Kan me nog herinneren dat in het verleden je wel eens had dat gebouwen/bomen vanuit het niets tevoorschijn kwamen, is niet het geval meer hoop ik?
Bedankt voor de video en je eerste impressies! Heb je al rally rijden geprobeerd? Hoe vind je dat tov GT5?
PSN: jannvsdvinvs
Voor degenen die bij bol.com gepreordered hebben, morgen zou als het goed is je game op de mat moeten liggen
. Kreeg namelijk net een mail van ze
.
Pff, als Saturn nou eens opschoot met hun antwoorden op tickets...
Er zaten maar 200 ofzo tickets tussen die van schumi en mij.
Met misschien 5 mensen, die elk 5 minuten per ticket bezig zijn, haal je 60 tickets per uur..
4 uur na schumi zou ik toch wel een bericht kunnen hebben?!
Er zaten maar 200 ofzo tickets tussen die van schumi en mij.
Met misschien 5 mensen, die elk 5 minuten per ticket bezig zijn, haal je 60 tickets per uur..
4 uur na schumi zou ik toch wel een bericht kunnen hebben?!
[ Voor 62% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2013 15:06 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hij is helaas niet meer te koop in de webshop, zou 'm daar graag pre-orderen voor de DLC packs en dan gewoon vrijdag ophalen in de winkel. Zo maar even een ticket openen en vragen of die packs ook vrijdag in de winkel erbij zitten.GAIAjohan schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:05:
Pff, als Saturn nou eens opschoot met hun antwoorden op tickets...
if (!coffee) {
Work = false; }
Daar heb ik eigenlijk niet echt op gelet; tot nu toe heb ik het niet opgemerkt en ben er ook niet door gestoord. Ik zal eens kijken of het te zien is.schumi2004 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:01:
Kan me nog herinneren dat in het verleden je wel eens had dat gebouwen/bomen vanuit het niets tevoorschijn kwamen, is niet het geval meer hoop ik?
Nog niet, maar dat ga ik vandaag even doen!Ontzettende_Jan schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:01:
Bedankt voor de video en je eerste impressies! Heb je al rally rijden geprobeerd? Hoe vind je dat tov GT5?
Ja klopt; helaas is mijn telefoon het beste wat ik op dit moment heb. Zo ziet de spray er op het scherm niet zo uit als een compleet witte wolk, maar zie je duidelijk veel meer detail en individuele waterdeeltjes en is het mogelijk om erdoorheen te kijken door de semi-transparantie. Zie het meer als een impressie van rijden in de regen dan een showcase van de echte graphics.schumi2004 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:03:
Zonde van de beeldkwaliteit
@schumi2004 hieronder: hahaha
[ Voor 5% gewijzigd door CaptainPanda op 04-12-2013 15:09 ]
@CaptainPanda
LOL zie nu pas dat het jouw filmpje is
LOL zie nu pas dat het jouw filmpje is
Verwijderd
Goed om te horen!CaptainPanda schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:56:
De beeldkwaliteit is erg goed (niet alleen voor de PS3, maar losstaand daarvan). Het beeld is enorm scherp en de viewing distance tijdens gameplay is erg goed. De scherpte is vergelijkbaar met die van GT5; mijn video geeft dit niet goed weer. Op het gebied van Level of Detail is het dus ongeveer GT5, maar met enkele verbeteringen: bandenrook en regendruppels zijn niet meer pixelig. Het enige grote verschil is de belichting; in GT5 was alles te fel en het dynamisch bereik erg klein, waardoor felle dingen te snel 'blown out' werden. Nu zijn contrast en belichting fantastisch en dat maakt het eigenlijk wel een groot verschil. Zie ook die filmpjes van deze user om de echte kwaliteit te zien: YouTube: RajmanGaming HD (helaas is alles overdag en juist daar zie je het minst verschil in belichting met GT5).
Tijdens cockpit view ondervind ik eigenlijk geen zichtbare zakkingen in de framerate, waardoor het erg vloeiend blijft. Alleen tijdens replays wordt het hakkerig.
Voor degenen die het spel hebben: ik raad het echt aan om te rijden met 100% regen en 100% water op het wegdek; de ervaring van het op de limiet rijden is subliem!
Hoe is de anti aliasing vergeleken GT5? En het probleem met 'flikkerende textures'?
Intertoys in Kampen heeft een bundel staan PS3 + GT6. En toen ik de verkoper vroeg naar een losse game, haalde die een doos uit het magazijn met losse GT6 en.

64,99? Pfuuw dat is een stevige prijs! Blij met m'n 52 Euro, ondanks dat ie nog veel goedkoper kon...red_arrow schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:03:
Intertoys in Kampen heeft een bundel staan PS3 + GT6. En toen ik de verkoper vroeg naar een losse game, haalde die een doos uit het magazijn met losse GT6 en.
[afbeelding]
Das inderdaad duur, volgens mij heb ik de steelcase voor die prijs gehaald.ksborg schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:07:
[...]
64,99? Pfuuw dat is een stevige prijs! Blij met m'n 52 Euro, ondanks dat ie nog veel goedkoper kon...
WTF?! Ik krijg ineens een mail dat ik ook moet wachten op een nabestelling?! weetee-ef
Verwijderd
Meer mensen die een pre-order hadden gedaan bij de MM maar nog geen afhaalbericht hebben ontvangen?
Ik zie dat mijn status bij saturn nu is veranderd naar "voorbereiden verzending"
Wie weet leveren ze nu ook vandaag uit aan de post en dan morgen op de mat. Zou wel mooi zijn, zeker nu al veel andere winkels ook al leveren. Vrijdag vrije dag en anders wordt t de hele tijd naar buiten staren waar de postbode blijft
Ik ben vooral benieuwd naar de rijeigenschappen en in hoeverre je verschil merkt met gt5
Hopelijk is de 1 mil. Credits bij de LE als code, want ik wil net als een paar andere , gewoon lekker zelf de auto's bij elkaar sparen
Wie weet leveren ze nu ook vandaag uit aan de post en dan morgen op de mat. Zou wel mooi zijn, zeker nu al veel andere winkels ook al leveren. Vrijdag vrije dag en anders wordt t de hele tijd naar buiten staren waar de postbode blijft
Ik ben vooral benieuwd naar de rijeigenschappen en in hoeverre je verschil merkt met gt5
Hopelijk is de 1 mil. Credits bij de LE als code, want ik wil net als een paar andere , gewoon lekker zelf de auto's bij elkaar sparen
psn: splettervlek
Dacht dat bartsmit zelfs op 67 euro zat.ksborg schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:07:
[...]
64,99? Pfuuw dat is een stevige prijs! Blij met m'n 52 Euro, ondanks dat ie nog veel goedkoper kon...
http://www.bartsmit.com/ps3-gran-turismo-6
'korting 2 euro', was zelfs 69
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb ook die special edition gehaald alleen die voucher code werkt nog niet. Meer mensen hier last van ?
Ja, het is niet goedkoop. Maar in die provinciestadjes heb je nooit veel keus qua prijs, en ik had gewoon zin om GT6 te spelen. Dat ene spel wat ik per jaar koop...TTMK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:13:
[...]
Das inderdaad duur, volgens mij heb ik de steelcase voor die prijs gehaald.
Enkele ervaringen tot nu toe:
Beeldkwaliteit is beter dan GT5
B Spec ontbreekt (nog)
Laadtijd van een race starten is nog steeds lang
Je verdient sterren met een gewonnen race
Iemand die hem in Groningen heeft kunnen kopen? Bij nedgame? Of intertoys.
Ik heb hem gevonden in 2 winkels (een onafhankelijke gameshop en Bart Smit), beide voor 67,99 euro... Ik kan wel nog een dagje wachten voor dat prijsverschil 
Forza 5 was overigens 64,99. Dat geloof je toch niet
Forza 5 was overigens 64,99. Dat geloof je toch niet
[ Voor 15% gewijzigd door ETzPliskin op 04-12-2013 17:45 ]
Die voucher code voor de Anniversary edition werkt niet in de store. meer die daar last van hebben ?
maversne schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:42:
Ik heb ook die special edition gehaald alleen die voucher code werkt nog niet. Meer mensen hier last van ?
Yup! hier ook. denk dat deze pas Vrijdag 00:01 werkt....maversne schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:44:
Die voucher code voor de Anniversary edition werkt niet in de store. meer die daar last van hebben ?
*denk alleen wel dat een keer vragen voldoende is hoor.....*
[ Voor 33% gewijzigd door TTMK op 04-12-2013 17:47 ]
Dan ligt het niet aan mij. We zullen vrijdag wel kijken of die code het dan doetTTMK schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:45:
[...]
Yup! hier ook. denk dat deze pas Vrijdag 00:01 werkt....
*denk alleen wel dat een keer vragen voldoende is hoor.....*
Wordt de voucher code los gegeven met GT6 of zit die in de verpakking zelf?
Zitten er bij mij 2 in het doosje.
Proberen ze nu btw weer het hele zut van 'echte' naam? Krijg je scherm met voornaam/achternaam, welke dus ook gebruikt wordt voor online races.
Wel weer fijn met mijn G25 te kunnen racen, maar kan concluderen dat de spdif uitgang van de PS3 best wel ruk is
Probleem had ik bij GT5 ook al, waar ik dacht dat het in de game zat, maar het is dus de PS3 zelf.
Edit, microtransactie zut:
Proberen ze nu btw weer het hele zut van 'echte' naam? Krijg je scherm met voornaam/achternaam, welke dus ook gebruikt wordt voor online races.
Wel weer fijn met mijn G25 te kunnen racen, maar kan concluderen dat de spdif uitgang van de PS3 best wel ruk is
The PlayStation Store updated today with the prices for these. They are as follows:
◾500,000 In-Game Credits (£3.99/€4.99)
◾1 Million In-Game Credits (£7.99/€9.99)
◾2,500,000 In-Game Credits (£15.99/€19.99)
◾7 Million In-Game Credits (£39.99/€49.99)
The video, below, showcases GT6's cars and reveals one of the top priced, the Jaguar XJ13, which costs 20 million credits. You can grind for it in traditional Gran Turismo fashion or you can buy it straight away if you drop £119.95 - that's the total you pay for two packs of 7m credits, two packs of 2.5m credits and one pack of 1m credits.
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2013 18:56 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mijn plaatselijke MM verkoopt al wel de PS3/GT6/LOU combo pack, maar niet de game los. De onafhankelijke gameshop hoopt morgen een zending GT6 games te krijgen die ook direct de verkoop in gaan.
Is het met de controller ook nog leuk racen ?
Vond GT5 niet echt lekker racen met een controller, Forza ging nog wel aardig goed.
Maar misschien toch maar een stuurtje gaan kopen.
Vond GT5 niet echt lekker racen met een controller, Forza ging nog wel aardig goed.
Maar misschien toch maar een stuurtje gaan kopen.
Vanavond komt een vriend langs die een doorgewinterde controller racer is, zal het hem eens vragen
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik heb mijn GT6 Anniv Edition ook besteld bij Mediamarkt. Al een tijdje geleden inmiddels ge preordert.
Maar ik laat hem thuis bezorgen. Maar als je dus naar Mediamarkt gaat krijg je dus extra DLC codes? zitten die er niet bij dan als ik hem door de bus krijg?
Maar ik laat hem thuis bezorgen. Maar als je dus naar Mediamarkt gaat krijg je dus extra DLC codes? zitten die er niet bij dan als ik hem door de bus krijg?
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Verwijderd
Ik zit eraan te denken om die gt6 bundel met the last of us op te halen. Is het het in jullie ogen nog waard om een ps3 te halen?
Ligt eraan wat je allemaal leuk vind qua games, maar voor de PS3 komt nog aardig wat goeie titels uit (word niet spontaan doodgebloed vanwege het uitbrengen van de PS4).Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:05:
Ik zit eraan te denken om die gt6 bundel met the last of us op te halen. Is het het in jullie ogen nog waard om een ps3 te halen?
Ik zou zelf alleen nog een maandje of 2 wachten tot de PS4 echt vand e grond komt, dan daalt de prijs van PS3 console ook hard denk ik..
Overigens zag ik vandaag nog een PS3 slim 320GB bij Mediamarkt liggen voor €219..
Ik twijfelde toch wel even
(gezien ik de sueprslim goedkoop vind aandoen..)
Maar ik heb nog een 500GB schijf in de phat zitten, waardoor die ook net zo goed meekaan.
Maar echt goedkoop vind ik €277 niet...
In 2009? kocht ik mijn phat 80GB met resistance2 voor €180..
Overigens zag ik vandaag nog een PS3 slim 320GB bij Mediamarkt liggen voor €219..
Ik twijfelde toch wel even
Maar ik heb nog een 500GB schijf in de phat zitten, waardoor die ook net zo goed meekaan.
Maar echt goedkoop vind ik €277 niet...
In 2009? kocht ik mijn phat 80GB met resistance2 voor €180..
[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2013 21:29 ]
Ik zit er ook over te denken, maar om de reden dat mijn huidige PS3 ondertussen in groep drie van de lagere school zou moeten zittenVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:05:
Aangezien de PS4 niet backwards compatible is, is een PS4 voor mij voorlopig nieg aan de orde. Best lastig.
Het is mogelijk om die PS3 Super Slim 500 GB + GT6 Anniversary Edition + The Last of Us te halen voor €225:
http://www.wehkamp.nl/Zoe...and&cmid=WEHBES&VIEW=Grid
Prijs is €277; op dit moment verkoopt Albert Heijn cadeaukaarten voor Wehkamp met 15% korting. Via shopkorting.nl gaat er ook nog eens 4.5% van het bedrag exclusief btw ervanaf:
277*0.85 - 277/1.21*0.045 = €225
(Shopkorting betaalt uit vanaf €10 en de korting is ongeveer €10.30, dus meteen weer terug te vorderen.)
http://www.wehkamp.nl/Zoe...and&cmid=WEHBES&VIEW=Grid
Prijs is €277; op dit moment verkoopt Albert Heijn cadeaukaarten voor Wehkamp met 15% korting. Via shopkorting.nl gaat er ook nog eens 4.5% van het bedrag exclusief btw ervanaf:
277*0.85 - 277/1.21*0.045 = €225
(Shopkorting betaalt uit vanaf €10 en de korting is ongeveer €10.30, dus meteen weer terug te vorderen.)
Hoort er trouwens geen day one patch uit te komen voor gt6? ik las dat op gtplanet.net dat er een patch zou komen op de eerste dag. Wanneer komt deze dan en komt deze er ook dan ?
De releasedag zou aanstaande vrijdag zijn; dan komt ook de patch.
Weet jij ook toevallig wat er in de patch zit verwerkt ?CaptainPanda schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:50:
De releasedag zou aanstaande vrijdag zijn; dan komt ook de patch.
Bij de MediaMarkt Zoetermeer staat een forse stapel in het rek. Ik ben er voorlopig nog aan voorbij gelopen, omdat ik eerst benieuwd ben naar de reviews. Een echt goede racegame wil ik wel hebben, GT5 expansions laat ik maar liggen. Stiekem een beetje spijt dat ik hem niet alsnog heb meegenomen, want ik zie nog geen enkele gebruikerservaring op het internet. Maar goed... de MM is nu dicht.
Verwijderd
Wow, filmpje bekeken op mijn (niet eens HD ready) telefoon en dat was al smullen. Nog 1 nachtje slapen, want heb net bericht gekregen van MM dat ik hem morgen kan afhalen.
Mijn Mediamarkt bestelling is verzonden..
Morgen in huis dus.. Saturn bestelling duurt langer.. Maar is 17euro goedkoper..
Wat nu?
Mediamarkt bestelling gaan spelen, en de Saturn bestelling terugbrengen naar MM?
Morgen in huis dus.. Saturn bestelling duurt langer.. Maar is 17euro goedkoper..
Wat nu?
Mediamarkt bestelling gaan spelen, en de Saturn bestelling terugbrengen naar MM?
Whahaha die microtransacties zijn best wel schaamteloos. 20 miljoen had je in GT5 nog wel een keer bij elkaar, daarvoor hoef je niet zo heel veel moeite te doen. Geen 120 pond waard.SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:54:
Zitten er bij mij 2 in het doosje.
Wel weer fijn met mijn G25 te kunnen racen, maar kan concluderen dat de spdif uitgang van de PS3 best wel ruk isProbleem had ik bij GT5 ook al, waar ik dacht dat het in de game zat, maar het is dus de PS3 zelf.
[...]
Jup, heb ze tijdje naast elkaar gedaan (GT5 arcade timetrial met opties uit, Forza met 22B) op Spa, dit moment ligt mijn voorkeur toch bij Forza. Of arcade is echt arcade, maar zelfs met die Mercedes kon je gewoon blind alle bochten blijven pakken zonder enige moeite, terwijl je bij Forza toch je best moest blijven doen. Ik heb nog geen gelijke auto's kunne proberen (dat gaat de 22B worden), dus onderling verschil van de auto's heb ik nog niet kunnen testen.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:34:
Is er Iemand die zowel GT6 als Forza 5 heeft?
Bij race is het nog beetje 50/50, waar Forza het veld echt 'vecht' om plekjes is het bij GT nog steeds treintje rijden, maar bij Forza is het regelmatig tikje hier/tikje daar, kan je bij GT toch makkelijk links en rechts inhalen. Controller stuurt bij GT makkelijker, maar gas/remmen gaat wat 'fijner' bij Forza (mede door die extra rumble).
De bumperview zit btw bij Forza stuk lager dan bij GT, Forza voelt sneller, GT rijd makkelijker.
Maar waar GT nog steeds veruit op wint is de setup/tuning, dat zit 10x fijner in elkaar. Binnen het hoofdmenu kan je gewoon goed alles doen, niet dat fancy gebeuren van Forza. Lijkt beetje op het Metro layout, 6 'groepen' van opties, werkt snel en makkelijk.
Geluid.. ook al is Forza soms 'overdone', klinkt het gewoon lekkerder.
Had ik een racestuur die op XBO zou werken, was mijn keuze op dit moment absoluut Forza.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2013 23:05 ]
Verwijderd
Graphics wise overbodige vraag denk ik?SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:03:
[...]
Jup, heb ze tijdje naast elkaar gedaan (GT5 arcade timetrial met opties uit, Forza met 22B) op Spa, dit moment ligt mijn voorkeur toch bij Forza. Of arcade is echt arcade, maar zelfs met die Mercedes kon je gewoon blind alle bochten blijven pakken zonder enige moeite, terwijl je bij Forza toch je best moest blijven doen. Ik heb nog geen gelijke auto's kunne proberen (dat gaat de 22B worden), dus onderling verschil van de auto's heb ik nog niet kunnen testen.
Bij race is het nog beetje 50/50, waar Forza het veld echt 'vecht' om plekjes is het bij GT nog steeds treintje rijden, maar bij Forza is het regelmatig tikje hier/tikje daar, kan je bij GT toch makkelijk links en rechts inhalen. Controller stuurt bij GT makkelijker, maar gas/remmen gaat wat 'fijner' bij Forza (mede door die extra rumble).
De bumperview zit btw bij Forza stuk lager dan bij GT, Forza voelt sneller, GT rijd makkelijker.
Maar waar GT nog steeds veruit op wint is de setup/tuning, dat zit 10x fijner in elkaar. Binnen het hoofdmenu kan je gewoon goed alles doen, niet dat fancy gebeuren van Forza. Lijkt beetje op het Metro layout, 6 'groepen' van opties, werkt snel en makkelijk.
Geluid.. ook al is Forza soms 'overdone', klinkt het gewoon lekkerder.
Had ik een racestuur die op XBO zou werken, was mijn keuze op dit moment absoluut Forza.
Maar wat denken jullie? Zou ik met de latere Saturn-bestelling terug kunnen naar de MM met het Mediamarkt bonnetje? Of zou er een serienummer aan vastzitten?
Dit zodat ik toch 49euro terug krijg..
Dit zodat ik toch 49euro terug krijg..
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2013 23:15 ]
Tja Saturn > MM. Sommige werknemers zullen er moeilijk of juist niet moeilijk over doen.

Lotus turbo f1 van senna confirmed ?!?
Lets hope so
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zitten er eigenlijk weer f1 bolides in de game op dit moment?
Hmm...misschien moet ik de volgende keer ook een camera op mijn stuur en pedalen richten, want het was allesbehalve arcade en zeker niet makkelijk. Als je op die rem- en gasmetertjes let, zie je dat ik echt dat ik op momenten heel snel van pedaal moet wisselen om stabiel te blijven (ik rem ook met rechts) en onder acceleratie heel delicaat het gas aan moet raken.SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:03:
[...]
Of arcade is echt arcade, maar zelfs met die Mercedes kon je gewoon blind alle bochten blijven pakken zonder enige moeite, terwijl je bij Forza toch je best moest blijven doen.
Je ziet ook een paar keer dat ik nog maar net op de baan blijf door het overstuur wat zomaar om de hoek komt zetten onder acceleratie. Dat is echt zo'n moment waar het in GT6 nodig is om precies de juiste hoeveelheid gas te geven; is dat niet zo, dan spin je zo de muur in, zeker onder hevige regen. Ook is de auto behoorlijk levendig onder remmen; zeker als je tegen de limiet aan zit. In de eerste ronde na het aanremmen voor de flauwe rechterbocht na het lange rechte stuk (@ 300 km/h) zie je ook enorm veel beweging in de auto; als ik niet adequaat had teruggestuurd en snel genoeg van de rem af ging, was ik zo gespind of had ik met blokkerende wielen de bocht niet gehaald. Ook het sturen moet zeer precies zijn; een paar graden teveel en een pirouette is zo gemaakt. Dit gold vooral voor 'The Cutting' (zie plaatje). Tijdens het oefenen en wennen aan de nieuwe physics heb ik ook zeer vaak in de muur gezeten. Dus nee, ik ben het er absoluut niet mee eens dat het makkelijk is. Wat betreft gameplay zit het absoluut in orde. Wat dat betreft zou ik de suggestie willen doen om ook eens 100% regen te proberen zonder driving aids met een stuurtje; dan zie je dat het heus geen Need for Speed is.
Over physics gesproken; GT heer en meester is en Forza maar niet correct lijkt te kunnen (ook niet in deeltje 5), is accurate gewichtsverplaatsing, waardoor alles lijkt te zweven. Bijgevolg klopt er niks van de laterale (= zijwaartse) grip in Forza 5. Een Toyota GT 86 met 200 pk kan in dat spel nog superhard oversturen onder vermogen bij 90 mijl per uur, pakweg 150 km/h. Nu weet ik niet of je het ooit met die snelheid het gas vol hebt ingetrapt in een vergelijkbare auto, maar met 200 pk is het echt niet mogelijk om door de 'grip threshold' te komen en de banden te laten spinnen op die snelheid (Dat is alleen maar mogelijk bij een lagere snelheid en dat is geheel logisch....bij stilstand is het makkelijk om een burnout te maken, maar op snelheid is dat niet meer te doen zonder enorme motorvermogens). Het gevolg is dat auto's in Forza wel levendig zijn, maar veel te overdreven gripverlies ondervinden. Zelfs op hoge snelheid waar dat niet zo makkelijk kan gebeuren. Het remmen in Forza klopt ook niet bepaald; auto's kunnen enorm snel terugschakelen zonder dat dat de wielen ook maar enigszins blokkeren. De remweg is dan ook significant korter dan de werkelijkheid.
Dat je je best moet doen om de auto op de weg te houden in Forza 5 klinkt goed, maar hoeft niet per se realistisch te zijn. Een auto met AWD en 300 pk met moderne banden en wielophanging is heus niet moeilijk op de weg te houden, hoor, zeker niet onder droge omstandigheden. Sterker nog, je moet uitermate je best doen om van de weg te raken in zo'n Impreza 22B. Wat dat betreft, blijf ik erbij dat Forza opnieuw teveel en te onrealistisch gripverlies simuleert. Maar los van het feit dat het rijgedrag fundamenteel wat steekjes laat vallen, kan het nog best leuk zijn, uiteraard. Betekent het dat GT6 geen foutjes heeft? Nee tuurlijk niet, maar de fundamentele voertuigdynamica is wat mij betreft van een veel hoger niveau dan bij Forza 5.
Wat betreft de andere punten; het 'treintje rijden' is nu op positieve wijze veranderd in GT6; AI-auto's dringen veel meer aan en als ze op het rechte stuk mij bij kunnen houden, zetten ze hem er nu gewoon naast. Maar de AI is vanouds nog steeds langzaam door bochten en ze remmen vroeg. Deels moet dat wel zodat de gemiddelde speler niet gefrustreerd raakt omdat ie in twee rondjes niet eerste kan worden. Kortom, de AI zal nooit rijden als een professionele coureur. Voor gamers die van een uitdaging houden, kan dat eenvoudig worden opgelost door in een iets minder potente auto te stappen.
Al met al baseer je je ervaring op GT5, wat nu niet actueel meer is (wie koopt er nu nog GT5??). GT5 was namelijk inderdaad erg stabiel en makkelijk, maar dat geldt nu absoluut niet meer. Auto's zijn veel levendiger op de limiet en zeker met een stuurtje is het puur genieten.
[ Voor 37% gewijzigd door CaptainPanda op 05-12-2013 00:15 ]
De standaard edition lag bij de Bart Smit voor EUR 67,95 (...) NFS Rivals voor PS4 was EUR 64,95!!
Dus niet vergelijken met GT5, maar met wat dan? Forza? Dan kijk ik niet eens naar dat stukje handling, maar puur graphics, laadtijden en AI, hou ik bar weinig over. GT zeker een goede game, maar Forza trekt mij nu gewoon meer (gevoel, geluid en 'thrill').CaptainPanda schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:29:
Al met al baseer je je ervaring op GT5, wat nu niet actueel meer is (wie koopt er nu nog GT5??). GT5 was namelijk inderdaad erg stabiel en makkelijk, maar dat geldt nu absoluut niet meer. Auto's zijn veel levendiger op de limiet en zeker met een stuurtje is het puur genieten.
AI beter? Gooi je auto vlak voor hun neus en ze duiken gigantisch op hun rem, op 1 segment van kort erachter tot ruim 2,5 seconde voorsprong in die Fitz, dat is goede AI? Dat is nog erger dan de random remmen in de bochten door drivatars.
Leuk verhaal, maar ik heb vooralsnog een hele andere ervaring. Enige waar ik niet op kan wachten is weer online te gaan racen, of eindelijk aan de GT300/500 series te kunnen beginnen. Want beide hebben hun min en plusjes, al is het bij Forza wachten tot ik een racestuurtje heb.
Uiteindelijk zijn ze beide niet realistisch in gripverlies/herstel, ik weet tot waar mijn impreza kan (en die moet het met ruim 90pk minder doen), maar iets wat ik nog nooit in Forza of GT (of welke racer dan ook) heb gezien, is het 'spontaan' weer grip krijgen en een flinke zwengel krijgen. (140 in een 2baans oprit waar 80 geadviseerd werd
Mwah, niet echt eigenlijk. GT heeft ingame zeker z'n charme op aantal stukken, dat je soms verbaast staat te kijken hoe mooi bepaalde stukken zijn. Goed, direct zon is gewoon mega reflectie van wegdek, bomen in de verte zijn gewoon platte 'rasters' (weet niet precies wat het is, maar het valt op), maar alles oogt wel gewoon erg netjes. Zeker als je dit zo ziet, verwacht ik een PS4 versie toch wel bizar mooi te worden, onder de voorwaarde dat Trial Mountain erin blijftVerwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:06:
Graphics wise overbodige vraag denk ik?
Ja, Forza oogt gewoon mooier, geen twijfel, maar ze hebben daar imho teveel focus op gezet. Menu van GT en de opties is zonder twijfel zoveel beter dan Forza, direct vanuit settings zut kunnen upgraden, overzichtelijk en duidelijk, functioneel boven blingbling zegmaar. Goed, ook GT heeft nog zo z'n menu-irritaties (zoals bij licentie niet direct door naar volgende, het eerst terug naar menu moeten gaan voor een andere race), maar oogt nu al zoveel beter.
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2013 00:07 ]
Nou, ik bedoel eigenlijk dat je beter GT6 met Forza 5 kan vergelijken. GT5 is alweer een 'oud' spel, waardoor sommige impressies niet meer kloppen. Het geluid in Forza is wel goed qua samples, maar ook hier overdrijven ze een tikkeltje. Maar goed, dat is heel subjectief en doet me denken aan de AMOLED-schermen van Samsung met hun oververzadigde kleuren; de een zweert erbij, terwijl een ander niks moet hebben van de overdreven, onrealistische weergave.SinergyX schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:59:
[...]
Dus niet vergelijken met GT5, maar met wat dan? Forza? Dan kijk ik niet eens naar dat stukje handling, maar puur graphics, laadtijden en AI, hou ik bar weinig over. GT zeker een goede game, maar Forza trekt mij nu gewoon meer (gevoel, geluid en 'thrill').
Dat remmen moet wel en zou een coureur ook moeten doen om crashes te voorkomen. Denk niet dat veel gamers blij worden als ze van achteren worden geramd door AI. En nogmaals, die voorsprong komt waarschijnlijk omdat het ook voor casual spelers te doen moet zijn. Ik denk niet dat een gemiddelde casual gamer de auto überhaupt op de weg kan houden in de weersomstandigheden als in mijn video; laat staan de bochten met die snelheden te nemen zonder in de muur te belanden.AI beter? Gooi je auto vlak voor hun neus en ze duiken gigantisch op hun rem, op 1 segment van kort erachter tot ruim 2,5 seconde voorsprong in die Fitz, dat is goede AI? Dat is nog erger dan de random remmen in de bochten door drivatars.
Leuk verhaal, maar ik heb vooralsnog een hele andere ervaring. Enige waar ik niet op kan wachten is weer online te gaan racen, of eindelijk aan de GT300/500 series te kunnen beginnen.
Aan de andere kant is zo'n AI nooit een uitdaging voor de snellere spelers, net zoals in iedere game. Voor het echte racewerk is het inderdaad online spelen. Des te belangrijker ik het vind dat de basis van voertuigdynamica tot op zekere hoogte accuraat wordt gesimuleerd.
Wat ik wel merk, is dat GT5 echt plotseling grip kreeg, zeker bij het driften. Het plotseling 'fishtailen' van de achterkant is voor dat spel zo typerend, zelfs bij maar de kleinste stuurhoek. In GT6 is het allemaal wat geleidelijker en het bandenmodel niet meer zo 'binair'.Uiteindelijk zijn ze beide niet realistisch in gripverlies/herstel, ik weet tot waar mijn impreza kan (en die moet het met ruim 90pk minder doen), maar iets wat ik nog nooit in Forza of GT (of welke racer dan ook) heb gezien, is het 'spontaan' weer grip krijgen en een flinke zwengel krijgen. (140 in een 2baans oprit waar 80 geadviseerd werd).
En inderdaad, die specifieke situatie die je had beleefd zou ook alleen maar kunnen als ze voor ieder stukje wegdek eigen, onderling verschillende parameters zouden implementeren (zoals de gripcoëfficient en temperatuur). Het is niet realistisch om te verwachten dat er anno nu spellen op de markt zijn zijn die dat zo doen, omdat computers daar nog niet goed genoeg voor zijn (en het lijkt me eigenlijk ook compleet onnuttig/irrelevant om zo'n detail erin te verwerken, als het zulk raar rijgedrag oplevert).
Maar wat aan de basis van voertuigdynamica staat, is dat op hoge snelheid er meer grip is. Het is niet geheel onaannemelijk om aan te voelen dat rollende wielen veel moeilijker te laten spinnen (wielrotatiesnelheid > snelheid wegdek) dan een lagere snelheid. En het correct implementeren daarvan mis ik nog in Forza 5, waardoor het voor mij onmogelijk is om snel uit iedere bocht dan ook te accelereren zonder alle geleerde principes overboord te gooien. Maar is Forza dan niet leuk om te spelen? Natuurlijk niet, auto's voelen levendig aan en ik kan me goed voorstellen dat je daarom ook die voorkeur hebt. Het ligt heel persoonlijk, denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door CaptainPanda op 05-12-2013 00:20 ]
Het geluid is niet slecht in GT. Daarom zij Kaz ook dit al een jaartje terug over GT5:CaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:11:
[...]
Nou, ik bedoel eigenlijk dat je beter GT6 met Forza 5 kan vergelijken. GT5 is alweer een 'oud' spel, waardoor sommige impressies niet meer kloppen. Het geluid in Forza is wel goed qua samples, maar ook hier overdrijven ze een tikkeltje. Maar goed, dat is heel subjectief en doet me denken aan de AMOLED-schermen van Samsung met hun oververzadigde kleuren; de een zweert erbij, terwijl een ander niks moet hebben van de overdreven, onrealistische weergave.
Wat je mist is vibrance. De mate waarin het geluid doordringt. De trillingen etc. met een dusdanig lage frequentie. Andere games (zoals Forza) simuleren dit door de bass flink door te voeren. Als je bij GT echter een goede audio set hebt die de lage frequenties aankan klinkt het meteen heel anders in tegenstelling tot je (Goedkope)TV-speakers of headset.Kortom, out of the box klinkt Gran Turismo niet goed, je zult een goede audio set nodig hebben.My perspective is that the sounds in Gran Turismo are just too real. With the recording method we use, we use a dyno and put the load on, and the sound we produce is just too accurate. I think it would be a good thing to sort of design the sound a little bit, and so that is something I would like to challenge ourselves with in the future.
Maar er is hoop.. Kaz zij een tijdje terug dat ze aan het kijken waren hoe ze de geluiden opnieuw kunnen genereren. Ze hoeven alleen meer bass en meer toonkleur(timbre) door te voeren, dan heb je out of the box al een redeljk goed geluid.
Kijk maar eens hier als voorbeeld:
Absoluut mee eens, alleen hoor ik liever een over the top gebrul dan een opgevoerde stofzuiger, want zo klinkt het gros nog (uitzondering daar gelaten, zoals Castrol GT etc). (alsof je je TV op Sepia zet.. sommige vinden dat misschien fijner om te kijken dan verzadigde kleurenCaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:11:
Nou, ik bedoel eigenlijk dat je beter GT6 met Forza 5 kan vergelijken. GT5 is alweer een 'oud' spel, waardoor sommige impressies niet meer kloppen. Het geluid in Forza is wel goed qua samples, maar ook hier overdrijven ze een tikkeltje. Maar goed, dat is heel subjectief en doet me denken aan de AMOLED-schermen van Samsung met hun oververzadigde kleuren; de een zweert erbij, terwijl een ander niks moet hebben van de overdreven, onrealistische weergave.
Eind van de rit ga ik lol hebben met beide games, GT heeft gewoon veruit de betere menu functies, Forza geeft voor mij een lekkerder racegevoel. Ene moment liever GT, ander moment liever Forza.
Ik zou ze ook graag allebei spelen. Ik heb een PS3 en Xbox 360, maar ik gebruik m'n Xbox zo zelden (die staat al bijna 2 jaar niet meer aan) dat ik bij de volgende generatie niet opnieuw in twee consoles ga investeren. De Forza serie is zoongever de enige exclusive waarvoor ik en One zou aanschaffen.
Voor de geluiden waarvan de samples kloppen, vind ik het geluid ook niet zo heel slecht. Voorbeelden zijn de V10 uit de Gallardo en bijvoorbeeld de Nissan GT-R, Mercedes C 63 AMG of de F430 uit die video.iPodKiller schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:19:
[...]
Het geluid is niet slecht in GT. Daarom zij Kaz ook dit al een jaartje terug over GT5:
[...]
Wat je mist is vibrance. De mate waarin het geluid doordringt. De trillingen etc. met een dusdanig lage frequentie. Andere games (zoals Forza) simuleren dit door de bass flink door te voeren. Als je bij GT echter een goede audio set hebt die de lage frequenties aankan klinkt het meteen heel anders in tegenstelling tot je (Goedkope)TV-speakers of headset.Kortom, out of the box klinkt Gran Turismo niet goed, je zult een goede audio set nodig hebben.
Maar er is hoop.. Kaz zij een tijdje terug dat ze aan het kijken waren hoe ze de geluiden opnieuw kunnen genereren. Ze hoeven alleen meer bass en meer toonkleur(timbre) door te voeren, dan heb je out of the box al een redeljk goed geluid.
Het is alleen dat er een heleboel auto's tussen zitten waarvan de samples of niet kloppen. Of die wel kloppen, maar overheerst worden door andere geluiden, vaak een of ander hoog transmissiegeluid wat vrijwel in alle auto's in GT5 te horen is. En niet te vergeten de race-uitlaat, die ervoor zorgde dat een Corvette als een of ander keukenapparaat klinkt in plaats van een grommende V8.
In GT6 heb ik nog niet zoveel auto's geprobeerd (3 om exact te zijn), dus ik weet niet of het nog zo is. In elk geval is dat zeker wel nog bij de SLS AMG GT3 die ik heb geprobeerd; onderhuids hoor je het diepe gebrom wat ook echt klinkt als de 6.2 liter V8 die in de echte zit, maar er zit een hoog geluid doorheen die het eigenlijke motorgeluid teveel overheerst.
Het filmpje was ik ook al een keer tegengekomen en eigenlijk vind ik het niet echt een verbetering (eerder een verslechtering). Er lijken een hele hoop frequenties te clippen; het doet gewoon pijn aan mijn oren.
Wat PD gewoon moet doen in mijn ogen, is de motor- + inductiegeluiden veel prominenten aanwezig te laten zijn ten opzichte van de rest. En inderdaad, de toonkleur. Het lastige is dat dit laatste amper te visualeren/meten valt.
Voorkeuren zijn uiteindelijk nu eenmaal persoonlijk en voor iedereen verschillend. En dat je in de situatie zit om beide te proberen, is een situatie waar menig gamer jaloers op zal zijn (ook ik; ik heb geen geld voor een Xbox One + stuur). Zo kan de ene game een aspect aanvullen waar de ander meetbaar minder is, maar ook subjectief niet geheel in de smaak valt. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar je vergelijking tussen GT6 en Forza 5 (als je GT6 nog haalt, tenminste).SinergyX schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:28:
[...]
Absoluut mee eens, alleen hoor ik liever een over the top gebrul dan een opgevoerde stofzuiger, want zo klinkt het gros nog (uitzondering daar gelaten, zoals Castrol GT etc). (alsof je je TV op Sepia zet.. sommige vinden dat misschien fijner om te kijken dan verzadigde kleuren). Dit is trouwens hetzelfde verschil met DTS/DD via mijn audio set, maar ik mis gewoon het gevoel dat ik een 2-4liter wagen rij, meer een 1.2 TSFI.
Eind van de rit ga ik lol hebben met beide games, GT heeft gewoon veruit de betere menu functies, Forza geeft voor mij een lekkerder racegevoel. Ene moment liever GT, ander moment liever Forza.
Trouwens, weet je wat ik heel stom vind? De standaard SLS AMG klonk in GT5 precies zoals de echte auto (straatversie). Nu heb ik genoeg onboards gezien om te weten dat de GT3-versie precies klinkt als de straatauto, dus je zou verwachten dat ze gewoon dat geluid van de wegauto konden kopiëren en wat transmissiegeluiden erbij zouden doen voor de digitale GT3. Nu lijkt het erop dat het ook zo gedaan is voor GT6, maar de andere geluiden overheersen zo flink dat het oorspronkelijke, correcte lage geluid nu amper te horen is.

Dit is gewoon vrijwel identiek, toch?
[ Voor 8% gewijzigd door CaptainPanda op 05-12-2013 01:05 ]
Eurogamer, althans bepaalde racefanatieke reviewers, gaan ook GT6 vergelijken met Forza 5. Ze lieten echter wel al doorschemeren dat de physics en handling van GT6 wederom de te kloppen racegame maken.
Trouwens, is het iemand al gelukt de anniversary code te verzilveren in de store? Bij mij lukt het niet. Betekend dit dan dat ik tot de officiele release moet wachten
Trouwens, is het iemand al gelukt de anniversary code te verzilveren in de store? Bij mij lukt het niet. Betekend dit dan dat ik tot de officiele release moet wachten
Ik heb em alCaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:35:
Wat dat betreft kijk ik wel uit naar je vergelijking tussen GT6 en Forza 5 (als je GT6 nog haalt, tenminste).
Oh, dan horen we het misschien wel eerder dan ik dacht.
Losstaand van de discussie over de physics, raad ik eigenlijk wel echt aan om 100% regen te proberen met een krachtige achterwielaandrijver (en het liefst zonder hulpmiddelen en met een stuur), want ik vind de immersie echt fantastisch.
Tja, Inside Sim Racing beweerde dat Forza 5 juist dé beste physics (die hebben trouwens echt geen verstand van autorijden (check hun skills), noch van reviewen (schaal van 0-100 met een beoordeling die op de eenheid precies is voor bepaalde onderdelen? Nattevingerwerk waar je 'u' tegen zegt.Trishul schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:00:
Eurogamer, althans bepaalde racefanatieke reviewers, gaan ook GT6 vergelijken met Forza 5. Ze lieten echter wel al doorschemeren dat de physics en handling van GT6 wederom de te kloppen racegame maken.

Maarja, wat ik eigenlijk bedoel is dat gamejournalisten nou niet bepaald experts zijn op het gebied van voertuigdynamica en ik gok dat weinig journalisten het verschil gaan merken tussen GT5 en GT6 of überhaupt ook maar een beetje weten waar ze naar moeten zoeken. Laat staan dat ze met een fatsoenlijk stuurwiel spelen, wat de enige manier is om een vergelijking te doen met real life. Het is vrijwel onmogelijk om net zo precies te sturen met een controllerpookje als een wiel met 900 graden draaihoek, waardoor het vrijwel onmogelijk is om de physics te beoordelen. En een paar graden verschil in hoek tussen voorwielen en wegdek (slip angle) maak in werkelijkheid een wereld van verschil in het gedrag van een auto, waardoor een controller de facto de verkeerde manier is om een racespel te reviewen.
Uitzonderingen daargelaten; er zullen ook wel journalisten tussen zitten die wel met een stuurwiel het spel spelen en weten hoe een auto aan zou moeten voelen. Wat dat betreft zou ik er ook niet teveel op letten. Zelf ben ik overigens ook positief over de handling; de feeling klopt voor mij erg goed.
De code kan inderdaad pas vrijdag worden ingevoerd, wanneer de servers online zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door CaptainPanda op 05-12-2013 01:32 ]
Eerste indruk na een avondje spelen: Geweldig. Erg goede opvolger van GT5. Zeker niet perfect, wel veel verbeteringen.
Pluspunten:
Pluspunten:
- Grafisch erg mooi voor een PS3 game. Tikkeltje mooier dan GT5, vooral door de lichteffecten en wat andere grafische truukjes. Er is wel wat aliasing aanwezig overigens.
- Heerlijke physics. Er zit echt leven in de auto's, zelfs die langzame auto waarmee je moet beginnen is leuk om mee te rijden.
- Meer gevoel in stuur. Ik rij met een stuur, over GT5 heb ik echt niets te klagen, maar deze game voelt net weer iets beter. Curbs, hobbels, gripverlies.. Het is allemaal net wat beter waar te nemen.
- Snellere menu's en weinig laadtijden. De game installeert tijdens het spelen, waardoor je de allereerste keer dat je een baan inlaad of een auto bekijkt het even duurt, maar daarna is het echt heel snel allemaal. De menu structuur zit deze keer erg logisch in elkaar, en er is een soort startknop die je vanuit ieder scherm direct naar de garage etc. kan brengen. Ideaal.
- Goed gestructureerde en uitgebreide careermode. Vrijwel alle events hebben een PP limiet, waardoor je niet simpelweg met een te sterke auto elk event zomaar even kan domineren. Ook zijn de licence testen en andere gamemodes goed verwoven in de career mode.
- De nieuwe banen. Brands Hatch, Willow Springs en Bathurst zijn fantastische tracks, echt een aanwinst voor de serie.
- Erg goede framerate. Mijn grootste zorg voor GT6 was dat het af en toe net zo zou haperen als de Academy 2013 demo. Geen sprake van. Ik heb nog geen zakkende framerate gezien.
- De AI is nog slechter dan GT5. Het is echt brandhout, totale onzin wat die AI coureurs af en toe doen. Ook kunnen ze de boel gewoon niet bijhouden, zelfs niet als je in bijvoorbeeld een 550PP race met een 370PP auto aan de start komt (tenzij je op een baan rijd met lange rechte stukken natuurlijk). Hierdoor is de career mode volgens mij ook gewoon te makkelijk.
- Het geluid is helaas nog precies hetzelfde als in GT5.
- De Gold tijden van license testen en andere proeven zijn niet scherp genoeg. Het is simpelweg te makkelijk om alles goud te halen. Enige uitzondering hierop zijn de coffee breaks.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Je indrukken komen erg overeen met mijn eigen ervaringen, vooral op het gebied van weggedrag. Zelfs de Honda Fit is erg leuk om mee te rijden door de extra voelbare nuances in de wielophanging.
Over de AI; ik had ergens op GTPlanet gelezen dat het de bedoeling is dat de moeilijkheid steeds verder toeneemt, dus het kan iets beter worden (alhoewel ik het wel betwijfel). Ik heb nu pas de eerste vijf races gedaan van de career (met mijn mooie Peugeot 106 Rallye) en vind de AI daar ook wel makkelijk, net zoals in elk vorig deel. In Arcade Mode met agressie op 10 (maximaal) is te zien dat de AI wel inhaalmanoevres voorbereidt en uitvoert die nog niet in GT5 te zien waren, maar op het gebied van snelheid is AI nog steeds te langzaam in bochten en remmen ze veel te vroeg (tenminste, van wat ik tot nu toe heb gezien).
Wel jammer van de licenties dan, want ik vond het altijd leuk om toch nog een beetje uitdaging te hebben.
Over de AI; ik had ergens op GTPlanet gelezen dat het de bedoeling is dat de moeilijkheid steeds verder toeneemt, dus het kan iets beter worden (alhoewel ik het wel betwijfel). Ik heb nu pas de eerste vijf races gedaan van de career (met mijn mooie Peugeot 106 Rallye) en vind de AI daar ook wel makkelijk, net zoals in elk vorig deel. In Arcade Mode met agressie op 10 (maximaal) is te zien dat de AI wel inhaalmanoevres voorbereidt en uitvoert die nog niet in GT5 te zien waren, maar op het gebied van snelheid is AI nog steeds te langzaam in bochten en remmen ze veel te vroeg (tenminste, van wat ik tot nu toe heb gezien).
Wel jammer van de licenties dan, want ik vond het altijd leuk om toch nog een beetje uitdaging te hebben.
Die mensen achter ISR kunnen het best hoor. Zeker in hun eerste jaren leverden ze kwaliteit af voor de pc sim-wereld. Ze waren een jaar of 4/5 geleden ook zeker niet langzaam in online racing. (Op de pc natuurlijk). Zeker Shaun is een toffe gast.CaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:22:
[...]
Oh, dan horen we het misschien wel eerder dan ik dacht.![]()
Losstaand van de discussie over de physics, raad ik eigenlijk wel echt aan om 100% regen te proberen met een krachtige achterwielaandrijver (en het liefst zonder hulpmiddelen en met een stuur), want ik vind de immersie echt fantastisch.![]()
[...]
Tja, Inside Sim Racing beweerde dat Forza 5 juist dé beste physics (die hebben trouwens echt geen verstand van autorijden (check hun skills), noch van reviewen (schaal van 0-100 met een beoordeling die op de eenheid precies is voor bepaalde onderdelen? Nattevingerwerk waar je 'u' tegen zegt.).
Na iets van 2 jaar werden ze opgekocht oid, waarbij ze wel de reviews mochten doen, toen is er de klad in gekomen. Ineens kreeg alles van Microsoft geweldige scores. Hierna is nog een ruzie ontstaan, ik meen met VirtualR, omdat VirtualR hun reviews ook gewoon postte als 'nieuws'. In ieder geval, toen heeft de simwereld ze compleet laten vallen. Darin leek een beetje megalomane trekjes te krijgen en het toffe van Shaun werd volledig ondergesneeuwd door hem. Ik heb ook nog een flinke woordenwisseling ooit met Darin gehad, dat ik zijn review over Thrustmaster stuurtjes voor de X360 maar kut met peren vond. Net als het officiele x360 stuur dat veel te goed werd gerated door hen.
Maargoed, dit is wat je krijgt als bedrijven teveel macht krijgen... Jammer..
Voor mij is dit toch wel een beetje een deal breaker. Ik vond GT5 een toffe game, maar de AI was toch wel een irritatie puntje. Treintjes, auto's die vol achter in je achterkant rijden + ik wil niet alle races op vettel achtige manieren winnen met 40 seconden voorsprong of nog meer. Ik wil vechten om plekken zoals dat gebruikelijk is in closed wheel racing. Ik had gehoopt dat ze dat nu eens zouden aanpakken... Tuurlijk kan je dan online gaan, maar groot gedeelte van de tijd zal ik toch ook offline racen. Ik heb Forza al jaren niet meer gespeeld, maar dat zat in die game toch altijd wel snor. Dan hoeft de game niet eens een perfecte sim te zijn, maar het maakt de game direct wel een stuk leuker. Ik wacht nog ff de reviews af maar ik vrees geen GT6 voor mijVoxalizer schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:43:
Minpunten:
- De AI is nog slechter dan GT5. Het is echt brandhout, totale onzin wat die AI coureurs af en toe doen. Ook kunnen ze de boel gewoon niet bijhouden, zelfs niet als je in bijvoorbeeld een 550PP race met een 370PP auto aan de start komt (tenzij je op een baan rijd met lange rechte stukken natuurlijk). Hierdoor is de career mode volgens mij ook gewoon te makkelijk.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Als ik op Arcade rij en met een Huayra rij op Prof level dan win ik met gemak, rij ik met een race auto dan moet ik echt stampen voor P3 te kunnen halen dus daar zit wel een verschilletje.
Maar in career tot nu toe alles waar ik aan mee heb gedaan in 1x gewonnen.
Wel 1x maar met een voorsprong van 0,014 seconden. In de bochten kom je met een mindere PP auto goed mee alleen zoals hierboven ergens staat wordt je op de rechte stukken in gehaald dan.
Maar in career tot nu toe alles waar ik aan mee heb gedaan in 1x gewonnen.
Wel 1x maar met een voorsprong van 0,014 seconden. In de bochten kom je met een mindere PP auto goed mee alleen zoals hierboven ergens staat wordt je op de rechte stukken in gehaald dan.
[ Voor 41% gewijzigd door nils7 op 05-12-2013 10:04 ]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik lees een aantal reacties over dat de framerate niet zou droppen, maar ik merk heel veel framedrops in de game. Probeer maar eens die city races serie, je ziet dan bij snelle bochten de achtergrond "tearen" en als je meerdere auto's in beeld hebt dan zie je ook haperingen. Ik stoor me er ontzettend aan. Bij GT5 is dit niet namelijk.
Tearing is juist het tegenovergestelde en gebeurt wanneer er teveel frames (meer dan 60) zijn. Door het overschot verschijnt er al deels een nieuwe frame voordat er een nieuwe zou moeten zijn en daarom zijn er tegelijkertijd een huidig + volgende frame te zien. Tearing ben ik trouwens ook tegengekomen in GT5, maar dat was juist wanneer het niet druk was op het scherm. In GT6 ben ik het tegengekomen in de coffee break met één auto en alleen maar cones, wederom een situatie die grafisch niet zo intens is.
Waren die framedrops waargenomen tijdens de daadwerkelijke race of de replay? Mijn ervaring tot nu toe is dat alleen in de replay opvallende/storende framedrops te zien zijn; in gameplay zal het er ook wel zijn, maar het heeft me nog niet gestoord of het is me tot nu toe nog niet opgevallen. Ik zal eens wat verder spelen tot aan die city races en er eens goed op letten.
Ook GT5 had trouwens last van framedrops: http://www.computerandvid...fps-kaz-begs-forgiveness/
Het kwam alleen niet vaak genoeg voor, werd niet opgemerkt of was niet storend genoeg, als je het zo niet hebt ervaren.
Waren die framedrops waargenomen tijdens de daadwerkelijke race of de replay? Mijn ervaring tot nu toe is dat alleen in de replay opvallende/storende framedrops te zien zijn; in gameplay zal het er ook wel zijn, maar het heeft me nog niet gestoord of het is me tot nu toe nog niet opgevallen. Ik zal eens wat verder spelen tot aan die city races en er eens goed op letten.
Ook GT5 had trouwens last van framedrops: http://www.computerandvid...fps-kaz-begs-forgiveness/
Het kwam alleen niet vaak genoeg voor, werd niet opgemerkt of was niet storend genoeg, als je het zo niet hebt ervaren.
Op een gegeven moment werden ze ook heftig gesponsord door iRacing, en dan is het toch lastig om een objectief imago te houden. Zelfs al ben je het wel, je hebt dan altijd de schijn tegen.GAIAjohan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 02:32:
[...]
Die mensen achter ISR kunnen het best hoor. Zeker in hun eerste jaren leverden ze kwaliteit af voor de pc sim-wereld. Ze waren een jaar of 4/5 geleden ook zeker niet langzaam in online racing. (Op de pc natuurlijk). Zeker Shaun is een toffe gast.....
Ben gestopt met kijken toen Jessica er mee kapte..
De eerste indrukken zijn toch wel overwegend positief, heb er enorm veel zin in. Wel jammer dat de AI niet is opgepoetst, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Kan me games als TOCA herinneren die 15 geleden beter qua AI waren dan Gran Turismo..
Nog een vraag; hoe werkt B-Spec? Kan je elke race in B-spec doen als je wilt? En zitten de B-spec coureurs er nog in?
[ Voor 6% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 05-12-2013 10:42 ]
Ah, dat verklaart het wel, ja. Vond ze altijd wel een beetje te positief over iRacing, terwijl dat spel ook niet geheel foutloos is. En keken we niet allemaal voor Jessica in plaats van voor de games?Ontzettende_Jan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:41:
[...]
Op een gegeven moment werden ze ook heftig gesponsord door iRacing, en dan is het toch lastig om een objectief imago te houden. Zelfs al ben je het wel, je hebt dan altijd de schijn tegen.
Ben gestopt met kijken toen Jessica er mee kapte..
AI lijkt me puur uit berekeningsopzicht het lastigste te realiseren. Ter vergelijking: de physics zijn redelijk complex omdat er veel informatie moet worden meegenomen in het wiskundige model om redelijk accuraat te zijn onder een groot aantal omstandigheden, maar de moeilijkheid zit meer in het vooraf opstellen van een geschikt model. Tijdens het spelen is de berekening een stuk makkelijker en doet de PS3 het gewoon real-time.De eerste indrukken zijn toch wel overwegend positief, heb er enorm veel zin in. Wel jammer dat de AI niet is opgepoetst, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Kan me games als TOCA herinneren die 15 geleden beter qua AI waren dan Gran Turismo..
Daarentegen is AI wel iets wat zich steeds moet aanpassen. Zeker met een uitgebreid physics-model is het nodig om continue metingen te doen over de condities van de auto (kan het gas erop? Hoeveel kan er gestuurd worden om niet te spinnen? Wanneer kan er geremd worden om de bocht nog te halen?).
Er zijn wel wat richtpunten erin te programmeren om de momenten aan te geven waarop er gas kan worden gegeven, hoeveel er gestuurd moet worden en wanneer er geremd moet worden, maar in de praktijk moet er een systeem zijn dat continue berekent welke actie nodig is en feedback geeft. Gran Turismo doet dit ook en dit is duidelijk te demonstreren door een AI-auto opzettelijk van de baan te duwen. Door het continue meten, wordt er adaptief gereageerd en afwijkende acties uitgevoerd om de baan weer op te rijden.
Mede door de complexiteit van het physics-model en de hoeveelheid parameters die in de berekening moet worden meegenomen, denk ik dat ik kan stellen dat dit de oorzaak is dat AI slechter lijkt dan in andere, veel oudere games als TOCA.
Mijn eigen ervaring van goede AI heb ik trouwens met Race 07/Race On/Race Injection. Maar hiervoor geldt denk ik hetzelfde; in GT6 voel ik veel meer nuances in de beweging van de auto en wielophanging dan in Race 07, waar iedere reactie van de auto wat simpeler leek en minder afhankelijk is van verschillende parameters. Of Polyphony Digital werkt met een andere methode/kan het minder goed dan AI-programmeurs van andere games, wie zal het zeggen?
B-spec komt nog in een update, maar er is al bevestigd dat het weer zoals in GT4 wordt. Dat betekent inderdaad dat er in elke race kan worden gekozen voor A- (zelf rijden) of B-spec en ook tussendoor kan worden gewisseld (waarschijnlijk tijdens de pitstops). Over de coureurs heb ik nog niks opgevangen, maar het zou me logisch lijken als ze het idee van GT5 overnemen.Nog een vraag; hoe werkt B-Spec? Kan je elke race in B-spec doen als je wilt? En zitten de B-spec coureurs er nog in?
Het is zowel tijdens de replays als tijdens het rijden. Bij GT5 merkte ik het niet in ieder geval, en bij GT6 is het echt een irritatie aan het worden. Dit is momenteel het grootste minpunt van GT6 voor mij persoonlijk.CaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:40:
Tearing is juist het tegenovergestelde en gebeurt wanneer er teveel frames (meer dan 60) zijn. Door het overschot verschijnt er al deels een nieuwe frame voordat er een nieuwe zou moeten zijn en daarom zijn er tegelijkertijd een huidig + volgende frame te zien. Tearing ben ik trouwens ook tegengekomen in GT5, maar dat was juist wanneer het niet druk was op het scherm. In GT6 ben ik het tegengekomen in de coffee break met één auto en alleen maar cones, wederom een situatie die grafisch niet zo intens is.
Ik rijd overigens altijd met de cameraview op de voorbumper (dus dat je niks van de auto zelf ziet), weet niet of dat er nog mee te maken kan hebben.
Heb jij toevallig een scherm in 720P? Wellicht dat het daar beter op draait dan op 1080P?
Ha, net bij Bart Smit m'n exemplaar gehaald nadat ze bij MM 'm in Utrecht niet wilde verkopen. Bij Bart Smit wisten ze niet eens dat ie eigenlijk pas morgen verkocht mag worden
De Saturn heeft de Anniversary Edition gisterenavond verstuurd las ik. Nou, eindelijk eens een pre-order die niet als eerste maar alsnog niet veel later aankomt i.v.m. de mensen die naar de winkel gaan. Alsnog blijSmithkj schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:01:
Ha, net bij Bart Smit m'n exemplaar gehaald nadat ze bij MM 'm in Utrecht niet wilde verkopen. Bij Bart Smit wisten ze niet eens dat ie eigenlijk pas morgen verkocht mag worden
Nickname does not reflect reality
Ah ok, dat is goed om te weten, want dan kan ik er ook tijdens het rijden op letten. Ik rij altijd met het interieur-view, wat juist grafisch het meest intens is. Mijn scherm is wel 1080 en ik speel op die resolutie. Daarnaast heb ik een PS3 Super Slim en draait het spel vanaf een harde schijf van 5400 rpm, wellicht dat de hardware nog wat verschil uit kan maken in prestaties, zoals hier bv. is te zien: http://www.tomsguide.com/...aster-phat,news-4539.htmlbones schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:59:
[...]
Het is zowel tijdens de replays als tijdens het rijden. Bij GT5 merkte ik het niet in ieder geval, en bij GT6 is het echt een irritatie aan het worden. Dit is momenteel het grootste minpunt van GT6 voor mij persoonlijk.
Ik rijd overigens altijd met de cameraview op de voorbumper (dus dat je niks van de auto zelf ziet), weet niet of dat er nog mee te maken kan hebben.
Heb jij toevallig een scherm in 720P? Wellicht dat het daar beter op draait dan op 1080P?
Bol.com pre-orders zouden vandaag ook op de mat moeten (komen) liggen
.
Heb een beetje wrange smaak bij de manier hoe Saturn GT6 in de verkoop doet.Brad Pitt schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:04:
[...]
De Saturn heeft de Anniversary Edition gisterenavond verstuurd las ik. Nou, eindelijk eens een pre-order die niet als eerste maar alsnog niet veel later aankomt i.v.m. de mensen die naar de winkel gaan. Alsnog blij d:)bd
Heb zo'n vermoeden dat iedereen die GT6 dat ene moment voor 32 plus gekocht heeft op een back order moeten wachten.
Hmmmm???CaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:56:
[...]
Ah, dat verklaart het wel, ja. Vond ze altijd wel een beetje te positief over iRacing, terwijl dat spel ook niet geheel foutloos is. En keken we niet allemaal voor Jessica in plaats van voor de games?![]()
[...]

GTR2 en GT Legends schieten me net te binnen als voorbeelden waar de AI ook beter en racebaar was. Top titels waren dat toendertijd.
Als ze uitleveren, zou het eigenlijk al heel tof zijn, omdat de actie eigenlijk stelt dat er drie games moeten worden verkocht en de goedkoopste gratis is. Maar het opzettelijk onderscheid maken tussen klanten is principieel niet heel netjes, nee.schumi2004 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:06:
[...]
Heb een beetje wrange smaak bij de manier hoe Saturn GT6 in de verkoop doet.
Heb zo'n vermoeden dat iedereen die GT6 dat ene moment voor 32 plus gekocht heeft op een back order moeten wachten.
Ja, inderdaad, de spellen van Simbin zijn op dat gebied heel sterk. Heb zelf ook weleens wat GTR2 gespeeld, maar op dat moment was ik nog niet snel genoeg om fatsoenlijk de AI te kunnen bijhouden, laat staan beoordelen.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:08:
[...]
Hmmmm???![]()
GTR2 en GT Legends schieten me net te binnen als voorbeelden waar de AI ook beter en racebaar was. Top titels waren dat toendertijd.
Na die honda fit rs waar je mee begint hoef je trouwens niet direct een nieuwe auto te kopen. Je wint namelijk al gauw een renault sport clio rs. Nu nog even op zoek naar de clio v6, de auto waarmee ik in gt4 enorm veel races gewonnen had.
Valt trouwens op dat je bankrekening wel aardig snel oploopt. Gisteren niet echt veel gespeeld, maar de teller staat nu toch al op 112k. Daarnaast heb ik de anniversary edition, naast de erg mooie hoes dus 20 cars en 1 miljoen credits. Ben wel benieuwd of die anniversary cars direct te gebruiken zijn straks op vrijdag.
Al met al denk ik niet dat je per se credits moet gaan kopen. Je verdient al genoeg, en anders pak je een race nog een keer. Het is echter wel beter dat polyphony dit nu mogelijk heeft gemaakt, omdat er in gt6 1200 auto's zitten en sommigen direct een bugatti willen hebben.
Klopt het trouwens dat er weer geen koenigsegg in zitten? Kon ze gisteren niet vinden
Edit: omg, dit maakt wel een hoop goed: http://www.gtplanet.net/new-cars-for-gt6-at-launch/
NSX concept '13
Valt trouwens op dat je bankrekening wel aardig snel oploopt. Gisteren niet echt veel gespeeld, maar de teller staat nu toch al op 112k. Daarnaast heb ik de anniversary edition, naast de erg mooie hoes dus 20 cars en 1 miljoen credits. Ben wel benieuwd of die anniversary cars direct te gebruiken zijn straks op vrijdag.
Al met al denk ik niet dat je per se credits moet gaan kopen. Je verdient al genoeg, en anders pak je een race nog een keer. Het is echter wel beter dat polyphony dit nu mogelijk heeft gemaakt, omdat er in gt6 1200 auto's zitten en sommigen direct een bugatti willen hebben.
Klopt het trouwens dat er weer geen koenigsegg in zitten? Kon ze gisteren niet vinden
Edit: omg, dit maakt wel een hoop goed: http://www.gtplanet.net/new-cars-for-gt6-at-launch/
NSX concept '13
[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 05-12-2013 11:26 ]
Voor degene die de game al hebben. Is het nu makkelijk te zien welke auto's je al hebt en welke niet? Bij GT5 kon dat namelijk niet
.
Wel hoor. In een latere update kwam er een vinkje te staan bij de dealership en de online car dealers.
Ik moet zeggen dat het menu wel een verademing is t.o.v gt5,, dat was een ramp... De physics zijn er ook erg op vooruitgegaan naar mijn idee.
Gt6 kan nog niet online, maar ik hoop dat er nog iets met online leaderboards komt, zoals je dat in prologue ook had. Iedere auto+ circuit z'n eigen klassement.
Wel jammer dat je weer moet beginnen met sundaycup en dat soort races voordat je echt aan de slag kan. Wat voor mij ook niet hoeft zijn dat soort dingen als auto wassen e.d. Staat er ook nog bij `je auto wordt met de hand gewassen"`! Ja,ja waar zie je me voor aan
Maar goed het blijft japans he, er moet een tamakochi elementje in zitten
Gt6 kan nog niet online, maar ik hoop dat er nog iets met online leaderboards komt, zoals je dat in prologue ook had. Iedere auto+ circuit z'n eigen klassement.
Wel jammer dat je weer moet beginnen met sundaycup en dat soort races voordat je echt aan de slag kan. Wat voor mij ook niet hoeft zijn dat soort dingen als auto wassen e.d. Staat er ook nog bij `je auto wordt met de hand gewassen"`! Ja,ja waar zie je me voor aan
Maar goed het blijft japans he, er moet een tamakochi elementje in zitten
Ja, maar er was geen complete lijst van alle auto's. Auto's die niet via de dealership gekocht werden maar via de UCD. De random auto's die je daar zag kon je het inderdaad van zien maar niet van de rest van de auto's.
Mijn anniversary edition is zojuist thuis bezorgd!
Bestelt bij de mediamarkt.
Helaas zit k nog op t werk, dus dat word wachten tot vanavond!
Bestelt bij de mediamarkt.
Helaas zit k nog op t werk, dus dat word wachten tot vanavond!
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
AI en geluid..... dat is nog steeds zeer jammer.Voxalizer schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:43:
Minpunten:Ben benieuwd naar de online mogelijkheden!
- Het geluid is helaas nog precies hetzelfde als in GT5.
- De Gold tijden van license testen en andere proeven zijn niet scherp genoeg. Het is simpelweg te makkelijk om alles goud te halen. Enige uitzondering hierop zijn de coffee breaks.
Geluid is toch voor mij wel de grootste Immersie maker als dat niet goed is, word het snel heel zweverig voor me.
Zeker met exotics e.d. die een unique geluid geven zou je dat terug moeten horen in de game.
De mijne is zojuist ook bezorgd (via bol.com), en ik krijg volgens mij direct de day 1 patch (1.0.1 1207 MB groot)
Hoezo heeft de Vision AMG geen interieur???! Prop er gewoon een doodsimpele mercedes interieur in o.i.d. Omg, hoop dat dit niet de final build is van die AMG VisionGT!!
http://www.gtplanet.net/g...ision-gt-at-brands-hatch/
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=g965p8Wkp-k#t=64]which will be launched to the public in the first GT6 1.01 update.
[ Voor 12% gewijzigd door iPodKiller op 05-12-2013 11:57 ]
Hahahaha gewoon een zwarte outline. Moet inderdaad niet gekker wordeniPodKiller schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:56:
Hoezo heeft de Vision AMG geen interieur???! Prop er gewoon een doodsimpele mercedes interieur in o.i.d. Omg, hoop dat dit niet de final build is van die AMG VisionGT!!
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 05-12-2013 11:59 ]
Concept cars hebben nauwelijks of niet een interieur, Mercedes heeft voor de AMG Vision GT er gewoon geen ontworpen.
Vind dat PD niks te verwijten valt dus.
Iemand misschien een foto van de 106 S16?
Ja dat snap ik, maar je wilt niet weten hoe irritant zo'n donker interieur is... Ik wil gewoon het stuur + handen kunnen zien. Waarom kun je geen aftermarket stuur erop zetten als je dit niet wilt, opgelost.Montsubai schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:59:
Concept cars hebben nauwelijks of niet een interieur, Mercedes heeft voor de AMG Vision GT er gewoon geen ontworpen.
Waarom is er geen optie om een kale interieur erin te stoppen, zoals een race interieur-achtig iets.
Vind auto niet eens zo heel erg mooi als ik eerlijk ben, lijkt wel een rijdende kermis.iPodKiller schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:56:
[...]
[video]
Net de GT6 Anniversary Edition binnengekregen maar geen spoor van de pack X en Y codes te vinden. Alleen een boekje met de Anniversary code er in. Mis ik iets of is die code voor Anniversary + packs? Dat lijkt mij stug. Had er een losse pre-order leaflet bij verwacht eigenlijk?
Vraagje, het annuleren was bij de mediamarkt gefaald en ik heb de game dus nu 2 maal in bestelling. (eenmaal saturn, eenmaal mediamarkt). Die van de mediamarkt kan ik vandaag ophalen maar die van de Saturn heb ik niets meer van vernomen (neem aan dat die een dezer dagen ook wordt verzonden). Zou ik de game van de mediamarkt op kunnen halen en een paar dagen later de gesealde game van de saturn kunnen retourneren wanneer deze binnenkomt?
Net de aniversary binnenn van wehkamp. Effe patch downloaden duurt 2min en dan installen en gaan !!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Meen paar pagina's terug gelezen te hebben dat dat geen probleem hoeft te zijn.Bastard schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:45:
Vraagje, het annuleren was bij de mediamarkt gefaald en ik heb de game dus nu 2 maal in bestelling. (eenmaal saturn, eenmaal mediamarkt). Die van de mediamarkt kan ik vandaag ophalen maar die van de Saturn heb ik niets meer van vernomen (neem aan dat die een dezer dagen ook wordt verzonden). Zou ik de game van de mediamarkt op kunnen halen en een paar dagen later de gesealde game van de saturn kunnen retourneren wanneer deze binnenkomt?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat met die C en X vouchers zit welke bij MM en/of Saturn besteld zijn, los erbij of in doos?Brad Pitt schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:43:
Net de GT6 Anniversary Edition binnengekregen maar geen spoor van de pack X en X codes te vinden. Alleen een boekje met de Anniversary code er in. Mis ik iets of is die code voor Anniversary + packs? Dat lijkt mij stug. Had er een losse pre-order leaflet bij verwacht eigenlijk?
Heb zo'n vermoeden dat wanneer hij bij mij op de mat valt ze er niet bij zullen zitten.
Iemand enig idee waar die letters voor staan?
Srry maar, Patch Downloaden ? Is de Launch Update live ? hoe groot is deze ?v8power67 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:48:
Net de aniversary binnenn van wehkamp. Effe patch downloaden duurt 2min en dan installen en gaan !!!
Patch is idd live versie 1.01TTMK schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:49:
[...]
Srry maar, Patch Downloaden ? Is de Launch Update live ? hoe groot is deze ?
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Ja dat vraag ik me nou ook de hele tijd af, en pack C en X staat voor Performance pack en X voor Precision pack, heeft MM zeker bedacht.schumi2004 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:48:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat met die C en X vouchers zit welke bij MM en/of Saturn besteld zijn, los erbij of in doos?
Heb zo'n vermoeden dat wanneer hij bij mij op de mat valt ze er niet bij zullen zitten.
Iemand enig idee waar die letters voor staan?
Als MM ze los weggeeft, dan vraag ik er gelijk naar of ik er meerdere kan krijgen voor degene die ze niet hebben. Ik zie het vrijdag wel.
[ Voor 11% gewijzigd door iPodKiller op 05-12-2013 12:52 ]
Die heb ik er in ieder geval niet bij gekregen, ik heb alleen de Anniversary voucheriPodKiller schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:50:
[...]
Ja dat vraag ik me nou ook de hele tijd af, en pack C en X staat voor Performance pack en X voor Precision pack, heeft MM zeker bedacht.
Als MM ze los weggeeft, dan vraag ik er gelijk naar of ik er meerdere kan krijgen voor degene die ze niet hebben. Ik zie het vrijdag wel.