[Zopo ZP980 & Zopo C2] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:25
Ik heb na een goed half jaar helaas ook problemen met mijn Zopo C2,

De telefoon reageert niet goed op de letters I J en N, of alle gelijke knoppen die in dit gebied zitten ( lijkt wel of het touchscreen deze niet helemaal meer pakt ). Kost soms 7 of 8 keer indrukken voordat de letters wel verschijnen, en soms pakt die ze ineenkeer.

Garantie via Mixeshop zit er helaas niet in, gesproken met de aftersales medewerker maar die blijft stug vol houden dat opsturen en wachten tot die terug komt de enige optie is. Verzending mag alleen met postmail of EMS ( dus ben hem flinke tijd kwijt ).

Iemand hier nog ideen wat er aan de hand kan zijn ? Graag hoor ik het.

Heb het scherm al gecalibreert via een recovery flash. Ook een andere ROM mocht de oplossing niet bieden. Gaat op een C2 "Platinum" 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 10:27
Gillded schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:15:
Ik heb na een goed half jaar helaas ook problemen met mijn Zopo C2,

De telefoon reageert niet goed op de letters I J en N, of alle gelijke knoppen die in dit gebied zitten ( lijkt wel of het touchscreen deze niet helemaal meer pakt ). Kost soms 7 of 8 keer indrukken voordat de letters wel verschijnen, en soms pakt die ze ineenkeer.

Garantie via Mixeshop zit er helaas niet in, gesproken met de aftersales medewerker maar die blijft stug vol houden dat opsturen en wachten tot die terug komt de enige optie is. Verzending mag alleen met postmail of EMS ( dus ben hem flinke tijd kwijt ).

Iemand hier nog ideen wat er aan de hand kan zijn ? Graag hoor ik het.

Heb het scherm al gecalibreert via een recovery flash. Ook een andere ROM mocht de oplossing niet bieden. Gaat op een C2 "Platinum" 32GB.
Is dat met het standaard toetsenbord?. Heb er nl ook last van gehad in het begin , later Swype keyboard gekocht en nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Heb het met verschillende roms en toetsenborden. Ben trouwens vergeten te melden dat hij wel andere letters op deze plek pakt ( bijvoorbeeld i.p.v. N pakt hij M en B tegelijk. ) Zal dit iets van water kunnen zijn ? Wat denken jullie ? Voordat ik mijn telefoon openhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 16:37
Sinds gisteren heb ik dat mijn Zopo zp980+ uit zichzelf uit gaat.
Weet iemand wat het probleem is? Hij is nog orgineel en heeft geen custom rom.

Ik heb 'em sinds februari 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Kijk even of de batterij goed vast zit gamezfreak, dit was bij mijn S3 vaak het probleem. Heb je eventueel een andere batterij om te testen of deze wel goed is ? Sommige batterijen van de zopo werken niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Vandaag mijn (nou ja, van mijn dochter) ZP980+ bij PostNL aangeboden om terug te gaan naar Mixeshop. Gek worden we van de ghost touches en geen van de oplossingen werkt: nieuwe rom flashen maakt niets uit, touchscreen firmware updaten lukt niet.
Ik hoop dat ze een nieuw touch screen installeren en het echt lang genoeg testen om te weten dat het over is.
Wat mij betreft komt er nooit meer een Zopo in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
4.4 voor de zp980/c2/c3 komt zeer binnenkort, http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=461785&st=6760

Hij heeft de kernel al voor het grootste deel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 20:22
Interessant! Ik hoop dat 't tegen die tijd ook ergens terecht komt met Engelse of Nederlandse beschrijvingen, want van die url kan ik niks maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nice, ben benieuwd naar CM of iets anders.

Is er trouwens een setting of map die ik kan leegmaken voor connection drops? Ik heb mijn Zopo C2 Platinum een stuk op de (beklede) trap laten stuiteren (dik metertje) en nu heb ik vrij regelmatig connection drops (rood kruisje bij SIM1).

SIM2 heb ik dit (nog) niet gezien.

Heb al de schroefjes allemaal aangedraaid, en toen leek het beter te gaan, of zou het die kabel zijn die niet helemaal lekker zit? Net zoals de setting voor GSM/WCDMA via MobileUncle die staat nu op auto.

Ik vermoed eerder een software probleem dan een hardware dingetje namelijk.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Is al een cm rom beschikbaar, via http://www.androidiani.co...-kk-4-4-3-unofficial.html

What works:
- SIM1 for phone calls (incoming/outgoing) and SMS, data (2g, 3g)
- SIM2 is a WIP
- Audio (microphone - now also outside phone calls, loudspeaker, headphones)
- Sensors
- Wifi (not wifi direct)
- GPS (no A-GPS yet nor EPO assist files, so the fix can take a bit)
- hw composer
- camera for taking pictures (not video)
- wifi and usb tethering
- battery usage stats (expect the usage for Display to be very unprecise)
- candy crush, facebook and twitter

What doesn't work, known bugs:
- 2nd sim card 3G switch
- Dual SIM is a WIP, not has some bugs (data connection instability, etc.)
- camera for "movies" does not work
- (hw) video en/decoding not enabled
- bluetooth not available
- FM radio not available
- A-GPS does not work, GPS works though but slowish
- rest of MTK specifics (what?)

Eerst de volgende recovery installeren via mobile uncle tools (Root nodig)
http://www.adrive.com/pub...ecovery_2.7.1.0kk_980.img

Daarna kan je via de recovery de volgende rom installeren:
http://www.adrive.com/public/GZ3vKp/ZOPO_CM11_0.8.zip

Komt heel binnenkort, volledige werkend versie voor de zp990 is nu beschikbaar:
http://www.needrom.com/mobile/marsapa-rom-kk-v1/

[ Voor 5% gewijzigd door Tc662 op 28-06-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

imdos schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:
Is er trouwens een setting of map die ik kan leegmaken voor connection drops van de cellular? Ik heb mijn Zopo C2 Platinum een stuk op de (beklede) trap laten stuiteren (dik metertje) en nu heb ik vrij regelmatig connection drops (rood kruisje bij SIM1 of SIM2).

Ik vermoed eerder een software probleem dan een hardware dingetje namelijk.
Gisteren is hij weer helemaal leeg gelopen en voelde toen ook wel warm aan aan de bovenkant.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

kan elke custom rom op de C2 platinum gezet worden? Of zijn de meeste custom roms voor de reguliere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Ziet er uit als bekende problemen. De mijne is inmiddels helemaal dood

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
greatgonzo schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:50:
kan elke custom rom op de C2 platinum gezet worden? Of zijn de meeste custom roms voor de reguliere versie?
Zit geen enkel verschil tussen de c2 en zp980's versies. Dus ook de platinum is gewoon een c2/zp980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

even een vraagje: ik ga binnenkort over van hollandsnieuwe naar telfort.

IVM normale sim had ik de HN kaart in SIM2 zitten. Bij de telfort SIM kan ik straks kiezen of ik hem in het micro (sim1) of normale (sim2) slot wil doen.

Maakt dit uberhaubt nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja, SIM1 schijnt meer frequenties te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

imdos schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:50:
Ja, SIM1 schijnt meer frequenties te ondersteunen.
maar ik zie meer storingen in dit forum op sim1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
USB-OTG op C3?
Heeft iemand ervaring met USB-OTG bij de Zopo C3?
Binnen 1/2 sec. na aansluiten van een USB-OTG krijg ik een melding "Externe USB opslag kan worden verwijderd". Bovendien kunnen vanaf dat moment screenshots niet meer worden opgeslagen; pas na een reboot lukt dat weer.

Ik twijfel of het aan de C3 ligt, of aan het kabeltje (besteld bij DealExtreme), of dat een USB stick van 16 GB te veel zou zijn?

Mvg, Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Zo, sinds gisteren een mooie nieuwe cover voor m'n C2 Platinum gekocht. M'n zusje was toe aan een fatsoenlijke telefoon en die heb ik aan een ZP980+ (8-Core met 2GB RAM) geholpen, was een mooi moment om even een nieuwe flipcover bij dezelfde bestelling te gooien.

Even wat anders trouwens: Zijn er al fatsoenlijke (stock) 4.4 rom's waar vrijwel alles fatsoenlijk werkt? AGPS zou prettig zijn, stock camera app boeit me dan bijv niet zo. Zopo C2 Platinum met 1GB RAM, MT6589T.

RAM usage komt me enigszins de strot uit, problematisch? Nee, hachtelijk wanneer ik bijv chrome met meerdere tabs gebruik? Soms wel ja. Constant rond de 600MB, nu heb ik hier via Antutu een leuke acceleratieapp voor welke m'n geheugen met een druk op het scherm opschoont maar dat is verre van ideaal..

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2014 02:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmmm mijn C2 weigert plots te booten. Het (irritante) opstartdeuntje en het logo komen in beeld en zodra deze afgelopen zijn stopt het systeem met verder gaan. Na 30 seconden oid word het scherm wel ietsje gedimt. Factory recovery is in het chinees en system recovery start gewoon.

Geen custom rom en een ongeroot toestel.

Cache/data gecleared en het werkt weer. /uitgestressed :X

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Bah, een week geleden begon me c2 problemen te vertonen met opladen. Vorige week heb ik ook een qmust desktop dock gekocht. Nu laadt mijn zopo c2 helemaal niet meer op en ook is de dock kapot. Ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat dit door de dock komt. Vind het iets te toevallig dat beide tegelijk kapot gaan.. Is het mogelijk dat ik reparatie kosten kan krijgen van de verkoper, heb ik een manier om dit te bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Mijn Zopo heeft ook problemen met laden, doet-ie alleen nog maar als het apparaat is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik had een dockt met een tijdklok ingesteld: laden tussen 23-2 uur en 6-6.30

Toen ontstond het probleem dat de telefoon soms bij de tweede lading spontaan uitviel (en ik dus al een paar keer me moest haasten om op het werk te komen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Mijn C2 is al een tijdje dood. Na het uitschakelen voor een vlucht niet meer aan de praat gekregen.

Inmiddels is het apparaat terug naar China, ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Hoop ik op een nieuwe? Hoop ik op geld terug? Ik wacht het geduldig af.

Inmiddels een oude Lumia800 van stal gehaald. Werkt nog aardig ook.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 02:15:
....RAM usage komt me enigszins de strot uit, problematisch? Nee, hachtelijk wanneer ik bijv chrome met meerdere tabs gebruik? Soms wel ja. Constant rond de 600MB, nu heb ik hier via Antutu een leuke acceleratieapp voor welke m'n geheugen met een druk op het scherm opschoont maar dat is verre van ideaal..
-> Antutu is een benchmark tool; kun je daar ook het geheugen mee opschonen? Wat is er dna niet ideaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hherrmmann schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:44:
[...]

-> Antutu is een benchmark tool; kun je daar ook het geheugen mee opschonen? Wat is er dna niet ideaal aan?
Nee? Dat zeg ik ook niet.

• Tc662

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:34

iChaos

It's Lupus.

Draait lekker hoor! Eerst draaide ik die 1.0.0, die drainde de batterij als een gek (5% per uur ofzo in standby zonder WiFi). Nu 1.0.1 erop geknald, dat gaat een stuk beter zo te zien :) Nog even testen of Bluetooth ook werkt met A2DP in de auto, en ik ben tevreden (oh, en GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
iChaos schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:36:
Draait lekker hoor! Eerst draaide ik die 1.0.0, die drainde de batterij als een gek (5% per uur ofzo in standby zonder WiFi). Nu 1.0.1 erop geknald, dat gaat een stuk beter zo te zien :) Nog even testen of Bluetooth ook werkt met A2DP in de auto, en ik ben tevreden (oh, en GPS).
Klinkt goed! Hoe zit het met 3g op beide sims? Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:34

iChaos

It's Lupus.

3G op SIM1 werkt prima, op SIM2 heb ik het niet getest, maar ik ga er vanuit dat het prima werkt (de ROM is gecompileerd uit gelekte sources van MediaTek, daarom is het ook geen CyanogenMod). Verder heb ik nog niks kunnen vinden dat kapot is, het werkt eigenlijk allemaal wel prima, inclusief het hele multiSIM-beheergebeuren uit Android 4.2, dat zit er ook weer gewoon in. Versie 1.0.1 heeft gewoon de stock Android look in plaats van rare 3G-icoontjes, dus dat is ook wel handig.

Verder is het vooral wat prettiger dat apps voor Android 4.3 en hoger nu ook weer fijn werken. Het is even smooth als Android 4.2, maar de batterijduur is iets minder lijkt het (al kan dat ook liggen aan het feit dat ik de hele dag op een locatie met slecht bereik zat). ART werkt nog niet, dat is wel jammer maar wordt hopelijk nog opgelost.

De reden dat ik Android Kitkat voornamelijk graag wou: DoubleTapToWake/AcDisplay. Na een commando in de terminal is het mogelijk om het scherm aan te zetten door drie keer op het scherm te tikken (bij twee gaat het niet altijd goed, bij drie wel altijd). Met AcDisplay heb je dan een lockscreen zoals de Moto X ActiveDisplay had, en als je in Google Now de optie aanzet om vanaf het lockscreen Google Now aan te zetten, werkt het fenomenaal :D

Ik stap in de auto, zet bluetooth aan, en met behulp van een applicatie verbind hij gelijk met de bluetooth in de auto. De telefoon ligt ergens op het dashboard, en wanneer ik iets op mijn telefoon moet doen is het dus alleen een kwestie van 3 keer op het scherm tikken (net wat makkelijker dan de powerknop indrukken), en ik kan direct een commando opgeven. GPS moet ik nog wel testen, maar ik neem aan dat dat ook prima werkt.

Het enige echte minpunt is dat Cell Standby wel een stuk meer energie verbruikt t.o.v. 4.2 ROMs, maar dat moet ik nog wat nader testen, en anders neem ik dat graag voor lief omdat ik toch altijd een oplader bij heb/powerbank in mijn rugzak heb/in de auto zit. Echt erbarmelijk is het niet, maar vroeger haalde ik van 's ochtends 5 uur tot 's avonds 10 uur en had ik nog 25% over, nu is hij rond 6 uur 's avonds wel leeg. Een stuk slechter dus, maar met mijn dagelijkse patroon is het wel te doen (en misschien wordt het wel beter zodra ik in een gebied zit met beter bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Klinkt als een prima rom tot zo ver. De accu van m'n Zopo doet toch al geregeld heel vreemd, zojuist, na 2 uur van de lader af, al 25% kwijt.... En dan draai ik momenteel de stock rom. Ik denk toch dat ik de duik maar ga nemen ;) Zal de resultaten hier ook plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Ik heb nu 1,5 dag de rom draaien en ben erg positief. Accu duur valt mij tot nu toe alles mee, zit op 41% na ruim 14uur. De snelheid is geweldig, de rom voelt heel soepel en de apps draaien allemaal prima. De opstarttijd van de C2 is heel snel. De camera werkt perfect, sneller dan onder 4.2. GPS nog niet getest. Dual sim, met 3G switchen werkt ook prima. Ben eigenlijk nog helemaal geen bugs tegen gekomen, behalve dan dat bij gebruik van de default mailapp (imap account) gelezen mail weer als ongelezen wordt gekenmerkt zodra je de app weer opent. Verder een leuke nieuwe feature, dubble tab om de telefoon wakker te maken.
Ik blijf de rom gebruiken, want hij is echt al te gebruiken als daily driver.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 23:00
Ik ben op zoek naar een stabiele rom die gewoon alle basics goed kan. Dus stabiel wifi, bluetooth, wifi tethering, geen foutmelding als ik een SMS ontvang en geen gehakkel. Hoeft dus niet de nieuwste te zijn, maar 't gewoon doen. Iemand een tip waar ik moet zoeken (ik kom erg veel roms tegen waar ik 't verschil niet tussen kan ontdekken).

• RudolfR
Die foutmelding bij het ontvangen van een SMS is te verhelpen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40770061

• jg77
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:30:
Ik ben op zoek naar een stabiele rom die gewoon alle basics goed kan. Dus stabiel wifi, bluetooth, wifi tethering, geen foutmelding als ik een SMS ontvang en geen gehakkel. Hoeft dus niet de nieuwste te zijn, maar 't gewoon doen. Iemand een tip waar ik moet zoeken (ik kom erg veel roms tegen waar ik 't verschil niet tussen kan ontdekken).
Ik heb menig rom gebruikt/geprobeerd (miui, lewaos, samsung e.d.), maar uiteindelijk het langst blijven hangen op de stock rom met xposed & gravitybox. Nu kitkat 1.0.2 van paolothlw8, welke in mijn optiek perfect werkt. Wifi is heel stabiel, geen melding bij sms ;), wifi tethering, bluetooth gebruik ik zelf niet, maar een andere reviewer had die als werkend bestempeld. Alle apps die ik geinstalleerd heb werken gewoon prima.
Probeer hem gewoon een tijdje.
Je kan de rom vinden op Needrom.

Verwijderd

Ik heb zelf een ZP810, waarmee ik ook supergraag de android versie zou willen upgraden. Een paar bugs in het systeem zouden voor mij inderdaad best opgelost mogen worden. Maar als ik bij Draadloze Updates (ofzo) of Systeemupdates dan naar updates zoek, zijn er geen nieuwe updates. Dat kan toch bijna niet kloppen voor een telefoon van 1 jaartje oud??

Graag een duidelijke verklaring

Groet, Tiemen

• jg77
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:41:
Ik heb zelf een ZP810, waarmee ik ook supergraag de android versie zou willen upgraden. Een paar bugs in het systeem zouden voor mij inderdaad best opgelost mogen worden. Maar als ik bij Draadloze Updates (ofzo) of Systeemupdates dan naar updates zoek, zijn er geen nieuwe updates. Dat kan toch bijna niet kloppen voor een telefoon van 1 jaartje oud??

Groet, Tiemen
Tsja, dat is een beetje hoe Zopo blijkt te werken.. alleen de 8-core phones worden geupgrade naar 4.4.
Ik heb je vraag even brutaal door gespeeld naar de dev van de 980/990/c2/c3/c7 kitkat rom. Misschien dat hij iets voor kan betekenen. Het grote verschil op het eerste gezicht tussen onze telefoons is het scherm. Even wachten op zijn reactie nu...

• kjiratsiekoedel
jg77 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:51:
[...]

Ik heb menig rom gebruikt/geprobeerd (miui, lewaos, samsung e.d.), maar uiteindelijk het langst blijven hangen op de stock rom met xposed & gravitybox. Nu kitkat 1.0.2 van paolothlw8, welke in mijn optiek perfect werkt. Wifi is heel stabiel, geen melding bij sms ;), wifi tethering, bluetooth gebruik ik zelf niet, maar een andere reviewer had die als werkend bestempeld. Alle apps die ik geinstalleerd heb werken gewoon prima.
Probeer hem gewoon een tijdje.
Je kan de rom vinden op Needrom.
ah, thanx. ik heb 'm erop gezet. ik ben benieuwd! Iig al handig dat 't SD&telefoongeheugen nu omgedraaid zijn (al is dat volgens mij meer door rooten dan door de rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:41:

Groet, Tiemen
Ik heb een reactie van de dev van de 4.4. rom voor de 980/990/c2/c3/c7 rom. De sources zijn bruikbaar, maar er zullen op kernel niveau aanpassingen gedaan moeten worden, en hij heeft zelf geen zp810 tot zijn beschikking, dus dat wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:45:
Heb sinds enige tijd steeds de melding (launchr is gestopt" op mijn Zopo 980+ ... Voor de rest doet hij het prima, ben ik in een spel ofzo blijft hij in het spel mar geeft hij wel de melding ...

In het begin was het af en toe, nu veel te vaak om goed te zijn. Er staat de gewone 4.2.2 nog op, ou begot niet weten hoe deze te upgraden als dat een oplossing zou kunnen zijn. Of moet ik de originele launcher updaten ofzo ????
OPGELOST ... heb Nova launcher erop gezet en nu werkt het prima ... probleem zat dus in de standaard launcher :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Ik heb 4.4.2 op mijn ZOPO C3 gezet. Weten jullie of het via een omweg mogelijk is om foto's standaard op de SD card te laten zetten?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcododge141
  • Laatst online: 07-04-2016
Volgens mij kun je dat instellen bij instellingen, opslagruimte, kies standaard schrijfruimte en dan SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Dan installeert die ook standaard alle apps op de SD kaart en dat wil ik nu juist niet. De functie om alleen je camera daar te laten opslaan lijkt weggehaald te zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcododge141
Vraagje, ik heb ook 4.4.2 op de C2 geduwd maar hij start vaak ongevraagd opnieuw op als hij in mijn broekzak zit. Nu heb ik gemerkt dat wanneer mijn scherm op lock staat ik 3 of 4 keer op mijn scherm tap de C2 spontaan uitvalt. Ik moet hem dan weer opnieuw via het startknopje aanzetten? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Of hebben meer mensen hier last van. Verder een prima rom!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcododge141
@ carpebios, Ah, oké. daar had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcododge141
uitval / opstartprobleem opgelost, ik draai nu op 1.0.4. en heb tijdens de installatie de DoubleTapToWake/AcDisplay optie uitgevinkt.
GPS first start is 5 sec. Ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:34:
[...]

ah, thanx. ik heb 'm erop gezet. ik ben benieuwd! Iig al handig dat 't SD&telefoongeheugen nu omgedraaid zijn (al is dat volgens mij meer door rooten dan door de rom)
Tot zo ver mijn indruk na een paar dagen:
-loopt minder vast
-wifi kan aanblijven en hij schakelt vanzelf over op 3G als er geen wifi is
-wifi verbinding is minder sterk
-hij accepteert nu elke USB lader die ik heb (voorheen niet en liep hij leeg aan sommige laders)

[ Voor 3% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 22-09-2014 19:50 ]

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Ik kan niet meer surfen via de stock browser. Nog iemand? Vanavond Chrome eens proberen installeren.

• marcododge141
Horla schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:16:
Ik kan niet meer surfen via de stock browser. Nog iemand? Vanavond Chrome eens proberen installeren.
Bedoel je met kitkat? Ik surf met firefox zonder problemen.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Eens herstarten heeft het opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb ineens het probleem dat de camera niet meer functioneert, ik zie alleen (fijne) zwart-grijze strepen.
Frontcamera heeft dit probleem niet.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn? Ik draai wel een custom rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNo-aKa-009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 15:15
Beste,

Een tijdje geleden is de bovenkant van mijn scherm er mee gestopt, het touchgedeelte dat is, ongeveeer een centimeter naar beneden vanaf de bovenkant van het scherm.
Nu de vraag, is het de digitizer die kapot is en is dit te verhelpen met een nieuw scherm+digitizer. Het kost het 90 euro, dus vandaar dat ik het ff vraag :9

Hier btw een link naar het ZOPO forum, waar ik een screenshot heb gepost:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-2680-1-1.html

[ Voor 6% gewijzigd door XeNo-aKa-009 op 26-10-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb inmiddels ook de 4.4 rom draaien, bevalt goed... Wel twee vraagjes:
- zie ik nu goed dat je kunt instellen dat je het scherm kunt ontgrendelen door erop te tikken? Hoe doe je dit?
- Ik lijk één storing te hebben, de auto brightness hapert een beetje. Hoe kan ik dat verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Even voor de zekerheid hier navragen:
Ik wil de custom rom 1.0.7 KitKat installeren.
Ik heb de recovery update erop gezet (TWRP 2.8). De nieuwe Kitkat rom staat op sdcard0

Kan ik nu gewoon:
1) booten naar TWRP recovery mode
2) Wipe (Factory reset)
3) Install custom rom (zip)

Of mis ik een stap?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
Cis schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:48:
Even voor de zekerheid hier navragen:
Ik wil de custom rom 1.0.7 KitKat installeren.
Ik heb de recovery update erop gezet (TWRP 2.8). De nieuwe Kitkat rom staat op sdcard0

Kan ik nu gewoon:
1) booten naar TWRP recovery mode
2) Wipe (Factory reset)
3) Install custom rom (zip)

Of mis ik een stap?
Wipe cache en Dalvik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan iemand mij in de goede richting helpen.

Ik heb een Zopo 980+ die niet reageert als ik op de power knop druk en niet oplaadt. Waarschijnlijk wat fout gegaan met flashen. De USB driver wordt nog wel gedetecteerd als "MTK USB Port (COMx)" en ik kan met SPFTool 5.0.x flashen wat ik wil. Wordt ook nog succesvol aangegeven na elke flash.
De ROM is deze: zp980+_zopomobileshop_140106.rar

Alleen de telefoon boot niet (accu was zeker 70 á 80%).

Wie heeft een goede ROM of een tip welke opties ik moet aanvinken?

Ik heb nu de laatste kk rom van zopo kunnen flasen

[ Voor 4% gewijzigd door imdos op 11-11-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Thanks. Gelukt :)

Helaas heb ik nog steeds het pairing probleem met Bluetooth. Ik kan mijn Zopo C2 niet goed pairen met mijn navigatiesysteem van Toyota.
En nu blijkt dat mijn Zopo C2 ook niet kan connecten met mijn nieuwe Bluetooth tandenborstel.
In 4.2.1 had ik dit probleem ook en toen zeiden diverse mensen op diverse fora dat dit probleem met KitKat opgelost zou zijn. Helaas niet dus.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
imdos schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:30:
Kan iemand mij in de goede richting helpen.

Ik heb een Zopo 980+ die niet reageert als ik op de power knop druk en niet oplaadt. Waarschijnlijk wat fout gegaan met flashen. De USB driver wordt nog wel gedetecteerd als "MTK USB Port (COMx)" en ik kan met SPFTool 5.0.x flashen wat ik wil. Wordt ook nog succesvol aangegeven na elke flash.
De ROM is deze: zp980+_zopomobileshop_140106.rar

Alleen de telefoon boot niet (accu was zeker 70 á 80%).

Wie heeft een goede ROM of een tip welke opties ik moet aanvinken?

Ik heb nu de laatste kk rom van zopo kunnen flasen
werkt het nu?

[ Voor 5% gewijzigd door prinsvlad op 14-11-2014 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja, ik heb een werkende kk ROM gevonden op zopomobileforum. Door het geklooi met ROM's heb ik trouwens het IMEI nummer weten te wissen, maar die kon ik weer herstellen. Maar ik wil de zopo 1.07 ROM die hier genoemd wordt veel liever.

De kernel van die TWRP 2.7v2 en 2.8 recovery boot wil niet bootten. Ik had nu TWRP 2.5 van deze link geprobeerd. Daarmee kan ik bootten en de Aroma ROM flasher starten (vanaf die 4.4.2 ZP980+_Official_20141018-172927.rar), ik kies dan alle opties om schoon te maken.

Het hele proces is met enkele minuten klaar, maar na de reboot kom ik in een boot loop.

Ik heb zo'n beetje alle opties geprobeerd voor de kernel (C7 een type en C2 alle types) en de opties voor silent boot, new baseband en boot logo.

Heeft iemand nog een gouden tip voor de goede recovery of een andere tip zodat ik wel deze ROM kan proberen :? ?

[ Voor 5% gewijzigd door imdos op 16-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Je probeert een ZP980+ rom te flashen op een ZP980/C2. Dat gaat niet werken. De ZP980+ heeft een octa core processor terwijl de ZP980/C2 dat niet hebben. Mocht je toch kitkat willen kan je het volgende installeren: http://www.needrom.com/download/kitkat-4-4-2-980990/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:43:
Je probeert een ZP980+ rom te flashen op een ZP980/C2. Dat gaat niet werken. De ZP980+ heeft een octa core processor terwijl de ZP980/C2 dat niet hebben. Mocht je toch kitkat willen kan je het volgende installeren: http://www.needrom.com/download/kitkat-4-4-2-980990/
Die ROM wilde ik proberen, maar die werkt dus niet op mijn 980+. Dus die octa core heb ik wel. Ik heb nu de marsappa v4 ROM en die boot wel goed.

Het enige probleem met deze telefoon is wat backlight bleeding en een aantal zwarte stipjes/vlekjes op de lens lijkt het. Het uit elkaar schroeven heeft niet geholpen, de kleine plekjes blijven zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door imdos op 18-11-2014 12:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leurke777
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 16:35
Toevallig nog iemand die een kapotte zopo c2 platinum (of c2) heeft? Ik ben wel geïnteresseerd. Heb een bepaald onderdeel nodig in functie van het antenne signaal. Je mag mij altijd een bericht sturen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergx
  • Laatst online: 04-09-2016
Hallo,
ik zit met een opstartprobleem. Ik krijg de melding ''Proces system reageert niet. Wilt u Wachten?'' en daarna krijg ik weer een stukje muziek, zopo-logo en blijft hij hangen. En daarna herhaalt dit verhaaltje zich. Toestel reageert niet meer, uitzetten kan alleen door batterij verwijderen.

Ik heb het toestel naar Zopo Benelux gestuurd en die hebben een ROM-reset gedaan en nog wat andere softwarematige dingetjes maar na 4 maanden heb ik hetzelfde probleem.

De tip om volume+ en aan/uit in te drukken werkt niet (meer) dus ik kan de factory reset niet uitvoeren.
Hij start gewoon (niet) op.
Is het nu in deze staat mogelijk om nog zelf iets te proberen te installeren? Vast wel want Zopo Benulux is het ook gelukt.

Hoe moet dat, is het ingewikkeld of ook voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
petergx schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:24:
Hallo,
ik zit met een opstartprobleem. Ik krijg de melding ''Proces system reageert niet. Wilt u Wachten?'' en daarna krijg ik weer een stukje muziek, zopo-logo en blijft hij hangen. En daarna herhaalt dit verhaaltje zich. Toestel reageert niet meer, uitzetten kan alleen door batterij verwijderen.

Ik heb het toestel naar Zopo Benelux gestuurd en die hebben een ROM-reset gedaan en nog wat andere softwarematige dingetjes maar na 4 maanden heb ik hetzelfde probleem.

De tip om volume+ en aan/uit in te drukken werkt niet (meer) dus ik kan de factory reset niet uitvoeren.
Hij start gewoon (niet) op.
Is het nu in deze staat mogelijk om nog zelf iets te proberen te installeren? Vast wel want Zopo Benulux is het ook gelukt.

Hoe moet dat, is het ingewikkeld of ook voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan te doen?
Vreemd dat je telefoon na 4 maanden goed werken dit op eens gaat doen.
Om in de recovery te komen moet je bij dit type naast volume+ en powerbutton ook de usb kabel aangesloten hebben. Dit mag naar de pc zijn, maar kan ook met de oplader gebeuren.
Je draait geen customrom of custom recovery neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergx
Hallo jg77, bedankt voor de tip. _/-\o_
Nou nee, ben een complete dummy wat betreft customising maar ik denk dat het wel nuttig kan zijn en ook 'fun' om eens wat te proberen.

Het vervolg....

Ik heb de usb-kabel aangesloten en optie ''wipe data/factory reset'' geselecteerd en daarna <enter> ofwel de aan-/uit-knop ingedrukt. Daarna krijg ik weer het 'startscherm' te zien: een liggend androïd-robotje met een rood waarschuwingsbord op zijn opengeklapte buik. |:(
Daarna ga ik terug naar het Android recovery scherm en klik dan per ongeluk op de volumeknop en krijg een vervolgscherm met de de vraag ''Wipe all user data''met 8 keer ''NO'', dan ''YES delete all user data'' en dan weer 3 keer ''NO''. Een willekeurige NO selecteren en dan weer aan/uit drukken geeft weer het robotje. Dan maar ''YES'' aangeklikt, er zit toch geen SIM-kaart in.
Melding: 'Wiping data; Formatting /data en Formatting /cache' en tot slot 'Data wipe complete'.

En nu? Batterij er uit en opnieuw opstarten of via de ''reboot system now'' - optie??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
petergx schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:42:
Hallo jg77, bedankt voor de tip. _/-\o_
Nou nee, ben een complete dummy wat betreft customising maar ik denk dat het wel nuttig kan zijn en ook 'fun' om eens wat te proberen.

Het vervolg....

Ik heb de usb-kabel aangesloten en optie ''wipe data/factory reset'' geselecteerd en daarna <enter> ofwel de aan-/uit-knop ingedrukt. Daarna krijg ik weer het 'startscherm' te zien: een liggend androïd-robotje met een rood waarschuwingsbord op zijn opengeklapte buik. |:(
Daarna ga ik terug naar het Android recovery scherm en klik dan per ongeluk op de volumeknop en krijg een vervolgscherm met de de vraag ''Wipe all user data''met 8 keer ''NO'', dan ''YES delete all user data'' en dan weer 3 keer ''NO''. Een willekeurige NO selecteren en dan weer aan/uit drukken geeft weer het robotje. Dan maar ''YES'' aangeklikt, er zit toch geen SIM-kaart in.
Melding: 'Wiping data; Formatting /data en Formatting /cache' en tot slot 'Data wipe complete'.

En nu? Batterij er uit en opnieuw opstarten of via de ''reboot system now'' - optie??? :?
Maakt niet uit hoe je er gekomen bent, maar blijkbaar heb je de factory reset gedaan. Het netste is dan de reboot system now optie te gebruiken.

Als je nu weer een werkende telefoon hebt dan zou je idd eens wat fun kunnen gaan hebben. Begin met het zoeken op framaroot op het xda developer forum. Het is een app, dus download 'm gelijk op je telefoon. Root daarmee vervolgens je telefoon. Ga naar de playstore en installeer MobileUncle toolbox. Je zou nu nog even opzoek moeten naar een nieuwe recovery, bijvoorbeeld op needrom, en deze installeer je mbv MobileUncle toolbox. Als je dit gedaan hebt kan de fun echt beginnen en kan je een custom rom uitzoeken :Y

[ Voor 16% gewijzigd door jg77 op 23-12-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petergx
Hij doet het weer, fantastisch... :)
Scheelt naast geld in ieder geval een paar dagen dat ik het toestel niet zou kunnen gebruiken als ik het had moeten opsturen. Zeker met de Kerstdagen...

{Als je nu weer een werkende telefoon hebt dan zou je idd eens wat fun kunnen gaan hebben. Begin met het zoeken op framaroot op het xda developer forum. Het is een app, dus download 'm gelijk op je telefoon. Root daarmee vervolgens je telefoon. Ga naar de playstore en installeer MobileUncle toolbox. Je zou nu nog even opzoek moeten naar een nieuwe recovery, bijvoorbeeld op needrom, en deze installeer je mbv MobileUncle toolbox. Als je dit gedaan hebt kan de fun echt beginnen en kan je een custom rom uitzoeken :Y}

Framaroot zoeken gaat wel lukken, app downloaden ook, root de telefoon.... Ehm ???? Hoe?

Toolbox downloaden en installeren op mobiel lukt wel. Zoek een nieuwe Recovery op needrom... voor de zopo c2 dus? Dat is een zoekopdracht: ''recovery zopo c2''? Waar sla ik dat op, meteen op de mobiel of de SD-kaart of wordt dat alleen/meteen uitgevoerd?

Kun je één custom rom installeren of meerdere of een deel van zo'n rom?

Morgen verder kijken maar nu eerst :z goede nacht...

• gamezfreak
Ik heb een Zopo ZP980+ i.c.m. prepaid kaart van T-mobile en van AldiTalk. Nu heb ik de laatste tijd geen bereik met beide kaarten. Zodra ik de T-mobile simkaart in een oude samsung telefoon doe, dan doet hij het wel.

Enig idee wat het kan zijn? Telefoon heeft nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Zopo 980 met 32 GB intern geheugen en wil deze graag voorzien van een custom ROM en de mogelijkheid dat ik later zelf ROM's erop kan zetten. Wie o wie heeft ervaringen met specifiek deze telefoon en wil dit voor me uitvoeren.

Verwijs me a.u.b. niet naar websites waar het "o zo makkelijk" wordt uitgelegd, want al die sites zijn een drama. Heb er al vele uren inzitten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

gamezfreak schreef op donderdag 25 december 2014 @ 18:00:
Ik heb een Zopo ZP980+ i.c.m. prepaid kaart van T-mobile en van AldiTalk. Nu heb ik de laatste tijd geen bereik met beide kaarten. Zodra ik de T-mobile simkaart in een oude samsung telefoon doe, dan doet hij het wel.

Enig idee wat het kan zijn? Telefoon heeft nog garantie.
Mogelijk zitten ze allebei op hetzelfde netwerk? Ik weet niet of AldiTalk ook op het T-mobile netwerk zit, maar dat lijkt me van wel/dat zou maar eens kunnen.

Het probleem zit hem in dat geval in het feit dat je twee keer hetzelfde IMEI-nummer hebt. Zoek maar eens op het wijzigen van je IMEI, bijvoorbeeld in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:59:
Ik heb een Zopo 980 met 32 GB intern geheugen en wil deze graag voorzien van een custom ROM en de mogelijkheid dat ik later zelf ROM's erop kan zetten. Wie o wie heeft ervaringen met specifiek deze telefoon en wil dit voor me uitvoeren.

Verwijs me a.u.b. niet naar websites waar het "o zo makkelijk" wordt uitgelegd, want al die sites zijn een drama. Heb er al vele uren inzitten. Alvast bedankt.
Veel tweakers die dit forum lezen. Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je best een beetje helpen als je langs komt. Ik woon zelf in IJsselstein vlak bij Utrecht. Anders moet je even een andere tweaker vragen!

Overigens de telefoon versies verschillen amper en het verschil zit hem in de mogelijke ROM's die je kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
Ik heb de telefoon laten opsturen en bleek dat de IMEI nummers gewist waren? Sinds gisteren had ik mijn telefoon weer terug met Android 4.4.2 erop, maar nu bleek dat de camera niet deed, weer terug gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
  • Laatst online: 11-06 14:18
Weten jullie of een zopo c2 werkt met Towelroot? Hij heeft de Android software die je krijg als je hem uit de doos haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:22:
Weten jullie of een zopo c2 werkt met Towelroot? Hij heeft de Android software die je krijg als je hem uit de doos haalt.
Towelroot ken ik niet, maar van Framaroot weet ik zeker dat het werkt. Check xda forum even.

[ Voor 0% gewijzigd door jg77 op 16-01-2015 06:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
Vandaag de telefoon binnen gekregen,

Ik ga dus aan de slag met framaroot en framaroot zegt dat het geslaagd is en ik opnieuw moet opstarten.
Ik reboot de telefoon en als ik terug kom staat er geen superuser app en volgens root checker is hij dan ook nog niet geroot. Hoe kan dit en hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:38:
Vandaag de telefoon binnen gekregen,

Ik ga dus aan de slag met framaroot en framaroot zegt dat het geslaagd is en ik opnieuw moet opstarten.
Ik reboot de telefoon en als ik terug kom staat er geen superuser app en volgens root checker is hij dan ook nog niet geroot. Hoe kan dit en hoe moet ik dit oplossen?
Je hebt wel de laatste versie van framaroot gebruikt? Wat zegt MobileUncle toolkit? (deze kan je gewoon uit de play store halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
jg77 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:05:
[...]

Je hebt wel de laatste versie van framaroot gebruikt? Wat zegt MobileUncle toolkit? (deze kan je gewoon uit de play store halen)
Ja ik heb de laatste versie van Framaroot gebruikt 1.9.3.
Ik heb mobileuncle toolkit gedownload maar wat moet deze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
Ik heb de telefoon geformatteerd en als ik nu de framaroot gebruik zegt het programma: Half-succes... System partition is read-only, use local.prop trick. Reboot your device and use abd to see if it run as root.

Ik zou het echt tof vinden als jullie me zouden willen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:36:
Ik heb de telefoon geformatteerd en als ik nu de framaroot gebruik zegt het programma: Half-succes... System partition is read-only, use local.prop trick. Reboot your device and use abd to see if it run as root.

Ik zou het echt tof vinden als jullie me zouden willen helpen
Wat je nu zegt komt mij niet bekend voor van toen ik m'n C2 ging rooten. Je zou moeten kiezen voor 'install SuperSu' en vervolgens voor de exploit Boromir.

Ben even benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
jg77 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Wat je nu zegt komt mij niet bekend voor van toen ik m'n C2 ging rooten. Je zou moeten kiezen voor 'install SuperSu' en vervolgens voor de exploit Boromir.

Ben even benieuwd naar de uitkomst.
Dat is precies wat ik doe, ik doe het precies volgens het "boekje" maar daarna geeft hij dus de foutmelding.
Ik heb Zoppo C2 Model B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Dat is precies wat ik doe, ik doe het precies volgens het "boekje" maar daarna geeft hij dus de foutmelding.
Ik heb Zoppo C2 Model B.
Ik had zelf een Platinum, en weet niet beter dan framaroot.
Misschien zou je kunnen kijken of 1 van deze methoden het wel doet:
www.jeroenvanroon.nl/root-zopo-c2/
forum.zopomobileshop.com/thread-397-1-1.html

Anders via SP flash tool een andere recovery erop zetten en SuperSu via de recovery installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
jg77 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Ik had zelf een Platinum, en weet niet beter dan framaroot.
Misschien zou je kunnen kijken of 1 van deze methoden het wel doet:
www.jeroenvanroon.nl/root-zopo-c2/
forum.zopomobileshop.com/thread-397-1-1.html

Anders via SP flash tool een andere recovery erop zetten en SuperSu via de recovery installeren.
Bedankt door die website is het gelukt. Bedankt voor de tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:04:
[...]

Bedankt door die website is het gelukt. Bedankt voor de tip. _/-\o_
Graag gedaan! :)
Blijf je voorlopig de stock rom draaien of heb je al een custom op het oog?
Zelf gebruikte ik als laatste de kitkat rom van Paolo. Helaas ging zijn C2 stuk en stopte daarmee ook de ontwikkeling van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsengel
jg77 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:40:
[...]

Graag gedaan! :)
Blijf je voorlopig de stock rom draaien of heb je al een custom op het oog?
Zelf gebruikte ik als laatste de kitkat rom van Paolo. Helaas ging zijn C2 stuk en stopte daarmee ook de ontwikkeling van de rom.
De telefoon is voor mijn broertje, ik heb zelf een nexus 5.
Daarom maakt het mij niet heel veel uit wat erop staat, ik wil vooral dat hij een stabiele telefoon heeft.
Ik heb de telefoon geroot zodat ik met SetCpu de kloksnelheid wat omhoog kan draaien zodat hij lekker smooth loopt. Ik hou nu nog de stock rom maar ik ga wel met verschillende programma's zoals titanium backup de rom zover mogelijk terug brengen naar vanilla android en de boot animatie aanpassen omdat ik die standaard echt super irritant vind 8)7 . Ik hoop dat er nog eens een lollipop rom zonder veel bugs komt en dan ga ik de telefoon updaten naar die rom.

Enige minpunt vind ik dat er geen cyanogenmod is voor zover ik kan vinden, als deze er zou zijn geweest was ik helemaal tevrenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
thijsengel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:36:
[...]

De telefoon is voor mijn broertje, ik heb zelf een nexus 5.
Daarom maakt het mij niet heel veel uit wat erop staat, ik wil vooral dat hij een stabiele telefoon heeft.
Ik heb de telefoon geroot zodat ik met SetCpu de kloksnelheid wat omhoog kan draaien zodat hij lekker smooth loopt. Ik hou nu nog de stock rom maar ik ga wel met verschillende programma's zoals titanium backup de rom zover mogelijk terug brengen naar vanilla android en de boot animatie aanpassen omdat ik die standaard echt super irritant vind 8)7 . Ik hoop dat er nog eens een lollipop rom zonder veel bugs komt en dan ga ik de telefoon updaten naar die rom.

Enige minpunt vind ik dat er geen cyanogenmod is voor zover ik kan vinden, als deze er zou zijn geweest was ik helemaal tevrenden.
Android L zal niet naar de ZP980/C2 komen ben ik bang. We hadden met 4.4 al veel geluk omdat de KitKat sources voor MT6589(T) waren gelekt en ze opgemerkt werden door een kundige developer met óók nog een C2 in z'n handen.
Zelf heb ik het langst gebruik gemaakt van stock met root en daarop Xposed en Gravitybox als add-on. 4.4 draaide heel goed, al had ik wel soms het idee dat hij zich er soms in verslikte, maar dat lag niet aan de hardware volgens mij.
Er zijn wel mogelijkheden om die dwaze opstart animatie mét geluid eruit te halen, of in ieder geval stil te maken :P
Ik heb tegenwoordig een 3X en daar is de animatie nog aanwezig, maar het geluid is er gelukkig niet meer bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Heb sinds 2013 de ZP980 32GB waarover ik erg ontevreden ben.
Een lijstje van de problemen die de laatste paar weken de kop opgestoken hebben:
  • Uitvallen van één of beide van de SIM kaarten, willekeurig
  • Uitvallen van WiFi, werkt pas weer na reboot
  • Uitvallen van Bluetooth, werkt pas weer na reboot
  • Groene camera (is een android bug geloof ik)
Daarnaast is de verlijming (denk ik) van het scherm aan de zijkanten half losgelaten waardoor er nu allemaal lelijke plekken naast het scherm zitten.

Al met al dus veel problemen, gebruik deze telefoon omdat het een dual SIM is met veel opslag en had hier veel meer van verwacht (gezien de prijs € 350 vanuit Dld).

Hebben jullie hier meer ervaring mee? Ik wil dat het apparaat gewoon goed werkt en niet om de haverklap niet goed meer werkt, ben dan niet bereikbaar voor klanten en dit is storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
boss-20 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:56:
Heb sinds 2013 de ZP980 32GB waarover ik erg ontevreden ben.
Een lijstje van de problemen die de laatste paar weken de kop opgestoken hebben:
  • Uitvallen van één of beide van de SIM kaarten, willekeurig
  • Uitvallen van WiFi, werkt pas weer na reboot
  • Uitvallen van Bluetooth, werkt pas weer na reboot
  • Groene camera (is een android bug geloof ik)
Daarnaast is de verlijming (denk ik) van het scherm aan de zijkanten half losgelaten waardoor er nu allemaal lelijke plekken naast het scherm zitten.

Al met al dus veel problemen, gebruik deze telefoon omdat het een dual SIM is met veel opslag en had hier veel meer van verwacht (gezien de prijs € 350 vanuit Dld).

Hebben jullie hier meer ervaring mee? Ik wil dat het apparaat gewoon goed werkt en niet om de haverklap niet goed meer werkt, ben dan niet bereikbaar voor klanten en dit is storend.
Ik zie een aantal bekende maar ook onbekende problemen. Welke rom draai je op je zp980?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
jg77 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:36:
[...]

Ik zie een aantal bekende maar ook onbekende problemen. Welke rom draai je op je zp980?
Ik draai de stock Android 4.2.1 (build 20130818-173942). Ik heb al genoeg custom ROM's voorbij zien komen, leuk en aardig maar ik heb een telefoon omdat die de functies die het biedt gewoon moeten werken. Nu ik het geheugenkaartje en de SIM's er beide een tijd uit heb lijken de problemen voorbij te zijn. Misschien een te dikke lading bestanden op het 64g kaartje gezet? Dan nog zou het gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
boss-20 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:12:
[...]

Ik draai de stock Android 4.2.1 (build 20130818-173942). Ik heb al genoeg custom ROM's voorbij zien komen, leuk en aardig maar ik heb een telefoon omdat die de functies die het biedt gewoon moeten werken. Nu ik het geheugenkaartje en de SIM's er beide een tijd uit heb lijken de problemen voorbij te zijn. Misschien een te dikke lading bestanden op het 64g kaartje gezet? Dan nog zou het gewoon moeten werken...
De stock Android van Zopo is niet 100%, zoals ik zelf ook ervaren heb op de C2. Ik kan je wel zeggen dat de groene camera opgelost is met elke andere rom dan de stock. Daarnaast heb ik bijna wel elke custom rom die voor de zp980/c2 beschikbaar is gebruikt. Allen hebben wel hun eigenaardigheden, weg vallende sims, spontane reboots, traag... gewoon een kweste van flashen en testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
jg77 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:14:
[...]

De stock Android van Zopo is niet 100%, zoals ik zelf ook ervaren heb op de C2. Ik kan je wel zeggen dat de groene camera opgelost is met elke andere rom dan de stock. Daarnaast heb ik bijna wel elke custom rom die voor de zp980/c2 beschikbaar is gebruikt. Allen hebben wel hun eigenaardigheden, weg vallende sims, spontane reboots, traag... gewoon een kweste van flashen en testen ;)
Oké, jammer van die stock roms. Moet gewoon werken dacht ik. Maar anyway, ik heb een telefoon om bereikbaar te zijn, niet om er custom roms op te draaien. Naast het feit dat er tientallen beschikbaar zijn vind ik het nogal vaag als het aankomt over hoe je zo'n rom erop moet zetten. Apparaat moet gewoon z'n werk doen, een kleine bug vind ik niet erg maar dit zijn toch wel essentiële dingen die gewoon moeten werken. Stel dat ik er een custom rom op zet, welke raad je me aan? En heb je hierbij ook een goede howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kharadmon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:04
Ik heb nu al geruime tijd de ZP980+ en ben er best tevreden mee. Het enige dat me irriteert is de ruimte voor apps. Ik heb in mijn ogen niet verschrikkelijk veel apps geïnstalleerd maar toch is de beschikbare ruimte vol (veel apps ook op SD geïnstalleerd). De beschikbare ruimte voor apps is 1,5 GB. Ik heb daarvan 1,1 GB in gebruik (3,3 GB op SD). Als ik boven de 1,2 GB uit kom worden apps niet meer geüpdatet vanwege ruimte gebrek.

Ik heb al wel gezocht naar mogelijkheden om de ruimte voor apps te vergroten, ik kom dan echter posts tegen in gebrekkig Engels waardoor de instructies voor mij niet helemaal duidelijk zijn. Omdat ik het toestel niet wil bricken durf ik het dan niet aan.

Weet iemand een link naar een duidelijke instructie? Vind het namelijk zonde om nu een nieuwe telefoon te kopen als deze op dit punt na prima voldoet.

Het toestel is geroot, draait de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je kunt met een reflash van EBR1 & 2 de ruimte voor de zp980+ ook vergroten, net zoals de zp980/c2.
Daarna een reboot en je hebt data vrij.

Dan ben je echter wel alle data kwijt en op je interne sdcard ook. Dus als dat niet handig is, dan moet je het niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
Mijn ZP980 is inmiddels overleden. Begon dus met de problematiek die ik geschetst heb, en nu doet hij niks meer. Ook niet met een andere accu, en ook niet laadbaar. Ik moet me bij de vele mensen scharen die dit 'Chinese troep' noemen. Ik stap weer over op een 'premium' merk, vooral ook omdat de shop waar ik hem gekocht heb niet meer bestaat (Zopo Deutschland). Erg jammer, vond het een leuk toestel en de standaard accessoires waren ook erg handig. Tot zover mijn avontuur met een Chinese smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
imdos schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:
Je kunt met een reflash van EBR1 & 2 de ruimte voor de zp980+ ook vergroten, net zoals de zp980/c2.
Daarna een reboot en je hebt data vrij.

Dan ben je echter wel alle data kwijt en op je interne sdcard ook. Dus als dat niet handig is, dan moet je het niet doen!
niet alsje dat doet met de meteos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hebben mensen hier nog een Custom Rom draaien? Ik zit te zoeken naar iets nieuws voor m'n C2 Platinum maar zie door de bomen het bos niet meer.. Het liefst zou ik CM11 of hoger draaien, maar dan kom ik uit op pagina's die zelfs Google Translate nauwelijks weet te vertalen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsvlad
D4NG3R schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:51:
Hebben mensen hier nog een Custom Rom draaien? Ik zit te zoeken naar iets nieuws voor m'n C2 Platinum maar zie door de bomen het bos niet meer.. Het liefst zou ik CM11 of hoger draaien, maar dan kom ik uit op pagina's die zelfs Google Translate nauwelijks weet te vertalen. :F
CM voor C2 is er niet , kijk hier eens : http://www.needrom.com/category/zopo/zp980-c2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
Gnarkill2k6 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:40:
Mijn Zopo C2 is na ongeveer 10 maanden onbruikbaar geworden.

De trilfunctie ging na 8 maanden stuk en een maand later reageerde een deel van het touch-screen niet meer. Vervolgens, vlak voordat ik hem terug zou sturen voor reparatie, ging hij niet meer aan en ging er geen lampje meer branden zodra je de lader aansloot.

Een vervangend toestel wat ik nu een dag in bezit heb gaat ook al niet meer aan! Ik belde, whatsapp-te, haalde mijn mail op en speelde af en toe een spelletje... niet zo veel bijzonders dus.

Chinese troep wat mij betreft!

Ik hoop dat ik geen vervelende stappen hoef te ondernemen tegen de webwinkel waar ik hem heb gekocht want tot nu toe geven ze goede service.
Je mag blij zijn dat jouw webwinkel nog bestaat. De Duitse winkel waar ik hem heb gekocht is failliet. Mijn ZP980 vertoont ook heel veel problemen, maar het voornaamste probleem is dat hij vastloopt. Sla je er vervolgens mee op tafel dan doet hij het soms zomaar weer. Een telefoon van deze bouwkwaliteit was de € 350 echt niet waard. Voor mij nooit weer een zopo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley40
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-04-2015
Vraagje, mijn kitkat 4.4 versie werkt niet meer....hoe krijg ik nu een andere versie op mijn zopo 980 (A-versie)? De orginele versie mag ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

volley40 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:17:
Vraagje, mijn kitkat 4.4 versie werkt niet meer....hoe krijg ik nu een andere versie op mijn zopo 980 (A-versie)? De orginele versie mag ook...
Een andere versie flashen; kijk eens op needrom.com naar deze:
needrom.com/download/kitkat-4-4-2-980990/
of eentje van marsapa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Na zo'n 2,5 jaar is mijn Zopo C2 er ook deels mee opgehouden. Touchscreen reageert nog alleen maar aan de boven- en onderkant, midden doet niks meer.
Een paar maanden geleden begon ik aan de randen al losgelaten folie te zien. Inmiddels heb ik zowaar een soort Zopo C2 Edge gekregen (soort concurrent van de Samsung S7 Edge, maar dan lelijker :+ )
Voor de uren dat ik m'n gebruik per week, kan ik wel concluderen dat het een zeer slecht toestel is geweest.

Bluetooth werkte niet goed (Toyota Touch&Go niet te koppelen, Oralb tandenborstel niet te koppelen)
Wifi signaal was ruk. In vergelijking met andere toestellen zeer slecht bereik
Android-ondersteuning minimaal. Weinig tot geen updates, en zelfs custom roms gingen maar tot versie 4.4
Scherm ging na 1,5 jaar al witte randen vertonen
Touch Screen werkt na 2,5 jaar bijna niet meer
Camera was kwaliteit slecht (13MP?! really?!), filmpjes konden nooit geupload worden in whatsapp of telegram vanwege compressieproblemen.

Het enige positieve aan de Zopo C2 is eigenlijk de prijs/prestatieverhouding (voor minder dan 300 euro een redelijk snel toestel gehad) en de accuduur (meestal 1,5 dag)

Voor mij geen Chinese telefoon meer.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste