[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:55:
Mijn bericht is inmiddels geplaatst op de netduino forums maar reacte blijft uit voor zowel mijn als joop zijn vraag.
Netduino heeft gewoon te weinig ontwikkelaars in dienst. Het bedrijf is in een te korte tijd te veel gegroeid.
Maar dat hoeft ons pakkie aan niet te zijn, toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Willie Wortel schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Netduino heeft gewoon te weinig ontwikkelaars in dienst. Het bedrijf is in een te korte tijd te veel gegroeid.
Maar dat hoeft ons pakkie aan niet te zijn, toch...
Nee inderdaad, dat zou mooi zijn als alle bedrijven dat zouden doen, ik heb een product gekocht en verwacht daar wel een beetje ondersteuning aan software / debugging bij.

ik ben benieuwd wanneer ze reageren.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rolco, werk je nu met de laatste versie HEX bij pvOutput.

Daar geloof ik niets van.

[ Voor 21% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Beta V2.0.8. Webpagina is vermogen nu netjes nul, PVoutput upload V1&V2 Energie (kWh, initial 1W) staat stil maar krijgt onjuist vermogen binnen van ND+2, gestappelde stream 3xpulse

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 30-05-2013 22:36 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:01:
Rolco, werk je nu met de laatste versie HEX bij pvOutput.

Daar geloof ik niets van.
Nee is 1 na laatste joop, ik was blij dat ik die er op had dus om nou de volgende dag weer te beginnen, van het weekend misschien of de volgende versie weer, als het geen prblemen zou geven was het niet zo'n punt om het gelijk te doen maar de laatste duurde 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:35:
Beta V2.0.8. Webpagina is vermogen nu netjes nul, PVoutput upload V1&V2 Energie (kWh, initial 1W) staat stil maar krijgt onjuist vermogen binnen van ND+2, gestappelde stream 3xpulse
Uitkomst gestapelde streams niet juist?
Sta ik van te kijken, kan toch niet moeilijk zijn toch, pulse1+pulse2+pulse3...... 8) Daar moet dan naar gekeken worden. Kan het zijn dat er afronding verschillen zijn of is het duidelijk helemaal uit de richting.

Makkelijkst om te controleren is 4 lijntjes naar pvoutput te hebben, 3 voor de streams afzonderlijk en 1 gestapelde stream.

[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 31-05-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Willie Wortel,
Hier loopt de 2.0.0.8 sinds woensdag avond.
Sinds gisteravond hangt de LCD vast, hij geeft 2 regels weer maar verandert niet meer, ik heb 4 regels ingegeven.
Op de buttons duwen heeft ook geen effect.
De Netduino doet het wel gewoon
Ik heb hem nu zonder weerstanden aangesloten, moet dit met of heb jij dat ook niet?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:31:
[...]
Makkelijkst om te controleren is 4 lijntjes naar pvoutput te hebben, 3 voor de streams afzonderlijk en 1 gestapelde stream.
V2.0.8 opnieuw erop gezet en 3 extra lijntjes voor PVoutput V7=P0W etc,
Moest handmatig ini van sd verwijderen en plaatsen, ophalen gaat, maar wegschrijven is na eerste keer niet meer geluk via netwerk.
Voor webpagina uitlezing toegang zie PM

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:49:
Willie Wortel,
Hier loopt de 2.0.0.8 sinds woensdag avond.
Sinds gisteravond hangt de LCD vast, hij geeft 2 regels weer maar verandert niet meer, ik heb 4 regels ingegeven.
Op de buttons duwen heeft ook geen effect.
De Netduino doet het wel gewoon
Ik heb hem nu zonder weerstanden aangesloten, moet dit met of heb jij dat ook niet?
De LCD moet volgens Ruud en anderen met 2 weerstanden aangesloten worden (er is een aansluitschema geplaatst door Domba). In de programma code moet ook nog een reset worden geschreven voor de LCD, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
De Netduino kan onafhankelijk van de LCD blijven werken.
Klump als je de 5v van de LCD even onderbreekt, start de LCD dan weer opnieuw op?
Ik heb het euvel nog niet gehad namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Willie Wortel op 31-05-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Afkloppen maar hij is nog niet vastgelopen joop, toch een zonnig dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:36:
Afkloppen maar hij is nog niet vastgelopen joop, toch een zonnig dagje.
Nu wordt de Netduino ieder uur opnieuw aangemeld op het netwerk en ieder uur wordt de tijd opgehaald van de tijdserver in de VS. Moeten maar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zolang het werkt is het goed he willie :) ik ben er blij mee. is de nieuwste versie alleen op 0 stellen van de opbrengst?
anders wacht ik een versie tot de display die je besteld hebt ingevoegt is, kan ik die gelijk doen. Of zou het handig zijn een log te maken bij de versie's met de veranderingen.
staat ook meteen proffessioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:24:
[...]

De LCD moet volgens Ruud en anderen met 2 weerstanden aangesloten worden (er is een aansluitschema geplaatst door Domba). In de programma code moet ook nog een reset worden geschreven voor de LCD, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
De Netduino kan onafhankelijk van de LCD blijven werken.
Klump als je de 5v van de LCD even onderbreekt, start de LCD dan weer opnieuw op?
Ik heb het euvel nog niet gehad namelijk.
Ik heb de 5v onderbroken maar dat helpt niet, hij is sinds vanmiddag helemaal uit gegaan.
Ik zal er in het weekend eens 2 weerstanden bijplaatsen.
De LCD is overigens ook nergens ingebouwd en hangt aan de binnenkant van de meterkast op enkele centimeters van de groepenkast dus kan ook daarmee te maken hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door klump4u op 31-05-2013 18:41 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Herkend iemand dit V2.0.8 upload in 1 stream zowel V1&V2 dagtellers energie lijken niet meer door te tellen in ND+2, wel wordt nog vermogen geupload zowel gestapeld als de afzonderlijk V7-V9, voor morgen nog maar 3 lijntjes erbij voor energie per pulsmeter V10-V12.

Werkdag is bijna om en dan naar huis, maar heb geen andere ideeën voor bug hunting voor dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:35:
Herkend iemand dit V2.0.8 upload in 1 stream zowel V1&V2 dagtellers energie lijken niet meer door te tellen in ND+2, wel wordt nog vermogen geupload zowel gestapeld als de afzonderlijk V7-V9, voor morgen nog maar 3 lijntjes erbij voor energie per pulsmeter V10-V12.

Werkdag is bijna om en dan naar huis, maar heb geen andere ideeën voor bug hunting voor dit
Als je nu twijfelt wat er verzonden wordt naar pvOutput of welke dan ook, en je logt ook naar je sd kaartje dan heb je de perfecte tool om eea na te kijken. In het Menu scope kan je alle logdata grafisch terugzien.

Zo gauw als Gé Brander en Rolco klaar zijn met een handleiding, Gé Brander heeft al een hele mooie handleiding gemaakt over hoe je een nieuwe firmware op de Netduino zet, dan maak ik een professionele portfolio film met alle ins en outs van het Tweaker SolarTeam log programma. Ik heb al een gedeelte klaar.
Dan hebben gebruikers een goed overzicht van de werking. Alle Tweakers die een bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van het programma komen om de hoek kijken, leuk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:50:
[...]

Als je nu twijfelt wat er verzonden wordt naar pvOutput of welke dan ook, en je logt ook naar je sd kaartje dan heb je de perfecte tool om eea na te kijken. In het Menu scope kan je alle logdata grafisch terugzien.

Zo gauw als Gé Brander en Rolco klaar zijn met een handleiding, Gé Brander heeft al een hele mooie handleiding gemaakt over hoe je een nieuwe firmware op de Netduino zet, dan maak ik een professionele portfolio film met alle ins en outs van het Tweaker SolarTeam log programma. Ik heb al een gedeelte klaar.
Dan hebben gebruikers een goed overzicht van de werking. Alle Tweakers die een bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van het programma komen om de hoek kijken, leuk toch.
Heel graag een handleiding, ik heb die hard nodig want ik heb geen P1, maar wel een kWh-meter per fase voor opwek en verbruik en welke data ik nu wel te voorschijn kan halen op afstand want ik heb geen idee hoe ik P0K..P2K kan ophaal anders dan het SD kaartje uit de netduino te plukken,

Ik weet welke waarde binnen komen bij PVoutput, maar deze zijn totaal afwijkend van wat de omvormer op dat moment doet en als energie plots zo afwijkt zoals om 18 uur dan krijg ik een performance alert E-mail van PVoutput, alleen ik heb geen idee waarom/oorzaak dat de P0K-P2K tellers in de netduino plots zo van slag zijn en ik deze met commandline weer op orde moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Hier is een oude video waarbij je data download vanaf je netduino sd kaart en grafisch weergeeft, video vanaf 1minuut40 geeft het voorbeeld.

YouTube: Netduino for solar data logging and much more Part5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Willie,
De watchdog:
Is het mogelijk om in de sw een uitgang te definieeren die cyclisch wordt aangestuurd, korte puls van bv 100 msec. Dit om een watchdog aansluitbaar te maken.
Hoewel mijn v1 versie het toch enkele weken heeft uitgehouden stond hij gisteren echt stil.
Ik kon niet goed zien waar hij was vast gelopen, een display is daarom geweldig, het lijkt mij goed idee om ook de status (ND activiteit) weer te geven.
Ik ben niet bang voor wat hardware, een watchdog is gewoon onmisbaar, er kan altijd iets onverwachts gebeuren. De ND kan dan ook in een logfile aangeven wat vooraf is gegaan.
In de sw kan je hier ook rekening mee houden dat bij aanloop van de ND niet alle variabele worden gereset.
Zodat de dagtellers niet op nul worden gezet.
Deze methode wordt ook bij plc's toegepast. Echt zonder wd gaat het niet betrouwbaar genoeg.
De betrouwbaarheid moet echt zo goed zijn dat het gewoon jaren probleemloos kan draaien.
In de plc wereld zijn ze er al achter dat het niet zonder kan, ik heb zelf een keer een up geprogrammeerd waar de watchdog op de chip was meegeintegreerd. En bij de nd kost het slechts 1 chip.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Is het mogelijk om in de sw een calibratie van de temperatuur mogelijk te maken.
Een nulpunt instelling, verschuiving.
Waarom:
Reden 1: De temperatuur sensoren kunnen, en zullen afwijken, dit is dan te corrigeren.
Reden 2: ik gebruik een ander type sensor, de lm35 een heel populair type, maar deze heeft een nulpuntverschuiving van precies 50'c.
Echter door afwijking in de sensoren heb ik dit in de formule extra gecorrigeerd.
Nog iets over de temperatuur sensor:
Deze sensor is niet hoogfrequent ontkoppelt wat als gevolg heeft dat de waarde gaat strooien.
Het beste kan de voedingspanning en de uitgang met een condensator van 0,1uf worden ontkoppeld.
Zeker belangrijk met lange sensor leidingen, en wie heeft die niet.
Met ontkoppelen bedoel in een condensator van het signaal naar de nul volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:10:
Hier is een oude video waarbij je data download vanaf je netduino sd kaart en grafisch weergeeft, video vanaf 1minuut40 geeft het voorbeeld.

YouTube: Netduino for solar data logging and much more Part5
Het ophalen vanaf 4'22" in de video, ik kom niet voorbij deze stap, hij blijft beweren dat er geen key is ingegeven en de check reageert niet op de goede, als ik een verkeerde ingeef krijg ik wel reactie "wrong key"

Edit: Willie Wortel je kunt het checken de poort staat open ik heb in 3-4 jaar geen IE meer gebruikt of het aan mijn setting ligt?
Als ook vermogen gaat niet naar nul, P1W blijft na 1 puls eigenverbruik omvormer op 125W hangen, P0W en P2W hebben evenveel eigen verbruik van ca 0,4-0,6W en initial staat op 3

[ Voor 22% gewijzigd door Domba op 31-05-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie,
Even over gevoelig voor......
In Europa heb je de CE richtlijnen, hier staat erg veel in maar voor Electronica betekend het vooral:
Gij zult niet storen en gij zult niet reageren op storing van anderen.
Om deze reden worden alle signalen uit pc's in het bijzonder par en ser poorten, maar ook USB hoogfrequent ontkoppeld.
Om een apparaat betrouwbaar te laten werken is het belangrijk om de in en uitgangen, vooral waar lange leidingen aan hangen om die te ontkoppelen. En ja dit is soms erg lastig want je ziet vaak met het oog niet wat er werkelijk gebeurt.
Vandaar dat in veel apparaten preventief ontkoppelcondensatoren en soms ook kleine spoeltjes worden toegepast. Ook trekweerstanden kunnen helpen om signalen "hard" te maken.
Niet gebruikte ingangen moet je definieeren. Wat ook belangrijk is om de nul tegen een harde nul te leggen, bv een aarde. Dit kan er voor zorgen dat de betrouwbaarheid toeneemt.
Soms wel lastig maar dit zorgt voor een perfect betrouwbare schakeling.
En deze schakeling mag simpel weg niet reageren op een elektriciteitsmeter of iets anders in de buurt. :)
En dit bedoelen ze met de CE keurmerk.

Wij kennen dit nogal van vroeger als een portofoon of 27mc set bij de buurvrouw over de radio binnen kwam.
En toen waren er nog geen gsm's......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een aantal opstart strings van verschillende Tweakers gezien maar daarvan hebben een aantal de Netwerk settings niet volledig ingevuld.!.

Ondanks dat ik al verschillende malen heb aangegeven dat dan de Netduino niet volledig geconfigureerd kan worden (ik kan de data moeilijk verzinnen) wordt dit toch overgeslagen of afgedaan als komt wel......

Tweakers, dit is een van de meest belangrijke pagina's.!.

En indien niet volledig ingevuld wordt deze prachtige routine wordt NIET elk uur uitgevoerd!

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sub configIP()
        Try
            Dim NetworkIPinfo = Microsoft.SPOT.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()(0)
            With Configuration
                If .PhysicalAddress <> "" Then
                    Dim arrPhysicalAddressString() As String = .PhysicalAddress.Split("-"c)
                    Dim newAddress(5) As Byte

If arrPhysicalAddressString.Length > 5 Then
                        For t As Integer = 0 To 5
                            newAddress(t) = CByte(Convert.ToInt32(arrPhysicalAddressString(t), 16).ToString)
                        Next
                        'here you can set your MAC address underneath/bottom of your Netduino example 5C-86-4A-00-55-41
                        'NetworkIPinfo.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41}
                        NetworkIPinfo.PhysicalAddress = newAddress
                    End If
                End If

If .StaticIP Then
                    If .ipAddress <> "" AndAlso .gatewayAddress <> "" AndAlso .subnetMask <> "" Then
                        NetworkIPinfo.EnableStaticIP(.ipAddress, .subnetMask, .gatewayAddress)
                    End If
                Else
                    NetworkIPinfo.EnableDhcp()
                    NetworkIPinfo.RenewDhcpLease()
                End If
            End With
        Catch ex As Exception
            'undefined error, ignore
        End Try
    End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:44:
Willie,
Wij kennen dit nogal van vroeger als een portofoon of 27mc set bij de buurvrouw over de radio binnen kwam.
En toen waren er nog geen gsm's......... :?
Ik heb vroeger ook een Pony handset en als base station een Sky 5 watt 27mc bak gehad, na 11uur 'savonds zenden anders had je teveel "TVI" en kon je de RCD op je dak krijgen. Ben mijn leven al aan het hatseflatsen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:29:
[...]

Het ophalen vanaf 4'22" in de video, ik kom niet voorbij deze stap, hij blijft beweren dat er geen key is ingegeven en de check reageert niet op de goede, als ik een verkeerde ingeef krijg ik wel reactie "wrong key"

Edit: Willie Wortel je kunt het checken de poort staat open ik heb in 3-4 jaar geen IE meer gebruikt of het aan mijn setting ligt?
Als ook vermogen gaat niet naar nul, P1W blijft na 1 puls eigenverbruik omvormer op 125W hangen, P0W en P2W hebben evenveel eigen verbruik van ca 0,4-0,6W en initial staat op 3
Je kan ook een Cosm (tegenwoordig Xiverly) account aanmaken en daar naar toe loggen als schaduw om te kijken of er iets niet goed gelogd wordt. De parameters voor Xively zijn in het programma al aangepast.

Het toegangscode issue zal ik naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:17:
Willie,
De watchdog:
Is het mogelijk om in de sw een uitgang te definieeren die cyclisch wordt aangestuurd, korte puls van bv 100 msec. Dit om een watchdog aansluitbaar te maken.
Hoewel mijn v1 versie het toch enkele weken heeft uitgehouden stond hij gisteren echt stil.
Ik kon niet goed zien waar hij was vast gelopen, een display is daarom geweldig, het lijkt mij goed idee om ook de status (ND activiteit) weer te geven.
Ik ben niet bang voor wat hardware, een watchdog is gewoon onmisbaar, er kan altijd iets onverwachts gebeuren. De ND kan dan ook in een logfile aangeven wat vooraf is gegaan.
In de sw kan je hier ook rekening mee houden dat bij aanloop van de ND niet alle variabele worden gereset.
Zodat de dagtellers niet op nul worden gezet.
Deze methode wordt ook bij plc's toegepast. Echt zonder wd gaat het niet betrouwbaar genoeg.
De betrouwbaarheid moet echt zo goed zijn dat het gewoon jaren probleemloos kan draaien.
In de plc wereld zijn ze er al achter dat het niet zonder kan, ik heb zelf een keer een up geprogrammeerd waar de watchdog op de chip was meegeintegreerd. En bij de nd kost het slechts 1 chip.
Hiermee importeer je verschillende problemen.
Het vastlopen van de Netduino ? Weet je dat wel zeker? Is het niet een taak (Thread) die niet meer wordt uitgevoerd? Waar moet op gecontroleerd worden, het verzenden van data...... weet ik veel.
In de V1 versie zat een softwarematige watchdog die bij het niet verzenden (Blue Led) zich resette en de historische data van de sdkaart ophaalde. Dit heb ik veranderd door een workaround totdat Netduino zelf met een oplossing komt. Daarnaast zit ik met brandende vragen zoals, waarom loopt de Netduino bij mij niet vast? 8) Ik geloof wel in toeval maar zo toevallig.....nai....

De watchdog was en is nog steeds actueel op het Netduino forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Willie Wortel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Ik heb vroeger ook een Pony handset en als base station een Sky 5 watt 27mc bak gehad, na 11uur 'savonds zenden anders had je teveel "TVI" en kon je de RCD op je dak krijgen. Ben mijn leven al aan het hatseflatsen. 8)
hier een President George gehad met een omgebouwde zetagi 380V buizenbak erachter zodat ik met Bosnische soldaten kon kletsen >:)

en ik zat vaak "tussen" de kanalen te babbelen ;) alleen die knijpers heh... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:42:
Ik heb een aantal opstart strings van verschillende Tweakers gezien maar daarvan hebben een aantal de Netwerk settings niet volledig ingevuld.!.

Ondanks dat ik al verschillende malen heb aangegeven dat dan de Netduino niet volledig geconfigureerd kan worden (ik kan de data moeilijk verzinnen) wordt dit toch overgeslagen of afgedaan als komt wel......

Tweakers, dit is een van de meest belangrijke pagina's.!.

En indien niet volledig ingevuld wordt deze prachtige routine wordt NIET elk uur uitgevoerd!

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sub configIP()
        Try
            Dim NetworkIPinfo = Microsoft.SPOT.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()(0)
            With Configuration
                If .PhysicalAddress <> "" Then
                    Dim arrPhysicalAddressString() As String = .PhysicalAddress.Split("-"c)
                    Dim newAddress(5) As Byte

If arrPhysicalAddressString.Length > 5 Then
                        For t As Integer = 0 To 5
                            newAddress(t) = CByte(Convert.ToInt32(arrPhysicalAddressString(t), 16).ToString)
                        Next
                        'here you can set your MAC address underneath/bottom of your Netduino example 5C-86-4A-00-55-41
                        'NetworkIPinfo.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41}
                        NetworkIPinfo.PhysicalAddress = newAddress
                    End If
                End If

If .StaticIP Then
                    If .ipAddress <> "" AndAlso .gatewayAddress <> "" AndAlso .subnetMask <> "" Then
                        NetworkIPinfo.EnableStaticIP(.ipAddress, .subnetMask, .gatewayAddress)
                    End If
                Else
                    NetworkIPinfo.EnableDhcp()
                    NetworkIPinfo.RenewDhcpLease()
                End If
            End With
        Catch ex As Exception
            'undefined error, ignore
        End Try
    End Sub
Je bedoeld hier de netwerk tab in de software? Code zien we niet meer met de hex toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Je bedoeld hier de netwerk tab in de software? Code zien we niet meer met de hex toch?
Ja die web pagina bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, ik heb je pvoutput bekeken, heb je wel de juiste weerstand tussen je pulsemeters en Netduino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:51:
Domba, ik heb je pvoutput bekeken, heb je wel de juiste weerstand tussen je pulsemeters en Netduino?
Alle 3 hebben een weerstand van 1kOhm, alle 3 initialwaarde van 3 alleen P0W wordt genuld,
De andere twee niet gezien de waarde van het vermogen is de sample time 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Alle 3 hebben een weerstand van 1kOhm, alle 3 initialwaarde van 3 alleen P0W wordt genuld,
De andere twee niet gezien de waarde van het vermogen is de sample time 30 sec.
Ik zelf gebruik 560ohm, kijk of een lagere waarde soelaas biedt. Je detecteert 'snachts ook pulsen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ja, ik wil ook meedoen, ik had ook een pony 27mc bak, was trouwens een leuk ding.
Hiermee verraden we wel de gemiddelde leeftijd van de gemiddelde Tweaker.

[ Voor 31% gewijzigd door RuudMR op 01-06-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:33:
[...]

Ik zelf gebruik 560ohm, kijk of een lagere waarde soelaas biedt. Je detecteert 'snachts ook pulsen. 8)
Ja dat klopt eigen verbruik van omvormer en pulsmeter is ca 0,4-0,6 Watt, dat zijn dus de pulsen nacht's
De 560Ohm liggen klaar, ben nog even bezig met de 2e netduino.

Belangrijk is dat eerst dit stukje goed gaat en dan kan ik opto's er tussen knutselen om het signaal te splitsen, ik stuur nog een PM wat de bedoeling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willy,
Joop je heb gelijk ik weet niet wat er is vastgelopen, misschien wel een enkele taak, ik kan dit niet meer zien. De display met status meldingen zou een uitkomst zijn, kan je misschien nog zien of er leven is.
Ik had geen blauwe led maar xively en pvoutput waren plots gestopt. :(
Er reageerde ook geen enkel ledje meer, dus toen heb ik een power reset gedaan en alles werkte weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Domba schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Ja dat klopt eigen verbruik van omvormer en pulsmeter is ca 0,4-0,6 Watt, dat zijn dus de pulsen nacht's
De 560Ohm liggen klaar, ben nog even bezig met de 2e netduino.

Belangrijk is dat eerst dit stukje goed gaat en dan kan ik opto's er tussen knutselen om het signaal te splitsen, ik stuur nog een PM wat de bedoeling is
Ik gebruik ook 3x een kilo , kleinere waarden werken hier niet goed op hogere wattage en dus veel pulsen achter elkaar.
Omvormer verbruik is 2W en registreerd hij niet, pulse meter zelf ook niet als dat er is.
1 kilo werkt hier op 3 verschillende pulse meters het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Rol-Co schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Ik gebruik ook 3x een kilo , kleinere waarden werken hier niet goed op hogere wattage en dus veel pulsen achter elkaar.
Omvormer verbruik is 2W en registreerd hij niet, pulse meter zelf ook niet als dat er is.
1 kilo werkt hier op 3 verschillende pulse meters het beste.
Ik Etech DRS155D, de pulsmeter zelf registeert beide kanten op.
Dat ik pulsen zie is niets mis mee.
In V2.0.8 zie ik geen pulsen snachts voor P0 en initialvalue = 3 *) P0K blijft stilstaan en er is geen P0W te zien.
Ik zie wel de pulsen voor P1&P2 ook deze hebben een intialvalue =3 en P1K&P2K tellen ook langzaam door
en P1W&P2W blijven meerdere 5 minuten blokken lang fictief vermogen van 125W/puls sturen naar PVoutput, 1 plaats van 1maal of 0W
*) kijk vanaf 1:00 uur omdat tussen 0:00-1:00 setting in ND+2 aangepast zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:49:
Willy,
Joop je heb gelijk ik weet niet wat er is vastgelopen, misschien wel een enkele taak, ik kan dit niet meer zien. De display met status meldingen zou een uitkomst zijn, kan je misschien nog zien of er leven is.
Ik had geen blauwe led maar xively en pvoutput waren plots gestopt. :(
Er reageerde ook geen enkel ledje meer, dus toen heb ik een power reset gedaan en alles werkte weer. :)
Ruud, we kunnen beter wachten met "oplossingen" inbouwen tot de (eindelijk) release van de Netduino 4.3 software. Zijn er dan nog onvolkomenheden dan bouwen we daarvoor toch gewoon oplossingen.
Zelf denk ik, gezien mijn ervaring, dat ze met een major probleem zitten welke ze niet stabiel krijgen. Het is mij te stil daar in NewYork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
Vermoedelijk de oorzaak dat het zo stil is op Netduino gebied.
http://www.kickstarter.co...the-worlds-smartest-watch

Ik hoop van harte dat ze snel weer wat aandacht aan de 4.3 firmware gaan geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Domba schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Ik Etech DRS155D, de pulsmeter zelf registeert beide kanten op.
Dat ik pulsen zie is niets mis mee.
In V2.0.8 zie ik geen pulsen snachts voor P0 en initialvalue = 3 *) P0K blijft stilstaan en er is geen P0W te zien.
Ik zie wel de pulsen voor P1&P2 ook deze hebben een intialvalue =3 en P1K&P2K tellen ook langzaam door
en P1W&P2W blijven meerdere 5 minuten blokken lang fictief vermogen van 125W/puls sturen naar PVoutput, 1 plaats van 1maal of 0W
*) kijk vanaf 1:00 uur omdat tussen 0:00-1:00 setting in ND+2 aangepast zijn
Wat bedoel je met: de pulsmeter zelf registreert beide kanten op.
Een puls is een puls, en daar kan je niet aan af zien of het afname of levering is natuurlijk. Of zitten er twee S0 puls aansluitingen op?
Of begrijp ik je gewoon verkeerd?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Gé Brander schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Wat bedoel je met: de pulsmeter zelf registreert beide kanten op.
Een puls is een puls, en daar kan je niet aan af zien of het afname of levering is natuurlijk. Of zitten er twee S0 puls aansluitingen op?
Of begrijp ik je gewoon verkeerd?
Mijn pulsmeter registreert beide kant op, zowel afname als levering bedoel ik daarmee, heeft maar 1 s0
Sommige pulsmeters meten maar 1 kant op voor de S0
Waar ik naar verwijs, is dat de netduino een vermogen van ca 125W of meer gedurende 10-60 minuten blijfft verzenden naar PVoutput als 1 puls is geweest voor P1&P2 elk ook met initialvalue =3 in V2.0.8

Als je alleen de dagteller voor Energie verzendt wordt er geen power weergegeven op de live pagina bij PVoutput
Als je alleen vermogen verzend dan blijft de energie als ook de effecientie op PVoutput door bovenstaande doorlopen ook als zijn de omvormers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:03:
Vermoedelijk de oorzaak dat het zo stil is op Netduino gebied.
http://www.kickstarter.co...the-worlds-smartest-watch

Ik hoop van harte dat ze snel weer wat aandacht aan de 4.3 firmware gaan geven.
Er is duidelijk iets mis met wat er aan de gebruikers van Netduino wordt beloofd en wat er werkelijk gaande is. Er is oa ruim 2 maanden geleden een fix beloofd voor de crashing Netwerk connectie. Nu doet de workaround wel zijn werk maar toch.....

Ik zelf vind de Netduino een onstabiel flut product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Ik begrijp best dat het voor jou erg moeilijk en misschien wel onmogelijk is om de instabiliteit weg te programmeren.
Zie het dan ook niet als een capitulatie, ik heb zelf een communicatiesysteem tussen plc's ontwikkeld (20 jr terug) ook daar waren niet alle situaties te voorspellen, echter de in de up gebouwde hardwarematige watchdog zorgde er voor dat het gewoon altijd werkte.
Je moet met het programmeren wel een beetje omdenken.
Maw als het mis gaat, om wat voor reden moet het zich zelf herstellen.
De ND moet altijd gereset kunnen worden zonder verstoring van totaal of dagtellers.
Door het gebruik van de sd kaart als tussengeheugen moet dit lukken.
Ik begrijp je opmerking over flut product maar het is niet anders.
(In de up die ik destijds toepaste zaten ook instructies die gewoon niet juist werkten, uiteindelijk moet je er dan gewoon omheen werken)
Ja, zo was het toch ook met de berg en Mohamed.
Echt ik heb er vertrouwen in, het gaat gewoon lukken om de het ND systeem betrouwbaar te laten werken zelfs als de ND zelf dit niet is. :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nou Ruud, Ik voel me misleid omdat er gesuggereerd is dat men druk bezig was, ja met een horloge........

ik doe best wel veel om de Netduino bekend te maken bij het publiek maar ik verwacht wel wat support ervoor terug. Ik heb wel 10 bugs gerapporteerd, sommige ernstige bugs, soms krijg je antwoord met een loze belofte. Veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven.

Kijk deze maar, er zou snel een oplossing komen, als ik me in de tussentijd niet zou scheren had ik nu een baard van een meter:

YouTube: Netduino Plus hangs when disconnecting the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Ja, ik zie het, een deadlock, op ND support kan je niet rekenen.
Natuurlijk niet de mooiste oplossing maar een watchdog start toch weer het proces op en gaat verder.
De fout in de up zoals ik vertelde is ook nooit opgelost in de up.
Maar ja ik had ook al honderden communicatie processoren in het veld staan.
Soms kan je niet anders, maar zie het voor je zelf niet als een nederlaag.
Gewoon er om heen als het mogelijk is. Helaas kan het niet altijd, maar voor de huidige situatie is het denk ik een verbetering, wie weet wat er in de volgende firmware nog mis kan gaan.
Je kan niet alles voorkomen, ik heb ook een keer een watchdog op een pc gebouwd die een enkele keer per maand crashte. Het was wel een pc die één communicatie taak had. Ik was daarmee wel van het probleem af. :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 01-06-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ruud, ik heb een veel mooiere oplossing geschreven voor het vastlopen tijdens een internet storing dan een reset maar daar geef ik weinig ruchtbaarheid aan, bang dat ze bij Netduino nog luier worden of mijn oplossing kopiëren. Het gaat er mij alleen maar om dat wij in de zeik genomen worden.

Ik heb voor Klump morgen een update voor zijn LCD display, kijken of dat soelaas biedt.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 01-06-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Stel je wilt midden op de dag wat veranderen aan je log programma, bijvoorbeeld een log stream erbij naar Cosm. Maar dan ben je alle instellingen kwijt, toch..... nee, alle instellingen kunnen handmatig worden ingevoerd en later (staat nu uit) automatisch.

stappen: (ALLE DATA IS FICTIEF)

Haal met je NOW command alle data op (is nieuw en veranderd):

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/now15_zpsa531b066.jpg

daar zie je staan de pulsemeters (nu 1 als er meerdere zijn een heel rijtje)
en je ziet staan SolarToday, GasToday en ElectraToday.

verander met [IP]/GasToday, SolarToday en ElectraToday de variabelen.
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/now11_zps7afc98b1.jpg

en verander met [IP]PulseMeter:0:12345 je Pulsemeter Wattage
Heb je meerdere pulsemeters dan [IP]PulseMeter:X:12345 waarbij X staat voor de pulsemeter, dus
[IP]PulseMeter:5:1234 = pulsemeter 5

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/now7_zpse621bdef.jpg
zo simpel kan het leven zijn 8)

Deze veranderingen zitten in HEX 2.0.0.9 en zal ik vanavond vrijgeven.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/now8_zps0e265270.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 02-06-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Mooi joop, erg goed bezig!

Webpagina op alleen pulse meters kan nog niet zeker? Als ik de webpagina start heb ik alleen opbrengst van 1 pulse, geen verbruik en 2e opbrengst omdat de webpagina's p1 based zijn.

Oftopic
Voor wie nog een mooi verbruik / opbrengst schermpje in de kamer wilt hangen heb ik nog een samsung galaxy tab 10.1 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 02 juni 2013 @ 08:50:
Mooi joop, erg goed bezig!

Webpagina op alleen pulse meters kan nog niet zeker? Als ik de webpagina start heb ik alleen opbrengst van 1 pulse, geen verbruik en 2e opbrengst omdat de webpagina's p1 based zijn.

Oftopic
Voor wie nog een mooi verbruik / opbrengst schermpje in de kamer wilt hangen heb ik nog een samsung galaxy tab 10.1 over.
Rob dit is niet juist, ik heb een voorbeeld gegeven hoe met meerdere pulsemeters in je index webpagina kan werken.
Ik dacht dat jij een mooie Index pagina had gemaakt met alleen pulsemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Met de oude webpagina had ik het inderdaad maar de nieuwe nog niet, je gaat zo snel met de veranderingen dat het niet bij te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:18:
Met de oude webpagina had ik het inderdaad maar de nieuwe nog niet, je gaat zo snel met de veranderingen dat het niet bij te houden is.
Anders geef mij je webpagina INDEX.html dan pas ik hem aan (scheelt een hoop werk voor beiden), dan kijk jij hem na en dan hebben andere tweakers ook gelijk een pagina met alleen pulsemeters. Kan je overzenden met bv www.mijnbestand.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hier 14 uur geleden weer vastgelopen (BL) versie 2.0.0.7 en sdk 4.3 :|

zucht...

[ Voor 7% gewijzigd door Bruzski op 02-06-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ik baal als een stekker. Ik kan niets meer deployen... Steeds maar weer die melding: No response from device....

Volgende week heb ik pas tijd om mijn pc te herinstalleren... :(

Mag hopen dat het dan wel weer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Gé Brander schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:10:
Ik baal als een stekker. Ik kan niets meer deployen... Steeds maar weer die melding: No response from device....

Volgende week heb ik pas tijd om mijn pc te herinstalleren... :(

Mag hopen dat het dan wel weer lukt.
Wat voor reactie krijg je als je dit probeert ?(plug in een functie in MFDeploy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Domba schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:26:
[...]

Wat voor reactie krijg je als je dit probeert ?(plug in een functie in MFDeploy)
Ik ga het proberen.
-Plug-in >>debug >>Reboot en Stop (blauwe led brand continue
-Plug-in >>debug >>Reboot[b] CLR (blauwe led gaat weeruit
-Target >> disconnect
-USB eruit en programma afsluiten
-MFDeploy opstarten en USB aansluiten
-Device USB selecteren
-Target >>connect
-Hex opzoeken
-Deploy
Wat bedoel je precies met:
-Plug-in >>debug >>Reboot CLR (blauwe led gaat weeruit

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 02-06-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Gé Brander schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:28:
[...]

Ik ga het proberen.

[...]

Wat bedoel je precies met:
-Plug-in >>debug >>Reboot CLR (blauwe led gaat weeruit
Klik op plug-in in taalbalk boven in MFdeploy, dan kies van drop down debug en van nwe dropdown Reboot en Stop onderste

Haal ini van SD kaartje voor je USB weer aan sluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Domba op 02-06-2013 22:40 . Reden: geaccentueerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Nope,
Ik denk dat er iets heel fout is.
Connecting to NetduinoPlus2_Netduino...Connected
IP Address: 192.168.1.29
No debugger!
Create TS.
Loading start at 806a86c, end 80852e0
Assembly: mscorlib (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Native (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Net (4.3.0.0)
Assembly: System (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.IO (4.3.0.0)
Assembly: System.IO (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.PWM (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.Usb (4.3.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Time (4.3.0.0)
Loading Deployment Assemblies.
Resolving.
Ready.
Cannot find any entrypoint!
Done.
Waiting for debug commands...
Reboot and Stop Command
Reboot and Stop Complete
Error: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
En nog steeds de zelfde foutmeldingen...

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 03-06-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Zo moet het ook niet!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oBJuGAwJguQ]

denken jullie nu dat ik nergens last van heb?
4.3 eruit, 4.2 erin, 4.2 eruit, 4.3 erin, alles verwijderen, alles erin, opnieuw downloaden, register kijken....

voorlopig doet nu heel mijn systeem het niet meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Willie Wortel op 03-06-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
@ Ge Brander, het lijkt niet op de zelfde type vastloper als ik kon veroorzaken (hangende tinybooter)
Ik zie de Common Language Runtime reboot hier niet eens (in MFdeploy Plug-in>>debug>>Reboot CLR)

Mijn windows is engelstalig, ik kreeg deze foutmelding in het engels, alleen als ik na afsluiten en opnieuw MFDeploy starten een hex probeerde te deployen zonder SD kaartje erin, maar niet in op dit punt een ongedefineerde class error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Voor mij is het einde verhaal, ..........berichten alhier waarbij ik mijn wenkbrauwen fronste, zo van.... die begrijpt het ook niet..... ......... is bij mij nu ook het geval. ik krijg er geen muziek meer in/uit.
Wilde een HEX 4.3 en 4.2 maken.

Nu na het deployen een blue led en verder niets. terug naar 2010 biedt geen soelaas.
houdt even op hè.......

EDIT: Visual basic 2010 up and running, back to 4.2.2 .......... een onervaren Tweaker had dit nooit gevonden.

EDIT2: Ik creëer alleen nog maar HEX bestanden onder 4.2.2 hiervoor zal je je Netduino moeten downgraden naar 4.2.2 Het project 4.3 is mislukt door gebrek aan support Netduino
Link voor Netduino en Microsoft firmware 4.2.2: http://forums.netduino.co...2-firmware-v422-update-2/

Laatste HEX 4.3 versie 2.0.0.9 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QD6WRXP8RQ8R.hex

eerste HEX 4.2.2 versie 2.0.0.9 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YVQDD8YKF4GD.hex

[ Voor 48% gewijzigd door Willie Wortel op 03-06-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik heb net de laatste HEX 4.3 versie 2.0.0.9 erop gezet .
Ging weer in 1 keer erop (sorry jongens)
Gaat goed die veranderingen in de browser.
LCD ingebouwd en kabeltjes korter gemaakt (nu nog15cm) lijkt nu al stabieler, gaat niet meteen weer uit als ik met de hand in de buurt kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:34:
Ik heb net de laatste HEX 4.3 versie 2.0.0.9 erop gezet .
Ging weer in 1 keer erop (sorry jongens)
Gaat goed die veranderingen in de browser.
LCD ingebouwd en kabeltjes korter gemaakt (nu nog15cm) lijkt nu al stabieler, gaat niet meteen weer uit als ik met de hand in de buurt kom.
Ik heb wat aan de aansturing van het display veranderd waaronder, bij rommel op je display, als je de buttons indrukt wordt de display opnieuw geinitialiseerd. Onthoud dat de buttons niet reageren als de systeminfo en tijd op het scherm te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:59:
Voor mij is het einde verhaal, ..........berichten alhier waarbij ik mijn wenkbrauwen fronste, zo van.... die begrijpt het ook niet..... ......... is bij mij nu ook het geval. ik krijg er geen muziek meer in/uit.
Wilde een HEX 4.3 en 4.2 maken.

Nu na het deployen een blue led en verder niets. terug naar 2010 biedt geen soelaas.
houdt even op hè.......

EDIT: Visual basic 2010 up and running, back to 4.2.2 .......... een onervaren Tweaker had dit nooit gevonden.

EDIT2: Ik creëer alleen nog maar HEX bestanden onder 4.2.2 hiervoor zal je je Netduino moeten downgraden naar 4.2.2 Het project 4.3 is mislukt door gebrek aan support Netduino
Link voor Netduino en Microsoft firmware 4.2.2: http://forums.netduino.co...2-firmware-v422-update-2/

Laatste HEX 4.3 versie 2.0.0.9 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QD6WRXP8RQ8R.hex

eerste HEX 4.2.2 versie 2.0.0.9 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YVQDD8YKF4GD.hex
Heel begrijpelijk, jammer maar begrijpelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:39:
[...]

Heel begrijpelijk, jammer maar begrijpelijk. :'(
4.3, 4.2.2.2 of 4.2.0.1.. blijft gewoon vastlopen met blue led, ene keer naar paar dagen en dan weer na aantal weken!

jammer toch voor dit project ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 03-06-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:08:
[...]

4.3, 4.2.2.2 of 4.2.0.1.. blijft gewoon vastlopen met blue led, ene keer naar paar dagen en dan weer na aantal weken!

Vastlopen deed hij niet met 4.2 en nu ook niet met 4.3 , joop heeft dat super opgelost, maar als i er tegenop zie om de hex te vernieuwen is er niet veel lol aan, alleen kan joop daar niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:33:
[...]

Ik heb wat aan de aansturing van het display veranderd waaronder, bij rommel op je display, als je de buttons indrukt wordt de display opnieuw geinitialiseerd. Onthoud dat de buttons niet reageren als de systeminfo en tijd op het scherm te zien zijn.
Willie bedankt en ik zal het opschrijven van die buttons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:23:
[...]

Vastlopen deed hij niet met 4.2 en nu ook niet met 4.3 , joop heeft dat super opgelost, maar als i er tegenop zie om de hex te vernieuwen is er niet veel lol aan, alleen kan joop daar niets aan doen.
amen! joop kan er zeker niets aan doen en doet zijn stinkende best om er een leuk project van te maken :'( :'(

alleen die vastlopers en ondersteuning van netduino heh, NOT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Beste mensen,
Dit gaat niet goed, zo sterft een mooi project.
Misschien even terug naar af, ik lees al lang dit forum, sinds de hex verspreiding gaat het niet goed.
Ik gebruik nog v1 en die loopt redelijk stabiel, ik ben er van overtuigd dat een watchdog een oplossing is voor het sporadisch uitvallen om wat voor reden ook, helaas wil Joop hier niet aan.
Toch is het nodig, je moet de ND dan programmeren als een soort Plc, een cyclische machine dus.
Maar dit is niet zo'n grote aanpassing als het lijkt.
Ik migreer gezien de meldingen niet meer naar v2. Ik heb mij voorgenomen dan maar mijn eigen weg te gaan. Ik ben hier geen voorstander van maar "dit" leid tot heel veel ergernis.
Mijn voorstel, weer gewoon programma laden en watchdog realiseren. Lcd oa voor monitoring.
Nogmaals geen capitulatie maar de meeste kans op succes. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

RuudMR schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:43:
ik ben er van overtuigd dat een watchdog een oplossing is voor het sporadisch uitvallen om wat voor reden ook, helaas wil Joop hier niet aan. :'(

Toch is het nodig, je moet de ND dan programmeren als een soort Plc, een cyclische machine dus.
Maar dit is niet zo'n grote aanpassing als het lijkt. O+

Ik heb mij voorgenomen dan maar mijn eigen weg te gaan. Ik ben hier geen voorstander van maar "dit" leid tot heel veel ergernis.
Mijn voorstel, weer gewoon programma laden en watchdog realiseren.
Nogmaals geen capitulatie maar de meeste kans op succes. :) :) :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Als alles kan op 4.2 is dat toch ook goed? Die kan je tenminste normaal deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ik ben de laatste weken wat afwezig wegens drukte thuis, werk en andere zaken, maar volg alles wel. Het is uitermate frustrerend dat we gewoon geen reactie krijgen van de Netduino crew op toch wel wat basale vragen en verwachtingen. Niet eens een melding dat ze het nog niet weten, wat natuurljik ook kan, maar gewoon helemaal niets. En daar erger ik me nog wel het meeste aan.

Wat mij betreft heeft RuudMR gelijk en zal er gewoon een watchdog ingebouwd kunnen worden. Daar is niets ergs aan en dat kan problemen die enkele hebben zonder meer oplossen. Een device is namelijk een som van hardware en software. Of je het een of het ander in hardware of software oplost is om het even natuurlijk.

Verder ben ik bereid om enkele prototype bordjes te gaan laten maken als ik weer wat meer tijd heb zodat het voor de wat minder handige onder ons iets benaderbaarder is.

Ik geef zeker nog niet op, maar heb maar beperkt de tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Voor wat het waard is, omdat ik het niet exact en uitvoerig getest heb
Ik ben vandaag even bezig geweest om beide Netduino's op de zelfde pulsmeters aan te sluiten via opto's zodat ik gelijktijdig verschillende versies kan draaien op beide ND+2 met de zelfde set pulsmeters (ik heb geen P1).

Als het verbruik te hoog wordt door de keuze van een te kleine pull-up weerstand, dan bevriest de netduino na enige tijd. Geen reset, niet via netwerk bereikbaar, alleen een power cycle brengt weer even leven erin. (voeding beide 9V 1A ) Ik zit weerop 1k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:08:
[...]

Bruzski, je moet wel lokale en globale problemen weten te scheiden. Waar je over schrijft, een blue led was indien wordt verzonden naar een data provider. Ik dacht dat dit probleem al een tijdje niet meer speelde door de workaround die in de versie zit sinds een aantal maanden. Dit heeft verder niets te maken met 4.x

Waarom jou Netduino naar jou zeggen periodiek "hangt", weet ik veel. Als je een LCD zou hebben zou je meer weten want dan kan je verschillende processen monitoren. Het is ontzettend moeilijk om af te gaan op alleen de boodschap "hangt" , ik kan daar niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Ik lees veel over de USB problemen, Meestal een lokaal probleem van de PC. Vaak omdat de USB poort in de war raakt van alles wat op en af geschakeld wordt.

Het herstel is niet altijd eenvoudig. Zonder kennis is een herinstallatie van Windows het meest eenvoudige. Met iets meer kennis is er veel te vinden in het register en in de driver store van Windows. En mensen met heel veel kennis hebben eenvoudige tools waarmee ze te problemen proberen op te lossen. Want een PC is om te gebruiken en niet om steeds opnieuw te installeren.

Zelf heb ik de problemen niet en ondanks alle beschikbare PC's kan ik het ook niet veroorzaken. En dus niet proberen op te lossen. Vandaar een aantal mogelijke zaken om te proberen.

1. Download de USBDeview. Hiermee kunnen alles USB devices beheerd worden. En dus ook de driver verwijderd worden.
2. Als bovenstaande niet lukt volg dan deze stappen eens. resolves some USB problems

En als zelf dat niet werkt hoor ik het graag zodat ik nog verder kan wroeten in Windows (da's m'n vak) om dit opgelost te krijgen zodat het project weer verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Willie Wortel schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:55:
[...]

Bruzski, je moet wel lokale en globale problemen weten te scheiden. Waar je over schrijft, een blue led was indien wordt verzonden naar een data provider. Ik dacht dat dit probleem al een tijdje niet meer speelde door de workaround die in de versie zit sinds een aantal maanden. Dit heeft verder niets te maken met 4.x

Waarom jou Netduino naar jou zeggen periodiek "hangt", weet ik veel. Als je een LCD zou hebben zou je meer weten want dan kan je verschillende processen monitoren. Het is ontzettend moeilijk om af te gaan op alleen de boodschap "hangt" , ik kan daar niets mee.
lokaal, globaal? ik heb alleen maar last van die verdraaide blue led die soms opduikt en is nooit anders geweest :| en zit vermoed ik in alle firmwares! maar kennelijk ben ik de enigste die hier over "zeurt" en dat die de hex niet altijd vind, vind ik niet zo'n punt want daar zal vast wel een oplossing voor komen :/

ook heeft dat ding ontzettend veel last van statische vervuiling :/ als ik met me hand langs de netduino wrijf of de netduino vastpak bij de netwerk aansluiting licht het blauwe ledje op :? ik ga de boel in een behuizing stoppen en kijken of dat nog helpt!

[ Voor 11% gewijzigd door Bruzski op 04-06-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat laatste heb ik ook, maar ik raak hem normaal niet aan omdat hij in de meterkast ligt, wel in een behuizing, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ter info, eindelijk een reactie via Twitter:
@GeB1970 We have the 4.3 firmware ready to go but are waiting on the .NET MF 4.3 QFE1 update to make it official. We're excited for 4.3 too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:20:
[...]

ook heeft dat ding ontzettend veel last van statische vervuiling :/ als ik met me hand langs de netduino wrijf of de netduino vastpak bij de netwerk aansluiting licht het blauwe ledje op :? ik ga de boel in een behuizing stoppen en kijken of dat nog helpt!
Vraag dit maar aan RuudMR, die heeft het meest verstand van elektronica.

Je kan je Netduino niet laten draaien zonder behuizing, daar is de elektronica veel te gevoelig voor.!.
Alleen al met je hand erlangs zonder aan te raken maakt de elektronica onstabiel, bij mij gaan alle ledjes aan en uit als ik er langs ga met mijn vinger. Misschien iets voor in een freak show.

Al mijn Netduino's zitten in behuizingen zoals oude Router kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
JNSchouten schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:47:
Ik lees veel over de USB problemen, Meestal een lokaal probleem van de PC. Vaak omdat de USB poort in de war raakt van alles wat op en af geschakeld wordt.

.....

En als zelf dat niet werkt hoor ik het graag zodat ik nog verder kan wroeten in Windows (da's m'n vak) om dit opgelost te krijgen zodat het project weer verder kan.
En dat is nu juist de bottle-neck, er is nog geen goede USB driver beschikbaar voor de Netduino v2 <->Microsoft 4.3 microSDK

Maar er is goed nieuws, Ge Brander heeft tweet contact met Chris Walker, de rovershoofdman van Secret Labs, en weet te vertellen dat de driver klaar is maar er gewacht wordt op een update van Microsoft.
Dit zal oa ongetwijfeld een fix voor de bug zijn die wij hebben ontdekt. Zo simpel kan het leven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
@RuudMR, zoals hierboven al indirect is gevraagd: kun jij met jouw kennis en ervaring iets zeggen over statische elektriciteit?
Moet de GND op de ND aan de aarde gehangen worden?
Sowieso lijkt het me beter als de ND netjes in een behuizing is geplaatst.

Bij mij ligt de ND nog steeds op het breadboard op m'n Ferrarismeter. GND is niet geaard. Opstelling draait vanaf 10-04 nog steeds probleemloos.
Dat ledjes gaan branden zodra je met je hand in de buurt komt van de ND, herken ik niet. Misschien maakt bijv. de soort vloer(bedekking) het verschil?
Wel heb ik in het verleden last gehad van onterechte pulsen van de deurbeltrafo, maar dat lijkt minder geworden te zijn toen ik de draden van de S0-tellers naar de ND iets anders heb gelegd. 'k Heb nog een meter shielded TP-kabel liggen, maar die heb ik tot op heden niet gebruikt.
Als de ontwikkelingen met het display zijn uitgekristalliseerd en goed werkt, ga ik een behuizing maken, waarin ik het display wil opnemen. Leuk klusje voor in de zomervakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Bruzski schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 01:20:
[...]

lokaal, globaal? ik heb alleen maar last van die verdraaide blue led die soms opduikt en is nooit anders geweest :| en zit vermoed ik in alle firmwares! maar kennelijk ben ik de enigste die hier over "zeurt" en dat die de hex niet altijd vind, vind ik niet zo'n punt want daar zal vast wel een oplossing voor komen :/

Ik zelf herken dit niet.
Maar mijn netduino zit ook 30 cm van mijn p1 meter, dus lekkere korte draadjes.
Aparte voeding van 9 volt 1000 mA
En netjes in een behuizing, zal er binnenkort even foto's van posten, geeft andere mogelijk inspiratie.
En goedkoop, voor een paar euro te koop in elke bouwmarkt.

Denk dat er veel ruis / vervuiling over de lijn komt, bij lange draaiden, of waar de draden langs lopen, zoals een bel trafo of andere electronisch item. Of dat de voeding niet lekker is.

Is het anders een idee om in de Ms Excel lijst te zetten hoe lang de draden zijn tussen de p1 en netduino en tussen de s0 meter en de netduino. want denk dat dit het grootste probleem is wat we nu hebben.

Of jij hebt toevallig een rotte netduino Bruzski, kan ook het is electronica.... maar verwacht ik niet.

Indien gewenst mag hij wel een tijdje bij mij logeren, om te kijken of hij bij mij correct draait.
Krijg jij die van mij te leen, die wel goed functioneert.

Van het weekend een extra stroom kabel getrokken van de meterkast naar de zonnepanelen.
Dus deze week een s0 meter er tussen zetten, en kan ik dit ook apart loggen ipv de p1 aansluiting.

Heeft iemand ook deze s0 meter "VOLTCRAFT DPM1L32-D" en welke weerstand hebben jullie er dan tussen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Nieuwe tab, allerhande.....

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/newday_zps4e286a91.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 14:08
S0 KwH din voor heel weinig: http://www.aliexpress.com...tal-disply/695870527.html

Ik heb er zelf 8 besteld, per groep een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
In Versie 2.0.1.0 is het automatisch inladen van de Netduino geheugen variabelen na een re-config ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/reload2_zpsd35741e1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Willie Wortel op 04-06-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:50
Willie Wortel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:58:
In Versie 2.0.1.0 is het automatisch inladen van de Netduino geheugen variabelen na een re-config ondersteund.

[afbeelding]
Je gaat erg rap Willie Wotel.
Als ik z'n bete wil downloaden, bv versie 2.0.1.0
Waar is deze dan te vinden, want deze staat niet op codeplex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie, welke versie kunnen we weer via Codeplex aan gaan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:52:
Willie, welke versie kunnen we weer via Codeplex aan gaan bieden?
We hadden afgesproken dat we de programma code aan de Tweakers aanbieden als versie 4.3 van Netduino vrijkomt en we het er over eens zijn dat wat we aanbieden dat we daar niet mee voor lul staan. 8)
MAW niet barsten van de fouten want dat is onze eer te na en al onze ideeën erin verwezenlijkt zijn, toch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb de onewire temperatuur meter binnen, nu nog het aansluit schema, dan kan ik het testen. Wie heeft zo een schema, het is een DB18B20 van OneWire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Willie Wortel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:11:
Ik heb de onewire temperatuur meter binnen, nu nog het aansluit schema, dan kan ik het testen. Wie heeft zo een schema, het is een DB18B20 van OneWire.
Ik heb de grn en 5v van de onewire op de grn van de Netduino.
En de data op D8 en ertussen een weerstand van 4.7Kohm van de 5v van Netduino naar de Datakabel.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
Willie Wortel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:53:
[...]

En dat is nu juist de bottle-neck, er is nog geen goede USB driver beschikbaar voor de Netduino v2 <->Microsoft 4.3 microSDK

Maar er is goed nieuws, Ge Brander heeft tweet contact met Chris Walker, de rovershoofdman van Secret Labs, en weet te vertellen dat de driver klaar is maar er gewacht wordt op een update van Microsoft.
Dit zal oa ongetwijfeld een fix voor de bug zijn die wij hebben ontdekt. Zo simpel kan het leven zijn.
De bottle-neck zit 'm volgens mij niet in de nieuwe driver maar in de driver die de eigen Windows geladen heeft.Windows zal de driver toewijzen aan de port die gebruikt wordt. Door de driver te verwijderen zal de Netduino een nieuwe driver aanbieden aan Windows en dus weer helemaal nieuw zijn voor het systeem. Dit is algemeen de oplossing als er problemen zijn met USB verbindingen. Als het voor sommige installaties wel werkt zullen de andere Windows versies vervuiling hebben waardoor het niet werkt.

Probeer het gewoon, want wachten op 4.3 moeten we toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
Aansluiten OneWire BS18..20

Afbeeldingslocatie: http://bildr.org/blog/wp-content/uploads/2011/06/DS18S20-hookup-400x237.png

Aansluiten kan op 5v maar ook op 3V

[ Voor 13% gewijzigd door JNSchouten op 04-06-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
JN Schouten, ik had mijn twijfels of er nog wel een update van Netduino zou komen, het duurt te lang en soms slaan bedrijven een weg in die we niet begrijpen. Met het nieuws van Gé Brander dat de update eraan zit te komen zet ik alles terug naar 4.3 maar hou ook 4.2.2 aan. Ik heb alle oude drivers handmatig uit het register gemieterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
De watermeter is binnen. Wordt binnenkort door mijn schoonvader geplaatst. Kan ik dat ook gaan meenemen :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sVsZ8SAEtD5PO1IQwTsx7Y5s/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Ben benieuwd naar je ervaringen, Gé!
Naar welke provider ga je de waterverbruiksgegevens uploaden?

Graag zou ik dit ook gaan doen. Ik twijfel echter nog even over de aanschaf van de meter.

Volgens Vitens worden meters 1x per 10 à 12 jaar vervangen. Ik woon echter al in de woning sinds 2002 en de meter ziet er niet alsof 'ie kort voor 2002 is geplaatst. Volgens mij is het nog gewoon de meter die bij de bouw in 1988 is geplaatst.
Nu schijnt Vitens tussen 2006 en 2016 alle meters in hun gebied te vervangen. Ik heb vragen neergelegd over de planning, maar daar heb ik nog steeds geen reactie op gehad.

Al met al een erg interessante uitbreiding van het ND-Tweakers-project! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cranberry op 04-06-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Cranberry schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:06:
Ben benieuwd naar je ervaringen, Gé!
Naar welke provider ga je de waterverbruiksgegevens uploaden?
Uiteindelijk wil ik alles naar een SQL Server database uploaden en vandaaruit met Reporting Services de data zichtbaar maken, bij voorkeur in de cloud (Azure). Voorlopig blijft PVOutput.org en Xively de primaire output richting.
Graag zou ik dit ook gaan doen. Ik twijfel echter nog even over de aanschaf van de meter.

Volgens Vitens worden meters 1x per 10 à 12 jaar vervangen. Ik woon echter al in de woning sinds 2002 en de meter ziet er niet alsof 'ie kort voor 2002 is geplaatst. Volgens mij is het nog gewoon de meter die bij de bouw in 1988 is geplaatst.
Nu schijnt Vitens tussen 2006 en 2016 alle meters in hun gebied te vervangen. Ik heb vragen neergelegd over de planning, maar daar heb ik nog steeds geen reactie op gehad.

Al met al een erg interessante uitbreiding van het ND-Tweakers-project! :)
De meter wordt na de meter van Waternet geplaatst. Je mag de watermeter zelf natuurlijk niet vervangen. Dus waar Waternet de huidige meter ooit mee gaat vervangen maakt me niet uit. Misschien dat er ooit een Waternet watermeter aangesloten wordt op de slimme meter. Dat zou geweldig zijn, maar tot die tijd blijft het voor mij op deze manier de meest aantrekkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Vandaag mijn Netduino plus 2 ontvangen en benodigde elektronica onderdelen om P1 poort te kunnen monitoren van ISKRA MT382. Uitlezen S0 van kWh meter volgt later (heb reeds data vanuit mijn omvormer)

Bij Netduino Plus v1 staat duidelijk aangegeven wat er benodigd is, maar ben daar niet helemaal zeker van bij V2. Total package V2 beta (20130513_2300) van de site http://p1netduinoplusv2.codeplex.com heb ik opgehaald. In de documentatie is het niet duidelijk of je ook een webserver moet installeren.

Daarnaas de vraag: wat is raadzaam om te doen; bovenstaande versie installeren volgens v2 beta documentatie of wachten op Netduino en dus op nieuwe versie in codeplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
M.H.Berghuis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:33:
Vandaag mijn Netduino plus 2 ontvangen en benodigde elektronica onderdelen om P1 poort te kunnen monitoren van ISKRA MT382. Uitlezen S0 van kWh meter volgt later (heb reeds data vanuit mijn omvormer)

Bij Netduino Plus v1 staat duidelijk aangegeven wat er benodigd is, maar ben daar niet helemaal zeker van bij V2. Total package V2 beta (20130513_2300) van de site http://p1netduinoplusv2.codeplex.com heb ik opgehaald. In de documentatie is het niet duidelijk of je ook een webserver moet installeren.
In principe is er voor het uitlezen van de P1 poort niets extra nodig of anders te configureren voor wat betreft de hardware ten opzichte van de V1 of V2 hardware of V1 of V2 software.
De website kan je gewoon vanaf de harddisk runnen door de index.html te dubbelklikken. Daarnaast kan je de software ook vanuit de cloud of vanaf een NAS draaien.
Daarnaas de vraag: wat is raadzaam om te doen; bovenstaande versie installeren volgens v2 beta documentatie of wachten op Netduino en dus op nieuwe versie in codeplex
Als je een beetje hobby houdt en het niet erg vind dat er wat fout kan gaan, ga dan lekker aan de gang met de V2 bèta software. Ben je meer iemand die geen uitdaging zoekt daarin, gebruik dan de V1.3.x software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Gé Brander schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:41:
[...]

In principe is er voor het uitlezen van de P1 poort niets extra nodig of anders te configureren voor wat betreft de hardware ten opzichte van de V1 of V2 hardware of V1 of V2 software.
De website kan je gewoon vanaf de harddisk runnen door de index.html te dubbelklikken. Daarnaast kan je de software ook vanuit de cloud of vanaf een NAS draaien.
Duidelijk
Gé Brander schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:41:
[...]

Als je een beetje hobby houdt en het niet erg vind dat er wat fout kan gaan, ga dan lekker aan de gang met de V2 bèta software. Ben je meer iemand die geen uitdaging zoekt daarin, gebruik dan de V1.3.x software.
Bedoel je daar ook herinstallatie Windows mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
M.H.Berghuis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:59:
[...]

Duidelijk

[...]

Bedoel je daar ook herinstallatie Windows mee?
Hahahahahahaha... Deze opmerking moest ik even heel hard om lachen. Like :)
Uhm... Nee, dat bedoel ik daar niet mee.
De opmerking hierboven met het verwijderen van de USB driver voor de Netduino ga ik vanavond maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHB1968
Gé Brander schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Hahahahahahaha... Deze opmerking moest ik even heel hard om lachen. Like :)
Uhm... Nee, dat bedoel ik daar niet mee.
De opmerking hierboven met het verwijderen van de USB driver voor de Netduino ga ik vanavond maar even proberen.
In dat geval wil ik wel spelen met de beta software.

Mocht het testen met V2 beta software niet lukken / tegenvallen o.i.d. is het dan nog steeds mogelijk om V1.3.x te installeren?
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste