[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:58
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:10:
[...]

Als jij later gaat testen en een werkende versie software doneert dan hatseflats ik het in de code.
Oke, ik heb nog wel even verder getest nu op pin D0
Langzaam proberen af te koelen naar -20 graden dan springt bij 0,1 naar 0,0 graden de uitlezing weer naar 16
Als ik langzaam probeer op te warmen naar 60 graden dan springt bij bereiken van 16 graden de uitlezing weer naar 0

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
aansluitschema Netduino/display
Afbeeldingslocatie: http://i1173.photobucket.com/albums/r593/JoopC/DisplayLCD_zps3ce62d78.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Willie Wortel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:08:
[...]

In de nieuwe versie zal ik het aanpassen zodat er elk uur een sync met de tijdserver gedaan wordt.
Ik moet nog een miscellaneous aanmaken waarin allerhande aan en uitgezet gaat worden.

Na de Display schrijf ik er niets meer bij totdat alles goed verloopt, maar waar blijft toch de update voor de Netduino.

RuudMR, eea heeft mijn aandacht. Ik schrijf de code al zo globaal mogelijk,
Is het ook mogelijk hem zo te maken dat het niet uitmaakt of er wel of niet gesynced wordt? Aangezien ik liever onbetrouwbare data heb tegenover geen data ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Joop,
Seriële datatransfer wordt al jaren in bedrijven gebruikt, ik gebruik het zelf door het hele huis, ik gebruik hiervoor 0-12 volt, geen rs232. Ik mis geen bit, en het werkt altijd, handshake is niet nodig.
I2c is door Philips ontwikkeld om IN apparaten tussen modulen te communiceren.
Tegenwoordig via driver ic en aangepaste snelheid ook over wat grotere afstand.
De p1 aansluiting is eigenlijk een current loop aansluiting, vroeger en nu gebruikt om tussen plc's te communiceren. Juist om potentiaalvrij data over te brengen. Ook dit werkt feilloos indien er ook stroom loopt, het verhaal van de trekweerstand, zoals ik eerder schreef.
De p1 bij mij komt altijd foutloos door, ondanks dat hier meer dan 25 mtr kabel tussenzit.
Over deze kabels lopen ook nog andere datasignalen, probleemloos naast elkaar.
Maar ik gebruik de trekweerstand om de signaaloverdracht te definieeren en hierna een smittrigger de 40106.
Ik durf het haast niet te zeggen maar mijn ND v2+ is nog nooit uit zich zelf gestopt. (Oude sw)
Seriële data kan ook gemakkelijk worden gemaakt, er zitten 4 uarts in de ND.
Handshake overbodig, dus 1 datadraadje en de 5v natuurlijk.
Ik heb hier in huis een grote display via mijn huiscomputer waar echt als op te zien is, ik zie nooit een verminking
Echt voor langere afstand is een seriële uitgang een betere oplossing. :)

(Voor in de kast is i2c wel een uitstekende oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik durf het haast niet te zeggen maar de Netduino v2 (3 stuks in bezit) heeft bij mij ook nog nooit gefaald, heeft er nog niet 1x uitgelegen. Ook de communicatie werkt perfect met 25 meter kabel. Ook de webpagina communicatie werkt vlekkeloos. Dus wat dat betreft kunnen we handjes schudden.

Wat betreft de display, degene die jij beschrijf heb ik niet in bezit en het andere display (wat ik wel heb) werkt eeeeel mooooooi. 8) Ik zou zeggen, zoek de juiste software, dan hatseflast ik het erin.

PS, waarom probeer je nou niet eerst eens wat ik heb gehatseflatst, ik het ook meer dan 35 jaar ervaring.
Ik heb het al zo gemaakt dat er ongelimiteerd regels kunnen worden aangemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Willie Wortel op 25-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Is het ook mogelijk hem zo te maken dat het niet uitmaakt of er wel of niet gesynced wordt? Aangezien ik liever onbetrouwbare data heb tegenover geen data ;).
Ensconce, watvoor onbetrouwbare data zou ik toch moeten doorlaten?

Er wordt gechecked of data valid is, dus numeric of alfa of binnen een range. Doe ik dat niet kan het programma toch vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Voorzover ik het goed heb begrepen is het nu geen open sw meer en geef je uitsluiten de hex file beschikbaar?
Ik heb nu een werkende situatie (1e versie) en wil graag updaten, maar ik gebruik andere temperatuur sensoren (lm35) en moet 50 graden corrigeren in de sw. Ik weet niet of dat straks nog kan.
Misschien is een tem. Correctie mogelijk, ook handig voor de calibratie van de temperatuur.
Ik wil jouw i2c display zeker toepassen, met i2c kan je ook gemakkelijk key's inlezen.
Ik zal zeker ook zo'n display moeten bestellen en zoals ik aangaf zijn er erg veel verschillende typen.
De typen i2c display die ik op voorraad heb werken met zekerheid niet op jouw sw.
Wil je precies aangeven welk type je toepast. Wie levert het. Ga ik precies die bestellen.
Ik heb dit eerder gevraagd maar toen wist je nog niet wat je zou gebruiken.
Zo'n display is ook makkelijk om de status van de ND te zien, zeker bij problemen.
Ik weet niet of je de hw configuratie heb aangepast, maar je had in het eerste een poort vrijgehouden voor serieel uit, is dit nog zo. Handig voor een remote screen.
Hoe dan ook wil ik deze interface gaan koppelen met mijn huiscomputer.
(Mij serieel display loopt nu 26 jaar, ja echt, zonder problemen.)
Dit kan direct met de serieel screen output.
Ik weet niet wat je bedoeling is? Wil je de sw source vrijgeven, of uitsluitend de hex file?
In het laatste geval ben ik aangewezen op mijn huidige eerste versie.
Maar, nogmaals complimenten wat je hebt gemaakt, ik ben erg blij mee. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR, geen open software meer zie je verkeerd.
We hebben in overleg besloten om een HEX te verspreiden om uit te sluiten dat erin gehatseflatst wordt en daarna een melding gedaan wordt dat er iets niet werkt. Daarnaast is de HEX veel makkelijker te deployen en onderhouden voor de ontwikkelaar.
Als de core update 4.3 uit beta gaat en alles goed draait wordt de software in overleg ook public.

het was meer een weddenschap, er was verteld dat een gebruiker altijd kennis van programmeren moest hebben, wat ik ontkende.

Het display, ik heb aangegeven wat ik zelf gebruik, moet ik weer opzoeken.

De software is geheel nieuw, er is nog maar weinig oud materiaal, na enkele binnengekomen meldingen heb ik wat veranderd, er straks een 2.07 beschikbaar.

Moet nog wat kwijt, het schema van jou betreffende de P1poort werkt uitstekend.
Ik vraag me bij zoiets af hoe je aan die info komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 25-05-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Joop, ik heb de beta 2.0.0.4 erop gezet, maar ik krijg in de nieuwe webpagina bij options geen terugmelding dat alles gesaved is op de Netduino?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop Wortel,
Ja, het is even wennen, wel leuk bedacht.
Je verspreiding in hex begrijp ik, is simpeler, goed idee, goed dat de sw vrij komt.
Om deze reden ben ik er mee gestart, door mij integratie met mijn huiscomputersysteem moet er altijd wel iets worden aangepast. In open sw gaat dit gewoon lukken.
Ik heb met een protocol analyser de p1 communicatie bekeken, dataflanken zijn goed. Uitgang current loop like. Dataoverdracht is goed over de 25 meter. (Met de 40106 en trekweerstand)
Over de i2c display: vaak wordt er een libary meegeladen, kan je niet zien hoe de aansturing plaatsvind.
Als de verkeerde hw wordt aangesloten gaat het nooit werken.
Dus ik wil echt de door jouw sw aangestuurde gebruiken en kopen.
Op de foto herken ik wel iets, maar van dit type zijn verschillende uitvoeringen in omloop.
Wat is de juiste? :)

[ Voor 19% gewijzigd door RuudMR op 25-05-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

klump4u schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:23:
Joop, ik heb de beta 2.0.0.4 erop gezet, maar ik krijg in de nieuwe webpagina bij options geen terugmelding dat alles gesaved is op de Netduino?
Dan heb je geen goede netwerkverbinding, maak er anders een ini file van en zet die op de sd kaart.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Ensconce, watvoor onbetrouwbare data zou ik toch moeten doorlaten?

Er wordt gechecked of data valid is, dus numeric of alfa of binnen een range. Doe ik dat niet kan het programma toch vastlopen.
Nou, omdat hij blijkbaar niet logged als er geen ntp server beschikbaar is. In ieder geval versie 1.0.4 deed dat niet. 1.3.2 logged zelfs pas om 15:00 weer data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Rol-Co schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:45:
[...]

Dan heb je geen goede netwerkverbinding, maak er anders een ini file van en zet die op de sd kaart.
Dit werkt wel.
Dan is de netwerkverbinding toch ook goed?
Ik kan hem wel gewoon pingen.
Maar ik kan geen load of save gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Deze display is ook i2c.
http://www.byvac.com/bv3/...path=35_37&product_id=133
Maar vast weer anders dan jouw i2c display.
Hier zit ook een keyboard input op die direct in de sw via i2c kan worden verwerkt, en is ook gewoon serieel. Zou makkelijk zijn, de zelfde display voor i2c en serieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Joop,
Op de video zag ik dat jij het display model van adafruit gebruikt?
Prijs: ca 20 euro excl. Via PieterFloris
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=769
Is deze display het????
Het is bij dit model moeilijk om in te bouwen, je moet dan speciale verlengtoetsen maken.
De switchen zitten onder het lcd niveau, dit is bij inbouw in een kastje moeilijk.
Maar misschien leveren ze ook een behuizing die past. (Heb ik nog niet gevonden).

[ Voor 31% gewijzigd door RuudMR op 25-05-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:17:
[...]

Dit werkt wel.
Dan is de netwerkverbinding toch ook goed?
Ik kan hem wel gewoon pingen.
Maar ik kan geen load of save gebruiken.
Ah, ik dacht het zelfde als ik had namelijk, maar de ini file gemaakt en op de sd kaart gezet met een reader met de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:37:
Joop,
Is deze display het????
Het is bij dit model moeilijk om in te bouwen, je moet dan speciale verlengtoetsen maken.
De switchen zitten onder het lcd niveau, dit is bij inbouw in een kastje moeilijk.
Maar misschien leveren ze ook een behuizing die past. (Heb ik nog niet gevonden).
Om precies te zijn, ik heb deze: http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=634

Dat is er een met meerdere kleuren displays, alleen bij mij doet rood het niet, waarom niet weet ik veel.

Ben een vaste verbinding voor de P1poort aan het solderen (ivm de display) maar dat doet het niet, op het prikbordje wel, waarom niet is mij een raadsel, ik heb wel 100 keer alles nagelopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Willie Wortel op 25-05-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Joop,
Is deze display het????
Of je er iets aan hebt :)
Ik test zowiezo de hex V2.0x versie met eenvoudige HD44780 clones als 1602A en een losse I2C backpack en de 2004A als die al binnen is,
Maar ik heb geen BV4618 backpack liggen en dat is alleen gunstigere voor een 20x4.dan de adafruit

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik heb wat eeeeel moois gemaakt van een schilderij lijst met een deurtje met een glasvenster, als het klaar is zal ik een foto maken. Een soort hangkastje. Deurtje open .....knopje drukken, deurtje dicht en de display is door het venster te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
EnsconcE schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:07:
[...]

Nou, omdat hij blijkbaar niet logged als er geen ntp server beschikbaar is. In ieder geval versie 1.0.4 deed dat niet. 1.3.2 logged zelfs pas om 15:00 weer data...
Als je pvoutput bedoel, die werkt met een timestamp, de data moet voorzien zijn met de logtijd.
Geen juiste tijd, geen data. Je hebt echt of de timeserver via internet nodig of een tijdmodule kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 18:23:
Daarom heb ik nu de debug aangezet van de webserver, zodat je mee kan kijken, sluit je netduino aan met mfdeploy en ping je netduino, dan krijg je ook de debug info te zien, upload nu vanaf je webpagina naar je Netduino en kijk met mfdeploy wat er precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Nog een puntje voor vandaag had ik de upload van de hex V2.01 beta naar PVoutput omgeschakeld van gestapelde PxK naar gestapelde PxW, de netduino V2.01 beta gaat niet terug naar nul en blijft het laatste vermogen doorsturen terwijl mijn omvormers al uit zijn.

V7, V8 en V9 zijn de energie (kWh) uploads los die wel stil staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:26:
Nog een puntje voor vandaag had ik de upload van de hex V2.01 beta naar PVoutput omgeschakeld van gestapelde PxK naar gestapelde PxW, de netduino V2.01 beta gaat niet terug naar nul en blijft het laatste vermogen doorsturen terwijl mijn omvormers al uit zijn.

V7, V8 en V9 zijn de energie (kWh) uploads los die wel stil staan
Klopt, had Rolco ook al melding van gemaakt, moet ik nog even veranderen maar ben ik vergeten. Maar er wordt niet opgeteld bij het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:06:
[...]

Daarom heb ik nu de debug aangezet van de webserver, zodat je mee kan kijken, sluit je netduino aan met mfdeploy en ping je netduino, dan krijg je ook de debug info te zien, upload nu vanaf je webpagina naar je Netduino en kijk met mfdeploy wat er precies gebeurt.
Dus met usb en netwerk tegelijk aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:51:
[...]

Dus met usb en netwerk tegelijk aansluiten?
Ja, dan kan je eens zien of netduino wat ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Nee hij ontvangt niks, ik zie wel wat in mfdeploy tijdens de ping maar als ik via webpagina iets wil saven of loaden zie ik niks gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:45:
[...]

Klopt, had Rolco ook al melding van gemaakt, moet ik nog even veranderen maar ben ik vergeten. Maar er wordt niet opgeteld bij het totaal.
Met alleen gestapelde vermogen PxW loopt het totaal wel degelijk op bij PVoutput (link zie homepage)
Voor morgen staat upload van beide V1&V2 gestapeld klaar met 60 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hier loopt het niet op maar ik doe het met merge 2 systems in pvoutput, de netduino upload ze los.

niet toevallig je verbruik optie op 0 laten staan, dan telt hij het verbruik van je inverter misschien. ik heb de abb meter en die geeft geen pulse bij verbruik en de andere is 2,5 W.

[ Voor 48% gewijzigd door Rol-Co op 25-05-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:02:
[...]

Als je pvoutput bedoel, die werkt met een timestamp, de data moet voorzien zijn met de logtijd.
Geen juiste tijd, geen data. Je hebt echt of de timeserver via internet nodig of een tijdmodule kopen.
Het meest handige en praktische is.
Modem of router laten syncen met een time server op internet.
Al je eigen apparatuur syncen met de router.

alles op DHCP laten staan.
en in je router alle mac adressen vast leggen met ip adressen.
Hoef je alles maar op 1 plek neer te zetten en aan te passen.

Dit werkt bij mij top, geen geklooi met ip adressen instellen in de netduino en andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 09:11

Bruzski

watte ??

(jarig!)
hey Joop, werkt de SW V2 ook voor de aangepaste indexP1.php pagina die je gemaakt voor een aantal van ons? ik wil namelijk die beta eens proberen

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
elmo_1978 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:51:
[...]

alles op DHCP laten staan.
en in je router alle mac adressen vast leggen met ip adressen.
Hoef je alles maar op 1 plek neer te zetten en aan te passen.

Dit werkt bij mij top, geen geklooi met ip adressen instellen in de netduino en andere apparatuur.
is een hele sterke, DHCP reservering in je router.

Ik ben ervan overtuigd dat als alle instellingen in je Router juist staan, je netwerk problemen nagenoeg verdwijnen als sneeuw voor de zon. Waarom werkt het bij mij wel goed?, ik test het toch ook, met kabels van 20 meter en langer.

Verder heb ik gemerkt dat de hardware erg gevoelig is voor statische elektriciteit (of hoe het mag heten), ik kan door met mijn vinger langs de ledjes te laten gaan, zonder ze aan te raken, de ledjes aan te laten springen en de Netduino kan ik resetten zonder aan te raken. Ik dacht ook huh.... Maar ik heb alles in plastic doosjes zitten maar kan me voorstellen in een meterkast................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:06:
hey Joop, werkt de SW V2 ook voor de aangepaste indexP1.php pagina die je gemaakt voor een aantal van ons? ik wil namelijk die beta eens proberen
Ja, wel moet je even de INDEX.html pagina aanpassen met:

verwijder deze:
<script src="jQuery/jsFunctions.js"></script>

en plak deze:
<script src="NetduinoConfig.js"></script>

de Solar.ini is voorgoed verdwenen, daarvoor in de plaats is NetduinoConfig.js gekomen die ook in de root directory van je webpages is opgenomen, en waarin je alle netwerk settings kan aangeven.

Ik ben niet zo van de veranderingen maar deze is wel erg sterk, vandaar het is doorgevoerd.
Of je moet je eigen solar.ini kopiëren in webpage root en de veranderingen niet doorvoeren.
kijk maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Rol-Co schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:16:
Hier loopt het niet op maar ik doe het met merge 2 systems in pvoutput, de netduino upload ze los.

niet toevallig je verbruik optie op 0 laten staan, dan telt hij het verbruik van je inverter misschien. ik heb de abb meter en die geeft geen pulse bij verbruik en de andere is 2,5 W.
Eigenverbruik van 3 kWh-meters en omvormers is ca 48Wh per dag, de mogelijkheid om die al af te trekken in de settings die ik naar de netduino stuur heb ik nog niet gevonden (V2.01-timer beta)

De dagtellers van energie (kWh) lopen niet op in de netduino, PVoutput (V7-V9), als het vermogen (Watt) blijft hangen op de laaatste waarde, maar als je alleen maar vermogen (Watt) upload (geen V1) naar PVoutput loopt het totaal daar wel op. (gisteren was dat met 98Watt)

Als je alleen energie (kWh, V1) upload naar PVoutput is deze ongevoelig voor storingen zolang de ND+2 ongestoort doorloopt (geen herstart, geen nieuwe settings), ook al trek je de netwerkkabel er enige tijd uit,
Na een herstart kan via de command line de tellers aangepast worden met de dagopbrengst (Wh) tot dat moment.
Zonder terugzetten van de dagopbrengst (Wh) in de afzonderlijke tellers tot dat moment, gaat in PVoutput de kWh opbrengst ook niet meer vooruit tot deze weer groter is dan het moment van de herstart/nieuwe settings.

Dat de webpagina hier in het geheel niet in voorkomt buiten voor de settings naar de ND+2 te sturen, heeft te maken met het gegeven dat deze niet de gestapelde stream kan weergeven zoals die naar PVoutput gaat, daar de webpagina alleen de kWh meter van de eerste regel uit de settings weergeeft en niet de andere, daarvoor dien je het commando now aan te passen zodat deze waarden ook beschikbaar zijn lokaal vanuit de netduino voor de webpagina's (op de webserver)

Voor de onewire temperatuur DB18B20 loopt de schaal van 0 tot 16 graden die weergegeven wordt zo gauw de mijn 2e ND+2 heb kan ik testen, dat is zo bijzonder net of alleen 1 byte F8h en niet 00 F8h wordt gebruikt
mijn bevindingen tot zover

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 26-05-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Afzonderlijke pulsemeter is wel met je webpagina te trekken met NOWP.

je krijg dan een array met pulsemeter1.watt, ...KWH, pulsemeter2.Watt....KWH etc
stapelen kan je dan door p1+p2+p3 etc....

zal wel een $ajax maken voor degenen die die data willen.

[ Voor 25% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
PulseMeters:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
function LocalNetworkNetduinoPulseMeters() 
            {
    var URL =  arrIniFileVars[0]; 
    var POORT =  arrIniFileVars[1];         

$.ajax({
                    dataType: 'jsonp',
                    data: 'NetduinoFunction=NetduinoPulseMeters',
                    url: URL + ":" + POORT + "/requestData!nowP!",
                    success: NetduinoPulseMeters
                });
            }

function NetduinoPulseMeters(varFieldsPulseMeters)
  {
 // you can uncomment and select the lines if needed
    var arrFields = varFieldsPulseMeters.fields
    //this is the wattage of pulsemeter1
    //arrFields[0]
    //this is the KWH of pulsemeter1
    //arrFields[1]
    //this is the wattage of pulsemeter2
    //arrFields[2]
    //this is the KWH of pulsemeter2
    //arrFields[3]
    // etc etc.........
    }

En stapelen doe je dan zo:
var stapelenWATT = arrFields[0] + arrFields[2] + arrFields[4]
var stapelenKWH = arrFields[1] + arrFields[3] + arrFields[5]

[ Voor 8% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Domba schreef op zondag 26 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Eigenverbruik van 3 kWh-meters en omvormers is ca 48Wh per dag, de mogelijkheid om die al af te trekken in de settings die ik naar de netduino stuur heb ik nog niet gevonden (V2.01-timer beta)
Onder S0 meters initial value is dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Rol-Co schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:47:
[...]
Onder S0 meters initial value is dat toch?
Dank je, moet even wachten tot morgen.
Was uitgegaan dat gelijk was aan /PULSEMETER:x:yyyy

Eerst kijken wat ik met commando NowP alles kan. :)

Edit: Initials staan erbij, moest toch settings in netduino pompen met een vers setje webpagina's vanwege hatsefratsen, het vermogen (power) werd een beetje te dol.

[ Voor 20% gewijzigd door Domba op 26-05-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
in zoverre heb ik de netduino via DfuSe kunnen opschalen naar 4.3 beta, maar als ik de hex wil inladen met 4.3 mfdeploy krijg ik een "no response" from device error!! van alles geprobeerd (herinstallaties) maar kom er niet verder mee, hoe nu verder :?

edit:
NetduinoConfig.js kan ik ook niet vinden in de root, heb ik soms nog oude beta software ?

[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 26-05-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeka60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-02-2016
Ik had ook problemen met MFdeploy. Ik heb toen het volgende gedaan op aanraden van Rol-Co.:

Uninstall netduinosdk_NETMF43.
Reboot.
Install netduinosdk_NETMF43 (zonder Netduino).
Reboot.
Starten MFDeploy.
Netduino aansluiten. (Er is nog helemaal niets op de Netduino aangesloten.)
Deploy.
En deze keer gaat het een stuk verder. Op het eind toch een melding: Error: No response from device.

Maar het bleek wel gelukt zijn want daarna was de Netduino via de website benaderbaar.

Jos

18 x 250 Watt Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
Jeka60 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:15:
En deze keer gaat het een stuk verder. Op het eind toch een melding: Error: No response from device.

Maar het bleek wel gelukt zijn want daarna was de Netduino via de website benaderbaar.

Jos
tip van Rolco uitgevoerd :) ging nu inderdaad verder met inladen maar kwam dus op het eind met die verdraaide "no response" maar het zou nu dus dus moeten werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeka60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-02-2016
Ik kreeg vervolgens debug meldingen in MFdeploy en uiteindelijk verbinding via de website. Gewoon proberen zou ik zeggen.

18 x 250 Watt Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:35:
[...]

tip van Rolco uitgevoerd :) ging nu inderdaad verder met inladen maar kwam dus op het eind met die verdraaide "no response" maar het zou nu dus dus moeten werken :?
Ik had geen meldingen maar het leek of de usb driver weg was, als je de netduino aansloot hoor je ook een vaag geluid en niet het normale geluid bij aansluiten van een usb.
Na het opnieuw installeren van de netduino sdk ging het gewoon goed zonder meldingen.

Toch wel vaag dat het zo verschillend blijft bij iedereen, je zou zeggen met zo'n hex is het appeltje eitje maar toch nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
ik heb de hex dus nu ingeladen, instellingen via options.html ingesteld maar lijkt niet de opgeslagen te worden, ook werkt de telegram commando niet meer :? of moet ik soms ergens nog programma code inladen, ik kan de netduino wel netjes pingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:19:
ik heb de hex dus nu ingeladen, instellingen via options.html ingesteld maar lijkt niet de opgeslagen te worden, ook werkt de telegram commando niet meer :? of moet ik soms ergens nog programma code inladen, ik kan de netduino wel netjes pingen :)
Probeer dit eens
Willie Wortel in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Willie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:02:
[...]

Nee, ik bedoel niet pvoutput. Ik bedoel WriteToSdCard. Hij begint daar pas te loggen om 15:00. Terwijl de data wel de hele dag door live uit te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNSchouten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
Allereerst het blijft mooi om te zien waar dit allemaal naar toe groeit.

Doet de "OneWire Temperatuur Code" de vertaling van de temperatuur sensor wel juist. Ik zit in een ruimte waar het minstens 18 graden is, maar de waarde wordt omgezet naar 5 graden. Als ik mee kijk in de debugger zie ik 29.998687 als opgeslagen waarde.

Ik heb nu 1 sensor aangesloten en draai met de laatste code. Als ik teruglees in dit forum begrijp ik dat er maar 1 sensor per poort aan te sluiten is.

Ik heb al eens code werkende code voor meerdere sensoren gepost, zie http://forums.netduino.co...-netduino-plus-2/?p=46367. Misschien is dit te gebruiken om bij gebruik van 1 of meerdere 1Wire temperatuursensor het adres van de sensor in te stellen en de temperatuur juist e bereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
toch handmatig NetduinoConfig.ini aanmaken op de sd kaart :? ik ben het ff kwijt 8)7 lolol roflmao >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:41:
[...]

toch handmatig NetduinoConfig.ini aanmaken op de sd kaart :? ik ben het ff kwijt 8)7 lolol roflmao >:)
Ja als het andere niet lukt he, of heb je een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01
Ik heb besloten om ook mijn watermeter aan te sluiten op onze oplossing. Hiervoor is een pulsemeter nodig. Tot op heden heb ik onderstaande gevonden die dat kan. Wellicht zijn er ook nog anderen die geïnteresseerd, dan kunnen we door samen te kopen wellicht wat geld uitsparen.

Ik heb de volgende watermeter:
http://www.branderonline.com/SiteImages/WP_20130108_001.jpg

Daarop zou de volgende pulsemeter aangesloten kunnen worden volgens de leverancier.

Het is een pulsemeter dus die zouden we gewoon moeten kunnen aansluiten.

DM me als je geïnteresseerd bent.
http://www.pipersberg.de/Wasserzahler/cyble/cyble.html
Yes, your meter is compatible with the Cyble-System.
The price for Cyble Sensor K=1 ist 79,50 € excl. VAT
Extra charge for small quantities is 25,00 €
Shipping is 12,50 €
Total Price incl. VAT is 139,23 € ( 117,00 € + VAT 19% (22,23€) )
Ik heb de vraag uitstaan wanneer de extra charge vervalt bij kleine hoeveelheden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
Rol-Co schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:47:
[...]

Ja als het andere niet lukt he, of heb je een beter idee?
inmiddel de ini aangemaakt en onderstaand in de root van het sd kaartje geplaatst maar geen verschil

strStartupDATA;0,1,HjBFksSTkL1PsreA36dnjj5Io0XZt9oVEpaAETgZ8LKtcVQE,102444,60,
L14;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,ConsumptionWattNowP1,0!
0,ElectraConsumedTotalP1,2!0,ElectraConsumedTodayP1,4!
0,GasConsumedTotalP1,11;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,1,A0,1;-
1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-
1,,,,,,,;1,15,L14;1,192.168.1.147,255.255.255.0,192.168.1.1,5C-86-3A-03-56-
13,80,61234,1,31480;

nog steeds geen telegram melding en komt niet aan op de netduino :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:57:
[...]

inmiddel de ini aangemaakt en onderstaand in de root van het sd kaartje geplaatst maar geen verschil

strStartupDATA;0,1,HjBFksSTkL1PsreA36dnjj5Io0XZt9oVEpaAETgZ8LKtcVQE,102444,60,
L14;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,ConsumptionWattNowP1,0!
0,ElectraConsumedTotalP1,2!0,ElectraConsumedTodayP1,4!
0,GasConsumedTotalP1,11;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;0,1,A0,1;-
1,,,,,,,;-1,,,,,,,;-
1,,,,,,,;1,15,L14;1,192.168.1.147,255.255.255.0,192.168.1.1,5C-86-3A-03-56-
13,80,61234,1,31480;

nog steeds geen telegram melding en komt niet aan op de netduino :/
Duidelijk
Dan zal het toch niet goed zitten met de Hex file denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:28
Met veel intresse ben ik dit topic aan het volgen.
Op dit moment lees ik mijn slimme meter uit met een Pluwise smile P1.
Toch komen er dit jaar nog zonnepanelen en dan wil ik ook een netduino plus 2 gaan gebruiken.
De netduino plus 2 heb ik al gekocht en ben nu nog aan het kijken voor een leuk display.
Wat ik mij afvraag, mijn watermeter heeft ook een pulsuitgang. Is er een mogenlijkheid om deze ook te monitoren. Ik weet dat de netduino meerdere impulsingangen heeft (wie weet eigenlijk hoeveel pulsingangen de software precies ondersteund?) maar hoe zit het met de 'strings'. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de netduino mijn watermeter zit als een kwh-meter en mijn verbruik van bijv 1200liter als 1,2kw.
Is dit in te stellen in de software? Zo niet is dit mischien een leuke optie om in de software op te nemen zodat je je complete gas/water/licht met 1 systeem kan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
Rol-Co schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:01:
[...]

Duidelijk
Dan zal het toch niet goed zitten met de Hex file denk ik.
:'( :'(

edit:
valt me op dat de usb driver versie 4.2.0.0 is! klopt dat wel :?

[ Voor 17% gewijzigd door Bruzski op 26-05-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
pazzje schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:03:
Met veel intresse ben ik dit topic aan het volgen.
Op dit moment lees ik mijn slimme meter uit met een Pluwise smile P1.
Toch komen er dit jaar nog zonnepanelen en dan wil ik ook een netduino plus 2 gaan gebruiken.
De netduino plus 2 heb ik al gekocht en ben nu nog aan het kijken voor een leuk display.
Wat ik mij afvraag, mijn watermeter heeft ook een pulsuitgang. Is er een mogenlijkheid om deze ook te monitoren. Ik weet dat de netduino meerdere impulsingangen heeft (wie weet eigenlijk hoeveel pulsingangen de software precies ondersteund?) maar hoe zit het met de 'strings'. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de netduino mijn watermeter zit als een kwh-meter en mijn verbruik van bijv 1200liter als 1,2kw.
Is dit in te stellen in de software? Zo niet is dit mischien een leuke optie om in de software op te nemen zodat je je complete gas/water/licht met 1 systeem kan monitoren.
Het is ook mijn bedoeling de watermeter te gaan meten:
Gé Brander in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus 2 (SW V2)"

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:11:
[...]

edit:
Geen idee eigenlijk maar iets zegt me dat het 4.3 moet zijn, misschien daarom de foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:11:
[...]

edit:
Nee dat klopt niet, je werkt met verschillende SDK versies van Netduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Enige uitleg:
Als er belangrijke veranderingen zijn kan het zijn dat onderdelen van de software niet langer op elkaar aansluiten. Hier baalt een ontwikkelaar van maar is noodzakelijk. Zo ook de nieuwe versie van de Tweakers software, daar is een groot module ingeschreven die het LCD display verzorgt. Dus de webpagina's moesten worden aangepast en de Netduino HEX file, samen vormen ze een setje.

Zo ook met de Netduino core software, daarin zitten allerhande instructies die samen een setje vormen. Dus 4.2 en 4.3 gaan niet samen.

En de Tweakers HEX is core software 4.3 van Netduino.... snappen jullie het nog 8)

Waarom baalt een ontwikkelaar daarvan, .....omdat er dan allerhande "kan niet", "gaat niet" "is niet goed" voorbij komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Gé Brander, mooi idee, om de watermeter in de software te hatseflatsen. Gaan we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Wat is zo speciaal aan de W-meter die je voorstelt?
Al eens op Ebay gekeken bij de oosterburen, een, twee, drie , voor verzending moet je wel contact opnemen.

Voor mijn verwarmingsprojectje met ND+2 heb ik een aantal hall-flowmeters maar ondergrens is 0,25l/min, daar ik straks 4 verschillende type warmtebronnen heb voor verwarming

Edit: de watermeter is van de waterleiding maatschappij en die wordt elke 5 jaar hier N-Br uitgewisseld tegen willekeurig nwe type

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 26-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba, de flow meter na de watermeter, is een betaalbare meter zeg. Heb je al ervaring met het signaal etc, we hebben allemaal wel interesse denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
Willie Wortel schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:50:
[...]

Nee dat klopt niet, je werkt met verschillende SDK versies van Netduino.
niet helemaal, herinstallatie win7 gedaan, vs 2012 erop, microsoft.net en sdk 43, toch installeerd die onder usb devices, driver 4.2.0.0

met een schone windows7 installatie is de hex error trouwens wel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Domba schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:11:
[...]

Wat is zo speciaal aan de W-meter die je voorstelt?
Het is er een die op mijn watermeter past. Daar had ik alleen maar naar gezocht.
Al eens op Ebay gekeken bij de oosterburen, een, twee, drie , voor verzending moet je wel contact opnemen.

Voor mijn verwarmingsprojectje met ND+2 heb ik een aantal hall-flowmeters maar ondergrens is 0,25l/min, daar ik straks 4 verschillende type warmtebronnen heb voor verwarming

Edit: de watermeter is van de waterleiding maatschappij en die wordt elke 5 jaar hier N-Br uitgewisseld tegen willekeurig nwe type
En ik heb duidelijk niet verder nagedacht. Het kan natuurlijk ook zoals jij voorstelt met een extra meter na de watermeter van het waterleidingbedrijf. :)

http://www.ebay.de/itm/Wa...ionen&hash=item2a2d2b7e0c
Deze ziet er wel erg ok uit voor een prima prijs. En S0 puls uitgang. Ik denk dat ik die maar ga bestellen en na de watermeter ga plaatsen.

Damn... Verstuurd niet naar Nederland...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ze sturen bijna allemaal naar nederland als je ze eerst een berichtje stuurt en vanzelfsprekend moet je meer verzendkosten betalen.
Maar wat kost zo'n meter in nederland dan, niet heel veel meer toch zeker dat die 20,- verzenden uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Rol-Co schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:32:
Ze sturen bijna allemaal naar nederland als je ze eerst een berichtje stuurt en vanzelfsprekend moet je meer verzendkosten betalen.
Maar wat kost zo'n meter in nederland dan, niet heel veel meer toch zeker dat die 20,- verzenden uit kan?
Ja, ik heb een bericht gestuurd. Eens kijken wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Willie Wortel schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:20:
Domba, de flow meter na de watermeter, is een betaalbare meter zeg. Heb je al ervaring met het signaal etc, we hebben allemaal wel interesse denk ik.
Nog geen werkend programma om ervaring mee op te doen en hoe deze nu exact aan te sluiten op ND+2, met de scope zie ik signaal, ik was er mee bezig maar toen kwam een V2.0.1 beta voorbij 13 mei 8)

Edit: Hier een link van een andere gebruiker op google
Adafruit en arduino code

[ Voor 25% gewijzigd door Domba op 26-05-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
Het is wel raar, maar de laatste dagen opeens last van vastlopers... Zelfs mijn Smile P1 doet raar. Daarom denk ik dat het aan het P1 signaal ligt. De EnergQ Gateway heeft echter geen problemen met het P1 signaal. Blijft vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gé Brander schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:35:
[...]

Ja, ik heb een bericht gestuurd. Eens kijken wat het gaat worden.
wel veel soorten
http://en.minol.de/water_meters.html

en
http://nl.rs-online.com/web/p/water-meters/3995018/

[ Voor 11% gewijzigd door Rol-Co op 26-05-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

De LCD werkt hier inmiddels ook op de Beta 2.0.04
Moest dat ding wel eerst helemaal in elkaar solderen maar is wel een leuke optie.
Wilie Wortel bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Domba schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:41:
[...]

Nog geen werkend programma om ervaring mee op te doen en hoe deze nu exact aan te sluiten op ND+2, met de scope zie ik signaal, ik was er mee bezig maar toen kwam een V2.0.1 beta voorbij 13 mei 8)

Edit: Hier een link van een andere gebruiker op google
Adafruit en arduino code
Arduino code gezien, ....De flowmeter maakt gebruik van een eenvoudig serial protocol gelijk de P1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:48:
De LCD werkt hier inmiddels ook op de Beta 2.0.04
Moest dat ding wel eerst helemaal in elkaar solderen maar is wel een leuke optie.
Wilie Wortel bedankt!!!
Leuk hè, alle waardes op de Display. 8) En wat makkelijk is, ja kan zelf een compositie maken van wat je wil zien, wil je dingen vaker laten verschijnen, dan maak je meerdere streams met dezelfde inhoud aan.

De display moet van het type HD44780 zijn en de hardware moet i2c ondersteunen.
Later kunnen er nog andere typen LCD's worden toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Willie Wortel op 26-05-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ben inderdaad aan het zoeken in de ini.file om het een en ander te wijzigen.
Hoelang mag de kabel zijn van de LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
mmm, inmiddels draait telegram en now commando maar geen output komt er binnen, lijkt wel of er nog steeds niets word opgeslagen, wat ik ook probeer, word niets naar het sd kaartje gekregen, moet ik soms het sd kaartje opnieuw formateren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:26:
mmm, inmiddels draait telegram en now commando maar geen output komt er binnen, lijkt wel of er nog steeds niets word opgeslagen, wat ik ook probeer, word niets naar het sd kaartje gekregen, moet ik soms het sd kaartje opnieuw formateren :?
Hoe groot is die kaart? En hoe geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Kijk eens met commando: directory of er een config file is aangemaakt op de SD.
Mij lukte het gisteravond ook niet en toen heb ik met de oude webpagina eerst een config file laten aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
het werkt!! eindelijk de melding succesfully transfered, word ook netjes een ini onder aangemaakt

lag waarschijnlijk aan onderstaand parameter

<script src="NetduinoConfig.js"></script> teruggezet naar <script src="jQuery/jsFunctions.js"></script> in de index.html... en de solar.ini weer aangemaakt, pffff ;)

alles draait nu inmiddels, ff kijken of er iets binnen komt in cosm >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Bruzski op 26-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:28
Gé Brander schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:56:

Ik heb de volgende watermeter:
http://www.branderonline.com/SiteImages/WP_20130108_001.jpg

Daarop zou de volgende pulsemeter aangesloten kunnen worden volgens de leverancier.

Het is een pulsemeter dus die zouden we gewoon moeten kunnen aansluiten.

DM me als je geïnteresseerd bent.
http://www.pipersberg.de/Wasserzahler/cyble/cyble.html

[...]

Ik heb de vraag uitstaan wanneer de extra charge vervalt bij kleine hoeveelheden.
Dit is precies de meter die ik ook heb. De cyblesenser heb ik hier in een NL-webshop besteld nl:
http://www.bengshop.nl.

Hij komt gewoon op de hoofdwatermeter. Hier in Limburg worden ze gelukkig om de 5 jaar gewisseld.
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
joepie :)

alles komt netjes in cosm binnen maar weet iemand hoe ik de oude field namen kan verwijderen op xively/cosm, bv. ConsumptionWattNowP1 enz..

ik vind die xively niet echt een verbetering t.o.v. de oude cosm :F :X

[ Voor 18% gewijzigd door Bruzski op 26-05-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:17:
het werkt!! eindelijk de melding succesfully transfered, word ook netjes een ini onder aangemaakt

<script src="NetduinoConfig.js"></script> teruggezet naar <script src="jQuery/jsFunctions.js"></script> in de index.html... en de solar.ini weer aangemaakt, pffff ;)

Hoe maak je die solar.ini aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
klump4u schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:19:
[...]

Hoe maak je die solar.ini aan?
solar.ini gewoon uit de sw2 webpages zip files halen en opnieuw invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:24:
[...]

solar.ini gewoon uit de sw2 webpages zip files halen en opnieuw invullen :)
Gebruik jij de beta van 28-04-2013 of die van 24-05-2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
beta van 14 mei (20130513_2300)
http://p1netduinoplusv2.codeplex.com/releases/view/103329

[ Voor 10% gewijzigd door Bruzski op 26-05-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Gé,
Goed idee om de watermeter direct mee te nemen, ik ga kijken wat bij mij mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Bruzski schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:17:

Voor nu zal dat bij je werken, maar dat heb je dus niet goedgedaan >:)
ik zal vandaag een korte beschrijving geven (en het is zo simpel als je het weet), dit ivm compatible andere browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De HEX is niet public omdat alles getest moet worden. Er wordt hier gepraat over verschillende versies.
Om bij de testers te horen moet PM naar Gé Brander of Rol-co, zo heb ik begrepen anders begrijp ik het niet meer. Omdat ik "fouten/aandachtspunten" wil monitoren was hiervoor gekozen.

[ Voor 23% gewijzigd door Willie Wortel op 27-05-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
De buttons van de LCD?

De 5e button rechts wordt voor veranderen kleuren display.
De bovenste, sneller display updaten, onderste langzamer, links standaard refresh.

iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

1 button voor aan of uit LCD misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:32:
1 button voor aan of uit LCD misschien?
Aan / uit geeft 1 probleem, dan moet de LCD opnieuw worden geintialiseerd, zal kijken of het me lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Klump, welke kleur geeft je display nu, ik had hem op licht blauw gezet. Als je klaar bent wil je dan een foto maken zodat we een indruk hebben.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Mijn Lcd gaat (nog) niet stabiel, als ik de Netduino van de stroom afhaal en weer inplug dan gaat hij aan en geeft alles netjes weer wat ik erin heb gezet maar de ene keer na enkele minuten of vanmorgen na een uur gaat hij spontaan uit.
Kleur is licht blauw.
Hier 2 foto's, ligt nog los in de meterkast.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/LCD%20(1).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klump4u/LCD%20(2).JPG

[ Voor 25% gewijzigd door klump4u op 27-05-2013 12:07 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Klump, de LCD is onwijs gevoelig voor druk en statische elektra heb ik gemerkt. Er komt een update voor de LCD ivm de knopjes. Ik heb van de week mijn werkstuk klaar, zal ik ook laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Willie Wortel schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:38:
Klump, de LCD is onwijs gevoelig voor druk en statische elektra heb ik gemerkt. Er komt een update voor de LCD ivm de knopjes. Ik heb van de week mijn werkstuk klaar, zal ik ook laten zien.
Dat verklaard een hoop, ben benieuw wat jij ervan maakt.
Ik ben nog aan het denken waar hij inkomt en waar ik hem plaats.
Heb je enig idee hoelang de kabel van LCD naar Netduino mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
leuk in elkaar zetten inderdaad!
http://learn.adafruit.com/rgb-lcd-shield/assembly :)

ik heb deze besteld
http://www.robotshop.com/...4x20-serial-lcd-blue.html

ff mee klooien >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Bruzski op 27-05-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:53:
[...]

Dat verklaard een hoop, ben benieuw wat jij ervan maakt.
Ik ben nog aan het denken waar hij inkomt en waar ik hem plaats.
Heb je enig idee hoelang de kabel van LCD naar Netduino mag zijn?
De lengte van de kabel?, ik heb echt geen idee, een kwestie van uitproberen maar volgend RuudMR niet echt lang. Alles is nog zo nieuw dat ik alles niet bijhoud qua schrijven, bouwen en testen.

Ik ben veel tijd kwijt geraakt aan het printplaatje voor de P1poort, blijkt na doormeten een (onzichtbaar) breuk in het printplaatje waardoor er een signaal van 1 pootje niet doorkwam. Dat kan je toch niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

(jarig!)
haha, wat dacht je hier!! ik ben eindelijk achter het geheimzinnige verhaal dat de now/config commando's niet werkte op mijn win7 en win8 laptop. 8)

bij herinstallatie win7 kwam ik erachter dat ESET NOD32 Antivirus de boosdoener was, zette een http filter aan waardoor de commando's werden geblokkeerd, filter uit en alles werkt nu super. >:)

al met al maanden mee bezig geweest, grrr :(

[ Voor 26% gewijzigd door Bruzski op 27-05-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
I2c lcd gebruikers,
Nee, i2c is niet geschikt voor lange leidingen, is er nooit voor bedoeld zonder buffers.
Maar belangrijk is dat op de beide lijnen, data en clock, trekweerstanden worden geplaatst.
Dit definieerd het signaal en is ook door de ontwikkelaar Philips geadviseerd.
Dus 2 weerstanden van 4k7 naar de plus 3,3volt.
Het systeem mag absoluut niet instabiel zijn.
In mijn huiscomputer werkt i2c al jaren met honderden in en uitgangen rotsvast.
Bruzski
Hoe ga je de 4x20 aansluiten? Deze heeft een eigen i2c chip en kan serieel, maar geen keyboard.
De interfacing zal zeker anders zijn. Weer andere driver nodig?
Maar dan de:
Kijk toch even naar deze display 4x20 betaalbaar, leverbaar en i2c en serieel.
Dus kan voor in de kast i2c worden gebruikt, als remote serieel en heeft keyboard input met een net folie keyboard wat zeker makkelijke kan worden gemonteerd in een behuizing.
Ziet er dan gewoon professioneel uit.
Nog steeds mijn voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
RuudMR schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:26:
I2c lcd gebruikers,
Nee, i2c is niet geschikt voor lange leidingen, is er nooit voor bedoeld zonder buffers.
Maar belangrijk is dat op de beide lijnen, data en clock, trekweerstanden worden geplaatst.
Dit definieerd het signaal en is ook door de ontwikkelaar Philips geadviseerd.
Dus 2 weerstanden van 4k7 naar de plus 3,3volt.
Het systeem mag absoluut niet instabiel zijn.
In mijn huiscomputer werkt i2c al jaren met honderden in en uitgangen rotsvast.
Bruzski
Hoe ga je de 4x20 aansluiten? Deze heeft een eigen i2c chip en kan serieel, maar geen keyboard.
De interfacing zal zeker anders zijn. Weer andere driver nodig?
Maar dan de:
Kijk toch even naar deze display 4x20 betaalbaar, leverbaar en i2c en serieel.
Dus kan voor in de kast i2c worden gebruikt, als remote serieel en heeft keyboard input met een net folie keyboard wat zeker makkelijke kan worden gemonteerd in een behuizing.
Ziet er dan gewoon professioneel uit.
Nog steeds mijn voorkeur. :)
RuudMR, zou jij voor ons een aansluitschema willen maken voor de display, je hebt het over trek weerstanden ertussen, howto?. Jij bent de technische Tweaker hier. 8)

Ik heb gisteren op internet een mooi 4 regel display gezien die aansluit bij wat je schreef, en is ook nog goedkoper ook. Moet het wel even opnieuw opzoeken vanavond. De software is in ieder geval wel klaar voor displays met meer regels.

Eventueel de software aanpassen om meer data op 1 regel te krijgen, moet alleen niet onoverzichtelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Dus de LCD 16x2 gaat dan uit de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
klump4u schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:53:
Dus de LCD 16x2 gaat dan uit de software?
Nee natuurlijk niet. Waarom denk je dat?
Er is plaats voor 12.000 regels software. We zitten nu op de 1.600
Ik kijk wel uit om iets te verwijderen wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Zo maar een vraagje, omdat er nu over de 20x4 wordt gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Over LCD displays:

De software is klaar voor X regels, dit wordt ondersteund door de hardware die aangeroepen wordt.
Dus heb je 4 regels....juiste protocol okë, maar 2 regels ....juiste protocol, oké.

We (Ruud en ik) hebben het over communicatie protocol, rs232, serieel en I2C
Ik heb gekozen voor de I2C vanwege de eenvoud, RuudMR pleit voor het serieel protocol vanwege de bedrijfszekerheid. We moeten een mix hebben tussen gemak en bedrijfszekerheid over grotere afstanden. Ik denk dat tests zekerheid moet geven.
Pagina: 1 ... 3 ... 39 Laatste