en heb dit in alle apps ( whatsapp, sms, skype ect. )
Zou je eens een foto willen posten? Ik ben wel benieuwd naar hoe slecht de kwaliteit dan is.2. Foto's zijn bijzoner lage kwaliteit, iemand enig idee waar dit aanligt ? De front camera werkt naar behoren maar de achterkant heeft echt slechte fotos ( helemaal voor een 13MP. maar gewoon in het algemeen ook ).
Heb deze telefoon samen met 2 andere Zopo C2's besteld ( Voor 2 kamaraden ). Deze hebben naar eigen zeggen niet deze problemen, en draaien nog gewoon de stock rom.
Heb probleem 1 al opproberen te lossen door het draaien van SGS Touchscreen Booster ( gevonden via google al oplosing ). maar dit heeft het probleem nog niet volledig weggehaald.
Iemand die mij hiermee zal kunnen helpen ? Alvast bedankt.
[ Voor 75% gewijzigd door M-Opensource op 16-12-2013 07:39 ]
"Find what you love and let it kill you"
M-Opensource schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:18:
Guys, ik heb een gebroken klomp. Bij m'n laatste flash (vrijdagmiddag) ben ik teruggegaan naar de meest recente ZP980 stock ROM. Veranderingen toegepast als root, gravity box, og batterymod... niks bijzonders. Maar m'n bluetooth werkt wel weer perfect...!
Heb een bluetooth headset die goed werkt en de carkit geeft ook geen robot stem meer. Heb iets van 5 of 6 keer gebeld via de carkit en het ging alle keren goed.
(edit) batterij is overigens redelijk stabiel, de eerste 10% gaan snel, daarna een normale leegloop. Dit was bij custom ROMs altijd gedoe, daar ging het tot aan 40% goed, na 40% kelderde het binnen een uur naar 10%. De totale tijd op een accuduur voelt overigens even lang, waar het probleem dus zal zitten in het uitlezen ervan.
Ik heb dan de C2 platinium editie, 1.5ghz en 1gb werkgeheugen.
Maar de nieuwste stock roms een poost geleden zorgde ervoor dat mijn telefoon heel raar oplaadde en soms/vaak helemaal niet.
[...]
Dit probleem is mij onbekend vrees is...
[...]
Zou je eens een foto willen posten? Ik ben wel benieuwd naar hoe slecht de kwaliteit dan is.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Die Antutu score is prima, daar zit ik ook op. Je geeft aan dat je touchscreen uit valt. Als in, je kan typen wat je wilt maar er gebeurt niks? Maar je hebt wel beeld? Das een vervelend probleem.Gillded schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:46:
Problemen met de foto's zijn op moment verholpen ( geen idee waarom, maar hij doet het nu normaal.
Touchscreen probleem blijft nog wel steeds aanwezig, hij valt echt midden in een typsessie uit, terugknop of locken en unlocken verhelpt het probleem. Word best vervelend maar geen idee of dit aan de rom ligt. Ook krijg een ik antutu score van 15K, is dit normaal ? Ik ben er best tevreden over maar weet niet of dit verbeterd kan worden met een andere rom.
Ik draai http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/ versie 0.18
Ja dit is precies wat er gebeurd. Ook merk ik dat die soms niet helemaal goed reageerd ( Bijvoorbeeld ik druk maar dan doet die niks, druk nog een keer en dan geeft die de letter wel ). Zal dit een calibratie probleem kunnen zijn ? En zal ik dit aan kunnen passen ?M-Opensource schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:53:
[...]
Als in, je kan typen wat je wilt maar er gebeurt niks? Maar je hebt wel beeld? Das een vervelend probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door Gillded op 16-12-2013 11:21 ]
Ik zou bijna denken dat je toestel gewoon even hangt af en toe. Dit had je ook met de stock ROM? In dat geval denk ik bijna een hardwaredeffect, maar zeker durf ik dat niet te zeggen. Volgens mij is dat hangen wel eens voorbij gekomen in het forum, probeer daar eens op te zoeken.Gillded schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:05:
[...]
Ja dit is precies wat er gebeurd. Ook merk ik dat die soms niet helemaal goed reageerd ( Bijvoorbeeld ik druk maar dan doet die niks, druk nog een keer en dan geeft die de letter wel ). Zal dit een calibratie probleem kunnen zijn ? En zal ik dit aan kunnen passen ?
Edit: Net had ik het weer snel even, maar blijkbaar slaat die gewoon enkele seconden vast ( tussen de 5 en de 20 ) daarna gaat die uit zich zelf ook weer door, dus begin te denken dat het meer met de snelheid van het scherm te maken heeft, zal dit mogelijk zijn ?
[ Voor 99% gewijzigd door SiNNERGi op 16-04-2018 21:02 ]
Versie 0.19 er op gezet, touchscreen werkt aanzienlijk sneller maar probleem blijft zich aanhouden.
Ik zou even http://vondroid.com/resources/cfw-vondroid-zopo-c2-3-x.366/ proberen, is iets andere manier van flashen, maar flashed wel alle delen van de rom, waar een cwm flash dat niet doet.Gillded schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:22:
[...]
Versie 0.19 er op gezet, touchscreen werkt aanzienlijk sneller maar probleem blijft zich aanhouden.
Iemand nog een suggesties voor een andere ROM ?
Wdj
[ Voor 33% gewijzigd door Gillded op 17-12-2013 11:04 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Zou denk ik zomaar kunnen.Oggy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:19:
@ Tc662
De nieuwe roms flashen met SPF-tools zorgt ervoor dat alle bestanden worden vernieuwd i.p.v. TWRP flash waar alleen op de "oppervlakte" geflashed wordt?
Kan dit een rede zijn waarom alle roms een slechte bluetooth verbinding hebben met de carkit? Dat de rom die ik via SPF-tols geflashed heb maanden geleden een brakke ondersteuning hiervoor had?
Heeft een van jou versies op need rom de goede bluetooth ondersteuning met carkit of niet getest? En weet je anders eventueel een andere rom die de goede ondersteuning heeft met carkits?
Verwijderd
Waar heb je die twrp 2.5 vandaan en moet je dat dan via spftool doen? Zag een twrp voor zp990. Is die bruikbaar voor 980 ??Palmachius schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:55:
[...]
Heb je een custom recovery geïnstalleerd? Ik had eerst TWRP 2.5 en daarmee lukte het met ook niet de update automatisch/handmatig te flashen. Met een stock recovery erop is het wel gelukt.
Ik gebruik een TWRP ME (2.4.4), werkt prima. Weet niet of je die eventueel zoekt of specifiek de 2.5 versiexetro schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:01:
[...]
Waar heb je die twrp 2.5 vandaan en moet je dat dan via spftool doen? Zag een twrp voor zp990. Is die bruikbaar voor 980 ??
Bedankt. Deze heb ik ook. Maar ik las dat iemand 2.5 had en las ergens anders dat dat niet zomaar kon, dus ik was benieuwd of iemand het gelukt was en hoe...Bas_h78 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:52:
[...]
Ik gebruik een TWRP ME (2.4.4), werkt prima. Weet niet of je die eventueel zoekt of specifiek de 2.5 versie
http://forum.xda-develope...?p=42215321&postcount=205
ik gebruik de tc662 v0.18 rom en heb daarmee goede resultaten.denan schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:59:
Ik heb geprobeerd om via de engineer mode alleen GSM of WCDMA in te stellen.. of beiden (automatisch) maar het helpt niets. Heeft iemand tips voor een nieuwe rom? of ergens een link met flashinstructies voor de originele rom? of een andere stable rom met een recentere build?
[ Voor 18% gewijzigd door imdos op 30-12-2013 22:20 . Reden: Nog een tweaker helpen ]
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
ik gebruik vondroid 4.0 best fijne rom, alleen reboot hij af en toe, hiermee heb ik wel redelijk stabiel signaaldenan schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:36:
na wat experimenteren draai ik nu deze http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/ (0.19).. maar daarmee heb ik hetzelfde. Calls kan ik nu wel wat sneller opzetten (bij butterfly was het 10/20 seconden wachten tot ik een dialtone hoorde.. of hij brak de call na het wachten direct af) maar ik merk nog steeds dat de telefoonverbinding wegvalt. Vooral als ik net een gesprek heb beëindigd is de telefoon een tijdje bezig met het netwerk opnieuw te vinden.
Via engineermode heb ik hem nu op GSM/WCDMA (WCDMA preferred) gezet en de geluidskwaliteit is wel een stuk verbeterd. Men kan me nu wel verstaan aan de andere kant.
Blijft toch vervelend dat het signaal zo slecht is (hetzelfde met wifi btw.. maar die antenne-buig fix ga ik van het weekend eens proberen)
Dat is goed nieuws!Tc662 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:36:
http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/
v2.0 is er
Volledig opnieuw begonnen omdat ik de rom achteruit vond gaan sinds 1.7
Hopelijk vinden jullie wat en alvast een fijn nieuw jaar!
Ah merci!Tc662 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:36:
http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/
v2.0 is er
Volledig opnieuw begonnen omdat ik de rom achteruit vond gaan sinds 1.7
Hopelijk vinden jullie wat en alvast een fijn nieuw jaar!
Dat is mooi om te horen!denan schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:08:
[...]
Ah merci!Ik had de 0.19 gisteravond draaien maar de camera op de zp980 crashde steeds bij het opstarten. Ook had ik met KPN nog een haperende verbinding. Met de 2.0 rom die ik nu heb draaien (was de 2e download op needrom volgens mij) werkt de camera en is de verbinding al sinds vanmorgen 09:00 stabiel. Niet alleen voice maar ook data!
Vind het moeilijk hierop antwoord te geven, heb even de camera geprobeerd en zodra de foto zeg maar achteruitschuift, lijkt de foto ook te worden gemaakt.jg77 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:57:
[...]
Dat is goed nieuws!
Ik draai nu (na veel custom roms geprobeerd te hebben) weer stock rom, maar ik vind de camera te traag. Als ik een foto 'schiet' dan schuift een afbeelding naar achter, en daarna wordt de foto pas gemaakt. Kan je aangeven hoe dat in deze rom is? De rom met de beste camera was in mijn optiek Lewa optimized.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 31-12-2013 16:28 ]
Verwijderd
Mijn vrouw heeft een Acer v370 ook bekend als liquid e2, en deze heeft toch een echte 4.2.2 rom (te herkennen aan de national roamingTc662 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:42:
4.3 en 4.4 zullen nooit komen voor de 6589 chipset, is geen kernel source released en ik zie mediatek nou niet hier nog een kernel voor 4.3/4.4 uitbrengen. Zelfs 4.2.2 is nog niet uit (Jaja, die roms die claimen dat ze 4.2.2 hebben hebben alleen maar de build prop line veranderd).
Ze kunnen het zelf 4.2.2 en national roaming toevoegen.imdos schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Mijn vrouw heeft een Acer v370 ook bekend als liquid e2, en deze heeft toch een echte 4.2.2 rom (te herkennen aan de national roaming).
Bedankt voor je reactie. Ik heb in de stock rom ook nog even goed gekeken en de foto wordt bij mij gemaakt zodra het beeld achteruit geschoven is, hierdoor heb ben ik dus geregeld te laat en heb vaak bewogen foto's. Heb al diverse foto apps geprobeerd, maar geen goeie resulaten gekregen.Tc662 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:27:
Vind het moeilijk hierop antwoord te geven, heb even de camera geprobeerd en zodra de foto zeg maar achteruitschuift, lijkt de foto ook te worden gemaakt.
In de stock rom ZSD optie al ingeschakeld gehad en toen geschoten?....jg77 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:45:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb in de stock rom ook nog even goed gekeken en de foto wordt bij mij gemaakt zodra het beeld achteruit geschoven is, hierdoor heb ben ik dus geregeld te laat en heb vaak bewogen foto's. Heb al diverse foto apps geprobeerd, maar geen goeie resulaten gekregen.
Jij hebt ooit Lewa Optimized op needrom gezet. In die rom reageerde de camera heel snel en maakte goeie foto's. Wat zou er voor nodig zijn om dat te verwerken in een rom als deze?
[ Voor 5% gewijzigd door HardeNiezer op 02-01-2014 11:15 ]
prinsvlad schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:13:
[...]
In de stock rom ZSD optie al ingeschakeld gehad en toen geschoten?....
Bedankt voor jullie reactie! Deze optie stond idd uitkwenie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:14:
@jg77
De standaard camera app heeft een setting genaamd ZSD, wat staat voor Zero Shutter Delay.
Zou die eens activeren en kijken of je daar blij van wordt.
Spuit 11
Dat wist ik dan weer welprinsvlad schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:40:
Een mens kan niet alles weten toch?. Zo kan je ook de kleur van je gegevensverbinding veranderen door te gaan naar: systeeminstellingen>sim-beheer > tik eenmaal op de naam van provider>>achtergrondkleur instellen en klaar!
[ Voor 3% gewijzigd door jg77 op 02-01-2014 11:49 ]
Instellingen > wifi > lang indrukken op je Wifi AP > netwerk aanpassen > gevanceerde instellingen > ip instellingen > passief..jg77 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
[...]
Dat wist ik dan weer wel. Ik probeer de kleur van de provider een beetje aan te houden.
Maar je hebt gelijk, er zijn zo veel instellingen voor wat dan ook, dat kan je niet allemaal weten. Probeer maar eens handmatig een DNS aanpassing te doen binnen je Wifi netwerk instellingen (voor bv US Netflix).
-er wordt een hoop verstopt binnen Android-
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 02-01-2014 12:37 ]
Helaas is het daarna weer bergaf gegaan. Ik heb even zitten googlen en uiteindelijk voor KPN 3g de volgende frequenties ingesteld via de engineer mode (*#*#3646633#*#*):Tc662 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:27:
Dat is mooi om te horen!
[ Voor 33% gewijzigd door denan op 02-01-2014 13:54 ]
Voor wat het waard is, bij mij begon dit issue met plotselinge bluetooth-connectie problemen. 0.5 meter was ineens al te ver, terwijl voorheen 7 meter of zo geen punt was.denan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:59:
[...]
Wifi signaal boosten: YouTube: zopo zp990 weak wifi fix
[ Voor 5% gewijzigd door HardeNiezer op 02-01-2014 14:23 ]
Ik wist waar ik aan begon toen ik een chinaphone bestelde, al had ik eerst de IOceanX7 in preorder staan maar de MTK versie bleek niet leverbaar. Maar ik moet ook zeggen dat ik niet snel nog een Zopo zou nemen. Om een beetje te experimenteren is het leuk, maar "basis" dingen als een werkende antenne zijn toch wel een vereiste.kwenie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:21:
Toch wel slordig al die onvolkomenheden in de technische design van de Zopo foons. Om die reden adviseer ik dit merk niet voor mijn moeder e.d. zal ik maar zeggen.
misschien heb je pech , ik heb er eerst een besteld via zopo italië en later nog een voor mijn vriendin en beide toestellen hebben geen enkel probleem met wifi / 3G en GPSdenan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:53:
[...]
Ik wist waar ik aan begon toen ik een chinaphone bestelde, al had ik eerst de IOceanX7 in preorder staan maar de MTK versie bleek niet leverbaar. Maar ik moet ook zeggen dat ik niet snel nog een Zopo zou nemen. Om een beetje te experimenteren is het leuk, maar "basis" dingen als een werkende antenne zijn toch wel een vereiste.
Kun je daar eens een foto van posten?kwenie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:21:
[...]
Heb op mijn ZP980 het contactoppervlak van de gecombineerde wifi-bluetooth antenne voor genoemde pinnetjes simpelweg vergroot met wat aluminiumfolie. Et voila.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 12:57 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Gillded op 03-01-2014 13:19 . Reden: Link ]
Verwijderd
Ik gebruik vodafone prive,heb ik wel vermeld meen ik. Vondroid had in eerste instantie niet mijn voorkeur, maar zit zeker in mijn keuze top 5! wat zijn de pro's en con's?Gillded schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:17:
Even een willekeurige vraag, maar welke provider gebruik je voor de 3G verbinding ?
Ik zelf heb de Zopo C2 nu meerdere weken, net als 2 kamaraden en geen last van het wegvallen van de 3G. Ingebruik met Simiyo ( KPN ) Tele 2 en T-mobile.
Verder kwa rom gebruik ik de Vondroid die hier een stukje eerder aangeraden is en deze werk prima ook kwa 3G en GPS gebruik, misschien die eens proberen om een software probleem uit te sluiten ? Zal de link zometeen even hier neer plakken.
Link: http://vondroid.com/resources/cfw-vondroid-zopo-c2-3-x.366/
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 14:53 ]
Ja, idd, heb eens een mailtje of SMS gekregen dat "mijn instellingen" niet goed waren, maar altijd prima kunnen internetten, dus nooit de moeite genomen om te kijken of het nu wel werkt op mijn C2 platinum/deze nieuwere ROM (had eerst een C2 gewoon).Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:27:
kijk hier eens naar, dat verklaart de MCC/MNC verschillen, heeft te maken met provider.
Wikipedia: Mobile country code
Wel mooi om te horen dat het dus wel kan! haha
Nu die van mij nog.. Ik denk dat Vondroid de moeite waard is omdat deze ROM de oude compleet vervangt (toch?)
Iets naar boven scrollen en volgen wat ik heb gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:46:
heren,
Alles lijkt tevergeefs.
Ik heb aardig wat gelezen hierover en ook veel goeie tips gebruikt omtrent accu/GPS. Ook vanuit het Italiaans heb ik met google translate de nodige tips opgevolgd, maar ik loop nu echt vast.
Is het de software of is het een hardware fout? 3G doet het wel, maar slechts even. Lijkt mij softwarematig.
Iemand een goede tip? Misschien weer een andere ROM? Butterfly? Ik lees zo veel verschillende meningen. Graag feiten.
Thanks voor het meedenken gents!
[ Voor 17% gewijzigd door denan op 03-01-2014 15:28 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 17:51 ]
Die antenne "mod" stelt echt niets voor. Kwestie van 9 schroefjes losmaken en de rand losklikken, daarna 6 pinnetjes met een naaldje iets naar boven buigen. Mijn electronica kennis is 0.. en ik kon het ook uitvoerenVerwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:28:
Hey Denan,
Thanks voor je reactie. Ik had je post al gelezen (2/01 12.59) en alles geprobeerd.
Ik ben vanmiddag overgegaan op butterfly v1.1 maar dat vond ik niks, 3g kreeg ik ook zo niet werkend en italiaans bleef opduiken in menu's.
Nu terug op tc662 v2.0.
Ik ga alles nog eens stapsgewijs opnieuw uitvoeren. Desnoods terug naar stock.
Je antenne modificaties waag ik me nog maar niet aan, eerst de boel werkend krijgen
Verwijderd
Goedemorgen tweakers,denan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:40:
[...]
Die antenne "mod" stelt echt niets voor. Kwestie van 9 schroefjes losmaken en de rand losklikken, daarna 6 pinnetjes met een naaldje iets naar boven buigen. Mijn electronica kennis is 0.. en ik kon het ook uitvoeren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 13:22 ]
Ik had hem werkend op zopo ZP98o 2/32gb, verbinding was redelijk goed stabiel, enige probleem dat ik had was het spontaan rebooten, soms wel 6 keer op een dag.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:27:
kijk hier eens naar, dat verklaart de MCC/MNC verschillen, heeft te maken met provider.
Wikipedia: Mobile country code
Wel mooi om te horen dat het dus wel kan! haha
Nu die van mij nog.. Ik denk dat Vondroid de moeite waard is omdat deze ROM de oude compleet vervangt (toch?) Is deze ROM engelstalig of ook NL? En heeft iemand deze ROM werkend op de zp980 2/32gb?
Heb je de GSM/UTMS frequenties al beperkt?Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:47:
[...]
Ik heb de antenne fix gedaan vanmorgen.
Let op: het zijn 12 schroefjes, waarvan 4 lange, houd het in de gaten zodat ze op de juiste plek terug kunnen. Ook de antennetjes zelf voorzichtig omhoog duwen en vanaf de juiste zijde benaderen.
Verder easy-fix en vooralsnog prima resultaat, mijn wifi bereik is x2! In mijn hele huis 2 a 3 streepjes waar ik voorheen last had van drops. Prima tweak dus!
Verder blijft mijn 3G probleem bestaan. De verbinding valt weg wanneer ik de verbinding 'stress' zoals bij openen van internet pagina's of facebook. Doe ik niets intensiefs dan blijft de 3G verbinding langer bestaan lijkt het.
Verwijderd
jup en ook al meerdere combinaties.. Ik update net mn post van vanmorgen met mijn bevindingen.
Nee ik bedoel de frequenties. Bij KPN heb ik alleen 900/1800 en 2000 aan staan, de rest uit.Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:23:
[...]
jup en ook al meerdere combinaties.. Ik update net mn post van vanmorgen met mijn bevindingen.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 04-01-2014 14:21 ]
Verwijderd
Ja bandmodes bedoel je toch? Bij beide sim slots staat alleen het broodnodige aan, alles wat je al in posts hebt beschreven is al geprobeerd geloof ik. Vandaag niets nieuws meer kunnen proberen, dus ook geen verandering. Ik werk nu op 2g en wifi.denan schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:17:
[...]
Nee ik bedoel de frequenties. Bij KPN heb ik alleen 900/1800 en 2000 aan staan, de rest uit.
Plus: bij data connection "always on" ipv "when needed"
Verwijderd
Klopt, dat vind ik ook, enkel is het bij mij echt het eruit vliegen van 3G naar data-loos.denan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:12:
Buiten/onderweg heb ik meestal wel 3g maar het is voor mij belangrijker dat de verbinding stabiel is dan dat hij snel is.
Ik heb even wat geprobeerd maar er kwamen geen duidelijke foto's van (met lijdend voorwerp moest ik ook de foto's maken)
Heb ook een ZP990 en erg tevreden over (wifi goede ontvangst, GPS redelijk na wat software tweaking). Enige bug die ik had was bij openen van de flip case dat hij soms spontaan de muziekspeler opende (opgelost door betreffende geluidsfragment te verwijderen).
[ Voor 21% gewijzigd door Tc662 op 09-01-2014 17:36 ]
Waar vind je die?Tc662 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:31:
Je hebt ook oppo's colorOS voor onze tel, is een beetje raar in het begin, maar werkt best fijn! https://disk.yandex.com/p...H6fTI%2BB%2BHkTWiPUpdw%3D
Edit - Lijkt ook een nieuwe officiele zopo rom uit zijn gekomen, even controleren of dit echt zo is.
Ben benieuwd. Is het echt een nieuwe zopo rom? Ik ga dit topic binnenkort verlaten want heb een THL T200 gekocht (nog niet binnen).Tc662 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:31:
Je hebt ook oppo's colorOS voor onze tel, is een beetje raar in het begin, maar werkt best fijn! https://disk.yandex.com/p...H6fTI%2BB%2BHkTWiPUpdw%3D
Edit - Lijkt ook een nieuwe officiele zopo rom uit zijn gekomen, even controleren of dit echt zo is.
Verwijderd
En? Al wat wijzer? een andere rom kan voor mij misschien uitkomst bieden. Ik ben benieuwd of cyanogenmod nog iets gaat uitbrengen voor deze mediatek chip.Edit - Lijkt ook een nieuwe officiele zopo rom uit zijn gekomen, even controleren of dit echt zo is.
Cyanogenmod for MediaTek MTK6589T China Phones, ze zijn ermee bezig.....Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:19:
[...]
En? Al wat wijzer? een andere rom kan voor mij misschien uitkomst bieden. Ik ben benieuwd of cyanogenmod nog iets gaat uitbrengen voor deze mediatek chip.
[ Voor 1% gewijzigd door Bas_h78 op 12-01-2014 14:19 . Reden: Link aangepast ]
[ Voor 15% gewijzigd door Tc662 op 11-01-2014 20:40 ]
Het 'echte werk' waar ze naartoe linken gebeurt hier:Bas_h78 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:21:
[...]
Cyanogenmod for MediaTek MTK6589T China Phones, ze zijn ermee bezig.....
http://forum.cyanogenmod.com/topic/7...st-inew-i4000/
Daar had ik idd de link gevondendutchgio schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:09:
[...]
Het 'echte werk' waar ze naartoe linken gebeurt hier:
http://forum.faeamobile.com/forum-36-1.html
Eindelijk , lang naar gezocht maar kon niets vinden , tot nu toe , inmiddels de zip geflashed en hopend dat het is opgelost. Bedankt!Tc662 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:39:
Nee, was geen officiele rom, voor die berichten gestopt is een fix, ik zal straks deze post wel even editen als ik het heb gevonden, staat iig ook in het topic voor onbekende chinese smarthphones.
edit - hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40770061
[ Voor 22% gewijzigd door prinsvlad op 13-01-2014 23:09 ]
Thanks, voor het eerst dat ik nu zie dat binnenkomende sms-berichten een popup venster veroorzaken, niceTc662 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:39:
Nee, was geen officiele rom, voor die berichten gestopt is een fix, ik zal straks deze post wel even editen als ik het heb gevonden, staat iig ook in het topic voor onbekende chinese smarthphones.
edit - hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40770061
Als je besteld via EU warehouse betaal je eenmalig de verzendkosten ad 57 USD. Binnen vijf dagen in huis.Aggressor schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:09:
kan iemand mij het verschil vertellen tussen de ZOPO ZP998 C2 en C7??
ik snap er niks meer van
en heeft iemand wel eens besteld bij zoposhop? en hoe zit het met de douane?
Oke, ben nu aan het downloaden. Maar heb nog geen problemen gevonden. Was juist blij met mijn update, zodat ik weer een stabiele telefoon heb. Het terugzetten is toch weer meer dan een uur werk met installeren zoals TB/restore e.d.Tc662 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:36:
Probeer is de nieuwe versie 2.1, dit moet dat + vele andere bugs oplossen.
Geen idee of ik niet het volledige bestand heb; anders hierbij een bug report.Tc662 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:58:
Is wel weer een factory reset voor nodig, v2.0 heeft veel problemen, onder andere met crashende camera, verschillende ontbrekende features. Is natuurlijk aan jou, ik raad het wel aan.
[ Voor 15% gewijzigd door imdos op 18-01-2014 20:45 . Reden: verduidelijkt ]
Verwijderd
Kan niet. Niet voor deze telefoon iig.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:19:
weet iemand een goede tutorial voor het flashen in linux os. ik ben recentelijk overgegaan maar nog geen gevonden.
alvast bedankt.
welke bugs zijn dat dan? Eigenlijk werkt hij bij mij wel fijn, touchscreen is wel erg gevoelig, verder nog niets gevonden.Tc662 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:36:
Probeer is de nieuwe versie 2.1, dit moet dat + vele andere bugs oplossen.
[ Voor 4% gewijzigd door harryo op 18-01-2014 14:57 ]
Probeer maar is taal te wijzigen of face/voice unlock aan te zetten.harryo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:57:
[...]
welke bugs zijn dat dan? Eigenlijk werkt hij bij mij wel fijn, touchscreen is wel erg gevoelig, verder nog niets gevonden.
Heb mijn post wat bijgewerkt. Was misschien wel een beetje cryptisch zo
Standaard boot animatie klopt, heb ik expres zo gedaan. Kreeg er ook al een leuke reactie over op needrom:imdos schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:45:
[...]
Heb mijn post wat bijgewerkt. Was misschien wel een beetje cryptisch zo
Dat ie reboot voordat de flash klaar is hoort niet, daar is iets mis gegaan gok ik, maar als het verder werkt is het niet zo erg.mindire on 01/17/2014 @ 10:10 am
Ugh… v2.1 has stock bootup sound. Here i am on work.. Toeoeadadadad tadaaaa! blasting through the workplace. Just trying to keep a straight face ;0
Ik kan niet goed zien of hij klaar is, ineens herstart de telefoon; maar had het een 2de keer geprobeerd en kreeg toen exact hetzelfde resultaat.Tc662 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 07:22:
[...]
Dat ie reboot voordat de flash klaar is hoort niet, daar is iets mis gegaan gok ik, maar als het verder werkt is het niet zo erg.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq