Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Anoniem: 529305 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:03:
Beste tweakers, voor mijn studie ben ik bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf(je) en daarvoor wil ik even een kort marktonderzoekje doen. Mijn idee was om Chinese smartphones zoals die van Faea/iOcean/Umi etcetera in Nederland te gaan verkopen. Wat zou voor jullie echter de drempel zijn om bij een Nederlandse webwinkel in plaats van een Chinese te bestellen?

Als Nederlandse webwinkel kun je natuurlijk binnen een dag de telefoon leveren (mits in voorraad), al is de prijs wel hoger i.v.m. BTW, verzendkosten en een kleine marge. Ook kun je een omruilgarantie bieden (bijvoorbeeld binnen 14 dagen de telefoon retourneren en het aankoopbedrag terugkrijgen).

In het hypothetische geval dat jullie via iBuyGou een Faea F1 kunnen kopen voor 180USD of bij een Nederlandse webwinkel voor 180EUR (inclusief de eerder genoemde voordelen), waar gaat dan jullie voorkeur naar uit? Betalen jullie liever een premium (en zo ja, hoe veel?), of betalen jullie liever iets minder, wachten jullie iets langer en hopen jullie dat de telefoon door de douane slipt en dat zo BTW en inklaringskosten ontlopen worden?

Mochten jullie de tijd hebben om hierop te reageren, alvast heel hartelijk bedankt. :)

(mocht dit niet de juiste plaats zijn om dit te vragen, mijn welgemeende excuses!)
toon volledige bericht
Als je gewoon de $ prijs in € omzet dan koop ik hem wel in Nederland.
Ik gok echter dat je dan wel een goede connectie moet hebben om ze voor een lagere prijs in te kopen anders hou je er niets aan over.

De douane/inklaring is meestal net onder de 30€, dus voor mij zou ik maximaal ongeveer 20€ meer willen betalen dan via een chineze webshop. De levering vanuit China duurt met DHL minder dan een week, sneller dan menig nederlands webshopje met trage bevestiging.
Het voordeel moet dan in de garantie zitten, maar ik heb nog geen ervaring met garantie verhalen uit China, dus ik weet niet hoe moeilijk/slecht dat gaat.

Overigens speuren de meeste hier aardig het internet af op zoek naar een goede prijs en dat betekent dat de FAEA F1 uit je voorbeeld al voor 160$ te krijgen is en dus niet oor 180$, daar gaat je winst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat je als NL bedrijf je voordeel zou moeten halen uit a) goede service b) garantie. Ik denk dat daar de niche zit omdat dat veelal lijkt te ontbreken bij de chinese sellers zelf.

Ik denk dat ik incl. doane+DHL kosten nu 207 euro kwijt ben voor een toestel wat 216USD kost in China. Als jij dat toestel zou verkopen voor ca. 216 EUR in NL, dan zou ik in ruil voor garantie+goede service er dat bedrag voor betalen. Ik denk alleen dat jij aan de inkoop kant goedkoper moet inkopen dan die 216USD (bv 190USD per telefoon) om dan nog iets te verdienen.

[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 21-07-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Ik heb een webshop gemaakt voor zo'n bedrijfje, en de BTW maakt de marge echt heel klein. Daarnaast moet je ook nog rekening houden met de garantie, want dat moet je ook allemaal regelen met die kleine marge.

[ Voor 40% gewijzigd door D-TECH op 21-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
8 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 20:52

7 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 20:43

mijn bestelling doet een detour via Belgie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:15:
8 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 20:52

7 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 20:43

mijn bestelling doet een detour via Belgie..
Dat is om hem Vlaams te leren 8)7

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 15:51
heb mijn mijn cunot gt99 besteld bij geekbuying.

Geekbuying geeft op de site aan dat het pakje er 7 tot 15 dagen over doet naar nederland, en stuurt vervolgens een mailtje met een estimated delivery time van 15-30 dagen,

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb mijn Cubot GT99 (Bundle Deal) ook bij Geekbuying besteld. Vorige week zondag besteld en afgelopen vrijdag na vijf werkdagen is het pakketje verstuurd. Vandaag kreeg ik de melding dat het pakketje China heeft verlaten. Dus misschien einde van deze week of begin volgende week dat ik hem in ontvangst mag nemen.

Maar ga over het algemeen maar uit van zeker twee à drie weken voordat je je pakketje in huis hebt.

Mijn pakketje is trouwens verstuurt met Singapore Post.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 22-07-2013 13:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Damn, sinds gisteravond al in Brussel, maar geen updates. Werken ze daar niet op maandag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
hmm zou jammer zijn... Ga namelijk de 31ste op vakantie..

Mijn pakketje werd al na 2 dagen verstuurd. Ik hou hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Lord_Dain schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:46:
Damn, sinds gisteravond al in Brussel, maar geen updates. Werken ze daar niet op maandag ofzo?
Was gisteren iets met een nieuwe Koning en een nationale feestdag, waarschijnlijk is heel België brak atm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Thrackan schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:20:
[...]

Was gisteren iets met een nieuwe Koning en een nationale feestdag, waarschijnlijk is heel België brak atm...
Yup, 21 juli is een nationale feestdag. Staat niets over maandag de 22e. Wel raar dat ze in dat geval de pakketen voor Zuid NL via Belgie routeren en niet via een 'niet feestvierend' land. Ze zullen wel dicht zijn of een achterstand hebben vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Zo..pakket is in Amsterdam maar nog niet door customs heen. Eerst van Hong Kong->Leipzig. Binnen 2 uur verwerkt in Leipzig, daarna naar Brussel, die deden er 1,5 dag (!) over om het pakket te verwerken, nu is het pakket in Amsterdam. Waarom eigenlijk, als de bestemming Eindhoven is. Je zou denken dat Leipzig-> Eindhoven korter is dan Leipzig-> Brussel->Amsterdam->Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
Lord_Dain schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:03:
Je zou denken dat Leipzig-> Eindhoven korter is dan Leipzig-> Brussel->Amsterdam->Eindhoven?
Gaan er dan vrachtvluchten van Leipzig naar Eindhoven?
Vermoedelijk gaat het als het ingeklaard is in Amsterdam over de weg naar het depot in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
De mijne hangt nu op Clearance processing in A'dam.
Clearance will resume once waybill and / or invoice is made available. DHL representative shall attempt to contact the importer or shipper if required.

Kan nog wel even duren zo te zien, bij de meeste die ik in dit draadje lees duurde de clearance welgeteld 1 minuut (oftewel gewoon lopende band), mijn pakket is er dus denk ik tussenuit gehaald :(
Allemaal te danken aan die geweldige 'service' van Antelife die het verdommen naar mijn wensen te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
Lord_Dain schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:18:
De mijne hangt nu op Clearance processing in A'dam.
Clearance will resume once waybill and / or invoice is made available. DHL representative shall attempt to contact the importer or shipper if required.

Kan nog wel even duren zo te zien, bij de meeste die ik in dit draadje lees duurde de clearance welgeteld 1 minuut (oftewel gewoon lopende band), mijn pakket is er dus denk ik tussenuit gehaald :(
Allemaal te danken aan die geweldige 'service' van Antelife die het verdommen naar mijn wensen te luisteren.
Kalm.. ik heb gemerkt dat de inhoud helemaal niet uitmaakt voor de inklaringskosten. Of ze er nu telefoon of baksteen op schrijven. Ze kijken naar het gewicht en van daaruit schatten ze de waarde. Zo heb ik althans na de brief nogmaals gelezen te hebben, hoe het bepaald is. Er staat bij mij helemaal niet op wat het is. Daarbij is Antelife toch niet verantwoordelijk voor wat er in belgie gebeurd? Het was niet netjes van ze om je te laten wachten, maar de witte hebben ze toch vlot verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Dangerous, bij jou zie ik dat de clearance 1 minuut duurde. Dat zag ik ook bij de post van iemand boven de jouwe. Dus die pakketten zijn vermoedelijk over de lopende band gevlogen, bij de mijne kreeg ik zelfs een mail dat er een clearance delay is. Ik las in een Zopo topic iemand die dit ook overkomen is, daarbij was het pakket opengemaakt en duurde de clearance 5 dagen. Dus ik denk dat ik gewoon geen geluk heb.

Bij mij wisten ze al bij het afhalen dat er een CELL PHONE in zat. Dat gaf de description aan. Hoe ze dat weten? Geen idee, maar ze wisten het al meteen. Misschien niet goed verpakt? of gewoon op de doos gezet? tegen mij specifieke wensen in, want ik had gevraagd om iets anders op de doos te zetten.

AWB Number: ----
Pickup Date: 2013-07-19 xx:xx:xx
Service: P
Pieces: 1
Cust. Ref: ----
Description: CELL PHONE

Weet jij nog wat er bij jou op het eerste mailtje van DHL stond? ben daar wel benieuwd naar.

Ik geef Antelife niet de schuld van de belgische vetraging, maar t lijkt dat alles tegenzit. Ook al heb ik uitgebreid e.e.a uitgezocht van te voren om zo secuur mogelijk te werk gedaan. Gewoon case of bad luck alles bij elkaar opgeteld.

update 1:

Further Detail:
Clearance is pending while shipment waybill and/or invoice image is being generated.
Next Step:

Wat is nu wijsheid? Wachten? Of zelf contact opnemen en de invoice die ik heb opsturen?

update 2:
Ik heb besloten maar proactief te zijn en open kaart te spelen en heb een kopie van de invoice opgestuurd aan DHL. Dit zal hopelijk meehelpen aan het releasen van het package, zal dan wel BTW bij komen vermoed ik, maar nu wil ik eigenlijk alleen maar dat het geregeld is!

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 23-07-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:47:
Dangerous, bij jou zie ik dat de clearance 1 minuut duurde. Dat zag ik ook bij de post van iemand boven de jouwe. Dus die pakketten zijn vermoedelijk over de lopende band gevlogen, bij de mijne kreeg ik zelfs een mail dat er een clearance delay is. Ik las in een Zopo topic iemand die dit ook overkomen is, daarbij was het pakket opengemaakt en duurde de clearance 5 dagen. Dus ik denk dat ik gewoon geen geluk heb.

Bij mij wisten ze al bij het afhalen dat er een CELL PHONE in zat. Dat gaf de description aan. Hoe ze dat weten? Geen idee, maar ze wisten het al meteen. Misschien niet goed verpakt? of gewoon op de doos gezet? tegen mij specifieke wensen in, want ik had gevraagd om iets anders op de doos te zetten.

AWB Number: ----
Pickup Date: 2013-07-19 xx:xx:xx
Cust. Ref: ----

Weet jij nog wat er bij jou op het eerste mailtje van DHL stond? ben daar wel benieuwd naar.

Ik geef Antelife niet de schuld van de belgische vetraging, maar t lijkt dat alles tegenzit. Ook al heb ik uitgebreid e.e.a uitgezocht van te voren om zo secuur mogelijk te werk gedaan. Gewoon case of bad luck alles bij elkaar opgeteld.

update 1:

Further Detail:
Clearance is pending while shipment waybill and/or invoice image is being generated.
Next Step:

Wat is nu wijsheid? Wachten? Of zelf contact opnemen en de invoice die ik heb opsturen?

update 2:
Ik heb besloten maar proactief te zijn en open kaart te spelen en heb een kopie van de invoice opgestuurd aan DHL. Dit zal hopelijk meehelpen aan het releasen van het package, zal dan wel BTW bij komen vermoed ik, maar nu wil ik eigenlijk alleen maar dat het geregeld is!
toon volledige bericht
AWB Number: ******
Pickup Date: 2013-07-13 11:22:00
Cust. Ref: ******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Heel apart. Stond er bij jou een value of iets dergelijks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Lord_Dain schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:05:
Heel apart. Stond er bij jou een value of iets dergelijks op?
Helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Webshop Antelife reageert inmiddels niet op laatste 2 mails van de afgelopen 2 dagen. Heel jammer dit. Ik heb ze gemailed met het bericht dat customs meer informatie nodig heeft (invoice e.d.) maar geen reactie. Het lijkt er een beetje op dat zodra de zending verzonden is, ze wel met je klaar zijn.

Ik overweeg nu om een dispute te openen op Paypal, puur om een beetje druk te zetten op Antelife dat ze gaan meewerken. Ik heb aan mijn kant al het mogelijke gedaan (gebeld met DHL, invoice opgestuurd), echter volgens de tracking wachten ze nu op additional details. Als Antelife ook niet reageert op customs dan kan het lang gaan duren.

edit: gemailed met het Webcare team van DHL Express en die hebben de benodigde acties uitgezet. Zeer goede service en ze hebben geregeld dat mijn pakket is 'gereleased'. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Hij is binnen! Mede met dank aan DHL klantenservice. Ik post vanavond de volledige tracking lijst, het is nogal een reis geweest. Nu eerst lekker spelen met dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Jezus, volgens mij heb ik een record verbroken. Op 18 July is mijn iOcean X7 verzonden (Singapore Post) en vandaag heb ik 'm al binnen gekregen, dus in totaal 6 dagen! Heb ook geen belasting hoeven te betalen! :D

[ Voor 13% gewijzigd door n0elite op 24-07-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
n0elite schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:13:
Jezus, volgens mij heb ik een record verbroken. Op 18 July is mijn iOcean X7 verzonden (Singapore Post) en vandaag heb ik 'm al binnen gekregen, dus in totaal 6 dagen! Heb ook geen belasting hoeven te betalen! :D
Nowps, mijn C2 is maandagavond besteld op mixeshop, vrijdagmiddag stonden ze bij me thuis voor af te leveren met dhl ;)
geen extra kosten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
robin-sips2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:50:
[...]

Nowps, mijn C2 is maandagavond besteld op mixeshop, vrijdagmiddag stonden ze bij me thuis voor af te leveren met dhl ;)
geen extra kosten etc
DHL heeft sowieso snellere levering, ik had gewoon standaard Singapore Post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Op mijn pakket stond een cryptische omschrijving; een of andere PI code en daarna contains no more than 4 battery calls or 2 batteries and sample cell phone. Tja, zet er dan cell phone of mp3 player op met een bedrag in USD, ik kan me voorstellen dat ze zoiets er uit pikken bij de douane...

@n0elite, ja, maar niet als je pakketje eruit wordt gehaald |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 24-07-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32

rik

Pakketje met mijn Faea F1 is vandaag bij me aangeboden, met handtekening voor ontvangst maar geen bedrag. Helaas was ik er niet, dus af laten leveren bij een pakketautomaat morgen. Maar ik heb dus mazzel gehad. Besteld bij Faea 'zelf' met registered Hong Kong post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F8LzBGV.jpg

Zo kan het dus ook gaan bij DHL als er vertraging (België, reden onbekend) optreedt en je pakket bij de douane eruit wordt gehaald voor controle van de invoice (ontbrekende invoice of onduidelijke wat er nu in het pakket zit). In totaal 35 euro bij moeten betalen bij aflevering, 21% BTW, vond ik nog meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op 10 juli heb ik bij Pandawill een Faea F1 besteld met China Post shipping.

2013-07-25, leaving import exchange bureau, Amsterdam, The Netherlands
2013-07-24 reach import exchange bureau, Amsterdam, The Netherlands
2013-07-15, exports total package straight seal, sealing Beijing International, The Netherlands
2013-07-13, exports total package interoperability seal, sealing Wuhan International, The Netherlands
2013-07-13, exports total package interoperability seal to open, Wuhan International, The Netherlands
2013-07-13, acceptance office acceptance, dunkou district, the Netherlands

Kortom: met een kleine twee weken, net zoals Swiss Post in NL. :) Nu maar eens zien hoe snel ik hem bezorgd ga krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529968

21 juli nationale feestdag.
Omdat dit in een weekend valt, en er dus geen vrije dag was, blijven veel bedrijven de dag na het weekend ook gesloten. Dit is wsl de reden waarom je phone anderhalve dag pitstop heeft gehad in België.

@Maarten: heb mijn via Geekbuying besteld en Singapore post heeft hem netjes afgeleverd zonder bijkomende kosten.
De tracking loopt altijd wel wat achter. Pas 2 dagen na het verzenden werkte mijn tracking. De dag dat hij zogezegd in België was toegekomen stonden ze er al mee aan de deur. De tracking gaf dit pas de dag of 2 dagen erna aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor de liefhebbers 20 coupons voor antelife tot 31 juli klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

rik schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:32:
Pakketje met mijn Faea F1 is vandaag bij me aangeboden, met handtekening voor ontvangst maar geen bedrag. Helaas was ik er niet, dus af laten leveren bij een pakketautomaat morgen. Maar ik heb dus mazzel gehad. Besteld bij Faea 'zelf' met registered Hong Kong post.
Update: Volgens de pakketstatus wordt het pakket nog steeds vandaag voor 12u bezorgd in de pakketautomaat, ook geen sms met afhaalcode gehad :| Altijd hetzelfde met die kl*tebezorger :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:47:
Op 10 juli heb ik bij Pandawill een Faea F1 besteld met China Post shipping.

2013-07-25, leaving import exchange bureau, Amsterdam, The Netherlands
2013-07-13, acceptance office acceptance, dunkou district, the Netherlands

Kortom: met een kleine twee weken, net zoals Swiss Post in NL. :) Nu maar eens zien hoe snel ik hem bezorgd ga krijgen!
Dezelfde middag stond de postbezorger op de stoep! :) Niks bij hoeven betalen en dus mooi voor €110 de Faea F1 in huis! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Vandaag mijn Cubot GT99 Bundle Deal mogen ontvangen. Besteld op 14 juli bij Geekbuying e na een aantal werkdagen verscheept op 19 juli met Singapore Post en vandaag 26 juli dus zonder extra kosten in ontvangst mogen nemen. De waarde op het pakketje $20,- voor 4 stuks PC onderdelen! (Zie eerste foto). Werkelijke waarde dus $172,99. :D

Zoals te zien op de foto's is het pakketje echt zeer goed verpakt verstuurd. (Zie tweede foto)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/k18320.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25gvyuh.jpg

Op onderstaande foto mist de TPU cover dit zit namelijk nog in de doos samen met de witte GT99, extra accu (2200mAh), USB-lader, headset (oordopjes) en de Micro USB-kabel en ook nog een quickstartgids.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/sbpp3s.jpg

Even een poosje met het toestel gespeeld en ik moet zeggen dat dit mij alleszins meevalt. Het beeldscherm is mooi helder en scherp en alles werkt lekker vlot. Niet zo snel als mijn Note 2 maar zeker snel genoeg om lekker mee te kunnen werken.

[ Voor 43% gewijzigd door sjaool op 26-07-2013 23:52 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

rik schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:13:
[...]

Update: Volgens de pakketstatus wordt het pakket nog steeds vandaag voor 12u bezorgd in de pakketautomaat, ook geen sms met afhaalcode gehad :| Altijd hetzelfde met die kl*tebezorger :-(
Heb al twee dagen contact met de klantenservice maar tot op heden geen pakketje. Ze zijn het aan het uitzoeken maar ja hoe lang duurt zoiets? En vast ook niet in het weekend. Toppunt is dat diezelfde bezorger vanochtend voor een ander pakket is geweest, weer een briefje in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
rik schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:15:
[...]

Heb al twee dagen contact met de klantenservice maar tot op heden geen pakketje. Ze zijn het aan het uitzoeken maar ja hoe lang duurt zoiets? En vast ook niet in het weekend. Toppunt is dat diezelfde bezorger vanochtend voor een ander pakket is geweest, weer een briefje in de bus.
Welk bedrijf? Tip: Op Twitter naar status vragen helpt vaak beter dan bellen/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Postnl via twitter idd, die hebben de melding 'doorgezet'..
Pakket met handtekening-voor-ontvangst is hier woensdag tevergeefs aangeboden, en sindsdien 'onderweg' naar de pakketautomaat. Nooit aangekomen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
rik schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:20:
Postnl via twitter idd, die hebben de melding 'doorgezet'..
Pakket met handtekening-voor-ontvangst is hier woensdag tevergeefs aangeboden, en sindsdien 'onderweg' naar de pakketautomaat. Nooit aangekomen dus :(
Die service van postnl is echt om te janken!

We hebben al een keer een brief gehad van postnl dat ze de bezorger hadden ontslagen, omdat ze ergens in een sloot, vele brieven en pakketten hadden aangetroffen die nooit bezorgd zijn en dat helaas een groot deel van die post niet meer te redden was.

Ik kreeg zelfs een keer 4 maanden na dato een boek wat ik bij bol.com had besteld en wat niet door de brievenbus pastte hier, met een briefje dat er iets fout was gegaan onderweg.

Voor mij bij voorkeur geen postnl meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
@whacker_

Heb weer hoop gekregen dat mijn pakketje nog voor de 31ste binnenkomt. Heb trouwens ook dubbele kans gezien het feit dat ik er per ongeluk 2 besteld heb ( 22 en 23 juli verzonden). Hoelang heeft het bij jou geduurd whacker?

en ook het feit dat sjaool hem na een week had is een goed teken.

Ben bang dat ik toch wel redelijk gek word als ik hem voor mijn vakantie niet heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:07
Ik heb inmiddels mijn Cubot GT99 via banggood binnen, €117,- betaald en geen extra kosten. Normale shipping, 11-07 besteld en vandaag 30-07 binnen. Via Banggood kreeg ik een trace code van de deutsche post, kon hiermee alleen zien dat deze de grens over was gegaan. Om deze dan verder te tracken kan je contact opnemen met PostNL.

Eerste indruk van de telefoon goed!

[ Voor 32% gewijzigd door Mvdbeld op 30-07-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514545

Vanaf 31-7-2013: korte aktie bij WWW.to2.com de Jiayu g4 basis voor e 149,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Anoniem: 514545 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:59:
Die site doet nada noppes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 00:59
Anoniem: 514545 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:59:
De Aktie heeft specifieke voorwaarden (forums spammen met de link bijv.) en is max 3 klanten als goed is. Kans dat je hem voor die prijs hebt is dus zeg maar 0,0.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 20:45
Beste tweakers,

Ik heb afgelopen woensdag (31 juli) bij Pandawill een Huawei Y300 gekocht voor mijn vader, gewoon betaald met PayPal en het geld werd ook gewoon afgeschreven en ik kreeg ook een bevestigingsmailtje van zowel PayPal als Pandawill. Maar als ik kijk bij 'my orders' op de Pandawill website staat er niets. Is dit normaal?

Gr. Niels

Update: Net het mailtje binnengekregen dat het toestel verzonden is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nielsjuuh23 op 02-08-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Iemand ervaring met het terugsturen van een telefoon naar China?

Had een maandje geleden een goedkope Zopo gekocht op DHGate en het LCD scherm is nu kapot. De verkoper betaald alle verzendkosten, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 07:17
Ik heb afgelopen vrijdag dan ook maar de stap genomen en een FAEA F1 besteld bij Pandawill tijdens Happy Hour (153$). Zijn er nog meer tweakers die van deze happy hour gebruik hebben gemaakt?

Ik heb gekozen voor China Post/Mail, vooralsnog niets gehoord maar het was dan natuurlijk ook vrijdagavond dat ik bestelde. Wat kan ik verwachten? Ergens aankomende week bericht over verzending? Is het gebruikelijk dat Pandawill het correcte aankoopbedrag op het pakket zet, of zetten ze er vaak iets anders of helemaal niets op? (Ik heb geen special request hiervoor gedaan)

Ben heel erg excited maar besef me dat het nog wel een tijdje kan duren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@bootism: in het weekend werken ze niet, dus maandag zullen ze je bestelling wel gaan verwerken en wie weet dinsdag al versturen indien er genoeg voorraad is. Eenmaal verzonden dan tref je snel een e-mail aan met daarin het track 'n trace nummer die je via 17track.net kunt invoeren en kunt zien waar het pakket zich bevind. Dikwijls twee dagen na dat mailtje zul je pas wat zien, want dat komt omdat een pakketje van Pandawill naar een distributiepunt voor internationale pakketpost er twee dagen over doet om daar te komen ;) Mijn ervaring met mijn Faea die ik al eerder via Pandawill had besteld en ook via Chinamail heb laten versturen tref je hier aan :)

Verder weet ik niet of ze uit zichzelf het pakket een bepaalde omschrijving meegeven, je kunt altijd een mailtje sturen met een verzoek (verder wijd ik er niet over uit) Met een beetje mazzel zal de postbezorger niets extra's vragen bij het uitreiken van je pakketje. Anders zul je uitkomen op 152,99 dollar = 115,15 x 1,21 (21% btw) = 139,33 + 13,00 inklaringskosten = 152,33 euro ofwel (152,33-115,15=) €37,18 moeten betalen aan dezelfde postbezorger i.v.m. dat jouw pakketje er bij een steekproef tussen uit is geplukt. Maar dat geldt alleen wanneer je pakketje eruit is gevist, PostNL jouw een brief hebben toegezonden met daarin de vraag om te verklaren welke waarde het pakket heeft en je dat moet onderbouwen door het overleggen van een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
@Joosie: Ja, ik ging er wel vanuit dat het sowieso over het weekend getild zou worden. Er staat nu al wel processing maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. Als er dus genoeg voorraad aanwezig is zal er dus mogelijk deze week al een tracking number mijn kant op komen. Wellicht zal hij dan over een kleine twee weken hier kunnen zijn. Ik hoop natuurlijk dat hij er niet uitgepikt wordt, want dan kan het nog wel wat langer duren. Nu maar hopen dat alles mee zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
@Maartinho
Sorry voor de vertraging, heb pas net je bericht gelezen:
Geekbuying (gratis verzending, Singapore post):
Order geplaatst: 17 april
order sent out: 19 april
20-04-2013, INFORMATION RECEIVED (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
21-04-2013, Despatched to overseas (Country code: BE)
25-04-2013, Arrived at overseas (Country code: BE)

Extreem snel dus. Pas de 24e kwam de status van de 21e erop indien ik me niet vergis.

Ondertussen iets bij buyincoins besteld via Chinese post maar die tracking is minder duidelijk.
Straks nog een Faea bestellen denk ik maar ik zoek nog een goeie site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 08:02
Mijn pakketje is er nog steeds niet, word toch wat ongeduldig nu. Hij is al sinds 4 juli onderweg en sinds 15 juli in Milaan. Milaan zou destination country zijn volgens de track and trace van Swisspost en 17track.
Ik heb al een aantal mailtjes gestuurd naar Pandawill maar die zeggen ook maar dat het goed komt zonder naar de mail te kijken. Ik heb Swisspost ook gemaild, die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en dat er iets niet klopt. Volgens Swisspost moet pandawill een "official investigation" starten. Als ik dat aan pandawill vraag zeggen ze dat ik rustig moet wachten.. Mooi kastje muur verhaal, maar ondertussen krijg ik het idee dat dat pakketje hier nooit gaat komen.
Iemand nog ideeën om dit op te kunnen lossen?
reiniero schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:05:
Op 26 juni heb ik een lenovo k900 besteld bij pandawill. Deze is verzonden met Swisspost.
Vandaag zag ik een status update: "Arrival at border point of destination country", maar hij blijkt nu in Milaan te zijn (ITMILA). Weet iemand of het normaal is dat pakketjs via Milaan gaan bij Swisspost? Dat "destination country" vind ik een beetje vreemd eigenlijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik heb bij antelife de lenovo a660 met protective case besteld op 24 juli via hongkong post de 25e een tracking nummer ontvangen en de site geeft dit aan:
Destination - Netherlands
The item (R**********HK) left Hong Kong for its destination on 30-Jul-2013.
Kan op antelife mijn order status niet bekijken omdat ik het voor elkaar heb gekregen te bestellen zonder account. Ik heb daar de 25e ook direct een mail over gestuurd maar tot op heden geen reactie gehad dus weet ook niet of ze het pakketje binnen 24 uur verzend klaar hadden of dat ze alleen een verzending hadden aangevraagd bij HK post. Maar hij is in ieder geval onderweg. Achteraf had ik beter via DHL kunnen laten bezorgen want mijn desire z begint kuren te krijgen (detecteerd continu aanraking op 1 plek op het scherm).

edit:

HK post website:
Destination - Netherlands
The item (R*********HK) arrived at its destination country on 5-Aug-2013.
Ben benieuwt wanneer de bezorger voor de deur staat.

edit 2:
Rond 3 uur kwam de bezorger aan de deur (of eigenlijk aan het dak, was dakpannen leggen) en heb net doos opengemaakt alleen de euro stekker had de pinnen krom. De doos van de telefoon zat samen met de euro stekker en de case in een doos afgevult met bubbeltjesplastic die helemaal in plakband was gewikkeld. Onderop de doos was een stikker aanwezig wat aangaf dat er een telephone in zat met een waarde van $30 (tenminste zo lees ik het, ik schrijf netter). Verder nog een stikker met afzender en meerdere barcodes.
Maar ben wel blij met de super snelle bezorging :)

[ Voor 33% gewijzigd door michiel_hc op 06-08-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een vraag met betrekking tot het meerdere toestellen, wellicht hier iemand al ervaring mee heeft.
(hoop overigens dat ik in de juiste topic zit hiervoor)

De Cubot GT99 is op het oog gevallen en ik wou daar 3 van bestellen. Kan ze beter individueel bestellen of juist als 1 bestelling doen. Ik ben een beetje bang dat als ik alles tegelijk bestel ik een grotere invoerrecht moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
soeskip schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:44:
Ik heb een vraag met betrekking tot het meerdere toestellen, wellicht hier iemand al ervaring mee heeft.
(hoop overigens dat ik in de juiste topic zit hiervoor)

De Cubot GT99 is op het oog gevallen en ik wou daar 3 van bestellen. Kan ze beter individueel bestellen of juist als 1 bestelling doen. Ik ben een beetje bang dat als ik alles tegelijk bestel ik een grotere invoerrecht moet gaan betalen.
Ik weet niet of het de kans op een controle vergroot, kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk, pakket zal toch minstens 3 dozen moeten bevatten en dus een stuk groter zijn. Mogelijk dat het eerder opvalt, daarnaast zal het waarschijnlijk ook wel vanaf hangen wat er op de verpakking staat.

Verder lijkt het me dat als hij eruit gepikt wordt, je natuurlijk over alle 3 invoerrechten zal moeten betalen. Als het pakket erdoor glipt, geld dat natuurlijk ook voor alle 3 de toestellen, in dat geval ben je goedkoop uit ;)

Als je ze allemaal los besteld en laat verzenden (bv via verschillende courriers) zul je per verzending de kans lopen dat je moet betalen. Maar sowieso is in principe alles boven de 50€ in die categorie, dus elk pakket afzonderlijk valt daar ook al onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-02 18:46
ik ben nog op zoek naar een goedkoop telefoontje om mee te nemen op de fiets en runkeeper op de draaien. Als ie een beetje waterproof zou zijn is leuk, maar geen must

Gebruik nu een iphone 5, maar die neem ik liever niet mee met fietsen.

soory verkeerde topic

[ Voor 7% gewijzigd door marnix1977 op 07-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 15:05
http://www.antelife.com/c...king-mtk6589t/category/3/

Daar staat een Thl W11 voor 130 dollar, terwijl ie op overige sites meestal het dubbele kost. Ziet iemand wat het addertje is? Of is het, onwaarschijnlijk, een goeie actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 20:57
Is een goede deal, maar is alleen te krijgen voor die prijs in deze actie: http://www.antelife.com/thlcatchseason.html

[ Voor 20% gewijzigd door Tc662 op 07-08-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido.
Hm, 1 per dag, dat schiet niet op...
Thanks Tc662, ik wist dat er iets mee zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 20:57
Yup en kan je ook vertellen dat je het niet hoeft te proberen, site crasht etc, ik het geprobeerd met de gratis actie.. nou was niet door te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido.
Ik had ook niet de illusie dat het zou gaan lukken. bedankt voor de waarschuwing, maar ik wilde het al niet eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
Mijn Faea F1 is gisteren op de post gedaan volgens Pandawill (na 6 dagen), tracking nummer erbij maar die werkt voorlopig nog niet. Kan volgens hun nog wel 4 dagen duren, eer ik daar verder mee kom. Volgens hun duurt het nog "around 29 working days" voordat ik het pakketje kan verwachten, dat lijkt mij vrij lang. Geven ze altijd dit soort verwachtingen en komt hij mogelijk al eerder of kan ik er vanuit gaan dat het echt nog wel meer dan een maand gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
bootism schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:06:
Geven ze altijd dit soort verwachtingen en komt hij mogelijk al eerder of kan ik er vanuit gaan dat het echt nog wel meer dan een maand gaat duren?
Die verwachting geven ze altijd. Mijn eigen ervaring met Chinapost is 2 tot 3 weken na 'order is shipped' ligt ie bij je in huis. Maar soms komt er een kink in de kabel, blijft je pakketje ergens steken en kan het zo 4 tot 6 weken duren. Vandaar dat ze die verwachting geven, zodat ze achteraf in zo'n geval kunnen zeggen: told ya so, dan had je maar een snellere verzendingsmethode moeten kiezen als je hem echt met twee weken in huis wilt hebben :) Dus.. best case scenario; 2 weken, 3 weken als de inklaringsdienst je een brief stuurt. Worst case: 4 weken, 6 weken als de inklaringsdienst van PostNL je een brief stuurt zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02 16:36
Ik bestel altijd bij focalprice, altijd free shipping, duurt ongeveer een week of 2
met gewone post komt hij aan.
wel aangetekend.
de tracking via hun site loopt voor geen meter, waardeloos,
maar pakketjes komen altijd aan :)
zonder meerkost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02 16:36
soeskip schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:44:

ik zou ze één voor één bestellen, niet tegelijk en niet op dezelfde dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
Ja, standaard indicatie dus. Dat had ik eigenlijk wel gedacht. Ach we zullen het vanzelf zien wanneer hij aankomt :-) hij is in ieder geval onderweg. Ondertussen heb ik mijn oude Galaxy S i9000 maar weer even nieuw leven ingeblazen met een verse installatie van Cyanogenmod 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Donderdag is mijn F1 teruggegaan richting Faea, China. Aangetekend wel, kosten 25,60 :(
Nu zullen ze me waarschijnlijk een nieuwe toesturen, loop ik dan kans om wéér importheffing etc. te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

rik schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:14:
Donderdag is mijn F1 teruggegaan richting Faea, China. Aangetekend wel, kosten 25,60 :(
Nu zullen ze me waarschijnlijk een nieuwe toesturen, loop ik dan kans om wéér importheffing etc. te moeten betalen?
Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik zou zeggen als het pakketje is gemarkeerd als RMA/replacement oid dat de douane hem dan wel met rust moet laten, maar of dat ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Vraag: Ik heb mijn goederen vanwege gebreken ter reparatie naar het land van herkomst teruggestuurd, het viel nog onder de garantievoorwaarden. Moet ik nu ook betalen?

Antwoord: Nee, u hoeft in principe hiervoor niet te betalen. Om van een vrijstelling bij wederinvoer gebruik te kunnen maken moet PostNL wel de beschikking hebben over de originele uitvoerbescheiden (bijv. vanwege de identiteitsvaststelling). Mocht u deze niet kunnen overleggen dan kan het zijn dat de Douane geen vrijstelling verleend en u alsnog de rechten van invoer zult moeten voldoen.

Indien bij de uitvoering van de garantievoorwaarden door de leverancier/afzender kosten in rekening worden gebracht voor de herstelling, dan dient u over deze kosten de eventuele douanerechten (invoerrechten) en BTW bij invoer te voldoen.

Meer over inklaringskosten
Ik heb de een bon voor het versturen naar China en de pakketcode, ben benieuwd of dat voldoende bewijs zal zijn. Heb er vooralsnog wel vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Bootism schreef over de invoerkosten, dat alles boven de 50€ in de categorie kosten betalen valt. Maar betekent dit ook dat alles onder de 50€ daar niet onder valt?
Heb ergens gelezen, dat de grens op 22€ zat, maar mogelijk is het in de praktijk anders.
Wil een android mini-pc bestellen (sorrry tikje off-topic, maar het gaat me hier dan ook alleen over de invoerkosten) voor ca 38€. Leuk prijsje maar als er mogelijk zo'n 24€ bij komt is het al een stuk minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
grens is 150 euro. btw ligt wel erg laag (maar dat zijn beheersbare kosten)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:36
Jip2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 02:16:
Bootism schreef over de invoerkosten, dat alles boven de 50€ in de categorie kosten betalen valt. Maar betekent dit ook dat alles onder de 50€ daar niet onder valt?
Heb ergens gelezen, dat de grens op 22€ zat, maar mogelijk is het in de praktijk anders.
Wil een android mini-pc bestellen (sorrry tikje off-topic, maar het gaat me hier dan ook alleen over de invoerkosten) voor ca 38€. Leuk prijsje maar als er mogelijk zo'n 24€ bij komt is het al een stuk minder interessant.
Vanaf 22 euro betaal je BTW.
Maar de kans is op een kleiner pakketje natuurlijk lager dat het onderschept wordt, en het kan hoogstens
21% van €38 + 13 euro inklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
Jip2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 02:16:
Ja, dat klopte niet helemaal zag ik later. De grens ligt op 22 euro inderdaad, hoewel het bij geschenken blijkbaar weer net iets anders ligt - 45€ lijkt het.

kijk hier even: http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

edit: link hierboven was dubbel. klik op na volgen link hierboven op "Wat kost het?".

en hier kun je het berekenen: http://www.invoercalculator.nl/

Dus als je dat voor minder dan 45 euro als gift laat verzenden zal je sowieso veilig zitten als ik het goed begrijp.

[ Voor 6% gewijzigd door bootism op 13-08-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Laatst online: 09:01
Heb een paar dagen geleden een telefoon besteld bij Antelife. Geld is al afgeschreven via Paypal. De status staat op processing. Enig idee hoelang het bij jullie duurde voordat de status op shipped oid komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Intergalactrick schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:35:
Heb een paar dagen geleden een telefoon besteld bij Antelife. Geld is al afgeschreven via Paypal. De status staat op processing. Enig idee hoelang het bij jullie duurde voordat de status op shipped oid komt te staan?
Geduld is een schone zaak.
Als je al zenuwachtig wordt van een "processing" status voor een aantal dagen, wacht dan nog maar eens totdat je een nog niet werkende trackingcode hebt ontvangen.... Dan begint het pas.

• Intergalactrick
  • Laatst online: 09:01
dutchgio schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

Als je al zenuwachtig wordt van een "processing" status voor een aantal dagen, wacht dan nog maar eens totdat je een nog niet werkende trackingcode hebt ontvangen.... Dan begint het pas.
Oh, ben niet zenuwachtig, maar meer gewoon een vraag uit interesse. Ik heb inmiddels een trackingcode gezien, zal wel duren tot na het weekend tot deze zal werken. Ik heb de tijd. :+

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 07:56
Even een goede en slechte ervaring met Antelife.
De FAEA F1 die ik heb besteld via Antelife via DHL kwam binnen een week binnen (Zaterdag besteld, woensdag op de post en vrijdag in huis). Helemaal prima.

Anders ging/gaat het met de Jiayu G3S via Swisspost. Die is op 20 juni verstuurd en in het Swisspost systeem gekomen. in het track&trace systeem van Swisspost geen updates meer daarna. Vermoedelijk is het pakket kwijt/gestolen.
Heb inmiddels vele malen vriendelijk gemailed naar Antelife maar slechts één keer een reactie van weken geleden dat ze Swiss Post zouden contacten.

Het jammere is dat een dispuut starten bij Paypal niet meer kan. Toen ik de telefoon bestelde was er wat discussie over voorraad en kleur die ze niet hadden. Al met al is de order toen 10 dagen na bestellen pas verstuurd. Dat gaat al af van de 45 dagen die je de tijd hebt bij Pay Pal. Met Swiss Post mag volgens Antelife het 40 werkdagen duren.
Ik had dus eerder een dispuut moeten starten.

Ik meld het hier maar als tip voor anderen. En overweeg goed of je wel via de langzame post wil bestellen, de 45 dagen zijn zo voorbij.

Mijn post op de facebook pagina van Antelife was na 10 minuten al weer weg...

Hoewel het bij Swiss Post ligt zal ik niet snel meer bestellen bij Antelife vanwege de slechte aftersales support.

Iemand goede ervaringen met after sales support bij andere China shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nog geen ervaring met aftersales maar als het verzenden maar op zich laat wachten hou ik toch wel die 45-dagentermijn in de gaten voor Paypal. Menig chinaphones verkoper houdt je gewoon aan het lijntje en laat je maar wachten en wachten. Welnu.. je moet ze wel de tijd geven, maar als die 45 dagen in zicht komt zul je toch eerst bij Paypal maar aan de bel moeten trekken. Vanaf dat moment krijgen ze namelijk ook weer zoveel dagen de tijd, maar dan heb je de boel wel in werking gesteld zeg maar.

In ander nieuws.. Pandawill doet de Thl W11 a.s. vrijdag voor de happy few in de aanbieding voor $130. Gewoon vijf inch, full hd, MTK6589T, 1GB ram/16GB rom, 2000mAh, dus niets wat er nu uit springt behalve de prijs dan. Als je mazzel hebt kun je die specs in huis hebben voor €97,50 + verzendkosten :) Voor de 'not so happy few' in de herhaling voor $222 ofwel €166,50. Als je dan na gaat dat Pandawill/Antelife en co $220 vroegen voor de iOcean X7 twee maanden geleden heb je voor het zelfde geld nu een mooie meevaller.. van MTK6589 naar MTK6589T en van 4GB rom naar 16GB rom!

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 18-08-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Dag allen ,

ik wil graag een zopo C2 bestellen bij pandawill. (woon in belgie)

http://www.pandawill.com/...id-42-16g-ota-p76602.html

Gezien ik echt 0 ervaring heb met het bestellen van chinaphones wil ik even informeren wat de opties van verzenden eigenlijk inhouden.
Van de 'normale' carriers heb ikchina post , honkong post en singapore post. Voor express heb ik fedex honkong , dhl hongkong en EMS.
Ik las dat de afhandeling van de invoertaksen kan verschillen van carrier tot carrier , hoe zit dit precies?
En wat als het pakket wordt afgeleverd als ik niet thuis ben? Zijn de normale airmails dan verzonden via bpost,en liggen die dan in het postkantoor? Want bij DHL etc moet je dan vaak opgeven wanneer je wel thuis zal zijn dnek ik?

Zou het pakket ook bij ouderlijk huis kunnen laten afleveren , probleem is dat ik dan de zending niet kan controleren bij ontvangs + dat zij dan eventueel moeten bijbetalen voor taxen.

Alvast bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 11:13
Heb mijn gsm bij banggood.com besteld op 09 augustus met China post (via Zweden) ... Vandaag kan ik via mijn tracking code zien dat hij aangekomen is in Zweden en direkt doorgestuurd is naar mijn adres (belgie).
Weet iemand uit ervaring hoeveel dagen het nog ongeveer kan duren eer de gsm bij mij thuis wordt afgeleverd? Als de gsm eenmaal verstuurd is uit Zweden,bestaat er dan nog een kans dat ik douane kosten moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Over de combinatie Buyincoins & EMS shipping ben ik alvast niet te spreken.
- op 1/08 een tablet besteld
- pas op 5/08 verzonden
- op 11/08 aangekomen in brussel (emc brucargo)
- tot op vandaag ligt mijn pakket daar nog altijd

Zojuist eens gaan horen in het postkantoor wat er aan de hand was maar ze kunnen/willen me niet helpen.
Daar sta je dan met je express shipping. Voorheen altijd laten verzenden met DHL en telkens kwam mijn pakket binnen de week aan.

@yoshiwa

De normale airmails worden inderdaad afgeleverd door Bpost en komen gewoon mee met de postbode.
Soms worden deze zendingen ook aangetekend aangeboden, dus als je niet thuis bent dan zal je de dag nadien naar uw plaatselijk postkantoor moeten.
Over de express zendingen ben ik uiterst tevreden van DHL. Je kan uw zending gemakkelijk opvolgen via de DHL website. Wanneer je niet thuis bent dan zal je worden opgebeld door DHL en de keuze krijgen om het pakketje zelf op te halen in hun verdeelcentrum of een nieuwe afspraak te maken, al dan niet op een ander afleveradres.
Eventuele douanekosten zal je wel ineens bij aflevering moeten betalen.
Met DHL heb ik mijn pakket meestal binnen de week in huis.

[ Voor 43% gewijzigd door StinkyPanda op 20-08-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-03 22:13
vintage88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:21:
Heb mijn gsm bij banggood.com besteld op 09 augustus met China post (via Zweden) ... Vandaag kan ik via mijn tracking code zien dat hij aangekomen is in Zweden en direkt doorgestuurd is naar mijn adres (belgie).
Weet iemand uit ervaring hoeveel dagen het nog ongeveer kan duren eer de gsm bij mij thuis wordt afgeleverd? Als de gsm eenmaal verstuurd is uit Zweden,bestaat er dan nog een kans dat ik douane kosten moet betalen?
Ik vermoed dat hij is aangekomen? Heb ook via banggood besteld maar na 6werkdagen nog geen verandering.
Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 08:51
Nexus 4 16 gb kost nu in de duitse Google Playstore 249 euro...
dutchgio schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

ja en de 8gb 200 euro.
wat heeft dit met ''onbekende chinse smartphones'' te maken?

maar een tikkeltje offtopic.
Voor de mensen die twijfelen vanwege garantie, verzending en invoerrechten zou dit een mooi alternatief kunnen zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Mother_lepard op 28-08-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mother_lepard schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:15:
Nexus 4 16 gb kost nu in de duitse Google Playstore 249 euro....
ja en de 8gb 200 euro.
wat heeft dit met ''onbekende chinse smartphones'' te maken?

maar een tikkeltje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat het een prima geprijsd alternatief is voor de vele Chinese telefoons en kwalitatief toch een stuk beter apparaat is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tsurany schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:17:
Dat het een prima geprijsd alternatief is voor de vele Chinese telefoons en kwalitatief toch een stuk beter apparaat is.
kan wel zijn, ik vindt het ook een erg mooie deal als je voor 200 euro een Nexus 4 kunt kopen, maar zie het verband met dit topic niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Informeren, mensen die hier zitten zoeken toch in een dergelijke prijsklasse naar telefoons. Niks mis mee als je die op deze manier een tip kan geven toch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
Mother_lepard schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:15:
Nexus 4 16 gb kost nu in de duitse Google Playstore 249 euro...
[...]

Voor de mensen die twijfelen vanwege garantie, verzending en invoerrechten zou dit een mooi alternatief kunnen zijn.
Dank voor de tip :)

(zie sig ;) )

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Ik heb de knoop doorgehakt; het is een Umi X1s geworden.
http://www.ibuygou.com/p-..._ram__white-5027-eur.html

Ik heb een vraagje over de bestelling, maar wellicht moet ik hiervoor bij een ander topic zijn? Ik heb namelijk een bestelling geplaatst via "checkout with paypal" en daarna betaald zonder een ibuygou-account aan te maken o.i.d.
Nu heb ik wel een paypal betalingsnummer (of hoe het ook officieel heet) maar ik heb geen order nummer, geen tracking code, niks :? Ik weet ook niet hoe ik hier aan moet komen want ik heb geen account.. wil ik te veel/is dat niet nodig/krijg ik dit nog of hebben jullie een creatieve oplossing? Anders ga ik eens mailen!

Alvast bedankt!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
Misschien als je op je Paypal account inlogt en daar de details van de transactie bekijkt, dan staat daar vaak wel een ordernummer e.d. tussen :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

• dutchgio
ik kreeg mijn tracking number een paar dagen later via email dacht ik.
ik had wel een antelife account, maar daar stond ie enkel op ''processesing''

misschien is navragen in de online chat of mailen met ibuygou wel verstandig.
bij Pandawill heb ik ook wel zulke ervaringen gehoord, volgens mij kon je dan nadat je een account hebt aangemaakt alsnog je order daaraan laten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
ibuygou heeft het goed afgehandeld moet ik zeggen,

Ik had via facebook gereageerd (mijn ervaring is dat daar sneller gereageerd word bij webshops) en ik werd via de chat daar direct geholpen en tevens gerustgesteld over de bestelling. Top... nu nog afwachten wanneer het binnen komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Aftersales van Faea zijn maar magertjes, ze doen nu al een week lang beloftes over het verzenden van een nieuwe telefoon, met continu 'sorry for delay' en ondertussen gebeurt er niks. De belofte de verzendkosten te vergoeden is ook nog niet nagekomen. Was voor mij de laatste keer dat ik daar besteld heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
Heb een order geplaatst via geekbuying. En mn order staat via de tracking van singaporepost nu al 15 dagen op despatched over seas. Iemand die het zelfde heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maartinho schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:53:
Heb een order geplaatst via geekbuying. En mn order staat via de tracking van singaporepost nu al 15 dagen op despatched over seas. Iemand die het zelfde heeft gehad?
Zo gek is dat niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

Zo, zojuist via zopomobileshop de Zopo C2 Platinum Black besteld via DHL van een Europees warenhuis (1-5 werkdagen).

Nu nog hopen dat ik hem ook daadwerkelijk binnen 5 werkdagen krijg :D .

* D4NG3R gaat van een LG P500 naar dit. Moet toch wel een GIGANTISCHE verademing zijn :*) .

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 01-09-2013 22:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
D4NG3R schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:23:
Zo, zojuist via zopomobileshop de Zopo C2 Platinum Black besteld via DHL van een Europees warenhuis (1-5 werkdagen).

Nu nog hopen dat ik hem ook daadwerkelijk binnen 5 werkdagen krijg :D .

* D4NG3R gaat van een LG P500 naar dit. Moet toch wel een GIGANTISCHE verademing zijn :*) .
Ik heb vergelijkbare toestellen (gehad)
Voorheen een samsung galaxy gio en nu een iOcean X7.
Aangezien ik dat gevoel dus al heb gehad deel ik hierbij mijn ervaring:
Het is een MEGA-GIGANTISCHE verademing ;)

* dutchgio haalt voortaan altijd zijn telefoon uit China, alleen al voor de verademing met het verschil van een 'nederlandse' telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:13
Heeft iemand ervaring met SpeedPost (zo te zien onderdeel van Singapore Post)? Track&Trace nummer werkt op zich wel, maar sins de status afgelopen vrijdag is veranderd in "Handover to Airline" is er niets meer veranderd. Levertijd via SpeedPost staat op 5-8 dagen en dit is inmiddels (werk)dag 7 sinds bestelling. Vraag me af het pakket mogelijk al in Nederland (of iig Europa) is maar ik een nieuwe T&T nummer moet hebben omdat het hier waarschijnlijk via reguliere post of koerier als DHL verder wordt gedistributeerd.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gevalletje too good to be true? Voor $133 een Red Rice (Ibuygou $219,99), voor $299 voor een 2A (Ibuygou $289,99), $298 voor een 2s 16GB (Ibuygou $389,99) of $398 voor een 2s 32GB. (Ibuygou $439,99)

Dan zou je dus voor $133 een MTK6589T kunnen krijgen, daar waar je al $170+ kwijt bent voor een Jiayu G3T als goedkoopst alternatief voor een MTK6589T. En natuurlijk Chinese 3G, dus 2G only atm tot de White Rice uitgebracht is. Maar toch.. voor zo weinig, zo veel krijgen minus bruikbare 3G is toch best too good to be true. Zeker i.v.m. de M2s prijzen, al is de M2a prijs conform wat anderen rekenen die wel legit zijn. Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
2G werkt prima voor whatsappen, maar facebook foto's hebben dan even tijd nodig om geladen te worden.

Op de site lees ik dit:

"Regarding the superior customer experience as the core competence, we offer the comprehensive oversea customer services of 24/7 Global Call Center, online e-mails and Live Chat and other advanced software platforms, which can ensure the connection between our customers and us at any time and at any places. So, we promise to deliver goods to our customers all over the world with speed and precision, and can provide worldwide customers with a safe, efficient and intimate online service.

In other words, we only offer tablets that we love to use! Furthermore, this means we will be able to offer detailed support and tutorials on how to use, upgrade, and hack your device."

Alleen is er nergens een live-chat knop te vinden. En ze verkopen alleen telefoons van Xiaomi en geen tablets, zoals hierboven vermeld staat.

Gevalletje copy-paste?!
Het doet mij niet heel betrouwbaar overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Gevalletje copy-paste?!
Het doet mij niet heel betrouwbaar overkomen...
En verder is er nog altijd WiFi of Ziggo hotspots om te gebruiken. 3G is leuk, maar ik gebruik het zelf bar weinig want ik kan thuis toe met WiFi, onderweg in de trein en soms in de bus heb je zelfs WiFi en op het werk/studie ook.

Ik had het gevonden via het forum van Gizchina..
Rolf Janssen
SEPTEMBER 3, 2013 AT 8:34 AM
Yeah, i mailed to cayanmobile@gmail.com and they immediately changed it >.>
But apparently they own.
inewmobilestore.com(its even posted as a legit site on gizchina http://www.gizchina.com/2...000-advanced-20-discount/ )
umi-store.com
ainoltabletpc.com
ondatabletpc.com
xiaomimobilestore.com
And a jiayu store (cant remember wich one)
And this is what they mailed me back:
“thanks for your tips , our xiaomi site not official store, but we sell oirginal cellphone.
cayanmobile@gmail.com”
im kinda confused right now :\ because it seems all legit, cayanmobile even has a gizchina account.
but it looks to good to be true
Iemand had al navraag gedaan. Trek maar je eigen conclusie. Just another reseller met tig tld's en templates voor webstores. En toch hé.. met creditcard/Paypal betalen en ik zie wel. Voor 100 euro die Red Rice in handen krijgen is toch ook grappig. Al heb ik dan niet langer de primeur als eerste tweaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan ben je al te laat, want er is al een Tweaker geweest die naast zijn mi2s ook al een red rice heeft, en uitvoerig getest heeft.
Tweaker Kwismum wel te verstaan.
Hier zijn review:
productreview: Xiaomi Hongmi Zwart review door Kiswum

En, om eerlijk te zijn: ik gebruik ook (vrijwel) geen 3G. Maarja. Wat wil je ook zonder abonnement..
Binnenkort maar eens een goedkope simonly aflsuiten.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 03-09-2013 21:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Let op:
Dit is het topic mbt levertijden en prijzen, voor inhoudelijke discussies over de verschillende toestellen zie Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Lees ook altijd de TS voordat je een vraag stelt :)