[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Willie Wortel schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:47:
[...]

RuudMR, zou jij voor ons een aansluitschema willen maken voor de display, je ebt het over trek weerstanden ertussen, howto?. Jij bent de technische Tweaker hier. 8)
RuudMR je bedoelt dit met 2x 4k7?:Afbeeldingslocatie: http://doc.byvac.com/images/e/e0/Bv4618_i2c.gif

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Domba:
Helemaal goed, trekweerstanden zijn altijd weerstanden vanaf de lijn naar de plus.
In dit geval naar de 3,3 volt.
Kijk maar naar alle applicatiesheets van i2c chips het staat altijd aangegeven, weerstanden op de bron monteren, dus niet op de display maar bij voorkeur op de ND.
Nogmaals, i2c lcd in de meterkast met keyboard bv. Serieel voor op afstand, het liefst gebufferd via de al aanwezige chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Zomaar een vraag van een leek.
Mag je ook 1 weerstand gebruiken en die splitsen naar SCL en SDA?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32
klump4u schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:43:
Zomaar een vraag van een leek.
Mag je ook 1 weerstand gebruiken en die splitsen naar SCL en SDA?
Nee, dan krijg je een heel ander schema. Niet doen dus.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Klump4u,
Ben benieuwd hoe je dat wil doen, weerstandje doorzagen?
Nee, sorry, het moet zoals in het domba schema.
Even over de werking:
De dataoverdracht vind plaats via de SDA (data) lijn op de flank(verandering) van het potentiaal op SCL (clock). Het is dus mogelijk en dit gebeurt dus ook dat de datasnelheid veel hoger kan zijn dan bij serieel.
Daarom is het kwetsbaarder met lange lijnen. Behalve dit, het signaal is bidirectioneel, er vind datauitwisseling alle richtingen plaats. Een soort party lijn, met meerdere gebruikers. Daarom kan je keys goed inlezen.
Maar de ND blijft de master, de dirigent dus.
Bij serieel loopt aan de ontvangkant een 2e clocksignaal om de data in te clocken.
Langzamer maar doorgaans erg betrouwbaar. En de data loopt over één lijntje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:38:
Domba:
Helemaal goed, trekweerstanden zijn altijd weerstanden vanaf de lijn naar de plus.
In dit geval naar de 3,3 volt.
Kijk maar naar alle applicatiesheets van i2c chips het staat altijd aangegeven, weerstanden op de bron monteren, dus niet op de display maar bij voorkeur op de ND.
Nogmaals, i2c lcd in de meterkast met keyboard bv. Serieel voor op afstand, het liefst gebufferd via de al aanwezige chip.
RuudMR, de 3.3Volt moet dat niet 5volt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:41:
[...]

RuudMR, de 3.3Volt moet dat niet 5volt zijn?
3,3V of 5V, de pull-up weerstand waarde is niet zo heel kritisch, als ze er maar zijn vanwege de "open-drain" principe, 1k8-10k zou werken volgens deze uitleg

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Gé,
Ja, met buffers er tussen gaat het op afstand gewoon goed werken.
http://www.byvac.com/bv3/...ct&path=54&product_id=102
Wel altijd 2 gebruiken, dit systeem wordt vaak in beveiligings terminals toegepast.
Willy,
De processor op de ND loopt op 3,3 volt dus tegen 3,3 volt moeten de trekweerstanden komen.
Ik heb het destijds op de ND ook gemeten.
Nou zijn de uitgangen ook compatibel met 5 volt, dus het zal vast wel werken.
Het zijn een soort sink uitgangen.

Voordeel van een serieel display, je kan er probleemloos 10 aansluiten. Twee of meer mag natuurlijk ook, zonder sw aanpassingen.
Gewoon parallel aansluiten, ook overdracht naar een derde systeem gaat eenvoudig.
I2c kan ook maar dit moet geadresseerd via de sw, kan niet zo maar parallel.
Dwz is lastig programmeerbaar.
Serieel is ook makkelijk in de sw, je kan gewoon de data naar de ingebouwde uart zenden.
Dit is meer gestandaardiseerd. Bv 9600baud. 8bit. :)
Domba, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR, als alles goed draait (en de Mobile APP klaar is (niet onbelangrijk)) zal ik seriële ondersteuning voor de LCD in de software hatseflatsen. Maar er is nog heel wat te doen en waterverbruik loggen spreekt me ook wel aan.

Het leuke aan dit project is dat we er allemaal wat van opsteken, het is geen alledaagse meuk.

Leuk is ook dat er meerdere LCD displays aan te sturen zijn, nu staat het adres 0x27 maar je kan evengoed een tweede LCD op 0x3F aansturen, is leuk toch. Dit zal ik in de software verwerken.

[ Voor 22% gewijzigd door Willie Wortel op 27-05-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willie, geweldig.
De waterlogging vind ik ook een goed idee.
Ik ga kijken of een sensor zelf te maken is, de senoren die te koop zijn vind ik erg duur.
Er zit in de watermeter een spiegend vlakje.
Als er een display op zit zijn de ledjes ook niet meer zo nodig. Er komen weer wat poorten vrij.
Een poort vind ik wel erg handig, dat is d13 de puls monitor, hieraan kan je zien dat de ND werkt.
Misschien wil je ook een uitgangpoort reserveren waar een cyclische puls uitkomt, hieraan kan dan zonodig de watchdog worden gekoppeld.
Ik zie niet op tegen wat hardware, voor mij is betrouwbaarheid en veelzijdigheid het belangrijkste.
Misschien kunnen we tzt een printje maken bovenop de ND maar om het betaalbaar te maken moet er wel een serie achter zitten. Echt het ontwerp is bijzonder. Het moet dan betrouwbaar maar ook universeel zijn.
En dat wordt het steeds meer. Misschien tzt iets voor Elektor. :)
Ik wil met de print wel van dienst zijn, maar dit later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
RuudMR schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:39:
Willie, geweldig.
De waterlogging vind ik ook een goed idee.
Ik ga kijken of een sensor zelf te maken is, de senoren die te koop zijn vind ik erg duur.
Er zit in de watermeter een spiegend vlakje.
Als er een display op zit zijn de ledjes ook niet meer zo nodig. Er komen weer wat poorten vrij.
Een poort vind ik wel erg handig, dat is d13 de puls monitor, hieraan kan je zien dat de ND werkt.
Misschien wil je ook een uitgangpoort reserveren waar een cyclische puls uitkomt, hieraan kan dan zonodig de watchdog worden gekoppeld.
Ik zie niet op tegen wat hardware, voor mij is betrouwbaarheid en veelzijdigheid het belangrijkste.
Heerlijk al dat enthousiasme :)
Misschien kunnen we tzt een printje maken bovenop de ND maar om het betaalbaar te maken moet er wel een serie achter zitten. Echt het ontwerp is bijzonder. Het moet dan betrouwbaar maar ook universeel zijn.
En dat wordt het steeds meer. Misschien tzt iets voor Elektor. :)
Ik wil met de print wel van dienst zijn, maar dit later.
Dit zetten we in de wachtkamer op nummer 1 :) Dat zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
Het gaat wel weer erg hard hier
Helemaal super
kan niet wachten tot mijn ndplus2 binnen is
En natuurlijk mijn kabeltjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Nou vandaag even de nieuwe hex er in gooien maar helaas, krijg veel meldingen no response from device. Alles al geprobeerd atm kwa drivers, sw, virusscanner, enz enz.

connecten kan
pingen kan
device info kan
alles lijkt ok maar niet laden

met 4,2 wel maar dan krijg je die signing melding
schiet mij maar lek
als iemand nog ideeën heeft.....voor nu de V1 er aan, 2x vast op 1 dag vandaag is me te gek.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:03:
Nou vandaag even de nieuwe hex er in gooien maar helaas, krijg veel meldingen no response from device. Alles al geprobeerd atm kwa drivers, sw, virusscanner, enz enz.

connecten kan
pingen kan
device info kan

schiet mij maar lek
als iemand nog ideeën heeft.....voor nu de V1 er aan, 2x vast op 1 dag vandaag is me te gek.
mmm, ik vind die 4.2.0.0 driver onder apparaatbeheer/usb controllers die in 4.3 SDK verwerkt is dubieus, googlen leverd ook niets op, mijn hex errors zijn wel gelukkig na win7 herinstallatie weg :)

wel belangrijk is misschien je antivirus tijdelijk uit te zetten, heb namelijk het idee dat bij sommige mensen poorten worden geblokkeerd :/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Virusscanner was uit en hangt aan usb.
Heel vaag maar is iets sw matig, bug in de netduino sdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:03:

connecten kan
pingen kan
device info kan

schiet mij maar lek
Heb ik ook wel eens, No respons from device. Mijn computer opnieuw opstarten biedt bij mij uitkomst.
De usb driver is hier de boosdoener, waarschijnlijk een verkeerde instelling in het windows register.

Het is beta software van Netduino maar ik vind het te lang duren voordat er een definitieve versie uitkomt. Nu heeft Microsoft al een half jaar geleden de 4.3 uitgebracht maar wordt nog steeds niet ondersteund.
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/stuurprog_zpsb29f79a7.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 28-05-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:33:
[...]
Het is beta software van Netduino maar ik vind het te lang duren voordat er een definitieve versie uitkomt. Nu heeft Microsoft al een half jaar geleden de 4.3 uitgebracht maar wordt nog steeds niet ondersteund.
[afbeelding]
Misschien tijd dat we eens gaan vragen op het Netduino forum... Er wordt ook totaal niet gereageerd op vragen aan de contactpersoon daar. Heel raar.

http://forums.netduino.co...rmware-v430-beta-1/page-2

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 28-05-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik weet ook zeker dat eea niet gezocht moet worden in software fouten door ons gemaakt.
Het enige wat wij kunnen doe is workarounds schrijven in de hoop het opgelost te hebben. Dit is ook het geval met de laatste HEX met de reparatie voor Rolco, maar als hij de Hex niet ingeladen krijgt houdt het op.

Voor de HEXen in de Netduino's te laden (beneden in huis) heb ik een Netboekje en moet zeggen geen last ergens mee maar baal er wel van dat het niet gladjes verloopt bij Rolco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:17:
Ik weet ook zeker dat eea niet gezocht moet worden in software fouten door ons gemaakt.
Het enige wat wij kunnen doe is workarounds schrijven in de hoop het opgelost te hebben. Dit is ook het geval met de laatste HEX met de reparatie voor Rolco, maar als hij de Hex niet ingeladen krijgt houdt het op.
Daarom op het Netduino forum gaan vragen waar de RTM blijft. Als we er maar genoeg naar vragen moet er toch wel een keer een antwoord komen? (of valse hoop?)
Voor de HEXen in de Netduino's te laden (beneden in huis) heb ik een Netboekje en moet zeggen geen last ergens mee maar baal er wel van dat het niet gladjes verloopt bij Rolco.
Hij is niet de enige hoor! Ik heb ook steeds problemen maar door tijdgebrek heb ik er nog niet volledig in kunnen duiken... Ik zou het alleen zo hopeloos vinden om mijn PC opnieuw te installeren om dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Werkt het laden ook op een macbook , die heb ik nog liggen helemaal schoon.
Kan ik die proberen.
Anders pak ik vanavond een andere pc of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

mm, ze geven wel toe dat er bugs zijn waar ze aan werken
http://forums.netduino.co...ware-v430-beta-1/?p=48796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Knopjes van de lcd een begin gemaakt met functionaliteit, ververs interval en kleuren (sommige zijn bij mij kapot)

[YouTube: http://youtu.be/AQyJcjVIA5g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
nieuwe HEX versie 2.0.0.7 met verbeteringen en LCD Display met button ondersteuning voor de kleuren

Zonder de bijbehorende nieuwe webpagina's heb je niets aan deze file! de Webpagina's bij Gé Brander en Rolco

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UUU6DRNFJGPB.hex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Start mijn pc op, download nieuwe hex en start mfdeploy 4.3 en dacht even dat ie het ging doen totdat...
Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/nieuwe.jpg

zo jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Kun je nog wel V2.0.1 beta laden?

De volgende meldingen zouden zijn geweest
Found debugger!
Create TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
'k Kan me de afwegingen om de hex-file te publiceren heel erg goed voorstellen. Als nu echter blijkt dat juist het laden van die hex voor veel problemen zorgt, is het misschien het overwegen waard dan maar op 'oude manier' de software te deployen. ?

Misschien is het al genoemd, maar is het voor de applicatie op zich (dus niet tbv de hex deployment) noodzakelijk dat de 4.3 (beta)-firmware voor de ND wordt gebruikt? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar de resultaten/stabiliteit met de nieuwe code i.c.m. de 4.2 FW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Domba schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:01:
Kun je nog wel V2.0.1 beta laden?

De volgende meldingen zouden zijn geweest
Found debugger!
Create TS.
Ik ga er vanuit van niet omdat hij nu gelijk roept no response from device, ik ben nu even alles aan het uninstallen en installeren, kijken wat er dan gebeurd, de V1 loopt dus kan ik hier even zoeken waarom dit is.

Ik zie wel dat ik ook een framework 4.5 op de pc had.... Hoe dat kan is me een raadsel maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:10:
[...]
Ik zie wel dat ik ook een framework 4.5 op de pc had.... Hoe dat kan is me een raadsel maar nu niet meer.
misschien per ongeluk een update ontvangen?
wat ik al zei, bij mij heeft een schone windows installatie geholpen, geen "no response error" meer ;)

pm'tje naar RolCo :)

[ Voor 83% gewijzigd door Bruzski op 28-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Cranberry schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:08:
'k Kan me de afwegingen om de hex-file te publiceren heel erg goed voorstellen. Als nu echter blijkt dat juist het laden van die hex voor veel problemen zorgt, is het misschien het overwegen waard dan maar op 'oude manier' de software te deployen. ?

Misschien is het al genoemd, maar is het voor de applicatie op zich (dus niet tbv de hex deployment) noodzakelijk dat de 4.3 (beta)-firmware voor de ND wordt gebruikt? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar de resultaten/stabiliteit met de nieuwe code i.c.m. de 4.2 FW...
Ik denk niet dat het aan de hex ligt, maar aan iets anders.
Ik heb met geen enkele hex tot nu toe enig probleem.
W7 met zowel 4.2 als 4.3 erop, maar ik heb enkel ND+2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zit in de pc inderdaad, nieuwe installatie is ff geen optie, dus zoeken waarom of andere pc, maar ik wil het ook weten waarom, ik ben niet de enige die probs heb, als dat zo was deed ikmgeen moeite.

Gekke is dat 4.2 die melding weer niet geeft maar alleen die signing.
4.3 kan ik connecten met de netduino, gegevens opvragen maar bij deploy zegt ie no response, ik vind het vaag.

NFW 4.5 komt overigens met visual studio mee zie ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Rol-Co op 28-05-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:02:
[...]

Als je pvoutput bedoel, die werkt met een timestamp, de data moet voorzien zijn met de logtijd.
Geen juiste tijd, geen data. Je hebt echt of de timeserver via internet nodig of een tijdmodule kopen.
De tijd hoeft toch alleen opnieuw ingesteld te worden als de Netduino reboot? Hij kan toch wel 12 uur zonder tijdsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:47:
Zit in de pc inderdaad, nieuwe installatie is ff geen optie, dus zoeken waarom of andere pc, maar ik wil het ook weten waarom, ik ben niet de enige die probs heb, als dat zo was deed ikmgeen moeite.

Gekke is dat 4.2 die melding weer niet geeft maar alleen die signing.
4.3 kan ik connecten met de netduino, gegevens opvragen maar bij deploy zegt ie no response, ik vind het vaag.

NFW 4.5 komt overigens met visual studio mee zie ik nu.
Kan je niet een vmware maken met nieuwe windows install? In Vmware workstation kan je ook een snapshot maken nadat je een schone install hebt gedaan, zo kan je weer snel terug als er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Prima idee!
VMware Workstation is echter niet gratis. Wel kun je 'm 30 dagen gratis gebruiken.
VirtualPC van Microsoft zou dat ook moeten kunnen en is afaik wel kosteloos te krijgen/gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:33:
Start mijn pc op, download nieuwe hex en start mfdeploy 4.3 en dacht even dat ie het ging doen totdat...
[afbeelding]

zo jammer :/
Microsoft krijgt zo onbedoeld een slechte naam. Ik zet dit project in de koelkast zoals dat heet.
Als het deployen naar een device nog niet eens wil lukken, ik bedoel dit wordt onwerkzaam en heeft verder niets te maken met de HEX file. Dit probleem komt ook om de hoek kijken met Visual Studio omdat de USB driver dezelfde is. Voor een Tweaker een schone taak om op het Netduino forum te posten inclusief image ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Cranberry schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:31:
Prima idee!
VMware Workstation is echter niet gratis. Wel kun je 'm 30 dagen gratis gebruiken.
VirtualPC van Microsoft zou dat ook moeten kunnen en is afaik wel kosteloos te krijgen/gebruiken
gewoon uit de nieuwsgroep halen >:) >:) zelf draait ik ook ESXi

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 28-05-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Microsoft krijgt zo onbedoeld een slechte naam. Ik zet dit project in de koelkast zoals dat heet.
Als het deployen naar een device nog niet eens wil lukken, ik bedoel dit wordt onwerkzaam en heeft verder niets te maken met de HEX file. Dit probleem komt ook om de hoek kijken met Visual Studio omdat de USB driver dezelfde is. Voor een Tweaker een schone taak om op het Netduino forum te posten inclusief image ter verduidelijking.
Ja inderdaad, laatste wat ik gedaan heb met deze pc.

alles er af gegooit wat maar iets met NfW te maken heeft en opnieuw geinstalleerd
helpt niet
firmware opnieuw geflashed
helpt niet
ik geef het op met deze pc, iets in windows fucked denk ik al heb ik verder no probs met usb en doe ook spelen met apple tv's via usb (jailbreak enz)

iets met tiny booter wat niet reageerd

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/nieuwe2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

ik kreeg de 2de hex versie zojuist verkregen via Rol-Co er eindelijk op, kreeg inderdaad toch weer errors, na 4x usb kabel eruit/erin ging die plotseling flashen alleen op het eind van de flash installatie "no response"

ondanks de "no respons" staat de SW2 software er toch op omdat ik de netduino netjes kan benaderen mits het sd kaart wel geformateerd word anders blijft de netduino halverwege hangen met opstarten.

ik ga zodadelijk kijken of ik de 3de hex versie erop krijg :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 28-05-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rolco ik heb dit zaterdag ook gehad met de beta 2.0.0.4
Ik heb op een gegeven moment net voor ik op 'Deploy' drukte de usb-kabel eruit en erin gedaan.
Daarna ging hij in ene keer goed.
Zou je me de nieuwe web pagina via DM willen toekomen dan probeer ik morgen eens met de nieuwe HEX file.

Net te laat, zie dat Bruzski me voor is

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 28-05-2013 21:33 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Cranberry schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:31:
Prima idee!
volgens mij kan je beter VirtualBox gebruiken .. . deze is gratis en ook nog eens sneller...
VirtualBox van Oracle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hallo allemaal,

Even voorstellen, dit is mijn eerste bericht op Tweakers. Ik heb me speciaal geregistreerd om met dit forum mee te kunnen doen. Al langere tijd wil ik mijn energieverbruik en opwek van de zonnepanelen monitoren en loggen. Ik heb naar verscheidene oplossingen gekeken zoals Plugwise, Jeelabs, Openenergymonitor, Flukso en dergelijke, maar de Netduino staat me toch het beste aan. Hulde voor alle energie die iedereen erin gestopt heeft.

In mijn meterkast heb ik 2 kWh-meters met pulse laten plaatsen, de ND2+ is binnen, dus binnenkort ga ik loggen. Ik heb ook een Syno NAS draaien, dus daar wil ik graag een database gaan vullen met webpagina's, maar eerst maar eens met de ND2+ beginnen.

Nog even een toevoeging over de watermeters (eerdere discussie); let erop dat watermeters die je gaat plaatsen in principe aan de Kiwa eisen moeten voldoen. Ik heb een watermeter voor mijn warm water laten plaatsen en ben uiteindelijk toch uitgekomen bij de Actaris Aquadis+. Hiervoor heb ik nog een cyble sensor nodig dus met een inkoopactie doe ik mee!

Voor mijn koudwatermeter (van de waterleidingfirma) en de gasmeter heb ik pulsmeters bij de Flukso besteld, die passen op mijn meter. Ik hoop in ieder geval de watermeter te kunnen gebruiken. Kan er ook een eenheid Gas in m^3 toegevoegd worden?

Tot zover even, ik zal vorderingen wel melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Tussen al dit bughunting geweld, er is een nieuwe release van de PHP website:
https://p1pnetduino.codeplex.com/

Versie 0.7
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben
Zo, mijn initiele lijst is bijna afgewerkt. Maar hij is nog niet klaar. Ik heb nog wat plannen voor standaard instellingen, maar dat komt nog. Naast de bovenstaande lijst heb ik ook nog hetvolgende gedaan:
  • Laatste versie van jquery
  • Nieuwe versie van highstock (3.0)
  • Bugfixes @ de historie. Het bleek dat de geschiedenis niet goed weergeven werd, nu wel
  • Settings window is geredesigned. Makkelijker in het gebruik en mooier als je het mij vraagt :). De custom chart laat zich af en toe niet goed zien, bug staat genoteerd.
  • En geheel nieuw is de serie bij de solar chart die laat zien hoeveel je in KWH op een dag gegenereerd hebt. Deze is live niet beschikbaar, alleen bij de history.
Voor deze moet de database weer opnieuw aangemaakt worden, of je moet handmatig hetvolgende in de database gooien als je van 0.6 komt:
Tabelnaam: [netduino naam]_settings
Key: Solar_Solar generated now in KWH
Value: #99FF66;1;1
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Ik heb ook een zip met screenshots gemaakt, voor de liefhebber:
https://p1pnetduino.codeplex.com/releases/view/107211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Een wonder geschied

Het is gelukt !!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchanglers.nl/wp-content/uploads/2010/02/smiley.jpg

Hex staat er op, ik heb wel even de config met de hand op de sd gezet omdat load en save nog niet werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:27:
Een wonder geschied

Het is gelukt !!!!!!

Hex staat er op, ik heb wel even de config met de hand op de sd gezet omdat load en save nog niet werken hier.
ik heb ook de 3de hex erop gekregen met weer aan het eind "no respons" klopt het dat load en save niet werken in hex versie 2 en 3 ? met de hex versie van afgelopen 13 mei werkt namelijk load en save wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:41:
[...]

ik heb ook de 3de hex erop gekregen met weer aan het eind "no respons" klopt het dat load en save niet werken in hex versie 2 en 3 ? met de hex versie van afgelopen 13 mei werkt namelijk load en save wel
Ik heb het ook na veel inpluggen en starten voor elaar gekregen dat ie hem laad, zonder meldingen overigens. :)
maar heb ook al ervoor een keer gehad met de no response melding aan het eind, ik heb hem toen niet getest.

Dus waar zit het in? ...... USB driver.

load en save werken niet nee, dacht eerst dat het firefox was maar explorer ook niet, ik heb wel iets voorbij zien komen hier er over , even terug lezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

moet die netduino ini direct onder de root van het kaartje of onder mapje sd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:50:
moet die netduino ini direct onder de root van het kaartje of onder mapje sd ?
Root
en hij heet NetduinoConfig.ini

Joop
kan het zijn dat de buttons load en save niet werken als je write to sd card uit heb staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Rol-Co op 28-05-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hoi Rol-Co

ik heb de ini ingeladen en handmatig op het sdkaartje gezet .. de nieuwe hex + webpages werken prima alleen merk ik op dat ElectraVerbruikVandaag en ElectraVerbruikTotaal allebei zelfde waardes laten zien??? iemand anders dit ook :? :? foutje in de programma code denk ik,

xively laat het ook fout zien :/
https://xively.com/feeds/106454

[ Voor 17% gewijzigd door Bruzski op 28-05-2013 23:16 . Reden: edit !! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:13:
hoi Rol-Co

ik heb de ini ingeladen en handmatig op het sdkaartje gezet .. de nieuwe hex + webpages werken prima alleen merk ik op dat ElectraVerbruikVandaag en ElectraVerbruikTotaal allebei zelfde waardes laten zien??? iemand anders dit ook :? :?
werkt bij jou load en save button ook?

nd2 draait hier ook weer, verbruik werkt, morgen weten we of opwek ook werkt. webpage klopt niet veel van maar is normaal omdat ik geen P1 heb, alleen s0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:16:
[...]

werkt bij jou load en save button ook?

nd2 draait hier ook weer, verbruik werkt, morgen weten we of opwek ook werkt. webpage klopt niet veel van maar is normaal omdat ik geen P1 heb, alleen s0
load en save werken niet helaas, hex van 13mei werkte het wel prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:18:
[...]

load en save werken niet helaas, hex van 13mei werkte het wel prima >:)
Dat zit meer in de webpagina denk ik.
niet echt nodig, kan ook met de sd, eerst maar eens kijken hoe hij blijft lopen.

Ik heb het probleem ook op het netduino forum gezet, kijken of er reactie op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:13:
hoi Rol-Co

ik heb de ini ingeladen en handmatig op het sdkaartje gezet .. de nieuwe hex + webpages werken prima alleen merk ik op dat ElectraVerbruikVandaag en ElectraVerbruikTotaal allebei zelfde waardes laten zien??? iemand anders dit ook :? :? foutje in de programma code denk ik,

xively laat het ook fout zien :/
https://xively.com/feeds/106454
Heb je niet een verkeerde stream geselecteerd dan? lijkt me dat daar iets niet goed zit.

Of verkeerde pin data ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:25:
[...]

Heb je niet een verkeerde stream geselecteerd dan? lijkt me dat daar iets niet goed zit.

Of verkeerde pin data ??
verkeerde stream dacht ik eerst ook, maar de lokale webpage laat het ook zo zien, ik snap het niet

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/245hsur.png
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2u6gto0.png

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 28-05-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

echt bizar !! zojuist om precies 00.00uur is alles hersteld en kloppen de waardes van ElectraVerbruikVandaag en ElectraVerbruikTotaal, ook Xively laat het goed zien

ikke niet meer snappe 8)7 maar wel blij... de nieuwe hex werkt dus

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28auczd.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30iz2bs.png

[ Voor 9% gewijzigd door Bruzski op 29-05-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

EnsconcE schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:12:
Tussen al dit bughunting geweld, er is een nieuwe release van de PHP website:

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Ik heb ook een zip met screenshots gemaakt, voor de liefhebber:
https://p1pnetduino.codeplex.com/releases/view/107211
werkt prima met de nieuwste HEX, danku zeer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb bij Netduino geklaagd over de slechte connectie, kijken of ik een PM krijg van Chris (meestal wel).

Rolco, het probleem van Load en Save, ik weet 100% zeker dat dit een lokaal probleem is en niets te maken heeft met Netduino or whatever. Er wordt gewerkt met $Ajax calls die algemeen zijn. De calls/aanroepen kunnen onderschept zijn door bv een firewall of je router accepteert de call niet door ?x settings. En Solar.ini is vervangen door NetduinoConfig.js in je root webpagina directory. Daarin zitten dus voortaan je instellingen, dit om compatible te zijn met andere browsers. Verder zijn de nieuwste jQuery libs gebruikt.

Zo gaat dat bij mij op de test netduino:

[YouTube: http://youtu.be/LmYgUnwXYu0]

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Willie Wortel schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:37:
Ik heb bij Netduino geklaagd over de slechte connectie, kijken of ik een PM krijg van Chris (meestal wel).

Rolco, het probleem van Load en Save, ik weet 100% zeker dat dit een lokaal probleem is en niets te maken heeft met Netduino or whatever. Er wordt gewerkt met $Ajax calls die algemeen zijn. De calls/aanroepen kunnen onderschept zijn door bv een firewall of je router accepteert de call niet door ?x settings. En Solar.ini is vervangen door NetduinoConfig.js in je root webpagina directory. Daarin zitten dus voortaan je instellingen, dit om compatible te zijn met andere browsers. Verder zijn de nieuwste jQuery libs gebruikt.

Zo gaat dat bij mij op de test netduino:

[video]
Dat is ook precies zoals ik verwacht had. Maar ik krijg de bevestiging nooit dat het succesvol is.
Donderdagavond ga ik weer even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Er wordt gewerkt met $Ajax calls die algemeen zijn. De calls/aanroepen kunnen onderschept zijn door bv een firewall of je router accepteert de call niet door ?x settings. En Solar.ini is vervangen door NetduinoConfig.js in je root webpagina directory. Daarin zitten dus voortaan je instellingen, dit om compatible te zijn met andere browsers. Verder zijn de nieuwste jQuery libs gebruikt.
mij werkt het dus ook niet en als ik onder de options.html kijk zie ik dus deze parameter
var arrIniFileVars = ReadIniFile("../Solar.ini"); :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik heb de zelfde ervaring met load en save als Rol-co voor zowel de V2.04 als de V2.0.7
Voor de andere ND+2 waarop gelijktijdig de V2.0.1 loopt, heb ik geen problemen met load en save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:37:
[...]

mij werkt het dus ook niet en als ik onder de options.html kijk zie ik dus deze parameter
var arrIniFileVars = ReadIniFile("../Solar.ini"); :?
Dat heeft daar niets mee te maken. Ik zal het ff uitleggen hoe dit werkt: ff erbij zoeken:
Domba schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Ik heb de zelfde ervaring met load en save als Rol-co voor zowel de V2.04 als de V2.0.7
Voor de andere ND+2 waarop gelijktijdig de V2.0.1 loopt, heb ik geen problemen met load en save.
Ik ben met een uitleg bezig, even geduld aub. kwartiertje dan is alles duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Kijk eens aan:

Hier is de webpagina ROOT dir met de NetduinoConfig.js bestand. (.js staat voor Javascript)

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/Uitleg1_zps5cb6b34e.jpg

inhoud NetduinoConfig.js

Daarin staat en functie ReadIniFile Het bestand (file) wat aangeroepen kan worden is nep (om compatible te blijven met oude code). In de bestand staan de settings die nodig zijn om je Netduino aan te roepen.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/uitleg2_zps9c68e15a.jpg

In de INDEX.HTML staat de verwijzing naar het bestandje NetduinoConfig.js
<script src="NetduinoConfig.js"></script>

een paar regels verder staat de functie die geplaatst is in het bestandje NetduinoConfig.js en de functie heet ReadIniFile met tussen haakjes de naam van het bestand die niet meer in gebruik is. Deze naam wordt genegeerd.

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/uitleg3_zpse4e0074c.jpg

Als je dus geen contact met je Netduino krijgt zit hier ergens iets niet goed.
Graag respons, misschien lossen we het probleem samen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Wacht even ik heb het geloof ik gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik kan contact maken met de ND+2 met V2.0,7 en ik heb IP en poort aangepast in NetduinoConfig.js zodat deze niet het zelfde zijn als voor de V2.0.1
Ik kan beide onderscheiden omdat de ene onewire heeft, waar ik nog naar moet kijken en de ander TMP36.
Ik moet nog nog een S0 multiplexer maken met Opto's

-I2C backpack met opschrift mjkdz.com werkt niet als je deze aansluit met de huidge hex.

@RuudMR als mogelijk alternatief voor de BV4618 backpack, kwam ik deze LCD03 tegen, ook i.c.m. Netduino deze zal nu niet werken met de huidge hex-files alleen al het adres 0xC6 is al anders
Maar dan de:
http://www.byvac.com/bv3/...=35_37&product_id=133
Kijk toch even naar deze display 4x20 betaalbaar, leverbaar en i2c en serieel.
Dus kan voor in de kast i2c worden gebruikt, als remote serieel en heeft keyboard input met een net folie keyboard wat zeker makkelijke kan worden gemonteerd in een behuizing.

[ Voor 61% gewijzigd door Domba op 29-05-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb het gevonden, dit kan niet werken bij degenen die niet dezelfde settings heeft als ik.
Heb een tester nodig waarbij de load niet werkte en even tijd heeft om te testen. dan gaan we even PM one on one.

Ik vond het al zo vreemd dat het bij jullie niet werkte.

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Stuur maar een mail Willie Wortel, dan test ik even met je mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:45:
Stuur maar een mail Willie Wortel, dan test ik even met je mee
ben hem nu aan het maken, heb gelijk even het op 0 zetten van de pulsemeters erin geschreven, zet hem op je skydrive.

Ik heb ook uitgevogeld (windows register edit) dat problemen met deployen van de HEX kan worden veroorzaakt door het gebruik van verschillende Netduino's te gebruiken op 1 computer, mag natuurlijk niet voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

load en save in versie 2.07 werkt inmiddels,
bedankt Willie _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboutertjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Gé Brander schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:36:
[...]

Dat is ook precies zoals ik verwacht had. Maar ik krijg de bevestiging nooit dat het succesvol is.
Donderdagavond ga ik weer even verder testen.
Ik krijg deze bevestiging ook gewoon te zien zoals WW het laat zien.
ik werk welliswaar helaas nog wel met de " oude " web site, maar wel met de 4.3 versie.
test momenteel alleen met m'n tweede netduino +2
is het ook mogelijk om de laatste ontwikkelingen mee te testen? :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De Tweakers die problemen bij het deployen ondervinden (allemaal dus), als nu de melding No response wordt gegeven klik dan op DEVICE / TCP/IP en daarna weer op Device / USB Hiermee wordt de USB driver opnieuw geinitialiseerd. Meerdere keer klikken = meer kansen >:)

Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/tcpip_zps0babf1aa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nou dat werkte hier niet hoor joop, ik heb me het schompes geklikt gisteren, wel usb er uit en in en deploy en dat 10x achter elkaar gaat hij het ineens doen.

Maar misschien werkt dit wel bij andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Rol-Co schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:45:
Nou dat werkte hier niet hoor joop, ik heb me het schompes geklikt gisteren, wel usb er uit en in en deploy en dat 10x achter elkaar gaat hij het ineens doen.

Maar misschien werkt dit wel bij andere mensen
Het is om gek van te worden. Vanmiddag ging ik even testen voor Willie Wortel en ging alles in 1 keer goed, vervolgens wilde ik het nog een keer doen om een en ander op papier te zetten voor de handleiding en vervolgens lukt het niet meer. Echt heel vervelend. En ik weiger mijn pc opnieuw te installeren voor zo iets raars. Ik ga zo even met een laptop aan de gang om te kijken of het daar wel op lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja zoiets had ik ook, als ik een nieuwe install al vanplan was ok maar maar niet voor zoiets, gekke is dat mfdeploy 4.3 de 4.2 usb driver gebruikt en niet/ slecht werkt en mfdeploy 4.2 zelf met denk ik de zelfde driver gewoon in 1x en 10x achter elkaar.
Alleen krijg je aan het eind die melding, maar erase, laden, verbinden alles werkt.

Beta 2.07 loopt maar houd mijn hart vast als ik die nieuwe er in moet doen, eerst maar eens een paar dagen deze testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ook vreemd is dat ik een post gedaan heb op de netduino forums gisteren met 2 screenshots erbij maar word niet direct geplaatst, dat moet eerst een goedkeuring van de moderators hebben.
Maar we zijn een 20 uur verder en nog niets verschenen daar behalve joop zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

ik merk dat onderstaande melding vaak ook na de "no response" komt :/

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ajtkki.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja heb ik ook div keren gehad inderdaad.

willie
Ik heb nog een klein detail foutje gevonden in de webpages, als je tab data providers selecteerd en dan sd kaart tab kan je niet terug naar de eerste 3 tabs, dan moet je eerst naar open energiemonitor en dan kan je ook de eerste 3 tabs weer selecteren.

load en save buttons werken nu inderdaad, ik heb net wat veranderd, wel jammer dat hij dan op 0 begint weer met opgewekte energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Hier in 1 keer de Beta 2.0.0.7 erop.
Zaterdag net als jullie liggen te klooien, ik heb niets veranderd op de PC.
Instellingen van afgelopen zaterdag op Netduino blijven gewoon staan.
Echter Load en Save via webpagina gaat nog niet.
Ik gebruik de webpagina die bij de 2.0.0.4 zat of is er een nieuwe uit?

[ Voor 13% gewijzigd door klump4u op 29-05-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:58:
Hier in 1 keer de Beta 2.0.0.7 erop.
Zaterdag net als jullie liggen te klooien, ik heb niets veranderd op de PC.
Instellingen van afgelopen zaterdag op Netduino blijven gewoon staan.
Echter Load en Save via webpagina gaat nog niet.
load en save werken wel met de laatste webpages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

De laatste die ik heb is 24052013
Heb jij je SD kaartje geformateerd?

[ Voor 35% gewijzigd door klump4u op 29-05-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ok, het heeft dus niets met verse installatie of zo te maken lijkt wel. Net de volgende zaken op mijn laptop geïnstalleerd:
- Netduinosdk_NETMF3.exe
- MicroFrameworkSDK_NETMF3.msi
Herstart, Netduino Plus 2 aangesloten, MFDeploy gestart, USB geselecteerd, HEX file geselecteerd, Deploy geklikt en pats, weer fout... Error: No response from device

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 29-05-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:04:
De laatste die ik heb is 24052013
Heb jij je SD kaartje geformateerd?
29-5 is laatste

gisteren wel mijn kaartje geformatteerd inderdaad, ik was vergeten om sd aan te zetten dus heb ik net gedaan maar had beter kunnen wachten tot vanavond ....nou ja, jammer. :)

verder goed gelopen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co zou je deze willen DM, die van gisteravond is nog de oude, die had ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ok, heel raar. Laptop, Windows 8 x64 verify (bij firmware installeren) werkt, op mijn desktop met Windows 8 x64 werkt verify niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Jammer dat zo'n project zo stroef verloopt door buggy software van derden, ik dacht echt dat het met de hex file's gewoon helemaal af zou zijn, ik hoop dat er snel een final en goed werkende sdk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Nieuwe webpagina werkt nu met Beta 2.0.0.7
Bedankt voor snelle service Rol-Co.
Ga de 2.0.0.8 maar eens proberen, ben benieuwd of deze er ook in 1 keer opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Ik heb nu drie Netduino Plus 2 devices geprobeerd en bij allemaal krijg ik dezelfde foutmelding. Ik durf de weddenschap bijna wel aan dat als ik ze een nachtje laat liggen en morgenavond het nog eens probeer dat er minimaal 1 wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb 6 usb poorten, ik zit altijd een beetje te rommelen ....
Heb gekeken in het register maar daar is het ook een zooitje.

De webpagina tab's heb ik ook gemerkt een beetje hoger klikken biedt soelaas, moet ik nog even naar kijken, even verbeteren.

De laatste HEX versie zet de pulsemeters op NUL indien er niet wordt opgewekt.

Er komt een Allerhande TAB met niet in andere tabs plaatsbare opties.

Ik bestel een nieuwe 4 regels LCD en schrijf een 2e LCD ondersteuning.
Er komt keuze welke LCD Driver gebruikt wil worden.

Ik heb een ONeWire Temperature sensor besteld voor te testen. Kon er 1 van Klump krijgen maar dat kan ik niet aannemen.

Er zit Datum, Tijd, CoreVersie en SoftwareVersie op de Display, uit te zetten naar keuze.
Ideeën welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Rol-Co schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:58:
als je tab data providers selecteerd en dan sd kaart tab kan je niet terug naar de eerste 3 tabs, dan moet je eerst naar open energiemonitor en dan kan je ook de eerste 3 tabs weer selecteren.
vreemd, bij mij werkt het gewoon prima, load en save werken ook prima, draai je wel de laatste webpagina's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Zojuist de 2.0.0.8 erop gezet, ging gelukkig ook in 1 keer.
Moest nu wel alles opnieuw instellen.
Alles werkt nu behalve....
De tijd bij command now is :05/12/1985 09:15:59
Deze datum staat nu ook op SD kaartje bij logs.

[ Voor 12% gewijzigd door klump4u op 29-05-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:58:

load en save buttons werken nu inderdaad, ik heb net wat veranderd, wel jammer dat hij dan op 0 begint weer met opgewekte energie.
dat is extreem complex, je weet als programmeur niet bij welke stream de data hoort tenzij je met ID's werkt. Echter heb je 2 mogelijkheden, de initial value (waar de pulsemeter mee opstart) of met de hand in de webpagina in de commandline.
Later kan daar wat meer over nagedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:54:
Zojuist de 2.0.0.8 erop gezet, ging gelukkig ook in 1 keer.
Moest nu wel alles opnieuw instellen.
Alles werkt nu behalve....
De tijd bij command now is :05/12/1985 09:15:59
Deze datum staat nu ook op SD kaartje bij logs.
Dan heeft de tijdserver geen contakt gehad, is je internet wel in orde?
Ieder uur probeert de Netduino contakt te maken of je moet de Netduino opnieuw opstarten.
Op de nieuwe versie zie je dat ook op het display. (die heb jij nog niet, die nieuwe versie)

[ Voor 18% gewijzigd door Willie Wortel op 29-05-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Opnieuw opgestart, nu doet ie t wel.
Heb een andere voeding eraan gehangen de andere maakte slecht contact.
Iets anders, ik heb in de output naar PVoutput nu alleen de v2 en v4 aangezet, de hele middag klopten mijn waardes bij de opbrengst niet meer door het verschillende keren loshalen van de Netduino, echter nu zijn de opbrengstwaarden weer goed zonder dat ik iets veranderd heb op PVoutput zelf dus hoef de v1 niet perse aan volgens mij.

[ Voor 85% gewijzigd door klump4u op 29-05-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:52:
[...]

vreemd, bij mij werkt het gewoon prima, load en save werken ook prima, draai je wel de laatste webpagina's :?
ja 29-5

het is een firefox thingie zo te zien explorer is gewoon goed inderdaad. niet echt belangrijk maar meer info voor willie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb een tweede LCD besteld voor 7,65 een 4x20 karakters daar kan je heel veel op kwijt.

http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item19dd1eb1d0

Software wordt van de week erin gehatseflatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Willie Wortel schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:15:
Ik heb een tweede LCD besteld voor 7,65 een 4x20 karakters daar kan je heel veel op kwijt.

http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item19dd1eb1d0

Software wordt van de week erin gehatseflatst.
Ik heb hem ook mee besteld joop, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Willy,
Jammer dat je niet voor:
http://www.byvac.com/bv3/...path=35_37&product_id=133
Heb gekozen, één type voor i2c, serieel en keyboard, 4x20, waarbij het keyboard gemakkelijk kan worden gemonteerd. Het is belangrijk dat een goed leverbaar type wordt gebruikt ivm de nabouw.
Één type voor in de meterkast en in de huiskamer lijkt mij handig, de kleuren vind ik minder belangrijk.
En met dit type keyboard is een mooie behuizing ook gemakkelijk te maken.
Migratie naar v2.
Als ik zo de ervaringen lees durf ik eigenlijk niet te migreren naar de nieuwe sw.
Nu werkt het, gelukkig stabiel, maar bij de nw versie kan ik niet veel meer vanwege de hex versie.
Ik kan dan ook de temperatuur meting niet meer werkend maken omdat ik de lm35 gebruik, deze wijkt 50gr af, dit pas ik nu in de sw aan.
Is het mogelijk om de sw beschikbaar te krijgen, ik begrijp dat dit ook gemakkelijker is dan de hex versie, of begrijp ik het verkeerd, kan ik het gewoon aanpassen.
Wat kan ik het beste doen, is het te doen? ik ben niet van plan mijn pc opnieuw in te spoelen.
Het moet toch gewoon kunnen werken, source downloaden, parametreren en werken? :) ?
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Bruzski schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:48:
ik merk dat onderstaande melding vaak ook na de "no response" komt :/

[afbeelding]
Dan heb je geen SD kaartje erin zitten als deze melding krijgt

ik heb nu ook problemen met hex laden en kan deze ook simuleren door hex deployen USB eruit/erin en weer een hex deployen

Als je met 1 ND+2 het probleem hebt sluit dan niet een 2e aan want die heeft dan ook een hex laad probleem, is mijn ervaring

Wat voor mij werkt om eruit te komen is:

-Plug-in >>debug >>Reboot en Stop (blauwe led brand continue
-Plug-in >>debug >>Reboot CLR (blauwe led gaat weeruit
-Target >> disconnect
-USB eruit en programma afsluiten
-MFDeploy opstarten en USB aansluiten
-Device USB selecteren
-Target >>connect
-Hex opzoeken
-Deploy

Verwijder voor de zekerheid tijdens de USB kabel eruit is de 0 byte NetduinoConfig.ini

Het blijft vaag wat het probleem is?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR, ik begrijp het wel, kijk eens naar de prijs. Het moet wel een hobby blijven.
Daarnaast zie ik meer in een mobile APP dan een attached keybord en de LCD die nu ondersteund wordt in het programma, is ook voor niet teveel op ebay te koop (meerdere kleuren is niet noodzakelijk).
De LCD van jou keuze werkt met een BV4618 controller, heb ik nog geen goede programma code voor gezien.

is dit niet mooi dan, en straks ondersteuning voor andere LCD displays, een droomprogramma wordt het?
[YouTube: http://youtu.be/yXj5bdE9kaE]

[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 30-05-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Domba schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 03:47:
[...]
Dan heb je geen SD kaartje erin zitten als deze melding krijgt
kaartje zit er gewoon in, niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Mijn bericht is inmiddels geplaatst op de netduino forums maar reacte blijft uit voor zowel mijn als joop zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Bruzski schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:54:
[...]
kaartje zit er gewoon in, niets mis mee :)
Ik kreeg die melding alleen als ik de SD eruit haalde na no reponse from device fout

Alle "no reponse from device" die ik heb gecreerd (ca 20), beginnen alle zoals die 2e van Rol-co op netduino forum.
De melding zoals van 1e Rol-co/JoopC op het netduino forum kreeg ik alleen als ik de NetduinoConfig.ini op het sd kaartje liet staan na de disconnect stap en herstart van MFdeploy.

Edit: ben benieuwd of een ander erop de zelfde manier uitkomt?

[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 30-05-2013 19:17 . Reden: Had postings van JoopC en Rol-co omgedraait ]

Pagina: 1 ... 4 ... 39 Laatste