Hier een kleine "review"
Korte inleiding:
Deze mini-review zal over de Zopo C2 Platinum Wit gaan. Ik zal op een paar punten ingaan die anders zijn dan de Zopo C2. De review zal niet groot zijn aangezien er al een beest van een review online staat door M-Opensource.
Specificaties:
Dit toestel heeft bijna de zelfde specificaties als de normale Zopo C2. Er zijn een aantal kleine veranderingen:
- Dit toestel heeft gorilla glass
- 16gb rom
- De snellere proccessor MT6589T geklokt op 1,5ghz
- Hoger geklokte GPU
Het is dus een iets sneller toestel, dit blijkt ook uit bijv antutu benchmark.
Hij scoort bij antutu: 14400 punten.
Software:
Het toestel draait op android 4.2.1, dit draait helemaal soepel. Ik heb geen last van hapering.
Ook zijn er geen ghost touches.
Wel merk ik zelf 1 probleem, dat is als je het toestel aan een usb kabel legt, dan kunnen er toch haperingen optreden. Ook is de antutu score dan een heel stuk lager, namelijk 12245.
Camera:
De Zopo C2 had een probleem dat het recorden op 1080p laggy is. Dit is met dit toestel ook wel zo, alleen lijkt het wel veel minder/bijna niet aanweezig als ik het vergelijk met videos die op youtube staan.
GPS:
De GPS is goed, de eerste fix duurde bijna 48 minuten. Hierna duurt het gemiddeld zon 10 seconden. Ook na het herstarten van het toestel ging het prima, duurde niet langer dan 15 seconden.
Root/roms:
De root methoden voor de normale Zopo C2 werken niet. Ik heb een tijdje lopen zoeken en heb een methode gevonden om te rooten. Dit is helaas wel een “Chinese root”. Als je dus om root toegang wordt gevraagd is het in het chinees.
How to:
Eerst het bestandje
http://bbs.mgyun.com/thread-16535-1-1.html hier downloaden.
Dit is een programma, dat moet even geinstalleerd worden. Eenmaal geinstalleerd zal het programma je Zopo C2 herkennen, dan klik je gewoon op Root. Hierna zal je toestel opnieuw opstarten, maar is die nog niet geroot. Je moet in het programmatje nogmaals op root klikken. Hierna is de telefoon wel geroot. Eigenlijk dus gewoon 2x rooten.
Over custom roms kan ik weinig zeggen. Ik weet niet zeker of de roms voor de normale C2 op de turbo proccessor werken en wil dit dus ook niet proberen ivm brick.
Als je nog vragen hebt, vraag ze maar gewoon!