Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
//;0,v1=,P0K!0,v1=,P1K!0,v1=,P2K;-1,,,,,,,;-1,,,,,,,;2,1,D8,1000,0,D4!1,1,D9,1000,0,D5!0,1,D10,1000,0,D6;//
Nu nog de aanpassing voor de lokale webpagina voor de "gauge" als ook command now
Die blijven stug alleen de eerste S0 weergegeven
Command Now
Solar soMeter Deliver Now: 312
Solar soMeter Total KWH: 0.34
PV output 18/05/13 9:20AM 0.853kWh 0.136kWh/kW
Is dit mogelijk zonder de VB code van het hex bestand?
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Poort misschien ook, het kan zijn dat een router of firewall de poort blokkeerd.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
http://sdrv.ms/10AMa87
Ik ben echt wel onder de indruk van Sen.se in combinatie met de Netduino oplossing:

Mijn publieke pagina.
Woei! >12,5kW verbruikspiek...

[ Voor 62% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2013 13:36 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Zover ik weet heb ik de handleiding op codeplex letterlijk gevolgd.
Uitvoer van MFDeploy na connect:
Connecting to NetduinoPlus2_Netduino...Connected
IP Address: 192.168.1.41
No debugger!
Create TS.
Loading start at 806a86c, end 80852e0
Assembly: mscorlib (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Native (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Net (4.3.0.0)
Assembly: System (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.SerialPort (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.IO (4.3.0.0)
Assembly: System.IO (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.PWM (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.Usb (4.3.0.0)
Assembly: SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Hardware.OneWire (4.3.0.0)
Assembly: Microsoft.SPOT.Time (4.3.0.0)
Loading Deployment Assemblies.
Resolving.
Ready.
Cannot find any entrypoint!
Done.
Na Target -> Device Capabilities:
WaitHalSystemInfo.halVersion: 4.3.0.0
ing for debug commands...
HalSystemInfo.halVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
HalSystemInfo.oemCode: 34
HalSystemInfo.modelCode: 177
HalSystemInfo.skuCode: 4102
HalSystemInfo.moduleSerialNumber: 00000000000000000000000000000000
HalSystemInfo.systemSerialNumber: 0000000000000000
ClrInfo.clrVersion: 4.3.0.0
ClrInfo.clrVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
ClrInfo.targetFrameworkVersion: 4.3.0.0
SolutionReleaseInfo.solutionVersion: 4.3.0.0
SolutionReleaseInfo.solutionVendorInfo: Netduino Plus 2 (v4.3.0.0 beta 1) by Secret Labs LLC
SoftwareVersion.BuildDate: Jan 27 2013
SoftwareVersion.CompilerVersion: 410894
FloatingPoint: True
SourceLevelDebugging: True
ThreadCreateEx: True
LCD.Width: 0
LCD.Height: 0
LCD.BitsPerPixel: 0
AppDomains: True
ExceptionFilters: True
IncrementalDeployment: True
SoftReboot: False
Profiling: False
ProfilingAllocations: False
ProfilingCalls: False
IsUnknown: False
Vervolgens selecteer ik de image file Netduino_V2_Poort_61234_.hex en als ik op Deploy druk komt er eerst de melding Connecting to device... en even later de melding Error: No response from device of de melding Error: Unable to deploy to device
Ik heb alles op twee verschillende computers geprobeerd met hetzelfde resultaat.
In Visual Studio 2012 (.NETFM 4.3) een programmaatje maken en deployen naar de Netduino gaat zonder problemen.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Jos.
18 x 250 Watt Zuid
Voor het deployen moet juist weer niet het knopje op de Netduino ingedrukt worden. Dat had je ook begrepen?
Ik heb zelf ook een en andere problemen gehad, en na enkele keren proberen en zelfs herstarten pc lukte soms dingen wel.
[ Voor 56% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2013 16:28 ]
Ja, beide bestanden lukken niet.Gé Brander schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:26:
Heb je ook het andere HEX bestand (with_timer) geprobeerd? Krijg je dan dezelfde problemen?
Ja, dat heb ik begrepen, het knopje op de Netduino alleen gebruikt voor DFU Tester en DfuSe Demo.Voor het deployen moet juist weer niet het knopje op de Netduino ingedrukt worden. Dat had je ook begrepen?
Alles nog een aantal keer gedaan op verschillende systemen, Windows 7 en Windows 8. Ook met reboot. Ik heb 3 verschillende manieren van fout gaan voorbij zien komen:Ik heb zelf ook een en andere problemen gehad, en na enkele keren proberen en zelfs herstarten pc lukte soms dingen wel.
Connecting to device...
Error: No response from device
of
Connecting to device...
Connecting to TinyBooter
Error: No response from device
of
Connecting to device...
Erasing sector 0x080a0000
Rebooting
Erasing sector 0x080a0000
Error: Unable to deploy to device
Het vreemde vindt ik dat deployen vanuit VS 2012 wel werkt. Tenminste een klein test programmaatje. Misschien toch wachten tot de source code beschikbaar komt en dan direct vanuit VS deployen.
Jos.
18 x 250 Watt Zuid
Er is duidelijk iets niet in orde met je usb, Probeer een andere usb poort of Deinstalleer en installeer je 4.3 SDK van Netduino opnieuw.
Ik heb gedaan:
Uninstall netduinosdk_NETMF43.
Reboot.
Install netduinosdk_NETMF43 (zonder Netduino).
Reboot.
Starten MFDeploy.
Netduino aansluiten. (Er is nog helemaal niets op de Netduino aangesloten.)
Deploy.
En deze keer gaat het een stuk verder. Op het eind toch een melding: Error: No response from device.
Maar het lijkt wel gelukt te zijn want even later verschijnt in MFDeploy:
TimeServer Out
We did read the memory variables
InitSensors
Free Memory: 100272
Sensors were done
WebServer is Running
Free Memory: 97128
next send : 60
Free Memory: 95808
Op naar de volgende horde...
Ik heb solar.ini aangepast en op index.html geklikt. IE 10 start op met de Solar logging pagina. Vervolgens naar Options gegaan maar aanpassingen hier gaan niet naar de Netduino. Save, load of wachtwoord wijzigen doen niets.
Moet de website-programamtuur uberhaubt werken als je gewoon op index.html klikt of moet die op een bepaalde manier geinstalleerd worden?
Jos
18 x 250 Watt Zuid
Edit is er geen contact blijft die op -10 staan
[ Voor 19% gewijzigd door Domba op 18-05-2013 23:41 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Anders kan je em altijd nog handmatig op de sd kaart zetten, maar zoals joop al riep dat is niet de bedoeling.Jeka60 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:22:
Rol-Co bedankt.
Ik heb gedaan:
Uninstall netduinosdk_NETMF43.
Reboot.
Install netduinosdk_NETMF43 (zonder Netduino).
Reboot.
Starten MFDeploy.
Netduino aansluiten. (Er is nog helemaal niets op de Netduino aangesloten.)
Deploy.
En deze keer gaat het een stuk verder. Op het eind toch een melding: Error: No response from device.
Maar het lijkt wel gelukt te zijn want even later verschijnt in MFDeploy:
TimeServer Out
We did read the memory variables
InitSensors
Free Memory: 100272
Sensors were done
WebServer is Running
Free Memory: 97128
Op naar de volgende horde...
Ik heb solar.ini aangepast en op index.html geklikt. IE 10 start op met de Solar logging pagina. Vervolgens naar Options gegaan maar aanpassingen hier gaan niet naar de Netduino. Save, load of wachtwoord wijzigen doen niets.
Moet de website-programamtuur uberhaubt werken als je gewoon op index.html klikt of moet die op een bepaalde manier geinstalleerd worden?
Jos
Heb je wel na de firmware met mfdeploy (4.3) je netwerk settings ingesteld en mac adres ingevuld?
Anoniem: 493704
In solar.ini had ik bij $NetduinoOneURL wel het ip-adres van de Netduino ingevoerd maar was de http:// ervoor vergeten. Nu lijkt de communicatie tussen de website en de Netduino goed te werken.
Op naar de volgende stap: het aansluiten van de slimme meter.
18 x 250 Watt Zuid
Bèta V2 handleiding vanaf stap 2.1 gedaan om te wissen?Anoniem: 493704 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:24:
Ik heb geprobeerd het ww aan te passen omdat ik "Netduino" niet handig vond, daarna kon ik niets meer, ik krijg steeds de melding wrong password, terwijl ik het wel goed intyp. Ik heb daarom geprobeerd de hexfile opnieuw te laden maar hij wil deoude niet wissen, ik krijg de melding "cannot find entrypoint" ook als ik alleen arease doe bij mfdeploy krijg ik een foutmelding. Dan maar alles opnieuw vanaf de firmware laden, dacht ik. Mooi niet dus ik krijg nog steeds de bestaande hexfile waarvan het password dus niet werkt. Zijn er nog meer manieren om de hexfile te areasen?
Verder krijg ik het wachtwoord ook niet gewijzigd. Er zit denk ik nog een kleine bug ergens in de code. Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen maar daarna niet meer. Dus als je het probeert met het originele wachtwoord, kom je er dan ook niet in? (tip: Netduino - met hoofdletter)
Yep, heb ik gedaan, ik krijg de Hexfile niet weg, het blijft de oude file. Pw Netduino met hoofdletter N.Gé Brander schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:08:
[...]
Bèta V2 handleiding vanaf stap 2.1 gedaan om te wissen?
Verder krijg ik het wachtwoord ook niet gewijzigd. Er zit denk ik nog een kleine bug ergens in de code. Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen maar daarna niet meer. Dus als je het probeert met het originele wachtwoord, kom je er dan ook niet in? (tip: Netduino - met hoofdletter)
hmm moet toch mogelijk zijn om de hexfile uit te wissen cq te overschrijven?
Ik heb de variabele toegevoegd aan COSM/Xively dus ik zal een grafiekje hiervan maken.
Edit: Met een grafiek gemaakt via de scope pagina constateer ik dat indien:
- SolarWattNowPin13<1000 -> SolarDeliveryNow = 0
- SolarWattNowPin13>1000 -> SolarDeliveryNow = 1
- SolarWattNowPin13>2000 -> SolarDeliveryNow = 2
- SolarWattNowPin13>3000 -> SolarDeliveryNow = 3
[ Voor 32% gewijzigd door fauquemont op 19-05-2013 21:28 ]
Hoe bepaal ik de P1 software versie?Gé Brander schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:47:
Volgens mij zijn alle van belang zijnde variabelen nu in de excel sheet aanwezig. Schroom niet iets toe te voegen aan het eind als je denkt dat het van belang is.
http://sdrv.ms/10AMa87
Welke versie van CodePlex voor de P1 software gebruik je? Kijk even naar de andere invulwaarden en dan valt het kwartje wel. Je weet waarschijnlijk wel wat je gedownload hebt nietwaar?
Is het handig om een testprotocol te hebben wat gebruikt kan worden bij een vastloper? Bijvoorbeeld met vragen zoals:
- Is de Netduino te pingen?
- Verstuurd hij gegevens naar dataproviders?
- Welke leds branden?
- Is de webpagina te bereiken?
- Klopt de /Now pagina?
- Klopt de /Telegram pagina?
- ...
[ Voor 6% gewijzigd door fauquemont op 19-05-2013 21:02 ]
misschien handig voor de mensen om er bij te vermelden?
[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 19-05-2013 23:05 ]
Ik heb sinds 2 dagen nu ongewijzigde settings en ik mis een upload per dag naar PVoutput
Vandaag haalde ik volgens PVoutput net de 5.0 Wh/wp niet en heb de data eens naast elkaar gelegd,
De timing van Netduino loopt niet gelijk met de NTP server van daar de verschillende kWh's per timestamp,
( ik heb een RTC-module om op de I2C poort te prikken van de netduino op het moment ik dat kan aanpassen in de code)
het gaat om de trend eerst loopt de opbrengst van SE in de tabel achter en na de gemiste upload loopt deze plots voor.

Tijd wordt wel gesynchroniseerd met NTP. De Netduino zelf heeft geen static tijd module met batterij.... vandaar. Het probleem is dat je een te grote tijd interval hanteert.Domba schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:30:
Wie gebruikt er nog meer ND+2 i.c.m. software versie 2.0.1 beta en PVoutput?
Ik heb sinds 2 dagen nu ongewijzigde settings en ik mis een upload per dag naar PVoutput
Vandaag haalde ik volgens PVoutput net de 5.0 Wh/wp niet en heb de data eens naast elkaar gelegd,
De timing van Netduino loopt niet gelijk met de NTP server van daar de verschillende kWh's per timestamp,
( ik heb een RTC-module om op de I2C poort te prikken van de netduino op het moment ik dat kan aanpassen in de code)
het gaat om de trend eerst loopt de opbrengst van SE in de tabel achter en na de gemiste upload loopt deze plots voor.
[afbeelding]
Je kan je ook afvragen in welke situatie de netduino het laat afweten, en is werkelijk de Netduino de boosdoener. Is de gebruiker bij problemen in staat een juiste analyse te maken? En wat zeer belangrijk is dat de instellingen allemaal juist zijn aangemaakt.fauquemont schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:01:
Inventarisatiebestand heb ik ingevuld.
Is het handig om een testprotocol te hebben wat gebruikt kan worden bij een vastloper? Bijvoorbeeld met vragen zoals:
- Is de Netduino te pingen?
- Verstuurd hij gegevens naar dataproviders?
- Welke leds branden?
- Is de webpagina te bereiken?
- Klopt de /Now pagina?
- Klopt de /Telegram pagina?
- ...
Ik zal nadenken of ik de onboard button kan gebruiken om een dump te maken van instellingen naar een sdkaartje.
Met 5 min gaat niet goed, dat heb ik ook geprobeerd, pvoutput berekend je gemiddelde na 5 min dus het maakt geen fluit uit in principe of je 1-2-3-4 minuten doet maar met 5 kom je soms te laat (misschien door het tijdsverschil) en valt hij buiten de 5 minuten en mis je er dus 1.Domba schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:14:
Op dit moment nog intervaltijd verzendtijd van 300 sec
Gewoon 60 sec laten of 120 , dat werkt het beste.
Deze redenering volg/snap ik niet, ik upload energie naar PVoutput (PxK) en geen vermogen, zoals in de verschillende strings hiervoor al eens gepost heb.Rol-Co schreef op maandag 20 mei 2013 @ 07:41:
[...]
Met 5 min gaat niet goed, dat heb ik ook geprobeerd, pvoutput berekend je gemiddelde na 5 min dus het maakt geen fluit uit in principe of je 1-2-3-4 minuten doet maar met 5 kom je soms te laat (misschien door het tijdsverschil) en valt hij buiten de 5 minuten en mis je er dus 1.
Gewoon 60 sec laten of 120 , dat werkt het beste.
Wat je ziet als PVoutput op bijv 2,222kWh staat en je laadt nieuwe settings in de netduino, de tellers worden dan reset in de netduino, dan blijft PVoutput stil staan tot je weer 2,222kWh bereikt hebt en dan gaat de opbrengst en het lijntje van de dag weer verder in live.
Mijn conclusie hieruit is, dat er geen intervalswaardes worden geupload maar de oplopende dagteller zelf telkens.
Gevolg is dat het gemiddelde vermogen dat PVOutput berekent, niet correct is.
Het dagtotaal klopt wel (mits de ND niet opnieuw is begonnen, zoals Domba al duidelijk heeft gemaakt hierboven).
Als je de netwerk kabel er fysiek uit trekt gaat er niets verloren, netduino loopt gewoon door als ook de dagteller als je Energie (PxK) upload naar PVoutput

Ik heb voor energie gekozen omdat ik mijn pull-up/ bekabeling keuze wilde controleren.
Zo gezegd kwam mij het effect dat PVoutput heeft bij kWh-upload goed uit, niet verder tellen na een reset tot de waarde groter is dan de hoogste upload, om te veel of te weinig pulsen te kunnen zien.
De kWh meters hebben maar 2 cijfers achter de komma (10Watt) en de rest is 3 cijfers achter de komma (1 Watt resolutie) gisteren was er voldoende zon om significant het verschil te zien waar ik mijn pulsen verlies en anders dan verwacht was dat in 1 klap
Edit: Een plaatje ingevoegd dat de pulsen niet verloren gaan als de connectie met PVoutput wegvalt i.p.v. de directe link naar PVoutput live omdat ik later het dagprofiel vervang voor door de SE versie zonder alle test symptomen
[ Voor 62% gewijzigd door Domba op 20-05-2013 19:21 ]
'k Ben er zelf begin april achter gekomen dat m'n verbruik in maart op PVOutput niet overeenkwam met wat ik zelf heb berekend op basis van het verschil in de meeterstanden aan het begin en einde van de maand. Volgens PVOutput had ik minder verbruikt dan in werkelijkheid door de meter werd aangegeven.
Uiteindelijk bleek het draadje van S0 naar de D12 input niet ver genoeg in de connector te zijn gedrukt.
Maar dat heb je waarschijnlijk al 'n paar keer gecontroleerd...
[ Voor 9% gewijzigd door Cranberry op 20-05-2013 11:42 ]
Waarvoor dank,fauquemont schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:01:
Inventarisatiebestand heb ik ingevuld.
Ik zie alleen dat je meerdere opties per veld hebt ingevuld. Zo kunnen we niet aflezen wanneer de NP2 vastloopt (welke combinaties)
Zou je kunnen aangeven in het bestand per combinatie of de NP2 vastloopt?
Dan pas kunnen we echt verbanden zien.
(http://sdrv.ms/10AMa87)
[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 20-05-2013 12:50 ]
Het gaat bij mij niet om 1 pin maar 3 pinnen vanwege stream stapelen en ja ik heb alles meerdere keren nagemeten/gecontroleerd,Cranberry schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:42:
@Domba, dus als ik je posts goed lees, suggereer je dat pulsen worden gemist?
'k Ben er zelf begin april achter gekomen dat m'n verbruik in maart op PVOutput niet overeenkwam met wat ik zelf heb berekend op basis van het verschil in de meeterstanden aan het begin en einde van de maand. Volgens PVOutput had ik minder verbruikt dan in werkelijkheid door de meter werd aangegeven.
Uiteindelijk bleek het draadje van S0 naar de D12 input niet ver genoeg in de connector te zijn gedrukt.
Maar dat heb je waarschijnlijk al 'n paar keer gecontroleerd...
Maar dat was ook een gevolg dat de start geheel anders was omdat ik streams wilde stapelen voor alleen de tweakers team bijdrage met een "standalone oplossing" los van mijn gesloten server netwerk zonder I-net.
Er bleef een zeker twijfel tussen afgelezen waarden van de kWh meters (+/-10Watt) zelf en de upload en vervolgens een aantal dagen onvoldoende zon om echt een significant verschil te kunnen zien.
Ik mis geen losse pulsen zo te zien, maar een complete volledige cycle van 300 sec zo te zien na 180-200 cycles.
Heb ik gedaan, ik heb de hele firmware procedure een aantal keren doorlopen, maar als ik em weer aansluit op het netwerk start ie weer met de nog bestaande hexfile waarvan ik het password wilde aanpassen en die nu niet meer reageert op welk password dan ook.Rol-Co schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:01:
Je kan hem toch wissen met dfu tester?

En nu (half uur later) doet ie niets meer, ik kan alles laden krijg geen foutmeldingen maar geen contact via de webpage. Het valt me nu op dat de blauwe led veel langer brandt bij het opstarten, tevens krijg ik bij mfdeplay de melding dat er een debug programma draait.. dat deed die eerst niet..
Hoe krijg ik dit ding helemaal gewist maar wel zodanig dat er nw firmware etc kan worden geplaatst?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 493704 op 20-05-2013 15:31 ]
Even ter controle. Doet Sen.se het bij jullie ook niet meer?
http://open.sen.se/sensemeters/tab/4244/
502 Bad Gateway
--------------------------------------------------------------------------------
nginx/0.7.65
[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 20-05-2013 20:30 ]
Dan doe je iets niet goed in de procedure en dat geloof je natuurlijk niet.Anoniem: 493704 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:55:
[...]
Heb ik gedaan, ik heb de hele firmware procedure een aantal keren doorlopen, maar als ik em weer aansluit op het netwerk start ie weer met de nog bestaande hexfile waarvan ik het password wilde aanpassen en die nu niet meer reageert op welk password dan ook.
En nu (half uur later) doet ie niets meer, ik kan alles laden krijg geen foutmeldingen maar geen contact via de webpage. Het valt me nu op dat de blauwe led veel langer brandt bij het opstarten, tevens krijg ik bij mfdeplay de melding dat er een debug programma draait.. dat deed die eerst niet..
Hoe krijg ik dit ding helemaal gewist maar wel zodanig dat er nw firmware etc kan worden geplaatst?
Hoe kan je nu een Firmware wissen, nieuwe firmware erin, nieuwe HEX erin en dan nog de gedragingen van de vorige HEX ervaren.? Dat kan technisch niet omdat de geheugenplaatsen van de software vaststaan.
Dat snap ik ook wel, ik krijg die hexfile niet gewist ondanks het volgen van de procedure.Willie Wortel schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:07:
[...]
Dan doe je iets niet goed in de procedure en dat geloof je natuurlijk niet.
Hoe kan je nu een Firmware wissen, nieuwe firmware erin, nieuwe HEX erin en dan nog de gedragingen van de vorige HEX ervaren.? Dat kan technisch niet omdat de geheugenplaatsen van de software vaststaan.
nopeGé Brander schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Slightly off topic:
Even ter controle. Doet Sen.se het bij jullie ook niet meer?
http://open.sen.se/sensemeters/tab/4244/
502 Bad Gateway
--------------------------------------------------------------------------------
nginx/0.7.65
Is aangepast.Gé Brander schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Waarvoor dank,
Ik zie alleen dat je meerdere opties per veld hebt ingevuld. Zo kunnen we niet aflezen wanneer de NP2 vastloopt (welke combinaties)
Zou je kunnen aangeven in het bestand per combinatie of de NP2 vastloopt?
Dan pas kunnen we echt verbanden zien.
(http://sdrv.ms/10AMa87)
Heeft iemand nog kans gehad om bovenstaande te controleren?fauquemont schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:33:
@Willie Wortel: Ik heb het idee dat de waarde van SolarDeliveryNow bij hoge wattages niet klopt. Op dit moment bijvoorbeeld leveren de zonnepanelen 2238 Watt waarbij de variabele van SolarDeliveryNow een waarde heeft van 3 2 Watt. Ik had nu een waarde verwacht van ongeveer 2000 Watt. Ik heb ook gezien dat de waarde wel klopt.
Ik heb de variabele toegevoegd aan COSM/Xively dus ik zal een grafiekje hiervan maken.
Edit: Met een grafiek gemaakt via de scope pagina constateer ik dat indien:Kan iemand controleren of hij hetzelfde probleem heeft?
- SolarWattNowPin13<1000 -> SolarDeliveryNow = 0
- SolarWattNowPin13>1000 -> SolarDeliveryNow = 1
- SolarWattNowPin13>2000 -> SolarDeliveryNow = 2
- SolarWattNowPin13>3000 -> SolarDeliveryNow = 3
Mijn wachtwoord werkt wel om iets te veranderen in de Netduino.
Ik zal vandaag eens kijken op de Xively pagina want volgens mij heb je gelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door klump4u op 21-05-2013 07:43 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
De HEX file hoef je niet te verwijderen, die mag je overschrijven.Anoniem: 493704 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:08:
[...]
Dat snap ik ook wel, ik krijg die hexfile niet gewist ondanks het volgen van de procedure.
Heb je bij je IE10, de cache aanstaan, kan ook een probleem zijn?
F12, Cache, vink vernieuwen vanaf server.

Klump ik heb de programma code van LudoS gebruikt voor de Onewire sensor, Ik vraag je even contact op te nemen met LudoS, ik heb geen Onewire.klump4u schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:42:
Ik wil het wel proberen maar als ik mijn wachtwoord invul op scope pagina zegt hij dat dit verkeerd is.
Anoniem: 494629 in "P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus"
Dank Gé, ik heb wel lekker weer uitgezocht om terug te komen zeg.....ppppfffff.Gé Brander schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:31:
Welkom thuis Willie Wortel!
Ik zal van de week kijken of ik de communicatie Netduino<->webpagina kan verbeteren.
Bij mij werkt het prima maar bij sommige Tweakers niet. Waarom het Password niet werkt bij sommigen weet ik niet, ik heb niets vreemds kunnen ontdekken.
Inderdaad naar weer...Willie Wortel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:32:
[...]
Dank Gé, ik heb wel lekker weer uitgezocht om terug te komen zeg.....ppppfffff.
Ik zal van de week kijken of ik de communicatie Netduino<->webpagina kan verbeteren.
Bij mij werkt het prima maar bij sommige Tweakers niet. Waarom het Password niet werkt bij sommigen weet ik niet, ik heb niets vreemds kunnen ontdekken.
Als je kan aangeven hoe we daarmee kunnen helpen dan doen we dat graag. Ik heb ook het wachtwoord niet kunnen wijzigen. Na het invullen op de pagina en een nieuw wachtwoord heb ik nog steeds Netduino als wachtwoord.
Welkom thuis!Willie Wortel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:13:
Voorlopig is het zo dat bij thuiskomst (na 3 wkn) mijn draadloos niet meer functioneerde, ik moest mijn Router resetten. Mijn 5 Netduinotjes waren nog steeds 100% functioneel.
Hier is hij gisterenavond 22:30 gestopt maar zag het een paar uur geleden pas.
Thuis uit werk net gekeken maar de netduino lijkt gewoon nog te lopen, knippert netjes bij elke pulse maar om 1 of andere reden stuurt hij niets.
Kabel er uit en in helpt niet.
Router uit en aan helpt niet
Nd2 niet bereikbaar via ip / netwerk
Is er nog iets wat ik kan checken joop voordat ik de stekker er uit trek? Om misschien wat wijzer te worden?
Morgen zal ik het netwerk gebeuren nalopen, trouwens dit is een item bij Netduino kan ik je vertellen.
Ook al treft het mij niet al die storingen maar baal er wel van als een stekker, zeg maar.
Zal ook een versie terug gaan naar 4.2.0 en 4.2.1, dus verschillende Netduino core software compileren.
Dus nog zat te hobby-en.
[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 21-05-2013 17:58 ]
Netwerk ledje knippert inderdaad, wel heel regelmatig moet ik zeggen. Ook zie ik hem niet blauw knipperen met voor de upload maar ik weet niet meer zeker of ik dat aangezet heb.Willie Wortel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:50:
Rolco, bij het verzenden zeg maar, knippert dan wel het hele kleine netwerk ledje op de Netduino?
Morgen zal ik het netwerk gebeuren nalopen, trouwens dit is een item bij Netduino kan ik je vertellen.
In de router is hij ook niet zichtbaar, dat blijft toch vreemd, ik zal in de router eens een apparte ip range maken en daar alleen de netduino op zetten , zien of dat uitmaakt.
Ook zie ik dat de poort van de router waar de netduino in zit 10 mbps is en half duplex! De rest is full en 100mbit of 1 gigabit.
Dat is wat me zo opvalt.
We zullen het zo maken dat de Netduino periodiek zichzelf aanmeld op de router.
Ideeën zat.
Ja in je vorige versie zat een reboot om 0.00 uur, dat was niet eens zo slecht, ik zit al iets te denken om de spanning er af om 2 voor 12 en dan 12 er weer op.Willie Wortel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:10:
De poort moet full duplex staan ander kan er niet tegelijk verzonden en ontvangen worden. Dan zal het zeker niet werken met bijvoorbeeld een webpagina. Of het uitmaakt met verzenden van data weet ik niet zeker maar er moet wel signaal terug naar de Netduino komen anders blijft de verbinding openstaan. Dat veroorzaakt oa zogezegd de "blue Led" wat nu wel goed is afgeschermd.
We zullen het zo maken dat de Netduino periodiek zichzelf aanmeld op de router.
Ideeën zat.
de reset is 1 van de grootste veranderingen in de nieuwe versie, ik zal een reset optie voor 00.00 uur inbouwen met keuze voor de gebruiker.Rol-Co schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:40:
[...]
Ja in je vorige versie zat een reboot om 0.00 uur, dat was niet eens zo slecht, ik zit al iets te denken om de spanning er af om 2 voor 12 en dan 12 er weer op.
Alleen je sdkaart loggen aanzetten in de provider tab.fauquemont schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:39:
Ik heb sinds vanavond een SD kaartje in de Netduino zitten. Ik zie dat de configuratie netjes wordt opgeslagen op het kaartje. Moet ik ook nog iets instellen om de waardes te loggen op het SD kaartje of gebeurt dat automatisch?
Ik heb eerst even de code aangepast zodat je met alle browsers de nieuwe webpagina's kan gebruiken.
Dus niet alleen InternetExplorer 10 maar ook getest in (effe spieken) chrome en Firefox.
De file Solar.ini is voorgoed gesneuveld.
O ja, en de webpagina's werken niet in oudere browsers ouder dan IE9, dit ivm de $AJAX call (verzenden data naar de Netduino)
Nu maar eens kijken of alle communicatie wel juist werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door Willie Wortel op 22-05-2013 08:50 ]
het klopt idd, dat het ingeven van het password bij Scope niet meer werkte, is aangepast.klump4u schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:42:
Ik wil het wel proberen maar als ik mijn wachtwoord invul op scope pagina zegt hij dat dit verkeerd is.
Dit heeft echter niets te maken met het veranderen van het password wat wel correct werkt.
Nieuw, ieder uur wordt het Netwerk opnieuw ingesteld en aangemeld bij de Router, maar even kijken of het werkt. Het opnieuw aanmelden werkt goed moet ik zeggen, het is van belang dat alle gegevens goed worden ingevuld bij de netwerk settings. Als de netwerk settings NIET zijn ingevuld worden de gegevens gebruikt die bij Netwerk zijn ingegeven met het programma mfDeploy echter dan wordt het opnieuw aanmelden niet per uur opnieuw uitgevoerd.
Cosm streams aangepast naar Xively.com, hoeft dus niet meer geforward te worden naar laatstgenoemde.
Om nu te voorkomen dat de versies door elkaar worden gehaald, dit is eenvoudig te zien met mfDeploy.
Klik op PLUGIN/DEBUG/DEVICE-INFO NetduinoMonitoring versie 2.0.0.4 wordt de nieuwe testversie.

[ Voor 45% gewijzigd door Willie Wortel op 22-05-2013 15:18 ]
Het zijn maar 2 draadjes en gebruiken geen PINS A of D.
[YouTube: http://youtu.be/dVGxl0EboDk]
Ik ga deze implementeren in de code.
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=634
assembly: http://learn.adafruit.com/rgb-lcd-shield/assembly
Als je een display wil, hoef je natuurlijk niet zo een dure te kopen, kijk even op ebay voor een display met een HD44780 IC, I2C 2 wire. Zoek op ebay met LCD DISPLAY ARDUINO
zoals deze: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item4173885178
Het is ook niet noodzakelijk om een display met buttons te hebben, deze extra functionaliteit moet nog ingevuld worden. Zelf heb ik ook een OLED schermpje besteld I2C compatible om eea grafisch weer te geven.
[ Voor 56% gewijzigd door Willie Wortel op 23-05-2013 22:39 ]
Gevonden!Willie Wortel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:42:
[...]
Alleen je sdkaart loggen aanzetten in de provider tab.
Ik heb eerst even de code aangepast zodat je met alle browsers de nieuwe webpagina's kan gebruiken.
Dus niet alleen InternetExplorer 10 maar ook getest in (effe spieken) chrome en Firefox.
De file Solar.ini is voorgoed gesneuveld.
O ja, en de webpagina's werken niet in oudere browsers ouder dan IE9, dit ivm de $AJAX call (verzenden data naar de Netduino)
Nu maar eens kijken of alle communicatie wel juist werkt.
De webpagina's werken ook goed bij de standaard browser op iOS en de chrome browser op iOS.
Edit:
Overigens het zelfde als laatste keer, geen hangende netduino maar gewoon geen netwerk, niet zichtbaar in de router en zelfs de upload elke minuut lijkt te werken.
Vreemd
[ Voor 47% gewijzigd door Rol-Co op 23-05-2013 20:27 ]
Rolco, zit je Netduino rechtstreeks op de Router of zit er nog wat tussen zoals een switch.Rol-Co schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:24:
Hier weer vast, jammer hoor, het is zo mooi nu maar als het zo doorgaat hangen we de 1 er weer aan.
Edit:
Overigens het zelfde als laatste keer, geen hangende netduino maar gewoon geen netwerk, niet zichtbaar in de router en zelfs de upload elke minuut lijkt te werken.
Vreemd
Je krijgt hem ook niet meer aan de gang zonder reboot netduino, al het andere helpt niets.
[ Voor 60% gewijzigd door Rol-Co op 23-05-2013 23:24 ]
@Rol-Co, reageert de NetDuino nog wel op een ping?
Geweldig dat dit werkt,Willie Wortel schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:39:
Heb effe moeten zoeken om eea stabiel te krijgen, nu nog inbouwen in de code.
Het zijn maar 2 draadjes en gebruiken geen PINS A of D.
[video]
Ik ga deze implementeren in de code.
http://www.pieterfloris.nl/shop/product.php?id_product=634
assembly: http://learn.adafruit.com/rgb-lcd-shield/assembly
Als je een display wil, hoef je natuurlijk niet zo een dure te kopen, kijk even op ebay voor een display met een HD44780 IC, I2C 2 wire. Zoek op ebay met LCD DISPLAY ARDUINO
zoals deze: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item4173885178
Het is ook niet noodzakelijk om een display met buttons te hebben, deze extra functionaliteit moet nog ingevuld worden. Zelf heb ik ook een OLED schermpje besteld I2C compatible om eea grafisch weer te geven.
Hetzelfde bordje is ook te bestellen bij Dx.com
Zal vanavond even het SKU nummer achterhalen, daar kost hij een paar euro!
Ik ben de display code erin aan het hatseflatsen, afhankelijk daarvan zal ik de nieuwe versie naar je uploaden vanavond.....maybe?.Rol-Co schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:00:
rechtstreeks op de router joop.
Je krijgt hem ook niet meer aan de gang zonder reboot netduino, al het andere helpt niets.
probeer ook eens DHCP aanvinken met je webpage en in je Router je IP vastzetten via je MAC met DHCP reservering in je Router. (is ook een sterke) In ieder geval wordt in de nieuwe versie ieder uur je Netduino aangemeld, maar of dat dit aan je Netduino ligt ......ik weet het niet.
Ik denk, zou dit met de weerstand van de kabel te maken hebben (dikker=beter). Ik bedoel, zonder weerstand mag de kabel onbeperkt lang zijn. Ook uitkijken voor storing van buitenaf op de kabel want de Display zit vol met techniek en bij garbage moet het display uit en aan.Cranberry schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:48:
Iemand een idee hoelang de kabel naar een dergelijk display mag zijn? 'k Zou het een geweldig idee vinden om in de huiskamer een display te hebben, die wordt aangestuurd door de ND in de meterkast (kabel moet dan al snel een meter of 8 - 10 zijn).
Als er ruimte op het scherm is voor degene die ook verbruik meten:
Huidige verbruik; totaal verbruik deze dag
als je knopjes op het display heb zitten kun je het zo maken dat je er zelf door heen klikt.
of ergens in de config per beschikbare waarde aangeven op deze op het display moet of niet

Stream = 1 scherm, Rows zijn de regels op je Display scherm, worden getotaliseerd en de displaynaam wordt de laatste NIET lege regel voor gebruikt. Zo kan iedere Tweaker zijn juiste display hatseflatsen.
Interval 10 secs per stream, en zo worden alle (streams) schermpjes afgehandeld, na de laatste weer de eerste. En hou rekening met het aantal tekens, 16 per regel.
De functionaliteit van de knopjes worden later in de code gehatseflatst, eea moet eerst goed werken.
Voor deze grote verandering is de oude strStartupDATA niet meer bruikbaar, er moet een nieuwe aangemaakt worden. De Netduino gaat over zijn nek als de oude strStartupDATA wordt gebruikt.!
[ Voor 39% gewijzigd door Willie Wortel op 24-05-2013 11:13 ]
Klump4u, heb je al contant gehad met LudoS omtrent de OneWire Temperatuur Code? Ik bedoel, als het niet werkt is het ballast en kan de code weer verwijderd worden uit het programma.klump4u schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:55:
Net een besteld, weer wat te knutselen.
De display komt weer boven in gesprek.
Zelf vind ik de display een van de belangrijkste dingen aan de pv monitor.
Ik heb eea uitgezocht maar om op enige afstand een display aan te sturen is het belangrijk dat er weinig draadjes tussen zitten en dat de poort op de ND eenvoudig is.
Dit kan met deze display.
http://www.byvac.com/bv3/...path=35_37&product_id=133
Een mooie display werkt serieel, kost dus maar een draadje en 5v.
De seriële poort is op de ND vrijgehouden, (d3 in de eerste sw)
Ik gebruik de hier gebruikte 9600 bd voor van alles door mijn hele huis incl de P1 poort, dit is ook 9600bd.
Ik heb hier zeker 25 mtr kabel, evt kan het worden gebufferd door 2 inverters tussen het signaal te plaatsen, deze zijn nog vrij op de ic.
Ik wil ook de voorkeur geven aan een 4x20 lcd, en niet 2x16.
Je heb dan wat meer ruimte om alles weer te kunnen geven.
Ik heb op papier een indeling gemaakt, je kan 12 gegevens op deze lcd, precies genoeg voor de meest voorkomende gegevens. 3 gegevens op een regel, ik heb gekeken maar 4cijfers per item moet voldoende zijn.
Ik wil de gegevens ook verder verwerken in mijn huiscomputer, deze seriële output is hier dan direct geschikt voor, ik ben vast niet de enige die de gegevens verder wil gebruiken.
Deze display werkt dus met een gestandaardiseerde VT100 protocol, en hij kost niet veel, en is snel leverbaar. Bijkomend voordeel evt is ook een remote keyboard mogelijk.
Ik ben er ook wel achter dat internet koppelingen mooi zijn maar regelmatig kunnen, zullen, wijzigen.
De display werkt altijd, wat er ook gebeurd.
En: je kan ook status meldingen over de display laten lopen, weet je ook wat er aan de hand is als het internet het heeft af laten weten.
Graag reactie.
Zelf gebruik ik het in mijn huis op 6 plaatsen, simpel met 2 draadjes.
De sw is best complex, en de storinggevoeligheid ook wel.
Ik registreer de gegevens en zie soms een korte tijd (minuten) een sensor op nul staan.
Onduidelijke reden, moeilijk te achterhalen.
Pas ook op voor het type, ik gebruik de Dallas 18B20 maar er zijn bijna identieke typen met afwijkende curve beschikbaar, krijg je andere temperaturen.
Verder gebruik ik als sensor de LM35 een populair type, maar je moet 50'c in de sw corrigeren.
Is geen probleem, maar wel als je allen de het versie van de sw hebt.
Temp via de adc werkt voor enkele sensoren wel het meest eenvoudig.
Nee, ik heb geen contact gehad met LudoS.Willie Wortel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:00:
[...]
Klump4u, heb je al contant gehad met LudoS omtrent de OneWire Temperatuur Code? Ik bedoel, als het niet werkt is het ballast en kan de code weer verwijderd worden uit het programma.
De 2 sensors met vaste kabel die ik heb geprobeerd werken wel met verschillende aansluitingen zoals LudoS schreef en zoals op NetduinoForum en de temperatuurweergave is ook constant maar mijn meterkast is zeker geen 5 graden.
Ik wil je wel een sensor opsturen als je zelf wil experimenteren(kost je niks, je doet al genoeg)
Kijk maar wat jij wilt, ik ben al blij genoeg met de dingen die je maakt en aan ons beschikbaar stelt.
Zie net dat hier de Beta ook weer vasthangt na 1 week, zal hem even resetten.
Als je interesse hebt DM me maar, maar ga nu naar bed ben net thuis en moet vanavond weer gaan.
Als ik naar de Netduino kijk ziet alles er normaal uit. De blauwe led knippert als de S0 schakelt.
Ook pvoutput wordt netjes geupload.
Als ik de Netduino ping, wisselen de reactie tijden tussen de 60 ms en 1534 ms.
Andere netwerkcomponenten hebben een ping response van 3 tot 4 ms
In de nieuwe versie zal ik het aanpassen zodat er elk uur een sync met de tijdserver gedaan wordt.EnsconcE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:34:
Sinds een aantal dagen draai ik versie 1.3.2 en deze begint bij mij pas te loggen na ongeveer 15:00 s'middags. Live is de data de hele dag uit te lezen, maar de logs vullen zich pas rond 15:00. Sinds een aantal weken stop ik s'nachts mijn server waardoor mijn internet ook weg gaat (internet gaat via die sever). Bij versie 1.0.4 was het zo dat er daardoor s'nachts niet gelogged werd. Ik had gehoopt dat 1.3.2 het probleem zou oplossen, maar het wordt eigenlijk alleen maar slechter. Is voor het loggen altijd een ntp server nodig? Want ik vermoed dat daar het probleem zit.
Ik moet nog een miscellaneous aanmaken waarin allerhande aan en uitgezet gaat worden.
Na de Display schrijf ik er niets meer bij totdat alles goed verloopt, maar waar blijft toch de update voor de Netduino.
RuudMR, eea heeft mijn aandacht. Ik schrijf de code al zo globaal mogelijk,
De eerste regel is 0, tweede regel 1 etc....
Er mogen geen spaties in de Display namen voorkomen, alles afgevangen bij de invoer.
[YouTube: http://youtu.be/rRyNZjmvR_M]
De eerste 2 draadjes zijn van de Display en moeten aangesloten worden op PINs SC en SD
Ik zal het eens proberen, zeker dat het de netduino is omdat ik het voor de update nooit gehad heb op de v2 en de v1 was ook goed met de laatste software.Willie Wortel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Ik ben de display code erin aan het hatseflatsen, afhankelijk daarvan zal ik de nieuwe versie naar je uploaden vanavond.....maybe?.
probeer ook eens DHCP aanvinken met je webpage en in je Router je IP vastzetten via je MAC met DHCP reservering in je Router. (is ook een sterke) In ieder geval wordt in de nieuwe versie ieder uur je Netduino aangemeld, maar of dat dit aan je Netduino ligt ......ik weet het niet.
Er zit iets geks inde firmware t.b.v de poort, zou een extern netwerk module net zoals de arduino een verbetering zijn?
Nee, reageert niet, op de netduino lijkt alles ok, ledje knippert gewoon en waarschijnlijk schrijft hij het ook gewoon weg op de sd.Cranberry schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:43:
't Lijkt er dus op dat de netwerk stack over de rooie is.
@Rol-Co, reageert de NetDuino nog wel op een ping?

Vanmiddag 13:00uur is het gebeurd.
Morgen mijn Netduino Plus 2 maar eens gaan installeren met de laatste versie van Willie Wortel
[ Voor 24% gewijzigd door Gé Brander op 24-05-2013 17:10 ]
Dit heb ik gisteren ook gehad, vanmorgen was hij vastgelopen, Joop is een update aan het testen.fauquemont schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:36:
Ik heb nu een probleem dat ik geen waardes meer te krijg op de webpagina. Alle meters blijven op 0 staan. Pas na heel lang wachten verschijnen soms de gegevens.
Als ik naar de Netduino kijk ziet alles er normaal uit. De blauwe led knippert als de S0 schakelt.
Ook pvoutput wordt netjes geupload.
Als ik de Netduino ping, wisselen de reactie tijden tussen de 60 ms en 1534 ms.
Andere netwerkcomponenten hebben een ping response van 3 tot 4 ms
Klump, de update (beta sw2) kan je testen, Rolco/Gé heeft de software.klump4u schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:29:
[...]
Dit heb ik gisteren ook gehad, vanmorgen was hij vastgelopen, Joop is een update aan het testen.
PAS OP, de software is NIET compatible met vorige versies websoftware of startup strings.!
Zet deze software dus apart voordat er fouten worden gemaakt. de software heeft versie 2.04
Ook is voorgoed SOLAR.INI komen te vervallen, nu de settings in het bestand met de extentie .JS
[ Voor 9% gewijzigd door Willie Wortel op 24-05-2013 20:50 ]
Ok, dus niet even kopieren plakken begrijp ik?Willie Wortel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:45:
[...]
Klump, de update (beta sw2) kan je testen, Rolco/Gé heeft de software.
PAS OP, de software is NIET compatible met vorige versies websoftware of startup strings.!
Zet deze software dus apart voordat er fouten worden gemaakt. de software heeft versie 2.04
Ook is voorgoed SOLAR.INI komen te vervallen, nu de settings in het bestand met de extentie .JS
Ja dat is juist omdat er een geheel nieuw module, LCD Display ondersteuning ingeschreven is.
Eigenlijk ieder LCD met een i2C interface (2draads) is bruikbaar. Ruimschoots beschikbaar op eBay.
bv zoiets zou moeten werken:
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item19dac66028
[ Voor 21% gewijzigd door Willie Wortel op 24-05-2013 21:03 ]
Joop nog een vraagje
Bij het vastlopen van de ethernet stopt de data naar pv output en als je dan reboot gaat hij niet verder met optellen van de kwh totalen. Zou het op 1 of andere manier mogelijk zijn om de eindhoeveelheid alsnog te uploaden ( bijv vanaf de sd) met de onboard knop na de reboot? Of op een andere manier te herstellen?
Stel dat je internet er een dag uit ligt en de ND schrijft alles naar sd, hoe kan ik dat inzien en als nog uploaden/ invullen?
En zo iets?Willie Wortel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:01:
[...]
Ja dat is juist omdat er een geheel nieuw module, LCD Display ondersteuning ingeschreven is.
Eigenlijk ieder LCD met een i2C interface (2draads) is bruikbaar. Ruimschoots beschikbaar op eBay.
bv zoiets zou moeten werken:
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item19dac66028
http://www.ebay.de/itm/1-...?pt=Wissenschaftliche_Geräte&hash=item4abc72c0d8
Die werkt met een SPI interface en vereist geheel andere software.Rol-Co schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:16:
[...]
En zo iets?
http://www.ebay.de/itm/1-...?pt=Wissenschaftliche_Geräte&hash=item4abc72c0d8
deze kan weer wel werkt met een I2C interface, nogmaals niet getest:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item460f3f7bc5
[ Voor 24% gewijzigd door Willie Wortel op 24-05-2013 21:25 ]
Uitlezen van de sdkaart kan via het grafische gedeelte, dat is juist eeeeel mooi.Rol-Co schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:13:
Ok, nou ja dat is ook zo ingevuld bij de websoftware, dat is weer het mooie.
Joop nog een vraagje
Bij het vastlopen van de ethernet stopt de data naar pv output en als je dan reboot gaat hij niet verder met optellen van de kwh totalen. Zou het op 1 of andere manier mogelijk zijn om de eindhoeveelheid alsnog te uploaden ( bijv vanaf de sd) met de onboard knop na de reboot? Of op een andere manier te herstellen?
Stel dat je internet er een dag uit ligt en de ND schrijft alles naar sd, hoe kan ik dat inzien en als nog uploaden/ invullen?
Upload van eindwaarde naar pvoutput kan vanaf de commandline na de toegangscode, pulsemeter:0:waarde of pulsemeter:2:waarde
Dus eerst de Pulsemeter,dan de : dan de aangesloten meter 0 of 1 of 2 of 3 dan weer : dan de waarde in watts.
Daarna verzend de Netduino de waarde toch naar pvoutput.
De lcd uitvoering loopt dus via de i2c aansluiting, maar bijna alle i2c modulen die ik ken zijn verschillend betreft de interface. Zit er een pcd8574 in of iets anders, hoe zijn de de aansluitingen op de display.
Echt ik heb er een aantal, maar er zijn veel verschillende soorten die niet uitwisselbaar zijn.
Behalve dit, niet geschikt voor lange leidingen, bv van de meterkast naar de huiskamer.
Er bestaan wel buffers, maar zonder niet geschikt voor lange leidingen.
Dit in tegenstelling tot een echte seriële interface met de door mij voorgestelde seriële display.
Je heb hiervoor ook maar 1 datalijn nodig. En de buffer ic is al aanwezig.
Dus echt de seriële display zal met zekerheid voor minder problemen zorgen bij gebruik op afstand.
Behalve dit, deze display heeft ook 4 regels van 20 tekens, je kan dus veel meer weergeven.
Kijk even op deze link:
En via Ebay leverbaar.
[ Voor 9% gewijzigd door RuudMR op 25-05-2013 00:06 ]
Ik heb mijn DS18B20 op conventionele wijze aangesloten en normale meetwaarden, niet zoals de link naar LudoS code in parasite mode (datasheet)klump4u schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:53:
[...]
Nee, ik heb geen contact gehad met LudoS.
De 2 sensors met vaste kabel die ik heb geprobeerd werken wel met verschillende aansluitingen zoals LudoS schreef en zoals op NetduinoForum en de temperatuurweergave is ook constant maar mijn meterkast is zeker geen 5 graden.
Ik wil je wel een sensor opsturen als je zelf wil experimenteren(kost je niks, je doet al genoeg)
Kijk maar wat jij wilt, ik ben al blij genoeg met de dingen die je maakt en aan ons beschikbaar stelt.
Zie net dat hier de Beta ook weer vasthangt na 1 week, zal hem even resetten.
Als je interesse hebt DM me maar, maar ga nu naar bed ben net thuis en moet vanavond weer gaan.
Mijn waterdichte el cheapo DS18B20 komen van Ebay zonder de vermelding Dallas, (op PVoutput live als V12 gezet)
Edit: 4-5 graden krijg ik als ik 5V even verbreek of de sensor aansluit terwijl de ND+2 loopt, na een power cycle is dat weer normaal. In P1netduinomonitor is iets merkwaardigs als ik sensor in warm water steek gaat de uitlezing naar 5 graden in plaats dat deze omhoog gaat en in iswater gaat die ook naar 5 graden
Het programma van LudoS gebruikt pin SDA en die kan ik niet selecteren in V2.01 beta
Dim TemperaturePort As New OutputPort(Pins.GPIO_PIN_SDA, False
[ Voor 20% gewijzigd door Domba op 25-05-2013 08:43 ]
Ruud, deze zou moeten werken (is wel erg duur), werkt met beide (i2c) maar serieel is veel storingsgevoeliger en geeft garbage (handshake errors) op het schermpje. Daarnaast zou er nog een versie software moeten worden ingebouwd voor serieel.RuudMR schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:08:
Joop
De lcd uitvoering loopt dus via de i2c aansluiting, maar bijna alle i2c modulen die ik ken zijn verschillend betreft de interface. Zit er een pcd8574 in of iets anders, hoe zijn de de aansluitingen op de display.
Echt ik heb er een aantal, maar er zijn veel verschillende soorten die niet uitwisselbaar zijn.
Behalve dit, niet geschikt voor lange leidingen, bv van de meterkast naar de huiskamer.
Er bestaan wel buffers, maar zonder niet geschikt voor lange leidingen.
Dit in tegenstelling tot een echte seriële interface met de door mij voorgestelde seriële display.
Je heb hiervoor ook maar 1 datalijn nodig. En de buffer ic is al aanwezig.
Dus echt de seriële display zal met zekerheid voor minder problemen zorgen bij gebruik op afstand.
Behalve dit, deze display heeft ook 4 regels van 20 tekens, je kan dus veel meer weergeven.
Kijk even op deze link:
En via Ebay leverbaar.
ps. van de ontvangen P1 Telegrams (ook serieel) is 1 op de 20 garbage.
Als ik tijd heb gooi ik 20meter draad aan de display en kijk wat de display daarvan bakt.
Domba, gebruik jij ook Netduino software voor de sensor en zo welke?Domba schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:13:
[...]
Ik heb mijn DS18B20 op conventionele wijze aangesloten en normale meetwaarden, niet zoals de link naar LudoS code in parasite mode (datasheet)
Mijn waterdichte el cheapo DS18B20 komen van Ebay zonder de vermelding Dallas, (op PVoutput live als V12 gezet)
Edit: 4-5 graden krijg ik als ik 5V even verbreek of de sensor aansluit terwijl de ND+2 loopt, na een power cycle is dat weer normaal. In P1netduinomonitor is iets merkwaardigs als ik sensor in warm water steek gaat de uitlezing naar 5 graden in plaats dat deze omhoog gaat
Het programma van LudoS gebruikt pin SDA en die kan ik niet selecteren in V2.01 beta
[...]
De pin SDA is gereserveerd voor het Display, maar kan het wel zo maken dat het te selecteren is.
Maar het is of...of dus niet display en sensor.
[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 25-05-2013 08:46 ]
Ik heb de code van LudoS gebruikt, maar dat was voor de firmware upgrade nodig voor de V2.01 beta,ik heb net een volgende ND+2 besteld om te testenWillie Wortel schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:42:
[...]
Domba, gebruik jij ook Netduino software voor de sensor en zo welke?
De pin SDA is gereserveerd voor het Display.
Edit Het kan ook op andere pins zoals deze bijv. voor één enkele DS18B20
[ Voor 18% gewijzigd door Domba op 25-05-2013 09:32 ]
Als jij later gaat testen en een werkende versie software doneert dan hatseflats ik het in de code.Domba schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:50:
[...]
Ik heb de code van LudoS gebruikt, maar dat was voor de firmware upgrade nodig voor de V2.01 beta,ik heb net een volgende ND+2 besteld om te testen
Edit Het kan ook op andere pins zoals deze bijv. voor één enkele DS18B20