Bruzski schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:20:
[...]
lokaal, globaal? ik heb alleen maar last van die verdraaide blue led die soms opduikt en is nooit anders geweest

en zit vermoed ik in alle firmwares! maar kennelijk ben ik de enigste die hier over "zeurt" en dat die de hex niet altijd vind, vind ik niet zo'n punt want daar zal vast wel een oplossing voor komen
ook heeft dat ding ontzettend veel last van statische vervuiling

als ik met me hand langs de netduino wrijf of de netduino vastpak bij de netwerk aansluiting licht het blauwe ledje op

ik ga de boel in een behuizing stoppen en kijken of dat nog helpt!
Ik zelf herken dit niet.
Maar mijn netduino zit ook 30 cm van mijn p1 meter, dus lekkere korte draadjes.
Aparte voeding van 9 volt 1000 mA
En netjes in een behuizing, zal er binnenkort even foto's van posten, geeft andere mogelijk inspiratie.
En goedkoop, voor een paar euro te koop in elke bouwmarkt.
Denk dat er veel ruis / vervuiling over de lijn komt, bij lange draaiden, of waar de draden langs lopen, zoals een bel trafo of andere electronisch item. Of dat de voeding niet lekker is.
Is het anders een idee om in de Ms Excel lijst te zetten hoe lang de draden zijn tussen de p1 en netduino en tussen de s0 meter en de netduino. want denk dat dit het grootste probleem is wat we nu hebben.
Of jij hebt toevallig een rotte netduino Bruzski, kan ook het is electronica.... maar verwacht ik niet.
Indien gewenst mag hij wel een tijdje bij mij logeren, om te kijken of hij bij mij correct draait.
Krijg jij die van mij te leen, die wel goed functioneert.
Van het weekend een extra stroom kabel getrokken van de meterkast naar de zonnepanelen.
Dus deze week een s0 meter er tussen zetten, en kan ik dit ook apart loggen ipv de p1 aansluiting.
Heeft iemand ook deze s0 meter "VOLTCRAFT DPM1L32-D" en welke weerstand hebben jullie er dan tussen gedaan.