Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Dat is niet niks.
Ze sturen meteen extra kabels en adapters mee voorals de andere kapot gaan ;)
Dubbele Batterijen en screenprotectors is te verklaren, maar 2 maal een europese adapter en zelfs 3 keer een usb-kabel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
dutchgio schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:10:
Dat is niet niks.
Ze sturen meteen extra kabels en adapters mee voorals de andere kapot gaan ;)
Dubbele Batterijen en screenprotectors is te verklaren, maar 2 maal een europese adapter en zelfs 3 keer een usb-kabel niet ;)
Had trouwens ook geen screen protector besteld, zag nu ook dat er ook nog 1 op het scherm zit, 3 dus zelfs in totaal. Ze houden ook erg van paprika chips daar! Zitten allemaal oranje vlekjes op de achterkant van het mobieltje :p

Maar wat een verschil met mijn SGS2 zeg.. zoveel sneller, zoveel mooier scherm, echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Hebben de mensen met een C2 dezelfde problemen met het dempen van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
greatgonzo schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:02:
Hebben de mensen met een C2 dezelfde problemen met het dempen van de speakers?
Met me c2 platinum heb ik daar totaal geen last van, geluid blijft heel erg hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:34
Blij om te horen dat je hem gekregen hebt, ik wacht nog op mn track en trace, hopelijk ontvang ik die morgen.

Had zelf ook de flipcover besteld, is die een beetje goed Thunderstrike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Weet iemand hoe je die zopo c2 platinum kan rooten?

Edit - http://bbs.mgyun.com/thread-16535-1-1.html heb hem hiermee kunnen rooten, nu krijg je helaas alleen steeds een pop up in het chinees als je root toegang wilt verlenen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Tc662 op 01-07-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-09 12:48
Ik heb net op antelife.com de C2 Platinum besteld met een flipcover erbij.
Met de kortingscode 'C2platinum' $15 korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Met GPS krijg ik onmogelijk een fix, hij is nu al ruim 30 minuten bezig een fix te halen met AGPS, EPO en FasterFix geinstalleerd. Met sg2s heeft binnen 5 seconden een fix. raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Hier een kleine "review"

Korte inleiding:

Deze mini-review zal over de Zopo C2 Platinum Wit gaan. Ik zal op een paar punten ingaan die anders zijn dan de Zopo C2. De review zal niet groot zijn aangezien er al een beest van een review online staat door M-Opensource.

Specificaties:
Dit toestel heeft bijna de zelfde specificaties als de normale Zopo C2. Er zijn een aantal kleine veranderingen:
- Dit toestel heeft gorilla glass
- 16gb rom
- De snellere proccessor MT6589T geklokt op 1,5ghz
- Hoger geklokte GPU
Het is dus een iets sneller toestel, dit blijkt ook uit bijv antutu benchmark.
Hij scoort bij antutu: 14400 punten.

Software:
Het toestel draait op android 4.2.1, dit draait helemaal soepel. Ik heb geen last van hapering.
Ook zijn er geen ghost touches.
Wel merk ik zelf 1 probleem, dat is als je het toestel aan een usb kabel legt, dan kunnen er toch haperingen optreden. Ook is de antutu score dan een heel stuk lager, namelijk 12245.

Camera:
De Zopo C2 had een probleem dat het recorden op 1080p laggy is. Dit is met dit toestel ook wel zo, alleen lijkt het wel veel minder/bijna niet aanweezig als ik het vergelijk met videos die op youtube staan.

GPS:
De GPS is goed, de eerste fix duurde bijna 48 minuten. Hierna duurt het gemiddeld zon 10 seconden. Ook na het herstarten van het toestel ging het prima, duurde niet langer dan 15 seconden.

Root/roms:
De root methoden voor de normale Zopo C2 werken niet. Ik heb een tijdje lopen zoeken en heb een methode gevonden om te rooten. Dit is helaas wel een “Chinese root”. Als je dus om root toegang wordt gevraagd is het in het chinees.

How to:
Eerst het bestandje http://bbs.mgyun.com/thread-16535-1-1.html hier downloaden.
Dit is een programma, dat moet even geinstalleerd worden. Eenmaal geinstalleerd zal het programma je Zopo C2 herkennen, dan klik je gewoon op Root. Hierna zal je toestel opnieuw opstarten, maar is die nog niet geroot. Je moet in het programmatje nogmaals op root klikken. Hierna is de telefoon wel geroot. Eigenlijk dus gewoon 2x rooten.

Over custom roms kan ik weinig zeggen. Ik weet niet zeker of de roms voor de normale C2 op de turbo proccessor werken en wil dit dus ook niet proberen ivm brick.

Als je nog vragen hebt, vraag ze maar gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:32:
Hier een kleine "review"

Hij scoort bij antutu: 14400 punten.
...
Wel merk ik zelf 1 probleem, dat is als je het toestel aan een usb kabel legt, dan kunnen er toch haperingen optreden. Ook is de antutu score dan een heel stuk lager, namelijk 12245.
Ah dat verklaart mijn lage score met de C3. Nu opnieuw getest zonder USB kabel erin, en dan geeft ie inderdaad 13915 als score (wel met nog 15% battery, dus maybe daarom ook lager dan de C2).

De flip-case kan ik niet zo goed beoordelen. Heb nooit dergelijke cases gebruikt en deze ook niet. Geen idee hoe goed deze flip-case is t.o.v. andere cases. Viel me wel op dat je bij deze een magnetische strip op de telefoon moet vastplakken, ik weet niet of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel beter is dat gorilla glass ten opzichte van de "gewone C2", de kans op breuk lijkt mij evenredig groot. Of is de kans op krassen/beschadigen het enige voordeel?

Ik gebruik de c2 (4gig) zonder screenprotector. Tot nu toe zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:16:
Hoeveel beter is dat gorilla glass ten opzichte van de "gewone C2", de kans op breuk lijkt mij evenredig groot. Of is de kans op krassen/beschadigen het enige voordeel?

Ik gebruik de c2 (4gig) zonder screenprotector. Tot nu toe zonder problemen.
De kans op krassen is minder, maar als je een screenprotector gebruikt, vervalt dat voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:17:
[...]

De kans op krassen is minder, maar als je een screenprotector gebruikt, vervalt dat voordeel.
Dat was ook mijn punt bij de aanschaf van de c2, een plastic scherm; hoe goed doorstaat dat het constante aanraken? To nu toe geen probleem moet ik zeggen. Maar je leest idd wat over het snelle barsten/kapotgaan van het scherm. De c2 is redelijk flexibel (raar woord, maar je begrijpt wat ik bedoel) Is de c3 net zo flexibel/buigzaam?

Als dat zo is zou je denken dat plastic dan beter is dan glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:28:
[...]

Dat was ook mijn punt bij de aanschaf van de c2, een plastic scherm; hoe goed doorstaat dat het constante aanraken? To nu toe geen probleem moet ik zeggen. Maar je leest idd wat over het snelle barsten/kapotgaan van het scherm. De c2 is redelijk flexibel (raar woord, maar je begrijpt wat ik bedoel) Is de c3 net zo flexibel/buigzaam?

Oh dat ben ik vergeten erbij te zetten, Ik krijg mijn c2 platinum nog geen 1mm gebogen en dan zet ik ook echt kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Oh dat ben ik vergeten erbij te zetten, Ik krijg mijn c2 platinum nog geen 1mm gebogen en dan zet ik ook echt kracht!
Mag ik hieruit opmaken dat de platinum een ander/beter frame heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:35:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat de platinum een ander/beter frame heeft?
Lastig te zeggen, ik kan nergens een foto van een normale witte zopo c2 vinden zonder achterkant.
Het kan natuurlijk ook door het gorilla glass komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ik ben van plan om ook een C2 te kopen. Wat ik me nog af vroeg, hoe glanzend is de C2 Platinum White?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
bert-93 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:29:
Ik ben van plan om ook een C2 te kopen. Wat ik me nog af vroeg, hoe glanzend is de C2 Platinum White?
Het scherm is een soort van spiegel, maar als die aanstaat, zie je jezelf meestal niet. Op de achterkant kan je jezelf heeeeeel lichtjes zien.

Edit - Moet er wel bij zeggen, het is niet echt wit, het is eerder creme kleurig achtig :p lastig uit te leggen, ik vind het iig wel mooi :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tc662 op 01-07-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:31:
[...]

Het scherm is een soort van spiegel, maar als die aanstaat, zie je jezelf meestal niet. Op de achterkant kan je jezelf heeeeeel lichtjes zien.

Edit - Moet er wel bij zeggen, het is niet echt wit, het is eerder creme kleurig achtig :p lastig uit te leggen, ik vind het iig wel mooi :)
Oke, bedankt voor je toelichting :) Heeft 'ie een beetje hetzelfde idee als de HTC One? Die lijkt ook een beetje wit-achtig aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
bert-93 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:49:
[...]

Oke, bedankt voor je toelichting :) Heeft 'ie een beetje hetzelfde idee als de HTC One? Die lijkt ook een beetje wit-achtig aan de voorkant.
HTC one nog nooit in het echt gezien, maar als ik zo naar fotos van het toestel kijk is het compleet anders :) HTC one lijkt echt zilver/grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:51:
[...]

HTC one nog nooit in het echt gezien, maar als ik zo naar fotos van het toestel kijk is het compleet anders :) HTC one lijkt echt zilver/grijs
De One lijkt onder bepaald licht ook een beetje creme-wit. Maar ik weet even genoeg, bestel hem toch nog niet ivm met mijn vakantie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:28:
[...]

De C2 is ook gewoon glas, geen plastic. Was het maar plastic, dan was mijn scherm niet binnen 3 dagen gebroken.

De C3 is een stuk steviger dan de C2 en zeker net zo hard als de HTC One X die ik hier ook heb liggen. De C2 die ik hier heb liggen kan je echt alle kanten op buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
ThunderStrike schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:03:
[...]

De C2 is ook gewoon glas, geen plastic. Was het maar plastic, dan was mijn scherm niet binnen 3 dagen gebroken.

De C3 is een stuk steviger dan de C2 en zeker net zo hard als de HTC One X die ik hier ook heb liggen. De C2 die ik hier heb liggen kan je echt alle kanten op buigen.
Das dan toch gek dat mijn C2 platinum dat niet heeft, blijkbaar is gorilla glass dus ook nog goed voor de stevigheid van het toestel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Iemand hier al ervaring met de C2 platinium zijn gps?

Is dit exact hetzelfde als de gewone c2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
robin-sips2 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:05:
Iemand hier al ervaring met de C2 platinium zijn gps?

Is dit exact hetzelfde als de gewone c2?
Ja, is prima, eerste fix kan tijdje duren, maar daarna is het meestal binnen de 10 sec en niet langer dan 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

het is de zwarte C2 platinum geworden. €249 (actie pandawill) is niet veel voor dat toestel.
Goed, geen gorilla glass, maar ik plak er toch een screenprotector overheen en een siliconenhoesje omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
Tc662 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:05:
[...]

Das dan toch gek dat mijn C2 platinum dat niet heeft, blijkbaar is gorilla glass dus ook nog goed voor de stevigheid van het toestel:)
Blijkbaar inderdaad, of ze hebben de bezel aangepast voor meer stevigheid, dat zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
ThunderStrike schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:40:
[...]

Blijkbaar inderdaad, of ze hebben de bezel aangepast voor meer stevigheid, dat zou ook nog kunnen.
Ik denk dat ik 1 verandering heb gevonden, maar dat is lastig te zeggen op de fotos.

Mijn achterkantje loopt schuin omhoog, naar de camera toe. Is dus dikker bovenin dan onderin.

Accu is trouwens echt geweldig, ik zit nu ruim 17 uur op een accu die 40% was. Hier zit zelfs 1 film in van bijna een uur, veel browsen, gps testen en nog veel meer dingen. Echt ongelooflijk, mijn sgs2 zou al 2x keer leeg zijn geweest!

[ Voor 22% gewijzigd door Tc662 op 02-07-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
Tc662 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat ik 1 verandering heb gevonden, maar dat is lastig te zeggen op de fotos.

Mijn achterkantje loopt schuin omhoog, naar de camera toe. Is dus dikker bovenin dan onderin.
Bij de originele C2 is de achterkant helemaal plat. Blijkbaar hebben ze dus de bezel inderdaad aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Zit nog wel te zoeken naar welke led kleuren etc er zijn, tot nu toe alleen rood werkend gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ben niet zo blij met antelife. Reageren niet op mail, en kan niet zien als het verzonden is. Mijn trackingnummer op de site begint met 7000xxx is dat een officiële DHL trackingnummer, wie kan dit verifiëren? Heb verleden week dinsdag een bestelling gedaan.

Lijkt wel alsof ze een niet bestaande trackingnummer hebben gezet op de site.

[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 02-07-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Cabo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:14:
Ben niet zo blij met antelife. Reageren niet op mail, en kan niet zien als het verzonden is. Mijn trackingnummer op de site begint met 7000xxx is dat een officiële DHL trackingnummer, wie kan dit verifiëren? Heb verleden week dinsdag een bestelling gedaan.

Lijkt wel alsof ze een niet bestaande trackingnummer hebben gezet op de site.
Die van mij begon ook met 70000, is uiteindelijk wel aangekomen. http://www.dhl.nl/en/expr...g/shippers_reference.html

probeer je track en trace nummer daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Vandaag ook net dikke pech gehad, tijdens het werken gsm vlug in de broekzak gestoken, was in de kelder van de klant de invoerleiding van de telefoon aan het in orde brengen. Met naar boven te gaan (in de donker) loop ik halverwegen met men zijkant ergens tegen een uitsteeksel (achteraf gezien een betonijzer). De Zopo C2 naar de vaantjes, maar hij heeft de hele slag opgevangen, anders was het waarschijnlijk een gat in het been ......

Kortom touchscreen naar de zak, ben nu een beetje aan het twijfelen tussen een nieuwe touchscreen of de C2 platinium te nemen.
heb hem al helemaal uit elkaar, op zich niet veel moeilijker dan een PSP uit elkaar te halen :D

touchscreen kost 75euro bij Zopomobile, komt dan wss nog transport bij, en de kans dat er iets niet goed gaat werken door het uit elkaar halen (hoewel ik mezelf daar nog wel wat mee vertrouw, heb men Samsung galaxy S gps module ook zelf terug in elkaar gesoldeerd)

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Tc662 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:29:
[...]

Die van mij begon ook met 70000, is uiteindelijk wel aangekomen. http://www.dhl.nl/en/expr...g/shippers_reference.html

probeer je track en trace nummer daar
Perfect, dat werkt. Inmiddels heb ik ook de Zopo C2 + binnen :)

Mooi toestel, ik heb 'm in wit. Volgens mij is de platinum alleen in wit. Toestel besteld bij Antelife verzonden met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin-sips2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:22:
Vandaag ook net dikke pech gehad, tijdens het werken gsm vlug in de broekzak gestoken, was in de kelder van de klant de invoerleiding van de telefoon aan het in orde brengen. Met naar boven te gaan (in de donker) loop ik halverwegen met men zijkant ergens tegen een uitsteeksel (achteraf gezien een betonijzer). De Zopo C2 naar de vaantjes, maar hij heeft de hele slag opgevangen, anders was het waarschijnlijk een gat in het been ......

Kortom touchscreen naar de zak, ben nu een beetje aan het twijfelen tussen een nieuwe touchscreen of de C2 platinium te nemen.
heb hem al helemaal uit elkaar, op zich niet veel moeilijker dan een PSP uit elkaar te halen :D

touchscreen kost 75euro bij Zopomobile, komt dan wss nog transport bij, en de kans dat er iets niet goed gaat werken door het uit elkaar halen (hoewel ik mezelf daar nog wel wat mee vertrouw, heb men Samsung galaxy S gps module ook zelf terug in elkaar gesoldeerd)

Wat zouden jullie doen?
Als ik dit zo lees dan denk ik dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen het scherm....Ik bedoel de combinatie betonijzer/smartphone of gat in het been ;)

Dan zou je toch denken dat er meer kapot is. In dat geval is 75 eurie een hoop geld. Ik zou voor een nieuwe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag mijn ZP980 binnen gekregen via Pandawill. Netjes screenprotector erop geplakt, extra in het doosje + 2 accu's (en een portable accu). Al met al in zoverre tevreden.

Ik mis alleen nu eigenlijk twee hele simpele dingen. Ik kan de play store nergens vinden, en ik kan nergens mijn Google Account aan mijn telefoon koppelen (ik vermoed dat beide gerelateerd zijn?). Als ik onder 'instellingen' kijk zie ik wel 'accounts' maar daar kan ik alleen een emailaccount toevoegen (imap/pop of exchange). Niet iets wat mn contacten gaat synchroniseren. Iemand een idee? Ik kom van een oudere Android af (2.3.5) dus wellicht is er iets gewijzigd?

In deze manual: https://support.google.com/android/answer/168485?hl=en
Zeggen ze hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/help/hc/images/android/android_ug/168485.3.png
Touch the account to add

Maar daar staat bij mij dus alleen E-Mail en Zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Moet je G(oogle)-apps flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 02-07-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Bedankt, ik probeer nu de link uit het topic. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan omdat het ding standaard met Android kwam dit op dit toestel wel allemaal in orde was.

Toch doe ik nog steeds iets fout. Ik heb deze gedownload:
Deze als update.zip op mn SD kaart gezet
Vervolgens via power + volume up in 't recovery scherm gekomen en daar update.zip aangeklikt. Dan gaat ie wat installeren, maar echt bijna instant zegt ie 'succes'. Ik reboot maar er is niets bijgekomen.

Volgens deze site zou ik de juiste moeten hebben:
http://wiki.rootzwiki.com/Google_Apps
4.2.1

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:51:
[...]

Als ik dit zo lees dan denk ik dat er wel wat meer aan de hand is dan alleen het scherm....Ik bedoel de combinatie betonijzer/smartphone of gat in het been ;)

Dan zou je toch denken dat er meer kapot is. In dat geval is 75 eurie een hoop geld. Ik zou voor een nieuwe gaan.
hehe ik heb inderdaad niet echt goed opgelet, was een beetje te druk bezig met de problemen die je tegenkomt als telecom technieker haha.
Heb gewoon wel wat pech gehad :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Saus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:36:
Bedankt, ik probeer nu de link uit het topic. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan omdat het ding standaard met Android kwam dit op dit toestel wel allemaal in orde was.

[...]

Vervolgens via power + volume up in 't recovery scherm gekomen en daar update.zip aangeklikt. Dan gaat ie wat installeren, maar echt bijna instant zegt ie 'succes'. Ik reboot maar er is niets bijgekomen.

4.2.1

Iemand een idee?
Edit:
Ik denk dat de gapps niet automatisch je partities mount, wat in linux en dus ook in android vereist is wil je iets aanpassen.
Volgens mij is die van Rootzwiki beter, want ik dacht dat die wel automatisch mount..
Probeer die eens.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 02-07-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Saus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:36:

[...]

4.2.1

Iemand een idee?
Ja, download play store als .apk en installeer hem dan via bv. ES File explorer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Edit:
Ik denk dat de gapps niet automatisch je partities mount, wat in linux en dus ook in android vereist is wil je iets aanpassen.
Volgens mij is die van Rootzwiki beter, want ik dacht dat die wel automatisch mount..
Probeer die eens.
Mmmm, dat zou kunnen omdat het ook leek alsof ie wat op de /sdcard wilde gaan installeren

Ik heb de volgende opties in mn recovery menu:

Android system recovery <3e>

reboot system now
apply update from ADB
apply update from sdcard
apply update from cache
wipe data/factory reset
wipe cache partition

Na je edit: Zojuist die van Rootzwiki geprobeert. Hij meld:

mounting system
copying files
fixing permissions
unmounting system
installation complete

Maar er is nog niets veranderd.
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:42:
[...]

Ja, download play store als .apk en installeer hem dan via bv. ES File explorer..
Maar dan mis ik toch nog steeds de synch app en vele anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je de gapps.zip uitpakt; in de zip zit een folder genaamd system\app
Hier kan je alle google apps apk bestanden vinden. [disclaimer: heb ze zelf nog niet zo los geinstalleerd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:09:
Hier kan je alle google apps apk bestanden vinden. [disclaimer: heb ze zelf nog niet zo los geinstalleerd]
Als je ze zelf installeerd komen ze in /data/app terecht en kost het je dus ruimte die eigenlijk voor je eigen applicaties bedoeld is.
Als je er niet veel installeerd zul je het niet merken, maar als je alle google apps wilt installeren op je data partitie gaat dit toch wel invloed hebben op je opslagruimte.

@hierboven
Heb je al wel geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kan hij ze niet gewoon op zijn /device/system/app neerzetten en vanaf daar installeren?
Dan moet hij trouwens wel root hebben op zijn toestel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:09:
Sommige van de apps zegt ie dat ze reeds geinstalleerd zijn. Maar bij de belangrijkste (contactsynch, talk, servicesframework) zegt ie 'App niet geinstalleerd'. Nadat ik wel heb aangegeven onbekende bronnen te accepteren plus de permissies.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat ik als enige hier last van lijk te hebben. Waren bij jullie de Gapps reeds geinstalleerd? Of waarom ben ik de eerste in dit topic die hier tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:15:
Kan hij ze niet gewoon op zijn /device/system/app neerzetten en vanaf daar installeren?
Dan moet hij trouwens wel root hebben op zijn toestel denk ik.
Klopt, en permissies zetten per app....
Veel werk.
Flashen van een zipje is veel makkelijker, maar dan moet het wel werken,
Root is wel een vereiste daarvoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is het je gelukt de playstore te installeren? Dat is de phonesky.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
dutchgio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:16:
[...]

Klopt, en permissies zetten per app....
Veel werk.
Flashen van een zipje is veel makkelijker, maar dan moet het wel werken,
Root is wel een vereiste daarvoor..
Eens. Ik geef ook alleen maar een alternatief aan omdat het er op lijkt dat zip flashen niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ik heb de Root via Motochopper gedaan, die zei 'succes'. Ik zal nu eerst een app downloaden die root kan controleren.
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:17:
[...]

Eens. Ik geef ook alleen maar een alternatief aan omdat het er op lijkt dat zip flashen niet lukt.
Ik waardeer van beide jullie hulp overigens. Bedankt.

Phonesky nu geinstalleerd, leek te werken. Alleen als je hem start sluit hij direct weer. Ik dacht daar ook al iets over gelezen te hebben. Ff zoeken.

Toestel lijkt geroot te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0yUL5gu.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Saus op 02-07-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"Superuser not found"
Niet helemaal dus..

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 02-07-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
eeehhh, neen. Dit zijn mijn eerste 'root'stapjes etc. Ik ken SU wel, maar SU gebruik ik toch niet in recovery mode tijdens de flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als ik het zo zie (zip van motochopper) dan pusht ie superuser naar je phone. Heb je een superuser app?
Zie nu je screenie pas (loadde nogal langzaam), je hebt dus geen superuser...
Ik denk dat je in de output van motochopper wat errors hebt gemist.
Had je USB debugging mode enabled tijdens het draaien van motochopper+ de goede drivers installed?

[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 02-07-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ik heb nu wel een Superuser app. Ik ga nu dan proberen opnieuw te flashen. Mogelijk toch iets verkeerd gegaan eerder al zijn de omstandigheden nu hetzelfde als straks.

• Motochopper: Android root exploit (Windows version)
• v1.0
• by Dan Rosenberg (@djrbliss)

• Tested on the Motorola Razr HD, Razr M, Razr Maxx HD, and Atrix HD.
• Supports lots of other devices as well. ;-)

• Before continuing, ensure that USB debugging is enabled, that you
• have the latest USB drivers installed, and that your phone
• is connected via USB.

• WARNING: This will likely void the warranty on your device. I am
• not responsible for any damage to your phone as a result using this
• tool.

• Press enter to root your phone...
Press any key to continue . . .

• Waiting for device...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
• Device found.
• Pushing exploit...
4234 KB/s (1283460 bytes in 0.296s)
• Pushing root tools...
4989 KB/s (91980 bytes in 0.018s)
5427 KB/s (1867568 bytes in 0.336s)
5260 KB/s (969701 bytes in 0.180s)
pkg: /data/local/tmp/Superuser.apk
Success
• Rooting phone...
[+] This may take a few minutes.
[+] Success!
• Cleaning up...
• Exploit complete. Press enter to reboot and exit.
Press any key to continue . . .
Okay opnieuw 20121212 geflashed. Ging nog steeds zo snel als eerst, geen wijziging in het aantal apps of settings. De Play Store kan ik aanklikken maar sluit dan direct.

[ Voor 5% gewijzigd door Saus op 02-07-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
iemand al enig idee, of de platinum versie dezelfde roms draaien als de C2 versie B?

kwestie om te weten dat we evenveel keuze hebben aan roms, als ik voor de platinum zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Saus schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:42:
Ik heb nu wel een Superuser app. Ik ga nu dan proberen opnieuw te flashen. Mogelijk toch iets verkeerd gegaan eerder al zijn de omstandigheden nu hetzelfde als straks.

[...]

Okay opnieuw 20121212 geflashed. Ging nog steeds zo snel als eerst, geen wijziging in het aantal apps of settings. De Play Store kan ik aanklikken maar sluit dan direct.
Hmm. Ik zou persoonlijk als volgende stap de recovery vervangen met een custom recovery (en dan vanuit de recovery een backup maken en proberen de zip te flashen). Of je gebruikt een app om vanuit het android OS zelf de zip te flashen via een tooltje zoals mobileuncle tools of rom manager.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 03-07-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Het aanpassen van de recovery wacht ik nog heel even mee als 't niet erg is. Ik wil niet dat Pandawill me dadelijk afscheept met: Je hebt lopen kloten, zoek 't maar uit (als is 't op basis van hun livechat niet veel anders, daar hebben ze me SOCIO-MALL.APK toegemailed als oplossing voor het ontbreken van de Google Apps, hehehehe).

Wat als ik de laatste firmware erop zou flashen? Gewoon volledig, zit daar alles niet in?

[ Voor 3% gewijzigd door Saus op 03-07-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Hmpf, wordt vanochtend wakker en heb opeens heel veel ghost touches.. Van geen naar heel veel. Raar. Direct voor oplossing gaan kijken en kwam toen een forum bericht tegen voor deze app: Google Play: SGS Touchscreen Booster

Heb hem naar very slow gezet en nu zijn ghost touches weer weg.. nu maar hopen dat ze weg blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:31:
Hmpf, wordt vanochtend wakker en heb opeens heel veel ghost touches.. Van geen naar heel veel. Raar. Direct voor oplossing gaan kijken en kwam toen een forum bericht tegen voor deze app: Google Play: SGS Touchscreen Booster

Heb hem naar very slow gezet en nu zijn ghost touches weer weg.. nu maar hopen dat ze weg blijven!
Wat voor telefoon heb je en welke ROM?

Merk je nog problemen bij Swipen?

Ik heb het probleem met mijn C2 (revisie B ) dat ik een vastloper heb omdat ik te lang idle ben. Hiermee bedoel ik: Als ik een whatsapp bericht krijg, dan gaat de blauwe LED knipperen. Deze blijft om de zoveel tijd knipperen, maar als die te lang aanstaat (althans dat is nu mijn aanname) dan lockt mijn telefoon, dus kan niet meer wakker worden (met power button). Dit gebeurt vooral na de nacht.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Wat voor telefoon heb je en welke ROM?

Merk je nog problemen bij Swipen?

Ik heb het probleem met mijn C2 (revisie B ) dat ik een vastloper heb omdat ik te lang idle ben. Hiermee bedoel ik: Als ik een whatsapp bericht krijg, dan gaat de blauwe LED knipperen. Deze blijft om de zoveel tijd knipperen, maar als die te lang aanstaat (althans dat is nu mijn aanname) dan lockt mijn telefoon, dus kan niet meer wakker worden (met power button). Dit gebeurt vooral na de nacht.
C2 platinum wit, standaard rom, heb nog geen last van vastlopers gehad.

Swipen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Iemand een idee waarom ik OTA's niet kan downloaden/installeren?

Ik heb de C2 B en krijg elke dag de melding van een systeem-update, zodra ik op download druk komt er "onbekende fout..." in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Heb ik ook gehad. En toen opeens, in het weekend, kwam deze wel binnen !

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[b][message=40506481,noline]
Wat als ik de laatste firmware erop zou flashen? Gewoon volledig, zit daar alles niet in?
Ik vermoed dat de apps daar ook niet in zitten. Volgens mij doet Mobileincle tools niets met je recovery dus dat zou qua garantie geen kwaad moeten kunnen.

Persoonlijk maak ik me bij deze telefoons niet heel druk om garantie, ik denk dat de kosten van een defect al gauw betekenen dat hij totaal loss is (economisch gezien), ook al is rooten volgens sommige bronnen geen reden om de garantie te laten vervallen, dan nog zit je met een toestel uit china en ik denk niet dat ze zich daar veel aantrekken van regelgeving hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Nee idd, je hebt gelijk met garanties e.d.. Ik heb dus een poging gewaagd maar helaas nog niet het gewenste resultaat. Ik heb de MobileUncle Tools gedownload en uit onderstaand topic de laatste versie van recovery.img gedownload van CWM:
http://forum.zopomobileshop.com/thread-338-1-1.html
3)Recovery - CWM (Clockworkmod) Only file recovery.img:
CWM recovery vers.5504
http://www.4shared.com/rar/fhngRy3u/cwm_980_VERS_5504.html
CWM recovery vers.6030
http://www.4shared.com/rar/52AkWFig/cwm_980_vers_6030.html
CWM recovery vers.6032
http://www.4shared.com/rar/KXYWFgYX/cwm_980_VERS_6032.html
Dan 'Flash Recovery From SDCard' gedaan, de recovery.img geselecteerd. De telefoon reboot dan, en komt uit in de standaard recovery. Mobile Uncle Tools vroeg aan SU wel root toestemming (en gekregen).

Via de ROM Manager (wat volgens het internet ook een oplossing zou moeten zijn) wordt de ZP980 nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Hmm vreemd... de C2 heeft een status LED die Rood, Groen en Blauw kan worden (=RGB-LED) maar hij kan geen gemengde kleuren weergeven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Saus, preloader moet ook geflashed worden om CWM te kunnen installeren als ik het zo lees.

Is de root wel goed gelukt? Kan je nu bv. met ES file explorer in je system folder komen e.d.?

Ik lees trouwens dit net;

I don't know why do you not have this apps?
Flash the last firmware!
Play store and gmail is always in the firmware!

Dus je zou wellicht de laatste firmware kunnen flashen en dan kijken of alles er in zit?

Welke versie heb jij trouwens? zie http://forum.zopomobileshop.com/thread-584-1-1.html

[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 03-07-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een screenprotector op de NL markt gevonden voor de 980/c2?

Ben al bij verschillende GSM shops geweest met mijn c2 en hoongelach viel mij ten deel (vrij na Hans Teeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:48:
Heeft iemand al een screenprotector op de NL markt gevonden voor de 980/c2?

Ben al bij verschillende GSM shops geweest met mijn c2 en hoongelach viel mij ten deel (vrij na Hans Teeuwen)
Hahaha, ja ik herken dat. Ik zocht een paar maanden terug ook een specifieke hoes voor een tablet en ook hier kreeg ik overal nee en je wordt aangekeken alsof je van een andere planeet komt als je niet of iPad bezitter bent of de standaard flipcase/covers wil voor een gangbare android tablet.
Ik vrees dat je deze alleen maar online kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Jawohl in Deutschland b.v.: http://zoposhop.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Hahaha, ja ik herken dat. Ik zocht een paar maanden terug ook een specifieke hoes voor een tablet en ook hier kreeg ik overal nee en je wordt aangekeken alsof je van een andere planeet komt als je niet of iPad bezitter bent of de standaard flipcase/covers wil voor een gangbare android tablet.
Ik vrees dat je deze alleen maar online kunt vinden.
Ja idd, hoe haalt iemand het in z'n hoofd om een chinese smartphone/tablet te kopen.......je ziet ze denken.

Nou, ze bekijken het maar, na de HTC one x en daarvoor een een S3, hoef ik geen "dure" telefoon meer, mijn c2 doet wattie doen moet en daar gaat het me om. OK, er zijn scherm "issues" dat weten we, dus voorzichtig zijn en niet tegen betonijzer aanlopen ;) . Als je er een goede rom op zet, heb je een prima toestel, dus dikke neus naar de dure toestellen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, herzlichen dank!

Ik zie dat ze daar de c2 met gorilla glas verkopen.................. ;)

Betriebssystem: Android 4.2.1
Chipsatz: MediaTek MTK MT6589
CPU: Quad-Core Cortex A7 1,2 GHz
GPU: PowerVR SGX544
RAM: 1 GB
Interner Speicher: 4 GB
Speichererweiterung: max. 64 GB (TF/microSD)
Displaygröße: 5.0 Zoll
Displayhersteller: SHARP
Abdeckglas: Gorilla Glass
Displaytyp: kapazitives Touch-Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:37:
@Saus, preloader moet ook geflashed worden om CWM te kunnen installeren als ik het zo lees.

Is de root wel goed gelukt? Kan je nu bv. met ES file explorer in je system folder komen e.d.?
Ja, ik kan in de system folder. Kun je daar alleen in met root? Waar verbazingswekkend genoeg bv de Google calender update en contact synch wel staan.....
Ik lees trouwens dit net;

I don't know why do you not have this apps?
Flash the last firmware!
Play store and gmail is always in the firmware!

Dus je zou wellicht de laatste firmware kunnen flashen en dan kijken of alles er in zit?

Welke versie heb jij trouwens? zie http://forum.zopomobileshop.com/thread-584-1-1.html
Waar lees je dat, in dat topic? Ik heb de B versie (zonder FC sticker overigens), maar wel 16GB en een B'tje van binnen. Ik heb vanavond niet super veel tijd, maar ik zal eens kijken of ik hem in z'n totaliteit kan flashen. Maar dus niet alleen recovery maar ook de bootloader moeten geflashed worden, aight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
CeesKees schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:16:
Heb ik ook gehad. En toen opeens, in het weekend, kwam deze wel binnen !
oplossing bij mij was interne sd card formateren, zorgt ergens op een of andere manier voor een conflict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
hehe, flashen volgens de handleiding van Zopo ging volledig zoals verwacht (klein hickupje hier en daar). Uiteindelijk het groene OK rondje gekregen. En nu..... helemaal niets meer. Het ding gaat niet meer aan of niets. Goede ding is dat hij wel nog reageert als ik hem op de pc aansluit (ik hoor het USB connected geluidje), maar de flashtool doet momenteel ook niets meer.

Vooralsnog is de Zopo ZP980 een.... erm.... uitdaging!

//edit: Een topic vol gelijkgestemden: Mensen zonder de play store die de normale firmware willen flashen waarbij 't ding bricked. Er staat een oplossing in 't topic, we zullen zien!
http://forum.zopomobilesh...viewthread&tid=734&page=8

[ Voor 23% gewijzigd door Saus op 03-07-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Saus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:47:
hehe, flashen volgens de handleiding van Zopo ging volledig zoals verwacht (klein hickupje hier en daar). Uiteindelijk het groene OK rondje gekregen. En nu..... helemaal niets meer. Het ding gaat niet meer aan of niets. Goede ding is dat hij wel nog reageert als ik hem op de pc aansluit (ik hoor het USB connected geluidje), maar de flashtool doet momenteel ook niets meer.

Vooralsnog is de Zopo ZP980 een.... erm.... uitdaging!

//edit: Een topic vol gelijkgestemden: Mensen zonder de play store die de normale firmware willen flashen waarbij 't ding bricked. Er staat een oplossing in 't topic, we zullen zien!
http://forum.zopomobilesh...viewthread&tid=734&page=8
Kan je nog in de recovery komen? Zoja, wipe je dalvik cache+factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Nee kon helemaal niets meer, alleen via de flashtool. Maarrrrr, :) topic hierboven hielp. Er zijn dus ZP980's zonder Google Apps en als je daar de normale firmware op wil zetten dan bricked ie.

Nu eindelijk een telefoon met Google Accounts etc. etc. Kan nu eindelijk beginnen met een beetje kloten ;). Lord Dain / DutchGio, super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Betur!!! Maar wat was nu de oorzaak? Exotische versie? Waarom worden die telefoons met een foute (lees: ontbrekende apps) firmware geleverd? Raar verhaal maar goed om te horen dat het nu allemaal werkt!

Heb je hiervoor de tutorial op http://forum.xda-develope...read.php?t=2206421&page=2 gebruikt? goed om te weten mocht ik ook voor een zopo kiezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 03-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ja, alleen dat driver verhaal werkte bij mij niet helemaal. Toen ik alles verwijderd had, 3 keer gereboot werd ie nog steeds automatisch herkent. Wel de stappen gevolgd, deze ROM erbij gepakt:
http://search.4shared.com...sion_b_zopomobilesho.html

En toen ging ie ineens wel verder. Toen na het herstarten stond er ineens een Google zoekbalk op mn homescreen en wist ik dat deze rom beter was.

Begrijp ik nou goed dat jij dit topic lurked zonder zelf een Zopo ZP980/C2 te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk erover een docking station te kopen: wat schatten jullie in, zou dit werken?

Afbeeldingslocatie: http://images.dp-tech.de/ab_productimages/aluminium-housing_cradle_micro-usb_silver_tg-1.jpg
ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
greatgonzo schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:28:
ik denk erover een docking station te kopen: wat schatten jullie in, zou dit werken?

[afbeelding]
ebay
Ik zie geen reden waarom niet, in principe zou elke micro-usb docking station moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Een andere vreemde bug die ik soms heb bij mijn C2 (sinds ik Dezmen3's v1.2 ROM gebruik) is dat mijn mobiel opstart en dan beide SIM kaarten niet vind/niet registreert.

Na een reboot is dit dan weer verholpen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit een bug is, maar mijn c2 wil niet opstarten onder 20% batterij capaciteit. Moet 'm echt opladen naar een procent of 30.

Normaal staat hij altijd aan, dus nooit eerder opgemerkt. (dezmen v1.2 rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:29:
Ik weet niet of dit een bug is, maar mijn c2 wil niet opstarten onder 20% batterij capaciteit. Moet 'm echt opladen naar een procent of 30.

Normaal staat hij altijd aan, dus nooit eerder opgemerkt. (dezmen v1.2 rom)
Ik heb hetzelfde gemerkt, maar dacht dat het onder de 10% was en dat bij 15% ofzo hij wel wil opstarten.

Persoonlijk denk dat dit meer een feature is, aangezien je je data kan beschadigen als je niet volledig kunt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harakiri576
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:41
Hoi,

Ik heb GPS problemen. De fix gaat snel, maar als ik een gps tracker app gebruik (endomondo of google tracks), de gps locatie 'spring' rond 0.5-1km (!!!). Dit maakt renner tracker app als endomondo ongebruikelijk als het geeft toe dat mijn snelheid is 100-500 km/h.

Dit is met AGPS en EPO aan; misschien er is een goede reden waarom ze zijn uitgeschakelt bij de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
harakiri576 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:23:
Dit is met AGPS en EPO aan; misschien er is een goede reden waarom ze zijn uitgeschakelt bij de fabrikant?
Denk dat dat meer komt omdat dat default uitstaat in Android. Ik ben een keer wezen hardlopen met m'n C2, ging prima. Ik gebruik Cardiotrainer al zal de gebruikte app geen verschil maken.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
M-Opensource schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Denk dat dat meer komt omdat dat default uitstaat in Android. Ik ben een keer wezen hardlopen met m'n C2, ging prima. Ik gebruik Cardiotrainer al zal de gebruikte app geen verschil maken.
Wel dus :) meer mensen rapporteren problemen ermee op het officiële forum en inderdaad een andere app gebruiken werkt. Sommige werken goed, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tc662 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:32:
[...]

Wel dus :) meer mensen rapporteren problemen ermee op het officiële forum en inderdaad een andere app gebruiken werkt. Sommige werken goed, andere niet.
Die logica ontgaat mij dan, apps roepen via de API gewoon de GPS drivers/software/whatever aan, het feit of je een beter ontvangst krijgt of niet zou niet mogen of kunnen afhangen van de app die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
robin-sips2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:27:
[...]

oplossing bij mij was interne sd card formateren, zorgt ergens op een of andere manier voor een conflict
Hoe heb je dit precies gedaan? Er staat immers data op de interne kaart. Data backuppen (gewoon kopiëren) met een computer en de computer de kaart laten formatteren? Of kan het allemaal op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harakiri576
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:41
Ik denk het verschil is in de filtering van de gps signaal. Elke app moet iets filteren, als de gps is nauwkeurig tot 5-10m. In de zopo c2 is dit nauwkeurigheid soms rond de 500-1000m. Als de gebruikte app kan deze pieken filteren, gaat het goed; als niet, dan krijg je snelheden van 500km/h.

Aan de andere kant, als je gaat een zeer sterke filter gebruiken, gaat de reactietijd en precisie van je gps ook dezelfde verminderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
harakiri576 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:35:
Ik denk het verschil is in de filtering van de gps signaal. Elke app moet iets filteren, als de gps is nauwkeurig tot 5-10m. In de zopo c2 is dit nauwkeurigheid soms rond de 500-1000m. Als de gebruikte app kan deze pieken filteren, gaat het goed; als niet, dan krijg je snelheden van 500km/h.

Aan de andere kant, als je gaat een zeer sterke filter gebruiken, gaat de reactietijd en precisie van je gps ook dezelfde verminderd worden.
Daar kan ik mij wel wat bij indenken, bij Cardiotrainer kan ik bijvoorbeeld aangeven in hoeverre de GPS signalen gefilterd moeten worden. Dan zit het meer in filtering dan in puur GPS signaal denk ik, dat signaal verandert niet per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Gnarkill2k6 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:35:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan? Er staat immers data op de interne kaart. Data backuppen (gewoon kopiëren) met een computer en de computer de kaart laten formatteren? Of kan het allemaal op de telefoon?
Laat maar! Heb de data op mn computer gezet, kaartje met mn iMac (van t werk) geformatteerd en de update komt nu gewoon binnen. Vreemd dat je dit zo moet doen, maar ook wel weer te verwachten met zo'n chinees :P

[EDIT]
Installatie van update bladiebla is mislukt... :F

[EDIT 2]
Aha, inmiddels gelezen dat je je SIM en SD-kaartje moet verwijderen voor je een OTA doet. Ik leer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Gnarkill2k6 op 04-07-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://www.androidgroupon...-strongest-root-tool.html

Engelse root voor zopo c2 platinum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Meer mensen problemen met het verstaan door de andere partij?

Hoor de laatste tijd op mijn zakelijke SIM (kpn) dat ik niet of nauwelijks te verstaan ben.

Of tips om dit te verbeteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
imdos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:14:

Hoor de laatste tijd op mijn zakelijke SIM (kpn) dat ik niet of nauwelijks te verstaan ben.

Logopedie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
imdos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:14:

Heel flauw maar... wat voor carkit? Staat het microfoontje nog wel goed gericht? Kan wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Lord_Dain schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:20:
[...]

Heel flauw maar... wat voor carkit? Staat het microfoontje nog wel goed gericht? Kan wonderen doen.
Zonder carkit, die doet het juist prima via bluetooth door mijn recent geplaatste zwanenhals microfoon.

Gaat om reguliere gesprekken met en zonder koptelefoon.

Heb trouwens wel zo'n plastic bumper om me telefoon heen t.b.v. beschadigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnarkill2k6
Dekt die bumper dan niet gewoon de microfoon af? Volgens mij is dat dat gaatje onderop de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep, dat gaatje zit de microfoon onder, maar dan zou het op beide SIM's slecht moeten zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste