Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Helemaal niets. Ik kan ook mijn credentials voor Google play/Gmail niet invoeren. Als ik naar settings ga, zie ik ook geen toetsenbord behalve iets met speech. :S

Mijn default keyboard zou swipe moeten worden, maar als ik niet in de market kom, dan wordt dat niets.

[ Voor 24% gewijzigd door imdos op 13-07-2013 19:29 ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
imdos schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:28:
Helemaal niets. Ik kan ook mijn credentials voor Google play/Gmail niet invoeren. Als ik naar settings ga, zie ik ook geen toetsenbord behalve iets met speech. :S

Mijn default keyboard zou swipe moeten worden, maar als ik niet in de market kom, dan wordt dat niets.
Dat is heel gek, ik heb v0.15 zojuist nog 3x geinstalleerd en ik heb elke keer een toetstenboord. Al geprobeerd hem opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:38:
Ik kom een beetje tot de conclusie dat de Zopo een leuk toestel is voor tweakers, maar dat het voor de normale mensch iets teveel gedoe oplevert.
Dit, 200%.

Wat betreft de Ghost Touches, ik ben er nu achter gekomen dat die vooral bij veelvuldig het scherm aanraken voorkomen (lees: typen). Met het swiftkey toetsenbord heb ik er nauwelijks tot niet last van als ik gebruik van dat die swipe beweging. Als ik normaal typ gebeurt het nog wel, maar Swiftkey forceert zich op de voorgrond dus het komt tijdens het typen niet meer voor wat heel veel scheelt. Toch verdient 't geen schoonheidsprijs (net zoals Pandawill, die doen alsof ze nog nooit ervan gehoord hebben en perse een video willen zien).

Ik moet zeggen dat de GPS weinig verschil voor me maakt, navigeren gaat prima en secuur, maar Flitsmeister loopt nog iedere 3 seconden van de weg af (waardoor in een trajectcontrole je 1 lange waarschuwing krijgt hehe).

Dan de jack plug. Die is wel erg matig qua output, dus vandaag heb ik mijn standaard radio uit mijn auto gehaald en mijn eigen oudere Sony radio erin gestopt (die Aux-in versterking heeft). Toen herondekte ik A2DP maar ik merk dat de Zopo eigenlijk heel wisselend reageert (de kwaliteit is wel subliem natuurlijk). De unit paired zonder problemen met mijn Parrot & Sony voor media tegelijk, maar iedere keer is er iets anders. Soms met alleen een A2DP pair heb je lag (iedere 12 seconden een hapering in je audio), soms heb ik de Parrot & A2DP gepaired en heb ik nergens last van (en kan ik ook bellen en daarna terug naar audio), soms heb ik ze beide en dan werkt t bijzonder slecht.

Ik denk dat dat het verschil een beetje is qua prijs. De kleine/minder belangrijke dingen zijn gewoon minder. De 0.14 rom draait prima en ik heb nog geen reden om te upgraden. Vandaag wel m'n Gameklip binnen gekregen. Dat werkt wel soepel met de Zopo (al wordt de Sixaxis bluetooth dan weer niet ondersteund), en de Snes emulators draaien super soepel.

Nog een laatste vraag, welke MP3 speler gebruiken jullie? Ik luister veel livesets van 2 uur, en de N7 player heeft een hele vervelende scroll functie. Je ziet pas als je loslaat waar je exact terecht bent gekomen. Zo kun je in 120 minuten muziek nooit exact bij 27 minuten uitkomen bij wijze van. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:54:
[...]

Dat is heel gek, ik heb v0.15 zojuist nog 3x geinstalleerd en ik heb elke keer een toetstenboord. Al geprobeerd hem opnieuw te flashen?
Heb nu v.015 met speed fix geprobeerd en die doet het meteen. Erg vreemd. Zou het komen omdat ik nog een factory reset deed van de ROM voordat ik startte?

Dat heb ik nu niet gedaan.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:06:
[...]

Nog een laatste vraag, welke MP3 speler gebruiken jullie? Ik luister veel livesets van 2 uur, en de N7 player heeft een hele vervelende scroll functie. Je ziet pas als je loslaat waar je exact terecht bent gekomen. Zo kun je in 120 minuten muziek nooit exact bij 27 minuten uitkomen bij wijze van. Iemand suggesties?
Ik gebruikte nexmusic/appolo

@imdos Heel raar, factory reset kan dat doen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:22:
[...]
@imdos Heel raar, factory reset kan dat doen, maar dat weet ik niet zeker.
Hindert niet. Het werkt nu.

Ben tot nu toe echt super tevreden, hij is echt sneller/fijner dan Dezmen3's ROM. Als nu ook nog mijn probleem met het vastlopen van mijn mobiel is gefixt dan ben je echt een held.

Heb namelijk als ik langer dan een á twee uur niet mijn mobiel open dan hangt die vanwege de openstaande notifications of het knipperen v/d LED vanwege de notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Hindert niet. Het werkt nu.

Ben tot nu toe echt super tevreden, hij is echt sneller/fijner dan Dezmen3's ROM. Als nu ook nog mijn probleem met het vastlopen van mijn mobiel is gefixt dan ben je echt een held.

Heb namelijk als ik langer dan een á twee uur niet mijn mobiel open dan hangt die vanwege de openstaande notifications of het knipperen v/d LED vanwege de notifications.
Heb daar zelf nooit last van gehad en ik wordt geregeld vanuit australie geappt en dan brandt me led dus de hele nacht :) Hopelijk lost deze rom dat probleem van je op!

Edit:

Trouwens, ook niet vergeten dat het scherm ook veeel mooier is dan op andere roms door de sony bravia engine.

In dit filmpje: YouTube: SONY XPERIA Z Bravia Engine 2 On Vs Off, is it anygood?

Laat het het verschil heel goed zien :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tc662 op 13-07-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb de ZOPO C2 + versie. Wanneer ik in apps zit als facebook, ad.nl en ik scrol naar beneden wil die meestal altijd wel "klikken" ipv scrollen. Soms is dit mega irritant. Valt dit ook onder ghost touches? En hebben hier meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Cabo schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:11:
Ik heb de ZOPO C2 + versie. Wanneer ik in apps zit als facebook, ad.nl en ik scrol naar beneden wil die meestal altijd wel "klikken" ipv scrollen. Soms is dit mega irritant. Valt dit ook onder ghost touches? En hebben hier meer last van.
Ik heb dit ook weleens, geen idee of dat ghost touches zijn of meer haperingen. Maar vraag je je af of je toestel er last van heeft? Installeer dan deze app:
Google Play: Multitouch Test

En ros enkele minuten op je scherm en let erop of je ergens een bolletje ziet wat je niet zelf indrukt.

De mijne heeft er als volgt last van:
X

Maar soms registreert ie 1 enkele vinger dubbel (zoomt ie automatisch max in), kan ie maar 1 vinger tegelijk registreren (dus geen enkele multitouch).

Deze filmpjes heb ik voor Pandawill net gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Saus op 15-09-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Dat is inderdaad echt balen, ik ben blij dat het bij mij geen hardware issue was waardoor ik het met betere software kon oplossen, zit er toevallig een screen protector op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Tc662 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:56:
zit er toevallig een screen protector op?
Yes, maar die zit er eigenlijk goed opgeplakt (zonder luchtbellen of stofjes eronder). Heb je ergens gehoord dat dat iets zou moeten oplossen dan? Lijkt me heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 12:12
Mijn c2+ kan skype en utorrent niet goed op de achtergrond blijven draaien. Die gaan uit na een paar minuten op de achtergrond.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Saus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:46:
[...]

Ik heb dit ook weleens, geen idee of dat ghost touches zijn of meer haperingen. Maar vraag je je af of je toestel er last van heeft? Installeer dan deze app:
Google Play: Multitouch Test

En ros enkele minuten op je scherm en let erop of je ergens een bolletje ziet wat je niet zelf indrukt.

De mijne heeft er als volgt last van:
[video]
[video]

Maar soms registreert ie 1 enkele vinger dubbel (zoomt ie automatisch max in), kan ie maar 1 vinger tegelijk registreren (dus geen enkele multitouch).

Deze filmpjes heb ik voor Pandawill net gemaakt.
Dank je. Het lig toch aan mijn screenprotector. Zonder werkt het perfect. Ik ben al niet zo een kei in plaatsen van screenprotectors, en die ik heb is ook niet echt fijn.

Iemand die screenprotectors kan adviseren, een matte schijnt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Saus schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:07:
[...]

Yes, maar die zit er eigenlijk goed opgeplakt (zonder luchtbellen of stofjes eronder). Heb je ergens gehoord dat dat iets zou moeten oplossen dan? Lijkt me heel apart.
Ja hier zegt iemand dat het door de screen protector komt, maar dat is eigenlijk ook maar 1 persoon..

http://forum.zopomobileshop.com/thread-907-4-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Screenprotector eraf maakt voor mij geen enkel verschil (zojuist getest). Als je protector goed zit zou ik hem laten zitten.

Ik denk dat ik gewoon ff wacht op Pandawill, dat ik hem terug stuur en kijk of er een ZP980 beschikbaar is zonder dit issue.

Weet iemand of de C2 Platinum / C3 nieuwer modellen dit issue nog hebben? Of dat het puur de C2&ZP980 zijn. Anders kijk ik naar de upgrade opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ik heb de zopo c2 platinum wit, eerste 2 dagen had ik geen last van ghost touches, toen begonnen ze opeens. Met andere roms was dit minder, maar niet weg, totdat ik me eigen rom maakte om het op te lossen. In apps zoals multitouch test kan ik wel 10 minuten rammen zonder ergens een ghost touch te zien.
Ook op andere roms waar ik wel ghost touches had, kon ik ook 10 minuten rammen zonder iets te zien, daarom geloofde ik ook dat het voor mij een software probleem was en inderdaad dat was het uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Tc662 . kan je skype continue draairn zonder dat je afgemeld raakt? Of dat utorrent stopt te downloaden?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ugh, die video's hierboven zijn duidelijk toch?
hello

you can try to reset it(press the power button and volume+/- meanwhile)

sorry that i have not found the problem in video
any problem, pls send us a clear video to show the problem

Regards
Penny
Ik denk dat ik Paypall/Creditcard-protectie er maar eens bijhaal om te kijken of die wat gewicht in de schaal kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:38:
[...]
Heb daar zelf nooit last van gehad en ik wordt geregeld vanuit australie geappt en dan brandt me led dus de hele nacht :) Hopelijk lost deze rom dat probleem van je op!
Ben toch bang voor een hardware failure of zoiets. Misschien moet ik mijn accu opnieuw kalibreren of LED notification uitzetten, maar heb nog steeds het probleem.

Let wel; ik vermoed dat het door de notification komt, het zou ook nog iets anders kunnen zijn.

Heb mijn telefoon al wel een paar keer laten stuiteren, maar heb een bumper er omheen. Heb ook al een tweetal schroefjes moeten terugplaatsen die er 'uit' waren gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
@ Saus, videos zijn overduidelijk, ze willen je gewoon niet helpen aangezien het hun veel geld zal kosten.
@Oggy, net even 10 minuten utorrent geprobeerd, hij blijft gewoon downloaden als ik me scherm uitzet voor gedurende 10 minuten.
@Imdos, jammer, lijkt erg veel fout te gaan met productie bij deze telefoon.. Ik ben volgens mij 1 van de weinige gelukkige die een perfect werkend toestel heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Ik heb ook geen ghost touches. Maar soms als ik swipe dan klikt die ipv swipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
v0.16 staat ook online op needrom (Nog niet geverifieerd door de maker, maar is al wel te downloaden via hun site: http://www.needrom.com/wp...3/07/zopoc2-980-v0.16.zip)

1. Hopelijk camera probleem opgelost
2. Lang indrukken van home knop naar recent apps verbetert
3. Bootanimatie naar standaard google veranderd
4. Weer meer ringtones toegvoegd die ik was vergeten
5. wat tweaks om alles weer wat sneller te maken
6. toetsenboord weer als systeem app toegevoegd zodat die altijd installeert
7. en nog veel meer dat ik nu niet zo snel kan bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Oh saus, ik kom nu net dit tegen:
http://www.592zn.com/foru...peid%3D801%26typeid%3D801

Is blijkbaar een firmware update voor het touchscreen in de zopo, mischien werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:42:
v0.16 staat ook online op needrom (Nog niet geverifieerd door de maker, maar is al wel te downloaden via hun site: http://www.needrom.com/wp...3/07/zopoc2-980-v0.16.zip)

...
Nice. Voor een update moet ik dan weer alles wipen & data restoren? Of is het voldoende om even te rebootten naar recovery en daarna gewoon te installeren. :?

Scheelt weer een hoop tijd namelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 15:10
werkt die rom ook voor een c3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
wheelboy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:02:
werkt die rom ook voor een c3 ?
Ja zou moeten werken, de C3 is de C2 maar dan in een andere behuizing voor zover ik weet.

@imdos, weet ik eerlijk gezegd niet, ik denk dat je geen factory reset hoeft te doen, maar dat het wel handig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Tc662 op 15-07-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
@Tc662 hoe zit het met de nauwkeurigheid van de GPS in deze ROM? Ik heb redelijk snel een fix, navigeren gaat prima maar tracking (endomundo oid) gaat voor geen meter! Rondje van net geen 4 KM rekent ie 66KM voor. Levert wel grappige rondetijden op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
BiggyB schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:34:
@Tc662 hoe zit het met de nauwkeurigheid van de GPS in deze ROM? Ik heb redelijk snel een fix, navigeren gaat prima maar tracking (endomundo oid) gaat voor geen meter! Rondje van net geen 4 KM rekent ie 66KM voor. Levert wel grappige rondetijden op ;)
Niet veel beter :P Als je een rondje rent klopt de route wel, maar zoals je al zegt wordt 4km rondje al snel 50km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Haha, helaas. Zou dit bij andere ROMs eventueel wel verholpen kunnen zijn of is dit een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
BiggyB schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:39:
Haha, helaas. Zou dit bij andere ROMs eventueel wel verholpen kunnen zijn of is dit een hardware probleem?
Dit is helaas een hardware probleem, valt dus niks aan te doen, behalve een andere/betere antenne te gebruiken.

Of dit: http://www.ebay.co.uk/bhp/3-5mm-antenna

[ Voor 7% gewijzigd door Tc662 op 15-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 15:10
klopt c3 heeft de zelfde specs als de c2 platinum voor zover als ik kn zien beide mtk6589T processor 1 gig ram 16gig rom .

ja en heeft dus ook die ghost touch .dacht in begin van niet tot ik begon te typen gisteren .

bij buildnummer staat nu
C3 20130617-101416

kernel 3.4.5

[ Voor 20% gewijzigd door wheelboy op 15-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Heeft hier iemand een probleem met zijn camera met mijn rom? Zoja, heb je even de tijd om op skype/wat dan ook te praten en wat dingen te proberen?

Zit nog steeds te twijfelen om die firmware update van het touchscreen te installeren op me telefoon, zijn meerdere reacties dat het goed werkt, maar ook 1 dat het touchscreen niet meer werkt. keuzes.. keuzes.. ik weet het niet! :p http://www.592zn.com/foru...peid%3D801%26typeid%3D801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tc662 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:13:
Zit nog steeds te twijfelen om die firmware update van het touchscreen te installeren op me telefoon, zijn meerdere reacties dat het goed werkt, maar ook 1 dat het touchscreen niet meer werkt. keuzes.. keuzes.. ik weet het niet! :p
Ben jij "Bluewy" op het zopomobileshop forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
imdos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Ben jij "Bluewy" op het zopomobileshop forum?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Well, I took the plunge and applied the patch. My device is C2 PLATINUM (B ver.) running rooted stock ANDROID 4.2.1.
The small apk prog. show that TP VID is 0x98 and I applied the correct file. flash. reboot.
There is real improvement !!! Ghost touches are gone and I have original screen protector on.
So it is worth a try.

Hier is de eerste die de touchscreen update heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-12-2022
Heb zelf ook de c2+ reeds een week nu med gemende gevoelens. Ik draai v0.15 nu welke sneller is dan Dezmens.

OK, ik zie de patch nu maar er zijn 2 versies ? v15 3n 17. Welke te applyen ?

[ Voor 32% gewijzigd door Nat105 op 15-07-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Ik merk nog steeds als ik utorrent op de achtergrond heb draaien dat wanneer ik bijvoorbeeld ga surfen met chrome dat hij stopt met downloaden. Zit op v0.16. En dat hij vaak de laucher apex eerst een halve seconde tot een hele nog geen icons en widgets laat zien

[ Voor 25% gewijzigd door Oggy op 15-07-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://www.592zn.com/thread-278631-1-2.html dat is deze patch

Oggy, hoe lang duurt het voordat dat gebeurd? Dan probeer ik het nog wel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Van vrijwel direct tot 5 minuten en daarna doet hij het niet. Moet hij weer opnieuw de torrent checken en starten. Ook wanneer ik dungeon hunters speel sluit hij ook mijn skype af. En ook moet hij apex opnieuw lade . lijkt wel alsof niks in de achtergrond blijft runnen. Op stock en v0.16

[ Voor 44% gewijzigd door Oggy op 15-07-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Oggy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:36:
Van vrijwel direct tot 5 minuten en daarna doet hij het niet. Moet hij weer opnieuw de torrent checken en starte
Nu weer 10 minuten getest, download bij mij wel gewoon goed. Heb je mischien heel weinig ram vrij dat ie automatisch utorrent sluit? Al andere torrent app geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Welke app bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Atorrent, die gebruik ik meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Bedant Tc, heb ny de patch geinstalleerd en hij schijn te werken,
Kan nu eindelijk swypen zonder problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nat105 op 15-07-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Nouja zeg.. Wil ik dus die touchscreen update doen en heb ik versie 0x112.. daar is dus weer geen update voor.. maarja.. had het toch niet nodig, heb nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
Ik heb telkens wanneer ik meerdere apps op de achtergrond draai. Skype en atorrent als voorbeeld, en chrome browsed, dan gaat skype en atorrent offline. Ik heb altijd 170mb ram vrij, meestal 230 en 770 in gebruik. Snap het niet zo goed. Mijn sgs2 kan bijna beter multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Tc662 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:45:
Oh saus, ik kom nu net dit tegen:
http://www.592zn.com/foru...peid%3D801%26typeid%3D801

Is blijkbaar een firmware update voor het touchscreen in de zopo, mischien werkt dit?
Tc662 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:10:
Well, I took the plunge and applied the patch. My device is C2 PLATINUM (B ver.) running rooted stock ANDROID 4.2.1.
The small apk prog. show that TP VID is 0x98 and I applied the correct file. flash. reboot.
There is real improvement !!! Ghost touches are gone and I have original screen protector on.
So it is worth a try.

Hier is de eerste die de touchscreen update heeft gedaan :)
Nat105 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:54:
Heb zojuist ook de upgrade uitgevoerd, durf nog niet zover te gaan om te zeggen dat de Ghost Touches verholpen zijn. Wel heb ik er nog geen gehad in de afgelopen 10 minuten multitouch test! Wel durf ik te zeggen dat de algehele touch ervaring er bakken op vooruit is gegaan. Ik kan nu met vingers tegen elkaar zonder dat het 1 touch wordt en in z'n algeheelheid reageert 't stukken beter.

Wel zonde dat ik net die perfect geplaatste screenprotector eraf getrokken had, en dat (na er 1 verkloot te hebben) mn nieuwe wat bubbeltjes naast het scherm heeft (dus 't scherm is bubbelvrij, maar de randjes niet). Maar ach, kniesoor die daarop let.

Afijn, het belangrijkste is wel, dat de reacties op aanrakingen stukken zijn verbeterd. Nu dan maar door naar het volgende issue met z'n allen? (Consequent uitvallende tweede simkaart, die op hetzelfde netwerk als de eerste zit? ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Dat uitvallen van de 2e sim kaart heb ik alleen als ik de telefoon oplaad. Als workaround heb ik daarom alle gesprekken geforwaard naar de eerste simkaart.

Een andere bug is dat de telefoon op 1209 mhz loopt tijdens het oplaadproces met als resultaat langere oplaadtijden. Ik hoop dat daar en oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Korte vraag voor de C2 Platinum eigenaars: Wordt deze bij jullie ook herkend in apparaatbeheer als ZP980 of heb ik niet gekregen waarvoor ik heb betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Nat105 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:54:
Hebben jullie onderstaande instructies gevolgd? Weet niet welke bestanden er bij zitten, moet me nog even registreren maar wil deze zeker ook proberen.

1. Download all files to sd card
2 apk install and run the program, you will see a line white lettering that says 0x5b or 0x98. Then click Open to open the file, according to the letters shown above choose the corresponding file: 0x5b election V17, 0x98 election V15!! Do not mistake! ! ! Two are not, and do not brush! ! !
3 Click start to begin the upgrade. Upgrade process can not touch the phone or touch or flip! Restart once the upgrade is complete. After brushing TP version is upgraded, improved sense of touch. No drift and chaos hit state situation.

@Oggy en @TC662

ik heb ook het idee dat er geen programma's blijven runnen op de achtergrond. Als ik bijvoorbeeld Castle Defence speel, even naar Twitter/Facebook oid ga en dan weer terugkom (5min.) dan start ie weer opnieuw en ga ik niet verder in mijn game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Nat105 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 02:10:
Dat uitvallen van de 2e sim kaart heb ik alleen als ik de telefoon oplaad. Als workaround heb ik daarom alle gesprekken geforwaard naar de eerste simkaart.

Een andere bug is dat de telefoon op 1209 mhz loopt tijdens het oplaadproces met als resultaat langere oplaadtijden. Ik hoop dat daar en oplossing voor komt.
Mja je hebt gelijk, dat is eigenlijk een groter probleem ;)
BiggyB schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:17:
[...]

Hebben jullie onderstaande instructies gevolgd? Weet niet welke bestanden er bij zitten, moet me nog even registreren maar wil deze zeker ook proberen.
Voor eenmalige registraties zou ik altijd Bugmenot.com ff checken. Bovenste account werkte bij mij (er is een Chrome plugin, die meteen de credentials voor je in kan vullen, hoef je nooit meer te registreren voor een eenmalige download).

http://bugmenot.com/view/592zn.com
1. Download all files to sd card
2 apk install and run the program, you will see a line white lettering that says 0x5b or 0x98. Then click Open to open the file, according to the letters shown above choose the corresponding file: 0x5b election V17, 0x98 election V15!! Do not mistake! ! ! Two are not, and do not brush! ! !
3 Click start to begin the upgrade. Upgrade process can not touch the phone or touch or flip! Restart once the upgrade is complete. After brushing TP version is upgraded, improved sense of touch. No drift and chaos hit state situation.
Het wijst zich enorm vanzelf. Je start de APK, daar staat op je scherm welke versie je hebt en welke firmware je nu draait (ik draaide versie v14). Dan selecteer je de juiste bin die met jou hardware versie overeenkomt en druk je op start. Dan zegt ie dat je niet meer mag bewegen (dus leg hem op de tafel als je op start drukt, ik heb stil gezeten ;)). En vervolgens zegt ie niets van klaar of weet ik veel wat. Maar als je het programma opnieuw start is je firmware hoger, en merk je wel verschil in hoe je touchscreen werkt (ik iig).

[ Voor 12% gewijzigd door Saus op 16-07-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Thnx! Bugmenot ken ik, die chrome toepassing is een waardevolle aanvulling :)
Ga ik daarna de update eens proberen!

edit: die rar wil helaas niet downloaden bij mij, iemand een spiegeltje?
edit2: never mind, er is er 1 gaan lopen..
edit3: Ik heb net de upgrade gedaan, er is niet veranderd in mijn Firmware versie maar heb eventjes geswyped zonder ghosttouches! Normaal gesproken had ik er meteen last van. Ik heb goede hoop!

[ Voor 65% gewijzigd door BiggyB op 16-07-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Merk nu tot mijn verbazing dat ook simkaart 1 connectie verliest......NIET GOED.......dit is de enige funktie die niet mag weigeren. Weet niet precies hoe ik er omheen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 18:47
Ook ik heb last van dat simkaart 1 connectie verliest. Welke providers gebruiken jullie? Bij mij:
- Sim 1 Hollandsnieuwe 3G ingeschakeld
- Sim 2 KPN data uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Sim 1 verliest ook connectie bij mij, maar nooit tegelijk eigenlijk. Welk netwerk hoort Hollandsnieuwe bij?
Ik heb 3g overigens wisselend aan, in 't buitenland roam ik op de zakelijke kaart, in NL gebruik ik mijn prive abbo. Met een reboot is het overigens altijd verholpen.

- KPN, 3g uit
- Telfort (KPN), 3g aan, roaming ook aan.

@Tc662, wat heb jij eigenlijk nodig om te starten met een 4.2.2 rom? Ik zie er op Needrom 2 staan. Weet niet of iemand die al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Ik heb 2 andere buitenlandse netwerken met hetlelfde probleem. Als iemand een patch weet of een andere oplossing houd ik me sterk aanbevolen.

Een vraag aan Tc:
Nu ik de touchscreen firmware heb geinstalleerd vraag ik me af of dat opnieuw geinstalleer moet worden bij een nieuwe ROM ?

bvd

[ Voor 35% gewijzigd door Nat105 op 16-07-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik bemerk ook de SIMkaart problemen. Ik was ervan overtuigd dat dit aan het bereik in mijn huis was. Ik heb er namelijk alleen thuis van, en dan valt alleen SIM1 af en toe uit. Onderweg/op mn werk heb ik geen problemen (behalve dat beide sims uitvallen als ik via mn Bleutooth headset bel)
Beide SIMs zijn KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaanzon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-09 12:48
De DHL koerier is langs geweest, net toen ik even weg was.
Voor de rest ben ik tevreden want het duurde maar 4 dagen (weekend meegeteld) voor hij hier in Nederland was. Ik hoef ook geen invoerrechten te betalen. Wel een beetje jammer van Antelife dat ze een niet-werkende track en trace code geven.

edit: Het nummer op het blaadje wat de bezorger door de brievenbus staat, werkt wel als trackingcode. Neppe code van Antelife dus?

[ Voor 19% gewijzigd door adriaanzon op 16-07-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
BiggyB schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:42:
Ik bemerk ook de SIMkaart problemen. Ik was ervan overtuigd dat dit aan het bereik in mijn huis was. Ik heb er namelijk alleen thuis van, en dan valt alleen SIM1 af en toe uit. Onderweg/op mn werk heb ik geen problemen (behalve dat beide sims uitvallen als ik via mn Bleutooth headset bel)
Beide SIMs zijn KPN.
Maar het zou toch vreemd zijn als beide SIMs KPN zijn dat er 1 vol bereik heeft en de anders wegvalt?

Die vraag over de firmware voor het touchscreen vraag ik me eigenlijk ook af mbt het flashen van een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Saus schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:52:
[...]

Maar het zou toch vreemd zijn als beide SIMs KPN zijn dat er 1 vol bereik heeft en de anders wegvalt?

Die vraag over de firmware voor het touchscreen vraag ik me eigenlijk ook af mbt het flashen van een nieuwe rom.
Klopt, gelukkig is het niet storend genoeg en komt het bereik snel weer terug. Wellicht heeft het te maken met de leeftijd van mijn SIMkaart (SIM1 is een jaar of drie oud, SIM2 is net nieuw).

heb sinds mn 'upgrade' geen ghosttouch meer gehad, wat een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Eigenlijk is het wegvallen van netwerk een zeer groot probleem, nog veel belangrijker dan touch issues.
Ik bedoel de hoofdfunctie van een telefoon is het kunnen bellen en bereikbaar zijn. Dit zou top prioriteit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Ik heb zelf geen last van verbinding die wegvalt.

@Saus kennis en hulp :) Ik ben niet echt een dev, ik probeer te doen wat ik kan, maar ik kan bijna niets als je het vergelijkt met mensen die echt roms maken.

@Nat105, nee, dit hoef je niet steeds weer opnieuw te installeren, de touchscreen firmware staat los van roms.

Ik heb hier: https://mega.co.nz/#!nF4Q...sF2m0mqtlINbQi2tt24uE6GzI

Een camera fix, dus als iemands camera niet werkt met mijn rom, probeer deze is! Hopelijk werkt dit wel :P

[ Voor 23% gewijzigd door Tc662 op 16-07-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Nat105 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:58:
Eigenlijk is het wegvallen van netwerk een zeer groot probleem, nog veel belangrijker dan touch issues.
Ik bedoel de hoofdfunctie van een telefoon is het kunnen bellen en bereikbaar zijn. Dit zou top prioriteit moeten hebben.
Die twee seconden dat ik geen bereik heb vind ik niet erg, zo populair ben ik nou ook weer niet ;)
Het wegspringen van mijn touch, die ik erg vaak gebruik vind ik dus een groter issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Bij mij is het helaas niet 2 sec maar lijkt het erop dat de sim zich niet meer kan aanmelden op het netwerk tot een reboot. Ik ga bijhouden hoe vaak zich dit voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Problemen met SIM is mogelijk het probleem dat deze geforceerd probeert om een fix te houden op 3G/HSDPA terwijl dit niet altijd lukt.

Voor iedereen die er last van heeft; probeer dit eens:

http://forum.zopomobileshop.com/thread-208-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
imdos schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:43:
Problemen met SIM is mogelijk het probleem dat deze geforceerd probeert om een fix te houden op 3G/HSDPA terwijl dit niet altijd lukt.

Als ik in dat menu ´Network selecting´ selecteer kan ik daarna in dat pull down-menu niets selecteren. Als ik in Engineering mode (Android) ga, en daar bij 'Telefooninformatie' kijk kan ik daar wel Voorkeurstype netwerk instellen. Maar dat lijkt alleen over de eerste sim te gaan. Ik gok dat ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Bedankt! Dit zou een oplossing kunnen zijn. MIjn telefoon stond op "WCDMA prefered" maar heb het nu kunnen veranderen in "GSM/WCMA auto" via mobileuncle. Ik heb namelijik last van een zwak 3g signaal in mijn vakantieoord.

Het rare is dat het menu binnen android liet zien dat gsm/wcdma op auto stond maar niet in het engineering menu,

Langzaam maar zeker wordt het nog wat met onze telefoon. Krijg binnenkort mijn x7 elite ook binnen en zal dan eens een vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Saus schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:00:
[...]

Als ik in dat menu ´Network selecting´ selecteer kan ik daarna in dat pull down-menu niets selecteren. Als ik in Engineering mode (Android) ga, en daar bij 'Telefooninformatie' kijk kan ik daar wel Voorkeurstype netwerk instellen. Maar dat lijkt alleen over de eerste sim te gaan. Ik gok dat ik iets over het hoofd zie?
Het is alleen voor de SIM die op data/3G ingesteld staat. Als dat bij jou de eerste sim is klopt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
imdos schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:43:

Bedankt voor de tip, heb het meteen geprobeerd! Zie ook iets staan dat dit eventueel het navigeren in slecht gecoverde plaatsen verbeterd, of lees ik het dan verkeerd?
Ik ga het in ieder geval even testen, werkt het niet staat het zo weer terug!

edit: Ik merk geen verbetering in mijn signaal. Nog steeds is deze af en toe weg, voor een seconde of twee. Nauwkeurigheid van de GPS zal ik vanavond even testen.

[ Voor 12% gewijzigd door BiggyB op 17-07-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Is een nieuwe stock rom voor de zopo c2 uit in china, van 07/17. Ben nu bezig hier gapps aan toevoegen, tweaks en bloatware te verwijderen zal het straks uploaden :P

Edit - laat maar, wat een flut rom, als je ota krijgt voor 7/17 update, laat die dan lekker!

3g, instellingen en camera lijken niet te werken!

[ Voor 42% gewijzigd door Tc662 op 17-07-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJR88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
De touchscreen update deed het erg goed voor mij. Wat een verbetering! Ik dacht dat ik niet veel last van ghost touches had maar nu ik deze firmware gebruik loopt het merkbaar veel soepeler en stabieler.

Trouwens@Tc662: goede fijne rom heb je gemaakt! Keep on the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hoi,

Ik ben sinds kort ook de fiere eigenaar van de ZOPO C2 platinum.
Heel blij met het toestel, ik zit echter ook met het probleem dat het toestel constant denkt dat ik aan het roamen ben.
Ik heb dus de optie moeten aanzetten dat hij wel data mag gebruiken en bellen tijdens roaming.
Het probleem is nu dat ik echt wel veel in het buitenland zit voor mijn job en dat ik zeker ben dat ik dit een dezer dagen zal vergeten uit te zetten.
De melding die ik ook voor elke call krijg (bevestiging) begint ook aardig irritant te worden (ik weet dat ik deze kan uitzetten maar wil niet vergeten mijn roaming terug uit te zetten in het buitenland)
Ik lees op dit forum dat er nog mensen zijn met dit probleem, heeft iemand al een fix gevonden toevallig?
Als provider heb ik Telenet (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Android 4.2.2 rom erop zetten. Daarin heeft Google het eindelijk opgelost waar je expliciet nationaal roamen kan aanzetten (en dus internationaal roamen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Helaas moeten wij nog wel even wachten op 4.2.2 Vandaag is er een nieuwe officiele chineese rom uitgekomen, maar die is 4.2.1 :) Mijn rom erop gebaseerd is bijna klaar.. veel werk! Wel een hele vooruitgang van de vorige versie moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Ben benieuwd, heb namelijk weer een nieuw probleem sinds vorige week eigenlijk al. Apps die iets met navigatie doen (Flitsmeister en Google Navigatie) sluiten zich na 2 minuten af als ze op de voorgrond zijn gefixeerd. Als ik mn mp3 speler aanzet is er niets aan de hand, als ik één van die twee apps opzet vragen ze me 'Let op hiermee wordt alle navigatie beeindigd' of 'Let op: Flitsmeister wordt nu afgesloten'.

Grappige is wel dat ze beide probleemloos door blijven draaien terwijl die dialog box er is. Herinstalleren van de app lost niets op, dus ik wil met een reset/nieuwe rom eens proberen of dat 't probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Hier is die dan :P https://mega.co.nz/#!7AgD...nHYXyAPnxhr-_Ay0bIxLq-Wg8

Gebaseerd op stock 7-17.

Heb het volgende gedaan:

1. Tweaks voor snelheid, gps, camera en bluetooth.
2. Weer sony bravia engine 3 toegevoegd
3. gapps toegevoegd, chinese apps verwijderd
4. engelse root

Dat was het denk ik zon beetje :p Vind het tot nu toe de beste rom die er is.
Als je tijdens het flashen de vraag krijgt om root te fixen, moet je dat gewoon accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Tc662 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:35:
Hier is die dan :P https://mega.co.nz/#!7AgD...nHYXyAPnxhr-_Ay0bIxLq-Wg8

Gebaseerd op stock 7-17.

Heb het volgende gedaan:

1. Tweaks voor snelheid, gps, camera en bluetooth.
2. Weer sony bravia engine 3 toegevoegd
3. gapps toegevoegd, chinese apps verwijderd
4. engelse root

Dat was het denk ik zon beetje :p Vind het tot nu toe de beste rom die er is.
Als je tijdens het flashen de vraag krijgt om root te fixen, moet je dat gewoon accepteren :)
Bedankt hiervoor!!

Werkt deze ook met de C2 platinum versie?
weet iemand ergens een gedetailleerde guide staan hoe je je phone flashed en een nieuwe Rom installeerd.
Ik heb dit nog nooit gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Hoi Tc662, wat zijn de grootste verschillen met de vorige rom ?
Klopt het dat je niet hoeft te wipen met deze rom ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat105 op 17-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Liet zojuist m'n Zopo C2 vallen, hij viel op de rand en BAM... scherm kapot, flinke ster erin en hij reageert niet meer op m'n aanrakingen :(

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
beve schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:50:
[...]

Bedankt hiervoor!!

Werkt deze ook met de C2 platinum versie?
weet iemand ergens een gedetailleerde guide staan hoe je je phone flashed en een nieuwe Rom installeerd.
Ik heb dit nog nooit gedaan.....
Ja, dat werkt op zopo c2 platinum. Instructies: http://www.needrom.com/mo...0-based-on-stock-android/ iets naar beneden scrollen, is ook door mij geschreven.

@nat105 Wipen is eigenlijk altijd nodig als je een nieuwe rom installeerd.

Grootste verschillen tja.. snelheid? Kan er niet snel meer vinden :P

@opensource balen zeg... al gekeken of er door de klap misschien een stekkertje los is geraakt en dat die daarom je touches niet meer reageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
@TC662 Thanks!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: Rom geinstalleerd aan de hand van je guide!Bedankt! :D

[ Voor 76% gewijzigd door beve op 17-07-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
M-Opensource schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:06:
Liet zojuist m'n Zopo C2 vallen, hij viel op de rand en BAM... scherm kapot, flinke ster erin en hij reageert niet meer op m'n aanrakingen :(
join the club

ben opnieuw aan het sparen, want ben nu 2weken teruggevallen op men rotte Samsung galaxy s duos, nu pas weet je wat je mist. gps locked vele sneller en accurater bij de zopo, verschrikkelijk slechte touchscreen nu, en nog maar te zwijgen over al die bloatware waardoor die k*tgsm pokketraag is.....

er komt een nieuwe C2 hier, waarschijnlijk de platinum deze keer.

@TC662

hier misschien wat extra ideën voor de rom (misschien overbodig, het zijn maar ideën)
centerclock met eventueel de mogelijkheid voor 75% transparante statusbar?
zipalign en deodexen, moest dit nog niet gebeurd zijn :D
eventueel de stock caller beetje modden, ik vind hem persoonlijk wat groot om met 1 handje te bedienen?
dit gebruik ik echt dagelijks dus daar had ik wel wat last van.
volume van de speakers enzo wat hoger moest dit kunnen?

verder is dit inderdaad een mooie rom man ;) keep up the good work

[ Voor 30% gewijzigd door Robinator op 17-07-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zopomobileshop verscheept ze vanaf een European warehouse; dit zou m.i. betekenen dat je geen risico hebt op een naheffing voor invoerrechten, correct? Ben wel benieuwd hoe hard de garantie is ... hier verwacht ik weinig van. Bij zopo.de betaal je fors meer, maar ze geven 400 dagen garantie maar denk niet dat dat opweegt tegen de meerprijs (euro's voor dollars 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Hallo bluewy, errier hier:p

Bedankt voor de nieuwe ROM; ik vind hem heel fijn. Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
BiggyB schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:50:
[...]

Bedankt voor de tip, heb het meteen geprobeerd! Zie ook iets staan dat dit eventueel het navigeren in slecht gecoverde plaatsen verbeterd, of lees ik het dan verkeerd?
Ik ga het in ieder geval even testen, werkt het niet staat het zo weer terug!

edit: Ik merk geen verbetering in mijn signaal. Nog steeds is deze af en toe weg, voor een seconde of twee. Nauwkeurigheid van de GPS zal ik vanavond even testen.
Net stukje gelopen, nauwkeurigheid is super! Waar het eerst een rondje van 66km was, is het nu 'gewoon' een rondje van 5... Top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
wheelboy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:09:
klopt c3 heeft de zelfde specs als de c2 platinum voor zover als ik kn zien beide mtk6589T processor 1 gig ram 16gig rom .

ja en heeft dus ook die ghost touch .dacht in begin van niet tot ik begon te typen gisteren .

bij buildnummer staat nu
C3 20130617-101416

kernel 3.4.5
Oops, Andy van Gizchina schreef in zijn review dat de C3 daar geen last van heeft ... krijg de indruk dat dit per exemplaar scheelt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Tc662 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Dit is helaas een hardware probleem, valt dus niks aan te doen, behalve een andere/betere antenne te gebruiken.

Of dit: http://www.ebay.co.uk/bhp/3-5mm-antenna
Heeft iemand verbetering bereikt in de GPS ontvangst met de C3 via een dergelijke antenne? Het lijkt me sterk afhankelijk van de lay-out van het interne RF circuit en dat scheelt denk ik per type. De hoofdtelefoon-aansluiting heeft wel een RF-koppeling naar de FM-tuner, maar betwijfel of je ervan uit kunt gaan dat dat ook geldt voor de doorkoppeling van het GPS signaal (andere frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Hherrmmann schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:39:
[...]

Heeft iemand verbetering bereikt in de GPS ontvangst met de C3 via een dergelijke antenne? Het lijkt me sterk afhankelijk van de lay-out van het interne RF circuit en dat scheelt denk ik per type. De hoofdtelefoon-aansluiting heeft wel een RF-koppeling naar de FM-tuner, maar betwijfel of je ervan uit kunt gaan dat dat ook geldt voor de doorkoppeling van het GPS signaal (andere frequentie).
Een los stukje koper leggen op de achterkant van je telefoon help ook een beetje, dus zon atenna zal vast ook wel een beetje help, of het veel is? wie weet :P

@Biggy, welke rom gebruik je om die accuracy te halen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 17-07-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Hoi Tc662, ik krijg root niet aan de gang ook als ik de root fix accepteer. Weet iji hoe ik eromheem kan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Nat105 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:27:
Hoi Tc662, ik krijg root niet aan de gang ook als ik de root fix accepteer. Weet iji hoe ik eromheem kan werken ?
Ja, ik heb er ook wat problemen mee, moet nog even uitzoeken waarom het niet werkt, iig hier is een programma om meet te rooten: https://www.dropbox.com/sh/zdfzgldajf8adgx/LgyjJpjOqv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat105
Nu heb ik root maar een ander probleem is dat "settings menu" crasht als "About phone" aanklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Gisteren de touchscreen fix gedaan. Moet zeggen dat ik geen ghost touches meer merk tijdens het swypen so far, enkel ik moet niet aan de lader liggen :( Anders gaat mijn telefoon weer bezerk. Dit is trouwens met de 0.15 rom van Tc662.

Heb nog steeds het probleem dat mijn telefoon 's nachts inslaapt. Elke ochtend moet ik de batterij er even uit halen en opnieuw opstarten. Er is gewoon geen mogelijkheid om hem dan weer wakker te krijgen met de power button.
Is er een app die ik kan gebruiken om te zien wat er gebeurt of zoiets?
Of kan ik beter even mijn accu opnieuw calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Nat105 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:48:
Nu heb ik root maar een ander probleem is dat "settings menu" crasht als "About phone" aanklik
Kmerk het :) Zo zie je maar weer dat zelfs die stock roms nog wat bugs kunnen bevatten.. ik zal is kijken wat er mis mee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
mijn platnium c2 ging op de stock rom van 06-10 gewoon in deepsleep tijdens het opladen snachts, met v0.15 doet hij dat niet meer. blijft hij runnen op 1209mhz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Oggy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:36:
mijn platnium c2 ging op de stock rom van 06-10 gewoon in deepsleep tijdens het opladen snachts, met v0.15 doet hij dat niet meer. blijft hij runnen op 1209mhz.....
Hier heb ik ook alweer geen last van... ik wordt echt gek van deze rom, ik heb geen enkel probleem maar iedereen heeft wel iets, zo apart.. denk dat ik gewoon verder bouw op de nieuwe stock rom.. kijken of daar minder problemen mee zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hherrmmann
  • Niet online
Wie heeft ervaring met bestellen bij de zopomobile webshop?
Ze schijnen vanuit Europa te verzenden, dat lijkt me een voordeel in snelheid en douane-rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hherrmmann schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:56:
Ze schijnen vanuit Europa te verzenden, dat lijkt me een voordeel in snelheid en douane-rechten
Dat eerste misschien wel, maar dat tweede is absoluut geen garantie.

Maar ik betwijfel hoeveel je bespaart; als je via DHL uit China laat komen, en de kosten voor lief neemt.

De dollar koers is toch gunstiger dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
imdos schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Dat eerste misschien wel, maar dat tweede is absoluut geen garantie.

Maar ik betwijfel hoeveel je bespaart; als je via DHL uit China laat komen, en de kosten voor lief neemt.

De dollar koers is toch gunstiger dan!
Vanuit Europa, of laten we zeggen de EU, garandeert geen importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

ik las in het levertijden topic wel een goede tip: laat het bezorgen op je werkadres.

Vaak geloven bezorgservices als DHL/TNT het wel, op een wat groter bedrijf komen zoveel pakketten binnen.

Als particulier heb je gewoon de kans dat je er wat eerder tussenuit wordt gepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Tc662 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:04:
[...]

Een los stukje koper leggen op de achterkant van je telefoon help ook een beetje, dus zon atenna zal vast ook wel een beetje help, of het veel is? wie weet :P

@Biggy, welke rom gebruik je om die accuracy te halen?
Ik draai nog de originele 4.2.1 build van 20130610. Geen idee wat het veroorzaakt heeft, heb wat wijzigingen achter elkaar uitgevoerd.
Ik heb iig de touchscreen firmware gedaan (geen ghosttouches meer) en onderstaande stukje over 3G/WCDMA:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 10:17
Hherrmmann schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:56:
Opgelet, de prijs lijkt wel goed te zijn maar net voor het betalen komt er $50 bij voor verzending (daar zitten waarschijnlijk de importtaksen bij gerekend). Ik heb dus maar het risico genomen en eentje uit China laten komen. Niets moeten bij betalen en op 5 dagen bij mij :-)
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste