Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb regelmatig last van storingen met de WIFI. Wat opvalt is dat vooral als de wifi-indicator grijs is, ik moeilijk verbinding kan maken.

Mijn eerste vraag is eigenlijk: wat is het verschil tussen een blauwe en grijze wifi-indicator.
Mijn tweede vraag: kan ik iets aan de instellingen veranderen? Het ligt niet aan de ontvangst. Soms heb ik zelfs dat ik volledig bereik heb, maar toch geen verbinding heb. Whatsapp e.d. komen daardoor soms ook moeilijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

greatgonzo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:48:
Mijn eerste vraag is eigenlijk: wat is het verschil tussen een blauwe en grijze wifi-indicator.
Eerste hit met google:

http://androidforums.com/.../524114-blue-vs-grey.html

(blauw heb je verbinding met de Play-store, grijs alleen met een network)

Dus bij grijs heeft je netwerk geen verbinding met internet.

[ Voor 18% gewijzigd door CeesKees op 14-10-2013 10:57 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Wie heeft er nog meer last van een gebroken touchscreen? is het al bekend of de nieuwe touchscreens een versteviging hebben om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

M009 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:28:
Wie heeft er nog meer last van een gebroken touchscreen? is het al bekend of de nieuwe touchscreens een versteviging hebben om dit probleem op te lossen?
;w

Dit is mijn 2e Zopo. Heb 1x een andere CPU gekocht en 1x een volledig nieuwe Platinum en 1 scherm (die ik er nog steeds in moet zetten :| )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
ik zit eerlijk gezegd ook met dit probleem te worstelen, heb 2 regular C2's zien stuk gaan, de ene door een te harde klap in de broekzak, de andere door het laten vallen met een flipcover er rond. Beide het scherm stuk.

Mijn andere gsm's hebben deze beproevingen doorstaan, dus ben eigenlijk een beetje op zoek naar een Stevige C2/C3

het probleem van De C2/zp980 is dat ze redelijk buigzaam zijn, een je er een te harde klap op krijg barst het scherm simpelweg. (eender welke cover)

Er zijn bijna geen andere gsm's met zon specs, met zo'n custom rom ondersteuning, dat ik er echt lig over te twijfelen.

Ik gebruik de gsm voor het werk, dus moet best iets kunne verdragen, en een Galaxy S4 active dual sim of wat dan ook is me te prijzig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik draai Butterfly 1.1 op m'n Zopo C2 en de 'berichten' app crasht met regelmaat. (o.a. vaak bij het ontvangen van SMS en bij het opstarten).

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Tijdens het bellen kan ik het volume van het gesprek niet veranderen. Dat is nogal vervelend. Ik heb gegoogled maar niks gevonden. Iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 15:00
imdos schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Probeer eens wat te stoeien met mobileuncletools (engineermode MTK=>audio);

Vergeet niet te reboot'en daarna
Ik wordt niet veel wijzer uit het engineer menu. Het lijkt erop alsof je daar de minimum en maximum volume instellingen kunt wijzigen voor verschillende situaties en daarnaast allemaal ongedefinieerde parameters kunt instellen. Zijn er misschien specifieke instellingen die je zou proberen te veranderen? De speaker zelf doet het trouwens prima bij andere toepassingen, misschien moet ik de oorzaak toch bij Waze zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik stond op het punt om een ZP990 te bestellen, maar ik lees hier toch best wel wat verschillende problemen. Specs zijn goed maar is de kwaliteit echt zo veel minder als bv. een gemiddelde Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
N!co schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:11:
Ik stond op het punt om een ZP990 te bestellen, maar ik lees hier toch best wel wat verschillende problemen. Specs zijn goed maar is de kwaliteit echt zo veel minder als bv. een gemiddelde Samsung?
Mwoah, ik had hiervoor een Samsung S1, en daarmee had ik problemen met de GPS.
Ik ben heel blij met mijn C2, ook al heeft hij zo zijn nukken. Het scherm is fantastisch, en voor mij is hij snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

N!co schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:11:
ik ben echt blij met mijn ZOPO C2. Het enige wat me echt irriteerd is het uitvallen van de telefoon als er lichte druk op staat (zoals in een strakke broekzak). Het overkomt me toch zeker 2 a 3 keer per week dat de telefoon dan uitgevallen is.

Misschien eens kijken of er een sterkere hoes te bestellen is binnenkort, dan de siliconenhoes die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik loop tegen het volgende aan, wellicht dat iemand van jullie hier een oplossing voor heeft.

Ik wil mijn ZOPO C2 Platinum koppelen aan mijn Toyota Touch & Go systeem. Het koppelen zelf lukt, maar er kan geen échte verbinding worden gemaakt (zodat ik kan bellen/muziek kan afspelen).
Een iPhone 4s werkt wél.

Nu lijkt op de site van Toyota te staan dat bv een Huawei Ascend Mateook werkt (http://www.toyota.nl/own/bluetooth/bluetooth_connect.tmex)

Zopo: bluetooth versie 4.0
iPhone 4s: bluetooth versie 4.0
Huawei ascend mate: bluetooth versie 4.0

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Draai op dit moment de butterfly v1 ROM/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:37
greatgonzo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:17:
[...]

ik ben echt blij met mijn ZOPO C2. Het enige wat me echt irriteerd is het uitvallen van de telefoon als er lichte druk op staat (zoals in een strakke broekzak). Het overkomt me toch zeker 2 a 3 keer per week dat de telefoon dan uitgevallen is.

Misschien eens kijken of er een sterkere hoes te bestellen is binnenkort, dan de siliconenhoes die ik nu heb.
Ik heb wellicht een nuttige tip, maar het is wel een complete schot in het donker... ;) Maar je weet nooit. Ik had bij mijn SGS1 ook last van spontaan uitvallen toen ik daar een niet-originele, grotere batterij in gedaan had (met aangepaste cover). Het bleek uiteindelijk te komen doordat de batterij zo nu en dan even los kwam van de contactpunten. Ik heb toen de batterij aan de andere zijde wat verdikt met plakband zodat de batterij steviger tegen de contactpunten werd aangedrukt. Dit verhielp het uitvallen van de telefoon. Misschien veroorzaakt het (licht) indrukken van je telefoon ervoor dat de batterij heel even loskomt van de contactpunten en dus uitvalt. Maak de batterij dan aan de andere zijde wat dikker zodat hij steviger tegen de contactpunten aandrukt. Wie weet... :)

Edit: ik zie net pas dat Oggy die suggestie ook al op 11 oktober aandraagt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieAnanas op 16-10-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:37
Palmachius schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:49:
Zijn er onder jullie toevallig ook Waze gebruikers? Ik heb een probleem met het geluid en vraag me af of het misschien een probleem specifiek bij de Zopo C2 is, want met andere apparaten heb ik er geen last van.

Het gaat om de gesproken route instructies, deze zijn heel heel zacht en incompleet.. Het is net alsof ie wel wat probeert te vertellen maar er alleen zo nu en dan een woord gefluisterd wordt. Ik heb al gevarieerd met talen, stemmen en de geluidsinstellingen maar het blijft zich voordoen. Ik gebruik nu de Butterfly rom, maar bij andere roms was het ook al zo.

Verder werkt het prima, de GPS doet het goed en het grote scherm is prachtig voor navigatie toepassingen. :)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Zopo icm Waze!
Op mijn Galaxy Note 10.1 tablet met originele ROM (en zonder root) doet Waze bij mij ook raar met geluid. Of helemaal niets, of halve gesproken instructies Voorheen prima, maar sinds enige tijd waardeloos. Nog niet getracht te herinstalleren, maar zal dat deze week even doen en testen of het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje eigenaar van een Zopo (4GB) van de eerste lichting C2'tjes.
Nu is mijn vraag. Wat is volgens jullie de beste ROM. Heb LEWA, MIUI en de stockrom (ook de laatste update) geprobeerd maar het was het allemaal net niet. Ik heb het liefst een stockrom achtige ROM zonder allemaal toeters en bellen (die kan ik er zelf wel op zetten) en met zo min mogelijk bugs. De stockrom geeft mij diverse problemen (sms-app crash, ghost touches, 20 sec. zwart beeld na ontwaken uit standby, etc.)
Of kan ik beter wachten tot er een of andere slimme Aziaat een 4.4 update brengt?

Hele fijne telefoon. Heb na 1 week gebruik de telefoon helaas wel terug moeten sturen omdat de flitser het begaf (wat is nou een camera zonder flitser) en dit hebben ze toen keurig opgelost. Heb er nog steeds veel plezier van.

Iemand nog een tweak om het headphone volume te kunnen opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:16:
Daar kun je ViPER4Android voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is mijn vraag. Wat is volgens jullie de beste ROM. Heb LEWA, MIUI en de stockrom (ook de laatste update) geprobeerd maar het was het allemaal net niet. I
Ik heb er nu de laatste versie van LEWA opzitten (13.10.11) en die bevalt vrij goed. Het ziet er net iets gelikter uit dan stock android en alles lijkt te werken. Hij is alleen wel in het Engels (of Chinees), voor zover ik weet is er geen Nederlandse versie.
Alleen Netflix doet het niet hiermee, hij blijft maar bufferen. GPS heb ik nog niet getest. Na installatie zitten er nog wel wat Chinese apps op maar als root kun je die makkelijk verwijderen.
LEWA wordt wekelijk geupdate dus kan alleen maar beter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Die ga ik eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25

Apart, ik heb juist met de MobileUncle tools mijn volume op de headphone jack naar beneden bijgesteld.. Zijn er meer mensen die iets aan de volume's hebben veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De OTA updates werken bij mij niet. Zodra de update gedownload is en ik op install klik start de telefoon zichzelf opnieuw op in recovery mode en krijg ik een foutmelding. Handmatig de update flashen geeft dezelfde foutmelding. Ook mis ik de camera met gezichtschoonheid. Voor de rest ziet het er idd heel strak uit. Ik heb EPO aanstaan en fasterGPS geinstalleerd. Dit zorgt dat de GPS veel sneller wordt.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Ik heb er nu de laatste versie van LEWA opzitten (13.10.11) en die bevalt vrij goed. Het ziet er net iets gelikter uit dan stock android en alles lijkt te werken. Hij is alleen wel in het Engels (of Chinees), voor zover ik weet is er geen Nederlandse versie.
Alleen Netflix doet het niet hiermee, hij blijft maar bufferen. GPS heb ik nog niet getest. Na installatie zitten er nog wel wat Chinese apps op maar als root kun je die makkelijk verwijderen.
LEWA wordt wekelijk geupdate dus kan alleen maar beter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 20:31
Help! Net een Zopo C3 ontvangen (MTK6589T) en ik krijg hem niet geroot.

Geprobeerd met Eroot en de onecickroot (mt6589_rooter). USB debugging staat aan en telefoon is connected als media device (MTP).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40444394/rooterror.png

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 15-09 12:57
repeat123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:59:
Help! Net een Zopo C3 ontvangen (MTK6589T) en ik krijg hem niet geroot.

Geprobeerd met Eroot en de onecickroot (mt6589_rooter). USB debugging staat aan en telefoon is connected als media device (MTP).

[afbeelding]

Heeft iemand een oplossing?
Even de juiste drivers installeren: http://gizbeat.com/1273/pdanet-adb-auto-driver-for-windows/

Dan weer proberen met eroot of one click root, zou daarna als het goed is moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
Tc662 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:19:
[...]

Even de juiste drivers installeren: http://gizbeat.com/1273/pdanet-adb-auto-driver-for-windows/

Dan weer proberen met eroot of one click root, zou daarna als het goed is moeten werken.
Niet gelukt, zowel op XP als Win7, zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

repeat123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:54:
[...]

Niet gelukt, zowel op XP als Win7, zelfde error.
Snappea installeren. Deze haalt automatisch de drivers op.

Motochopper als administrator uitvoeren.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:00:
[...]

Snappea installeren. Deze haalt automatisch de drivers op.

Motochopper als administrator uitvoeren.
Nog steeds geen succes. Motochopper geeft de volgende meldingen bij uitvoeren als admin:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40444394/rooterror2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

repeat123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:08:
[...]

Nog steeds geen succes. Motochopper geeft de volgende meldingen bij uitvoeren als admin:

[afbeelding]
Heel vreemd. Toen ik die melding destijds kreeg en een beetje met de drive rommelde kreeg ik 'm wel aan de praat. Zal toch aan de drivers liggen denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

Heel vreemd. Toen ik die melding destijds kreeg en een beetje met de drive rommelde kreeg ik 'm wel aan de praat. Zal toch aan de drivers liggen denk ik.
Ik zal morgen nog eens proberen op nog een andere pc. Morgen dus meer, alvast bedankt iig.

EDIT: Gelukt na plaatsen van simkaart!

[ Voor 32% gewijzigd door repeat123 op 19-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:00:
De OTA updates werken bij mij niet. Zodra de update gedownload is en ik op install klik start de telefoon zichzelf opnieuw op in recovery mode en krijg ik een foutmelding. Handmatig de update flashen geeft dezelfde foutmelding. Ook mis ik de camera met gezichtschoonheid. Voor de rest ziet het er idd heel strak uit. Ik heb EPO aanstaan en fasterGPS geinstalleerd. Dit zorgt dat de GPS veel sneller wordt.
[...]
Heb je een custom recovery geïnstalleerd? Ik had eerst TWRP 2.5 en daarmee lukte het met ook niet de update automatisch/handmatig te flashen. Met een stock recovery erop is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:44
Ook al gemeld in het prijzen-topic voor Chinese smartphones:
Misschien interessant voor degenen die er eentje willen bestellen: Tmart heeft Zopo's in de aanbieding (nog zo'n 14 uur).

Ik heb vandaag een ZP980 2Gb/32Gb besteld voor ca. 207 euro (free shipping)
(http://www.tmart.com/promotion/zopo.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip! Heb hier de nieuwste firmware gedownload en deze guide gevolgd (vertaald met Chrome naar Engels) en nu werken de updates wel.

Ik begrijp alleen nog niet hoe ik een wallpaper zowel als home als lockscreen kan gebruiken. Bij lockscreen krijg ik een hele andere keuze aan wallpapers.

Ook heb ik allemaal Chineze nummers in mijn telefoonboek staat. Er staat bij settings een yellow-page knop die ik op uit heb gezet maar de nummers blijven verschijnen
Palmachius schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Heb je een custom recovery geïnstalleerd? Ik had eerst TWRP 2.5 en daarmee lukte het met ook niet de update automatisch/handmatig te flashen. Met een stock recovery erop is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:45:
Thanks voor de tip! Heb hier de nieuwste firmware gedownload en deze guide gevolgd (vertaald met Chrome naar Engels) en nu werken de updates wel.

Ook heb ik allemaal Chineze nummers in mijn telefoonboek staat. Er staat bij settings een yellow-page knop die ik op uit heb gezet maar de nummers blijven verschijnen
Zo te zien is dat Lewa, ik heb zelf de normale Android rom van 6-10-2013 geflashed, gedownload vanaf de Zopo website. Daarmee heb ik in elk geval geen yellow-page knop of chineze nummers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
  • Laatst online: 16-07-2022
Het zelfde probleem hier.
sorry, weet niet hoe dit te deleten, was quote vergeten

[ Voor 58% gewijzigd door harryo op 21-10-2013 13:37 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 07:16:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn ZP980.
Dan weer wel 3G en dan weer niet.
Verder wel een fijne telefoon maar dit is erg irritant... :(
Ik heb weinig zin om de phone te gaan rooten en er een andere rom op te gooien.
Ik heb hetzelfde probleemmet mijn ZP980 met het wegvallen van 3G, gebruik Tele2 (Tmobile netwerk)Ook ik heb gelezen dat met Butterfly 1.1 de problemen niet weg zijn.
Heeft iemand nog een andere oplossing?

ik probeer dit http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-9-1.html wel eerst, heb in ieder geval weer 3G

[ Voor 8% gewijzigd door harryo op 21-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
De MIUI ROM is sinds vanmiddag officieel uit: http://www.gizchina.com/2...5-zopo-zp990-zp980-c2-c3/

(edit) Bij deze raad ik 'm ook gelijk af, boot naar MIUI maar vervolgens wordt het scherm zwart en kan je er niks meer mee doen.

[ Voor 31% gewijzigd door M-Opensource op 21-10-2013 20:32 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Dat is geen echte miui, gewoon een skin. De echte miui is al maanden uit: http://www.miui.com/extra.php?mod=download/rom&fid=350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
Tc662 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

Dat is geen echte miui, gewoon een skin. De echte miui is al maanden uit: http://www.miui.com/extra.php?mod=download/rom&fid=350
Dat is dan wel heel nep, want Gizchina prijst het aan als hun eigen MIUI ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:20:
[...]

Dat is dan wel heel nep, want Gizchina prijst het aan als hun eigen MIUI ROM.
Tja, ik gok dat ze gewoon niet beter weten. is volgens mij door een Italiaan/Spanjaard gepost, die lezen vast de Chinese fora niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die ROM had ik nog veel meer problemen. Zelfs met de laatste updates. Laatste officiële ROM is 18-08-2013.

De officiële MIUI ROM doet bij het ontgrendelen op het lock screen helemaal niks meer. Telefoon start zichzelf telkens opnieuw op. Ook geen aanrader dus.

Blijf voorlopig wel even bij Lewa. Die twee bugs kan ik wel mee leven.
Palmachius schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:50:
[...]

Zo te zien is dat Lewa, ik heb zelf de normale Android rom van 6-10-2013 geflashed, gedownload vanaf de Zopo website. Daarmee heb ik in elk geval geen yellow-page knop of chineze nummers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:57:
Met die ROM had ik nog veel meer problemen. Zelfs met de laatste updates. Laatste officiële ROM is 18-08-2013.

De officiële MIUI ROM doet bij het ontgrendelen op het lock screen helemaal niks meer. Telefoon start zichzelf telkens opnieuw op. Ook geen aanrader dus.

Blijf voorlopig wel even bij Lewa. Die twee bugs kan ik wel mee leven.

[...]
Komt omdat er een pin op je sim zit, dat werkt met miui niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:45:

[...]
Ik heb die guide ook maar eens geprobeerd te volgen. Er wordt eerst een standaard Chinese Zopo rom geïnstalleerd met een eenvoudige recovery waarvan ik niet weet hoe die heet. Vervolgens installeer je dan Lewa. Ook weer een erg Chinese versie. Ik kreeg het alleen niet voor mekaar om gapps te installeren, hij installeert wel in de recovery maar uiteindelijk gebeurt er niks.
De OTA updates doet hij wel maar ik heb het hele zaakje toch maar weer teruggezet naar de oude TWRP recovery. Dan maar handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Heb inmiddels ook het probleem dat SIM1 steeds de connectie kwijtraakt, en niet zomaar 3G, gewoon de complete verbinding valt weg :(

APN enzo al doorgelopen, maar het heeft altijd goed gewerkt, sinds 2 dagen doet dit probleem zich voor.

(edit) Overgestapt op andere ROM, ergens hoopte ik dat dat ging helpen. Maar helaas gebeurt hier precies hetzelfde...

[ Voor 20% gewijzigd door M-Opensource op 22-10-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb enkele dagen overnacht een flinke drain gehad van de batterij (77% > 15%)

Bij battery stats zie ik dat mtk thermal manager voornamelijk verantwoordelijk is voor het gebruik van de batterij.

Ik neem aan dat dit een belangrijk systeemprogramma is, wat je niet kan uitschakelen? Of is dit wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
greatgonzo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:27:
heb enkele dagen overnacht een flinke drain gehad van de batterij (77% > 15%)

Bij battery stats zie ik dat mtk thermal manager voornamelijk verantwoordelijk is voor het gebruik van de batterij.

Ik neem aan dat dit een belangrijk systeemprogramma is, wat je niet kan uitschakelen? Of is dit wel mogelijk
Probeer t eens te freezen met Titanium backup, want volgens mij is het geen benodigdheid van android/mediatek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Het wegvallen van een SIM kaart is overigens te beperken door de 3G instellingen van "WCDMA only" naar "GSM/WCDMA (auto mode)" te zetten.

Heb dit nu een dag getest en mijn SIM kaart valt niet meer weg, althans ik heb het niet meer zien gebeuren.

Toch irritant, voorheen werkte dit prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Overschakelen op GSM lijkt me noodzakelijk in gebieden met slechte 3G dekking.
WCDMA only lijkt me sowieso niet handig, ik heb regelmatig (binnen) alleen 2G. Of slecht 3G zodat ik liever heb dat ie dan op 2G staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
RudolfR schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:50:
Overschakelen op GSM lijkt me noodzakelijk in gebieden met slechte 3G dekking.
WCDMA only lijkt me sowieso niet handig, ik heb regelmatig (binnen) alleen 2G. Of slecht 3G zodat ik liever heb dat ie dan op 2G staat.
Heeft voor mij al maanden prima gewerkt, ik werk en woon in de randstad en dat gaat prima. Ik heb het ook niet over het wegvallen van data verbinding, maar van de complete SIM. Als ik geen 3G dekking heb met WCDMA only zou niet mijn complete SIM weg mogen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
Heeft iemand voor mij nog een zp980 scherm/touchscreen liggen? Die van mij is namelijk deels kapot. Hierdoor reageert de touchscreen niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheaphardware.nl levert schermen voor de ZP980. Ook al zegt de site dat ze niet op voorraad zijn, neem toch contact op. Ik heb mijn scherm daar ook vandaan. Goede service daar. Zelf vervangen is niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namsnah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
M-Opensource schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:22:
Het wegvallen van een SIM kaart is overigens te beperken door de 3G instellingen van "WCDMA only" naar "GSM/WCDMA (auto mode)" te zetten.

Heb dit nu een dag getest en mijn SIM kaart valt niet meer weg, althans ik heb het niet meer zien gebeuren.

Toch irritant, voorheen werkte dit prima...
Heb ik ook gedaan, valt af en toe nog weg, maar dat wijdt ik aan slechte ontvangst in huis.
Af en toe krijg ik ook een sleuteltje in het signaal icoontje, enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
harryo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Heb ik ook gedaan, valt af en toe nog weg, maar dat wijdt ik aan slechte ontvangst in huis.
Af en toe krijg ik ook een sleuteltje in het signaal icoontje, enig idee wat dat kan zijn?
Een sleuteltje? Dat is mij onbekend, heb wel een klein vergrootglas gezien wanneer 'ie op zoek is naar signaal. Post eens een screenshot als het weer gebeurt, ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

is er trouwens iemand hier die update 20130818 ooit heeft kunnen installeren?
Ik wordt er een beetje simpel van dat ik om de paar dagen de ota melding krijg, terwijl de update toch steeds mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
greatgonzo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:56:
Ik wordt er een beetje simpel van dat ik om de paar dagen de ota melding krijg, terwijl de update toch steeds mislukt
ja...ik. Gewoon via OTA zonder problemen :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
De ZOPO ZP980 is maandag voor 135 euro bij Pandawill te krijgen. Het gaat om de 16 GB versie, is dit een goede deal? http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVulture schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:36:
De ZOPO ZP980 is maandag voor 135 euro bij Pandawill te krijgen. Het gaat om de 16 GB versie, is dit een goede deal? http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday
Dat lijkt mij een hele goede deal! Nadeel is wel dat je niet de nieuwe MTK6859T hebt en dat dit volgens mij de oude versie is zonder Gorilla Glas. Voor die prijs lijkt mij dat niet een heel groot bezwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

greatgonzo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:56:
Ik heb exact dat probleem!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Laatst online: 29-05 16:00
iemand hier nog een C2 te koop die defect is?
Ik heb hier een toestelletje dat onlangs hersteld is (scherm defect), en nu is ie weer de grond op gedonderd.
Tijdens het terug ineensteken gemerkt dat een van de kabeltjes geplet is, heb geen gps ontvangst en geen gsm ontvangst meer (no service).

Zoek dus een toestelletje waarvan het scherm enkel stuk is ofzo.

groetjes,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryo
M-Opensource schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Een sleuteltje? Dat is mij onbekend, heb wel een klein vergrootglas gezien wanneer 'ie op zoek is naar signaal. Post eens een screenshot als het weer gebeurt, ben er wel benieuwd naar.
sorry heb mijn bril eens goed gepoetst en je hebt gelijk, het is een vergrootglas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag de Zopo zp980 met 2gb ram besteld bij mixeshop, nog steeds geen tracking code afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:40:
Zaterdag de Zopo zp980 met 2gb ram besteld bij mixeshop, nog steeds geen tracking code afwachten dus
In het weekend werken ze niet, dus je order wordt op z'n allervroegst vandaag gezien. Even geduld nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:05:
[...]

In het weekend werken ze niet, dus je order wordt op z'n allervroegst vandaag gezien. Even geduld nog ;)
Kreeg net bericht dat die morgen wordt verstuurd, afwachten dus
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
  • Laatst online: 15-02-2024
Wellicht is de vraag al gesteld, maar in het snel doorlezen van dit forum ben ik het niet tegen gekomen: je moet altijd kiezen welke sim de 3g connectie gebruikt. Komt dit doordat er 1 imei op zit? En zou je op sim2 een extra imei kunnen zetten zodat je bijvoorbeeld alleen data van sim2 gebruikt en 2+3g op sim1?

Ook ben ik op zoek naar apps/mods/etc die meer opties geven voor de sim1+2 in bluetooth ivm koppeling met mijn carkit. Als ik wil bellen met SIM2 vanuit de stuurbediening in mijn auto pakt ie altijd SIM1... Sowieso zouden meer opties voor sim management welkom zijn :)

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
xetro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:12:
Wellicht is de vraag al gesteld, maar in het snel doorlezen van dit forum ben ik het niet tegen gekomen: je moet altijd kiezen welke sim de 3g connectie gebruikt. Komt dit doordat er 1 imei op zit? En zou je op sim2 een extra imei kunnen zetten zodat je bijvoorbeeld alleen data van sim2 gebruikt en 2+3g op sim1?
Ik denk niet dat het door het hebben van één imei komt, volgens mij is dit een beperking van de hardware/software.

Data van SIM2 gebruiken en 2+3g op SIM1? Die logica ontgaat mij volledig... Of bedoel je bellen en data gescheiden houden? Dat kan.
Ook ben ik op zoek naar apps/mods/etc die meer opties geven voor de sim1+2 in bluetooth ivm koppeling met mijn carkit. Als ik wil bellen met SIM2 vanuit de stuurbediening in mijn auto pakt ie altijd SIM1... Sowieso zouden meer opties voor sim management welkom zijn :)

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Zelf nooit iets op gevonden, blijft altijd SIM1 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
M-Opensource schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:18:
[...]

Ik denk niet dat het door het hebben van één imei komt, volgens mij is dit een beperking van de hardware/software.

Data van SIM2 gebruiken en 2+3g op SIM1? Die logica ontgaat mij volledig... Of bedoel je bellen en data gescheiden houden? Dat kan.

[...]

Zelf nooit iets op gevonden, blijft altijd SIM1 bij mij.
Bedankt voor je snelle reactie. De logica ontging je niet, want ik bedoelde inderdaad bellen met ene sim en alleen data (dus geen gesprekken) met de andere. Hoe stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
xetro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. De logica ontging je niet, want ik bedoelde inderdaad bellen met ene sim en alleen data (dus geen gesprekken) met de andere. Hoe stel ik dat in?
Bij het SIM beheer in de instellingen, bij Voice Calls de betreffende de SIM selecteren en idem voor data, wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
M-Opensource schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Bij het SIM beheer in de instellingen, bij Voice Calls de betreffende de SIM selecteren en idem voor data, wijst zich vanzelf.
Bedankt. Zijn dan ook inkomende gesprekken uitgeschakeld voor de sim met alleen data? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
xetro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:08:
[...]

Bedankt. Zijn dan ook inkomende gesprekken uitgeschakeld voor de sim met alleen data? :$
Nope, het systeem gebruikt alleen je voorkeuren. Doet niets met het beschikbaar zijn van je nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
M-Opensource schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Nope, het systeem gebruikt alleen je voorkeuren. Doet niets met het beschikbaar zijn van je nummers.
Jammer. Toch werkt het wel fijn zo'n dual sim :)

Ik las veel over die Butterfly 1.1 rom. Waar kan ik die zo gauw vinden?

Ook las ik dat Cyanogen MTK wil gaan ondersteunen. Wat verwacht je van het tijdsbestek voordat er een CM rom beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
xetro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Jammer. Toch werkt het wel fijn zo'n dual sim :)

Ik las veel over die Butterfly 1.1 rom. Waar kan ik die zo gauw vinden?

Ook las ik dat Cyanogen MTK wil gaan ondersteunen. Wat verwacht je van het tijdsbestek voordat er een CM rom beschikbaar is?
Vragenuurtje ;) De link voor die ROM is in het topic te vinden, even zoeken.
Cyanogen heeft het motto: "when it's done", valt dus weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
M-Opensource schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Vragenuurtje ;) De link voor die ROM is in het topic te vinden, even zoeken.
Cyanogen heeft het motto: "when it's done", valt dus weinig over te zeggen.
TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@xetro
Bellen vanuit de auto kan via SIM2; maar dan moet je deze wel selecteren als primaire SIM voor voice calls. Wil je dat niet en heb je beide aan staan (dus choose preferred dialer (herkenbaar aan een sterretje tijdens het kiezen), dan moet je dit handmatig doen in de auto.

Er kan maar 1 actieve dataverbinding zijn en wanneer er op die SIM een telefoongesprek komt, dan wordt die data transfer gepauzeerd en/of afgebroken.

Wel ben je in de lucht met 2 nummers, via 1 IMEI. Als je bijvoorbeeld twee verschillende nummers hebt bij dezelfde (virtuele) provider, dan kan het raadzaam zijn om meerdere IMEI's in te stellen. Ondanks dat je beide SIM's voice calls kunnen ontvangen en je uitgaand via 2 SIM's kan bellen kan je slechts 1 actieve (voice) verbinding hebben.

Hope this helps.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg dus net te horen dat mijn zopo waarschijnlijk over 2 dagen hongkong verlaat terwijl ik hem zaterdag heb besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
imdos schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:38:
@xetro
Bellen vanuit de auto kan via SIM2; maar dan moet je deze wel selecteren als primaire SIM voor voice calls. Wil je dat niet en heb je beide aan staan (dus choose preferred dialer (herkenbaar aan een sterretje tijdens het kiezen), dan moet je dit handmatig doen in de auto.

Er kan maar 1 actieve dataverbinding zijn en wanneer er op die SIM een telefoongesprek komt, dan wordt die data transfer gepauzeerd en/of afgebroken.

Wel ben je in de lucht met 2 nummers, via 1 IMEI. Als je bijvoorbeeld twee verschillende nummers hebt bij dezelfde (virtuele) provider, dan kan het raadzaam zijn om meerdere IMEI's in te stellen. Ondanks dat je beide SIM's voice calls kunnen ontvangen en je uitgaand via 2 SIM's kan bellen kan je slechts 1 actieve (voice) verbinding hebben.

Hope this helps.
Bedankt! Andere vraag: Ik las op het zopomobileforum dat je de tweede simslot ook een imei kan geven. Wat is het voordeel behalve als je twee dezelfde (virtuele) providers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25
Een tip voor de c2-eigenaren die vaak met trillende machines werken: controleer de schroefjes aan de achterkant. Ik heb er gisteren 5 van de 11 vastgedraaid, nadat ik er 1 verloor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Hallo medetweakers,

sinds vandaag ook in bezit van een C2, alleen heb ik nog een aantal vragen.

1. wat zijn de voordelen van standaard laten/niet rooten?
2. als ik ga rooten, welke stock is dan het meest stabiel?

hoop dat iemand me beetje wegwijs kan maken,
zal hier wel meer verschijnen op t forum door mn nieuwe aanwinst:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

En dan leg ik dit hier even neer.
Overigens, nu ze bij Faea (de Faea F2S) bezig zijn met het ontwikkelen van een native CyanogenMod voor de MediaTek CPU, is het dan te verwachten dat Zopo dan ook native CM krijgt?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
Purehz schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:49:
Hallo medetweakers,

sinds vandaag ook in bezit van een C2, alleen heb ik nog een aantal vragen.

1. wat zijn de voordelen van standaard laten/niet rooten?
2. als ik ga rooten, welke stock is dan het meest stabiel?

hoop dat iemand me beetje wegwijs kan maken,
zal hier wel meer verschijnen op t forum door mn nieuwe aanwinst:)
1. bij rooten kan je bepaalde zaken aanpassen naar je wens, wat voor de hand liggend is bv reclame blokkeren in apps waardoor men root toegang nodig heeft.
2. Root en firmware zijn 2 aparte zaken. men kan custom firmware hebben waar ook niet gerooted is.

indien je een 16GB C2 hebt zou je mss mijne custom firmware uittesten?
http://vondroid.com/resources/cfw-vondroid-zopo-c2-3-x.366/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Thanks voor je reactie,

heb inmiddels geroot met behulp van Frameroot:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2130276
Dit is zo eenvoudig, aan te raden voor de beginner

verder bedoelde ik natuurlijk welke rom stabiel draait, sorry voor de onduidelijkheid.

Nee, heb geen 16gb, heb de 1GB 32GB C2 Platinum.
Ben nu nog op zoek naar een rom, lees dat GizChina goede roms heeft.
Iemand ervaring mee of andere aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
volgens testers op het forum: http://vondroid.com/threa...-c2-3-x.15721/#post-46395
zou het ook werken op de 32GB versie, je zou een 2GB versie hebben denk ik

[ Voor 12% gewijzigd door leeyuentuen op 04-11-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Thanks!

ga ik dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
laat me weten hoe je van het firmware vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
leeyuentuen schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:25:
[...]

laat me weten hoe je van het firmware vind.
krijg hem niet draaiend:S
heel raar, in het TWRP menu, doe ik cache en dalvik cache wipen,
daarna factory reset, en dan instaleer ik je firmware, maar geeft elke keer failed aan.
zelfde gebeurt als ik terug wil zetten naar fabrieks rom

iemand tips wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:18:
[...]

krijg hem niet draaiend:S
heel raar, in het TWRP menu, doe ik cache en dalvik cache wipen,
daarna factory reset, en dan instaleer ik je firmware, maar geeft elke keer failed aan.
zelfde gebeurt als ik terug wil zetten naar fabrieks rom

iemand tips wat ik verkeerd doe?
http://vondroid.com/threa...-c2-3-x.15721/#post-46452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
wou hem terug flashen naar fabrieks, maar nu zit er geen leven meer in...

Flashtool en fabrieksrom van zopo site gebruikt

Heb ik het verprutst?

*edit
in de smart phone flash tool heb ik Scatter loading gedaan, en daarna de android scatter emmc text van de originele rom geplaats.
dan op downloaden gedrukt en geconnect.

nu krijg ik alleen eerste balk rood 100%, geen paarse en gele..

[ Voor 45% gewijzigd door Purehz op 05-11-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:27
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:00:
wou hem terug flashen naar fabrieks, maar nu zit er geen leven meer in...

Flashtool en fabrieksrom van zopo site gebruikt

Heb ik het verprutst?

*edit
in de smart phone flash tool heb ik Scatter loading gedaan, en daarna de android scatter emmc text van de originele rom geplaats.
dan op downloaden gedrukt en geconnect.

nu krijg ik alleen eerste balk rood 100%, geen paarse en gele..
Heb je wel de goede ROM gedownload?. , Er zijn twee versies nl. A en B. Controleer het accu-compartiment of er een sticker met ''FC'' of ''B" in zit. Is dat het geval dan heb je een B versie. Verder is het goed te weten dat je de juiste mtk drivers [ mtk6589] op je pc moet hebben , en dat het flashen altijd ZONDER accu geschiedt. Als je je toestel hebt besteld na Augustus via Zopomobileshop en uitllevering vanuit Europa hebt gekozen kan je er vanuit gaan dat je een ''B" versie hebt. Alle Platinum modellen geleverd na Augustus en vanuit European Warehouse zijn B versies.

Bron : http://forum.zopomobilesh...typeid%3D15%26typeid%3D15

Bron : ''tutti gli zp980 prodotti dopo luglio 2013 sono versione B, quelli prima di luglio solo se trovate una etichetta "B" nell'alloggiamento della batteria, altrimenti non è versione B.''

''all the zp980 (C2) produced after July 2013 are version B, those produced before July 1 are version B only if you find a label "B" on the back of battery, otherwise are all "B" version.''

The link:
http://www.zopomobile.it/...liano--driver-zopo-mobile

[ Voor 22% gewijzigd door prinsvlad op 05-11-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijke oplossing wegvallen gsm en 3G verbinding Zopo ZP980 2GB / 32GB.

Ik had hetzelfde probleem. Verbindingsprobleem ontstond eigenlijk na update.

Het gebeurde de laatste dagen steeds vaker, bv als ik Wifi aanzette. Ik dacht vervolgens dat dit wel eens een conflict zou kunnen zijn. Immers is de sim destijds geregistreerd, daarna nieuwe update erop en vervolgens ontstonden de problemen.

Mijn probleem was opgelost nadat ik de telefoon heb laten opstarten zonder sim en daarna weer met. Hij registreerde de sim opnieuw en hierna heb ik dat probleem niet meer gehad.

Voor de goede orde, ik heb niets aan de software gewijzigd, standaard android 4.2.1.

Verder vind ik de telefoon een fijn ding, mooi scherm, snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
prinsvlad schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:20:
[...]

Heb je wel de goede ROM gedownload?. , Er zijn twee versies nl. A en B. Controleer het accu-compartiment of er een sticker met ''FC'' of ''B" in zit. Is dat het geval dan heb je een B versie. Verder is het goed te weten dat je de juiste mtk drivers [ mtk6589] op je pc moet hebben , en dat het flashen altijd ZONDER accu geschiedt. Als je je toestel hebt besteld na Augustus via Zopomobileshop en uitllevering vanuit Europa hebt gekozen kan je er vanuit gaan dat je een ''B" versie hebt. Alle Platinum modellen geleverd na Augustus en vanuit European Warehouse zijn B versies.

Bron : http://forum.zopomobilesh...typeid%3D15%26typeid%3D15

Bron : ''tutti gli zp980 prodotti dopo luglio 2013 sono versione B, quelli prima di luglio solo se trovate una etichetta "B" nell'alloggiamento della batteria, altrimenti non è versione B.''

''all the zp980 (C2) produced after July 2013 are version B, those produced before July 1 are version B only if you find a label "B" on the back of battery, otherwise are all "B" version.''

The link:
http://www.zopomobile.it/...liano--driver-zopo-mobile
Bedankt voor de extra informatie, maar kan echt nergens een B of FC vinden, heb hem via mixeshop.com uit china.

probleem is echter dat hij niet meer verder komt dan de rode balk met flash tool, ook start hij niet meer op.
USB herkent hem nog wel, als ik aansluit hoor ik pliep, en drivers zijn geinstaleerd..

weet niet meer wat ik er nu mee moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor de extra informatie, maar kan echt nergens een B of FC vinden, heb hem via mixeshop.com uit china.

probleem is echter dat hij niet meer verder komt dan de rode balk met flash tool, ook start hij niet meer op.
USB herkent hem nog wel, als ik aansluit hoor ik pliep, en drivers zijn geinstaleerd..

weet niet meer wat ik er nu mee moet..
Je hebt de C2 / 980 1GB+32GB?. En welke rom heb je gedownload van de zopo site , Normal of B?.

[ Voor 5% gewijzigd door prinsvlad op 05-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Heb eerst normale gedaan, maar komt bij beide niet verder dan de eerste rode balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:37:
Heb eerst normale gedaan, maar komt bij beide niet verder dan de eerste rode balk
Dus : Toestel uit [ nog niet aansluiten!] > in spflashtool : scatter loading [ programma laad alles , niets veranderen!.]. > druk op F9 / download [ NIET firmware upgrade!.] , nadat je op F9 hebt gedrukt toestel pas aansluiten.

note : in spflashtool onder options / DA Download All kies: FORCE HIGH SPEED

[ Voor 8% gewijzigd door prinsvlad op 05-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
ja zo heb ik het ook allemaal gedaan, hij laad dan alleen het balkje rood, tot 100 procent,
en geen paarse en gele zoals wel zou moeten. |:(

[ Voor 58% gewijzigd door Purehz op 05-11-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
ja zo heb ik het ook allemaal gedaan, hij laad dan alleen het balkje rood, tot 100 procent,
help je later verder , moet zo werken tot twaalf uur , daarna weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz: Ik heb wel iets meer info van je nodig , heb je ook geflashed ZONDER accu?. Ik wil graag details zodat ik weet wat je opties nog zijn.

Zodra ik thuis ben [ na 24 uur] zal ik een pakket op mijn Mega account plaatsen die je kan downloaden , met daarin hopenlijk de juiste benodigdheden.

Gr. P

[ Voor 34% gewijzigd door prinsvlad op 05-11-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
krijg je dan een groene cirkel te zien na die 100%.

btw welke versie van sp_flash tool heb je? http://vondroid.com/resources/sp_flash_tool.251/
de drivers zijn correct geinstalleerd? op xp kan je de volgende drivers gebruiken http://vondroid.com/resources/mtk65xx-driver.252/

[ Voor 27% gewijzigd door leeyuentuen op 05-11-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Ja, geflashed zonder accu, en nee ik krijg die groene cirkel niet te zien. alleen de eerste rode balk loopt vol

ga morgen eens even kijken of ik wel de recente flash tool heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:40:
Ja, geflashed zonder accu, en nee ik krijg die groene cirkel niet te zien. alleen de eerste rode balk loopt vol

Hier het pakket voor de C2 / 980 waar alles in zit.

*ROM : 2013-08-18 B
*Spflashtool voor jb 4.2
*MT6589 drivers

Optioneel voor root en custom recovery om back-ups te maken:

*Eroot [ Eroot is in het Chinees , druk slechts 1x op de groene button rechts onderin en wacht tot ie weer groen is en de vier vinkjes verschijnen!.]

*TWRP v 1.0 + update ME [ install zip via recovery]

*Download MobileUncle uit de playstore om in recovery-modus te komen.

Probeer het hier eens mee volgens de voorgeschreven procedure.

Mocht het alsnog niet lukken , download dan de C3 rom van de Zopo support site en plaats de Bootloader van die C3 rom in de C2 / 980 map en vervang de originele.

Succes , hoor van je.......

link : zoporom_C2_980_B_fortweakers.rar (337.8 MB)

https://mega.co.nz/#!9dgR...WmeDzMyEAGM90yfLaGXvXGtME

[ Voor 18% gewijzigd door prinsvlad op 06-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kardo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 12:13
Purehz schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:40:

Dit heb ik ook gehad. Ik heb dit opgelost door nadat de rode balk volgelopen was de MTK-driver opnieuw handmatig te installeren (toestel ingeplugd laten). Na installatie van de driver werd het toestel weer herkend als Mediatek USB VCOM apparaat en ging de installatie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
een geprobeerd een andere usb kabel? want de meegeleverde kabel kan mss van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
Mede ZOPO eigenaren,

Sinds kort heb ik last/problemen van met het toestel in de vorm van niet lezen van de foto's/video's en muziek op mijn SD kaart. Alleen foto's die ik maak met mijn toestel zijn wel zichtbaar.

Kan de foto's wel bekijken via bestandsbeheer (staan dus gewoon op de SD kaart)

Ook heb ik af en toe dat er een aantal contacten in mijn telefoonlijst ontbreken. Deze contacten staan naar mijn weten op mijn SIM. Maar niet alle contacten op mijn SIM ontbreken dan.

Betekent dit opnieuw een ROM flashen, en welke raden jullie dan aan?
Of is het een ander probleem?

(ps. zet ik het toestel uit en weer aan, dan staan de foto's in de galerij. Echter, even later zijn ze weer weg (behalve diegene die ik met mijn toestel heb gemaakt.))
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste