Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Hihi, no harm done! Vind het super wat hier allemaal gebeurt maar moet ook bekennen dat ik net mijn Arduino (ja, ARduino) binnen heb en die binnen 5 min met een LCD etc. aan de praat heb. Lijkt allemaal heel veel simpeler te gaan dan met de Netduino en C#. Eens zien welke ik leuker ga vinden uiteindelijk...Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:31:
[...]
Ja, Jesse, ik denk ...staat een beetje onsympa.....zo ben ik niet qua aard. Dit draadje wordt gevuld door enthousiaste hobbyisten die het leven niet zien als een wedstrijd maar elkaar de helpende hand toesteken daar waar nodig.
The geek shall inherit the earth.
Je moet gewoon plezier hebben in wat je doet en met welke hard/software maakt voor de rest toch niet uit.
Display
[YouTube: http://youtu.be/L2S_gW8dpCQ]
En page

ik had een foutje in de pulse meter instellingen gedaan
Misschien rechts uitlijnen joop willie
[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 25-06-2013 20:20 ]
In de arduino ontwikkel omgeving heb je geen intelli help en auto invullen, je zult zien dat je snel uitgekeken raakt, het is een leuk apparaatje voor de hobbyist. Zelf zie ik er geen brood in.
Rolco, ziet er echt leuk uit dat display, ik ga gelijk morgen de rest programmeren.

Ziet er top uit rol-coRol-Co schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:42:
jeah, werkt![]()
[video]
ik had een foutje in de pulse meter instellingen gedaan![]()
Goed gedaan Willie wortel, kan bijna niet wachten tot mijn display binnen is.
Ziet er een stuk gelikter uit dan 3 à 4 maanden terug.
Toen was ik happy dat het werkte, nu gaat het bijna over de top kwa mogelijkheden.

nog een vraagje.
in zet nu mijn netduino op dhcp.
En mijn router geeft hem dan een ip, deze heb ik vast gezet op mac adres. 192.xxx.xxx.106
Dit werkt goed in versie 1.x van de software.
Voor versie 2 en 3 moet je dan echt het ip adres ook vast in de netduino zetten ?
[ Voor 20% gewijzigd door elmo_1978 op 25-06-2013 20:07 ]
Ja, ik moet even denken hoe we het uitlijnen erin brengen. Het kan met een nieuw veld voor het reserveren van de content lengte. Voorbeeld: Je wattage loopt van 0 tot 4000 zeg maar, dat zijn max 4 karakters. Als we nu een veld erbij maken van Veldlengte, kan het rechts uitgelijnd worden.Rol-Co schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:42:
jeah, werkt![]()
[video]
ik had een foutje in de pulse meter instellingen gedaan![]()
dus content = pulse1.watt, veldlengte=4
dan krijg je :
1w = +++1
100w = +100 (waarbij de + een spatie is)
wat vind je daarvan of een ander idee?
Elmo DHCP reservering via je MAC adres is een goede manier, vul in je netwerk tab je MAC in en vink DHCP aan. De Netduino zal nu elk uur je lease vernieuwen. Maar dan niet je IP invullen in je netwerk tab omdat je router dit verzorgd.elmo_1978 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:54:
[...]
Ziet er top uit rol-co
Goed gedaan Willie wortel, kan bijna niet wachten tot mijn display binnen is.
Ziet er een stuk gelikter uit dan 3 à 4 maanden terug.
Toen was ik happy dat het werkte, nu gaat het bijna over de top kwa mogelijkheden.
nog een vraagje.
in zet nu mijn netduino op dhcp.
En mijn router geeft hem dan een ip, deze heb ik vast gezet op mac adres. 192.xxx.xxx.106
Dit werkt goed in versie 1.x van de software.
Voor versie 2 en 3 moet je dan echt het ip adres ook vast in de netduino zetten ?
[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 25-06-2013 20:19 ]
Ja lijkt me goed joop, maar als het daarna 1000W word schuift ie niet op aan de rechterkant i.v.m de spatie?Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:12:
[...]
Ja, ik moet even denken hoe we het uitlijnen erin brengen. Het kan met een nieuw veld voor het reserveren van de content lengte. Voorbeeld: Je wattage loopt van 0 tot 4000 zeg maar, dat zijn max 4 karakters. Als we nu een veld erbij maken van Veldlengte, kan het rechts uitgelijnd worden.
dan krijg je :
1w = +++1
Zal 4 cijfers voor Wattage voldoende zijn? als je 2-3 systemen hebt of een groot systeem kan het 10000w worden natuurlijk.
Nee, dat moet je zelf invullen op je webpage, er komt dan een extra veld.Rol-Co schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:19:
[...]
Ja lijkt me goed joop, maar als het daarna 1000W word schuift ie niet op aan de rechterkant i.v.m de spatie?
Zal 4 cijfers voor Wattage voldoende zijn? als je 2-3 systemen hebt of een groot systeem kan het 10000w worden natuurlijk.
Content ContentLen (align right)
pulse1w 4
pulseKWh 6
pulse2w 3 (klein systeem)
pulse2kw 4
pulse3w 8
pulse3kw 10 ((groot systeem)
[ Voor 20% gewijzigd door Willie Wortel op 25-06-2013 20:27 ]
En met veld bedoel je dan zoals row en column in de lcd content tab?Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:21:
[...]
Nee, dat moet je zelf invullen op je webpage, er komt dan een extra veld.
om 1 of andere manier werkt het niet meer via de synology hier op de tab, ik krijg gewoon diskstation, de index starten werkt wel gewoon, even uitzoeken waarom dat nou is.
Ja, je heb dan ID, screen, row, col, tekst, content, FieldLength (voor veld lengte reservering rechts uitgelijnd indien groter dan 0)Rol-Co schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:26:
[...]
En met veld bedoel je dan zoals row en column in de lcd content tab?
Lijkt me goed, in de eerst volgende versie proberen, geen haast eerst helemaal bugjes vrij he.Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:40:
[...]
Ja, je heb dan ID, screen, row, col, tekst, content, FieldLength (voor veld lengte reservering rechts uitgelijnd indien groter dan 0)
Rol-co gaat even zijn temperatuur sensor opzoeken
[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 25-06-2013 20:57 ]
Ideetje: kun je niet de string reversen en van rechts naar links op de LCD zetten? Dan is ie altijd rechts uitgelijnd, onafhankelijk van de lengte.Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:12:
[...]
Ja, ik moet even denken hoe we het uitlijnen erin brengen. Het kan met een nieuw veld voor het reserveren van de content lengte. Voorbeeld: Je wattage loopt van 0 tot 4000 zeg maar, dat zijn max 4 karakters. Als we nu een veld erbij maken van Veldlengte, kan het rechts uitgelijnd worden.
dan krijg je :
1w = +++1
De lengte van de content is toch variabel, de ene keer is hij 1 watt en de andere keer 100.jessesteinen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:04:
[...]
Ideetje: kun je niet de string reversen en van rechts naar links op de LCD zetten? Dan is ie altijd rechts uitgelijnd, onafhankelijk van de lengte.
Je weet toch nooit hoeveel inhoud er door de gebruiker op een zelfde regel wordt geplaatst.
1
2
3
| bladiebladiebla 10W bladiebladiebla 2000W bladiebladiebla 123W |
als "displayText + <lengte van de LCD-regel - lengte displayText - lengte content> aan spaties + content"
Als ie te lang wordt dan kun je ofwel de name links overschrijven, of het truncaten, maar die mogelijkheid heb je nu toch ook he?
Ik dacht aan zoiets, maar leer graag beter van iemand met meer ervaring
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { class Program { static void Main(string[] args) { string displayText = "display text: "; string content = "content"; int lcdWidth = 20; StringBuilder padding = new StringBuilder(); for (int i = 0; i < (lcdWidth - displayText.Length - content.Length); i++) { padding.Append(" "); } Console.WriteLine(displayText + padding.ToString() + content); } } } |
[ Voor 114% gewijzigd door jessesteinen op 25-06-2013 22:01 ]
(new string( " "c, ContentLen) & content)).substr(ContentLen - content.length)
[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 25-06-2013 22:12 ]
Maar hetzelfde principe en daar ging het om heWillie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:10:
zoiets 1 regel, kan nu niet tsjekken:![]()
(new string( " "c, ContentLen) & content)).substr(ContentLen - content.length)
Ja Jesse , je zit helemaal goed. Stringbuilder maakt geen kopie van je string in het geheugen, gaat razendsnel.jessesteinen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:13:
[...]
Maar hetzelfde principe en daar ging het om he
Maar belangrijker, daar begon het ook mee eigenlijk, was mijn idee om de tekst volgens dit principe altijd netjes rechts uit te lijnen. Hoop dat dat bruikbaar is voor het programma. Ik ga douchen!Willie Wortel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:16:
[...]
Ja Jesse , je zit helemaal goed. Stringbuilder maakt geen kopie van je string in het geheugen, gaat razendsnel.
Er kan tekst en content op 1 regel door elkaar ingeven en ook nog eens meerdere regels in de webpagina kunnen wijzen naar dezelfde regel, Zo complex en toch zo simpel. Mooi kan het leven toch zijn hè.jessesteinen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:17:
[...]
Maar belangrijker, daar begon het ook mee eigenlijk, was mijn idee om de tekst volgens dit principe altijd netjes rechts uit te lijnen. Hoop dat dat bruikbaar is voor het programma. Ik ga douchen!
Padding is absoluut een OneLiner, meer regels hieraan spanderen is ballast en zonde van je geheugen.
Zit standaard in VB en C# maar de micro VB en C# is erg gestript om de core zo klein mogelijk te houden.
MSDN: String.PadLeft Method
voorbeeld:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 'geheugen variabelen voor demo Dim strTxt As String = "abcd" Dim xContent As String = "1234" Dim intContentLen As Integer = 9 Debug.Print(strTxt & (New String("X"c, intContentLen) & xContent).Substring(xContent.Length)) 'uitkomst abcdXXXXX1234 (waarbij X staat voor spatie) |
Door nu de uitkomst te "loopen", kan je dit regeltje uitvoeren zo vaak de gebruiker naar dezelfde regel verwijst.
En dat ziet er dan zo uit in een for next. netjes alle regels uitlezen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| For l As Integer = 0 To LCDproperties.Length - 1 With LCDproperties(l) If DisplayScreen = .Screen AndAlso .ID = lcdID Then If .DisplayText <> "" AndAlso .Content <> "" Then 'we use the dec variable ByReference, acts like a pointer to the variable dec = "F2" 'content not accumulate strContent = GetContent(.Content, dec, enumTasks.sendtoCosm).ToString(dec) If .ContentLen > 0 Then strContent = (New String(" "c, .ContentLen) & strContent).Substring(strContent.Length) DisplayContent(.Row) = Replace(DisplayContent(.Row), .DisplayText & " " & strContent, .Col) ElseIf .DisplayText <> "" Then DisplayContent(.Row) = Replace(DisplayContent(.Row), .DisplayText, .Col) ElseIf .Content <> "" Then 'content accumulate strContent = getValue(DisplayScreen, .Row, .Col, DisplayContent(.Row), lcdID) If .ContentLen > 0 Then strContent = (New String(" "c, .ContentLen) & strContent).Substring(strContent.Length) DisplayContent(.Row) = Replace(DisplayContent(.Row), strContent, .Col) End If End If End With Next |
Zijn alle ingegeven regels geëvalueerd dan kunnen de regels naar de LCD verzonden worden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 'some action need to be exclusive, wait until done, lock is maximum 60 seconds. WaitForExclusiveAction() Display.clear() For s As Byte = 0 To CByte(Display.Rows - 1) Display.setCursor(0, s) Display.write(DisplayContent(s)) 'empty the display contents with space DisplayContent(s) = New String(" "c, Display.Cols) Next |
De "WaitForExclusiveAction", indien de gebruiker toevallig data verzend naar de Netduino, een precaire aktie die absoluut niet fout mag gaan, dan onderbreken we alle verdere activiteit zoals het verzenden naar een data provider of de LCD.
en hier is de nieuwe optie Content Lenght.

Hier de webpage ingave:

En hier het resultaat, de 2e test is 1 opgeschoven om juiste werking te controleren. De content is fictief.

[ Voor 93% gewijzigd door Willie Wortel op 26-06-2013 11:14 ]
Ik zit nog in de fase dat ik blij ben als het functioneert en soms begint er iets te gloren van een idee hoe iets eleganter/efficiënter kan, maar daarin heb ik nog een lange weg te gaan. Vraag me trouwens af hoe slim de compiler is en hoe efficiënt mijn gepruts uiteindelijk is, relatief gezien...
Ik ga vandaag nog wat studeren op jouw code hierboven, die overload die je bij de stringdeclaratie gebruikt kende ik nog niet en is hierbij inderdaad eeeeeel handig.
Het terug bericht is een melding dat geen sd kaartje gedetecteerd is, toegangscode blijft wel van kracht tot de volgende reset. (de nieuwe toegangscode kan niet (versleuteld) opgeslagen worden zonder sd card)
[YouTube: http://youtu.be/2Zek5vVshAQ]
[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 26-06-2013 17:41 ]
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het mogelijk dat de netduino de dagopbrengst optelt en die op de sd zet zodat we die kunnen weergeven in de display in een nieuw screen?
Helemaal mooi is week, of maand maar totaal mag ook.
Ik lees hier al weer maanden mee met Willie die ik nog als JoopC ken
Misschien dit najaar voor de langere herfst/winter avonden maar eens een netduino plus V2 + LCD aanschaffen. Keep up the good work dit is een mooi project. Wat ik blijf volgen.
Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost
Ja die heb ik ook nog, werkt tadeloos met 2 pulsemeters, ik heb hem nu als backup.zonnebaas schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:20:
Zonnebaas heeft nog een netduino plus die overigens perfect werkt.
Ik lees hier al weer maanden mee met Willie die ik nog als JoopC ken, Rol-co enz.
Misschien dit najaar voor de langere herfst/winter avonden maar eens een netduino plus V2 + LCD aanschaffen. Keep up the good work dit is een mooi project. Wat ik blijf volgen.
Ja de week en maand totalen zou erg vet zijn.Rol-Co schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:56:
Willie
Ik durf het bijna niet te vragen maar is het mogelijk dat de netduino de dagopbrengst optelt en die op de sd zet zodat we die kunnen weergeven in de display in een nieuw screen?
Helemaal mooi is week, of maand maar totaal mag ook.
Kan nu wel op de nas, maar als het op het display zou zijn, zou helemaal gaaf zijn.
Maar hoe dit te doen, omdat alle tellers op 23:59 allemaal op 0 gaan, heb ik nog geen idee van.
1. Zoals Rol-Co al voorstelt dagelijkse opbrengst (of verbruiker whatever) wegschrijven op SD na een reset weer inlezen en verder tellenelmo_1978 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:44:
[...]
Maar hoe dit te doen, omdat alle tellers op 23:59 allemaal op 0 gaan, heb ik nog geen idee van.
2. Weer uitlezen bij PVOutput (iets lastiger te proggen denk ik als noob) ?
Ik heb mijn PM uitgezet, ik denk dat het meer bevorderlijk en meer in het verlengde van mijn hobby ligt om programmeer problemen hier in dit draadje te bespreken in plaats van individueel.
Ik wil niet belerend overkomen maar vond in mijn studietijd dat ik meer van "problemen" van anderen leerde dan van de geitenharen sok voor de klas. Ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.
Ge is ook nog niet zo ver dus dan ben ik misschien de enige die test en heb geen temp sensor of p1.
De webpage is nu voor alle (kuch) browsers geschikt gemaakt en ben een full help tooltips aan het schrijven. Wel zo gemakkelijk zeg maar. Heb met Peter Stoeve gemaild of we de webpagina's mogen verspreiden zonder te betalen zeg maar. Heb geen zin in gezeik achteraf.
Gé Brander timmert ook aardig aan de weg met research voor de web app die top secret
Rol-Co in "\[V2.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus 2"
Zou dat kunnen of kan de netduino geen data optellen op de achtergrond?
Op dit moment ben ik door tijdgebrek ivm werk en hobby ff wat minder actief hier.
In overleg met Willie W. heb ik nog wel enkele versies getest.
Helaas loopt de Netduino+ V2 nog steeds niet stabiel, versie 2.0.1.2 leek de oplossing te zijn,
helaas liep ook deze versie na ca 45 uur vast, er zit dus wel vooruitgang in, maar vrees dat ik toch moet wachten op de nieuwe Netduino Software (4.3) alvorens alles hier stabiel gaat worden.
Uiteraard wel ff gespeeld met de nieuwe opties in de nieuwe software en ook hier is er een lcd display besteld.
Goed bericht is dat de Netduino+ V1 inmiddels alweer geruime tijd stabiel draait.
Iedereen bedankt voor de ondersteuning tot nog toe.
http://netmf.codeplex.com/workitem/list/basic
Rolco, ik heb je vraag gezien of totaliseren mogelijk is, in principe kan data geleend worden van PVoutput. maar wil eerst de lopende items aflopen.
Mede hierdoor heb ik ook nog steeds het idee dat het in de Netduino V2 zelf gezocht moet worden,Willie Wortel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:42:
Voederbietel, ik ben de workitems op netmf.codeplex terug aan het lezen om te zien of andere gebruikers er last van hebben. Vind het vreemd dat je v1 wel door blijft lopen en je v2 niet.
vanaf het begin bleef de V1 gewoon doordraaien terwijl de V2 er om de haverklap mee stopt.
Ik heb zelf het vermoedden dat er een klein verschil zit in het gebruik van de netwerkprotocollen tussen de V1 en V2, en dat dat icm met het gebruik van het Fritzbox modem het probleem veroorzaakt.
Heb helaas verder geen kennis van deze protocollen en hoe je dit kunt oplossen, mijn kennis gaat niet verder als het bekabelingsdeel van het netwerk.(+ nog enige kennis over het opzetten van netwerken, dit is echter maar beperkt)
Zou jij als je tijd hebt willen testen of je v2 met de nieuwe 2.0.1.4 blijft werken met de DHCP aangevinkt in de Netwerk Tab van de web pagina? Moet je je MAC adres ook invullen. Dit werkt namelijk met een ander protocol en de DHCP lease wordt elk uur vervangen. Je kan eventueel een vast IP aanmaken met DHCP reservering in je router.
Als het verzenden niet lukt, kopieer je de opstart string uit je container naar het NetduinoConfig.ini in de root dir op je sd kaartje van je netduino.
Zit alleen ff te kijken waar ik 2.0.1.4 kan downloaden.
Voor vandaag is het weer leuk geweest, denk dat ik morgenavond wel ff tijd heb om er weer mee te gaan stoeien, zo gauw ik meer weet meld ik me weer.
[ Voor 95% gewijzigd door Willie Wortel op 27-06-2013 21:35 ]
Ik stuur hem wel even voederbietel, er staan 2 soorten in, voor firmware 4.2 en 4.3Voederbietel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:31:
Uiteraard wil ik dat wel proberen, ik blijf net zolang proberen tot het werkt.
Zit alleen ff te kijken waar ik 2.0.1.4 kan downloaden.
Voor vandaag is het weer leuk geweest, denk dat ik morgenavond wel ff tijd heb om er weer mee te gaan stoeien, zo gauw ik meer weet meld ik me weer.
Edit:
Verzonden naar voederbietel, ik ben benieuwd.
[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 27-06-2013 21:39 ]
Wel verzenden, ook ontvangen naar bestaande draadjes.Rol-Co schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:
[...]
Ik stuur hem wel even voederbietel, er staan 2 soorten in, voor firmware 4.2 en 4.3
Edit:
Ow willie heeft het al gedaan, dacht dat dat niet kon met dm uit.
Kijk, af en toe een PM maakt mij niet uit. Maar als het met de PM drukker wordt dan een goed lopend draadje op Tweakers ben je op het laatst alleen maar bezig met het beantwoorden en opzoeken van specifieke vragen.
Zal hem in eerste instantie ff testen met 4.2.2.2 en zal eventueel ook nog een test doen met 4.3
(2.0.1.2 staat overigens geïnstalleerd in de 4.2.2.2 versie, heb 1*V2 4.2.2.2 en 1*V2 4.3 dus kan makkelijk ff beide versies testen)
Ok, dat wist ik niet, dacht dat dan die optie er gewoon niet was. Wat betreft de drukte heb je gelijk maar je kan er ook niet op reageren bijv, uit is wel rigoreus.Willie Wortel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:39:
[...]
Wel verzenden, ook ontvangen naar bestaande draadjes.
Kijk, af en toe een PM maakt mij niet uit. Maar als het met de PM drukker wordt dan een goed lopend draadje op Tweakers ben je op het laatst alleen maar bezig met het beantwoorden en opzoeken van specifieke vragen.
Ik heb met de netduino V2 ( A ) met 2.0.0.9 geen problemen van vastlopen sinds ik de pull-ups verhoogt heb naar 1k begin juni, afgezien van een paar gaatjes in de upload naar PVoutput, de laatste was 9 juni en als ik bij xively kijk (als die het doet om historische data weer te geven) zie ik geen upload stilte. V2.0.0.9 loopt sinds 4 juni s'avonds.
Toen de de pull-ups nog kleiner waren 560, 680 Ohm , zag ik ook zeer opmerkelijke waarden voor de TMP36 van soms wel -47 Celsius. Geen P1 wel 3 S0's aangesloten op de V2.0.0.9
Eventueel kan ik een volgende beta op één andere netduino ( B ) zetten, die bijna ingebouwt is in nwe kastjes, het wachten is op de laatste extention connectors, welke meer aansluitingen krijgen 6xS0, 2-4 RSS's voor schakelen en 1 of 2 20x4-displays en DS18B20 sensors
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Dit komt omdat de serial poort open staat en luistert naar een teken van leven (wat niet komt).
Daarom, is het belangrijk dat de instellingen goed staan.
Ik kan gewoon resetten met de resetbutton.Domba schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:01:
@Voederbietel Werkt de resetbutton van de netduino V2 na vastlopen nog of alleen een powercycle?

We zijn net de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Willie Wortel op 28-06-2013 09:17 ]
Moghe, de elektronicazaak had ze alleen nog maar van 2nf. Nu heb ik die er tussen, maar de led knippert nu retesnel aan en uit tijdens een puls. Hij lijkt wél goed te tellen....Wat is hier loos?RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:12:
Pulsen van de s0,
[...]
Ik heb ruim 25 mtr leiding er tussen zitten en ik zag dat er spookpulsjes binnen kwamen.
Ik gebruik een trekweerstand van 1 k, maar de teller is best gevoelig. De gevoeligheid heb ik op kunnen lossen door een condensator van 1 nf naar nul te plaatsen. De waarde is niet kritisch, met mijn decade condensator bank was ik alle stoorsignalen kwijt vanaf ca 200pf. Nu lijken de pulsen goed gelijk te lopen.
Dus voor wie ook last heeft van spookpulsen, zie boven.
edit: ook met 360 pf zelfde effect. Misschien handig om erbij te vertellen dat er twee pulsmeters aciref zijn: de Youless die 3v op de lijn zet en de Netduino (5v lijn niet aangesloten).
Bovenstaand berich lees ik als: een condensator tussen gnd en de s0-. Klopt dat?
[ Voor 14% gewijzigd door hansdegit op 28-06-2013 13:27 ]
Ha Hans,hansdegit schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:16:
[...]
Moghe, de elektronicazaak had ze alleen nog maar van 2nf. Nu heb ik die er tussen, maar de led knippert nu retesnel aan en uit tijdens een puls. Hij lijkt wél goed te tellen....Wat is hier loos?
edit: ook met 360 pf zelfde effect. Misschien handig om erbij te vertellen dat er twee pulsmeters aciref zijn: de Youless die 3v op de lijn zet en de Netduino (5v lijn niet aangesloten).
Bovenstaand berich lees ik als: een condensator tussen gnd en de s0-. Klopt dat?
Klik even op diagram in de tooltip.

Geintje, we hebben eigenlijk alle technische "aansluit" kennis van Gé en Ruud, maar hij zit nu op zijn werk denk ik, weet ik veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Wortel op 28-06-2013 14:02 ]
edit: ohm???
[ Voor 3% gewijzigd door hansdegit op 28-06-2013 14:41 ]
Iedere teller ingang is gevoelig voor hoog frequent pulsen(storingen).
Eigenlijk wil een telleringang een steile flank, maar een ongefilterde en lange leidingen is vragen om problemen. Even over de trekweerstand, de waarde zou niet kritisch mogen zijn, ca 1 k geeft een on stroom van 4 à 5 ma, dit is uitstekend voor de opto in de kWh meter.
De condensator over de s0 uitgang demp de HF signalen, ik dit uitgeprobeeerd met een c decadebank, dit was niet kritisch 1 - 10 nf en zelfs groter werkte goed op de teller van mijn huiscomputer welke vergelijkbaar is met de ND welke parallel loopt. Ik gebruik 1 k en 1,5 nf.
Ik zie op de ND echter wel spookpulsen verschijnen. Soms midden in de nacht in eens vele kW. Heel gek.
Ik verwacht niet dat dit uit stoorpulsen komt. Soms heb ik overdag waarde die de capaciteit van mijn panelen ver overschreid. Dit kan niet juist zijn. De kWh meter van mijn huiscomputer klopt wel met het getotaliseerde vermogen van mijn omvormers.
De telleringang moet wel een bepaalde flanksnelheid hebben, dus de c erg groot maken is onjuist.
In dit geval is het het beste on er een rc filter tussen te zetten vervolgt door een smittrigger zoal de 40106.
In prof. Schakelingen wordt eigenlijk altijd hiervoor gekozen, ben je met zekerheid van dit soort problemen af.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat hierdoor zoveel spookwaarden verschijnen. (En in heb 25 mtr S0 leiding.)
(als electronicaleek begrijp ik overigens slechts 10% van wat je schrijft (+ of - 10% nauwkeurigheid)
edit: dit zou je verkeerd kunnen uitleggen...Het was geen sneer
[ Voor 15% gewijzigd door hansdegit op 28-06-2013 20:03 ]
Ik heb ongeveer 50cm per pulsemeter met 1k pullup. Werkt perfect.
Deployen van 2.0.1.4 is gelukt.Willie Wortel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:26:
Voederbietel , er zit een verbeterd netwerk protocol in de versie 2.0.1.4 DHCP
Zou jij als je tijd hebt willen testen of je v2 met de nieuwe 2.0.1.4 blijft werken met de DHCP aangevinkt in de Netwerk Tab van de web pagina? Moet je je MAC adres ook invullen. Dit werkt namelijk met een ander protocol en de DHCP lease wordt elk uur vervangen. Je kan eventueel een vast IP aanmaken met DHCP reservering in je router.
Als het verzenden niet lukt, kopieer je de opstart string uit je container naar het NetduinoConfig.ini in de root dir op je sd kaartje van je netduino.
Als ik echter DHCP aanvink en het Mac-adres invul in de webpage en save krijg ik geen terugmelding en kan ik ook geen wijzigingen meer opslaan.
Na opnieuw deployen nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Nu alles ingevuld m.u.v. Mac-adres en DHCP, alles draait nu weer, dus afwachten maar.
Morgen maar eens ff verder zoeken waarom hij crasht bij invullen mac en dhcp.
Ik doe dat zelf ook, minimaal de netwerk settings.
Ik heb al diverse opties geprobeerd: bestandje uit de container gekopieerd naar SD-kaart met alleen ip en subnetmask en ingesteld op staticip, resultaat alles werkt. Daarna hetzelfde met dhcp aan, resultaat alles werkt, daarna hetzelfde met mac-adres er ook bij ingevuld, resultaat V2 niet meer bereikbaar.Rol-Co schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:44:
Zoals joop al schreef: het is beter om de eerste keer bij een nieuwe versie de settings uit de container te kopieren en die in kladblok te plakken en op de sd op te slaan als NetduinoConfig.ini
Ik doe dat zelf ook, minimaal de netwerk settings.
(Alles dus gekopieerd vanuit container naar sd)
Daarna het eerste bestandje uit de container (had ik bewaard) weer op de sd kaart gezet en alles draait weer, alleen zonder de dhcp en mac-adres ingevuld, ben bang dat dat dus niet gaat helpen.
Morgen ga ik er weer mee verder, gaat toch weer regenen!!
Ik vul netwerk in compleet met vast ip, zelfde ip dat ik vast in de netduino heb gezet met mfdeploy en vul alleen mijn verbruik pulse meter in, meer niet. Dat kopieer ik naar de sd en plug hem in in de meterkast en wacht tot ik de led zie knipperen van de pulsemeter.Voederbietel schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:14:
[...]
Ik heb al diverse opties geprobeerd: bestandje uit de container gekopieerd naar SD-kaart met alleen ip en subnetmask en ingesteld op staticip, resultaat alles werkt. Daarna hetzelfde met dhcp aan, resultaat alles werkt, daarna hetzelfde met mac-adres er ook bij ingevuld, resultaat V2 niet meer bereikbaar.
Daarna het eerste bestandje uit de container (had ik bewaard) weer op de sd kaart gezet en alles draait weer, alleen zonder de dhcp en mac-adres ingevuld, ben bang dat dat dus niet gaat helpen.
Dan ben ik daar klaar en kan de rest via het netwerk op de laptop instellen.
Wat geeft de router weer als mac-adres voor de netduino en is dat de zelfde als je invult op de webpagina's voor de NetduinoConfig.ini?Voederbietel schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:14:
[...]
Ik heb al diverse opties geprobeerd: bestandje uit de container gekopieerd naar SD-kaart met alleen ip en subnetmask en ingesteld op staticip, resultaat alles werkt. Daarna hetzelfde met dhcp aan, resultaat alles werkt, daarna hetzelfde met mac-adres er ook bij ingevuld, resultaat V2 niet meer bereikbaar.
Mac adres van netduino kun je wijzigen in mfdeploy
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Deze zullen direct met mfDeploy moeten worden ingegeven of de opstartstring kopiëren in de NetduinoConfig.ini op je sd kaartje.
Anders herkent het Netwerk je Netduino niet.
Als je na DHCP geen verbinding meer hebt, heeft je Router je een ander IP adres toegekend.
Dit kan je voorkomen met DHCP reservering in je router: ClientNaam is een fantasienaam.

En anders moet je in je router kijken welk adres is toegekend, het werkt echt, geloof me.
[ Voor 38% gewijzigd door Willie Wortel op 28-06-2013 22:42 ]
Altijd 68 of 40 gedaan.
Verwijderd
Ik heb m'n Netduino Plus2 ook binnen en ben met goede moed begonnen met Firmware installatie (4.3) - toen ik hem met geen mogelijkheid op m'n netwerk kreeg, heb ik alles weggehaald.
Nu heb ik 4.2 (4.2.2.2) en probeer ik versie 1.3.2 van dit project erop te krijgen.
Helaas loop ik hier vast - hoe moet ik dat doen? Met Microsoft Visual Basic 2010 express lukt het niet - deze wil de project file niet openen.
Als test heb ik een simpel 'hello world' web servertje gedeployed (met de C# 2010 express versie) en die doet het.
Alle hulp is welkom!
het lijkt mij het beste om een sw en hw versie te maken en alle aandacht te besteden aan de stabiliteit en juiste meetwaarden bv op pvoutput en cosm, deze geven naar mijn gevoel de waarde het beste weer.
Ik denk dat het dan ook goed is om de documentatie hiervoor te maken.
Een stabiele versie met een handleiding, waar alles werkt wat er inzit en er niet inzit (althans niet zichtbaar) wat niet goed werkt. Dit is voor de bouwers ook erg prettig.
Ik wil echt kijken of het aantal S0 pulsen op de kwh meter overeenkomen met de weergegeven waarde, nu heb ik nog grote verschillen en plotselinge pieken in mijn meetwaarde. waarde die niet kunnen kloppen.
Met de c van ca 1 nf was ik de direct zichtbare spookpulsen kwijt maar de totaaltellers kloppen nog niet, zeker de uitschieters. Ik kan het nog niet verklaren, mijn parallel lopende huiscomputerteller klopt wel.
De smittrigger oplossing kan altijd nog maar ik weet niet of andere de kwh waarde wel eens heeft vergeleken met pulsen op de kwh meter. Bij mij klopt het niet, ik zie vaak veel minder opbrengst dan op de omvormers wordt aangegeven. (en mijn pulscount/kwh klopt echt). Maar meten is weten. (mijn P1 waarde komen goed door) Het lijkt toch zo simpel, pulsjes tellen. Ik ga een keer echt meten.
Handig om even te vermelden wát er niet lukt. Krijg je foutmeldingen? Wat gaat in welke stap mis? We'll get you sorted maar dan hebben we wel wat meer info nodig!Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:43:
hallo allemaal!
Ik heb m'n Netduino Plus2 ook binnen en ben met goede moed begonnen met Firmware installatie (4.3) - toen ik hem met geen mogelijkheid op m'n netwerk kreeg, heb ik alles weggehaald.
Nu heb ik 4.2 (4.2.2.2) en probeer ik versie 1.3.2 van dit project erop te krijgen.
Helaas loop ik hier vast - hoe moet ik dat doen? Met Microsoft Visual Basic 2010 express lukt het niet - deze wil de project file niet openen.
Als test heb ik een simpel 'hello world' web servertje gedeployed (met de C# 2010 express versie) en die doet het.
Alle hulp is welkom!
De omvormer lijkt me geen goede maatstaf om mee te vergelijken, er zijn er zat die inderdaad heel erg optimistisch. Mijn pv output waarden kloppen exact met de pulsemeter's die ik elke dag opschrijf voor mijn excell lijstje.RuudMR schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:08:
ik zie vaak veel minder opbrengst dan op de omvormers wordt aangegeven. (en mijn pulscount/kwh klopt echt). Maar meten is weten. (mijn P1 waarde komen goed door) Het lijkt toch zo simpel, pulsjes tellen. Ik ga een keer echt meten.![]()
![]()
Zelfs de waarden achter de komma.
Weet ik Rolco maar het was voor voederbietel, die problemen heeft met waarschijnlijk zijn netwerk.Rol-Co schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:50:
Vast ip met mfdeploy en in je ini werkt ook joop, in de router doe ik niets.
Altijd 68 of 40 gedaan.
Ik heb de serial display programmacode geschreven, kan het alleen nog niet uittesten want ik zit nog te wachten op een display. Zal een HEX maken voor wie het uit wil testen.
Rolco heb je je nieuwe sd kaart log al bekeken? wat vind je ervan?Rol-Co schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 07:50:
[...]
De omvormer lijkt me geen goede maatstaf om mee te vergelijken, er zijn er zat die inderdaad heel erg optimistisch. Mijn pv output waarden kloppen exact met de pulsemeter's die ik elke dag opschrijf voor mijn excell lijstje.
Zelfs de waarden achter de komma.
en waarnaartoe verwijst het laatste getal(31480) in de opstartdatacontainer?
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Onduidelijk wat de reden is van uitval. Er is geen logging in 2.0.0.9, dus zou ik graag een nieuwe versie willen gebruiken waar logging wordt weggeschreven naar SD.
Wie kan / wil mij deze sturen.
Alvast bedankt.
Ja, de seriële versie wil ik graag uitproberen. Ik heb alle hw hiervoor liggen.
Bij mij is de afwijking nog maar 397Watt(3x+/- 10W) te hoog op 690kWh met sinds begin juni 4N35 opto's er tussen t.o.v. van display kWh meters.RuudMR schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:08:
Hansdegit,
het lijkt mij het beste om een sw en hw versie te maken en alle aandacht te besteden aan de stabiliteit en juiste meetwaarden bv op pvoutput en cosm, deze geven naar mijn gevoel de waarde het beste weer.
Een stabiele versie met een handleiding, waar alles werkt wat er inzit en er niet inzit (althans niet zichtbaar) wat niet goed werkt. Dit is voor de bouwers ook erg prettig.
Ik wil echt kijken of het aantal S0 pulsen op de kwh meter overeenkomen met de weergegeven waarde, nu heb ik nog grote verschillen en plotselinge pieken in mijn meetwaarde. waarde die niet kunnen kloppen.
Met de c van ca 1 nf was ik de direct zichtbare spookpulsen kwijt maar de totaaltellers kloppen nog niet, zeker de uitschieters. Ik kan het nog niet verklaren, mijn parallel lopende huiscomputerteller klopt wel.
De smittrigger oplossing kan altijd nog maar ik weet niet of andere de kwh waarde wel eens heeft vergeleken met pulsen op de kwh meter. Bij mij klopt het niet, ik zie vaak veel minder opbrengst dan op de omvormers wordt aangegeven. (en mijn pulscount/kwh klopt echt). Maar meten is weten. (mijn P1 waarde komen goed door) Het lijkt toch zo simpel, pulsjes tellen. Ik ga een keer echt meten.![]()
![]()
Uitsplitsen per kWh-meter kan ik nog niet omdat de versie v2.0.08& V2.0.0.9 die ik heb met alleen S0 nog geen logwaarden wegschrijft naar de SD kaart. Bovenstaande afwijking is dus voor 3 stuks S0 sinds 1 juni
Anders kijk even terug naar de discussie begin juni m.b.t. spook vermogen/energie
synology heeft alleen wat drivers verwijderd dus dienen deze ompnieuw gecompiled te worden.
Ik volg hiervoor:
http://hallard.me/how-to-...010-dsm-4-1/#comment-4075
Maar omdat ik een redelijke linux compile noob ben kom ik hier niet uit.
Is hier iemand die er meer verstand van heeft en deze driver al heeft gecompiled of wil compilen?
ik ben zelf op zoek naar de cedarview versie voor mijn 1512.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Klump:klump4u schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:44:
Willie, Moet ik voor de lcd 16x2 met buttons op adres 0x27 ook een commport en baudrate invullen, ik heb dit nu niet en het werkt gewoon?
en waarnaartoe verwijst het laatste getal(31480) in de opstartdatacontainer?

De 31480 is je toegangscode versleuteld.
[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 29-06-2013 09:56 ]
De 2.X versies zijn beta en in ontwikkeling.M.H.Berghuis schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:50:
Sinds 3 weken is mijn ND+2 (SW 2.0.0.9 / FW 4.3.0.0beta) al 3x uitgevallen. Bij uitval heb ik geen blauwe led. ND+2 is via netwerk niet meer te bereiken. Ping geeft een time-out. Na reset met de knop werkt de ND+2 een tijdje vlekkeloos.
Onduidelijk wat de reden is van uitval. Er is geen logging in 2.0.0.9, dus zou ik graag een nieuwe versie willen gebruiken waar logging wordt weggeschreven naar SD.
Wie kan / wil mij deze sturen.
Alvast bedankt.
Graag wat meer info, oa waar werk je mee, pulsemeter?, P1Poort ....temperatuur.
Wat heb je zoal ingevoerd etc...
Hoe meer info hoe beter. Het helpt bij het ontcijferen van het mysterie "uitvallen", "vastlopen", "geen blauwe led".......
De sd kaart log heeft er altijd al ingezeten, alleen nu met ondersteuning van meerdere pulsemeters..
ha Ruud, ik zal ze vandaag maken. Er staan er een paar hier boos te kijken.RuudMR schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:51:
Willie,
Ja, de seriële versie wil ik graag uitproberen. Ik heb alle hw hiervoor liggen.
P1 poort uitlezen op slimme meter. S0 poort kWh meter heb ik nog niet aangesloten.Willie Wortel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:48:
[...]
De 2.X versies zijn beta en in ontwikkeling.
Graag wat meer info, oa waar werk je mee, pulsemeter?, P1Poort ....temperatuur.
Wat heb je zoal ingevoerd etc...
Hoe meer info hoe beter. Het helpt bij het ontcijferen van het mysterie "uitvallen", "vastlopen", "geen blauwe led".......![]()
De sd kaart log heeft er altijd al ingezeten, alleen nu met ondersteuning van meerdere pulsemeters..
ND+2, geconfigureerd met vast IP adres, aangesloten via Wifi bridge op het LAN. Geen aanpassingen gemaakt, maar ook niet nodig in router.
Ik zal vanavond kijken naar log op SD card.
Het probleem lijkt hier te maken met een DHCP probleem, alles blijft draaien met diverse instellingen, zo gauw ik echter "Enable DHCP" aanvink in de webpage is de ND obereikbaar via het netwerk.
Opslaan lukt prima vanaf de webpage totdat ik het dhcp vakje weer aanvink, daarna niets meer.
Ook het kopieren van de gegevens uit de container naar de sd kaart geeft hetzelfde resultaat.
Uiteraard staat het mac-adres statisch gekoppeld aan het ip-adres in de modem/router.
Vanmorgen het hele netwerk opnieuw ingesteld en gereset, nu niet met de Fritzbox als dhcp server maar de Senao ECB wireless router, echter ook hier hetzelfde resultaat.
Vandaag in de loop van de dag maar eens ff verder proberen.
Mac adres in de router is hetzelfde als op de achterzijde van de ND en ook hetzelfde als het adres bij mfdeploy. hetzelfde mac adres heb ik ook ingevuld in de webpage. Tot op heden helaas zonder resultaat.Domba schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:58:
[...]
Wat geeft de router weer als mac-adres voor de netduino en is dat de zelfde als je invult op de webpagina's voor de NetduinoConfig.ini?
Mac adres van netduino kun je wijzigen in mfdeploy
Ik heb inderdaad de netwerkgegevens weer ingevoerd met mfdeploy, de opstartstring gekopieerd naar de sd kaart en ook dhcp reservering toegepast. Als ik in de Fritzbox kijk zie ik ook dat de ND het juiste ip-adres heeft en het juiste mac-adres.Willie Wortel schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:21:
Als je een firmware gedeployed hebt, zijn alle netwerk settings gewist. Hier zit altijd de bottle neck en Tweakers vergeten dit.
Deze zullen direct met mfDeploy moeten worden ingegeven of de opstartstring kopiëren in de NetduinoConfig.ini op je sd kaartje.
Anders herkent het Netwerk je Netduino niet.
Als je na DHCP geen verbinding meer hebt, heeft je Router je een ander IP adres toegekend.
Dit kan je voorkomen met DHCP reservering in je router: ClientNaam is een fantasienaam.
[afbeelding]
En anders moet je in je router kijken welk adres is toegekend, het werkt echt, geloof me.
Overigens gaat het saven vanaf de webpage ook goed, tot ik probeer DHCP te enablen, daarna kan ik de ND niet meer bereiken en is de ND ook niet meer via pingen bereikbaar.
Alles zou dus gewoon moeten werken volghens mij, alleen in dit specifieke geval blijkbaar niet!!
Je ziet hier in het verkeerde topic. Dit is een topic over de NetDuino, gebaseerd op het .NET Framework van Microsoft.remcoXP schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:58:
Ik zoek een driver voor het uitlezen van mijn slimme meter. (p1 kabel) Zodat ik met domoticz de meter kan uitlezen..
synology heeft alleen wat drivers verwijderd dus dienen deze ompnieuw gecompiled te worden.
Ik volg hiervoor:
http://hallard.me/how-to-...010-dsm-4-1/#comment-4075
Maar omdat ik een redelijke linux compile noob ben kom ik hier niet uit.
Is hier iemand die er meer verstand van heeft en deze driver al heeft gecompiled of wil compilen?
ik ben zelf op zoek naar de cedarview versie voor mijn 1512.
Je kunt je vraag denk ik beter in dit topic stellen
+1RuudMR schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:08:
Hansdegit,
De smittrigger oplossing kan altijd nog maar ik weet niet of andere de kwh waarde wel eens heeft vergeleken met pulsen op de kwh meter. Bij mij klopt het niet, ik zie vaak veel minder opbrengst dan op de omvormers wordt aangegeven. (en mijn pulscount/kwh klopt echt). Maar meten is weten. (mijn P1 waarde komen goed door) Het lijkt toch zo simpel, pulsjes tellen. Ik ga een keer echt meten.![]()
![]()
Ik vergelijk het aantal pulsjes met mijn MID gecertificeerde kWh meter. Tot mijn verdriet moet ik melden dat de aangesloten Youless het nauwkeurigst is; die zit spot-on. De Netduino zit 40 pulsen hoger en we zijn nogmaar halverwege de dag. Dat vind ik niet cool; dus ik hoop dat je een oplossing kunt bedenken, dan kan de Youless de deur uit.
Nee nog niet gezien, sinds de versie 2.0.14 niet meer aangeraakt, kan je die sd er zo uithalen of gaat het dan fout als hij niet meer naar sd kan schrijven? Anders kijk ik even.Willie Wortel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:32:
[...]
Rolco heb je je nieuwe sd kaart log al bekeken? wat vind je ervan?
Of kan je hem via netwerk ophalen?
Hier hetzelfde,Hex 2.0.14 core 4.3Voederbietel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:27:
[...]
Ik heb inderdaad de netwerkgegevens weer ingevoerd met mfdeploy, de opstartstring gekopieerd naar de sd kaart en ook dhcp reservering toegepast. Als ik in de Fritzbox kijk zie ik ook dat de ND het juiste ip-adres heeft en het juiste mac-adres.
Overigens gaat het saven vanaf de webpage ook goed, tot ik probeer DHCP te enablen, daarna kan ik de ND niet meer bereiken en is de ND ook niet meer via pingen bereikbaar.
Alles zou dus gewoon moeten werken volghens mij, alleen in dit specifieke geval blijkbaar niet!!
DHCP enable in webpagina aangevinkt en opgeslagen en de netduino is niet meer bereikbaar via netwerk, Pingen gaat ook niet meer.
Hij logt dan ook niet meer naar PVoutput en de LCD is dan rete traag in de opbouw.
Zie wel de led van S0 nog knipperen.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Gewoon vast ip heeft altijd gewerkt, meestal zaten de problemen ergens anders en heeft willie opgelost.
Edit:
Kan toch ook niet handig zijn als je router een ip toewijst, moet je elke keer in je webpagina het ip veranderen bij elke herstart router of wat dan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door Rol-Co op 29-06-2013 17:11 ]
Klump, interessant.....gebruik jij een P1poort?klump4u schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:58:
[...]
Hier hetzelfde,Hex 2.0.14 core 4.3
LCD is dan rete traag in de opbouw.
Zie wel de led van S0 nog knipperen.
Ik heb toen tests gedaan en bleek inderdaad dat als de P1 aangevinkt was en niet aangesloten, de LCD traag in opbouw was. Normaal had ik niet ontdekt dat dit andere processen vertraagd.
De lcd was alleen traag toen ik DHCP had aangevinkt in de webpagina(ik wilde proberen wat Voederbietel melde)
Ik heb de 2.0.14 core 4.3 sinds woensdag draaien en is sindsdien 2 maal vastgelopen, hij was niet meer te pingen, niet meer via webpagina of browser te bereiken en de led van de pulse reageerde ook niet meer.
Het witte ledje op netduino brande wel en de netwerkled op netduino knipperde ook.
Alleen een power reset hielp toen.
Hiervoor heb ik 23 dagen aan 1 stuk de hex 2.0.0.9 gedraaid , ik heb alleen bij de hex 2.0.14 de 5 volt pin van de onewire verwisselt van grn naar 5 v op netduino.
Ik heb een static ip in de netduino gezet met mfdeploy en in de router adresreservering voor netduino
[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 29-06-2013 17:52 ]
en 2.0.1.3 bestaat niet
[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 29-06-2013 18:00 ]
Jawel, je hebt de onewire verandert, die gaf een te lage waarde aan in 2.0.0.9Willie Wortel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:55:
Maar is tussen 2.0.0.9 en 2.0.1.4 niets veranderd dan alleen LCD toevoegingen, die jij niet gebruikt.
klopt idd.klump4u schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:00:
[...]
Jawel, je hebt de onewire verandert, die gaf een te lage waarde aan in 2.0.0.9
Altijd goed..
De lcd is gewoon de slagroom op de taart. Ik heb hem niet voor niks ingebouwd in de meterkast.Willie Wortel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:42:
Maar ik weet niet hoe jij er over denkt Klump maar ik vind de LCD een prachtig instrument om alle processen te monitoren. Kunnen we uitbreiden met verschillende taken.
Maar zou het kunnen dat de onewire bij mij de boosdoener is?
Je kan de onewire toch aan en uit zetten met Operate in je webpagina?klump4u schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:59:
[...]
De lcd is gewoon de slagroom op de taart. Ik heb hem niet voor niks ingebouwd in de meterkast.
Maar zou het kunnen dat de onewire bij mij de boosdoener is?
Echter ik heb wel alle posts bijgehouden hoor! Dus Willie stuur mij maar de meest recente software dan kan ik daar morgen mee aan de gang!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!