Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Quad schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:00:
Jup zelfde hier, heb inmiddels al een nieuwe tracking nummer. :)
Heb ook hetzelfde bericht gehad en een zweeds track and trace nummer.
Nummers werken vaak pas na 3/4 dagen, ;) Ben benieuwd. Wel grappig dat er zoveel verzenders zijn uit hongkong, wacht ook nog op een pakketje via swiss post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Pistolebob schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:41:
[...]

Ik begin echt te denken dat dit een scam is :')
Mijn tracking number is RE644376689SE
Heb jij toevallig hetzelfde tracking number?
Nee, heb een ander (soortgelijk nr.), maar heb ook mijn twijfels of we ze binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tmart levert volgens mij gewoon hoor, het is geen nieuwe onbekende shop volgens mij.

Mijn track en trace van Geekbuying werkt ook nog niet en er zijn nu 5 dagen voorbij. Ze zeggen dat het na drie dagen moet werken en dat is dus nu als het businessdays zijn. Ik zal ze ook maar eens een mailtje sturen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

Ook bij andere webshops wordt het terug gestuurd ivm postbedrijven als Chinapost en Singaporepost die geen producten met accu / batterijen verschepen. Dus klinkt dit niet als een scam.

Heb overigens andere cijfers.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
http://www.hongkongpost.h.../2013/20130910a/index.htm

Geduld is een schone zaak Pistolebob en Sattertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Mja maar Tmart geeft aan dat het op dezelfde dag met Swedish post is gestuurd als je er achteraan gaat, en dan werkt het nummer alsnog niet :P
En omdat ze al bekend stonden om 'Bait-and-switch selling tactics'..
We zien wel :)

http://budgetlightforum.com/node/8527

[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 24-10-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Pistolebob schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Mja maar Tmart geeft aan dat het op dezelfde dag met Swedish post is gestuurd als je er achteraan gaat, en dan werkt het nummer alsnog niet :P
En omdat ze al bekend stonden om 'Bait-and-switch selling tactics'..
We zien wel :)

http://budgetlightforum.com/node/8527
Ik heb vandaag pas het mailtje gehad dat hij opnieuw verstuurd is, ditmaal met Swedish post. Als die het druk hebben is er kans dat hij pas over een paar dagen in het vliegtuig beland.
Enige wat we nu kunnen doen is wachten. Nog niet zo lang geleden was het uniek als een pakketje binnen 3 weken aankwam! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Laatst online: 29-11-2024
Vandaag ook een mailtje van Tmart gehad over mijn order:
We are sorry to tell you the items you ordered have been sent back by post office by some reason.But please do not worry, we have reshipped the items out, and we will update the new tracking# on our track system as soon as possible, please be patient and wait for the package.
We appreciate your support and kind understanding in advance.
Eerst nog maar even afwachten, maar het is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Hier ook hetzelfde bericht. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57:
Mijn track en trace van Geekbuying werkt ook nog niet en er zijn nu 5 dagen voorbij. Ze zeggen dat het na drie dagen moet werken en dat is dus nu als het businessdays zijn. Ik zal ze ook maar eens een mailtje sturen.
Ik heb daar 7 dagen geleden ook iets besteld en kreeg de tweede dag meteen al een tracking nummer. Op zich werkt die wel, dat wil zeggen, het nummer wordt herkend door Singapore Post. Maar er staat ook bij dat dat nog niet wil zeggen dat het pakje ook fysiek ontvangen is door hen. Het komt me voor dat geekbuying alvast een tracking nummer reserveert en toekent aan toekomstige pakketjes. Maar goed, de levertijd zou 3-7 dagen zijn, ik wacht nog even een paar dagen geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

perslucht schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:05:
Hier ook hetzelfde bericht. Heel vreemd.
Wat vindt je er vreemd aan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

grun93 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:17:
[...]

Ik heb daar 7 dagen geleden ook iets besteld en kreeg de tweede dag meteen al een tracking nummer. Op zich werkt die wel, dat wil zeggen, het nummer wordt herkend door Singapore Post. Maar er staat ook bij dat dat nog niet wil zeggen dat het pakje ook fysiek ontvangen is door hen. Het komt me voor dat geekbuying alvast een tracking nummer reserveert en toekent aan toekomstige pakketjes. Maar goed, de levertijd zou 3-7 dagen zijn, ik wacht nog even een paar dagen geduldig af.
Dat staat er bij mij ook, dat het een pakketje van Singapore Post zou kunnen zijn, maar dat leek me vreemd. Singapore is een duur Aziatisch land, waarom zouden ze in China bedrijven daar gebruiken voor het verzenden van post. Als het dat toch is dan is het inderdaad een track en trace code zonder pakketje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ja das balen, mijn pakketje ligt daar dus ook al sinds 4 weken! :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
HereIsTom schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Ja das balen, mijn pakketje ligt daar dus ook al sinds 4 weken! :(
Ze scannen blijkbaar elk pakketje bij chinapost, maar als het batterijen bevat, gaat hij terug naar de verzender. Ze nemen het niet in beslag of dergelijke. Alleen is het door dit scannen waarschijnlijk drukker. Alhoewel een week niks doen ook niet best is voor post bedrijven. (Feestweek China aantal weken terug. ;) )

Hier nog wat leesvoer:
http://www.espeedpost.com...formance-newsid_2301.html
http://www.ups.com/conten...guidelines/batteries.html
http://www.dhl-usa.com/en...m_batteries.html#overview
http://www.dhl-usa.com/co...ery_guidance_document.pdf

Als ik het goed begrijp mag het dus wel, mits verpakt volgens hun eisen. Er word door security(douane?) gecontroleerd of post bedrijven zich hieraan houden. Dat is nu strenger geworden.

[ Voor 36% gewijzigd door DoeEensGek op 24-10-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Marzman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:57:
De mijne (17-10 geshipped) duurde ook erg lang, link op 17track heeft nooit gewerkt. Ik kreeg van support deze link waar mijn trackingnummer wel werkte en te zien was dat mijn telefoon in Frankfurt was:

https://www.deutschepost.....html?locale=en&init=true

Ondertussen is ie in NL, ben benieuwd hoe veel vertraging er nog bij komt. :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een email gekregen over dat de cubot weer is terug gestuurd, maar geen nood bla bla bla :)
Ben benieuwd of ie ooit gaat verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
De euro is weer sterker geworden de laatste tijd, de dollar goedkoper. Goed nieuws als je importeert en afrekent in dollars dus.

Maar hoe kun je daarvan het beste profiteren bij het shoppen in chinese webshops? Sommige winkels hanteren absurde koersen als je de prijzen in euro's laat zien... Zit je dichter op de echte koers als je daadwerkelijk afrekent in dollars, en kan dat ook? En is dan de koers die je creditcardmaatschappij of evt Paypal hanteert leidend?

Toch benieuwd hoe je die laatste paar euro's nog kunt besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je afreken in Euro's dan? Ik betaal altijd in dollars.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij sommige sites kun je ook afrekenen in Euro's, maar deze koers is meestal zeer onvoordelig, in mijn geval zelfs 30 euro duurder!
Ik reken gewoon af in Dollars met PayPal, die zit het dichtst bij de echte koers, scheelt een paar euro.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Je kunt bij Paypal ook altijd eerst even een berekening maken met de actuele wisselkoers. Ik koop altijd in dollars. De wisselkoers die Paypal hanteert is best schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kijk altijd op Google naar de koers, Paypal zit daar nooit ver van af.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 11:46
Ik heb mijn Cubot GT99 besteld bij Geekbuying

Shipped: 12/10//2013
Hij is verstuurd met Singapore post.
Staat momenteel al een weekje op: despatched to overseas.

Las na mijn bestelling dat er inderdaad strenger op accu's wordt gecontroleerd. Had bij mijn bestelling gelijk een tweede accu besteld, verder geen rare berichten gehad hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik ben bang dat het einde Chinese telefoons voor ons is; http://www.hongkongpost.h.../2013/20131025a/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee hoor, ze zullen dan via andere postbedrijven moeten verschepen, DHL, UPS, EMS etc. Het zal vast wel goed komen.

Prijs wordt per telefoon wellicht alleen twee tot drie tientjes duurder afhankelijk van de shipping methode.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 27-10-2013 01:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Quad schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 01:45:
Nee hoor, ze zullen dan via andere postbedrijven moeten verschepen, DHL, UPS, EMS etc. Het zal vast wel goed komen.

Prijs wordt per telefoon wellicht alleen twee tot drie tientjes duurder afhankelijk van de shipping methode.
Het heeft niks te maken met welk postbedrijf, maar met de nieuwe vervoersregels van luchtvracht!
Dus ook DHL, UPS en EMS hebben hier mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
HereIsTom schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:32:
[...]

Het heeft niks te maken met welk postbedrijf, maar met de nieuwe vervoersregels van luchtvracht!
Dus ook DHL, UPS en EMS hebben hier mee te maken!
Klopt. Allemaal zullen ze stappen ondernemen. Aangezien hun worden gecontroleerd door instanties.
Ik denk dat de batterijen indien verwijderbaar, apart verzonden worden. Ze mogen verzonden worden, mits goed verpakt en apart begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
DoeEensGek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Klopt. Allemaal zullen ze stappen ondernemen. Aangezien hun worden gecontroleerd door instanties.
Ik denk dat de batterijen indien verwijderbaar, apart verzonden worden. Ze mogen verzonden worden, mits goed verpakt en apart begrijp ik.
Inderdaad, men zal of op andere verzendmethoden overgaan, of andere manieren van verpakken gaan gebruiken.
Wellicht dat de prijzen dan wel iets hoger komen te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja alleen jammer dat ik nu al 4 weken op mijn pakketje zit te wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En dat na een hele week mijn track en trace nog niks doet :p, ik kan niet eens zien of er iets gebeurd. Volgens Geekbuying is het gewoon druk bij de post. Dat zou best kunnen na die feestweek en door al die checks en nieuwe pogingen tot versturen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Marzman schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:36:
En dat na een hele week mijn track en trace nog niks doet :p, ik kan niet eens zien of er iets gebeurd.
Hmm, donderdagavond een GT99 besteld bij Banggood. Krijg zojuist de statusupdate 'Departured at Flytexpress Sorting Center'. Er gebeurt dus wel iets, maar of dat betekent dat mijn phone nu ook in een vliegtuig ligt??? Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Veenix schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Hmm, donderdagavond een GT99 besteld bij Banggood. Krijg zojuist de statusupdate 'Departured at Flytexpress Sorting Center'. Er gebeurt dus wel iets, maar of dat betekent dat mijn phone nu ook in een vliegtuig ligt??? Fingers crossed...
Dat hoeft niet. :(
Vertrokken van het 'sorteercentrum' als je het vrij letterlijk vertaald.
Of ie dan meteen in een vliegtuig ligt is maar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Veenix schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Welke vervoerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan je status checken via de deutsche post tracking. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Quad schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:05:
Je kan je status checken via de deutsche post tracking. :)
Dacht ik ook, maar daar is ie nog niet bekend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wanneer code ontvangen? Bij mij duurde het zo'n 4/5 werkdagen daar.
Flytexpress is trouwens een verzamelaar van de pakketten, je hebt twee tracking nummers, een normale chinese en een met wat begint met Axxxxx en heel veel cijfers.

De normale code werkt pas zodra de cargo vol is en het afgegeven wordt aan de juiste vervoerder.

[ Voor 66% gewijzigd door Quad op 27-10-2013 16:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Een pakketje van mij ligt nu al het hele weekend bij de Belgische douane (verzonden met DHL). Nog geen bericht gehad wat dat zou kunnen betekenen...

Zit trouwens een telefoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Quad schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:15:
Wanneer code ontvangen? Bij mij duurde het zo'n 4/5 werkdagen daar.
Flytexpress is trouwens een verzamelaar van de pakketten, je hebt twee tracking nummers, een normale chinese en een met wat begint met Axxxxx en heel veel cijfers.

De normale code werkt pas zodra de cargo vol is en het afgegeven wordt aan de juiste vervoerder.
Er zijn inderdaad twee codes; de DHL code eindigend op DE, die kreeg ik al na 1 a 2 dagen en een code die begint met een A en verder alleen numeriek, wat het ordernummer bij Flytexpress is. Ik krijg nu alleen nog maar info bij Flytexpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens mij is dat geen DHL code, maar een van Deutsche post.

De DE tracking kan je hier invoeren zodra Flytexpress het verstuurd: https://www.deutschepost.de/sendung/simpleQuery.html

[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 27-10-2013 16:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Quad schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:28:
Volgens mij is dat geen DHL code, maar een van Deutsche post.
Klopt, DHL Deutsche Post. Ik heb je link geprobeerd, maar zonder resultaat. Moet volgens mij ook gewoon via http://webtrack.dhlglobalmail.com/ kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Veenix op 27-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
D-TECH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:22:
Een pakketje van mij ligt nu al het hele weekend bij de Belgische douane (verzonden met DHL). Nog geen bericht gehad wat dat zou kunnen betekenen...

Zit trouwens een telefoon in.
Als je er geen kloon in hebt zitten, hoef je straks alleen BTW en invoerrechten te betalen. Anders kan het wel eens een erg prijzig grapje worden...

edit:
Sorry, vergeten toe te voegen aan vorige post

[ Voor 6% gewijzigd door Veenix op 27-10-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Veenix schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Klopt, DHL Deutsche Post. Ik heb je link geprobeerd, maar zonder resultaat. Moet volgens mij ook gewoon via http://webtrack.dhlglobalmail.com/ kunnen.
Nee, bij mij werkte enkel de link van DP, DHL schijnt er niets mee te maken hebben verder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Quad schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Nee, bij mij werkte enkel de link van DP, DHL schijnt er niets mee te maken hebben verder.
Vreemd, DHL is gewoon een divisie van Deutsche Post. Maar dank voor je reactie, ik zal jouw link gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik heb 15-10 een GT99 besteld bij Geekbuying. Die is 17-10 verstuurd, en afgelopen zaterdag (26-10) keurig verpakt thuisbezorgd inclusief 2 batterijen.

Helemaal naar wens dus! :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heeft iemand toevallig een Chinaphone met fysieke knoppen ipv touchknopjes? Ik ben niet erg gecharmeerd van touchknopjes en zou graag weer iets met gewone knop-knopjes willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
pinball schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:20:
Ik heb 15-10 een GT99 besteld bij Geekbuying. Die is 17-10 verstuurd, en afgelopen zaterdag (26-10) keurig verpakt thuisbezorgd inclusief 2 batterijen.

Verstuurd via?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pinball schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:20:

Werkte je track en trace? Ik heb de 20e daar een Lenovo besteld maar de Track en Trace doet nog niets.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Wow, dat is snel zeg! Ik heb 24-9 de GT99 besteld bij geekbuying met singapore post en heb nog steeds niks binnen.. (nu was de telefoon er in eerste instantie nog niet op voorraad en hadden ze daarna een feestweek in China, maar toch. Het duurt lang :(

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Marzman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:19:
Werkte je track en trace? Ik heb de 20e daar een Lenovo besteld maar de Track en Trace doet nog niets.
Bij mij stond ie vanmorgen opeens op dispatched to overseas, op de site van Singapore Post. Er komt schot in, tenzij de douane moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb gevraagd waarom de trackingnummer niet werkt van Tmart:
We are so sorry,

As the track system is busy,so we cant track it,

As it is an international shipping, we are afraid you may need to wait for a few days.
Since normally it will take about 30 -45days since shipping date in this case.
If you still do not receive within 45 days since the shipment date,we will reship the item to you or refund the payment.
Have a nice day!
Gezien mijn eerdere ervaring zullen ze sowieso wel een refund doen, maar je moet 'gewoon' wachten tot termijn voorbij is die ze stellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
grun93 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

Bij mij stond ie vanmorgen opeens op dispatched to overseas, op de site van Singapore Post. Er komt schot in, tenzij de douane moeilijk doet.
Mijn GT99 staat nu al meer dan een week op dispatched to overseas, maar dat is niet heel gek volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik heb een track trace code eindigent op se, zou Swedish post moeten zijn.
Nog geen enkel bericht. Zoals ik begrijp bij iedereen. Neem ergens aan dat dit aan Swedish post ligt die hier niet de snelste mee zijn... Neem aan dat zodra de sticker erop gaat hij bij stap1 is en dat ze dit kunnen melden.

Heb ook een pakket via thailandpost lopen, dag nadat ik de code kreeg was eerste bericht erop inmiddels status dispatch. Wel totaal ander artikel! Ook nog een pakketje via china post lopen. Doet sinds een uur of wat een melding geven 'collection'. Ook sinds donderdag gekregen.
En dan nog een bij swisspost, waar ik na 6/7dagen 'Departure from border point of origin country ' kreeg, sinds 24/10 die status... Verwacht geen updates meer, zal hem eerdaags binnen krijgen.

Moraal... er is geen touw aan vast te knopen. In verleden maar 2 pakketjes gehad waarvan ik weet dat het goed meeliep, 1 via thailandpost maar de laatste keer was postnl mooi sneller dan de status updates.

Vind eigenlijk wel jammer dat je niet de pakketjes in Nederland kan volgen tenzij je om een code vraagt bij postnl (twitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn track en trace werkt nu ook, het duurt dus gewoon lang voor het werkt (9 dagen ipv de 3 die in hun mail staan)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Marzman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:29:
Mijn track en trace werkt nu ook, het duurt dus gewoon lang voor het werkt (9 dagen ipv de 3 die in hun mail staan)
Kan soms niet goed volgen, over welke code hebben we het dan? Welke telefoon/verzender/vervoerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij DHL werkte de track en trace wel binnen twee dagen.
Mijn NEO N003 is zaterdag bij Mixeshop ingepakt en nu stond er;

Vertrokken van DHL vestiging in HONG KONG - HONG KONG
dinsdag, Oktober 29, 2013 om 04:26

Nou kan ik niet zien waarmee en waar naartoe vertrokken, maar ik hoop met het vliegtuig naar Amsterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DoeEensGek schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:25:
[...]

Kan soms niet goed volgen, over welke code hebben we het dan? Welke telefoon/verzender/vervoerder?
Geekbuying, heb er een Lenovo A820 besteld. De verzender zeiden ze niet, maaar schijnbaar toch Singapore post. Country origin staat ook Singapore (ik dacht dat ze in China zaten?) en nu is hij "dispatched to overseas" :)

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 29-10-2013 01:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
HereIsTom schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:17:
Vertrokken van DHL vestiging in HONG KONG - HONG KONG
dinsdag, Oktober 29, 2013 om 04:26

Nou kan ik niet zien waarmee en waar naartoe vertrokken, maar ik hoop met het vliegtuig naar Amsterdam ;)
Uiteindelijk wel ja, maar vermoedelijk eerst naar de DHL hub in Frankfurt, dan naar Leipzig (vraag me niet waarom) en daarna naar Amsterdam. Tenminste, deze route werd gevolgd door mijn pakketje, de vorige keer dat ik iets in Singapore bestelde en met DHL liet vervoeren. Het ging wel snel, zaterdagmorgen lag het nog in Singapore op het vliegveld, maandagmiddag ging de deurbel. Ik moest helaas wel bijbetalen en contant en gepast betalen. Pinnen doen ze niet aan en wisselgeld hebben ze ook niet, dat vond ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

AirMail, en dat ging blijkbaar via Deutche Post.
Marzman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:19:
[...]

Bij 17track niet, later bij Deutsche Post wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
grun93 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 06:06:
[...]

Uiteindelijk wel ja, maar vermoedelijk eerst naar de DHL hub in Frankfurt, dan naar Leipzig (vraag me niet waarom) en daarna naar Amsterdam. Tenminste, deze route werd gevolgd door mijn pakketje, de vorige keer dat ik iets in Singapore bestelde en met DHL liet vervoeren. Het ging wel snel, zaterdagmorgen lag het nog in Singapore op het vliegveld, maandagmiddag ging de deurbel. Ik moest helaas wel bijbetalen en contant en gepast betalen. Pinnen doen ze niet aan en wisselgeld hebben ze ook niet, dat vond ik vreemd.
Franktfurt niet gezien, maar dit stond er daarstraks ineens;

Verwerkt in LEIPZIG - GERMANY dinsdag, Oktober 29, 2013 om 23:24

Dus hopelijk gaat vanmiddag bij mij ook de deurbel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
HereIsTom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:34:
Dus hopelijk gaat vanmiddag bij mij ook de deurbel :P
Ik help het je hopen. Als het vandaag niet meer wordt, dan toch op zeker morgen. Ik woon trouwens wel in de grote stad, met een eigen DHL vestiging die ook bezorgt per fietskoerier. Die bezorgt kleine pakketjes in de binnenstad omdat dat handiger is vanwege de smalle straatjes en een auto-vijandig stadsbestuur. Stond opeens zo'n wielrenner voor de deur in DHL outfit. ;)

Vervolgens ging het toch nog fout want ik had geen gepast geld in huis. Er moest ongeveer 35 euro bijbetaald worden en ik vond nog ergens een briefje van 50. Daar had ie niet van terug, daarom schreef ik dat ook over dat wisselgeld. Een mobiel pinapparaat heeft ie ook niet. Een fooi van 15 euro leek me wat veel, ik bestel me spullen nu juist in het buitenland om goedkoper uit te zijn. En de bezorger laat het pakje niet los voordat jij betaald hebt.
Tweede fout van me was om met de bezorger afspraken te maken. Ik beloofde namelijk de volgende dag geld in huis te hebben en hij zei dat ie dan terug zou komen rond dezelfde tijd. Maar dat kan en mag hij helemaal niet afspreken, en dus zat ik de volgende dag vergeefs te wachten.
Als een aflevering mislukt dan moet de ontvanger DHL bellen en een nieuwe bezorgafspraak maken. Dat kan 24/7 via een computersysteem met stemherkenning. Je kunt ook een tijdslot afspreken, bijvoorbeeld 's morgens of 's middags.

Ik kreeg het pakje pas in handen op woensdag dus, maar het had maandagmiddag kunnen zijn. Zorg ervoor dat je ieder gewenst bedrag gepast kunt afrekenen, want of en zo ja hoeveel, je bij moet betalen hoor je pas van de bezorger, onhandig vind ik dat.

Misschien dat het trager gaat als je in een dorpje woont, daar zullen ze misschien 1x per dag komen.

[ Voor 48% gewijzigd door grun93 op 30-10-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
grun93 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:20:
Misschien dat het trager gaat als je in een dorpje woont, daar zullen ze misschien 1x per dag komen.
Ik woon in een klein stadje en de bel ging om 10:30, moest inderdaad €25,- invoerrechten contact afrekenen.
Bedankt voor je tips, maar gelukkig ging het in één keer goed.

Nu ff kijken hoe ik mijn NEO N003 moet instellen, mijn eerste Android en alleen een Chinese handleiding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Zijn er al mensen die een GT99 vlak voor/tijdens de Chinese vakantie hebben besteld en m al binnen hebben?
Bij mij blijft ie hangen bij shipped, niks veranderd, ook niet nadat ie opnieuw is verzonden.
Of moet ik niet bij order list kijken op de Tmart website?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
Hoera! Vandaag mijn Cubot GT99 mogen ontvangen. Had hem op 30-9 besteld bij Geekbuying.com
Geen extra kosten hoeven te betalen, stond genoteerd als gift van $20.

Had voor het pretpakket gekozen, Bundle Deal white Cubot GT99 4.5 Inch Quad Core Smartphone + Black Back Shell + Red Back Shell + Extra Rechargeable Li-ion Battery + Case
Dit zat ook allemaal uiterst netjes verpakt, het doosje van de Cubot zelf heeft niets te lijden gehad.
De batterijen zaten in aluminium folie verpakt!

Voor dat uurtje dat ik met de telefoon heb kunnen spelen, ben ik zeer tevreden. Enkel het Wifi bereik is niet al te jofel. Nu nog maar een screen protector kopen bij dezelfde chinees, die zat blijkbaar niet bij de bundel inbegrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

GPS is ook niet geweldig. ;) Verder een leuke telefoon voor het geld. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
HowlingMad schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:57:
Batterijen in alufolie verpakt? Da's lekker! Ik mag hopen dat er wat tussen zat, anders zijn ze vast kort gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
Veenix schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:52:
[...]

Batterijen in alufolie verpakt? Da's lekker! Ik mag hopen dat er wat tussen zat, anders zijn ze vast kort gesloten...
Er zat inderdaad nog plastic om iedere batterij heen, daarna samen in de folie. Ik keek er eerst wel van op trouwens, zouden ze dit gedaan hebben in verband met eventuele douane? Of de strengere regels voor deze batterijen in de luchtvaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:56

Zorro

Z

arjanpvt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Mijn GT99 staat nu al meer dan een week op dispatched to overseas, maar dat is niet heel gek volgens mij.
Zo te zien heb je hem dezelfde dag besteld als ik. En ook de status is dezelfde. Wachten duurt zo lang als je deze besteld hebt wegens een defecte telefoon....

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Zorro schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:19:
[...]

Zo te zien heb je hem dezelfde dag besteld als ik. En ook de status is dezelfde. Wachten duurt zo lang als je deze besteld hebt wegens een defecte telefoon....
Intussen staat de status al dagen op 'Arrived at overseas', maar hier komt nog niks aan.. Misschien dat het pakketje bij de douane ligt?

12-10-2013 Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
19-10-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
28-10-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:56

Zorro

Z

arjanpvt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Intussen staat de status al dagen op 'Arrived at overseas', maar hier komt nog niks aan.. Misschien dat het pakketje bij de douane ligt?

12-10-2013 Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Dan ben je verder dan ik. Tegelijk besteld, tegelijk Information Received maar daarna loop je uit :P
De mijne is de 21 dispatched en nu nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorro op 31-10-2013 13:13 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan iemand zijn GT99 tracken die hem bij Tmart gekocht heeft voor 88 euro? En waar?
Ik heb zo'n code: re6#######1se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
arjanpvt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

'Bij de douane' kan niet, wellicht bedoel je de inklaringsafdeling van postnl.
Stuur ze eens een tweet/facebook/email/belletje met je tracking code, en hoe het ermee staat.

@hierboven SE = swedisch tracking?!
http://www.packagetrackr.com/track/posten-sweden

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 31-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ook niet, ook niet via de officiele site waarnaar gelinkt wordt:
Sorry, we weren't able to get tracking information on this tracking number, there are a few possible reasons:
- The shipment carrier doesn't have the tracking information in their system yet.
- This tracking number doesn't appear to belong to Posten Sweden.
- The shipment carrier is not currently supported, please add and vote for yours. We'll see if we can add them to our site.
Try it on Posten Sweden official website directly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het kan zo een week duren voordat een tracking code werkt, gewoon geduld hebben dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

24 oktober heb ik die code gekregen. Tegelijk met alle andere mensen die hem bij tmart besteld hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

'Bij de douane' kan niet, wellicht bedoel je de inklaringsafdeling van postnl.
Stuur ze eens een tweet/facebook/email/belletje met je tracking code, en hoe het ermee staat.

@hierboven SE = swedisch tracking?!
http://www.packagetrackr.com/track/posten-sweden
Ah, brief van postnl:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25rcrag.jpg

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon eerlijk de waarheid vermelden dat het een waarde heeft van 110 euro? Of zou ik er een beetje mee kunnen sjoemelen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

arjanpvt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Ah, brief van postnl:
[afbeelding]

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon eerlijk de waarheid vermelden dat het een waarde heeft van 110 euro? Of zou ik er een beetje mee kunnen sjoemelen? :*)
Laatste Alinea niet gelezen? 8)7

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Quad schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Laatste Alinea niet gelezen? 8)7
Dankzij die laatste alinea begon ik ook te twijfelen ;)
Ik heb toch maar netjes aangegeven wat het was, dus er zullen wel weer 35 euro kosten bijkomen :'( (maar ik wist vooraf natuurlijk al dat de kans groot was dat dit zou gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Ook niet, ook niet via de officiele site waarnaar gelinkt wordt:

[...]
Zelfde melding hier. Zelfde tijd als jouw besteld. Tracking van swedish post is dus ruk.
arjanpvt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Met welke verzenders is jouw pakketje gegaan? :)
Je moet ook altijd het bedrag erbij rekenen. Is het minder danwel niks, heb je geluk en is het mooi meegenomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

arjanpvt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Dankzij die laatste alinea begon ik ook te twijfelen ;)
Ik heb toch maar netjes aangegeven wat het was, dus er zullen wel weer 35 euro kosten bijkomen :'( (maar ik wist vooraf natuurlijk al dat de kans groot was dat dit zou gebeuren)
Nouja, hoor je gewoon in te calculeren als je iets besteld buiten de EU. :)
Gaat het om een bestelling met swedish post tracking?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik zie de meeste het bestellen bij shops, maar aliexpress is soms net weer wat goedkoper.
Bijvoorbeeld de MPAI/Lenovo S720 - 88$

http://nl.aliexpress.com/...Phone-4-5/1246464382.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Aliexpress is een soort Ebay. Niet elke verkoper is te vertrouwen en het is lastig in te schatten welke prijzen to good to be true zijn. Dan bestel ik persoonlijk liever bij een normale shop voor 10 euro meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HowlingMad schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:57:
Serieus? Dus dat is het antwoord van de Chinese webshops op die strengere regels, batterijen verstoppen voor scans :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bender schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:24:
Ik zie de meeste het bestellen bij shops, maar aliexpress is soms net weer wat goedkoper.
Ten eerste kun je er niet met PayPal betalen en ten tweede lijkt het mij teveel op een marktplaats waar iedereen maar wat dumpt!
Marzman schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:53:
Serieus? Dus dat is het antwoord van de Chinese webshops op die strengere regels, batterijen verstoppen voor scans :p
Ik weet het niet, maar volgens mij valt aluminiumfolie juist op in een scan?

[ Voor 32% gewijzigd door HereIsTom op 31-10-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
Marzman schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:53:
[...]
Nou, daar schiet je dus niets mee op! Ziet er toch gewoon hetzelfde uit in de scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Veenix schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:31:
[...]

Nou, daar schiet je dus niets mee op! Ziet er toch gewoon hetzelfde uit in de scanner?
Heb niet de regels precies door gelelezen maar in folie en daarna alluminium folie zou misschien wel zijn toegestaan. Ze mogen namelijk verzonden worden mits volgens de regels. Dit geld voor verzending van en uit elk land alleen hield vooral Chinese post bedrijven zich er niet aan. Daar word nu strenger naar gekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Laatst online: 22:52
Gisteren een jiayu G3T besteld bij banggood met snelle levering omdat ik zonder telefoon zit. Kreeg vannacht een mailtje, dat de snelle levering niet kan plaatsvinden vanwege de batterij van de telefoon. Is dit echt waar of hebben ze de telefoon gewoon niet op voorraad? Ik weet dat de regels zijn veranderd, maar het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Bezemveger op 01-11-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
De regels zijn niet veranderd, maar er wordt nu gewoon strenger gecontroleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Ik heb op 16 september een telefoon besteld bij pandawill. Op de 18 een trackcode gekregen en die werkt ook. Staat nu al sinds 23 september op departured.
Ik heb al contact met pandawill opgenomen, maar het enige wat ik te horen krijg is be patient, wait another 1-2 weeks. Gaat de bestelling ooit nog aankomen en wat is verstandig om nu te doen?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Postnl een twitter bericht sturen met je tracking nummer, kijken of het daar al binnen is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Quad schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:06:
Postnl een twitter bericht sturen met je tracking nummer, kijken of het daar al binnen is.
Leuk maar wat als je geen twitter of dergelijke hebt. Zou liever zien dat ze een site maken waarin je tracknummer kan omwisselen voor een Nederlands track nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
DoeEensGek schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:54:
[...]

Leuk maar wat als je geen twitter of dergelijke hebt. Zou liever zien dat ze een site maken waarin je tracknummer kan omwisselen voor een Nederlands track nummer.
Je kunt ook bellen/mailen naar de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsssss
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09-2022
Ook ik heb destijds een Cubot GT99 besteld voor 88euro bij Tmart.
Aangezien er wat problemen waren met andere paketten hierbij een update van mijn kant:
Besteld: 30 september.
Verstuurd: 15 oktober.

Enkele dagen geleden was mijn pakket nog niet vindbaar op de zweedse post website.
Inmiddels is tracking code 'RE644086001SE' te vinden op http://www.posten.se/

'The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad'

Hopelijk duurt het niet te lang meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Is hij 15oktober voor 2e keer verstuurd, toen via swedish post of was dat de 1e keer via china post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsssss
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb nooit bericht gekregen dat hij voor de tweede keer verstuurd was, dit was naar mijn weten dus de eerste verzend poging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Helaas, hier nog niet. :(
Maar goed, ik heb geduld. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Hey bij Tmart staat bij mij nu 'Because you are a T1 user, we will deal with your after-sale service problems as our top priority.'
Wat betekent dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jkir3xG.png

:)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Aha oke, cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
robsssss schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:58:
Ik heb nooit bericht gekregen dat hij voor de tweede keer verstuurd was, dit was naar mijn weten dus de eerste verzend poging..
Ook niet via de mail?
Wel mooi dat er eindelijk iemand iets uit de tt code krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DoeEensGek schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:54:
[...]

Of gewoon het buitenlandse nummer aanhouden.

/▌

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Let op:
Dit is het topic mbt levertijden en prijzen, voor inhoudelijke discussies over de verschillende toestellen zie Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Lees ook altijd de TS voordat je een vraag stelt :)