"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nog gaver! (morgen wordt die onthuld en wordt gratis als gift gegeven)
[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 16-11-2013 12:22 ]
Dus eigenlijk wordt het niet gebruikt om een nieuw circuit te maken, maar gewoon om jezelf te digitaliseren? Of kan het beide?
Ik had uit die functie begrepen dat je met een GPS device een route kan gaan rijden (anywhere) en dat die data wordt gebruikt om een custom circuit te maken waar je in GT6 op kan scheuren. Misschien ligt het aan mij, maar dat lijkt me veel vetter (en heeft voor meer mensen een functie).
PSN: Sluuz
Is dus directe data uit de ecu van een (geloof alleen toyota) auto en omzetten naar gt6.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Dit wordt een wagen in gt6 dmv het gt vision dlc systeem, en nog gratis ook
DAMN wat een wagen
Ingame geld kopen met echt geld zit in gt6.....
Damn vind dat toch wel zo cheasy.... heel zonde en moet zeggen dat ik dit erg vind tegenvallen van PD...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Pff baal hier wel van haat zulke praktijken in games...
Zeker online gaat het fuckedup worde door kinderen die hun papa of mama laat dokken voor deze onzin. Heb je online gelijm alweer het geram met x1's...
Zo jammer dat developers niet gewoon ideen op forums posten met een poll ofzo.. dan zou dit er nooit inkomen..
@ V8power67: Je kunt toch een race joinen waar de X1 niet toegestaan is? of een speciale klasse opstarten, dan heb je dat probleem niet!
Tuurlijk maar probleem is je kan dan niet meer in begin zomaar lobbys joinen want vanaf dag 1 is het gelijk mogelijk. Maar was eerst pissig maar heb zoiets van ja jammer, maar verpest het verder voor mij niet, ik gebruik het niet. En als iemand het gebruikt tja zijn goed rechtSmithkj schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:42:
@ V8power67: Je kunt toch een race joinen waar de X1 niet toegestaan is? of een speciale klasse opstarten, dan heb je dat probleem niet!
Nog maar paar weken en we kunnen los. Heb er ontzettend zin in. Maar vrees wel dat het spel afgeslacht gaat worden in reviews ivm next gen forza, die ongetwijfeld(terecht of onterecht bepaald ieder maar voor zich) een hoog cijfer gaat krijgen.
Al met al: ik kijk er ook zeker naar uit, vooral weer wat nieuwe auto's en dat blijft toch de kracht van GT: voor je 't doorhebt een uur of 2 rondjes rijden met een fijne auto en steeds snellere tijd neerzetten...
Dat GT7 binnen 2 jaar komt kan ik me nog wel iets bij voorstellen, Kaz is positief over de PS4, en dat terwijl hij erg kritisch is.
Als PD alleen nog wat meer vibrance in het geluid gooien, die lage frequenties boosten met bass zodat je out of the box al een goed geluid hebt. Forza bijv. doet precies hetzelfde, want PD neemt gewoon hun geluiden netjes op, alleen hoor je dat op een goede audio set pas groot verschil dan op een goedkope setje of pakweg je TV speakers. Vandaar zij Kaz een tijdje terug, onze geluiden zijn té realistisch. Maar goed, heb het hier al te vaak over gehad.
GT5 is gewoon een ondergewaardeerde game voor de mainstream, casual gamers willen gewoon out of the box racen. En die reviews moet je al helemaal nooit serieus nemen,
Het is maar dat de releases dit jaar echt zwak zijn ivm de overschakeling naar next gen, anders sloeg ik deze ook wel over, of haalde ik hem pas later in het jaar. Maar ik ben ontzettend verslaafd aan photomode o.a. en kan het dus niet laten liggen. GT6 houdt me minimaal een goede tijd zoet.
Aren't we alliPodKiller schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:21:
Maar ik ben ontzettend verslaafd aan photomode
Sluit me wel volledig bij je mening aan sowieso, was er ook niet sprake van een GT6 "upgrade" voor PS4 waar je je Savegame kon overzetten etc ? (Ik dacht zoiets gelezen te hebben op GTplanet, or maybe I'm just losing it)
Edit - typefoutje
[ Voor 3% gewijzigd door TTMK op 19-11-2013 15:27 ]
Dan kan het heel goed zijn dat ik een speculatie bericht gelezen heb! Excuus voor eventuele verwarringiPodKiller schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:29:
Heb daar niks van gehoord, er werd gespeculeerd dat gt6 naar ps4 zou komen maar PD heeft bevestigd dat alleen GT7 naar de PS4 komt. Voor zover ik weet, weet ik niks van je savegame overzetten / of upgrade.
Met deze redenatie kun je ook stellen dat je dan beter kan wachten op GT8, want dat zal een soort GT7.5 zijn die gaat worden wat GT7 had moeten zijn, ivm met PD die eerst met GT7 de PS4 goed moeten verkennen. Heh.Smithkj schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:54:
Ja, ik ben ook benieuwd. GT6 met Forza next gen vergelijken is beetje appels met peren vergelijken. dat is 't lastige, het gebeurt wel, maar het is niet terecht. Ik denk ook dat deze versie van GT een zoethoudertje is en dat GT7 het echte spektakelstuk wordt. als je dit spel koopt moet je meer een GT5.5 verwachten, ipv GT6. Ik denk dat 't dan super is, anders kun je wel eens teleurgesteld raken. Dat geldt ook voor DLC, wordt hoog van de toren geblazen, maar er komt snel een moment dat de energie in GT7 wordt gestoken (en terecht)
Alle gekheid, GT6 is gewoon GT6, geen GT5.5 oid. Met de nieuwtjes die deze maand naar buiten zijn gebracht ben ik allang van de notie af dat GT6 maar een kleine update gaat worden. Ik denk meer dat het vergelijkbaar gaat zijn met de stap van GT3 naar GT4.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Zelf heb ik geen PS2 gehad, dus ik kan niet meerpraten over GT3 en 4Voxalizer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:22:
[...]
Ik denk meer dat het vergelijkbaar gaat zijn met de stap van GT3 naar GT4.
Maar in hoeverre denken jullie dat de graphics van GT6 beter zullen zijn (of ze dat uberhaupt al zijn)
ik verwacht echt geen FullHD HDR ofzo, maar GT5 laat zijn ouderdom toch wel zien.
Zou er nog "strech" in de PS3 zitten voor (iets) betere graphics ?
Aan de hand van wat ik gezien heb in gameplay video's en de GT Academy demo durf ik te stellen dat het er ongeveer hetzelfde uit zal zien als GT5, maar dan met iets betere belichting en wat beter gebalanceerde kleuren.TTMK schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:28:
[...]
Zelf heb ik geen PS2 gehad, dus ik kan niet meerpraten over GT3 en 4
Maar in hoeverre denken jullie dat de graphics van GT6 beter zullen zijn (of ze dat uberhaupt al zijn)
ik verwacht echt geen FullHD HDR ofzo, maar GT5 laat zijn ouderdom toch wel zien.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Nou ja, wat ik meer probeer te zeggen is dat GT5 al zo aan de max zit van de PS3, dat er niet heel veel meer uit te halen valt. Dus al het beetje winst is supermooi, maar een echte revolutie komt niet meer. de basis zal zeker GT5 zijn geweest met daarbij verbeteringen. Nogmaals: dat is niet erg en PD zette in mijn ogen met GT5 al een briljante game neer, die ik erg veel heb gespeeld zonder me te vervelen. Maar ik verwacht dat met GT7 wel weer een grotere stap vooruit wordt gemaakt. Hopelijk hebben ze wel wat minder tijd nodig om de PS4 te doorgrondenVoxalizer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:22:
[...]
Met deze redenatie kun je ook stellen dat je dan beter kan wachten op GT8, want dat zal een soort GT7.5 zijn die gaat worden wat GT7 had moeten zijn, ivm met PD die eerst met GT7 de PS4 goed moeten verkennen. Heh.
Alle gekheid, GT6 is gewoon GT6, geen GT5.5 oid. Met de nieuwtjes die deze maand naar buiten zijn gebracht ben ik allang van de notie af dat GT6 maar een kleine update gaat worden. Ik denk meer dat het vergelijkbaar gaat zijn met de stap van GT3 naar GT4.
En belangrijker nog, de physics zijn wat mij betreft een duidelijke vooruitgang ten opzichte van GT5. Op het vlakke Silverstone was dit al goed te merken, kan niet wachten om Brands Hatch of Mount Panorama te proberen..Voxalizer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:32:
[...]
Aan de hand van wat ik gezien heb in gameplay video's en de GT Academy demo durf ik te stellen dat het er ongeveer hetzelfde uit zal zien als GT5, maar dan met iets betere belichting en wat beter gebalanceerde kleuren.
PSN: jannvsdvinvs
Dat wordt ongetwijfeld smullen
http://www.gtplanet.net/g...ara-at-streets-of-willow/
Ziet er heel tof uit, zeker de drifts
[ Voor 52% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 10:24 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aCk_5pBthts]'Ontzettende_Jan schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:13:
[...]
kan niet wachten om Brands Hatch of Mount Panorama te proberen..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q8-Ju-7Efxs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HKRcaimr5ZA]
Tracks zien er netjes uit, en de replays zien er het heel netjes uit! Kan niet wachten om dit on-screen te zien in 1080p!
Ik denk echter wel dat ze voor 6dec gewoon te koop zijn in NL ivm Sinterklaas.. En dat ik hem dan beter 4 of 5 dec bij Saturn weg kan halen zonder pre-order.
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2013 22:00 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de precisiepack zitten de volgende auto's:
GT-R NISMO GT3 15th Anniversary Edition
Dodge Viper GTS 15th Anniversary Edition
Corvette Stingray (C7) 15th Anniversary Edition
Tesla Model S Signature Performance 15th Anniversary Edition
R8 LMS ultra 15th Anniversary Edition
Btw weer een nieuwe trailer met GT6 footage van de Mercedes Benz AMG Vision Gran Turismo
Dan zul je nog even moeten wachten hoor denk ik. De GT5 academy edition is ook een jaartje of 1-2 uit?Psyonara schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:27:
Wil het spel wel hebben maar wacht tot er een soort academy edition is met alle DLC.
Nieuwe screens(kijk voor meer bij gtplanet)
http://www.gtplanet.net/mercedes-vision-gt6-trailer/
Heeerlijk!!

[ Voor 81% gewijzigd door iPodKiller op 21-11-2013 00:15 ]
Wat hoop ik dat ze deze toch stiekem naar de PS4 gaan brengen
Hoe meer ik er van zie hoe meer het begint te kriebelen
100% valse hoop, ik weet het
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2013 00:55 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nee die zijn altijd bij de SE en LE gebleven, de stealth cars en chrome cars zijn volgens mij nooit beschikbaar gekomen. Iig de stealth cars niet! Wel is er later nog een chrome car (jaguar meen ik) aan tegevoegd voor iedereen.SinergyX schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:30:
Uiteindelijk kwamen toch ook alle pre-order wagens beschikbaar vanuit de SE en LE? Die zwarte modellen (ik had dacht de 787B).
http://www.topgear.com/uk...coming-in-2014-2013-11-20
GT7 misschien al in 2014
Vraag me af hoe veel werk het is om de volgende GT voor de PS4 te maken. Car models (alleen Premium graag!) en tracks zouden toch hergebruikt kunnen worden? Al die extra rekenkracht voor nog betere physics en echt goede AI!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 21-11-2013 15:21 ]
Hmm blijkbaar zijn de e63amg en a45 amg niet meer in gt6 te bewonderen
https://twitter.com/mercedesamg/status/402813352650764288
Krijg het gevoel dat ze dit achter de hand gaan houden als dlc... Als dat zo is dan gaan ze beetje turn 10 achterna...
Heel raar :
http://media.daimler.com/...854934-0-0-0-0-0-0-0.html
Hier staat duidelijk van wel....
Naja zullen wel zien met release, maar zo blijven er weinig echt nieuwe auto's over in de game....
Dan maar opnieuw:
Wtf?? Was al half vergeten dat die AMG modellen er nog kwamen. Maar het zou een vieze actie zijn als ze hem expres uit de game houden, let maar op, hij zal zeker ergens diep encrypted zijn in de disc. Let maar op
[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 21-11-2013 18:19 ]
Verwijderd
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als ik uit eigen ervaring mag spreken valt Forza ook behoorlijk tegen als je GT gewend bent. FM 2 en 3 heb ik behoorlijk veel gespeeld maar ik voelde me zo afgezet bij FM4 dat ik mijn xbox en FM4 verkocht heb (walgelijk DLC beleid en FM4 was gewoon FM3.1 naar mijn mening). Daar kwam nog eens bij dat online in Forza gewoon niet lekker werkte, het was daar veel lastiger een room te vinden waarin niet gebeukt werd.Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:13:
Ik heb mijn Xbox One order op het laatste moment gecancelled. Ondanks dat ik in sommige opzichten teleurgesteld was in GT5 voelt overstappen naar Forza toch als vreemdgaan. Van de laatste trailer toch onder de indruk. Besloten het launch event maar even af te wachten, ik denk dat er dan wel meer informatie komt over wat we als DLC kunnen verwachten. Dan maak ik mijn keus daarna.
Raar om te zien dat Forza 2 meer content heeft dan bijv. 4. Je kunt zelfs je remblokken een kleurtje geven in 2.
Ik zou als ik jou was even wachten hoor met een NG console halen, minimaal 4 tot 6 maanden. Launchgames gaan snel vervelen en ik denk niet dat Forza 5 nou echt de 'game' is waarvan iedereen denkt dat die is, op youtube al zie ik dat je veel te snel glijdt. De cijfers lopen ook uiteen.
Verwijderd
In welk opzicht? Ben zelf geen Forza-speler dus geen idee. In replay waarde of rijgedrag?Bastard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:25:
[...]
Als ik uit eigen ervaring mag spreken valt Forza ook behoorlijk tegen als je GT gewend bent. FM 2 en 3 heb ik behoorlijk veel gespeeld maar ik voelde me zo afgezet bij FM4 dat ik mijn xbox en FM4 verkocht heb (walgelijk DLC beleid en FM4 was gewoon FM3.1 naar mijn mening). Daar kwam nog eens bij dat online in Forza gewoon niet lekker werkte, het was daar veel lastiger een room te vinden waarin niet gebeukt werd.
Heb me met GT5 goed vermaakt maar vind momenteel het autoaanbod van Forza velen malen beter. Al lijkt GT6 nou eindelijk eens een betere balans te hebben tussen Japans en Europese auto's. Toch vind ik het aantal nieuwe auto's tamelijk beperkt en ik hoop dat ze de ontwikkeling wat kunnen versnellen. Veel nieuwe sportauto's ontbreken toch in de GT serie. Ik hoop dat alle premium-wagens ook in de next gen GT kunnen worden gebruikt anders zie ik dat somber in.
Ook vind ik de ForzaVista mode toch best aantrekkelijk.
Daarentegen heeft GT wel sommige details die bij Forza lijken te ontbreken. De vering ziet er in GT wel heel strak uit.
Jij hebt zeker niet de hele GT serie gespeeld?iPodKiller schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:25:
Ik hoop dat Gran Turismo niet deze kant opgaat, zit voor de grap eens dit te kijken:
[video]
Raar om te zien dat Forza 2 meer content heeft dan bijv. 4. Je kunt zelfs je remblokken een kleurtje geven in 2.
(ik wil mijn Castrol Mugen Accord terug
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2013 23:58 ]
Was een meesterlijk iets in GT2. Ook Displacement Increase zat niet meer in latere GT's (was maar te gebruiken op een handjevol auto's, maar toch). En in GT5 zat ook geen NOS en rem-upgrades meerSinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:56:
[...]
Jij hebt zeker niet de hele GT serie gespeeld?1 van de bekendste features uit GT2 is slechts in 'kleine' vorm teruggekomen in GT5, Racing Modification, dat waren er toen nog maar 17. GT2 was nagenoeg elke auto op zo'n manier om te zetten.
(ik wil mijn Castrol Mugen Accord terug).
GT2 is mijn favoriete GT game eigenlijk. Ik vind het geweldig hoe de dealerships zijn onderverdeeld, en hoe de tuning zat onderverdeeld per merk. Grappig ook dat toen Traction Control en Yaw-Control 'tuning' opties waren (en nog vrij dure ook
Het geluid was eigenlijk ook wel vet nu ik erover nadenk. Bij de getunede skylines kon je de turbo's hard horen blazen.
[ Voor 23% gewijzigd door ETzPliskin op 22-11-2013 09:01 ]
De auto's uit Forza zijn inderdaad leuker dan in GT (meer Europese klassiekers), maar GT klopt qua rijgedrag (vering, bandenmodel) voor mijn gevoel beter dan Forza. Allebei zijn ze een beetje arcade-simulators, dus beiden kunnen wel realistischer, maar bij Forza stoorde ik me er wel eens aan, bij GT heb ik dat eigenlijk nooit echt gedaan (mits slipherstel e.d. uit staan).Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:09:
[...]
In welk opzicht? Ben zelf geen Forza-speler dus geen idee. In replay waarde of rijgedrag?
Heb me met GT5 goed vermaakt maar vind momenteel het autoaanbod van Forza velen malen beter. Al lijkt GT6 nou eindelijk eens een betere balans te hebben tussen Japans en Europese auto's. Toch vind ik het aantal nieuwe auto's tamelijk beperkt en ik hoop dat ze de ontwikkeling wat kunnen versnellen. Veel nieuwe sportauto's ontbreken toch in de GT serie. Ik hoop dat alle premium-wagens ook in de next gen GT kunnen worden gebruikt anders zie ik dat somber in.
Ook vind ik de ForzaVista mode toch best aantrekkelijk.
Daarentegen heeft GT wel sommige details die bij Forza lijken te ontbreken. De vering ziet er in GT wel heel strak uit.
Verder doen de meeste nieuwe auto's me vrij weinig, dat scheelt misschien ook. En als Forzavista ongeveer gelijk is aan de functie in FM4 dan mis je daar vrij weinig aan. Verder was de replay waarde voor Forza voor mij redelijk beperkt omdat GT online veel beter werkte, maar dat kwam wellicht ook wel mede doordat GT al langer uit was dan Forza waardoor de mensen die nog online speelden wat serieuzer waren.
Beetje naar boven scrollen kan geen kwaad eh?TTMK schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:12:
I'm just going to leave this here
http://www.vg247.com/2013...e-scenario-says-yamauchi/
v8power67 in "[PS3] Gran Turismo 6"
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:56:
[...]
<knip>
(ik wil mijn Castrol Mugen Accord terug).
Verwijderd
Dit bedoel ik; YouTube: Forza Motorsport 5 - Ferrari TrailerBastard schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:24:
[...]
De auto's uit Forza zijn inderdaad leuker dan in GT (meer Europese klassiekers), maar GT klopt qua rijgedrag (vering, bandenmodel) voor mijn gevoel beter dan Forza. Allebei zijn ze een beetje arcade-simulators, dus beiden kunnen wel realistischer, maar bij Forza stoorde ik me er wel eens aan, bij GT heb ik dat eigenlijk nooit echt gedaan (mits slipherstel e.d. uit staan).
Verder doen de meeste nieuwe auto's me vrij weinig, dat scheelt misschien ook. En als Forzavista ongeveer gelijk is aan de functie in FM4 dan mis je daar vrij weinig aan. Verder was de replay waarde voor Forza voor mij redelijk beperkt omdat GT online veel beter werkte, maar dat kwam wellicht ook wel mede doordat GT al langer uit was dan Forza waardoor de mensen die nog online speelden wat serieuzer waren.
Dit mis ik...
Hoop dat de nieuwe Nismo GT-R er ook in komt.
Verwijderd
Ja, Z8 is gaaf inderdaad. En ook wat gave klassieke Ferrari's. Ben toch benieuwd wanneer ze aankondigen wat we van de DLC kunnen verwachten. Als ze deze auto's alsnog toevoegen dan ben ik tevreden.iPodKiller schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:46:
Ben allang blij dat auto's zoals de BMW Z8 en zo erin zitten. Ook jammer dat de nieuwe BMW M modellen er niet inzitten.. zoals de F10 en F12, de M4 later als DLC zou ook nog fijn zijn.
Hoop dat de nieuwe Nismo GT-R er ook in komt.
Er staat gelukkig: "exclusive for a limited time".
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 17:53 ]
Wauw, nog een race legende erbij naast Senna. Slimme zet van PD!! Heerlijke film btw! Kan niet wachten op de volgende chapters
Die auto van hem komt er ook trouwens in, nog mooier, als we in zijn F1 auto's konden rijden. Maar ik gok van niet
[ Voor 19% gewijzigd door iPodKiller op 25-11-2013 22:18 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
T.net is nogal pro Forza. FM krijgt altijd veel meer aandacht dan GT. Over GT6 is amper bericht. Niet dat wij T.net daar voor nodig hebben overigens maar vind het wel een beetje sneu. Ga er maar vanuit dat FM5 weer een veel hoger cijfer zal krijgen dan GT6, net als 3 jaar geleden bij FM4 vs. GT5. Weer lekker mierenneuken over allerlei kleinigheidjes in GT, dat bij FM ineens geen probleem isGAIAjohan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:23:
Vind overigens wel opvallend dat tweakers wel de video van Forza op Bathurst op de pagina plaatst, maar helemaal niks van GT6..
Heeft volgens mij allemaal met next gen te maken? Merk dat er sowieso minder aandacht is voor de PS3/XBOX36z0 games na GTAV. Volgens mij was bij GT5 en FM4 de verhouding prima... en men is natuurlijk ook afhankelijk van wat men aangeleverd krijgt van aan nieuws vanaf de publishers (Sony vs Microsoft).Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:22:
[...]
T.net is nogal pro Forza. FM krijgt altijd veel meer aandacht dan GT. Over GT6 is amper bericht. Niet dat wij T.net daar voor nodig hebben overigens maar vind het wel een beetje sneu. Ga er maar vanuit dat FM5 weer een veel hoger cijfer zal krijgen dan GT6, net als 3 jaar geleden bij FM4 vs. GT5. Weer lekker mierenneuken over allerlei kleinigheidjes in GT, dat bij FM ineens geen probleem is
Over GT gerelateerd nieuws kijk ik dan ook alleen maar op GTPlanet. GT6 gaat zeker afgekraakt worden, neem de meeste reviews gewoon met een korreltje zout.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:22:
[...]
T.net is nogal pro Forza. FM krijgt altijd veel meer aandacht dan GT. Over GT6 is amper bericht. Niet dat wij T.net daar voor nodig hebben overigens maar vind het wel een beetje sneu. Ga er maar vanuit dat FM5 weer een veel hoger cijfer zal krijgen dan GT6, net als 3 jaar geleden bij FM4 vs. GT5. Weer lekker mierenneuken over allerlei kleinigheidjes in GT, dat bij FM ineens geen probleem is
Ik heb Forza nooit gespeeld en ik ben ook niet geinteresseerd in een vergelijking van beide games. De microtransacties in Forza 5 zijn wel schandalig, belachelijk hoeveel je moet betalen voor een enkele auto. Hoop toch niet dat dit bij GT6 ook het geval wordt.
Is niet alleen bij GT maar zag het wel vaker bij Playstation exclusives, die scoorden vaak maar een 7,5 ofzo, ieder minpuntje werd opgezocht, en andere platforms waren ze veel vergefelijker met de scores (enkele uitzonderingen daargelaten).Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:22:
[...]
Maar veel game-reviews neem ik tegenwoordig met een korreltje zout, meerdere sites die de plank voledig mis slaan qua reviews (zo wist ik al toen het woord GTA5 voor het eerst viel dat die game weer een 10 zou scoren op een site als Gamer.nl, game komt uit en ja hoor 10, geen minpunten...yeah right).
Maar vrees ook dat GT6 negatief beoordeeld gaat worden, mede ook omdat het op een beetje ongelukkig tijdstip uitkomt, nét met de release van de nieuwe consoles.
Zelf gaan mijn broer en ik wel weer mooi aan de slag in GT6, veel plezier gehad aan deel 5 tegen elkaar racen. Zag op screenshots en dergelijke hele leuke dingen voorbij komen, dat je ook de bodywork van je auto weer kan/moet fixen, meer opties qua modificaties enz.
Ongeacht wat reviews geven, ik ga er in elk geval wel plezier aan beleven
Wat mij het meest opviel toen ik Forza voor het eerst speelde was dat de AI tegenstanders wat realistischer rijden. In GT5 waren die echt in een treintje naar de finish aan het tutteren en in Forza waren ze met elkaar in gevecht en gingen ze soms ook te ver en naast de baan. Dat voelde voor mij wel realistischer en levendiger aan dan het soms erg steriele gevoel van Gran Turismo. Daarnaast vond ik qua structuur in de single player Forza wat duidelijker.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:38:
Wow mooie film! Mario Andretti is ook wel een naam hoor, vooral in de VS. De Japanse commercial voor GT6 is trouwens ook weer geweldig.![]()
Ik heb Forza nooit gespeeld en ik ben ook niet geinteresseerd in een vergelijking van beide games. De microtransacties in Forza 5 zijn wel schandalig, belachelijk hoeveel je moet betalen voor een enkele auto. Hoop toch niet dat dit bij GT6 ook het geval wordt.
Volgens mij is de AI wel één van de punten die beter gaan zijn in GT6 dus wat dat betreft ben ik al wel happy
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
- Van My Home naar GT Auto (wassen, reparatie etc.): ander nummer (wel een geinige btw
- Van My Home naar Tuning idem
- Seasonal races naar grid, krijg je dat standaard deuntje.
- My Home naar Dealership: ander nummer
- My Home naar (Online) Occasions: ander nummer
Stop daar eens mee GT.
[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 26-11-2013 17:21 ]
Wat ik heb gelezen is de snelheid van de menu's een van de eerste dingen die ze hebben gefixed.SChief schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:19:
Ik hoop vooral dat GT6 wat sneller zal zijn in de menu's.. Het voelt allemaal zo stroperig aan (terwijl het gewoon op de HDD staat). En laat nou eens alsjebieft één nummer doorspelen als je switcht van menu. Paar voorbeelden:
- Van My Home naar GT Auto (wassen, reparatie etc.): ander nummer (wel een geinige btw)
- Van My Home naar Tuning idem
- Seasonal races naar grid, krijg je dat standaard deuntje.
- My Home naar Dealership: ander nummer
- My Home naar (Online) Occasions: ander nummer
Stop daar eens mee GT.Soms heb je een heel tof nummer (bijvoorbeeld Heads Will Roll (Little Vampire Remix)) en dan is het opeens weg omdat je naar een ander menu gaat.
Overigens moet je niet teveel op reviews letten, het is sowieso al erg lastig dat je als reviewer kritisch moet zijn op het product van de mensen die indirect je salaris betalen (advertenties), laat staan dat je dan ook nog zoiets als smaak hebt en ze op bijvoorbeeld tweakers ook niemand hebben die überhaupt een beetje kan rijden met een racesim.
http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=29754
1 miljoen ingame credits is gewoon 9,99 euro....
http://www.gamemania.be/D...spx?tabid=87&gmgame=29756
2.5 miljoen is 19,99
Im not liking this what so ever.....
Het eerste hoofdstuk is hier te zien: http://gt6firstlove.com
Het complete tijdschema staat op GTHQ
@Djie, dat van Andretti is al besproken (met bijhorende links) als het goed is
edit 2, laat maar staan trouwens. Was alleen de directe link naar de film
[ Voor 40% gewijzigd door iPodKiller op 27-11-2013 12:48 ]
De kopers, door niet mee te doen met deze onzin. Hoop ik.SinergyX schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:37:
Tja, als het succes maakt bij Forza, wie houd Poly tegen om hetzelfde in GT6 te doen
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Mee eens, dat vind ik ook de charme van GT, vooral in het begin. En dan langzaam alles opbouwen. Maar door de jaren heen zijn gamers steeds verwender geworden en ondertussen wordt GT door een hoop ongeduldige kinderen gespeeld die direct alles willen, zodat ze zsm kunnen pochen bij hun vriendjes wat voor keivette garage ze wel niet hebben. Het moet vooral allemaal niet te moeilijk zijn of te lang duren. Maar ach, ieder speelt het toch op z'n eigen manier.iPodKiller schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:46:
Maar wat is er leuk aan dan om credits te kopen? Ik bedoel het is toch leuk om zelf credits te maken door er zelf voor te racen?
Ik heb de Anniversary Edition ge-preorderded, waar je 1 miljoen credits bij krijgt. Hoeft van mij ook niet zo. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar als je deze credits dmv een code in de PS Store kunt unlocken dan geef ik hem misschien wel weg (aan een ongeduldig kind
Onmogelijk.Brad Pitt schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:46:
[...]
De kopers, door niet mee te doen met deze onzin. Hoop ik.
APB bijvoorbeeld bied voor 10-20 euro auto's aan die je ook (via lang grinden) ingame kan halen, toch verkopen ze ziekelijk veel van die dingen dat ze het developersteam konden uitbreiden met 3 man. Tijd is geld en geld is tijd, de 1 heeft geld en de ander heeft tijd
In GT5 heb ik zelfs een overschot aan credits.. Kreeg laatst de melding dat ik geen geld kreeg omdat er een limiet van 20.000.000 Cr. is.Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:24:
[...]
Mee eens, dat vind ik ook de charme van GT, vooral in het begin. En dan langzaam alles opbouwen. Maar door de jaren heen zijn gamers steeds verwender geworden en ondertussen wordt GT door een hoop ongeduldige kinderen gespeeld die direct alles willen, zodat ze zsm kunnen pochen bij hun vriendjes wat voor keivette garage ze wel niet hebben. Het moet vooral allemaal niet te moeilijk zijn of te lang duren. Maar ach, ieder speelt het toch op z'n eigen manier.
Ik heb de Anniversary Edition ge-preorderded, waar je 1 miljoen credits bij krijgt. Hoeft van mij ook niet zo. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar als je deze credits dmv een code in de PS Store kunt unlocken dan geef ik hem misschien wel weg (aan een ongeduldig kind)
Als je niet genoeg tijd hebt - of over hebt - voor een game verdien je het ook niet om alles te kunnen halen vind ik.SinergyX schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:30:
[...]
Onmogelijk.
APB bijvoorbeeld bied voor 10-20 euro auto's aan die je ook (via lang grinden) ingame kan halen, toch verkopen ze ziekelijk veel van die dingen dat ze het developersteam konden uitbreiden met 3 man. Tijd is geld en geld is tijd, de 1 heeft geld en de ander heeft tijd
Maarja, vanuit een commercieel oogpunt logisch natuurlijk... Mensen kopen dit soort dingen toch wel. Ik hou me er verre van iig. Als credits verdienen in GT6 vergelijkbaar gaat zijn als in GT5 met bepaalde seasonals dan lach ik me kapot om mensen die een tientje betalen voor 1.000.000 credits.
En voor die mensen is het heel makkelijk dat ze zo hun auto's kunnen kopen.
Had het spel puur singleplayer geweest had ik het ook niet zon probleem gevonden.
Probleem wordt met online dat er weer van die x1 kiddies komen die races willen verpesten.
Dan moet je dus strenge limieten erop mikken, en dan joinen er amper mensen.
Maar nu ze dus credits laten kopen kan ik iedereen hier vrijwel zeker zeggen dat seasonals niet meer 1 mil dokken, en dat het nu dus grinden wordt.
Dat is het hele doel van microtransactions, zo verdienen ze er makkelijk aan.
Ben al blij dat bij de 15 year anniversary er 1mil gratis bij zit.(is blijkbaar 10 euro waard).
Het is alleen zo jammer dat ze een F2P feature in een full retail game proppen.
Is pure geldwolverij helaas.
Maar een x1 van 20 mil(mits ie nog zoveel kost in gt6) kost je dus 160 euro met dit systeem...
Wat dus nog erger is dan fm5 zn f1 van 120 euro....
Ik weet niet hoe je hierbij komt, dit herken ik totaal niet. Ik host nog steeds regelmatig online rooms met vrij strenge regels maar ik heb meestal binnen kwartier mn lobby vol. Wel zal het in het begin in GT6 wel iets meer voorkomen dat er idioten joinen, maarja... Dat is makkelijk op te lossen.v8power67 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:54:
Probleem wordt met online dat er weer van die x1 kiddies komen die races willen verpesten.
Dan moet je dus strenge limieten erop mikken, en dan joinen er amper mensen.
Sowieso is online racen nutteloos als je geen goede restricties gebruikt trouwens.
Het mooiste aan GT vindt ik nog altijd dat je erg gehecht raakt aan de auto waarmee je bent begonnen.
Althans dat heb ik wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Flex0r op 27-11-2013 15:22 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Verwijderd
Precies, dat heb ik ook altijd gehad tot GT5. Mijn eerste auto in GT5 kreeg ik van het spel zelf. Hij kwam uit op mijn verjaardag destijdsFlex0r schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:21:
Het mooiste aan GT vindt ik nog altijd dat je erg gehecht raakt aan de auto waarmee je bent begonnen.
Althans dat heb ik wel.
Helaas heb ik sinds GT5 niet meer echt dat ik echt gehecht raak aan een auto. Het is niet speciaal meer om een mooie auto te kopen omdat het amper moeite kost. Alleen al door die seasonals. Het gevoel is niet meer zoals 'vroeger' Dat zal dan ook niet meer snel terug komen. Daarentegen hebben wij er wel een hoop moois voor terug gekregen, zoals de graphics. Ik zat laatst nog eens wat filmpjes te kijken van de oude GT's. Moeilijk voor te stellen dat wij destijds zo onder de indruk waren van de graphics. Ik ben benieuwd hoe wij over pak 'm beet 15 jaar terug kijken naar de graphics van GT5.
Het gevoel is inderdaad wel wat minder geworden maar zo af en toe doe ik nog zeker wel een rondje in m'n opgepepte civic type-r.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
[...]
In GT5 waren die echt in een treintje naar de finish aan het tutteren en in Forza waren ze met elkaar in gevecht en gingen ze soms ook te ver en naast de baan. Dat voelde voor mij wel realistischer en levendiger aan dan het soms erg steriele gevoel van Gran Turismo. /quote]
Dit! De AI is nooit significant verbeterd sinds de originele Gran Turismo. Elke versie kan je weer in een bocht binnendoor steken en je laten opvangen door een AI auto die dan magisch op zijn lijn blijft...
Haha ja dat inhalen is ook niet echt realistisch; erger vind ik dat je er soms gedwongen gebruik van moet maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand de Superlicentie challenge op Monza heeft gehaald met netjes rijden. Je moet in 1 rondje van de staart naar de kop van het veld rijden, en de enige manier waarop dat mij is gelukt is door niet te remmen in de eerste chicane, er vol in te klappen bij de tegenstanders en daarna op het gas met een flink aantal posities winst.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:15:
[...]
Dit! De AI is nooit significant verbeterd sinds de originele Gran Turismo. Elke versie kan je weer in een bocht binnendoor steken en je laten opvangen door een AI auto die dan magisch op zijn lijn blijft...
Vind het ook jammer dat je in seasonals soms ineens 5 seconde geen gas kunt geven omdat je even naast de baan bent geweest of een tegenstander hebt geraakt. Ik zou veel liever zien dat je door kunt rijden maar een waarschuwing krijgt en bij herhaling een penalty krijgt.
Ik snap wel dat om realistisch te zijn je in de DTM races andere penalties zou moeten hebben dan in een Nascar event, maar ik zou voorlopig al dik tevreden zijn als er gewoon één set aan penalties wordt gekozen die je in elke race kunt krijgen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Tof!Djie schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:46:
De meeste journalisten krijgen vandaag/morgen hun exemplaar, tweakers dus wss ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren trouwens ook maar gepre-ordered bij Saturn voor 55,-
Of gewoon de anniversary edition bestellen toch.. dan krijg je alle auto packsiPodKiller schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:26:
Oeh, ik ga denk ik ook bij saturn bestellen, daar krijg je de pack waar je die Z8 anniversary edition krijgt![]()
Zit toch te twijfellen ondanks dat ik nu al verwacht slechte ervaring ermee te hebben om hem toch maar te pre-orderen al is het alleen maar collectie en traditie voort te zetten.Djie schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:59:
[...]
Of gewoon de anniversary edition bestellen toch.. dan krijg je alle auto packs
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Intro
Meh.
Alle auto's die te koop zijn (er mist wel wat, bv. de Lunar Rover en wellicht nog andere verrassingsauto's)
Tja, veel duplicates bij sommige Japanse merken, zoals verwacht. Kan een kleine ergernis zijn om door alle MX-5's, S2000's en Skylines te scrollen, maar ik ben allang blij dat de Used Car Dealership verdwenen is. Verder zijn de 2008 WRC-auto's nog steeds beschikbaar, waar ik erg blij mee ben. (Deze waren uit de lijst op de officiële site verdwenen)
Standards lijken behoorlijk te zijn opgepoetst.
Groen = GT5, blauw = GT6.
Toch behoorlijke verschillen en beter dan ik had verwacht:
- koplampen en blinkers gedetailleerder
- wielkastranden veel afgeronder
- de spoiler, uitlaat en bumpers lijken opnieuw te zijn gemodelleerd. Het is vooral duidelijk te zien bij de voorbumper; voorheen zat daar een statische schaduw als een soort optische illusie om de voorbumper de juiste vorm te geven, maar nu heeft deze daadwerkelijk ook die vorm. Tenminste, zo lijkt het.
Uiteraard is het maar één auto en niet alle standards zouden even goed worden opgepoetst, maar ik ben er tevreden mee.
Daarnaast nog een gameplayvideo:
Wegligging vind ik overtuigend; gewichtsverplaatsing vertaalt zich naar koetsbewegingen die er voor mij natuurlijk uitzien, vooral bij het aanremmen. Verder lijkt de AI best goed op het eerste gezicht. Zo spot ik een paar dingen, waarvan er een paar best subtiel zijn, maar toch een aangename verbetering zijn:
- onderlinge inhaalactie @ 1:09
- op 2:34 is te zien dat de gouden MX-5 weer is ingehaald door de witte Mazda Demio (?)
- rond 3:35 maakt de speler een fout en op 3:40 haalt de door AI bestuurde FTO binnendoor in (in plaats van GT5-style ertegenaan te botsen)
- voor de finish is te zien dat de FTO duidelijk naar rechts beweegt om in te halen
Aan de andere kant gaat de AI nog steeds veel te langzaam door bochten. Maar zo is het nog goed te doen voor casuals, I guess. Geen wereldschokkende dingen, maar wel een minor verbetering. Wat meer video's is wel handig alvorens er definitieve conclusies aan te verbinden, denk ik.
Verder ziet het er grafisch net uit als GT5, zoals verwacht (duh
Links naar threads met FAQs, beantwoord door gamers met vroege toegang:
http://www.gtplanet.net/f...stions-here.290981/unread
http://www.gtplanet.net/forum/threads/gt6-q-a.290986/unread
[ Voor 5% gewijzigd door CaptainPanda op 29-11-2013 05:03 ]
Verwijderd
Ik blijf 't toch altijd mooi vinden om daarmee te spelen!
Dit is allemaal afhankelijk van de auto, de diameter van de wiel/velgen is bijvoorbeeld aan te passen.Smithkj schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:01:
Ik zou ook wel willen zien wat de optische tune mogelijkheden zijn. Ik had gelezen dat er meer vrijheid in velgen, spoilers en kleuren etc. komt.
Ik blijf 't toch altijd mooi vinden om daarmee te spelen!
Waar zijn die tijden dat Snoop Dogg eens een liedje voor GT ging maken
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6