Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 18:11
Als iemand iets hoort van nieuwe kitkat roms voor C2 , dit is de plek om ze de wereld in te sturen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weet iemand nog een webshop waar de replacement schermen met digitizer op voorraad zijn ?
Bij de bekende shop als etotalk e.d. hebben geen voorraad en geen idee wanneer men ze weer binnenkrijgt.

Telefoon gevallen en glas stuk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
M009 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:57:
Mede ZOPO eigenaren,

Sinds kort heb ik last/problemen van met het toestel in de vorm van niet lezen van de foto's/video's en muziek op mijn SD kaart. Alleen foto's die ik maak met mijn toestel zijn wel zichtbaar.

Kan de foto's wel bekijken via bestandsbeheer (staan dus gewoon op de SD kaart)

Ook heb ik af en toe dat er een aantal contacten in mijn telefoonlijst ontbreken. Deze contacten staan naar mijn weten op mijn SIM. Maar niet alle contacten op mijn SIM ontbreken dan.

Betekent dit opnieuw een ROM flashen, en welke raden jullie dan aan?
Of is het een ander probleem?

(ps. zet ik het toestel uit en weer aan, dan staan de foto's in de galerij. Echter, even later zijn ze weer weg (behalve diegene die ik met mijn toestel heb gemaakt.))
Voor het probleem met je SD kaart zou ik even je data veilig stellen en de SD kaart formatteren op je pc. Dit helpt bij mij vaak bij rare problemen.

Issue met de contacten heb ik ook, vaak net nadat ik opnieuw heb opgestart. Het even uitschakelen en weer inschakelen van de getroffen SIM lost het probleem bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:27
bgrr schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:17:
Weet iemand nog een webshop waar de replacement schermen met digitizer op voorraad zijn ?
Bij de bekende shop als etotalk e.d. hebben geen voorraad en geen idee wanneer men ze weer binnenkrijgt.

Telefoon gevallen en glas stuk :-(
Hier?. http://www.zopomobileshop...for-zopo-mobile-zp980?p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
ben ik weer, nog steeds niet gelukt om mn C2 weer werkend te krijgen..
iemand in de buurt van apeldoorn/zwolle die beetje handig is?

anybody? iemand bereid om tegen kleine vergoeding mn Zopo weer te repareren :?

[ Voor 23% gewijzigd door Purehz op 11-11-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gizchina.it/2013/1...2-e-komu-k5/#comment-1838

Voor de mensen die niet kunnen/willen wachten op Android 4.4.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 12:12
Dat is nog niet 4.4?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:11:

Ik woon in Almelo , wil je wel helpen.

gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
[quote]prinsvlad schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:44:

[ Voor 46% gewijzigd door Purehz op 21-06-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het is nog geen 4.4.

Het is wel een erg stabiele ROM en met GravityBox (die er al op staat) ziet het er erg mooi uit.

http://pho.to/472gi
http://pho.to/472hm
http://pho.to/472ie
http://pho.to/472jy

Heb met Snapea (root) de rest van de apps die er op stonden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Alleen jammer dat deze rom net zoals alle nieuwe de oplaadbug heeft. Dat hij 50% van de tijd niet oplaad.
vannacht ook, hele nacht op de oplader, telefoon van de lader af, 20% accu over.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 03:26:
[...]

Klopt. Het is nog geen 4.4.

Het is wel een erg stabiele ROM en met GravityBox (die er al op staat) ziet het er erg mooi uit.

http://pho.to/472gi
http://pho.to/472hm
http://pho.to/472ie
http://pho.to/472jy

Heb met Snapea (root) de rest van de apps die er op stonden verwijderd.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oggy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:47:
Alleen jammer dat deze rom net zoals alle nieuwe de oplaadbug heeft. Dat hij 50% van de tijd niet oplaad.
vannacht ook, hele nacht op de oplader, telefoon van de lader af, 20% accu over.

[...]
Vreemd. Ik heb er geen last van en heb het eerlijk gezegd nog bij geen enkele ROM meegemaakt. Is niet gewoon je adapter stuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Uitgebreid getest, nee adapter niet kapot :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:33:
[...]

Vreemd. Ik heb er geen last van en heb het eerlijk gezegd nog bij geen enkele ROM meegemaakt. Is niet gewoon je adapter stuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Oggy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:50:

[...]
Ik heb dit ook... Wel compleet willekeurig trouwens, niet elke nacht, soms een aantal nachten achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Oggy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:50:

[...]
Dit probleem komt mij inderdaad heel bekend voor. Heb dit gehad bij 'King Slim rom' en 'C2/ZP980 based on stock' rom. Bij Lewa en Miui komt dit (bij mij) niet voor. Heb overigens een C2 Platinum black 1G/16G.

Het ging weer goed nadat ik een oudere CWM had geflashed en een volledige battery calibrate had gedaan. Maar nadat ik'm met USB aan de PC had gehangen kwam het probleem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
De oude slim rom doet het bij mij altijd wel goed met laden.

http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

dan slim rom, die doet het altijd goed met laden, alleen de bluetooth is minder goed (parrot koppeling klinkt robot achtig). maar dit kan je volgens mij aanpakken door bepaalde bluetooth files te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Oggy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:00:
De oude slim rom doet het bij mij altijd wel goed met laden.

http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

dan slim rom, die doet het altijd goed met laden, alleen de bluetooth is minder goed (parrot koppeling klinkt robot achtig). maar dit kan je volgens mij aanpakken door bepaalde bluetooth files te vervangen.
Ik heb ook veel problemen met bluetooth, helaas geen oplossing kunnen vinden. Kun jij aangeven waar je dat hebt gevonden over bepaalde files vervangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
BiggyB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:11:
[...]

Ik heb ook veel problemen met bluetooth, helaas geen oplossing kunnen vinden. Kun jij aangeven waar je dat hebt gevonden over bepaalde files vervangen??
Daar ben ik ook benieuwd naar, als ik vanuit de auto naar iemand bel dan is mijn stem altijd vervormd. Als ik gebeld wordt dan gaat het eigenlijk altijd goed.

Irritant gedrag, maar heb zelf nog geen oplossing kunnen vinden.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16

greatgonzo

schit-te-rend!

GPS zonder A-GPS (vn in het buitenland, als ik de data heb uitstaan), functioneert eigenlijk nog steeds niet echt goed bij me.

Ik werd getipt eens te kijken naar mijn EPO settings, en ook de laatste EPO gegevens te dowloaden. Dit doe ik via locatietoegang>GPS-sattelieten > EPO instellingen> downloaden (onderaan)

Op de een of andere manier download hij niet de laatste versie van deze instellingen (de meest recente is die uit de fabriek op mijn telefoon)

* weet iemand hoe je de meest recente EPO instellingen kan downloaden?
* Zal dit helpen betere GPS te krijgen zonder data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Ik dacht dit.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2184333
maar is voor nexus?
Weet niet als het andersom werkt op dit model? maar android 4.2.1/4.2.2 heeft vaak audio problemen met bluetotoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
voor de mensen die interesse heeft voor kitkat android 4.4 versie:
http://vondroid.com/resou...e-android-4-4-kitkat.378/

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Je kunt ook zelf los die launcher installeren, veel minder werk dan een compleet nieuwe rom installeren..

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
BiggyB schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:53:
[...]

Ik heb dit ook... Wel compleet willekeurig trouwens, niet elke nacht, soms een aantal nachten achter elkaar...
Merk zo juist met mijn C2 dat hij niet meer oplaad met usb aan de pc. De SD kaart wil wel gelijk koppelen, maar de accu loopt leeg ipv vol. Nu aan de adapter laadt hij wel gewoon op. Draai nog steeds op Miui-3.11.8.

• prinsvlad
Purehz schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:11:

Probleem opgelost , de telefoon werkt weer , en een blije eigenaar van een Zopo C2 Platinum 32GB.

Er slingeren nogal wat Custom roms rond voor zopo toestellen die gewoon NIET in orde zijn en of voorzien van onjuiste informatie betreffende het type toestel [ batch A , B of FC ] , dit komt mede door slechte informatie verstrekt door zopo zelf , maar ook door een foutieve Preloader in een flink aantal ROMs , zowel Stock als Custom , en dit kan vervelende gevolgen hebben.

De oplossing die ik heb toegepast is het flashen van een Stock C3 rom. De volgende toestellen zijn immers voorzien van het zelfde Mainboard [ V7] en chipset MT6589T@ 1,5ghz :

*ZOPO C2 Platinum 1GB / 16 & 32 GB MT6589T

*ZOPO 980 1GB / 32GB MT6589T

*ZOPO C3 1GB / 16 & 32 GB MT6589T

Na het flashen heet je toestel wel C3 ipv C2 / 980 . Is eventueel aan te passen via Build-prop editor wat ik overigens niet heb geprobeerd.

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Goed om te weten. Kun je de hyperlink naar de juiste C3 stock ROM hier posten?
Wat me verbaast is dat de app "Systeemupdate" van Zopo nog nooit een update heeft gegeven.
Mijn versie (ongewijzigd vanaf fabriek) is C3_EN 20130617-101416; heb jij een nieuwere?

Mvg, Herman
prinsvlad schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:46:
[...]

Probleem opgelost , de telefoon werkt weer , en een blije eigenaar van een Zopo C2 Platinum 32GB.

Er slingeren nogal wat Custom roms rond voor zopo toestellen die gewoon NIET in orde zijn en of voorzien van onjuiste informatie betreffende het type toestel [ batch A , B of FC ] , dit komt mede door slechte informatie verstrekt door zopo zelf , maar ook door een foutieve Preloader in een flink aantal ROMs , zowel Stock als Custom , en dit kan vervelende gevolgen hebben.

De oplossing die ik heb toegepast is het flashen van een Stock C3 rom. De volgende toestellen zijn immers voorzien van het zelfde Mainboard [ V7] en chipset MT6589T@ 1,5ghz :

*ZOPO C2 Platinum 1GB / 16 & 32 GB MT6589T

*ZOPO 980 1GB / 32GB MT6589T

*ZOPO C3 1GB / 16 & 32 GB MT6589T

Na het flashen heet je toestel wel C3 ipv C2 / 980 . Is eventueel aan te passen via Build-prop editor wat ik overigens niet heb geprobeerd.

• prinsvlad
Op dit moment is dat de meest recente rom voor C3

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
dutchgio schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:17:
[...]

Je kunt ook zelf los die launcher installeren, veel minder werk dan een compleet nieuwe rom installeren..
maar ik denk dat buiten die launcher ook wel verschil is in binary files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 20:31
Wat is nou een goede rom voor de C3? Bij de roms van Tc662 staat de camera op z'n kop en ook de MIUI rom werkt niet fijn omdat de het laden van de launcher lang duurt als je terug gaat van een app naar je homescreen. Daarnaast ook wat bugs met toetsenbord.

Iemand advies voor een goede rom voor de C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 23:58
Uhm ... de originele rom misschien? :9

Snap die zoektocht van enkelen hier naar "goede roms" niet zo goed, en dan wel miauwen als het allemaal niet goed werkt.

Heb zelf een ZP980 en de originele rom is prima. Alles doet het normaal, en door de root kan ik aanpassen wat ik wil.

• prinsvlad
kwenie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 06:52:

Snap die zoektocht van enkelen hier naar "goede roms" niet zo goed, en dan wel miauwen als het allemaal niet goed werkt.

Heb zelf een ZP980 en de originele rom is prima. Alles doet het normaal, en door de root kan ik aanpassen wat ik wil.
zo is het !

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Zou de 3000 mAh batterij van de zp990 ook in de zp980 en c2 passen? Klinkt wel interessant om de batterijduur 1,5 keer te vergroten.

http://www.zopomobileshop...00mah-for-zopo-zp990.html

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 20:31

Oke danku!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

n0isH schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:17:
Zou de 3000 mAh batterij van de zp990 ook in de zp980 en c2 passen? Klinkt wel interessant om de batterijduur 1,5 keer te vergroten.

http://www.zopomobileshop...00mah-for-zopo-zp990.html
bij de questions wordt er verschillende keren naar gevraagd. Het past niet, maar ze geven het verzoek door aan de fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07-2022
M-Opensource schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:11:
Heb inmiddels ook het probleem dat SIM1 steeds de connectie kwijtraakt, en niet zomaar 3G, gewoon de complete verbinding valt weg :(

APN enzo al doorgelopen, maar het heeft altijd goed gewerkt, sinds 2 dagen doet dit probleem zich voor.

(edit) Overgestapt op andere ROM, ergens hoopte ik dat dat ging helpen. Maar helaas gebeurt hier precies hetzelfde...
Hallo Martijn,

Heb jij nu helemaal geen last meer van wegvallen connectie, als dit het geval is, wat heb je dan gedaan om dit op te lossen?
Heb zelf de Zopo ZP980 2G/32G alles nog origineel en raak niet verlost van dit probleem, het is wel wat minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
harryo schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:40:
[...]

Hallo Martijn,

Heb jij nu helemaal geen last meer van wegvallen connectie, als dit het geval is, wat heb je dan gedaan om dit op te lossen?
Heb zelf de Zopo ZP980 2G/32G alles nog origineel en raak niet verlost van dit probleem, het is wel wat minder geworden.
Ik heb er inmiddels geen last meer van gehad, wat ik daarnaast nog wel heb gedaan is m'n toestel opgestart zonder SIM kaarten erin. Toen weer herstart met SIM kaarten in de hoop dat dat de kaarten opnieuw 'registreren'.

Ik had die truc ergens gelezen maar weet niet meer waar.

Kortom, geen last meer van wegvallende SIM kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
M-Opensource schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:46:
[...]

Ik heb er inmiddels geen last meer van gehad, wat ik daarnaast nog wel heb gedaan is m'n toestel opgestart zonder SIM kaarten erin. Toen weer herstart met SIM kaarten in de hoop dat dat de kaarten opnieuw 'registreren'.

ok, ik probeer dat eens, had het ook al ergens gelezen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online

Ben een newbie op dit gebied. Blijkbaar hoeft rooten niet samen te gaan met een nieuwe rom laden? Hoe voer jet het rooten uit, en wat kun je dan extra aanpassen?

• prinsvlad
Hherrmmann schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:59:
[...]

Ben een newbie op dit gebied. Blijkbaar hoeft rooten niet samen te gaan met een nieuwe rom laden? Hoe voer jet het rooten uit, en wat kun je dan extra aanpassen?
Klopt , rooten gaat niet perse samen met het installeren van een nieuwe/andere rom.
Mijn ervaring is dat de standaard geïnstalleerde rom het meest stabiel is. Aangepaste / Custom roms zijn niet altijd stabiel en of niet alle functionaliteit is operationeel [ bugs ]. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk , maar dat hangt af van welke Custom Ontwikkelaar je een Custom Rom neemt. Cyanogenmod is de meest bekende en meest stabiele Custom , maar helaas nog niet voor MT6589- devices beschikbaar. Wil je toch meer functionaliteit / opties in je standaard rom , kijk dan eens naar Xposed Framework Module met GravityBox : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Verken eerst je toestel zodat je alle ins & outs kent , en lees je goed in op diverse fora voor je gaat rooten. XDA forum kan je nagenoeg alles vinden.
Veel mensen verwachten magische dingen van Custom roms , vaak is de enige magie die ze zien een te duur betaald stuk technologie dat niet werkt!!.

Wikipedia: Android rooting

http://www.rootandroid.nl/wat-is-rooten/

[ Voor 68% gewijzigd door prinsvlad op 28-11-2013 09:27 ]

• harryo
M-Opensource schreef op maandag 25 november 2013 @ 07:46:
[...]

heb geprobeerd zonder sim op te starten en daarna met sim, geen verbeteringen.
Is mss een andere android een optie en welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
harryo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:50:
[...]

heb geprobeerd zonder sim op te starten en daarna met sim, geen verbeteringen.
Is mss een andere android een optie en welke?
Could be, kan je altijd proberen. Met een nandroid backup kan je snel weer terug naar je ROM als dat niet hielp.

Ik zit zelf op de King Slim dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 29-11-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
M-Opensource schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:10:
[...]

Could be, kan je altijd proberen. Met een nandroid backup kan je snel weer terug naar je ROM als dat niet hielp.

Ik zit zelf op de King Slim dacht ik.
Is er een site te vinden wat je nodig hebt en hoe een custom rom erop te zetten, deze 54 pagina's te doorlopen naar een goede manier is erg veel zoekwerk en ik weet niet precies waar naar te zoeken.
Heb zopo zp980 2/32 gb en is geroot

[ Voor 3% gewijzigd door harryo op 30-11-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
Basic instructions:
If you want to flash custom roms, you'll have to root first, then install a recovery.
To root you can use the following tool: http://forum.zopomobilesh...viewthread&tid=877&extra=
After you've rooted:
1. Install the app Mobileuncle Tools from the google play store.
2. Download this recovery: http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-twrp-v1/ You'll get 1 file called recovery.img. Put this on your phones sdcard.
3. Go into the app Mobileuncle Tools and select Recovery update. Select the recovery.img you put on your phone earlier and press ok.
4. You've now flashed a custom recovery on your phone. Restart your phone.
5. Now you can enter recovery using Mobileuncle Tools app as well, just tap Into recovery mode.
6. If you're asked to give supersu/superuser rights in any of the above steps, allow it.
You can now install roms.
Alright here are the instructions to install this rom
1. Download any rom for your device that's .zip file extension
2. Put it on your phone's sd card
3. Use mobileuncle tools app to boot into recovery.
4. When you're in recovery, wipe cache, wipe dalvik-cache and do a factory reset.
5. Press install in recovery and select the .zip file you downloaded.
6. Let it install, it will say when it's finished. first boot can take a few minutes.
If you want to backup data etc you can use an app like titanium backup.

Is in het engels, maar is wel duidelijk, heb dat ook hier geschreven bij mijn rom: http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

Zelf beveel ik hem niet meer aan, is opzich best leuk, maar er zijn betere. (De marsapa, lewa, miui)
Als je stock android wilt is http://vondroid.com/resources/cfw-vondroid-zopo-c2-4-x.398/ het beste.

Daar zitten nog wel wat problemen in, maar er zit een zeer goede dev achter die er druk mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Laatst online: 31-08 15:10
repeat123 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:46:
Wat is nou een goede rom voor de C3? Bij de roms van Tc662 staat de camera op z'n kop en ook de MIUI rom werkt niet fijn omdat de het laden van de launcher lang duurt als je terug gaat van een app naar je homescreen. Daarnaast ook wat bugs met toetsenbord.

Iemand advies voor een goede rom voor de C3?
ik draai nu al paar weken miui voor een c3 deze werkt prima elke week een update .Deze word door gizchina geport van een c2 vrijdags komt de update van de c2 zondag voor de C3 op de site van gizchina .of even kijken op needrom daar staat nu versie 3.11.22 op voor de c3 .3.11.29 is vrijdag gelanceerd voor de c2 .

Wel even goed lezen als je deze installeerd je sim in slot 1 anders geen 3g .en goed lezen!!! anders niks als vastlopers .Als je doet wat er staat heb je een mooie stabile rom die elke week word geupdate .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:48

two

hallo mensen!

vraagje,

Welke winkel heeft de Nederlandse winkel verkoopt de Zopo voor rond de 200 euro?

Ik kan niet importeren en ik vind die van die winkel in de pricewatch nogal hoog...

Bedankt!

Jason

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
waarom zou ik geen C3 nemen in plaats van de C2 ? want voor dat geld lijkt de C3 leuker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taekobeerda
  • Laatst online: 31-08 12:04
Voordeel van de C2 is dat de camera niet uitsteekt. Handig als je hem op tafel hebt liggen en je wilt iets typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
ik zojuist de Zopo C2 platinum omdat hij afgeprijst was :) 1,5Ghz quadcore met 1GB RAM 32GB ROM

de Zopo ZP980 was toch een stuk duurder met 2GB RAM, maar ik hoop dat m'n batterij net iets langer mee mag gaan door 1GB minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Dinny schreef op maandag 02 december 2013 @ 02:57:
ik zojuist de Zopo C2 platinum omdat hij afgeprijst was :) 1,5Ghz quadcore met 1GB RAM 32GB ROM

de Zopo ZP980 was toch een stuk duurder met 2GB RAM, maar ik hoop dat m'n batterij net iets langer mee mag gaan door 1GB minder :+
Die 1 extra GB gaat geen verschil maken op je accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:30
Ik ben de Zopo C2 aan het overwegen voor mijn vriendin als vervanging voor haar HTC One V. Haar grootste frustratie bij dat ding is de camera. Traag begint hij ook wel te worden maar gezien de specs zal de Zopo dat sowieso oplossen.

Als ik de specs verder moet geloven is het probleem met fotokwaliteit ook een stuk verbeterd t.o.v. van haar HTC. Het enige wat me zorgen baart is het probleem met de vertraagde flash waar een paar keer melding van word gemaakt. Hierbij word ook een mogelijke fix vermeld door het opnieuw flashen van het toestel met een andere rom. Ik kan er echter niet veel meer informatie over vinden dan bovenstaande. Ook google leert mij niet veel meer. Dus daarom probeer ik maar hier.

Heeft iemand meer informatie over dit issue?
Of specifieker:
- Bestaat dit issue nog steeds?
- Zo ja, is het op te lossen door een losse camera app?
- Kan iemand bevestigen dat het flashen van een nieuwe rom dit oplost?

Ik flash hem liever niet omdat ik de kennis hiervoor mis maar ik begrijp dat dit niet al teveel werk is?

Edit: ik heb het hier over de C2 overigens.
Edit2: C3 is vrijwel identiek aan wat kleine veranderingen zo te zien. Ietsje sneller en het design is wat anders (+ grotere interne storage).

[ Voor 8% gewijzigd door Craven op 02-12-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Craven schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:34:
Ik ben de Zopo C2 aan het overwegen voor mijn vriendin als vervanging voor haar HTC One V. Haar grootste frustratie bij dat ding is de camera. Traag begint hij ook wel te worden maar gezien de specs zal de Zopo dat sowieso oplossen.

Als ik de specs verder moet geloven is het probleem met fotokwaliteit ook een stuk verbeterd t.o.v. van haar HTC. Het enige wat me zorgen baart is het probleem met de vertraagde flash waar een paar keer melding van word gemaakt. Hierbij word ook een mogelijke fix vermeld door het opnieuw flashen van het toestel met een andere rom. Ik kan er echter niet veel meer informatie over vinden dan bovenstaande. Ook google leert mij niet veel meer. Dus daarom probeer ik maar hier.

Heeft iemand meer informatie over dit issue?
Of specifieker:
- Bestaat dit issue nog steeds?
- Zo ja, is het op te lossen door een losse camera app?
- Kan iemand bevestigen dat het flashen van een nieuwe rom dit oplost?

Ik flash hem liever niet omdat ik de kennis hiervoor mis maar ik begrijp dat dit niet al teveel werk is?

Edit: ik heb het hier over de C2 overigens.
Edit2: C3 is vrijwel identiek aan wat kleine veranderingen zo te zien. Ietsje sneller en het design is wat anders (+ grotere interne storage).
Probleem is niet meer van toepassing op C2 / 980 [ C2 = 980 , origineel geleverd met Aliyun OS in China en daarom vernoemd C2 ipv 980 , maar door sponsoring van Aliyun ontwikkelaar goedkoper dan de 980 ] . C2 - 269,99 USD , 980 - 319,99 USD [ 1GB 32GB model ].

Ik heb het hier dan over de C2 / 980 MT6589Turbo@1,5ghz , varianten: 1GB Ram+32GB opslag & 2GB Ram+32GB opslag.

Zeer fijn toestel met 99% stock Android uitvoering [ Mediatek heeft voor het V7 Mainboard een aantal services geïmplementeerd , maar geen UI overlay ].
Operationeel een verademing , alles draait soepel en multitasken is geen enkel probleem.

Ik heb hem hier : http://www.zopomobileshop...screen-android-phone.html besteld. Kies voor Shipping from European warehouse en je betaald eenmalig verzendkosten ad Usd 57 en geen inklaringskosten en Btw. Het toetel kost daar 199 euro en met verzendkosten kom je op ca. 248 euro uit.

De rom van de C2 zoals geleverd op je toestel [ Android 4.2.1 , NIET Aliyun ] is NIET te downloaden via support dus mocht je willen gaan aanpassen maak dan eerst een backup. Verder is dit niet een probleem daar de rom van de 980 uiteraard te flashen is op de ''C2".
Let op : alle versies C2 - 980 MT6589T@1,5ghz , geleverd na Augustus 2013 zijn zgn ''B'' versies [ Black ] , mits besteld en geleverd vanuit Italië.
Let dus goed op dat je de juiste rom download via de support tab van zopomobileshop. Je zult hier veel over lezen op diverse fora , laat je hierdoor niet van de wijs brengen!. "B''lack versie dus.

De review op de eerste pagina van deze thread beschrijft dus een verouderd model inmiddels.

[Zopo ZP980 & Zopo C2] Ervaringen en Discussie

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door prinsvlad op 02-12-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
Tc662 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:12:
Basic instructions:
If you want to flash custom roms, you'll have to root first, then install a recovery.
To root you can use the following tool: http://forum.zopomobilesh...viewthread&tid=877&extra=
After you've rooted:
1. Install the app Mobileuncle Tools from the google play store.
2. Download this recovery: http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-twrp-v1/ You'll get 1 file called recovery.img. Put this on your phones sdcard.
3. Go into the app Mobileuncle Tools and select Recovery update. Select the recovery.img you put on your phone earlier and press ok.
4. You've now flashed a custom recovery on your phone. Restart your phone.
5. Now you can enter recovery using Mobileuncle Tools app as well, just tap Into recovery mode.
6. If you're asked to give supersu/superuser rights in any of the above steps, allow it.
You can now install roms.
Alright here are the instructions to install this rom

1. Download any rom for your device that's .zip file extension
2. Put it on your phone's sd card
3. Use mobileuncle tools app to boot into recovery.
4. When you're in recovery, wipe cache, wipe dalvik-cache and do a factory reset.
5. Press install in recovery and select the .zip file you downloaded.
6. Let it install, it will say when it's finished. first boot can take a few minutes.
If you want to backup data etc you can use an app like titanium backup.

Is in het engels, maar is wel duidelijk, heb dat ook hier geschreven bij mijn rom: http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

Zelf beveel ik hem niet meer aan, is opzich best leuk, maar er zijn betere. (De marsapa, lewa, miui)
Als je stock android wilt is http://vondroid.com/resources/cfw-vondroid-zopo-c2-4-x.398/ het beste.

Daar zitten nog wel wat problemen in, maar er zit een zeer goede dev achter die er druk mee bezig is.
Ik heb deze rom:
http://ajugpbcyqx.l29.yunpan.cn/lk/QGqrHNjemteQD
gekregen van de mixeshop, geen idee wat het is of wat het doet, ben zelf niet thuis in smartphones voorzien van roms, daarom nog niet aangedurfd om een rom op mijn telefoon te zetten, telefoon is al wel geroot.
Misschien kan iemand eens kijken naar deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo

[/quote]

deze werkte niet voor mij, kreeg steeds failed, ik heb http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/ geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:14
In juli was er volgens deze thread nog het probleem van nationale roaming (MVNO providers zoals Telfort, Hi etc op het KPN netwerk). Om die providers te gebruiken moest je roaming aanzetten, en oppassen bij de grens.

Voor mij als grensbewoner met een Telfort abo is dit een dealbreaker. Is dit met de laatste stock rom's verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik wordt steeds minder positief over mijn zopo, zo wordt ik er gek van dat nu gemiddeld 1 x per twee weken (en deze week 2 x in drie dagen) overnacht mijn batterij compleet wordt leeggetrokken. Daardoor me al twee keer verslapen voor mijn werk...

1x was de oorzaak volgens batterystats de zaklamp de oorzaak (terwijl deze niet aanstond?), nu heeft hij hem leeggetrokken omdat hij het netwerk steeds verloor.
Wat kan ik hiermee??

settings
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/muilh0.png

wakelock
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28tz340.png

achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/13zu1ix.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hoppa69 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:29:
In juli was er volgens deze thread nog het probleem van nationale roaming (MVNO providers zoals Telfort, Hi etc op het KPN netwerk). Om die providers te gebruiken moest je roaming aanzetten, en oppassen bij de grens.

Voor mij als grensbewoner met een Telfort abo is dit een dealbreaker. Is dit met de laatste stock rom's verholpen?
Vanaf 4.2.2 is dit standaard gefixt in Android en heb je national roaming. Er staan wel enkele ROM's op needrom die pretenderen dat ze 4.2.2 hebben, maar of ze dat ook echt hebben.

@greatgonzo
Je batterywarning trekt aardig wat resources. Reden om te kijken wat daar mis gaat. Je kunt voor de rest gaan zoeken ben ik bang naar datgene wat zorgt voor de drain, want gewoon is het niet echt. Heb je ook een grafiek van je batteryusage (patroon).

[ Voor 17% gewijzigd door imdos op 05-12-2013 09:31 . Reden: - ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

helaas niet meer, hij is weer geupdate nu die aan het stroom hangt. Maar het verloopt heel geleidelijk, tot hij echt binnen een uur kaarsrecht naar beneden loopt.
Maar ik vind het gek dat dit nu al een paar keer gebeurt, met steeds verschillende oorzaken.

Heeft het zin om firmware e.d. te updaten?
Want dat kon bij mij nog wel eens omslachtig worden: ota lukt steeds niet om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

greatgonzo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:45:
helaas niet meer, hij is weer geupdate nu die aan het stroom hangt. Maar het verloopt heel geleidelijk, tot hij echt binnen een uur kaarsrecht naar beneden loopt.
Maar ik vind het gek dat dit nu al een paar keer gebeurt, met steeds verschillende oorzaken.

Heeft het zin om firmware e.d. te updaten?
Want dat kon bij mij nog wel eens omslachtig worden: ota lukt steeds niet om te installeren.
Fimrware update kan altijd. Afhankelijk van de versie die je nu gebruikt kan dat nuttig zijn, maar verwacht geen wonderen; het zit vaker in de apps die een bepaalde drain veroorzaken of het constant switchen tussen GSM masten oid.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

imdos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:34:
[...]

Fimrware update kan altijd. Afhankelijk van de versie die je nu gebruikt kan dat nuttig zijn, maar verwacht geen wonderen; het zit vaker in de apps die een bepaalde drain veroorzaken of het constant switchen tussen GSM masten oid.
switchen van masten als de telefoon op het nachtkastje ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

en vannacht weer een drain, ik sta zo langzamerhand op het punt hem de deur uit te flikkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Probeer is een factory reset, is waarschijnlijk gewoon een app die je hebt gedownload die de drain veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-03 10:15
Dag,

Ik heb sinds een paar maanden ook een C2 in mijn bezit. Maar de ROM van android 4.2 is volgens mij toch niet helemaal clean? Heb bij elk bericht dat ik krijg een melding dat berichten is gestopt. Ook heb ik dit soms als ik in een app zit dat hij gewoon plots stopt. Mijn vriend met ook een C2 heeft bij android 4.1 nooit last gehad hiervan, maar wel bij android 4.2?

Iemand een idee wat ik kan doen? Andere ROM flashen?

Bedankt :)
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Heeft iemand deze link al gepost?

http://forum.zopomobileshop.com/thread-284-1-1.html

Een overzichtje van alle Zopo firmware, inclusief de drivers en recoveries. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Hi Guys, ik heb zelf de ZP980 32GB versie. Ben er erg tevreden over, alleen er is een probleem met inderdaad dat "berichten is gestopt" wordt gemeld en de autofocus van de camera bij objecten op een bepaalde afstand werkt niet goed. Ervaringen mee?

Hebben jullie de nieuwe ZP998 al gezien? Octacore, FHD, NFC etc etc... En dat voor een luizenbedrag van 229 dollar... Ongelofelijk.

• prinsvlad
BeRambo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:16:
Dag,

Ik heb sinds een paar maanden ook een C2 in mijn bezit. Maar de ROM van android 4.2 is volgens mij toch niet helemaal clean? Heb bij elk bericht dat ik krijg een melding dat berichten is gestopt. Ook heb ik dit soms als ik in een app zit dat hij gewoon plots stopt. Mijn vriend met ook een C2 heeft bij android 4.1 nooit last gehad hiervan, maar wel bij android 4.2?

Iemand een idee wat ik kan doen? Andere ROM flashen?

Bedankt :)
Bram
Onder instellingen >weergave>meldingen op vergrendelscherm uitschakelen zou kunnen helpen

• M-Opensource
Na het testen van vele ROMs voor m'n ZP980 denk ik eindelijk een stabiele ROM gevonden te hebben die ook nog eens een recente versie van Android heeft. Deze komt van Gizchina.it vandaan (yes, de italiaanse editie van Gizchina).

http://gizchina.it/2013/1...c3-e-komu-k5-marsapa-v19/ (ook voor C2/C3)

Wellicht dat die ROM hier al eens genoemd is, maar er zijn behoorlijk wat updates geweest. Meest opvallende zaken tot nu toe:

- Android 4.2.2
- Kernel 3.4.5
- Bluetooth stabiel (geen robot stem!!!!)
- Gravitybox framework, onmisbaar voor de Tweaker
- Stabiele accu zonder springende percentages, eerste ROM waar ik dat meemaak...
- Accuduur, haal gemakkelijk een dag
- Goeie performance (Antutu 14k+, persoonlijk geen groot issue, maar voor velen wel)
- Stabiele GPS na EPO settings
- Ringtone per SIM zetten
- ViPER4Android FX
- OGbatteryMOD

Veel van bovengenoemde zaken zijn natuurlijk met apps en mods prima te installeren, maar deze ROM heeft het netjes ingebakken en vormt wat mij betreft een mooi geheel.

Klein nadeel, hij begint in het Italiaans, maar dat kan je uiteraard aanpassen in de setup na de boot.

• Oggy
M-open source, had je volledige wipe gedaan van te voren?
Factory reset, cache, systemwipe, dalvik wipe?

• RudolfR
  • Laatst online: 10:21
prinsvlad schreef op donderdag 12 december 2013 @ 04:34:
[...]

Onder instellingen >weergave>meldingen op vergrendelscherm uitschakelen zou kunnen helpen
Thnx, dat ga ik proberen. Heb hier ook last van.

• M-Opensource
Oggy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:02:
M-open source, had je volledige wipe gedaan van te voren?
Factory reset, cache, systemwipe, dalvik wipe?
Volledige wipe, altijd aante raden met een custom ROM!
Vervolgens restore van apps met Titanium Backup.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Hoe moet ik wipen voor deze rom zonder dat mijn sd-card (met de rom) leeg gaat? Ik doen normaal alleen beide cachen en een factory reset. Daarna install ik een custom rom. Als ik system wipe doe? Gaat dan mijn sd-card ook leeg?

Ik heb TWRP trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 12-12-2013 09:42 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• M-Opensource
vandermark schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:42:
Hoe moet ik wipen voor deze rom zonder dat mijn sd-card (met de rom) leeg gaat? Ik doen normaal alleen beide cachen en een factory reset. Daarna install ik een custom rom. Als ik system wipe doe? Gaat dan mijn sd-card ook leeg?

Ik heb TWRP trouwens
Correctie, ik doe geen systemwipe, dat is ook niet nodig.

Factory reset, cache en dalvik is genoeg in TWRP.

• vandermark
Ok, tx. Dat doe ik ook altijd in TWRP, bedankt :-)

• Oggy
Ik heb mijn interne opslag ook maar gereset to be sure.
Heb toch alles op externe microsd staan, ook apk's zoals Titaniumbackup etc.
Maar dan moet je v19.zip wel op je externe staan, anders is het een beetje lullig, systeemwipe zonder nieuw systeem.

Wilde er zeker van zijn dat alle systeem files/verloren bestanden op interne opslag verwijderd zijn i.v.m. goede bluetooth voor een keer. Dat is het belangrijkste vooor mij. Anders heb ik z'n parrot in de auto voor niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Oggy op 12-12-2013 10:10 ]

• vandermark
Eerste indruk van die v19.zip is positief. Geen rare dingen. Ga vanmiddag bluetooth testen in de auto.

• Oggy
vandermark schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:07:
Eerste indruk van die v19.zip is positief. Geen rare dingen. Ga vanmiddag bluetooth testen in de auto.
Ik pas om 17:00 :( Laat me het weten!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

M-Opensource schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:44:
[...]
Correctie, ik doe geen systemwipe, dat is ook niet nodig.

Factory reset, cache en dalvik is genoeg in TWRP.
Factory reset doet toch ook al cache en dalvik :?, of ben ik nu abuis, want volgens mij is dat dubbel op!

• M-Opensource
imdos schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:03:
[...]

Factory reset doet toch ook al cache en dalvik :?, of ben ik nu abuis, want volgens mij is dat dubbel op!
Doet wel cache, maar geen Dalvik dacht ik. Plus, I like to be sure ;)

• dejongw
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11-2023

dejongw

Wdj

Heeft iemand enig idee of we op de zopo zp980 ook een update krijgen naar android KitKat?

Wdj

• Oggy
dejongw schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:55:
Heeft iemand enig idee of we op de zopo zp980 ook een update krijgen naar android KitKat?
Waarschijnlijk niet vanuit de fabrikant, misschien community.

Verwijderd

toevallig eerder deze week via skype met aftersale zopo contact gehad over firmware updates en kreeg het volgende antwoord.

[10-12-2013 10:30:32] aftersale zopo: We temporarily not update.

• dejongw
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11-2023

dejongw

Wdj

Jammer...Weet iemand een community waar ze een rom op 4.3 of wellicht 4.4 hebben? Zelf hoop ik op een cyanogenmod rom. Tot die tijd volstaat een alternatieve launcher ook voor mij

Wdj

• Oggy
Bij mij werkt de bluetooth nog niet na behoren van die versie die vandaag gepost is

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Heren geleerden, ik heb vandaag mijn Zopo ZP980 2GB RAM/32GB ROM binnen gekregen en beide sims erin en gaan met die banaan, maar het blijkt dat mijn 3G niet werkt.

Ik heb een Vodafone RED abbonement (sim only) met 2 GB data, is wel fijn als ik die kan gebruiken. Graag uw hulp!

EDIT:
Probleem reeds opgelost. Onder 'Access Point' stond de authenticatie niet ingesteld op 'PAP'.

[ Voor 15% gewijzigd door Danny Canero op 12-12-2013 19:00 ]

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

• xetro
  • Laatst online: 15-02-2024
imdos schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:03:
[...]

Factory reset doet data en cache. Dalvik dus apart doen en klaar!

• xetro
Oggy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:49:
[...]

Ik pas om 17:00 :( Laat me het weten!
Heb v19 van marsapa er een weekje op gehad, maar wifiproblemen en zeer slecht geluid bij ontvangers via carkit...

Terug naar stock gegaan...

• xetro
M-Opensource schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:47:
Na het testen van vele ROMs voor m'n ZP980 denk ik eindelijk een stabiele ROM gevonden te hebben die ook nog eens een recente versie van Android heeft. Deze komt van Gizchina.it vandaan (yes, de italiaanse editie van Gizchina).

http://gizchina.it/2013/1...c3-e-komu-k5-marsapa-v19/ (ook voor C2/C3)

Wellicht dat die ROM hier al eens genoemd is, maar er zijn behoorlijk wat updates geweest. Meest opvallende zaken tot nu toe:

- Android 4.2.2
- Kernel 3.4.5
- Bluetooth stabiel (geen robot stem!!!!)
- Gravitybox framework, onmisbaar voor de Tweaker
- Stabiele accu zonder springende percentages, eerste ROM waar ik dat meemaak...
- Accuduur, haal gemakkelijk een dag
- Goeie performance (Antutu 14k+, persoonlijk geen groot issue, maar voor velen wel)
- Stabiele GPS na EPO settings
- Ringtone per SIM zetten
- ViPER4Android FX
- OGbatteryMOD

Veel van bovengenoemde zaken zijn natuurlijk met apps en mods prima te installeren, maar deze ROM heeft het netjes ingebakken en vormt wat mij betreft een mooi geheel.

Klein nadeel, hij begint in het Italiaans, maar dat kan je uiteraard aanpassen in de setup na de boot.
Batterij een dag, terwijl stock 2 dagen redt. Bluetooth met carkit is nog steeds drama. Wifi NVRAM problemen met MAC adres, wat met twee verschillende mods/hack nog steeds niet werkt. Valt mij tegen.... Wat vind jij?

• M-Opensource
xetro schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:58:
[...]

Batterij een dag, terwijl stock 2 dagen redt. Bluetooth met carkit is nog steeds drama. Wifi NVRAM problemen met MAC adres, wat met twee verschillende mods/hack nog steeds niet werkt. Valt mij tegen.... Wat vind jij?
Die dag is bij stevig gebruik, veel bellen, veel reizen (wisselen zendmasten) en muziek via bluetooth streamen (minstens 2 uur per dag).

Wifi doet het doet bij mij, geen problemen gehad eigenlijk.

Carkit heeft het vandaag 2x goed gedaan bij mij, toen stopte ie ermee... Erg vreemd, gezien dat abnormaal gedrag is.

Stock ROM heeft ook de carkit problemen gok ik?

• Tc662
4.3 en 4.4 zullen nooit komen voor de 6589 chipset, is geen kernel source released en ik zie mediatek nou niet hier nog een kernel voor 4.3/4.4 uitbrengen. Zelfs 4.2.2 is nog niet uit (Jaja, die roms die claimen dat ze 4.2.2 hebben hebben alleen maar de build prop line veranderd).

De bluetooth problemen met de zopo worden met de week maffer, de ene keer werkt het goed, de andere keer weer niet. Ergens gaat het fout maar zou niet weten waar. Denk niet dat het een software probleem is dat een rom kan oplossen, gok dat het of de hardware, of de driver is.

Die marsapa rom is prima, heb hem ook even geprobeerd, maar kreeg geen eens meer een wifi signaal op me kamer, was dus niet echt handig. (Dat ik wel heb met andere roms)

Vind zelf Lewa nog altijd het fijnst, werkt alles prachtig op de bekende problemen na.

• dutchgio
  • Nu online
Maar voor de mt6592 waarschijnlijk op zn minst wel, en wellicht is het wel te porten..

• Tc662
dutchgio schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:48:
Maar voor de mt6592 waarschijnlijk op zn minst wel, en wellicht is het wel te porten..
Ben bang, dat zonder kernel source dat (denk ik) niet gaat lukken. Zou uiteraard wel heel mooi zijn.

Volgens mij kan je toch ook geen snapdragon 800, naar snapdragon 600 porten?

Wel iets dat binnenkort komt is cyanogenmod (als ze hun beloftes na komen)

[ Voor 9% gewijzigd door Tc662 op 12-12-2013 22:58 ]

• dutchgio
  • Nu online
Tc662 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:56:
[...]

Ben bang, dat zonder kernel source dat (denk ik) niet gaat lukken. Zou uiteraard wel heel mooi zijn.

Volgens mij kan je toch ook geen snapdragon 800, naar snapdragon 600 porten?
Het is moeilijk, maar volgens mij probeerd men ook cross-soc van mt6589 naar mt6577 te porten, en heeft dit wel degelijk succes.
Met de goede devs moet het wel lukken, al heeft MediaTek op Twitter belooft KitKat uit te rollen naar MediaTek telefoons, nog voordat de MT6592 aangekondigd was.
Dus er is nog hoop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
M-Opensource schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:03:
[...]

Die dag is bij stevig gebruik, veel bellen, veel reizen (wisselen zendmasten) en muziek via bluetooth streamen (minstens 2 uur per dag).

Wifi doet het doet bij mij, geen problemen gehad eigenlijk.

Carkit heeft het vandaag 2x goed gedaan bij mij, toen stopte ie ermee... Erg vreemd, gezien dat abnormaal gedrag is.

Stock ROM heeft ook de carkit problemen gok ik?
Stock ROM heeft niet een geweldige geluidskwaliteit, maar mensen kunnen me redelijk tot goed verstaan en ik hen ook. Wifi deed het bij mij eerst een paar dagen goed, maar na drie dagen steeds vaker problemen. Ook na diverse zogenaamde oplossingen geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
xetro schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:26:
[...]

Stock ROM heeft niet een geweldige geluidskwaliteit, maar mensen kunnen me redelijk tot goed verstaan en ik hen ook. Wifi deed het bij mij eerst een paar dagen goed, maar na drie dagen steeds vaker problemen. Ook na diverse zogenaamde oplossingen geprobeerd te hebben.
Heb vanmorgen de laatste stock ROM erop gezet, ik ga het zien de komende dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRambo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-03 10:15
prinsvlad schreef op donderdag 12 december 2013 @ 04:34:
[...]

Heb het net aangepast. Maar ben trouwens ook van plan om mijn zopo C2 te gaan verkopen.
Heb momenteel weer iets anders op het oog om te testen :))

Voor interesse: V&A aangeboden: Zopo C2 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
M-Opensource schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:04:
[...]

Heb vanmorgen de laatste stock ROM erop gezet, ik ga het zien de komende dagen...
welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Hier te vinden:
M-Opensource schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:22:
Heeft iemand deze link al gepost?

http://forum.zopomobileshop.com/thread-284-1-1.html

Een overzichtje van alle Zopo firmware, inclusief de drivers en recoveries. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ook met de v19.zip gizchina rom heb ik het probleem van 'lockup in standby'. Hier wordt het goed omschreven:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-857-3-1.html

Als ik mijn telefoon in standby zet door de powerknop in te drukken en hem een poos (> 30 minuten) niet gebruik is die gelocked en kan ik niks doen. Enige oplossing is powerknop 10 seconden indrukken zodat die herstart.

Ik heb ondertussen 3 verschillende roms geprobeerd en het probleem blijft... De eerste 6 maanden had ik hier totaal geen last van...

Ik wil eigenlijk de laatste stockrom proberen, via bovenste link. Weet alleen niet of ik B of normal version moet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
vandermark schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:51:
Ook met de v19.zip gizchina rom heb ik het probleem van 'lockup in standby'. Hier wordt het goed omschreven:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-857-3-1.html

Als ik mijn telefoon in standby zet door de powerknop in te drukken en hem een poos (> 30 minuten) niet gebruik is die gelocked en kan ik niks doen. Enige oplossing is powerknop 10 seconden indrukken zodat die herstart.

Ik heb ondertussen 3 verschillende roms geprobeerd en het probleem blijft... De eerste 6 maanden had ik hier totaal geen last van...

Ik wil eigenlijk de laatste stockrom proberen, via bovenste link. Weet alleen niet of ik B of normal version moet proberen...
Iemand had dit hier eerder ook, heeft het toen opgelost door de proccessor te vervangen dacht ik, moet nog ergens in dit topic staan.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste