danplo schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:03:
Ik heb net de vraag gesteld aan Xbox Support of het geld dat ik op mijn Xbox360 Nederlands account heb staan mee gaan naar mijn Xbox One als ik de regio op Engeland zet. Hieronder hun antwoord:
[...]
De spellen wil ik digitaal gaan kopen, maar nu ga ik hieraan twijfelen door het bericht hierboven, want wat als je games ook niet mee gaan als ik van Engels terug naar Nederlands wil gaan ? Hieronder hun reactie op deze vraag:
[...]
Ben ook van plan om alles digitaal (zeker in de periode voordat de x1 in NL uitkomt) te kopen. Heb ook gebruik gemaakt van het omrekenvoordeel van punten naar valuta.
Ben benieuwd hoe het precies werkt, maar volgens mij gaan je games gewoon mee als je van regio wisselt, gezien er geen regio lock zit op games. Wellicht is dit anders als je in Duitsland woont, vanwege restricties mbt bijv. Dead Rising.
Op deze momenten is het jammer dat Engeland gewoon niet in de Eurozone zit
Edit:
Volgens mij was er een keer een post waarin precies uitgelegd stond hoe en wat als je een X1 importeert. Gevonden... wel al van een tijdje terug...
http://www.insidegamer.nl...orteren-wat-moet-je-weten
Bij het aanschaffen van producten via Xbox Live Marketplace, zijn wel wat kleine obstakels. Betalen met een creditcard is eigenlijk geen optie. De creditcard moet namelijk een geldig factuuradres hebben in het land van de regio die je op je Xbox One hebt ingesteld. En aangezien we de kans klein achten dat je een Engelse of Duitse creditcard hebt, valt die optie voor bijna iedereen af. Betalen met prepaid kaarten is wel mogelijk, maar ook daar zien we wat problemen. Je hebt dan namelijk prepaidkaarten nodig met de valuta van de regio die je in je Xbox hebt ingesteld. Heb je dus Engeland als regio gekozen vanwege de systeemtaal, dan heb je ook prepaidkaarten met ponden nodig. Duitsland of Frankrijk zijn dan weer handigere regio’s, omdat dan een prepaidkaart met euro’s volstaat. Deze kaart hoeft dus niet per sé uit Duitsland of Frankrijk te komen, iedere kaart met euro’s volstaat. Eurokaarten moeten binnenkort ook hier bij de lokale gameboer beschikbaar zijn, omdat ook de Xbox 360 overgaat van Microsoft Points naar ‘echt’ geld. Maar ja, dan zit je dus wel met Duits of Frans als systeemtaal. Het is misschien gewoon het verstandigst om Marketplace-aankopen even uit te stellen en gewoon retailgames te spelen tot de Xbox One ook hier officieel beschikbaar is.
De belangrijkste vraag is dus of de games mee over gaan van regio naar regio. Want ik ga hem op US of UK zetten, maar dan kan ik, logischerwijs, niets kopen met mijn eigen Eurootjes die op mijn account staan. Echter als het zo is dat je hem even op frankrijk of oostenrijk of spanje kunt zetten om content te kopen, dan vind ik dat ook prima. Voor dit laatste zou een bevestiging voor 22 november wel prettig zijn

Oja, en of de games multilanguage zijn
[
Voor 48% gewijzigd door
uchiha tijntje op 12-10-2013 21:17
]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.