PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
En die laadtijden zijn idd serieus verbeterd, een championship loopt nu lekker door i.p.v. dat je er een uur voor mag uitrekken... Zag ook nog de optie 'suspend championship' erbij staan trouwens.
Enorm veel data op de HDD
Belachelijk veel (25) en grote patches
Toch zo traag als stront..
GT6:
1 grote patch
Snijdt als een mes door de boter.
Verwijderd
Ja idd, GT5 nam 8GB in beslag, GT6 ongeveer 1.5GBGAIAjohan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:43:
Je begint je echt af te vragen wat ze zo fout hebben gedaan bij GT5..
Enorm veel data op de HDD
Belachelijk veel (25) en grote patches
Toch zo traag als stront..
GT6:
1 grote patch
Snijdt als een mes door de boter.
En dat dus met meer auto's en meer opties.
Is het trouwens de bedoeling dat we alle vision gt auto's op het moment van uitkomen gratis krijgen? Momenteel is de AMG bv. al te krijgen.
lol ja ik had bij GT5 de soundtrack van Midnight Club LA gepakt met wat aanpassingen hier en daarDidyoumeetmax? schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:46:
Bij GT5 heb ik de tracklist van Burnout takedown eronder gegooid, omdat ik ook gek werd van die Japanse hop-sa-sa muziek.
Oprotten met die sunday cup en standaard modellen zonder cockpit.... 13 in een dozijn nissan silvia's uit de jaren 90.
Waar zijn toch die spannende kampioenschappen.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptainPanda op 06-12-2013 01:47 ]
Je zou echt eens Asserto corsa op de PC moeten proberen, die heeft voor mij de beste gameplay/besturing ooit qua racegames. Die mist echter de hoeveelheid auto's en tracks, en nog een goede multiplayer (maar die komt nog).CaptainPanda schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:11:
En wat betreft gameplay, overtreft dit spel voor mij nog steeds alles wat ik ooit heb gespeeld.
Verder zit ik met GT6 nu op iets van 25%. Veel races zijn nog steeds makkelijk te halen. Wel goed dat ze nu een PP limiet erop hebben zitten, zodat het iets lastiger is omdat je niet met een veel snellere wagen kunt rijden.
Merkte trouwens wel dat het geluid van bijvoorbeeld de Nissan GT-R (black edition) een heel stuk beter is dan die van GT-5. Banden geluid (piepen) in de bochten is ook anders met de nieuwe patch, al weet ik niet of het een verbetering is.
De coffee breaks met het omgooien van die pionnen vind ik overigens best lastig, goud haal ik niet. Bij alle andere challenges en licenties heb ik wel goud tot nu toe.
Online heb ik ook nog even geprobeerd, en dat is ook weer leuk als vanouds. Paar keer een room gemaakt met wat andere NLers op de nordschleife, en dat was erg leuk om te doen.
Zit nu nog met smart te wachten op nieuwe DLC wagens (M4, M5, M6, RS6, FF, F12, etc).
Is B-Spec er trouwens helemaal uit gehaald? Bij de voorgaande versies kon je wel de computer laten racen voor je, en zelfs tegen de computer rijder van vrienden.
Eerste indruk het ziet er goed uit, het loopt soepel en dat het wennen zal zijn.
Zowel bij afspelen via versterker als tv komt dit voor.
Iemand anders dit ook ervaren, of ligt 't misschien aan m'n hoogbejaarde ps3
Tijdens de Lunar missions hapert de game elke keer als je langs een checkpoint komt of er net overheen bent (als het poppetje begint te praten). Vond het niet heel storend, kwam er pas achter toen ik er al bijna klaar mee was (ook die waren erg makkelijk).Smithkj schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:44:
Ik heb gisteren tijdens het spelen wat haperingen in 't geluid ervaren. om de zoveel tijd hapert het even en wordt t even heel kort stil (< sec.).
Zowel bij afspelen via versterker als tv komt dit voor.
Iemand anders dit ook ervaren, of ligt 't misschien aan m'n hoogbejaarde ps3
Jouw probleem ervaar ik dan weer niet.
[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 06-12-2013 08:46 ]
Daarnaast blijft GT altijd een game die je zelf spannend moet houden. Er is vaak niets dat je tegen houdt om met een dik Le Mans Prototype tussen 'normale' auto's te gaan rijden. Ja, dan is het saai en win je met een rondje voorsprong.CaptainPanda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:46:
Je noemt de allereerste serie races en vraagt je af waar de 'spannende kampioenschappen' blijven? Klinkt meer als een poging tot trollen dan een echte vraag. Lekker genuanceerd ook, dat taalgebruik.
Ik betrap mezelf er soms ook op hoor dat ik dat doe, als ik bijv. na drie pogingen iets op silver heb en toch even die gold nog wil halen. Grappige is dat de enige championship (endurance uitgezonderd) die ik NIET op gold heb in GT5 die Formula Gran Turismo is, en laat dat nu één van de enige races zijn waarin je niet met 100PP meer aan de start kunt staan dan de tegenstanders
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Dit is idd een beetje trollen, wat CaptainPanda al aangaf. Oprotten met de Sunday Cup? Dit is traditiegetrouw het allereerste career event in GT, al vanaf het allereerste begin. Geen GT zonder Sunday Cup. Dat ze niet alle auto's kunnen voorzien van een echte cockpit is vrij logisch. Ga maar na... 1200 auto's, hoe lang denk je dat ze daar mee bezig zijn? Dat er nog steeds vrij veel uitvoeringen zijn van verschillende Japanse modellen is typisch GT maar het zou al minder erg moeten zijn dan voorheen. Dit is ook typisch Japans, die gasten zijn daar gek op. De spannende kampioenschappen komen vanzelf wel, naarmate je vordert. En zoals eerder aangegeven... uitdaging kun je zelf makkelijk creëren door een flink inferieure auto te nemen dan de gemiddelde AI auto.PHiXioN schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:16:
Ik vind het schandalig dat ze dit spel GT6 hebben genoemd.
Oprotten met die sunday cup en standaard modellen zonder cockpit.... 13 in een dozijn nissan silvia's uit de jaren 90.
Waar zijn toch die spannende kampioenschappen.
Als het goed is komt B-Spec later, via een update. Het verbaast mij wel dat het er niet standaard in zit. Er komt geen aparte B-Spec mode meer maar je kunt bij iedere race kiezen of je hem in A -of B-Spec wilt doen.vlahonda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:50:
Is B-Spec er trouwens helemaal uit gehaald? Bij de voorgaande versies kon je wel de computer laten racen voor je, en zelfs tegen de computer rijder van vrienden.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 09:10 ]
t.a.v. alle klachten op de AI: misschien wel terecht, maar ik zou daar als ik ontwikkelaar was ook geen energie meer insteken. Vroeger was een spel volledig single player en tegenwoordig zie je dat het vertrekpunt online is. NFS rivals rijden de online medespelers ook standaard in de game rond.
En wat is de beste AI die er is? juist! echte spelers! Voorwaarde daarvoor is wel dat de online modus snel beschikbaar komt
Het is voorlopig bij jou nog maar 1.5GB. Ik denk dat het spel installeert naarmate je verder speelt.Trishul schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:45:
[...]
Ja idd, GT5 nam 8GB in beslag, GT6 ongeveer 1.5GB![]()
En dat dus met meer auto's en meer opties.
Is het trouwens de bedoeling dat we alle vision gt auto's op het moment van uitkomen gratis krijgen? Momenteel is de AMG bv. al te krijgen.
Mijn eerste indrukken na een paar uur spelen gisteren zijn echt wel positief. Er zijn genoeg redenen waarom deze versie een nieuw cijfer verdient:
- Snelle menu's / laadtijden
- Volledig nieuwe physics, auto's zijn veel levendiger en speelser
- Niet bij alle auto's, maar bij veel auto's toch echt wel beter geluid
- Grafisch echt wel mooier
- Toch een redelijk aantal nieuwe wagens
- Nieuwe tracks (Matterhorn
- Coffee breaks
- Vision Concept
- Alle auto's te verkrijgen via dealer
- Minder geld te verdienen (voorlopig), dus leuker omdat je moet nadenken over investeringen
- Mogelijkheid om motortuning en gewichtsbesparing ongedaan te maken
- Het schademodel lijk ook verbeterd, deuken zien er ook echt als deuken uit en de belichting doet wonderen
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Echter zijn er ook wel een paar minpuntjes die ik liever anders had gezien:
- Detailfouten (M3 CSL met gewone M3 velgen? En nog steeds geen premium?)
- De belachelijk luide race-versnellingsbak
- Nog steeds geen mogelijkheid om turbo's/superchargers op bepaalde wagens te plaatsen
- Soms is de belichting in het interieur wat vreemd, ik heb de brightness hoger moeten zetten
- AI kan wat meer weerstand bieden
- Een tweedehands-shop zou ook tof zijn zoals het in GT2 was
Voor de rest ben ik uitermate positief over deze versie
Ik heb een tijdje geleden een screenshot zien passeren waar een wagen met schade in de shop omhoog stond. Maar nu zijn mijn wagens steeds vanzelf terug als nieuw? Is dit een feature die nog moet komen of is dit er gewoon uit gehaald?
Edit: Deze dus

maar die image is op de officiële site vervangen door deze

Lijkt mij dus een feature die eruit is gehaald
[ Voor 17% gewijzigd door ETzPliskin op 06-12-2013 09:41 ]
Verwijderd
In potentie wel natuurlijk maar als ik zie hoe de gemiddelde speler zich online gedraagt, dan race ik toch liever tegen de AI op hoge moeilijkheidsgraad. Online racen is alleen leuk met bekenden, waarvan je weet dat ze serieus willen racen. Anders wordt je bij de eerste de beste bocht eraf gebeukt. Echt, velen doen niets anders dan beuken, duwen en trekken.Smithkj schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:32:
En wat is de beste AI die er is? juist! echte spelers!

Ik had 'n maatje waarmee ik veel 1vs1 deed. misschien niet veel auto's, maar wel spannend!
Maar goed, jouw opmerking is zeker terecht en ik denk dat t ook verbeterd moet worden. Maar de essentie is in mijn ogen: waarom zou je extreme moeite doen om AI te verbeteren als er al veel spelers de beste 'AI' zijn.
Misschien zou PD het rijgedrag van alle online spelers moeten gebruiken om in de single player als 'gemiddelde ronde' terug te laten komen?
Uiteindelijk alleen het verplichte rondje Brands Hatch gedaan en even snel door de menus gebladerd.
Vanmiddag gaan we verder!
Heeft iemand de gift car voor het meedoen aan de GT Academy demo al ontvangen? (Schulze GT-R geloof ik)?
PSN: jannvsdvinvs
Hopelijk hebben we hem zaterdag...schumi2004 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:17:
Die Saturn ook, zucht: Bestelling verzonden naar magazijn
De update vanmorgen geinstalleerd...
M.a.w. ik ben er klaar voor...
PSN id: LoadedBaton
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Kan goed zijn, maar er is een optie voor "Body Repair" aanwezig in de eerste screenshot, en niet meer in de tweedeYonni schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:44:
@ETzPliskin, het is volgens mij geen schade wat je aan die Range Rover ziet. De wagen is in het eerste screenshot vies en de tweede laat een gewassen wagen zien.
Een aantal pluspunten:
- De AI doet nu wel wat meer z'n best.
- De nieuwe lighting engine is een grote plus.
- Auto's voelen levendiger.
- De laadtijden.
Helaas gaat de AI nog steeds langzaam door bochten, ook in auto's met meer PP dan de mijne haal ik ze gemakkelijk in de bocht doorgaans ook gewoon buitenom.
Ook een aantal keren op een voorganger geklapt omdat ie erg vroeg of op een compleet onlogisch punt remde.
Tot nu toe meer close finishes gehad dan ik in GT5 meegemaakt heb, dus er zit verbetering in de AI maar PD is er nog lang niet.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Gisteravond alle events voltooid met goldscorpie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:37:
Meer mensen moeite met de Goodwood Hillclimb missies met nieuwe auto's? Ik merk dat ik wel gold haal met oude bakken, zonder al teveel elektronica, maar bij die nieuwe bakken verlies ik meteen de controle over heel dat apparaat zodra ik 1 grasspriet aanraak!
Had er opzich geen moeite mee, de meeste had ik binnen 3-5 keer proberen wel, behalve met de laatste welk ik wel echt een half uur heb zitten proberen.
De tijden die je dient te halen zijn erg ruim, het helpt meer om meer te remmen en meer voorzichtiger te doen dan voluit te gaan. Tevens hielp het mij ook enorm als ik mijn eigen ghost zag, opeens lukte het dan veel beter.
@hierboven: damnit, toch maar weer eens voor gaan zitten dan
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
[ Voor 27% gewijzigd door ETzPliskin op 06-12-2013 11:07 ]
Ja dat is nu mijn favoriete wagen. Heb er ook de national A championship mee voltooid, waarin je flink gebruik moet maken van zijn superioriteit in de bochten t.o.v. de esprit v8 en die mustang.scorpie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:04:
Iemand zei het gisteren ook al, maar wat is die FT86 auto chill om te rijden zeg! Totale stabiliteit, geen zenuwachtige powerband, heerlijk
@hierboven: damnit, toch maar weer eens voor gaan zitten dan
M'n andere favoriet is de x-bow, waarvan ik er nu twee heb. Eentje uit de anniversary edition en de andere vanwege het halen van national a license alles gold. Je zou die x-bow eens moeten pakken op die matterhorn track
Laten we allemaal even lachen, IGN gaf Forza 5 een 8.8, en GT6 een 8.0, en een 8.0 is nog heel wat bij IGN, had nog eerder een 7.0 verwacht. Los van dat het er goed uit ziet (Forza 5), zit er bar weinig content in.
Van een 5 tot een 9.
Eens kijken wat de laagste cijfer te zeggen heeft( Gamereactor zweden)
+ Scores van auto's, tal van cursussen, uitgebreide online component, goed drifting
- Stijf en levenloos auto fysica, stom motståndarbilar, morsdood career mode, belabberd gevoel van snelheid, bleek soundstage
Duidelijk een Forza fanboy daar.
Maar hij heeft per saldo een punt.CaptainPanda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:46:
Je noemt de allereerste serie races en vraagt je af waar de 'spannende kampioenschappen' blijven? Klinkt meer als een poging tot trollen dan een echte vraag. Lekker genuanceerd ook, dat taalgebruik.
Er is niets moeilijk, de enige uitdaging in elke race is die 10-15 sec inhalen door die debiele rollingstart.
Wil je dat inhalen, heb je per definitie een betere auto of rij je altijd beter dan de rest, het is geen dubbeltje wisselen met de nr1/2 omdat die zo goed zijn, want ze zijn per saldo altijd 10-15sec slechter dan jij (op 2-3 rondjes).
Perfect start, keuze voor plek in de eerste bocht, beetje duwen & trekken, het zit er allemaal niet in. Ik hoop toch serieus dat er ergens races komen (van mij part IA of zelfs S) waar je wél een normale start heb. En daarnaast zijn de AI-wagens weer gevalletje rijdende tanks, zij kunnen je makkelijk tikje tegen en gigantisch spinnen, maar hoe je ze ook raakt op de baan, zij zullen nooit spinnen/offtrack gaan.
Menu en opties zit geweldig in elkaar (buiten wat andere irritaties), maar het 'intens racen' voel ik absoluut niet. Elke race is gewoon weer 10-15sec goedmaken met wat 'vuile trucjes', om daarna vervolgens met 10-15 sec te winnen (al je 3-4 ipv 2 rondjes moet rijden). Dat opzicht geeft Forza mij veel 'actievoller' gevoel, elke auto is gelijk en zoals zij vechten, zal je ook moeten vechten.
Online kan je btw pas na de N-A licentie, 1 potje gedaan en dat was een gigantische ram-fest (suzuka, eerste 2 bochten).
Wist trouwens niet dat Barthurst er ook in zat, in GT heet hij Panorama Raceway ofzo? Die baan zie je trouwens wel gigantisch veel verschil met Forza.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2013 11:45 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geluid vind ik altijd super! Zeker met een lekker headsetje op. Ik geloof dat het een Alpine is (bij Goodwood) die echt ontzettend lekker klinkt!iPodKiller schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:42:
Haha geweldig, de reviews lopen sterk uiteen.
Laten we allemaal even lachen, IGN gaf Forza 5 een 8.8, en GT6 een 8.0, en een 8.0 is nog heel wat bij IGN, had nog eerder een 7.0 verwacht. Los van dat het er goed uit ziet (Forza 5), zit er bar weinig content in.
Van een 5 tot een 9.
Eens kijken wat de laagste cijfer te zeggen heeft( Gamereactor zweden)
+ Scores van auto's, tal van cursussen, uitgebreide online component, goed drifting
- Stijf en levenloos auto fysica, stom motståndarbilar, morsdood career mode, belabberd gevoel van snelheid, bleek soundstage
Duidelijk een Forza fanboy daar.
Verwijderd
De meeste muscle cars heb ik altijd geweldig gevonden qua geluid, zelf uit TV speakertjes. Dat was al reden genoeg om er één te kiezen voor een race. Welke headset gebruik jij trouwens?ksborg schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:45:
[...]
Geluid vind ik altijd super! Zeker met een lekker headsetje op. Ik geloof dat het een Alpine is (bij Goodwood) die echt ontzettend lekker klinkt!
Maar dat is niet helemaal wat hij bedoelde. Hij vroeg zich af waar de spannende kampioenschappen beleven. Nogmaals, en dit moet voor de mensen die al langer gran turismo spelen wel duidelijk zijn hoop ik, die zitten er gewoon in. Punt is wel, dat je dus niet een auto moet nemen die zo dicht mogelijk bij de pp limiet zit. Pak een auto met pakweg 80 minder pp, en zie daar, je krijgt ineens een andere race. Ik vind persoonlijk dat ze het zo wel ok geregeld hebben, je ziet bij iedere race nauwkeurig wat de limieten zijn, en kan daar mooi op inspelen. Ik heb 20 anniversary monsters in mn garage staan, maar ga die echt niet meteen allemaal inzetten zodat ik alle races eindig met 15 seconden voorsprong...SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:43:
[...]
Maar hij heeft per saldo een punt.
Er is niets moeilijk, de enige uitdaging in elke race is die 10-15 sec inhalen door die debiele rollingstart.
Wil je dat inhalen, heb je per definitie een betere auto of rij je altijd beter dan de rest, het is geen dubbeltje wisselen met de nr1/2 omdat die zo goed zijn, want ze zijn per saldo altijd 10-15sec slechter dan jij (op 2-3 rondjes).
Perfect start, keuze voor plek in de eerste bocht, beetje duwen & trekken, het zit er allemaal niet in. Ik hoop toch serieus dat er ergens races komen (van mij part IA of zelfs S) waar je wél een normale start heb. En daarnaast zijn de AI-wagens weer gevalletje rijdende tanks, zij kunnen je makkelijk tikje tegen en gigantisch spinnen, maar hoe je ze ook raakt op de baan, zij zullen nooit spinnen/offtrack gaan.
Menu en opties zit geweldig in elkaar (buiten wat andere irritaties), maar het 'intens racen' voel ik absoluut niet. Elke race is gewoon weer 10-15sec goedmaken met wat 'vuile trucjes', om daarna vervolgens met 10-15 sec te winnen (al je 3-4 ipv 2 rondjes moet rijden). Dat opzicht geeft Forza mij veel 'actievoller' gevoel, elke auto is gelijk en zoals zij vechten, zal je ook moeten vechten.
Online kan je btw pas na de N-A licentie, 1 potje gedaan en dat was een gigantische ram-fest (suzuka, eerste 2 bochten).
Wist trouwens niet dat Barthurst er ook in zat, in GT heet hij Panorama Raceway ofzo? Die baan zie je trouwens wel gigantisch veel verschil met Forza.
Een beetje uitdaging voor jezelf creeren kan geen kwaad. Wat dat betreft is gt6 gewoon zoals andere games. Natuurlijk konden ze alles wel standaard wat moeilijker maken, maar dan krijg je weer enorme gezeik uit de community, zoals destijds met de eerste season events van gt5...
Ik vind die eurogamer.net review wel goed; kritisch, objectief, maar ook waardering voor het geleverde arbeid van PD.
Overigens, de AI is toch wel verbeterd t.o.v. GT5. Concurrenten blijven niet netjes achter je rijden maar proberen je links rechts in te halen. Simpel je auto ervoor zetten lukt niet, tenzij je dat continu blijft doen, maar hee, tijdens de echte races is dat toch ook niet toegestaan
[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 06-12-2013 12:02 ]
Wow, ik heb wel moeten lachen hoor. Een review die Forza 5 uitlacht.Even on hardware from 2006, GT6 manages native 1080p, 60fps (except for replays and particularly busy moments), and grids full of immaculately-modelled, licensed cars. And it tops all of this off with day/night transitions and wet-weather racing. It’s the full package straight out of the box, making its next-gen competition (*cough* Forza 5) look like a demo. For lens flare effects. Yes, I just went there.
---
I’ve never been one to champion quantity over quality, but GT6 manages ridiculously generous portions of both. I don’t want to sling mud at Forza 5, but where that game loops back to previously-visited tracks extremely quickly, GT6 just keeps chucking in new raceways. Not only does it have the likes of Bathurst, Spa, and Silverstone, it also has Monza, Suzuka, Brands, Motegi, and Daytona. And more. And that’s not mentioning the original tracks, rally stages, and karting events. Oh, and snow races at Chamonix. AND ALSO THE MOON. (Note: Moon events are stupid, slow, and stupid. But they are there.)
Verwijderd
Speel nu al aantal uurtjes, en echt een fantastische leuke game. Alles is lekker snel, ziet er heel goed uit, er is een hoeveelheid content ongelofelijk gewoon. Circuits in overvloed.
Ik ben echt heel erg blij verrast met de game, had eigenlijk een kleine upgrade op gt5 verwacht maar is veel veel meer dan dat.
Zag ook dat je nu spoilers kan verwijderen van auto's, leuke nieuwe optie.
Had net een evo 4 gekocht en deze uiterlijk hellemaal strak gemaakt.
Even een vraagje, hoe doe je nou je fotos naar je pc halen. Het gt5 my home is offline, en zie nog geen vervanging ervoor.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Mee eens. Ik had niets anders verwacht dan dat FM5 over het algemeen een betere beoordeling zou krijgen. Ga er maar vanuit dat T.net hetzelfde zal doen. Net als hun "reviews" van de PS4 vs. XBox One... leg voor de grap eens de plus en minpunten naast elkaar. De minpunten van de PS4 zijn bij de XBox ineens geen probleem meer, nee in tegendeel, het heeft heel veel potentiev8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:14:
op meta critic een lager cijfer dan fm5... Gamereviewers zijn hun geloofwaardigheid compleet kwijt...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 13:25 ]
Ik gebruik nu nog de Sony Stereo Headset (die virtueel surround genereert, officieel PS3 product). Bevalt me echter niet echt goed, dus wil binnenkort wat anders. Ook PS4 compatible.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:53:
[...]
De meeste muscle cars heb ik altijd geweldig gevonden qua geluid, zelf uit TV speakertjes. Dat was al reden genoeg om er één te kiezen voor een race. Welke headset gebruik jij trouwens?
Tips zijn overigens welkom
Dat de features die MS wilde implementeren toch stiekem ergens wel heul erg goed waren, maar dat wij domme gamers niet vooruitstrevend genoeg zijn... En dat de techsites hier na een tijdje achterkwamen hoe dom wij gewone gamers wel niet waren..
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 13:41 ]
Doe dat linkje eens posten, ben wel benieuwd nuGAIAjohan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:41:
Zojuist de ´review´ van de XBOX One gelezen, en al van de eerste pagina druipt het pro XONE af...
Dat de features die MS wilde implementeren toch stiekem ergens wel heul erg goed waren, maar dat wij domme gamers niet vooruitstrevend genoeg zijn... En dat de techsites hier na een tijdje achterkwamen hoe dom wij gewone gamers wel niet waren..
Let wel, dat is mijn interpretatie van hoe zij het opschrijven..
Ook vraag ik me af waar de GT5 review blijft van t.net..
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 13:52 ]
Klinkt als een bluray lens probleem athans denk ik.maversne schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:57:
Lekker dan. Mijn gt6 start niet meer op. Ik was net in het menu naar season events gegaan en toen deed gt6 niets meer. ik naar het dashboard. loopt me ps3 vast. krijg je zo'n scherm dat je ps3 niet goed is afgesloten. gaat tie iets herstellen ofzo. maar nu blijft gt6 hangen in het laadscherm, nog voordat je het intro filmpje ziet van gt6.
Verwijderd
Hij doet het inmiddels weer. Ik moet weer in het laadscherm van gt6 iets accepteren, soort van nieuwe voorwaarden ofzo. Daar bleef hij net hangen. nu niet meer gelukkigv8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:59:
[...]
Klinkt als een bluray lens probleem athans denk ik.
Heb vandaag gekart en die was vanaf stilstaand.maversne schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:05:
Heb je trouwens alleen maar rollende starts? beetje jammer
Was btw echt heel erg tof dat karten, erna gelijk een shifter kart gehaald. Ding loopt 180
Echt super tof, alleen je mag met een kart niet op alle circuits, en dat vind ik weer lame, tis een game, laat mij lekker op de nordschleife met zon kart als ik dat wil. Hou nooit zo van opgelegde limieten in racegames. Online prima, offline niet.
Verwijderd
Ik merk het niet eigenlijk, is volgens mij nu stuk korter geworden.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:08:
Is het nog steeds zo dat je voor de race écht begint je een halve minuut naar rollende auto's zit te kijken? Dit vind ik vaak wel irritant, dan druk je op de start knop en moet je verplicht naar opwarmende autootjes zitten kijken.
Nee, je kunt gewoon direct starten. Ook het laden naar de race toe is al 2x zo snel.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:08:
Is het nog steeds zo dat je voor de race écht begint je een halve minuut naar rollende auto's zit te kijken? Dit vind ik vaak wel irritant, dan druk je op de start knop en moet je verplicht naar opwarmende autootjes zitten kijken.
Zeker als je een circuit vaker rijd, eerste keer duurt langer dan instaleert hij het op de HDD.GAIAjohan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:09:
[...]
Nee, je kunt gewoon direct starten. Ook het laden naar de race toe is al 2x zo snel.
Daarna is het echt retensnel idd(bedoel dan het wachten op dat de race start zodra je op starten geklikt hebt).
Maar alleen karts zijn dus stilstaand? ik hoop eigenlijk nog op races waar je wel stilstaand mag vertrekkenv8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:07:
[...]
Heb vandaag gekart en die was vanaf stilstaand.
Was btw echt heel erg tof dat karten, erna gelijk een shifter kart gehaald. Ding loopt 180
Echt super tof, alleen je mag met een kart niet op alle circuits, en dat vind ik weer lame, tis een game, laat mij lekker op de nordschleife met zon kart als ik dat wil. Hou nooit zo van opgelegde limieten in racegames. Online prima, offline niet.
Volgens mij gaat het hem om het stuk 'rijden' naar start/finish voordat je zelf mag gaan racen, sommige tracks duurt dat best even voordat je zelf achter het stuur zit.v8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:11:
Zeker als je een circuit vaker rijd, eerste keer duurt langer dan instaleert hij het op de HDD.
Daarna is het echt retensnel idd(bedoel dan het wachten op dat de race start zodra je op starten geklikt hebt).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat ik wel jammer vind is ik kan geen free run doen op dat goodwood stukje. Alleen via de events net als op de maan zeg maar. Heel jammer.
Ah okee, maar ook dat merk ik nog amper, is al korter dan in gt5 denk ik, of er moeten nog uitzonderingen zijn qua circuits. Maar zelf merk ik het niet meer echt en lijkt het sneller.SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:13:
[...]
Volgens mij gaat het hem om het stuk 'rijden' naar start/finish voordat je zelf mag gaan racen, sommige tracks duurt dat best even voordat je zelf achter het stuur zit.
hierboven word veel gezegd over reviews, maar FM5 is toch al next gen? dan vind ik deze 2 games vergelijken appels met peren vergelijken!
Het is idd appels met peren vergelijken, GT6 is echt van een hoger niveau hoor. Los van dat FM5 er aardig uitziet, is het niks minder dan een arcade racer.Smithkj schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:20:
Heeft mij nog niet opvallend geïrriteerd, maar ik heb ook nog maar weinig gespeeld.
hierboven word veel gezegd over reviews, maar FM5 is toch al next gen? dan vind ik deze 2 games vergelijken appels met peren vergelijken!
De term next-gen zegt helemaal niks meer.
Het is maar wat voor jou de gamebreakers zijn, per saldo FM oogt mooier, rijd lekkerder (of dit nu arcade of sim is, algemeen 'lekker'), wat voor mij zwaarder weegt dan 1200 auto's (waarvan de helft al 3 generaties gekopieerd zijn) of de 'snelle' laadtijden (die van FM zijn ook best rap). Daartegen zit je met een racestuur voor XBO, maar dat is imho niet aan het spel aan te rekenen.v8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:14:
op meta critic een lager cijfer dan fm5... Gamereviewers zijn hun geloofwaardigheid compleet kwijt...
Speel nu al aantal uurtjes, en echt een fantastische leuke game. Alles is lekker snel, ziet er heel goed uit, er is een hoeveelheid content ongelofelijk gewoon. Circuits in overvloed.
Ik ben echt heel erg blij verrast met de game, had eigenlijk een kleine upgrade op gt5 verwacht maar is veel veel meer dan dat.
Zag ook dat je nu spoilers kan verwijderen van auto's, leuke nieuwe optie.
Had net een evo 4 gekocht en deze uiterlijk hellemaal strak gemaakt.
Even een vraagje, hoe doe je nou je fotos naar je pc halen. Het gt5 my home is offline, en zie nog geen vervanging ervoor.
Maar als de rest van de races allemaal rollingstarts zijn, gaat het voor mij hard, dat is voor mij een flinke gamebreaker.
Los ervan dat ik het er toch best mee eens ben (zeker op het gebied van physics, waar ik nogal kritisch over ben), is het natuurlijk wel degelijk een goede vergelijking. Een potentiële klant zonder console wil gewoon op dit moment een racegame en heeft dan gewoon de keuze tussen een PS3 + GT6 en een Xbox One + FM5. Op prijs wint de PS3 + GT6-bundel het makkelijk en op content en gameplay al helemaal, imo. Alleen graphics zijn in FM5 beter en dat is ook maar lichtjes. Nee, 'next-gen' is inderdaad een nikszeggende term op het gebied van kwaliteit, maar het kost wel enorm veel meer geld.iPodKiller schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:22:
[...]
Het is idd appels met peren vergelijken, GT6 is echt van een hoger niveau hoor. Los van dat FM5 er aardig uitziet, is het niks minder dan een arcade racer.
De term next-gen zegt helemaal niks meer.
Rollingstarts zijn mijn inziens ook gewoon ruk, geef dan de speler de keuze.SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:23:
[...]
Het is maar wat voor jou de gamebreakers zijn, per saldo FM oogt mooier, rijd lekkerder (of dit nu arcade of sim is, algemeen 'lekker'), wat voor mij zwaarder weegt dan 1200 auto's (waarvan de helft al 3 generaties gekopieerd zijn) of de 'snelle' laadtijden (die van FM zijn ook best rap). Daartegen zit je met een racestuur voor XBO, maar dat is imho niet aan het spel aan te rekenen.
Maar als de rest van de races allemaal rollingstarts zijn, gaat het voor mij hard, dat is voor mij een flinke gamebreaker.
Stil staande starts maken de races veel leuker en spannender, wel of geen goeie start wat nog wel eens het verschil zou kunnen maken.
Ben gisteren niet meer teruggebeld en net even langs gegaan, maar heb ze niet gehad... Ze zeggen geen extra codes te hebben en dat gechecked te hebben bij MM Centrum... Dus jammerdebammer voor ons.maversne schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:10:
[...]
Laat me even weten of je wat hebt gekregen straks want dan ga ik ook nog even langs dezelfde mediamarkt op rotterdam-zuid. Daar heb ik gisterenmiddag ook die Anniversary Edition gekocht maar kreeg ook niks erbij
Dus mis 1 pack. Ben benieuwd wat ze doen.
Redelijk waardeloos die extra vouchers bij verschillende versies.v8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:34:
Heb wehkamp even een mail gestuurd want heb ook maar 20 autos gehad bij mn anniversary edition.
Zo'n beetje elke toko die GT6 verkoopt faalt zo'n beetje op die vouchers.

Jup zelfde mailtje ook gehad ... alleen gisteren geen gamen in de brievenbusHTeK schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:38:
Ik heb zojuist van Bol.com een mailtje gehad met daarin de codes voor beide packs (precision + adrenaline). Dus die doen het in ieder geval wel netjes.
Die andere pack is toch outfit (wel pak, maar geen blauwe helmv8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:34:
Heb wehkamp even een mail gestuurd want heb ook maar 20 autos gehad bij mn anniversary edition.
Bathurst vind ik anders een behoorlijk groot verschil, zeker als je op de kleine details gaat letten wat bij GT er zichtbaar is (dat 'rasterachtig' effect op de bomen op afstand). Ook de focus bij rolling start zit er erg blurry uit, geen idee of dat een feature isCaptainPanda schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:26:
Alleen graphics zijn in FM5 beter en dat is ook maar lichtjes. Nee, 'next-gen' is inderdaad een nikszeggende term op het gebied van kwaliteit, maar het kost wel enorm veel meer geld.
Het gaat pas écht leuk worden als GT7 (of GT6HD) gaat uitkomen, maar met het punt dat ze niet wéér 500 auto's gaan recyclen uit GT2
Misschien heb ik niet alles gelezen, maar waarom zitten deze vouchers niet allemaal in de aniversary pack dan? or waarom zitten deze niet in de pack van de code die je bij de aniversary krijgt?
Ik heb mij ani versie bij de MM vandaan, maar de komende dagen niet even een gaatje om daar langs te gaan...
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
ZE HADDEN ER EEN ANDERE UITLAAT ONDER GEZET..... ding klonk als een civic.
Dus wou de standaard uitlaat eronder maar dat kan niet. sport is zn standaard uitlaat. DUs toen de Titanium race pijp eronder, en die klonk weer als een v8, maar niet zo goed als standaard geluid helaas
Dus let daarop de aniversary wagens hebben geen standaard uitlaat systeem dus ander geluid.
Pak dan een gewone versie ervan voor beste geluid.
Iemand al btw ze gt acadamy demo cadeau gehad ? die gtr waar kaz mee aan 24 uur nurburgring meedeed.
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 06-12-2013 14:51 ]
Ja, dat klopt zeker. Dus als iemand het grafische aspect iets zwaarder meeweegt, kan FM5 aantrekkelijker zijn. Voor mij is dat wat anders, dus het blijft heel subjectief.SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
[...]
Die andere pack is toch outfit (wel pak, maar geen blauwe helm) en nog iets? Ik had 2 codes.
[...]
Bathurst vind ik anders een behoorlijk groot verschil, zeker als je op de kleine details gaat letten wat bij GT er zichtbaar is (dat 'rasterachtig' effect op de bomen op afstand). Ook de focus bij rolling start zit er erg blurry uit, geen idee of dat een feature is
Dat komt omdat die extra codes alleen te verkrijgen zijn bij specifieke winkels, zodat ze een streepje voor hebben bij het verkopen van het spel.Hedster schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
Gek dat diverse ketens hier dan niet van op de hoogte zijn.
Misschien heb ik niet alles gelezen, maar waarom zitten deze vouchers niet allemaal in de aniversary pack dan? or waarom zitten deze niet in de pack van de code die je bij de aniversary krijgt?
Ik heb mij ani versie bij de MM vandaan, maar de komende dagen niet even een gaatje om daar langs te gaan...
O, da's wel een enorm minpunt. De gewone GT500 vind ik namelijk goed klinken (lijkt erg op de echte V8).v8power67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:50:
Had gister even met mn shelby gt500 aniversary edition gereden, 1 heel groot hekel punt ermee....
ZE HADDEN ER EEN ANDERE UITLAAT ONDER GEZET..... ding klonk als een civic.
Dus wou de standaard uitlaat eronder maar dat kan niet. sport is zn standaard uitlaat. DUs toen de Titanium race pijp eronder, en die klonk weer als een v8, maar niet zo goed als standaard geluid helaas
Dus let daarop de aniversary wagens hebben geen standaard uitlaat systeem dus ander geluid.
Pak dan een gewone versie ervan voor beste geluid.
Iemand al btw ze gt acadamy demo cadeau gehad ? die gtr waar kaz mee aan 24 uur nurburgring meedeed.
[ Voor 24% gewijzigd door CaptainPanda op 06-12-2013 14:52 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hmm, bij mij ging de update pas na de 3e keer. Eerste 2x kreeg ik "Please wait" voor 15 seconden, daarna drie piepjes en de PS3 rebootte volledig...u_nix_we_all schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:52:
Hier een klein bugje gevonden: Spel geinstalleerd, update 1.01 erop, en begonnen. Alles gaat prima, heb een paar races gereden (bevalt prima !), en ging toen eens in het menu rondkijken. Bij aanklikken van Notificaties hing het hele systeem, game afsluiten ging nog, maar de hele ps3 startte opneuw op. Gelukkig start hij wel weer netjes op, en kon ik weer verder waar ik was.
Heel bijzonder gedrag.
De andere pack is de Precision Pack:SinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
[...]
Die andere pack is toch outfit (wel pak, maar geen blauwe helm) en nog iets? Ik had 2 codes.
[...]
Bathurst vind ik anders een behoorlijk groot verschil, zeker als je op de kleine details gaat letten wat bij GT er zichtbaar is (dat 'rasterachtig' effect op de bomen op afstand). Ook de focus bij rolling start zit er erg blurry uit, geen idee of dat een feature is![]()
Het gaat pas écht leuk worden als GT7 (of GT6HD) gaat uitkomen, maar met het punt dat ze niet wéér 500 auto's gaan recyclen uit GT2Maarja, dat duurt nog minimaal een jaartje, zal me niets verbazen als ze dan ook FM6 uitbrengen.
- [GT-R NISMO GT3 15th Anniversary Edition Dodge Viper GTS 15th Anniversary Edition Corvette Stingray (C7) 15th Anniversary Edition Tesla Model S Signature Performance 15th Anniversary Edition R8 LMS ultra 15th Anniversary Edition]
Over de starts, ben nog niet heel ver in de single player maar heb daar alleen rollende starts gehad. In online heb ik alleen staande starts gehad!
Meh, even nadat ik posste ging bij mij de hele internetverbinding even plat, dus misschien was er een ander probleem, hikje bij tele2 ofzoksborg schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:11:
[...]
Hmm, bij mij ging de update pas na de 3e keer. Eerste 2x kreeg ik "Please wait" voor 15 seconden, daarna drie piepjes en de PS3 rebootte volledig...
Heel bijzonder gedrag.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik speel momenteel nog GT5 (met controller) en zit er over te denken om een stuurtje te kopen. Ik zal ook over gaan op GT6 als de prijs wat lager ligt. De Logitech driving force GT
me opzich wel wat, alleen de flippers ontbreken en dat vind ik dan wel weer jammer. Welk stuurtje raden jullie me aan?
Me budget ligt toch wel zeker ronde de €100,-. Anders was er natuurlijk een fanatec stuurtje in huis gekomen

Voor de mensen met een stuurtje, weten jullie al wat over de support van de PS4 i.c.m. die stuurtjes?
Verder heeft de DFGT knopjes op de plekken waar flippers zouden moeten zitten..
Die knoppen had ik idd ook gezien, maar flippers lijkt me toch fijner.. Misschien even wennen!u_nix_we_all schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:26:
De logitech DFGT heeft wel een soort flippers, in de vorm van knoppen, en dat werkt best goed. Ik heb zelf mijn DFGT ingeruild voor een G27, omdat de pedalen daarvan een stuk beter zijn. Die van mijn dfgt begonnen kuren te vertonen. Als de extra knoppen van de dfgt ook met gt6 werken, is dat wel weer een voordeel.
Ben vooral benieuwd naar de PS4 support, wil namelijk niet dat ik dat ding na een jaar de kast in kan gooien omdat er geen ondersteuning meer is. Dat stuurtje wat wel ondersteund word is rond de €400,-...
Helaas boven mij budget!GAIAjohan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:26:
Logitech G25. ja oud, maar werkt perfect..
Verder heeft de DFGT knopjes op de plekken waar flippers zouden moeten zitten..
Met ^^ Al begint die nu echt aan het einde van z'n rit te komen.GAIAjohan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:26:
Logitech G25. ja oud, maar werkt perfect..
Tweedehands?
Ik zie dat TM ook 2 stuurtjes heeft voor jouw budget indien nieuw.
De F430 FFB heb ik in het verleden wel getest..
Ben benieuwd wat de T100 precies is..
De pedalen van Thrustmaster zijn wel beter dan die van de DFGT..
[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 15:35 ]
Ik gebruik zelf de Driving Force GT, welke ik gekocht heb voor 99 Euro een jaartje of wat terug. Volgens mij zijn ze inmiddels veel duurder geworden, maar het is een relatief goed stuurtje. Rempedaal geeft ook iets meer weerstand dan gas. Trillen doet ie prima. Ik wil alleen nog een playseat hebben, maar daar is nu absoluut geen ruimte voor nog.R0y. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:23:
Mag ik vragen wat voor stuurtje jullie gebruiken voor GT6?
Ik speel momenteel nog GT5 (met controller) en zit er over te denken om een stuurtje te kopen. Ik zal ook over gaan op GT6 als de prijs wat lager ligt. De Logitech driving force GT
me opzich wel wat, alleen de flippers ontbreken en dat vind ik dan wel weer jammer. Welk stuurtje raden jullie me aan?
Me budget ligt toch wel zeker ronde de €100,-. Anders was er natuurlijk een fanatec stuurtje in huis gekomen
Voor de mensen met een stuurtje, weten jullie al wat over de support van de PS4 i.c.m. die stuurtjes?
Die reden in principe lekkerder dan een DFGT, alleen het volgende:
Pluspunten vond ik tov de DFGT:
Stuurgevoel
Pedalen, met name het rempedaal
Geluid
Nadelen:
270 graden rotatie is weinig
Kwaliteit van materialen niet voldoende:
- Pook ging snel stuk
- Naden in het stuur
- Plastic van flippers erg goedkoop.
Ikzelf vond de F430 FFB van Thrustmaster leuker
Zelfde pedalen
Iets dikker stuur
Mooie metalen flippers
Zelfde binnenkant, dus nog steeds maar 270 graden. -> Echt een dealbreaker voor mij,.
De DFGT staat overigens echt bekend om zijn lawaai dat ie maakt.
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 15:45 ]
Wel oogt het beter, en het heeft flippers... Moeilijk!
Aan de andere kant is er niet echte ondersteuning voor dat stuur i.c.m. GT..
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Heb naast mijn G25 alleen nog een Thrustmaster RGT thuis liggen, volgens mij mét clutch....
Ik kan de RGT ff voor je aansluiten en zeggen hoe het voelt..
Overigens is de F430 dus niet dit ding: pricewatch: Thrustmaster Wireless GT Cockpit (430 Scuderia Edition) PC/PS3
Dat ding heeft alleen vibration feedback, geen force feedback..
[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 15:50 ]
Verwijderd
Ik had eerst een DFGT maar daar hield ik het niet lang mee uit... wat een geluid maakt dat ding zeg! De één zal zich er meer aan storen dan de ander maar ik deed dat dus nogal. Erg zonde want voor de rest is het een mooi ding voor de prijs dat je betaalt. Nu gebruik ik een G27. Is uiteraard een stuk duurder maar z'n prijs zéker waard, gezien het materiaalgebruik, het gevoel in de pedalen en vooral de FB. Ik raad je aan om te zoeken naar een tweedehands G25/27 (de G25 heeft wel minder knopjes op het stuurd, 2 tov 6 van de G27) Het zal dan waarschijnlijk wel boven je budget uitkomen maar dat is het echt wel waard.R0y. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:23:
Mag ik vragen wat voor stuurtje jullie gebruiken voor GT6?
Hmm, ik lees dat nu voor het eerst en moet zeggen: het was me nog nooit opgevallen. Dat kan ook komen doordat m'n vorige stuurtje er één was van Madcatz voor de PSX en ik dus absoluut geen referentie hebVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:50:
[...]
Ik had eerst een DFGT maar daar hield ik het niet lang mee uit... wat een geluid maakt dat ding zeg! De één zal zich er meer aan storen dan de ander maar ik deed dat dus nogal. Erg zonde want voor de rest is het een mooi ding voor de prijs dat je betaalt. Nu gebruik ik een G27. Is uiteraard een stuk duurder maar z'n prijs zéker waard, gezien het materiaalgebruik, het gevoel in de pedalen en vooral de FB. Ik raad je aan om te zoeken naar een tweedehands G25/27 (de G25 heeft wel minder knopjes op het stuurd, 2 tov 6 van de G27) Het zal dan waarschijnlijk wel boven je budget uitkomen maar dat is het echt wel waard.
Die thrustmaster is wat goedkoper als de Logitech. Zo'n €110 ipv €130. En heeft Flippers! Alleen die draaicirkel is veel kleiner.. moeilijk...
1999 Lifetec MD???? Aldi geval dus, zonder FFB, 180graden
2004 Thrustmaster Ferrari Enzo, had bagger pedalen en bagger materiaalkwaliteit. 240 graden
2006, tweedehands Logitech MOMO (rood) Heerlijk ding, 270 graden
2009? Fanatec 911 Turbo wheel, was pre-productie 900 graden
2010 Logitech G25 tweedehands, 900 graden
Verder heb ik heel veel stuurtjes in handen gehad door mijn functie als reviewer elders..
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2013 16:13 ]
Verwijderd
En hoe is het spel online?
Zit momenteel beetje zwaar te twijfelen of ik hem zal aanschaffen maar 60 euro is voor mij toch wel flink wat geld
Online heb ik nog niet gedaan, want heb gister pas License A gehaald, die daarvoor minimaal nodig is. Met controller speelt prima hoor. Ik kan nog steeds de hele Autumn Ring Mini rond driften met m'n '90 RX7. Zonder problemenVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:06:
Is het met de controller nog een beetje leuk spelen dan?
En hoe is het spel online?
Zit momenteel beetje zwaar te twijfelen of ik hem zal aanschaffen maar 60 euro is voor mij toch wel flink wat geld
http://www.gtplanet.net/f...ck-settings-guide.286646/
Ken het al wel maar was in de veronderstelling dat dit niet zou werken op een DFGT, als ik mijn copy binnen heb zal ik het ook eens proberen.PsycoHero schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:09:
Door al het gepraat over stuurtjes kwam ik deze post tegen op GTplanet. Ik heb zelf de G25 al jaren en wist hier niks van. Lijkt ideaal voor F1! Met deze toetsen combinatie kan je de standaard 900 graden rotatie veranderen:
http://www.gtplanet.net/f...ck-settings-guide.286646/