SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Dit is een Forum om je mening to delen met anderen of niet?
Vandaar dat ik dit deel met andere potentiele kopers, ik wil hun alleen maar waarschuwen dat het allemaal niet zo is als het er uitziet. Mooie website en gelikte campagnes, maar als het er op neer komt sturen ze heel slecht de artikelen af, na de bestelling hoor je vervolgens niets meer.
Dan moet je contact opnemen en sta je in giga lange wachtrijen met de chat, op email wordt al helemaal niet gereageerd. Dat noem ik dus een aanfluiting. Kan er niets anders van maken.
Wij hebben meerdere webshops operationeel in Europa, en dit gedrag wordt gewoon niet geaccepteerd, en in China is dat gedrag ook niet nodig, dat wil ik alleen maar even kwijt.
De goede webshops in China hebben zeker ook goede service en contactuele vaardigheden, zoals het europese systeem, in sommige opzichten misschien wel beter, ze werken dag en nacht en houden alles in de gaten voor je.
Om en voorbeeld te noemen, als onze zendingen in Spanje aankomen bij de douane krijgen we netjes een email van de fabriek die het levert, de account managers zitten er boven op en service is top.
Dat dat allemaal te ver gaat voor een Pandawil begrijp ik ook wel, in een consumenten markt gericht product, maar zoals het nu gaat kan toch niet. Waarom zijn er meerdere mensen op dit forum die niet tevereden zijn en zich afvragen of het wel goed komt, mensen die hun geld terug nemen via paypal, omdat er gewoon gebrek aan communicatie is, geen voorraad van de producten, wel laten betalen voor snelle verzendingen en vervolgens krijg je je producten niet.
Wij doen dagelijks zaken met 7 grote suppliers vanuit China, dus we weten wel degelijk hoe het wel kan.
Overigens, ik ben blij om te horen dat jij wel goede ervaringen hebt met hun!
Flowdesign, zou je mij willen vertelen waarom je uberhaupt ingaat op een objectieve mening van een Forum lid, is dit omdat je persoonlijk wel goed geholpen bent door Pandawil, of omdat je enige banden onderhoud met Pandawil.
Ik zou zeggen, val andere leden niet lastig met het geven van hun mening, waar dit Forum voor bedoeld is, en schrijf gewoon je eigen mening, zonder een ander lid aan te vallen.
Als je dat namelijk doet, kom je niet echt objectief meer over lijkt mij.
En Flowdesign:
Wie zegt dat ik op vakantie ben?
Kort maar krachtig: Voor een dubbletje op de eerste rij moeten mensen niet verwachten dat ze topservice krijgen, als je niet kan wachten bestel je toch chinaphones via NL webshops ? Bij heel veel mensen gaat het wel snel, en bij sommigen iets minder, kan gebeuren, is voornamelijk de mentaliteit in China. Daar maken ze zich niet druk om een paar dagen meer of minder. We zouden wat meer als hun moeten zijn, al dat strakke gedoe in Europa wordt je soms ook niet goed van.
Zijn verhaal is vooral over de communicatie van die webshops, dat is gewoon inderdaad meestal waardeloosFlyEragon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:20:
[...]
Kort maar krachtig: Voor een dubbletje op de eerste rij moeten mensen niet verwachten dat ze topservice krijgen, als je niet kan wachten bestel je toch chinaphones via NL webshops ? Bij heel veel mensen gaat het wel snel, en bij sommigen iets minder, kan gebeuren, is voornamelijk de mentaliteit in China. Daar maken ze zich niet druk om een paar dagen meer of minder. We zouden wat meer als hun moeten zijn, al dat strakke gedoe in Europa wordt je soms ook niet goed van.
Verwijderd
Fijne dag allemaal en ik stop even met reageren, er worden allemaal conclusies getrokken n.a.v. mijn posting, als ik daar allemaal op moet gaan reageren ..... lijkt me niet zinvol.
Mijn mening is duidelijk lijkt mij.
Als je betaald voor DHL mag je wel gewoon DHL verwachten. Je betaald extra voor een stuk extra service, als je dat vervolgens niet krijgt kan je wel over een aanfluiting spreken. Tevens is het vrij idioot om anderhalve week te moeten wachten op een tracking code.FlyEragon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:20:
[...]
Er zijn tevens genoeg Chinese shops die wel gewoon duidelijk communiceren, doen wat je vraagt en op tijd zorgen voor de juiste tracking. Bij Etotalk heb ik ook betaald voor DHL en dat was destijds geen enkel probleem. Kreeg keurig een tracking code en binnen een week was de telefoon in huis.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Kan ik mee leven.
Zelfde bij vkamobi.com, maar daar was het 4 week.
Dat bedoel ik ook, heb ook wel vaker bij Pandawill besteld zonder problemen, en ook snel geleverd zelfs met china post. Het is maar net afhankelijk van de drukte etc. denk ik. Pandawill heeft waarschijnlijk de meeste klanten gezien de poll ergens in dit topic, dus zullen ze het vaak erg druk hebben. Maar waar ik op doelde is gewoon dat er een soort algemene gedrag in China is wat iets kalmer en rustiger is. Ik heb in het verleden veel zaken gedaan met mensen uit China, en keer op keer loop je tegen dezelfde mentaliteit aan. Voordat je een deal hebt gaat alles supersnel, na de deal alles op een slakkengangetje, tenzij je de hoofdprijs betaald.Tsurany schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Als je betaald voor DHL mag je wel gewoon DHL verwachten. Je betaald extra voor een stuk extra service, als je dat vervolgens niet krijgt kan je wel over een aanfluiting spreken. Tevens is het vrij idioot om anderhalve week te moeten wachten op een tracking code.
Er zijn tevens genoeg Chinese shops die wel gewoon duidelijk communiceren, doen wat je vraagt en op tijd zorgen voor de juiste tracking. Bij Etotalk heb ik ook betaald voor DHL en dat was destijds geen enkel probleem. Kreeg keurig een tracking code en binnen een week was de telefoon in huis.
ZoPo c2 platinum van pandawill
Item No: RF148
Despatch No.: 4
Beat No.:
Status Date Status Description
25-06-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
27-06-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
02-07-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)
03-07-2013 Attempted Delivery (Country code: NL)
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Nu mag ik dus morgen fijn even een uur op en neer rijden, bedankt DHL.
Neem aan dat ik het pas morgen kan ophalen en niet vanmiddag nog? Er ligt nu thuis een briefje in de bus maar geen idee wat er op staat. Krijg ik nog een SMS als het pakket bij het ophaalpunt ligt?
[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 04-07-2013 13:17 ]
Kun je het niet op je werkadres laten bezorgen?Tsurany schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:11:
Ja bij mij komt het pakketje uit London dus geen inklaring. Vorige twee keer ging het prima, kwamen ze aan het einde van de dag. Maar kwart over twaalf langs komen en denken dat mensen thuis zijn? Pff.
Ik heb zojuist weer voor iemand een Nexus 10 besteld, die laat ik fijn door DHL bij m'n vriendin op haar werk in Duitsland bezorgen. Geen enkel probleem
Ik zou er niet eerder heen gaan dan morgen einde dag.Neem aan dat ik het pas morgen kan ophalen en niet vanmiddag nog? Er ligt nu thuis een briefje in de bus maar geen idee wat er op staat. Krijg ik nog een SMS als het pakket bij het ophaalpunt ligt?
Kun je niet via de tracking code zien of het daar aangekomen is?
[ Voor 34% gewijzigd door FlowDesign op 04-07-2013 13:28 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ja had ik achteraf beter kunnen doen.FlowDesign schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:27:
Kun je het niet op je werkadres laten bezorgen?![]()
Ik heb zojuist weer voor iemand een Nexus 10 besteld, die laat ik fijn door DHL bij m'n vriendin op haar werk in Duitsland bezorgen. Geen enkel probleem
Geen idee of ik dat kan zien. Heb persoonlijk geen zin daar morgen pas aan het eind van de dag langs te gaan. Wat een flut bedrijf, laatste keer dat ik DHL gebruik. Als ik wist dat het in Amersfoort opgehaald moest worden had ik wel een andere keuze gemaakt.Ik zou er niet eerder heen gaan dan morgen einde dag.
Kun je niet via de tracking code zien of het daar aangekomen is?
Je zou denken van wel.dutchgio schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:57:
Als ze In een week vanaf China je pakketje naar Nederland kunnen halen, moeten ze in Nederland toch ook vrij snel een pakketje naar zo'nvophaalpunt kunnen brengen??
Toch nog even terugkomend op Pandawill, na het een ander via het forum geregeld te hebben, zijn ze wel snel met hun acties. Inmiddels is het pakketje onderweg met DHL. Chat en email werkte voor mij voor geen meter, maar over de service via het forum heb ik vooralsnog niets te klagen.Redinox schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:31:
[...]
...Ben benieuwd hoe het nu verder gaat...
Reactie via het forum was iig hoopvol en ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel.
En tsja, via mijn werk kom ik in contact met mensen over de hele wereld, en overal hebben mensen een andere gebruiksaanwijzing. Zeg de juiste dingen en je krijgt echt veel gedaan, maar verwacht niet dat de typische nederlandse manier van communiceren effect heeft (overigens bedoel ik hier niemand in het bijzonder mee hoor, gewoon een algemene observatie). Een beetje overdreven aardig doen werkt in Azie over het algemeen wel aardig.
Ik begrijp ook wel dat het allemaal beter kan en dat het bij anderen beter is, maar dat zeg je zelf eigenlijk ook al. Wat dat betreft zitten we op één lijn
Ik dacht dat je op vakantie was in Spanje, maar blijkbaar woon/werk je daar.
Waarom je mij vraagt waarom ik reageer op een objectieve mening (pleonasme-alert!) is mij eerlijk gezegd een raadsel, maar ik denk dat je als vijftiger misschien nog niet helemaal bekend bent met hoe een forum op het internet te werk gaat, dat kan ik je wel uitleggen hoor

Als je namelijk op een openbaar forum een reactie plaatst, dan staat het iedereen vrij om daar openbaar op te reageren. Of het nou een mening of een feit is, dat doet er niet toe. Blijkbaar ben je (of moet ik u zeggen?) niet gewend aan tegenspraak (regeren met de botte bijl kán effectief zijn) en is dat de reden waarom je (u?) zo reageert op mijn reactie. Een forum is namelijk per definitie bedoeld voor het delen van informatie en de gelegenheid bieden tot het voeren van discussies.
Hier is wel een oplossing voor hoor: gewoon geen mening (of feit) op een openbaar forum zetten.
Dat wordt 38 euro extra betalen. Zo zie je maar weer dat het echt een loterij is.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ze kunnen dan op een ander adres afleveren als je ze dan opbelt.
Moet je baas natuurlijk akkoord gaan dat DHL even langskomt.
Kennelijk doet auto correct het goed en merk ik het de volgende dag pas

[ Voor 49% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2013 07:59 ]
leuke actie, kortingscode werkt bij mij niet voor THL100 toestel.benbaba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:06:
Voor de geïnteresseerden vanaf (vandaag) 04-07 tot 11-07 kortigen op 8 THL toestellen zie hier en een $10 kortings coupon: discount10.
RL code is het referentienummer van de brief die je krijgt om op te geven wat de waarde van je pakketje is. Als je dat formulier snel invult en terugstuurt heb je 3 dagen later je pakketje.Paperbag24 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:06:
Code omgezet nar NL 3s code rare code met RL ofzo ook werkt ie niet ligt nu bij de inklaring dat kan nog wel eens lang gaan durenvolgens de medewerkster :-)
ok bedankt dit wist ik niet weer wat wijzer geworden:)FlowDesign schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:36:
[...]
RL code is het referentienummer van de brief die je krijgt om op te geven wat de waarde van je pakketje is. Als je dat formulier snel invult en terugstuurt heb je 3 dagen later je pakketje.
Ben benieuwd of ik het toestel dan wel krijg binnen een week, daar betaal je immers voor.
komt voor bij mixeshop dat ze het niet op voorraad hebben dan wachten ze tot het op voorraad is ook kan je op de status geen pijl op trekken blijft ook meestal op processing staan staat ineens DHL voor de deur had ik ook met mixeshopChristiano007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:04:
Hmmm bij Mixeshop 4 juli besteld en vandaag (voor china is het al avond) nog steeds niet verzonden.
Ben benieuwd of ik het toestel dan wel krijg binnen een week, daar betaal je immers voor.
Toestel is vannacht op de post gegaan , en zit nu nog in Hong Kong volgens DHLPaperbag24 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:38:
[...]
komt voor bij mixeshop dat ze het niet op voorraad hebben dan wachten ze tot het op voorraad is ook kan je op de status geen pijl op trekken blijft ook meestal op processing staan staat ineens DHL voor de deur had ik ook met mixeshop![]()
En er gebeurd weinig, staat nog steeds op Shipment information received
[ Voor 7% gewijzigd door Christiano007 op 07-07-2013 11:18 ]
Kan er op google weinig over vinden, alles gaat over auto's
ZOLL-ABFERTIGUNG: In Einzelfällen kann es vorkommen, dass einige Tage nach Eintreffen des Paketes in Ihrem Land, der Status des Pakets auf der DHL Internetseite noch immer auf "Clearance Delay" oder "On Hold" steht. Hier ist es dann notwendig, an die DHL Zollabteilung einen PayPal Zahlungsnachweis zu senden. Gehen Sie bitte wie folgt vor: 1. Leiten Sie die Email, die Sie von PayPal nach erfolgter Zahlung bekommen haben, an die Email Adresse von DHL Deutschland in Leipzig weiter: lejhubcustoms@dhl.com 2. Im Betreff nennen Sie bitte Ihre 10-stellige Verfolungsnummer und den Text "Zahlungsnachweis" (Beispiel: 977455122 - Zahlungsnachweis) 3. Ein Beispieltext für die Email an DHL kann etwa so lauten: "Sehr geehrte Damen und Herren bei DHL, anbei finden Sie den Zahlungsnachweis für die Sendung mit der Verfolgungs-Nummer: xxxxxxxxx (Ihre Verfolgungsnummer). Eine Zollnummer liegt nicht vor da es sich um einen privaten Import handelt. Bitte die Ware schnell verzollen und ausliefern. Mit freundlichen Grüßen - Ihr Name - - Ihre Kontaktdaten" |
[ Voor 67% gewijzigd door thefox154 op 07-07-2013 15:15 ]
Ik weet niet beter als dat in Duitsland de douane nog strikter is als bij ons en bijna alles van buiten de EU belast wordt, dus gijzelen ze je pakket tot de taxen zijn betaald en dan word het je toegezonden.thefox154 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:40:
Is er iemand die weet wat de regels in Duitsland zijn met betrekking tot import. Wat ik begrijp van bijvoorbeeld CECT-shop is dat in Duitsland een privé persoon geen naheffing/toeslagen/etc hoeft te betalen bij import. Maar mijn duits kan me ook in de steek alten. Aangezien ik meerdere Duitse verzendadressen heb laat ik het dan liever hierheen sturen dan hoef ik niet te gokken op wel/geen naheffing.
ZOLL-ABFERTIGUNG:
In Einzelfällen kann es vorkommen, dass einige Tage nach Eintreffen des Paketes in Ihrem Land, der Status des Pakets auf der DHL Internetseite noch immer auf "Clearance Delay" oder "On Hold" steht.
Hier ist es dann notwendig, an die DHL Zollabteilung einen PayPal Zahlungsnachweis zu senden. Gehen Sie bitte wie folgt vor:
1. Leiten Sie die Email, die Sie von PayPal nach erfolgter Zahlung bekommen haben, an die Email Adresse von DHL Deutschland in Leipzig weiter: lejhubcustoms@dhl.com
2. Im Betreff nennen Sie bitte Ihre 10-stellige Verfolungsnummer und den Text "Zahlungsnachweis" (Beispiel: 977455122 - Zahlungsnachweis)
3. Ein Beispieltext für die Email an DHL kann etwa so lauten:
"Sehr geehrte Damen und Herren bei DHL,
anbei finden Sie den Zahlungsnachweis für die Sendung mit der Verfolgungs-Nummer: xxxxxxxxx (Ihre Verfolgungsnummer). Eine Zollnummer liegt nicht vor da es sich um einen privaten Import handelt.
Bitte die Ware schnell verzollen und ausliefern.
Mit freundlichen Grüßen
- Ihr Name -
- Ihre Kontaktdaten"
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Wat er staat is dat je gewoon belasting moet betalen maar omdat het privaat is geef je geen BTW-nummer op.thefox154 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:40:
Is er iemand die weet wat de regels in Duitsland zijn met betrekking tot import. Wat ik begrijp van bijvoorbeeld CECT-shop is dat in Duitsland een privé persoon geen naheffing/toeslagen/etc hoeft te betalen bij import. Maar mijn duits kan me ook in de steek alten. Aangezien ik meerdere Duitse verzendadressen heb laat ik het dan liever hierheen sturen dan hoef ik niet te gokken op wel/geen naheffing.
ZOLL-ABFERTIGUNG:
In Einzelfällen kann es vorkommen, dass einige Tage nach Eintreffen des Paketes in Ihrem Land, der Status des Pakets auf der DHL Internetseite noch immer auf "Clearance Delay" oder "On Hold" steht.
Hier ist es dann notwendig, an die DHL Zollabteilung einen PayPal Zahlungsnachweis zu senden. Gehen Sie bitte wie folgt vor:
1. Leiten Sie die Email, die Sie von PayPal nach erfolgter Zahlung bekommen haben, an die Email Adresse von DHL Deutschland in Leipzig weiter: lejhubcustoms@dhl.com
2. Im Betreff nennen Sie bitte Ihre 10-stellige Verfolungsnummer und den Text "Zahlungsnachweis" (Beispiel: 977455122 - Zahlungsnachweis)
3. Ein Beispieltext für die Email an DHL kann etwa so lauten:
"Sehr geehrte Damen und Herren bei DHL,
anbei finden Sie den Zahlungsnachweis für die Sendung mit der Verfolgungs-Nummer: xxxxxxxxx (Ihre Verfolgungsnummer). Eine Zollnummer liegt nicht vor da es sich um einen privaten Import handelt.
Bitte die Ware schnell verzollen und ausliefern.
Mit freundlichen Grüßen
- Ihr Name -
- Ihre Kontaktdaten"
Overigens had ik laatst ook iets met DHL laten bezorgen in Duitsland waar een waarde van 20 dollar op stond en ik hoefde niets te betalen. Er zat wel een snee in de DHL zak, dus ze hebben er wel degelijk in gekeken. Maar het doosje wat erin zat was volledig met bubbelfolie en veel tape omwikkelt dus toen hadden ze geen zin meer om moeilijk te doen denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 08-07-2013 10:57 ]
EDIT
Status nu veranderd naar 'with delivery courier', grote kans dus dat deze vandaag bezorgd wordt
[ Voor 16% gewijzigd door partyondude op 08-07-2013 10:23 ]
Date Time Event Processed by Notes
Fri 28.06.2013 17:23 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:23 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:23 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:24 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:24 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 08.07.2013 08:24 Arrival at border point of destination country NLAMSA
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
ri 28.06.2013 17:23 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:23 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:23 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:24 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Fri 28.06.2013 17:24 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 08.07.2013 08:24 Arrival at border point of destination country NLAMSA
Mon 08.07.2013 23:16 Released by customs NL
13 Zending gearriveerd op DHL-vestiging AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:35
12 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 06:20
11 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:30
10 Douane inklaring compleet om AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:29
9 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 04:44
1 Colli
8 Status douane bijgewerkt AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 03:35
7 Vertrokken van DHL vestiging in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:32
maandag, Juli 08, 2013 Locatie Tijd Colli
6 Verwerkt in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:50
5 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:37
4 Vertrokken van DHL vestiging in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:23
3 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:09
2 Verwerkt in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 16:58
1 Zending opgehaald HONG KONG - HONG KONG 13:11

Donderdag besteld, werd helaas pas zaterdagavond opgehaald (waarom er maandag staat weet ik ook niet) en de rest ging eigenlijk heel vlot. Hoop het toestel vandaag te hebben zonder extra kosten.
Waar heb je 'em besteld? en wat is de de indruk van die shop?SlinkingAnt schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:40:
Afgelopen vrijdag ook de Faea F1 besteld, is vandaag vanuit Hong Kong vertrokken met DHL naar een 'onbekende bestemming'. Ben benieuwd
Verwijderd
Op 4 juli kreeg ik van Antelife de melding dat de Zopo verstuurd zou zijn en kreeg ik een tracknummer. Helaas wordt dit nummer nu een week later nog steeds niet herkend op swisspost.com. Is dit normaal? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier dat het eigenlijk binnen een dag 3 zou moeten werken.
Bij mij bleek swisspost iets anders te zijn, namelijk HongKong Post of Chinapost.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:58:
Ik heb op 29 juni bij Antelife de Zopo C2 Platinum besteld. Met de kortingscode C2Platinum iets van € 210 euro betaald. Gekozen voor levering door Swiss Post omdat ik daar de kans groter achtte geen BTW etc. te hoeven betalen. DHL is weliswaar sneller maar die vatten hun taak als douane-expediteur zeer serieus op en pakken elk pakketje aan is mijn ervaring.
Op 4 juli kreeg ik van Antelife de melding dat de Zopo verstuurd zou zijn en kreeg ik een tracknummer. Helaas wordt dit nummer nu een week later nog steeds niet herkend op swisspost.com. Is dit normaal? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier dat het eigenlijk binnen een dag 3 zou moeten werken.
Kijk even op http://track-chinapost.com/ daar kan je tracken voor een aantal postbedrijven.
Er staat uitgelegd welk soort code bij welke aanbieder hoort.
Gisteren hetzelfde bij Antelife een trackingnummer met Swiss post en het het nummer eindigt met HK dus Hongkongpost.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:58:
Verwijderd
en die gaf wel aan dat het inderdaad Swiss Post is. Maar verder onbekend.
Ik vraag me nu af of het pakketje echt wel is verstuurd door Antelife of dat ze misschien alleen een trackingnummer hebben gereserveerd om de klant tevreden te stellen.
Verwijderd
Ik zou er gewoon een paar mailtjes aan wagen, mondigheid wordt vaak wel beloondVerwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:41:
Ja die ook, maar ook daar kan hij niks vinden. Nou ja, gewoon maar blijven wachten dus. Veel meer kan ik ook niet doen.
De vraag is natuurlijk wat voor antwoord je krijgt, maarja iets is beter dan niets!
De ervaring leert dat je tracking code een paar dagen nodig heeft om daadwerkelijk traceerbaar te zijn. Vaak is dit dan ook meteen dat je pakketje China al uit is.Smobbo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:06:
[...]
Ik zou er gewoon een paar mailtjes aan wagen, mondigheid wordt vaak wel beloond.
De vraag is natuurlijk wat voor antwoord je krijgt, maarja iets is beter dan niets!
Dat is helemaal waar! Meestal duurt het 2 dagen, al hoor je ook dat ze je een nummer als zoethoudertje geven terwijl hij nog niet verzonden is.dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:12:
[...]
De ervaring leert dat je tracking code een paar dagen nodig heeft om daadwerkelijk traceerbaar te zijn. Vaak is dit dan ook meteen dat je pakketje China al uit is.
In het geval van jopp34 is het al een week geleden, vandaar dat ik aangaf dat een mailtje sturen kan helpen
Verwijderd
Verwijderd
Thanks for your patience .
Your order has been sent in July 5th , but Swiss post released a notice , they forbids shipping products with battery because of security check , so all parcels we sent in July 4-9th will be returned us from Hongkong , then we resent it to you by HK post , please understand .the new tracking number is RCXXXXXXXXXHK
Als het waar is zou hij nu dus ergens in China moeten rondzwerven en is nog niet onderweg naar Nederland. En hoewel hij dus nog niet verstuurd is met HongKong post hebben ze wel al een track & trace nummer af kunnen geven.
Dat nieuwe T&T nummer hebben ze dus alvast gereserveerd.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:47:
En ik heb een mail terug van Antelife, interessant om even te delen:
Your order has been sent in July 5th , but Swiss post released a notice , they forbids shipping products with battery because of security check , so all parcels we sent in July 4-9th will be returned us from Hongkong , then we resent it to you by HK post , please understand .the new tracking number is RCXXXXXXXXXHK
Als het waar is zou hij nu dus ergens in China moeten rondzwerven en is nog niet onderweg naar Nederland. En hoewel hij dus nog niet verstuurd is met HongKong post hebben ze wel al een track & trace nummer af kunnen geven.
Dit is trouwens ook de reden waarom het vaak niet meer via ChinaPost verstuurd wordt, die doen ook moeilijk over de lithion batterij die in telefoons zit...
Ik kreeg ook geen trace, en heb nu een DHL tracking nrVerwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:47:
En ik heb een mail terug van Antelife, interessant om even te delen:
Your order has been sent in July 5th , but Swiss post released a notice , they forbids shipping products with battery because of security check , so all parcels we sent in July 4-9th will be returned us from Hongkong , then we resent it to you by HK post , please understand .the new tracking number is RCXXXXXXXIXXHK
Mi. zal de brandstof dan toch wel op zijn.

Nee boeren bedrog, kiezen voor Hongkong post trackingnr. van China airmail trackingnr. krijgen, dan meld je dat die het niet doet, en dan krijg je een DHL premium air nr.
Goochelen met trackingnr. noem ik dat.
Ik ben er weer lekker mee, gelukkig betaald.met PayPal dus
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Nu nog wat dagen wachten dus

EDIT: heb hem binnen vandaag
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 13-07-2013 14:24 ]

In dat geval kan je beter naar pandawill je statement aangeven, klachten en refund aanvragen bij PayPal maakt ze zenuwachtig.n0elite schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:10:
Ik moet al 15 dagen wachten op een order (iOcean X7) bij pandawill die nog niet verzonden is. Heb meerdere malen gevraagd wanneer ze het zouden verzenden maar ze zeggen steeds 'within 1-3 working days''. Ben het eigenlijk zat en heb wel zin om een paypal dispute in te dienen om gewoon pandawill een hak te zetten.
Waarschijnlijk kiezen ze ervoor de order te cancelen, maar of je dat wilt?
Ik vraag me af hoe ze dat interpreteren want ik heb donderdagavond een bestelling gedaan en tot op heden is er nog niets verstuurd. Een mail van mij over datgeen ik wil dat ze op het pakket vermelden qua waarde, werd ook beantwoord met een opmerking van 'aub geduld, het duurt 4 dagen voor we kunnen versturen want we controleren elke zending handmatig of de telefoon in orde is'. Dat spreekt de 24 hour shipping dus behoorlijk tegen. Overigens voor DHL gekozen als verzendmethode.
Goed, we wachten af, morgen zijn er 24 ' kantoor uren' voorbij en gaan we eens informeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 15-07-2013 16:27 ]
24 uur shipping is een lokkertje, niks meer, niets minder. Ga er maar van uit dat het minstens een week duurt voordat het verzonden is. Klagen heeft geen zin en vragen worden toch met standaard antwoordje afgehandeld.Lord_Dain schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:22:
Bij Antelife beweren ze dat ze binnen 24 uur 'shippen'.
Ik vraag me af hoe ze dat interpreteren want ik heb donderdagavond een bestelling gedaan en tot op heden is er nog niets verstuurd. Een mail van mij over datgeen ik wil dat ze op het pakket vermelden qua waarde, werd ook beantwoord met een opmerking van 'aub geduld, het duurt 4 dagen voor we kunnen versturen want we controleren elke zending handmatig of de telefoon in orde is'. Dat spreekt de 24 hour shipping dus behoorlijk tegen. Overigens voor DHL gekozen als verzendmethode.
Goed, we wachten af, morgen zijn er 24 ' kantoor uren' voorbij en gaan we eens informeren.
Bij mij hadden ze geen waarde op het pakket gezet, maar moest slechts 26 euro bij betalen bij DHL.
Vandaag zag ik een status update: "Arrival at border point of destination country", maar hij blijkt nu in Milaan te zijn (ITMILA). Weet iemand of het normaal is dat pakketjs via Milaan gaan bij Swisspost? Dat "destination country" vind ik een beetje vreemd eigenlijk.
Is via de tracking van Swisspost ja. Misschien heeft pandawill wel de verkeerde tracking code gegeven.Lord_Dain schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:17:
Is dat via tracking code van swisspost? Ik las ergens dat swisspost geen pakketjes met accu accepteert, wellicht is dit de reden van de vreemde route.
About your order, our delivery time is 1-4 working days, because we need some time to deal with order , then test it before delivery to ensure quality . which cause some delay in shipping . please understand . we will send tracking number to you after delivery , please wait patiently .
Hopelijk deze week wel binnen met DHL!
Als ik hier zo naar de track&trace lijsten kijk, kregen de meeste mensen in het begin van de maand ongeveer na 10 dagen hun pakket binnen. Mijn Zopo C2 staat nu ook al 10 dagen op "Departure from border point of origin country"
En ik word al wat ongeduldig

Ik heb bij antelife donderdag ook de bestelling gedaan voor 2 x7 turbo via DHL. gisteren zijn deze binnen gekomen.[message=40568496,noline]Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10 stèrenssage]: dit vrijdag van customer support
About your order, our delivery time is 1-4 working days, because we need some time to deal with order , then test it before delivery to ensure quality . which cause some delay in shipping . please understand . we will send tracking number to you after delivery , please wait patiently .
Hopelijk deze week wel binnen met DHL!
Om het compleet te maken, ze werden binnen 24 uur verzonden en moest 32 euro betalen. Zonder specificatie
[ Voor 8% gewijzigd door dangerousp op 16-07-2013 14:33 ]
Je krijgt vanzelf een keer de status: "arrived at destination country. Dan wordt het pas spannend, want zelfs dan kan het nog 5 dagen duren voordat je pakketje in je handen ligtgreatgonzo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:00:
Ik ben wel benieuwd (of zeg maar ongeduldig) of meer mensen in de periode rond 5 juli iets besteld hebben via swisspost.
Als ik hier zo naar de track&trace lijsten kijk, kregen de meeste mensen in het begin van de maand ongeveer na 10 dagen hun pakket binnen. Mijn Zopo C2 staat nu ook al 10 dagen op "Departure from border point of origin country"
En ik word al wat ongeduldig
Met DHL expedited shipping laten versturen.
Ik kreeg vorige week maar geen T&T nummer, ik heb ze toen zaterdag gemaild en zondag kreeg ik gelijk een T&T nummer die ook gelijk al melding gaf op de DHL site dat het pakketje opgehaald was.
Maandagochtend vloog hij van Hong Kong naar Leipzig en afgelopen nacht is hij naar Amsterdam gereden.
Daar kwam hij rond 5 uur 's ochtends (vandaag dus) aan en rond 7 uur was hij klaar voor vertrek.
Half 9 was hij 'with delivery courier' en kon het wachten op de deurbel beginnen
Rond half 12 was de courier aan mijn deur en heb ik mijn telefoon in ontvangst genomen
Dat vind ik toch wel errug snel
Heb je uberhaupt een (tracking) code gekregen van Antelife, of een verandering in de status van je order op de site?dangerousp schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:24:
[...]
Ik heb bij antelife donderdag ook de bestelling gedaan voor 2 x7 turbo via DHL. gisteren zijn deze binnen gekomen.
Om het compleet te maken, ze werden binnen 24 uur verzonden en moest 32 euro betalen. Zonder specificatie
Ik heb donderdag pas laat in de avond besteld, maar daarna niets meer gehoord, en bestelling staat op processing. Volgens mij houden ze dat niet echt bij.
[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2013 15:22 ]
Monday, July 15, 2013 Location Time
15 Delivered - Signed for by : JANSEN DOETINCHEM 09:44
14 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:49
13 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:07
12 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:37
11 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:54
10 Clearance processing complete at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 02:21
Sunday, July 14, 2013 Location Time
9 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 22:26
8 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 21:34
7 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:28
6 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:00
5 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 15:20
4 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 03:23
3 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 02:50
Saturday, July 13, 2013 Location Time
2 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 23:00
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG 19:05
Wat the f**k, ik zie net dit mailtje in mijn spam staan van vanmorgen 4uur:
Thanks for your patience. We are handling your order. However, there is a problem. We can get the Iocean X7 Turbo MTK6589T in WHITE color only.
The factory told that the black color is not available recently. Would it be OK that we send you white color? We can send white color within 1-2 days if you accept.
Please respond and let me know ASAP.
Wat zal ik doen?
[ Voor 51% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2013 16:07 ]
Je kunt er boos om worden, maar zo werkt iedere Chinese webshop. Houd er gewoon rekening mee dat:Lord_Dain schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:05:
Ik denk idd dat jij mazzel had en ik pech. Waarom ze dan met zon k*tverhaal komen van, het kan 4 dagen duren omdat we moeten testen, dat snap ik dan niet. Blijkbaar is liegen redelijk laagdrempelig voor chinese webshops.
Wat the f**k, ik zie net dit mailtje in mijn spam staan van vanmorgen 4uur:
Thanks for your patience. We are handling your order. However, there is a problem. We can get the Iocean X7 Turbo MTK6589T in WHITE color only.
The factory told that the black color is not available recently. Would it be OK that we send you white color? We can send white color within 1-2 days if you accept.
Please respond and let me know ASAP.
Wat zal ik doen?
- Je een paar dagen moet wachten voordat er verscheept wordt.
- Je éérst informeert of een product/uitvoering op voorraad is voordat je betaalt.
Over het algemeen worden refunds wel prima behandeld. Men is je dus niet aan het scammen, maar doet gewoon zaken volgens de aziatische ja-cultuur.
Dat is even wennen voor ons westerlingen. Wij verwachten nee op rekest te krijgen als iets niet kan. Aziaten houden meestal dan liever hun mond dicht.
Maar goed, mijn opties zijn dus, akkoord gaan, een andere telefoon zoeken op hun site, of refund..
Ben maar akkoord gegaan met de witte, maakt niet zoveel uit, was meer boos vanuit principe (wat dus blijkbaar een cultuur verschil is...
[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2013 16:55 ]

DHL
En voor de tweede keer achter elkaar geen extra kosten hoeven betalen
Ik had toen bij mijn bestelling ook dropshipping toegevoegd puur zodat er geen logo's ed op zouden staan. Maar er stond ook geen gift ofzo op, had alleen gevraagd om er een waarde op te zetten van $40. Dit hadden ze wel gedaan, maar was niet na gekeken door dhl me pakketjes was namelijk ook opengemaakt.Sky Lynx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:27:
Ik zie dat de poll in de TS laat zien dat het gros bij Antelife bestelt. Voor degenen die daar reeds hebben besteld in het verleden: hebben jullie bij de bestelling gekozen voor de optie "Add Drop Shipping Service"? (= pakket zonder Antelife-logo, pakket wordt direct verstuurd vanuit magazijn en ik geloof dat de 'gift'-service dan ook vervalt).
Met DHL heb ik de indruk dat als hij via België richting NL gaat de douane daar veel strenger is en je vaker de kans hebt op extra bijbetalen vaak 25-28euro. Wat ik zo bij de meeste mensen lees als die via Leipzig direct na Eindhoven of Amsterdam gaat (en niet Brussel dus) hij heeft zonder extra kosten binnenkomt.
Hebben zij toen de waarde zelf bepaald en de inklaringskosten ambtshalve opgelegd of moest je in een briefwisseling het een en ander aantonen met factuur o.i.d.? En heb je in het laatste geval volgehouden dat het een waarde van $40 heeft?benbaba schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:44:
[...]
Ik had toen bij mijn bestelling ook dropshipping toegevoegd puur zodat er geen logo's ed op zouden staan. Maar er stond ook geen gift ofzo op, had alleen gevraagd om er een waarde op te zetten van $40. Dit hadden ze wel gedaan, maar was niet na gekeken door dhl me pakketjes was namelijk ook opengemaakt.
DHL rekent meestal zelf de kosten uit is vaak 25-30euro is gebaseerd op de verzendkosten vanuit hier voor dat/het pakketje dacht ik. Dien je contant bij aflevering aan de koerier te geven.Sky Lynx schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:06:
[...]
Hebben zij toen de waarde zelf bepaald en de inklaringskosten ambtshalve opgelegd of moest je in een briefwisseling het een en ander aantonen met factuur o.i.d.? En heb je in het laatste geval volgehouden dat het een waarde van $40 heeft?
Ik lees dat mensen TPG hebben gevraagd naar een track en trace code. Hoe doe je dit? Door gewoon de swisspost code aan hen te mailen?
Zijn volgens mij twee manieren de klantenservice van Post.nl op Twitter vragen of ze het nummer kunnen omzetten naar een 3S nummer vragen of anders bellen 0900-0570.greatgonzo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:24:
Ik lees dat mensen TPG hebben gevraagd naar een track en trace code. Hoe doe je dit? Door gewoon de swisspost code aan hen te mailen?
Ze accepteren geen paypal meer, dus ik heb met IDeal betaald, wat volgens mij alleen maar voordeliger is.
10 Juli kreeg ik het bericht dat het verzonden was,
De verzending was met Singapore post, gratis.
Met de tracking code kon ik deze informatie zien:
Status Date Status Description
11-07-2013 INFORMATION RECEIVED
12-07-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
15-07-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)
17-07-2013 Attempted Delivery (Country code: NL)
18-07-2013 Attempted Delivery (Country code: NL)
Via facebook heb ik ze eergisteren (17 juli) gevraagd om mijn trackingscode om te zetten in een nederlandse,
zodat ik hem hier kon volgen.
Op 18 juli kreeg ik deze code, en daar zag ik dat de levering gepland stond op 19 juli tussen 9 en 11 uur.
Netjes om 9:40 stond de postbezorger aan de deur en zonder extra kosten heb ik mijn pakketje in ontvangst mogen nemen:)
Telefoon zat in een stevig doosje, en was ook netjes ingepakt in bubbeltjesplastic.
Zeer snelle levering, en heb ook een zeer goede eerste indruk van de telefoon.
Bovendien kreeg ik er ook netjes een Europese oplader bij.
Voor de geïnteresseerden,
ik heb de telefoon besteld bij verkoper: Shenzhen
De telefoon had ik gekocht met 6% korting, die geldt nog zo'n 4 dagen.
Op het pakket stond dat er een 'phone' in zat ter waarde van 15 USD..
Misschien niet heel realistisch, maar het heeft zijn werk gedaan;)
Voordeliger misschien wel maar je bent wel overgeleverd aan de verkoper mocht je je geld terug willen hebben als er iets mis is met de levering. iDeal mist wat dat betreft elke vorm van kopersbescherming.timovdbrink schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:39:
Ze accepteren geen paypal meer, dus ik heb met IDeal betaald, wat volgens mij alleen maar voordeliger is.
"When you grow up your heart dies"
Daar heb je misschien wel gelijk in,sjaool schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:43:
[...]
Voordeliger misschien wel maar je bent wel overgeleverd aan de verkoper mocht je je geld terug willen hebben als er iets mis is met de levering. iDeal mist wat dat betreft elke vorm van kopersbescherming.
maar DHgate geeft het geld pas aan de koper zodra ik heb aangegeven tevreden te zijn met het product,
en ik heb aardig lang de tijd om anders via DHgate nog geld terug te vragen mocht het nodig zijn.
Bovendien was de verkoper door DHgate aangeduid als 'Top Merchant', wat betekent deze verkoper tot de beste verkopers behoort wat betreft service en kwaliteit, gebaseerd op hoeveel er verkocht wordt, hoeveel er tevreden zijn etc, dus echt bang om mijn geld kwijt te raken was ik niet.
[ Voor 38% gewijzigd door Tommy1401 op 19-07-2013 13:58 ]
Wat heb je uiteindelijk betaald voor DHL shipping? Ik heb zelf de F1 besteld met normale Registered shipping, en is erg snel verzonden, maar staat nu "Hong Kong for its destination on 13-Jul-2013".Smobbo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:13:
Ik heb afgelopen woensdag mijn FAEA F1 besteld bij FAEAmobile.com.
Met DHL expedited shipping laten versturen.
...
Dat vind ik toch wel errug snel
Shipment information received
Friday, July 19, 2013 at 08:32
Origin Service Area: HONG KONG - HKG - HONG KONG
Destination Service Area: EINDHOVEN - TILBURG - NETHERLANDS, THE
Dat zag er dus goed uit.
Als ik nu kijk op dezelfde tracking code, krijg ik
No result found for your DHL query. Please try again
Iemand dit ook al meegemaakt? Hoor ik nu een nieuwe code te krijgen ofzo?
Ik heb inmiddels een update gekregen en wat zie ik nu, in de update staat bij description; CELL PHONE.
Grrrr ik had toch expliciet gevraagd of ze er low value /mp3 player ofzo op wilden zetten en dat zouden ze doen. Hoe kan DHL nu weten dat het een cell phone is? Dan moet het er toch op zijn gezet? Of ze zien het aan de verpakking/doos?
[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 20-07-2013 13:25 ]
Ik denk dat ze gewoon op je pakketje cell phone hebben gezet, en jouw wat anders hebben verteld .Lord_Dain schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:36:
Hmmmm wat raar, vrijdag DHL tracking nummer ontvangen van 10 cijfers.
Shipment information received
Friday, July 19, 2013 at 08:32
Origin Service Area: HONG KONG - HKG - HONG KONG
Destination Service Area: EINDHOVEN - TILBURG - NETHERLANDS, THE
Dat zag er dus goed uit.
Als ik nu kijk op dezelfde tracking code, krijg ik
No result found for your DHL query. Please try again
Iemand dit ook al meegemaakt? Hoor ik nu een nieuwe code te krijgen ofzo?
Ik heb inmiddels een update gekregen en wat zie ik nu, in de update staat bij description; CELL PHONE.
Grrrr ik had toch expliciet gevraagd of ze er low value /mp3 player ofzo op wilden zetten en dat zouden ze doen. Hoe kan DHL nu weten dat het een cell phone is? Dan moet het er toch op zijn gezet? Of ze zien het aan de verpakking/doos?
China service, de waarheid is vaak ook ver weg.
Fri 05.07.2013 10:59 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Fri 05.07.2013 10:59 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 05.07.2013 10:59 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 05.07.2013 18:35 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Fri 05.07.2013 18:35 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Thu 18.07.2013 08:02 Arrival at border point of destination country NLAMSA
Thu 18.07.2013 22:13 Released by customs NL
Fri 19.07.2013 12:12 Released by customs NL
Fri 19.07.2013 16:39 Delivered 156837
Dat blijkt wel. Eerst een zwarte verkopen die niet eens door de fabriek geleverd wordt (en doen alsof op stock). Dan 3 dagen later dit pas mij melden en de keuze voor een witte geven. Daarna tot 2 keer toe beloven low value op het pakket te zetten en ook dit hebben ze niet gedaan.Supertip schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat ze gewoon op je pakketje cell phone hebben gezet, en jouw wat anders hebben verteld .
China service, de waarheid is vaak ook ver weg.
Nu maar hopen dat ik de juiste telefoon ga ontvangen. Ik ga iig nog wel mijn beklag doen over de slechte / niet juiste communicatie bij ze en dan zie ik wel hoe ze daar op reageren en wat ze ermee doen.
Verwijderd
Als Nederlandse webwinkel kun je natuurlijk binnen een dag de telefoon leveren (mits in voorraad), al is de prijs wel hoger i.v.m. BTW, verzendkosten en een kleine marge. Ook kun je een omruilgarantie bieden (bijvoorbeeld binnen 14 dagen de telefoon retourneren en het aankoopbedrag terugkrijgen).
In het hypothetische geval dat jullie via iBuyGou een Faea F1 kunnen kopen voor 180USD of bij een Nederlandse webwinkel voor 180EUR (inclusief de eerder genoemde voordelen), waar gaat dan jullie voorkeur naar uit? Betalen jullie liever een premium (en zo ja, hoe veel?), of betalen jullie liever iets minder, wachten jullie iets langer en hopen jullie dat de telefoon door de douane slipt en dat zo BTW en inklaringskosten ontlopen worden?
Mochten jullie de tijd hebben om hierop te reageren, alvast heel hartelijk bedankt.
(mocht dit niet de juiste plaats zijn om dit te vragen, mijn welgemeende excuses!)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 11:05 ]
Dit is het topic mbt levertijden en prijzen, voor inhoudelijke discussies over de verschillende toestellen zie Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
Lees ook altijd de TS voordat je een vraag stelt