[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Willie Wortel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:29:
[...]

Versie 2.0.0.9 , daar zit toch geen module in voor LCD hardware keuze?

Ik kan je geen advies geven van wat wel en wat niet werkt. Ik kan alleen vertellen wat bij mij wel werkt.

Ik zelf ken de Cheapo4 niet.

Maar voor de techneuten, deze wordt ondersteund en de meeste LCD's zijn van dit type.
https://www.sparkfun.com/datasheets/LCD/HD44780.pdf
2.0.0.9 heeft een lcd tab , de el cheapo 4 regel display van ebay bedoel ik die je net een paar dagen binnen hebt net als ik. :)
http://www.ebay.com/itm/I...D5%26sd%3D111044616232%26

[ Voor 19% gewijzigd door Rol-Co op 17-06-2013 20:48 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 08:24

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Ik kan bij geen van beide zien welk ICtje op de backpack zit, hoewel de 2e exact gelijk aan de mijne lijkt en dat is een PCF8574T. Kun je lezen wat er op het ICtje (U1) staat gedrukt, of een fotootje maken?

Welke library gebruik je overigens om deze aan te sturen, of ben je vanaf scratch begonnen?

The geek shall inherit the earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:47:
[...]

2.0.0.9 heeft een lcd tab , de el cheapo 4 regel display van ebay bedoel ik die je net een paar dagen binnen hebt net als ik. :)
Die LCD is erin geprogrammeerd die werkt goed.
De 2.0.0.9 heeft geen LCD Hardware keuze toch, ja een content tab? weet ik veel. In ieder geval 2.0.10 heeft er veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
steinenj schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:51:
[...]

Ik kan bij geen van beide zien welk ICtje op de backpack zit, hoewel de 2e exact gelijk aan de mijne lijkt en dat is een PCF8574T. Kun je lezen wat er op het ICtje (U1) staat gedrukt, of een fotootje maken?

Welke library gebruik je overigens om deze aan te sturen, of ben je vanaf scratch begonnen?
pcf8574t. Ik gebruik de instructie set zoals beschreven in de pdf aangevuld met aangepaste code van mede hobbyisten. Wat me daarbij opvalt waarom men d'r best doet om de code zo ingewikkeld mogelijk te maken. In werkelijkheid zijn de LCD's intelligent en hoef je alleen een instructie code te verzenden, zo simpel kan het zijn. MAW het is geen rocket sience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Voor mij is alles met de *duinos nog een beetje rocket science :) Bedankt voor het nakijken in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Willie, bij gebruik van de pcf8574 zijn er verschillende display printjes in omloop waar de aansluitingen naar de lcd op een verschillende wijze zijn aangesloten, de lcd snapt op dat ogenblik er niets van en zal niet werken. Dus mogelijk dat niet ieder display met de pcf werkt. Ik heb hier 2 verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:36:
Willie, bij gebruik van de pcf8574 zijn er verschillende display printjes in omloop waar de aansluitingen naar de lcd op een verschillende wijze zijn aangesloten, de lcd snapt op dat ogenblik er niets van en zal niet werken. Dus mogelijk dat niet ieder display met de pcf werkt. Ik heb hier 2 verschillende.
Dat is ook de reden waarom ik geen hardware advies geef, ik meld alleen wat bij mij werkt. 8)

Ik heb trouwens voor de bus maar 1 ic variant gevonden en dat is de pcf8574t waar ik wel ipv de T een A heb zien staan op een foto. Zelf heb ik de PCF8574T getest en het is maar afwachten of een andere niet werkt met mijn code.

[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 18-06-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Die A en T zouden zo goed als gelijk moeten zijn (famous last words...)

Vanochtend S0-metertje aangesloten dus heb nu alles klaar om echt aan de gang te gaan. Ik ga voorzichtigheidshalve wel nog ff met V1 aan de gang. Eerst kijken of dat allemaal goed werkt anders weet ik straks niet meer welk evt. probleem door wat veroorzaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, de pcf8574t is de smd versie van de pcf8574p, de pcf8574ap, gebruik ik ook de toevoeging A staat voor een ander adresbereik, je kan dan 16 chips voor i/o op één i2c bus zetten.
In de ND situatie is en geen verschil tussen de P en de T versie. De A versie zie je niet zo vaak.
Het verschil zit vaak in de aansluiting van de lcd, de lcd wordt met 4 bits aangestuurd en een paar stuurlijnen, soms gebruiken ze de lage nibble soms de hoge nibble (4bits). Ik heb ook gezien dat ze de volgorde van de stuurlijnen verwisselen.
Dus terecht, gebruik alleen wat is getest. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Je weet nagenoeg nooit welke IC is ingebouwd in de backpack van de LCD als je deze koopt op oa Ebay.

Het aansturen van de backpack heb ik geen afwijkende documentatie gevonden, anders dan het ingeven van het aanstuur adres wat meestal 0x27 is maar kom ook 0x20 en 0x3F tegen. (0x in C of &H in VB) staat voor hexadecimaal.

Edit: Het aanstuur adres moet ingegeven worden in de webpagina.

[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 18-06-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Het aansturen van de backpack heb ik geen afwijkende documentatie gevonden, anders dan het ingeven van het aanstuur adres wat meestal 0x27 is maar kom ook 0x20 en 0x3F tegen. (0x in C of &H in VB) staat voor hexadecimaal.
Meestal zitten er drie adrespinnetjes op de backpack (A0, A1, A2) waarmee je het adres kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jessesteinen schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Meestal zitten er drie adrespinnetjes op de backpack (A0, A1, A2) waarmee je het adres kunt veranderen.
Ik heb even gekeken maar op de backpack van mij zitten geen pinnetjes. Ik heb idd wel foto's gezien met de adres pinnetjes. Moet zeggen, ik heb geloof ik 8,50 euro betaald voor het geheel LCD+backpack 20x4 en het werkt gewoon mooi. En de tekens staan snel op het display, je ziet de tekst niet opgebouwd worden. Vraag me af hoe ze dat kunnen maken voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Als je een lcd koopt op ebay is het vrijwel altijd een ding waar een bekende driver voor beschikbaar is.
De hw afwijkingen worden dan in de driver opgelost. Meer het werkt dan alleen voor dit type display.
Er is niet voor iedere lcd een driver voor de ND beschikbaar. Het dus een compatibel type zijn, ik heb eea uitgezocht maar niet overal kan je het schema boven water krijgen, of een driver. Dus vergelijking is moeilijk. Gewoon het geteste type gebruiken is echt het simpelst.
Er zijn ook intelligente backpacks, hier zit dan een kleine pic processor in, maar meestal met een bijzonder protocol. Wel erg mooi omdat de aansturing veel simpeler wordt. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:41:
[...]

Ik heb even gekeken maar op de backpack van mij zitten geen pinnetjes. Ik heb idd wel foto's gezien met de adres pinnetjes. Moet zeggen, ik heb geloof ik 8,50 euro betaald voor het geheel LCD+backpack 20x4 en het werkt gewoon mooi. En de tekens staan snel op het display, je ziet de tekst niet opgebouwd worden. Vraag me af hoe ze dat kunnen maken voor die prijs.
Je maakt me nieuwsgierig, aangezien ik die display ook heb. :) hoe lang mag die kabel zijn naar de netduino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

De I2C bus is origineel bedoeld voor communicatie tussen modules binnen een systeem, maar een paar meter moet wel lukken.

Wat je kunt doen op wat langere afstanden:
- kloksnelheid omlaag (standaard 100kHz)
- pullup weerstanden verkleinen (normaal 4k7, maar kan best naar 1k8 o.i.d.)
- twisted pair bekabeling gebruiken

Afhankelijk van hoeveel storingsbronnen je in de buurt hebt, moet je de 10m daar wel mee kunnen overbruggen.

Eventueel kun je met drivers grotere afstanden overbruggen, Google is your friend mocht je daar interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Je maakt me nieuwsgierig, aangezien ik die display ook heb. :) hoe lang mag die kabel zijn naar de netduino?
De lengte van de kabel zal je uit moeten testen, ik vrees alleen niet zo lang aangezien je de kans vergoot voor ruis op je data lijn. Zelf heb ik een uur of wat 10 meter getest met een Cat6 kabel waarbij ik alle 8 de kabeltjes gebruikte, 2 per pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Aansluit schema PCF8574P, als je geen backpack gebruikt voor je LCD:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/LCD_CF85574P_zpse809d928.jpg

Zo zie je maar hoe eenvoudig het leven kan zijn. :*)

Bron:
http://bansky.net/blog/20...-using-i2c-port-extender/

ebay:
http://www.ebay.com/sch/i...D+Module+Display&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Zie je de A0/A1/A2 nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Het probleem is als je meerdere display's wil, heb je ook meerdere adressen nodig. Dus 2 display's met adres 0x27 werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Dat is nou juist het mooie aan I2C dat je er meer devices mee op 1 bus kunt hangen (met verschillende adressen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De LCD met buttons, de buttons staan op adres 0x20, de LCD op 0x27
Ik heb geen mogelijkheid gezien om dit te veranderen, twijfel of dit uberhaubt mogelijk is.
(expertise is zo ver ik weet niet aanwezig, na vragen op verschillende fora) Ik ken helaas geen chinees.

Het is jammer dat de meeste Tweakers de HEX file niet in de Netduino gedeployed krijgen anders had ik getrakteerd op een heerlijke HEX met geteste I2C LCD support voor LCDs 16x2, 16x4, 20x2 en 20x4. en niet geteste serial driver support (hardware is nog niet binnen) met de bijbehorende webpagina's :*)

Zal aan Rolco de BETA HEX 2.0.1.1 geven met webpagina's. De versie werkt alleen met de bijbehorende webpagina's. Deze update heeft aanzienlijk wat aanpassingen waaronder autoUpdate en nieuwe LCD drivers. Installeer alles in een eigen dir zodat indien niet gewenst je zo weer alles terug zet. vergeet niet een copy te maken van je opstart string. (deze string is niet uitwisselbaar met nieuwere versies, je Netduio loopt dan vast!)

[ Voor 36% gewijzigd door Willie Wortel op 20-06-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Ik ben best nieuwsgierig maar wil eerst een stabiele V1 hebben draaien anders weet ik straks niet meer wat voor en achter is. Of je moet met een stabiele V2 aankomen natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Zal aan Rolco de BETA HEX 2.0.1.1 geven met webpagina's. De versie werkt alleen met de bijbehorende webpagina's. Deze update heeft aanzienlijk wat aanpassingen waaronder autoUpdate en nieuwe LCD drivers. Installeer alles in een eigen dir zodat indien niet gewenst je zo weer alles terug zet. vergeet niet een copy te maken van je opstart string. (deze string is niet uitwisselbaar met nieuwere versies, je Netduio loopt dan vast!)
Willie, is deze voor de core 4.3.0.0 of voor de 4.2.2.2?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Misschien een beetje een rare vraag...Mijn s0 meter wordt op dit moment door een YouLess in gelogd. Kan je nu ook heel simpel een draadje van de s0- naar de Netduino trekken met als gevolg dat er twee loggers dezelfde s0 puls binnenkrijgen?

Puur voor de test, natuurlijk..

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

hansdegit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:27:
Misschien een beetje een rare vraag...Mijn s0 meter wordt op dit moment door een YouLess in gelogd. Kan je nu ook heel simpel een draadje van de s0- naar de Netduino trekken met als gevolg dat er twee loggers dezelfde s0 puls binnenkrijgen?

Het is een potentIaal vrij contact, weet je welk voltage de youless er door stuurt? Ik denk niet dat dat goed gaat met de netduino.

Joop ik kan niet wachten, ik zie de link wel verschijnen, kan ik van het weekend mooi testen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 20-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09
hansdegit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:27:

Wat log je met de youless het ledje of de S0 bus zelf?
Als de S0 bus nog vrij is kun je die voor de netduino gebruiken.
Anders splitsen via opto's zoals ik dat doe of RuudMR wijze,
De Netduino die gegevens op PVoutput zet met V2.0.0.9 beta met 4.3.0.0 loopt nog steeds sinds deze beschikbaar is, zonder enige herstart

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Domba, hoelang is dat, uitgedrukt in dagen/weken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Cranberry schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:35:
hier vanaf 12 juni :)

(klop klop op hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Domba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Wat log je met de youless het ledje of de S0 bus zelf?
De S0 bus zelf, dus met een draadje, volgens sbrzon in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Cranberry schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:35:
Vanaf 4 juni na zonsondergang

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Klump ik maak morgen de Hex in 4.3 en 4.2 (tussen de 2 versies moet ik de code (referenties) omzetten) en mijn Netduino core omzetten.

Het LCD verhaal uitzoeken was best wel een opgave met alle slecht gedocumenteerde hardware. Kijk die chinezen maken alles wel maar verder roepen ze maar wat. Verder is er wel programma voorbeeld code aanwezig maar het meeste in Arduino C en op het Netduino forum in C# waarbij een kanttekening dat de programmeurs onderling er een wedstrijd van maken om de code zo ingewikkeld mogelijk te schrijven.

Maar we zijn er nog niet, de seriele LCD hardware moet nog op maat gemaakt worden.

Rolco, je LCD is 20x4 en je I2C adres is 0x27
Klump, je LCD is de bovenste optie en je I2C adres hoef je niet in te vullen omdat het adres van de LCD met de buttons (voorlopig) niet te veranderen is.

In je browser command NOW krijg je nu veel meer info te zien,oa UP Time van je Netduino en de firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 20-06-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:19:
Klump ik maak morgen de Hex in 4.3 en 4.2 (tussen de 2 versies moet ik de code (referenties) omzetten) en mijn Netduino core omzetten.

Het LCD verhaal uitzoeken was best wel een opgave met alle slecht gedocumenteerde hardware. Kijk die chinezen maken alles wel maar verder roepen ze maar wat. Verder is er wel programma voorbeeld code aanwezig maar het meeste in Arduino C en op het Netduino forum in C# waarbij een kanttekening dat de programmeurs onderling er een wedstrijd van maken om de code zo ingewikkeld mogelijk te schrijven.

Maar we zijn er nog niet, de seriele LCD hardware moet nog op maat gemaakt worden.

Rolco, je LCD is 20x4 en je I2C adres is 0x27
Klump, je LCD is de bovenste optie en je I2C adres hoef je niet in te vullen omdat het adres van de LCD met de buttons (voorlopig) niet te veranderen is.

In je browser command NOW krijg je nu veel meer info te zien,oa UP Time van je Netduino en de firmware.
Mooi mooi mooi , _/-\o_
Gelijk testen zaterdag, als het goed is gaat de hex laden nu zonder problemen.

Misschien nog een idee voor de webpage. Een optie bij de config naar de netduino laden bedoel ik dan.

Save to local disk
Zodat je met de webpagina een configuratie kan maken met alles er in en dan opslaan op de lokale Hd zodat je hem eventueel kan bewaren of met een kaartlezer naar sd kan schrijven, dan zouden andere mensen ook config file's voor anderen kunnen maken (nu ook wel maar dan makkelijker) en mailen.
Met de displays kan het misschien handig zijn door de nu wel vele settings en komt misschien nog bij.

Ik heb ook nog een 5 relais boardje liggen maar heb er nog geen toepassing voor kunnen vinden, misschien later. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:24:
[...]

Misschien nog een idee voor de webpage. Een optie bij de config naar de netduino laden bedoel ik dan.

Save to local disk
Zodat je met de webpagina een configuratie kan maken met alles er in en dan opslaan op de lokale Hd zodat je hem eventueel kan bewaren of met een kaartlezer naar sd kan schrijven, dan zouden andere mensen ook config file's voor anderen kunnen maken (nu ook wel maar dan makkelijker) en mailen.
Met de displays kan het misschien handig zijn door de nu wel vele settings en komt misschien nog bij.
Rolco, allereerst staat een web browser het niet toe om zonder toestemming van de gebruiker lokaal naar de harddisk te schrijven, ivm veiligheids redenen.
Daarnaast neemt het risico op fouten toe, daarom heb ik gekozen voor een container waarin je kan knippen/plakken. Zelf ben je dan vrij om je opstart string te bewaren etc.

Ik had ook kunnen kiezen om een programma in .NET te schrijven maar dan zit je weer aan Microsoft vast. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Willie Wortel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Rolco, allereerst staat een web browser het niet toe om zonder toestemming van de gebruiker lokaal naar de harddisk te schrijven, ivm veiligheids redenen.
Daarnaast neemt het risico op fouten toe, daarom heb ik gekozen voor een container waarin je kan knippen/plakken. Zelf ben je dan vrij om je opstart string te bewaren etc.

Ik had ook kunnen kiezen om een programma in .NET te schrijven maar dan zit je weer aan Microsoft vast. :*)
Ideetje: je zou het bestand ook als http download kunnen aanbieden vanaf de webpagina, dan is het aan de gebruiker zelf om het op te slaan op de harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
vereenvoudiging van keuzes LCD scherm waardoor meer mogelijkheden:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/LCDn1_zpsab090f2d.jpg

aanwezige velden:
ID = hardware Identification pointer voor de content tab
Operate = AAN/UIT
Type = MCP23017 I2C is de 16x2 met buttons
Type = Serial in combinatie met CommPort en BaudRate
Type = I2C in combinatie met Address
Rows = aantal regels (meest 2 of 4)
Columns = is het aantal kolommen (meestal 16 of 20)
CommPort = COMM1 t/m COMM4 bekijk de Netduino beschrijving
BaudRate = 2400 tm/115200 (snelheid van overdracht)
Address I2C = 0x20, 0x27 of 0x30 (afhankelijk van je hardware)
Refresh Interval = in seconden verversen van schermpjes + inhoud.
SysInfo = datum/tijd/software versie/ uptime

DE SERIAL OPTIE STAAT UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De LCD Content TAB:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/LCDn2_zps0519b6aa.jpg

Velden zijn :
ID: Identification pointer naar de LCD hardware tab (deze 2 tabs zijn via je ID verbonden met elkaar)
Screen: scherm nummer die gelinkt staat met de rest van je display name/content
Row = regelnummer begint bij regel 0 (regel 0 is de eerste regel) dus 4 regels heeft als maximum regel 3
Column = karakter positie op de Row (begint bij 0 = eerste karakter) bij 16 karakters = 0tm15
Display Name = harde scherm inhoud zoals je het ingetikt hebt.
Content = variabelen uit je Netduino die je ophaalt met je P1, SO of temperatuur meter.

Waarbij de SCREEN + ROW + COLUMN meerdere malen gelijk zijn wordt de inhoud van content opgeteld.

Indien de inhoud van een regel te veel tekens bevat wordt deze afgekapt op de ingegeven Columns!
Er wordt overschreven op volgorde van ingave bij dubbele tekens op dezelfde plaats.

En dan krijg je dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/lcdn3_zpsa57f3452.jpg

en hier staat in het vervolg je software versie welk moet corresponderen met je Netduino software versie.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/lcdn4_zps08f1051c.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Willie Wortel op 21-06-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik ben potverdrie een uur bezig geweest met een oude V1, .....Thingspeak ligt eruit maar de v1 heeft niet de nieuwe module in huis die dan de taak eruit mukt. Ik zoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Mooi werk wederom, Joop!

Zitten we een beetje richting een stabiele 2.x versie? Dan wil ik het wel wagen de V1 over te slaan en gelijk met V2 te starten. Ik heb die MFDeploy problemen tot zover niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jessesteinen schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:27:
Mooi werk wederom, Joop!

Zitten we een beetje richting een stabiele 2.x versie? Dan wil ik het wel wagen de V1 over te slaan en gelijk met V2 te starten. Ik heb die MFDeploy problemen tot zover niet gehad.
Ik ben alle overbodige code uit de V2 aan het slopen om het ook in de V1 te laten passen.
Van de week verder, zal na het eten de HEXen klaarstomen. 8)

De V2 tuft lekker door, de 2 V1's zijn hierdoor gestopt.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/thingspeak3_zpsb4e77a73.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Ziet er goed uit allemaal.

Helaas is mijn bestelling met onderdelen en plugjes bij iprototype.nl denk ik kwijt geraakt in de post, want zit er al bijna 1,5 week op te wachten. :( :(
Dus kan nu niet mijn s0 aan sluiten met tulp pluggen, en met de watermeter klooien of ik er een sensor voor kan maken.

Dus bij mij ligt het project even stil, tot ik de onderdelen heb en het display.
Als deze binnen zijn, dan zou ik mij graag aanmelden voor een beta test met de v2 software.

De v1 software draait bij mij stabiel en naar tevredenheid.

*O* *O* Veel Dank daarvoor Willie ! *O* *O*

Als ik iets kan doen voor handleidingen / schema op tips laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
NTP server onder handen genomen, nu met error message to Microcard.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Shared Function NTPTimeInArray() As DateTime
        Dim arTimeServers() As String = {"0.pool.ntp.org", "1.pool.ntp.org", "2.pool.ntp.org", "3.pool.ntp.org", "nist.time.nosc.us", "nist1-ny.ustiming.org", "time-a.nist.gov", "utcnist.colorado.edu", "nist1-atl.ustiming.org", "nist-time-server.eoni.com"}
        For t As Integer = 0 To arTimeServers.Length - 1
            Try
                Return NTPTime(arTimeServers(t))
            Catch ex As Exception
                WriteErrorToMicroSDcard("NTP TimeServer", "not available", Choose(arTimeServers, t))
                Debug.Print("Error connection the Time Server assume No Internet Connection  Or NTP Server down " & Choose(arTimeServers, t))
            End Try
        Next
        Debug.Print("definitive, No connection with Time Server, time did not synchronized")
        Return DateTime.Now
    End Function

Elmo, de bezorging kan wel 4 weken duren, ik zit ook nog te wachten op de helft van de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Hex 2.0.1.1 core 4.2 en 4.3 is klaar, gaat nu naar Gé Brander en Rolco. Is bij Gé en Rolco.

van de webpagina's is alleen OPTIONS.HTML veranderd.

schema LCD even gehatseflatst, zonder de weerstand op SD en SC doet de LCD het niet!:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/lcdschema_zpsdab9faa4.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 21-06-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Willie Wortel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:34:
NTP server onder handen genomen, nu met error message to Microcard.
Elmo, de bezorging kan wel 4 weken duren, ik zit ook nog te wachten op de helft van de bestelling.
iprototype.nl is een Nederlandse winkel, zou vreemd zijn als dit 4 weken duurt.
Als ze zelf in de bevestigingsmailtje zetten met 1 a 2 dagen binnen.
Heb maar een mail gestuurd, waar de spullen blijven.... wordt dus nog vervolgt.

Ebay of DX.com kan ik me voorstellen voor 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Hahah geniaal dat schema van Joop Willie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:15:
Hex 2.0.1.1 core 4.2 en 4.3 is klaar, gaat nu naar Gé Brander en Rolco. Is bij Gé en Rolco.

van de webpagina's is alleen OPTIONS.HTML veranderd.

schema LCD even gehatseflatst, zonder de weerstand op SD en SC doet de LCD het niet!:

[afbeelding]
Is dat 1k8 tot 4k7 willie ? dus ergens daar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Rol-Co schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:36:
[...]

Klopt, dat zijn de pullups. Dat komt niet zo heel nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:36:
[...]

Er is me verteld dat het niet zo nauw luistert maar dat bij een langere? kabel een 1k8 weerstand meer effect heeft. weet ik veel. De display is in ieder geval op 100khz gezet (kan tot 600) voor minder ruis gevoelig.

Wachten is nu op de serial display met de postbode, dan kan ik ook die code (af)maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Mijn v2 met v1,3 sw is er mee gestopt, niets bijzonders, gebeurde wel eerder, maar nu lukt het opstarten helemaal niet meer. Ik krijg steeds de fout (in vb2010) there were deployment errors, en device not found.
Maw de sw ziet de ND niet meer. Maar als ik de firmware naloop en opnieuw inschiet lijkt wel alles te reageren. Maar consequent via vb bovengenoemde fout.(device not found)
Ook nog even mfdeploy uitgeprobeerd met de hex versie, maar nog steeds niets mee te beginnen door de signature check fout. Communicatie niet meer mogelijk.
Ik krijg de ND dus niet meer in de lucht ondanks herhaalde tests. :(
Willie, ken je dit probleem, kan ik nog wat met deze ND? Wat kan er aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ja dit is herkenbaar.
de 4.3 versie kan alleen gedeployed worden met Microsoft framework 4.3, bij een andere versie krijg je de signature errors.

device not found is echt een USB probleem.
verwijder de Microsoft micro framework 4.X

verwijder de Netduino SDK 4.x

eventueel computer uit/aan.

Installeer de Microsoft framework 4.2 (laatste versie) en de Netduino 4.2.2 Zorg dat je de juiste versies installeer.
Nu kan je de nieuwe versie die ik heb geschreven 2.0.1.1 Core 4.2.2 deployen. Zorg dat je de juiste MFDeploy gebruikt!

Versie 4.3 werkt niet met Express 2010.

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 22-06-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, hartelijk dank voor je support, ik ga het uitproberen, het moet toch lukken.
Ik hoop dat ik echt de juiste versie gebruik, het is niet echt eenvoudig gemaakt.
Eh, wat moet ik dan gebruiken ipv express 2010? Of kan ik dan alleen nog de hex versie gebruiken?
Is vb dan niet meer mogelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door RuudMR op 22-06-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

@RuudMR: lukt het je wel om iets anders te deployen, Blinky of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
RuudMR schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:42:
<knip>Eh, wat moet ik dan gebruiken ipv express 2010? <knip>
Er is een VS 2012 expres die met 4.3 werkt :)
Maar probeer eerste het voorstel van Willlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Jesse, het heeft steeds gewerkt, plotseling zonder verwisseling van versies is het over.
Terwijl er nog wel leven in zit, USB werkt gewoon, maar vb 2010, herkent de ND niet meer.
Uploaden is hiermee dus niet meer mogelijk. Ik heb geen andere sw geprobeerd.
Tot gisteren kon ik gewoon de sw uploaden.
Domba, prima, ik ga eerst de Willie oplossing uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vandaag om 22:00 de stekker er uit getroken om de nieuwe hex te laden een de display aan te sluiten, de hex was net als de laatste keer 5 min werk dus lijkt lekker te gaan nu. :)

De display even stekkertjes gemaakt zodat het in geval van nood nog mobiel blijft en na wat soldeer werk zag het er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/display1.jpg

Het past allemaal nog in mijn arduino behuizing die ik heb dus prima en de stekkers er in.

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/display2.jpg

En draaien d:)b

Maar nu kan ik online de data niet ophalen uit de netduino omdat hij blijft roepen dat het wachtwoord niet goed is, is hij veranderd willie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:02:
Jesse, het heeft steeds gewerkt, plotseling zonder verwisseling van versies is het over.
Terwijl er nog wel leven in zit, USB werkt gewoon, maar vb 2010, herkent de ND niet meer.
Uploaden is hiermee dus niet meer mogelijk. Ik heb geen andere sw geprobeerd.
Tot gisteren kon ik gewoon de sw uploaden.
Domba, prima, ik ga eerst de Willie oplossing uitproberen.
En als je naar project/ settings (of properties ) links tab net frame?net oid dan krijg je bij usb geen netduino, ik moest dat bijna altijd eerst doen voor het deployen anders had ik dat zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 01:06:

Maar nu kan ik online de data niet ophalen uit de netduino omdat hij blijft roepen dat het wachtwoord niet goed is, is hij veranderd willie?
Naar het password zal ik straks even naar kijken, voor zover ik weet is er niks aan veranderd maar omdat ik zoveel code heb moeten herplaatsen zeg maar kan er wel eens wat fout gaan. Er zijn nl enorm veel taken toegevoegd. Er worden nog een aantal taken toegevoegd, eea gefinetuned op juiste werking en daar wilde ik het dan qua programma bij laten.

EDIT: Ik heb het nagekeken en gevonden, het password zal niet werken in deze HEX.
Komt een update, webpagina is in orde.

Ik wacht ook even met het maken van een nieuwe HEX ivm issue wat we willen met de "Valse pulsen", zelf wil ik ze er niet in.

nu aanwezige taken:
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/NetduinoClasses_zps94cdacc0.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, en dan nog wat, ik heb op jouw vraag de bescherming verwijderd voor "valse pulse" (kleiner dan 10 watt) , je sluipverbruik zeg maar......, en zie daar..... kijk je pvoutput data maar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:25:
Rolco, en dan nog wat, ik heb op jouw vraag de bescherming verwijderd voor "valse pulse" (kleiner dan 10 watt) , je sluipverbruik zeg maar......, en zie daar..... kijk je pvoutput data maar na.
Ja ik zag het, de piko gebruikt een 2 watt dat wist ik, de andere is geen verbruik omdat hij dat niet meet maar dat is opstarten van de inverter denk ik.
Vanaf 3 watt zou je al schoon zijn, mooiste is instelbaar maar die 2 watt vind ik niet eens zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Ja ik zag het, de piko gebruikt een 2 watt dat wist ik, de andere is geen verbruik omdat hij dat niet meet maar dat is opstarten van de inverter denk ik.
Vanaf 3 watt zou je al schoon zijn, mooiste is instelbaar maar die 2 watt vind ik niet eens zo'n probleem.
Instelbaar is eenvoudig te flatsen, dan moeten we een ondergrens en bovengrens (nu 10.000watt)
En hoe moeten we de velden noemen? standby power low en peak consumption high weet ik veel.

Ook zou je de tijd in kunnen stellen om de hoeveel tijd de sysinfo langs komt fietsen op je LCD, ipv aanvinken sysinfo aan/uit. Alles kan.... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Inverter use?
Maar je mag hem ook terug zetten hoor, met de code had ik hem altijd op 5W er zijn maar weinig inverters die meer gebruiken, het zijn vaak verbruikers op dezelfde kabel die dat doen, ik heb het met de kleine set ook, daar zit ook een 16W verbruiker op maar de ABB C11 meet niet achteruit en pulst ook niet achteruit dus geen last. Hij begint alleen pas op pvoutput te tellen bij + 16W en de 10W valse pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Reset netduino elke dag is mooi joop, ook config opnieuw laden na restart ook. Dat van de regels in de display moet ik nog even kijken hoe dat zit, laatste ging niet lekker omdat de netduino niet opstarte, dus ik deed duidelijk iets verkeerd :)
Maar nu moet ik de sd er uit halen dus ik wacht eerst even op het WW, en ga een mooi plekje zoeken voor de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Even over inverter use:
Mijn growatt 2000 verbruikt 0,2w. Mijn sma2000 verbruikt 0,8w, dit is een type met display die blijft savonds werken. Dit is de true rms waarde. Maar beide apparaten hebben ook een verbruik van ca 70va!!!
Dit zal waarschijnlijk komen door een dikke condensator over de netaansluiting.
Ik ben er niet zeker van dat iedere s0 meter echte true rms waarden meet.
Als dit niet zo is zal dit leiden tot veel extra pulsjes. Ik zal dit onderzoeken. Ik heb geen abb, ik ben er wel zeker van dat deze echte rms watjes meet en beter is dan mijn app. Mijn s0 meter pulst ook bij verbruik en opbrengst. Maw het echte rustverbruik van de omvormers is zeker niet groot. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:21:
Even over inverter use:
Mijn growatt 2000 verbruikt 0,2w. Mijn sma2000 verbruikt 0,8w, dit is een type met display die blijft savonds werken. Dit is de true rms waarde. Maar beide apparaten hebben ook een verbruik van ca 70va!!!
Dit zal waarschijnlijk komen door een dikke condensator over de netaansluiting.
Ik ben er niet zeker van dat iedere s0 meter echte true rms waarden meet.
Als dit niet zo is zal dit leiden tot veel extra pulsjes. Ik zal dit onderzoeken. Ik heb geen abb, ik ben er wel zeker van dat deze echte rms watjes meet en beter is dan mijn app. Mijn s0 meter pulst ook bij verbruik en opbrengst. Maw het echte rustverbruik van de omvormers is zeker niet groot. :) :) :)
Mijn inepro (koopmans) 2000 pulse meet ook niet achteruit paar pulst het wel, opzich is de abb ideaal mocht het niet zo'n dom geconstrueerd ding zijn, pulse en led zijn verschillend van waarde en gaan niet gelijk, je kan dus nooit zien wanneer hij pulst, verder wel mooi en goedkoop ( gratis bij abb)

Ook op de webpagina reageerd hij trager door de 100 p/kWh, dus 2000 is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Ok, mijn eerste issue is dat het adres van de display niet zelf in te voeren is. Mijn display verteld me netjes dat hij adres 0x62 heeft maar er zijn maar drie keuzes voor adressen en niet eigen invoer.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:33:
Ok, mijn eerste issue is dat het adres van de display niet zelf in te voeren is. Mijn display verteld me netjes dat hij adres 0x62 heeft maar er zijn maar drie keuzes voor adressen en niet eigen invoer.
Nee die staat er niet in nee, heb je een apparte display dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ik heb de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dRvvsgnc4ty6I5W0ljuWaPvV/thumb.jpg

Juist om te testen wat er allemaal werkt. Dus de vraag is of ik in de configuratie tekst iets aan kan passen of dat dit echt alleen maar in de code kan.

Verder werkt het wachtwoord Netduino niet bij mij om te programmeren. Ik gebruik de V4.2.2.2 firmware en de bijbehorende hex versie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:53:
Ik heb de volgende:
[afbeelding]

Juist om te testen wat er allemaal werkt. Dus de vraag is of ik in de configuratie tekst iets aan kan passen of dat dit echt alleen maar in de code kan.

Verder werkt het wachtwoord Netduino niet bij mij om te programmeren. Ik gebruik de V4.2.2.2 firmware en de bijbehorende hex versie.
Dat is mooi zo een adres. >:)

Ik heb net mijn maatje uitgelaten, we zijn zeiknat.

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Dat is mooi zo een adres. >:)

Ik heb net mijn maatje uitgelaten, we zijn zeiknat.
Ja, ik was ook wel verbaasd dat zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:53:
Ik heb de volgende:
[afbeelding]

Lijkt op de display die ik ook heb 0x27 werkt niet?
En nee wachtwoord werkt niet nee, willie heeft het al gevonden, even wachten op de update. Hoe gaat de hex laden nu bij jou? Hier tadeloos nu zolang ik er niets anders (v1) aan hang.

Ik krijg al vele vragen om de sw 2.0.1.1 te sturen maar die moet eerst een aanpassing krijgen nog, deze is duidelijk nog niet compleet en als we die gaan verspreiden is het hek van de dam denk ik zo.
Even geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, op welk adres staat je display dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Lijkt op de display die ik ook heb 0x27 werkt niet?
En nee wachtwoord werkt niet nee, willie heeft het al gevonden, even wachten op de update. Hoe gaat de hex laden nu bij jou? Hier tadeloos nu zolang ik er niets anders (v1) aan hang.
Ik kan nog helemaal niets testen omdat het wachtwoord niet werkt. Hoe heb jij het er dan in gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Ik kan nog helemaal niets testen omdat het wachtwoord niet werkt. Hoe heb jij het er dan in gekregen?
Ik heb ook een tijdelijke makkelijke workaround voor je. kwestie van komma verplaatsen.
hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Was een vraag aan ge joop, hier werkt 0x27 prima.

@ge
Ik maak handmatig een ini file en zet die op de sd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Was een vraag aan ge joop, hier werkt 0x27 prima.

@ge
Ik maak handmatig een ini file en zet die op de sd,
Wat was de naam van de ini ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Wat was de naam van de ini ook al weer?
NetduinoConfig.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Getest, maar dat werkt ook niet. Even wachten op de nieuwe versie maar.
Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook een tijdelijke makkelijke workaround voor je. kwestie van komma verplaatsen.
hebben....
Deze snap ik niet ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:16:
Getest, maar dat werkt ook niet. Even wachten op de nieuwe versie maar.

[...]

Deze snap ik niet ;)
geeft niet, ik ben een nieuwe versie aan het maken.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/netpass_zps4b6b1c96.jpg
jij zei 0x67 even confirm.....voor handmatige invoer heb ik vandaag geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
0x62 is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ow willie
webpagina met firefox werkt niet met plakken code en reconfig en de tab LCD content ook niet, dus beter explorer gebruiken, daar werkt alles :)

voor het geval dat iemand het probeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Oké, die zet ik erbij, van de week komt handmatige invoer erbij.
Verzenden, ontvangen en webpages werken hier zoals het hoort.
...........zal daarna de hexen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:32:
Ow willie
webpagina met firefox werkt niet met plakken code en reconfig en de tab LCD content ook niet, dus beter explorer gebruiken, daar werkt alles :)

voor het geval dat iemand het probeerd.
Ben ik ook aan bezig geweest, heeft te maken met de Z-index. Maar krijg het nog niet goed, moet er nog even verder induiken. De IE10 werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé, ik zit net te denken, Decimaal kan ik er wel gelijk inmaken. Maar dan moet je zelf het adres converten en in de webpagina ingeven ipv 0x62.

Dus 0x62 = ? geef even het antwoord? HEX-> DEC

http://easycalculation.com/hex-converter.php

Zullen we dat er dan inmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
3E toch?
Of reken ik nu de verkeerde kant op en moet het 98 zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
zullen we dat erin maken?

[ Voor 84% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:43:
[...]

decimaal kan toch geen alfa numerieke tekens bevatten?

0x62 = 98
Ik vind het wat verwarrend, want in de software geef je dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ivRjtoJvgTxS0GSK0IDiJmC4/thumb.png
Daar worden adressen in het format 0x.. aangegeven met een F

Dus is 0x62 nu hex of dec?
Mijn display geeft 0x62 aan:
http://tweakers.net/ext/f/dRvvsgnc4ty6I5W0ljuWaPvV/full.jpg

Als de opties in de software als adres 0x3F heeft, en volgens jou decimaal geen alfanumerieke tekens kan bevatten, dan is de optie in de webpagina's dus al hex en ga ik er van uit dat hex geschreven wordt met 0x..

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 23-06-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

die 0x ervoor betekent dat het in hex-notatie is. 0x62 = 98 in decimaal.

0x3F is 63 in decimaal

[ Voor 15% gewijzigd door jessesteinen op 23-06-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Er is een afspraak gemaakt dat in de taal C/C++ en de java KLOON C# hexadecimaal wordt geschreven met de 0x . In Visual Basic (moedertaal van vele talen) is dit &H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
jessesteinen schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:50:
die 0x ervoor betekent dat het in hex-notatie is. 0x62 = 98 in decimaal.

0x3F is 63 in decimaal
Jesse, we zijn nu een oplossing aan het verzinnen voor gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Dan is 0x62 gewoon de hex waarde en 98 de decimale. Maar waar gebruik je de decimale waarde dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Visual Basic (moedertaal van vele talen)
:X Ik weet dat je graag in VB werkt, Willie, maar nu ga je toch te ver :X

[ Voor 9% gewijzigd door jessesteinen op 23-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessesteinen

jessesteinen

Nec spe, nec metu.

Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Jesse, we zijn nu een oplossing aan het verzinnen voor gebruikers.
Dan zou ik van hex blijven uitgaan, aangezien je de adressen ook als hex terugvindt in documentatie etc. bij je display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ik vind het al verwarrend met de vraag van Willie. Ik begrijp gewoon niet wat ik met 98 moet als er in de software en de display 0x62 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:54:
Ik vind het al verwarrend met de vraag van Willie. Ik begrijp gewoon niet wat ik met 98 moet als er in de software en de display 0x62 staat.
Dan moet je wachten met handmatige invoer tot van de week, ik zet 0x62 in de dropdownlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Dan moet je wachten met handmatige invoer tot van de week, ik zet 0x62 in de dropdownlist.
Aha, nu is het duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ingebakken:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/HexDisp_zpsa4aac6d2.jpg

[ Voor 89% gewijzigd door Willie Wortel op 23-06-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Pulsen van de s0,
Bij mij lees ik de pulsen uit via mijn huiscomputer en via de ND (als die het weer doet)
Ik ontdekte dat de tellers niet goed gelijk liepen.
Ik heb ruim 25 mtr leiding er tussen zitten en ik zag dat er spookpulsjes binnen kwamen.
Ik gebruik een trekweerstand van 1 k, maar de teller is best gevoelig. De gevoeligheid heb ik op kunnen lossen door een condensator van 1 nf naar nul te plaatsen. De waarde is niet kritisch, met mijn decade condensator bank was ik alle stoorsignalen kwijt vanaf ca 200pf. Nu lijken de pulsen goed gelijk te lopen.
Dus voor wie ook last heeft van spookpulsen, zie boven.

Rollco, de abb geeft inderdaad maar 100 pulsen en de led 1000 pulsen/kWh. Mijn s0 gewoon 1000/kWh.
Duidelijker en een betere resolutie. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:12:
Pulsen van de s0,
Bij mij lees ik de pulsen uit via mijn huiscomputer en via de ND (als die het weer doet)
Ik ontdekte dat de tellers niet goed gelijk liepen.
Ik heb ruim 25 mtr leiding er tussen zitten en ik zag dat er spookpulsjes binnen kwamen.
Ik gebruik een trekweerstand van 1 k, maar de teller is best gevoelig. De gevoeligheid heb ik op kunnen lossen door een condensator van 1 nf naar nul te plaatsen. De waarde is niet kritisch, met mijn decade condensator bank was ik alle stoorsignalen kwijt vanaf ca 200pf. Nu lijken de pulsen goed gelijk te lopen.
Dus voor wie ook last heeft van spookpulsen, zie boven.

Rollco, de abb geeft inderdaad maar 100 pulsen en de led 1000 pulsen/kWh. Mijn s0 gewoon 1000/kWh.
Duidelijker en een betere resolutie. :) :) :)
Ruud, gaarne een mooi schema van de pulsemeter weet ik veel.

Nu in Now ook het aantal pulsen te zien evenals de software versie en uptime:

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Netcore1_zps93f9367d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, heel goed om de teller zichtbaar te maken, heb ik mijn huiscomputer ook gedaan, toen zag ik dat de teller stond te stotteren, condensatortje over de ingang en de teller loopt gewoon lekker.
Ik probeer het eerst helemaal uit en ik stuur dan het schema.
Btw. Wat een onbetrouwbare MS programma environment is het toch, vanmorgen liet de v1,3 zich gewoon laden. En ik had gisteren ook alles al een keer uitgeschakeld. Maar vraag niet hoe het kan.........
Ik ga toch nog een keer de v2 testen, kijken of dit alsnog wil gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
RuudMR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:34:
Willie, heel goed om de teller zichtbaar te maken, heb ik mijn huiscomputer ook gedaan, toen zag ik dat de teller stond te stotteren, condensatortje over de ingang en de teller loopt gewoon lekker.
Ik probeer het eerst helemaal uit en ik stuur dan het schema.
Btw. Wat een onbetrouwbare MS programma environment is het toch, vanmorgen liet de v1,3 zich gewoon laden. En ik had gisteren ook alles al een keer uitgeschakeld. Maar vraag niet hoe het kan.........
Ik ga toch nog een keer de v2 testen, kijken of dit alsnog wil gaan lukken.
Ik denk dat het eerder een driver issue is van de Netduino dan van Windows of Visual Studio.
Het kan ook een issue zijn met verschillende versies MFDeploy en verschillende versies Visual Studio op 1 machine zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
en de 4.2.2 versie met 2.0.1.2 bewijs dat het met now werkt!

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Corenet42_zpsa9a0613c.jpg
Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste