Als je gewoon de $ prijs in € omzet dan koop ik hem wel in Nederland.Anoniem: 529305 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:03:toon volledige bericht
Beste tweakers, voor mijn studie ben ik bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf(je) en daarvoor wil ik even een kort marktonderzoekje doen. Mijn idee was om Chinese smartphones zoals die van Faea/iOcean/Umi etcetera in Nederland te gaan verkopen. Wat zou voor jullie echter de drempel zijn om bij een Nederlandse webwinkel in plaats van een Chinese te bestellen?
Als Nederlandse webwinkel kun je natuurlijk binnen een dag de telefoon leveren (mits in voorraad), al is de prijs wel hoger i.v.m. BTW, verzendkosten en een kleine marge. Ook kun je een omruilgarantie bieden (bijvoorbeeld binnen 14 dagen de telefoon retourneren en het aankoopbedrag terugkrijgen).
In het hypothetische geval dat jullie via iBuyGou een Faea F1 kunnen kopen voor 180USD of bij een Nederlandse webwinkel voor 180EUR (inclusief de eerder genoemde voordelen), waar gaat dan jullie voorkeur naar uit? Betalen jullie liever een premium (en zo ja, hoe veel?), of betalen jullie liever iets minder, wachten jullie iets langer en hopen jullie dat de telefoon door de douane slipt en dat zo BTW en inklaringskosten ontlopen worden?
Mochten jullie de tijd hebben om hierop te reageren, alvast heel hartelijk bedankt.
(mocht dit niet de juiste plaats zijn om dit te vragen, mijn welgemeende excuses!)
Ik gok echter dat je dan wel een goede connectie moet hebben om ze voor een lagere prijs in te kopen anders hou je er niets aan over.
De douane/inklaring is meestal net onder de 30€, dus voor mij zou ik maximaal ongeveer 20€ meer willen betalen dan via een chineze webshop. De levering vanuit China duurt met DHL minder dan een week, sneller dan menig nederlands webshopje met trage bevestiging.
Het voordeel moet dan in de garantie zitten, maar ik heb nog geen ervaring met garantie verhalen uit China, dus ik weet niet hoe moeilijk/slecht dat gaat.
Overigens speuren de meeste hier aardig het internet af op zoek naar een goede prijs en dat betekent dat de FAEA F1 uit je voorbeeld al voor 160$ te krijgen is en dus niet oor 180$, daar gaat je winst