Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Heb er wel eens aangedacht ze te modificeren maar denk dat ik dan meer kapot dan werkend maak
Het idee was toen deze na te maken http://granturgismo.com/productspads1.html
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2013 16:25 ]
Daarnet gehad zo rond de start/finish lijn.
Verwijderd
Je weet mijn budgetSinergyX schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:15:
Gaat die G25 nog voor 140+ op marktplaats? Tijd om de mijne te koop te zetten.
Roy interesse?
Zojuist even langs de MM geweest. Ze hadden alleen die TM f430.... €180! Zo nog even wat reviews kijken

Vandaag wel de Wheelstand ontvangen, bevalt prima, mooi degelijk ding. Echt een aanrader voor als je geen ruimte hebt voor een playseat. Of een bureau etc.
Ben benieuwd of je vouchers erbij zitten.Arno90 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:02:
De Saturn heeft GT6 ook eindelijk verstuurd, zou morgen in de bus moeten liggen! Jammer dat die een dag te laat komt, maar voor €32,67 mag ik niet klagen.
Vandaag wel de Wheelstand ontvangen, bevalt prima, mooi degelijk ding. Echt een aanrader voor als je geen ruimte hebt voor een playseat. Of een bureau etc.
WSP is echt een uitvinding ja, wat een gemak ik er al van gehad heb en eigenlijk o zo simpel idee.
Edit:
Mss morgen toch even een uurtje spelen denk. Zie dat mijn status ook op verzonden is komen te staan bij Saturn.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2013 19:04 ]
Ik ben benieuwd of ze erbij zitten inderdaad en anders mailen we er achter aanschumi2004 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:03:
[...]
Ben benieuwd of je vouchers erbij zitten.
WSP is echt een uitvinding ja, wat een gemak ik er al van gehad heb en eigenlijk o zo simpel idee.
My thoughts exactlyArno90 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:05:
[...]
Ik ben benieuwd of ze erbij zitten inderdaad en anders mailen we er achter aan. Ik bestel in iedergeval niet weer bij Saturn. Maar deze keer was de prijs zeer aantrekkelijk.
Waarom zou je daar niet meer bestellen? Als je snel was dan kon je hem al snel ontvangen. Ik heb daar gisteren bijvoorbeeld god of war ascension(die ook uitverkocht was) besteld voor 13,30, gelijk besteld en vandaag al in huis. Ik wacht de nieuwe voorraad wel af, mocht deze niet weer 30 euro kosten dan koop ik hem daar, ik vind +50 euro weer iets te duur voor GT6, het is altijd leuk om games vroeg te hebben maar ik kan nog wel wachten. Ik weet dat die goedkoper dan 50 euro te vinden is over een week.Arno90 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:05:
[...]
Ik ben benieuwd of ze erbij zitten inderdaad en anders mailen we er achter aan. Ik bestel in iedergeval niet weer bij Saturn. Maar deze keer was de prijs zeer aantrekkelijk.
Nou als ik wel de volle prijs betaald had van €60 dan was ik er minder blij mee geweest dat ik hem morgen pas zou krijgen. Omdat ik hem dan woensdag al had kunnen halen bij Nedgame ofzo. En heb gewoon niet z'n goed gevoel bij Saturn. Plus dat ik hier lees dat er geen pre-order codes bij geleverd worden. Wat is dan het hele nut van pre-orderen nog?iPodKiller schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:08:
[...]
Waarom zou je daar niet meer bestellen? Als je snel was dan kon je hem al snel ontvangen. Ik heb daar gisteren bijvoorbeeld god of war ascension(die ook uitverkocht was) besteld voor 13,30, gelijk besteld en vandaag al in huis. Ik wacht de nieuwe voorraad wel af, mocht deze niet weer 30 euro kosten dan koop ik hem daar, ik vind +50 euro weer iets te duur voor GT6, het is altijd leuk om games vroeg te hebben maar ik kan nog wel wachten. Ik weet dat die goedkoper dan 50 euro te vinden is over een week.
Precies, daarom hoor je mij nu ook niet klagen.iPodKiller schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:16:
Ja voor de volle prijs dan vertrouw je saturn uiteraard niet, maar voor zo'n goedkope prijs mag je ook een goedkope service verwachten.
Is ie nu al bij MMiPodKiller schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:08:
[...]
Waarom zou je daar niet meer bestellen? Als je snel was dan kon je hem al snel ontvangen. Ik heb daar gisteren bijvoorbeeld god of war ascension(die ook uitverkocht was) besteld voor 13,30, gelijk besteld en vandaag al in huis. Ik wacht de nieuwe voorraad wel af, mocht deze niet weer 30 euro kosten dan koop ik hem daar, ik vind +50 euro weer iets te duur voor GT6, het is altijd leuk om games vroeg te hebben maar ik kan nog wel wachten. Ik weet dat die goedkoper dan 50 euro te vinden is over een week.
Verwijderd
Nu bij de tweede poging doet ie het wel... strange
OK, alles werkt, helemaal blij
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 20:14 ]
Verwijderd
Ook de nieuwe circuits zijn erg leuk (heb ze nog niet allemaal gehad). Over de 120 nieuwe auto's ben ik iets minder te spreken. Zowel het aanbod en de hoeveelheid. Mochten ze hier het tempo wat weten op te schroeven en wat meer auto's uitbrengen dan gaat dit spel mij nog wel even zoethouder denk ik zo.
Er is een G25 onderweg dankzij SinergyX. Bedankt voor het meedenken iig!
Verwijderd
Wanneer wordt eigenlijk de photomode unlocked?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 22:04 ]
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
Burp
Gelukkig reageren ze ook lekker vlot op mailtjes dus zal wel volgende week worden voor ze antwoordenWii4all schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:43:
Bij het verzenden hebben ze die dingen waarschijnlijk niet eens gezien of weten ze er uberhaupt iets vanaf.
Nickname does not reflect reality
Ik had donderdag Mediamarkt geemailed en kreeg net als antwoord:Brad Pitt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:45:
[...]
Gelukkig reageren ze ook lekker vlot op mailtjes dus zal wel volgende week worden voor ze antwoorden
Hartelijk dan voor uw contactopname met Media Markt.
De vouchers behorend bij Gran Turismo 6 – Anniversary Edition worden aankomende week centraal verstuurd. Wij verwachten dus ook dat u deze voucher aankomende week in goede orde zult ontvangen.
Onze excuses voor het ongemak.
Dus hopelijk komen ze nog
Bij mij hebben ze nog steeds niet gereageerd op mijn annuleringBrad Pitt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:45:
[...]
Gelukkig reageren ze ook lekker vlot op mailtjes dus zal wel volgende week worden voor ze antwoorden

[ Voor 12% gewijzigd door Bastard op 07-12-2013 11:33 ]
Volgens mij als je je B-rijbewijs hebt gehaald. Online unlock je in ieder geval als je je A-rijbewijs binnen hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:13:
Top, ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier ermee!
Wanneer wordt eigenlijk de photomode unlocked?
Verwijderd
Na je eerste licentieKnul schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:34:
[...]
Volgens mij als je je B-rijbewijs hebt gehaald. Online unlock je in ieder geval als je je A-rijbewijs binnen hebt.
Verwijderd
Verwijderd
Dit wordt m'n eerste gran turismo, en ik vroeg me af hoe jullie de layout hebben van de controller voor degene die daarmee spelen. Er staat me namelijk iets van bij dat die layout standaard gas en rem op de facebuttons heeft. Zou graag willen weten wat jullie het fijnste vinden met de controller^^
Dat is opeens een stukje moeilijker, maar nog kan je makkelijk meekomen met de races.
Ik rij nu nog met de facebuttons, maar denk toch naar L2/R2 ga. Vroeger deed ik altijd dubbel analoog (stuur en gas/remmen), maar mijn controllers zijn niet meer van topkwaliteit (pookjes bewegen te soepel).
Toch eens kijken of de HKS controller ook werkt met GT6

Sorry, maar nee. Bathurst en Spa zijn duidelijk beter in FM5, zeker die eerste was ik erg verbaast tussen het verschil van die 2.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:42:
En die graphics, ik dacht dat het niet veel beter kon dan GT5. Gewoon erg knap wat ze met de PS3 gedaan hebben. Het kan prima meekomen met FM5 op de zogenaamde next-gen XBox One.
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2013 12:15 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 12:20 ]
Hahaha 9 Euro. Het moet werkelijk niét gekker worden. Daar zit "een kleine" marge op

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 07-12-2013 12:19 ]
Eeej! Die heb ik hier ook liggen !SinergyX schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:13:
En toen moest ik met een controller gaan racen
Dat is opeens een stukje moeilijker, maar nog kan je makkelijk meekomen met de races.
Ik rij nu nog met de facebuttons, maar denk toch naar L2/R2 ga. Vroeger deed ik altijd dubbel analoog (stuur en gas/remmen), maar mijn controllers zijn niet meer van topkwaliteit (pookjes bewegen te soepel).
[afbeelding]
[...]
Sorry, maar nee. Bathurst en Spa zijn duidelijk beter in FM5, zeker die eerste was ik erg verbaast tussen het verschil van die 2.
Is dat ding nu eindelijk eens beter geworden qua werking?
SinergyX Ik hoor graag of dat ding werkt. Lijkt me een mooie controller als je niet een heel stuur wilt neerzetten in je huiskamer.
Verwijderd
Heb altijd wel een zwak gehad voor steelcases^^
Kan me er echt geen voorstelling van maken hoe met zo'n controller een auto te besturen.SinergyX schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:13:
En toen moest ik met een controller gaan racen
[afbeelding]
[...]
Sorry, maar nee. Bathurst en Spa zijn duidelijk beter in FM5, zeker die eerste was ik erg verbaast tussen het verschil van die 2.
Normale versie kopen en in een broodtrommel doen?Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:21:
Heb altijd wel een zwak gehad voor steelcases^^
Verwijderd
SinergyX, ik zag dat je je G25 aan een mede tweakert hebt verkocht maar waarom gebruik je hem eigenlijk niet meer? Of ga je een andere halen?
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 12:24 ]
Ik heb hem daar ook vandaan en bij mij duurde het ook nog 2 dagen na ontvangst verzendingsmail. Op dinsdag de bevestiging verzending en op donderdag pas op de mat.Thinlanet schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:17:
Iemand toevallig ook GT6 bij Gameshop Twente (online) gekocht? Ik heb donderdag een bevestiging van verzending ontvangen, maar helaas gister nog niet op mijn deurmat gevallen. Er zat geen track&trace bij de verzending. Wellicht de post door het weer wat achterop geraakt? Zijn er hier meer gedupeerde?
Hopelijk krijg je hem dus vandaag...
[ Voor 3% gewijzigd door Stefie2010 op 07-12-2013 12:38 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Verwijderd
Nu moet ik dus volle mep betalen bij bartsmit of mediamarkt -.-
Verwijderd
Ik ging er ff van uit dat hij daar ook wel weer iets van 70 zou kosten ofzo
Ik initieel ook nietschumi2004 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:22:
Kan me er echt geen voorstelling van maken hoe met zo'n controller een auto te besturen.
De X/vierkant zijn afaik omgezet vanuit analoge L2/R2 (of ze gebruiken de analoge functie van de X/vierkant, iets wat dacht ik in de DS3 zat), dat is zeker flink wennen, al valt dit mee als je een facebutton racer bent.
Ik was al tijdje aan het kijken voor een ander stuur, maar hele next-gen verhaal was het altijd beetje moeilijk (werkt wel op die, niet op die, wel op die, niet op die). Vanuit TM nu gehoord dat de TX ook PC compatible, denk ik over te stappen naar een XBO stuur. Helaas moet ik dan GT achter me laten, maar heb ik er Forza voor terug. En anders toch richting Fanatec of mischien wel de T500RS kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:22:
SinergyX, ik zag dat je je G25 aan een mede tweakert hebt verkocht maar waarom gebruik je hem eigenlijk niet meer? Of ga je een andere halen?
Ik ben er nog niet echt uit, ik kan wel eventjes zonder
even compleet wat anders, maar had net een PC crash, reboot en in IE sessie herstellen, heel m'n reactie nog aanwezig
Edit, nader inzien lijkt mijn controller kapot te zijn gegaan. Knoppen werken nog wel, maar analoog en center knoppen helaas niet meer, ook niet op de PC. Dat is dan wel weer jammer
Edit2: beetje contactspray en we gaan weer
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2013 14:02 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Lagen er nog genoeg maar dat is wel logisch dan
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat? 75 euro voor een normale GT6 exemplaar?naaitsab schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:31:
Kom net bij de Saturn vandaan. Vragen ze 74,99 voor de standaard versie![]()
Lagen er nog genoeg maar dat is wel logisch dan

Heb 2 rondjes kunnen rijden op Spa, toen stopte m'n PS knop er weer mee.GAIAjohan schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:30:
De hks wel eens in de winkel geprobeerd. Vond gewoon L2 en R2 voor gas op de normale ds3 beter...
Het is beetje links/rechts verhaal, de HKS is fijner voor het analoog sturen omdat hij volledig links zit (wat ik fijner vind bv bij de x360 controller), maar het L2/R2 gas/remmen is een stuk accurater.
X/vierkantje zijn semi-analoog, maar halverwege zit je al op 100%, dus gevoel mis je enorm.
Maar nu je in de settings elke knop kan veranderen, kan je via de NFS setting (welke L2/R2 gebruik) stuk accurater gas/remmen.
Eind van de rit, met de Impreza GT300 op Spa:
HKS: 2:31.577
DS: 2:31.862
Het ontloopt elkaar amper voor mij
Er stond een BMW in de hal met het dashboard vol GT6 pakketjes, waarschijnlijk van gisteren. Zaten stickers op met 74,99 Gran Turismo 6 [pre-order] de doosjes die in de winkel lagen. Waren er maar een paar met sticker rest zat vreemd genoeg niks op.iPodKiller schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:33:
[...]
Wat? 75 euro voor een normale GT6 exemplaar?Ze zijn nu wel hun site aan het updaten, zelfde met MM. Misschien dat GT6 er ook weer tussenkomt. Wie weet.
Stond een giga rij bij de service balie dus vond het wel gesneden. Die 32 euro zal wel enkel online en gisteren geweest zijn dan.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Overigens vind ik de laadtijden voor sommige races alsnog erg lang. Verder ben ik echt tevreden over de game; het stuurt een stuk beter (levendiger), de menu's zijn sneller en het ziet er prima uit
Ikzelf heb nooit anders gedaan en rijd al sinds gt5 proloog met gas geven op de rechter tumbstick, rem op L2 en sturen met de linker tumbstick.
Vind het gas geven met R2 niet fijn genoeg om goed gedoseerd gas te geven, Hij doet pas wat als de trigger ongeveer halverwege ingedrukt is.
Heb nu alles van Novice en National B afgerond.
Wat ik overigens wel mis zijn de strut en sway bars, intercoolers. Het lijkt wel of ze GT5 gestript hebben en dit GT6 hebben genoemd (niet alleen door het missen van de strut en sway bars en intercoolers ofzo). Ik bedoel, geen 2e hands shop meer, geen 'online shop' meer, en ik heb het gevoel meer van vroeger te missen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind GT6 echt een vooruitgang, maar het lijkt alleen wel alsof er minder poespas in GT6 zit.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Check die wielophanging (en PS2-remleiding

Heerlijke auto trouwens, die C2 Corvette! Dat geluid is ook fantastisch en rauw.
Die strut en sway bars heb ik nog nooit gezien, eigenlijk.scorpie schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:03:
Wat ik overigens wel mis zijn de strut en sway bars, intercoolers. Het lijkt wel of ze GT5 gestript hebben en dit GT6 hebben genoemd (niet alleen door het missen van de strut en sway bars en intercoolers ofzo). Ik bedoel, geen 2e hands shop meer, geen 'online shop' meer, en ik heb het gevoel meer van vroeger te missen.
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind GT6 echt een vooruitgang, maar het lijkt alleen wel alsof er minder poespas in GT6 zit.
Verwijderd
Heb heb net opgehaald en speel met de r2 en l2 voor gas en remmen(1e gran turismo). Heb er wel de giotech real triggers bijgekocht en het rijdt echt zoveel beter met die triggers dan met de standaard ps3 triggers. Voor die 5 euro kun je je er geen buil aan vallen lijkt me.Sato schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:58:
Zag ergens een vraag met betrekking tot het rijden met de ds3 controller voorbijkomen,
Ikzelf heb nooit anders gedaan en rijd al sinds gt5 proloog met gas geven op de rechter tumbstick, rem op L2 en sturen met de linker tumbstick.
Vind het gas geven met R2 niet fijn genoeg om goed gedoseerd gas te geven, Hij doet pas wat als de trigger ongeveer halverwege ingedrukt is.
Jup, het is een leuke optie. Maar vergeet niet dat het in de meeste gevallen de remweg niet verkort, maar alleen ervoor zorgt dat de remmen voor een langere tijd hun maximale remkracht kunnen leveren (dus minder 'brake fade' vertonen). De standaardremmen zijn in vrijwel alle gevallen genoeg om de banden te laten blokkeren (dus minimale remweg) en grote remmen voegen dan niks toe.Knul schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:17:
Wat ik trouwens ook een grote verbetering vindt, is dat je eindelijk je remmen kan upgraden. Dit vond ik toch wel erg jammer aan GT5.
GT5 simuleerde voor zover ik weet geen 'brake fade' (anders dan in het echt), dus de remmenupgrade was ook niet nodig.
Dat de optie erin zit, kan er dus op duiden dat het dit keer wel wordt gesimuleerd. Ben alleen tot nu toe nog geen enkele 'brake fade' tegengekomen in de korte races, dus ik wacht nog op de endurances, waar de remmenupgrade echt tot zijn recht zal komen.
[ Voor 14% gewijzigd door CaptainPanda op 07-12-2013 15:26 ]
Die Giotech Real Triggers heb ik er ook op zitten, Maar ik vind de response van de rechter trigger gewoon niet prettig. Misschien gewoon verwend door de triggers van de Xbox360 controller, Wie zal het zeggen. (Hoewel ik tegenwoordig ook op de Xbox de voorkeur heb om met de rechter tumbstick gas te geven, Is dat helaas bij de meeste spellen niet mogelijk.)Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:19:
[...]
Heb heb net opgehaald en speel met de r2 en l2 voor gas en remmen(1e gran turismo). Heb er wel de giotech real triggers bijgekocht en het rijdt echt zoveel beter met die triggers dan met de standaard ps3 triggers. Voor die 5 euro kun je je er geen buil aan vallen lijkt me.
Verwijderd
Is het trouwens in gran turismo net als met forza zo dat je meer credits krijgt als je assists uitzet?
Verwijderd
Heb momenteel tc op 5 en ideale lijn aan om de circuits een beetje te leren kennen, asm uit en slipherstel uit.
Volgens mij was dat het wel zon beetje ofniet?
Skid recovery force (of slipherstel in het Nederlands) raad ik ook aan om uit te zetten. Dan stuurt het ineens een stuk leuker (wel lastiger).Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:37:
welke zijn aan te raden om uit te zetten dan?
Heb momenteel tc op 5 en ideale lijn aan om de circuits een beetje te leren kennen, asm uit en slipherstel uit.
Weet iemand trouwens wat die cijfers naast je banden betekenen? Die 10'en? En kunnen je banden oververhit raken? Ik heb nu een Lancer Evo IV met 420pk op sportbandjes zonder enige ondersteltuning, dus dat ding wil wel glijden. Nu worden mn banden na een verloop van tijd geel; betekent dit dat ze te warm worden?
Verwijderd
Moet wel zeggen dat het echt heerlijk rijdt in vergelijking met bijv. forza. Je merkt toch veel kleine verschillen in de handling van de verschillende autos zonder dat het saai wordt.
Verwijderd
Hij bevalt beter dan Forza ja?Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:45:
staat idd uit. tc5 is de sweetspot om mee te rijden of die maar gewoon helemaal uitzetten?
Moet wel zeggen dat het echt heerlijk rijdt in vergelijking met bijv. forza. Je merkt toch veel kleine verschillen in de handling van de verschillende autos zonder dat het saai wordt.
Vind zelf Forza veel en veel leuker rijden en m'n broer was hier net even en die vond dat nog meer dan ikVerwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:47:
Hij bevalt beter dan Forza ja?
Verwijderd
Leuker in welk opzicht? Races spannender of verschillen tussen de auto's groter?Brad Pitt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:48:
[...]
Vind zelf Forza veel en veel leuker rijden en m'n broer was hier net even en die vond dat nog meer dan ik
Verwijderd
Zit nu alleen al 20 minuten te klooien met die 1e coffee break challenge waar ik per se goud zal en moet halen maar wat nog niet echt wil lukken
Hoé het rijdt. Het is met m'n stuurtje gewoon vrijwel niet mogelijk een slippende auto onder controle te houden. Dacht eerst dat het aan mij/ons lag maar de ondersteuning voor Fanatec in GTx is gewoon matig.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:49:
Leuker in welk opzicht? Races spannender of verschillen tussen de auto's groter?
Verwijderd
Doen, ik ga binnenkort ook weer beginnen met photomode en dus ook mijn gallery in gtplanet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:53:
Is het misschien een idee om, net als destijds met GT5, een dedicated photomode topic te openen voor GT6? Ik heb de photomode nog niet unlocked, ga ik straks doen hoop ik.
Vol gas recht door tegen die blokken aan rijden, naar rechts keren en de linker cones aan houden en weer vol gas tegen die blokken. De blokken gooien de cones voor je omVerwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:49:
Kestie van smaak lijkt me.
Zit nu alleen al 20 minuten te klooien met die 1e coffee break challenge waar ik per se goud zal en moet halen maar wat nog niet echt wil lukken
Ja, slipherstel en ASM zeker uitzetten, want die veranderen het weggedrag in zo'n mate dat de onderliggende physics niet meer kloppen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:37:
welke zijn aan te raden om uit te zetten dan?
TCS houdt alleen wat vermogen terug onder accelereren, dus dat kan prima aan. Als je verder bent gevorderd en gevoel hebt voor de auto, kan TCS uit en kun je zelf het gas doseren. De volgende stap is ABS verminderen of helemaal uit te zetten, maar dat is optioneel. Dan is het nodig om naast het gaspedaal ook het remmen te doseren (veel op hoge snelheid en steeds verder loslatend bij een lagere snelheid en hogere stuurhoek), maar dat komt tezijnertijd wel, mocht je dat leuk vinden. De meeste auto's hebben in het echt sowieso ABS, dus dat hoeft niet per se uit om realistisch te zijn.
Die 10 is slijtage...bij mij werden de cijfers na een ronde of vijf rijden een 9 (racing hard). De banden kunnen idd oververhit raken; ik had een paar donuts gedaan en de achterbanden blijven dan nog voor een lange tijd oranje gloeien, terwijl de voorbanden wit blijven.Knul schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:44:
[...]
Skid recovery force (of slipherstel in het Nederlands) raad ik ook aan om uit te zetten. Dan stuurt het ineens een stuk leuker (wel lastiger).
Weet iemand trouwens wat die cijfers naast je banden betekenen? Die 10'en? En kunnen je banden oververhit raken? Ik heb nu een Lancer Evo IV met 420pk op sportbandjes zonder enige ondersteltuning, dus dat ding wil wel glijden. Nu worden mn banden na een verloop van tijd geel; betekent dit dat ze te warm worden?
Hoe beter je remmen hoe minder je blokkeert is het juist. Meer energie omzetten in warmte voordat je blokkeert. Je kan met een heel klein simpel remtrommeltje ook wel een wiel blokkeren maar veeeel minder goed remmen.CaptainPanda schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:20:
[...]
Jup, het is een leuke optie. Maar vergeet niet dat het in de meeste gevallen de remweg niet verkort, maar alleen ervoor zorgt dat de remmen voor een langere tijd hun maximale remkracht kunnen leveren (dus minder 'brake fade' vertonen). De standaardremmen zijn in vrijwel alle gevallen genoeg om de banden te laten blokkeren (dus minimale remweg) en grote remmen voegen dan niks toe.
Minimale remweg bij blokkerende wielen??
I served in a company of heroes.
Heb even met een Elise op Spa gereden, en dat is lang niet slecht. Vergelijk met real life is toch wel aanwezig ( 16 November met een Elise variant op Spa gereden... )
Nog maar 1 ding wat ik gruwelijk irritant vind : Als je ergens achterste voren raakt, dan reset ie je automatisch, dat mag van mij echt uit. Ben ik aan het sturen om de auto op de baan te krijgen, sta ik opeens recht op de baan, maar omdat stuur gedraaid is ga je met een leuke drift weg.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dit heb ik nog niet één maal meegemaakt eigenlijk. Is dat niet ergens een instelling dan of zo?Capo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:18:
Nog maar 1 ding wat ik gruwelijk irritant vind : Als je ergens achterste voren raakt, dan reset ie je automatisch, dat mag van mij echt uit. Ben ik aan het sturen om de auto op de baan te krijgen, sta ik opeens recht op de baan, maar omdat stuur gedraaid is ga je met een leuke drift weg.
Verwijderd
Voor de rest ben ik er erg tevreden mee^^
Als je te laat remt, in de berm komt, doet spinnen, en even wacht, word je automatisch op de baan gezet. Bij mij wel tenminste, en ik rijd met alles uit behalve ABS op 1.Brad Pitt schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:21:
[...]
Dit heb ik nog niet één maal meegemaakt eigenlijk. Is dat niet ergens een instelling dan of zo?
In option menu staat controller op simulation, etc.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Oh okay, nooit lang genoeg gewacht blijkbaar dus, zet hem altijd maar meteen in zijn R en weer gáán.Capo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:33:
[...]
Als je te laat remt, in de berm komt, doet spinnen, en even wacht, word je automatisch op de baan gezet. Bij mij wel tenminste, en ik rijd met alles uit behalve ABS op 1.
In option menu staat controller op simulation, etc.
Een grotere remschijf + blokken heeft twee voordelen:Vuvuzela schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:15:
[...]
Hoe beter je remmen hoe minder je blokkeert is het juist. Meer energie omzetten in warmte voordat je blokkeert. Je kan met een heel klein simpel remtrommeltje ook wel een wiel blokkeren maar veeeel minder goed remmen.
Minimale remweg bij blokkerende wielen??
- Meer absolute remkracht (want meer remoppervlak, dus meer energiedissipatie)
- De warmteafvoer is relatief beter (alhoewel de oppervlak/volume-verhouding kleiner is, maar het zal wel omdat er meer afvoerkanalen kunnen worden gemaakt), waardoor 'brake fade' beter wordt ondergebracht.
Nu is de remweg niet alleen afhankelijk van de longitudinale grip van de voorbanden, maar ook van de remkracht. Met 'betere remmen' bedoel ik dus grotere remmen met meer absolute kracht en minder 'fading'. Dit versta ik ook onder de remmenupgrade zoals die in het spel zit.
De banden hebben een snelheidsafhankelijke bovengrens aan grip in de lengterichting (dus om te kunnen stoppen). De kortste remweg zou gerealiseerd kunnen worden door continue tegen deze grens van grip aan te zitten, wat gebeurt door de remblokken tegen de schijf aan te duwen met precies de juiste kracht. Op hogere snelheid is er meer grip dan op een lagere, dus er moet in het begin van de remzone vol op het pedaal worden gedrukt en geleidelijk aan moet het pedaal worden losgelaten, evenredig met de snelheidsverlaging. Zolang de banden nog niet blokkeren, kan er meer remkracht worden toegediend dat effectief bijdraagt aan een kortere remweg. Wanneer de banden blokkeren, betekent het dat de remkracht groter is dan de bovengrens van de grip van de banden. De banden kunnen het niet aan en blokkeren dan (= langere remweg, want een rolle band heeft op asfalt een hogere wrijvingscoëfficient dan een stilstaande, blokkerende). Met geüpgradete remmen (dus grotere) is er eerder te blokkeren, omdat er over het hele rempedaalbereik meer remkracht is. Maar omdat de standaardremmen ook al sterk genoeg zijn om de bovengrens aan grip te bereiken, heeft het voor de remweg geen verschil, want die kunnen al de volledige grip benutten.
Tegen het blokkeren van de banden aan remmen is dus het bereiken van de kortste remweg, omdat zo de maximale longitudinale grip van de banden wordt gebruikt. Als een trommelrem een wiel kan blokkeren, betekent het voor die situatie dat de remweg niet korter kan, mits er nog maar net niet geblokkeerd wordt! Het verschil met remschijven is dat trommelremmen in het begin niet zo ruw aangrijpen; de krachtopbouw is veel progressiever, terwijl remschijven echt meteen bijten en volledige kracht leveren. Maar voor beiden geldt: wanneer de kracht groot genoeg is om te blokkeren, zijn de remmen sterk genoeg om een minimale remweg te hebben. De enige verkorting in remweg zou kunnen door iets met de vering te doen (meer dynamische gewichtsverplaatsing naar voren) of betere banden te monteren.
Concluderend: in GT6 en ook in real life met straatbanden (comfort) zijn de remmen dusdanig sterk dat deze de banden aan het blokkeren kunnen brengen, waardoor het dus nodig is om gedurende de remweg minder remkracht te verlangen van de schijven. Hierdoor vervalt het eerste voordeel (want de extra kracht (eigenlijk tegenkoppel) kan toch niet worden gebruikt) en heeft een upgrade alleen nut voor minder 'fading'. Dit 'faden' betekent dat naarmate de remmen meer worden gebruikt, deze minder kracht kunnen leveren, dus als er langdurig en veelvuldig hard wordt geremd (bv. op een circuit). Na een bepaalde tijd zou dit ook kunnen betekenen dat deze maximale kracht niet meer genoeg is om de bovengrens van de bandengrip te bereiken en alleen op dat moment is het beter (kortere remweg) om geüpgradete remmen te hebben.
Hopelijk is zo duidelijk.
Tof uitgelegd! Maar dan nog een vraag; als de standaard remmen bijvoorbeeld blokkeren vanaf 50km/h als je van 200km/h komt, en de geupgrade remmen blokkeren al bij 80km/h, dan zijn die toch beter? Die leveren immers meer kracht, waardoor ze bij een hogere snelheid al blokkeren en bij snelheden boven de 80 ook harder remmen dan de standaard remmen.
Ik race zelf nu een tijd met de Logitech Driving Force Pro, maar ik vind het driften icm het stuurtje toch nog een lastige combinatie. Ligt dit aan mij, of hebben meer mensen hier last van? Tevens is het lastig om een volledig uitbrekende auto op te vangen (maar dit was in GT5 ook al zo).
Ja, dat ding plakt heerlijk op de weg! En op de limiet is er het typische (lift-off) overstuur van een auto met middenmotor.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:43:
damn wat is die xbow een fijn karretje^^
Ja, absoluut! Van het stukje 200-50 km/h zijn de geüpgradete remmen dan beter. In de praktijk spelen de kosten van een remsetje natuurlijk ook mee en daarom wordt er op een gegeven moment gewoon beslist dat een bepaalde remset sterk genoeg is. Het verbeteren van remweg is ook efficiënter te doen met banden (veel goedkoper per lengte remweg winst).Knul schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:43:
[...]
Tof uitgelegd! Maar dan nog een vraag; als de standaard remmen bijvoorbeeld blokkeren vanaf 50km/h als je van 200km/h komt, en de geupgrade remmen blokkeren al bij 80km/h, dan zijn die toch beter? Die leveren immers meer kracht, waardoor ze bij een hogere snelheid al blokkeren en bij snelheden boven de 80 ook harder remmen dan de standaard remmen.
Ik race zelf nu een tijd met de Logitech Driving Force Pro, maar ik vind het driften icm het stuurtje toch nog een lastige combinatie. Ligt dit aan mij, of hebben meer mensen hier last van? Tevens is het lastig om een volledig uitbrekende auto op te vangen (maar dit was in GT5 ook al zo).
Ik vind het driften ook lastig, terwijl ik dat in GT4 heel goed kon. Maar ik heb het al jaren niet meer gedaan (heb een heel groot deel van de tijd op PC gespeeld omdat de PS3 te duur voor mij was). Ik denk dat het aan een aantal redenen ligt:
- Auto's worden zo ontworpen dat ze grippen en zo weinig mogelijk overstuur hebben (eerder onderstuur), voor veiligheid.
- Het bandenmodel in GT6 klopt wellicht nog niet helemaal; de comfortbanden zijn nog best geleidelijk, maar de sportbanden hebben een heel plotselinge overgang tussen grip en geen grip, waardoor daarmee driften niet zo heel goed kan. Maar ik heb niet echt ervaring met semi-slickbanden, dus ik kan daar niet zoveel over zeggen. Voor driften gebruik ik altijd de comfort hards, wat overeenkomt met normale straatbanden.
- Veel oefenen! Het kan maanden, zoniet jaren duren voordat je echt precies genoeg en snel genoeg tegenstuurt en dat in combinatie met de juiste hoeveelheid gas. Zelfs in GT4 met veel minder nuances in de physics kon ik goed driften, maar dat is nu een beetje weggezakt. Het kostte ook wel zeker een half jaar met heel veel oefenen voordat ik het kon.
- Auto's; sommige zijn veel beter geschikt dan andere door verschillende gewichtsverdelingen en positie van de wielen. Zo is een superlange auto als die Mercedes Vision GT onmogelijk zo mooi te driften als een Mazda RX-7. En zo'n KTM X-Bow is ook totaal niet te driften.
[ Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 07-12-2013 17:57 ]
Bij een full slick is dat nog heftiger.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 21:38 ]
+1. Ik kreeg ook een hint in beeld dat dat zou kunnen en zou het héél graag weten. Heb ook nog niet uitgevonden hoe het moet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:37:
Hoe kun je nu foto's maken in een replay? Je schijnt een werkbalk te hebben? Ik zie alleen niks, op welke knop ik ook druk. Ik kan alleen van camera wisselen en de replay stoppen. In GT5 had je al die knoppen onderin. De photomode heb ik in ieder geval al unlocked.
Dit ja. Ik weet niet waarom, maar volgens mij is het gebugged.Capo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:19:
In de eerste reply na de race lukt het mij ook niet. Als ik daarna op reply druk dan kan ik wel foto's maken ?
Verwijderd
EDIT: oh wacht... ik begreep Capo niet direct

Zal vast wel snel gefixed worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 23:36 ]
Wat betreft ingame credits kopen, ik vind het geldklopperij. Ik heb ongeveer 2 uurtjes echt gespeelt en inmiddels een 2de auto aangeschaft en deels geupgrade. Bespaar je die euro's en ga gewoon lekker rijden. in notime heb je 2 miljoen.
Goodwood hillclimb is wel leuk. Kort. precies rijden, leuke auto's.
Voor de rest is het Gran Turismo, het gevoel is er, de auto's zijn er, de banen liggen er. Wat dat betreft is het goed voor elkaar en uiteindelijk gaat het daarom. Racen met een smile van oor tot oor!
Van de week even een ps3 halen, deze is van broertje en die wil ook zelf gt6 gaan spelen. Haal een 12gn en doe er een 120gb ssd in
Heb vanmiddag ee el camino ss gekocht. Je kan er een bak achterop zetten, en je kan sidepipes erop
Rijd beetje vaag, heeft standaard sport hard banden maar voelt als teveel grip voor zon slagschip. Dus comfort medium eronder en was meteen veel beter.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Na die honda fit krijg je een renault waar je behoorlijk lang mee doorkunt. Alle andere autos die je nodig hebt krijg je wel. Heb mezelf ondertussen wel een 458 italia aangeschaft. Is de 2e na die honda fit waar ik credits voor heb betaald
Verwijderd
Ach, dit is alleen in het begin. Ik had er niet zo'n moeite mee. Ze maken beginners gewoon een beetje wegwijs, ook met die tips die je regelmatig onderin je scherm krijgt.Eddye schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:14:
Wat me tegevalt is dat er in dit deel zoveel moet. Ik moet een tutorial rijden, ik moet een Honda kopen, ik moet licenties halen.
Je kan idd een eind komen met de auto's die je krijgt. Ik weet niet hoe dit zal zijn naarmate je vordert? Ik ben zelf nog niet zo gek ver. Maar goed, het geeft je alleen maar meer gelegenheid om te sparen voor de auto's die je écht wilt. Mooi toch?Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:41:
Ligt het aan mij of hoef je amper auto's te kopen?
Volgens mij moest je bij allemaal (behalve prologues en GT5) de drvier licenses halen.Eddye schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:14:
Vanmiddag toch overstag gegaan en het spel aangeschaft. Wat me tegevalt is dat er in dit deel zoveel moet. Ik moet een tutorial rijden, ik moet een Honda kopen, ik moet licenties halen. Ik ben bij deel 3 ingestapt, dus volgens mij kan ik ondertussen wel een bocht doorkomen. Wat een onzin. Als ik dan ook nog zie hoe makkelijk het is om goud te halen bij de licentie vind ik dat echt verloren tijd. Ik ben het ook niet gewend van Gran Turismo. Eerdere delen lieten je daarin vrijer.
Wat betreft ingame credits kopen, ik vind het geldklopperij. Ik heb ongeveer 2 uurtjes echt gespeelt en inmiddels een 2de auto aangeschaft en deels geupgrade. Bespaar je die euro's en ga gewoon lekker rijden. in notime heb je 2 miljoen.
Goodwood hillclimb is wel leuk. Kort. precies rijden, leuke auto's.
Voor de rest is het Gran Turismo, het gevoel is er, de auto's zijn er, de banen liggen er. Wat dat betreft is het goed voor elkaar en uiteindelijk gaat het daarom. Racen met een smile van oor tot oor!
Ingame credits is geen geldklopperij want het is totaal onnodig, als ze de grind erger hadden gemaakt dan was het juist geldklopperij. Nu is het meer iets wat een optie is maar niemand (met zijn volle verstand) zal doen.
Ik heb nu Nationaal B klaar. Enige auto die ik daarvoor heb moeten kopen was een jaren 90 japanner. Dus ik heb een Honda NSX gekocht. Daarmee de serie afgemaakt, en wat kreeg ik als beloning: een Acura NSXVerwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:24:
[...]
Je kan idd een eind komen met de auto's die je krijgt. Ik weet niet hoe dit zal zijn naarmate je vordert? Ik ben zelf nog niet zo gek ver. Maar goed, het geeft je alleen maar meer gelegenheid om te sparen voor de auto's die je écht wilt. Mooi toch?
Verder heb ik die merkenraces nog niet gedaan, ik weet niet of ik voor 1 race een Prius wil aanschaffen

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.