Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EROXP8JDG9M]
* RaZ is beetje sprakeloos..
Ey!! Macarena \o/
Ik kan ook niet begrijpen dat die man met de camera zo rustig die vent kan filmen, ik bedoel er zit alleen maar bloed aan zijn handen. Voor hetzelfde geld drukt hij dat mes ook bij iemand anders in zijn ribben.
Kon die video niet zo snel vinden. thnxRaZ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:58:
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, gezien de dader is nogal trots op is:
[video]
* RaZ is beetje sprakeloos..
Blijkbaar verzochten ze daar ook om bij omstandersVlassie1980 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:59:
Ik kan ook niet begrijpen dat die man met de camera zo rustig die vent kan filmen, ik bedoel er zit alleen maar bloed aan zijn handen. Voor hetzelfde geld drukt hij dat mes ook bij iemand anders in zijn ribben.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wij waren vroeger misschien wel niet veel beter maar onschuldige (ja zelfs een militair is niet verantwoordelijk voor wat zijn land doet, die probeert ook maar brood op de tafel te krijgen) mensen vermoorden lynchen op straat voor de ogen van burgers en misschien kinderen zijn toch taferelen die niet van deze streek zijn. Hij zegt dat in zijn land zijn volk hetzelfde moet meemaken maar hoe bloedlustig sommige "beschaafde" volkeren zoals de Amerikanen ook zijn dat zie ik ze daar toch niet doen. Hoe meer vreemdelingen er naar hier komen hoe erger het lijkt te worden maar ja zo'n gekken als deze kan je toch niet tegenhouden en het had ook een Londenaar kunnen zijn maar toch.
Ik vind heel dat gedoe toch maar eng, hier in België zijn er een bende gekken zelfs al verkozen voor politieke functies (zie hier voor de geinteresseerden) dat is eigenlijk even eng.
trouwens in mijn straat wonen er ook buitenlanders en die zijn vriendelijker dan sommige Belgen dus ik wil echt geen ras aanvallen met bovenstaande door ze allemaal over één kam te scheren

Hier worden steeds wat videos gepost: http://www.liveleak.com/c...sh_Soldier_in_Woolwich_UK
Maar ja, bizar en schokkend.
Ook dat de daders zijn neergeschoten en in zorgwekkende toestand in 't ziekenhuis liggen. Ik vraag me af of ze hun proces gaan halen.
Ik heb trouwens nu 'n 2-tal filmpjes van de dader gezien, en ik heb nog geen religieuze uiting uit z'n mond horen komen, die lijken allemaal van getuigenissen te zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 22-05-2013 23:24 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ohhhhh myyyy God!!!! I just see a man with his head chopped off right in front of my eyes!
Boya Dee @BOYADEE 1h
The two black bredas run this white guy over over then hop out the car and start chopping mans head off with machete!!
Boya Dee @BOYADEE 1h
People were asking whyyy whyyy they were just saying we've had enough! They looked like they were on sutn! Then they start waving a recolver
Boya Dee @BOYADEE 1h
Oh my God!!!! The way Feds took them out!!! It was a female police officer she come out the whip and just started bussssin shots!!
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
https://twitter.com/AliBu...37316405781356546/photo/1
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Keer op keer komen de cijfers wat betreft werkloosheid en criminaliteit naar boven onder moslimjongeren, en telkens zien we dat het de spuigaten uitloopt. Dit is weer het zoveelste 'inicdent'.
Zelf denk ik dat het niet per se vastligt aan het geloof, maar meer aan het type volk wat uit dat soort landen naar hier komt. Over het algemeen is het erg armzalig volk dat in hun eigen land ook al 300 jaar achterloopt. Zij komen naar hier, niet vanwege onze mooie bergen of het goede weer, maar vooral omdat ze weten dat het hier een luilekkerland is en ze altijd beter af zijn dan in hun eigen land. Als klap op de vuurpeil is het omgaan met onze tolerantie in deze samenleving als olie op het vuur.
Mijn ervaring is dat de jongeren uit Marokko die opgegroeid zijn in de dorpjes rond de buurt waar ik oorspronkelijk vandaan kom, het veel beter doen dan de stadse allochtonen. Waarom? Omdat zij allemaal samenclusteren en niet integreren.
Het is het zoveelste probleem waar mensen hun ogen voor sluiten. Wat mij bijstaat is dat in de jaren '60 de gezinnen hierheen kwamen om te werken (gastarbeiders), maar het lijkt er juist op dat de 2e en 3e generatie er meer en meer een potje van maakt. Procentueel oververtegenwoordigd in criminaliteit en werkloosheid. En ja, er zijn ook een hoop goeden tussen, dat is altijd zo. Maar als je spreekt van 65% van de jeugd die in aanraking met de politie komt, dan kun je dus niet meer spreken van een minderheid die het voor de rest verpest, maar eerder een kleine selecte groep die het nog goed doet in ons land.
Om eerlijk te zijn denk ik dat ik morgen net zoals altijd gewoon de tube in stap, en uiteindelijk bij Canary Wharf (wat een geheel afgeschermde, vrij apart stukje Londen is) aan het werk ga... in m'n ivoren torentje. In de avond kom ik er wel weer uit en ga ik naar huis maar ik zal er niet sneller om lopen. Idioten... maar... tsja... er speelt iets hier. Sinds de rellen eigenlijk is het alleen erger, de regio rondom Upton Park vooral.
Neemt niet weg dat die EDL sukkels, en eigenlijk ook de anti-Europa Immigration Party ook niet kosjer zijn, beide partijen sluiten zich voor het probleem met een antwoord: alles maar weg, alles maar sluiten; dat soort beleid doet niks aan een langer probleem en dat is een klassen strijd, een verknoeid educatief systeem, elitisme, en een slechte banenmarkt vol met kunstgrepen, London zeker kan elk moment knappen.
[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 23-05-2013 00:13 ]
Als ik het verhaal goed begrijp hebben ze hem eerst aangereden met de auto.All times are BST
New details via BBC
A witness claims two men in a car ran over another man, then got out of the car and attacked him, the BBC's Matt Prodger reports. It is claimed the victim was wearing a Help for Heroes charity T-shirt, but this has not been confirmed.
Help for Heroes is a British military charity.
[1629:]
Mr Rainsford tells BBC Radio 5 Live: "What I have heard from both the borough commander and the station commander of the barracks indicate this was a serious incident involving a number of weapons including firearms.
"I am told that one of the individuals involved in the incident... is a soldier serving in the Army in the barracks."
[1627:]
Local MP Mr Rainsford says a soldier serving at a nearby Army barracks has died in the incident.
[1623:]
Local MP Nick Rainsford says one person has been killed in the incident and two others have been seriously injured.
[1632]
Whitehall officials say the incident in Woolwich is not connected to any intelligence-led operation, BBC security correspondent Frank Gardner reports.
-BBC
Metro
The two knifemen are understood to have been shot by armed police, although Scotland Yard will still only confirm officers had been called to reports of ‘an assault’ on John Wilson Street at around 2.20pm.
‘We saw the whole incident,’ he said fighting back tears. ‘They were hacking at this poor guy, hacking him, chopping him.’
Mr Heneghan claimed one of the suspects had pointed a gun at his wife before they jumped back into his car and called the police.
He went on to claim that after the men had attacked the victim they dragged him into the middle of the street ‘like a piece of meat’.
A group of women then rushed to the victim to shield him from further attacks, Mr Heneghan continued, as the two knifemen stopped a passing bus and encouraged passengers to take pictures of them while they posed with their knives.
Greenwich council told Metro there were no new safety warnings for local residents in place.
‘We were called a 2.20pm to reports of an incident at John Wilson Street,’ the London Ambulance Service said.
‘We sent two responders in cars, three ambulance crews, two duty officers and London Air Ambulance were called out.
‘We still have staff at the scene.’
The headteacher of the nearby Mulgrave primary school David Dixon said the air ambulance had landed in the school playground.
Pictures posted on Twitter showed the helicopter and several ambulances at the scene, as well as a police cordon being maintained.
Other photos appeared to show at least three men on the ground, although it was not certain what their condition was.
Two of the men appeared to be being restrained by police, while a third was surrounded by bystanders.
[1] http://metro.co.uk/2013/0...dent-in-woolwich-3804903/
Thomas contacted the BBC. He was at the scene. This is what he said: "I got there minutes after it happened because you could hear gun shots from Woolwich high street, basically two men carried out an axe attack on a young army cadet walking along the street, by the looks of things the police responded and then shot them in front of the public, at the same time I couldn't really tell if the cadet was fatally or not hurt as police were crowded around him."
Source: BBC
Eyewitness account:
'The two black bredas run this white guy over over then hop out the car and start chopping mans head off with machete!! 'People were asking whyyy whyyy they were just saying we've had enough! They looked like they were on sutn! Then they start waving a recolver
'Then boydem turn up!! Woolwich feds didnt want it... They had to wait for armed response.. Helicopters everyting...
'Then thats how u know they were on sutn cos they actually went for armed feds with just two machete and an old rusty lookin revolver
'The first guy goes for the female fed with the machete and she not even ramping she took man out like robocop never seen nutn like it 'Then the next breda try buss off the rusty 45 and it just backfires and blows mans finger clean off... Feds didnt pet to just take him out!! 'These times i was just going to the shop for some fruit and veg and i see all that!'
A spokeswoman for London Ambulance Service said: 'We were called a 2.20pm to reports of an incident at John Wilson Street.
'We sent two responders in cars, three ambulance crews, two duty officers and London Air Ambulance were called out.
'We still have staff at the scene.'
Further details regarding casualties were not yet available.
[2] http://www.dailymail.co.u...driver.html#ixzz2U2L3b4eq
[1641]
Two injured men have been taken away from the scene, and London Ambulance Service says one is in a "serious" condition
-BBC
[1652]
The incident happened close to Woolwich Barracks, and local MP Nick Raynsford says the dead man was a soldier serving there.
BBC
[1658]
Police say they are not looking for anyone else in relation to the incident in Woolwich.
[1656]
Mr Raynsford says police have removed a "substantial number of weapons" from the scene, including knives and at least one firearm.
Two people have been shot in Woolwich, south east London, after armed police were called to an incident. A man has been confirmed dead at the scene.
• A man wearing a Help for Heroes t-shirt was attacked with a machete-style knife and dumped in the street, eyewitnesses said.
• Local MP Nick Raynsford said he thought a serving soldier was dead and two alleged suspects were in a serious condition in hospital.
[1702:]
One witness, identified only as James, said two men attacked another man, aged about 20, who was wearing a Help for Heroes T-shirt.
"These two guys were crazed. They were just animals. They dragged him from the pavement and dumped his body in the middle of the road and left his body there," he told LBC radio.
A group of women then rushed to the victim to shield him from further attacks, Mr Heneghan continued, as the two knifemen stopped a passing bus and encouraged passengers to take pictures of them while they posed with their knives.
Woolwich and Greenwich MP Nick Raynsford said that he understood the victim to be a serving soldier from Woolwich Barracks.
‘I’ll be talking to everyone who is involved, we will be trying to do everything possible to try and ensure calm in the area. People will be very, very shocked,’ he told BBC Radio 5 Live.
[3] http://metro.co.uk/2013/0...dent-in-woolwich-3804903/
[1718]
This eyewitness wishes to remain anonymous "I was walking my dog and heard some shouting about 50 yards from me. A man was running down the road and being chased by a car. The car then screeched to a halt and two men got out one had some kind of sword. They literally swung at the other guy's head. The armed police turned up and there were some shots. We were told to go home and now they won't let us out. We're in lockdown. There actually now seems more activity than there was before. I can hear helicopters and there are police officers with guns."
-BBC
Police to give statement on #Woolwich machete attack at 5.30pm #c4news
[4] https://twitter.com/Channel4News/status/337242296582029313
[1727]
Sources tell James Landale Mrs May has also spoken to the Metropolitan Police Commissioner, Bernard Hogan-Howe, and the head of MI5, asking to be updated on the incident.
[1726]
Home Secretary Theresa May has summoned a meeting of Cobra, the government's emergency response committee in Whitehall, to assess the incident in Woolwich, the BBC's James Landale reports.
Police, who have given little information so far, say they will issue an official statement between 17:30 BST and 18:00 BST.
BBC
[1732]
Matt Prodger Home affairs correspondent Some of the reports say he [the victim] was first run down by a car. We also know that after the attack with the machete, which was extremely violent, police shot the two attackers.
They repeatedly attacked this man long after he was dead, witnesses described them dragging his body to the road and dumping it there.
BBC
Police sources tell Sky that they are treating this incident as a terrorist attack.
[5] http://www.mirror.co.uk/n...tes-1904508#ixzz2U2YZ25XP
[1738]
Witness Graham Wilders told the BBC he arrived on the scene to find a car crashed into a wall and a man on the ground.
"Two people were lying over him and I thought they were trying to resuscitate him," he said.
But Mr Wilders said he drove on to park his car, and when he returned another witness told him the two men were stabbing the man on the ground.
[1734]
Prime Minister David Cameron tweets: "The killing in #Woolwich is truly shocking - I have asked the Home Secretary to chair a COBRA meeting.
Major update
[1744]
Senior Whitehall sources have told the BBC that the Woolwich attackers are thought to have tried to film their attack whilst shouting "Allahu Akbar" - God is Great, says political editor Nick Robinson.
The men were said to have been of Muslim appearance. The Prime Minister is expected to speak to the Home Secretary at 18:15 BST from a train to Paris about what is now being treated by government as a suspected terrorist attack, Mr Robinson says.
-BBC
[1800]
Whitehall sources say it is "a fair supposition" that the Woolwich incident is a terrorist incident, reports BBC political correspondent Norman Smith.
BBC
[1813]
Two attackers filmed their deadly assault on a man in Woolwich, according to Sky sources.
[1815]
Eye witness account
"They were oblivious to anything, they were more worried about having their photo taken, running up and down the road," he said.
"They had no intention of running off or leaving or anything.
"In my opinion, they were waiting for the police to arrive to be shot by the police. That's the only thing I can think.
"It's horrendous what they were doing to that guy."
Some "brave" women tried to shield the man on the ground from them, he added.
He also said that it was 20 minutes before armed police arrived at the scene.
"When the armed police came flying around the corner, the man with the beanie hat, the tall guy, he charged at the police vehicle," he said.
"A shot was fired by the other guy with the gun.
"Six shots were fired, both men went down and we now know they are dead as well."
[6] http://www.mirror.co.uk/n...s-watched-two-men-1904897
[1834]
ITV News has obtained footage of a man with bloodied hands and carrying knives speaking into a camera in Woolwich.
He made a series of political statements.
"We swear by almighty Allah we will never stop fighting you," he said.
[7] WARNING GRAPHIC IMAGE
[8] http://www.itv.com/news/
[9] GRAPHIC VIDEO FROM THE SCENE
Ben Quinn a reporter for the UK's Guardian Newspaper is live tweeting an English Defense League March in Woolwich.
-The EDL, or English Defense Leagque, has taken to the streets/pubs in response to the days events.
9:45 PM - [10] @BenQuinn75: Edl have arrived in #Woolwich bottles thrown at police outside train station
9:51 PM [11] @BenQuinn75: Over in a flash. Police lines formed and suddenly withdrawn as edl disappear. Police moving out of #woolwich centre now
9:57 PM [12] @BenQuinn75: Edl group now inside pub. Riot police outside under flag of st george #Woolwich pic.twitter.com/VotMsQKlfH
10:27 PM - [13] @BenQuinn75: EDL chanting as few dozen march into #woolwich. Just seen man put on balaclava and put black handled implement under sweatshirt
10:30 PM [14] @BenQuinn75: Balaclavas with EDL logos. At least 100now,filled out with young men. Police blocking route to crime scene #woolwich pic.twitter.com/efGBeZTnje
Bron: http://www.reddit.com/r/N...rrorist_attack_in_london/
Ik zal morgen ff zwaaien als ik langsrijd op weg naar LCY -> AMSUmbrah schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:10:
Ik woon ook zo'n 5km weg, in een voornamelijk islamitische buurt, en ik moet bekennen, hoewel ik niks gemerkt heb, en een ras-integrator ben, dat ik af en toe hier in de buurt, als de jongeren (de volwassen generatie is wel OK) agressief mensen proberen te converteren, dat ik wel een idee heb dat er wat speelt; London, Engeland, en de UK in het algemeen heeft een behoorlijk probleem van een groeiende arm-rijk kloof, en integratie waar je van denkt, tsja, NL doet het goed.
Om eerlijk te zijn denk ik dat ik morgen net zoals altijd gewoon de tube in stap, en uiteindelijk bij Canary Wharf (wat een geheel afgeschermde, vrij apart stukje Londen is) aan het werk ga... in m'n ivoren torentje. In de avond kom ik er wel weer uit en ga ik naar huis maar ik zal er niet sneller om lopen. Idioten... maar... tsja... er speelt iets hier. Sinds de rellen eigenlijk is het alleen erger, de regio rondom Upton Park vooral.
Neemt niet weg dat die EDL sukkels, en eigenlijk ook de anti-Europa Immigration Party ook niet kosjer zijn, beide partijen sluiten zich voor het probleem met een antwoord: alles maar weg, alles maar sluiten; dat soort beleid doet niks aan een langer probleem en dat is een klassen strijd, een verknoeid educatief systeem, elitisme, en een slechte banenmarkt vol met kunstgrepen, London zeker kan elk moment knappen.
Ben het met je eens dat er een enorme kloof is tussen arm en rijk hier, maar vraag me tegelijk af of dat elders zoveel anders is.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 23-05-2013 00:17 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wij zitten nu in London ( heb mijn vrouw maar even gevraagd een taxi te pakken vanavondMrVegeta schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:17:
Hopelijk kan ik binnen nu en 10 jaar Nieuw Zeeland of Canada emigrerenDit soort dingen, de vele filmpjes op dumpert over criminaliteit. Bedreigd worden op straat. Prrt.
Hoe het er over 10 jaar uitziet?, geen idee, wij hebben en huis in Australie en kunnen morgen emigreren als we willen. Nog meer van dit soort incidenten, scholing voor de kleine, allemaal dingen die op termijn meespelen

Het is ook voornamelijk onze regeringen die dit soort dingen negeren. Alles wordt afgedaan als incident, maar er zal nooit verder gekeken worden naar een groeiend structureel probleem, laat staan dat er iets aan gedaan zal worden.benchMarc schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:06:
Dit roept uiteraard voor de zoveelste keer weer het vraagstuk over moslims in de westerse wereld op. Mijn vraag is dan ook, kan dit überhaupt wel goed gaan? We zien niets dan problemen in landen als Nederland, België, Duitsland, Engeland, Noorwegen en Zweden wat betreft moslims. Overal waar moslims zich bevinden ontstaan dezelfde problemen. Problemen die je bijvoorbeeld niet ziet met Aziaten.
Keer op keer komen de cijfers wat betreft werkloosheid en criminaliteit naar boven onder moslimjongeren, en telkens zien we dat het de spuigaten uitloopt. Dit is weer het zoveelste 'inicdent'.
Zelf denk ik dat het niet per se vastligt aan het geloof, maar meer aan het type volk wat uit dat soort landen naar hier komt. Over het algemeen is het erg armzalig volk dat in hun eigen land ook al 300 jaar achterloopt. Zij komen naar hier, niet vanwege onze mooie bergen of het goede weer, maar vooral omdat ze weten dat het hier een luilekkerland is en ze altijd beter af zijn dan in hun eigen land. Als klap op de vuurpeil is het omgaan met onze tolerantie in deze samenleving als olie op het vuur.
Het is het zoveelste probleem waar mensen hun ogen voor sluiten.
Dit zijn mensen die hun land, geloof en eer proberen te verdedigen. Je kan het oneens zijn met de manier waarop, maar de VS, met steun van bondgenoten, doet precies hetzelfde. Alleen horen wij daar niks over in de media omdat 50 kinderen die in Iran gedood worden door een vliegende robot, niet 'interessant' zijn.
Ah, je kon er op wachten, het is de schuld van de westerse beschaving, en de VS in het bijzonder. Laten we vooral niet naar de echte problematiek kijken. Ik quote even wat mensen:Sefyu schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:16:
Ik keur het doden van 'onschuldige' mensen niet goed, maar dit verrast me niks. Als je als (westers) land dood en terreur zaait in de landen van andere volkeren, dan kan je repercussies verwachten. Dit soort gewelddadige acties zal alleen maar toenemen zolang de VS (met steun van vriendjes) probeert het midden-oosten en omstreken te veroveren.
Dit zijn mensen die hun land, geloof en eer proberen te verdedigen. Je kan het oneens zijn met de manier waarop, maar de VS, met steun van bondgenoten, doet precies hetzelfde. Alleen horen wij daar niks over in de media omdat 50 kinderen die in Iran gedood worden door een vliegende robot, niet 'interessant' zijn.
Boris van der Ham op Facebook:
Een tweet van Sam Harris:Vandaag heeft een moslimextremist een britse soldaat omgebracht met een kapmes. Gewoon op straat, op klaarlichte dag, willekeurig, in een buitenwijk van Londen. Als reden geeft hij: “because David Cameron, (the) British government sent troops in Arabic country”. Hij zij ook tegen een camera die hem stond te filmen: “We swear by almighty Allah we will never stop fighting you,” De moslimextremist voegde er aan toe: “I apologise that women had to witness this today but in our lands our women have to see the same. You people will never be safe. Remove your governments – they don’t care about you.”
Dus een volstrekt onschuldige man moest sterven omdat in zijn ogen de arabische wereld aan het lijden is onder het westen. Typisch staaltje van extremistisch-religieuze barbaarsheid die zich weer eens probeert te hullen in slachtofferschap. Dit soort lieden zijn een grote bedreiging voor onze samenleving. Ik denk bij dit soort types altijd: Als het allemaal dan zo mooi is in Saudie Arabie, of een ander extreem-islamitisch land, pak fijn het vliegtuig en ga daar wonen.
enPerhaps we can admit that butchering a random person to shouts of "Allahu akbar" is not a "political" act.
Ik zal ook nog even een interessant artikel posten waarin dieper wordt ingegaan op deze problematiek en waarom we vooral niet meteen in een knee jerk reactie moeten schieten dat het komt door het Westen:When a Londoner talks about "our lands" in reference to Afghanistan and Iraq, that's not a "political" motive. #wakeup
http://www.huffingtonpost...159286.html?utm_hp_ref=tw
Maar voor nu verlaat ik even de discussie met een antwoord van Hichens op een vraag waarin eigenlijk precies datgene wordt betoogd wat jij ook zegt:Yes, the establishment of secularism in America back in the 18th century was largely related to a conflict with Islamist jihadism.
So where did Abdul Rahman Adja's bin Laden-esque words come from?
They couldn't have been a response to American imperialism (the start of the conflict precedes the presidency of George Washington), U.S. foreign policy, globalization, AIPAC or Islamophobia. Yet his words are virtually identical to those spouted ad nauseum by jihadists today who justify their bellicosity as a reaction to these U.S.-centric factors, which were nonexistent in Adja's time.
How do we make sense of this? Well, the common denominator here just happens to be the elephant in the room.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat is een heel goed artikel en een goeie weerlegging van de standaard claim dat Westerse inmenging verantwoordelijk is voor de radicale islam. Je zou zelfs kunnen stellen dat alle interventies van de VS in het buitenland een reactie zijn op de piraterij en ontvoeringen van de Barbarijnse piraten. Voordat de VS 1/6 van het budget van de overheid moesten betalen om hun gegijzelde zeelui vrij te kopen was er niet eens een US Navy.Ik zal ook nog even een interessant artikel posten waarin dieper wordt ingegaan op deze problematiek en waarom we vooral niet meteen in een knee jerk reactie moeten schieten dat het komt door het Westen:
http://www.huffingtonpost...159286.html?utm_hp_ref=tw
Nederland heeft later ook nog een steentje bijgedragen: Wikipedia: Bombardment of Algiers (1816)
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=oilKaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:04:
[...]
Het is ook voornamelijk onze regeringen die dit soort dingen negeren. Alles wordt afgedaan als incident, maar er zal nooit verder gekeken worden naar een groeiend structureel probleem, laat staan dat er iets aan gedaan zal worden.
Lees dat artikel eens goed, inclusief het document van de EEG, en ik denk dat je zelf je conclusie trekken kunt. Tel daarbij op dat nederland allang zijn vetorecht ingeleverd heeft, en te willigen heeft aan de eisen van brussel van teminste 60k aan immigranten per jaar, te moeten huisvesten in ons te volle land. 60k per jaar, dat is per 3 jaar een stad zo groot als groningen.
De huidige gevestigde politiek, does'nt give a shit about you or your neighbours, maar stelt simpelweg hogere politieke doelen ten uitvoer. Jij bent slechts stemvee en een cashkoe die met belastingen stukgeslagen wordt tot je sterft. Need i say more? Sla documenten op internet er maar op na, ook van ervaren, afgestudeerde professoren, en je weet dat ook wij in zekere zin genaaid zullen zijn. Het gebeurd overal in Europa, exact dezelfde problemen met exact dezelfde bevolkingsgroepen. Keer op keer op keer op keer... Shit does not stop.
Ook al is London pal tegenover ons kleine strandje in het westen... We zijn zelf niet zover verwijderd (nog) van dit soort toenemende problematiek en het letterlijk huisvesten van dit soort haatbunkers in waarin de oorlog dag in dag uit zal worden blijven verklaard met het westen.
Ik nodig je graag uit een kijkje te nemen met islamitische problematiek in vooral andere europese landen. Zij hebben daar dezelfde, en zelfs grotere problemen als dat wij nog met onze kleine kikkerland, die overigens simpelweg voller met het jaar raakt.
Nederland en politiek hoef je met de gevestigde kliek op totaal geen medeleven te kunnen rekenen. Zij importeren nog steeds op instructies van brussel, zo'n gemiddeld 60.000 immigranten per jaar in ons land en krijgen zij huisvesting met alles erop en eraan. Waar ik geleerd ben te werken voor mijn geld, krijgt een ander dit zomaar in de schoenen gedrukt.
60k per jaar, is per 3 jaar een stad zo groot als groningen. En it keeps on counting. Ongetwijfeld dat het een overheerlijke climax zal brengen, in waarin studie na studie na studie, uitgewezen heeft dat het multiculturele droom uiteindelijk zal poppen in 1 dikke fest die zijn weerga niet kent.
Ik lees hier sommige reacties over het migreren naar andere landen. Dat is een inderdaad een heerlijk korte termijn oplossing als je het toch niet zoveel hebt met europa of het land in waar je geboren bent. Maar dat lost helaas het toenemende probleem niet op. Zolang mensen hun kop in het zand blijven steken, of ingeven aan dat migranten lief zijn en ook een kans verdienen en allerlei projectjes uit de grond als paddestoelen gestampt moeten worden dan zal er geen einde aan komen.
We leiden met deze koers regelrecht naar een WW3. Ik kan er niets anders van maken.
Overigens is de door BBC getoonde video in geknipt. Er staat een volledige versie op liveleak. De jongeman is duidelijk geindoctrineerd en vergezeld door een andere salafist die ongetwijfeld een project van de vele haatpaleizen zijn geweest. Er bestaat geen vriendelijke islam. Islam is letterlijk in de zin, onderwerping, hetzij goedschiks, kwaadschiks. De meer zij op ten duur vertegenwoordigd gaan raken, des te sterker deze opmars zal komen. En het leuke is... de politiek boven ons helpt ze graag nog een handje erbij ook. West, prepare your best.
Aan de andere kant worden we door meerdere mensenrechtenorganisaties op de vingers getekend over ons asielzoekers beleid en centra. Zo lief zijn we dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:33:
[...]
ingeven aan dat migranten lief zijn en ook een kans verdienen en allerlei projectjes uit de grond als paddestoelen gestampt moeten worden dan zal er geen einde aan komen.
Daarnaast kan je prima een geloof wegzetten als geweldadig, maar een hele groep mensen zeker niet. Het is volkomen onzin dat elk mens dat in de islam gelooft andere wil onderwerpen. De meeste mensen willen elke dag eten, een dak boven hun hoofd en wat vriend/familie, meer niet.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
Heb je daar wat meer info over? Ik kan me niet voorstellen dat het asielbeleid van nederland inhumaan zou zijn met de vele asielzoekerscentra's. Er zijn landen die het veel erger hebben hoor.pingkiller schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Aan de andere kant worden we door meerdere mensenrechtenorganisaties op de vingers getekend over ons asielzoekers beleid en centra. Zo lief zijn we dus niet.
Ik geloof niet zo in verschillende stromingen binnen de islam. Het is de koraan dat telt. Niets meer en minder, en die benadrukt dat er geen ruimte is voor een andere stroming dan wat er in het boekje staat. Het zijn de soldaten zoals deze 2 geschiften die op klaarlichte dag iemand letterlijk onthoofden alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het wordt in de media gepresenteerd alsof het komt door inval in arabische landen en dergelijk, maar dit is gewoon de verkapte strijd met hulp van links, oorlog tegen het westen. Europa zelf wordt vleugellam gemaakt door juist allerlei tegendraadse regels, wetten en nog meer bureaucratische onzin in te voeren die de opbouw van jouw en mijn voorouders, waar een complete oorlog of 2 voor uitgevochten is voor de vrijheid die wij nog kennen voor vandaag, compleet door het putje doen spoelen.Daarnaast kan je prima een geloof wegzetten als geweldadig, maar een hele groep mensen zeker niet. Het is volkomen onzin dat elk mens dat in de islam gelooft andere wil onderwerpen. De meeste mensen willen elke dag eten, een dak boven hun hoofd en wat vriend/familie, meer niet.
Je mag daar een eigen mening over hebben, skeptisch over zijn, maar ik merk en voel net zoals vele anderen aan mijn wateren, dat dingen niet pluis zijn. En de tijd dringt. De vraag is wat jij kunt doen om het later voor jouw kleinkinderen dezelfde wereld te kunnen bieden als dat jij je hele leven in gegroeid bent. En aan de andere kant staan er een miljoen aantal om jouw wereld de dag van vandaag langzaam maar zeker om te toveren in iets wat terecht, vele nachtmerrie veroorzaakt. Daar mensen voor te moeten afslachten op straat ligt ze klaarblijkelijk ook niet echt dwars.
Vandaag toevallig in het nieuws, dat Amnesty International kritisch is:Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:33:
[...]
Heb je daar wat meer info over? Ik kan me niet voorstellen dat het asielbeleid van nederland inhumaan zou zijn met de vele asielzoekerscentra's. Er zijn landen die het veel erger hebben hoor.
http://www.nrc.nl/nieuws/...r-nederlands-asielbeleid/
Verwijderd
Ik kan me wel vinden in de reactie van Umbrah. De mensen van een bepaalde achtergrond clusteren en integreren niet. Dat werkt in het nadeel van mensen die wel willen. Ik heb toevallig Marokkaanse buren, waarvan ik weet dat ze uit hun oude buurt weggegaan zijn omdat er veel overlast was van mensen van dezelfde achtergrond. Zegt toch ook wel iets. Verder is Nederland gewoonweg te tolerant in een aantal gevallen door bepaalde culturele zaken niet goed aan te pakken. Jongens zijn belangrijker dan meisjes, waarop de jongens op een voetstuk geplaatst worden en in een klas daardoor irritante etters zijn. Pak je dat direct aan, dan beperk je het probleem. Echter, een leraar heeft ook te weinig middelen tot correctie van bepaald gedrag en wanneer die het probleem wel aanpakt, wordt hij gestraft of aangeklaagd vanwege zijn aanpak.
Er zijn websites die dit soort zaken (iets van het vrije volk ofziets publiekelijk aan de kaak stellen, maar al gauw het stigma extreemrechts met zich mee krijgen en wellicht ook mensen met dat gedachtegoed aantrekken).
Verwijderd
Ja, er wordt heel veel aangehaald, maar volgens mij is 90% van in dat artikel niet van toepassing.ritsjert schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:56:
[...]
Vandaag toevallig in het nieuws, dat Amnesty International kritisch is:
http://www.nrc.nl/nieuws/...r-nederlands-asielbeleid/
Ik denk dat dat wel meevalt. Ze worden hier niet met pek en veren verjaagd hoor.Nederland is op het gebied van mensenrechtenschendingen lang niet zo erg als landen als Irak, benadrukt een woordvoerder tegenover persbureau Novum. "Maar hoe we met vreemdelingen omgaan kan niet. We hebben daar serieuze zorgen over."
Verwijderd
Meh.. de Aziaten zijn vooral goed in mensensmokkel en en de import van heroïne. Het grote verschil is dat zij niet openlijk de straat op gaan om geweld te plegen, maar dat het achter gesloten deuren gebeurt. Als je je aandacht alleen op moslims richt, zal je ook alleen moslims zien.benchMarc schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:06:
Dit roept uiteraard voor de zoveelste keer weer het vraagstuk over moslims in de westerse wereld op. Mijn vraag is dan ook, kan dit überhaupt wel goed gaan? We zien niets dan problemen in landen als Nederland, België, Duitsland, Engeland, Noorwegen en Zweden wat betreft moslims. Overal waar moslims zich bevinden ontstaan dezelfde problemen. Problemen die je bijvoorbeeld niet ziet met Aziaten.
Imho wordt dat voornamelijk veroorzaakt door een vorm crimineel exhibitionisme van de islamitische daders. Daar lijken andere bevolkingsgroepen minder last van te hebben.
Overigens heeft dit soort religieus extremisme imo helemaal niets te maken met vervelende pest-ventjes op straat.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat het elders erger is wil toch niet zeggen dat er in NL niet iets mis kan zijn?Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:33:
Heb je daar wat meer info over? Ik kan me niet voorstellen dat het asielbeleid van nederland inhumaan zou zijn met de vele asielzoekerscentra's. Er zijn landen die het veel erger hebben hoor.
In het algemeen is het niet zo dat alle kleinere problemen pas worden opgelost als alle grote problemen zijn opgelost. We laten ook niet inbrekers lopen totdat alle moordenaars zijn opgepakt.
waarbij "zaken die hen niet bevallen" = schending van mensenrechten,Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:56:
Die mensenrechtorganisaties pikken er ook alleen maar de zaken uit die hen niet bevallen of actuele gebeurtenissen. Dat bepaalde zaken al goed geregeld zijn kunnen ze niets mee winnen.
en "winnen" = terugdringen van schending va mensenrechten.
Dat is immers de taak van mensenrechtenorganisaties, niet het bejubelen van gevallen waar geen schending van mensenrechten is.
Zijn er ook Aziaten die hun geloof aan de rest van het land waar ze wonen willen opdringen dan?Standeman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:09:
[...]
Meh.. de Aziaten zijn vooral goed in mensensmokkel en en de import van heroïne. Het grote verschil is dat zij niet openlijk de straat op gaan om geweld te plegen, maar dat het achter gesloten deuren gebeurt. Als je je aandacht alleen op moslims richt, zal je ook alleen moslims zien.
Imho wordt dat voornamelijk veroorzaakt door een vorm crimineel exhibitionisme van de islamitische daders. Daar lijken andere bevolkingsgroepen minder last van te hebben.
Overigens heeft dit soort religieus extremisme imo helemaal niets te maken met vervelende pest-ventjes op straat.
Het gaat natuurlijk over een heel klein deel van de Moslims die een Jihad nastreven, maar toch.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:19 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Verwijderd
En dan vinden we het vreemd dat die 2 moslims zich gerechtvaardigd voelen om de militair te vermoorden omdat "wij" in hun land verantwoordelijk worden geacht voor de rotzooi.
Op die manier blijft het een puinbak... Oog om oog maakt iedereen blind...
leeuwen zijn zoogdieren en daar moet je als mens bij uit de buurt blijvenevilution schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:49:
[...]
Het zijn deelverzamelingen van dezelfde club.
konijnen zijn zoogdieren
konijnen moet je als mens bij uit de buurt blijven?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Beetje kip ei verhaal...Ardana schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:
We zijn toch ook geen haar beter he? Twee (vermeende) moslims vermoorden 1 militair, worden daar ter plekke voor neergeschoten maar "we" voelen ons gerechtvaardigd om zelf en masse moskeën aan te vallen... Zo triest...
En dan vinden we het vreemd dat die 2 moslims zich gerechtvaardigd voelen om de militair te vermoorden omdat "wij" in hun land verantwoordelijk worden geacht voor de rotzooi.
Op die manier blijft het een puinbak... Oog om oog maakt iedereen blind...
Had het er net over met een collega. Men raakt dit toch een keer beu, en dan bedoel ik echt beu. Er gaat een moment komen mensen in het westen het helemaal gehad hebben met dit soort incidenten. En ja, die gaan helaas zelf het recht in eigen hand nemen, omdat ze vinden dat hun regering niet adequaat optreed.
Natuurlijk keur ik dat niet goed, maar ik begrijp die boosheid en dat de-maat-is-vol gevoel wel heel goed. Ik kan zelfs niet geheel ontkennen dat ik die gevoelens zelf ook deel.
Laten we hopen van niet, maar ik voorzie dat de toekomst enkel maar grimmiger gaat worden.
Saved by the buoyancy of citrus
Nee, dat vinden dit soort idioten die blijkbaar de Koran nog niet echt gelezen hebben. Daar staat namelijk in dat je niemand mag dwingen tot jou overtuiging, dat je je wel mag verdedigen tegen een aanval maar dat je elk aanbod tot vrede onder elke voorwaarden moet accepteren.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:33:
[...]
en die benadrukt dat er geen ruimte is voor een andere stroming dan wat er in het boekje staat.
Heb jij het idee dat terroristen dat stuk ook hebben gelezen? Die verbergen zich achter elk excuus dat ze hebben om zelf meer macht, geld of wat ook te kunnen verwerven.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Dat is waar, maar zowel de bijbel als de koran staan vol tegenstrijdigheden, ook wat betreft (in)tolleratie tav anders- en ongelovigen.Jiriki schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Nee, dat vinden dit soort idioten die blijkbaar de Koran nog niet echt gelezen hebben. Daar staat namelijk in dat je niemand mag dwingen tot jou overtuiging,
Dorp in ontwikkeling land aanbid *insert geloof*
Er bestaat niks anders dan dat geloof, want berichten van buiten komen niet aan, moderne media is niet of nauwelijks geimplementeerd. de macht hebbenden willen dat ook helemaal niet en zullen er alles aan doen om dat te verkomen (zie taliban)
dan komt er een buitenstaander in jou land vertellen dat het anders is en dat er misstanden zijn.
Hoe reageer je dan? hou er rekening mee dat er niks anders bestaat, zoals jij geleerd hebt dat er geen verschil mag zijn tussen donker en blank.
De mensen worden opgehitst en zwaar geïndoctrineerd (gebeurd ook in ons land, maar op andere niveau's)
De christenen waren vroeger heen haar beter, je bent anders? dan ben je een ketter, een heks en die zal dood gaan. zo zijn heel wat landen vroeger van hun religie gestript.
Bears and Bulls
Hier ben ik het wel mee eens. Geloof staat gewoon gelijk aan indoctrinatie.mindcre8r schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:31:
Wat het probleem veel is is als volgt:
Dorp in ontwikkeling land aanbid *insert geloof*
Er bestaat niks anders dan dat geloof, want berichten van buiten komen niet aan, moderne media is niet of nauwelijks geimplementeerd. de macht hebbenden willen dat ook helemaal niet en zullen er alles aan doen om dat te verkomen (zie taliban)
dan komt er een buitenstaander in jou land vertellen dat het anders is en dat er misstanden zijn.
Hoe reageer je dan? hou er rekening mee dat er niks anders bestaat, zoals jij geleerd hebt dat er geen verschil mag zijn tussen donker en blank.
De mensen worden opgehitst en zwaar geïndoctrineerd (gebeurd ook in ons land, maar op andere niveau's)
De christenen waren vroeger heen haar beter, je bent anders? dan ben je een ketter, een heks en die zal dood gaan. zo zijn heel wat landen vroeger van hun religie gestript.
Volgens mij ebt geloof ook langzaam weg bij de meeste mensen, behalve bij de fanatiekeren. Zo blijven zij in hun eentje over en worden ze alsmaar wereldvreemder zonder dat anderen hun erop wijzen hoe fout ze bezig zijn.
Islam krijgt ook echt met ieder jaar wat voorbij gaat een slechtere en slechtere reputatie. Ik lees nu net dat mensen in London al probeerden brand te stichten in moskeeën. Dat zijn dan wat mij betreft de mensen die zich écht bang voelen en wraak willen, maar die mensen zijn momenteel nog uitzonderingen. Wanneer dit soort moorden op straat maandelijkse kost wordt (wat denk ik nooit zal gebeuren, overigens) zullen er waarschijnlijk nog duizenden mensen meer gemotiveerd worden dit soort dingen te doen en staat er geen moskee meer overeind en nemen gematigde moslims veel sneller afstand van hun geloof. Zo verlost de maatschappij zichzelf uiteindelijk wel van een mogelijk groter wordende problematiek.
Nee idd. Islam staat voor vrede en dat is overal in de Koran terug te vinden.Jiriki schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Nee, dat vinden dit soort idioten die blijkbaar de Koran nog niet echt gelezen hebben. Daar staat namelijk in dat je niemand mag dwingen tot jou overtuiging, dat je je wel mag verdedigen tegen een aanval maar dat je elk aanbod tot vrede onder elke voorwaarden moet accepteren.
Heb jij het idee dat terroristen dat stuk ook hebben gelezen? Die verbergen zich achter elk excuus dat ze hebben om zelf meer macht, geld of wat ook te kunnen verwerven.
Don't bother warning the disbelievers. Allah has made it impossible for them to believe so that he can torture them forever after they die. 2:6-7
Allah has sickened the hearts of disbelievers and increased their disease. He is a spiritual anti-doctor. 2:10
If you try to compose a surah that is better than those in the Quran, and then fail, Allah will burn you forever if you in the fire that he has prepared for disbelievers, whose fuel is men and stones. 2:24
Allah will shed human blood while angels praise him in heaven. (The angels question why Allah has to kill people; Allah says they'd understand if they knew everything like he does.) 2:30
They who disbelieve, and deny Our revelations, such are rightful Peoples of the Fire. They will abide therein." 2:39
There will come a day when Allah will refuse all prayers and help no one. 2:48
Allah brags about drowning the Egyptian army. 2:50
"Whosoever hath done evil and his sin surroundeth him; such are rightful owners of the Fire." 2:81
Christians and Jews (who believe in only part of the Scripture), will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85
"They have incurred anger upon anger. For disbelievers is a shameful doom." 90
"For disbelievers is a painful doom." 2:104
Allah will make disbelievers' lives miserable in this world and torture them forever after they die. 2:114
"And thou wilt not be asked about the owners of hell-fire." (They are the non-muslims.) 2:119
Allah will leave the disbelievers alone for a while, but then he will compel them to the doom of Fire. 2:126
The doom of the disbelievers will not be lightened. 2:162
"On the day when they behold the doom and all their aims collapse with them ... Allah is severe punishment!" 2:165-6
They will not emerge from the Fire. 2:167
Those who hide the Scripture will have their bellies eaten with fire. Theirs will be a painful doom. 2:174
How constant are they in their strife to reach the Fire! 2:175
"Fight in the way of Allah." 2:190, 2:244
If someone murders your slave, then you get to kill one of his. If it was a male that was killed, you kill one of the killer's male slaves. If a female, you kill a female. Murder for murder. Slave for slave. It all works out swell with Allah's wondrous rules. (Oh, and if you don't follow them, you'll have the usual painful doom.) 2:178
"Fight in the way of Allah against those who fight against you." 2:190
Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kill them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don't kill them.) 2:191-2
Allah says that you must keep fighting until there is no more persecution and everyone on earth is a Muslim. Then you can stop killing people. 2:193a
But if there are any wrong-doers around after you've killed off all the disbelievers, persecutors and aggressors, then you'll have to kill them too. 2:193b
"Guard us from the doom of Fire." 2:201
Those who fail in their duty to Allah are proud and sinful. They will all go to hell. 2:206
War is ordained by Allah, and all Muslims must be willing to fight, whether they like it or not. 2:216
It's you and your religion against them and theirs. They won't stop fighting until they make you a "renegade from your religion" and if they succeed in that so you die in disbelief, Allah will burn you forever in the Fire. 2:217
Disbelievers worship false gods. The will burn forever in the Fire. 2:257
"Those who swallow usury ... are rightful owners of the Fire." 2:275
Those who disbelieve the revelations of Allah, theirs will be a heavy doom. 3:4
Those who disbelieve will be fuel for the Fire. 3:10
Those who disbelieve shall be overcome and gathered unto Hell. 3:12
"Guard us from the punishment of Fire." 3:16
Non-muslims will be punished by Allah for their nonbelief. 3:19
"If they surrender, then truly they are rightly guided, and if they turn away, then it is thy duty only to convey the message."
(The message for those who won't surrender is "you're going to hell.") 3:20
Those who disbelieve, promise them a painful doom. 3:21
"They [Christians and Jews] say: The Fire will not touch us save for a certain number of days. That which they used to invent hath deceived them regarding their religion." (The Fire will burn them forever.) 3:24
"Allah will neither speak to them nor look upon them on the Day of Resurrection, nor will He make them grow. Theirs will be a painful doom." 3:77
All non-Muslims will be rejected by Allah after they die. 3:85
Apostates will be cursed by Allah, angels, and men. They will have a painful doom. 3:86-88
Disbelievers will have a painful doom. And they will have no helpers. 3:91
"Ye were upon the brink of an abyss of fire, and He did save you from it." 3:103
Disbelievers will have their faces blackened on the last day. They will face an awful doom. 3:105-6
Those who disbelieve will be burnt in the Fire. 3:116
The Fire is prepared for disbelievers. 3:131
We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve. Their habitation is the Fire 3:151
If you die fighting for Allah, you'll be rewarded in heaven. 3:157
"Is one who followeth the pleasure of Allah as one who hath earned condemnation from Allah, whose habitation is the Fire?"
Unbelievers will burn forever in the Fire. 3:162
"Think not of those, who are slain in the way of Allah, as dead."
(Quoted by Osama bin Laden in his 'letter to America' regarding the 11 September 2001 attacks.) 3:169-171
Theirs will be an awful doom. 3:176
Disbelievers do not harm Allah, but will have a painful doom. 3:177
Disbelievers will have a shameful doom. 3:178
"Taste ye the punishment of burning!" 3:181
Whoso is removed from the Fire and is made to enter paradise, he indeed is triumphant." (The rest will burn forever in the Fire.) 3:185
Those who brag about doing good will go to hell. 3:188
"Preserve us from the doom of Fire." 3:191
"Our Lord! Whom Thou causest to enter the Fire: him indeed Thou hast confounded. For evil-doers there will be no helpers." 3:192
Those who die fighting for Allah will go to heaven. 3:195b
Disbelievers will go to Hell. 3:196
Don't steal from orphans (or Allah will burn you forever in hell). 4:10
Those who disobey Allah and his messenger will be burnt with fire and suffer a painful doom. 4:14
For the disbelievers and those who make a last-minute conversion, Allah has prepared a painful doom. 4:18
"We shall cast him into Fire, and that is ever easy for Allah." 4:30
For disbelievers, We prepare a shameful doom. 4:37
Those who ...believe not in Allah nor the Last Day" will face a shameful doom. 4:38
"Sanction is given unto those who fight because they have been wronged."
Quoted by Osama bin Laden in his 'letter to America' as a justification for the 11 September 2001 attacks. 4:39
Apostates are going to hell. 4:55
Unbelievers will be tormented forever with fire. When their skin is burned off, a fresh skin will be provided. 4:56
Allah will bestow a vast reward on those who fight in religious wars. 4:74
Believers fight for Allah; disbelievers fight for the devil. So fight the minions of the devil. 4:76
Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89
If the unbelievers do not offer you peace, kill them wherever you find them. Against such you are given clear warrant. 4:91
Believers who kill believers will face the awful doom of hell. 4:93
Zie voor een nog langere lijst van deze mooie koran versen bijv http://www.skepticsannota...m/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/topics/hell.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/topics/doom.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/topics/fire.html
[ Voor 84% gewijzigd door thewizard2006 op 23-05-2013 12:57 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
U bent een politieke/economische vluchteling? u mag binnentreden wanneer u plechtig belooft geen geloof meer uit te oefenen. dit zal lastig te controleren zijn, maar in het straatbeeld geen gebedshuizen meer en controleren wat groeperingen doen wanneer ze samen zijn moet niet onmogelijk zijn.
Ja je offert er wat vrijheid mee op, maar religieuze onrust neem je weg.
ach utopie
Bears and Bulls
Ik vraag mij af of deze problemen oplossen door geloof te verbieden. Als je puur naar de Islam kijkt is het doden van mensen verboden je gaat regelrecht naar de hel. (Je mag pas geweld gebruiken als je je zelf moet verdedigen). Dus deze mensen die nu Islam als onderbouwing voor hen geweld gebruiken zullen dan een andere smoes gebruiken wanneer ze niet gelovig zouden zijn. Ik geloof niet dat geloof oorzaak is van dit soort problemen, maar een makkelijk te misbruiken argument is.mindcre8r schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:51:
wat misschien een oplossing is zijn geloofsvrije staten met een verbod op het uitoefenen van geloven.
U bent een politieke/economische vluchteling? u mag binnentreden wanneer u plechtig belooft geen geloof meer uit te oefenen. dit zal lastig te controleren zijn, maar in het straatbeeld geen gebedshuizen meer en controleren wat groeperingen doen wanneer ze samen zijn moet niet onmogelijk zijn.
Ja je offert er wat vrijheid mee op, maar religieuze onrust neem je weg.
ach utopiede mens blijft het grootse zelfvernietings wapen van deze aarde.
Sorry, maar volgens mij heb je als burger echt geen poot om op te staan.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:28:
[...]
Beetje kip ei verhaal...
Had het er net over met een collega. Men raakt dit toch een keer beu, en dan bedoel ik echt beu. Er gaat een moment komen mensen in het westen het helemaal gehad hebben met dit soort incidenten. En ja, die gaan helaas zelf het recht in eigen hand nemen, omdat ze vinden dat hun regering niet adequaat optreed.
Natuurlijk keur ik dat niet goed, maar ik begrijp die boosheid en dat de-maat-is-vol gevoel wel heel goed. Ik kan zelfs niet geheel ontkennen dat ik die gevoelens zelf ook deel.
Laten we hopen van niet, maar ik voorzie dat de toekomst enkel maar grimmiger gaat worden.
Omdat een idioot denkt een moord als dit religieus goed te praten, dan heb je een religeus lullende idioot. Daar heeft een moskee kilometers verderop geen ruk mee van doen.
Of mogen we het doortrekken naar een andere situatie en gaan we een tweede beeldenstorm beginnen vanwege priesters die niet met derlui klauwtjes van kinderen af kunnen blijven?
Eigen gerecht maakt het niet beter, je hebt alleen maar kans dat je mensen treft die in eerste instantie ook geschokt en afkeurend reageerden op het gebeurde... met alle resultaten van dien.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ook dat kan je breed trekken, ze worden wel bedreigd in hun optiek.B0MBACI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:03:
[...]
Ik vraag mij af of deze problemen oplossen door geloof te verbieden. Als je puur naar de Islam kijkt is het doden van mensen verboden je gaat regelrecht naar de hel. (Je mag pas geweld gebruiken als je je zelf moet verdedigen). Dus deze mensen die nu Islam als onderbouwing voor hen geweld gebruiken zullen dan een andere smoes gebruiken wanneer ze niet gelovig zouden zijn. Ik geloof niet dat geloof oorzaak is van dit soort problemen, maar een makkelijk te misbruiken argument is.
namelijk de niet gelovigen nemen *insert islam land* over en stelt het land bloot aan zaken die ze niet willen (hoe dan ook en ik welke vorm dan ook)
ze verzinnen altijd een excuus die voor hen gerechtvaardigd is.
Bears and Bulls
Als moslims er niet tegen kunnen dat er in de Westerse wereld veel Atheïsten zijn of veel Christenen / Gereformeerden die wel geloven maar op een andere manier hun geloof belijden dan moet je hier gewoon niet naartoe komen als Islamiet. Ga dan lekker terug naar waar je vandaan komt.
Nogmaals: Ik heb er geen problemen mee dat mensen een ander geloof aanhangen maar mensen moeten eens een keer kappen met elkaar uitmoorden vanwege religie. Religie is namelijk de grootste oorzaak van oorlogen. Als mensen elkaar meer zouden accepteren zou dat een hoop gezeik schelen.
Staat erin dat je nooit een mens mag doden? Prima, maar die ongelovigen zijn geen mensen, het zijn honden, kill them all! Oftewel er zijn weinig dingen makkelijker dan de bijbel/koran te gebruiken om je acties goed te praten.
En daar is het geloof het dus niet mee eens. Dus je hebt er helaas helemaal niets aan dat jij dat vind. Zolang iemand anders vind dat het gerechtvaardigd is om te moorden, onderdrukken, discrimeren etc en dit kan doen adhv de authoriteit van een god zal je ellende houden.Vlassie1980 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:11:
Ik Iedereen mag wat mij betreft geloven wat die wil zonder dat ze het bij mij opdringen, daar kan ik namelijk nogal slecht tegen. Ik bepaal namelijk zelf wel wat ik geloof of niet.
Geen godsdienst zou een hoop ellende oplossen maar we hebben ook gewoon nog criminaliteit, vandalisme en baldadigheid die niets met een godsdient te maken hebben natuurlijk (inbreken, drugshandel, mensensmokkel, hooligans etc)
Alleen doden/moorden mensen ook uit naam van hun ideologie (zat voorbeelden in de geschiedenis), land of regio (ETA bijvoorbeeld), economische omstandigheden (vraag de joden maar), en gewoon uit haat en angst, al dan niet geindoctrineerd.thewizard2006 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:22:
En daar is het geloof het dus niet mee eens. Dus je hebt er helaas helemaal niets aan dat jij dat vind. Zolang iemand anders vind dat het gerechtvaardigd is om te moorden, onderdrukken, discrimeren etc en dit kan doen adhv de authoriteit van een god zal je ellende houden.
Geen godsdienst zou een hoop ellende oplossen maar we hebben ook gewoon nog criminaliteit, vandalisme en baldadigheid die niets met een godsdient te maken hebben natuurlijk (inbreken, drugshandel, mensensmokkel, hooligans etc)
Als Al Capone's mannen Allah Akbar hadden geroepen bij elke afrekening, was het dan ook een religieus probleem geweest? Ik ben zeer kritisch op religie, maar het wordt helaas ook veel misbruikt, zowel als excuus/cover voor wandaden, maar ook om groepen mensen te kunnen haten.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lees anders even het nieuws rond de oorlogen over de hele wereld van de afgelopen twintig jaar, en dan vooral de artikelen over hoe voorbeeldig de Amerikaanse en Europese militairen zich daar gedragen. Eén hint: Abu Ghraib.Vnze schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:06:
Hij zegt dat in zijn land zijn volk hetzelfde moet meemaken maar hoe bloedlustig sommige "beschaafde" volkeren zoals de Amerikanen ook zijn dat zie ik ze daar toch niet doen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Precies, mensen zullen altijd wel iets 'verzinnen' om hun ideologie kracht bij te zetten. Of dat nou religie is of economische motieven, een excuus om macht te verkrijgen is zo gevonden.gambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
[...]
Alleen doden/moorden mensen ook uit naam van hun ideologie (zat voorbeelden in de geschiedenis), land of regio (ETA bijvoorbeeld), economische omstandigheden (vraag de joden maar), en gewoon uit haat en angst, al dan niet geindoctrineerd.
Als Al Capone's mannen Allah Akbar hadden geroepen bij elke afrekening, was het dan ook een religieus probleem geweest? Ik ben zeer kritisch op religie, maar het wordt helaas ook veel misbruikt, zowel als excuus/cover voor wandaden, maar ook om groepen mensen te kunnen haten.
Dan is het niet heel vreemd dat mensen zich superieur gaan voelen vanwege hun religie, en op andere neerkijken.
Oh, absoluut. Een politicus/demagoog etc moet mensen nog overtuigen, daar waar religie en de daarbij behorende dogma's en (on)zin er met de paplepel in worden gedoctrineerd, en het opperwezen of de profeet ook niet aanspreekbaar is, maar alleen via de zelfbenoemde spreekbuizen.Sissors schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:40:
Hoewel dat waar is, denk ik wel dat het bij religie een heel stuk makkelijker is. Je hebt immers een opperwezen die zegt dat jij, en iedereen die bij jouw groep hoort, geweldig is en eeuwig in het paradijs belandt, terwijl iedereen die buiten jouw groep staat genaaid is.
Dan is het niet heel vreemd dat mensen zich superieur gaan voelen vanwege hun religie, en op andere neerkijken.
Maar als ik dan kijk naar het tuig wat als "English Defence League" een zogenaamde pro-vrijheid demonstratie komt houden, dan kan ik alleen maar droevig worden...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat zeg ik toch ook?gambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
[...]
Alleen doden/moorden mensen ook uit naam van hun ideologie (zat voorbeelden in de geschiedenis), land of regio (ETA bijvoorbeeld), economische omstandigheden (vraag de joden maar), en gewoon uit haat en angst, al dan niet geindoctrineerd.
Ik vraag mij dat af of dit zo is, ik ben zelf islamitisch en mij is altijd aangeleerd om naastenliefde te kennen, juist mensen die niet hetzelfde geloven ook te respecteren en behulpzaam te zijn. Volgens mijn geloof mag je niemand kwaad doen omdat ze anders denken.Sissors schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:40:
Hoewel dat waar is, denk ik wel dat het bij religie een heel stuk makkelijker is. Je hebt immers een opperwezen die zegt dat jij, en iedereen die bij jouw groep hoort, geweldig is en eeuwig in het paradijs belandt, terwijl iedereen die buiten jouw groep staat genaaid is.
Maar het probleem is dat de boeken waarop zoveel wordt gebaseerd op talloze manieren kunnen worden geintrepeteerd, waardoor iemand die kwaad in de zin heeft zich altijd alsnog kan beroepen op het heilige boek.B0MBACI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:03:
[...]
Ik vraag mij dat af of dit zo is, ik ben zelf islamitisch en mij is altijd aangeleerd om naastenliefde te kennen, juist mensen die niet hetzelfde geloven ook te respecteren en behulpzaam te zijn. Volgens mijn geloof mag je niemand kwaad doen omdat ze anders denken.
Dat klopt, maar geldt dat nog steeds als de politiek niet op zijn poot wil staan? Dat bedoel ik dus met mijn post te zeggen. Doordat het elke keer maar min of meer passeert zonder enige concrete actie, afgeserveerd wordt als op zichzelf staand incident zonder verdere actie, heeft die burger die volgens jou geen poot heeft om op te staan er toch op den duur echt schoon genoeg van. Als zij die die burgers verteld dat zij niks mogen ondernemen die burgers zelf niet kan of wil beschermen, zal die burger zichzelf willen gaan beschermen. Heel begrijpelijk als je het mij vraagt.Jester-NL schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:04:
[...]
Sorry, maar volgens mij heb je als burger echt geen poot om op te staan.
En dit probeer ik uit te leggen, als je kwaad in zin hebt is het misbruiken van iets (geloof of iets anders) heel makkelijk. Mijn beeld is dat mensen nu een beeld hebben dat Islam dit soort kwade acties veroorzaakt ipv dat het misbruikt wordt.screennl schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:10:
[...]
Maar het probleem is dat de boeken waarop zoveel wordt gebaseerd op talloze manieren kunnen worden geintrepeteerd, waardoor iemand die kwaad in de zin heeft zich altijd alsnog kan beroepen op het heilige boek.
En dat is onterecht natuurlijk, maar wel heel begrijpelijk vind je nietB0MBACI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:21:
[...]
Mijn beeld is dat mensen nu een beeld hebben dat Islam dit soort kwade acties veroorzaakt ipv dat het misbruikt wordt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat het begrijpelijk is, ben ik het deels wel mee eens. Mensen krijgen gewoon angst en stoppen islamieten al snel in hetzelfde hokje. Daar valt denk ik weinig aan te doen en is redelijk zorgwekkend, want dat kan van kwaad tot erger gaan (haat leidt tot haat)
Het christendom "terroriseert" gewoon op een andere manier, een manier die "wij", als mensen, veel minder intressant vinden. Een moslim hakt iemands hoofd eraf, de kerk zegt in afrika "van condooms krijg je aids!" Maar wat is spectaculairder om te zien?Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:
[...]
En dat is onterecht natuurlijk, maar wel heel begrijpelijk vind je nietIk bedoel, ik zie eigenlijk zelden in het nieuws dat de relifans uit Staphorst een aanslag hebben gepleegd in de naam van god om het maar gekscherend te zeggen. Het komt wel elke keer uit de Islam hoek.
Je moet kijken naar wat "het volk" wilt, mij intresseerd het niks of iemand die iemand in elkaar slaat een Turk, een Pool, een Nederlander, een Groenlander of een Nigiriaan is. Maar een groot deel van het volk die wilt wel horen wat het is, en als het een Turk of Pool is, is het direct "Die verdomde Turken/Polen ook altijd! Allemaal het land uit!". Media hebben het al moeilijk genoeg, dus geven ze wat het volk wilt, en dat is geweld door moslims. Het intresseert het volk niet wat de christenen doen in Afrika of hoe India en Pakistan lopen te vechten over Kashmir. Hell, ik denk dat 99% van de Nederlanders nieteens weet wat India en Pakistan daar doen in de bergen.
Wat Screen zegt klopt ook, en zie je ook al in dit topic: Je bent een moslim, dus je bent gewelddadig. De Koran is een boek vol geweld.
Natuurlijk is dat niet waar. En de Koran zal vast wel zijn stukken vol geweld hebben, maar, dat heeft de Bijbel ook, dat is ook moord en doodslag.
People as things, that’s where it starts.
Onder welke noemer zou je het vrij grootschalige kindermisbruik binnen de katholieke kerk willen scharen?Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:
[...]
En dat is onterecht natuurlijk, maar wel heel begrijpelijk vind je nietIk bedoel, ik zie eigenlijk zelden in het nieuws dat de relifans uit Staphorst een aanslag hebben gepleegd in de naam van god om het maar gekscherend te zeggen. Het komt wel elke keer uit de Islam hoek.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daarbij: is dat een vereiste? Dit soort acties zijn toch net zo goed niet georganiseerd, en er lijkt ook niet echt een of andere groep achter te zitten.
Het punt is dat niet alleen vanuit de Islam dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Je zult moeten beginnen met kijken wie de onderdrukte, economisch en maatschappelijk problematische groepen zijn. Dat de relifans in Staphorst het zo goed hebben zorgt er voor dat ze a) weinig te klagen hebben (al doen ze het volop) en b) teveel te verliezen hebben.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:
Wat je nu doet is correleren zonder een causaal verband aan te tonen. Waarom koppel je het wel aan Islam maar niet aan huidskleur? Het zijn namelijk ook bijna nooit blanke mensen. Zo had men in Zuid-Afrika gedurende de Apartheidsdagen ook weinig aanslagen vanuit de blanken, maar de huidskleur was daar alleen maar de correlatie-link; het ging om "have" vs "have-nots".
Want, laten we niet vergeten:
Individuen vs de groep verantwoordelijk stellen.The Muslim Council of Britain said the murder was "a truly barbaric act that has no basis in Islam and we condemn this unreservedly".
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-05-2013 15:02 ]
Open vraag: Als integratie tussen de Islam en de Westerse Wereld niet mogelijk blijkt, zonder dit soort uitwassen. Wat doen we dan? Passen wij ons nog verder aan? Accepteren we dit?
Burp
Het radicaliseren heeft volgens mij maar weinig te maken met wat daadwerkelijk in de koran staat. Het gebeurt dan ook in een klein aantal moskeeën, vanwege een meer extremistische imam in de ene moskee dan in de andere.VasZaitsev schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Wat Screen zegt klopt ook, en zie je ook al in dit topic: Je bent een moslim, dus je bent gewelddadig. De Koran is een boek vol geweld.
Natuurlijk is dat niet waar. En de Koran zal vast wel zijn stukken vol geweld hebben, maar, dat heeft de Bijbel ook, dat is ook moord en doodslag.
Oh? Waarom hebben "we" in de Westerse wereld niets met Islam te maken? Denk je echt dat er pas islam in de westerse wereld is in de laatste paar jaren? Het gaat vele eeuwen terug.supreme tweaker schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:
In de westerse wereld hebben wij niets met de Islam te maken, maar kunnen we toch elk jaar rekenen op een aantal van dit soort "incidenten".
Je doet alsof aanpassing een eenverkeersweg is. Kun je je voorstellen dat men in de 15e/16e eeuw zoiets zou zeggen over protestantisme? Of eerder over katholicisme?Open vraag: Als integratie tussen de Islam en de Westerse Wereld niet mogelijk blijkt, zonder dit soort uitwassen. Wat doen we dan? Passen wij ons nog verder aan? Accepteren we dit?
Draai het eens om? In Islamitische landen hebben ze niets met het Chirstendom te maken, maar kunnen ze toch elk jaar rekenen op dit soort "incidenten" (maar dan een paar ordes van grootte erger).supreme tweaker schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:
Het verschil is dat daar waar het Christendom niet de dominante godsdienst is, er weinig effecten van ondervonden worden (op een enkele overijverige missionaris na). In de westerse wereld hebben wij niets met de Islam te maken, maar kunnen we toch elk jaar rekenen op een aantal van dit soort "incidenten".
Een mogelijk alternatief is dat we onz gewoon niet meer bemoeien met Islamitische landen. Maar je, dan verkopen ze misschien hun olie niet aan ons...Open vraag: Als integratie tussen de Islam en de Westerse Wereld niet mogelijk blijkt, zonder dit soort uitwassen. Wat doen we dan? Passen wij ons nog verder aan? Accepteren we dit?
(Bij landen waar we geen economische belangen hebben vinden we dat al een stuk eenvoudiger, hoeveel geweld gebruiken we om de mensenrechtenschendingen op basis van Hindoeisme aan te pakken? Oh, niet van gehoord?
Wij vallen India niet aan, en er zijn navenant verduveld weinig Hindoes die aanslagen plegen in het Westen. Toevel?)
Wat betreft Christelijke terreur: http://www.guardian.co.uk/world/2005/oct/07/iraq.usa
CodeCaster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:47:
Als je op zoek bent naar zinloos geweld onder de Christelijke vlag, moet je iets verder terug kijken dan de afgelopen vijftig jaar.
Ben ik mij volledig van bewust. Jullie benoemen ook allebei het sleutelwoord: verleden. We leven nu echter in 2013...screennl schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:52:
In het verleden zijn er genoeg dingen gebeurt onder christelijke vlag die het daglicht ook niet kunnen verdragen inderdaad.
Geweldige vergelijking, echt waarVasZaitsev schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Het christendom "terroriseert" gewoon op een andere manier, een manier die "wij", als mensen, veel minder intressant vinden. Een moslim hakt iemands hoofd eraf, de kerk zegt in afrika "van condooms krijg je aids!" Maar wat is spectaculairder om te zien?

Maar wanneer was de laatste inquisitieVasZaitsev schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Hij kon niet uitblijvengambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:
[...]
Je zult moeten beginnen met kijken wie de onderdrukte, economisch en maatschappelijk problematische groepen zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2013 15:11 ]
Je denkt imo veel te veel in wij tegen zij. Dat is al een uitgangspunt waarbij je bij voorbaat discrimineert. Daarbij hebben 'we' ons altijd al aangepast in de geschiedenis en ik zie dat ook niet als een slecht iets.supreme tweaker schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:
Het verschil is dat daar waar het Christendom niet de dominante godsdienst is, er weinig effecten van ondervonden worden (op een enkele overijverige missionaris na). In de westerse wereld hebben wij niets met de Islam te maken, maar kunnen we toch elk jaar rekenen op een aantal van dit soort "incidenten".
Open vraag: Als integratie tussen de Islam en de Westerse Wereld niet mogelijk blijkt, zonder dit soort uitwassen. Wat doen we dan? Passen wij ons nog verder aan? Accepteren we dit?
Verwijderd
Iets waar atheïsten zich gelukkig nooit schuldig aan maken.Sissors schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:40:

Elke godsdienst heeft wel een groep die zegt "wij handelen in naam van die godsdienst" in mijn ogen heeft dat weinig te maken met die godsdienst, maar meer met die mensen. In naam van geloof en politieke stroming wordt heel veel gedaan. En wat het volk schokkender vindt, ligt aan waar ze wonen.
En terrorisme is simpelweg niks meer dan mensen bang maken. En of dat nou is met geweld of mensen totaal indoctrineren en leugens verspreiden waardoor ziektes maar niet verdwijnen, is redelijk om het even, voor mij dan.
Daar ben ik 't niet mee eens. Sterker nog, Christelijke samenlevingen (bijv. Amerika) vinden het hun Godgiven right and duty om zich te bemoeien met Islamitische samenlevingen - en gaan daar prat op. Aan hoeveel "incidenten" Godvrezende militairen in den verre zich wel niet schuldig maken, kunnen we alleen maar gokken, maar ik weet niet wat ik erger vind, video van 'n onthoofding in hartje Londen, of foto's van Islamitische gevangenen die stelselmatig door Christelijke militairen worden mishandeld, gemarteld en vernederd.... Nee, wij "christenen" zijn zo goed...supreme tweaker schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:
Vooralsnog denk ik dat de score behoorlijk gelijk staat.
Nope. Er wordt nergens schuld toegekend aan het Westen, Oosten, Zuiden of Noorden, noch wij of zij, etc. Onderdrukt kan door van alles komen, inclusief de eigen overheid (daar zijn ook genoeg voorbeelden van). Het gaat er gewoon om dat ze de groep zijn die het slecht hebben, en mensen die het slecht hebben, hebben weinig te verliezen en zijn vaak boos.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:08:
Hij kon niet uitblijvenWij als Westen hebben het aan onszelf te danken...
Yep, zie de "christelijke" terroristen in Noord-Ierland (wat uiteindelijk niets met religie meer te maken heeft, al is dat ooit wel de scheiding geweest).VasZaitsev schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:12:
En terrorisme is simpelweg niks meer dan mensen bang maken. En of dat nou is met geweld of mensen totaal indoctrineren en leugens verspreiden waardoor ziektes maar niet verdwijnen, is redelijk om het even, voor mij dan.
[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 23-05-2013 15:23 ]
En het is die militair zijn schuld dat die 2 daders het zo slecht hebbengambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:22:
[...]
Nope. Er wordt nergens schuld toegekend aan het Westen, Oosten, Zuiden of Noorden, noch wij of zij, etc. Onderdrukt kan door van alles komen, inclusief de eigen overheid (daar zijn ook genoeg voorbeelden van). Het gaat er gewoon om dat ze de groep zijn die het slecht hebben, en mensen die het slecht hebben, hebben weinig te verliezen en zijn vaak boos.
Inquisitie weet ik niet zo precies...zal wel in een verleden zijn. Maar het is volgens mij helemaal niet fout om in het kader van 'christelijk geweld' (in deze context) te wijzen naar aanslagen op abortusartsen en -klinieken.
Ook overdreven geweld dat ingegeven zou zijn door "God". Net zo kortzichtig en net zo nutteloos en in schril contrast met de goddelijke leer van naastenliefde. En net zo hard op de stoel van een "hemelse rechter" zittend.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Hindu extremisten bestaan gewoon hoor, in overvloed, en hebben meerdere verschrikkelijke bomaanslagen gepleegd. Wel in india, dat wel. En zo heb je nog tientallen groeperingen... ira, Aum Shinrikyo met hun sarin, of zelf dingen als farc die mensen ontvoeren en vermoorden... gekken heb je overal.Dido schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:06:
hoeveel geweld gebruiken we om de mensenrechtenschendingen op basis van Hindoeisme aan te pakken? Oh, niet van gehoord?
[ Voor 17% gewijzigd door Zoijar op 23-05-2013 15:34 ]
Ook dat is dan niet in de naam van Islam, ik blijf het herhalen maar dit is gewoon misbruik van Geloof, Islam dwingt niemand om islamitisch te worden en de gebruiken te forceren.... Juist integendeel, verschillen moeten geaccepteerd worden.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:27:
[...]
En het is die militair zijn schuld dat die 2 daders het zo slecht hebbenNu was het een militair, volgende week een willekeurige vrouw met kort rokje, want ze kleedde zich niet zoals de extremist wil. En dan? Nieuw 'incidentje'...
Opnieuw: je focus ligt nu op dit specifieke geval, maar je trekt er algemene (incorrecte) conclusies uit.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:27:
En het is die militair zijn schuld dat die 2 daders het zo slecht hebbenNu was het een militair, volgende week een willekeurige vrouw met kort rokje, want ze kleedde zich niet zoals de extremist wil. En dan? Nieuw 'incidentje'...
Er zijn genoeg voorbeelden van aanslagen op mensen in een bepaald militair tenue, waarbij het de daders echt niet om de persoon ging, maar om het uniform. Net zoals men in Boston ook niet de specifieke slachtoffers als doel had, maar slachtoffers wilde maken.
In Israel heb je orthodoxe joden stenen gooien naar kortgerokte vrouwen. Idioterie zul je altijd houden, de specifieke religie geeft er hoogstens een gemakkelijke uitlaatklep aan.
In Bangladesh zijn het de Rohingya moslims die de bedreigde groep zijn, waarbij de overheid de boeddhistische moordpartijen steunt. Daar is het zo erg dat men weigerde te vluchten voor de orkaan omdat men dacht dat het een plot van de overheid was om ze weg te jagen (link).Zoijar schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:29:
Hindu extremisten bestaan gewoon hoor, in overvloed, en hebben meerdere verschrikkelijke bomaanslagen gepleegd. Wel in india, dat wel. En zo heb je nog tientallen groeperingen... Aum Shinrikyo met hun sarin, of zelf dingen als farc die mensen ontvoeren en vermoorden... gekken heb je overal.
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 23-05-2013 15:35 ]
Dat is mijn punt.Zoijar schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:29:
Hindu extremisten bestaan gewoon hoor, in overvloed, en hebben meerdere verschrikkelijke bomaanslagen gepleegd. Wel in india, dat wel. En zo heb je nog tientallen groeperingen... Aum Shinrikyo met hun sarin, of zelf dingen als farc die mensen ontvoeren en vermoorden... gekken heb je overal.
1) Wij doen er hier niets aan, wij vallen India niet binnen, wij bemoeien ons niet met de Indiase regering, wij proberen India niet te "democratiseren" met bommen.
2) Wij hebben hier weinig last van Hindoeextremisten.
Mijn vraag was of dat toeval was
En zo zie je het maar, elk incident wordt gelijk gekoppeld aan een religie om te voldoen aan de vooroordelen. Of zullen we met argumenten verder gaan ipv wat je nu doet?Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:35:
En zo ziet u allen, dit incident is inmiddels volledig los gediscussieerd van religie, wordt bestempeld als op 'zichzelf' staand, 2 individuen, volgende week is iedereen het weer vergeten, onderneemt niemand iets, de politiek haalt weer opgelucht adem en blijven we in stille afwachting tot het volgende zoveelste incident
En wat zou volgens jou dan een betere constructieve reactie zijn?Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:35:
En zo ziet u allen, dit incident is inmiddels volledig los gediscussieerd van religie, wordt bestempeld als op 'zichzelf' staand, 2 individuen, volgende week is iedereen het weer vergeten, onderneemt niemand iets, de politiek haalt weer opgelucht adem en blijven we in stille afwachting tot het volgende zoveelste incident
en jij het grootschalige kindermisbruik cq -incest en -verkrachting in het midden oosten e.d.?Cyphax schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:55:
[...]
Onder welke noemer zou je het vrij grootschalige kindermisbruik binnen de katholieke kerk willen scharen?
ik denk dat je een hoop kromheid voor jezelf recht probeert te lullen want de islam wil dat er alleen maar moslims zijnB0MBACI schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Ook dat is dan niet in de naam van Islam, ik blijf het herhalen maar dit is gewoon misbruik van Geloof, Islam dwingt niemand om islamitisch te worden en de gebruiken te forceren.... Juist integendeel, verschillen moeten geaccepteerd worden.
stenen gooien of moorden/keel doorsnijden, bomaanslag oid is toch wel heel wat andersgambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:32:
[...]
Opnieuw: je focus ligt nu op dit specifieke geval, maar je trekt er algemene (incorrecte) conclusies uit.
Er zijn genoeg voorbeelden van aanslagen op mensen in een bepaald militair tenue, waarbij het de daders echt niet om de persoon ging, maar om het uniform. Net zoals men in Boston ook niet de specifieke slachtoffers als doel had, maar slachtoffers wilde maken.
In Israel heb je orthodoxe joden stenen gooien naar kortgerokte vrouwen. Idioterie zul je altijd houden, de specifieke religie geeft er hoogstens een gemakkelijke uitlaatklep aan.
[ Voor 78% gewijzigd door Saven op 23-05-2013 15:41 ]
In mijn beleving bleef ik toch erg netjes en probeerde de gedachtengang en gevoelens weer te geven van mensen die daarop zouden kunnen gaan reageren. Natuurlijk, ik was volledig zinloos bezig omdat het tegen jouw mening indruist.gambieter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:36:
[...]
Of zullen we met argumenten verder gaan ipv wat je nu doet?
Krijgen we dat weer. Gambieter, hoepel toch op joh als je het op zon manier weer wilt uitspelen
[ Voor 27% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2013 15:41 ]
Ok, op die manier. In hun waanbeeld is india de vijand, dus daar doen ze hun aanvallen. Het waanbeeld van moslimextremisten is inderdaad dat iedereen die niet moslim is de vijand is. Zie bijvoorbeeld de Bombay attacks. Het westen is niet de enige die met dit type extremisme te maken heeft.Dido schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:35:
Dat is mijn punt.
1) Wij doen er hier niets aan, wij vallen India niet binnen, wij bemoeien ons niet met de Indiase regering, wij proberen India niet te "democratiseren" met bommen.
2) Wij hebben hier weinig last van Hindoeextremisten.
Mijn vraag was of dat toeval was
Maar het is belangrijk om indivuele extremisten (gekken) te scheiden van een heel geloof... dat is eigenlijk het enige dat ik wilde zeggen hier
[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 23-05-2013 15:44 ]
Ik ben anders behoorlijk benieuwd wat in jouw ogen de oplossing is.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:39:
[...]
In mijn beleving bleef ik toch erg netjes en probeerde de gedachtengang en gevoelens weer te geven van mensen die daarop zouden kunnen gaan reageren. Natuurlijk, ik was volledig zinloos bezig omdat het tegen jouw mening indruist.
Krijgen we dat weer. Gambieter, hoepel toch op joh als je het op zon manier weer wilt uitspelen
Alle moslims in aparte wijken doen?
Alle moslims oppakken?
Alle moslims in de gaten houden?
Alles verbieden waarmee je iemand pijn kan doen? [of dat verbieden voor moslims]
Elk land met meer dan 33% moslims platbombarderen?
Alle moslims het land uit en grenzen dicht voor moslims?
Het verbaast me vaak dat de niet-gelovigen de Koran/Bijbel/Whatever een stuk letterlijker opnemen dan de gelovige zelf. Volgens de Bijbel mag je ook alleen maar in God geloven, ga jij nu met een kettingzaag rondrennen? Nope.Saven schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:38:
[...]
en jij het grootschalige kindermisbruik cq -incest en -verkrachting in het midden oosten e.d.?
[...]
ik denk dat je een hoop kromheid voor jezelf recht probeert te lullen want de islam wil dat er alleen maar moslims zijn
[...]
stenen gooien of moorden/keel doorsnijden, bomaanslag oid is toch wel heel wat anders
En wat nou als het begint met stenen gooien, maar, omdat die korterokjesdragendevrouwen maar doorblijven gaan, er iemand zijn TAR-21 tevoorschijn haalt? Het begint vaak met iets onschuldigs, het eindigt met oorlog.
[ Voor 35% gewijzigd door RobinHood op 23-05-2013 15:47 ]
Alsof ik serieus in zou willen gaan op iemand met zulke suggestiesVasZaitsev schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Ik ben anders behoorlijk benieuwd wat in jouw ogen de oplossing is.
Alle moslims in aparte wijken doen?
Alle moslims oppakken?
Alle moslims in de gaten houden?
Alles verbieden waarmee je iemand pijn kan doen? [of dat verbieden voor moslims]
Elk land met meer dan 33% moslims platbombarderen?
Alle moslims het land uit en grenzen dicht voor moslims?
Heel simpel, om te verwijzen naar een post eerder, ik ben slechts burger en heb dus geen poot om op te staan, dus ik mag als brave burger lekker met mijn vingertje naar de politiek wijzenDido schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:45:
Tsja, ik was ook wel benieuwd, maar meer dan een ad-hominem naar Gambieter is er nog niet gekomen
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2013 15:50 ]
Ik heb toch echt geleerd dat je in een discussie aankomt met argumenten, en niet de ene na de andere drogreden gebruikt, zoals het belachelijk maken van je tegenstander? Maak ik jou belachelijk? Volgens mij niet.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:47:
[...]
Alsof ik serieus in zou willen gaan op iemand met zulke suggesties
Maar, ik ben wel heel benieuwd eigenlijk, in hoeverre jij boven mijn suggesties uitkomt.
Ik stelde een normale, open vraag, maar kennelijk is het beneden jouw waardigheid om te reageren op iets dat je niet al te eenvoudig in het belachelijke kunt trekken?Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:47:
Alsof ik serieus in zou willen gaan op iemand met zulke suggesties
Ah, erbij geëditKaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:47:
Heel simpel, om te verwijzen naar een post eerder, ik ben slechts burger en heb dus geen poot om op te staan, dus ik mag als brave burger lekker met mijn vingertje naar de politiek wijzen
Dus je voelt je volledig onmachtig om iets nuttigs bij te dragen, dus ga je maar als een verongelijkt kind in tegen iedereen die dat wel probeert. Tsja, dan is het ook wel hoog gegrepen om nog inhoudelijke reacties op je verongelijkte uitlatingen te verwachten
[ Voor 46% gewijzigd door Dido op 23-05-2013 15:53 ]
Waarom denk je dat? Door dit soort acties ontstaan er geen meer moslims, dus als Islam juist wilt dat er alleen meer moslims zijn dan moet je juist dit soort acties niet doen. Dus zou je kunnen denken dat dit dan juist niet in de naam van Islam is gepleegdSaven schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:38:
[...]
[...]
ik denk dat je een hoop kromheid voor jezelf recht probeert te lullen want de islam wil dat er alleen maar moslims zijn
[...]
Ik blijf het herhalen dit soort incidenten of hoe je het ook wilt noemen, oorzaak is niet een bepaalde geloof...
ASP is een subforum voor acualiteiten (sport en politiek), zoals de aanslag op een militair in Londen. Het is daarbij nadrukkelijk de bedoeling dat de scope van het topic tot dat onderwerp beperkt blijft. In ASP is in beginsel geen plaats voor een verzameltopic over een algemeen thema. Dat geldt dus ook voor dit topic. Houd het dus bij een discussie over de aanslag op de militair in Londen. Nieuwe actualiteiten horen thuis in een nieuw topic. Algemene beschouwingen in een ander subforum.