Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand toevallig ergens de stock launcher voor 4.2.1 tegengekomen? Of hoe extract ik zoiets uit de orginele rom.

Ik wilde een andere launcher erop flashen en kwam een 5 x 4 grid zonder search bar tegen. Maar die crashed constant. Ik draai nu met ADW vanuit de play store. Maar eigenlijk vond ik stock wel prima, En heb ik het gevoel dat onderliggend er het één en ander toch niet klopt ('t loopt niet zo soepel).

En neen, natuurlijk had ik geen backup gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Saus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:21:
Iemand toevallig ergens de stock launcher voor 4.2.1 tegengekomen? Of hoe extract ik zoiets uit de orginele rom.

Ik wilde een andere launcher erop flashen en kwam een 5 x 4 grid zonder search bar tegen. Maar die crashed constant. Ik draai nu met ADW vanuit de play store. Maar eigenlijk vond ik stock wel prima, En heb ik het gevoel dat onderliggend er het één en ander toch niet klopt ('t loopt niet zo soepel).

En neen, natuurlijk had ik geen backup gemaakt ;)
is de orginele launcher niet trebuchet? ben ik niet zeker van, heb inmiddels geen C2 door wat pech ;)
Heb zoveel launchers gehad. Persoonlijk vind ik Nova launcher het beste, megasnel, en helemaal aan te passen naar eigen smaak.
Standaard heeft hij de stock ICS look dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
newbie vraag: ik wil een custom rom op mijn C2 zetten. Ik heb vanalles gelezen maar de handleidingen lopen door elkaar.

ik hem mijn c2 geroot en de juiste USB drivers en een rom van needrom gedownload. Ik heb alle apks en instellingen gebackupt met titatnium backup

wat zijn nu zijn de volgende stappen?

ik heb gedownload: flash_tool_zopo_android4.2.zip
en een rom van needrom: AZ_C2_2.5G.7z
if het genoeg nu flash tool uit te voren totdat ik een "groen rondje" krijg?

of moet ik eerst booten in system recovery en alles wissen?
sd card ook wissen/reformat ?

rom manager werkt niet voor dit type telefoon, klopt? hoe krijg ik dan een recovery.img op de telefoon of doet de flash tool dat? 8)7

als iemand me de juiste volgorde kan zeggen: enorm bedankt

[ Voor 91% gewijzigd door tw_gotcha op 07-07-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Gotcha, de volgende stap zou voor mij zijn om een recovery op de telefoon te zetten (dus niet de stock maar een CWM of TWRP).

Je moet dus aan de recovery.img zien te komen en je kan deze volgens mij het eenvoudigst installeren door MobileUncle Tools te gebruiken.

[edit: bv deze http://forum.zopomobileshop.com/thread-655-1-1.html]

[ Voor 199% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2013 10:12 . Reden: meh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
tw_gotcha schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:11:
newbie vraag: ik wil een custom rom op mijn C2 zetten. Ik heb vanalles gelezen maar de handleidingen lopen door elkaar.

ik hem mijn c2 geroot en de juiste USB drivers en een rom van needrom gedownload. Ik heb alle apks en instellingen gebackupt met titatnium backup

wat zijn nu zijn de volgende stappen?

ik heb gedownload: flash_tool_zopo_android4.2.zip
en een rom van needrom: AZ_C2_2.5G.7z
if het genoeg nu flash tool uit te voren totdat ik een "groen rondje" krijg?

of moet ik eerst booten in system recovery en alles wissen?
sd card ook wissen/reformat ?

rom manager werkt niet voor dit type telefoon, klopt? hoe krijg ik dan een recovery.img op de telefoon of doet de flash tool dat? 8)7

als iemand me de juiste volgorde kan zeggen: enorm bedankt
Dit is hoe ik het heb gedaan:

Installeer de App Mobileuncle Tools
Download deze TWRP: http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-twrp-v1/
Zet de Recovery.img die je hebt gedownload op je telefoon.
In de mobileuncle Tools App klik je op Recovery Update en daar selecteer je de recovery.img die je hebt gedownload.
Download dan de rom die je wilt, die zet je ook op je telefoon.
Boot daarna in recovery (Kan ook via de mobileuncle tools app)
Klik install, selecteer dan de rom en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tc662 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Klik install, selecteer dan de rom en je bent klaar.
Wordt er door de installer ook een factory reset/cache wipe uitgevoerd? zo niet dan is dit wel aan te raden na het flashen van de ROM (voordat je de telefoon reboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
super jongens (of dames), bedankt, ik ga aan de slag :P

[ Voor 16% gewijzigd door tw_gotcha op 07-07-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Succes en laat weten hoe het is verlopen en of het bevalt, hier erg benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ik had wel een factory reset gedaan, maar had daarna nog wel eerst mobile uncle geinstalleerd om de recovery te flashen, nadat ik recovery had geflasht direct de rom geflasht zonder wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe zit het eigenlijk met google voice search en talen? Als je geen NL op een toestel hebt (zoals de Zopo) kan je dan wel of niet google voice op de nederlandse taal instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ik heb gewoon nederlands op me zopo c2 platinum hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
ohoh

in eerste instantie gelukt: (zopo c2 type B)

1) App Mobileuncle Tools geinstalleerd
op de sd card:
2) deze TWRP: http://www.needrom.com/mobile/zopo-c2-twrp-v1/ recovery.img op de SD kaart gezet
3) en deze rom als zip file : http://www.needrom.com/mobile/zopo-980-c2/
4) met mobileuncletools gereboot in TWRP
5) in TWRP factory reset, cache en dalvik cache reset
6) in TWRP install, naar de gezipte rom op de sd card en geinstalleerd
deze rom heeft een irritant lettertype en is in eerste instantie in het Italiaans, en duurt erg lang met opstarten, maar werkt gewoon. Opgestart, bekeken wat voor aps erop staan etc.

maar :X
7) met titanium backup alles weer terug gezet
en ik denk daarbij perongeluk ook bepaalde android system files teruggezet heb of iets dergelijks. Nu blijft ie hangen op het boot scherm.
Recovery mode met toetsencombinatie lukt niet. Is er een manier om de telefoon in recovery mode te krijgen? of kan ik met een flash tool een andere rom erop zetten? De PC ziet et toestel in principe wel

oef: ben nu aan het resetten!

[ Voor 4% gewijzigd door tw_gotcha op 07-07-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tc662 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:33:
Ik heb gewoon nederlands op me zopo c2 platinum hoor
Meh, nu zie ik het.. Nederlands zit er gewoon tussen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
tw_gotcha schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:54:
<snip>
deze rom heeft een irritant lettertype en is in eerste instantie in het Italiaans, en duurt erg lang met opstarten, maar werkt gewoon. Opgestart, bekeken wat voor aps erop staan etc.
Hmm, dat kan kloppen volgens mij is de porteerder Italiaans, maar je kan de taal toch instellen? De eerste keer rebooten duurt altijd lang, omdat het OS voor de eerste keer wordt opgestart wordt e.e.a. op de telefoon geïnstalleerd (o.a. op de plekken die je hebt gecleared), dus dat is in principe niet bijzonder.

In principe moet je altijd in je recovery kunnen, behalve als je echt een brick hebt. Maar je preloader zit voor je OS dus als je je preloader niet sloopt en je recovery heel laat.. zou je altijd opnieuw een ROM moeten kunnen flashen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
taal klopt natuurlijk, alles werkt nu, ik gebruik nu deze http://www.needrom.com/mobile/c2-zp980-giomod/
eens kijken of dat wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Hier een oplossing voor ghost touch problemen, dit zal voor de meeste mensen werken, heb ik gevonden op een chinees forum en lijkt voor bijna iedereen daar te werken!

1. Open instellingen.
2. Ga naar Over de telefoon
3. Klik snel 6 keer op Build-nummer tot er staat dat je een ontwikkelaar bent.
4. Klik nu snel 3 keer op Android-Versie
5. Je komt dan in een menu voor ontwikkelaars.
6. HW-Overlays uitschakelen, maak dat een vinkje.

Wat doet dit en waarom werkt dit?
Ghost touches zijn geen echte aanraking op het scherm, maar een soort "reset" van het android systeem.
Het android systeem kan niet beslissen of ze nou de CPU of de GPU willen gebruiken om de app te draaien en daardoor wisselt het continue van de CPU naar GPU.
Als je dus bijv aan het swipen bent en de app wisselt tussen de CPU en GPU zal de touchscreen tijdens die wissel even niet werken en als het weer werkt zal de aanraking worden gezien als een nieuwe aanraking > Ghost touch.

HW-overlay uit zetten zorgt ervoor dat de meeste apps alleen op de CPU zullen worden gestart/gerund.
Dit kan wel op sommige apps tot performance loss raken, maarja, ik heb liever geen ghost touches :)

Makkelijke manier om te testen of deze oplossing voor jou zou werken zal zijn door de app Multitouch Tester te installeren en dan op de app heen en weer te bewegen, als je dan ziet dat je app/beeld flikkert kan deze oplossing voor jou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Interessant. Ik heb het aangezet, laat wel horen hoe het werkt. Ik heb er niet heel veel last van overigens. Ik moet wel zeggen dat de multitouch tester app niet 'flikkerde' als ik op het scherm heen en weer beweegde. Of wat precies bedoel je met flikkeren, meer haperingen alsof ie het aantal FPS bij gewerkt krijgt?

//edit: De telefoon reageert wel direct iets minder snappy, maar lijkt de overgangen wel soepeler te maken.

Overigens krijg ik het niet voor elkaar om de ZP980 op te laden in de auto. Hij zegt dat ie het batterij nivo constant houdt (ook in de grafiek), maar als je hem na 2 uur rijden eraf trekt is ineens je accu nog 7% bv.

Ik hoopte dit op te lossen door een Y kabel te gebruiken (2 x usb A -> 1 keer micro-usb). De 12v aansluiting kan volgens Volkswagen voldoende power leveren, maar de telefoon lijkt niet meer stroom op te willen nemen. In instellingen staat wel 'Opladen (AC)'. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Saus op 08-07-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Idee; er zit een bug in de MTK chips, waardoor hij op max cpu draait tijdens opladen, daardoor loopt ie leeg in plaats van dat ie oplaadt tijdens intensief gebruik (zoals gps/navigatie). Zou je kunnen testen door een cpu meter tooltje te installeren en je telefoon aan de lader te hangen. Volgens mij is dit opgemerkt en getest door oa Tsurany in de draad Het topic voor onbekende Chinese smartphones

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Bedankt, zal er eens naar kijken. Heb CPU Spy geinstalleerd, en 64% v/d tijd max setting, 26% deep sleep en 8% in de laagste setting. Zal 'm zo eens resetten en dan direct aan de lader hangen. Maar hij lijkt sowieso maar weinig in de laagste stand te gaan.

Overigens had ik zojuist een ghosttouch dat mn hele scherm naar 'beneden werd getrokken'. Dat overzichtsscherm kwam naar voren. Dat heb ik nog niet eerder gehad, dus op dit moment lijkt die oplossing hierboven voor mij nog niet echt te werken. Maar ik laat 't nog ff staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Saus op 08-07-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Hm, ik heb het laadprobleem ook... dit vind ik ook het grootste nadeel aan de C2.
Ik schakel de telefoon nu helemaal uit als ik wil laden, maar dat is eigenlijk geen oplossing.

Heeft iemand hier al een oplossing voor (gevonden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
De zopo c2 platinum review van gizchina staat online, http://www.gizchina.com/2013/07/08/zopo-c2-platinum-review/

Ben eigenlijk met alles wel eens op de flex na, ik heb namelijk totaal geen flex Ook is mijn gps signaal altijd binnen 10 seconden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Tc662 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:19:
De zopo c2 platinum review van gizchina staat online, http://www.gizchina.com/2013/07/08/zopo-c2-platinum-review/

Ben eigenlijk met alles wel eens op de flex na, ik heb namelijk totaal geen flex Ook is mijn gps signaal altijd binnen 10 seconden binnen.
ik heb de zwarte platinum besteld, en ik ga het meemaken. Ben wel een beetje bang voor die flexibele body.

Iemand een idee wat ik daarmee zou kunnen? Bij de iphone heb je wel hardcase bumpers.. misschien ook maar zoiets zoeken voor de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
Afgelopen zaterdagmiddag voor het eerst bij Pandawill een bestelling geplaatst namelijk de Zopo C2 platinum black direct betaald dmv Moneybookers. Direct na de bestelling een bevestigingsmail ontvangen dat de bestelling geplaatst is.

Maar tot op dit moment geen mail ontvangen betreffende deze bestelling. Is dat normaal? Want ik kan ook niet op de site de voortgang bekijken van deze bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Jirure1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:56:
Afgelopen zaterdagmiddag voor het eerst bij Pandawill een bestelling geplaatst namelijk de Zopo C2 platinum black direct betaald dmv Moneybookers. Direct na de bestelling een bevestigingsmail ontvangen dat de bestelling geplaatst is.

Maar tot op dit moment geen mail ontvangen betreffende deze bestelling. Is dat normaal? Want ik kan ook niet op de site de voortgang bekijken van deze bestelling.
Bij mij ging het wel redelijk vlot:

2/7 besteld
3/7 betaling binnen bij PW en Swisspost tracking code gekregen.
5/7 binnen bij swisspost en verstuurd.

Nu de beroemde black box van zeker 10 dagen, en dan hoop ik hem te krijgen.

Je krijgt niet altijd een email van ze.. heb je al ingelocht onder je eigen account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Jirure1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:56:

Ik had tussen bestelling en verzending ongeveer 5 dagen zitten. Daarna heeft mijn track & trace 3 dagen geupdate en is vervolgens 12 dagen stil gebleven (gewoon via China Post) en toen lag 't ding ineens bij het postkantoor (omdat de postbode weet dat ik toch nooit thuis ben levert ie hem direct af bij het postkantoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 980 leek in eerste instantie snel geleverd te worden. Binnen een week van China naar NL.
Nu ligt ie al een week in NL bij de douane :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik wacht dus rustig af. Ik heb gekozen voor DHL verzending 4-6 dagen dus ik verwacht de telefoon redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Gnarkill2k6 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
Hm, ik heb het laadprobleem ook... dit vind ik ook het grootste nadeel aan de C2.
Ik schakel de telefoon nu helemaal uit als ik wil laden, maar dat is eigenlijk geen oplossing.

Dit valt me nu pas eigenlijk op. Opladen op USB (scherm uit) 2 uur = 10% erbij. Ik denk dat ik die tweede accu standaard in mijn portemonnee ga dragen zodat ik hem kan switchen als de ene leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 12:12
Ik heb met het opladen van mijn C2 platinum in 1 uur 26% erbij

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gnarkill2k6 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:

Externe lader en 2e accu, moet je wel vaak je telefoon openslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik herken dat "oplaadprobleem" niet, mijn c2 is na 2,5 uur 100% opgeladen (C2 B-versie met dezmen v1.2)

Ik heb wel de accu gekalibreerd, weet niet of dat geholpen heeft?? Had na het lezen van diverse topics dat als eerste gedaan. Mijn HTC one moest bijna 4 uur aan de stroom.

Ik laat 'm nu niet meer onder de 20% komen, ivm opstartprobs <20%

edit/ mijn C2 gaat nu ongeveer 14 uur mee (intensief gebruik) met volle accu

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Iemand die het voor elkaar kan krijgen om EPO.dat te downloaden van deze ftp server?

Host:epo.mediatek.com:21
username:epo_alps
password:epo_alps

is de officiele epo server van mediatek.. maar ik kan dat bestand maar niet binnen halen, verbinding wordt steeds verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Doet 't bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:38
Ik heb het volgende 'probleem': wanneer een programma open staat waarbij ik enige tijd (circa 90 seconden) niet het scherm aanraak gaat de C2 terug naar het startscherm. Dit gebeurt bij meerdere programma's: Flitsmeister, google maps, Youtube waarbij filmpje afspeelt. Het programma crasht niet, kan gewoon terug gaan door home lang ingedrukt te houden: het betreffende programma is nog actief maar heeft geen focus. Het lijkt als of na 90 seconden iemand de Home toets aan drukt. Is dit nu de beroemde 'ghost touch'? Heb er verder nooit last van. Het gekke is ook dat het altijd nadezelfde tijd gebeurt waardoor ik denk dat het ook instelling kan zijn die fout staat...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er al een oplossing voor de verkeerde afstand en snelheid in endomondo (en andere sportapps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Ik heb met my tracks een 20 minuten met de hond gelopen (2.5km) maar hij verschiet vaak van positie, ook tijdens autorijden pakt hij soms zijwegen. Zijn hier instellingen voor te vinden?
Heb EPO en AGPS aangevinkt. Heb een fix binnen enkele seconden, ook binnenhuis. alleen is de locatie aanduiding niet altijd even precies en consequent.

https://maps.google.com/m...570.0004e112c7597aeb96902

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:02:
Vreemd, ik herken dat "oplaadprobleem" niet, mijn c2 is na 2,5 uur 100% opgeladen (C2 B-versie met dezmen v1.2)

Ik heb wel de accu gekalibreerd, weet niet of dat geholpen heeft?? Had na het lezen van diverse topics dat als eerste gedaan. Mijn HTC one moest bijna 4 uur aan de stroom.

Ik laat 'm nu niet meer onder de 20% komen, ivm opstartprobs <20%

edit/ mijn C2 gaat nu ongeveer 14 uur mee (intensief gebruik) met volle accu
Hoe kalibreer je je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Saus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Dit valt me nu pas eigenlijk op. Opladen op USB (scherm uit) 2 uur = 10% erbij. Ik denk dat ik die tweede accu standaard in mijn portemonnee ga dragen zodat ik hem kan switchen als de ene leeg is.
Ik heb maar 1 accu gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opladen en geheel ontladen en dat 3 x

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb (nadat ik de kapotte zopo zp980 terug stuurde naar china) een splinter nieuwe ontvangen, en hij doet het nog ook!!
Maar hij wil nu niet m'n SIM kaart lezen. Op m'n vorige mobiel heb ik alle contacten op de SIM gezet.
Wel kan ik tele 2 zien staan.
Ook kan ik gewoon bellen , maar dat gaat via roaming (en dat kost centjes)
Gaat het dan nog via China of zo?
Ik ben net bij iemand geweest die ook een zopo heeft (ander type) bij hem werden de contacten zo over genomen, en heeft er een prima mobiel aan. Ik hoop hier een andwoord te vinden.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:22:
Hallo,

Ik heb (nadat ik de kapotte zopo zp980 terug stuurde naar china) een splinter nieuwe ontvangen, en hij doet het nog ook!!
Maar hij wil nu niet m'n SIM kaart lezen. Op m'n vorige mobiel heb ik alle contacten op de SIM gezet.
Wel kan ik tele 2 zien staan.
Ook kan ik gewoon bellen , maar dat gaat via roaming (en dat kost centjes)
Gaat het dan nog via China of zo?
Ik ben net bij iemand geweest die ook een zopo heeft (ander type) bij hem werden de contacten zo over genomen, en heeft er een prima mobiel aan. Ik hoop hier een andwoord te vinden.............
Zoals je misschien al weet maakt Tele2 gebruik van een ander netwerk, en heb je dus in Nederland ook de optie om Roaming aan te hebben staan, nodig.

Contacten app > menuknop > importeren/exporteren> simkaart selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Dit is idd een probleem wat MVNO providers hebben (Telfort, Hi etc op het KPN netwerk). In het Google product forum lees ik echter wel allemaal mensen die claimen dat het met Android 4.2.2 opgelost zou moeten zijn. Tot die tijd is het roaming aan, en oppassen bij de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Saus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:16:
Dit is idd een probleem wat MVNO providers hebben (Telfort, Hi etc op het KPN netwerk). In het Google product forum lees ik echter wel allemaal mensen die claimen dat het met Android 4.2.2 opgelost zou moeten zijn. Tot die tijd is het roaming aan, en oppassen bij de grens.
Klopt, dan heb je de mogelijkheid om national roaming aan te zetten. Dit heb ik al gezien in Cyanogenmod 10.1 op mijn SGS1

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdl
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft iemand een tip voor een externe lader voor de 2e accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:43:
[...]

Zoals je misschien al weet maakt Tele2 gebruik van een ander netwerk, en heb je dus in Nederland ook de optie om Roaming aan te hebben staan, nodig.

Contacten app > menuknop > importeren/exporteren> simkaart selecteren.
Oke, thanks,
mijn abbonnement is bijna verlopen, is het dus verstandiger om een andere te nemen, en geen Tele2 ?

En kan ik contacten app>menuknop> enz, veilig proberen , of eerst maar een andere kaart erin??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Oke, thanks,
mijn abbonnement is bijna verlopen, is het dus verstandiger om een andere te nemen, en geen Tele2 ?

En kan ik contacten app>menuknop> enz, veilig proberen , of eerst maar een andere kaart erin??
In principe maakt dat roamen niet uit. Je moet alleen niet vergeten om het uit te zetten als je naar het buitenland gaat.
En uitkijken als je dichtbij de grens woont dat ie niet wisselt van netwerk.

Contacten kun je prima importeren vanaf sim kaart. Ze worden dan ook niet van je simkaart verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:42:
[...]

In principe maakt dat roamen niet uit. Je moet alleen niet vergeten om het uit te zetten als je naar het buitenland gaat.
En uitkijken als je dichtbij de grens woont dat ie niet wisselt van netwerk.

Contacten kun je prima importeren vanaf sim kaart. Ze worden dan ook niet van je simkaart verwijderd.
Mijn dochter zegt , dat ik veel geld kwijt ben als ik accort ga met roamen, maar ik ga het maar gewoon proberen dan.
Super bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:46:
[...]

Mijn dochter zegt , dat ik veel geld kwijt ben als ik accort ga met roamen, maar ik ga het maar gewoon proberen dan.
Super bedankt!!!
Dat is internationaal roamen, wat veel geld kost. Nationaal is dat dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:37:
[...]
Oke, thanks,
Geen idee of je dicht tegen de grens woont, maar ik zou je keuze niet van deze 'R' af laten hangen dan. Je dochter heeft gelijk dat het veel geld kost als je roamed, maar alleen als je gebruik ervan maakt in het buitenland. In Nederland heeft Tele2 een overeenkomst met T-Mobile waardoor het gewoon uit je bundels komt, en er dus geen extra kosten zijn. In het buitenland bestaat deze overeenkomst niet, dus betaal je de volle mep.

Maar ik denk dat het gewoon slim is om het 'roamen = duur' verhaal te laten bestaan, voordat ze er straks in 't buitenland op los roamed omdat jij dat ook doet (in Nederland wel te verstaan).
mjvdl schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:31:
Heeft iemand een tip voor een externe lader voor de 2e accu?
De accu is een BT78S als ik zo snel ff zoek. Ik vind alleen wat universele laders (waarbij je de pinnetjes op de juiste afstand schuift):
http://www.aliexpress.com...l-battery/1067395689.html
http://www.aliexpress.com...e-shipping/978669545.html

Misschien dat ik er zo één bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-12-2022
Hoi, heb gisteren mijn witte c2 platimum binnengekregen en meteen geroot met succes. Heb alleen een groot problem tot nu toe. Bluetooth paren gaat niet als er een pinkode benodigd is. Pinkode vraag komt niet op en daardoor lukt het paren niet. Heb gegoogled maar vind geen oplossing. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

In ieder geval is het scherm briljant, kwaliteit van het geheel is goed te noemen muv GPS.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat105 op 10-07-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Hm dat rooten begint me toch wel te interesseren... met name voor een aantal gave/handige apps die dit vereisen.
Heeft iemand de C2 al geroot met een mac? Hier kan ik geen handleidingen voor vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Gewoon Windows :) Er is een tool die heet eroot, alleen kan die nu niet vinden. Daarmee is het binnen 2 minuten geklaard op een windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://www.androidgroupon...-strongest-root-tool.html

Volgens mij kan je inderdaad niet rooten met een mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ja, die link had ik ook gezocht, alleen die werkt niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ben het programmaatje aan het uploaden, zal linkje in deze post editen in 1-2 minuten :)

https://www.dropbox.com/sh/zdfzgldajf8adgx/LgyjJpjOqv

[ Voor 24% gewijzigd door Tc662 op 10-07-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Deze chinese website, eroot v1.2

Weet iemand trouwens een makkelijke manier om CWM op de ZOPO te installeren.

@Tc662, ziet er makkelijk uit die tutorial, bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 10-07-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://forum.zopomobilesh...viewthread&tid=877&extra=

Ik heb hier alles uitgelegd, iets naar beneden scrollen (Twrp en roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Cabo schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:22:
Gewoon Windows :) Er is een tool die heet eroot, alleen kan die nu niet vinden. Daarmee is het binnen 2 minuten geklaard op een windows machine.
Hm das balen. Nah ja, dat wordt mn oude xp-bak onder het stof vandaan trekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Heb nu net een chinese rom op me telefoon gezet, geen play store en veel chinese apps, maar 1 ding valt me heel erg op! Ghost touches zijn weg :)

Ik zal nu proberen om alle chinese apps etc weg te halen en playstore werkend te krijgen, dan zal ik de rom hier uploaden. Als iemand van jullie ervaring hebben met dingen wijzigen in roms, laat het dan even horen, misschien kan je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
https://mega.co.nz/#!2MwT...zalDK1g-Bv6dMVyF3dejOAMlA

Hier is die dan :)
Gebaseerd op een chinese rom van hier: http://www.592zn.com/thread-276557-1-1.html
Als je wilt zien wat er allemaal in zit, even zijn pagina translaten :)

Veranderingen:

1. Als je ghost touches niet hardwarematig waren, zijn deze nu opgelost!
2. GPS werkt stukken beter, krijg buiten nu een accuracy van ong 6 feet.
3. Chinese meuk verwijderd op de root na.
4. Is zo stock mogelijk gebleven.

Bugs:

Momenteel vertraagt de chinese root app het opstarten van apps, ik ben aan het uitzoeken hoe ik die wijzig, maar aangezien dit de aller eerste keer is dat ik kloot met een rom gaat dat nog niet zo soepel :)

Rom is erg groot (318mb) en hoop dus ook iemand te vinden die hier meer ervaring mee heeft en mogelijk de rom kan optimaliseren?

Ik blijf iig mijn best doen om deze rom zo goed mogelijk te maken!

Hoe ik het heb geinstalleerd:

Heb eerst TWRP op me telefoon gezet en van daar uit Wipe cache, Wipe dalvik cache en factory reset gedaan. Hierna heb ik via de recovery de .zip geinstalleerd.

EDIT - Link geupdate met fix voor root en gps!

[ Voor 6% gewijzigd door Tc662 op 10-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Heel interessant, ik zal eind deze week het eens proberen. Vooral de GPS begint me nu te storen.
Flitsmeister werkt niet fatsoenlijk meer omdat ie constant van de weg afspringt en er weer op. Waardoor ik alle waarschuwing voor die weg opnieuw krijg. Tevens rij ik ongeveer 2100 km/h gemiddeld in de trajectcontroles en voor zover ik weet haalt mijn diesel de geluidsbarriere bij lange na niet!

Ben voor het geld erg tevreden over de Zopo overigens (om wat tegen geluid in mijn eigen post te creeeren), maar er zitten toch net wat meer issue'tjes in die me hier en daar tegen staan (het volume uit de jackplug of het niet fatsoenlijk op kunnen laden bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:54:
Heel interessant, ik zal eind deze week het eens proberen. Vooral de GPS begint me nu te storen.
Flitsmeister werkt niet fatsoenlijk meer omdat ie constant van de weg afspringt en er weer op. Waardoor ik alle waarschuwing voor die weg opnieuw krijg. Tevens rij ik ongeveer 2100 km/h gemiddeld in de trajectcontroles en voor zover ik weet haalt mijn diesel de geluidsbarriere bij lange na niet!

Ben voor het geld erg tevreden over de Zopo overigens (om wat tegen geluid in mijn eigen post te creeeren), maar er zitten toch net wat meer issue'tjes in die me hier en daar tegen staan (het volume uit de jackplug of het niet fatsoenlijk op kunnen laden bv).
Ik ga morgen naar het strand, dan zal ik de gps ook testen met flitsmeister, dan weet je vast of dit goed werkt voordat je de rom flashed. Ik heb met de rom die ik heb "gemaakt" geen last het laad probleem, maar dat had ik voorheen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ja waarschijnlijk flash ik hem sowieso morgen of vrijdag. Ik heb de launcher verkloot dus nu iedere keer als ik de ZP aanzet krijg ik daar een melding van.

Is het zo dat de rom verder geen rare chinese processen heeft draaien in de taskmanager? Dat had de mijne fabrieksaf, maar dan weet je niet wat er loopt. Of is dat allemaal engels nu?

Dat laad probleem is wel echt onhandig, want uit laad ie ook niet heel erg vlotjes. In 2,5 uur van 0% naar 30% (1mah lader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Er zijn geen chinese proccessen/apps meer, wel krijg je een aantal chinese tekens te zien als je het voor het eerst installeert, en voor het eerst aan usb aan sluit, maar dat verdwijnt daarna voor altijd.

Ik wil de rom nog altijd verkleinen en meer optimaliseren, zodat er meer ram beschikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:18:
Er zijn geen chinese proccessen/apps meer, wel krijg je een aantal chinese tekens te zien als je het voor het eerst installeert, en voor het eerst aan usb aan sluit, maar dat verdwijnt daarna voor altijd.

Ik wil de rom nog altijd verkleinen en meer optimaliseren, zodat er meer ram beschikbaar blijft.
Misschien helpt het om de ROM te vergelijken met die van Dezmen3?

Ik zie trouwens dat de originele ROM van 0610 ook 341 mb groot is.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:36:
[...]

Misschien helpt het om de ROM te vergelijken met die van Dezmen3?

Ik zie trouwens dat de originele ROM van 0610 ook 341 mb groot is.
Die van hem is 373 mb, daar zit ik dus al een heel stuk onder, maar zou graag binnen de 250mb blijven.. maar weet niet of dat gaat lukken :)

De rom staat nu ook op needrom: http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Die van hem is 373 mb, daar zit ik dus al een heel stuk onder, maar zou graag binnen de 250mb blijven.. maar weet niet of dat gaat lukken :)

De rom staat nu ook op needrom: http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/
Als ik niet zo druk was, had ik graag eens tijd er aan besteed om dingen uit te zoeken en je te helpen. Maar dat gaat hem voorlopig niet worden.

Ik weet niet hoe bekend je bent met diff & grep e.d. (unix tools). Hier kun je aardig mee vergelijken.

Nu ik er zo over denk. Is het misschien een idee om een Cyanogenmod ROM eens te vergelijken. Die zijn altijd erg kaal / optimized.

Het lastige is denk ik om uit te vinden welke delen er nodig zijn voor de dual sim toolkit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Als ik niet zo druk was, had ik graag eens tijd er aan besteed om dingen uit te zoeken en je te helpen. Maar dat gaat hem voorlopig niet worden.

Ik weet niet hoe bekend je bent met diff & grep e.d. (unix tools). Hier kun je aardig mee vergelijken.

Nu ik er zo over denk. Is het misschien een idee om een Cyanogenmod ROM eens te vergelijken. Die zijn altijd erg kaal / optimized.

Het lastige is denk ik om uit te vinden welke delen er nodig zijn voor de dual sim toolkit. :?
Dit was me eerste rom die ik ooit heb geopend, heb dus geen ervaring met wat dan ook :)

Ik zal is kijken naar cyanogenmod

Edit- die is inderdaad maar 179 mb, nu begint het bricken van mijn toestel dan omdat ik teveel weg haal, gok ik :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tc662 op 11-07-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Laatst online: 04-05-2024
Klote, ik heb hier een Zopo C2, wel wat last van ghost touching (of hoe je dat ook maar noemt), maar voor de rest top. Tot voor 3 dagen geleden, toestel laadt niet meer op, niet als ie aan staat, en niet als ie uit staat. Geeft wel aan dat er iets ingeplugd is, maar laadt niet meer op, kan er op internet weinig over vinden, battery dead? Iemand enig idee? Heb niet zo'n zin in garantieafhandeling met Zopo, weet niet wat het resultaat is, en duurt sowieso erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
jorrit91 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:50:
Klote, ik heb hier een Zopo C2, wel wat last van ghost touching (of hoe je dat ook maar noemt), maar voor de rest top. Tot voor 3 dagen geleden, toestel laadt niet meer op, niet als ie aan staat, en niet als ie uit staat. Geeft wel aan dat er iets ingeplugd is, maar laadt niet meer op, kan er op internet weinig over vinden, battery dead? Iemand enig idee? Heb niet zo'n zin in garantieafhandeling met Zopo, weet niet wat het resultaat is, en duurt sowieso erg lang...
Als je hem nog kan opstarten, kan je een andere rom proberen, als dat niet werkt, lijkt mij dat het usb poortje kapot is.

Als je hem niet kan opstarten, kan je het via flash tools proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 11-07-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Tc662 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:04:
[...]

Als je hem nog kan opstarten, kan je een andere rom proberen, als dat niet werkt, lijkt mij dat het usb poortje kapot is.

Als je hem niet kan opstarten, kan je het via flash tools proberen.
Kan 'm dus niet meer opstarten, helemaal leeg, en pakt 'm niet meer, maar als het usbplaatje defect is, is het wel gek dat ie nog een indicatie geeft van dat er iets ingestoken is toch? Zou het niet gewoon de batterij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
jorrit91 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:06:
[...]

Kan 'm dus niet meer opstarten, helemaal leeg, en pakt 'm niet meer, maar als het usbplaatje defect is, is het wel gek dat ie nog een indicatie geeft van dat er iets ingestoken is toch? Zou het niet gewoon de batterij zijn?
Als ik goed begrijp hoe USB werkt, dan geeft het 2 signalen, 1 voor usb verbinding, de ander voor stroom, als die van stroom kapot is, dan schiet het natuurlijk niet op. Het kan natuurlijk ook dat de batterij dood is, dan kan je eventueel testen door zon universal lader te kopen: http://www.aliexpress.com...by-SG-post/923944373.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Het is denk ik sneller om ff te kijken of er iemand in de buurt zit uit dit topic en of je het daar ff met zijn/haar accu kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Saus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:30:
Het is denk ik sneller om ff te kijken of er iemand in de buurt zit uit dit topic en of je het daar ff met zijn/haar accu kan proberen.
Nee heb je, ja kun je krijgen idd.

Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Zojuist stuk gefietst, had app aan gezet, maar route was blijkbaar niet gestart. Ik dus dan maar een ander stukje fietsen en dat werkte.

De route in Endomondo klopt. De snelheid klopt niet, MAAR Ik had de telefoon in zen hoesje en in mijn broekzak zitten en ik reed door het bos. Toen ik de telefoon in me hand hield en uit het hoesje, klopte snelheid en aantal kilometers volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harakiri576
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:41
Als je van China heb besteld, probeer maar op je werkadress bestellen. Dat kwam gewoon door, geen douane of anders.
Maar kan dan ook gewoon geluk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
jorrit91 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:31:
[...]
Mocht je weleens afzakken, buiten werktijden zit ik in de hoofdstad van Gelderland ;).
harakiri576 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:23:
Als je van China heb besteld, probeer maar op je werkadress bestellen. Dat kwam gewoon door, geen douane of anders.
Maar kan dan ook gewoon geluk zijn.
Bij ons op 't werk valt dat tegen, maar wij ontvangen veel pakketjes. Ik had de hoesjes voor mn Zopo als Mobile Phone accessories laten versturen. Die verpakking was opengesneden (wel alles er nog in). M'n telefoon was als Office Supplies verstuurd en er zo doorheen.

[ Voor 52% gewijzigd door Saus op 11-07-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
jorrit91 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Zwolle.
stomme vraag, maar al eens een ander kabeltje geprobeerd? want dit was bij mij al direct vervangen door een kabeltje van betere kwaliteit, mijn C2 deed met de orginele usb kabel ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Zoek trouwens nog altijd een beetje hulp met mijn rom, moet nog 1 chinese app verwijderen, elke keer als je de rom flashed krijg je een popup van de browser om te rooten etc, is hier iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Mijn c2 platinum werd automatisch nederlands toen ik mijn sim er in deed (simslot 2) 3g alles doet het.
Verder heb ik geen enkele chinese app er standaard op en met eroot direct kunnen rooten. Heb build van 10 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Oggy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:20:
Mijn c2 platinum werd automatisch nederlands toen ik mijn sim er in deed (simslot 2) 3g alles doet het.
Verder heb ik geen enkele chinese app er standaard op en met eroot direct kunnen rooten. Heb build van 10 juni?
Heb het hier over mijn eigen rom, http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

het is me inmiddels gelukt en zitten nog aantal meer fixes in, staat hopelijk vanavond live :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tc662 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:29:
Zoek trouwens nog altijd een beetje hulp met mijn rom, moet nog 1 chinese app verwijderen, elke keer als je de rom flashed krijg je een popup van de browser om te rooten etc, is hier iemand?
ik heb een beetje kennis van android, maar deze zal niet veel verder gaan dan de jouwe denk ik, is de browser de orginele? anders deze gewoon eraf smijten en stock er terug op zetten?
Zelfde met de root, probeer hem te verwijderen, en dan er gewoon een engelse root op te smijten?
verder mischien de mogelijkheid voor te deodexen en te zipalignen?

het zijn maar ideeën ikzelf ben enorm geintresseerd in het rom gebeuren, maar zelf bouwen heb ik nog niet veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
robin-sips2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:26:
[...]

ik heb een beetje kennis van android, maar deze zal niet veel verder gaan dan de jouwe denk ik, is de browser de orginele? anders deze gewoon eraf smijten en stock er terug op zetten?
Zelfde met de root, probeer hem te verwijderen, en dan er gewoon een engelse root op te smijten?
verder mischien de mogelijkheid voor te deodexen en te zipalignen?

het zijn maar ideeën ikzelf ben enorm geintresseerd in het rom gebeuren, maar zelf bouwen heb ik nog niet veel gedaan.
Het is inmiddels gelukt, maar wat is dat deodexen en zipalignen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tc662 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Het is inmiddels gelukt, maar wat is dat deodexen en zipalignen? :P
Als dit correct gedaan word kan je alle apps zelf beginnen thema's geven enzo, de apk's en de odex files worden dan in 1 bestandje gestopt, dit is wel niet zo simpel om te doen, heb het al enkele keren geprobeerd, maar stuit elke keer op apps die fouten geven enzo.

Zipalignen verhoogt de snelheid dacht ik, maar zoals ik zeg, zover gaat mijn android kennis nog niet (heb vooral voor samsung mijn eigen roms proberen te maken)

ik heb komend weekend niet overdreven veel tijd, zodra ik ergens een gaatje vind zal ik een pm sturen, heb zelf trouwens geen C2 meer opt moment, kan dus niets mee testen :s (ik koop er terug eentje hoor geen paniek :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/

Versie 0.14 staat online :)

1. Standaard taal is nu engels, chinese tekens zul je dus niet meer zien in het begin :)
2. Root werkt nu wel goed
3. 1 chinese app verwijderd die ik had gemist
4. nog meer apps verwijderd die eigenlijk niet nodig zijn
5. GPS weer verbetered
6. Nog een hoop dingen die ik nu ben vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Heb 'm ook geinstalleerd, ben benieuwd.

//edit: Hoe zet ik het Nederlandse woord predictie aan. Op mn vorig rom was dat ook al niet te vinden (ik heb het op zeer agressief staan, maar hij kent geen woorden).

//edit: Helaas, de ghost touches zijn niet gewijzigd voor me. Ze zijn er weinig maar nog steeds wel aanwezig.
De rom reageert wel lekker snappy verder. En maar weinig blaat erin.

[ Voor 98% gewijzigd door Saus op 11-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:34:
Heb 'm ook geinstalleerd, ben benieuwd.

//edit: Hoe zet ik het Nederlandse woord predictie aan. Op mn vorig rom was dat ook al niet te vinden (ik heb het op zeer agressief staan, maar hij kent geen woorden).
Instellingen > Taal en invoer >

Als toetsenboord Android-Toetsenboord is, dan op settings icoontje er naast klikken > Woordenboeken toevoegen.

Als toetsenboord Google-toetsenboord is exact het zelfde :P

Hoop dat je rom je bevalt, ben nu bezig recovery aan het menu toe te voegen, wel lastig aangezien ik geen idee heb hoe het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Maar bij mij staat geen Nederlands in de lijst van woordenboeken die ik toe kan voegen....

Net ff met de engelse geprobeerd, die doet 't wel. Maar of ik ben blind, maar onder Dutch of Nederlands zie ik niets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:59:
Maar bij mij staat geen Nederlands in de lijst van woordenboeken die ik toe kan voegen....

Net ff met de engelse geprobeerd, die doet 't wel. Maar of ik ben blind, maar onder Dutch of Nederlands zie ik niets staan.
Ik heb elke taal, ook nederlands, al geprobeerd om op vernieuwen te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ja, dan issie geinstalleerd maar hij doet niets. Als ik hem verwijder en opnieuw installeer zegt die data transfer in de top balk 1 seconde 280kb en thats it. Als ik de engelse installeer blijft ie enkele secondes op 1mb staan. 't Lijkt wel een leeg woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:25:
Ja, dan issie geinstalleerd maar hij doet niets. Als ik hem verwijder en opnieuw installeer zegt die data transfer in de top balk 1 seconde 280kb en thats it. Als ik de engelse installeer blijft ie enkele secondes op 1mb staan. 't Lijkt wel een leeg woordenboek.
Heb ik inderdaad ook, nooit opgevallen, gebruik altijd swiftkey.

download voor swiftkey: https://www.dropbox.com/s...Keyboard%20v4.1.0.142.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Nu ik het opnieuw geinstalleerd heb, staat er naast AOSP ook ineens Google Toetsenbord, waarbij ie aangeeft: Suggesties in het Nederlands niet beschikbaar. Heb nu Swiftkey geinstalleerd, eens kijken of ik daarmee kan werken.

Vooralsnog werkt de rom prima. De enige opmerking die ik heb is dat als je de Google Search bar verwijdert je geen extra rij beschikbaar krijgt. Het homescreen is nu 4X4 waarbij de verticale rij zoveel ruimte tussen de iconen heeft dat je er makkelijk 5X4 van zou kunnen maken.

Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee hoe dat zou moeten, maar ik denk dat dat hem nog beter maakt. Maar voor zover heb je een gebruiker erbij.

//edit: Krijg nu een melding in mijn scherm: Suggesties voor het Nederlands zijn straks beschikbaar.
//edit 2: Ik heb niets gezegd wat betreft grid sizes.... ;) Alleen zijn nu mn agenda widget en mn email widget blank. Afijn, genoeg gekloot voor vandaag. Nogmaals, morgen ff stukje navigeren om te kijken hoe dat zich verhoudt.

[ Voor 19% gewijzigd door Saus op 11-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Dat kan je ook wijzigen, heb zojuist mijn eigen toestel bricked omdat ik te ver ging :P O-)

Maar zo uit me hoofd:

Terwijl je op je homescreen zit, klik je op de menu knop.

Apex settings > Homescreen settings > potrait grid of landscape grid kan je dan aanpassen als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tc662 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:53:
Dat kan je ook wijzigen, heb zojuist mijn eigen toestel bricked omdat ik te ver ging :P O-)

Maar zo uit me hoofd:

Terwijl je op je homescreen zit, klik je op de menu knop.

Apex settings > Homescreen settings > potrait grid of landscape grid kan je dan aanpassen als het goed is
oei toch geen ernstige schade hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
robin-sips2 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:09:
[...]

oei toch geen ernstige schade hoop ik?
Nee hoor, werkt inmiddels weer prima :) Volgende versie ga ik straks uploaden.. vooral rom heel erg verkleind en de hoeveelheid vrije ram stukken verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merken jullie veel verschil met een andere ROM erop? Ik zit er hard over te denken om dat maar te doen, omdat ik de probleempjes nu wel zat word. Continue verbinding kwijt met mijn prive SIM, terwijl werkSIM het prima doet. Vanochtend had ie na een reboot nog maar 17% accu terwijl ie de hele nacht aan de lader had gelegen. Accu eruit en erin en hij had weer 90% accu en volle verbinding met prive SIM (daarvoor ook de reboot).
Ik heb er nu ook een SD kaartje ingeprikt, en dat werkt op zich prima, alleen minder fijn dat ie het nodig vond om al mijn werk nummers te deleten en om sommige apps niet te laten werken.

Ik kom een beetje tot de conclusie dat de Zopo een leuk toestel is voor tweakers, maar dat het voor de normale mensch iets teveel gedoe oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
De standaard firmware is redelijk buggy, vooral als je een oudere dan versie 0610 erop hebt staan.
Er kan dus heel veel verschil zitten tussen roms.

Heb zojuist ook v0.15 van mijn rom gereleased, dit is verreweg de beste versie tot nu toe.

1. Download snelheid van de notificatie bar weggehaald, met dank aan ErrieR
2. Rom grote van 324mb naar 272mb gebracht
3. Er is nu zon 350-500mb vrije ram ipv 300mb
4. Google search verwijderd van de rom, dit nam voor ene van de reden heel veel ram in beslag, deze kan je wel weer gewoon downloaden van google play store en dan werkt die ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:21:
De standaard firmware is redelijk buggy, vooral als je een oudere dan versie 0610 erop hebt staan.
Er kan dus heel veel verschil zitten tussen roms.

Heb zojuist ook v0.15 van mijn rom gereleased, dit is verreweg de beste versie tot nu toe.

1. Download snelheid van de notificatie bar weggehaald, met dank aan ErrieR
2. Rom grote van 324mb naar 272mb gebracht
3. Er is nu zon 350-500mb vrije ram ipv 300mb
4. Google search verwijderd van de rom, dit nam voor ene van de reden heel veel ram in beslag, deze kan je wel weer gewoon downloaden van google play store en dan werkt die ook goed.
Heb hem net geflashed, en volgens mij ben je iets te rigoreus geweest en heb je het (default) keyboard verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:22:
[...]

Heb hem net geflashed, en volgens mij ben je iets te rigoreus geweest en heb je het (default) keyboard verwijderd.
Heb je nu helemaal geen toestenboord, of wel google toetsenboord en het standaard niet meer?

Google toetsenboord is het zelfde als de standaard.
Maar omdat google toetsenboord een app is die ook via play store te downloaden is, had ik besloten de default helemaal uit de rom te gooien > zo kunnen mensen als ze bijv swiftkey gebruiken ook gewoon het google toetsenboord weghalen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tc662 op 13-07-2013 13:59 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste