Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:12:
Standaard is GT6 zo ingesteld dat hij de content installeert terwijl je speelt. Het zou in ieder geval een stuk sneller moeten zijn dan in GT5. Als dat dus niet zo is zou ik even kijken hoe eea staat ingesteld. Misschien dat hij nu altijd vanaf de disc aan het laden is. Heb je nog genoeg ruimte op je PS3?
Thx Wildcat voor je input. Heb voldoende ruimte op de PS3.

Zie alleen de optie bij 'Gamedata' -> 'Gamedata installeren' -> 'Automatische installatie'. Die kan ik dus aan/uit zetten. Heb ik op aan staan. Maar volgens mij staat dit los van hoe het spel zich laadt nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:38:
[...]
Zie alleen de optie bij 'Gamedata' -> 'Gamedata installeren' -> 'Automatische installatie'. Die kan ik dus aan/uit zetten. Heb ik op aan staan. Maar volgens mij staat dit los van hoe het spel zich laadt nietwaar?
Wanneer auto's en/of tracks voor de eerste keer laden komen ze vanaf de Blu-ray disc.
Mogelijk speel je met veel nieuwe combinaties van auto's en/of banen. Als je zo'n beetje alle auto's en banen een keer geladen hebt gaat het laden erg snel imho :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thx! En kan idd wel kloppen, ben pas een 15% van de game ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Interessante info verder in die link.
Fat 40GB CECHG04. 90nm GPU, 65nm CPU

Very bad FPS. Stuttering in 3d rendering of cars in garage, gallery and dealerships and the animation when you purchase cars.
Really bad game play FPS unless in bumper cam. A high amount of tearing. On screen smoke and chase view really bog this down, so does distant scenery and lots going on screen.
Ik heb een ouderwetse CECHH04, (zou inprincipe practish hetzelfde moeten zijn) en ik heb die problemen niet. Ja mischien een FPS drop in een replay op sommige plekken. Moet wel zeggen dat ik digitale release heb. (laadtijden zijn dus ook prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tearing merkte ik al regelmatig, ik heb 2e generatie FAT (de GT5 edition). Maar sinds ik nu racestuur heb voor FM5, heel GT niet meer aangeraakt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppakee ,

Gran Turismo 6 Platinum is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 01:38:
Hoppakee ,

Gran Turismo 6 Platinum is binnen!
Respect...

Nog héél even en er gaat een stuurtje met mach 3 richting de tv vanwege de leuke Kart challenges d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Super license gisteren gedaan.

S2 , S4 en S5 zijn enorm leuk om te doen. Mijn tip is om te gaan gooien/smijten en driften met de auto, zonder al te veel wielspin, dan kom je ruim op goud uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 28-12-2013 15:48 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Capo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:47:
Mijn tip is om te gaan gooien/smijten en driften met de auto, zonder al te veel wielspin, dan kom je ruim op goud uit :)
Driften zonder wielspin vind ik een lastige opgave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Is om het wat moeilijker te maken :+

Wat ik bedoel, je moet soms de bocht in of uit driften, maar niet de gehele bocht door.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:55:
Is om het wat moeilijker te maken :+

Wat ik bedoel, je moet soms de bocht in of uit driften, maar niet de gehele bocht door.
Dat was bij mij niet nodig hoor , gewoon goed de bochten nemen en gas los laten was vaak goed genoeg..

En vooral het belangrijkste , jezelf niet laten opjagen door je Ghost..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:07:
En vooral het belangrijkste , jezelf niet laten opjagen door je Ghost..
Druk die meestal even uit. Té irritant als je die precies op/vlak voor je autootje zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:05:
[...]

Druk die meestal even uit. Té irritant als je die precies op/vlak voor je autootje zit :P
Klopt

Als automatisme remde ik heel vaak af voor die Ghost omdat je ander normaal gesproken weer tegen de AI aan knalde...

Maar op het mapje linksboven in de hoek zie je jezelf ook , en ik merkte dat ik daar vaak naar aan het kijken was en daardoor net even een bochtje verkeerd instuurde of het compleet verprutste....

Maar de S-Licentie is veel Trial & Error..

De Kart challenges zijn inderdaad wel het irritants van allemaal , heb daar wat gevloekt als ik weer in de laatste bocht stil kom te staan omdat ik de muur schamp..

Maar dat ook veel Trial & Error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Just_Jan : Niet nodig, maar het helpt wel met de aventador en veyron om wat te glijden. Scheelde bij mij toch nog behoorlijk wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:20:
[...]

Klopt

Als automatisme remde ik heel vaak af voor die Ghost omdat je ander normaal gesproken weer tegen de AI aan knalde...

Maar op het mapje linksboven in de hoek zie je jezelf ook , en ik merkte dat ik daar vaak naar aan het kijken was en daardoor net even een bochtje verkeerd instuurde of het compleet verprutste....

Maar de S-Licentie is veel Trial & Error..

De Kart challenges zijn inderdaad wel het irritants van allemaal , heb daar wat gevloekt als ik weer in de laatste bocht stil kom te staan omdat ik de muur schamp..

Maar dat ook veel Trial & Error..
Wat mij helpt bij die kart challenges is om de handrem te gebruiken. Gek genoeg is dat een andere rem (wist niet dat een kart 2 remmen had..), en die zorgt ervoor dat je op een andere manier vertraagt. Het klinkt vast en zeker heel fuzzy, maar als je het hebt geprobeerd snap je wat ik bedoel.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
scorpie schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:58:
[...]

Wat mij helpt bij die kart challenges is om de handrem te gebruiken. Gek genoeg is dat een andere rem (wist niet dat een kart 2 remmen had..), en die zorgt ervoor dat je op een andere manier vertraagt. Het klinkt vast en zeker heel fuzzy, maar als je het hebt geprobeerd snap je wat ik bedoel.
de kart challenges vind ik tot nu toe nog wel te doen (heb 100cc gehaald)
de redbull junior die zijn pas irritant |:( , k*t ai die je op houd en je van de baan beukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:12:
de kart challenges vind ik tot nu toe nog wel te doen (heb 100cc gehaald)
Neem aan dat je dan "dus" met de DS3 speelt en wordt meegeholpen qua sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:16:
[...]

Neem aan dat je dan "dus" met de DS3 speelt en wordt meegeholpen qua sturen :)
g27 met bijna geen assists ;)
(lees abs op 1 en tractiecontrole op 5 en de rest uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:18:
(lees abs op 1 en tractiecontrole op 5 en de rest uit)
Met de karts kan je vrijwel niets instellen qua hulpmiddelen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:19:
[...]

Met de karts kan je vrijwel niets instellen qua hulpmiddelen voor zover ik weet.
hmm let er eerlijk gezegd ook niet op , alleen bij offroad rijden let op ik op de driving settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:21:
hmm let er eerlijk gezegd ook niet op , alleen bij offroad rijden let op ik op de driving settings.
Je zet voor een race nooit de (irritante default op 5 staande) traction control lager? Hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:22:
[...]

Je zet voor een race nooit de (irritante default op 5 staande) traction control lager? Hmmm....
nope geen last van , wat is het voordeel als ik hem uit zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:24:
nope geen last van , wat is het voordeel als ik hem uit zet ?
Het voordeel, of misschien wel nadeel, is dat het spel dan uitdagender wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:25:
[...]

Het voordeel, of misschien wel nadeel, is dat het spel dan uitdagender wordt ;)
hehe momenteel is het even de uitdaging om de controller niet richting de tv te gaan smijten. :X
probeer morgen wel eens zonder tractiecontrole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:27:
hehe momenteel is het even de uitdaging om de controller niet richting de tv te gaan smijten. :X
probeer morgen wel eens zonder tractiecontrole
Het "leukste" is het om het te doen bij achterwiel aangedreven auto's, liefst met middenmotor. Als er geen patch komt voor de werkelijk bizarre mate van reacties op overstuur ga ik het spel niet meer spelen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:31:
[...]

Het "leukste" is het om het te doen bij achterwiel aangedreven auto's, liefst met middenmotor. Als er geen patch komt voor de werkelijk bizarre mate van reacties op overstuur ga ik het spel niet meer spelen denk ik :)
uhm heb je de r10 ultra al een keer gereden ? , niets grappigs aan die bak 8)7
als amg gt3 daar integen is hele leuke wagen om mee te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TCS op 5 zou ik heel snel terugschroeven ja. :p In GT5 wordt je dan altijd flink beperkt, gooi en smijtwerk zit er dan niet meer in. :+ Ik rij zelf met een controller (heb echt geen zin om een hele opstelling met stuur in de woonkamer te zetten), en ik heb de TCS vrijwel altijd op 1 of 0 staan (soms op 2 met RWD wagens die heel lastig te besturen zijn met een controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Van Saturn komt er geen voucher code meer. Na te hebben gezegd de koop te willen annuleren vanwege het in gebreke blijven (irriteer mij omdat er meermaals is beloofd/gezegd een code te sturen) krijg ik net dit binnen:

"Geachte meneer xxxx,

Hartelijk dank voor uw contactopname met Saturn.

Tot onze spijt hebben wij geen vouchercodes beschikbaar gesteld gekregen voor de Anniversary Edition. Wij willen u als compensatie een cadeaukaart ter waarde van EUR 5 aanbieden.

Graag vernemen wij van u middels dit ticket of dit aanbod uw goedkeuring verdient.

Met vriendelijke groet,

Uw Saturn team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Brad Pitt schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:51:
Van Saturn komt er geen voucher code meer. Na te hebben gezegd de koop te willen annuleren vanwege het in gebreke blijven (irriteer mij omdat er meermaals is beloofd/gezegd een code te sturen) krijg ik net dit binnen:

"Geachte meneer xxxx,

Hartelijk dank voor uw contactopname met Saturn.

Tot onze spijt hebben wij geen vouchercodes beschikbaar gesteld gekregen voor de Anniversary Edition. Wij willen u als compensatie een cadeaukaart ter waarde van EUR 5 aanbieden.

Graag vernemen wij van u middels dit ticket of dit aanbod uw goedkeuring verdient.

Met vriendelijke groet,

Uw Saturn team"
Nou dan kan ik ook wel een dergelijke mail verwachten. Heb uit frustratie (doordat er maar geen antwoord van Saturn kwam) mijn klacht 1 op 1 doorgezet naar Sony Playstation Nederland.
Verwacht niet dat ze daar wakker van liggen maar dan weten ze dat bij Sony in ieder geval ook hoe Saturn omgaat met klanten/bestellingen op hun platform.

En wat is nou een compensatie van 5 euro op Anniversary Edition, verwachten ze echt dat ik nog iets bij hun bestellen ga?
En wat als je nu niet op het aanbod ingaat, hun zijn in gebreke gebleven?
Overigens slap excuus dat ze geen vouchers beschikbaar gekregen hebben, die hebben ze namelijk wel!

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 30-12-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
schumi2004 schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:01:
Heb uit frustratie (doordat er maar geen antwoord van Saturn kwam) mijn klacht 1 op 1 doorgezet naar Sony Playstation Nederland.
Net ook maar mailtje naar SCEE gestuurd ja. Niet dat het inderdaad veel uit zal halen, maar dat terzijde.
[Edit] En de mail is geweigerd, omdat het zogenaamd geen bestaand PS-account mail adres is. Onzin, maar goed :X
En wat is nou een compensatie van 5 euro op Anniversary Edition, verwachten ze echt dat ik nog iets bij hun bestellen ga?
Nee, maar ja, iets anders gaan ze toch niet aanbieden denk ik. Als die code universeel te besteden is en geen brakke tijdsduur heeft vind ik het wel best. Dan maar niet die pack. Heb toch alle auto's al die ik wil :)
En wat als je nu niet op het aanbod ingaat, hun zijn in gebreke gebleven?
Overigens slap excuus dat ze geen vouchers beschikbaar gekregen hebben, die hebben ze namelijk wel!
Vind persoonlijk inderdaad dat zij dan in gebreke zijn ja, er is niet geleverd hetgeen beloofd is. Heb alleen niet zoveel zin om tijd te gaan besteden aan iets dat vijf virtuele autootjes oplevert ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 30-12-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Brad Pitt schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:00:
[...]

Vind persoonlijk inderdaad dat zij dan in gebreke zijn ja, er is niet geleverd hetgeen beloofd is. Heb alleen niet zoveel zin om tijd te gaan besteden aan iets dat vijf virtuele autootjes oplevert ;)
uh de ani versie heeft alle packs he :)
dat zijn er 20 / 25 ?(inc preorder code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Madnessy schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:47:
uh de ani versie heeft alle packs he :)
dat zijn er 20 / 25 ?(inc preorder code)
Uh, ja? Heb er 20 (Ani), maar recht op 25 (Ani + pre-order), wil die laatste 5 (pre-order) dus ook gewoon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ah ik snap em
ik dacht dat je alle wagens miste
my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
Speel nu al een tijdje, heb er 50 rij uren inzitten. En bijna 7000Km.
Vind het een leuk spel en vermaak me prima ermee.

Maar wat is het een drama met MR RR en andere wagens met midden of achter motor.
Rij nog met controller omdat ik nog steeds een stoel moet fabriceren. Maar het is wel echt haast onmogelijk om er constant en goed mee te rijden. Heb geprobeerd met de triggers te gassen en remmen, maar dat is hellemaal niet te doen.
(rij met alle assists uit behalve soms abs op 1)

Hoop wel op een snelle patch die dit aanpakt, en ook het custom wheels probleem met achter wielen die even breed als voorwielen worden....
Wel weer een echte PD glitch dit..

Merk ook dat er iets niet hellemaal klopt met de banden temperaturen, deze raken soms extreem snel overhit en koelen ineens heel snel weer af. Daardoor is het soms erg onvoorspelbaar waneer je overstuur krijgt. Icm een MR auto is dat echt drama...

Om weer wat positiever te doen, ik ben echt verliefd op zowel ascari circuit en willow springs (die lange versie ben effe naam kwijt). En bathurst ook wel :)
En die nissan r32 touring car is echt mn nieuwe schatje. Ding heeft 800+ pk en rond de 1100 kilo. Maar gaat als een raket. En met race hard goed onder controle te houden :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat het meerendeel van de MR- en RR-auto's goed is weergegeven. Tuurlijk is moeilijk niet gelijk aan realistisch, maar in dit geval denk ik dat - op basis van gevoel en video's - de listige handling goed is gesimuleerd. Zo heb ik op GT Planet (een plaats vol huilende baby's :p) de ergste verhalen gelezen over de Lancia Stratos en besloten om deze ook zelf te kopen. En inderdaad, het is een erg tricky auto op comfort soft. Maar dat is het ook, want het ding heeft een erg korte wielbasis in combinatie met een middenmotor; het ding was ook ontworpen om zo snel mogelijk de hoek om te gaan in rally's.

Wanneer er wordt gereden zoals het hoort bij een MR - zoveel mogelijk vóór de bocht remmen en over het algemeen met een hogere snelheid de bocht uitkomen dan erin te duiken - vind ik het gedrag erg realistisch, mits er met een stuurwiel wordt gereden. Het is namelijk nog steeds zeker nodig om voor en na een bocht voortdurend kleine tegenstuurcorrecties uit te voeren. Een controller heeft dit soort precisie niet en daarmee is het ook erg frustrerend om te rijden. Maarja, daarvoor zijn er ook driving aids uitgevonden die deels helpen, want rijden met een controller zonder aids zou alleen moeten kunnen in een moderne auto die erg neutraal is op de limiet, omdat de verminderde precisie van een controller minder van belang is. En de Stratos is in het echt ook superlistig, zelfs de raceversie die sneller de bocht om zou moeten gaan. Kijk maar eens hier om te zien hoe rijders zelfs op lage snelheid het mis hebben, omdat er niet adequaat genoeg met het gaspedaal wordt omgegaan:
Waar het goed gaat, is ook te zien dat er relatief laat (na de apex) pas op het gas kan worden gedaan, omdat de auto ook in het echt gewoon ontzettend neigt naar overstuur onder vermogen.

Een ander voorbeeld is de legendarische RUF CTR "Yellow Bird", een auto met een RR-layout. Kijk maar eens naar de echte, waar het enorm veel tegensturen vergt op de limiet om de auto op de weg te houden:

Al met al ben ik wel blij dat het listige randje van de echte auto's ook terug te vinden is in het spel en niet teveel is getemd om speelbaar te zijn voor casuals. Ben het wel eens dat de bandentemperatuur relatief hoog blijft nadat deze oververhit zijn, maar ik moet zeggen dat dit ook gebaseerd is puur op gevoel. Misschien is het wel degelijk realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Als ik die video bekijk van die lancia zie je de bestuurders heel vaak lift off voor een bocht, maar als je dat in gt6 doet wordt hij zelfs op relatief lage snelheden heel licht op de achterwielen.
DUs ik denk toch dat het effect te overdreven is, of het komt door de banden.

Maar idd het is wel goed om te zien dat ze nu voor meer realisme gaan.
Maar net als vanmiddag probeerde ik de r8 LMS ae, maar dat is gewoon nagenoeg onbestuurbaar.
Heb allerlei setups geprobeert, en zelfs race soft eronder, maar nog steeds lichtelijk sturen en gas los is fishtailen. Lichtelijk remmen tijdens lichtelijk sturen is zelfde.
Dus ik denk toch dat ze het hebben overdreven.
Maar zal zeer binnenkort mn g25 en fanatec pwts eens aansluiten(korte test want heb geen racestoel maar simpele eettafel stoel op mn kamer tijdelijk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja, die R8 LMS Ultra is ook een beetje twijfelachtig, zeker door het overstuur onder het remmen. Bij die auto heb ik wel wat meer mijn twijfels, omdat de echte ontzettend stabiel is. Ik zal hier eens een setup plaatsen die je misschien kan proberen om te zien of het beter te doen is.

Over het algemeen denk ik dat het overdrijven meer exemplarisch is; een Lexus LFA, Mercedes SLS AMG of Pagani Huayra zijn ook MR, hebben enorm veel vermogen en toch liggen deze als een blok op de weg als ik ermee speel en hoef ik bijna niet tegen te sturen alsof het auto's zijn met de motor voorin. Uiteraard allemaal op comfort soft in plaats van de sport hard die ik teveel grip vind hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptainPanda op 30-12-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik denk dat je in de war bent, een lfa en sls zijn FR(wel redelijk goed gebalanceerd) de huayra is wel mr idd :P
lfa en sls noemen ze een Front-mid-engine :P (aldus wiki)

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 30-12-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, inderdaad, een LFA en SLS zijn eigenlijk meer front-mid-engines, omdat de motor achter de vooras zit. Misschien een wat slecht voorbeeld, omdat de motor voorin net wat anders is. Een Ferrari 458 heeft trouwens echt heel veel stabiliteit op de achteras onder remmen en accelereren (die is toch wel echt MR? ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ja die lfa rijdt super idd, sls nog niet geprobeerd.
De 458 maar eens kopen dan :D Ja is een echte MR :P
En de yellowbird effe halen dalijk :) Ben benieuwd, in gt5 ermee de ring aangevallen en was echt vechten(met stuurtje toen) maar echt super tof. Veel driften :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even de Audi R8 LMS geprobeerd; initieel heb ik de handling superstabiel gekregen door het volgende:
- Vering achter op z'n zachtst, vooraan op rond de 13.5 kgf/mm
- Voor minder overstuur onder vermogen LSD acc. op van 40 -> 33
- Minder overstuur onder aanremmen door LSD dec. veel hoger te zetten: van 10 -> 30

Maar er is een ding wat overblijft waardoor de wegligging heel erg zenuwachtig is: de besturing is veel te direct (steering ratio is veel te hoog). Door de 'steering sensitivity' in het optiemenu op z'n laagst te zetten (0 -> -2) gaat het iets beter, maar zelfs dan is het nog veel te direct. Denk dat dit er ook mede voor zorgt dat de R8 zo onhandelbaar is, want met de NISMO GT-R GT3 heb ik absoluut geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:57
Nee want alles met 4WD ligt als een blok op de weg. Ik heb soms ook het idee dat de MR en RR auto's overdreven worden. Stock MR en RR zijn vaak al te listig om goed onder controle te houden, op een punt dat het overdreven zenuwachtig is. Als ik een NSX pak in GT5 is die een stuk beter bestuurbaar dan in GT6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
CaptainPanda schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:27:
Net even de Audi R8 LMS geprobeerd; initieel heb ik de handling superstabiel gekregen door het volgende:
- Vering achter op z'n zachtst, vooraan op rond de 13.5 kgf/mm
- Voor minder overstuur onder vermogen LSD acc. op van 40 -> 33
- Minder overstuur onder aanremmen door LSD dec. veel hoger te zetten: van 10 -> 30

Maar er is een ding wat overblijft waardoor de wegligging heel erg zenuwachtig is: de besturing is veel te direct (steering ratio is veel te hoog). Door de 'steering sensitivity' in het optiemenu op z'n laagst te zetten (0 -> -2) gaat het iets beter, maar zelfs dan is het nog veel te direct. Denk dat dit er ook mede voor zorgt dat de R8 zo onhandelbaar is, want met de NISMO GT-R GT3 heb ik absoluut geen problemen.
Wat je nu gedaan hebt is van overmatig tot extreem overstuur naar heel veel onderstuur omgezet.
Tuurlijk het rijdt stabieler maar ik moet op veel plekken veel langzamer door bochten en op snelle bochten stukken ook. Op willow springs international raceway is het nog steeds verre van stabiel in ieder geval. Maar weet niet waar jij hem test, ik altijd of ascari of die willow springs maar dan international raceway die andere is te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Voor de liefhebber, ik heb hier nog een VELOCITY code liggen.
Eerste DM'er krijgt hem van mij ;)

IS ALWEER WEG!!

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedfreakR op 31-12-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SpeedfreakR schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:37:
Voor de liefhebber, ik heb hier nog een VELOCITY code liggen.
Eerste DM'er krijgt hem van mij ;)
Geniale tijd om dat bericht te plaatsen ook d:)b

Wat een einde van het jaar! Eindelijk de code alsnog binnen :o Al die Saturn/SCEE irritatie voor niets :X

SpeedfreakR is dé man _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 31-12-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:40:
[...]

Geniale tijd om dat bericht te plaatsen ook d:)b

Wat een einde van het jaar! Eindelijk de code alsnog binnen :o Al die Saturn/SCEE irritatie voor niets :X

SpeedfreakR is dé man _/-\o_
No problem :9

Voor liefhebbers voor een precision code, Media Markt Almere heeft een hele stapel liggen met codes. Als je zegt dat je niet had gekregen pakken ze er gewoon 1 voor je (liggen bij de PC op de games afdeling bij het toetsenbord :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:31:
[...]

Wat je nu gedaan hebt is van overmatig tot extreem overstuur naar heel veel onderstuur omgezet.
Tuurlijk het rijdt stabieler maar ik moet op veel plekken veel langzamer door bochten en op snelle bochten stukken ook. Op willow springs international raceway is het nog steeds verre van stabiel in ieder geval. Maar weet niet waar jij hem test, ik altijd of ascari of die willow springs maar dan international raceway die andere is te makkelijk.
Klopt, er is nu onderstuur op de limiet, maar niet zo erg als het lijkt omdat de 'steering ratio' voor die auto significant hoger is dan alle andere raceauto's. Vooral omdat ik eigenlijk alleen de setup over het algemeen veel zachter heb gemaakt en juist achter de grip weggehaald, waarbij de voorkant nu veel meer zou moeten bijten. Overigens heb ik de setup op de Nordschleife + GP getest en daardoor is de vering en demping relatief zacht.

Maar het probleem zit hem in de stuurhoek die benodigd is om een bocht door te komen; deze is voor de R8 LMS veel lager dan voor andere raceauto's. Een voorbeeld is de hairpin op Nürburgring GP: normaal heb ik daar ongeveer zo'n 100 graden stuurhoek voor nodig op de apex met de G25 en steering sensitivity op 0 (handen lichtjes gekruist). Als ik dit doe met de R8, komt ie de bocht ook door met dezelfde snelheid als een GT-R GT3, maar merk je dat de sliphoek van de voorwielen veel hoger is, terwijl de lijn die de auto volgt hetzelfde is...oftewel onderstuur.

Maar het vreemde is het volgende: als ik een stuk minder stuuruitslag gebruik (meer richting de 50-60 graden), dan matcht de sliphoek van de voorwielen veel meer met de lijn die de R8 door een bocht neemt en hierbij blijft de snelheid gewoon gelijk. De auto voelt dan superneutraal zonder snelheidsverlies, wat ie eigenlijk zou moeten doen.

Maar ik kon er niet aan wennen om zo weinig stuuruitslag te gebruiken, dus probeerde ik weer de auto manier met scrubbende voorwielen. Wat dan heel erg opvalt, is dat wanneer ik op de apex van het gas ga, de voorkant plotseling naar binnen schiet in plaats van onderstuurt. De combinatie van deze bevindingen zorgt ervoor dat ik denk dat het grote probleem zit in die verkeerde 'steering ratio', terwijl de balans van de auto goed kan worden geholpen door wat te sleutelen met het onderstel, waarbij de voorkant heel erg 'grippy' kan worden gemaakt. Overigens heb ik camber op 3.0 (voor) en 1.0 (achter) en dampers op 1 bound en 2 rebound (voor én achter om veel agressiever de minder hoge curbs te nemen op de Nordschleife zonder meteen te spinnen. Het merendeel van de curbs moet nog steeds worden vermeden, wat ik trouwens een geweldige verbetering vind in dit spel ten opzichte van GT5). Heb nog wat met toe in gespeeld om de neiging tot insturen minder te maken (lees: minder toe in op de voorwielen), maar het probleem blijft dat er te weinig hoekreductie is geprogrammeerd in deze auto.

Met de DS3 is dit wat minder merkbaar, omdat daar voor het sturen een kunstmatig en snelheidsafhankelijk 'stuurhulpje' inzit (want maximale uitslag van het pookje terwijl de auto stilstaat is heel wat anders dan dezelfde controllerinput terwijl de auto 200 km/h rijdt). Op snelheid gaat deze dan ook naar de maximale hoek die normaal nodig is om door de bocht te komen en dat kan verklaren waarom je veel onderstuur ervaart (want het komt overeen met die +- 100 graden om rond die hairpin op Nürb. GP te komen).

Wat ik ook heb gemerkt, is dat het veel meer nodig is om in de bocht te moeten corrigeren, omdat de normale stuurhoek nu veel te veel is. Hierdoor wordt er in bochten ook automatisch snelheid verloren, ook weer iets waar de DS3 waarschijnlijk aan onderhevig is en daardoor de auto laat ondersturen. Al met al lijkt de R8 een incidenteel geval te zijn en moeten we denk ik hopen op een correctie in de 'steering ratio'-parameter.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptainPanda op 31-12-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Heeft iemand een aanrader voor de National A turboloze uitdaging? Onder 500. Ik heb een bmw bak op 496 maar daar word ik slechts 3e mee :/ nr 1 en 2 zitten gewoon 10 seconden voor me. Kan niet aan rijstijl liggen want ik haal alles goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zo'n licht mogelijke auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Check ook je banden en of je daarvoor nog betere kunt/mag gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefie2010 op 01-01-2014 21:17 ]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Je mag zelfs 100 punten onder de max zitten dan is het allemaal nog haalbaar. De spanning is ver te zoeken en die nummer 1 hard voorbij rijden en opeens zit die achter je.... weg realiteit.

De MR en RR auto's zijn redelijk overdreven wat mij betreft.

De Elise ken ik toch wel redelijk, ook op het circuit.
Als vergelijk heb ik met de Elise op Spa gereden, daar heb ik in real life nog gereden op 16 November. Gekeken naar de versnellingen en verhoudingen van mijn auto en het vermogen zo dat de snelheden kloppen.

Klopt toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Mjah, gedaan met een Honda S2000 Race versie uiteindelijk. Met gemak. PP stelt dus niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
Klopt, die 'gewone' carriere races haal ik over het algemeen met gemak terwijl ik ruim onder de PP limiet blijf. Enkel in één van die hogere series zit een event dat compleet in de regen is, en die vind ik wel pittig. Le Mans circuit in de regen is tricky en de Nordschleife vind ik droog al een kutbaan laat staan in de regen :p.

Ben het er overigens wel mee eens dat sommige auto's niet lekker te besturen zijn; zo is de FXX totaal onbestuurbaar bij het aanremmen, terwijl ik hier met de Huayra geen last van heb. De Pagani vind ik één van de lekkerst rijdende auto's in heel het spel. Beiden hebben volgens mij een middenmotor en de aandrijving op de achterwielen. Ik snap dus ook totaal niet waar het verschil in handling vandaan komt. Heb bij de FXX ook echt het idee dat er geen contact is met het wegdek en dat de auto meer zweeft dan rijdt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:58:
Je mag zelfs 100 punten onder de max zitten dan is het allemaal nog haalbaar. De spanning is ver te zoeken en die nummer 1 hard voorbij rijden en opeens zit die achter je.... weg realiteit.
XyritZz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:13:
Klopt, die 'gewone' carriere races haal ik over het algemeen met gemak terwijl ik ruim onder de PP limiet blijf.
Maar hoe rijden jullie dan? Ik bedoel... ik zit ook ruim onder de pp limiet. Maar GT is voor mij vooral clean en realistisch racen. Assists altijd uit, zoveel mogelijk de juiste lijn aanhouden en inhalen wanneer het kan. Ook al wordt je een tijdje opgehouden. Koste wat het kost contact proberen te vermijden. Ik ben pas tevreden als ik een race op die manier win en dan komt het regelmatig voor dat ik het niet in één keer haal maar eerst derde of tweede word. Ook rijd ik altijd met een auto die goed past in het rijtje dat door de AI gebruikt wordt. Ik heb geen haast met het voltooien van de hele game. Duurt nog wel even voordat GT7 er is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik rijd zoals jij omschrijft. Contact vermijden, race lijnen gebruiken, onder de pp limiet, auto vaak op standaard onderstel enkel de rem balans aangepast, soms kortere versnellingsbak, geen hulpmiddelen behalve abs op 1. Remmen en gas met 1 voet, vaak remmen tot de apex of lichtjes glijden, etc.

Enkel op Le mans in de regen heb ik TC aan gezet. Dan nog is het spannend LOL

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 02-01-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Contact probeer ik te vermijden, maar ik ga geen plekken terug geven als ik er naast zit en ze me gewoon de baan af drukken waardoor ik een stuk chicane af moet snijden.

Qua setup pak ik alles standaard behalve de remmen, die upgrade ik altijd.

Assists stel ik zo in dat de race leuk is om te rijden met controller. Niet te eenvoudig, maar ook niet alles uit omdat je met de controller toch een stuk controle mist die je met een stuur wel hebt. Stuurtje staat nog steeds op m'n verlanglijstje, maar heeft het komende jaar nog geen prioriteit :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook al eens gehad dat de auto over de kop ging? Ik heb het inmiddels al een paar keer gehad en steeds lijkt het me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me raden... Grand Valley, laatste chicane voor de finish :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:57:
Laat me raden... Grand Valley, laatste chicane voor de finish :P
Kan me het circuit eerlijk gezegd niet meer herinneren maar het was dacht ik op meerdere locaties. Grand Valley kan er inderdaad goed tussen gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:51:
Hebben jullie ook al eens gehad dat de auto over de kop ging? Ik heb het inmiddels al een paar keer gehad en steeds lijkt het me wat overdreven.
Gisteren nog op Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar ook inderdaad. Heel raar en soms behoorlijk storend.

Iemand trouwens ervaring met de Ferrari FXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hier ook meerdere keren gehad, meeste keren als ik met een auto hard een randje raak vanaf de zijkant. Dus schuiven met de auto, randje raken en over de kop. In het echte leven zou de ophanging afgebroken zijn vermoed ik.

@jors2;
Ik vind het een onding. Die FXX is totaal niet te besturen tijdens het remmen en zwabbert alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
XyritZz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:14:
Ik vind het een onding. Die FXX is totaal niet te besturen tijdens het remmen en zwabbert alle kanten op.
Dat ligt dan aan jou, en mij. Volgens de experts rijdt het precies zoals in het echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Dat ligt dan aan jou, en mij. Volgens de experts rijdt het precies zoals in het echt ;)
Haha nou als dat echt zo is dan snap ik meteen waarom er maar een stuk of 25 van zijn gemaakt ;). Ik heb die auto gekocht, op Monza een race gereden en met veel moeite gewonnen maar elke keer als ik ging remmen had ik het idee dat de achterwielen bijna los kwamen van de grond.

Tot nu toe vind ik de M4, Huayra en die Red Bull X2014 Junior wel erg lekker rijden. In GT5 was de Zonda R één van m'n favorieten, maar die vind ik qua handling ook gigantisch achteruit gegaan in GT6 en zwabbert bijna net zo erg als de FXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Haha nou als dat echt zo is dan snap ik meteen waarom er maar een stuk of 25 van zijn gemaakt ;). Ik heb die auto gekocht, op Monza een race gereden en met veel moeite gewonnen maar elke keer als ik ging remmen had ik het idee dat de achterwielen bijna los kwamen van de grond.

Tot nu toe vind ik de M4, Huayra en die Red Bull X2014 Junior wel erg lekker rijden. In GT5 was de Zonda R één van m'n favorieten, maar die vind ik qua handling ook gigantisch achteruit gegaan in GT6 en zwabbert bijna net zo erg als de FXX.
Mm, oke. Ik heb hem gekocht maar vervolgens nog niet gereden. Lijkt een miskoop zo te zien.

Hebben jullie trouwens wel de banden vervangen (ik zag dat er sport banden onder lagen i.p.v. race)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:29:
Hebben jullie trouwens wel de banden vervangen (ik zag dat er sport banden onder lagen i.p.v. race)
Niet de fout maken grotere velgen te kopen hè, dan wordt het allemaal nog vele malen erger qua rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Nee, ik heb geen banden vervangen van de FXX. Vermoed ook dat dit weinig verschil gaat maken, want ik heb echt het idee dat er ergens een foutje in de code van GT6 zit waardoor sommige auto's bij het remmen zeer veel downforce aan de achterkant verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:36:
Nee, ik heb geen banden vervangen van de FXX. Vermoed ook dat dit weinig verschil gaat maken, want ik heb echt het idee dat er ergens een foutje in de code van GT6 zit waardoor sommige auto's bij het remmen zeer veel downforce aan de achterkant verliezen.
Is te hopen dat ze dat fixen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
XyritZz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:36:
want ik heb echt het idee dat er ergens een foutje in de code van GT6 zit waardoor sommige auto's bij het remmen zeer veel downforce aan de achterkant verliezen.
Dat is uiteraard ook gewoon zo, aan de foto's/video's met de nosies te zien en dergelijke. Physics zijn :z

Afbeeldingslocatie: http://www.gtplanet.net/forum/attachments/monaco-jpg.94890/

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 03-01-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Niet de fout maken grotere velgen te kopen hè, dan wordt het allemaal nog vele malen erger qua rijden.
Haha dit doet me heel sterk aan Top Gear denken. "If a car has been lowered and fitted bigger rims, it will almost every time be worse than it was". Uit de episode waar ze alle drie een BMW 325 cabrio hebben gekocht en Richard een verlaagde heeft.

Afgelopen weekend eens op Twitch gekeken naar iemand die GT6 aan het streamen was en reed met een G27. Moet zeggen dat ik toch écht toe ben aan een game seat en een leuk stuurtje want het besturen gaat dan zóveel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ksborg schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:12:
Afgelopen weekend eens op Twitch gekeken naar iemand die GT6 aan het streamen was en reed met een G27. Moet zeggen dat ik toch écht toe ben aan een game seat en een leuk stuurtje want het besturen gaat dan zóveel soepeler.
Zou aanraden te beginnen met een goedkoop tweedehands stuurtje aangezien je deze toch kapot gaat rukken uit pure frustratie bij het op de weg proberen te houden van de "realistische" MR en RR auto's d:)b

[Edit] Krijg 5 Euro terug van Saturn wegens het niet leveren van de pre-order voucher. Moet dan maar I guess.

"Geachte meneer xxxxx,
Naar aanleiding van het contact dat wij hadden, zullen wij 5,00 euro aan u uitbetalen.
Wij gaan ervan uit dat wij u hiermee naar tevredenheid geholpen hebben en kijken uit naar uw volgende bestelling!
Met vriendelijke groet,
Saturn"

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 02-01-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:19:
[...]

En deze 'experts' hebben de FXX ook allemaal IRL gereden _O-
Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:40:
[...]

Zou aanraden te beginnen met een goedkoop tweedehands stuurtje aangezien je deze toch kapot gaat rukken uit pure frustratie bij het op de weg proberen te houden van de "realistische" MR en RR auto's d:)b
Ik ben inmiddels aan mijn tweede G27 toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

[Edit] Krijg 5 Euro terug van Saturn wegens het niet leveren van de pre-order voucher. Moet dan maar I guess.

"Geachte meneer xxxxx,
Naar aanleiding van het contact dat wij hadden, zullen wij 5,00 euro aan u uitbetalen.
Wij gaan ervan uit dat wij u hiermee naar tevredenheid geholpen hebben en kijken uit naar uw volgende bestelling!
Met vriendelijke groet,
Saturn"
Volgens mij weten ze bij Saturn van voren niet dat ze van achteren leven!
Ik krijg dus voor tweede keer weer iets anders te horen, namelijk dat het naar de betreffende afdeling verzonden is en in behandeling is (nu al 2 weken zo).
Nu gaat het om vouchers waarvan ik vind dat we er recht op hebben net zoals jij dat had. Maar wat als het nu wat anders was, je lijkt er weinig mee te kunnen doen.
Net zoals er niks gedaan wordt met de ander "officiele klacht" die ik ingediend heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
schumi2004 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:15:
[...]
Net zoals er niks gedaan wordt met de ander "officiele klacht" die ik ingediend heb!
Mag ik vragen naar welk mail-adres je die hebt gestuurd want ik krijg het elke keer terug met de melding dat m'n mail account niet geregistreerd is. Hetgeen uiteraard wel zo is :( (ik stuur naar customer.service@nl.scee.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brad Pitt schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:18:
[...]

Mag ik vragen naar welk mail-adres je die hebt gestuurd want ik krijg het elke keer terug met de melding dat m'n mail account niet geregistreerd is. Hetgeen uiteraard wel zo is :( (ik stuur naar customer.service@nl.scee.com)
Krijg die melding ook maar dat hoeft de Saturn niet te weten, als ik me erg verveel waag ik er morgen gewoon een belletje aan, naar Sony dus. Kijken wat die kunnen doen en anders alleen om te laten weten hoe bepaalde bedrijven met hun producten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
[...]

"Geachte meneer xxxxx,
Met vriendelijke groet,
Saturn"
Ik heb er zelfs één staan, maar wordt nooit gebruikt vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke plek ervoor. Dus daarom: het word tijd :). Op de PSX had ik destijds nog een stuurtje wat met zuignapjes vastzat. Nou ja, loszat eigenlijk :+. Wat ben ik vaak van de baan gegaan doordat het stuurtje los schoot.

Nu wel betere tijden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel tot nu toe GT met controller maar met een stuurtje lijkt me toch wel gaaf. Ik vroeg me af;
- Wat ben je kwijt voor een fatsoenlijk stuurtje?
- Hoe bevestigen jullie het stuurtje? Lijkt me namelijk heel onpraktisch omdat je hem ergens op moet monteren. Wat voor oplossingen hebben jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Playseat :) Ding is compatible met een enorm hoeveelheid stuurtjes. Dat zijn wel complete racestoeltjes en gaan tegen de 200 euro. Je hebt ook simpelere standaarden, maar wel afhankelijk welk stuur daar op past.

Meerwaarde van koppeling/6bak is bij mij nu weg, gebruikte hem al amper (omdat koppeling gewoon een aan/uit principe was).

Qua prijs ligt het beetje aan de algemene eisen. Metalen pendalen, sterke FFB, stuuruitslag, grootte van het stuur, features en opties. De normale 458 is best redelijk stuurtje, ik heb nu zelf de TX versie (Xbox One, werkt niet met PS3, wel gelukkig PC) die net als de T500RS verwisselbare stuurtjes heeft, maar gaat dan ook rustig over de 300 euro (waar de normale 458 dacht tegen de 8 tientjes is).

Zou voor GT kijken naar welke stuurtjes er in de opties beschikbaar zijn, zodat je ook stuuruitslag en extra opties kan instellen.
Gran Turismo 6 supports the following steering wheel controllers:
•THRUSTMASTER® T500 RS
•Driving Force™ GT
•G27 Racing Wheel
•G25 Racing Wheel
•Driving Force™ Pro
•GT FORCE®
•Driving Force™
•Driving Force™ EX

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 03-01-2014 12:59 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SinergyX schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:57:
Gran Turismo 6 supports the following steering wheel controllers
Waarbij Fanatec zichzelf mapt als zijnde een G25. En die heeft standaard stuuruitslag foefjes en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:57:
Playseat :) Ding is compatible met een enorm hoeveelheid stuurtjes. Dat zijn wel complete racestoeltjes en gaan tegen de 200 euro. Je hebt ook simpelere standaarden, maar wel afhankelijk welk stuur daar op past.

Meerwaarde van koppeling/6bak is bij mij nu weg, gebruikte hem al amper (omdat koppeling gewoon een aan/uit principe was).

Qua prijs ligt het beetje aan de algemene eisen. Metalen pendalen, sterke FFB, stuuruitslag, grootte van het stuur, features en opties. De normale 458 is best redelijk stuurtje, ik heb nu zelf de TX versie (Xbox One, werkt niet met PS3, wel gelukkig PC) die net als de T500RS verwisselbare stuurtjes heeft, maar gaat dan ook rustig over de 300 euro (waar de normale 458 dacht tegen de 8 tientjes is).

Zou voor GT kijken naar welke stuurtjes er in de opties beschikbaar zijn, zodat je ook stuuruitslag en extra opties kan instellen.
Gran Turismo 6 supports the following steering wheel controllers:
•THRUSTMASTER® T500 RS
•Driving Force™ GT
•G27 Racing Wheel
•G25 Racing Wheel
•Driving Force™ Pro
•GT FORCE®
•Driving Force™
•Driving Force™ EX
Bedankt voor je reactie. Koppeling voegt voor mij ook niet heel veel meer toe inderdaad. 200 euro voor alleen de playseat vind ik toch wel veel geld (en neemt waarschijnlijk ook veel ruimte in beslag). Is er geen goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Aantal jaren terug rond de 300 euro uitgegeven aan Logitech G25. En nog eens 100 euro aan de Wheel Stand Pro. Te gebruiken vanaf elke stoel of bank en erg stevig. Ook nog eens makkelijk op te bergen. Ideale combi voor de casual speler met beperkt budget.

http://www.wheelstandpro....g27-racing-wheel---deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsycoHero schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:02:
Aantal jaren terug rond de 300 euro uitgegeven aan Logitech G25. En nog eens 100 euro aan de Wheel Stand Pro. Te gebruiken vanaf elke stoel of bank en erg stevig. Ook nog eens makkelijk op te bergen. Ideale combi voor de casual speler met beperkt budget.

Dat ziet er wat beter uit. Makkelijker op te bergen en wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals Psyco zegt, de Stand Pro werkt ook op de 'goedkopere' stuurtjes voor GT (DriveForce series), maar moet je alsnog rekenen op totaal van ~200 euro. (goedkoopste die ik zo zie is de DF GT, 125 euro).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 03-01-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou een leuk stuurtje zijn? Het liefst niet al te duur maar de kwaliteit moet toch redelijk zijn en wil toch zeker Force Feedback.

En ook niet geheel onbelangrijk; zijn ze compatibel met de PS4 straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
PsycoHero schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:02:

Yep, heb dit ook, erg makkelijk in gebruik, ook om even mee te nemen naar een vriend.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In principe (zonder tegenbericht), zijn alle USB stuurtjes die compatible zijn met PS3, ook compatible met PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Is er trouwens iets bekend over toekomstige updates voor Gran Turismo, of houden ze alles zo geheim mogelijk? Zo vraag ik me bijvoorbeeld af of ze nog meer met Senna en Andretti gaan doen. Van Senna heb ik nog niet meer dan een duur overall kunnen ontdekken en dat First Love was leuk als documentaire maar de auto valt wat tegen. Ik zou het wel leuk vinden als ze bijv. van Andretti nog wat meer auto's toevoegen of zelfs special events oid.

Ik heb van beiden nu het idee dat ze er flink mee pronken, maar je er in de game zeer weinig van terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet komt er in mei een update met veel Senna gerelateerd spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
AeoIus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Yep, heb dit ook, erg makkelijk in gebruik, ook om even mee te nemen naar een vriend.
Precies, hier hetzelfde maar dan met een DF GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de Thrustmaster T80 sowieso compatible met de PS4 zou moeten zijn. Iemand ervaring met dit stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik heb de G25 gehad met Stand. Erg fijn, maar dacht dat ik klaar was met GT5 / PS3 ... dus verkocht.

Na iets minder als een jaar ergens een DF GT met stand op de kop getikt. Zou nu toch wel weer een G27 met stand willen.... achja ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 03-01-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 16:06
Capo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:59:
Ik heb de G25 gehad met Stand. Erg fijn, maar dacht dat ik klaar was met GT5 / PS3 ... dus verkocht.

Na iets minder als een jaar ergens een DF GT met stand op de kop getikt. Zou nu toch wel weer een G27 met stand willen.... achja ;)
Ik heb een df pro, is het verschil met een g27 echt zo groot?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:06
Gisteravond eindelijk die goodwood met de Red Bull X2010 gehaald op goud!
Wat heb ik daar lang over gedaan zeg!

Ik vond het gigantisch lastig met een DS3.
Maar uiteindelijk gehaald na 2 avonden ploeteren op goud met 30.834

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:14:
Gisteravond eindelijk die goodwood met de Red Bull X2010 gehaald op goud!
Wat heb ik daar lang over gedaan zeg!

Ik vond het gigantisch lastig met een DS3.
Maar uiteindelijk gehaald na 2 avonden ploeteren op goud met 30.834
Had hem binnen 3 kwartier. 2x zilver en daarna direct goud. Alleen heb mensen gezien die hem met stuurtje doen en die rijden gewoon consistent 26 seconden. Da's wel vrij snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:06
Moet ook zeggen dat ik beter die eerste avond niet had kunnen rijden, nog erg moe van Oud&Nieuw.
Dus mijn concentratie was niet top op dat moment.

Maar gelukkig heb ik hem!

Alleen die reward auto die je ervoor terug krijgt viel mij erg tegen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
peeth schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:05:
[...]

Ik heb een df pro, is het verschil met een g27 echt zo groot?
Verschil tussen DF pro en gt weet ik niet, maar verschil tussen de G25 en de DF GT is meer een luxe.

DF GT is super met de knoppen op het stuur voor GT5/6, is enorm handig tijdens de race om rembalans en 4wd balans in te stellen.

G25 voelt een stuk degelijker en prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:00
ksborg schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:18:
[...]

Had hem binnen 3 kwartier. 2x zilver en daarna direct goud. Alleen heb mensen gezien die hem met stuurtje doen en die rijden gewoon consistent 26 seconden. Da's wel vrij snel :+
Het lukte mij ook totaal niet. Heb het zeker ook een uur geprobeerd op mijn normale tv. Toen had ik me PS3 op me PC monitor aangesloten en lukte het wonderbaarlijk in 1x op goud 8)7

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ben even aan het lezen geweest, en net zoals in het "echt" is het voor de RR en MR auto's in GT6 handig om voor medium banden te leggen en achter soft. Dit schijnt veel problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Capo schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:36:
Ben even aan het lezen geweest, en net zoals in het "echt" is het voor de RR en MR auto's in GT6 handig om voor medium banden te leggen en achter soft. Dit schijnt veel problemen op te lossen.
Dat is een kunstmatige oplossing voor het overdreven weggedrag in het spel dat geheel niet realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeggen dat het 'in het geheel' niet realistisch is, is net als een leerling die tegen een leraar zegt dat-ie ergens 'helemaal niets' van snapt, dus het lijkt me beter om wat specifieker te zijn met beweringen.

Ik ben benieuwd, welke auto's heb je geprobeerd en op welke banden dat het 'niet realistisch' is? En nog belangrijker: stuurwiel of controller?

Mijn ervaring tot nu toe is namelijk ontzettend anders; het is ook meer dan ooit nodig om nooit abrupt de balans te veranderen door ineens een van de rem-/gaspedalen in te drukken of abrupt los te laten. Daarnaast is het o zo belangrijk om weinig te 'trailbraken' en om heel soepel en weinig te sturen (iets wat veel moeilijker is met de controller). Volg die regels op en het is fantastisch om met de MR's te rijden.
Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste