Nieuwe software 2.0.1.2 is geupload.
De website doet het, het wachtwoord wekt nu. Maar mijn display nog niet helaas. Nog steeds geeft deze 0x62 weer.
[ Voor 74% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 14:37 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Willie, Gé,
Jaaaaaaaaa, het is gelukt om v2-4300 xxxxx .hex er op te zetten.
Ik moest eerst wel vb2012 er op zetten anders loop je vast.
Maar waar vind ik de laatste versie .hex om eea uit te testen. (Incl web sw)
Jaaaaaaaaa, het is gelukt om v2-4300 xxxxx .hex er op te zetten.
Ik moest eerst wel vb2012 er op zetten anders loop je vast.
Maar waar vind ik de laatste versie .hex om eea uit te testen. (Incl web sw)
Maar waar?Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:54:
Nieuwe software 2.0.1.2 is geupload.
@RuudMR bedoel je zoiets met die cap ertussen?
<deleted image>
<deleted image>
[ Voor 38% gewijzigd door jessesteinen op 23-06-2013 16:51 ]
The geek shall inherit the earth.
Jesse, nee, de condensator komt over de s0 uitgang te staan, maar wel aan de kant van de ND.
De s0 komt aan een kant altijd aan de gnd.
Het is geen schakelaar maar een optokoppel output. (Werkt wel vergelijkbaar met een schakelaar).
De s0 komt aan een kant altijd aan de gnd.
Het is geen schakelaar maar een optokoppel output. (Werkt wel vergelijkbaar met een schakelaar).
Zo beter? (ik vind even geen beter symbooltje voor de S0 in CircuitLab)
<deleted image>
<deleted image>
[ Voor 75% gewijzigd door jessesteinen op 23-06-2013 16:51 ]
Jesse, sorry, nu staat de c ook in serie met de s0, de c moet parallel aan de s0 komen.
aaaah nu lees ik je pas goed. Ik verwijder bovenstaande diagrammen even om verwarring te voorkomen. Zo dus?RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:50:
Jesse, sorry, nu staat de c ook in serie met de s0, de c moet parallel aan de s0 komen.

[ Voor 18% gewijzigd door jessesteinen op 23-06-2013 16:55 ]
Ben al wat spullen aan het verzamelen en wil ook een display hebben. Nu kwam ik deze tegen:
Agena AA24411 24x4 LCD op marktplaats. Gaat dit werken?
Kom op internet weinig tegen.
Betreffend lcd: http://www.marktplaats.nl...ena-aa24411-24x4-lcd.html
geen backlight , geen controllerboardje achterop en 2x zo duur als mijn 20x4 , alleen duurt die wat langer.pazzje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:33:
Ben al wat spullen aan het verzamelen en wil ook een display hebben. Nu kwam ik deze tegen:
Willie
Ik krijg op de display alleen mijn ingetypte tekst, geen waarden van de S0 meters, nou kan je daar weinig aan verkeerd doen dus vraag me af of er iets niet klopt?
edit:
spatie kan je ook niet invullen? , dan krijg je de regels nooit recht, of is er een ander truukje?
verder laden naar de netduino kan weer, wachtwoord klopt.
[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 23-06-2013 18:08 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Welke 20x4 heb je nu precies want een vrij wel gelijke J204A heb ik liggen, maar het printje is net iets anders dan waar je eerder naar verwees (QC204)?Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:44:
[...]
geen backlight , geen controllerboardje achterop en 2x zo duur als mijn 20x4 , alleen duurt die wat langer.
<knip>
Edit: Gé heeft hiervoor een foto van JHD204A neergezet met ander adres
[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 23-06-2013 18:17 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Die hierboven in mijn post staat, daar heb ik de link uit mijn mail.Domba schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:12:
[...]
Welke 20x4 heb je nu precies want een vrij wel gelijke J204A heb ik liggen, maar het printje is net iets anders dan waar je eerder naar verwees (QC204)?
Edit: Gé heeft hiervoor een foto van JHD204A neergezet met ander adres
Op de achterkant van display staat HJ204A en je hebt 5 zwarte stippen met U1-U5 en geen 3 ?Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:17:
[...]
Die hierboven in mijn post staat, daar heb ik de link uit mijn mail.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Dat klopt hj204a en 5 stippen.Domba schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:28:
[...]
Op de achterkant van display staat HJ204A en je hebt 5 zwarte stippen met U1-U5 en geen 3 ?
Je doet het niet goed, spaties heb je niet nodig en zijn "verboden" (=%20)Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:44:
[...]
Willie
Ik krijg op de display alleen mijn ingetypte tekst, geen waarden van de S0 meters, nou kan je daar weinig aan verkeerd doen dus vraag me af of er iets niet klopt?
Werkt het nog niet? Het is 1 en dezelfde routine die ik in het programma aanroep.
Als het nog niet werkt kijk ik even het lijkt me stug.
Je mag bij het invullen op de webpage NIET op dezelfde regel DisplayNaam EN CONTENT gebruiken.
Dus invoer in je webpage, om regel 0 te vullen op je LCD kijk eens goed naar je column:
id=0,screen=0,row=0,column=0,DisplayName="SOMeter1"
id=0,screen=0,row=0,column=12,Content=PulseMeter(0).Watt
id=0,scren=0,row=1,column=0,content="PulseKWH"
id=0,screen=0,row=1,column=12,content=PulseMeter(1).KWH
en zo verder
Edit: DisplayName is nog de debug code voor het programmeren, dit moet in de uiteindelijke versie TEXT zijn. Zal het veranderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 20:03 ]
Ja ik was er al achter inderdaad, ik had de naam even weg gehaald.Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:07:
[...]
Je doet het niet goed, spaties heb je niet nodig en zijn "verboden" (=%20)
Werkt het nog niet? Het is 1 en dezelfde routine die ik in het programma aanroep.
Als het nog niet werkt kijk ik even het lijkt me stug.
Je mag bij het invullen op de webpage NIET op dezelfde regel DisplayNaam EN CONTENT gebruiken.
Dus invoer in je webpage, om regel 0 te vullen op je LCD kijk eens goed naar je column:
id=0,screen=0,row=0,column=0,DisplayName="SOMeter1"
id=0,scren=0,row=1,column=0,content="PulseKWH"
id=0,screen=0,row=1,column=12,content=PulseMeter(1).KWH
en zo verder
Rolco, je kan ook stapelen met je content, moet je id+screen+row+colmn gelijk hebben en content ingevuld op verschillend regels in je webpage zeg maar.Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:10:
[...]
Ja ik was er al achter inderdaad, ik had de naam even weg gehaald.
dus:
id=0,screen=0,row=0,column=12,content=PulseMeter(1).Watt
kijk naar de content. Zo kan je alle content stapelen
Je kan ook verschillende schermjes aanmaken.
id=0,screen=1,row=1,column=12,content=PulseMeter(1).KWH
kijk naar screen, nu gaan de LCD schermjes rouleren als een carrousel met de snelheid van je ingegeven refresh interval.
Dus je kan alle schermpjes geheel zelf componeren is dat niet "cool vet" zoals de jongeren zeggen
id=0,screen=1,row=1,column=12,content=PulseMeter(1).KWH
kijk naar screen, nu gaan de LCD schermjes rouleren als een carrousel met de snelheid van je ingegeven refresh interval.
Dus je kan alle schermpjes geheel zelf componeren is dat niet "cool vet" zoals de jongeren zeggen
Is het niet verstandig nieuw te kopen op Ebay link http://www.ebay.com/sch/i...=lcd+arduino+i2c&_sacat=0 of bij Floris Link: http://www.pieterfloris.nl/shop/category.php?id_category=19 in Nederland. En dan ook nog (om teleurstelling te voorkomen) de hardware kopen die ondersteund is? Of anders zefl de programma code hatseflatsen.pazzje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:33:
Zoiets heb ik:
http://www.ebay.com/itm/I...D5%26sd%3D111044616232%26
[ Voor 30% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 19:48 ]
Dan is het niet 0x62Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:07:
De website doet het, het wachtwoord wekt nu. Maar mijn display nog niet helaas. Nog steeds geeft deze 0x62 weer.
Willie, Gé,het lijkt nu te lukken om een hex versie te deployen. Maar waar kan ik de laatste versie vinden?
Niet op https://p1netduinoplusv2.codeplex.com/releases/view/103329
[ Voor 24% gewijzigd door RuudMR op 23-06-2013 19:40 ]
Willie
Hoeveel karakters heeft content ?
Watt 4 denk ik? of 5?
kWh ? **,** ? 2 komma 2 ?
Watt 4 denk ik? of 5?
je bedoelt watt, 4 geloof ik, kwh 7 geloof ik.Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:38:
Willie
Watt 4 denk ik? of 5?
Lees je wel eens privé berichten? PM ? Private Mail ? Rechtsboven ?RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:38:
Willie, Gé,het lijkt nu te lukken om een hex versie te deployen. Maar waar kan ik de laatste versie vinden?
Willie, niet opgevallen, ik zal eens zoeken.
Ja, gevonden
Ja, gevonden
[ Voor 22% gewijzigd door RuudMR op 23-06-2013 20:06 ]
De waarden snap ik nog even niet wat hij weergeeft joop, maar iedergeval als je iets veranderd in de display regels en naar de netduino stuurt dan verdubbelt hij de dagopbrengst 
Het gaat nog wat vreemd , even bij een volgende dag kijken, ik gebruik nu 2 regels per scherm en 3 schermen op de display.
Het gaat nog wat vreemd , even bij een volgende dag kijken, ik gebruik nu 2 regels per scherm en 3 schermen op de display.
verdubbeld hij de dagopbrengst...? kunnen we dat niet in de ferraris/p1 inbrengen, zou mooi zijn?Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:18:
De waarden snap ik nog even niet wat hij weergeeft joop, maar iedergeval als je iets veranderd in de display regels en naar de netduino stuurt dan verdubbelt hij de dagopbrengst
Heb je wat aangevinkt? dan kan ik morgenochtend kijken, dan doet het programma ergens een routine dubbel.
Ja het ziet er vreemd uit, op pvoutput gebeurd ook niets atm en heeft ook wat rare waarden.Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:36:
[...]
verdubbeld hij de dagopbrengst...? kunnen we dat niet in de ferraris/p1 inbrengen, zou mooi zijn?
Heb je wat aangevinkt? dan kan ik morgenochtend kijken, dan doet het programma ergens een routine dubbel.
zie
YouTube: Netduino display solar logging
dat is niet de dagopbrengst vanaf 17:00 uur denk ik zo .....hoop het wel
als ik nu wat verander in de instellingen in de display en naar de netduino laad is ie weer verdubbeld .
deze heb ik aangevinkt
Re-Load Variable into Netduino after changing Settings
moet misschien niet
De verdubbeling, zal ik nakijken, dat is niet juist , dat komt goed. Ik dacht dat ik Klump er ook al eens over gehoord had.Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:42:
[...]
Ja het ziet er vreemd uit, op pvoutput gebeurd ook niets atm en heeft ook wat rare waarden.
zie
YouTube: Netduino display solar logging
dat is niet de dagopbrengst vanaf 17:00 uur denk ik zo .....hoop het wel
als ik nu wat verander in de instellingen in de display en naar de netduino laad is ie weer verdubbeld .
deze heb ik aangevinkt
Re-Load Variable into Netduino after changing Settings
moet misschien niet
Ik vind het beeld op deze manier erg onrustig, weinig data op de display en een hoge ververs interval.
Klopt, ditzelfde krijg je als je savememory doet en na een herstart loadmemory uitvoert, dan verdubbelt hij ook de waardesWillie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:50:
[...]
De verdubbeling, zal ik nakijken, dat is niet juist , dat komt goed. Ik dacht dat ik Klump er ook al eens over gehoord had.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Klump, dat is dezelfde routine die aangeroepen wordt als met het vinkje, ik zal dat morgen herstellen.klump4u schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:00:
[...]
Klopt, ditzelfde krijg je als je savememory doet en na een herstart loadmemory uitvoert, dan verdubbelt hij ook de waardes
Ik zit met moeder op de bank met één oog naar een krimi te kijken op ned2, ik mag niet naar boven.
Zo gaat dat tegenwoordig.
Klump het display van jou is qua weergave en kleur duidelijker.
Ja dat blijft niet zo joop, dat is nu voor de test waar de letters en cijfers komen. Ik heb de pc niet bij de netduino, dus moet wat rommelen nog.Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:50:
[...]
De verdubbeling, zal ik nakijken, dat is niet juist , dat komt goed. Ik dacht dat ik Klump er ook al eens over gehoord had.
Ik vind het beeld op deze manier erg onrustig, weinig data op de display en een hoge ververs interval.
Worden wel veel regels maken als je de text met meerdere woorden maakt, elk woord een regel
Willie, een paar vraagjes:
1 is de P1 ingang altijd vast? Ik kan de instelling niet vinden, maar de ingang zit op de D2.
2 het default pw is dacht ik netduino, ik zie geen reactie als ik dit iets instel?
3 als ik iets naar de nd zend zie ik de 100% respons, maar bij teruglezen is alles verdwenen. ook de instellingen zijn verdwenen.
4 ik wil eigenlijk wat leven zien van de nd, dus ik laat ik iedere 30 sec iets naar de sd card zenden, maar het reageert niet. (instellingen van providers ben ik steeds kwijt.) Het lijkt niet aan te komen, ondanks 100%
5 klopt het dat het alleen op internet explorer werkt?
6 Hoe kan ik simpel aantonen dat de ND leeft.
Verder ziet het er geweldig multifunctioneel uit.
1 is de P1 ingang altijd vast? Ik kan de instelling niet vinden, maar de ingang zit op de D2.
2 het default pw is dacht ik netduino, ik zie geen reactie als ik dit iets instel?
3 als ik iets naar de nd zend zie ik de 100% respons, maar bij teruglezen is alles verdwenen. ook de instellingen zijn verdwenen.
4 ik wil eigenlijk wat leven zien van de nd, dus ik laat ik iedere 30 sec iets naar de sd card zenden, maar het reageert niet. (instellingen van providers ben ik steeds kwijt.) Het lijkt niet aan te komen, ondanks 100%
Je moet de melding succesfull krijgen anders krijgt de netduino niets
Heb je wel verbinding via de webpagina? Kan je aan de temp zien die naar 0 gaat.
Is het ip goed in de config js die bij de webpagina zit?
Heb je wel verbinding via de webpagina? Kan je aan de temp zien die naar 0 gaat.
Is het ip goed in de config js die bij de webpagina zit?
[ Voor 16% gewijzigd door Rol-Co op 23-06-2013 21:17 ]
Rolco, dat komt goed, maak ipv een spatie voorlopig een underscore deze _Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:11:
[...]
Ja dat blijft niet zo joop, dat is nu voor de test waar de letters en cijfers komen. Ik heb de pc niet bij de netduino, dus moet wat rommelen nog.
Worden wel veel regels maken als je de text met meerdere woorden maakt, elk woord een regel
Ok, ik heb nu alle vier de adressen geprobeerd, maar bij geen van de vier adressen werkt het.
Wat heb ik zoal ingesteld: (ter controle of ik het goed gedaan heb, wellicht maak ik ergens een fout)
Voor de instellingen van het display type JHD 204A

en

Voor de instellingen voor de weer te geven tekst

Waar ik dan de volgende weergave verwacht:
Heb ik hier ergens een fout gemaakt?
Het vreemde is dat als er spanning op de display staat zonder signaal dat deze dan aangeeft I2C 0x62_
Daarom ging ik er waarschijnlijk ten onrechte van uit dat het adres 0x62 zou zijn.
Wat heb ik zoal ingesteld: (ter controle of ik het goed gedaan heb, wellicht maak ik ergens een fout)

en

code:
1
2
3
| Temperatuur: xx PV_Opwek: xxx PV_Vandaag: xxx |
Het vreemde is dat als er spanning op de display staat zonder signaal dat deze dan aangeeft I2C 0x62_
Daarom ging ik er waarschijnlijk ten onrechte van uit dat het adres 0x62 zou zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 21:33 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nee de P1 staat niet vast, dat is een serial poort en moet ingegeven worden in de tab Miscellaneous.RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:12:
Willie, een paar vraagjes:
Het default is Netduino met een N.
Heb je wel je IP met mfDeploy ingevuld en in de .js file in je index.html directory?
Het werkt voor nu alleen in IE10 (geen tijd gehad).
Ik zou beginnen met iets simpels ipv vol invullen. Gebruik copy / paste in de save container en schrijf dat op je sdkaartje weg onder NetduinoConfig.ini en start je netduino daarna opnieuw op.
Er wordt een handleiding voor geschreven.
[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 21:30 ]
je maakt iedergeval dezelfde fout dan ik, name en content mogen niet tegelijkGé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:22:
Ok, ik heb nu alle drie de adressen geprobeerd, maar bij geen van de vier adressen werkt het.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
[afbeelding]
code:
1 2 3 Temperatuur: xx PV_Opwek: xxx PV_Vandaag: xxx
zie wat ik heb voor bovenstaand filmpje

Aha, dat verklaart alvast iets 
Dus:

Betekend een resultaat als:
Rol-co, welk type display heb jij?
Dus:

code:
1
| Temperatuur: 22.1oC |
[ Voor 32% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 21:45 ]
Inderdaad, ik had het zelfde als jij eerst en gaf hij alleen de getypte tekst aan.
edit:
deze display heb ik Ge
edit:
deze display heb ik Ge
[ Voor 54% gewijzigd door Rol-Co op 23-06-2013 21:49 ]
je display werkt gewoon met dezelfde code. het is je backpack, draden juist etc.......Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:43:
Aha, dat verklaart alvast iets
Dus:
[afbeelding]
code:
1 Temperatuur: 22.1 oC
http://forum.arduino.cc/index.php/topic,26191.0.html
Deze display maar eens bestellen, past beter bij zonnepanelen 
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=111083983948
zelfde als ik nu heb kwa type.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=111083983948
zelfde als ik nu heb kwa type.
rolco, ik vind je draden mooi, die 4 aan elkaar, hoe kom je daar aan?
Ga maar eens een middagje zoeken op DealExtreme. Je komt heel veel leuke dingen tegen. Ook zulke leuke draden zoals Rol-Co heeftWillie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:54:
Ja, ik heb met jullie zeeën van tijd.Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:56:
[...]
Ga maar eens een middagje zoeken op DealExtreme. Je komt heel veel leuke dingen tegen. Ook zulke leuke draden zoals Rol-Co heeft
Ik zoek ze op voor je. Ben al bezig.
Ja deal extremeWillie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:54:
4 aderig
http://dx.com/p/arduino-d...40cm-10-piece-pack-140523
5 aderig
http://dx.com/p/arduino-c...50cm-10-piece-pack-145616
van 5 kan je ook 4 maken door er 1 met de schaar af te knippen, ik heb ze van 2 en 3 gemaakt voor op de print .
De display heeft 4 en de netduino naar de S0 meters 5 waarvan 4 gebruikt maar om vergissingen te voorkomen.
En als ik de display wil verlengen prik ik er 1-2-3 x 50cm tussen en klaar.
kan je gelijk met de kabeltjes / stekkers mee laten komenWillie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:08:
Deze vind ik mooi.....
http://www.adafruit.com/products/879
http://dx.com/p/8x-digita...le-color-led-module-81873
leef je uit, spullen zat
http://dx.com/s/arduino
zelfs lcd touch screens

Daar liggen er al twee bij mij te wachten. Vond ik ook erg leuk.Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:12:
[...]
kan je gelijk met de kabeltjes / stekkers mee laten komen
http://dx.com/p/8x-digita...le-color-led-module-81873
Net leuk bezig wezen zoeken op http://www.hwkitchen.com daar hebben ze ook leuke kabels voor de bovenstaande display.
Willie, ik heb in mfdeploy en in de .js het ip adres ingegeven maar ik krijg op de browserwijze geen reactie terug van de ND. bij pw instellen geen reactie. is er iets te zien tijdens de download van parameters?
Bij save en later teruglezen is steeds alles verdwenen. (ik heb een mem card) Enig idee??
Bij save en later teruglezen is steeds alles verdwenen. (ik heb een mem card) Enig idee??
Dit probleem heb ik een tijd geleden ook gehad. Je wordt er gek van op zulke momenten. Ik ga even heel diep in mijn geheugen graven wat daar de oorzaak van was... Kom ik op terug.RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:19:
Willie, ik heb in mfdeploy en in de .js het ip adres ingegeven maar ik krijg op de browserwijze geen reactie terug van de ND. bij pw instellen geen reactie. is er iets te zien tijdens de download van parameters?
Deze is gaaf!
http://dx.com/p/5v-3-2-lc...english-word-stock-121820
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 22:24 ]
Maak met de webpagina even simpele instellingen zoals netwerk alles invullen en eventueel je p1 , kopieer in je container (save tabblad) de volledige text en plak dit in kladblok.RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:19:
Sla die op als NetduinoConfig.ini op je sd kaart.
Start de netduino opnieuw en probeer dan nog eens via de webpages.
Je kan hem zo natuurlijk ook helemaal compleet maken maar dat is no fun
Ge, intussen de pc compleet gereset, koude start, en nu krijg ik wat leven. Gek hoor!
Omdat? Hij is 4x16, en hebben nu 4x20, hij is misschien iets groter maar vind dit groot zat.
Willie, Gé, nu er communicatie is, het is wel handig als je weet dat je een bevestiging van de ND ontvangt, heb ik eea kunnen instellen en lijkt het gewoon te lopen, geweldig.
Complimenten aan Willie voor al het programmeer werk, ik moet een aantal functies nog wel leren en testen maar de v2 is geweldig universeel en lijkt het nu goed te doen.
Komende dagen maar eens een display koppelen, ik heb al eea klaar liggen.
Complimenten aan Willie voor al het programmeer werk, ik moet een aantal functies nog wel leren en testen maar de v2 is geweldig universeel en lijkt het nu goed te doen.
Komende dagen maar eens een display koppelen, ik heb al eea klaar liggen.
Omdat hij niet 4x16 of 4x20 (karakters) is maar 128x64 pixels. Daar kan je heel leuke afbeeldingen mee maken in plaats van alleen maar karakters.Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:45:
[...]
Omdat? Hij is 4x16, en hebben nu 4x20, hij is misschien iets groter maar vind dit groot zat.
Mja, dan ga je weer grafiekjes maken, hang dan een ipad aan de muur.Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:33:
[...]
Omdat hij niet 4x16 of 4x20 (karakters) is maar 128x64 pixels. Daar kan je heel leuke afbeeldingen mee maken in plaats van alleen maar karakters.
Maar je weet nooit waar joop nog mee komt

Ik zal vandaag eerst alle "foutjes" die we gevonden hebben uit het programma halen.
Zal het programmeren van het display zo maken dat als je TEXT en CONTENT tegelijk invult deze ook beide worden geladen, dat is makkelijker. En dat spaties ondersteund worden in de tekst van het LCD scherm.
Zal het programmeren van het display zo maken dat als je TEXT en CONTENT tegelijk invult deze ook beide worden geladen, dat is makkelijker. En dat spaties ondersteund worden in de tekst van het LCD scherm.
Zou mooi zijn joop
En heel misschien ook het adres zelf in te voeren maken zodat het testen makkelijker gaat?
Het meeste is alweer opgelost. Adres ingeven komt er ook in vandaag, dubbel tellen is gevonden, ook opgelost.
We gaan eerst alle foutjes eruit halen.
Top! Dan ga ik vandaag maar even aan het werk. Moet ook gebeuren nietwaar?Willie Wortel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:30:
Het meeste is alweer opgelost. Adres ingeven komt er ook in vandaag, dubbel tellen is gevonden, ook opgelost.
Nu wordt bij de LCD tab Tekst en content op 1 regel ondersteund evenals spaties:

worden intern vertaald naar PLUS (+) tekens omdat alles wordt getrimd (spaties verwijderd)

Resultaat:

Nu kan het I2C adres ook handmatig worden ingegeven maar ook keuze maken uit de list combobox,

Het programma kan niet alle invoer checken op juistheid vanwege de vele mogelijkheden.

worden intern vertaald naar PLUS (+) tekens omdat alles wordt getrimd (spaties verwijderd)

Resultaat:

Nu kan het I2C adres ook handmatig worden ingegeven maar ook keuze maken uit de list combobox,

Het programma kan niet alle invoer checken op juistheid vanwege de vele mogelijkheden.
[ Voor 37% gewijzigd door Willie Wortel op 24-06-2013 12:00 ]
Ik zal nu nieuwe HEX aanmaken en dan gaan we weer kijken.
Verwijder wel je oude config van je Netduino SDkaart, NetduinoConfig.ini deze is niet meer bruikbaar!
Waarom dat de Netduino niet reageert nadat de HEX is gedeployed is omdat er daarna waarschijnlijk geen Netwerk settings zijn ingevoerd met mfDeploy.
Je hebt 2 mogelijkheden:
Of je vult je Netwerk settings in met mfDeploy zodat je met de webpage verder kan Of je vult met onze webpagina de Netwerk settings in en copy paste deze in een tekst bestand in de root directory op je sdkaartje en saved het tekstbestandje met de naam NetduinoConfig.ini
met mfdeploy moet je direkt doen anders krijg je vreemde meldingen.

Ik geef de voorkeur aan de settings de eerste keer handmatig.
Je moet uberhaubt de Netwerk setting juist en volledig invullen op je webpagina voor een juiste werking. Dit is heel belangrijk. De webpagina 2.0.1.4 Options.HTML is NIET uitwisselbaar met andere HEX versies.
Verwijder wel je oude config van je Netduino SDkaart, NetduinoConfig.ini deze is niet meer bruikbaar!
Waarom dat de Netduino niet reageert nadat de HEX is gedeployed is omdat er daarna waarschijnlijk geen Netwerk settings zijn ingevoerd met mfDeploy.
Je hebt 2 mogelijkheden:
Of je vult je Netwerk settings in met mfDeploy zodat je met de webpage verder kan Of je vult met onze webpagina de Netwerk settings in en copy paste deze in een tekst bestand in de root directory op je sdkaartje en saved het tekstbestandje met de naam NetduinoConfig.ini
met mfdeploy moet je direkt doen anders krijg je vreemde meldingen.

Ik geef de voorkeur aan de settings de eerste keer handmatig.
Je moet uberhaubt de Netwerk setting juist en volledig invullen op je webpagina voor een juiste werking. Dit is heel belangrijk. De webpagina 2.0.1.4 Options.HTML is NIET uitwisselbaar met andere HEX versies.
[ Voor 25% gewijzigd door Willie Wortel op 24-06-2013 13:22 ]
Kwam ik tegen op de sd 
error log
03:19:05 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:20:04 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:20:16 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:21:28 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:35:29 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:35:54 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
error log
03:19:05 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:20:04 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:20:16 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:21:28 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:35:29 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
03:35:54 ErrorInFunction: DataProvider PVOutput ErrorTxt: ProviderThread.Close() Add: connection internet fails
Heb even een Visio tekening gemaakt van mijn Breakout board. Ik kreeg wat teveel aansluitingen om het in het hoofd bij te houden 
https://p1netduinoplusv2.codeplex.com/downloads/get/696298
https://p1netduinoplusv2.codeplex.com/downloads/get/696298
[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 24-06-2013 22:40 ]
Volgens mij staat ie niet public want ik kom er niet bij:Gé Brander schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:51:
Heb even een Visio tekening gemaakt van mijn Breakout board. Ik kreeg wat teveel aansluitingen om het in het hoofd bij te houden
<hier stond een foutieve link>
(...)
Als dat ook niet werkt, neemt u contact op met uw ondersteuningsteam en vermeldt u deze technische details:
Correlatie-id: 3e9f289c-3a9b-b0e5-8bcd-0b6d680f95fe
Datum en tijd: 6/24/2013 1:01:42 PM
URL: <hier stond een foutieve link>
Gebruiker: xxxxxxxxxxxx@xxxxx.xxx
Type probleem: Gebruiker niet in adreslijst.
[ Voor 45% gewijzigd door jessesteinen op 25-06-2013 22:19 ]
Gé, hoe is het met het watermeterexperiment? Al tijd gehad voor deze exercitie?
Nee, ben bezig een uitgebreid bordje te maken met twee S0 meter aansluitingen, twee analoge temp aansluitingen, één ds18b digitale temp aansluiting, i2c aansluiting én natuurlijk de P1 poort.
Gaat behoorlijk wat tijd in zitten...
De volgende stap is de watermeterkabel verlengen en aansluiten.
Wil nog even wachten totdat de display binnen is die werkt.
Het document (link) zal ik morgen even checken. PC staat nu uit. 😃
Gaat behoorlijk wat tijd in zitten...
De volgende stap is de watermeterkabel verlengen en aansluiten.
Wil nog even wachten totdat de display binnen is die werkt.
Het document (link) zal ik morgen even checken. PC staat nu uit. 😃
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 24-06-2013 22:12 ]
Rolco, hier is het bewijs dat internet niet altijd werkt, je kan nu terugkijken.Rol-Co schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:38:
Kwam ik tegen op de sd
error log
Ja inderdaadWillie Wortel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Rolco, hier is het bewijs dat internet niet altijd werkt, je kan nu terugkijken.
Ik heb versie 2.0.14 er in nu maar ging weer ouderwets klote, na het laden reboot ie en krijg je een error, volgens mij is dat niet echt erg maar meestal doe ik het dan nog een keer zonder dat ik foutmeldingen krijg maar lukte niet dus laat het even zo.
De display zegt versie 2.0.14 maar die pakt hij misschien uit de config file ?? willie?
Nu weer even instellen maar tot nu toe werkt alles ok.
Nee, de configuratie info is direct uit de netduino core geheugen, en niet uit een bestandje.
https://p1netduinoplusv2.codeplex.com/downloads/get/696298Gé Brander schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:51:
Ook daar is een nieuwe link voor beschikbaar:Willie Wortel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:26:
Nee, de configuratie info is direct uit de netduino core geheugen, en niet uit een bestandje.
https://p1netduinoplusv2.codeplex.com/downloads/get/696302
Ik heb er nog een extra, als je wilt testen dan stuur ik hem even naar je op.
[ Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 24-06-2013 22:39 ]
Ok dus dan heeft ie hem gewoon geladenWillie Wortel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:26:
willie, kunnen we nog S0 stapelen? en zo ja dan moet ik bij 1 van de 2 zeker de display tekst weglaten?
Als er meerdere content op dezelfde positie wordt er gestapeld.
Kan dat zo?Willie Wortel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:45:
Als er meerdere content op dezelfde positie wordt er gestapeld.

als ik geen 2x dezelfde tekst invul dan krijg ik de 2e waarde op colum 0 over de tekst
Resultaat tot nu toe
[YouTube: http://youtu.be/ytKZcNNFN6s]
http://youtu.be/ytKZcNNFN6s
[YouTube: http://youtu.be/ytKZcNNFN6s]
http://youtu.be/ytKZcNNFN6s

[ Voor 86% gewijzigd door Rol-Co op 24-06-2013 23:44 ]
Heb ik dat nou alleen maar.
Laatste versie er op gezet, leek leuk te werken, maar ik zag dat er nog een waarde niet helemaal klopte.
Hierna contact net de ND proberen te maken, maar niks meer, geen contact meer mogelijk.
Terwijl in mfdeploy de adressen juist staan, zo ook in de web files enz.
Het werkte immers, maar wat ik ook probeer, geen contact via ip meer mogelijk.
Uiteindelijk de hele installatie herhaald, alles lijkt te lopen, maar als ik de hex file deploy, krijg ik, geen contact met device mogelijk. Terwijl er wel contact is.
Iemand een idee, 3 uur aan het zoeken geweest, geen resultaat. De boel staat nu stil.
Ook pc opnieuw opgestart, geen verschil.
Wat kan dit zijn?
De ontwikkelomgeving is echt onbetrouwbaar. (Naar mijn gevoel)
Laatste versie er op gezet, leek leuk te werken, maar ik zag dat er nog een waarde niet helemaal klopte.
Hierna contact net de ND proberen te maken, maar niks meer, geen contact meer mogelijk.
Uiteindelijk de hele installatie herhaald, alles lijkt te lopen, maar als ik de hex file deploy, krijg ik, geen contact met device mogelijk. Terwijl er wel contact is.
Iemand een idee, 3 uur aan het zoeken geweest, geen resultaat. De boel staat nu stil.
Wat kan dit zijn?

Als je een keer geen verbinding krijgt hoef je de hex niet opnieuw te laden ruud. Gewoon sd kaartje er uit, text uit je NetduinoConfig.ini kopieren en plakken in je webpagina bij load en op reconfig drukken, je ding aanpassen , bij save weer je text kopieren, plakken in kladblok en opslaan op de sd als NetduinoConfig.iniRuudMR schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:26:
Heb ik dat nou alleen maar.
Uiteindelijk de hele installatie herhaald, alles lijkt te lopen, maar als ik de hex file deploy, krijg ik, geen contact met device mogelijk. Terwijl er wel contact is.![]()
Wat kan dit zijn?
Kaartje weer terug en de netduino rebooten.
Klaar!
Rolco
Vanmorgen nog even getest, maar ik krijg geen contact meer met hex upload.
Zou niet nodig zijn, maar als je alles uitprobeer blijft er niet veel meer over.
Ik kan met mfdeploy wel de ND bereiken, lijkt alles te doen maar upload ik de hex krijg ik error: no respons from device. Geen idee hoe dit kan, en hoe op te lossen. Maar ik ga eerst een daagje werken.
Vanavond meer, misschien heeft iemand nog een idee. Thanks.
Vanmorgen nog even getest, maar ik krijg geen contact meer met hex upload.
Zou niet nodig zijn, maar als je alles uitprobeer blijft er niet veel meer over.
Ik kan met mfdeploy wel de ND bereiken, lijkt alles te doen maar upload ik de hex krijg ik error: no respons from device. Geen idee hoe dit kan, en hoe op te lossen. Maar ik ga eerst een daagje werken.
Vanavond meer, misschien heeft iemand nog een idee. Thanks.
Nee, zo niet omdat tekst ingevuld is.Rol-Co schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Kan dat zo?
[afbeelding]
als ik geen 2x dezelfde tekst invul dan krijg ik de 2e waarde op colum 0 over de tekst
Om op te tellen moet expliciet id+screen+row+col gelijk zijn en Tekst niet ingevuld zijn maar content.
tuut tuut Ruud
Als je eenmaal je HEX hebt gedeployed is dat klaar. Hoef je niet iedere keer opnieuw te doen als je "geen contact" krijgt via het netwerk.
PUNT1 ----- Als je de Netwerk instellingen netjes hebt ingevuld met de webpagina en de inhoud uit de container netjes wegschrijft onder de bestandnaam NetduinoConfig.ini op je sdkaartje komt alles goed. Opstarten en draaien. Thats it.! dat werkt PUNT. Dit heb ik tot in den treure getest met 5 Netduino's.
Als je in je router, (dit in tegenstelling wat Tweakers hierover schrijven die ervoor geleerd hebben), je Netduino netjes aanmeld inclusief poort forwarding dan weet de rest van je hardware ook waar het aan toe is. Dit om te voorkomen dat Firewall software of NAS etc de weg kwijt raakt.
Mocht je daarna nog aanpassingen in je configuratie doen kan je de procedure herhalen met knip/plak naar je NetduinoConfig.ini bestand op je sdkaart.
Maar.......Ik echter heb nog NOOIT ook maar 1 keer problemen gehad met het verzenden naar mijn Netduino via de webpagina. (ik ben we ervan bewust dat niet alle routers soepel werken) Mocht je data verzenden naar je Netduino en je krijgt de melding succesful dan duurt het tot de volgende cycle voordat de gewijzigde data ingelezen wordt. Deze cycle heb je (zonder dat je het wist) zelf ingegeven. (interval in seconds) verzenden naar providers en heb je geen providers ingegeven dan duurt het 60 seconden voordat eea opnieuw wordt ingelezen.
Waarom is die wachttijd? Omdat alle Threads moeten worden gestopt en verwijderd (dispose) en alle geheugen moet worden geschoond, dit kan niet in het midden van het verzenden van data. Vandaar aan het einde van een cycle.
Als je eenmaal je HEX hebt gedeployed is dat klaar. Hoef je niet iedere keer opnieuw te doen als je "geen contact" krijgt via het netwerk.
PUNT1 ----- Als je de Netwerk instellingen netjes hebt ingevuld met de webpagina en de inhoud uit de container netjes wegschrijft onder de bestandnaam NetduinoConfig.ini op je sdkaartje komt alles goed. Opstarten en draaien. Thats it.! dat werkt PUNT. Dit heb ik tot in den treure getest met 5 Netduino's.
Als je in je router, (dit in tegenstelling wat Tweakers hierover schrijven die ervoor geleerd hebben), je Netduino netjes aanmeld inclusief poort forwarding dan weet de rest van je hardware ook waar het aan toe is. Dit om te voorkomen dat Firewall software of NAS etc de weg kwijt raakt.
Mocht je daarna nog aanpassingen in je configuratie doen kan je de procedure herhalen met knip/plak naar je NetduinoConfig.ini bestand op je sdkaart.
Maar.......Ik echter heb nog NOOIT ook maar 1 keer problemen gehad met het verzenden naar mijn Netduino via de webpagina. (ik ben we ervan bewust dat niet alle routers soepel werken) Mocht je data verzenden naar je Netduino en je krijgt de melding succesful dan duurt het tot de volgende cycle voordat de gewijzigde data ingelezen wordt. Deze cycle heb je (zonder dat je het wist) zelf ingegeven. (interval in seconds) verzenden naar providers en heb je geen providers ingegeven dan duurt het 60 seconden voordat eea opnieuw wordt ingelezen.
Waarom is die wachttijd? Omdat alle Threads moeten worden gestopt en verwijderd (dispose) en alle geheugen moet worden geschoond, dit kan niet in het midden van het verzenden van data. Vandaar aan het einde van een cycle.
Ik zal jullie eens wat laten zien wat er gebeurd met de Netduino als je wat fout invult in je webpage.
Dit is dus geen slecht programmeren maar onwetendheid van de gebruiker.
Ik hamer er altijd op, let op wat je invult en dat wat je invult ook juist is.
Probeer zoveel mogelijk af te vangen, maar toch.......deze had ik er nog niet in.
Moet je ff wachten, zal ik het maken.
Alle data is hier juist ingevuld:
[YouTube: http://youtu.be/zsPZ4bNoPsg]
Hier maak ik met opzet fouten.
[YouTube: http://youtu.be/Og4hYfQ6ADg]
uiteraard is dit afgevangen, maar toch...
Dit is dus geen slecht programmeren maar onwetendheid van de gebruiker.
Ik hamer er altijd op, let op wat je invult en dat wat je invult ook juist is.
Probeer zoveel mogelijk af te vangen, maar toch.......deze had ik er nog niet in.
Moet je ff wachten, zal ik het maken.
Alle data is hier juist ingevuld:
[YouTube: http://youtu.be/zsPZ4bNoPsg]
Hier maak ik met opzet fouten.
[YouTube: http://youtu.be/Og4hYfQ6ADg]
uiteraard is dit afgevangen, maar toch...

[ Voor 179% gewijzigd door Willie Wortel op 25-06-2013 11:48 ]
Dit is dus geen slecht programmeren maar dommigheid van de gebruiker.

Als bijv. 0 (laat staan een negatief getal!) geen geldige waarde is, dan moet je deze niet kunnen kiezen in de UI, vind ik. Vind het dan wel erg kort door de bocht om dat op de gebruiker af te schuiven. Je zou dit m.i. moeten afvangen in de software. Je kunt het evt. nog valideren voordat je het opslaat.
[ Voor 3% gewijzigd door jessesteinen op 25-06-2013 11:56 ]
Willie heeft het al aangepast naar onwetendheid zie ik 
Jessesteinen, natuurlijk heb je gelijk dat de keuze er niet zou moeten zijn. Maar daar is het testen ook voor bedoeld natuurlijk. Zodat zulke zaken opgemerkt worden.
Voor Willie is het allemaal gesneden koek omdat hij het allemaal bouwt.
Jessesteinen, natuurlijk heb je gelijk dat de keuze er niet zou moeten zijn. Maar daar is het testen ook voor bedoeld natuurlijk. Zodat zulke zaken opgemerkt worden.
Willie, dat is een mooie en duidelijke uitleg. Daar zullen de testers wat aan hebben.
Het rare is echter dat ondanks de juiste invulling, mijn Netduino met de nieuwe software toch weer vast is gelopen. Gisteren om 9:15uur en 's avonds weer.
Vanochtend nog even een schop gegeven. Hij heeft de hele nacht en ochtend gelopen. Weliswaar zonder configuratie als S0 poort en temp sensor en logging naar PVOutput, maar hij liep door.
Ik ga wel even testen met stap voor stap wat toevoegen en dan kijken wanneer deze vastloopt. Dan kunnen we wat preciezer zijn in het vinden wanneer het fout gaat.
Het rare is echter dat ondanks de juiste invulling, mijn Netduino met de nieuwe software toch weer vast is gelopen. Gisteren om 9:15uur en 's avonds weer.
Vanochtend nog even een schop gegeven. Hij heeft de hele nacht en ochtend gelopen. Weliswaar zonder configuratie als S0 poort en temp sensor en logging naar PVOutput, maar hij liep door.
Ik ga wel even testen met stap voor stap wat toevoegen en dan kijken wanneer deze vastloopt. Dan kunnen we wat preciezer zijn in het vinden wanneer het fout gaat.
Welke FW gebruik je Gé?
Kunnen we stellen dat de hex met FW 4.2.2 stabiel loopt en er met FW 4.3 toch nog regelmatig problemen zijn met vastlopen?
'k Probeer dit topic zo goed als mogelijk is bij te houden, maar ik moet eerlijk bekennen dat het erg hard gaat en ik dat ik daardoor het spoor soms enigszins bijster ben.
Kunnen we stellen dat de hex met FW 4.2.2 stabiel loopt en er met FW 4.3 toch nog regelmatig problemen zijn met vastlopen?
'k Probeer dit topic zo goed als mogelijk is bij te houden, maar ik moet eerlijk bekennen dat het erg hard gaat en ik dat ik daardoor het spoor soms enigszins bijster ben.
Het gaat inderdaad erg snel. Ik ben aan het testen met de V4.2.2.2 firmware. Ik ga pas weer testen met de V4.3 firmware als deze gereleaset is. Teveel onzekerheden.
Het rare is dat hij vannacht niet vastliep zonder dat ik de webpages had gebruikt om hem te configureren. Dus zonder configuratie van P1, S0 of temp etc.
Later vandaag (vanavond waarschijnlijk) ga ik verder testen.
Het rare is dat hij vannacht niet vastliep zonder dat ik de webpages had gebruikt om hem te configureren. Dus zonder configuratie van P1, S0 of temp etc.
Later vandaag (vanavond waarschijnlijk) ga ik verder testen.
Het ene serial display gaat over zijn nek hoger dan 9600 de ander bij 38000jessesteinen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:55:
[...]
![]()
Als bijv. 0 (laat staan een negatief getal!) geen geldige waarde is, dan moet je deze niet kunnen kiezen in de UI, vind ik. Vind het dan wel erg kort door de bocht om dat op de gebruiker af te schuiven. Je zou dit m.i. moeten afvangen in de software. Je kunt het evt. nog valideren voordat je het opslaat.
Waarbij ik doel op: "ken je hardware" en vul het juiste in. Niet alles is af te vangen, je werkt in een trage micro omgeving die onnodig traag en log en moeilijk te onderhouden is als iedere uitzondering afgevangen zou worden. Iets wat uberhaubt niet mogelijk is.
En over "vastlopen", er zijn duizenden mogelijkheden waardoor hardware (oa Netduino) onstabiel wordt.
Om een testomgeving vanaf uur 0 vol te stoppen met data is vragen om hoofdpijn.
Hoe kan je dan weten door wat in welk proces het niet gaat zoals je wil.
Nou zover ik weet werkt Rolco met 4.3 en is redelijk stabiel.Cranberry schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:18:
Welke FW gebruik je Gé?
Kunnen we stellen dat de hex met FW 4.2.2 stabiel loopt en er met FW 4.3 toch nog regelmatig problemen zijn met vastlopen? ......
Hier draait de 4.3 met hex 2.0.0.9 al 22 dagen aan een stuk.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
4.3 met 2.0.14 inderdaad hier.
Willie
Dus stapelen moet volgens oude manier, content en text appart en dus 3 regels totaal voor 2s0 ?
Edit:
Ik heb iets niet goed aan pvoutput te zien, vanavond even kijken.
Willie
Dus stapelen moet volgens oude manier, content en text appart en dus 3 regels totaal voor 2s0 ?
Edit:
[ Voor 22% gewijzigd door Rol-Co op 25-06-2013 15:11 ]
Ik ook in mijn reply, ik dacht al krijg nou wat, dacht toch echt dat er eerst iets ander stond?Gé Brander schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:04:
Willie heeft het al aangepast naar onwetendheid zie ik
Ja, voor het stapelen is maar 1 manier mogelijk, tis even invoeren maar dan heb je ook wel wat.Rol-Co schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:31:
4.3 met 2.0.14 inderdaad hier.
Willie
Edit:
Of jij moet een makkelijkere manier weten.
en....De routine van berekenen en verzenden van data is al niets meer veranderd sinds versie 1.0
Ja, Jesse, ik denk ...staat een beetje onsympa.....zo ben ik niet qua aard. Dit draadje wordt gevuld door enthousiaste hobbyisten die het leven niet zien als een wedstrijd maar elkaar de helpende hand toesteken daar waar nodig.jessesteinen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:35:
[...]
Ik ook in mijn reply, ik dacht al krijg nou wat, dacht toch echt dat er eerst iets ander stond?