Dat zou goed kunnen niet aan gedacht dank je.
Even gekeken hoe ik mijn C2 kan rooten, maar krijg het nog even niet voor elkaar. Ik heb eroot.exe gedownload.
Op welke manier moet ik mn C2 koppelen om met eroot te rooten? Staat er wel in het Chinees bij, maar heb wat moeite met Chinees lezen
Op welke manier moet ik mn C2 koppelen om met eroot te rooten? Staat er wel in het Chinees bij, maar heb wat moeite met Chinees lezen
Hoe herken je de versie met gorilla glas? (welke moet ik kopen, wil graag gorilla glas)
LG-HM163MR-U34
mijne is niet helemaal "drukbestendig". Regelmatig gaat de telefoon uit als hij in een wat strakkere spijkerbroek zit. Vanmorgen stuiterde hij even uit mijn hand op tafel. Toen ook meteen uit.
Is er wat aan te doen?
Is er wat aan te doen?
Misschien zit je accu te los/sluit je back cover niet helemaal lekker aan?greatgonzo schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:50:
mijne is niet helemaal "drukbestendig". Regelmatig gaat de telefoon uit als hij in een wat strakkere spijkerbroek zit. Vanmorgen stuiterde hij even uit mijn hand op tafel. Toen ook meteen uit.
Is er wat aan te doen?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik las op gizchina dat de Zopo niet een van de meest solide/starre behuizingen heeft. Die meneer Andy van gizchina adviseerde zelfs om het toestel niet in de broekzak te steken met het gevaar op schermbreuk en dergelijke. Wellicht dat het dus inherent is aan het ontwerp.greatgonzo schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:50:
Is er wat aan te doen?
Ze buigen mee. Nevernooitniet in een ook maar enigszins strakke broek steken.greatgonzo schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:50:
Is er wat aan te doen?
Dit is het enige minpunt wat ik tot dus ver heb kunnen vinden aan de C2

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb nog steeds het volgende probleem met mijn Zopo C2 platinum:
Elke keer als ik via een bluetooth headset/carkit bel en ik ben degene die ophang (bv na het inspreken van een VM bericht) dan verliest mijn ZOPO beide gsm signalen en moet ik beide simkaarten ontgrendelen.
Erg vervelend en niet handig als ik in de auto zit. Ik heb m geroot en draai stock rom.
Andere mensen die dit ervaren en eventueel al een oplossing hebben gevonden voor dit euvel?
Elke keer als ik via een bluetooth headset/carkit bel en ik ben degene die ophang (bv na het inspreken van een VM bericht) dan verliest mijn ZOPO beide gsm signalen en moet ik beide simkaarten ontgrendelen.
Erg vervelend en niet handig als ik in de auto zit. Ik heb m geroot en draai stock rom.
Andere mensen die dit ervaren en eventueel al een oplossing hebben gevonden voor dit euvel?
Verwijderd
Waar vind ik een goeie duidelijke uitleg voor het veranderen van ROM en Flashen, ik heb zelf de zp980 en word gek van de bugs. Wil hem omzetten naar kingslim ROM in de hoop dat het beter word.
@Tc662: ik heb jouw 0.18 rom er op gezet maar nu wilt hij niet meer laden via usb aan de computer. Hij zegt wel dat hij laadt maar er komt niets bij. Aan de lader gisterenavond ging het wel zonder problemen.
http://www.gizchina.com/2...date-on-zopo-c2-platinum/Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:56:
Waar vind ik een goeie duidelijke uitleg voor het veranderen van ROM en Flashen, ik heb zelf de zp980 en word gek van de bugs. Wil hem omzetten naar kingslim ROM in de hoop dat het beter word.
Hallo allemaal,
ik heb bijna het hele topic doorgelezen op zoek naar de verschillen tussen zopo C2, C2 platinum en de C3 qua stevigheid. Daarnaast blijkt er tussen de zwarte en de witte versie van de platinum ook nog is verschil te zitten.
Bij welke telefoon is de kans het kleinst dat hij in mijn broekzak kapot gaat (van het buigen)?
Is het probleem van het snel breken bij vallen eenvoudig met een hoesje op te vangen (no pun intended)?
Alvast bedankt
ik heb bijna het hele topic doorgelezen op zoek naar de verschillen tussen zopo C2, C2 platinum en de C3 qua stevigheid. Daarnaast blijkt er tussen de zwarte en de witte versie van de platinum ook nog is verschil te zitten.
Bij welke telefoon is de kans het kleinst dat hij in mijn broekzak kapot gaat (van het buigen)?
Is het probleem van het snel breken bij vallen eenvoudig met een hoesje op te vangen (no pun intended)?
Alvast bedankt
Nieuwe rom: http://forum.zopomobileshop.com/thread-1316-1-1.html
Deze gisteren geinstalleerd en dit lijkt een hele verbetering (kom van King-slim rom).
Alles werkt prima en batterij is niet leeg te krijgen, na een dag gebruiken nog 60 % over, daarna 2,5 uur video kijken en nog steeds 30 % over.....
Echt een aanrader.
Deze gisteren geinstalleerd en dit lijkt een hele verbetering (kom van King-slim rom).
Alles werkt prima en batterij is niet leeg te krijgen, na een dag gebruiken nog 60 % over, daarna 2,5 uur video kijken en nog steeds 30 % over.....
Echt een aanrader.
Zonder hoesje issie nogal breekbaar, met hoesje issie (imho) net iets te groot om in je broekzak te steken. Ik heb zelf de flip-cover welke ik er gratis bij kreeg.Niekmr schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:01:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt
Ik kan dit beamen, heb deze er nu ruim een dag op staan en de accu doet het een stuk beter dan met de King Slim ROM. Verder gewoon erg soepel en stabiel, geen negatieve punten op het moment.HerrieMan schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:01:
Echt een aanrader.
De installatie van de ROM is ook netjes gedaan, er wordt na het flashen een wizard aangeboden die allerlei opties met zich meebrengt (keuze launcher, camera etc.). Helaas is de wizard standaard in het Italiaans, wat soms verwarrend is. Maar het is niet onoverkomelijk.
Zeker een aanrader deze ROM.
"Find what you love and let it kill you"
Mijn ZOPO ZP980 werkt prima met de etotalk rom. Batterij gaat 1,5 tot 2 dagen mee (beter dan m'n SGS2 die niet eens een hele dag mee ging). M'n simkaart in het 2e slot en prima verbinding overal. Had eerst ook geen internet, maar de eerder genoemde instelling veranderen was de juiste oplossing.
Het enige probleem waar ik me ook aan erger, is dat er aan de onderkant van het scherm aan de zijkanten de verlichting van het scherm "doorlekt". Dit is vooral te merken bij lichte achtergronden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dit op te lossen, of is dit een fabricage fout? Ik weet dat een maat van me ook hetzelfde heeft (met een C2 Platinum), maar heb het daar nog niet met hem over gehad.
Het enige probleem waar ik me ook aan erger, is dat er aan de onderkant van het scherm aan de zijkanten de verlichting van het scherm "doorlekt". Dit is vooral te merken bij lichte achtergronden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dit op te lossen, of is dit een fabricage fout? Ik weet dat een maat van me ook hetzelfde heeft (met een C2 Platinum), maar heb het daar nog niet met hem over gehad.
[ Voor 0% gewijzigd door Daantie op 19-09-2013 12:44 . Reden: typo ]
Heb ook een beetje last van backlight bleeding, vrees dat veel ZP980's dit hebben, heb het vaker gelezen/gehoord.Daantie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:43:
Vind het zelf niet zo'n ramp, kan er mee leven.
Misschien moet ik er ff aan wennenM-Opensource schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:57:
Heb ook een beetje last van backlight bleeding, vrees dat veel ZP980's dit hebben, heb het vaker gelezen/gehoord.
Vind het zelf niet zo'n ramp, kan er mee leven.
Die nieuwe ROM klinkt trouwens wel goed, als ik problemen ga ondervinden met mijn huidige zal ik er ook eens aan wagen. Is de battery performance echt veel beter?
Sinds een aantal dagen heb ik mijn zp980 32gb / 2GB MTK binnen en hij bevalt tot nu toe prima. Wel een issue met GPS (wat ook de verwachting was):
Na het activeren van EPO en A-GPS is het verkrijgen van een fix een stuk sneller geworden (10-20 seconden maximaal). Echter merk ik wel met navigeren en apps als flitsmeister dat de GPS af en toe weg lijkt te vallen, of een afwijkende positiebepaling heeft.
- Tomtom laat me structureel 5-10 meter naast de weg zien, google maps ook.
- Route66 laat me wel netjes op de weg zien, maar het lijkt er meer op dat dit komt door foutcorrectie dan correcte bepaling. In de interface is namelijk te zien dat realtime GPS data steeds ververst ipv continu in beeld blijft (zoals bij mijn andere telefoons)
- Flitsmeister lijkt elke paar seconden de fix te verliezen en dan opnieuw te krijgen. Net alsof de GPS ontvangst een seconde op standby gaat en heractiveert. Bij gewoon rijden is dit geen issue, alleen ziet hij bij trajectcontroles elke 2 seconden opnieuw dat hij op de a2 zit (met een waarschuwing tot gevolg). Hetzelfde als ik langzaam rij in de buurt van een flitspaal.
Iemand hier dezelfde ervaringen?
Aangezien ik nog een review wil schrijven wil ik me beperken tot de standaard rom
Huidige Build: 20130818-173942
Na het activeren van EPO en A-GPS is het verkrijgen van een fix een stuk sneller geworden (10-20 seconden maximaal). Echter merk ik wel met navigeren en apps als flitsmeister dat de GPS af en toe weg lijkt te vallen, of een afwijkende positiebepaling heeft.
- Route66 laat me wel netjes op de weg zien, maar het lijkt er meer op dat dit komt door foutcorrectie dan correcte bepaling. In de interface is namelijk te zien dat realtime GPS data steeds ververst ipv continu in beeld blijft (zoals bij mijn andere telefoons)
- Flitsmeister lijkt elke paar seconden de fix te verliezen en dan opnieuw te krijgen. Net alsof de GPS ontvangst een seconde op standby gaat en heractiveert. Bij gewoon rijden is dit geen issue, alleen ziet hij bij trajectcontroles elke 2 seconden opnieuw dat hij op de a2 zit (met een waarschuwing tot gevolg). Hetzelfde als ik langzaam rij in de buurt van een flitspaal.
Aangezien ik nog een review wil schrijven wil ik me beperken tot de standaard rom
Zie deze post voor de Dalvik Fix, dit zou een en ander op moeten lossen wbt de nauwkeurigheid stabilitiet van je GPS.denan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:09:
Sinds een aantal dagen heb ik mijn zp980 32gb / 2GB MTK binnen en hij bevalt tot nu toe prima. Wel een issue met GPS (wat ook de verwachting was):
FlowDesign in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"
Merci. Als ik het zo lees (en google) heb ik daarvoor root nodig. Ik kom hier en daar ook verhalen tegen van mensen die root tools voor de zp980 hebben gebruikt op de nieuwe mtk roms en daarna hun telefoon hebben gebricked. Is er ook een specifieke root tool voor mijn zp980 mtk versie?M-Opensource schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:15:
Zie deze post voor de Dalvik Fix, dit zou een en ander op moeten lossen wbt de nauwkeurigheid stabilitiet van je GPS.
FlowDesign in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"
add: wat ik me wel afvraag -> als de fix zo simpel is, waarom released zopo hem dan niet in hun eigen roms?
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 19-09-2013 17:05 ]
Hoe goed is het batterijverbruik met deze ROM? Nou... zo goed:HerrieMan schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:01:
Echt een aanrader.

Gegeven, hier zit een nacht tussen van 7 uur, maar desalniettemin impressive... Een gigantisch verschil met alle andere ROMs die ik tot nu toe op m'n ZP980 heb gehad.
(edit) Voordat er wordt geroepen "ja maar je hebt vast niks aanstaan!!!!!111"...
Nope, alle verbindingen staan open (Wifi, 3G als ik niet thuis ben, bluetooth, gps), ik gebruik regelmatig Whatsapp en email, maak foto's. Gebruik apps als iGag, Reddit, Nu.nl en Tweakers.
Dit zijn statistieken bij normaal gebruik!
[ Voor 16% gewijzigd door M-Opensource op 20-09-2013 10:02 ]
Verwijderd
Merken jullie nog enig verschil qua "scherm tijd" met deze rom? Wat haal je gemiddeld 3-4 uur?M-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:55:
[...]
Hoe goed is het batterijverbruik met deze ROM? Nou... zo goed:
[afbeelding]
Gegeven, hier zit een nacht tussen van 7 uur, maar desalniettemin impressive... Een gigantisch verschil met alle andere ROMs die ik tot nu toe op m'n ZP980 heb gehad.
(edit) Voordat er wordt geroepen "ja maar je hebt vast niks aanstaan!!!!!111"...
Nope, alle verbindingen staan open (Wifi, 3G als ik niet thuis ben, bluetooth, gps), ik gebruik regelmatig Whatsapp en email, maak foto's. Gebruik apps als iGag, Reddit, Nu.nl en Tweakers.
Ik twijfel nog tussen de C2 en NEO N003 maar de kleine batterij spreekt mij wel een beetje tegen.
Dat ziet er zeker goed uit. Aangezien ik toch maar besloten heb om te gaan rooten en met roms te experimenteren (rooten van de ZP980 gaat btw erg makkelijk met Eroot - https://www.dropbox.com/sh/zdfzgldajf8adgx/LgyjJpjOqv) wil ik deze rom proberen. Moet ik daarvoor eerst een andere rom (of cwm installeren?)M-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:55:
[afbeelding]
Ik heb al geprobeerd om vanuit de recovery rom twrp me te installeren maar dat weigert ie
TWRP recovery is voor deze ROM wel nodig, ik zou deze via MobileUncleTools installeren als je root hebt. Dat is de makkelijkste wegdenan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:20:
[...]
Dat ziet er zeker goed uit. Aangezien ik toch maar besloten heb om te gaan rooten en met roms te experimenteren (rooten van de ZP980 gaat btw erg makkelijk met Eroot - https://www.dropbox.com/sh/zdfzgldajf8adgx/LgyjJpjOqv) wil ik deze rom proberen. Moet ik daarvoor eerst een andere rom (of cwm installeren?)
Ik heb al geprobeerd om vanuit de recovery rom twrp me te installeren maar dat weigert ie
Ben nog niet impressed. Ik draai v 0.18 van Tc662 en heb nu dit.M-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:55:
[...]
[afbeelding]
Dat is met circa 1 uur bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door imdos op 20-09-2013 12:44 . Reden: bellen toegevoegd + link plaatje ]
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Netjes, ik heb dat met die ROM nooit kunnen halen. Met die ROM vond ik de resultaten wat tegenvallen, geen idee waar dat aan lag.imdos schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:
[...]
Ben nog niet impressed. Ik draai v 0.18 van Tc662 en heb nu dit.
Dat is met circa 1 uur bellen.
[afbeelding]
Hmmm bedankt voor de tip. MobileUncle scheelt me een berg frustraties!M-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:30:
[...]
TWRP recovery is voor deze ROM wel nodig, ik zou deze via MobileUncleTools installeren als je root hebt. Dat is de makkelijkste weg
Rom staat er nu op en ga even wat experimenteren. Lenovo's supercamera app werkt in ieder geval niet op mijn zp980

Ik heb bij mijn Samsung Galaxy (i9000) en mijn Zopo's altijd 07 ingevoerd ipv datgene op stap 6.boss-20 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:12:
Voor iedereen die 3G problemen heeft bij Hollandsnieuwe (ik had Vodafone en nu Hollandsnieuwe), hier is een handige handleiding om de 3G APN instellingen aan te passen. http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
Bij MNC, voer 04 in.
Kreeg laatst wel een mail dat ik verkeerde instellingen gebruik van hollandsnieuwe, maar het werkt wel gewoon.

Bij 04 verdwijnt nl. mijn net gecrëerde APN.
Merk jij ook met deze rom dat internetten langzamer gaat? ik heb het cache geheugen gewist en een reset naar fact. defaults gegeven. Maar zowel via 3g als via wifi lijkt het alsof hij geen simultane connecties op kan zetten. Bvb tijdens het browsen van de play store staat alles 'on hold' als ik een file download aanzet.M-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:38:
[...]
Netjes, ik heb dat met die ROM nooit kunnen halen. Met die ROM vond ik de resultaten wat tegenvallen, geen idee waar dat aan lag.
Nee gaat eigenlijk prima, probeer eens een Speedtest te doen met de speedtest app.denan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:12:
[...]
Merk jij ook met deze rom dat internetten langzamer gaat? ik heb het cache geheugen gewist en een reset naar fact. defaults gegeven. Maar zowel via 3g als via wifi lijkt het alsof hij geen simultane connecties op kan zetten. Bvb tijdens het browsen van de play store staat alles 'on hold' als ik een file download aanzet.
Lijkt erop dat de connectie steeds op pauze staat, ook bij de speedtest. Antutu geeft ook meteen 2k minder aan qua performance en denkt met een c2 te maken te hebben. Toch maar terug naar de standaard rom danM-Opensource schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:16:
[...]
Nee gaat eigenlijk prima, probeer eens een Speedtest te doen met de speedtest app.
Dat Antutu een C2 denkt te zien komt door een variabele in de ROM, dus op zich is dat niet gek. Maar wel lastig dat je internet connectie zo belabberd is...denan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:33:
[...]
Lijkt erop dat de connectie steeds op pauze staat, ook bij de speedtest. Antutu geeft ook meteen 2k minder aan qua performance en denkt met een c2 te maken te hebben. Toch maar terug naar de standaard rom dan
Hier nog een rom van de chinese maker "ik ben triest" (hierop is ook mijn rom gebaseerd)
uiteraard weer met de nodige tweaks etc, wat er is veranderd, weet ik ook niet precies, aangezien hij dat niet verteld
Wel is de status bar nu doorzichtig.
https://mega.co.nz/#!7Q5X...VY6iBoquJdzue8zoYWWZCPlEM
uiteraard weer met de nodige tweaks etc, wat er is veranderd, weet ik ook niet precies, aangezien hij dat niet verteld
Goh, dat is eenvoudig.
Zopo C2 vanmiddag opgehaald.
Geroot met Eroot.exe
Daarna CWM geflasht via MobileUncle.
Backup gemaakt.
Via CWM recovery TWRP Recovery.zip geflasht.
En nu ButteryFly v1.1. erop aan't zetten; mooie installer is dat zeg.
Edit:
Ik krijg alleen GPS niet aan de praat.
A-GPS staat aan; EPO ook, FasterFix geprobeerd.
Maar ik krijg geen fix, niet met Sygic, maar ook niet met GPS status.
Telefoon heeft waarschijnlijk ruim een half uur buiten gelegen, maar zonder resultaten.
Suggesties?
Geroot met Eroot.exe
Backup gemaakt.
Edit:
Telefoon heeft waarschijnlijk ruim een half uur buiten gelegen, maar zonder resultaten.
Suggesties?
[ Voor 35% gewijzigd door RudolfR op 21-09-2013 15:30 ]
TIP: Als je de "slechte" batterij oplaad en je hebt een multimeter dan kun je hem doormeten. Zie je meteen of er een defecte cell in zit.M-Opensource schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:54:
Heb vanmorgen iets aparts ontdekt met m'n ZP980. De batterij vond ik iets tegenvallen afgelopen tijd, zelfs na calibratie en allerlei andere trucs. Nu heb ik de accu van m'n C2 (scherm kapot) erin gestopt, geladen en gecalibreerd en doe er nu makkelijk 1,5 dag mee...
Denk dat die meegeleverde accu niet helemaal goed was ofzo, haalde niet eens de avond met die.
Stukje naar boven scrollen en de dalvik fix in je build.prop plaatsen. Duurt nu 15/20 seconden bij mij.RudolfR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:46:
Goh, dat is eenvoudig.
Geroot met Eroot.exe
Backup gemaakt.
Edit:
Suggesties?
Ok, thnx.
Ik maakte uit de tekst op dat die wijzigingen vooral de stabiliteit ten goede kwam.
Had zonder die aanpassing toch ook wel een fix verwacht.
Maar ik ga het proberen.
Ik maakte uit de tekst op dat die wijzigingen vooral de stabiliteit ten goede kwam.
Had zonder die aanpassing toch ook wel een fix verwacht.
Maar ik ga het proberen.
Verwijderd
Voor de mensen met een C3, zoals bij elke c2 rom staat de camera ondersteboven. (de butterfly rom)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 13:59 ]
Wie weet er nog hoe het komt dat er onder alle tekst op mijn Zopo een rode streep staat (soort van spellingscheck) Niet alleen bij de woorden die ik zelf typ maar ook bij de woorden in bv mn facebook app.
Heb de spellingscontrole bij Swype al uitgezet maar volgens mij was iets anders hier de reden van..
edit:
spellingcontrole van Android zelf
Heb de spellingscontrole bij Swype al uitgezet maar volgens mij was iets anders hier de reden van..
edit:

[ Voor 10% gewijzigd door BiggyB op 23-09-2013 15:05 ]
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een zp980 32gb. Sinds een week heb ik veel last van de alom bekende ghost toutches...
Eerder nergens last van.
Ligt dit nu aan de software, zoals ik in dit topic gelezen heb? Of is het hardwarematig? Ik zie namelijk dat ik er alleen aan de bovenzijde van het scherm last van heb.
Ben ik hier van af als ik een andere ROM flash?
Ligt dit nu aan de software, zoals ik in dit topic gelezen heb? Of is het hardwarematig? Ik zie namelijk dat ik er alleen aan de bovenzijde van het scherm last van heb.
Mogelijk.M009 schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:14:
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een zp980 32gb. Sinds een week heb ik veel last van de alom bekende ghost toutches...Eerder nergens last van.
Zoek even in dit topic naar de touchscreen update (let hier bij op dat je niet flasht als het niet overeen komt, asnders heb je een dode telefoon!) en manier hoe je kan constateren dat je ghost touches hebt, er is tevens een build.prop setting die je kan zetten. Die is door tc662 in dit topic geplaatst.
Nog geen geluk met GPS.
Ik vond deze methode:
http://chinaphonearena.co...6589-GPS-Working-Method-B
Ga ik vanavond proberen.
En dat werkt!
Ik vond deze methode:
http://chinaphonearena.co...6589-GPS-Working-Method-B
Ga ik vanavond proberen.
En dat werkt!
[ Voor 6% gewijzigd door RudolfR op 24-09-2013 19:29 ]
Het valt me sinds vandaag op dat het lijkt alsof het scherm op mijn nieuwe zp980 niet goed gelijmd is. Als ik de telefoon in het licht houd zie je een soort patroon onder het scherm liggen met rood/groene strepen. Het lijkt nog het meest op een olielaag-tijgerprint. Dit is me nog niet eerder opgevallen en het is wel erg aanwezig. Wel valt het alleen op bij donkere beeldvlakken, bij de lichte is het niet te zien.
Iemand dezelfde ervaring?
Iemand dezelfde ervaring?
Ik heb nu ook ButterFly v1.1 draaien, maar tijdens de installatie wordt gevraagd om welke modem ik wilde installaren. Welke heb je gekozen?RudolfR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:46:
In eerste instantie dacht ik hoger is beter dus ben voor V8P3 gegaan. Maar daarmee kreeg ik geen 3G, Wifi was wel erg goed. Daarom heb ik opnieuw geflashed met V7P1 en alsnog geen 3G. Pas toen bedacht ik me dat ik de APN instellingen vergeten was.
Waarschijnlijk had het aanpassen van de APN instellingen 3G ook bij V8P3 laten werken. Maar nu vraag ik me af of er in de praktijk een verschil te merken is tussen beide versies en of het de moeite van het opnieuw installeren waard is?
Als ik toch een nadeel moet noemen van die rom, de afschuwelijke standaard menu achtergrond met een soort zwar houtmotief. Bij andere rommen stoorde ik me al aan dat de achtergrond doorzichtig was. Nu heb ik aan de hand van deze handleiding de framework-res.apk vervangen door die uit een officiele Zopo rom, nu is ie zoals ik het wil hebben.
Ik heb ook de nieuwste gekozen, meen ik.
Heb het apparaat niet getest met 3G en/of Internet via 3G.
Vriendin heeft geen databundel, dus de foon staat op 2G only i.c.m. Wi-Fi, dus daar kan ik je niks over vertellen.
Die achtergrond is inderdaad afschuwelijk.
Heb het apparaat niet getest met 3G en/of Internet via 3G.
Vriendin heeft geen databundel, dus de foon staat op 2G only i.c.m. Wi-Fi, dus daar kan ik je niks over vertellen.
Die achtergrond is inderdaad afschuwelijk.
Nou, mijn C2 Platinum is ook binnen. Duurde ietsje langer omdat ze er bij PostNL ook even naar wilden kijken :-) Jammer genoeg hadden ze bij Pandawill een algemene omschrijving Office Suplies er op gezet, waardoor hij niet direct ingeklaard werd. Moest nog wat bijbetalen. Maar ja, dat hoort erbij ......
Verder een fijn toestel. Mooi groot en fijn scherm, lekker vlot. GPS heeft inderdaad zijn beperkingen, maar ik gebruik hem nu voor navigatie met CoPilot en dat doet hij eigenlijk best goed. Route wordt goed vastgehouden en hij brengt je waar je zijn moet. Camera ben ik ook tevreden over.
Wel een groot probleem nu: na 5 dagen perfect werken ben ik opeens mijn buttons kwijt (home, menu en back) Ze lichten niet meer op en functioneren helemaal niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een fix? Factory reset al gedaan, maar geen resultaat.
Ik heb nu wel Button Savior geïnstalleerd zodat hij redelijk te gebruiken is, maar dat is niet ideaal.
IK WIL MIJN BUTTONS TERUG!!
Verder een fijn toestel. Mooi groot en fijn scherm, lekker vlot. GPS heeft inderdaad zijn beperkingen, maar ik gebruik hem nu voor navigatie met CoPilot en dat doet hij eigenlijk best goed. Route wordt goed vastgehouden en hij brengt je waar je zijn moet. Camera ben ik ook tevreden over.
Wel een groot probleem nu: na 5 dagen perfect werken ben ik opeens mijn buttons kwijt (home, menu en back) Ze lichten niet meer op en functioneren helemaal niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een fix? Factory reset al gedaan, maar geen resultaat.
Ik heb nu wel Button Savior geïnstalleerd zodat hij redelijk te gebruiken is, maar dat is niet ideaal.
Dag mensen,
Ik overweeg het om een C2 te bestellen.
Maar nu was ik eens aan het denken, of ik nu 1GB RAM zou nemen of de 2GB versie.
Mensen enige ervaring hier met de 1GB versie en is dit genoeg? Gebruik de tel meestal niet voor superzware games maar wil gewoon weten of hij standaard al veel verbruikt.
Grts,
Bram
Maar nu was ik eens aan het denken, of ik nu 1GB RAM zou nemen of de 2GB versie.
Mensen enige ervaring hier met de 1GB versie en is dit genoeg? Gebruik de tel meestal niet voor superzware games maar wil gewoon weten of hij standaard al veel verbruikt.
Grts,
Bram
Ik ben zelf nog niet tegen de limitaties van 1GB aan gelopen. Daar moet ik wel aan toevoegen: Ik heb nog geen uiterst zware games getest.
Bedankt voor de reactie. Heb in dit topic de link gevonden naar de touchscreen update. Heeft 1 van jullie misschien een uitleg en de APK voor mij. De site vertalen en dan gokken wat ik moet doen vind ik een groot risico als jij zegt dat ik er een dode telefoon door kan krijgen.imdos schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:45:
[...]
Mogelijk.
Zoek even in dit topic naar de touchscreen update (let hier bij op dat je niet flasht als het niet overeen komt, asnders heb je een dode telefoon!) en manier hoe je kan constateren dat je ghost touches hebt, er is tevens een build.prop setting die je kan zetten. Die is door tc662 in dit topic geplaatst.
Heb met de tool van MobileUncle een test gedaan op mijn touchscreen. Ik schrok ervan......
Ik heb ook de 1 GB versie en heb nog niet gemerkt dat ik tegen de limitaties liep.BeRambo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:05:
Dag mensen,
Grts,
Bram
deze game runt bv vlot:
Google Play: Fast & Furious 6: The Game
die toch al behoorlijke graphics heeft.
Hopelijk heb je hier wat aan.
http://forum.zopomobilesh...964&highlight=touchscreenM009 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 03:21:
[...]
Bedankt voor de reactie. Heb in dit topic de link gevonden naar de touchscreen update. Heeft 1 van jullie misschien een uitleg en de APK voor mij. De site vertalen en dan gokken wat ik moet doen vind ik een groot risico als jij zegt dat ik er een dode telefoon door kan krijgen.
Dit is de tutorial. Let op de TP_vid & versie nummer zoals aangegeven. Als het niet overeenkomt, flash dan niet.
Je zou in het topic die ik hierboven heb genoemd kunnen kijken naar die touchscreen fix. Maar ik vrees dat je een probleem hebt!Marc-K schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:08:
[ Voor 31% gewijzigd door imdos op 26-09-2013 09:56 . Reden: ingekort ]
Beste medeleden, ben sinds vandaag in het bezit van een C2 Platinum, nu gelijk het probleem dat hij de normale sim kaart niet ziet. is er iemand anders met hetzelfde probleem?
M.v.g.
XeNo
M.v.g.
XeNo
Nee,XeNo-aKa-009 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:09:
Beste medeleden, ben sinds vandaag in het bezit van een C2 Platinum, nu gelijk het probleem dat hij de normale sim kaart niet ziet. is er iemand anders met hetzelfde probleem?
M.v.g.
XeNo
Ik heb in totaal 3x de C2 (2x C2 regular met defecte schermen) en een C2 Platinum, nog nooit problemen gehad met SIM1 of SIM2, behalve dat contacten niet altijd werden gelezen van SIM2, maar dat is een bekende bug.
Maar zit je SIM er wel goed in

Ja hij zit er zeker goed in, ondertussen en microsim geprobeerd en die werkt wel gewoon, raar. Het is al een oude simkaart met de nodige krassen en butsen, zou het hieraan kunnen liggen?Nee,
Ik heb in totaal 3x de C2 (2x C2 regular met defecte schermen) en een C2 Platinum, nog nooit problemen gehad met SIM1 of SIM2, behalve dat contacten niet altijd werden gelezen van SIM2, maar dat is een bekende bug.
Maar zit je SIM er wel goed in![]()
![]()
Heel misschien, maar dan zou je het ook in andere telefoons moeten hebben. Ik zou het even testen met een andere ongebutste SIM, weet je zeker dat het daar niet door komt.XeNo-aKa-009 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:44:
[...]
Ja hij zit er zeker goed in, ondertussen en microsim geprobeerd en die werkt wel gewoon, raar. Het is al een oude simkaart met de nodige krassen en butsen, zou het hieraan kunnen liggen?
Moet ik hiervoor rootacces hebben? Of is het mogelijk dit ook op mijn (nog) geroote ZP980 te doen?imdos schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:50:
[...]
http://forum.zopomobilesh...964&highlight=touchscreen
Dit is de tutorial. Let op de TP_vid & versie nummer zoals aangegeven. Als het niet overeenkomt, flash dan niet.
ps. En waar kan ik vinden welke TP_vid &serie nummer ik heb, via Mobile uncle tools? zoja waar?
Dank alvast
[ Voor 9% gewijzigd door M009 op 28-09-2013 00:21 ]
Ik denk van wel, maar weet het niet zekerM009 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 00:18:
[...]
Moet ik hiervoor rootacces hebben? Of is het mogelijk dit ook op mijn (nog) geroote ZP980 te doen?
Via de tool (.apk) uit de link.ps. En waar kan ik vinden welke TP_vid &serie nummer ik heb, via Mobile uncle tools? zoja waar?
Dank alvast
Zal kijken of ik mijn foon moet rooten.imdos schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 06:46:
[...]
Ik denk van wel, maar weet het niet zeker
[...]
Via de tool (.apk) uit de link.
Ik heb inmiddels rootacces Dit heel simpel gedaan met E-Root. Nu moet ik nog het probleem zien op te lossen met de touchscreen.
heb middels FTS_Upgrade gekeken wat ik heb:
FW ver: 0xffb1
TP VID: 0x79
Echter gebeurd er bij mij niks als ik de bin file open en op start druk. Ik blijf problemen houden met mijn touchscreen.
Ook kom ik niet in de recovery mode (ook niet met MobileUncle) krijg dan horizontale strepen in beeld na het opstarten. Zie geen Recoverymode??

Doe ik iets fout?
[ Voor 80% gewijzigd door M009 op 29-09-2013 14:07 ]
Ooh denk dat ik dan toch voor de 1GB RAM versie ga, maar dan is er nog zo iets waar ik over twijfel:
De 1.2Ghz of de 1.5Ghz?
Ben bang dat ik misschien te kort zou komen...
Geen idee wat de ervaringen ermee zijn?
De 1.2Ghz of de 1.5Ghz?
Je wil zeker de Turbo (T) variant ,geizne deze ook allemaal gorillaglass hebben standaard , en je bij de non T versie hier niet zeker van bent:)BeRambo schreef op zondag 29 september 2013 @ 01:35:
Ooh denk dat ik dan toch voor de 1GB RAM versie ga, maar dan is er nog zo iets waar ik over twijfel:
De 1.2Ghz of de 1.5Ghz?
Geen idee of het dan een Turbo variant is, maar ik was eens aan het rondkijken en toen zag ik dat er het verschil tussen is. Maar is die 1.5Ghz echt nodig of heb je met een 1.2 ruim genoeg?yoshiwa schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:10:
[...]
Je wil zeker de Turbo (T) variant ,geizne deze ook allemaal gorillaglass hebben standaard , en je bij de non T versie hier niet zeker van bent:)
Helaas, Ik ben te ver gegaan.
Heb een flash op mijn zp980 uitgevoerd, nu start mijn zopo niet meer op, krijg er ook geen andere meer op. Mijn pc ziet mijn zopo nu als een "MTK USB Port (COM3). Krijg hierbij ook een melding: Enable dram fail (4032)
Is mijn zopo nog te reviven? of heb ik het verprutst??

-------------
Heb mijn ZOPO zp980 weer werkend. Had niks meer, via zopomobileshop . com mijn toestel weer aan de praat gekregen.
Heb een flash op mijn zp980 uitgevoerd, nu start mijn zopo niet meer op, krijg er ook geen andere meer op. Mijn pc ziet mijn zopo nu als een "MTK USB Port (COM3). Krijg hierbij ook een melding: Enable dram fail (4032)
Is mijn zopo nog te reviven? of heb ik het verprutst??

-------------
Heb mijn ZOPO zp980 weer werkend. Had niks meer, via zopomobileshop . com mijn toestel weer aan de praat gekregen.
[ Voor 16% gewijzigd door M009 op 30-09-2013 19:52 ]
Dat ligt heel erg aan hoe jij je telefoon gebruikt. Ik heb zowel een 1.2GHz en 1.5GHz versie van de MTK6589 (in een ander model telefoon, maar dat maakt niet zoveel uit) en ik merk in dagelijks gebruik 0.0 verschil in snelheid. Maar goed, ik speel geen grafisch zware games en draai geen CPU intensieve apps.BeRambo schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:15:
[...]
Geen idee of het dan een Turbo variant is, maar ik was eens aan het rondkijken en toen zag ik dat er het verschil tussen is. Maar is die 1.5Ghz echt nodig of heb je met een 1.2 ruim genoeg?
[ Voor 8% gewijzigd door Killer op 30-09-2013 11:28 ]
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Camera app crasht bij mij.Tc662 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:24:
Hier nog een rom van de chinese maker "ik ben triest" (hierop is ook mijn rom gebaseerd)
Verwijderd
Ik vroeg mij af of er iemand weet of je aliyun os op je zopo c2 kan zetten en hoe je dat juist moet doen?
Ben niet zo een fan van android en die aliyun heeft meer de IOS 7 feel vind ik.
Alvast bedankt!
pj
Ben niet zo een fan van android en die aliyun heeft meer de IOS 7 feel vind ik.
Alvast bedankt!
pj
Verwijderd
Ook loopt mijn zopo om de zoveel tijd vast. Ding blijft dan gewoon vast steken en je kan niets meer doen. Na een 20 tal seconden doet hij een reboot en is alles weer ok. Iemand die dit ook heeft voor gehad en weet hoe ik dit kan verhelpen?
Pj
Pj
Ik heb het ook. Tesamen met uitval van het scherm tot en met die reboot. Moet hem na opstarten zelf nog eens rebooten om het scherm weer aan te krijgen. Hij doe het niet vaak maar het is wel irritant. Helaas ook geen oplossing voor kunnen vinden. Ik wacht een rom update af.Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:22:
Ook loopt mijn zopo om de zoveel tijd vast. Ding blijft dan gewoon vast steken en je kan niets meer doen. Na een 20 tal seconden doet hij een reboot en is alles weer ok. Iemand die dit ook heeft voor gehad en weet hoe ik dit kan verhelpen?
Pj
Verwijderd
Ik heb sinds enkele dagen een zopo c2 in mijn bezit.
Was erg tevereden maar nu heb ik problemen met g3 ontvangst.
Dan weer wel connectie/dan weer niet.
Soms blijft het een paar uur goed maar heb nu vanmorgen amper connectie gehad.
Heb al wel wat mensen voorbij zien komen die een soortgelijk probleem hadden maar waar geen oplossing werd gegeven.
Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Marcel
Heb al wel wat mensen voorbij zien komen die een soortgelijk probleem hadden maar waar geen oplossing werd gegeven.
Marcel
Toevallig T-Mobile? ik heb ook issues sinds een paar dagen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:50:
Marcel
Butterfly 1.1 rom installeren, zie link een aantal berichten terug, daar zit een andere baseband in en daarmee zijn (bij mij in elk geval) de 3G problemen gefixed.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:50:
Marcel
Die heb ik ook draaien maar ik ervaar dezelfde issues. Kan zijn dat het iets is binnen het T-mobile domein, vandaar mijn vraag.HerrieMan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:31:
[...]
Butterfly 1.1 rom installeren, zie link een aantal berichten terug, daar zit een andere baseband in en daarmee zijn (bij mij in elk geval) de 3G problemen gefixed.
Daar heb ik geen info over, ik draai met twee vodafone sims. Vroeger had ik erg veel last van dropouts (5 seconden verbinding, dan weer 5 seconden niet, het rode kruisje stond te helft v.d. tijd aan) zodra ik 3G aanzette, op 2G werkte toen wel alles goed. Sinds ik de butterfly rom draai werkt ook 3G prima, heb u alleen een dropout als ik bijv. in de lift sta op mijn werk.denan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Die heb ik ook draaien maar ik ervaar dezelfde issues. Kan zijn dat het iets is binnen het T-mobile domein, vandaar mijn vraag.
Hoi ik ben nieuw hier.
Zoek een vervangend toestel voor mijn oude Nokia N900
Nu overweeg ik een C2 (platinum) of een ZP980. Wie kan mij de verschillen tussen deze 2 vertellen. Ik zie de verschillen niet echt. Ben ook niet thuis in de specs moet ik zeggen.
Nu overweeg ik een C2 (platinum) of een ZP980. Wie kan mij de verschillen tussen deze 2 vertellen. Ik zie de verschillen niet echt. Ben ook niet thuis in de specs moet ik zeggen.
Als je niet thuis bent in de specs dan ga je de verschillen ook niet zienslekw schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:09:
Hoi ik ben nieuw hier.
In de topicstart staat informatie die je op weg kan helpen.
Verwijderd
Hi All,
Ik ben van plan om de C2 platinum te kopen.
Ik las ergens dat er nagenoeg stock android op staat, klopt dit? Ik ben namelijk gewoon van met een nexus 7 te werken en zou heel blij zijn als er geen gebloate of geskinde chinese android op staat ..
Ik ben van plan om de C2 platinum te kopen.
Ik las ergens dat er nagenoeg stock android op staat, klopt dit? Ik ben namelijk gewoon van met een nexus 7 te werken en zou heel blij zijn als er geen gebloate of geskinde chinese android op staat ..
Welke ota software versie is inmiddels beschikbaar? Ik krijg af en toe een melding van de versie van augustus, maar deze kan ik niet installeren. Is dit ook de laatste officiele versie?
Op m'n C2 Plat. 16GB.greatgonzo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:28:
Welke ota software versie is inmiddels beschikbaar? Ik krijg af en toe een melding van de versie van augustus, maar deze kan ik niet installeren. Is dit ook de laatste officiele versie?
C2 20130610-083807
Ook C2 platinum 16GB hier: 20130819-173942greatgonzo schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:28:
Verwijderd
Ik heb Hi.denan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:30:
[...]
Toevallig T-Mobile? ik heb ook issues sinds een paar dagen.
Ga hem terugbrengen naar degene van wie ik de telefoon heb gekocht.
Mooie telefoon,maar zonder verbinding
In sommige gevallen kan het aan de ROM liggen, je kan proberen een andere ROM te flashen.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:51:
[...]
Ik heb Hi.
Ga hem terugbrengen naar degene van wie ik de telefoon heb gekocht.
Mooie telefoon,maar zonder verbindingheb ik er niet veel aan.
helaas mijn c2 platinum( zwart) laten vallen.....
heeft er toevallig nog iemand een scherm over/kapotte c2/zp980 over? Ben dus op zoek naar een replacement scherm.
heeft er toevallig nog iemand een scherm over/kapotte c2/zp980 over? Ben dus op zoek naar een replacement scherm.
Nou, da's vreemd.
Een paar weken geleden de butterfly 1.1 rom geinstalleerd en sindsdien een prima verbinding gehad op 3G. Echter sinds gisteren is het 3G probleem weer terug, zodra ik verbiding krijg op 3G (bijv. via de signaalplus module thuis) valt deze direct weer weg. Een paar seconden later heb ik dan weer verbiding op 2G, even wachten en dan schakeld ie over op 3G en boem, weer verbinding weg. Dit blijft de hele tijd zo doorgaan, geen verbinding, 2G verbinding, 3G verbinding en weer weg.......
Als ik 3G uitzet en alleen op 2G verbinding maak, dan werkt alles prima.
Iemand hier ook last van ?
Een paar weken geleden de butterfly 1.1 rom geinstalleerd en sindsdien een prima verbinding gehad op 3G. Echter sinds gisteren is het 3G probleem weer terug, zodra ik verbiding krijg op 3G (bijv. via de signaalplus module thuis) valt deze direct weer weg. Een paar seconden later heb ik dan weer verbiding op 2G, even wachten en dan schakeld ie over op 3G en boem, weer verbinding weg. Dit blijft de hele tijd zo doorgaan, geen verbinding, 2G verbinding, 3G verbinding en weer weg.......
Check of dit goed staat: http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.htmlHerrieMan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:49:
Nou, da's vreemd.
Ja, die heb ik al geprobeerd, maar dat helpt helaas helemaal niksimdos schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
Check of dit goed staat: http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html

Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde met mijn ZP980.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:50:
Marcel
Dan weer wel 3G en dan weer niet.
Verder wel een fijne telefoon maar dit is erg irritant...
Ik heb weinig zin om de phone te gaan rooten en er een andere rom op te gooien.
Alweer een paar dagen oud, maar kwam op chizchina nog wat nieuws tegen.
http://www.gizchina.com/2...g-zopo-zp990-zp980-c2-c3/
en het forum: http://www.androidiani.co...-2-1-aroma-installer.html
Wellicht gaat dat nog wat leuks opleveren.
http://www.gizchina.com/2...g-zopo-zp990-zp980-c2-c3/
en het forum: http://www.androidiani.co...-2-1-aroma-installer.html
Wellicht gaat dat nog wat leuks opleveren.
[ Voor 25% gewijzigd door HerrieMan op 07-10-2013 20:30 ]
-knip-
[ Voor 98% gewijzigd door SqnLdr op 28-10-2013 12:59 ]
Dit heeft bij mij alle problemen verholpen. De dataverbinding is een stuk stabieler (nog geen 100%, ik heb af en toe nog steeds een seconde uitval. Maar dan 1x per uur ipv 10x per minuut). Binnenkort maar eens alle ervaringen en fixes samenvatten in een reviewimdos schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
Check of dit goed staat: http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html
Ja, die fix doet wel wat zolang ik maar 1 sim gebruik, dan krijg ik daarmee een stabiele verbinding, maar zodra ik de tweede sim in de gsm steek dan begint ie nu weer te haperen, terwijl ie de afgelopen paar weken dus prima werkte.
Toevallig 2 SIM's van dezelfde (virtuele) provider?HerrieMan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:48:
Ja, die fix doet wel wat zolang ik maar 1 sim gebruik, dan krijg ik daarmee een stabiele verbinding, maar zodra ik de tweede sim in de gsm steek dan begint ie nu weer te haperen, terwijl ie de afgelopen paar weken dus prima werkte.
Zopo heeft std. namelijk hetzelfde IMEI in gebruik voor beide SIM's, kan me voorstellen dat dit ook voor problemen kan zorgen.
Te vroeg gejuigd.. na een paar dagen is het uitvallen weer begonnen. Soms zelfs midden in een telefoongesprek. Ook duurt het tussen de 20-30 seconden voor je een dialtone hoort.denan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:33:
Dit heeft bij mij alle problemen verholpen. De dataverbinding is een stuk stabieler (nog geen 100%, ik heb af en toe nog steeds een seconde uitval. Maar dan 1x per uur ipv 10x per minuut). Binnenkort maar eens alle ervaringen en fixes samenvatten in een review
butterfly rom en de engineer fix

butterfly rom schijnt de nieuwere versie modem te hebben, mogelijk conflicteert deze met het netwerk.
Zijn er onder jullie toevallig ook Waze gebruikers? Ik heb een probleem met het geluid en vraag me af of het misschien een probleem specifiek bij de Zopo C2 is, want met andere apparaten heb ik er geen last van.
Het gaat om de gesproken route instructies, deze zijn heel heel zacht en incompleet.. Het is net alsof ie wel wat probeert te vertellen maar er alleen zo nu en dan een woord gefluisterd wordt. Ik heb al gevarieerd met talen, stemmen en de geluidsinstellingen maar het blijft zich voordoen. Ik gebruik nu de Butterfly rom, maar bij andere roms was het ook al zo.
Verder werkt het prima, de GPS doet het goed en het grote scherm is prachtig voor navigatie toepassingen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Zopo icm Waze!
Het gaat om de gesproken route instructies, deze zijn heel heel zacht en incompleet.. Het is net alsof ie wel wat probeert te vertellen maar er alleen zo nu en dan een woord gefluisterd wordt. Ik heb al gevarieerd met talen, stemmen en de geluidsinstellingen maar het blijft zich voordoen. Ik gebruik nu de Butterfly rom, maar bij andere roms was het ook al zo.
Verder werkt het prima, de GPS doet het goed en het grote scherm is prachtig voor navigatie toepassingen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Zopo icm Waze!
[ Voor 13% gewijzigd door Palmachius op 11-10-2013 11:50 ]
Probeer eens wat te stoeien met mobileuncletools (engineermode MTK=>audio);Palmachius schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:49:
Zijn er onder jullie toevallig ook Waze gebruikers? Ik heb een probleem met het geluid en vraag me af of het misschien een probleem specifiek bij de Zopo C2 is, want met andere apparaten heb ik er geen last van.
Het gaat om de gesproken route instructies, deze zijn heel heel zacht en incompleet..
Vergeet niet te reboot'en daarna
[ Voor 3% gewijzigd door imdos op 11-10-2013 13:11 ]
Zijn er meer mensen die last hebben dat de telefoon spontaan uit gaat? Ik heb er last van als ik hem op tafel neerlegd en soms als hij in mijn broekzak zit. Ik gebruik de butterfly rom.
Dat is de accu die er niet 100% sluitend inzit. ik heb een strookje papier van 4 cm wijd 4 keer dubbel gevouwen tot een hoogte van 3/4mm en die aan de onderkant tussen de accu en body geperst (gewigt als je de accu erin plaatst). Dit zorgt ervoor dat de contact punten beter verbonden blijven dus de telefoon niet uitvalt als hij een schok krijgt.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X